A PM útja: ez most mi volt?
2013. október 08. írta: pinter.bence

A PM útja: ez most mi volt?

pm.jpg

Most, ahogy Doncsev András Pityinger-ügyi államtitkár és Karácsony Gergely vitáját néztem, elgondolkodtam azon, hogy mi is a helyzet a PM-mel. Karácsony Gergely azt kérdezte a félrebeszélő kormánypárti politikustól, hogy „ez most mi volt?” A PM jelenlegi helyzetét áttekintve nekem is ugyanez a kérdésem: ez a pártszakítás, ez akkor mi volt? Az antigyurcsányizmusból elindulva tehát végül Gyurcsány elfogadására kényszerül a PM?

Az egész ugye azzal indult, hogy Bajnai Gordon zászlót bontott majdnem pontosan egy éve. Ekkor még úgy tűnt, a Haza és Haladás, a Szolidaritás és a Milla összefogása, az Együtt 2014 mintegy ernyőszervezetként működve maga mögé tudja állítani a kis és nagy ellenzéki pártokat. Bajnainak először is az LMP-re lett volna szüksége: a fiatal zöldpárt támogatásával a háta mögött komoly előnybe került volna Mesterházy Attilával szemben.

Az LMP azonban megosztott volt a kérdésben. A Schiffer András körüli klikk továbbra is a párt eredeti üzenetét hangsúlyozva elutasított bármiféle együttműködést az ancien regime hajótöröttjeivel, a későbbi PM-es politikusok viszont úgy gondolták, hogy az Orbán-rendszer mihamarabbi leváltása fontosabb minden ideológiai megfontolásnál. A többi már történelem: a kongresszus Schiffer mellé állt, a párt szakadt, a kilépő politikusok új pártot alapítottak, nem adták vissza mandátumukat és csatlakoztak Bajnai Gordonhoz. Az LMP-frakció meg jó pár hónap erejéig odalett.

Az alapvető konfliktusról én már akkor is úgy gondoltam, hogy Schiffernek van igaza. Az LMP egy-két ügyet tudott magáévá tenni: egyrészt a valójában nagyon keveseket érdeklő zöld ügyeket, másrészt a sajnos szintén marginális ügynökügyet. Mostanában Verespatak fontos, de szintén nem választókat tömegesen megmozgató kálváriájával foglakoznak. A pártnak emellett nagyon zavaros antiglob gazdaságpolitikai irányvonala volt/van, ami szintén nem vonzotta/vonzza be se a jobbos, se a balos szavazókat. Az LMP egyetlen vonzereje tehát az volt, hogy friss emberekből állt, akik ugyanúgy elutasították Orbán rendszerét, mint az azt megelőző nyolc év szocialista kormányzását, és nem beszéltek akkora ostobaságokat, mint a jobbikosok. Pontosabban: az LMP-nek még mindig ez a vonzereje.

Az események aztán megint csak Schiffert és a kongresszust igazolták. Bajnai Gordonnak ez a félmegoldás arra volt jó, hogy az LMP fővárosi választóinak valószínűleg jó részét képviselő PM-esekkel behúzta ezeket az embereket választói közé. Ez nem sok ember. Másrészről viszont az önálló LMP-vel már első körben elveszett a nagy, Bajnai-vezette ellenzéki olajfa lehetősége. Innentől kezdve gyenge alkupozícióból kellett tárgyalni a szocialistákkal. A húzóembernek tehetségtelen, bozótharcban mégis ügyes Mesterházy Attila úgy bedarálta az egész bandát, amennyire csak a körülmények engedték. Bajnai nem lesz miniszterelnök, s csak kolonc a nyakán a választásilag – egyelőre – különálló PM. Egy egész komoly, tíz százalékos kolonc.

A PM-esek pedig ott szoronghatnak Bajnaival Dopeman hülyeségei alatt, ünnepelhetnek együtt a talajvízszerűen feltörekvő Gyurcsány Ferenccel és Mesterházy Attilával, dolgozhatnak frakció nélkül a parlamentben. Tolhatják tovább azoknak a szekerét, akik miatt Orbánhoz menekült a fél ország  hogy aztán a kétharmad leépítse a Fidesz önkontrollját, teret engedve a vadabbnál vadabb ötleteknek. Jávoréknak a végén még talán az Internacionálét is el kell majd énekelniük, mint Bajnainak az MSZP kongresszusán. 

Ezek után tényleg csak annyit tudok kérdezni Karácsony Gergelytől: ez most mi volt?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr275556822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: most akkor mi van? – a „baloldal” tisztára mosásának elbukott kísérlete 2013.10.09. 14:15:19

(re: „a PM útja, ez most mi volt?”) Ismét október 23-a van, ez a végső, a 2014-es választások utcsó okt 23-ája, ez már a kampánynyitó esemény. Egy remek elemzés (ez most mi volt?) szépen összefoglalta az elmúlt egy év látványos mozgásait, fókusz...

Trackback: Tudatlan polgárok választási eredménye 2013.10.09. 09:53:54

Tudatlan polgárok tudatlan vezetőket választanak. Ennyire egyszerű ez az egész. -George Carlin

Trackback: Csótány vs politikus 2013.10.09. 09:27:04

A csótány nem akar politikus lenne, mert népszerűbb tőlük és nem akarna annyira gyülölt lény lenni.

Trackback: Egyik pártra sem, egyik jelöltre sem 2013.10.09. 09:26:10

Ezen teljesen érvényes szavazási lehetőség nélkül a parlamenti választások bizony sértik a demokrácia szabályait. Ez pedig - ha hivatalos úton nem lehet eredményt elérni - akkor bizony kifigurázásra és tiltakozásra érett dolog. Sokat gondolkoztam ra...

Trackback: Egyik pártra sem. Legyen az is egy érvényes szavazat! 2013.10.09. 09:25:43

Nem kormányváltásra van szükség, hanem politikai és erkölcsi rendszerváltásra. Mik is a legnagyobb és alapvető fő gondok hazánkban? Már régebben felsoroltam és most a szavazási bojkott és feliratkozás mizéria miatt talán elgondolkoznak rajta egyesek...

Trackback: A PM útja: ez most mi volt? 2013.10.08. 13:39:01

Bajnai nem lesz miniszterelnök, s csak kolonc a nyakán a választásilag – egyelőre – különálló PM. Egy egész komoly, tíz százalékos kolonc.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tobeor 2013.10.09. 15:35:57

@rabelais: Bár a stílusod fölöslegesen trágár, abban egyetértek hogy az LMp ki fog esni, és valóban elcseszték. Bajnai feltűnése előtt volt Schiffernek 2,5 éve, hogy létrehozza a nagy ellenzéki pártot, vagy a 3. pólust, vagy amit csak akart. Mindkét oldaltól undorodó, kiábrándult szavazó volt bőven, ma is van.
Eredmény? Zéró.
Nekem nincs bajom az LMP-vel, de a politikai teljesítményük kevés, pedig az esélyt az megkapták.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 15:37:09

@rabelais: ''ennél Orbán Viktor fordulata akár csak 1998-ban is nagyobb, 1989-2010 viszonylatban meg bejárta az egész palettát a hülye. erre mikor kérdeztek rá, ti barmok?''

Csak közben a fidesz 4%os pártból 50%os lett, a legnagyobb rivális mszp meg 100%osból 25%os. Orbán tehát elég ügyes.

vantaan 2013.10.09. 15:39:01

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ne hazudj!
A munkanélküliség 2010-ben 11% 2013-ban 14%.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 15:44:35

@vantaan: Ezeket a százalékokat a seggedből húzod elő vagy az atvből?Mert a ksh szerint 2010-ben volt 12,5% most pedig 10,1%

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 15:44:44

@mitmiért?:

Nyilván a dolgok mögött érdek van, ez nyilvánvaló. A Fidesz igyekezett növelni saját esélyeit.

Azonban az alapvető probléma az, hogy egy demokráciában semmilyen választási rendszer sem tudna segíteni egy népszerűtlen pártnak választást nyerni. A fő "probléma" az, hogy a Fidesznek sikerült megőriznie a népszerűségét, s ez ellen nem tud semmi sem segíteni.

Szóval nem igaz, hogy a Fidesz azért nyer, mert ilyen a választási rendszer. Nem, azért nyer, mert a többség a Fideszt akarja.

Ezért nem tetszik az ellenzéki mellébeszélésé: nem arról beszélnek, hogy ők miért nem képesek alternatívát felmutatni, hanme tizedrangú kérdésekről, hogy pl. megváltozott Balatonbüdösiben a körzethatár.

A jelenlegi fideszes szerkesztésű renderszerben a Fidesz óriásit bukna, ha lenne komoly ellenzéki alternatíva, sőt ez esetben éppen az ellenzéket segítené ez a választási rendszer.

genyamagyar 2013.10.09. 15:47:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Nem, azért nyer, mert a többség a Fideszt akarja."

Marhaság!

Kandeláber 2013.10.09. 15:48:38

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Ehhez hozzá kell tenni, hogy az szdsz 1990-es 23 %-ból 2010-re 4% lett.
És nem az átrajzolt körzetek miatt, hanem azért, mert a magyar választók döntő többségének elege lett ezekből a férgekből.
Most az E-2014-ben és a DK-ban csíráztatják magukat.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 15:49:41

@genyamagyar: Nyilván mindenki gyurcsótányt,szarházyt meg a libást akarja.Akkor volt ám jó élet mikor ők trónoltak!Volt tömeglövetés,negatív 8% gdp,államcsőd széle,ésatöbbi

vantaan 2013.10.09. 15:50:55

@wanker cunt: 2013-ban 14% és 500 ezer elmenekült igaz magyar ember Orbanisztánból mert a sok sok lopás tolvajlás miatt a Zemberektől az Orbán rezsim tett.

xunilo 2013.10.09. 15:51:50

@iii: " A konzervatívoknak, jobboldaliaknak, ha van egy kis becsület még bennük, nekik is rá kell döbbenniük erre: Orbán leváltásában minden demokratának egyet kell érteni. "

Hát abban még talán-talán egyet is érthetnének. Na de azzal, h a leharcolt szoci-szadesz brigád jöjjön vissza? Na azt már nem hiszem.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 15:53:41

@vantaan: Sehol sincs adat 14%-ról te beteg szar.
Az 500 ezer elmenekültről pedig írtam fentebb.Rengetegen elmentek 2006-ban (gyurcsány:akinek nem tetszik el lehet innen menni) pl én is.Mikor "demokrata" haverjaid emberekre lövettek,tudod.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 15:59:13

@genyamagyar:

Hogy van ez? Van egy másik párt, melyet a választók jobban akarnak a Fidesznél, mégis a Fidesz nyer?

Kandeláber 2013.10.09. 16:06:34

@vantaan: NO ONE WAS SHOT! - rikácsolta a haspólós boszorka Brüsszelben. :D

vantaan 2013.10.09. 16:12:41

@wanker cunt: Számolj hülye gyerek! Nézd meg a 2013-as foglalkoztatási adatokat. Ne a folyton változó KSH rizsát zabáld be.
cc. 500 ezer meg elmenekült és nem 2006-ban hanem 2010 után.
2006-ban a rendőrség azt tette amire felesküdött: Védte a hazát! .... de Orbán gyilkos rendőrei élvezetből gyilkoltak Izsákon.

xunilo 2013.10.09. 16:13:11

@vantaan: "Te nem közokirathamisító vagy hanem hülye ha ilyen baromságokat írsz! Gy. F nem tagadta meg a külhoniakat s nem veretett senkit sem rommá! "

ÁÁÁ nem. Te beteg vagy.

Emlékeztetlek, mert a betegséged miatt nem működik a memóriád.

2004 dec 5.: népszavazás. Nekem úgy rémlik Megyót 2004 nyarán puccsolta meg Feri - tehát őszre már ő irányította az MSZP-t.
Amely előtt az MSZP a lehető leggusztustalanabb, legantidemokratikusabb módon a szavazástól TÁVOL MARADÁSRA buzdított!

2006 október 23.: Budapesten számtalan helyen ártatlan civilek és tüntetők százai esnek áldozatul az 1956 óta nem látott karhatalmi brutalitásnak. Kilőtt szemek, szétvert arcok, eltört ujjak maradnak a Gyurcsány utasítása miatt azonosító jel NÉLKÜL tevékenykedő keretlegények után.

Szedj Cavintont, olcsó, generikus gyógyszer szeniliseknek!

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 16:14:45

@vantaan: Felesleges veled vitázni,nem is lehet,a valóság makacs dolog.Szívjad csak tovább gyurcsótány meg szarházy seggéből a híg fost magadba :)) elmebeteg

mitmiért? 2013.10.09. 16:26:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
A kérdésemre nem valaszoktál! :-)
Miert kellett megvaltoztatni?
Nem, hat pont hogy a legnagyobb parthoz kerülnek ezek a töredékszavazatok, ez a lényeg !
Nem szabad olyan választáson indulni ahol nem lehet nyerni mert olyanok a szabályok. Ez alap ! Mar eleve el van csalva.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.10.09. 16:28:34

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: nem. nem azt mondom, hogy hulyek. azt mondom, hogy olyan szinten elvetemultek es rosszindulatuak, hogy akar sajat magukat is megcsonkitjak, hogy masnak artsanak.

az ilyet nem hulyenek hivjak. hivjak gonosznak, rosszindulatunak, destruktivnak. nem hulyenek:-)

es hogy miert tesznek igy?

gondolom a csernus el tudna magyarazni, hogy mi okozza ezt a tomeges psziches megbetegedest az orszagban aminek a fidesz a tunete.

de megegyszer leszogeznem, hogy a pszichesen beteg nem hulye. ahogy az influenzas sem hulye, meg a gyomorfekelyes sem hulye, ugy a pszichesen beteg sem hulye. csak beteg.

vantaan 2013.10.09. 16:28:43

@xunilo: 2006-ban a rendőrség a hazát védte!
A 2004-es népszavazás arról szólt hogy románok és szlovákok ne dönthessenek a magyarok sorsáról. Az egy hazaárulási kísérlet volt Orbán részéről.
2014-ben ez a hazaárulás sikerül neki románok és szlovákok és szerb cigányok is beleszólhatnak a magyar emberek minden napjaiba. Pénzért árult magyar állampolgárság magyarul sem tudó embereknek szavazati joggal s ellenőrizhetetlen módon.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.10.09. 16:30:20

@wanker cunt: mire is kellene ervelnem?:-)

szemelyeskedesre? az altalam hozott adatok figyelmen kivul hagyasara?:-)

en erveltem, te meg lassan kimerited az ervelesi hibak teljes tarhazat.

ajanlom figyelmedbe:

a.te.ervelesi.hibad.hu/

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 16:30:55

@mitmiért?:

"a legnagyobb parthoz kerülnek ezek a töredékszavazatok"

Dehát ez nem igaz. Nem így van. Mindenki megkapja a SAJÁT töredékszavazatait. Ez mindigis így volt 1990 óta. Az egyetlen változás, hogy eddig a nyertes nem kapott töredékszavazatot, most meg megkapja ő is, de természetesen csak a "felesleges" szavazatok számítanak nála töredéknek.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 16:31:59

@mitmiért?:

"Nem szabad olyan választáson indulni ahol nem lehet nyerni mert olyanok a szabályok."

Ebben igazad van, de nem ez ahelyzet áll fenn jelenleg.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 16:41:44

@ausländer Sipi: Tehát a legnagyobb egységes politikai támogatói csoportot legonoszozod.

Ez sem sokkal konstuktívabb a te szempontodból mint a lehülyézés.

krepler 2013.10.09. 16:50:10

@tobeor: júdás csak egyszer.
péter háromszor megtagadta. de aztán bánta egész életében.
illetve: júdás is megbánta, és öngyilkos lett. péter megbánta, és utána jó hirdetője lett jézusnak.
de a példaválaszát itt elég nehézkes

Brix 2013.10.09. 16:54:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"nem arról beszélnek, hogy ők miért nem képesek alternatívát felmutatni"

Miért ne lennének képesek alternatívát felmutatni?
Éppen arról van szó, hogy van alternatívája az Orbán-rendszernek, de az ellenzék sajtó és pénz nélkül nem képes eljuttatni a politikai üzeneteket. Akik pedig gerilla-akcióznak mint Gyurcsány, már nem elég hitelesek

1.Teljes ellenzéki konszenzus van, beleértve a Jobbikot is , hogy vissza kell állítani a többkulcsos adózást, olyan sávokkal és kulcsokkal , ami a többség érdekeinek jobban megfelel
2. Vissza kell építeni a szociális hálót
3. Meg kell teremteni az állami pénzek civil kontrollját
4. Vissza kell állítani a piacgazdasági működési feltételeit, és az államnak ki kell vonulni a gazdaságból

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.10.09. 16:55:52

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: igen, azt teszem.

hiszen semmi masra nem szavaztak, mint a velt, vagy valos ellensegeik megbuntetesere, az azokkal torteno kicseszesre. hogy konkret legyek, a fidesz azzal kampanyolt, hogy masoknak kart fog okozni, hogy masok jogfosztasa es tonkretetele lesz a felemelkedes eszkoze.

netan ettol nem vagyok kelloen ner-kompatibilis?
nem veletlen:-)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 16:57:31

@Brix:

"vissza kell állítani a többkulcsos adózást"

Hát pont ez az amit nem kellene semmiképpen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 16:58:30

@Brix:

"Teljes ellenzéki konszenzus van, beleértve a Jobbikot is"

Jól járassa le magát mindenki, hogy aztán a Fidesz könnyen nyerhessen?

Sírköves Slomó 2013.10.09. 17:10:40

@ausländer Sipi: Auslander vagy úgyhogy nem értelek. Aki itt van annak a fidesz a legkisebb rossz, legyen bármilyen.

'hiszen semmi masra nem szavaztak, mint a velt, vagy valos ellensegeik megbuntetesere, az azokkal torteno kicseszesre. hogy konkret legyek, a fidesz azzal kampanyolt, hogy masoknak kart fog okozni' - ez meg nettó butaság.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2013.10.09. 17:15:49

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: na latod, ezert nem vagyok en mar ott:-)

nem a fidesz a fo problema. a fidesz csak egy tunet. a rosszindulat, a hatbaszuras, a rombolasi vagy orszagos szintu elharapozasa az, ami engem eluldozott onnan egy jobb vilagba.

netto butasag? hany ellensege is van mar a ner-nek? a kommunistak, a liberalisok, a kapitalistak, a karvalytoke, a multik, az unio, az imf...

soroljam meg?

baratja meg legfeljebb lukasenka es az azeri elnok:-)

a ner nem magat hatarozta meg. a nert a maga teremtette ellensegei definialjak.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 17:19:52

@Brix: '1.Teljes ellenzéki konszenzus van, beleértve a Jobbikot is , hogy vissza kell állítani a többkulcsos adózást, olyan sávokkal és kulcsokkal , ami a többség érdekeinek jobban megfelel'

- Nem hinném. Először is egyetlen egy konkrét adóterv volt, Oszkóé, az egyetlen egyszer bukkant fel a sajtóban, azóta sem jön vele elő az ellenzék, olyan volt a fogadtatása.
Bár Orbán helyében bevezetném a 2. kulcsot havi 1 misi felett 25%(szlovák modell), pusztán az irigység miatt, mert gazdasági jelentősége v. adóbevétel vonzata ennek láthatatlan.

'2. Vissza kell építeni a szociális hálót' - Lózung, Európa szerte éppen a lebontása folyik és ez fog folytatódni.

'3. Meg kell teremteni az állami pénzek civil kontrollját' - Lózung. Milyen civil kontrollt? Mik azok a civilek? A választók? Nekik megvan a kontrolljuk. Különben ez a LopStop átfogalmazása ugyanazoktól az arcoktól. Röhögni ér?

'4. Vissza kell állítani a piacgazdasági működési feltételeit, és az államnak ki kell vonulni a gazdaságból' - Még egy lózung. A trend éppen a liberális gazdaságpolitika visszaszorulása.

Brix 2013.10.09. 17:35:38

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Minden párt a többkulcsos rendszert akarja visszaállítani, legyen szó MSZP, E2014 , LMP vagy JObbik

A egykulcsos rendszer a társadalmi elitnek kedvez és nem a kisembernek. Nem véletlenül van minden jóléti államban több kulcs

A szociális rendszer megerősítése a többség érdekeit szolgálná. Pl. a munkanélküli segély meghosszabbítása elemi érdek. Jelenleg 280 ezer ember semmilyen ellátásban nem részesül a fidesz -kormány szigorításai miatt

A civil kontroll megvalósítható, ez benne van az E2014 tervezett programjában

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 17:37:18

@Brix:

"Vissza kell építeni a szociális hálót"

Nincs rá pénz. Azaz jobban le kell építeni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 17:38:16

@Brix:

"Meg kell teremteni az állami pénzek civil kontrollját"

Mi az a "civil kontroll"?

mitmiért? 2013.10.09. 17:39:36

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Igen, az uj rendszer ugy torzít h a győztes is kap töredékszavazatokat. De ez akar azt is jelentheti, hogy a győztes jelölt egymaga több töredékszavazatot visz az országos listára, mint amennyit a vesztes jelöltek összesen. Azaz az uj rendszer teljesen feleslegesen kompenzálja azaz tolja előre a nyertest. Miert kellett hogy ez igy legyen? Erre meg mindig nem válaszoltál. Es mondom meg van x elem ami mind a Fidesznek kedvez csak.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 17:40:16

@ausländer Sipi: Nem érzed az iróniát vén szar?
Épp az elvtársad románozta pl fentebb az erdélyi magyarokat habzó pofával.Lehet,hogy nem kellett volna betegesen ragaszkodni a hatalomhoz az elcsalt 2006-os választások után és emberet szétlövetni és szétveretni?Esetleg ezért lemondani?Nem véletlenül utálják a fajtádat,ne próbáld áldozatnak beállítani a bal-lib söpredék haverjaidat.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 17:43:50

@Brix: Te nagyon barom állat!Aki többet keres,az eleve többet adózik most is.

Szociális rendszer blablabla - pont abból volt mindenkinek kurvára elege,hogy egy hatalmas réteg élősködött a társadalmon (cigányok generációkon keresztül segélyből élése),a kamu-rokkantak (akik mellette feketéztek)

Civil-kontroll - választás

Mailer Daemon 2013.10.09. 17:44:54

@gmower: A Fidesz liberális pártként indult. Oszt' mára meg...

Az MSZP tagjai egytől egyig faszkalapok, de hogy nem komcsibbak Orbán bandájánál, az biztos.

krepler 2013.10.09. 17:45:09

bocs, megírták már sokan

más kérdés, hogy schiffinek mi a fontos: az anti-mszp-s politika (ami deklarált) - vagy egy olyan politika, ami azért (kicsit) közelebb van hozzájuk gyakorlatában és elveiben egyaránt...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 17:47:09

@mitmiért?:

De megint rosszul tudod. A vesztes pártok összes szavazata töredékszavazat lesz, míg a nyertesnek csak a feleslege. Azaz de facto nem lehetséges, hogy a nyertes több töredékszavazatot vigyen, mint a többiek összesen.

Írjam le példával?

mitmiért? 2013.10.09. 17:48:51

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Ha a most elfogadott kompenzációs rendszer lett volna érvényben akkor a Fidesz 2010-ben az 53%al nemhogy 2/3 han 3/4es többséget nyert volna. Ez ok?
tenytar.blog.hu/2013/03/26/ha_a_ketharmad_nem_eleg_gyozteskompenzacio_a_megoldas?token=78869440adfd76044fd144fc5e6ceb7c

Brix 2013.10.09. 17:55:49

@wanker cunt: Te agybeteg Fidesz-bérenc! Nem a cigányok élősködnek elsősorban a társadalmon , hanem Simcsk-féle gazdasági bűnözők! Ezek éves szinten több 10 vagy 100 milliárd forintot kivesznek a közösből.
Ennyi pénzből lehetne szociális hálót csinálni!
A fidesz bevezette a " perverz " újraelosztást, ami a gazdagoknak kedvez

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 17:58:08

@mitmiért?:

Lehet erről vitatkozni. Alapvetően ha van egyéni mandátu is és ezt nem kompenzálja a lista, akkor mindig aránytalanság lesz. De a rendszer ilyen 1990 óta. A cél: a nyertesnek legyen stabil többsége.

Az meg, hogy a nyertes is kapjon.e töredékszavazatot, elvi kérdés. Végülis logikus, hogy a nyertes se veszítse el szavazatait.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 18:04:59

@Brix: 'A egykulcsos rendszer a társadalmi elitnek kedvez és nem a kisembernek. Nem véletlenül van minden jóléti államban több kulcs'

....:) Szlovákia akkor rosszléti állam? Mert ahhoz van értelme hasonlítani, nem Svájchoz.

A kulcsok száma nem érdekes, a szlovák 2kulcsos Orbán SZJA-jához hasonló, nem Oszkóéhoz.

Brix 2013.10.09. 18:05:02

@mitmiért?: A legfontosabb az lenne, hogy 2014-ben kidobják a fidesz választási rendszerét a kukába

Egyéni körzetekre nincs szükség, csak listákra lehessen szavazni, és a mandátumok aránya képezze le a valós társadalmi népszerűséget
Ez lenne a legnagyobb garancia az egypárti túlhatalom ellen.
Az állami és EU-s pénzeket nyilvános pályázatokon ,civil kontroll mellett lehetne elnyerni

Jelenleg az Orbán-rendszer az EU-s pénzek lélegeztető gépére van kapcsolva. Ezt kellene elzárni és akkor rögtön borulna minden...

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 18:09:10

@Brix: Élj csak tovább a rózsaszín liberális ködben,amit szarházy meg a libás végbelén keresztül szívtok magatokba :)) Azért mert ti ezt így gondoljátok a haverjaitokkal egy romkocsmában beszívva dőlöngélve,attól még nem jó,vagy igaz.

Brix 2013.10.09. 18:10:23

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Szlovákia ugyanolyan rossz posztkomcsi ország mint mi, ahol az elit kibulizta magának a tutit. Nem arról van szó, hogy a középréteg terheit kellene növelni, hanem fizessen az élősdi társadalmi elit aki valóban az újraelosztás kedvezményezettje!
A földbirtokosok pl. éves szinten milliárdos Eu-s támogatást vesznek fel érdemi adófizetés terhe nélkül

Sírköves Slomó 2013.10.09. 18:10:33

@Brix: 'A szociális rendszer megerősítése a többség érdekeit szolgálná.'

- a baj az, hogy a dolgozókét, adófizetőkét nem. A mostani kormány célja hogy emezek legyenek többen.

'Pl. a munkanélküli segély meghosszabbítása elemi érdek.'

- Kinek azérdeke? A dolgozó adófizetőé biztosan nem.

'A civil kontroll megvalósítható, ez benne van az E2014 tervezett programjában'

- Úgy tudom Bajnai meg benne van az E14ben, aki miniszter volt Gyurcsány idején, aztán miniszterelnök. Ezek után hadd ne érdekeljen mit hazudozik civil kontrollról (is).

Sírköves Slomó 2013.10.09. 18:12:09

@Brix: A társadalmi elit sehol nem fizet SZJA-t. Az SZJA a középosztály adója. Tovább kell csökkenteni az egyetlenegy kulcsot, mondjuk az orosz 13%-ra.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 18:12:25

@Brix:

Végülis lehetne változtatni a választási rendszeren, ez csak konszenzus kérdése.

A gond az, hogy mindig az aktuális vesztes akar arányos, csak listás rendszert, az aktuális nyertes meg elégedett az őt segítő aránytalan, vegyes rendszerrel. Aztán amikor a vesztesből nyertes lesz és fordítva, a vélemény is azonnal megváltozik. :-)

Sírköves Slomó 2013.10.09. 18:24:21

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: kellENE

De mivel annyira azért nem fogunk hasítani a 2-2,5%okkal (persze ha nem fossa el magát a VG amerika vagy kína miatt), csak sorjában.

És az ÁFÁt kell utoljára lenyomni, hogy a hülye magyar ne akarjon megint plazmaTV-t meg autót frankhitelre a Tescobol.

Brix 2013.10.09. 18:32:33

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
A szociális rendszer megerősítése minden ember elemi érdeke, a dolgozóké is. Aki ma dolgozik, holnap munkanélkülivé válhat, és szüksége lesz a támogatásra.
A munkanélküli ellátásnak amúgy is szigorú feltételei vannak, tehát előzetes munkaviszony

Jövedelemadót az elit is fizet. Nem véletlenül van 6 kulcs az USA-ban, 39%-os legfelső kulccsal az évi 400 ezer felett keresőknek

A tőkejövedelemre is 6 kulcs van. Nincs menekvés a gazdagoknak is adót kell fizetni!

Legyen még alacsonyabb kulcs, persze, de ne a gazdagnak aki azt sem tudja mire szórja el a pénzét , mert már minden igénye ki van elégítve!

Brix 2013.10.09. 18:41:10

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Lehetne csökkenteni az adókat és a járulékokat is , és még maradna pénz szociális rendszerre is

De, ehhez meg kellene szüntetni az elit támogatását és a pénz ellopására szolgáló beruházásokat nem szabadna finanszírozni

Be kell vezetni az alapjövedelmet mindenkinek, ahogy Svájcban most 2000 frankos alapjövedelmet akarnak minden állampolgárnak

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 18:41:17

@Brix: És mindezt majd az a szarházy,bajnai,gyurcsótány teszi,akik 2002-2010 kormányon voltak,szétbaszták a gazdaságot (negatív8% gdp) és loptak amit tudtak?Vagy akik aprópénzért privatizáltak mindent?Tömény paródia :)))
Ezek a bal-libek tényleg ennyire hülyék

vantaan 2013.10.09. 18:41:32

@Mailer Daemon: Miért viccelnék? Nagyon sok hős rendőr sérült meg amikor szent esküjüknek megfelelően védték a hazát a nemzet áruló csőcselék és felbujtóik ellen. Igazi hősök voltak.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 18:43:44

@Brix:

"Be kell vezetni az alapjövedelmet mindenkinek"

Na, ezt sosem szabad megtenni. Balos marxista agymenés, semmi egyéb.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 18:44:24

@vantaan: Az nyilván nem zavar,hogy európai bíróságok is elmarasztalták hőn szeretett vezéreidet emiatt.Te csak okádd tovább a bal-lib agymenést,80 alatti IQ-val többre úgy sem jutsz.Mocsok patkány :D

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.10.09. 18:46:34

@Brix: Tudod mit jelent az a szó,hogy jövedelem te libbant faszfej?Nézz már utánna.Tudom,hogy ez az új libsi trend,de akkor is :D
Állandóan a "gazdagokat" szapulod,te tuti valami tök csóró punk anarhista féreg vagy.Azoknak van ennyi esze a tablettás bortól

vantaan 2013.10.09. 18:48:15

@wanker cunt: Már megint hazudsz! Az európai bíróságok pl kártérítést ítéltek a vörös csillag viselésért megbüntetetteknek vagy pl. Hagyó Miklósnak mert a magyar hatóságok megsértették jogaikat!

A mocsok patkány az nem tudom ki lehet, de előttem anyádat vagy apádat ne szidd!

zobod 2013.10.09. 19:06:56

@Brix: Szamárság. A piacgazdaságból élő bérét a munkaerőpiac alakítja ki, milyen alapon vennél el többet attól, akinek a munkája többet ér? Azt nézd, hogy mondjuk a 25% szja neki azt jelentené, hogy egy hetet a jövedelem adójára dolgozik amiből az általa igénybe vett közjavakat állítják elő, míg mondjuk másnak a 0% szja meg azt jelentené, hogy a közjavakért ő nem fizetett be a közösbe semmit. A garantált jövedelem meg egyszerűen abszurd. Nem azért kapsz pénzt, hogy legyen miből élned, pláne hogy vágyaid szerinti színvonalon. Pénzt azért kapsz, mert elvégzel valami munkát, létrehozol valami értéket, még ha egy nagy rendszer kis fogaskerekeként is.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.10.09. 19:10:20

A PM és Bajnai mindenképpen kivégezte magát.

Ha veszítenek, akkor rájuk lesz tolva a balhé az MSZP-s holdudvarból. Lesz persze választási csalásozás is ezerrel persze, mert ez már hagyomány.
A vesztes rendszerváltás óta csalózza a másikat.
Holott Bajai értelemben mind az MSZP mind a Fidesz csalt már és fognak is.

Ha nyernek, akkor hatalomba juttatják azt az MSZP-s garnitúrát akiknek a Fidesz a kétharmadot köszönheti. Szinte személyi változtatás nélkül.
A gazdaság romba döntése, az ország eladósítását, és a munkanélküliségi ráta megduplázását tekintve ott fog folytatódni minden, ahol abbahagyták 2010-ben.
És ezt a mostani híveik se fogják nekik megbocsátani soha.

vantaan 2013.10.09. 19:16:42

@Trompf:No azért a bajai választási csalás az annyiból új hogy eddig még zsarolással és verőlegények alkalmazásával nem csaltak.
Baján volt olyan hogy nem is a szavazó dobta a gyűjtőládába a szavazólapot. Mindenképp a fidesz a választási csalás új módszerét alkalmazta s a ráadás hogy a választási bizottság jó komcsiként asszisztált a csaláshoz.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.10.09. 19:22:01

@vantaan:
A verőlegényekről egy szót se olvastam..
Tudsz valami linket mellékelni ?
Kösz.

Tudtommal a szállítás miatt írták ki újra a választást.

Mellesleg megjegyzem nem sokszor fordult elő, hogy ellenzéki óvásnak valaha helyt adta volna rendszerváltás óta. Diktatúrákban meg még ettől is ritkább.

vantaan 2013.10.09. 19:29:07

@Trompf: Kik szállítottak? Egy uzsorázással meggyanúsított cigányvezető emberei. S vajon mivel vehették rá az embereket, hogy beüljenek egy idegen, nem is bajai kocsiba?

Sírköves Slomó 2013.10.09. 19:40:39

@Brix: A szociális rendszer megerősítése minden ember elemi érdeke, a dolgozóké is.

- én dolgozom és nekem nem érdekem. Aki munkanélkülivé válik annak érdeke. Igy meg az az érdeke hogy ne váljon munkanélkölivé.

Az USA-val párhuzamot vonni ugyanolyan butaság mint Svájccal. Amikor az USA fejlődő ország volt mint most mi egyáltalán nem létezett SZJA.

A gazdagoknak is adót kell fizetni, de ennek az SZJAhoz semmi köze.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 19:42:06

@wanker cunt: Mi az hogy wanker? Mert a cunt-ot azt sejtem.

mitmiért? 2013.10.09. 19:51:05

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Lehet ezt csukni csavarni, rengeteg megoldás es ráció van, erről a legjobb leírás:
www.valasztasirendszer.hu/?p=1940286
A lényeg h miert most lett igy: mert most a Fidesz érdeke

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.10.09. 19:52:51

@vantaan:
Honnan veszed hogy idegeneket szállítottak ?
Szerinted egy cigány-vezető nem ismer 30 másik szavazót ?
Szerintem csak a családban van legalább ennyi.

Gribbin János 2013.10.09. 19:54:01

Én már csak röhögni tudok ezeken a degenerált majmokon. Az összesen, mert bizony ez mind az.

DK? Gyurcsány abban reménykedik, hogy majd csak készül egy fénykép október 23-án, ahol Mesterházy és Bajnai kezét fogva sugárzó arccal tekint a jövőbe, hogy mutogathassa: ezt így kell csinálni emberek! Nevetséges sületlenség (és akkor még finom voltam), egy fogcsikorgató - rossz - álom.

PM? Tán van bennük valami jó érzés, de elvész a hangjuk a nagy üvöltésben. Hajtanak a parlamenti helyekért, de a módszereik messze vannak attól, hogy az elbutított magyar választó meghallja - és meg is értse őket. Tehát: irány a lecsó.

LMP? Ők ebben az általuk felvett végletekig sértődött felállásban épp oly feleslegesek, mint pápának az emlőbimbó. Elnökük - pardon: "társelnökük" - arra hajt, hogy a választások után ők legyenek a nélkülözhetetlenek az újabb Fidesz-kormány megalakításakor. Schiffer úr arról álmodozik évek óta, hogy lesz még idehaza ő belügyminiszter - s közben könyékig bilibe lóg a keze.

Azután vannak még a nevesincs pártocskák: álmodozók meg erőszakosak. Nagy büdös nulla mindegyik - ám mostanában itt-ott kapnak egy halvány nyilvánosságot.

Felmerül a kérdés: 2014-ben választás és kire szavazzak?

Persze talán ott lenne még az MSZP, de Bajával, Szekeressel meg a többi genyóval már rég le kellett volna számolniuk. Így azután ők is kiesnek a választói kosárból.

A Fidesz természetesen szóba sem jöhet: Kocsis Mátéból, Selmeczi Gabriellából meg az összes többi jól kitömött díszfaszból (hú, de hosszú lenne a sor: ennyi karakterre már nincs lehetőségem) már rég elegem van.

Amióta az eszemet tudom Édesanyám mindig azzal óvott: vigyázz fiam, hogy milyen társaságba keveredsz! Később kiegészítette ezt azzal, hogy milyen társasághoz adod a nevedet. 99 éves volt, amikor meghalt - és én ezt az intelmét mind az eddigi 67 évem alatt (a saját érdekemben és lelkem megnyugtatására) mindig be is tartottam.

Most azután jövőre szavazzak arra, hogy eddig a Fidesz lopott merőkanállal, de ezután lopjon már más is?

Nos?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.10.09. 19:56:58

@mitmiért?:
Rendszerváltás óta gyakorlatilag a parlamenti létszám csökkentése a cél.
Nomármost a választókerületek nyerteseit be kell juttatni, így csökkentés esetén a listás helyek kárára megy a csökkentés.
Ilyen egyszerű.

A Fidesznek pedig akkor lenne hasznos a rendszer, ha a baloldal jelöltjei nem tudnának megegyezni, és többen indítanának egy körzetbe jelöltet.
De mivel már most is Gyurcsánytól Fodorig összegyűlnek okt 23-ra, így nem kétséges választásokat is beosztják majd.

Viszont mivel a Fidesz és a Jobbik nem fog megegyezni, így ez a rendszer inkább a jobboldalnak rossz.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.10.09. 19:59:18

@Gribbin János:

Tedd azt amit a választók 80%-a.

Dönts el kit nem akarsz kormányon látni semmiképp !

A probléma, hogy csak a Fideszt vagy az MSZP-t nevezheted meg, mert ezek közül az egyik mindenképp nyer, hiába rühelled mindkettőt.

Szóval mivel a többség egyiket sem szívleli, így marad az, hogy melyiket utálod jobban, és a másik bagázsra ixelsz majd leköpöd magad. :(

mitmiért? 2013.10.09. 20:02:50

@Brix:
Egyértek veled , alaptörvénynek becézett vicc gyűjtemény is kuka, de sajna ez nem fog menni 2014-ben

Sírköves Slomó 2013.10.09. 20:07:18

@Trompf: Éljen a demokrácia! Na látjátok semmit nem vesztenénk egy diktatúrával, csak olcsóbb lenne. Még egyszer elfossa magát a világgazdaság ez a gondolat divatba fog jönni, akárki meglássa!@Gribbin János:

mitmiért? 2013.10.09. 20:13:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Mintha nem ment volna át, ha ez most duplikát, bocs:
Szóval megint tévedsz, itt egy példa : A part 80, B 11, C 9. Akkor az uj tv szerint a nyertes A part kap 30 töredékét, az meg több, mint 20
De ugy látom erre már te is rájöttél. Akkor most 2:1 ide :-)) mert igazam van, h az uj tv túlkompenzál, de nem a vesztesek által (ez a tied), hanem akár a győzteskompenzacioval, de megteszi.
Es ez csak az egyik eleme a valasztasi rendszer Fideszre szabásának.
De még mindig nem válaszoltál h az egésznek mi ertelme van, ha nem az, hiba Fidesznek kedvezzen. "Nem kicsit, nagyon" - hogy Ferenc testvért idézzem

Sírköves Slomó 2013.10.09. 20:19:24

@mitmiért?: 'De még mindig nem válaszoltál h az egésznek mi ertelme van, ha nem az, hiba Fidesznek kedvezzen.'

- hát pont ez az értelme, hiszen a Fidesz hozta. Az ellenkezője lenne fura.

Majd a maszop hoz neki tetsző tv-t (ahogy ezt korábban is megtette utoljára Gyurcsány módosított körzeteket), már ha addig szét nem esik.
Persze azt tv-el sem lehet megoldani, hogy az átlag 60 éves választóik éljenek 120 évig.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 20:20:09

@mitmiért?:

Ha valaki ilyen arányban képes nyerni, hogy neki 80 van, a másodiknak meg 11, akkor ez a párt eleve 85-90 %-ot fog szerezni a parlamentbe. Oké, a korábbi rendszerben "csak" 80-85 %-a lett volna, ebben igazad van.

A konkrét példádban a nyertes egyébként 69 töredéket kapna, Mert 80-11=69.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 20:23:57

@Trompf:

Ezt régóta mondom.

A Fideszt legkönnyebben ott tudná megverni a "baloldal", ahol erős a Jobbik. Azaz a Jobbik mindenképpen ellenzék a Fidesz szempontjából, akkor is, ha az az ellenzék fő része nem fogadja el a Jobbikot. S mivel nincs két forduló, az egyetlen forduló rossz a Fidesznek ott, ahol a Jobbik erős. Ezt valószínűleg nem gondolták végig, amikor az új szabályt meghozták...

zobod 2013.10.09. 20:31:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: a jobbik nem a fidesztől vesz el szavazókat, hanem az mszptől. Ez volt 2010-ben is.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 20:32:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A Jobbik kinyírja magát, ha összefog az mszp-vel. És nekik akár lehet jövőjük.

Az Mszp is kinyírja magát, ha összefog a Jobbikkal. Nekik meg van múltjuk.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 20:40:20

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

A Jobbik szimpla léte segíti az MSZP-t az erősen jobbikos körzetekben, nem kell ehhez összefogás.

mitmiért? 2013.10.09. 20:50:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
68 pontosabban: "a mandátumot szerző jelölt szavazataiból a második legtöbb szavazatot elérő jelölt eggyel növelt szavazatainak kivonása után fennmaradó szavazatszám" , igazad van :-) nem az abszolút többség feletti részből vonják le - de hat igy meg jobban torzít.
Igen, ha minden választókörzetben ez az arany lenne, akkor tuti az a párt győzne.
De ugye azert hívják kompenzációnak, h a vesztest kompenzálják a győztest fogalmilag kizárt. Persze itt most visszamegyünk arra a kérdésre h kell-e egyáltalán kompenzacio, töredékszavazat, kell-e arányosság.
Kérdésemre válaszolsz? :-))

mitmiért? 2013.10.09. 21:04:21

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Bocs ha en válaszolok kell egy kis kikapcsolódás
Cunt- igen, az! Amire mindig gondolsz. Mostanában borotvalni szokás. A függőleges mosoly :-)
Wanker- brit angolban az egyik legdurvább beszólás vkinek, azonnali pofonért kiált. Szó szerinti jrlentése: F..verő. Aki veri a F...-t

mitmiért? 2013.10.09. 21:07:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Szerintem nem, hacsak a tagadás nem az:-) de köszi, nemes ellenfél vagy, mégha mást is gondolok sok-sok mindenről. Szeretem azokat akik tényleg gondolkodnak, mégha teljesen mást is dob ki a gép a végén. :-))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 21:10:47

@mitmiért?:

Ha van kérdésed, melyre nem válaszoltam, írd be újra.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.09. 21:19:29

@mitmiért?:

"De ugye azert hívják kompenzációnak, h a vesztest kompenzálják a győztest fogalmilag kizárt."

Azonban ez nem veszteskompenzáció, hanem egyfajta bónusz az "elvesztett" szavazatokért.

"Persze itt most visszamegyünk arra a kérdésre h kell-e egyáltalán kompenzacio, töredékszavazat, kell-e arányosság."

Így igaz, ez azonban a választási rendszer alapkoncepciójának a kérdése.

Akarunk-e egyéni képviselőket?
Akarunk-e arányosságot?
Jutalmazzuk-e a nyertest?
S így tovább.

Az EU-ban szinten az össszes elképzelhető rendszer megtalálható. A totálisan aránytalan brit és francia rendszertől a totálisan arányos hollandig. S vannak egyes országokban kifejezetten furcsa dolgok is, pl. Görögországban a nyertes párt kap 50 mandátumot pluszban, hogy könnyebben tudjon kormányt alakítani. Vagy Románia, ahol a kisebbségi szervezetek küldenek be képviselőket választás nélkül (a magyar kisebbség nem él ezzel a jogával).

Sírköves Slomó 2013.10.09. 21:19:58

@mitmiért?: Hát akkor nem értem a kifejezést. Hülye angolok, angol hülyék...

mitmiért? 2013.10.09. 21:26:53

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:
Hat érdekes de majd a tulaj felfedi a titkát ha akarja
Európa, sőt a vilag legviccesebb népe. Jo értelemben. Nagyon csiptem a fejüket.

mitmiért? 2013.10.09. 21:35:49

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Igen mind igaz. Lehet a nyertest a kormányképesség növelése érdekében honorálni, de mindezt 2/3 bol, szokásos egyéni indítványra, az ellenzéket teljesen semmibe véve, az összes általam említett más nagyon súlyos demokrácia ellen intézett támadás ismeretében, az összes súlyosbító körülményt figyelembe véve nem lehet jog technikai kérdésként kezelni, mert egyertelmu h csak egy célt szolgál h a hatalom kizárólagos birtoklását fenntartsák. Es ez kultúr orszagban elfogadhatatlan.

Sírköves Slomó 2013.10.09. 21:40:02

@mitmiért?: Ja csak úgy vicceljenek hogy bújjanak paraván mögé, hogy ne lássam őket.

De Jeremy Clarkson és James May vicces. Rowan Atkinson nem. Meg Sasjóska se.

xunilo 2013.10.10. 08:37:25

@vantaan: "2006-ban a rendőrség a hazát védte!
A 2004-es népszavazás arról szólt hogy románok és szlovákok ne dönthessenek a magyarok sorsáról. Az egy hazaárulási kísérlet volt Orbán részéről.
2014-ben ez a hazaárulás sikerül neki románok és szlovákok és szerb cigányok is beleszólhatnak a magyar emberek minden napjaiba. Pénzért árult magyar állampolgárság magyarul sem tudó embereknek szavazati joggal s ellenőrizhetetlen módon. "

Te betegebb vagy, mint gondoltam.
Szánalmas, hogy így tekintesz magyar emberekre, akik annak a levét itták meg, hogy a nagyhatalmak gusztustalan módon szétdarabolták az országot.
Te meg lecigányozod őket.
Hazaárulás Orbántól? Azért annak nézz már utána, hogy ki kezdeményezte a népszavazást: nem a Fidesz...
2006-ban a rendőrség a hazát védte? Nem igazán. Furcsány Fegyenc hatalmát védte.
Azért, mert számodra aki nem ballib/komenák az nem ember, nem magyar, azért szerencsére vagyunk néhány millióan akik ezt nem így gondoljuk.

A te fajtád komoly érv a Fideszre szavazás mellett. Pedig ők is elkúrják, nagyon.

vantaan 2013.10.10. 11:06:05

@xunilo: Demokráciában arra szavazol MÉG akire akarsz! Szavazz a Fideszre!

DrGehaeuse 2013.10.20. 21:57:45

A PM az ami az LMP nem akart lenni (bár épp a ma PM-esek miatt jobbról vádolták is ezzel) SZDSZ v2.0!
A PM ahogy az SZDSZ anno a legharcosabb rendszerkritikus pózból kevesebb mint 3 év alatt az MSZP potenciális koalíciós partnerévé vedlett. A különbjég csak annyi, hogy a PM-es vigéceknek elég volt ehhez egy év is.

DrGehaeuse 2013.10.20. 22:36:48

@Gribbin János:
Kedves János!
A véleményünk láthatóan közeláll, bár arra kiváncsi lennék mi a véleeménye a Jobbik -ról.
Viszont anélkül is megkockáztatom, hogy az egész pártokráciából elege van.
Talán már itt lenne ez ideje, hogy önnel együtt a hallgatagon mérgelődő többség felismerje: a baj a pártalapú demokráciával van.
Mivel a választandó képviselőket a pártok jelölik, jelölt pedig csak az lehet akit a pártvezetés jóváhagy - a szegény választópolgár csak olyanok között választhat akik az összesen kb. 50 ezer tagot számláló pártok keveseebb mint 400 vezetője véleményével egyetértenek és nem veszélyesek az ő pozíciójukra. A jelöltek többsége pedig egyenesen valamilyen vezető valamelyik pártban.
A létezzett szocializmus anno szinte hiánytalanul felszámolta a civil társadalmat és kondínálta a népet a korrupció zokszó nélküli elfogadására.
Ebből épült fel a most éppen Fityisznyikek által csúcsrajáratott pártoligarchikus korrumpokrácia. Amíg elfogadjuk, hogy ez a senkiházi banda (az összes párt) határozza meg az államot (alkotmányozás) és működtesse azt (törvényhozás és kormányzás) folytatódik a lecsúszás. Az eredmény: 2050-re nem lesz Magyarország mintt szuverén nemzetállam még annyira sem mint mondjuk Wales vagy Lombardia.
süti beállítások módosítása