Akik mellett elmész
2013. január 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Akik mellett elmész

hajlektalan3.jpg

A kinti téli hidegen átsietve beértél a kellemesen langyos munkahelyre? Hazaértél a jól befűtött lakásba? Elhelyezkedtél kényelmesen a székedben, előtted a monitorral, hogy sztorikat olvass a külvilágról? Akkor tessék, itt vannak a sztorik a külvilágból. Az 52történet blog egyszerű élettörténeteket közöl random hajléktalanokról, akik nem jól befűtött lakásból mennek hidegen keresztül a kellemesen langyos munkahelyekre, hanem ott maradnak kint, két fedél, két hajlék között, ki ezért, ki azért.

Olvashatunk a melegburkoló Sanyiról, aki Németországban is sikeresen dolgozott. Miután egy munkahelyi balesetben elvesztette az egyik ujját, megváltak tőle a munkaadók; s miután idő előtt hazajött, rájött, hogy felesége megcsalja őt. A különválás után, munka nélkül az utcán találta magát. Tizenhét éve él a budapesti operaház környékén. „Nem szabad, Szerelmesnek lenni!” – mondja.

Két év sorkatonaság és 18 évnyi bányászmunka után került az utcára Attila. Felesége és két gyermeke meghalt egy autóbalesetben, majd szülei is elhunytak. Nem akart tovább küzdeni, nem is volt kiért. Tizenkét éve él az utcán. Egyszer volt hajléktalan szállón, de megbánta, mert fürdés közben ellopták minden ingóságát, a tolvajt nem tudták előkeríteni. Egy helyen alszik az utcán, télen, nyáron, kartonpapíron. „Élem az életem, ahogy tudom.”

A szülei által vert László a saját kérésére került nevelőotthonba. Később nevelőszülőkhöz került, akik a pénzért tartották, aztán szélnek eresztették. A bűn útját választotta, a börtön után pedig nem kapott munkát sehol, végül a bűnözésnél kötött ki megint. Végül otthagyta azt a társaságot, az utcát választotta, együtt él egy hajléktalan nővel, aki minden este bemegy egy hajléktalan szállóra és megfürdik. Ha van miből, akkor meg is főz és kiviszi Lacinak az ételt. „Szeretem ezt az életet, nem bántanak Pisti!” – mondja a blog szerzőjének.

Imre édesanyja szülés közben halt meg, édesapja 1986-ban. Családot alapított, gyerekei születtek, de felesége megcsalta őt, Imre pedig megverte őt és a szeretőjét. A válás után otthagyta családját, végül az utcára került. Egy gyerekkori autóbaleset miatt gerincsérülése van, nem tud dolgozni. Egyedül él egy fűtetlen fóliával kibélelt sátorban a fővárosban. Nem sok emberrel, kommunikál, nincs sok barátja, ismerőse. „Nem foglalkozok senkivel.”

Csak 25 éves Kornél, de három éve egy erdei faházban él barátnőjével és két barátjával. Alkoholista szüleivel a szerb határ mellett nőtt fel egy faluban. Általános iskola után nem tanult tovább, elment állatokat nevelni egy farmra, ami csődbe ment, így elvesztette munkáját. Kéregetett, majd egy erdész segítségével a fűtés nélküli faházba költözhetett társaival, cserébe bedolgoznak az erdésznek. Az erdész megengedte, hogy a kidőlt fákat eltüzeljék. Februártól, ha minden a papírforma szerint megy, akkor egy építkezésen áll majd munkába.

Nem adja fel.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr764983249

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Akik mellett elmész 2013.01.09. 11:52:01

Az 52történet blog egyszerű élettörténeteket közöl random hajléktalanokról.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.09. 11:12:33

dehogy megyek el. mindig szólok nekik, hogy takarodjanak a kurva anyjukba innen. az emberi szemét nem az utcára való.

Larion 2013.01.09. 11:17:58

@jose maria padilla:
Hát elő lehet kapni egy tükröt és szembenézni vele kedves Jose....., mert az ahogy megnyílvánulunk mások felé , csakis az önmagunkról kivetett saját belső képünk ....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.01.09. 11:29:09

felesége megcsalja őt. A különválás után, munka nélkül az utcán találta magát. „Nem szabad, Szerelmesnek lenni!”

vagy nem kell addig különválni gyakorlatilag, míg nincs munkád

mi lenne ha az állam már vmit tenne a hajlszállókban már ezer éve éve tapasztalható lopások ellen?

„Szeretem ezt az életet"

"felesége megcsalta őt, Imre pedig megverte őt és a szeretőjét. A válás után otthagyta családját, végül az utcára került. Egy gyerekkori autóbaleset miatt gerincsérülése van, nem tud dolgozni."

nem kap segélyt? nem vizsgálták ki?

"„Aki 50-60 ezer forintból él, előbb fog segíteni, mint az, akinek 150-200 ezer forintos a fizetése.”

legközelebb ne fehér betűket rakjatok fekete alapra, amatőrök! és mi az a középre zárás? azok szabadversek?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.01.09. 11:55:55

Bravo.
52tortenet.blogspot.hu/2012/11/752.html
"Három hete körülbelül megtalálta pár közterület fenntartó, és elvették a hangszert, megbüntették tizenötezer forintra, utcán való zenélésért."

A hangszer elvetele jogszeru?

Robinzon Kurzor 2013.01.09. 15:13:10

Mi ez az érzelgősség?
Semmi "levet ereszt"?

Bell & Sebastian 2013.01.09. 15:18:02

Padilla a karma törvényei szerint ítél, ám amikor a dharmához ért, kettőt lapozott.

Bell & Sebastian 2013.01.09. 15:19:38

@Robinzon Kurzor: Megfagyott, abból van a sétapálcája.

pierre bayle 2013.01.09. 15:19:48

@jose maria padilla: sugallatom volt, mint a doktorit író Semjén Zsoltnak - olvastam a cikket, és TUDTAM, hogy JMP lesz az első kommentelő valami polgárpukkasztónak szánt éktelen bunkósággal. Tényleg tudtam, nem is viccelek.

Boltzmann 2013.01.09. 15:29:30

@jose maria padilla: ez egy jó komment volt, meg kell hagyni

Alfőmérnök 2013.01.09. 15:29:37

@jose maria padilla: Sok mindenki nem mehetne ki az utcára ilyen alapon.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.09. 16:06:18

Mecsoda egy demagóg fosszeletelés!

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.01.09. 16:43:10

Egyrészt: óriási pluszpont a szerzőnek.

Másrészt: a hozzászólások _jellege_ nagyszerű például szolgál arra, hogy a kivetítés, ("projektálás") satu-egyszerűségét illusztrálja.

Lényege a dolognak: mindenki szíve mélyén fél attól hogy ide jut, különösen annak fényében, hogy nadrágból kilógó seggel próbálunk urizálni, zabálni, fogyasztani, felvágni, és akiket bármily okból bedarált a rendszer, azt "járulékos veszteségként" leírjuk.

Mivel a saját félelmünk is benne van a dologban, ezért _annál_élesebben_ ítéljük el és -meg ezeket az embereket.

Persze némely esetben ráépül erre a generációkon át táplált (protestáns) előítélet, hogy aki valami miatt nem dolgozik (az otthonában vagy a "Dologházban"), az csakis egy szarember lehet, pont.

Minden országot minősít, hogyan viszonyul a hajléktalanjaihoz, elesettjeihez. És a leírásokból kitűnik, hogy itt bizony többségben valaha rendes, tisztességes életet élő _magyar_ emberekről van szó.

Mi alapon vetjük rájuk a követ?

Bell & Sebastian 2013.01.09. 17:33:51

@Boltzm
Ghymes - Sebestyén (from Üzenet, 2001)
Ének: Sebestyén Márta

Arcod is, lantod is, húrod is elszakadt,
Hangod se nem maradt, egyetlen mozdulat.
Lány vagyok s szerencsém csak nálad keresném,
Te vagy a kedvesem, deákom, Sebestyén.

Magyarok Istenét hiába keresnéd,
Idegen szerencsék magukhoz vezették.
Lány vagyok s szeretném nálad a szerencsém,
Te vagy a kedvesem, deákom, Sebestyén.

Hősöket daloltál, s hova nem hajoltál,
Virágot kobzodon sohasem tartottál.
Lány vagyok s szerencsém csak nálad keresném,
Te vagy a kedvesem, deákom, Sebestyén.

Rólam csak hallgattak, húrjaid nem szóltak,
Sírodon háljanak lányok és ifiak.
Szép vagyok s szerencsém csak nálad keresném,
Te vagy a kedvesem, deákom, Sebestyén.

NIPREDIL 2013.01.09. 18:31:45

Gondolom, a náluk szerencsétlenebbek ellen fröcsögők mind "rendes, keresztény magyar emberek". Gratulálok.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.09. 18:43:54

@Schwerer Gustav: "És a leírásokból kitűnik, hogy itt bizony többségben valaha rendes, tisztességes életet élő _magyar_ emberekről van szó."

Hol derül ki, mi derül ki? Érzelgős, demagóg szarság ez, cimbora, nem derül ebből ki semmi.

A hajlékony állományról gyak. semmiféle megbízható stat. infó nincs. Részben a dolog természetéből adódóan, részint a magyar társadalom pocsék állapota okán.

Az viszont konszenzusos közhely, hogy a problémakör egy jelentős hányada legelsősorban is mentálhigiéniai.

Abban meg - akármekkora polgárpukkasztási faktorral adja is elő bárki - csak van igazság, hogy a buszmegálló buszvárásra, a busz buszozásra, az aluljáró aluljárásra való, i tak dalse, daragíj továris, és nem hugyozásra, szarásra, ezekben fetrengésre, melegedésre, óbégatásra, vedelésre, stb. És kurvára nem az a megoldás, hogy a belváros közepén még meleg ebéddel is kedveskedünk a betegeknek.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.01.09. 18:59:34

@Dr. Zerge:

Csak egy dolog: az egyik csövi elmondta hogy menhelyen rendszeres a verekedés, veszekedés, ott lopták el a cipőjét és a táskáját. (Azt is elmondta hogy pont ezért kerüli el.)

Elképzelhető hogy ha a menhelyen normális állapotok lennének, talán kevesebben lennének az utcán (buszmegállókban, aluljárókban stb) is. Kinek a hibája, hogy a menhelyen káosz és ököljog uralkodik? Nyilván az üzemeltetőé.

Egyébként:Ha valaki hajléktalan, akkor dögöljön meg?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.09. 19:17:37

@Schwerer Gustav:

"Egyébként:Ha valaki hajléktalan, akkor dögöljön meg?"

Ugye ilyet én nem írtam. Akkor meg mi a faszér' kérdezel tőlem effélét, he?

Ha meg a menhely a rossz, akkor azt köll javítani, és nem a normális emberek városi élettereit szétbaszni.

De még egyszer: javarészüknek nem egyszerűen menhely, hanem mentálhigiénés ellátás kell. Például azt a kurva OPNI-t nagyon nem kellett volna becsukni.

Jegyzem meg, a minap voltam egy nappali menhelyen. Működött, nem loptak, rend volt, de nem katonás, a vezető minden egyes vendégével emberi viszonyban. Van tusolójuk, főznek meleg kaját - le is jár a környékről jó pár nem hajlékony, aki otthon nem tud főzni, fűteni magára - mosnak, ruha és kajaadományokat terítenek. És nem járnak a város közepére hugyosokat kajáltatni és politikussal fotózkodni (ellenben valami képviselő is épp arra járt mindenféle sajtóhiszti nélkül). Hja, rohadék államcsecsén élősködő keresztények.

Boltzmann 2013.01.09. 19:55:12

@Bell & Sebastian: a guglival kereshet videóra is

babo81 2013.01.09. 20:34:16

@jose maria padilla: emberi szemét?! Te vagy egy kétlábon járó érzelmi hulladék!

Bell & Sebastian 2013.01.09. 21:18:44

@Boltzmann: Minek? Van, amit nem akarok birtokolni, így is az enyém.

Robinzon Kurzor 2013.01.09. 21:30:08

@Dr. Zerge: "A hajlékony állományról gyak. semmiféle megbízható stat. infó nincs. Részben a dolog természetéből adódóan, részint a magyar társadalom pocsék állapota okán."

Egy volt iskolatársam apjáról tudom, hogy hajléktalan lett.

Nála is kb. ez a tipikusnak nevezhető folyamat zajlott: eleve gyenge személyiség, elveszti az állását, magába fordul, piálni kezd, állása nem lesz, válás, albérlet még egy darabig, aztán az utca.
Önbecsülés, igények teljes leépülése kb. 2 év alatt.

Nagyon valószínű, hogy a legtöbbje kb. így került az utcára.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.09. 21:46:39

@Schwerer Gustav: Az emberek az őket ért traumákra lelki alkattól függően különbözőképpen reagálnak. Ki többet, ki kevesebbet bír el. Miután a magyar társadalomból a morál majd' teljes egészében kiveszett, természetes, hogy az empátiának nyomait sem érdemes keresni. A társadalom a fizikai hajléktalanok mellett kitermelte a morális, mentális , és intellektuális hajléktalanjait is.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.09. 21:57:30

@Robinzon Kurzor: Az felettébb mókás, hogy mert tudsz egy sztorit, ezért felettébb valószínű, hogy a legtöbbje így. Mavói szint.

2013.01.09. 22:42:32

Ergé Köszi, hogy felhívtad a figyelmet a blogra!

2013.01.09. 23:52:39

A szerző ugye KA Steve? Költői kérdés.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.10. 07:35:33

A hajléktalanság tipikusan olyan jelenség, mint a cigánybűnözés, azért van, mert lehet és ha (és amíg) lehet, akkor (és addig) lesz is. (Az Alkotmánybíróság kinyalhatja az összes s_ggem!)

Azok a "típusok", akik a hajléktalanok táborát meghatározóan alkotják, az én gyerekkoromban, a(z ezerkilencszáz)hetvenes-nyolcvanas években is léteztek. A két alaptípus: a kisemmizett, elvált (s igen gyakran alkoholizálásba menekült) férfi és a mentális zavarokkal (nemritkán effektív elmebetegséggel) és/vagy alkoholproblémákkal küzdő (leggyakrabban szintén) férfi. Csakhogy a kádárrendszerben, mivel a hajléktalanságot nem tolerálta a hatalom (és a szociális háló sem volt ilyen lukacsos), ezek a szerencsétlenek máshol, és nem az utcán, "kötöttek" ki. Egy részüket "felvette" az egészségügyi rendszer (aki arra szorult, az elmegyógy- vagy elmeszociális intézetekbe került), mások általában segédmunkásként egy-egy gyárban vagy téeszben "eldolgozgatva", egy munkásszálláson vagy valami rokonnál vagy olcsó albérletben meghúzódva (ha más nem, egy fűthető nyárikonyha mindenki számára akadt) élt (több ilyen emberre is emlékszem gyerekkoromból, aki pld. tanyás lett: szállásért, élelemért mások, gyakran rokonok vagy ismerősök, tanyáját őrizte).

Ahogy a szocializmus leköszönt, ez a mindig is létező típus az utcára került. Hogy a "rendszerváltás rendszere" ezt eltűrte, nyomban nem lépett fel ellene és módszeresen nem keresett és nem kínált fel ezeknek az embereknek alternatív életmegoldásokat (a leghajmeresztőbb a történetben, hogy ezt a szolidaritásdeficitet, ezt az érdektelenséget --- mert ez, akárhogy is nézzük, ez bizony az --- ideológiai fedődumákkal próbálták igazolni), azzal halálos bűnt követett el (ami egy rendszernél kb. egyet jelent azzal, hogy alkalmatlanságát bizonyítja). S mivel a problémát hagyták elhatalmasodni, az túlnőtte magát eredeti önmagán, s mára már családokat is sújt és (ahogy az ilyenkor lenni szokott) a szervezett bűnözés is rátelepült.

Mondom, a hajléktalanság azért van, mert lehet és amíg lehet, addig lesz is (s egyre kiterjedtebben és egyre förtelmesebb és iszonyatosabb --- és társadalmilag egyre veszélyesebb --- formákban fog megjelenni).

Tündér_Lala 2013.01.10. 08:00:53

@mk27soundmaster: Egyet értek. De hozzátenném a liberális agylövés szerepét - szinte minden oldalról - amiszerint ez a nyomor szint a "szabadság" része. Ilyenkor nem emlegetik az ember emberhez méltó létét. Ma is láthatjuk, hogy felszámolásának kísérletét ugyanezen szemlélet alapján akadélyozzák.

Robinzon Kurzor 2013.01.10. 08:55:56

@Dr. Zerge: " mert tudsz egy sztorit, ezért felettébb valószínű"

Mondjuk egy negyedikes félévi szövegértés felmérőn elérnél úgy 70%-ot.

Nem írtam oksági kapcsolatot.
Nem írtam sem azt, hogy "ezért", sem azt, hogy "ennek ellenére".

Pont az ilyen apróságokon múlik, hogy összejönne-e a négyes.
Neked sajnos nem jönne össze, vegyél egy szép színes foglalkoztatót és gyakorolj szorgalmasan!

marko11 2013.01.10. 10:00:45

@mk27soundmaster:
Ugyan a Kádár-rendszerről (az szdsz egyetlen sikereként) még ma sem illik semmi jót mondani, de a lényeg - szerintem - a zárójelben van:
"(és a szociális háló sem volt ilyen lukacsos)"!
Továbbá:
"...a "rendszerváltás rendszere" (röviden: "rencerváltás" - marko)... nem kínált fel ezeknek az embereknek alternatív életmegoldásokat..."

marko11 2013.01.10. 10:06:12

@Schwerer Gustav: Persze. "Velünk ez nem történhet meg" - gondoljuk (reméljük!?). Pedig, dehogynem!

Amikor, mindannyiunk legnagyobb örömére megérkezett az igazi szabadság (89? 90?), rögtön lett másfél millió munkanélkülink.
És mindenki csak lapított, hogy ez VELEM nem történhet meg! Csak a kollégámmal, szomszédommal, barátommal, testvéremmel!
Aztán pedig...ma már van legalább 3 millió szegényünk!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.10. 10:09:43

@csi: Nem, ő jobban ír, és nem követ el annyi helyesírási és nyelvi hibát.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.10. 10:22:25

@Bell & Sebastian:
édes bogaram, a dharmával nagy szót vett a szájára, az ügyben való teljes tudatlanság terhe alatt ez merész vállalkozás.
a dharma nem nyálcsorgatás, sőt inkább nagyon is szikár dolog. az, hogy a dharma gyakorlójában szívet rengető együttérzés támad, nem jelenti azt, hogy nem fogalmazhat pontosan. pont azért rendül meg, érez együtt, stb, mert látja, hogy emberi lények emberi szemétté aljasultak. ha ezt nem tudnánk megfogalmazni, mivel éreznénk együtt, a liberális szabadságeszmény megvalósulásával? ugye ezt maga sem gondolja komolyan. foglalkozni csak azzal tudunk, amit megnevezünk. ha egy gyereket elvisznek az onkológushoz és rákot állapít meg, nem mondhatja azt a szülőknek, hogy csak bibis.
a gyilkosunkat szívből szánhatjuk, hogy addig jutott, hogy embert öl, de nem lihegjük a fülébe, hogy jótevőm, mikor a szívünkbe mártja a kést.
a szarszagú emberi törmelékek nem valók a normális emberek élettereibe. ahogy démonokkal sem ülünk egy ebédlőasztalhoz.
ez a dharma tanítása. nem tévesztendő össze a liberális-nyálasműkeresztényes csússzonk be rühös rongyai alá és szopjuk le a túros faszát szegény sorsrontottnak c. életérzéssel.
köszönöm, hogy segíthettem! :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.10. 10:23:44

@pierre bayle:
komoly szellemi teljesítmény megjósolna a reakciót olyan témában, amiben százszor elmondtam a véleményem. gratulálok, alember! :)

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.01.10. 10:29:31

@Dr. Zerge: "De még egyszer: javarészüknek nem egyszerűen menhely, hanem mentálhigiénés ellátás kell. Például azt a kurva OPNI-t nagyon nem kellett volna becsukni."

És ez kinek a hibája/felelőssége? Mert biztos nem a hajléktalanoké. Mint ahogy a rosszul működő menhely sem az ő felelősségük.
Tehát _ezért_ fölösleges dühösnek lenni rájuk. Akkor viszont nem értem mi a problémád.

@Mr Falafel:
"Miután a magyar társadalomból a morál majd' teljes egészében kiveszett, természetes, hogy az empátiának nyomait sem érdemes keresni. A társadalom a fizikai hajléktalanok mellett kitermelte a morális, mentális , és intellektuális hajléktalanjait is."

100% egyetértek.

@marko11: "Aztán pedig...ma már van legalább 3 millió szegényünk!"

Hát igen.

Alfőmérnök 2013.01.10. 10:57:07

@jose maria padilla: Évek óta mindenki ugyanazokat a mantrákat mondogatja, de mind pusztába kiáltott szó.
Puska kellett volna ehhez a melóhoz, bazmeg. :))

JohnnyLillibrogida 2013.01.10. 11:04:14

jó a blog!

furcsa dolog ez nálunk
a jogvédők amikor hajléktalan menedék nyílik tüntetnek (IXker)
amikor nem nyílik (XIIIker) nem tüntetnek
az Alkotmánybíróság úgy dönt, hogy jogunk van életvitelszerűen utcán tartózkodni,
ezzel kvázi elismeri, hogy jogunk van akár megfagyni is életvitelszerűen
ez csak nekem ellentmondásos?
örülök, hogy mostanában van vita

legfontosabb hogy ne adják fel

Boltzmann 2013.01.10. 14:35:52

@JohnnyLillibrogida:

ezek a jogvédők elhúzhatnának indiába, láthatóan ott sokkal nagyobb szükség van rájuk -

nem jogvédők ezek csak USAból irányított bábok

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.10. 19:09:58

@Schwerer Gustav: Faszom se dühös ezekre a szerencsétlenekre. Azokra, akik szerint jól van ez az egész így, ahogyan van - hugyosaluljáróstul, belvárosbaningyenebédosztásostul, összeszart békávébuszostul, stb - annál inkább.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.10. 19:12:31

@Robinzon Kurzor: Nem a faszt nem írtad. Csak már vissza se találsz a beszólásodhoz, hogy elolvashasd, annyit ittál közben.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.10. 20:06:46

@Sebastian Knight:

A hajléktalanügyis Vecsei Miklós szerint --- a napokban hallottam a tévében nyilatkozni --- soha annyi pénz hajléktalanügyre nem jutott, mint manapság (pedig Vecsei a szocik alatt miniszteri biztos volt, mégis ezt mondja).

Robinzon Kurzor 2013.01.10. 20:14:25

@Dr. Zerge:

Idézni azért nem tudtad azt a bizonyos (persze nem létező) oksági kapcsolatot, amit szerinted én írtam.

Ennyit tudsz.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.10. 23:02:15

@mk27soundmaster: ilyen az, amikor valaki a félinformációból, tájékozatlanul von le valami következtetésfélét (a rosszabb esetre nem akarok gondolni, miszerint tisztában van a dolgokkal, csak célzott látszatot óhajt kelteni).
Tehát Vecsei Miklós, aki kormánybiztos vagy mi a lófütty volt a szocik idején, vádolható sok mindennel, de nem a szocik embere s korábban se volt az. A Máltaiaknál dolgozott akkor is, szakértőnek számított, így kérték fel (micsoda csoda, ilyenre alig volt példa emberemlékezet óta a magyar politikában). Amúgy buzgó katolikus és még mesélhetnék róla, ha lenne hozzá kedvem.
Osztálytársam volt...

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 06:39:05

@Hepci:

Ne trollkodjon má' maga is, inkább kapjon be egy flódnit!:-D

Tudom, ki Vecsei. S mert tudom, ezért is fogalmaztam úgy, ahogy. Azt írtam, hogy "pedig Vecsei a szocik alatt volt miniszteri biztos, mégis ezt mondja"? Nem. Azt írtam: "pedig Vecsei a szocik alatt miniszteri biztos volt, mégis ezt mondja".

Beszélni magyar? Érteni szöveg?

Boltzmann 2013.01.11. 08:32:24

@mk27soundmaster:

"pedig Vecsei a szocik alatt volt miniszteri biztos, mégis ezt mondja"
"pedig Vecsei a szocik alatt miniszteri biztos volt, mégis ezt mondja"

és a
"pedig Vecsei miniszteri biztos volt a szocik alatt, mégis ezt mondja"
hol helyezkedik el jelentésben az előbbi kettőhöz képest?

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 08:36:46

@jose maria padilla:

Már hogy lehetnék én talmudista, mikor Raj Ráhel flódnijáról még véletlenül sem a sütemény jut eszembe! :-)

Boltzmann 2013.01.11. 08:45:27

@mk27soundmaster: ezt most felesleges volt javítani

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 08:45:29

@Boltzmann:

A "pedig Vecsei a szocik alatt volt miniszteri biztos, mégis ezt mondja" és a "pedig Vecsei miniszteri biztos volt a szocik alatt, mégis ezt mondja", szerintem, nagyjából ugyanazt jelenti, a "pedig Vecsei a szocik alatt miniszteri biztos volt, mégis ezt mondja" viszont nem. Míg az első kettőből kiolvasható valamiféle utalás a Vecsei és a szocik közötti mélyebb "kötődésre", addig a harmadik mezei ténymegállapítás.

Boltzmann 2013.01.11. 08:46:55

@mk27soundmaster: nono, ettől még lehet nagyon is talmudista: mondja csak, házasság után, lepedőn vágott lyukon keresztül gondolt a flódnira?

mert ha nem, akkor katholikusnak sem katholikus :)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 08:48:42

@Boltzmann:

Nem volt felesleges javítani, mert a "Raj Ráhel flódnijáról még véletlenül sem a sütemény jut eszembe" nem ugyanazt jelenti, mint a "Raj Ráhel flódnijáról még véletlenül sem egy sütemény jut eszembe".:-)

Persze, ha nem érzékelik a különbséget, akkor tényleg felesleges javítgatni:-)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 08:51:06

@Boltzmann:

Mert egy katolikus, maga szerint, nem gondolhat a flódnira?! Ezt maga hol olvasta? Csak nem a Talmudban?:-)

Boltzmann 2013.01.11. 09:00:42

@mk27soundmaster: maga nem érti a magyar nyelvet :), ami a Vecsei-s szintagma kapcsán is kiderült

a RR-es mindkét verziója helyes, és itt épp az első verzió passzol inkább, hiszen korábbi kommentben ill. az első tagmondatban megnevezi a flódnit, így a második tagmondatban a "sütemény" a már meghatározott flódnit helyettesíti, névmási szerepben áll, és ezért elé határozott névelőt kíván a grammatika

Boltzmann 2013.01.11. 09:08:38

@mk27soundmaster: "_gondolattal_, szóval, cselekedettel és mulasztással"

irány a gyóntatószék! :)

Boltzmann 2013.01.11. 09:09:39

@mk27soundmaster: @Boltzmann:

vagy vegye el a flódnit feleségül, aztán (már nem csak) gondolhat amit akar :)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 09:18:06

@Boltzmann:

Már megbocsásson, de, szerintem, úgy van maga a katolicizmussal is, mint a magyar nyelvvel: nagyon érti, nagyon vágja, csak nem gyakorolja:-) (Ha így érthetőbb: maga ért a hegedüléshez, én meg tudok hegedülni:-))

Boltzmann 2013.01.11. 09:26:28

@mk27soundmaster: na, erről azért meg kellene hallgatni azokat is, akiknek maga hegedült :)

de ha flódnin akart hegedülni, most szólok, eleve rosszul fogott hozzá, hacsak nem háztetőn gyakorolt előtte. tejesember maga? :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.11. 10:14:01

@mk27soundmaster: szeretem a flódnit, ha nem túl tömény. Nagyon ritkán sikerül olyanra...

Maga öntököndöfte magát szemantikailag, úgy látom.
Vegyen nyelvi órákat Schmitt Páltól. :D

Boltzmann 2013.01.11. 10:42:59

@Hepci: maga csak ne örömködjön, nehogy maga is beleszaladjon valamilyen nyelvtani bukfencbe, figyelem magát
maradjon csak a fakanálnál

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.11. 10:46:08

@Boltzmann: minek figyel?
Nem lesz sok dóga, nem szoftvertől írok helyesen...

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 10:49:06

@Boltzmann: @Hepci:

Viccesek maguk:-) Maguk azt gondolják, hogy ha a maguk számára valami nem érthető vagy nem elérhető, akkor az már nem is létezhet:-)

Boltzmann 2013.01.11. 11:24:42

@mk27soundmaster: ó én mindent el tudok képzelni. magáról is, büdöslábú katholikosz barátom. :)

Boltzmann 2013.01.11. 11:32:55

@Hepci: a szemantika és a logika (szövegkohézió) is része a nyelvtannak

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.11. 11:36:29

@mk27soundmaster: ojvé, BBJ, megártott magának a Schmitt Pál - azóta kissé zakkantnak tűnik.
Majd gyün padillya és megállapítja, miként köllene gyógyszerelni...

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.11. 11:56:01

@Boltzmann: @Hepci:

No, akkor mégegyszer: trollkodjanak csak (ha már Padilla: szopják csak egymás f_szát), úgy látszik, most legalábbis, többre nemigen futja maguktól:-(

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.11. 12:01:14

@mk27soundmaster: nem tudom, nem én voltam.
Egy túrós táskát nyeltem csak el, pár perce. :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.11. 12:06:07

@mk27soundmaster: maga miatt tiltottak ki a jósdáról is, brühühühűűű.
Írt valami olyat, hogy kék a fű.
Erre rákérdeztem, nem-e véletlen az égre gondolt.
Ezt kihúzta Loxony, utóbb aszonta, unalmas-arrogáncs fasz vagyok.
Hát ez van, BBJ, szopjon maga is valamit, kedve szerint. :)

Boltzmann 2013.01.11. 12:11:18

@mk27soundmaster: az eddigi kommentjeit mind értettem, de ezt a kommentjét nem értem mire érti

és nehogy megsértődjön már egy kis viccelődésen

bömböcz 2013.01.11. 17:51:09

Judapest látványvilágához igenis hozzátartozik mindenféle életvitel, mint ahogy a sokszínű bőrszín és szokás is!
A nemdemokraták persze hőbörögnek , hogy: így-meg úgy...de lényegében csak az önzőségüket hangoztatják.
Egyszerűen gátjai a Nemzeti Felemelkedés Programjának, tudnillik
Megakadályozzák:
- A hétvégi turizmust
- A közvetlen adakozás lehetőségét
- Az orvostudomány hazai fejlődését
- Sétarepüléseket a nap 24 órájában
satöbbi
Mindezeket figyelembevéve:
Csak így tovább a kozmopolita úton!

öszödi szenesember (törölt) 2013.01.25. 09:01:42

@Schwerer Gustav: igen, egyetértek, egy kis helyesbítéssel a szerzőnek ítélt óriási pluszpont tekintetében. A tények egyszerű leírása mindig hatásosabb, mint a poszt elején alkalmazott manipulatív bűntudatkeltés (lásd: "A kinti téli hidegen átsietve beértél a kellemesen langyos munkahelyre? Hazaértél a jól befűtött lakásba? Elhelyezkedtél kényelmesen a székedben, előtted a monitorral, hogy sztorikat olvass a külvilágról? Akkor tessék, itt vannak a sztorik a külvilágból. "), ami inkább ellenreakciókat válthat ki - ki is váltott. Ez persze nem mentség az ordenáré megnyilvánulásokra.
süti beállítások módosítása