Államilag ösztönzött készpénzhasználat – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXXIV.
2013. november 12. írta: TuRuL_2k2

Államilag ösztönzött készpénzhasználat – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXXIV.

VV_Eva_pozolj_penzzel.png

Újabb fényes rezsigyőzelem: havi két alkalommal, legfeljebb 150 ezer forintig ingyenes lesz a készpénzfelvétel. Ehhez az ügyfeleknek személyesen vagy netbankjukon keresztül kell nyilatkozniuk arról, melyik számlájuk esetében kívánnak élni ezzel a kedvezménnyel.

A kormány 2013. január 1-jével vezetett be tranzakciós illetéket a pénzügyi műveletek után, ezek általános mértéke 2 ezrelék, készpénzes műveletek után 3 ezrelék volt. Augusztus elejétől – mivel a költségvetés illetékbevételei jócskán elmaradtak a várttól – a kormány felemelte az illeték mértékét, 3, illetve 6 ezrelékre. A Magyar Nemzeti Bank tavalyi, a tranzakciós illeték bevezetését megelőzően készült elemzésében még azzal számolt, hogy – bár összességében károsnak ítélték a kormány intézkedését, – az illeték pozitív hatásai között lehet, hogy a készpénzkímélő fizetési módok választására ösztönöz.

Ehelyett most arra kötelezik a bankokat, hogy ne csak az illetékterhet ne hárítsák át ügyfeleikre, de egyéb költségeket se érvényesítsenek, függetlenül attól, hogy saját vagy idegen automatából történik-e a készpénzfelvétel. Azaz olcsóbb lesz az ATM-használat, mint egy évvel ezelőtt volt, amikor a bankok még maguk döntötték el, hogy melyik számlacsomagban kell fizetni az automatás pénzfelvételért, és melyikben nem, ráadásul az ingyenes felvétel lehetőségét szinte minden esetben a saját ATM-ekre korlátozták. Eközben az átutalások esetében megmarad az illetékteher, nem csoda, hogy mind többen fizetnek készpénzben és kérik így a fizetésüket is (a Jobbik egyenesen azt követeli, hogy erre legyen is lehetősége mindenkinek).

Pedig a készpénzes tranzakciók önmagukban is nagyon sokba kerülnek a gazdaságnak és az államháztartásnak egyaránt: például a pénzt szállítani, kezelni, őrizni kell (a Kiszámoló blog alaposan összeszedte, milyen költségek merülnek fel). Aztán a készpénzes ügyletekre jóval kevésbé lát rá az állam, könnyebben maradnak ki a közteherviselésből – nem véletlen, hogy egyébként a kormány és az MNB is a készpénzhasználat visszaszorításában látja a feketegazdaság elleni küzdelem egyik fő eszközét. A pénzügyi rezsicsökkentés nagyszerű vívmányával viszont most mégis arra ösztönzi a kormány az embereket, hogy ne kártyával vagy átutalással, hanem készpénzben fizessenek – az Adócsalók, Betörők és Zsebtolvajok Céhének szíves ajánlásával.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr395534259

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Államilag ösztönzött készpénzhasználat 2013.11.12. 09:00:28

A pénzügyi rezsicsökkentés nagyszerű vívmányával arra ösztönzi a kormány az embereket, hogy ne kártyával vagy átutalással, hanem készpénzben fizessenek – az Adócsalók, Betörők és Zsebtolvajok Céhének szíves ajánlásával.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zedder 2013.11.12. 14:18:00

@min: "Ahhoz, hogy hozzájusson az ember a béréhez még fizessen kp felvételi díjat is? Azért ez több mint tahóság."

Kb. 15 éven keresztül volt kártyám, és nagy ritkán vettem is fel KP-t (bár az utóbbi időkben talán ha 2-3x évente) - nos SOHASEM fizettem KP felvételi díjat.

Sebaj, a fidesz kormány ezt is bevezette. Tapsvihar.

min 2013.11.12. 14:19:55

@blackshíp: Még egyszer mer látom nem érted...Semmi bajom a kártyás fizetéssel(bár már az sem ingyenes ellentétben ugye a nyugattal) ha az utolsó bozótban is fizethetek kártyával de ez még igencsak fényévekre van ne meg maga a meglévő rendszer is egy kalap szar bár pár kereskedelmi egységnél vannak ödvözítő javulások.(ALDI,MOL,OMW)
És megint csak mégegyszer mert állandóan a nyugattal példáloztok. Ingyenes a kp felvétel saját automatából, ingyenes a vásárlás vele és nagyon sokan használják a kp-t fizetéskor az eőbb említettek ellenére is.

min 2013.11.12. 14:22:18

Egyébként bocsánat de tényleg csak azt tudom amit híradásokban említenek és azokból próbálok véleménmyt nyílvánítani ami természetesen lehet fals is mert nincs hazai számlám és kártyám sem-

blackshíp 2013.11.12. 14:23:56

@min: ez egy foylamat: az utolsó bozótban akkor fizethetsz,h a van rá igény, mert ugye fejleszteni csak akkor fognak, ha igény van rá, különben nem éri meg.

Az ingyenes fizetéssel egyetértünk: hiányzik. De azért lássuk be, hogy ez viszont nem banki találmány: ha megadóztatják, nyilván továbbterhelik (így viszont még nagyobb agyrém az ingyenes kp felvét).

És a jövő akkor is a minél kevesebb kp-használat (mert drága, emrt nehézkes, mert a feketegazdaságot erősíti), épp ezért fura kifejezetten ezzel ellentétes hatással bíró jogszabályokat hozni.

Lencsés István 2013.11.12. 14:25:27

@Zedder: A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Nem kell megnéznem , mert tudom . Azt gondolhat , de attól még nem lesz igaz , érted ? :) Troll nem lehetek , mert a témához szóltam hozzá , veled ellentétben , aki velem akar személyeskedni , de név nélkül azt nem lehet . :D :D :D + :D Nem érdekel a fosós anonimok véleménye .

délioldal 2013.11.12. 14:27:43

@Lencsés István: én tudom, hogy ki vagy. És valóban egy buta kretén vagy! Ráadásul fele sem igaz annak, amiket magadról állítasz. Már a saját ismerőseid is rajtad röhögnek:))) Üdv Sz.fehérvárról!

Zedder 2013.11.12. 14:28:56

@min: "És megint csak mégegyszer mert állandóan a nyugattal példáloztok. Ingyenes a kp felvétel saját automatából"

És vajon a nyugati bankok is kaptak ilyen tranzakciós különadót? Esetleg vélsz felfedezni bármi összefüggést a banki szolgáltatások árának emelkedése, és az ágazati különadó között?

Kandeláber 2013.11.12. 14:33:36

@vizipipa: A libbant-balosok valamennyien bankvédők.
Még megérjük, hogy a világon nálunk lesz az első tüntetés a bankok és az IMF mellett, a menet élén Fletóval és a libással.

Lencsés István 2013.11.12. 14:38:00

@délioldal: Mondatkezdés nagybetű . Kötőszóval ( és ) nem kezdünk mondatot . A rólam kialakított véleményed nem érdekel , mert hazugság . Amit írok magamról , azok a tények , még ha ezért irigykedsz is , és ezért foglalkozol velem :) ;) :D A Barátaim nem röhögnek rajtam , szóval csak hazudj fosva , nem érdekel , csak röhögök . :D :D :D + :D A rövidítés szint alatti .

délioldal 2013.11.12. 14:40:36

@Lencsés István: Dehogy irigykedem rád. Isten ments:DDDD Ha látlak, szerencsésnek érzem magam.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.12. 14:40:53

@Virág et.: bankok veszteségesek, ki hiszi ezt el, mikor ők ülnek a forgalomban lévő pénzmennyiség nagyrészén? ki hiszi ezt el, amikor gombanőd nőnek ki a városból az üzleteik? egyik bp-i kerületben gyakorlatilag egymással szemben van két uo bank

Lencsés István 2013.11.12. 14:45:28

@délioldal: Azt teszed pedig . Kötőszóval ( ha ) nem kezdünk mondatot , ha ez nem jut el , akkor ma és ezen blogbejegyzésnél utoljára reagálok rád . Nem érdekel minek érzed magad , a külső az egy kapott dolog .

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.11.12. 14:45:58

@Robinzon Kurzor:
nem, ti a saját elkúrt életeteken fogtok egy roncsejrópában sajnálkozni, a munkanélküli asszonnyal, a tesco pénztáros jányoddal, meg az informatikai segédmunkából tengődő fiaddal. és ez a jobbik kimenet.

Virág et. 2013.11.12. 14:46:52

@tesz-vesz: Nyílnak üzleteik? Olvasd már át a sajtót az elmúlt évekből. Tavaly az unicredit meg az erste, idén a cib és a raiffeiden zárja be sorozatosan a fiókjait.

A kedvemért írd be a google-ba "fiókbezárás" és olvasd a cikkeket 2011-től 2013-ig. Hány fiók zártak be, hány embert rúgtak ki.

A veszteség adatok pedig nyilvánosak. Ha vitatni akarod, hozz tényeket. A Lencsés Pista úgyis itt van, őt meg csak tényekkel tudod meghatni, szóval gatyát felkötni.

Kandeláber 2013.11.12. 14:47:22

@tesz-vesz: Egymással szemben? Akol én lakom Pesten, ott egymás MELLETT van a CIB, ERSTE, Raiffeisen, Magnetbank. :D

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 14:51:45

@jose maria padilla:

Hát persze: apukád kamionos és ő mondta.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.11.12. 14:53:32

@Virág et.: Ezek ábrándok. Svájc pontosan rossz példa, hiszen az egész világ uzsorásaként és második világháború náci betéteiből meggazdagodott ország. Továbbá az a hihetetlen előnye is megvan, hogy nem EU-tag. Nehéz megismételni ezt a produkciót. Afrikában nem azért rossz lakni mert nincs demokrácia, hanem mert olyan emberek laknak ott, akik gyilkolják egymást, gőzük sincs a demokráciáról, nem is nekik való és nem is érdekli őket. Gazdag országban természetesen jobb élni, hiszen nem kell dolgozni, lehet autót gyújtogatni és magas a munkanélküli segély. Mindez addig amíg van miből. Utána nagyon rossz lesz ott lakni, amikor gyilkolni kezdik egymást.

Igen. Kádár alatt a csőcselék uralkodott, annak is a legalja.

Nem a "piac" hanem a bankok nem adtak hitelt illetve komoly cég nem vesz fel 20%-ra hitelt. Matolcsy 1,5%-ért adja. Van némi különbség.

délioldal 2013.11.12. 14:54:10

@Lencsés István: István nálad kívül-belül gondok vannak:D Azért mert azt mondod, hogy okos vagy még nem vagy az. Mindenki látja és tudja, hogy buta és képzetlen emberke a Lencsés Pityuka. Egyszerű vagy, mint a faék. Úgy viselkedsz, mint egy szellemi fogyatékos. Viszont piszkosul irritáló is vagy. A stílusod bicskanyitogató. Rád férne már, hogy valaki jó alaposan kiporolja a nadrágodat;) És nyugodj meg, röhögnek rajtad az emberek. Nem is kicsit.

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 14:57:26

@aristo: "Matolcsy 1,5%-ért adja"

És a cég, amelyik felvette, állampapírt vesz belőle.
Így finanszírozza az MNB az államadósságot, mint a Kádár-rendszerben.

panelburzsuj 2013.11.12. 14:57:51

@aristo:
Svájc egy kurva szar hely.

2000 frank lakbért kérnek egy kisközepes lukért - de csak 200 frank a rezsije.

Tisztára megbolondulnának ott az aristókok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.12. 15:01:00

@Virág et.:

Az államnak nagyon komoly sara van a devizahitel-válság kialakulásában, úgyhogy, az a minimum hogy az állampolgárok érdekében lép fel. (Szerintem így is botrányos, hogy a Fidesz-kormány (csak) a probléma megúszására játszik és nem a megoldásán dolgozik: apróbb részmegoldásokkal szétken(eget)i a problémát, hogy ne egyszerre zúduljon a nyakába.)

Ami pedig a hitelfelvevők felelősségét illeti! Én voltam (az egyik) ingatlanfedezet egyik rokonom devizahitel-felvételénél --- láttam, hogyan zajlott az ügymenet! Az minden volt, csak tisztességes nem. A bank ott szórakozott, ahol csak tudott: k*rvafix, hogy ilyen pld. Nyugaton nincs! Úgyhogy a bankoknak, szerintem, egy szavuk nem lehet!

Virág et. 2013.11.12. 15:05:53

@aristo: Azért Svájcban a bankokon kívül van más is, pl. óragyártás, a világ luxusóráit mind ott készítik. De ezt csak úgy mellékszálként.

"Afrikában nem azért rossz lakni mert nincs demokrácia, hanem mert olyan emberek laknak ott, akik gyilkolják egymást, gőzük sincs a demokráciáról, nem is nekik való és nem is érdekli őket."

Afrikában nemcsak ott rossz lakni, ahol ölik egymást. Sok országban van béke már régóta, de nagy a szegénység. Nem demokráciáról beszéltünk, hanem hogy melyik ország, melyik rendszer a kívánatosabb. A te véleményed nagyon materialista. Nem mondom, hogy nem számítanak a gazdasági szempontok, de talán a személyes szabadság sem mellékes. Pláne annak, akit mondjuk a keresztény vallása miatt üldöztek Nigériában. De nem üldözik Svédországban.

"nem kell dolgozni, lehet autót gyújtogatni és magas a munkanélküli segély"

Mert minden bevándorló munkakerülő és autógyújtogató, igaz? Egyébként óvatosan ezzel az autógyújtogatással, a haza nagy krónikása, Csaszi óta tudjuk, hogy ez akár még forradalmi tevékenység is lehet. Ki tudja, hátha Svédországban is csak a Kobra magyar riportja miatt gyújtogattak a Békemenet fekete testvérei. :)

"Igen. Kádár alatt a csőcselék uralkodott, annak is a legalja."

Kádár alatt a kommunista elit uralkodott. Ezek jöhettek a csőcselékből, de nem ők voltak a csőcselék. A csőcselék soha nem uralkodik, max. az önjelölt képviselői.

" komoly cég nem vesz fel 20%-ra hitelt. Matolcsy 1,5%-ért adja. Van némi különbség. "

Igen, az egyik gazdasági realitásokon nyugszik, a másik meg nem. Az egyik fenntartható, a másik ha elfogyott a pénz, az is el fog fogyni, lényegében egyszeri akció. Nagy különbség.

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 15:10:21

@bbjnick: "A bank ott szórakozott, ahol csak tudott: k*rvafix, hogy ilyen pld. Nyugaton nincs!"

Ez pontosan így van.

@bbjnick:"Úgyhogy a bankoknak, szerintem, egy szavuk nem lehet!"

Ezért most megfingatjuk a bankokat, még ha mi magunk bele döglünk is...

Kandeláber 2013.11.12. 15:13:49

@Virág et.: Nem minden bevándorló munkakerülő és autógyújtogató.
Csak minden második. :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.12. 15:20:28

@Robinzon Kurzor:

1) Az állam feladata lett volna, hogy jobban a pénzintézetek körmére nézzen, ha akkor megteszi, ma nem tartanánk itt.

2) "...most megfingatjuk a bankokat, még ha mi magunk bele döglünk is..." --- írod.

Ezt én nem tudom megítélni, de, szerintem, te sem! Azt viszont igen, mert személyesen tapasztaltam, hogy a bankoknak ezerrel felelősségük van mostani helyzetük kialakulásában.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.12. 15:29:11

@Counter:

Szerintem egyszerűbb volna, hogyha leírná, hogy mire akar kilyukadni!

Virág et. 2013.11.12. 15:29:45

@bbjnick: Senki nem vitatja a bankok felelősségét. Nem erről van szó. A bankok épp annyira felelősek, mint pl. egy használtautó-kereskedő, ha rád akar sózni egy autót. Neked még épp annyira észnél kell lenni, hogy nem vállalod túl magad és nem veszel roncsot. Ez nem mentesíti a kereskedőt, ahogy a bankot sem, de azért ne kezeljük ennyire fekete-fehéren a dolgot. Nagy adag önveszélyes dilettantizmus kellett azért hitelfelvevői oldalról is a banki gátlástalanság mellé.

Azt viszont látni kell, hogy a banki terhekkel a bankokon túl saját magunkat, az országot, a gazdaságot is károsítjuk. Ezért nem jó eszköz ez. Egyébként a banki különadónak semmi köze a devizásokhoz.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.11.12. 15:34:03

@Virág et.: Maga szerint miért nagy a szegénység ott? A véleményem azért materialista, mert a csak a látható - tehát materiális - dolgokat ismerem.

A "kommunista" és az "elit" szavak együttes használata contradictio in adjecto. A két fogalom kizárja egymást. A kádár-korban uralkodókkal kapcsolatban a csürhe, csőcselék, rabló és ehhez hasonló fogalmak használhatóak adekvát módon.

Nyilván elképzelhető, hogy nem minden bevándorló ingyenélő. Ám ez az elképzelés elrugaszkodik a napi tapasztalattól.

A 20% nem nyugszik "realitáson" adózott, legális tevékenységből egyszerűen nem lehet ekkora kamatot kitermelni. E tekintetben fenntartható: soha nem lehet ekkora kamatot kitermelni.

vizipipa 2013.11.12. 15:36:14

@Robinzon Kurzor: javaslom, hogy számolgassál egy kicsit.

Könyvelni sokféleképpen lehet, és meg is teszik. De. A bedőlt hitelre a banknak céltartalékot kell képeznie, az elmaradt törlesztés meg hiányzik a számláról.

Amikor a 10 milliós kölcsön (Ft-ban) a 11 milliós fedezettel (vásárlás kori érték) bedőléskor már 13 millió, a fedezet pedig csak 8 millió (aktuális piaci érték és még mindig csökken!) akkor mit könyvel le? És ezt szorozd meg nyugodtan húszezerrel.

Tényleg pitiáner számokról van szó. Egyetlen banknál. Vajon miért emelt tőkét a Raiffeisen és az Erste már kétszer is az itteni bankjainál? Nyilván nem tudták hová tenni a pénzt.

Az meg egy külön téma, hogy szerinted a kihelyezett összeg 15%-ának a bedőlése nem kell hogy elsöpörje a bankot. Ami nálunk sajnos tényleg így van. Máshol azért nem ennyire.

Virág et. 2013.11.12. 15:54:38

@aristo: Gondolom nagy személyes tapasztalattal rendelkezel a bevándorlók terén. :)

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 15:56:33

@aristo:

klikk alább:

en.wikipedia.org/wiki/Government_spending#As_a_percentage_of_GDP

a jobb oldali térkép tanulsága szerint Svájcban a legalacsonyabb a GDP-arányos állami újraelosztás Európában...

a siker titka tehát nagyon egyszerű:

jogbiztonság + alacsony adók...

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 15:59:17

@aristo:

Svájc valódi "produkciója" ott kezdődik, hogy 26 kvázi-független kantonból áll...

Svájc államszövetség...

kitűnő példa arra, hogy remek dolog az ha valódi verseny van az államhatalmon belül...

pl. remek dolog az, hogy 26 adóhivatal és 26 adórendszer van egy fél Dunántúlnyi területen

és persze 26 szociális rendszer...

26 oktatási rendszer, stb....

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 16:00:59

@aristo:

de facto Afrika még ma is gyarmat...

az afrikai "államoknak" pedig jóformán semmi közük sincsen a helyi etnikai viszonyokhoz...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.12. 16:01:23

@aristo: "Minden esetre az biztos, hogy a felcsúti polgármester nem most gazdagodott meg, hanem - minő véletlen - ,most került a listára. "

Egy ország tudja, hogy Mészáros Orbán dedikált strómanja, vagyonának kijelölt kezelője. Biztos gázszerelésből gazdagodott meg Felcsúton. Nekem meg tollas a hátam. Ne hazudj már, disznópásztor lánya. :)

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 16:02:02

@aristo:

a Kádári éra inkább vmi rusztikus, kontra-szelektált elitizmusról szólt...

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 16:03:53

@Online Távmunkás:

nemzetmentő programot nem akarsz írni? :)

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 16:05:47

@bbjnick:

mesterségesen felpörgetett likviditásbőség = monetáris politika

Steve the Great 2013.11.12. 16:07:34

@aristo: " Minden esetre az biztos, hogy a felcsúti polgármester nem most gazdagodott meg, hanem - minő véletlen - ,most került a listára."

Miért is biztos ez? De elég egyszerű eldönteni a kérdést: A KIM-nél elérhetők a számviteli beszámolók elektronikus formában, onnan ki lehet nyerni, hogy a cége hogyan teljesített az elmúlt 3 évben ill. korábban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.12. 16:11:08

@bbjnick: Két dologra.
1, hogy amit mondott, ti. hogy ugyann a haszonról nem tudja megmondani, mikor tisztességtelen, de a szerzése módjáról igen, az képtelenség/tautológia/hablaty;
2, hogy nem tudja akármiről eldönteni, az tisztességes vagy tisztességtelen-e. Ha el tudná, akkor már rég lezongorázta volna valahogy a kérdéseket.

@calabria007: Ömm, rosszhiszemű vagy tapasztalt magyarországi jogalkalmazók szerint a gyakorlatban idehaza is 26-féle jogrend tud párhuzamosan érvényesülni. Közismert, hogy pl. adóügyekben homlokegyenest ellentmondóak a megyei gyakorlatok. Aztán mégse jött el a Kánaán :-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 16:18:49

@Robinzon Kurzor: Nem a bedőlt devizahitelek miatt veszteséges a bankrendszer?

Itt egy példa, a Raiffeisennél háromszor akkora céltartalékot képeztek a nemfizető hitelekre, mint a végtörlesztésre.

"a végtörlesztés, valamint a 90 napon túl fizetési késedelemben lévő ügyfelek tartozásai miatt tavaly összesen 133 milliárd forint céltartalékot tett félre, a végtörlesztés önmagában 31,3 milliárd forint veszteséget okozott a hitelintézetnek"
"http://profitline.hu/hircentrum/hir/263039/Raiffeisen:-hatamas-veszteseg-a-vegtorlesztes-es-a-bankado-miatt"

"A kormány gazdaságpolitikája miatt a speciális bankadó nélkül is veszteségesek lennének a magyar bankok"
nepszava.hu/cikk/1002487-a-magyar-bankok-a-kulonado-nelkul-is-vesztesegesek-lennenek

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 16:26:46

@calabria007: A nemzetet nem menteni kell, hanem megszabadítani a korrupt politikusoktól és élni hagyni.
Ebben csak egy lépés, hogy a nokiás dobozba rakott pénz több adózik, mint a tisztességes fizetés :)

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 16:42:44

@Online Távmunkás:

A másik kollégának is válaszoltam már, csak elnyelte a blogmotor.

Szóval az alapvető fogalmakkal tisztában kellene lenni, és akkor tudnád, hogy mire mivel lehet érvelni.

A fizetési késedelmes hitelekre egy ponton túl 100%-os CT-kell képeznie a banknak, ami azonban nem azt jelenti, hogy ebből ennyi tényleges veszteség is lesz.

Viszont ha nem tud elég gyorsan kilépni ebből a helyzetből (pl. a hitel felmondásával és a fedezetként felajánlott biztosítékból a követelésének kielégítésével), akkor a szükségesnél sokkal hosszabb ideig cipeli a magas céltartalékot.

Tehát nem a bedőlt (= felmondott) devizahitelek adják a bankrendszer százmilliárdos veszteségét.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.12. 16:55:15

@Robinzon Kurzor: A céltartalék csökkenti az adózás előtti eredmény vagyis a céltartalék növelése csökkenti a nyereséget. Számvitel alapjai.
Ha kiderülne, hogy felesleges volt a céltartalék képzése, akkor növekedne a nyereség.

maroz 2013.11.12. 16:55:52

@tevevanegypupu: Hát, abban eléggé egyetértünk, hogy vannak dolgok, amelyek régen egyértelműen jobbak voltak. Derékbőség, vérnyomás, a reggeli felbootolás, ezek régen alacsonyabb értékeket mutattak, és akad némi nosztalgia bennem ezen kisebb számok iránt, de azt speciel nem értem, hogy hogyan jutottunk el a "tisztes haszon" értelmezési kísérletétől a "régen volt ám két százalékos kamat is!"-ig. Ez valami lokalizált változata lenne a legendás Csubakka-védelemnek? :)

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 17:14:09

@Counter:

ezért írtam fentebb azt, hogy Svájcban jóformán mindenből 26 van...

pl. oktatási rendszerből is...

ezért élnek és virulnak a többi "homogenizált" német számára jóformán érthetetlen svájci alemann nyelvek...

azaz a sviccerdücs variációk

panelburzsuj 2013.11.12. 17:23:59

@Counter:
Lehet ám, hogy azok a pupák hegyi kalózok kiírják az ajtóra ezt a huszonhatfélét, és nem csak a kirótt bírság indoklás részéből lehet kihámozgatni az eltéréseket...

panelburzsuj 2013.11.12. 17:25:59

@calabria007:
Lehet - bár az alapiskolák egyik alapfunkciója épp a hochdajcs okítása...

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 17:27:04

@Online Távmunkás: "Ha kiderülne, hogy felesleges volt a céltartalék képzése, akkor növekedne a nyereség."

Erről van szó: egy 90 napos késedelembe esett hitel mögötti 100%-os (tehát a fennálló teljes tartozással egyelő) céltartalék nagy része szinte biztosan nem lesz veszteség, hiszen -- ha másból nem -- a biztosítékból fedezhető.

De ezek nem bedőlt (felmondott), hanem késedelmes hitelek.

Tehát nem a bedőlt devizahitelek miatt van a százmilliárdos veszteség a bankszektorban.

(Vitatkozhatsz még, csak akkor próbálj meg legalább látszólag relevánsnak tűnő érveket használni.)

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 17:29:20

@panelburzsuj:

azt senki sem vitatja, de azért furcsamód Svájcban remekül együtt él a szenderd és a helyi nyelv, míg Ausztriában és Németországban nem...

(Svájcban sohasem az volt a cél, hogy a helyi lakosság _elfelejtse_ a nyelvét... ők _összekötő_ nyelvet tanulnak az _anyanyelvük_ mellett...)

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 17:30:56

@Robinzon Kurzor:

inkább a viccszektorban

a modern világban a következő alapképlet érvényesül

bank = vicc

ez pusztán egy piacparódia...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.12. 17:34:57

@bbjnick: Magának mi baja?

Maszatol a tisztességes profit/tisztességesen megszerzett profit környékén? Igen, mert világos válasz helyett csak új és új fogalmat hajigál a kérdésbe, anélkül, hogy annak a megválaszolásában előre lépne.

Azt állítja, hogy az utóbbit meg tudja ítélni? Azt: ("
Nekem szokott menni.")

Amikor felmerül egy kérdés, tudja igazolni ezt a csodálatos iránytűjét? Frászt, hát persze hogy nem, ellenben személyeskedik. Meglepő.

@panelburzsuj: Hah, részletkérdés. Nálunk néha szobánként is más a jogrend egyazon hivatalban, mégse használ :-( Interurbán meg néha mintha nem is Magyarországot, de Kambodzsát kapcsolnák, ha hatósággal beszél/levelez az ember.

:-)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.12. 17:48:31

@blackshíp: Nem tudom, mekkora a kisbolt árrése, hiszen a fajlagos költsége nyilván magasabb, viszont sajnos az a helyzet, hogy a kisboltokban az áruk igen jelentős része olcsóbb, mint a kártyát elfogadó üzletben (ez Coop, ami az egyik legdrágább lánc az országban). Bizonyára csak szerencsétlen helyen lakom, de a szomszédos településre 500 Ft az út oda-vissza (korábban 310 volt, de közben megszűnt az 5km-es sáv), ami a legtöbb esetben elviszi azt, amit az olcsóbb áraikon nyernék.

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 17:53:50

Érdekes, hogy puhapöcsű poszthoz képest mennyire a lényegibbek a kommentek -- persze ki-ki képességei szerint vesz részt a vitában.
(aristo és bébéjé képviseli például a kádári kisember hozzáállását a bankvilághoz.)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.12. 17:54:04

@vizipipa: "elvégre természetes, hogy 15%-s bedőlési arány mellett még nyereségesek. Doktor úr! Felébred még valaha? "

Hát, a bedőlt hitelekből a legtöbb esetben nullszaldóhoz közel tud a bank kiszállni, hiszen olyan fedezetet kértek anno, hogy az ingatlanárak csökkenése után is csak ritkán haladja meg a hitelösszeg az ingatlan jelenlegi piaci árát.

Nem vagyok elvakultan a bankok ellen, azt azonban azért nem kellene elfelejteni, hogy épp a válság éveiben rendkívüli nyereségeket tudtak felmutatni.

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 18:05:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

a "bankok" helyett inkább a _valódi_ szereplőkről azaz a jegybankokról és az államokról beszélj

tevevanegypupu 2013.11.12. 18:07:26

@maroz:

Jaj, hat kerdezett valamit en meg valaszoltam. Mi a fraszkarikat valaszolhattam volna, minthogy ezt? Regen ket szazalek volt most meg sokkal tobb a kamat. Az nyilvan tiszetesebb volt ez meg nyilvan nem annyira tisztes..Kulonben nekem tokmindegy, nem szoktam kolcsont felvenni, plane nem akkora baromsagokra devizaban, hogy utana a csaladom dedunokakig lehetetlenne valjon. Ha nem zavarodnak meg az emberek a "penzvilag korlatlan bosegetol" es mondjuk csak annyit vesznek fel, amennyire valoban szukseguk volt, akkor most nem lenne ebbol problema. Lakasra peldaul muszaj felvenni, de kacsalaon forgo kastelyra es ronda nagy dzsippekre meg lapostevere es tiz napra a Bahamakon, arra nem kell..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.12. 18:08:56

@calabria007: A kereskedelmi bankok ugyan miért nem valódi szereplők szerinted?

Butaság démonizálni a bankokat, de az is butaság, ha valaki mindent a jegybankra és az államra ken.

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 18:11:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

mert nem azok...

és ez világos mint a nap...

ez egy huszadrangú paródia...

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 18:14:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

ja és ez egy globális rendszer, amit leginkább 4 nagy jegybank futtat + néhány nagyhatalom

a FED pl. 2008 óta napi rendszerességgel "ment" külföldi bankokat...

www.zerohedge.com/news/2013-11-10/biggest-difference-between-qe3-and-qe2

calabria007 (törölt) 2013.11.12. 18:15:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

+ valódi piaci viszonyok között nagyon gyorsan véget érne ez a bohózat

vidáman leolvadna az egész mint 2008-ban...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.12. 18:31:13

@Robinzon Kurzor:

"(aristo és bébéjé képviseli például a kádári kisember hozzáállását a bankvilághoz.)" --- írod.

:-D (...) :-D (...) :-D ...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.12. 18:35:28

@Counter:

bbjnick · 2013.11.12. 12:23:05
@tevevanegypupu: @maroz:

Az bizonyosan nem tisztes haszon, amit nem tisztességesen szereztek meg.

Counter · 2013.11.12. 12:40:58
@bbjnick: I. Elképzelhetőnek tart olyan tisztességtelen hasznot, amelyet tisztességesen keresnek meg?

II. Mi alapján dönthető el, hogy a megkeresés tisztességes avagy tisztességtelen? Tisztességes az Apple haszna? És az állami szabályozás tevőleges és célzatos alakításával elért haszon? És a szellemi munka, "ötlet", "okoskodás" haszna?

bbjnick · 2013.11.12. 12:44:23
@Counter:

"Mi alapján dönthető el, hogy a megkeresés tisztességes avagy tisztességtelen?" --- kérdezi.

Magának nem megy?:-]

Counter · 2013.11.12. 12:46:58
@bbjnick: Magának megy?

bbjnick · 2013.11.12. 12:52:39
@Counter:

Nekem szokott menni. Ha pedig kétségeim támad(ná)nak, akkor (jobb ötlet híján) ejtem az "ügyletet".

Counter · 2013.11.12. 13:00:58
@bbjnick: Kapott pár próbakérdést abban a hozzászólásban, amelyből kiragadta a kérdésemet. Demonstrálhatja a tudását, ha elfér vele a neten.

Mielőtt arra hivatkozna, hogy "régen volt":

Tisztességes az Apple haszna? És az állami szabályozás tevőleges és célzatos alakításával elért haszon? És a szellemi munka, "ötlet", "okoskodás" haszna?

Mivel szokása szerint csak hablatyol és tautológiákban élvezkedik, megfejelem még egy párral:

Tisztességes árut A pontból B-be eljuttatva hasznot termelni? És tisztességes másnak erőforrást biztosítva a fenti tevékenységre ugyanezt tenni? Tisztességes a puszta tulajdonlás jogára hivatkozva hasznot elérni egy vállalkozással, amelyben minden tényleges munkát végző ember ha még oly jól fizetetten is, de alkalmazott? Tisztességes többet kérve *pontosan ugyanazért*, amit más olcsóbban ad, több hasznot elérni?

bbjnick · 2013.11.12. 15:29:11
@Counter:

Szerintem egyszerűbb volna, hogyha leírná, hogy mire akar kilyukadni!

Counter · 2013.11.12. 16:11:08
@bbjnick: Két dologra.
1, hogy amit mondott, ti. hogy ugyann a haszonról nem tudja megmondani, mikor tisztességtelen, de a szerzése módjáról igen, az képtelenség/tautológia/hablaty;
2, hogy nem tudja akármiről eldönteni, az tisztességes vagy tisztességtelen-e. Ha el tudná, akkor már rég lezongorázta volna valahogy a kérdéseket.

(...)

bbjnick · 2013.11.12. 17:22:05
@Counter:

Maga tényleg nem százas! #:-|

Counter · 2013.11.12. 17:34:57
@bbjnick: Magának mi baja?

Maszatol a tisztességes profit/tisztességesen megszerzett profit környékén? Igen, mert világos válasz helyett csak új és új fogalmat hajigál a kérdésbe, anélkül, hogy annak a megválaszolásában előre lépne.

Azt állítja, hogy az utóbbit meg tudja ítélni? Azt: ("
Nekem szokott menni.")

Amikor felmerül egy kérdés, tudja igazolni ezt a csodálatos iránytűjét? Frászt, hát persze hogy nem, ellenben személyeskedik. Meglepő.

panelburzsuj 2013.11.12. 18:42:05

@calabria007:
Már mér lenne furcsa, amikor pont azokból lett svájci, akik juszt se akartak birodalom lenni?

Se szentnémetrómai, se Habsburgcsászár, se Vilmoscsászár, se Harmadik Bajusz - hagyják őket ki ezekből...

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 18:42:13

@bbjnick:

Nem olvastam végig az idemásolt részeket, de ilyet általában akkor szoktál csinálni, amikor helyt kellene állnod egy kijelentésedért, de az nem megy, és helyette lemásolod az addigi vergődésedet.

Eltaláltam?

Robinzon Kurzor 2013.11.12. 18:43:37

@bbjnick:

Valószínűleg az önképeddel nem stimmel, amit olvastál, de ettől még így van.

maroz 2013.11.12. 18:48:57

@tevevanegypupu: No, ha nyilván, hát nyilván. :)

Viszont ezzel én még semmivel se jutottam közelebb ahhoz, hogy most akkor jó-e nekem ez az ingyenes készpénzfelvétel, vagy nem jó.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.12. 18:55:57

@bbjnick: Ne alfőmérnökösödjön el itt nekem!

Maga azt írta, el tudja dönteni, hogy a hasznot tisztességesen szerezték-e meg.

Akkor tessék, tegye, írtam pár közismert, illetve könnyen elképzelhető példát, döntse el róluk. A billentyűzetének meg adjon egy kis carbo activatust.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.11.12. 19:19:40

@tesz-vesz: Hát igen, a hír a méltán szavahihető népszabó listájára megy vissza. Biztosan igaz tehát. A Teller levél és a bajai videó után mit el nem hisznek nekik...

panelburzsuj 2013.11.12. 19:26:40

@aristo:
Teller levél kötőjel.

Olyan meg nincs, hogy népszabó, csak Népszabadság.

(És Lencsés István legyen veled.)

tevevanegypupu 2013.11.12. 19:53:49

@maroz:

Ugy tunik muszaj neha felvenni kartyaval penzt, meg mindenkeppen, merthogy a zemberek fizeteset egyenest bankba utaljak. Es abbol bizony vesznek le mindenfelekeppen..Egyebkent bizonyara ismeri a kozmondast, hogy ingyen levest meg senki nem evett.

@bbjnick:

Valamifele szervezetnek nyilvan kell lennie, nem mindenkinek van akkora vagyona vagy annyi penze, hogy megvegyen mondjuk egy lakast vagy autot vagy elinditson valami vallalkozast. Ezzel aztan visszaelnek azok akik ezt a penzt adjak. Igy volt ez amiota vilag a vilag, az emberiseg elfogadta.Hogy ez tisztesseges-e, kihasznalni masnak a kiszolgaltatottsagat? Termeszetesen nem az..viszont ha nincs aki kolcsont adjon akkor mi van? Vagyis tisztesseges megiscsak az, aki adja a kolcsont..de ker ra megiscsak valami kamatot, mert hat addig a kolcsonadott penzet nem tudja hasznalni. Fogos, ravasz kerdes..

Valóraváltógép 2013.11.12. 19:59:05

"a pénzügyi műveletek után, ezek általános mértéke 2 ezrelék, készpénzes műveletek után 3 ezrelék volt. Augusztus elejétől – mivel a költségvetés illetékbevételei jócskán elmaradtak a várttól – a kormány felemelte az illeték mértékét, 3, illetve 6 ezrelékre. "

Mán csókolombazseválom, a hírekben én is ezrelékeket hallottam, aztán valamiért a számlákon olyat látok, hogy 80 000 Ft készpénzfelvételi díja 1900 Ft. Namost, szerintem ezek nagyon nem ezrelékek. Osztán nemámcsak eccer, hanem mindég.
De lehet hogy valamék okos gádzsóembör elmogyorózza, hogy hogy jött ki.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.12. 20:55:17

@aristo: Melyből megtudtuk, hogy a Népszabadság hamisította a bajai videót. :)

Dub hadnagy 2013.11.12. 21:03:42

@aristo: Ércsük mink disznópásztorok, egy ember van errefelé, akiről közismert, hogy még soha nem hazudott, no, te csak neki hiszel

Robinzon Kurzor 2013.11.13. 00:49:48

@aristo:

Szembejött a valóság, erre te menekülőre fogtad ...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.13. 07:43:35

@Robinzon Kurzor: A bedőlt hitel is késedelmes, vagyis arra is képeztek céltartalékot. A lakások árverezésére pedig moratórium van, abból nem látnak pénzt a bankok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.13. 07:54:30

@vizipipa: Most mondjam, hogy hülye paraszt?

Azt írtam, hogy a cégeknek akkor kellene adózniuk, ha nem fogadnak el kártyát. Vagyis nekik is pénzügyi érdekük lenne, hogy elfogadják a kártyát vidéken is.

Egyébként vidéken nőttem fel, a falu lakossága erőteljesen csökken, de már legalább 5 éve van takarékszövetkezeti ATM és lehet az ÁFÉSZ bolton kívül is kártyával fizetni. Bank nincs a faluban, a legközelebbi városban (járási székhely) is csak egy OTP fiók van.

Robinzon Kurzor 2013.11.13. 09:57:27

@Online Távmunkás: " A bedőlt hitel is késedelmes"

Minden bogár rovar, de nem minden ... -- be tudod fejezni a mondatot? ;-)

Van valami tipped, hogy miért kérdezem?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2013.11.13. 10:49:33

aristo a fentiek szerint soha nem látott még működő céget, vállalkozást, vállalatot közelről

aristo számára a fentiek szerint a bank, a pénzvilág, az egész gazdaság ismeretlen, idegen, valami furcsa, gyanús, érthetetlen, ellenséges rossz

aristo a békemenet, aristo a fülkeforradalmár, aristo a nemzeti együttműködő, aristo a szisztematikusan fejlődő nemzeti érzelmű igaz hazafi, aristo a köztünk élő baldauf, aristo a tökéletes cba-árufeltöltő

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.13. 12:05:22

@calabria007:

"mert nem azok...

és ez világos mint a nap...

ez egy huszadrangú paródia... "

Világos, ha te mondod, ez épp elég meggyőző érv. :D

Veridicus76 2013.11.13. 12:16:56

Tipikus dogmatikus neoliberális szöveg.
Alapvető szabadságjogom, hogy eldönthessem, készpénzben vagy elektronikusan óhajtok fizetni (utóbbi ugye áramszünet esetén nem is lehetséges.) Senkinek semmi köze hozzá, hogy hol, mikor, mennyiért, mit veszek. A készpénzhasználat lehetősége a szabadság fokmérője, nagyon helyes, hogy a kormány ebben az ügyben végre lépett.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.13. 13:33:14

@Veridicus76: "utóbbi ugye áramszünet esetén nem is lehetséges"

Áramszünet esetén jó eséllyel a pénztárgép sem üzemel, ilyenkor készpénzzel sem tudsz fizetni. Viszont adatátviteli gond esetén készpénzzel tudsz fizetni, bankkártyával nem. Az sem példa nélküli, hogy a bank informatikai rendszerének hibájából nem lehet kártyával fizetni.

calabria007 (törölt) 2013.11.13. 13:53:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

számomra a 2008-as bailout és az azóta állandósult non-stop bailout volt a meggyőző érv...

valódi piaci körülmények között ilyen nincs...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.13. 14:38:19

@calabria007: Számomra ebből még messze nem következik, hogy a nagy jegybankok és a nagyhatalmak a valódi szereplők.

Sokkal inkább az, hogy a nagy bankok akkora hatalommal bírnak, hogy felelőtlen gazdálkodásuk árát képesek megfizettetni a kormányokkal ill. ezen keresztül a lakossággal.

calabria007 (törölt) 2013.11.13. 14:55:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

nem kéne ezt a sztorit a feje tetejére állítani...

olvasgass inkább azokról az epizódokról, amikor ez a sztori valóban piaci alapon ment...

The experience of free banking
Kevin Dowd
menghusblog.files.wordpress.com/2012/02/the-experience-of-free-banking.pdf

calabria007 (törölt) 2013.11.13. 14:57:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

a 2008-as sztori lényegét pedig talán ez a kiadvány foglalja össze a legjobban...

The house that uncle Sam built
The untold story of the great recession of 2008
www.fee.org/files/doclib/HouseUncleSamBuiltBooklet.pdf

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2013.11.13. 20:37:39

@Counter: Maga teljesen félreérti Alfőmérnök copyzásait.
BBjnick azért copyzik, hogy tereljen, bízva abban, hogy a vitapartnere, vagy a vitát szemlélők a copyzás hossza miatt nem olvassák el a szöveget és ezért elvileg nem zárják ki, hogy neki van igaza.
Alfőmérnök általában akkor kezd el copyzni, mikor a vitapartnere a vita egy bizonyos pontján kiszáll a vitából, bizonyos kérdésekre nem felel. Valószínűleg azt gondolják (azt hazudják maguknak), hogy jó okuk volt kiszállni a vitából, mert Alfőmérnök komolytalan kérdéseket tett föl, amik válaszra sem érdemesek. Valójában arról van szó, hogy félnek kimondani/leírni az igazságot, félnek az igazságtól. A nem-válaszolással pedig néhány megfigyelővel eltudják hitetni, hogy vagy nekik van igazuk és nem Alfőmérnöknek, vagy valahol a kettejük álláspontja között van az igazság.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2013.11.13. 21:41:06

@Counter: Maga teljesen félreérti Alfőmérnök copyzásait.
bbjnick azért copyzik, hogy tereljen, bízva abban, hogy a vitapartnere, vagy a vitát szemlélők a copyzás hossza miatt nem olvassák el a szöveget és ezért elvileg nem zárják ki, hogy neki van igaza.
Alfőmérnök általában akkor kezd el copyzni, mikor a vitapartnere a vita egy bizonyos pontján kiszáll a vitából, bizonyos kérdésekre nem felel. Valószínűleg azt gondolják (azt hazudják maguknak), hogy jó okuk volt kiszállni a vitából, mert Alfőmérnök komolytalan kérdéseket tett föl, amik válaszra sem érdemesek. Valójában arról van szó, hogy félnek kimondani/leírni az igazságot, félnek az igazságtól. A nem-válaszolással pedig néhány megfigyelővel el tudják hitetni, hogy vagy nekik van igazuk és nem Alfőmérnöknek, vagy valahol a kettejük álláspontja között van az igazság.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.14. 16:53:40

@Disznóvári: Ebben igaza lehet, bár egyikük fejébe sem látok bele.

Valóraváltógép 2013.11.14. 22:55:36

Én szeretem a készpénzt. Kártyánál sosem tudom hol tartok, aztán egyszercsak elfogy. Vagy nem fogy el, és azon gondolkodom, hogy mikor fogy már el, azt sem tudom, mit vettem.

Zedder 2013.11.16. 11:38:29

@Valóraváltógép: az mióta a víz hibája, ha a kacsa nem tud úszni?

Netbank, értesítő sms, kártya slip elrakása, költések kockás füzetben való vezetések, hadd ne soroljam...?

Fejben nem lehetsz túl erős, ha ezt nem tudod megszervezni az életedben...

Valóraváltógép 2013.11.16. 12:59:26

@Zedder: Semmiképpen. Felnézek rád. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.16. 13:17:13

@Zedder: Szerintem Valóraváltógép sem a bankkártya hibájaként említi a dolgot. Az viszont tény, hogy aki nagyon hozzászokott a készpénzhez, annak furcsa lehet, hogy míg a pénz fogy a zsebéből költekezés közben, addig a bankkártya ugyanúgy néz ki.

Ez nem a fejben való gyengeség jele, hanem csak azé, hogy hozzászokott a készpénzhez.

Vannak, akik pl. a fizikai könyvhöz szoktak hozzá annyira, hogy képtelenek élvezettel olvasni egy e-könyvet. Ettől még fejben nagyon erősek is lehetnek. :)

Valóraváltógép 2013.11.16. 13:57:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ne hüjéskeggyé már, hát a könyv, az drágáér van, meg hát helyett is foglal!!
Meg otthon se vót, hát mi a jó abba, na.

*** legyintés

;)
süti beállítások módosítása