A dalokért élni és meghalni – Cseh Tamás 70
2013. január 22. írta: nénike

A dalokért élni és meghalni – Cseh Tamás 70

 csehtamas.jpg

Ott kezdődött a nyolcvanas évek második felében, hogy 35 szimfónia. Dohányzás persze, mondhatni a felnőtté érés kapuja. Cseh Tamás már ott várt a bejáratnál. Aztán bejött közénk, Polimer magnókazetta-testet öltve, s úgy tudtuk róla, hogy jobb ő, mint mi vagyunk. Szinte észrevétlenül vált életünk részévé, mondhatni családtaggá. Valóság nevű nagybátyám. A szerethető antisztár, aki lámpalázas, aki nem gitárvirtuóz, aki alkalmasint saját démonaival vív élet-halál harcot. Aki a dalokért képes mindenét odaadni. Nagyon kevesen vannak, akiknek fenntartások nélkül hajlandóak vagyunk mindent megbocsátani. Faludy Gyurka bácsi, Méhes Marietta, Cseh Tamás, talán csak nekik. Mert számukra a siker csupán az alkotó folyamat mellékterméke, feszélyező körülmény, melyre legfeljebb egy félszeg mosollyal tudtak reagálni. Cseh Tamás és Bereményi Géza egy ember volt. Illetve nem is ember, hanem valami közösen gyúrt, pontosan célba juttatott üzenet. Fogalom. Dal.

Mert Wartburg-Magyarországból a dalok építettek számunkra egy másik világot. Ahol a történelem facsarta, elvtársak irányította alakokban mindannyiunk családi legendáriumának figurái keltek életre. Egy sosem volt személyes, bukásaival is szerethető élettérről dalolt. Huszárokkal, oxfordi diplomás hajléktalannal, felborult borospoharakkal, s az idők áztatta Budapesttel. Éva, Mari, Edit, Irén, és a távolodó vonatok mind ott voltak körülöttünk, mi pedig a peronon állva integetünk saját tovatűnő életünknek.

Cseh Tamás a szocializmustól annyira idegen önreflexív humorral, másutt torokszorító őszinteséggel mutatta meg apáink, nagyapáink küzdelmeit. Azt, hogy honnan hová. Esetenként triviális semmiségek körül forogva, de mindig átélhető őszinteséggel hozva elő a gitár hangjaiból. Nagy varázsló volt; nem tudjuk ma sem pontosan megfejteni, mi volt a titka, de a dalok hatását szinte a bőrünkön éreztük, mert mi magunk is ott voltunk a sorok között.

Később, amikor már szabadon készülhettek filmek, könyvek, amikor ellenőrzés nélkül folyhattak pódiumbeszélgetések, Cseh Tamás és a hetvenes, nyolcvanas évek atmoszférája titoktalanítva lett. A daloknak új viszonyok között kellett bizonyítaniuk. Persze más lett az íze. Finom, pontos, s kissé kiábrándult, ahogy annak lennie kell. Mi mégis a legelső időszak szerzeményeit rejtjük dohányszemcsés zakók zsebébe, hogy mindig közelünkben tudhassuk.

A hetven év most mindenre ürügyül szolgál. Emlékestek, kiállítás, szoborállítás, újraértelmezett zenei feldolgozások. Az emlékezés kötelező körei. Ezekhez már nem lehet a régi természetességgel viszonyulni. Ami akkor és ott született, az megismételhetetlenül Gézáról, Tamásról és rólad szól.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr995033991

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A dalokért élni és meghalni – Cseh Tamás 70 2013.01.22. 11:13:01

A szocializmustól annyira idegen önreflexív humorral, másutt torokszorító őszinteséggel mutatta meg apáink, nagyapáink küzdelmeit. Azt, hogy honnan hová.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.22. 15:35:43

@tevevanegypupu: @jose maria padilla: @Bell & Sebastian: @Kandeláber: és akit illet!

S ahhoz mit szólnának, ha ehelyett a finoman szólva is "nemjöttössze" Pajor-dal helyett valami értelmesebb és hallgathatóbb alternatívát ajánlanánk?

Ajánlatom: www.youtube.com/watch?v=4aR_-HFSu-4

Zene ütős, szöveg (teljesen) stimmel --- mi kell több?

Azt sem tudtuk hogyan szeressünk, csak fogtuk egymást
Amíg dühöngött a szerelmünk, nem láttunk mást
Te sem bírtad már a kalitkát, miért maradnál
Hiszen minden szívnek szárnya van, s néha elszáll

Refrein:
A vonat nem vár, a sorompó áll
és a szerelem, ha beindul, nincs megállás
A vonat nem vár, elindult már
és a szerelemvonatból, nincs kiszállás

Mindig egy vonatban utaztunk, indulástól
Ki sem szállunk míg az idõ majd, majd kiszámol
Néha egymás mellé kerültünk egy állomáson
S néha helyet kellett cserélnünk, hogy más beszálljon

Refrein:
A vonat nem vár, a sorompó áll
és a szerelem, ha beindul, nincs megállás
A vonat nem vár, elindult már
és a szerelemvonatból, nincs kiszállás

Amerre jár, nagy zajt csinál
Ha néha csíp a füstje, ne sírjál
Te is felszállsz, helyet találsz
Bár néhány ismeretlen arcot látsz
jó helyen jársz

Refrein:
A vonat nem vár, a sorompó áll
és a szerelem, ha beindul, nincs megállás
A vonat nem vár, elindult már
és a szerelemvonatból, nincs kiszállás

Refrein:
A vonat nem vár, a sorompó áll
és a szerelem, ha beindul, nincs megállás
A vonat nem vár, elindult már
és a szerelemvonatból, nincs kiszállás

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.22. 15:52:01

@jose maria padilla:

"és neked tetszenek az új szelek amiket erdő/s/ péter hozott magában?" --- kérdezed.

Nézd, ez engem, nem igazán érint. Amíg ez a fajta "egyházi politika" nem "fertőzi meg" a hitéletet, addig egy mezei hívő számára nem oszt, nem szoroz. S ilyet én ma nem tapasztalok.

tevevanegypupu 2013.01.22. 16:06:04

@mk27soundmaster:

Eppen. Es Demjen legalabb ugy illik a magyar kultura napjahoz mint CsT.:)

Bell & Sebastian 2013.01.22. 16:08:02

@mk27soundmaster: Örömmel igazolhatom, hogy az Öreg Olajfa ága zöldebb, mint valaha, ha le is hullott pár levele, makkegészséges a termése.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.22. 16:11:59

S ha már történelmi emlékezet és méltó megemlékezés:

www.youtube.com/watch?v=wHGZB0DSYJw

Egy komment a klip alól:

"tonuzoba2 1 évvel ezelőtt
Kislányom! Nemrég azt mondtad: ideje volna végre kisírni magamból a feszültséget! Hát, megvolt..."

Bell & Sebastian 2013.01.22. 16:17:39

@mk27soundmaster: Mondja csak Szundmászterkám, mit akar ezzel a fallikus szimbólumokkal teletűzdelt, hím-soviniszta, szexista, anti-e-manci-punci nótával?

Nincs magának elég baja, ahelyett hogy örülne, egy gonddal kevesebb. :)

Alfőmérnök 2013.01.22. 16:36:38

@mk27soundmaster: Erről az jut eszembe, hogy egyszer egy ismerősöm odament egy gitárral Cseh Tamáshoz, mondta neki, hogy mennyire tiszteli, és hogy meg szeretne mutatni neki néhány dalt, amit ő írt. Cseh Tamás reakciója:
- Te buzi vagy, kiscsávó?! :-)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.22. 16:55:34

"...Na de hát köztudott, hogy jobber volt."

Jancsó, Jordán, Mártha, Földes… az 52-ik születésnapi buli a Merlin színházban:

www.youtube.com/watch?v=rhVxadFmy1o

A folytatásban, a Romano Drommal és Miczurával, nagyon szép:

www.youtube.com/watch?v=6d-1G1Hn17c

Alfőmérnök 2013.01.22. 16:59:14

@gloire: Te elmegeteg fasz, őt hívták meg a szülinapjára, nem is tudta, hogy kik lesznek ott.
Ezenkívül nem volt olyan szarember, mint ti, hogy nem állt szóba ballibekkel, még barátkozott is velük, képzeld.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.22. 17:14:49

@gloire:

Mondjuk ebben, szerintem, @Alfinak igaza van! (Már nem abba, hogy "elmegeteg fasz" vagy --- ebben a kérdésben, itt, most, ha nem muszáj, nem foglalnék állást ---, hanem abban, hogy neki (Cseh Tamásnak), mint meghívott ünnepeltnek, itt, abban a szituban, nem állt módjában válogatni az őt ünneplők között. Valószínűleg mindenki (minden normális ember) úgy viselkedne egy ilyen helyzetben, mint ahogy (mint a felvételek tanúsítják) ő (Cseh Tamás) is viselkedett: buddhára issza magát és h_lyén vigyorog mindenkire:-)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.22. 17:15:48

@mk27soundmaster:

ünnepeltnek, itt, abban=ünnepeltnek, ott, abban

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.22. 17:56:57

@mk27soundmaster: Nem ez a kérdés, hogy ő hogyan reagált, őszintén természetesen. Az a kérdés, meghívott-e volna Jordán Tamás bárkit, aki köztudottan "jobber", bármekkora kaliber legyen is. Nem, nem hívott volna meg ilyet. Azt hívta meg, aki rendszeresen nála játszott és akivel rendszeresen együtt ivott, akivel egyivásunak gondolta magát. Őket látod azon a videón.

@sztrelnyikov: -nak igaza van, a baloldalon a legutóbbi időkig úgy emlékeznek rá, mint eszmetársukra. Sokan a mai napig egyszerűen el sem hiszik, hogy fideszpárti volt.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.22. 18:04:10

@gloire:

jordán nem jó példa. ő egy rendes fickó és ha jobban is szereti a saját aklát, az általa művészetnek gondolt zónából senkit nem tilt/ana/ ki a nézetei miatt. olyat meg pláne nem, aki szélsőséggel nem vádolható. és tudod, ha cseh orbánista is volt, jobban érezte magát a balosok között. a kontraszelektált idióta konzervek között mit keresett volna? sokszor elmondtam, a magyar jobboldal, szinte teljesen, tahó.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 18:19:00

@jose maria padilla: Úgy van, Jordán szuper csávó, vett már tőlem autót és örültem, hogy segíthettem.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 18:22:49

@Alfőmérnök: Egy, te nem vagy ballibb, kettő, másért vagy kicsukva a majomházból, harapdáltad a többit és kidobáltad a banánt, bosszantó kis rendezőcske.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 18:24:53

Zsúrpubi, ez a jó szó.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.22. 18:25:04

@jose maria padilla: "...és tudod, ha cseh orbánista is volt, jobban érezte magát a balosok között. a kontraszelektált idióta konzervek között mit keresett volna?..."

Én ezt pontosan tudom. Orbánista is azért lett, mert őszintén baloldali volt, és a szocikban azt a fajta nagytőkés kormányt látta, amit Orbán emlegetett a kétezres évek eljén. Joggal. Azt egyébként sosem szabad elfelejteni, hogy a szövegeit Bereményi írta. Az mindenesetre megmosolyogtató, hogy a fiatal generációból egyesek azthiszik: mindigis és köztudottan jobboldali alkotó volt. Frászt!

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.22. 18:29:32

@gloire:

Az ötvenes-hatvanas-hetvenes-nyocvanas években hány jobboldali alkotó volt Magyarországon?:-D

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.22. 18:32:28

@mk27soundmaster: Ugye? Beletrafáltál, mert majdnem ezzel folytattam. Ha nekem valaki a nyolcvanas években azt mondta volna, hogy, te ez a Cseh Tamás, ez olyan jobboldali, hát jót röhögtem volna :D

Bell & Sebastian 2013.01.22. 18:37:09

@gloire: Már ne haragudjon de most lárpurlár vitatkozik, evidenciák szőrét hasogassa. Tulajdonképpen azt is megkérdezhetnénk van-e köze a műnek az Alkotóhoz. És mennyi? Nem biztos, hogy érdemes /értelmes ítélkezni emberek felett. Nincs vele dolgunk, persze a főgecik mindig kivételt képeznek.

Nem tudhatom, (hogy például) Aristo története mire fut ki, de azért sejtem. Senki sem apáca. Ha meg az, előtte biztosan nem volt az, ahol nincs ott ne keress(en).

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.22. 18:38:28

@gloire:
igen, így van. nyilvánvaló, ahogy már többször el is mondtam, hogy a művészet ab ovo baloldali. mit keresne egy művész, még ha interpretátor is, a poljobbon, a maga tényleges valójában. azt viszont nem lehet csehtől elvitatni, hogy rátalált valamiféle tiszteletreméltónak vélt magyar tradíciókra, népire, katonaira, stb.

Alfőmérnök 2013.01.22. 18:39:37

@mk27soundmaster: Gloire tudatbeszűkült állapotban van. A korcs, vérszomjas fajtája ilyenkor szokott gyilkolni.

A legtöbb fellépővel dolgozott együtt, csak szaremberek köpködik régebbi barátjukat/munkatársukat pártállásuk miatt.
De aki kicsit ismeri az életútját, az tudja, hogy Bereményivel is azért szakított egy időre, mert Bereményi szdsz-es lett, CST meg MDF-es. Ekkor írta Csengeyvel a lemezt.
Egy szóval nem állítottam, hogy mindig is jobboldali volt. Megint hazudik a féreg, kiforgatja a szavaimat.

Alfőmérnök 2013.01.22. 18:55:55

@jose maria padilla: Mai magyarországi szóhasználatban, aki orbánista és "rátalált valamiféle tiszteletreméltónak vélt magyar tradíciókra, népire, katonaira", az jobboldali.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 19:00:11

Aki hosszan szembe néz a Teremtővel, annak inába száll a balossága, ez már csak így szokott lenni.

fülöpke 2013.01.22. 19:00:35

@Bell & Sebastian: :-)
Végül úgy fest, a banánok száma is csak véges és a kiosztás során nekem sem jutott. Jelmondat nem érkezett, hacsak a "kívül tágasabb" nem nyitja a zárat. Nem tudom, még nem próbáltam.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.22. 19:09:23

@Bell & Sebastian: itt valami félreértés lesz, én nem vitatkozom senkivel, max azzal a felfogással, hogy Cseh mindig is és köztudottan jobboldali lett volna.
@jose maria padilla: Jól állt neki, hogy baloldali szíve volt, és az a tradíció, amit említesz, a népi, az is jól állt neki.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 19:33:07

@gloire: Még a legelején leszögeztem, senki nem állította, hogy a boldoggá avatása várható. Az is köztudott, hogy nem a galíciáner ágról szakadt. Az látja monoban, aki nem ismerte. Szóval, a méreten aluliak, azokat meg visszadobjuk.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.22. 19:41:38

@fülöpke:
nézze meg a maghívót meg a jelszót a spamjei közt, az enyémet is ottan tanátam meg

WToma · http://lazalom.blog.hu 2013.01.22. 19:43:38

Itt egyebkent mindenki meg van orulve? Zene, bazmeg, hallgatod es jo.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.22. 19:44:43

@WToma:
így állatok gondolkodnak. rajtuk nem kér senki számon intellektust.

Alfőmérnök 2013.01.22. 19:59:43

@sztrelnyikov: Tegnap volt egy film Mészöly Miklósról a Dunán... ha ő nem is, de Polcz Alaine talán olyan, akit mindkét oldal elismer (már aki tudja, hogy kicsoda).
És ilyen lett volna Pilinszky is, ha megéri a "rendszerváltást".

Tündér_Lala 2013.01.22. 20:04:45

Szerintem Szinetár is mindkét oldalon elismert lehet(ne). Én csupa jó dologra emlékszem azokból amit csinált.

pierre bayle 2013.01.22. 20:12:06

Nekem meg ez a kedvencem...

www.youtube.com/watch?v=WfNE73vyd-k

egy kicsit a mi vitáinkról is szól, nem erőltetett ez egy kicsit?

Tehetetlen Dodó 2013.01.22. 20:12:37

@Tündér_Lala: Na, azért a Rúzsa Sándor olyan volt, ahogy az Pesten elképzelik.

Tehetetlen Dodó 2013.01.22. 20:17:35

@Tündér_Lala: Mondjuk, az opera- meg Zenés TV Színház rendezéseit szeretem.

fülöpke 2013.01.22. 21:19:52

@Bell & Sebastian: Köszönöm, bár kéréssé nem szándékoztam formálni a mondókám, csak tetszett a majomházas motívum. Engem már nem bánt, ha valahonnan nem hiányzom, de kicsit azért meglepett. Biztosan van oka, hogy így esett. :-)
@jose maria padilla: Köszönöm az ötletet, de ottand sincs.

Alfőmérnök 2013.01.22. 21:27:41

@fülöpke: Maga még nem zsidózott eleget, hogy felvételt nyerjen a Loxon-páholyba.

sztrelnyikov 2013.01.22. 22:00:33

@Bell & Sebastian: De ugye nem értett félre? Én senkit nem akarok erről meggyőzni. Én se nagyon akartam elhinni, hiszen számomra egyértelműen konzervatív, népnemzeti volt. De mivel nagyon szeretem a dalait, sokat hallgatom a youtube-on, ha eszembe jut egy-két dallam. Ilyenkor, amíg szól a dal, letekerek és elolvasom a kommenteket... Nagyon meglepő dolgokat lehet ott találni.

Leskelődő 2013.01.22. 22:14:26

@fülöpke:
Sokaknak hiányzik, ezért javaslom, időről időre nézzen bele a kukájába is :)

Ahogy eddig sem volt, most sincs semmilyen elvárás, csak egy: a többiekre tekintettel levő hozzáállás. De ezzel _Magának sosem volt problémája.

Alfőmérnök 2013.01.22. 22:19:56

@Leskelődő: Ez elmondható az összes páholy-tagról?

Boltzmann 2013.01.22. 22:40:01

@fülöpke: ha valahova bezárkózni kellene, akkor már inkább a kívültágasság

Boltzmann 2013.01.22. 22:42:30

@Alfőmérnök: " tudatbeszűkült állapotban van. A korcs, vérszomjas fajtája ilyenkor szokott gyilkolni."

:D
az ilyen tirádáit egyszerűen képtelenség komolysággal elolvasni

Alfőmérnök 2013.01.22. 22:47:22

@Boltzmann: Igen, remélem, hogy a maguk fajtája egyszer kihal.

Boltzmann 2013.01.22. 23:01:14

@Alfőmérnök: rám nem kell féltékenykednie, én is "a külső sötétségre vettetett" vagyok :)

Bell & Sebastian 2013.01.22. 23:09:07

@Alfőmérnök: Milyen szép is lenne, ha csupa hozzád hasonló farizeusból állna a világ, a judeo-bolsevikik adják a pénzt a filmjeidre, akikhez nappal dörgölődsz, miközben éjjel szélsőjobb blogot szerkesztgetsz, ahol néha-néha beletörlöd a lábad annak gazdájába is.

Benned legalább valóra válik Armagedeon rémálma, mindkét oldalt ugyanaz a bábművész mozgatja.
Egészen addig, amíg fel nem lázadnak a madzagon rángatott marionettjeid és rá nem kefélsz a sompolygásra, menőmanó, kicsi rendezőcske.

Melyik az igazi arcod, te tévedhetetlenül ítélkező, sziklaszilárd jellem? Istent játszol az ámuló közönségnek?

(Visszakaptad már a lóvét, amivel beszálltál a buliba?)

Boltzmann 2013.01.22. 23:14:15

@Bell & Sebastian: mondja, mi ez a rendezőcskézés? lemaradtam.

Alfőmérnök 2013.01.22. 23:16:48

Cseh Tamás a Metapedián:
"Megénekli szerelmét (a zsidó) Koncz Zsuzsa iránt, melyben a szintén zsidó, tömeggyilkosról, Lukács Györgyről is tisztelettel szól. Megénekli Hitler halálát, szerinte 1945 április 30-án délután négykor egy segédtiszt locsolt benzint a még nem merev testre. Dalainak szövege nem különösebben elmés, dallamuk és szövegük is eléggé egy kaptafára megy.

Itt meghallgatható néhány száma: [1] "

"NYÍLT MAGYARGYŰLÖLET A HÍREKBEN

Alig egy hete ment el a nagy magyar könyvkiadó, de a cionrádió és az összes tévé hallgatott a hírről, nem készültek emlékműsorok, sem méltatások. Ma meghalt egy tehetségtelen zsidó (Cseh Tamás), aki a kommunista rendszerben amolyan földalatti zsidóklubokban volt nótás, a magyar hanghordozást sohasem sikerült elsajátítania neki. Primitív városi dalocskáit később a zsidó magyargyűlölő, Bereményi Gézával csinálta, közös lemezeiken. A rendszerváltás után aztán sorra osztották neki a plecsniket, míg Kossuth-díjat is kapott. Az öncélú pornográfiáról elhíresült Jancsó-filmekben is szerepelt. Ma a cionrádió minden hírében harsogja a nevét és a méltatásokat, s a különműsorok sem maradnak el. Ez a jelenség semmit sem jelent. A valódi tehetséget nem a plecsnik száma bizonyítja. Így volt ez Imre Kertész esetében is, akinek még Nobel-díjat is adtak. Cseh Tamás a legszűkebb földalatti zsidórétegek ízlésvilágát tükrözte. Természetesen azok az álnemzeti oldalak, amelyek Püski Sándorról semmilyen hírt nem adtak, ezek most Cseh Tamást mindenütt méltatják. A cionrádió (MR1) honlapján pedig nagyméretű képe is megjelent. Jól is van ez így, mert elválik a tüdő a májtól. "
hu.metapedia.org/wiki/Cseh_Tam%C3%A1s

Bell & Sebastian 2013.01.22. 23:17:54

@sztrelnyikov: Nyugalom, errefelé gyakran van verekedés és előfordul, hogy elhajolnak, mást talál a sámfa. Hallgassa meg az emléklemezt, ha sírni támad kedve, úgy 5% jön át az eredetiből, hiába balhibbant a művészet, 's ennyit is ér.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 23:21:11

@Boltzmann: Igen, lemaradt és élvezkedem azon, hogy kiszűrt a nagyeszű. Elvégre a karrierje itt a tét, a mocskolódásával szembeállítva. A szerről már kezd lejönni, de még mindig kicsi a zsömle.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 23:27:38

Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy ezt a Metapédia -cikket pont Alfi nembarátunk írta, mert vicces fiú ő.

Alfőmérnök 2013.01.22. 23:36:20

@Boltzmann: Nem csodálom, egy félhülye doki kevésbé való közéjük, mint egy elmebeteg náci.

Bell & Sebastian 2013.01.22. 23:37:07

Akkor a hálózati geci viszi a kasszát.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.22. 23:53:38

@Alfőmérnök: "...Maga még nem zsidózott eleget..."

Bezzeg a KKBK blogon, ott se szokott senki, igaz? A Menekültáboron, ott sem, igaz kis güzü? Döntsd már el, Jim Jarmusch, vagy Morvai Krisztina? Delphoi Jósda vagy Élet és Irodalom? Melyik kell, melyikkel vagy?

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:00:52

@gloire: Előbb jelent az operatív tisztnek, majd az eldönti. Így lehet karriert építeni manapság, Magyarországon.

A Cseh Tamás -cikket meg remélem, mindkét oldal számon kéri rajta, mert vegytiszta provokáció, igazi árokásó mestermunka.

Beledőlt a kardjába, ontológiai öngyilkosság, sajnálatos.

Boltzmann 2013.01.23. 00:01:54

@gloire: már korábban is megakadt ezen a szemem, szerintem a güzüt nem teljesen pontosan használja. a dolgozik, mint a güzü-höz mi köze ennek az alfinak? szorgosan kommentel de értelmesen produktívnak nem mondanám

Alfőmérnök 2013.01.23. 00:10:18

@gloire: Ti (pl. Te, Loxon, vagy MézesRozi) nem kelletek. Mert ostoba rongyemberek vagytok.
Nálatok még teszvesz is jobb.
Falafelhez képest meg lószarok vagytok. De megértem, hogy a pöcs Loxon fél tőle, mert olyan információi vannak róla, amiket ha nyilvánosságra hoz, akkor vége.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.23. 00:14:15

@Boltzmann: güzü módra nyal és tapos, mikor hogy, mi az érdeke, és güzü módon próbál érvényesülni a való életében is.

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:16:52

@Boltzmann: Ás és csak ás szorgosan, mint a güzü, még a szeme is kidülled az erőfeszítéstől. A nagy akarásnak ez lett a vége, a szituációs gyakorlatból beszarás lett.

Van még ilyen RTL -közeli bajkeverő, főállású hozzászóló, ki tudja, kinek a zsoldján? A feszültség fenntartása, az érme pörgetése -legyünk őszinték- kétoldali érdek. A lényeg az, nehogy egyszer megálljon az élén, mert akkor kiderül, micsoda kutyakomédiát játszatnak el velünk.

Magára mit osztottak, a csalit? (csak kérdem)

Alfőmérnök 2013.01.23. 00:21:10

@gloire: Kiről beszélsz, te ostoba korcs?

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:22:29

@Alfőmérnök: Miért, van itt más ügynök is, rajtad kívül?

Leskelődő 2013.01.23. 00:24:49

@Alfőmérnök:
Ezt az "információt" Maga nekem magánlevélben megírta.
Azóta nyilvánvaló előttem, hogy vagy Maga, vagy Falafel úgy hazudik, mint a vízfolyás.
Vegyen vissza Alfőmérnök úr, mert a maga ásta verembe esik. Ne legyen már ennyire hülye.

Alfőmérnök 2013.01.23. 00:25:41

@Leskelődő: Igen, és honnan tudja, hogy hazudik?

Boltzmann 2013.01.23. 00:27:14

@Bell & Sebastian: nem tudok róla :). nekem a jósdatagság szimpatikus volt, de a hangulatban, üzenetben - főleg gedeon okán - volt valami ami nagyon felzaklatott (a próféta könyvének hiábavalóságát idézte meg) szerettem volna ha egy kicsit derűsebb a közeg

Alfőmérnök 2013.01.23. 00:27:29

@Leskelődő: És gloire szerinted helyénvalóan jár el, te faszkalap?

Alfőmérnök 2013.01.23. 00:29:28

@Leskelődő: @Alfőmérnök: Ha nem, akkor szóltál egy szót is ellene?
Ugye nem.
Akkor húzzál el a picsába, kisanyám.

Boltzmann 2013.01.23. 00:30:54

@Bell & Sebastian: én már nem is vagyok csali? én már sz@rt érek? :)

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:32:27

@Boltzmann: Jól érezte, kezdett szürreálissá válni a levegő, amiben ennek a kútmérgező Rémusz bácsinak főszerep jutott. Most átvilágítás van, nem kell több felforgató.

Boltzmann 2013.01.23. 00:34:02

@Alfőmérnök: egyszer úgy marad a fröcskölő szája. nem érzi a saját lelkén tehernek ezt a folytonos fröcsögést? akkor komoly gondjai vannak.

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:35:41

@Boltzmann: Honnan tudjam én azt, ha nem a főnickje szól hozzám? :)

Boltzmann 2013.01.23. 00:39:37

@Bell & Sebastian: igen, így pontosabb, a társalgás hangulatát alfi nyomasztotta, de a világkép is elég nyomasztó módon fogalmazódott meg gedeon révén

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:39:58

Aristo emlegette a kopkát, ami dupla vagy semmi kártyajáték. Most Alfi kopkázik, lássuk, mire tesz.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.23. 00:40:18

@Alfőmérnök: he-lyén-va-ló-an? :D

Miért, ez helyénvaló? "...Gloire tudatbeszűkült állapotban van. A korcs, vérszomjas fajtája ilyenkor szokott gyilkolni..."

Az a baj, hogy te nem vagy elmebeteg, mint sokan hiszik. Te csak gátlástalan vagy, az nem ugyan az.

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:42:01

@Boltzmann: Gondolja, hogy kitört a nyúlszőr -allergia?

Boltzmann 2013.01.23. 00:42:12

@Bell & Sebastian: nincs főnikem, egyenrangúak, nem úgy mint a magánál, a családban :)

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:46:59

@gloire: Higgadjon le, a média emberek manipulálására való, ahhoz meg ért Alfi, kúszik is felfelé az uborkafán. Csak nem gondolja, hogy passzióból robbantgat itt, aláaknáz ott, hazudik mindenhol?

Boltzmann 2013.01.23. 00:49:33

@Bell & Sebastian: talán szerette bárki is a nyúlszőrt? na jó, L kabbalából talán tartott egy nyúllábat :)

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:50:12

@Boltzmann: Akkor nyugodtan hívhatja a nagyságos asszonyt is hideg élelemmel, mert elhúzódó ukrán front várható.

Alfőmérnök 2013.01.23. 00:51:16

@Leskelődő: Kiálltál mellettem bármikor is, mikor tudtad, hogy hazudságokat terjesztenek rólam?
Ugye nem.
Reggel köpd szembe magadat a tükörben. Utána moralizálhatsz.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.23. 00:51:36

@Bell & Sebastian: Kuszik felfele, de nem ezzel. Én pontosan azt gondolom hogy passzióbol csinálja. Nem sokáig már.

Bell & Sebastian 2013.01.23. 00:52:38

@Boltzmann: Akkor maga sem sokat konyíthat a kóser ruhagyártáshoz, mint ahogyan én sem, de döglött nyúl az kell hozzá.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.23. 00:52:45

@Alfőmérnök: Ezzel a hazugság dologgal te nagyon hadilábon állsz. A fél életed hazugság, ha nem az egész.

Boltzmann 2013.01.23. 00:56:31

@Bell & Sebastian: no épp ezért csodálkozom, hogy (allergia) kitörésről beszél

Boltzmann 2013.01.23. 00:59:00

@gloire: épp azért rugózik rajta ilyen kényszeresen. és ugyanezért elmebetegezik faszozik. szerencsétlennek jó nagy trágyahalom lehet a lelk(e helyé)én.

Bell & Sebastian 2013.01.23. 01:01:14

@gloire: Szerintem meg karrierista, végső soron pénzért megy a móka, játéknak és gyakorlóterepnek fogja fel, szétosztja az infókat, jelent ide - súg oda, teszek-veszek, intézkedek, én vagyok a fontos gyerek.

Saját bevallása szerint nem moralizál. Köcsög itt mindenki, csak az alakváltó, geci ügynök nem az, mi?

Önkéntes bajkeverő, a kicsit okos, de roppant szorgos fajtából. Igazi, magyar történet, teli minden padlás ezekkel, egy szép napon végleg megzakkan és felhúzza magát.

Boltzmann 2013.01.23. 01:08:57

@Bell & Sebastian: csak nem értem, mi szükség erre, pláne ilyen mocskolódó stílusban. nem látom, hogy bárki meggondolatlanul ugrana rá, sőt annál inkább átlátszó az egész.

Bell & Sebastian 2013.01.23. 01:24:44

@Boltzmann: Őszintén szólva nem foglal el központi helyet a gondolataimban sorsa-jövője.

De az érvényesülés ezen módja zavar, mert azt sugallja, hogy ez az egyetlen, igaz út. Csak felületesen bár, de ismerem a médiagecik kiképzésének állomásait. Óriási a túlkínálat belőlük, sokkal több a nap, mint kolbász.

Ebből a masszából kitűnni csak extremitásokkal lehet, exponenciális fejlődésnek indult a tömegmanipuláció, egyre ütősebb dobás kell ahhoz, hogy az orron fogva vezetés működjön.

Ennél a pontnál már be kell avatkozni, eddig és ne tovább, mert amit például a maga torkán le tudnak nyomni, azt két kanállal fogja falni a kiműveletlen, erre felkészítetlen tömeg.

A rossz rendszerek továbbélése ellen meg küzdeni kell. Az a szomorú, hogy Alfi nagyon jól tudja, mi a helyes és helytelen, racionális világképe van.

Csak amit elad, az a hamis, kínai gagyi. Jézus és a kufárok esete. Adja el a papjainak, csak az nem megy, mert tőlük kapta. Már minden eldőlt akkor, amikor szerződött az ördöggel, övé a jólét, azé a lelke.

Már el is vitte.

Boltzmann 2013.01.23. 02:53:27

egy érdekes pillantás a múltba:

Schröder kivakar egy RAF terroristát a börtönből akiből holohamutagadó lesz

In 1980 Mahler was freed from prison after serving 10 years of his 14-year sentence, largely due to the efforts of his lawyer, Gerhard Schröder (who would later become chancellor). He was granted permission to practise law again in Germany in 1988, again with the help of Schröder.

en.wikipedia.org/wiki/Horst_Mahler

Kandeláber 2013.01.23. 07:32:36

@mk27soundmaster: Ez bennem is felmerült, vonat is van benne meg Demjén is.

Kandeláber 2013.01.23. 07:36:34

@Boltzmann: Bezzeg Willy-Peter Stohlnak nem volt ilyen szerencséje, őt úgy lelőtték, mint egy nyulat valami kocsmában.

Alfőmérnök 2013.01.23. 23:24:17

Bereményi Géza búcsúbeszéde Cseh Tamás temetésén
www.youtube.com/watch?v=uiFTwWMqIFk
süti beállítások módosítása