Egyenlő paralimpiai jutalmakat!
2012. szeptember 20. írta: JohnnyLillibrogida

Egyenlő paralimpiai jutalmakat!

paralimpia4.jpeg

A magyar sportolók a 2012-es olimpián és paralimpián sokkal eredményesebben szerepeltek, mint Pekingben. A pozitív közösségi élményre és nemzeti büszkeségre éhes közvélemény egyetértésével a magyar állam pénzjutalommal honorálta a sportolók eredményeit. A paralimpiai érmesek vagy helyezettek viszont a 2008-as olimpiával szemben nem kapják meg az olimpián érmet szerzett, vagy helyezést elért sportolók teljes pénzjutalmát. A különbség milliókban mérhető. Totális érzéketlenség ez? Vagy ennél azért árnyaltabb a kép?

Gömöri Zsolt, a Magyar Paralimpiai Bizottság (MPB) elnöke nyilatkozata szerint ők a differenciált díjazást támogatják, és a fennmaradó pénzből egy négyéves olimpiai ciklust felölelő ösztöndíj rendszer létrehozására tettek javaslatot a MOB-nak. A MOB ennek szellemében tett ajánlást a kormánynak, amely a végső döntést ez alapján hozta meg. Gömöri még egy dolgot kért: az egyszeri jutalom legyen nagyobb, mint a pekingi viadal után. A kormány döntése ezt teljesítette is.

A paralimpikonok felkészüléséhez nehezebb előteremteni az anyagi és egyéb feltételeket, mint egy rivaldafényben álló olimpikonnak. Az utóbbi években személyenként havi néhány ezer forint jutott a felkészülésükre. Magyarország éppen ezért alakítja át paralimpiai támogatás rendszerét. A felkészülést segítő ösztöndíjrendszer hosszabb távra megoldást nyújtó módszer az élsportolóknak, ez tehát mindenképpen előrelépés. A gond az, hogy ehhez a fedezetet a jutalmak közötti különbség adja.

A jutalmazási rendszert felváltó támogatási rendszerre való átállás hátrányosan érinthet versenyzőket, főleg azokat, akik befejezik sportolói karrierjüket. Rossz üzenete van a hendikepes jutalmazásnak. Lehetne egy olyan kurzus nagyvonalú, amelynek fontos az élsport, a tömegsport. Változtatni a rendszeren nem visszamenőleg, hanem felmenő rendszerben kell, főleg ha olyan társadalmi csoport sikerembereiről van szó, mint a testi vagy értelmi akadályozottsággal élőké.

Érdemes megnézni persze a nemzetközi helyzetet is. Az olimpiai érmesek díjazásához hasonlóan nincs két egyforma megoldás, bár az egyértelmű, hogy a paralimpiai mozgalom egyre nagyobb befolyást és nyilvánosságot szerez a világban. Indiában a napokban közölték, hogy azonos pénz jár minden olimpikonnak és paralimpikonnak. Romániában Novák Károly Eduárd kerékpáros győzelme után döntöttek az azonos díjazás bevezetéséről. Novák Románia első paralimpiai bajnoka, és a román zászlót is ő vitte a megnyitó ünnepségen. Ez még Victor Pontát is meghatotta, aki személyesen tett ígéretet, hogy az eredeti helyett azonos díjazás jár Nováknak és társainak. Szingapúr magas állami díjazást, de csak az olimpiai bajnokoknak járó összeg töredékét nyújtja. Cserébe emelték a helyi paralimpiai szövetség büdzséjét, és össznemzeti támogatásra hívták a magánszektort. Dél-Afrikában a közvélemény nyomására az eredeti jutalmat megtöbbszörözve ugyanannyit fizetnek mindkét játék érmeseinek. Nigéria egy érmet sem nyert az olimpián, sikeres paralimpikonjait viszont busásan jutalmazta. Az Egyesült Királyságban már ismert: biztos, hogy lesz paralimpikon is, aki nemesi címet kap a királynőtől.

A társadalmi szolidaritás szemszögéből akkor is rossz üzenet az eltérő összegű állami jutalom, ha a kiszámíthatóság és egyenletesség érdekében a Magyar Paralimpiai Bizottság kéri így. Volt szakmai egyeztetés, van jó irányba mutató koncepció is, csak egy apró gesztus hiányzott a teljes sikerhez. A többség felelőssége ebben az esetben könnyen felismerhető, és nem nehéz elképzelni azt sem, hogy a hétköznapok forráshiánya motiválta a MPB elnökének javaslatát. A mindennapok munkájának biztosítása nem mehet a győztes versenynapok díjazásának rovására. Néhány tízmilliós kompromisszumok méltatlanok egy sportnemzethez, főleg egy ilyen horderejű és jelképes ügyben.

És ha még nem kapta volna meg, aranyérmes életjáradékot Tauber Zoltánnak! Magyarország első paralimpiai bajnokának élettörténete, sorsa és teljesítménye is példa lehet minden magyar számára. Nem kérünk a kettős mércéből, a sportban sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr254787372

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A fogyatékosok még kétharmadot sem érnek 2012.09.20. 20:53:12

Ez is kimondatott végre! A fogyatékkal élők kevesebbet érnek ép társaiknál. Nincs több köntörfalazás, nincs több political correctness. A fogyatékkal élők örüljenek, hogy élnek, a paralimpikonok pedig annak, hogy végre nem hangszórót kapnak jutalmul ol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.09.20. 14:12:56

és ha majd genetikailag jó adottságú gyerekeket csonkolnak kínában, hogy parakriplijátékokat nyerjenek, akkor mi van?
plusz. a sport egy adott számban való legjobbteljesítményről szól. a rokik nem a legjobbat teljesítik, hanem egy ahhozképestet. és nem egyforma feltételek között. az egyiknek a lába, a másiknak a keze, a harmadiknak mindegyik, a negyedik hülye. hogy lehet ezt komolyan venni?
csak pofátlan álszéplelkűséggel.
az egész, szerencsétlen nyomorékok elüzletiesített mutogatása.

bush84 2012.09.20. 14:21:13

Minden tiszteletem a paralimpokone, biztosan javitani kellene az edzesi lehetosegeiken, a korulmenyeken, a tamogatasi rendszeren, ennek ellenere nem gondolnam, hogy ugyanannyit kellene kapniuk mint a "sima" olimpikonoknak. A paralimpikonok kozott megiscsak rengeteg az olyan versenyszam, ahol serul az eselyegyenloseg. Mondom eztugy, hogy az ismeretsegi koromben van londoni paralimpiai resztvevo, es hallottam eleget az edzesi korulmenyekrol, a szulok aldozatvallalasarol, a mediafigyelem hianyarol stb.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.09.20. 14:24:42

@agypeter:
és bizony igaza van. például miért ne illetné meg az akadémiai rendes tagság a 14 évesen nyolcadikos kovács ferkét, aki ugyan gyengeelméjű, de szívvel lélekkel tanul.

thetriggerhappy 2012.09.20. 14:26:37

@jose maria padilla:

látod, fogalmad sincs a paralimpián szereplő sportokon belüli különböző kategóriákról, de ebben a témában is a világ elé kell tárnod a beteg lelked összes mocskát.

libertard 2012.09.20. 14:27:41

@agypeter: jó, de más meg a matyóhímzésbe tette bele szívét-lelkét, és terjeszti vele az ország jó hírét, ő miért nem kap sokmilliót?

Ha egy operaénekesünk fellép elég nagy presztizsű helyen, ő miért nem?

Ha egy focistánk valami külföldi ligában akkorát teljesít, hogy jóval több figyelmet kap mint akármi magyar olimipai aranyérmes (már külföldön) ő miért nem kap milliókat?

Ésatöbbi. Végestelen-végig lehetne vitatkozni, hogy mi erkölcsös meg mi nem jutalmazásnál. Egyetlen fair megoldás van: ne kapjon senki. Vagy mondjuk: adómentesen kaphasson felajánlást a hálás állampolgároktól.

Jah nem mégsem jó, akkor jóval kevesebbet tudnak kormánytagok mások dicsőségében fürdeni.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.09.20. 14:31:23

@thetriggerhappy:
libbuzikám, az egész paralimpia nem más mint john merrickezés, üzlet.
természetesen a betegek mozogjanak, sportoljanak, kapjanak ehhez segítséget /mondjuk azután, ha már nem kell egy klinika ambulanciáján 8 órát ülnie egy nyomoréknak, -hogy bejuthasson az orvoshoz- akit a mentő hozott/ ismerjék el küzdelmüket, stb. csak ne azonos teljesítménynek a profikéval. mari néni, aki három óra alatt jut el a kapujától 15 méterre levő boltba kétnaponta, mert alig tud járni, miért nem kap ingyentejet ha mán odaért?

thetriggerhappy 2012.09.20. 14:38:05

@jose maria padilla:

csak úgy üzlet, ahogyan az olimpia is, retardált falangistám!

a példáid brilliánsak, nem is tudok velük mit kezdeni. majd ha mari néni sétája is olimpiai, paralimpiai szám lesz, akkor ő is megérdemli a jutalmat, addig meg gondolkodj valami jobb párhuzamon.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.09.20. 14:40:58

@thetriggerhappy:
akkor gondolj a piff-paff-puff rugóláb nyusziseriff pistorius gusztustalan őrjöngésére, mikor egy faszi legyőzte, szerinte azért, mert a spéci űrműlába faszább volt mint az övé. hát ennyit a paralimpiáról.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.09.20. 14:48:23

@thetriggerhappy:
és nem kell velük mit kezdeni. de. a csúcsnyomorékékra akkor kell költeni, ha a jobbágynyomorékok már emberi ellátást és feltételeket kapnak.

Bell & Sebastian 2012.09.20. 15:04:41

Ez a poszt legalább Kovács Ferike farkát is kiveri, ami azért jó dolog, mivelhogy nincsen neki annyi esze, hogy magától is tudja, az jó dolog.

aszterixagall 2012.09.20. 16:08:50

Az van, hogy egyet kell, hogy értsek hozéval. A félelmetes az, hogy ha a gondolatmenetet továbbvisszük, akkor a női sport is gyakorlatilag hasonlóan feleslegesnek tűnik. Ha mégtovább megyünk, akkor viszont a legtöbb sport baromság, mert a delfinek jobban úsznak, az agarak meg jobban futnak.

Ha viszont elfogadjuk, hogy külön verseny jár egy olyan jól elhatárolható csoportnak, amelynek az átlagos teljesítménye alacsonyabb, mit a legjobbaké, akkor a sprintszámokban külön kell 'fehér' mezőnyt indítani, hosszú távon pedig 'nemkenyaivagyetióp' mezőnyt.

aszterixagall 2012.09.20. 16:14:23

Még egy dolog: ha valakinek genetikai okokból hiányzik négy ujja, és emiatt hátrányt szenved mondjuk úszásban akkor indulhat a paralimpián. Én viszont genetikai okok miatt 170 cm vagyok. Akkor most lehet belőlem paralimpikon kosaras?

jan 2012.09.20. 16:59:52

@jose maria padilla: Ugyenezen gondolatmenet alapján mondtam mindig is, hogy a birkózásban, boxban el kell törölni a súlycsoportokat.

Aki törpének született, az menjen zsokénak, ne bokszolónak!

Alfőmérnök 2012.09.20. 17:02:37

@aszterixagall: Majdnem igaza van hozénak. Van olyan sport, ahol van könnyű- és nehézsúlyú kategória. Ezzel a logikával a könnyűsúlyú gyöztesek is csak ahhozképesti eredményeket érnek el, nem az abszolút legjobbak.
Az üzlettel meg a "jobbágynyomorékokkal" kapcsolatban igaza van.

Alfőmérnök 2012.09.20. 17:04:28

@jan: Natessék megelőztél, bár én más következtetést vontam le ugyanabból.

sünbab 2012.09.20. 17:20:07

Hozzászólások egy része elképesztő. Persze ha nem lennének ilyenek még azt gondolhatnám, hogy csak a kormány a hibás, így viszont láthatom, hogy nem. Ez a csökkentett jutalom tükrözi kedves magyar nép egy részének a véleményét.
Én viszont ahhoz a részhez tartozom, amely rész egyetért cikk szerzőjével. És szégyent érez a megkülönböztetés -és az ezt alátámasztó vélemények miatt.

Mennike 2012.09.20. 19:10:11

Álszenteskedő, egalitárius libervélemény. Én jose maria padilla véleményével értek egyet, még ha sarkosan és szépelgés nélkül is fogalmazta meg.
Mennyit közvetített a paralimipából a tévé? Nem merték valakinek a csonkolt lábát vagy a kacska kezét sem mutatni! Direkt olyan szögből mutatták a riportok alatt is őket, hogy nehogy látni lehessen a fogyatékukat.

Nem tudom olyan teljesítménynek látni egy székből való hadonászást (az elismerésem mellett), mint az igazi vívásét.

Nem kellett volna a normál olimpiai győzelmeket sem annyira felfújni. Meg vannak húzatva a HŐS szóval. Mindegyiket hősnek titulálja a sok majom, akinek f---gja nincs arról, mi is a hős szó valódi jelentése. Kik is az igazi hősök. Az olimpikonoknak tisztelet és jutalom jár, megérdemelten. De ne fújjuk már hőssé azt, akinek ez a dolga, sportoló, és elér egy jó eredményt. A hősiesség, a hős a más. Én a sportolókat nem hősöknek, hanem olimpikonoknak látom. Nem ilyen hősi példaképek kellenek.

parlamenti gyalogkakukk 2012.09.20. 19:17:32

És hülyéknek is indítsanak fizikaversenyt!

KopaszMercis 2012.09.20. 19:51:44

@jose maria padilla:
Igazad van meg a vegen Simlicskanak nem maradna eleg kozpenz ;)

ⲘⲁⲭѴⲁI ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · https://bircahang.org 2012.09.20. 19:52:28

@parlamenti gyalogkakukk: Ja, akkor sokan kaphatnának para doktorit is. :-))
Skicc pali akkor para doktor volt!

Brix 2012.09.20. 19:57:27

Nem, szerintem különbséget kell tenni: ez paralimpia és nem olimpia! Maguk az olimpikonok is nagyon túl vannak fizetve, más adófietőktől állami segédlettel elrabolt pénzekkel. Sajnos, az Orbán rendszernek kell a jó PR és ehhez kellenek a jó sportolók által szállított érmek. Mint a nácik vagy a kommunisták, erőn felüli állami támogatást adunk a sportolóknak. Én a magam részéről egy garast sem adnék nekik, keressenek maguknak szponzort! Az egész magyar helyzet egy nonszesz: tele vagyunk egészségtelenül élő , korán haló emberekkel, miközben erőn felül támogatjuk az élsportot. Ausztriának egy aranya sem volt , mégis boldogok és sokkal egészségesebb az átlagember mint nálunk! Itt jut 10 milliárd egy stadion építésre, de ha valaki elveszeti a munkáját 3 hónap után mehet a híd alá. Egyszerűen nonszensz!

Színes Géza 2012.09.20. 20:06:34

Ne csináljunk már Istenből bohócot. Az olimpián az emberiség legjobb képességű emberpéldányai vesznek részt és versengésükre a fél világ kiváncsi. Az emberek megtudják, hogy az esetleg maguk általa is űzött sportágban mi a csúcs teljesítmény.
A paralimpián az adott sportra testileg legkevésbé alkalmas emberek mérik össze a tudásukat hasonlóan szerencsétlen embertársaikkal. Tisztelet a kitartásukért, küzdelmükért, elszántságukért, de azért a kettő nem ua.
Pofátlanság ua. a pénzt követelniük.

soontobe 2012.09.20. 20:12:30

A negatív hozzászólók megfontolására!!!!
Emberek vagytok ti!? Nagyképű, rosszindulatú, "mert én tudom a tutit" hozzászólók! Titeket és a mozgás és értelmi fogyatékosokat is anya szült! Hol van belőletek az emberség, az empátia, a tisztesség, a segítőkészség, a szimpla emberi jó érzés?????? Kíváncsi lennék , hogy ha ti ülnétek a toló kocsiban, ha nektek hiányozna valamelyik végtagotok, ha ti küszködnétek értelmi fogyatékossággal mit tennétek? Hogyan kezelnétek? Mit gondolnátok? Az emberiség söpredéke közé tartozik az aki nem rendelkezik tisztelettel embertársai iránt, ezek az igazi "férgei", selejtjei a társadalomnak, nem pedig azok akik fogyatékkal születtek! Szégyelljétek magatokat!!!!

stikasz_1 2012.09.20. 20:19:55

@soontobe: Nem tudom, hogy működnek ezek a dolgok a világban, de én úgy tippelem a "gonosz" hozzászólók közül nem kevés ember dolgozik és adót fizet, amiből többek között sérült emberek támogatására is jut. Nem sok talán, de jut. És ezek a "gonosz" emberek ezt a pénzt nem követelik vissza. Csak esetleg azt mondják, az olimpia nem pont olyan, mint a paralimpia. Slussz. Hadd lehessen már nekik is véleményük...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.09.20. 20:21:49

Nekem ma sikerült a tegnapi 10 helyett 11 fekvőtámaszt nyomnom a konyhapadlón.
Tüstént fizessen nekem a magyar állam 11 milljó forintot, mert ha nem csúnyán csinálok!!!

Deutsche Gabbana 2012.09.20. 20:21:59

@soontobe: nyugi, egyszerűen csak nem értik. nem tekeredett fára az unokatesójuk kocsival, a húgukat nem ütötték el zebrán, nem kaptak gyerekkorban olyan védőoltást, amitől hetek alatt lebénultak, nem vágta ki a szemüket kiszakadó flexkorong.

aki nyomorékoz, az csak a nemzeti melegítőbe öltözött fogyatékost látja, nem azt az embert, akinek egyszer megroppant az élete és ahelyett, hogy a továbbiakban bszna a világra a csekély összegű juttatásokból, melózik és mellette olyan mennyiségű edzésmunkát tesz a sportba, mint az ép versenyzők. mert már ez a szint.

poszter, arról tudsz, hogy a mob-nak 1,1 milliárdja volt olimpiai és paralimpiai sportolók+felkészítőik díjazására, amiből mindössze 27 millát szórtak a 33 "nyomorék" elé? és ebből lett 14 érem?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.09.20. 20:25:29

Azt nem lehetne inkább, hogy a rendes - már úgy értem: kétkezű, kétlábú, stb, - olimpikonok se kapjanak semmit? Csak mert az olimpia eredendően az amatőrsport teteje volna, vagy mi a frászfiszfasz... Az miért nem elég, ha mondjuk vénségére kap valami fasza nyugdíjat? Komolyan kérdezem.

VT22 2012.09.20. 20:28:13

Teljesen jogos a megkülönböztetés.
A paralimpia nem olimpia. Egy szorosan rászerveződött "jótékonysági" sportesemény. Lehet álszent játékot játszani, ugyanarra a piedesztálra emelni nagy-nagy emberbaráti hozzáállással, de attól még közelében sincs. És ezt mindenki érzi. Nem véletlenül nem közvetíti a tévé, és nincs kiemelt médiafigyelem: az emberek nem vevők rá, emiatt nem akkora üzlet. Nincs az a hírnév, nincs az a pénzjutalom sem.

Hogy ki a legszebb lány a halpiacon, az dől el a paralimpián.

Tisztelem a parasportolók kitartását, akárhogy megfeszülnek sem érhetik el az egészséges olimpikonok színvonalát.

Deutsche Gabbana 2012.09.20. 20:28:33

@stikasz_1: mind a 33 kijutott paralimpikon dolgozik, adót fizet. többek között a saját fizetéséből finanszírozza a sporttevékenységét, mert olyan alacsony öszöndíjat kap az eredményei után, hogy havonta egyszer talán tud tankolni belőle.

a parasportokba nagyon sokan rehabilitációkor kerülnek, amikor fel kell állni a padlóról. egy sikeres parasportoló pont hogy erőt ad és utat mutat azoknak a pár hete még teljesen egészséges embernek, akik rosszkor voltak rossz helyen.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.09.20. 20:29:38

A fene tudja ,azért elég szépen kapnak ők is.
Szerintem máshol sem kapnak ugyanannyit.
Nyilván mindenki megérdemli aki így teljesít.
Én nem sajnálom senkitől sem.

VT22 2012.09.20. 20:30:54

@agypeter: A néni is szívét-lelkét beletette a Jézus átfestésébe, szerintem kapja meg a restaurátorok munkadíját:
index.hu/kulfold/2012/08/22/moncsicsit_csinalt_jezusbol_a_restaurator/

mirigy187 2012.09.20. 20:31:06

Megérdemelnék ugyanazt a jutalmazást, mert nekik is áldozatokat kellett hozniuk akárcsak az épeknek és ugyanúgy keményen ha nem keményebben kellett edzeniük hogy a csúcsra érjenek. akik meg nem értik miről van szó húzzák le magukat

hoppá rézimi 2012.09.20. 20:31:38

@soontobe: a negatív hozzászólók érveket, párhuzamokat írtak le. Te csak személyeskedsz. Tiszteletlen vagy, ami a te állításod szerint azt jelenti, hogy igazi férge és selejtje vagy a társadalomnak.

HaNa 2012.09.20. 20:32:47

Szerintem is 2 totál más kategória az Olimpia és a Paralimpia!
Az egyiken a legjobbak küzdenek és bárki indulhat , a másikon feltétele van az indulásnak, így csak kb 20-adannyian (vagy még kevesebben, pontos számot nem tudok) jogosultak részt venni a versenyen.
Ezek után azt tartanám indokoltnak, ha az állam által felajánlott pénz is 20-adannyi lenne. Persze sajnáljuk őket és akkor jöhet a pozitív diszkrimináció...a többség meg szívjon!
A mai világban ezt utálom, hogy elvárás a kisebbség pozitív diszkriminációja, ha valaki meg a többségbe születik, az bebukta.

mirigy187 2012.09.20. 20:33:07

VT22 2012.09.20. 20:28:13

Persze azért gyújtanak olimpiai lángot és azért kapják meg ugyanazt a ceremóniát mert nem olimpia.

mallac 2012.09.20. 20:36:04

Hülyeség az egész paralimpiai eszme.Azt mondják az okosok hogy a szélsőségeknek nem szabad teret engedni.Félkarú embernek úszóversenyen indulni nem szélsőséges?Átesnek a ló túloldalára ezekkel az esélyegyenlőségesdivel,minap olvastam hogy már kötelezően elő akarják írni, hogy mennyi nő legyen a cégvezetésekben.Teccik érteni?Nem a képességek alapján kerül valaki a posztjára,hanem mert előírt női kvóta van.Röhejes az egész. Talán lesz majd buzikvóta is.

geert 2012.09.20. 20:37:38

mekkora lóvét jelentett volna megadni ugyanazt a jutalmat? plusz 60-70 millát? ennyibe került volna az államnak a gesztus? tényleg egetverő összeg.

mirigy187 2012.09.20. 20:38:59

@hoppá rézimi: Az érvek egy része úgy hülyeség ahogyan van.

freetibi 2012.09.20. 20:40:49

a paralimpia a kirekesztés tipikus esete. csakhát jó üzlet. sok pénzért már kirekesztik magukat...

mirigy187 2012.09.20. 20:41:55

Az az érzésem hogy a fikázók nagy részét bármelyik paralimpikon lenyomná. Fotelsportolók.

lehunyjaketszemet 2012.09.20. 20:41:55

@bush84: te mekkora egy gyökér vagy...

tede 2012.09.20. 20:42:45

Így is hatalmas pénzt kapnak és nem lebecsülendő a teljesítményüket, de ha a paralimpia is elkezd üzletesedni, akkor lenne csúnya koppanás a végén, mert sajnos sokszor az élvonalbeli sportolókra sem kíváncsiak a népek, akkor a parasportolókra? Nem tudom mi a jó szó.

Azt sem tudom, hogy vajon összemérhető-e a befektetett munka és erőfeszítés egy paralimpikon és olimpikon között?

Erős a gyanúm, hogy nem.

Kicsit ízléstelennek érzem, hogy kap valaki egy nagy csomó pénzt és még többet akar, miközben senki nem akarja vagy meri reálisan értékelni, hogy vajon mennyi befektetett munka és erőfeszítés kell az adott eredményhez.

freetibi 2012.09.20. 20:42:56

@mallac: persze. s legyen cigó kvóta és buzi kvóta is. egészséges hetero magyar meg menjen a pcsába.

VT22 2012.09.20. 20:43:38

@mirigy187: ... a nomál olimpiát meg azért zárják be a paralimpia előtt egy hónappal, mert akkor van vége. Ami utána jön, az nem olimpia, hanem egy szorosan rárendezett sportesemény.

mirigy187 2012.09.20. 20:44:03

@freetibi: Ennyi ésszel hogy tudsz írni?

VT22 2012.09.20. 20:45:14

@mirigy187: Nem is az volt a kérdés hogy a kommentelők közül ki mennyit sportol.

freetibi 2012.09.20. 20:45:30

@geert: nem ugyanaz. nem ugyanannyian nézik, nem ugyanannyian űzik, s nem ugyanannyian indulnak. miért kellene ugyanannyit adni. u21, u19 ... u6-os vb-n is kevesebb a lé, mint a nagyoknál.

VT22 2012.09.20. 20:46:55

@Színes Géza: Nagyon szépen megfogalmaztad, egyetértek.

mirigy187 2012.09.20. 20:47:18

@VT22: Ugye nem gond hogy egyetértek a posztolóval mert nem az üzletet nézem benne.

mirigy187 2012.09.20. 20:49:20

@VT22: Akkor az épek se kapjanak semmit az usa-ban sem adnak érte semmit. Kapja meg mindegyikük az életjáradékot oszt jónapot. Az is elismerés lenne.

Deutsche Gabbana 2012.09.20. 20:50:02

@tede: megmondom, kurvasok. Sors a fél kezével 59.54 mp alatt ússza a 100 pillangót, Phelps ideje 51.21 mp volt idén. ugyanannyit edz, mint az épek, azzal a különbséggel, hogy féloldalas terhelés éri, ami miatt fájdalmai vannak.

VT22 2012.09.20. 20:55:14

@mirigy187: Kapjanak az épek is, kapjanak a paralimpikonok is. Csak álszentségnek tartom amikor egyenlőségjelet emelnek a két esemény közé.

tede 2012.09.20. 20:57:09

@Deutsche Gabbana: a 8 sec azért elég sok, de ok, viszont akkor még mindig ott van az, hogy a paralimpiára a kutya se kíváncsi és ha elkezdik az egyelősdit, akkor

Tudom, nem szép, de nem szeretek fél karú embereket nézni a képernyőn sport közben. Elmondhattok bárminek, de az van, hogy nem jó érzés, sajnálom, de ezen nem tudok változtatni. Nem tudom megmagyarázni, mert a tudatom azt mondja, hogy okés, sportolók ők is meg minden, küzdenek, de akkor sem nézek ilyen műsort szívesen, hanem elkapcsolok inkább.

Elismerem az erőfeszítéseiket, de attól még nem nézem őket szívesen, ez van srácok.

Tehát a paralimpia soha nem tud komoly üzleti bevételt elérő esemény lenni.

Stefánia kisasszony (peenemündei tündérke) 2012.09.20. 21:02:02

Feltűnő volt a zsidó és cigány sportolok hiánya a magyar olimpiai csapatban. A zsidók hiányát még csak meg lehet magyarázni, hiszen a zsidók testfelépítése egyáltalán nem magas fizikai igénybevételre lett tervezve (sokkal inkább drágakövek és féldrágakövek szétválogatására és gyémántcsiszolásra), de a cigányok egész nap gyúrnak és verekednek, fizikai értelemben az europid rasszhoz tartozó emberekkel teljesen egyenrangúak.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.09.20. 21:02:54

Egy mozgássérült ismerős kérésére és jóváhagyásával írtam:

PARALIMPIA 2012

Londonban sej van sok para-
-limpikon, de nem kell para,
Mert a sok jó ember a kis
Helyen elfér, még, ha vak is.

Vakság, félláb s juharfakar
Nem gát, ha az ember akar
Lenni reményt adó ikon,
Azaz hős paralimpikon.

Sőt ott kellék is a hiány,
S pölö egy lábnélküli lyány,
Akinek kerekesszék kell,
Érmet nyer szekérderékkel.

Jó, hogy van felnőtt és tini,
S érvényes a Coubertin-i
Részvételfontosság elve,
Meg, hogy ne fuss sörrel telve!

Végtagszám négy, három, kettő?
Mindegy! Fő, hogy ember lett ő,
Aki küzd és bízva bízik!
Word-ök erről don’t come easy-k…

ILLUSZTRÁLVA:
fradyendre.blogspot.hu/2012/08/paralimpia-2012.html

Stefánia kisasszony (peenemündei tündérke) 2012.09.20. 21:03:36

Feltűnő volt a zsidó és cigány sportolok hiánya a magyar olimpiai csapatban. A zsidók hiányát még csak meg lehet magyarázni, hiszen a zsidók testfelépítése egyáltalán nem magas fizikai igénybevételre lett tervezve (sokkal inkább drágakövek és féldrágakövek szétválogatására és gyémántcsiszolásra), de a cigányok egész nap gyúrnak és verekednek, fizikai értelemben az europid rasszhoz tartozó emberekkel teljesen egyenrangúak.

mirigy187 2012.09.20. 21:03:46

@tede: Lehet hogy téged sem nézegetnek szívesen. De legalább őszinte vagy.

mallac 2012.09.20. 21:06:37

Érdekes lenne mondjuk ökölvívó mérkőzést rendezni félkarú embereknek.Balegyenes, balhorog, balfelütés kombinációk,sokkal könnyebb lenne pontozni a bíráknak is.Ha az egyiknek csak balkeze van, a másiknak meg mondjuk csak jobb lába, azok K1 szabályrendszerben küzdenének.

mirigy187 2012.09.20. 21:07:04

@VT22: Én nem tartom annak mert emberek ők is.

mirigy187 2012.09.20. 21:09:30

@freetibi: Csakhogy az u19-ben játszók előbb utóbb bekerülnek a nagyokhoz kapják a lóvét,és míg a paralimpikonoknak nem nő vissza a testrésze.

HaNa 2012.09.20. 21:12:33

@Stefánia kisasszony (peenemündei tündérke):
Nem csak a testfelépítés számít a sportban, hanem a kitartás és a küzdeni tudás!

Hiller Józsué 2012.09.20. 21:12:56

elég volt az egyenlősdiből

füles1098 2012.09.20. 21:18:27

A kommentelők zöme szerint a sérült ember, az másodlagos állampolgár.
Szégyeljétek magatokat, ezek szerint fogalmatok sincs arról, mekkora kihívás nekik a mindennapi élet, és ők ott az olimpián ettől jóval nagyobb teljesítményt nyújtottak.
Minden tiszteletem az övék, igen is megérdemlik az egyenlő díjazást.
A testi-szellemi hiányosságuk, valóban nem kellemes látvány, de főleg azért, mert eldugjuk őket, nem vagyunk velük napi kapcsolatban, nem szoktunk hozzá, sajnos ilyen is létezik. Szembesülünk azzal, hogy elég egy baleset, egy oxigén hiányos szülés, és mi is erre a sorsra juthatunk.
Adjatok hálát az égnek, ti szerencsések, mert egészségesek vagytok, és kritizálás helyett, inkább nyújtsatok segítő kezet nekik.

kanálwarrior 2012.09.20. 21:20:59

@jose maria padilla: "plusz. a sport egy adott számban való legjobbteljesítményről szól."

Dehogyis. Csak bizonyos körülményekhez képest legjobb. A cápák pl. sokkal gyorsabban úsznak mint Gyurta Dani, ezért én őt leszartam és Animal Planet-et néztem az Olimpia helyett.

[c] 2012.09.20. 21:24:37

@jose maria padilla: " ismerjék el küzdelmüket, stb. csak ne azonos teljesítménynek a profikéval"
Miért ne volna azonos teljesítmény? Figyelem: te használtad a teljesítmény szót, amely nem azt jelenti, hogy hány per hány századmásodperc.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.20. 21:29:31

olyat nem lehetne, hogy ingyér legyenek bajnokok? nem a pénzért?

Deutsche Gabbana 2012.09.20. 21:32:11

@tede: 8 sec, egy kézzel. azt csodálom, hogy miért nem körkörösen úszik.

ne a magad ízléséből vezesd le, hogy mikor fog a paralimpia komoly üzleti bevételt elérő esemény lenni, mert tévútra tévedsz és pont london lesz az ellenpélda. az hogy neked nem esik jól féllábúakat nézegetni, az a te dolgod. az angolok kibaszott büszkék voltak a sportolóikra, hogy mi az oka, lehet találgatni, talán azért mert ott az integráció kicsit jobban áll, láthatóak, hétköznapiak, a sok lábaszakadt katona miatt, a londoni terrortámadás miatt, amikor 700 ember sérült meg, fene tudja. mind a nyitó, mind a záróceremónián tele volt a stadion, nem lehetett jegyekhez jutni semmilyen versenyre, a channel4 folyamatosan közvetített, stb. nem szánalomból volt nagyon nagy respektje a paralimpiának, hanem azért, mert az ottaniak valamit megértettek belőle.

Pszt! 2012.09.20. 21:32:42

Bár kicsit sokallom az összeget (a teljes értékű sportolóknál is), de kapjanak ugyanakkora pénzt!

kanálwarrior 2012.09.20. 21:34:35

Aki szerint a paralimpikonok nem igazi sportolók azok remélem a női sportolókat sem tartják igazinak. Pl. én akármelyik női bokszolót szarrá verném. Abba pedig belegondolni is szörnyű hogy egy valódi bokszoló mit csinálna ha női ellenfelet kapna. Ja, és a birkózás az eleve nem sport. Mi az hogy súlycsoportok vannak? Karakas Hedvig a nagy hős a sérült térdével mi? Mi lett volna ha nem diszkriminálják pozitívan a kis testtömege miatt és igazi birkózókkal (100+ kg) kell küzdenie?

Pszt! 2012.09.20. 21:34:52

@füles1098: A kommentelők zöme jobbikos. A nácik szerint ki kell irtani minden fogyatékost.

mirigy187 2012.09.20. 21:36:03

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: A sportolók nagy része legyen olimpikon vagy paralimpikon nem a pénzért küzd. Szerintem a nagy részüknél a pénz másodlagos függetlenül mekkora összeg vagy ki kap kevesebbet vagy többet.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.20. 21:39:08

@mirigy187: öhöm. akkor nyilván azér rinyáltak, hogy kevés a lé, amit kaptak.

mallac 2012.09.20. 21:40:20

@füles1098:Senki sem mondta hogy másodlagos állampolgárok lennének, lehetnek kiváló szakemberek rendkívüli koponyák vagy rendíthetetlen jellemek, ,szeretetreméltó barátok,vagy mind egyben. De igazi sporthoz igazi test kell.

johevi 2012.09.20. 21:40:32

Valljuk be, a paraolimpia ( itthon ) senkit nem érdekel. Nem izgalmas, nem közvetíthető, ezért nincsenek egyenlően kezelve más sportolókkal. Max 4 évente kerülnek kirakatba az olimpia miatt, közben meg egyrészt a mindennapjaikkal másrészt a sportolási lehetőségeik romlásával küzdenek, pedig a köztes években is megérdemelnék a figyelmet. Éretlen a társadalmunk az ilyen dolgokra.

[c] 2012.09.20. 21:43:51

@tede: "a 8 sec azért elég sok"
Ezt mégis hogyan kategorizáltad? Kiszámoltad a közegellenállást Phelpsrse meg egy félkezű emberre, és levontad a következtetést, hogy a fél kéz csak hat másodpernyi hátrányt jelenthet, afölött lenni lustaság eredménye?
Az, hogy nem esik jól ránézni egy fogyatékos emberre, mélyről jövő, ösztönös reakció. Ilyenkor a "ami nem ép, az veszélyes (lehet)" vészjelzés villog valahol az idegrendszerünk ősi tekervényeiben. De ez csak az egyik része a dolognak.
Elvégre gondolkodó lények vagyunk.

mirigy187 2012.09.20. 21:44:31

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Nem azt írtam, hogy mindenki, de valahol érthető, ők fele annyi támogatást sem kapnak a felkészülésükhöz.

thetriggerhappy 2012.09.20. 21:49:08

azt hiszem, hogy itt az ideje, hogy gratuláljak a mandinernek, príma kis olvasótábort sikerült összegyűjteni az évek alatt.

qwertzuiop05 2012.09.20. 21:49:53

@jose maria padilla: A paralimpián nagyrészt nem beteg emberek indulnak, te ostoba faszfej. Ennyit sem tudsz, de ugatsz.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.09.20. 21:53:36

@mirigy187: támogatás? hogy valakiből olimpikon lehessen?

valami nagyon el van itt szúrva, már az alapoknál.

le kéne már szállni az olimpia biznicrül egészen, aztán utána lehet, hogy csak az menne oda, aki fel tud készülni rendesen és nem kell neki milliókat összekalapolni, hogy fussa aztán elég doppingra.

igazándiból nekem az egész pénzhajhász parádé riasztó és visszataszító, para és nem para egyaránt.

Deutsche Gabbana 2012.09.20. 21:55:55

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: azért rinyáltak, h utólag találták ki a módosítást.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.09.20. 21:56:12

Eddig sem kérdeztek meg minket, hogy mennyit adjanak az olimpikonoknak, így nem érdekel a jutalmazásuk. Majd a felek lerendezik egymás közt a "mocskos anyagiakat".

states1 2012.09.20. 21:56:17

Az egész paraolimpia egy groteszk baromság. Hogy lehet versenyeztetni a fogyaték eltérő fokán álló embereket egyáltalán? Sportolási feltételeket kell nekik teremteni, de a versenyeztetés egy beteg agyszülemény.

Kelly és a szexi dög 2012.09.20. 22:06:33

Nem kellene erőltetni ezt a paralimpia-dolgot, legközelebb már a melegolimpia győztesei állnak sorba a lóvéért!

geert 2012.09.20. 22:07:06

@states1: úgy, hogy pl Pálos Péter a Bundesligában játszik, Csonka András a BVSC NB1-es játékosa. a nyomorékjai, ugye. amivé Zanardi is vált a balesete után, Gurusatti is a társadalom kegyelemkenyerét majszolgatja, hiába volt négyszeres világbajnok, mielőtt egy palack leszakította volna a lábait. mind hulladék, hogyan lélegezhetnek egyáltalán ugyanabból a levegőből, amiből az ép, egészséges, fehér, heteroszexuális, katolikus, nemzőképes etc férfiak.

Winston Smith 2012.09.20. 22:18:18

Nem lebecsülve (sőt, nagyra értékelve) a paralimpikonok kitartását és teljesítményét, az azért ténykérdés, hogy pl. Szilágyi Áron a Földön élő 3 milliárd férfiból a legjobb vívó, míg tolószékes vívás esetében jóval kisebb a "merítés", kb. néhány 10 milliós az elméleti "mezőny".

Kövezzetek meg, de ennek fényében én fairnek látom, hogy nagyságrendjét tekintve közel annyit kapnak a paralimpiai helyezettek, mint a "rendes" olimpián eredményt elérő versenyzők.

És azzal is egyetértek, hogy javítani kell a felkészülés körülményeit.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 22:23:53

"A paralimpiai érmesek vagy helyezettek nem kapják meg az olimpián érmet szerzett, vagy helyezést elért sportolók teljes pénzjutalmát."

Ez lehet, hogy azért van, mert a paralimpia érem szerzése sem a sportszakmában, sem a köztudatban nem ér annyit, mint a hagyományos olimpiai érem. Esélyegyenlőség ide, vagy oda, az emberek egészséges sportolókat szeretnek nézni, és nem fogyatékkal élőket.

Flúgatlan 2012.09.20. 22:24:05

Ez a hülye egyenlősdi korunk egyik rákfenéje.

Minden tiszteletem a paralimpikonoké, de teljesítményük akkor sem egy súlycsoportban van az igazi olimpikonokéval.

Pl. mert töredék annyi embert szórakoztatnak közben (töredék annyi reklámbevételt termelve, töredék annyi emmbernek okozva örömöt, stb.).

Vagy pl. mert töredék annyi potenciális ellenfél közül lesznek ők a világ legjobbjai. (A selejtezőket, kis versenyeket beszámítva egy olimpiai bajnok 100 m-es gyorsúszó X ember közül bizonyul a legjobbnak. Ugyanez paralimpián legfeljebb X/10, de lehet, hogy csak X/100.)

Vagy pl. mert sok versenyszámban nem is teljesen korrekt a különböző sérülési fokú embereket egymás ellen versenyeztetni.

Ennyi szerintem bőven elég.

states1 2012.09.20. 22:24:26

@geert: Ne magyarázz bele olyasmit, amit nem írtam. A verseny ott kezdődik, hogy egyenlő feltételeket teremtünk hozzá. Miután itt erről szó sem lehet, ami paraolimpia címén folyik, az a versenyszellem megcsúfolása, egyben a résztvevők megalázása is.

kanálwarrior 2012.09.20. 22:25:10

@Winston Smith: De ennyi erővel azt is lehetne mondani hogy egy szertorna arany nem ér annyit mint egy rövidtávfutás arany vagy akár ezüst. Hiszen kisebb a mezőny (valószínűleg nagyságrendekkel). Én azt mondom kerüljük el az ilyen vitákat azzal hogy mindenkihez ugyanannyit vágunk hozzá. Ez az ugyanannyi felőlem 0 ft is lehet, szerintem is inkább a felkészülést úgy általában kéne támogatni.

kanálwarrior 2012.09.20. 22:27:32

@Flúgatlan: Szerintem a nők sem igazi olimpikonok. És azok sem akik nem a legnagyobb súlycsoportban versenyeznek. Lásd a fenti kommenteimet. Cáfolj meg ha tudsz.

kanálwarrior 2012.09.20. 22:29:21

@states1: Ugye tudod hogy a paralimpián minden sérülés típusnak külön kategória van? Egyébként meg senkit nem kényszerítenek fegyverrel hogy induljon.

kanálwarrior 2012.09.20. 22:30:41

Egyébként értelmi sérültek is indulhatnak nem? Mert akkor az itteni kommentelők kiváló paralimpikon alapanyagok.

JohnnyLillibrogida 2012.09.20. 22:32:29

@füles1098: Ezeknek a kommentelőknek nemcsak a paralimpikonokkal van bajuk. Leginkább valószínűleg saját magukkal nem tudnak zöldágra vergődni.tucatnyi trollról beszélünk nem egy olvasótáborról. Az azért szomorú, hogy milyen magabiztosan csinálnak magukból tök hülyét. Segítő kezet ők nem fognak nyújtani, mert nekik is arra lenne szükség. De segítő kézből soha sincs elég. És például az emberek nagy része még mindig inkàbb egy paralimpikonnak segítene, mint egy mentálisan zavart trollnak.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 22:43:52

Ha egy alacsony, kopaszodó, 50-es könyvelő lennék, akkor lehet, hogy arról álmodnék, hogy modellkedni kellene. Már ha alacsony önértékelésemet ezzel akarnám kompenzálni.

Ha pedig megbékélnék azzal, hogy egy alacsony, kopaszodó, 50-es könyvelő vagyok, akkor lehetnék az ország egyik legjobb könyvelője, és szénné kereshetném magamat. És a szakmai elismerés még alacsony önértékelésemet is helyre tenné. Sikeres könyvelőként, és nem sikertelen modellként.

2012.09.20. 22:49:05

sose értettem, hogy a kerekesszékes vívásnál miért nem a gumiabroncsot szúrják meg először, akkor tuti a győzelem

Martian (törölt) 2012.09.20. 22:51:30

@jose maria padilla: ellentmondásos, hogy a roki bajnokok egy csomó sportágban levernék az egészséges, jó közepes amatőr versenyzőket is, másrészt a jövőben az is megeshet, hogy egy genetikailag eltorzultra tuningolt tenyészsportoló ellen a normálisan kisportoltnak kinéző egészséges versenyző esélytelen nyomoréknak számít a teljesítménye alapján.
Mi van akkor, ha pl. a lábnélküliek olyan szuperprotézist kapnak, amivel az egészségesek mezőnyét simán leverik?!

Gera 2012.09.20. 22:57:19

Az olimpiai helyezéseket kizárólag azért van értelme díjazni, mert bekerülünk velük a nemzetközi hírekbe - köztudatba, kivételesen pozitív kontextusban. A paralimpia viszont minden pc törekvés ellenére kutyát nem érdekel az olimpiához képest, ennek megfelelően hülyeség jutalmazni az érmeseket. Persze lehet egy olyan nézőpont is, hogy a paralimpia és a paralimpikonok futtatása segít meggyőzni bunkó honfitársainkat, hogy a sérültek is emberek, erre végülis érdemes pénzt áldozni, de akkor meg abszolút nem kéne kevesebbet adni nekik, gondolom nem kell magyarázni az összefüggést. Szóval vagy semmit, vagy ugyanannyit, a kettő között nem jó.

JohnnyLillibrogida 2012.09.20. 22:58:43

@megbecsültorvos: Ez is egy vélemény.de éppen a lényeg nem tűnt fel a blogger kollégának, hogy ez alkalommal éppen néhány sportoló állt ki a nemzet elé, magáért.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.20. 23:02:28

ugyanannyi kellene legyen mind a ketto 0 azaz NULLA forint
feleslegesen kidobott penz, inkabb uszodakat epitsenek hogy a prolik jarjanak uszni

Circus 2012.09.20. 23:08:27

Volt szerencsém paralimpikonokkal együtt táborozni sok-sok évvel ezelőtt - olimpiai felkészülés idején. Minden tiszteletem az Övéké.

Ezzel együtt, akkortól erősödik bennem az itt sokak által megfogalmazott vélemény, hogy míg az Olimpia a bajnokok, a legjobbak, mindenki (fekete/sárga/fehér/zöld/kicsi/nagy - nő-férfi nem példa itt) legjobbjaié, addig a paralimpikonok, fájdalom, de NEM tudnak a legjobbak lenni a hagyományos olimpiai sportágakban, illetve külön, átalakított szabályrendszer szerint versenyezhetnek 'azonos' versenyszámokban. Egy külön versenyen, amit olimpiának hínak, kicsi o-val, nekik, mert az Olimpián nem tudnának érvényesülni.

Középtermetű hímnemű vagyok, túlsúlyos, nem túl jóképű, nem vagyok gazdag, legfeljebb (állítólag) jó humorú és jófej. Nem lehetne, hogy a világ legszebb és okosabb hölgyei, pusztán esélyegyenlőség címén az én lábam elé boruljanak, mert a Legjobb Én én vagyok, senki nem jobb én nálam. Van okosabb, szebb, magasabb, gazdagabb, kinek mi számít.

Ja, igen, fontos - nem vagyok szélsőjobb érzelmű, sőt. Ezzel együtt, vagy épp ezért, baromira zavar a túlzott PC-ség, az álságos és túljátszott egyenlősdi ami itt zajlik - pont mert túljátszott, és mert álságos.

Én elfogadom magam, és Téged/Titeket is olyannak, amilyenek vagytok. Olimpiai bajnoknak, fogyatékkal élőnek, és fogyatékkal élő olimpiai bajnoknak. Senki ne akarjon, csak saját maga lenni.

Az megint egy más kérdés, hogy az olimpiai bajnok az örömön és büszkeségen túl okoz-e annyi hasznot nekünk, hogy ennyire legyenek dotálva... Senkit, paralimpikonokat sem kergettek (ja, de, Kínában, tudom) az asztal körül, hogy tegye rá az életét erre.

Diákolimpikonok miért nem kapnak ugyanannyit?
Szellemi olimpia?

Összetett a kérdés, erősen.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.20. 23:09:21

ugy olvastam 3-4 eve cikket hogy a britek megvizsgaltak hogy mik azok a sportagak amikben minimalis penz beletolassal minel tobb aranyat ki tudnak hozni, es remenykedtem, hogy vegre elveszik tolunk az aranyak nagy reszet es vegre helyere kerul ez a dolog is...
erre az idiota angolok nem elcsesztek? most megy a feszko hogy milyen szepen teljesitettek es nem lehet elzarni a penzcsapokat

en a fotelben amugy sokkal egeszsegesebbnek erzem magam az osztraknal akik erem nelkul mentek haza, elvegre sportosabb nep vagyunk :))))

JohnnyLillibrogida 2012.09.20. 23:22:23

@Circus: Túlzott pcség engem is zavar.en a tarsadalmi korrektseget keresem nem a politikait.
egész egyszerűen annyiról van szó, ha egy hatranyos helyzetu tarsadalmi csoport sikeremberei!!!, peldakepei kerik az eddig jaro azonos jutalmat van-e annyi a tobbsegben hogy gesztust tegyen es mellejuk alljon.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.20. 23:31:19

Szanalmas ez a paralimpia.
Nyomorekok paradeja.
Meg a gyerekek is megiednek toluk.
Meg jo hogy a teveben nem kozvetitettek.
Ki a fene talalta ezt ki???
Legyen olipmia a melegekelnek is.
Meg a leszbikusoknak is.
Meg a szoke hajuaknak is.
Ennyi penzt kidobni.
Ez mar regen csak egy uzlet. Legpisztolyos celloveszet.
Jezusom.

Éhes_ló 2012.09.20. 23:46:55

A poster hülye.
Az olimpikonjainkkal egyenlő pénzt követelő nyominger D/5 kategóriás élsportoló pedig menjen a fenébe az A/2-essel együtt, ahol egy sportágban féltucat aranyérmet osztanak nyomorultnak és a még nyomorultabbanak, az nem kevésbé szánalmas, mint elmegyengéknek rendezni sakkbajnokságot.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.09.21. 00:03:53

az olimpikonok is sok mindenre képesek a pénzért, a paralimpikonok meg sajnos még inkább.
sportgeza.hu/2012/london/cikkek/oncsonkitassal_csalnak_a_paralimpikonok/

ez is csak biznisz, mi más lenne... persze ezt nem illik hangoztatni, mert nem elég PC vélemény.

Bloodscalp 2012.09.21. 00:48:56

@JohnnyLillibrogida: az ilyen álnaív hülyeségek előtt esek hanyatt...

erről rohadtul nem a többség dönt. és ezt te is tudod.

soontobe 2012.09.21. 00:55:13

@hoppá rézimi: Bocs, a tiszteletlenséget nem én kezdtem. Azért tart itt az ország, mert tele van ilyen érzéketlen, individualista, nagy okos figurákkal, akik meg vannak győződve, hogy ők tudják a tutit! Hiányzik belőlük az emberség..... Ezeken az embereken nincs mit tisztelni. Azt is merem állítani, hogy a fejlődésünk útjába nagyobb akadályt gördítenek, mint a fogyatékosok. Ugyan azt a mentalitást követik, mint kedves kormányunk, leírják, megvetik, legszívesebben kiközösítenék ezeket az embereket. Miért???? Mert nem rendelkeznek az alapvető emberi értékekkel.......

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 01:08:21

@dark future: es ott mennyit adnak az aranyert? megyek egy analis turara, barmit azert a 22 millaert

recommented 2012.09.21. 02:29:44

Lehet, hogy nem leszek népszerű a véleményemmel, de egyetértek azzal, hogy a paralimpikonok kevesebb pénzt kaptak. Hogy miért? Mert az olimpia elsősorban üzlet.

Az olimpikon a tudását, tehetségét, szorgalmát adja, és ha ezzel eredményt ér el, akkor nagyon sokat ad az országnak. Ha nem is feltétlenül az oly' népszerű országimázsban, de a példaképpé válásban mindenképpen. Több kissrác megy el sportolni, egészségesebben élnek, javul a lakosság hangulata, és rengeteg egyéb közvetett pozitívum származik ebből. Ezért cserébe az olimpikon támogatást kap, segítik a felkészülését, díjazzák a helyezését.

Persze már ez sem lehet igazságos, mert van olyan sportoló, aki 3-4 számban is nyerhet egyszerre, van, akinek csak egyben van esélye, mert éppen olyan sportágban jeleskedik. És nem mindegy, hogy egyéni vagy csapataranyról van szó, nem mindegy, hogy népszerű vagy kevésbé népszerű sportról. Sosem lesz egyetértés arról, hogy elég-e a helyezésekért adott jutalom (és még fontosabb: elég-e a felkészülésre biztosított pénz!).

Viszont a paralimpia nem "az" olimpia. Kevesebben nézik, kisebb a társadalmi hatása, (jóval) kisebb üzlet. Persze a célok ugyanazok, a versenyzők ugyanannyit dolgoznak, mégis más kávéház. Futballpéldával élve: mintha a bajnokok ligáját hasonlítanánk össze az európa ligával. Tudom, hogy igazságtalannak tűnik (lehet, hogy az is), de teljesen logikus, hogy a paralimpikonok kevesebb jutalmat kapnak. Nincs szerencséjük, az ő sporteseményük sokkal kevesebbet ér. Mint ahogy egy európa- vagy világbajnoki címért is sokkal kevesebb jár, mint az olimpiai bajnokságért. Szerintem ezen felesleges háborogni, dolgozni kell azon, hogy a paralimpia jelentősége megnövekedjen, így a paralimpikonok megbecsültsége is nőni fog.

[megmondoember] 2012.09.21. 03:01:44

Az ötlet hülyeség. Nem csak azért, mert paralimpiai díjat sokkal könnyebb szerezni, mint normálisat, pusztán annál fogva, hogy az embereknek csak igen kis része indulhat ilyen versenyeken (és így nem ugyanannyi teljesítmény kell az eléréséhez), de azért is, mert ilyen alapon követelhetnénk a gyári munkásnak, a tanárnak és a webfejlesztőnek is milliós díjakat. Mert, hogy közöttük is vannak akik dolgoznak annyit (akár munkaidőn kívül, pluszban is), mint az olimpikonok, és mert az ő kiváló munkájuk eredménye is gyakran viszi és öregbíti hazánk jó hírét.

[megmondoember] 2012.09.21. 03:10:02

@füles1098: "A kommentelők zöme szerint a sérült ember, az másodlagos állampolgár."
Nem. A kommentelők legtöbbje szerint már az is nehezen igazolható, hogy az olimpikonok és csak ők (!) kapnak óriási pénzeket olyan teljesítményért, ami bár kiemelkedő, de amilyent nem csak feltétlenül ők, hanem számos egyéb hazai polgár is nyújt, akik azonban nem kapnak ezért semmit. Mindenesetre ez már önmagában egyértelművé teszi, hogy ezekkel a pénzekkel nem a teljesítményt, hanem valami teljesen mást - pl. a marketingértéket díjazzuk.

Ha ez viszont így van, akkor abból következik az is, hogy a paralimpikon, akinek nincs olyan és annyi marketing-értéke, mint a rendes olimpikonnak, nem szabad, hogy ugyanannyi pénzt kapjon. Nem azért, mert másodrangú állampolgár - mint ahogy az összes többi nem díjazott, de az olimpikonokhoz hasonlóan sokat és keményen dolgozó ember sem az -, hanem azért, mert abban a vonatkozásban, amit díjazunk a díjjal, ő - mint ugyanolyan elsőrangú állampolgár -nem tud annyit nyújtani, mint a rendes olimpikon.

Az, hogy azért, mert így született, mert hülye volt és levágta a saját kezét egy balesetben, vagy mert nem olimpiai sportág az, amiben kivételeset nyújt , teljesen mindegy.

veerses 2012.09.21. 04:24:11

Egy fenét! Ennek a tizedét, amit most kaptak. Hogy valaki a kilencedik kategóriás elmebetegek tízfős úszó csoportjából első, vagy az úszásban profi egymillió ép ember közül, az nehogy már ugyanannyit érjen!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.09.21. 06:14:13

@soontobe: csillagom...van a ki leszarja ki mennyire hajítja el a vasgolyót...vágod? mert én leszarom.
versenysport?
undorító egoista baromság, a világegyetem űber tévedése....
paralimpia? na az meg a teteje...aki csinálja? persze mozogjon, sportoljon, de nem, neki nem elég bazdmeg, ő képernyőre akar kerülni, meg hogy ünnepeljék...ünnepelje a faszom....perverz az is aki nézi ezt a beteg showt

midnight coder 2012.09.21. 06:41:51

Szerintem egyiket sem kellene állami adóforintokból támogatni. Az olimpia - ahogy a többi versenysport is - egy tömegszórakoztató termék, pont mint a cirkusz vagy a Barátok közt. A retek klub sem kér pénzt ez utóbbiban részt vevő színészek állami támogatására.

tevevanegypupu 2012.09.21. 06:48:38

Mindenkeppen annyit kellene kapniuk mint a masik olimpian szereploknek.Hogy ez az osszeg sok-e vagy keves..hat mihez kepest? Ezek az emberek olyan eredmenyt ertek el amire nem sokan kepesek a vilagban sem es Magyarorszagon sem. Miert ne kapnanak anyagi elismerest is, meghozza olyat, amivel kifejezzuk a hàlànkat es koszonetunket? Ez nem kormanyfuggo .

midnight coder 2012.09.21. 06:48:44

@[megmondoember]: Arról nem is szólva, hogy ez az öregbítés is erősen kétes. Fél év múlva az átlagpolgár tudni fogja hogy ki nyerte el az olimpián a 100 méteres zsákbanfutás bronzérmét ? Egy fenét. Igazából már a következő reklám után sem. Sokan jönnek az aranycsapattal és Puskással - de az akkor volt. Anno az is nagy szám volt, hogy valaki körberepülte a Földet. Ma már a kutyát nem érdekli akkor sem, ha papírrepülővel teszi az illető. Ahhoz, hogy a versenysportnak értékelhető országmarketing ereje legyen, valami nagyon nagyot, nagyon tartósan kell csinálni nagyon népszerű sportágban - ezt idáig csak a braziloknak sikerült a fociban. És, őszintén szólva azt sem tudom, mennyire profitáltak ebből. De szerintem egy országnak kb. ez az utolsó, amire érdemes költenie.

midnight coder 2012.09.21. 06:51:13

@tevevanegypupu: Pl. azért, mert amiben eredményt értek el, nem ér egy fabatkát sem. Az, hogy valaki egy ezred másodperccel gyorsabban fut le 100 métert mint más, és erre felteszi az életét, szerintem inkább szánalmas mint követendő.

Akkor már inkább támogassák a cirkuszművészeket. Azok látványosabb dolgokat csinálnak, gyakran veszélyesebbeket is, és azt még kevesebben tudják megcsinálni.

mirigy187 2012.09.21. 07:11:37

@Winston Smith: Persze mind a 3 milliárd férfi vívónak született. Jááj istenem hogy lehet ennyi ződséget összehordani. Van valami statisztikád arról, hogy hányan vannak a világon? Mert inkább európában népszerű sport meg ázsia egy kis részén oszt ennyi.

mirigy187 2012.09.21. 07:13:01

@midnight coder: A cirkuszosoknak ott van az aranybohóc amit monacoban osztanak ki.

tevevanegypupu 2012.09.21. 07:14:40

@midnight coder:

Annal akinek nincs valamifele mozgaskorlatozottsaga, nem ertem en sem, hogy miert akar tiz metert ugrani tavol vagy leuszni ket masodperc alatt szaz metert, ez szerintem is eleg furcsa eletcel. De akinek van ilyen problemaja es megprobal valamit elerni igy, az megint egeszen mas. Es hat a sportot meg az olimpiat kitalaltak, eleinte egeszen jo celert. Hogy most mar hatalmas penzeket lehet vele keresni - es elsosorban nem is a sportoloknak - az megint mas kerdes.

Gyömbérsör 2012.09.21. 07:44:12

Az olimpia üzlet. Óriási reklám felület, megjelenési lehetőség, ezért a TV-k, szponzorok teszik bele a pénzüket. Nyilván a főszereplőknek is kell arányosan juttatni ebből. A paralimpia is ez, de töredék szponzorpénzzel. Töredék jut nkik a reklámpénzekből. Ennyi.....

mojszipupi 2012.09.21. 07:51:48

Sokkal inkább a paralimpikonoknak egészíteném ki a díjazásukat állami pénzből mint egy ft os is a fradinak videotonnak és ki tudja milyen pénznyúló "focizó" bandának. Megdöbbentő továbbá az is h egy magyar magánszemély se állt ki azt mondván h én kiegészítem a paralimpikonoknak szánt juttatást. Egyrészt neki reklám (mondjuk ki őszintén) de egy gesztus ami a legtöbbet éri. Itt tart az ország közöny szinten, bár soha nem volt sokkal jobb

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 07:52:32

Azzal együtt, hogy én sem értek egyet az azonos jutalmazásban, elképesztő egyesek mit meg nem engednek magukban a kommentekben.

Akik szerint a parasport azért értéktelenebb a normál sportnál, mert külön kategóriákat hoznak nekik létre, azok ugye ugyanezt gondolják a súlycsoportokról és a női sportról is...

majkanni 2012.09.21. 07:58:39

Egy társadalmat arról lehet a legjobban megítélni, hogy hogyan viselkedik az elesettekkel, a nyugdíjasokkal, a "másokkal", a gyerekekkel, a rokkantakkal. A miénk ilyen!

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 08:03:57

@midnight coder:
Na látod én éppen emiatt nem vagyok oda a rövidtávfutásért, és sokkal jobban szeretem a hosszútávfutást, űzni és nézni is. Ugyanis bármennyire is pancser voltam egész életemben előzőben, jelenleg még én is lefutom a 100-at 14-16 körül (azért ilyen tágat adok meg, mert nem mértem mostanában). Ha nekiállnék megfelelő edzéstervvel heti 2-3 alkalommal edzeni rá, hamar meglenne a 13, heti 5-6 edzéssel 12 alatt lennék. Ezután minden egyes tizedért annyit kellene küzdenem, mint 15-ről 12-ig. Aki tehetséges és gyerekkorában kezdte, az 11 alatt, 10 közelében küzd a századokért akár annyit, mint nekem kellene 12-ig, a világklasszisok meg 10 alatt.

Ez sok minden, de számomra nem látványos. Ellenben hosszútávfutásnál, főleg maratonnál jól látható különbséget tud produkálni gyakran még az élmezőny is. Egy totál edzetlen ember meg egy hobbifutó között pedig 2-szeres időbeli különbség simán meglehet már 10 km-en, de akár 3 szoros is, 20 km-t pedig a lakosság 80%-a nem is tud folyamatosan lefutni.

Ellenben én megértem, hogy ez ízlés kérdése, azt is láttam, hogy például öcsém gyerekkorában mennyit nézte a sprintereket is többek közt. Szóval attól, hogy vagyunk jó páran akiknek nem érdekes a 100 méteres síkfutás, vannak akiknek igen. Gondolom neked a hosszútávfutás sem.

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.09.21. 08:14:39

nem volt kedvem vegigolvasni az egeszet.... de azt lassuk, hogy mig a mostani kormany mely az erkolcs egeytlen ismeroje es tanitoja... sajnal nemi plusz penzt a serult sportoloktol addig az "elmultnocev" nem tett kulonbseget.

a teljes es reszleges dijazas kozt NINCS tobb , mint 200m forint... nem nagy osszeg, ha a stadionepitesi programokhoz es a fociba tolt osszegekhez hasonlitjuk

es tenyleg , minket ezek alapjan itelnek meg... kulonseget teszunk embertarsaink kozt... szanalmas , s Ok papolnak nekem az erkolcsrol, szeretetrol stb...

mirigy187 2012.09.21. 08:27:23

@starboard: Meg is látszik ki védik ezt az ötletet

Parajpuding 2012.09.21. 08:32:35

Igen! Egyenlő mértékű jutalmat minden olimpikonnak! Aranyért 5, ezüstért 3, bronzért 1 millió. Maximum ennyit az adófizetők pénzéből. Ha a kormány többet akar adni, adják össze a saját zsebükből.
Vagy elvonni az érdemtelenül és esztelenül pénzelt sportágaktól. Mint a mai magyar viccfoci.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.21. 08:39:15

így van egyenlőt, nem kevesebbet, nem köszönik szépen, hogy legalább ezt megkapták, hanem egyenlőt, semmivel nem dolgoznak kevesebbet az éremért, mint a "sima" olimpiai bajnokok.

ErrOr 2012.09.21. 08:52:17

@kanálwarrior: Karakas Hedvig se nem birkózó, sem pedig térdsérülés miatt lett hős az olimpián. 5. lett és egy franciától kapott ki. Joó Abigéllel kevered, akinek amcsi ellenfele okozott térdsérülést(amiért elmaradt a leléptetés, nem mellesleg az amcsi utána végig a sérült lábat támadta), és bár kikapott, de a bronzmeccsért vívott küzdelemben megverte a már sérült térdével ellenfelét és bronzért judozhatott.

korondisz 2012.09.21. 09:06:24

Teljesen komolytalan a teljesítményüket egy napon emlegetni az épek olimpiájával...Tudniillik volt több olyan versenyszám, ahol összesen 5(!) induló volt, illetve nem ritka a többféle versenyszámban (súlyemelés,vívás,úszás)egyaránt induló, és győzedelmeskedő sportoló sem. Egy Gyurta Daninak ötmillió profi úszónál kell jobbnak lennie, míg egy parásnak kábé ötvennél...Szerintem három millió forint nagyon korrekt összeg lett volna az aranyérmükért. Nevetséges, hogy még a 23-at is keveslik...

Jaffar 2012.09.21. 09:08:17

A poszt linkjét elmentettem arra az esetre, ha valaki rákérdezne arra, hogy hol tart a mai magyar társadalom.
A hozzászólások többsége (és itt kell gyorsan megjegyezni, hogy RISZPEKT azoknak, akik kiállnak a paralimpikonok mellett) sajnos mélyen tükrözi azt, hogy mennyire siralmas helyzetben van az ország.....

belekotty 2012.09.21. 09:11:26

@Jaffar: Miért? Azért mert nem tartjuk akkora teljesítménynek, hogy valaki mondjuk 1000 vak judosból paraolimpiai bajnok lesz, mint azt aki 100 millió ép judosból?

belekotty 2012.09.21. 09:13:27

@kanálwarrior: Te hülye vagy. Mondjuk Cyborggal szívesen látnálak egy ketrecben és utána elmennék lehugyozni a sírodat.

belekotty 2012.09.21. 09:15:27

@füles1098: "A kommentelők zöme szerint a sérült ember, az másodlagos állampolgár." - Nem, ez tévedés. Csak azt gondolják, hogy mondjuk az adott sportágat űző 1000 sérült emberből paraolimpiai bajnoknak lenni nem akkora kunszt, mint mondjuk 1 millióból az épek közül olimpiainak.

states1 2012.09.21. 09:18:43

Megismétlem, az egész paraolimpia ostoba, groteszk, bizarr, embertelen. Kezdve azon, hogy a fogyatéktól függően különböző kategóriákba sorolják őket, egészen addig, hogy ez természetesen egyáltalán nem jelenti az egyenlő feltételek melletti indulást, ezért valódi versenyről szó sincs, az nyer, aki kevésbé sérült. Megcsúfolása ez mindenféle olimpiai eszmének, és megalázása a résztvevőknek.

korondisz 2012.09.21. 09:22:06

@states1: Egyetértek minden szavaddal. Az pedig hogy még keveslik a lóvét, felháborító és szánalmas.

TroTull 2012.09.21. 09:38:43

2 napon belül a 2. olyan mandiner cikk, ami az öntökönszúrás tipikus esete. írtok végre egy jó cikket/véleményt, aztán a genetikei hulladék, zéróIQs átlagjobber olvasótáborotok megmutatja mitől döglik a vérmagyarlégy. nem kívánom egyiknek sem, hogy olyan helyzetbe kerüljön, hogy egyetlen öröme az maradjon az életében, hogy parasportolóként letegyen valamit az asztalra, de megérdemelné egyik-másik fajgetsee, az biztos. de hát fejétől bűzlik a hal - siralmas morális szinten tartják a csürhét (van egy rossz hírem: gazdasági felemelkedés csak morális felemelkedés után jöhet - fordítva nem fog menni... direkt nem írok többszörösen bővített mondatokat, hogy a kopaszok is megértsék)

2012, london
olympic games: 10.500 sportoló, 8.8 millió elővételben eladott jegy.
paralympic games: 1.500 sportoló, 1.8 millió elővételben eladott jegy.
a paraúszóinkat ugyanúgy 15-18.000 ember buzdította a döntők napján, mint az egészségeseket.
London, nem Budapest. Budapesten 50 perc / nap járt nekik. Ha mindenképpen differenciálnom kéne a jutalmakat, valamennyivel többet adnék a parasportolóknak! (más kérdés, hogy abszolútértékben viszont aránytalanul sokat költünk stadionra, sportra jelen gazdasági helyzetünkben).

korondisz 2012.09.21. 09:49:01

@TroTull: Az hogy egyetlen öröme paralimpiai bajnokként letenni valamit az asztalra az rendeben van...De hogy jön ez össze azzal, hogy kevesel 23 millió forintot ezért, ami egy átlagmagyar 16-18 évi keresete??? Ez már viszont a pofátlanság teteje...

Jaffar 2012.09.21. 09:50:12

@belekotty:
Elég ha azt mondom, hogy nincs 2 egyforma "sérült" ember? Pontosan ugyanakkora "kunszt" Paralimpikonnak lenni, mint olimpiai bajnoknak.
Akik azon lovagolnak, hogy miért kapjanak ugyanannyit, azoknak csak azt kívánhatom, hogy éljék át személyesen, hogy milyen fogyatékosnak lenni olyan tahók közt, amilyenek ök maguk jelenleg...

korondisz 2012.09.21. 09:57:31

@Jaffar: Látom ma nincs más dolguk a sérülteknek, mint itt kommentelni...Na mindegy...
Azért mindenesetre engedd meg, hogy én meg az édesanyádnak kívánjam ugyanezt...

TroTull 2012.09.21. 10:15:54

@korondisz: nem a 23 milkót kevesli, hanem a megkülönböztetést nem érti. peking után ugyanannyit kaptak, mint az épek. én sem értek egyet a mértékével, de a diffivel végképp nem.

xylon 2012.09.21. 10:21:04

@TroTull: Tedd hozza hogy az angol ermesek ugyanannyi jutalmat kapnak fuggetlenul attol hogy parak vagy sem (nullat).

De a gyozelmi menetben egyutt mentek vegig a varoson.

Es pont itt van a lenyeg, nem a gyozelmet kellene tamogatni hanem a felkeszulest. Mennyivel tobbet er az eredmenye annak aki 0.1mp vel aranyermes lett mint aki ugyanennyivel ezust? Vagy aki be se jutott a csapatba vilagbajnokkent mint a most disszidalt kenus?

Ertekrendet kell eloszor rendbetenni.

belekotty 2012.09.21. 10:22:36

@Jaffar: Tegyük fel hogy a sérültek egymással szemben azonos eséllyel indulnak. Akkor is egészen más egy szűk körből paraolimpiai bajnoknak lenni. Hány látássérült judos is van a világon? Mert egészséges judos 100 millió körül. Na szerinted melyikben könnyebb olimpiai bajnoknak lenni?
Nincs semmi bajom a paraolimpikonokkal, de ne tekintsük ugyanakkora sportteljesítménynek. Hatalmas emberi teljesítmény bizonyos tekintetben.
A mongolidiótáknak fognak para Nobel díjat osztani?

Jaffar 2012.09.21. 10:26:15

@TroTull:
Pontosan. Ugyanakkor itt sokan azon rúgóznak, hogy mennyit kaptak, holott ök legalább tettek érte valamit. Ellenben a politikusaink mit tettek? Milliárdok, söt eurómilliárdok mennek el mindenféle hülyeségre, erre itt pár tahó azon rugózik, hogy 20 vagy 30 milliót érdemel egy olimpikon/paralimpikon.

@Korondisz:

Nem minden "ép" ember gondolkodik/viselkedik úgy, mint egy idióta, morális 0 (zéró) / tahó, vagy akár mondhatám azt is, ahogy te. ^^

Jaffar 2012.09.21. 10:32:22

@belekotty:

"Nincs semmi bajom a paraolimpikonokkal, de "

DE VAN BAJOD, ezért írod mindezt. Te is azok közé tartozol, akiknek "nincs bajuk a buzikkal, de" a mániájuk.

Ki a faszt érdekel, hogy hányan indulhatnak egy paralimpián? Miért fáj az neked, hogy egy paralimpikon a megszerzett aranyért ugyanannyi pénzt kap, mint amennyit egy másik, nem "sérült" magyar olimpikon? De jó, megpróbálok lesüllyedni a szintedre :
Tehát a te gondolatmenetedet továbbvezetve a kajak egyes arany pont negyedannyit ér, mint a 4-es, vagy fordítva, igaz?

TroTull 2012.09.21. 10:39:42

@xylon: igazad van, csak ez egy másik kérdés. lehet, hogy fontosabb, de most a differenciálásra reagáltam.

geert 2012.09.21. 10:49:06

@belekotty: nagyon nyomod ezt a "mennyivel könnyebb a dolguk" mantrát, nincs igazad. egy parasportoló a tökéletlenül működő testét erőszakolja meg ugyanolyan mennyiségű edzésmunkával, mint egy ép sportoló, mindezt meló mellett, mert nincsenek szponzorai, nem kap rendes állami támogatást se. egyáltalán nincs könnyebb dolga, sőt.

sportgeza.hu/sport/2012/05/17/paralimpiai_kvalifikacio/

kanálwarrior 2012.09.21. 12:24:34

@ErrOr: Leszarom, én csak igazi sportot nézek. Kiszopott mert nem sportoló csak egy gyenge nő.

Én csak a ti logikátokat alkalmazom. Ha a paralimpikonok nem igazi sportolók, akkor a nők sem. Cáfoljátok meg érvekkel vagy kussoljatok.

kanálwarrior 2012.09.21. 12:32:25

@Belagezapista: "Akik szerint a parasport azért értéktelenebb a normál sportnál, mert külön kategóriákat hoznak nekik létre, azok ugye ugyanezt gondolják a súlycsoportokról és a női sportról is... "

quoted for truth

kanálwarrior 2012.09.21. 12:42:09

@Circus: "míg az Olimpia a bajnokok, a legjobbak, mindenki (fekete/sárga/fehér/zöld/kicsi/nagy - nő-férfi nem példa itt)"

Miért nem?

belekotty 2012.09.21. 13:08:45

@geert: Látom gond van az olvasási készségeiddel.
100-ból könnyebben leszek olimpiai bajnok mint egymillióból. Az hogy kinek mennyit kell erőszakolni a testén hogy első legyen, az függ az ellenfelek "minőségétől" és számától.

belekotty 2012.09.21. 13:12:52

@geert: A cikk meg csalós. A viszonyok változnak, az adminisztráció átláthatatlanabb, nem az erőviszonyok. Ha már idézel egy cikket, olvasd el! Csak megjegyzem neked, judoban még kevés egy világbajnoki cím az olimpiai induláshoz, ha pl a Grand Slameken nem volt dobogós sosem.

korondisz 2012.09.21. 13:20:57

@Jaffar: Ha te meg tudsz hatódni egy végtaghiányos, értelmi sérült gyaloglón, aki mind az öt ellenfelét legyőzi, ahhoz gratulálok...Az egyenlőség nevében nézzél velük készült pornót is, neked az is be fog jönni.(az egyenlőség nevében)
Még hogy nem a pénzt kevesellték???Dehogynem...

Circus 2012.09.21. 15:03:39

@kanálwarrior: a különböző testi adottságaik miatt. Vicces amúgy, mert ha úgy nézzük, hogy egyenjogúság, akkor pont nem kellene külön indulni... de azért mégiscsak, mert nem lenne igazságos... izé... pont erről beszélek.
Női/férfi külön, ezt még aláírom, de egy szint után már nem lehet súlycsoportokat, korcsoportokat, stb felállítani, mert hol húzod meg a határt?
És miért pont ott?

Circus 2012.09.21. 15:10:17

@JohnnyLillibrogida:
ott a példám: én vagyok a Legjobb én, senki nem olyan jó Én, mint én. Világcsúcstartó vagyok benne, ha ez versenyszám lenne világbajnokságon, vagy olimpián, életfogytig enyém lenne az arany, és én is igényelhetném, ezen az alapon, nem?

Másképpen - miért nincs külön versenyszám bármiben a pocakos 40 éveseknek is rögtön? Külön a pestieknek? Azon belül is a kék szeműeknek? Azon belül a barna hajúaknak? Azon is belül a gyermekteleneknek? Ha lenne ilyen az olimpián, én is igényelhetném a pénzt, nem? Hidd el, belefeküdnék, megoldanám!

Érted mi a bajom?

kanálwarrior 2012.09.21. 15:13:29

@Circus: Ja, akkor azt hiszem csak félreértettelek.

Circus 2012.09.21. 15:15:37

Másrészről ugyanolyan esélyekkel úsznak a végtaghiányosok egymás ellen?
Egy láb hiányzik, két láb hiányzik, egy kéz hiányzik, két kéz hiányzik, ezek bármilyen kombinációja hiányzik, de mondjuk térdből vagy bokából, könyökből vagy csuklóból?
És hol vannak az értelmi fogyatékkal élők?

Nem lehet minden kombinációt külön indítani, meg díjazni. El kellene fogadni, hogy a LEGJOBBAK a díjazottak. Aki itt nem tud legjobb lenni, attól még lehet bárhol máshol, és biztos, hogy nagyon sokmindenkinél különb másban.

Lelkileg biztosan - pech, hogy ez nem olimpiai szám...

korondisz 2012.09.21. 15:15:59

Persze hogy nevetséges a férfi-nő összehasonlítás...Ez azért egy csöppet nagyobb halmaz, mint a látássérült végtaghiányos kerekesszékes...Ezzel az erővel simán rendezhetnénk foci vébét a falábúaknak, terheseknek, és aggastyánoknak is. Hiszen ők is emberek...Természetesen kizárólag Ronaldo fizetéséért, nehogy megalázva érezzék magukat azáltal, hogy nem keresik meg azonnal egy átlagpolgár húszévi keresetét.

kanálwarrior 2012.09.21. 15:16:43

@Circus: Na jó mégse értelek. Akkor ennyi erővel az összes sport összes kategóriája hülyeség, nem? Mostantól csak egy sport legyen: a gladiátorviadal. Ember vs. oroszlán. vs. medve. Az az egyetlen igazi, abszolút mérce. Mindenki használhat mindent, aki túléli az nyer, és ő az abszolút legjobb. Én nézném.

kanálwarrior 2012.09.21. 15:19:59

@korondisz: Neked is mondom: több olyan futó van a világon aki 100 méteren hátszélben világcsúcsot futhat, mint elsőosztályú tornász összesen. Mondanád akkor hogy egy tornász aranya nem ér annyit mint egy rövidtávfutóé?

korondisz 2012.09.21. 15:40:42

@kanálwarrior: Komolytalan az összehasonlítás. Értsd meg, magát a hatalmas teljesítményt mindenki elismeri, de ez nem összehasonlítható a világ legjobb sportolójáéval. Képzeld el milyen lenne ha mondjuk Egerszegi Krisztina indult és nyert volna taekwon-do ban, és strandröplabdában is...Illetve milyen már az, hogy összesen öt induló van, a Magyar állam pedig még a nyolcadik helyezettnek is fizetne 3 milliót...Sajnálom a parás sportolókat, a valódi olimpikonokra viszont felnézek. Sajnálatból viszont soha nem fogom azt mondani, hogy érdekel a kerekesszékes tőrvívás...Egyébként az emberek döntő többsége így van ezzel, azért nem foglalkoztak vele a televíziók, nem pedig azért mert fasiszták.

korondisz 2012.09.21. 16:47:36

@kanálwarrior: Ja, és még annyit hozzá, hogy csak Romániában több mint 20.000 igazolt tornász van...Kínában, bár ezt nem tudom pontosan lehet kábé egymillió...Szerinted ennyien futják 9.8-on belül a 100 métert? Szeretném ha ezután a dagadtaknak is rendeznének olimpiai játékokat. Remélem nem nézed le a dagadt embertársaidat, és elismered milyen komoly teljesítmény 220 kilósan felkészülni egy ilyen versenyre...Mivel ők is ugyanolyan emberek mint mi, a díjazás mértéke nem lehet kérdéses...

Circus 2012.09.21. 17:07:55

@kanálwarrior: gladiátorviadalt honnan/hogyan vetted le????

Egyébként a súlykategória az érdekes kérdés - ott vannak pl. a távol-keleti harcművészetek, ahol pont nem a tömeg és az erő a lényeg, hanem a technika és ügyesség... pont szerintük. De mégis vannak kategóriák, ezt nem teljesen értem.
Birkózásban láttam ólomsúlyban (vagy hogy hívják mostananában) 30-40 kg eltéréseket is. Persze, itt értem, hogy az 50 kilós nehezen szorítaná kétvállra a 150 kilósat.

De ettől függetlenül továbbra is kérdés, hogy hol és milyen alapon húzz határokat.

Kenyaiak, etiópok jó hosszútávfutók, nem nagyon van ellenfél. Fekete bőrű a futóatléták nagy része, ugyanakkor a nehézatléták között már kevesebb van (egyelőre). Vagy a kosárlabda, amerikai foci - tele fekete bőrűekkel, mert testfelépítésük jobban megfelel a 'célnak'. Ezek példák voltak.
Hiába toporzékolok, nem leszek 2 méter. Érezzem magam én is kirekesztve?

Vissza a posthoz - minden tiszteletem a parasportolóké... - ÁLLJ!
Miért nem hívjuk őket csak Sportolóknak?
Miért különböztetjük meg?

kanálwarrior 2012.09.21. 17:32:20

@korondisz: Egyrészt én elsőosztályút írtam, azok incsenek 20k-n (főleg Romániában ahol normális terem sincs ahol lehetne edzeni), másrészt ahol a futók futnak (stadionokban) tipikusan nincs túl erős szél, de valójában baromira nem ez volt a mondanivalóm lényege. De akkor mondok mást: szerinted ugyanannyi ember bmx-ezik mint ahány focizik? Nagyjából hány nagyságrend lehet az eltérés?

kanálwarrior 2012.09.21. 17:40:32

@Circus:
A gladiátorviadalt azért írtam (persze csak viccből) mert ott nincs esélyegyenlőség: akinek karma van az karommal, akinek háromágú szigonya az háromágú szigonnyal küzd. Súlycsoportok kérdése is megoldott: nincsenek.
"Persze, itt értem, hogy az 50 kilós nehezen szorítaná kétvállra a 150 kilósat."
Erről eszembe jutott egy vicces dolog. Láttam nem rég egy youtube videót ahol egy félkarú ketrecharcos ver hülyére mindenkit a versenyen. Minden kommentelő leírta hogy "jaj szegény ember, fél kézzel kell helyt állnia", kivéve egyet, aki egész máshogy látta a helyzetet: "Ti meg miről beszéltek?! Ő van előnyben, kétszer olyan nehéz kicsavarni a karját!"
Visszanézve pár meccset, azt gondolom tényleg így van. A fogyatékossága miatt testileg alkalmasabb az ilyen sportra mint más emberek. Mondjuk bokszolónak nyilván nem lenne jó.

korondisz 2012.09.21. 17:45:16

Lényegtelen a valóban nagy különbség mértéke. Nyilvánvaló, hogy a bmx-es és a focista is a világ legjobbjai közt van a sportágában. Az, hogy kevesebben bicikliznek dollár milliókat jelent mínuszban a bmx-es számára.Értsd ezalatt hogy a két sportág ásza közötti fizetés különbség kábé tízezer az egyhez. Válaszolj légyszi a dagadtos felvetésemre. Lenézed őket? Ők is emberek?
És végül ér annyit a feltételezett teljesítményük(még ha nehezen érik is el)mint Darnyi Tamásé?

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 17:48:27

@states1:
Ez nem igaz. Ugyanis nyilván kategórián belül kismértékű előnyben van az, aki a kategória legkevésbé sérült indulója, de ez csak egyetlen tényező, az edzettség például eleve nem függ össze a sérültség fokával.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 17:50:04

@xylon:
"Es pont itt van a lenyeg, nem a gyozelmet kellene tamogatni hanem a felkeszulest. "

Ott a pont. Meg a lehetőséget, hogy egyáltalán belekezdhessen egy gyerek a sportolásba.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 17:53:36

@korondisz:
A dagadt lefogyhat. A féllábúnak nem fog lába nőni, a nőből sem lesz férfi (még az operációtól sem 100%-ban, különösen nem lesz férfi fizikai adottságú).

Circus 2012.09.21. 17:53:50

@kanálwarrior: gladiátor megvan, értem, de a rómaiak azért kitalálták, hogy hogyan egyensúlyozzák ki az előnyöket/hátrányokat, érdemes utánaolvasni :)

A 'félkezű ketrecharcos' meg szerintem jó poén volt, lásd: Miért lakik a rendőr kör alakú házban?

Van viszont egy másik példa, a 'vakfoci' - már elnézést (meg a csörgőlabda, de az más). Pont most volt valahol hír, hogy talán a német válogatott kapus próbálná ki magát - szemeket letakarva! Na, itt ugyanolyan feltételekkel lehetne indulni mindenkinek, illetve mégsem, hiszen a világtalanok ügyesebbek a (sajnálatos) mindennapi rutinjuk miatt! Már csak el kellene érni, hogy azonos érdeklődésre tartson számot - ott gond nélkül lehetne egyenlőség!

kanálwarrior 2012.09.21. 17:54:23

@korondisz: Hát ha gondolod te nyugodtan rendezz nekik olimpiát. Kíváncsi vagyok hány induló lenne. Nyilván azért kövérek mert minden alkalmat megragadnak a sportolásra. A kövéreknek (a sérültekkel ellentétben) pont ugyanannyi lehetőségük van olimpikonnak lenni mint bárki másnak. Csak sajnos rohadtul nem akarnak vele élni, ezért fognak 40 évesen meghalni szívelégtelenségben.

Circus 2012.09.21. 17:57:15

@Belagezapista: igen, ez (lenne) a legfontosabb, hogy belekezhessen a gyerek.
BÁRMELYIK gyerek, és itt teljesen egyenértékű a fogyatékkal élő, illetve aki nem.

Circus 2012.09.21. 17:59:51

@kanálwarrior: ööööö... és mi van azokkal, akik egészségügyi okokból kövérek? Sajnos volt a családban olyan kisfiú, aki hormonális (ha jól emlékszem) okokból kora tizenévesen 140 kg körül volt. Volt. Már nem él.
Ő is fogyatékos volt.
Másképp.
És itt van a csapda, illetve a kulcs - másképp.
Mennyire, miért, mihez képest másképp?

kanálwarrior 2012.09.21. 18:05:50

@Circus: Igen, sajnos ilyen is előfordul, ugyanúgy ahogy néhány ember pedig kórosan sovány, pedig eszik rendesen, csak nem működik az emésztése. Az ilyesmi viszont már az a kategória amiért még tornából is felmentés jár.

korondisz 2012.09.21. 18:06:37

Rendben.Az öreget váltsuk át aggastyánra.Ők aztán tényleg nem tehetnek róla hogy elszállt felettük az idő...Érdekelne a focimeccs?Járna neki Ronaldo pénze, csak mert ők is ugyanolyan emberek?

korondisz 2012.09.21. 18:07:33

a dagadtat aggastyánra

kanálwarrior 2012.09.21. 18:29:34

Eszembe jutott még valami a "világ legjobbja" dologról. Mi lenne ha a kötélmászás még olimpiai sport lenne? Abban a láb nélküli emberek igen csak előnyben vannak (az olimpiai kötélmászásban a lábat nem volt szabad használni). Akkor aki világ legjobbjaira lenne kíváncsi annak a "szerencsétlen nyomorékok vonaglását" kéne néznie.

kanálwarrior 2012.09.21. 18:30:57

@korondisz: Öregfiúk foci, torna stb. versenyt még nem láttál?

Circus 2012.09.21. 18:47:49

@kanálwarrior: kötélmászás - ez szép példa volt :)

korondisz 2012.09.21. 19:05:46

@kanálwarrior: Én aggastyánokról beszéltem, Nyilasi Tibi meg mondjuk nehezen nevezhető annak...Na mindegy. Ő sem hiszem hogy annyiért akarna fellépni mint Dzsudzsák, és ezt mindenki így látja jónak.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 20:52:51

@kanálwarrior:
Ezen elgondolkodtam, de nem 100%, hogy ez ennyire egyszerű. Ugyanis nem tudhatod, hogy ha a kötélmászás olimpiai sportág lenne, akkor az optimális edzéstervben nincsen-e olyan mozgásforma, amelyet a láb nélkül élők nem tudnak csinálni, pl. ilyen lehet erőnléti célból a futás.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 20:55:56

@korondisz:
Tájfutásban például senior világbajnokságon 2011-ben volt 95 éven felüli férfiaknak és 90 éven felüli nőknek is kategória.

korondisz 2012.09.22. 04:55:46

@Belagezapista: Követelte valamelyik résztvevő Usain Bolt tiszteletdíját, arra hivatkozván hogy ugyanolyan értékes ember mint ő?

2012.09.22. 19:53:18

El se vagyok hajlandó olvasni a czikket, de jelzem, hogy a cím alapján feltételezhető ostoba és ásatag liberáliskodás miatt hagytam fel a blog követésével.

ketroot 2012.09.22. 23:49:35

@jose maria padilla:

Most sajnálom, hogy írok neked.

Ha kérhetném ne is válaszolj.

Köszönöm!

Ui.: Jó lett volna téged falhoz csapni.

Belagezapista (törölt) 2012.09.23. 14:46:00

@korondisz:
Miért, a paralimpikonok követelik? Igen, a te fejedben, a valóságban számukra követelik azok, akik elismerik a teljesítményüket.

A veterán sport amúgy teljesen más dimenzió, hiszen idős és egészséges ember, az nyilván fiatalon lehetett élsportoló, tehát nem feltétlenül kell neki lehetőséget biztosítani, ha mégis van, akkor persze jó dolog.

Circus 2013.02.18. 20:46:01

@jose maria padilla: konkrétan bedrogozott és/vagy részeg állapotban, valószínűleg erős felindulásból és szerelemféltés miatt elkövetett gyilkosságot látok.

Sajnos sokszáz ilyen van.
Itt annyi a különbség, hogy élsportoló követte el.

ÉS majd csak ezek után jöhet a para, de ezt szerintem most nem kellene idekeverni, mert szinte semmi köze nem volt a dologhoz... Szerintem.

aktuális szocializmus (törölt) 2013.02.18. 23:00:06

igen, mindenkinek ZÉRÓ jutalmat

ideje lenne 100%-ban PIACI ALAPRA helyezni ezt a bizniszt:)
süti beállítások módosítása