A református egyház esete ifj. Hegedűs Lóránttal
2013. november 07. írta: dobray

A református egyház esete ifj. Hegedűs Lóránttal

Gyongyosi_Marton_Hegedus_Lorant_reformatus_Szabadsag_ter.png

Hogy milyen lehet a hangulat a református lelkészek között a Hegedűs-féle Horthy-szobor avatása után, azt jól példázza a nagyszerű Reposzt blog bejegyzésének elkeseredett hangulata: „azt a feladatot kaptam, hogy mindenkinek hirdessem Krisztus evangéliumát, balosnak és jobbosnak, libsinek és szittyának, magyarnak, jásznak, kunnak, székelynek és zsidónak, romának, románnak, bárkinek, aki odajön. És erre jön egy hangos performansz én meg jópár kilométerrel távolabb is söpörhetem a törmelékeket. Vajon a Szabadság térre ezek után mindenki oda mer menni? Szívesen látják?”

Hegedűs ellen fegyelmi vizsgálatot indított Szabó István püspök, Tarr Zoltán, a Magyarországi Református Egyház zsinati tanácsosa kiadott egy közleményt, amely szerint az egyház elítéli az antiszemitizmust és a gyűlöletkeltést, valamint református lelkipásztorok egy csoportja is elítélte a szoborállításos balhét. Ami amúgy kicsit túl lett pörögve, tekintve hogy egy magánterületen évek óta álló szobor újraavatásáról volt szó.

Egyházi berkekben, legyen szó bármely felekezetről, mindig is feszültséget kelt egy-egy pap, lelkész aktívabb politikai-közéleti szerepvállalása: egyrészt nehezen mérhető, hogy valakinek egy-egy hirtelen nyilatkozata, a napi sodrásban kimondott, gyakran keresetlen szavai összhangban vannak-e az évszázadok alatt kimunkált, minden szót megfontoló tanítással; másrészt, s ez a fontosabb, nehéz elválasztani a magánembert az adott felekezet képviselőjétől. Így az ilyen feszültség tulajdonképp elkerülhetetlen, de addig nem szokott nagyobb baj lenni belőle, amíg az illető szavai, tettei, hogy is mondjuk, mérsékeltek (lásd Balog Zoltán vagy épp a korábbi egyházügyi államtitkár, Szászfalvi László személyét). 

Hegedűs mindazonáltal sokkal inkább a saját politikai életét éli, mintsem az egyházáét. Aki nyomon követte az rendszerváltás utáni közéletet, az nem lepődött meg a szoboravatási balhén. Nem most találkoztunk először Hegedűs Lóránttal.

A Hegedűs-jelenség már az ezredforduló környékén téma volt (ha nem hamarabb). 2001-ben a lelkészt közösség elleni izgatásért jelentették fel, az Ébresztő című, XVI. kerületi miépes pártlapba írt cikke miatt („a galíciai jöttmentek hada... rágták és rágják szét a hont... A Jordán partja mellől... jönnek megint a Duna partjára... még egyet rúgni a magyarba..." "Hát halld meg magyar az 1000. keresztyén magyar állami év... egyetlen életre vezető üzenetét: rekeszd ki őket! Mert ha nem teszed, ők teszik meg veled!”) 2002 végén Hegedűs első fokon másfél év felfüggesztettet kapott, majd 2003 novemberében, másodfokon felmentették. 

Bölcskei Gusztáv elhatárolódott a lelkész írásától, majd a református egyház 2001 novemberében ülésező zsinata az ügyre reagálva, bár arra nyilván nem utalva kimondta: ha a lelkész politikai párttagságot, országgyűlési képviselőséget, vagy külszolgálatot vállal, arra az időszakra lelkészi szolgálata szünetel.

A határozat azóta is érvényben van. Református berkekből származó információink szerint a dolog nem ilyen egyszerű: egy gyülekezet választott lelkésze ettől kezdve ugyan hivatalosan nem vezeti a gyülekezetet, ám lelkészi jellege megmarad, és továbbra is lelkipásztorként tevékenykedhet, csak mint gyülekezetvezető, úgymond letétbe kerül egyháza számára. Nem hiába mondta a döntés után Hegedűs,aki akkor egyszerre volt a MIÉP alelnöke és parlamenti képviselő, hogy nem tilthatja meg senki, hogy felkérésre lelkészi szolgálatot lásson el. 

Hegedűs Lórántot a püspöke nem tudja elmozdítani. Hiába van rossz viszonyban régóta Szabóval (Szabó István tulajdonképpen az addigi, 1991 óta szolgáló dunamelléki püspök, id. Hegedűs Lóránt ellenjelöltjeként lett püspök 2002-ben, a Hegedűs-hívek a választás után számos jogorvoslati lehetőséget megpróbáltak kihasználni jelöltjük érdekében), ha a gyülekezet ragaszkodik lelkészéhez (szabad lelkészválasztás), akkor nincs mit tenni (a katolikusoknál nincs ilyen, ott az egyházközség nem sokat tehet a tiltakozáson kívül, ha a püspök elhelyezi kedvenc plébánosát). Emellett a lelkész közvetlen felettese az esperes, de ő sem járhat el egy személyben. 

Az összegyházi szabályokat azonban ő sem lépheti át, és itt van tér az elöljárók számára a felelősségre vonásra: Szabó szeretne választ kapni arra, hogy Hegedűs Lóránt magatartása megfelel-e a lelkészekről szóló törvény idevágó pontjainak, vagyis megtett-e mindent egyháza jó híréért, kerülte-e a megbotránkozást kiváltó magatartást, tartózkodott-e olyan tevékenységtől, amely megoszthatja egyháza közösségét.

Egy vizsgálat egyszer már kudarcot vallott: 2007-ben Bölcskei Gusztáv (a református egyház zsinata lelkészi elnökeként) és Nagy Sándor főgondnok indított ellene belső, egyházjogi eljárást, mivel a református egyház szabályzata szerint lelkész nem lehet párttag, Hegedűs pedig MIÉP-tag volt, ahonnan azonban kilépett, viszont a Jobbik és a Magyar Gárda rendezvényein részt vett. Ez a kiskapu legális, így Bölcskeiék elvesztették a pert.

Mindenesetre a reformatus.hu cikke szerint a szoboravatás azonban a Jobbik rendezvénye volt, ami felveti annak a lehetőségét, hogy az egyházközség megsértette azt az 1998-as zsinati határozatot, amelynek értelmében református templomban nem tartható olyan rendezvény, amely „párt, politikai mozgalom vagy az egyház hitvallásával és tanításával össze nem egyeztethető alapszabályú társadalmi szervezet céljait szolgálja".

Idézik is a vonatkozó zsinati határozatot:

Zs-41/1998, Zsinati Határozat
a Magyarországi Református Egyház jogi személyiségei tulajdonában, illetve használatában álló létesítmények és területek hasznosítása tárgyában

 A Magyarországi Református Egyház jogi személyiségei (egyházközség, egyházmegye, egyházkerület, Zsinat, illetve intézményei, továbbiakban egyház) tulajdonában, illetve használatában levő létesítmények és területek hasznosításakor semmilyen formában nem zavarhatja az egyház tevékenységét, és nem sértheti hitelveit, tanítását és méltóságát. Így nem folytatható olyan tevékenység, amely nem egyeztethető össze az egyház erkölcsi elveivel és tanításával, párt, politikai mozgalom vagy az egyház hitvallásával és tanításával össze nem egyeztethető alapszabályú társadalmi szervezet céljait szolgálja. / Zs-41/1998. /

Budapest, 1998. február 4.

Hogy a szabad lelkészválasztás, a politikai szerepvállalás bizonyos formáinak tilalma és a fenti határozat pontosan hogyan alkalmazható, annak megítéléséhez egyházi szakjogásznak kell lenni, úgyhogy ezt az ügyet nem fogjuk most itt megfejteni. A gyülekezetnek olyan lelkésze van, amilyet ő választott magának.

Persze felhozható, mint a Jobbegyenes blog meg is teszi, hogy Bölcskei is avatott Horthy-emléktáblát Debrecenben, 2012. május 19-én. Az ellen is tüntettek, mégpedig a Debreceni Zsidó Hitközség képviselői. A Jobbegyenes szerint szimpla személyi ellentétek és a hatalmi helyzet okozza a gondot: amit szabad Jupiternek, azt nem szabad a kisökörnek:

A probléma neve: ifjabb Hegedűs Loránt. A református egyház belső konfliktusait csak felületesen ismerők számára is nyílt titok, hogy a Hazatérés Templomának lelkésze régóta szálka a zsinati vezetés szemében. A nehéz természetű, önfejű lelkipásztor állandó hadban áll feletteseivel, és bár sosem követett el olyan mértékű kihágást, ami palástvesztéssel járna, a mostani balhé kiváló alkalom a menesztésére.

Nos, a különbség a hangvételen túl a pártpolitikai átitatottságban van. Nyilván minden politikai felhang nélkül jelen lehet egy istentiszteleten bármely politikus, de hogy Gyöngyösi Márton felszólal a szertartás közben, Horthyról beszélve, az már túlmutat ezen, ahogy az is, hogy felszólalt még Kőrössy Katalin, a Horthy Miklós Társaság titkára, a Vitézi Rend országos Főkapitánya, Molnár-Gazsó János, valamint a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom elnökségi tagja, Magvasi Adrián.

Értem az elkeseredést, ismerősek a veszélyek Isten embereinek közéleti szerepvállalása kapcsán. Hegedűs Lóránt is bizonyára nehéz terhet jelent a reformátusoknak. Viszont túlbecsülni sem érdemes a problémát: Hegedűs húsz éve itt van, mindenki tudhatja, mire számíthat tőle. Akik állandóan kiabálnak és tiltakoznak miatta, azok meg akkor sem lennének reformátusok, ha mindenben teljesítené a felekezet a Hegedűssel kapcsolatos kívánalmaikat. Ha valaki újfent és megint elhatárolódást, helyretételt és egyebeket kíván, akkor olvassa újra, ahányszor tetszik, a fent idézett nyilatkozatokat.

Az viszont bizonyos (legalábbis informátoraink erről számoltak be), hogy a református egyházon belül sokaknál betelt a pohár Hegedűs miatt, ezt mutatja a lelkészek már említett, spontán aláírásgyűjtő akciója is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr705615958

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A református egyház esete ifj. Hegedűs Lóránttal 2013.11.07. 09:13:05

A református egyház belső konfliktusait csak felületesen ismerők számára is nyílt titok, hogy a Hazatérés Templomának lelkésze régóta szálka a zsinati vezetés szemében.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.07. 09:38:22

A magyar reformátusok eleve mindigis hajlamosan voltak nacionalizmusra, de a gusztustalan Hegedűs álpap majomka minden határon túlmegy. Az egész családja nyilas-komcsi, a büdös kurva szajhájával és III/3-s apjával együtt.

maroz 2013.11.07. 09:49:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Egy háromperhármas apa ciki lenne? Én úgy tudtam, hogy elvárás, ha be akar valaki lépni az elitbe. :)))

Amúgy meg mondhatnám azt, hogy izgalmas ez a református belügy ha az lenne, de nem az. Egy barátom mondta nem is olyan régen, hogy a református egyház Magyarországon a kommunizmus egyik utolsó el nem esett bástyája. Érdekes vélemény, különösen azzal súlyozva, hogy a barátom nem pont laikus. :)

Vidéki 2013.11.07. 09:56:44

„Bölcskei is avatott Horthy-emléktáblát Debrecenben, 2012. május 19-én.

Az ellen is tüntettek, mégpedig a Debreceni Zsidó Hitközség képviselői.

A mit szabad Jupiternek, azt nem szabad a kisökörnek.”

Szélsőséges balliberális körök nem a valóságnak megfelelően ítélik meg Horthyt, hanem démonizálják.

Leragadtak az 1951-es marxista propagandánál.

1951-ben A marxista magyar történetírás „A magyar nép története” című 1951-es kiadása, melyet sokáig középiskolai tankönyvnek is használtak így jellemzi a Horthy-rendszert A Horthy-rendszer „első pillanattól kezdve fasiszta rendszer”, Horthy maga pedig „véreskezű katonai diktátor” volt.

Ezek az urak és elvtársak Horthy irracionális gyűlöletében még Sztálinon is túltesznek:

Horthyt a háború után a győztesek semmilyen olyan váddal nem vádolták, amilyeneket az urak és elvtársak Horthy irracionális gyűlöletében napjainkban habzó szájjal hangoztatnak és az általuk tulajdonolt hírcsatornákon keresztül kelettől-nyugatig elharsognak.

Még Sztálin sem kérte, hogy Horthyt ilyen bűnökkel vádolva a Nürnbergi Törvényszék elé, vagy az általa megszállt Magyarországon bíróság elé állítsák!

freehckr 2013.11.07. 10:45:15

Mondjuk ha a református egyház vezetése nem lenne ilyen szinten a posztkommunista balliberális Fidesz vezérkar befolyása alatt, annak minden negatív következményével együtt (például az ostoba megfelelési kényszer egyes magyarellenes cionista politikai érdekcsoportoknak), akkor minden bizonnyal az ellen tiltakoznának, hogy elmúlt vasárnap szélsőséges zsidó csoportok zavarták meg sokadjára egyik istentiszteletüket, elvörösödött fejjel, öklüket rázva acsarkodtak és mocskolódtak híveik ellen az egyik templomuk előtt...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.07. 10:45:20

@maroz:

Ennyire nem ismerem őket, de tény: nagyon sok gusztustalan alakot láttam református papok között. Egyszer szomszédom is volt ilyen, ő csinálta a legnagyobb botrányokat a környéken.

De nem akarom az egész vallást kritizálni, mert bár én személyesen semmiben sem értek együtt velük, ismerek sok rendes reformátust is.

Kandeláber 2013.11.07. 10:51:06

A reformátusok hívebben szolgálták Rákosi pajtást és Kádár elvtársat, mint a katolikusok.
Volt egy teóriájuk, a "szolgáló egyház", ezzel (is) csontig benyaltak a bolsiknak.
Meg állandóan az Ószövetségen lovagolnak, mint a Hitgyüli.

vantaan 2013.11.07. 10:54:38

ifj. Hegedűs csak annak a haszonleső keresztényieskedők közösségének egyede akinél az Isten szolgálata csak álca. Álca arra hogy anyagi .....és politikai haszonra tehessen szert.
Ugyan ezt látjuk Tőkés vagy Balog esetében is, de a közvetlen politikától látszólag magukat távol tartó katolikusoknál is meg van ez az Isten igéjét sutba dobó mentalitás.
Isten igéjét csak eszköznek tekintik alantas politikai céljaik elérésére. Sajnos!

Kandeláber 2013.11.07. 11:04:38

@vantaan: Bezzeg a héber Iványi meg Németh Sanya az echte keresztény, mi?

Robinzon Kurzor 2013.11.07. 11:13:05

Azért ezt a debreceni Bölcskei-vonalat kicsit jobban ki lehetne fejtetni.

Ha Bölcskei kiállhat Horty mellett, akkor Hegedűs Jr. miért nem?
Egészen pontosan: Bölcskei miért igen?

Vidéki 2013.11.07. 11:20:56

@freehckr:

"elmúlt vasárnap szélsőséges zsidó csoportok zavarták meg sokadjára egyik istentiszteletüket, elvörösödött fejjel, öklüket rázva acsarkodtak és mocskolódtak híveik ellen az egyik templomuk előtt..."

Mi lett volna, ha mindez fordítva, egy zsinagóga előtt történik?

"Amit szabad Jupiternek,, azt nem szabad az ökörnek?"

Kikre osztották az "Ökör" szerepét a "szabad sajtóban"?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.07. 11:27:34

@dobray:

Ez már faji alapú diszkrimináció és magyarüldözés, ami ma Magyarországon történik, nemcsak hogy sérti a törvény előtti egyenlőség elvét, de egyenesen (nem is túl) burkolt genocídium!

vantaan 2013.11.07. 11:29:02

@Vidéki: Fordítva? Melyik hülye zsidó állítana szobrot Horthynak?

S nem csak zsidók tiltakoztak a templom előtt hanem reformátusok, katolikusok és ateisták is. Jó érzésű magyar emberek. Sőt a neten még református lelkészek is.

vantaan 2013.11.07. 11:41:39

@bbjnick: Ó kis szende lélek! Genocídium? ...s +3 feles után már Jeruzsálem vagy Tel Aviv a főváros, ugye? No szellőztess az emeleten!

freehckr 2013.11.07. 11:43:50

@Vidéki: „Mi lett volna, ha mindez fordítva, egy zsinagóga előtt történik?”

A másik történet ott kezdődött, és ott is fejeződött volna be, hogy a rendőrség eleve nem adott volna engedélyt egy ilyen demonstrációra zsinagóga előtt. Nem olyan bonyolult a mi posztkommunista áldemokráciánk... :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.07. 11:52:18

@Vidéki: @freehckr:

Egy református egyházi eseményt büntetlenül megzavarhatnak őrjöngő zsidók "kurva anyátok", "rohadt refromátusok" stb. ordibálásokkal, de "Gyorsított eljárásban ítélték el zsidózás miatt két társával együtt V. Dávidot, aki emiatt még az érettségit is lekéste - számol be a Blikk. A három fiatal hangosan mocskolta a Zsidó Világkongresszusról a Kempinski Hotelbe hazatérő vendégeket. Az egyik fiatalember, M. Gábor karlendítéssel fogadta a vendégeket, majd azt üvöltötte: »Sieg Heil!«. E. Gábor és V. Dávid a csoport után futott, és azt skandálták: »Shalom, shalom, a zsidókat kivasalom!«. M. Gábor három év letöltendő börtönbüntetést kapott, mert korábban egy másik ügy miatt próbára bocsátották. V. Dávidot és E. Gábort két év börtönre ítélték, három évre felfüggesztve – tudta meg a Blikk. A lap többször is kereste az ügyben a Fővárosi Törvényszéket, de nem kaptak választ arra, hogy az ilyen ügyeket gyakran tárgyalják-e sürgősséggel."

Ez a hazaáruló, nemzetgyilkos kormány mondjon le!

freehckr 2013.11.07. 11:53:03

@vantaan: „nem csak zsidók tiltakoztak a templom előtt hanem reformátusok, katolikusok és ateisták is”

A felvételeken csak sárga csillagos, rosszul öltözött prolik és cigányok látszanak: www.youtube.com/watch?v=BhtmS2ofe7M

vantaan 2013.11.07. 11:57:14

@bbjnick: 4 feles volt ezek szerint nem 3! Igaz kétszer. Kár érted.

vantaan 2013.11.07. 12:00:09

@freehckr: No , hát a cigányok közt tudtommal nincs zsidó! Saját magadat cáfoltad.
Tehát szerinted is nem csak zsidók tiltakoztak a templom előtt hanem reformátusok, katolikusok és ateisták is. Jó érzésű magyar emberek. Sőt a neten még református lelkészek is.
..... MÉG REFORMÁTUS LELKÉSZEK IS!

freehckr 2013.11.07. 12:05:38

@vantaan: „cigányok közt tudtommal nincs zsidó”

Nem sok különbség van köztük, ez a két kisebbségünk az, amely képtelen beilleszkedni az európai kultúrkörbe...

„neten még református lelkészek is”

Ugyan úgy, ahogyan többen ki is álltak a szoboravatás mellett, de erről elfelejtett beszámolni a cionista lakájsajtó... :)

Robinzon Kurzor 2013.11.07. 12:19:27

@bbjnick:

Téged faji alapon üldöznek?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.07. 12:22:09

@Robinzon Kurzor:

Igen, engem faji alapon üldöznek, a fajtám ellen genocídium folyik a saját hazámban.

"Az ENSZ, a népirtás bűntettének megelőzéséről és megbüntetéséről szóló (1948. december 9-én elfogadott) egyezménye (többek között) a következőket tartalmazza:

(...)

A jelen egyezmény népirtás alatt a következő cselekmények bármelyikének, valamely nemzeti, népi, faji vagy vallási csoport, mint olyan, teljes vagy részleges megsemmisítésének szándékával való elkövetését érti:

a) a csoport tagjainak megölése;

b) a csoport tagjainak súlyos testi vagy lelki sérelem okozása;

c) a csoportra megfontolva oly életfeltételek ráerőszakolása, melyeknek célja a csoport teljes vagy részleges fizikai elpusztulásának előidézése;

d) oly intézkedések tétele, amelyek célja a csoporton belül a születések meggátolása;

e) a csoport gyermekeinek más csoporthoz való erőszakos átvitele. (...)"

Robinzon Kurzor 2013.11.07. 12:30:58

@bbjnick: "Igen, engem faji alapon üldöznek"

Értem, és konkrétan ki üldöz?

vantaan 2013.11.07. 12:35:13

@freehckr: ... képtelen beilleszkedni? Pont mint a magyarok nem? Európai kultúrkör? Huuuu egy magyarnak?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.07. 12:47:20

@Robinzon Kurzor:

Konkrétan az üldöz, aki hovatartozásom miatt negatívan diszkriminál, aki származásom, identitásom miatt testi és lelki sérelmet okoz, aki fajtám megsemmisítésre tör.

freehckr 2013.11.07. 12:53:58

@vantaan: „Pont mint a magyarok nem?”

Nem, mi magyarok ezer éve Európa szerves része vagyunk... bár, pár évtizede a magadfajta bolsevik pöcsök és antimagyar politikai elitetek elszigetel minket Európától.

vantaan 2013.11.07. 13:06:45

@freehckr: .."mi magyarok ezer éve Európa szerves része vagyunk." S ezt Európa is így tudta 2010-ig. Akkor mintha megindult volna valami szabadságharc, tudod "Nem leszünk gyarmat".
... bár, "pár évtizede a magadfajta bolsevik pöcsök és antimagyar politikai elitetek elszigetel minket Európától." Bolsevik? ...az a kétharmad nem? S antimagyar ...az meg a Hegedűs-Vona-Orbán félék szerintem.
Amúgy több száz évre visszavezethető a családfám csak magyar katolikus felmenőkkel.
Persze ha ismernéd a MAGYAR TÖRTÉNELMET ... vagy a Bibliát? Talán nyugodtabb életed lenne, s nem gyötörnének téged kényszer képzetek.

hoplita 2013.11.07. 13:10:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Hát a büdös, deszkán baszott, bárcabitorló kurva anyád jól van?

hoplita 2013.11.07. 13:14:26

@vantaan:
Tán te is ott vótál, büdösköcsög?
Nem hiszem, gyávább vagy te annál, házipatkány.

hoplita 2013.11.07. 13:19:05

@vantaan:
Szerintem még nagyapád sírját sem tudod megmutatni és valszeg késsel keresztelték a golyvás felmenőidet, kis buzigyerek.

freehckr 2013.11.07. 13:29:14

@vantaan: „ezt Európa is így tudta 2010-ig”

47-ig...

„több száz évre visszavezethető a családfám csak magyar katolikus felmenőkkel”

Akkor ne hozz több szégyent rájuk és fejezd be a trollkodást...

tevevanegypupu 2013.11.07. 13:31:58

Mi katolikusok vigan lehetunk nacik es fasisztak, ez mar el van nekunk konyvelve. Es valahogy ugy latom, hogy videken legalabbis a katolikus egyhaz vidaman vallalja is ezt a szerepet es szeles ivben tesz arra, hogy a budapesti liberalisok mit gajdolnak. Nekunk ez igy megfelel, de nem irigylem Orbant a reformatust.:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.07. 13:32:42

@dobray:

Megkérdezhetném nagy szeretettel, hogy egy felekezet állíthat-e templomalapító "kegyurának" szobrot a saját templomában?

vantaan 2013.11.07. 14:11:35

@freehckr: Szerintem meg Te vagy troll.
Sajnos azoknál az embereknél akiknél a családi/nemzeti történelmi tudat, hagyomány nem terjed tovább mint a szüleinek kora valami beteges kompenzálási kényszer hatására a szélsőségek felé orientálódnak. Számos példát tudnék sorolni a jelen politikusai közül is. Kár értük. Talán ebből adódnak azok a látványos köpönyeg forgatások is amit jó néhány politikusnál, de egyszerű köz embernél is látunk.
Lásd azon politikusok sorát akik fiatal demokrataként "kezdték" egy kis KISZ funkciócska után, majd lettek, polgárok, kisgazdák, nép-nemzetiek, keresztények, forradalmárok s ki tudja
mi még?!
Alighanem pont ez a jellemnélküliség az ami kiöli a magyart Európából.

Robinzon Kurzor 2013.11.07. 14:14:51

@bbjnick: "Konkrétan az üldöz, aki"

Na de ezek kicsodák?
Egy absztrakt (amúgy tautologikus) halmaz definíció nem tud téged üldözni.

Meglátásod szerint kik ezen halmaznak azok a konkrét elemei, akik téged személyesen konkrétan üldöznek?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.07. 14:20:14

@hoplita:

Mérges vagy, hogy elmondtam az igazat a buzitársadról?

Robinzon Kurzor 2013.11.07. 14:21:35

@hoplita:
"Hát a büdös, deszkán baszott, bárcabitorló kurva anyád jól van?"
"Tán te is ott vótál, büdösköcsög?
Nem hiszem, gyávább vagy te annál, házipatkány"
"Szerintem még nagyapád sírját sem tudod megmutatni és valszeg késsel keresztelték a golyvás felmenőidet, kis buzigyerek."

Van ám itt kultúra, meg konzervatív attitűd, hajjaj, mi az hogy, nagyon is!

Robinzon Kurzor 2013.11.07. 14:26:04

@vantaan: "4 feles volt ezek szerint nem 3! Igaz kétszer."

Érdekes, a Parlamentben Pálfy képviselő is pont akkora részegedett le, amikorra bébéjé.

Tán még együtt is üldözték őket ...

vantaan 2013.11.07. 14:28:01

@Robinzon Kurzor: Isznak mint a gödény! Fúúúj!

regress 2013.11.07. 16:54:07

egy,már ott lévő szobrot minek még egyszer avatni? vagy most már hetente fogják? köcsög turulagyúak...

Bloodscalp 2013.11.07. 18:43:27

@Vidéki: kurva unalmas, főleg mert nem is ez a téma, annál is jobb:)

Bloodscalp 2013.11.07. 18:46:21

@bbjnick: és mi ez a csoport vagy faj?

Alfőmérnök 2013.11.07. 18:47:31

@tevevanegypupu: Mondta már magára valaki azt, hogy náci, AZÉRT, MERT katolikus?

Bloodscalp 2013.11.07. 18:48:54

Én meg akkor csak egy kávét kérnék, és még több papot a közéletbe, az egyházaknak meg nagyobb politikai szerepvállalást:)

Alfőmérnök 2013.11.07. 19:08:05

@Robinzon Kurzor: bbjnicket nikotinnal és alkohollal mérgezik a zsidók.

tevevanegypupu 2013.11.07. 20:18:20

@Alfőmérnök:

A katolikus egyhazat szivesen nacizzzak mert nem tett eleget a zsidok megmenteseert..mostanaban derul ki egyebkent, hogy azert az nem is ugy volt. De allando bocsanatkeresekre szolitjak fel, szerencsetlen II. Janos Pal, a tudos es tiszteletremelto XVI. Benedek es ez a mostani Ferenc is hangsulyozottan es sokkal de sokkal tobbet foglalkozott ezzel a kerdessel mint amennyit kellett volna..a mi Erdo Peterunkrol nem is szolva..Ezek a sietos es kapkodo elhatarolodasok..es meaculpazasok. En egy kozosseg tagja vagyok, szoval ha a kozossegetcsesztetik akkor abban en is benne vagyok..bar azt mar sikerult elerni, hogy szeles ivben teszek ezekre az allando bocsanatkereskuncsorgokra..

Alfőmérnök 2013.11.07. 20:46:56

@tevevanegypupu: Maga szerint II. János Pál igazabb katolikus lett volna, ha nem kér bocsánatot az egyház bűneiért?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.11.07. 21:04:01

Ilyen kedélyes kurvaanyázások láttán, mikben felekezet és annak ifjú titánja nézeteltérése kapcsán szintén Jézus hívő keresztény blogolók egymást basztatják, a fotelben hátradőlve én már csak a következő sörömet kérem!
Non plus ultra: " En egy kozosseg tagja vagyok, szoval ha a kozossegetcsesztetik akkor abban en is benne vagyok"
Naná, hogy a zsidók.....

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.11.07. 21:40:27

Először is, aki szerint a balosoknak lehet Krisztus evangéliumát hirdetni, az debil. Minden debil bassza meg a kurvaanyját, és szülessenek debilebb kistestvérei, hogy mielőbb pusztuljon ki a vérvonal.

Ifj. hegedűs Lóránd egy létező társadalmi problémát feszeget a maga elmebeteg módján. Mindannyian jobban járnánk, ha valaki szétlőné a hülye fejét, majd a létező zsidó-magyar problémáról őszintén, a problémamegoldást kereső szándékkal beszélnénk.

Természetesen Dobray urat/hölgyet is ki kell nyírni. Ez a minimum.

tevevanegypupu 2013.11.07. 21:47:46

@Alfőmérnök:

Nincs miert bocsanatot kerni es nem is volt. A katolikusok, keresztenyek ugyanugy szenvedtek a haborukban, slussz.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.11.07. 21:48:32

@Mr Falafel: Keresztre mindenkivel, s a haza fényre derül!

Basszus, nem akartam rád ismét reagálni, mert ránk találnák fogni, hogy provokálunk. Bocs még akkor sem tudtam megállni, ha kockára teszem a lebukás veszélyét.

Alfőmérnök 2013.11.07. 21:56:16

@tevevanegypupu: Ne velem vitatkozzon, ezt egyszer beszélje meg a pápával is.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.11.07. 21:57:39

@biboldó: Nyújtsa fel a kezét, akinek megvan Lenin: Empiriokriticizmus, vagy A kommunista erkölcsről! Esetleg Kun Béla: Szocialista Forradalom Magyarországon, vagy Szamuely Tibor Összegyűjtött Írások és beszédek. Mellette Adolf Hitler: Mein Kampf és a Szocialista Forradalomért című kiadvány Bakó Ágnes szerkesztésében, hazánk "leszabadulásának" 30. évfordulójára. Nos?

A tudás mindenek felett, és a haza tényleg fényre derül. Éjjen a izé, bazmeg!

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.11.07. 22:10:15

@Mr Falafel: Nem nyújtom a kezem, a tudás mindenek felettiségét sem vitatom, de a haza fényre derüléséhez szükséges még egy kis logika és absztraháló képesség is. Többek között.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.11.07. 22:19:40

@biboldó: Absztrahálni bűn, Isten ellen való! A logikáját meg mindenki megbaszhatja, mert elég erősnek lenni. Erős agyhalottnak. És ebből nekünk bőven kijut manapság. World War Z-Hungary (directed by Brad Pitt)

Alfőmérnök 2013.11.08. 00:36:22

@tevevanegypupu: Azért szar lehet olyan katolikusnak lenni, mint maga.
El kell fogadnia, amit a Pápa hirdet, mond -- mivel a tekintélye megfellebbezhetetlen --, de azért mégse fogadja el, mert ugye a Pápa is a zsidók/szabadkőművesek kénye-kedve szerint cselekszik, a zsidók/szabadkőművesek utasításait hajtja végre, őket szolgálja ki.

BelAmi 2013.11.08. 01:12:41

ifj.Hegedüs felesége a Jobbik parlamenti képviselője, parlementi jegyző, sógora Balla Péter, a Károli Gáspár Református Egyetem rektora.

_Neville 2013.11.08. 03:01:10

@Alfőmérnök: A pápának nem minden szava megfellebbezhetetlen, csak ha ex cathedra nyilatkozik hit és erkölcs dolgában. Az aktuálpolitika egyikbe sem tartozik.

Alfőmérnök 2013.11.08. 05:28:04

@_Neville: Hát ez tök jó, akkor a bbjnick és tevevanegypupu kaliberű emberek továbbra is nyugodtan gyűlölhetik a büdös zsidókat!

hexa 2013.11.08. 07:44:33

Na, ebből kiderül, hogy ki kell állnunk Hegedűs mellett, hisz amíg a gyülekezete támogatja, addig nem sokat tehetnek ellene.

val 2013.11.08. 07:48:47

@biboldó: "Naná, hogy a zsidók..... "

Nem-nem. Hova gondolsz?
Túlméretezett sheriffcsillaggal magukból kivetkőzve csak nemzsidók üvöltöznek olyat, hogy ők "holokausztélők" (túlélőt akart mondani a lelkem, csak nem sikerült elsőre).

vantaan 2013.11.08. 08:15:02

@tevevanegypupu: ... slussz. Mondotta tevevanegypupu. ....s azzal minden erkölcsi gát, norma stb fel van oldva. Slussz .... s rohad a nemzet, Slussz .... pusztuljanak a hajléktalanok, slussz pusztuljanak a cigányok, slussz ....pusztuljanak a bankárok, ..... a lila majmok, ...... a fradisták, ...... a niggerek, ........ a parasztok, ...... a szocik, ...... a liberálbolsik, .... a nácikok, ........ a LoMPosok, ...... a falusi bunkók, ...... a városi nyikhajok, ...... a szőkék, ..... a sárgák, ...... a feketék. A dromedárok és az egy púpú tevék is?

tevevanegypupu 2013.11.08. 08:24:59

@vantaan:

O..szomoru disznoszar, de megrepedeztel..

királyindiaivédelem 2013.11.08. 08:44:30

Kuglóf az vagy mi a lóf.sz ?

vantaan 2013.11.08. 09:13:57

@tevevanegypupu: No úgy látom megint kézen fogva akarod vezetni az áramot.

Robinzon Kurzor 2013.11.08. 12:18:26

@bbjnick:

Na, mi van, már nem is üldöznek?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.11.08. 21:33:20

@_Neville: Ez érdekes. Csak kérdem, ki dönti el, hogy a gyűlölet az hit, aktuálpolitika vagy erkölcsi kérdés?

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2013.11.08. 21:37:22

@val: Nem tudom, hová akarsz kilyukadni, de minden ellenkező híresztelések ellenére a valós túlélők nem üvöltöznek. Egyetlen óhajuk, hogy hagyják már békén őket a picsába.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.09. 13:57:13

„azt a feladatot kaptam, hogy mindenkinek hirdessem Krisztus evangéliumát, balosnak és jobbosnak, libsinek és szittyának, magyarnak, jásznak, kunnak, székelynek és zsidónak, romának, románnak, bárkinek, aki odajön"

milyen idióta ez?
egy "libsinek", zsidónak meg egy balosnak hogy akar igét hirdetni amikor mindegyik ateista vagy rabbihoz jár?
vannak még jászok és kunok? király.

maroz 2013.11.09. 14:44:45

@tesz-vesz: Nekem például van egy igen kedves libsi barátom, aki eléggé református. Meg egy másik, aki még annál is reformátusabb, és balos. Te mit is szeretnél tőlük elvitatni? Krisztus evangéliumát? Nem igazán értelek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.09. 15:16:00

@maroz:

Van egy teológus barátom, aki már jónéhány éve mondogatja, hogy annak, hogy a végidőket éljük legbiztosabb jele, hogy míg gyerekkorunkban (húsz-harminc-negyven évvel ezelőtt) az Egyház és hit ellenségei még nyílt ateista érveléssel és agresszióval próbálták igazolni létjogukat, ma már a legsötétebb, legaljasabb létrontó is (hamis) prófétaként lép fel és a legelképesztőbb módon kiforgatott, összemocskolt "hitigazságokra" hivatkozva hazudik, lop, rabol, öl, buzeránskodik, ront gyereket stb.

maroz 2013.11.09. 16:23:38

@bbjnick: Nekem is van teológus barátom és néha az is tud furcsákat mondani, de van egy kommunista (és ezt értsd szó szerint, tényleg meggyőződéses kommunista, azt hinné az ember, hogy az ilyen már rég kihalt, de nem) is, na, ha azt hallanád! Ahogy ezek a "régen még a nosztalgia is jobb volt" refrénű nótát énekelni tudják! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.09. 17:28:07

@maroz:

Relativizálgatunk, relativizálgatunk?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.09. 20:25:48

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: id. hegedűs besúgó volt?

"Következetesen képviselte a Református Egyház megtisztulásának szükségességét, így a kommunista diktatúra alatt papi tisztséget betöltők átvilágításának kérdésében is határozottan állást foglalt."
hu.wikipedia.org/wiki/Heged%C5%B1s_L%C3%B3r%C3%A1nt_%28reform%C3%A1tus_p%C3%BCsp%C3%B6k%29

bölcskei guszti az volt, és németországba is többszor utazgatott a 70-es évek végén, nade te mit tudsz felhozni érvnek magad mellé?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.09. 20:48:35

@BelAmi: és ezzel azt akarod mondani, hogy posztkommunisták mert sokra vitte a család?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.09. 20:53:49

@maroz: az ismerősöd miért libsi? abban az értelemben, hogy filoszemita és cionista és szerinte több jogokat kéne adni a melegeknek, nyugodtan vonuljanak fel, és fogadjanak örökbe gyereket?

én nem gazdasági balosról beszéltem hanem, mszp-sekről, lmp-sekről, együttesekről

maroz 2013.11.09. 23:07:01

@tesz-vesz: Látod, milyen nehéz, ha az ember nem klisékben gondolkodik. :)

Az volt a kérdésem érdemi része, hogy miért baj az, ha bárki emberfia keresi Krisztust?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.10. 22:11:03

@maroz: nem érted, hogy mit jelent a libsi?
nem tudok a kérdésedre válaszolni, amíg nem válaszolsz az enyémre, NEM TŰNT FEL? értelmezés megy?
nekem itt ne vágjál le panelokat, mert felmérgesítesz

amíg a szavakat nem használjuk egy értelemmel, közös nyelven, felesleges bármit is tovább folytatni, kérdeztem vmit, válaszolj, ne bosszants.
süti beállítások módosítása