Mi a panasz? – Rendbe tesszük az egészségügyet! I.
2012. augusztus 17. írta: Gorgiasz

Mi a panasz? – Rendbe tesszük az egészségügyet! I.

egeszsegugyi_rendszer.jpg

A magyar egészségügyi rendszer gyakorlatilag emberemlékezet óta válságban van, amit a mindenkori kormányzat reformok sorozatával próbálnak kezelni. Miért van ez így? Először is le kell szögezni, hogy igazán jó egészségügyet nem lehet csinálni, a világon sehol nem elégedettek az emberek, és mindenhol változtatásokon törik a fejüket a politikusok. Ami viszont a magyarországi helyzetet illeti, itt az általános problémák mellett a fő baj az, hogy kevesebbet akarunk költeni egészségügyre, mint amibe az elvárt szolgáltatások kerülnek. Ma a többség azt szeretné, ha mindenkire kiterjedő, minden ellátást elfogadható szinten biztosító, kulturált környezetben működő, szakmailag és emberileg jó orvosokat és szakdolgozókat alkalmazó egészségügyi rendszer lenne. Ehhez azonban sem a kormányzat, sem a betegek nem akarnak vagy tudnak több pénzt adni, mint jelenleg. A kormány a feszített költségvetésből vagy a járulékemelésből nem tud többet egészségügyre fordítani. A nép meg nem akar vizit- vagy egyéb díjat fizetni (nemakarásának népszavazáson adott hangot), esetleg kiegészítő biztosítást kötni. Márpedig az elvárt szolgáltatáscsomag az adott pénzből a jelenlegi rendszerben nem finanszírozható.

Jó kérdés, hogy ha ez így van, akkor hogy lehet, hogy még működik a rendszer, nyitva vannak a kórházak, rendel a körzeti orvos. Ennek több oka van. Talán a legfontosabb, hogy jelenleg az egészségügyben sokkal alacsonyabb bérért dolgoznak, mint más szakmákban és más országokban. Ha felemelnénk az orvosok és szakdolgozók bérét arra a szintre, amit más, hasonlóan képzett, és hasonlóan felelősségteljes munkát ellátó emberek kapnak ma Magyarországon, akkor rögtön látszana, mekkora hiány van ma az egészségügy finanszírozásában. Egy másik ok, hogy az egészségügyi intézmények folyamatosan halasztják a karbantartásokat, fejlesztéseket, és az ellátásnál a lehető legolcsóbb eljárásokat alkalmazzák, amik sokszor messze elmaradnak a mai kor színvonalától. Végül az egészségügyi beszállítók finanszírozzák a hiány egy jó részét. Minden évben eljön az az időszak, amikor a beszállító cégek (közülük is elsősorban a magyar KKV-k) a csőd szélére kerülnek, és akkor a kormányzat nagy kegyesen valami plusz pénzt juttat az intézményeknek, amiből kifizetik lejárt tartozásaik egy részét, és a beszállítók egy kis levegőhöz jutnak. De aztán kezdődik minden elölről.

Ez a helyzet sokáig már nem tartható fenn. Míg a pedagógusoknak – a saját szakmájukban legalábbis – a legtöbbször nehéz más országban elhelyezkedni, addig az orvosokat aktívan toborozzák a külföldi munkára. A hazai fizetéseket nézve nincs nehéz dolguk a toborzóknak. Magyarországon egyre súlyosabb az orvoshiány, egyre jobban elöregszik a szakma, és a jövőben csak romlani fog a helyzet. A fejlesztések hiánya miatt egyre jobban leromlik az infrastruktúra, és az olcsó eljárások alkalmazása hosszabb távon több problémát generál, mint amennyit megspóroltak vele. A beszállítók pedig egyre többször jutnak odáig, hogy egyszerűen nem tudják szállítani az árut, mert ők sem kapnak a gyártóktól.

A válság mellett az egészségügyi reform is folyamatosnak mondható. Sorban jönnek az egészségügyi politikusok, és kisebb-nagyobb változásokkal próbálják helyretenni a dolgokat, amibe aztán mindnek beletörik a bicskája. Ez nem is csoda, hiszen a feladat szinte lehetetlen. Az eddig vázolt probléma megoldása maga nagyon komoly egészségpolitikai szaktudást igényel, ráadásul mindezt az orvosi, politikai, betegjogi és egyéb csoportok olyan erős nyomása alatt kell megvalósítani, ami minden esetben ellehetetleníti, vagy legalábbis nagy mértékben korlátozza egy ésszerű terv véghezvitelét.

Ha az alapvető problémát nézzük, vagyis azt, hogy kevesebb a pénz, mint amibe a szolgáltatás kerül, akkor három megoldás képzelhető el. Következő bejegyzésünkben ezeket a lehetőségeket vesszük sorra.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr494648376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wazelin 2012.08.17. 09:08:46

Csoda, hogy a népszavazáson arra voksolt az emberek nagyrésze, hogy nem akar fizetni?

Legalább a cikk részben elismeri, hogy ez is egy lehetséges és akár működőképes megoldás volt a problémákra.

Viktus 2012.08.17. 09:14:31

@wazelin:

Fizetnek nem is keveset az emberek, ezért a nagy rakás sz*rért.

Foxtrotty 2012.08.17. 09:34:55

Idehaza ugyanannyiba kerül a villany, gáz, víz, benzin és sok minden egyéb, mint másutt Európában. De az egészségügyben is ugyanannyi a "kemény" költség, vagyis a gyógyszer és műszer beszerzési ára. Spórolni a "puha" költségen lehet, ami az eü dolgozók bérét jelenti. Ez a rendszer egyre nehezebben lesz fenntartható a szokásos hablaty dumákkal, hogy hazaszeretet meg a becsület dolga olcsó pénzért dolgozni. A röghözkötés pedig a legnagyobb f@szság amit a kormány kitalált eddig, a gesztusértékű törvényalkotás gyöngyszeme

tarackos 2012.08.17. 09:47:55

Ezzel a résszel egyetértek. Érdkes hír jelent meg a GFK-tól:

"Az éves egészségfogyasztás 21 százalékkal nőtt - derült ki a GfK Hungária Egészséggazdasági Monitor felmérésének adataiból."

"az alsó, illetve a felső jövedelmi ötöd között a kiadásokban négyszeres a különbség, vagyis míg a legszegényebbek évente összesen és fejenként 1160 forintot tudtak saját egészségükre költeni, a legtehetősebbeknél ez az összeg elérte a 4600 forintot"

Bár nagyon fájt a zembereknek az a 300 pénz az egész rendszer a magánfinanszírozás irányába mozdult el. Eredménye, hogy a csórók alacsonyabb színvonalú ellátást kapnak. Nesze neked szolidaritás!

Amúgy sztem 3 féleképpen lehet pótolni a forráshiányt:
1) csökkentik a szolgáltatási szintet
2) adó és/vagy járulékemelés
3)kiegészítő biztosítás

De könyörgöm, miért nem folyik erről -erről sem!-semmiféle társadalmi vita! Miféle együttműködés az ahol az égvilágon semmit sem beszélünk meg csak az arcunkba tolják? Vajon mennyire tartós döntések születnek majd így?

Vidéki 2012.08.17. 09:59:01

Gorgiasz fején találta a szöget:

„Először is le kell szögezni, hogy igazán jó egészségügyet nem lehet csinálni, a világon sehol nem elégedettek az emberek, és mindenhol változtatásokon törik a fejüket a politikusok.”

Az erőforrások sehol sem korlátlanok és a vágyaknak mindenütt határt szabnak a lehetőségek.

Az USA egészségbiztosítási rendszere egy főre számítva több, mint ötször annyi pénzből gazdálkodik, miközben az árak hozzánk is begyűrűznek.

Mégsem bizonyult az USA egészségbiztosítási rendszere hibátlannak és tökéletesnek. Nemrégiben kellett módosítani a törvényen, mert 47 millió állampolgár kimaradt az egészségbiztosítási rendszerből.

Nincs igaza azoknak, akik szerint az új kormánynak, most rögtön, de jó lesz azonnal is, le kell hozni a földre a "Paradicsomot", "Különben dühbe jövünk".

Az előző nemzedékek tiszteletreméltó munkája révén létrehozott magyar egészségbiztosítási rendszer sem tökéletes, viszont erőforrásaihoz képest jól működik és hatalmas értéket képvisel.

A lókupecek bevált technikája volt, hogy ha olcsón meg akartak szerezni egy lovat, többen oda mentek a gazdához és hosszasan ócsárolták.

Napjaink „kupecei” a „szabad sajtóban” elharsogják kelettől-nyugatig, hogy mennyire elviselhetetlen a helyzet és mindegy, hogy milyen csekély összegért, de magánkezekbe kellene adni az előző nemzedékek munkájával létrehozott hatalmas értékeket.

Mivelhogy teóriájuk szerint az állami tulajdonos eleve csak kutyaütő lehet, míg a magántulajdonos felsőbbrendű, aki képes megismételni ezen a területen a bibliai csodát, amikor öt kenyérből és két halból képesek voltak ötezer embert bőséggel megvendégelni.

Arról hallgatnak, mint dinnye a fűben, hogy a szoclib kormányzat alatt már történtek ilyen magánosítások.

A szoclib kormányzat alatt az egészségügy területén nálunk az önkormányzatok nyolc hatalmas kórházat passzoltak át a Hospinvest és Medisyst kft-knek.

Ezek még a szoclib kormányzat alatt egytől-egyig csődbe mentek, ezért ezeket is "vissza államosították".

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.08.17. 10:03:15

3 millió TB-befizető nem tudja 10 millió ember egészségügyi ellátását fizetni, főleg, hogy annak egy része minimálbéres.
Ráadásul a TB befizetők veszik kevésbé igénybe az eü szolgáltatást, míg a 3 millió nyugdíjas nagyobb mértékben.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.08.17. 10:07:19

Én és a munkáltatóm tavaly 1 millió forintot fizettünk be a TB kasszába.
Ez kibaszott sok pénz (főleg hogy évek óta nem voltam beteg), csak az a baj, hogy sokan semmit sem fizetnek, még többen pedig csak minimálisat.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.17. 11:07:19

Valóban kezdeni kell a dologgal vmit.

Mondjuk én nem hárítanám a zemerekre a felelősséget. Ha valakitől azt kérdezik, hogy akarsz-e a semmiért 300 forintot fizetni vagy nem, akkor azt fogja mondani, hogy nem.

Őszinte szembenézés, teljeskörű reform és korrekt tájékoztatás kéne. Valóban el kell mondani, milyen szintű minimumellátásra képes az Állam, az adott pénzből, ezt lehetőleg optimalizálni*, és megteremteni a kiegészítő biztosítások rendszerét.

*: Sokszor pont az növeli a költségeket, hogy rövidtávon akar spórolni a rendszer.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.08.17. 11:07:48

Azért van bőven érdekesség a rendszerben. Hogy ne mondjam, egyrészt a mindenféle magánrendeléseken - fogászat, nőgyógyászat, stb. gyakorlatilag esélytelen lehívni az adott szakrendelés normatíváját, miközben a felhasználó biztosított, és az állami rendszert nem terheli. Normálisan ennek ugye úgy kéne mennie, hogy a júzer a különbözetet fizeti meg, a szolgáltatás emelt színvonalát, és nem a teljes árat, hiszen van érvényes biztosítása.

És persze van dögivel olyan szakterület, ahol meg az orvos használja ingyen a közinfrastruktúrát mindenféle maszek betegek érdekében, akik fizetnek, ezért.

Ha csak ez a két apróság rendezőnék, máris többen járnának privát rendelésekre, merthogy olcsóbb volna, és komoly teher kerülne le az állami szakellátásról, ami végső soron megtakarítás. Ahogyan a közjavak magáncélokra zabrálásának fölszámolása is nyilván jó pár milliárddal vinné beljebb a rendszert.

Ha pedig léptéket váltunk, és a szűk egészségügy helyett a komplett szociális Büdzsét nézzük, nyilvánvaló, hogy amíg ez a rövidlátó nyuggerdiktatúra van, addig semmire nem lesz elég pénz. Pedig, ha pár cikluson keresztül komoly felvilágosító-szűrő-megelőző programok futnának, középtávon a jelenlegi eükassza is sokkal többre volna elég, lévén sokkal kevésbé ramaty az egészségi állapot.

Egyebekben legalább annyit illenék bevezetni, hogy a totális állami ingyenesség - nyilván szigorúan alapszíntű szolgáltatásokkal - csak annak járjon, aki maga is tesz az egészsége megőrzéséért - vagy legalábbis tudatosan nem tesz ellene. Az alanyi jogon járó ingyenes eüszolgáltatás a lehető legszűkebb körre kell korlátozódjék: életmentés. és minden emelt szintű szolgáltatás, bármiféle tulajdonosi hátterű intézményben térítésköteles. És ezekre lehessen piaci alapú, kiegészítő biztosítást kötni.

Nem utolsó sorban nagyon jó volna látni, hogy az egészségtelen dolgok után beszedett extraadók, termékdíjak az egészségügyben landolnak.

Viktus 2012.08.17. 11:32:57

@Foxtrotty:

Érdekes módon ismerősnek sérvműtét magánklinikán 400 ezerbe volt, és még lazacot zabált reggelire. Az állami kórház többet kiszámláz egy ilyen mutatványra a biztosítónak, és örülhetsz, ha párizsit kajálhatsz ...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.17. 11:41:55

@Dr. Zerge: Az egészségtelen dolgokra jelszóval kivetett adókról hamar kiderült, hogy nem is az egészségtelen dolgokat, hanem a kiszimatolt zsozsót akarja megcsapolni az állam, lásd energiaital-adók.

@TaTa86.: Ezt a mindenkori ellenzék olyan sikeresen fúrta meg az elmúlt évtizedekben, hogy a végén az aktuális ellenzék évtizedekre beleverte a Zemberek fejébe, hogy "az egészségügy nem üzlet".
Patt. Zsákutca.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.17. 11:53:02

@Counter: Nem az, egyszerűen csak a kormány b*szik dolgozni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.17. 12:02:32

@TaTa86.: Tudom, hogy a ballibek is ezt mondják, de a kormány valóban megkötötte a saját kezét, egyben ellátta munícióval a mindenkori jövőbeli ellenzéket is.

Ma bárki kiáll a nyilvánosság elé és elbődül, hogy "az egészségügy nem üzlet", ettől nőni fog a népszerűsége. Talán még Gyurcsányé is.

Apró probléma, hogy ezzel a jelszóval csak rombolni lehet az egészségügyben. De hát ez részletkérdés.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.17. 12:16:55

@Counter: Egyrészről valóban megkötötte, ráadásul sokszor fölösleges ostobaságokkal, aminek nem is volt politikai nyeresége. (Itt a népszavazással jönnek mindig... Gyurcsány azután mondott le, szóval ez politikailag érthető volt.)

Másfelől viszont Orbán simán kiállhatott volna a választások után, és tiszta vizet önthetett volna a pohárba. Bajnai alatt az ország nagy része úgyis belenyugodott a megszorításokba, az MSZP populizmusa pedig még 2 év kontárkodás utána sem vált nagyobb tömegek számára vonzóvá. A Jobbik szélsőséges, az LMP rétegpárt, úgyhogy nem volt kockázat.

"az egészségügy nem üzlet"
Nem érzem olyan súlyosnak a kijelentést. Pl hozzá lehet tenni: "Az egészség nem üzlet, de pénzbe kerül!"
És máris lehet tovább haladni.

Szélmalomharcos 2012.08.17. 12:23:38

Az egészségügyi rendszerben megtörtént a csoda: sikerült megállítani az időt. Több mint 20 év kevés volt ahhoz, hogy a társadalom és a politikum eljusson addig, hogy új paradigmára van szükség a szovjet típusú egészségügyhöz képest. Egyetlen pártnak sincs programja erre, és a zemberekben sincs meg az akarás hogy a változást kikényszrítsék, a teheit meg viseljék (mert anélkül illúzió az egész). Marad az üres hablaty, pótcselekvésnek meg a rendszer szidalmazása. De hát ez is hozzátartozik a szovjet hagyományhoz, lásd Faszikov és Picsakova kockás papírra írt panaszleveleit az Össz-Szovjet Legfelsőbb Vén Faszok Tanácsának. A komenizmus utolsó hazai bástyája az egészségügyi rendszer

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.08.17. 12:25:02

@Counter: Hát szvsz ez sokkal hamarabb derülődött kifelé... Én konkrétan pölö a dohányjövedékire gondoltam, kicsit nagyobb tétel, és kicsit ciklussemlegesebb ügy.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.08.17. 12:29:16

@Counter: A kétbites kalibrációjú politikus-üzenetekéről, nem szegény hülye konkrét politikus tehet elsősorban. Hanem a választó. Ha ő nem lenne rá vevő, nem ezt kapná. De leginkább a rendszer - a parttalan egyenlősdi, a minden hülyének megadott választójogi marsalbot: a totális képviseleti demo, amit szokás ünnepelni, hogy mekkora jóság, hát kb. ekkora.

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.08.17. 12:34:43

@Viktus: Egy sérvműtétért biztos nem fizet az OEP a a kórházaknak 400k-t. A SOTE-n fizetősen 65k + az ápolás, összesen kb. 100k (tavalyi ár). Nem hiszem, hogy az OEP ennél többet fizetne.
semmelweis-egyetem.hu/wp-content/uploads/2011/04/terites_magyar.pdf

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.17. 12:41:49

@TaTa86.: Amire tökéletes ellenérv, hogy "az egészségügy nem üzlet".

@Dr. Zerge: A dohányjövedékivel nem rohannak a 0 dohánytartalmú termékek után. Az egészségtelen koffein- és taurintartalmú italokra kivetett energiaital-adóval rohannak a koffein- és taurinmentes italok után.

Mert pénzt sejtenek.

Bloodscalp 2012.08.17. 12:44:58

már rég összeomlott. még nincs kimondva de már csak látszólag működik.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.08.17. 12:51:02

@Counter: Én nem ebben látom a problémát. Persze az ipari méreteket öltő debil szociális demagógia engem is zavar.

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.08.17. 13:00:26

@Counter: Aki azt hitte, hogy a 300 forintik mentették volna meg az egészségügyet (miközben az EB járulékot jelentősen csökkentették), az hülye.

tarackos 2012.08.17. 13:04:35

@TaTa86.: Nehéz lenne. A svédek pl. 10 évig tárgyalták a nyugdíjrendszerüket. Az angolok másfél évet adtak a médiatörvényük előkészítésének. Nálunk 2 év alatt de facto mindent(!) feltúrtak. A mostani állapottal sztem nem is lehet szembenézni mert a régi már nem az új pedig még nem működik. (Ilyet amúgy csak egy pancser csinál, jővőre meg lesz a böjtje meglásd)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.08.17. 13:08:00

@Lavrentyij Pavlovics Berija: Aki azt hitte, hogy az önmagában megmenti, az hülye.

Így viszont beszélni se lehet róla, ami a reménytelenségnek egy még mélyebb szintje.

midnight coder 2012.08.17. 14:34:26

Az alapvető gond az a magyar egészségüggyel, hogy azt is ellátja, aki életében nem tett bele egy vasat sem. Illetve az, hogy kurva kevés a polgárok jövedelme, és ebből a kevésből nyilván nem lehet sokat egészségügyre költeni.

Az orvos persze ki tud menni - de kb. ugyanez igaz majd minden keresett szakmára a villamosmérnöktől a CNC esztergályosig. Ha beszéled a nyelvet, fiatal vagy, és használható a szaktudásod, akkor vár Európa. Itt meg maradnak cigányék meg a mostani középkorú korosztály, és akik még öregebbek.

kvadrillio 2012.08.17. 14:36:18

A magyar egészségügy mindig jó l működött, amÍg A RENCERVÁLTOZÁS ??! UTÁN NEM KEZDTÉK EL A MILLIÁRDOKAT KIVONNI BELŐLE, HOGY FIZETŐS EGÉSZSÉGÜGGYÉ ALAKÍTSÁK ÁT VELE !
AZ ORVOSOK MEG NEM MIND MENT KÜLFÖLDRE, HANEM SZÉPEN ÁTNYERGELTEK A MAGÁNKLINIKÁKRA, MAGÁN EÜ.SZOLGÁLTATÓKHOZ SOKSZOROS BÉRÉRT !

most meg azt mantrázzák, hogy fenntarthatatlan....:O)

TEGYÁK VISSZA A MILLIÁRDOKAT, OCCT MEGINT JÓ LESZ BENNE MINDEN !

ITT MEG HALÁL-SZIGET MŰKÖDIK RENDŐRI SEGÉDLETTEL A GERENDÁS ÉS BANDÁJA GAZDAGÍTÁSÁRA ?

MIT CSINÁLTAK EZZEL AZ AMERIKAI FOOTBALL-EDZŐVEL, BEDROGOZTÁK ÉS ÁTRABOLTÁK A NÉMETEKHEZ ?

.. a degenerált Blikk-hozzászólók meg tele vannak szintén kábszeresekkel ???!

eszem megáll.....
"

gnme 2012.08.17. 14:37:18

ha valami igazi gond volna az egészségüggyel, akkor azt a kormányzat kezelné

mivel nem kezeli, ezért nincs gond az egészségüggyel

indirekt bizonyítás vége

kvadrillio 2012.08.17. 14:37:25

"Tudatmódosító szereket találtak
az eltűnt edző vérében
Eltűnt a pénztárcája és SIM-kártyája, testén zúzódások vannak. Sződy semmire sem emlékszik.""

nu, ezek kerünek sokba a magyar eü-nek !

dzsaszper 2012.08.17. 14:39:09

@tarackos: a Mandiner épp hozzáteszi a maga részét a társadalmi vitához :)

kvadrillio 2012.08.17. 14:39:28

@midnight coder: occt ki szabja meg a polgárok jövedelmét ???!

AZOK AKIK TÖBBSZÁZ MILLIÁRDOT KILOPTAK OFFSHORE SZÁMLÁKRA ?!

doxo · http://nepgyermekei.blog.hu/ 2012.08.17. 14:39:49

Olyan nincs, hogy nem lehet kidolgozni egy működő rendszert. Legfeljebb olyan van, hogy valaki(k)nek nem állt érdekükben kidolgozni egy ilyen rendszert.

gnme 2012.08.17. 14:44:04

@doxo: én úgy láttam a tévében, kidolgozták a rendszert

maga papmagor örvendett neki, hogy el lehet fogadni a hálapénzt

tehát egyszer vonnak a fizudból a herdálásra, másodszor fizetsz az orvosnak/nővérnek az adózott fizetésből zsebbe, hogy ellássanak

ez a rendszer

kvadrillio 2012.08.17. 14:45:14

"Gróf Széchenyi István
1 hozzászólás Írta Attoca több éve
" GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami oknál fogva, ostoba vagy komisz emberek ülnek egy bölcs és becsületes nép nyakára, akkor a nép azokat a silány fickókat minél hamarabb a pokol fenekére küldi. De ha egy hitvány kormány huzamosan megmarad a helyén, akkor bizonyos hogy a nemzetben van a hiba. Akkor az a nemzet aljas vagy műveletlen..."
(Gróf Széchenyi István) "

NU, SUNYI KORMÁNYNAK SINCS HAZÁJA !
ELŐBB-UTÓBB ELSÖPRI ŐKET A NYOMORÉKKÁ TETT NÉP !

kisa 2012.08.17. 14:45:53

@TaTa86.:" Itt a népszavazással jönnek mindig... Gyurcsány azután mondott le, szóval ez politikailag érthető volt."

Tehát ezek szerint teljesen rendben van, ha egy kormány reformtörekvését (vagy nevezzük annak, aminek akarjuk) népszavazással megfúrjuk, hogy megbuktassuk nevezett kormányt. Függetlenül attól, hogy mi lett volna az intézkedés célja, hatása, miegymás. Csak hogy a gyurcsány takaroggyon.

De nem akarok elmúttnyócévezni. Miért nem lehet megnézni, hogy azokban az országokban, ahol működik az eü, mit csinálnak, hogy csinálják, és amit lehet, amit érdemes, azt adaptálni belőle?
Pl. orbán ötlete a fogászati nagyhatalom leszünk, nem lett volna hülyeség. De ahogy megvalósul, az természetesen csak a magánorvosok zsebét gyarapítja, az eü. nem profitál belőle. De az ő számukra ezek szerint az egészség mégiscsak üzlet.
Eh...

dzsaszper 2012.08.17. 14:46:38

első körben egy alapkoncepicóra/szempontrendszerre volna szükség, prioritásokkal.
Mármint hogy mit szeretnénk elérni és mi fontosabb minél.
Aztán lehet ebből cselekvési terv.
Ha elég jók és tiszták a prioritások, akkor a kevésbé fontos helyen bátran kell tyúkszemekre is lépni, ha szükséges.
Persze elsősorban a korrupció/mutyi tyúkszemeire kellene lépni, amiben a döntéshozó sokszor ellenérdekelt...

kvadrillio 2012.08.17. 14:48:18

@gnme: HARMADSZOR ÉS NEGYEDSZER MEG FIZETSZ MAJD A JÓL ELŐKÉSZÍTETT EÜ-BIZTOSÍTÁSI CSOMAGOKÉRT, AHOL MEGINT CSAK KIHÚZNAK BELŐLED EGY CSOMÓ PÉNZT, HA VAN MIBŐL ÉS VAN MIVEL KIHÚZNI ! :)

gnme 2012.08.17. 14:50:11

@dzsaszper: szerintem elég volna az is, ha egy józan parasztot leültetnének egy asztalhoz, adnának neki tintát/lapot meg fél üveg pálinkát és az határozná meg a szabályokat,, rendesen kalapban, pipával

többre jutnánk

doxo · http://nepgyermekei.blog.hu/ 2012.08.17. 14:50:55

@gnme:

akkor viszont én kérek elnézést.

gnme 2012.08.17. 14:53:39

@doxo: na, ugye hogy van benne rendszer? :-)))

ha fizetsz zsebből zsebbe, egyenlőbb ellátást kapsz

kvadrillio 2012.08.17. 14:55:43

MERAZÚÚÚGYVAAAN....ELŐSZÖR KIVONUNK FOLYAMATOSAN MILLIÁRDOKAT AZ EÜ-BŐL, LEGATYÁSÍTJUK TELJESEN, LÉTREHOZUNK, FINANSZÍROZUNK MAGÁNKLINIKÁKAT, KORSZERŰ DIAGNOSZTIKÁK BESZERZÉSÉT TÁMOGATJUK, HAGYJUK ODA ÁTMENNI AZ ÁLLAMI KÓRHÁZAKBÓL AZ ORVOSOKAT, ÁPOLÓKAT...A TÖBBI MILLIÁRDOT SZÉPEN LENYÚLJUK MAGUNKNAK, FOTBALL-AKADÉMIÁRA, SPORT LÉTESÍTMÉNYEKRE, (MER NAGYON SZERETÜNK A FIAMMAL DRUKKOLNI, MEG FOCICZNI NA ! :)), AZTÁN MAJD BEVEZETJÜK AZ EÜ-BIZTOSÍTÁSI FIZETŐS CSOMAGOKAT ÉS ÍGY , EZEKBŐL VISSZAKERÜLNEK A MILLIÁRDOCSKÁK...

CSAKHOGY EZ A NÉP MÁR ÉVEK ÓTA TELJESEN KI VAN ZSIGERELVE, ÉHEZIK, A SZÁMLÁIT, ORVOSSÁGAIT SEM TUDJA KIFIZETNI....

... ahogy azt móóriczka elképzeltehhhhhh...:o).

na4 2012.08.17. 15:06:49

70 felesleges, pazarló és veszteséges kórházat azonnal be kell zárni. Mindjárt lesz pénz.

almodhi 2012.08.17. 15:09:44

@kvadrillio: Köszönjük, hogy megmutattad, mekkora is a baj az egészségüggyel. Már a te gyógyszeredre sincs pénz... Pedig fontos lenne.

dzsaszper 2012.08.17. 15:09:45

@kisa: ennél azért bonyolultabb a helyzet. A magam részéről akkor értettem volna egyet a vizitdíjjal, ha
1. felmenő rendszerben a TB-be új belépőkre vonatkozik,
2. esetleg az állam kivásárolja -- kártalanítja -- a korábbi TB befizetéseket mindenkinél vagy egy kiválasztott korosztálynál, a többiekre nem vonatkozik.

egyébként lényegében az állam felrúgja a korábbi társadalmi szerződést. Értem, hogy valamit muszáj, de ez akkor is lényegében szerződésszegés. Akkor legalább a minimális negatív hatásra kellene törekedni.

dzsaszper 2012.08.17. 15:15:25

amúgy egy ajánlott olvasnivaló a háziorvosi praxisok jogbiztonságáról:
giulio.freeblog.hu/archives/2012/08/10/MIERT_JO_MA_HAZIORVOSSA_VALNI/

ez el van cseszve rendesen, nem lenne plusz költségvetési forrás megszüntetni. Igaz, akkor nem lehetne mutyizni a praxisok körül?

tomwar 2012.08.17. 15:19:23

@zero: En az es a ceg az elmult 10 evben 20MFt-t, es pontosan 41.000,-Ft-ba kerultem.
Nos, nem szeretnek tobbet fizetni, talan ertheto.

dean23 2012.08.17. 15:24:04

Újból be kell vezetni a vizitdíjat! Így mindenki fizetne részben aki igénybe veszi a szolgáltatást és nem arról beszélnénk, hogy 3 millióan fizetik 10 millió emberre a tb-t!
300 Ft-ra óbégat, mert az államnak kell fizetni, de egy szívműtét után csak odaad az orvosnak 50e Ft-ot és közben szidja az államot a dokinak, hogy jajj mért nem ad nekik magasabb bért hisz megérdemelnék... igazi hülye ország ez!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 15:24:22

Nem érdekel senkinek a véleménye, én mondom a magamét, ami biztos igaz és hasznos:

Az egészségügyet pár év alatt ki kellene vezetni az állam patronátusa alól. Ez mindenkinek jó lesz, az államnak, a betegeknek, az egészségeseknek, a doktoroknak, a bankoknak, a magyar honvédségnek, a baloldalnak, a jobboldalnak - egyes egyedül a szimulánsoknak, a potyautasoknak, az ingyenélőknek, a parazitáknak, a zavarosban halászóknak, a táppénzcsalóknak, a közpénzdézsmáló bürokratáknak, korrupt akárkiknek, alkoholistáknak, láncdohányosoknak, javíthatatlan drogosoknak és más destruktív és okkult elemeknek nem lesz jó, ők meg nem számítanak.

A számítástechnika és más technika vívmányait teljes gőzzel, erőbedobással, lendülettel és elkötelezettséggel kell bevezetni, reklámozni, megvenni. Kezdve az elektronikus előjegyzéssel és nem befejezve a da Vinci műtőrobottal.
Műtőrobotot minden kórházba!
El akar menni a világhírű sebész külföldre, mert ott tízszeres fizut kap? Menjen Isten hírével, de hébe-hóba műtsön távvezérelt műtőrobottal itthon is. Legyen lényegtelen, hogy ki hol van, a virtuális térben sok mindent le lehet rendezni.
Jól mondom?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 15:44:07

"Ha az alapvető problémát nézzük, vagyis azt, hogy kevesebb a pénz, mint amibe a szolgáltatás kerül, akkor három megoldás képzelhető el. Következő bejegyzésünkben ezeket a lehetőségeket vesszük sorra."

Nem lesz hosszú.
Pénzt kell adni rá.
Ennyi.
Csinálhatnak bármi a "szakpolitikusok", ha az adót csak lenyúlja az aktuális rablóbanda (kormány), és nem arra költi, hogy az állam működjön, akkor minden csak zülleni fog. Mint ahogy most züllik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 15:51:52

@kisa: 'zmeg. Ha a TB-befizetések nem látszanak meg az egészségügyön, akkor majd az a 300Ft/kopf meglátszott volna. Nem azért fizetem a TB-t, hogy utána még fizessek. Ugyanez igaz a hálapénzre (októberben műtenek, ott se fogok adni).
Amúgy elég sok statisztika készült, hogy a magyar ember akkor sem megy orvoshoz, ha beteg. (Pl. mert ha KKV-nél táppénzt kérsz, repülsz.) A vizitdíjnak az lett volna a lényege, hogy kevesebben menjenek orvoshoz...
Szerinted miért szavazott mindenki nemmel?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.17. 15:52:54

@dean23: Miért ad neki hálapénzt? Adna a fene... Egy üveg bort mondjuk.
Kap fizetést.

madarasi.abel 2012.08.17. 16:08:30

@Kara kán: nem.
Nem akarok olyan világban élni, amelyből kihalt a szolidaritás.
A műrobot árából meg itthon lehetne tartani tíz sebészt.

Waldeck 2012.08.17. 16:10:44

Közgazdaságtani alaptétel, hogy azokat a szolgáltatásokat, amikhez ingyenes a hozzáférés, azokat túlhasználják. Ez tény, ez a világon mindenhol így van. A vizitdíjat tehát már 22 éve be kellett volna vezetni, azóta százmilliárdokat (és menekülő orvosokat) veszített az ország, és a hosszú sorok miatt a valódi betegek is később, kaptak rosszabb minőségű ellátást.

Amikor volt vizitdíj, egy orvos ismerősöm azt mondta, hogy 15-20%-kal kevesebb a beteg, nincs átkozódás, hogy egy hőemelkedés miatt kihívják a mentőt, csökkentek a beszélgetni vágyó nénik, a hipochonderek száma, a semmiségek miatt bejáró emberek száma. Ez 15-20%-kal kevesebb rezsit, túlórát és orvosi túlhajszolást jelent, és ennyivel több idő, pénz és energia jutott a valódi betegekre.

A napnál világosabb tehát, hogy amíg ingyenes lesz az egészségügyhöz való hozzáférés, addig túl lesz használva. Nemzeti érdek tehát a vizitdíj, az egészségügyi potyautasok kizárása. Orbán a saját politikai érdekéért cserébe áldozta be az ország érdekét, amikor évekig hergelte a népet a vizitdíj ellen. Ő nyert, az ország vesztett.
Most persze menekülnek az orvosok, szakemberhiány van, szenvednek az itt maradó dokik mert így rájuk több meló jut, szenvednek a betegek, rossz mindenkinek. De lefogadom bármibe hogy Orbánt nem érdekli, hogy ebben ő is felelős a vizitdíj-ellenes ellenes kampány miatt, amivel legalább egy évtizedre visszavetette az országot ebben a kérdésben, de úgy általában is a kádári mentalitást erősítette meg a magyarokban.

Egyébként a vizitdíj ellen épp annyira jogos népszavazást tartani, mint mondjuk most az ÁFA-emelés ellen lenne jogos (amivel sokkal többet vesznek ki mindenki zsebéből, minden hónapban, mint amennyi az alkalmi vizitdíj lett volna). Ez egy szegény, és kádári állami mentalitásban szocializálódott ország, a többség bármilyen kérdést leszavaz, ami úgy kezdődik, hogy "fizetne-e...?" Ilyen alapon minden adót, illetéket, stb. szavazásra lehetne bocsátani - már ha van hozzá asszisztáló AB. Mi nem vagyunk Írország, ahol a nép - felismerve a nemzeti érdekét -, megszavazta a megszorításokat.

A vizitdíj természetesen nem a Szent Grál, de kapásból 15%-ot lehetne megspórolni vele. Igen érdekes lenne átvilágítani a kórházi beszerzéseket, mert úgy tudom rakásig van korrupcióval. Ez a másik, amin sokat lehetne spórolni. Persze ez is ellentmond a politikai érdeknek és logikának.

Tündér_Lala 2012.08.17. 16:14:45

A cikk jó és döntő módon egyet is értek vele.
Egy dologgal nem. A népszavazás tétje legelsősorban az volt, hogy hagyjuk-e privatizálni az egészségügyet vagy sem. Ebbe a kérdéskörbe a kavarás miatt belekerült a vizitdíj is (ami elvileg és jogilag valóban megkérdőjelezhető intézmény volt,) de valamit segített a finanszírozáson.
Ha a privatizációt végrehajtják, akkor lennének igazán nagy bajban a jelentős pluszköltségeket vállalni nem tudó betegek. A népszavazás még nagyobb katasztrofától mentett meg bennünket.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 16:20:47

@madarasi.abel:
A kgfb mintájára keüfb-ra gondoltam, más alapokon mint most. Ott is van szolidaritás.

Dub hadnagy 2012.08.17. 16:27:38

@almodhi: Ja, ha már egészségügy, akkor van az a személyiségzavar, amikor valaki csupa nagybetűvel meg sok felkiáltójellel kommentel

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.17. 16:27:45

@Waldeck:
A vizitdíj akkori bevezetése lehibázott volt. Ezt a nép leszavazta, de újra fel lehet vetni, mint bármit, amit indokol az új helyzet.
Én fidesz-fan vagyok, de helyeselném a vizitdíjat, sőt, az akkori 300 ft helyett 500 ft-ot tartanék helyesnek, mert az orvosok/asszisztensek akkor sem adták mindig vissza a 200 ft-ot az ötszázasból.

Az egészségügyet én teljesen magánkézbe adnám, meg amúgy a nyugdíjrendszert is, persze nem a karvalytőke, hanem jó kis nemzeti tőke, illetve önkéntes egyesülések kezébe, de csakis szigorú felügyelet mellett.
Az állam végre olyanokra tudna összpontosítani, ami a dolga: bíróságok, büntetésvégrehajtás, bűnüldözés, közigazgatás stb.

Megjegyzem, az oktatást is jobban magán-, illetve egyházi működtetésű alapokra helyezném, a fenti okokból.

Dub hadnagy 2012.08.17. 16:30:43

@Kara kán: az a baj, hogy az általad kizárandók az ország 70-80%-t (hasraütésen alapuló becslés) teszik ki, így csekély esélyt látok rá, hogy megvalósuljon

2012.08.17. 16:33:20

@zero: Most az egyszer tévedsz, nem is kicsit.

1.A nyugdijasok már kifizették a tb-jük saját részét, amig dolgoztak és volt munkaviszonyuk,amiből esetleg téged és mást is gyógyitottak, amikor még fiatalok voltak-- voltál--ingyen.
2.Már nem nagyon mennek el orvoshoz, mert nincs lassan élelemre pénzük, nem hogy gyógyszerre.
3.Azonkivül lassan nincs is hová menni, mert a keleti-északkeleti régióban nem hogy orvos, de már kórház sincs lassan, ugy hogy nincs hová menni.Max, a temetőbe, de oda az embert viszik.
4. Az ellátást gyakrabban veszik igénybe olyanok, akiknek "alanyi jogon" jár az ellátás. Igaz, ők sosem dolgoztak és igy sosem fizettek egy petákot sem. Ők pedig mindig kimaradnak a felsorolásból. Vagy már itt is megkülönböztetünk embereket?
5. Ha nem lenne ilyen fejetlenség az országban-igy az eü-ben is--ahol azért sorolnak át, állami fenntartású kórházakat, és az ott dolgozókat, önkormányzati fentartásúra, hogy ne kelljen nekik bért emelni--akkor talán nem ilyen szégyenletes volna a helyzet. Mert a munkáját ugyanugy végzi, ugyanott ahol eddig, csak hát Viktor és (Sz)ócska ezt is lerendezi--spórol.A betegeken.
Akkor mit várhatunk el, a lezüllesztett, szétvert, lassan minimálbérért dolgozó nővérektől, ápolóktól?
Vagy azt várod, hogy mindenki minimálbérért fog dolgozni, mert Viktor és (Sz)ócska azt mondta?
Hogy aztán ők --azaz a fidesz--még többet tudjanak lopni? Ez még viccnek is rossz!

Tündér_Lala 2012.08.17. 16:38:21

@Tündér_Lala: Így ha egyszer valahogy mégiscsak sikerül rendbehozni az államháztartást, az egészségügyet is gatyába lehet rázni. Kifogástalan ellátás persze soha nem lesz és a méregdrága leújabb technológiák bevezeteése is gondot fog okozni (mint a világon mindeütt)
Az egészségügyi személyzet bérezése valóban botrányosan alacsony (emiatt követelni is nehéz), de a magyar átlagbérezés (tizede a nyugatinak) meghatározza az ő méltányos fizetésüket is. Tehát a nyugati fizetések elszívó hatása akkor is érezhető lesz, mert soha nem fogunk tudni annyit fizetni mint ők. Viszont ha az elvárható tisztes megélhetés biztosított, akkor szerintem lényegesen kevesebben pályáznak el.

(A szellemet a palackból Molnár-Horváth kettős tevékenysége engedte ki. Nem vagytok mobilok, menjetek 200 Km-t keletre. Nem kedves, ha itt kell hagynom a barátaimat, a kivívott szakmai híremet, egzisztenciámat stb. akkor nem 200 Km-t megyek keletre, hanem 2000-et nyugatra. A volumenkorlát miatt elvesztett műtéti lehetőségek pedig (miközben a várakozó betegek köre nő) arra ítél egyeseket, hogy műtéti lehetőség híján elveszti megszerzett mátéti gyakorlatát . Értelemszerűen akkor is megy az illető.)

tudi 2012.08.17. 17:35:59

Má nem azért, de ha csak azért reformálunk, hogy több pénzt tudjunk valahonnan kitalicskázni, akkor ne csodálkozzunk, ha rosszul működik. Tudtommal mikor a Fletó alatt rámentek a jogosultságokra, hogy tényleg befizet e az illető vagy sem, akkor mindjárt lett pénz a rendszerben, de azt ugye jó magyar szokás szerint nem benthagytuk, hanem kivontuk, hogy van itt pénz lehet spórolni.

kisa 2012.08.17. 17:44:11

@dzsaszper: Egyébként az állam mostanság folyamatosan rúg fel mindenféle szerződéseket...
No, mindegy már, vizitdíj nuku, jobb ötletek meg nemigen vannak kormányzati szinten, a röghöz kötésen kívül. Amivel azt éri el, hogy lesz egy csomó mísz, kedvetlen, kevéssé lelkiismeretes orvosunk, akinek egyfolytában azon kattog az agya, hogy mikor léphet le végre, és vágja a centit.

Andriana44 2012.08.17. 17:44:34

Csak egyet nem értek: még csak fel sem kellene találnia új dolgot az aktuális kormánynak az egészségügy reformjára. Egyszerűen le kellene másolni azt, ami évtizedek óta működik Nyugat-Európában. Olyan nehéz ez? (Van egy olyan gyanúm, hogy nem lenne nehéz, csak akkor kevesebbet lehetne lopni).
Egyébként nonszensz, hogy most már ott tartok, háziorvoson kívül mindenhova magánban megyek. (Régebben csak fogdoki és nődoki, most már endokrinológus, ortopéd doki, szemorvos, minden-minden magán, ha nem azt akarom, hogy labdázzanak velem és hülyére vegyenek.)
Nagyon jól írta itt valaki, ilyenkor miért is nem egy bizonyos különbözetet fizetünk, miért a teljes árat?

Andriana44 2012.08.17. 17:47:56

@dean23:
Meg már 100-150-et zsebbe a dokinak, szívműtétért, én több ismerőstől is így hallottam.
És igen, nem értem, miért óbégattak anno a 300 forintért. Akkoriban két fagyigombóc ára volt, menjenek a csába az óbégatók. (Megjegyzem, nem is volt akkoriban addig a pár hónapig nyuggerekkel tele a rendelő). Ja, de amúgy egy közönséges gyógyszer felírásért a körzeti dokinak azért odaadják a 2 ezret zsebbe.

Andriana44 2012.08.17. 17:48:48

@kisa:
Szerintem leléphet már az elején, és a külföldi fizetéséből elkezdi törleszteni (röhögve), aztán bekaphatják.

kisa 2012.08.17. 17:51:05

@ColT: 'zmeg, a TB befizetésekbőlé tántorog az eü, úgy-ahogy. A 300 ft nem oldott volna meg semmit, de talán enyhített volna a nyomáson.
Ahogy előttem írták volt: a 300 forintot sajnálja, de 10-20-x ezreket kifizet zsebbe. Azért, hogy _esetleg_ jobb ellátást kapjon. De ha mindenki zsebbe fizet, akkor végső soron senki nem kap jobb ellátást.

kisa 2012.08.17. 17:55:03

@Andriana44: Ezt nem tudom, annyira nem vagyok képben. De ha így van, akkor adtunk a szarnak egy jó nagy pofont. :-)

vkaresz6 2012.08.17. 18:02:06

@tomwar: Kicsit zavaros a megfogalmazas de ha jol ertem az a problema hogy az elmult 10 evben 20M t fizettel be a TB kasszaba de csak 41.000-t vettel ki. Nos ilyen elofordul de ez a biztositas. Maganbiztositos rendszerben sem lenne askepp ess csak a miheztartas vegett. Lehet hogy ameddig nem ut be a krach az arany megmarad de 20m forint egy kemot sem fedez pl. Es lehet kell belolle 3... Akkor az arany gyorsan a visszajara fordul. Vagy egy autobaleset vagy cukorbeteg leszel vagy infarktus agyverzes kozepesen komoly mutet stb stb stb stb. Had ne menjek bele ezek eselyeibe. Tudom hogy ezek extrem esetek (amugy kozel sem azok) de ha ne adj isten rakos leszel akkor siman rad fognak kolteni 100m-t, Akkor majd a 20 nem tunik soknak. A maganbiztositok pedig nem kockaztatnak. Ok 60 eves korodig bevasaljak rajtad legalabb 1 kemo arat vagy egesz egyszeruen a biztositasod nem fog kiterjedni erre a betegsegkorre. Ha pedig megis akkor ugyanugy az allam penzere fognak szorulni a biztositok es ott lesszunk ahonnan elindultunk csak mostmar a biztositok profitjat is nekunk kell fizetnunk.

Amugy itt mutatkoznak meg az oktatas hianyossagai. Tul kell lepni azon hogy aki nem tudja az oszes fontosabb kolto baratnoit baratnoit es iskolait ido es helyrajzi szam szerint felsorolni az muveletlen es jo esellyel elveszit egy csomo pontot az erettsegin es abszurd esetben nem veszik fel emiatt modjuk orvosnak... Praktikusabb tudas kell. Nem az iroddalom ellen vagyok csak bizonyos tant'rgyak mennyisegen valo esszerusitesre. Akkor lehet jutna ido azokra a dolgokra hogy miert is draga a TB vagy miert veszelyes a devizahitel vagy mi a kulonbseg a kommunizmus es Gyurcsany politikaja kozott...(a tovabbiak elkerulese vegett NEM VAGYOK gyurcsanyista)

Tündér_Lala 2012.08.17. 19:34:57

@vkaresz6: Ez így van, de az emberek képtelenek belátni, hogy mindenkire sor kerül és ha valami különleges szerencse folytán mágse lesz beteg, akkor a szolidaritás elvén a másikon segített (és nem valami pénügyér zsebét tömte).

Andriana44 2012.08.17. 20:14:15

@kisa:
Úgy tudom, hogy a diploma kézhezvétele utáni 20 év alatt annyi időt kötelező itthon dolgozni, mint a képzés idejének a kétszerese. Tehát ha az orvosit elvégezte, akkor 12 évet kell itthon töltenie majd 20 év alatt. Szerintem ha rezidensként még kimegy külföldre, elkezdi törleszteni az ottani fizuból, akkor azért van esélye rá, hogy ne kelljen már itthon melóznia majd.

Andriana44 2012.08.17. 20:31:02

@Waldeck:
Simán lehet benne valami, hogy ami ingyenes, az túl van használva.
Itt van a rokonságban egy fiatal csaj. Majd kicsattan, vékony, szívós kis nő. De az folyton dokihoz jár. Havonta labor (mi a jó francnak), minden eredménye jó, de neki UH kell, de neki CT kell, ez a baja, az a baja, (szerintem leginkább az agyában van baja).
Azért érdekes, amikor be volt vezetve a vizitdíj, ő sem járkált, mert ahhoz már sz@rrágó a drága, hogy leperkáljon 300 forintot (amúgy furcsán van az ember összerakva, mert f@szságokra simán kidobja a 20-30-szorosát is). Szóval, nála is bejött, abban az időszakban nem járkált dokihoz. És többen voltak így biztosan.

kisa 2012.08.17. 20:56:02

@Andriana44: Jogos. De akkor mire jó ez az egész?

Andriana44 2012.08.17. 21:05:07

@kisa:
Jó kérdés. Lehet, hogy sokan amúgy is itthon maradnának, azért nincs mindenki diplomás megindulva külföldre...

allegretto23 2012.08.18. 10:09:29

@Tündér_Lala: Na, akkor nézzük az én szempontomat aki ugye képtelen vagyok belátni... jelenleg havi 76e Ft-ot fizetek eü+Tb hozzájárulást, mint önalkalmazó vállalkozó. Ez összegszerűen volt már több és kevesebb is az elmúlt években - attól függ, hogy megy a szekér a vállalkozásnak, a Tb-t akkor is be kell fizetni, ha egy vasat nem keresek. "Állami"orvost az elmúlt közel 18 évben- amióta újra M.o-on vagyok- "ingyen" összesen 3-szor láttam (1 csonttörés-gyanú röntgen, 1 részleges szalagszakadás, 1 ujjtörés- mindig ügyelet, á: kb 15-20e Ft lett volna magánrendelésen + 2 x jogosítvány, ami viszont fizetős). Minden más esetben magánrendelést vettem igénybe, mert nem engedhetem meg magamnak, hogy a váróban dekkoljam végig a napot, beutalóra várva. A gyereket többet látta ugyan a körzetiorvos, de már őt is magánorvoshoz viszem évek óta- hasonló okokból. Szűrővizsgálat, laborvizsgálat alapból magán. Most kötök magánbiztosítást (+30e Ft/hó), mert közeledvén a 60-hoz, lehet, hogy többször lenne rá szükségem. Nyugodtan mondhatom, hogy -többek között- én finanszírozom a magyar egészségügyet, miközben szinte nem veszem igénybe. Röhögve kifizettem volna a 300 (de akár 1000)Ft-ot is, ha ezzel elkerülhettem volna a 8-tól 16h-ig sorbanállást egy nyomorult beutalóért, de ezt a demagógnépszavazás megfúrta, az meg egy röhej, hogy most azzal jössz, hogy az egészségügy privatizálásának megakadályozása lett volna a célja, mert az milyen káros lett volna, amikor pl. most is azt vesszük igénybe, csak éppen a teljes összeget fizetjük még azután is, ameddig az ország 2/3-a egy vasat NEM fizet be a finanszírozásba. Mi a baj a magánegészségüggyel, meg a nemfizetők számára járó korlátozott ellátással? Az kinek az érdeke, hogy a potensebb - adó- és járulékfizető - réteget gyakorlatilag kizárja az állami ellátásból, de legalább is erősen korlátozza a hozzáférést? Most ugyanis az a helyzet, hogy nekem, aki rendesen fizetek évek óta ugyanúgy hónapokat/éveket kellene várnom egy nem túl bonyolult beavatkozásra, mint annak, aki egy vasat nem fizet( és nem azért, mert munkanélküli, meg nyugdíjas, hanem azért mert nem akar)- vagy fizetek ugyanezért közel egymillió Ft-t a magánklinikán. Elhiszem, hogy állami alkalmazottként nem annyira fáj, hogy órákat/napokat kell sorbanállni egy vizsgálatért ("-Főnök, holnap nem jövök, mer' orvoshoz kell mennem!-Menjen Gizike, majd kibírjuk maganélkül valahogy..), de magánvállalkozóként, vagy magáncég alkalmazottjaként ez már tud okozni fejfájást. Én kb innen datálom a fidesz lesüllyedését a mocsári egysejtű szintjére, ezóta a cinikus hazugság óta. A mai helyzet- orvoshiány, várólista, szemét generic gyógyszerek, lepusztult kórházak- ismeretében meg főleg védhetetlen, amit tettek.

allegretto23 2012.08.18. 10:25:18

@vkaresz6: a kemoterápia költsége közel nem ekkora... a -nálunk persze nem használt- legmodernebb = legdrágább gyógyszerekkel sem éri el a 10 milliós nagyságrendet pl az USA-ban, ahol azért beszedik tőled az utolsó fillért is, ha nincs biztosításod...a legtöbb kemo gyógyszer egy kúra tartamára megáll 2 millió alatt.

dzsaszper 2012.08.22. 17:05:25

@kisa: mármint a jobb ötletek hiányával? mert akkor egyetértünk.

Ha befektetésnek tekintenénk az egészségügyet és tisztességesen rendbetennénk, akkor egy csomó nyugati egészség-turistát ide tudnánk vonzani a fogászati turizmushoz hasonlóan. A nyugati TB-k meg lazán ki tudnák fizetni az itteni árakat normálisabb orvosi fizetés mellett is...

dzsaszper 2012.08.27. 08:33:52

másik rendszerszintű probléma, aminek a felszámolása nem igényelne óriási összegeket:
www.vasarnapihirek.hu/fokusz/betegek_ezrei_panaszkodnak
süti beállítások módosítása