A XXI. századi taktikai atomfegyver – Ilyen ország pedig nincs CCCXXXVII.
2012. május 25. írta: TuRuL_2k2

A XXI. századi taktikai atomfegyver – Ilyen ország pedig nincs CCCXXXVII.

  Interjút adott a Heti Válasznak Matolcsy György. És ha Matolcsy interjút ad, akkor ott van tartalom, van lendület, van flow:

  „Gazdaságtörténeti bravúrnak tartom, ahogy a kormánynak sikerült kizárólag belső forrásokból konszolidálnia az állam pénzügyeit. Olyan kiadási és bevételi szerkezetet alakítottunk ki a költségvetésben, amellyel véglegessé vált a pénzügyi stabilizáció, s hosszú távon fenntartható a 3 százalék alatti államháztartási hiány.”

  Az erős jelzőkkel és az öndicsérettel ritkán spóroló miniszter hiába jelenti be nagyvonalúan a végleges pénzügyi stabilitást és a hosszú távon fenntartható hiányt, ha ezt rajta kívül nem sokan látják/hiszik. A végleges stabilitás idilli állapotában miért kell évente (havonta?) többször is hozzányúlni az adórendszerhez? Ott van például a telefonadó, amit elfogadása után néhány nappal már módosítanának is a kormánypártok – de hál' Istennek változatlanul nem az emberekkel fizettetik meg.

  Ráadásul nem is a végleges stabilitás az unortodoxia csúcsa, akad itt jelentősebb verbálteljesítmény is: „A pénzügyi tranzakciós illeték olyan taktikai atomfegyver a XXI. században, ami lehetővé teszi, hogy a foglalkoztatás terén felvegyük a versenyt az ázsiai országokkal. Ahhoz ugyanis, hogy a foglalkoztatást növelni tudjuk, az élőmunka terheit kell mérsékelni.”

  A taktikai atomfegyver itt alighanem a csodafegyver teminust helyettesíti, mégiscsak szerényebb így. Ha viszont szó szerint kell érteni, akkor érdemes mélyebben végiggondolni a hasonlatot. A taktikai atomfegyverek lényege, hogy sose kelljen bevetni őket, kellő elrettentő erővel bírjon már maga a fenyegetésük is. A pénzügyi tranzakciós adóval viszont a dolgok jelen állása szerint nem ez a helyzet, nagyon is készül a bevetésére a kormány. Vajon milyen következményekre számíthat a pénzügyi rendszer, a gazdaság, az ország, ha Matolcsy taktikai atomcsapást mér a pénzügyi tranzakciókra?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr434542426

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.25. 12:27:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mennyibe került nekünk eddig a Fidesz szabadságharca? 2012.05.25. 11:36:02

Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a Fidesz ...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.05.25. 11:34:22

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.05.25. 11:33:35

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Trackback: Orbán elhalasztaná a 2014-es választásokat 2012.05.25. 10:11:43

A miniszterelnök úr a múlt héten még csak a pártok állami támogatásának megvonásával sokkolta a közvéleményt. A hét elején már a következő választásokon bevezetendő kötelező regisztrációval borzolta a demokráciáért aggódók idegeit. Mindezek azonban elt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2012.05.25. 14:36:27

@Apeiron: Ez nagyjából így lesz. Aki a spekulánsok ellen spekulál, az görönyössé teszi az árfolyamokat, egész egyszerűen azért, mert a spekulánsok kisimítják azokat. A spekulációnak stabilizáló hatása van.

tomwar 2012.05.25. 14:39:18

@Apeiron: A "vegigszamologep" nemzeti hianycikk mifelenk miniszteriumi szinten...

Amugy en elolvastam (kokemeny volt) MGy novekedesi tanulmanyat. Nyilvan mas is. Azutan BARMILYEN felelos posztot adni neki, a Nemzeti Jovofantaziakutato Egyszemelyes Zrt vezetesenel nalam a terrrorcselekmeny kategoriaja....

s 2012.05.25. 14:39:41

@tomwar: Egy kommentben olvasott hozzászólás szerint matolcsy számára az ideális foglalkozás a postás. Egyik szemével nézhetné a címzést a borítékon, a másikkal meg a házszámot. (Nem én találtam ki, sajnos, de kibaszott jó poén szerintem. )

s 2012.05.25. 14:42:35

Ahogy elküldök egy kibaszott kommentet, mindig ennek az elmeháborodott fasznak a fancsali képére ugrik a tetvedék böngésző. Abba kell hagyjam, mert egyszerűen leállnak a veséim, ha még egyszer meglátom a köcsög pofáját ennek a buzeráns faszkalapnak.

s 2012.05.25. 14:43:08

Tessék, most megint . . . ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

tomwar 2012.05.25. 14:44:01

@s: SZERINTEM IS!

Mi lenne, ha kineveznenk nemzeti konzultacios miniszterelnoki megbizottnak? Mire vegezne vele (EGYEDUL!!), mi is kikerulnenk a szarbol...

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:46:50

@s:
"Túl van ez kicsit misztifikálva, ez az egész közgazdaságtanosdi. Az a nagy helyzet, hogy ez valahol félúton van a tenyérjóslás és az esőcsinálás között."

Hát nem teljesen. Nem annyira egzakt, mint a fizika, de azért esőcsinálásnak sem nevezném. Tessék belenézni ebbe a könyvbe.

www.scribd.com/polkiju/d/13579453--Microeconomic-Analysis-Varian-HRNorton-1992

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 14:48:04

@tomwar: nincs poén. ha marasztalták volna az imf-t és végigvittek volna összes tanácsait, most boldogabb lenne kis- és egyszerű emberek tömege? nem. ugyanaz a fostenger lenne mint most, megszorításokkal, növekedés nélkül.
ez egy másik koncepció, más szakemberekkel, és erre szavazott a megjelentek 80%-a. nem az index címlap lakóitól meglepő persze hogy őrültet, elmebeteget kiáltanak, hanem hogy még a fideszes se veszi észre hogy ez egy kitervelt média-attak, a legegyszerűbb politikai indítékkal, és hogy szó nincs itt szakértelemről vagy annak hiányáról.

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:52:11

@tomwar: Hát igen. Egyébként Matolcsyt valahol sajnálom. Valószínűleg egy lelkes, lelkiismeretes jó alkalmazott lenne, dehát az ambíciók és a képességek, megerősítések nem fedték egymást, úgyhogy egy kis dörgölőzés után minisztert csináltak belőle, amire totálisan alkalmatlan. Most megpróbálja Adam Smith-ként és Steve Jobs-ként beállítani magát, dehát a Demokrata Kör hallgatóságán kívül minden tanult ember átlát rajta.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 14:52:35

@s: egy végzős évfolyam (talán erre gondoolsz tanfolyam helyett) felvenne hatezer csillió hitelt, megfelezné a "nagy ellátórendszereket", és elprivatizálna mindent ami mozdítható. az imf tanácsainak gondos követése közben el is hinné, hogy e bizony a szakértelem. erre van idomítva.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 14:53:05

@Vhailor:
nézd, ez az egész olyan, mint amikor 68-ban a baloldali liberális értelmiség úgy gondolta, hogy az elvtársakkal képesek átformálni a rendszert. elképzelni nem tudom, hogy miért hittél abban, hogy ugyanazok az emberek, akik a rendszert előzetesen 20-25 éve működtették teljesen megváltoztatják.

itt az egykori hazafias népfront vágott vissza az egykori politikai bizottságnak. a magyar közélet egykor volt kommunisták, és a jelenkori hazafias kommunisták harca. kommunista belügy. és ettől az egésztől a magyar lakosság többsége undorral fordul el. törökgábor az egyetlen politikai elemző, aki ezt demokráciának láttatja. meg persze a fizetett haverok a századvégnél. nincs katonai diktatúra, de nincs képviseleti demokrácia sem. nincs parlamentarizmus.

ennek megfelelően az összes parlementbe igyekvő párt támogatottsága nem éri el az 50%-ot. a választók többsége érdekből választ. ha nem mindenki. ott ül a a szülő, testvér, a gyerek a közhivatalban, vagy minisztériumban. jaj, ki ne rúgják. a magánszektorban alig ismerek olyat, aki biztos pártválasztó. tehát aki nem valamilyen pályázat, támogatás megszerzését tűzi ki célul, hanem végtelen ostoba módon ezekhez szükséges értéket állítja elő az egész politikai osztályt en bloc lehúzná a budin. ha tehetné úgy vágná szájon kövér lászlót, aki egyébként szájon vágna mindenkit. csak ő sem teheti. de ez igaz gyurcsány ferencre is. a politikai osztályra en bloc. ezek az emberek a magánszektorban közutálatnak örvendő gyűlölt emberek. csányi sándornak (a bankárnak) nincs példaképe. ha megkérdezik a fiatalokat, hogy ki szeretne gazdag lenni. akkor 100-ból 99 azt mondja, hogy gazdag szeretne lenni. de 100-ból 0 akar csányi sándorra hasonlítani. milyen elit az, ahol a leggazdagabbra senki se szeretne hasonlítani. most simicska lajost hagyjuk. mert őket a többség felakasztaná ha tehetné.

és ez az egész nem dramatizálás, hanem egész egyszerűen ilyen a közélet. főleg vidéken. ahol egyre kevesebb a valódi munkahely. tehát az, hogy láthatósági mellénybe beöltöztetnek néhány embert, akik kóborolnak az utcán, vagy a határban. és akkor matolcsy györgy várja a fellendülést. kirakat közmunkaprojektek vannak. itt nyílt egy tesco. 6 órások alig visznek haza havi 40 ezer forintot. és 6 hónap múlva a fele ki lesz rúgva, ha nem úgy ugrál, ahogyan a szélhámos boltvezető magyaráz. a multik középvezetői többségében szélhámosok. a hr/pr elöntötte ezeket is. olyan emberek vannak a piacon is pozícióban, akik sokszor egy körlevelet sem tudnak értelmezni. és akkor ez az ország várja a gazdasági fellendülést. persze a tesco is a támogatásokra hajaz. mert másképp nem tud versenyezni a cba-val. tehát ha van egy szélhámos, akkor az hozza magával a többit. mert az nem verseny, hogy a 100 méter valakinek 10, és másnak meg 200.

a felmérések szerint a fiatalok ötöde, a magasan képzett fiatalok négyötöde el akar menni magyarországról. tehát a rendszerbe eleve be sem akar lépni. elképzelni nem tudom, hogy mit vártatok.

itt prioritásokat szabva évente kell konszolidálni egy-egy területet. de ehhez források kellenek. szóval ez átmeneti külső eladósodás nélkül nem működik. csak az ügyletet valószínűleg nem a világgal kell leboltolni. a piacokkal. hanem a németekkel. hogy akkor nekünk most a régiós közoktatásra, és szövetségi szakképzésre kell pénz. vagy ahhoz, hogy a magyar munkás 55 éves koráig biztosan tudjon dolgozni a mercedes gyárban. és ne legyen kényszerrokkant. utána meg kényszermunkás. mert az nem vezet sehová.

hol van matolcsy györgy magától ennyire okos. vagy a kedvenc orbán viktorod. aki mond valamit az álmoskönyvből, vagy a hahota magazinból, és ettől a határon túli magyarok elsírják magukat. miért? arrafelé mindenki szellemi fogyatékos? vagy csak direkt utáljátok az anyaországban élőket? komolyan kérdem, hogy miért vártátok azt, hogy ez így működni fog?

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:54:46

@fremskritt: Ez az állítás feltételezi azt, hogy van koncepció. Nos, tavaly ősz óta, mikor kiegyeztek a bankszövetséggel és visszaállították a de facto többkulcsost, minden koncepció elveszett, azóta defenzívába szorultak.

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:55:46

@fremskritt: Már nincs mit privatizálni. Amit lehetne, azért maga az állam fizetne, hogy csak vigyék már.

piszter 2012.05.25. 14:58:32

az nem baj, ha hülye valaki, az se, ha szorgalmas és kitartó, de ha ezek találkoznak az katasztrófa...

s 2012.05.25. 14:58:39

@fremskritt: Nem hiszem, mert akkor mindenki megbukna. Ne is gyere ilyesmikkel, azok egy hajdúhadháztéglási fatelepet is gondosabban vezetnének.

tomwar 2012.05.25. 15:00:03

@fremskritt: A 8)%-ot mire ertetted? Mert felettebb erdekelne....
Szerinted Matolcsy zsenialis, es mindenki mas hulye. Aha. Kicsit ugy erzem, kiforditott a szar es a legyek tomegenek osszefuggeset...
Hidd el, az kivanom Neked legyen igazag, s jojjon el a Kanaan, stb. De meg egy rohadt delibabot se nagyon latok.
EN ugyanis beismerem a tevedesem. Matolcsy Gyorgy pedig nem - marpedig messze nem tevedhetetlen, a szamok szerint.

tomwar 2012.05.25. 15:01:06

@fremskritt: Ja, a novekedest nem latom. Vagyis csak az elegedetlen emberek szamaban.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:06:58

@s: persze, szakértelmük ellenére mégis ügyfélszolgálatosként meg excel-kitöltőként kezdenek. ez is a Cigányszaddam hibája lehet.
@Apeiron: ugye nem kell megmagyaráznom egy kezdeti koncepció és a körülmények alakította gazdaságpolitika közti különbségeket egy olyan kommentelőnek, aki szerint nincs már mit eladni.
@takacsb: lehámozva a szokásos áltudományos körítést, szerinted ez 2001-benvagy 2007-ben is így volt? mintha azóta lépett volna mindennek a helyébe a undor, gyűlölet. gyurcsányék megbuktak, de nem mindegy hogy rántják maguk után a teljes mai jobboldalt, vagy esik az magától is.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 15:10:20

@takacsb: Fogalmam sincs mi van máshol, de Felvidéken biztosan nem sírja el magát senki, amikor Orbán vagy Kövér vagy Semjén mondanak valamit.

1998-2002 között tényleg jók voltak a magyar-magyar kapcsolatok, sok ismerősöm dolgozott Magyarországon, mert volt munkahely.

Viszont, ami 2002-ben kezdődött és még most is tart az számomra felér egy óriási csalódással. Én személy szerint többet vártam mind a magyaroktól, mind a magyar jobboldaltól. 2010 után azt gondoltam, hogy a sok süket választási duma ellenére végre elkezdődnek az igazi reformok, és ott folytatódik, ahol 2002-ben minden abbamaradt. Hogy sikerül beindítani a magyar gazdaságot, az emberek délről végre kapnak munkát, mert a szlovák állam baszik rá munkahelyeket teremteni délen és keleten, hogy a felvidéki magyar fiatalok nem cseh vagy szlovák, hanem magyar egyetemekre kezdenek jelentkezni, úgy ahogy ez még a kilencvenes években volt, hogy okos infrastruktúra fejlesztésekkel sikerül gazdaságilag integrálni a Felvidéket ....

Ebből nem hogy nem valósult meg semmi, de még rá is tettek egy pár lapáttal azokra a rossz dolgokra, amiket a szocik csináltak - lásd. a poszt alanya.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.25. 15:10:31

@fremskritt: Te valami nagyon keményen ihatsz, ha szerinted Matolcsynál senki nem tudott volna jobb gazdaságpolitikát csinálni. Veres egy gazember volt, Kóka meg egy közbeszerzés-lovag, de az ország mégsem volt bóvliba vágva és nem vezettek be hetente új adókat. Nincs egy kibaszott gazdasági mutató, amiben Matolcsy jobb lenne, mint az elődei. És ez nem egy összehangolt média-attak a szemüvege ellen, hanem Matolcsy tökéletes alkalmatlanságának bizonyítéka. Egy felhúzható kínai műanyagpingvin is hitelesebb pénzügyminiszter lenne, mint ez a taktikai atomfegyvergyáros.

tomwar 2012.05.25. 15:12:46

@Apeiron: Igen, lassan be kellene kuldeni kozejuk Mr. Wolfot az orokbecsu mondataval..."Don't suck each others dick!"

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 15:12:56

@fremskritt: "ugye nem kell megmagyaráznom egy kezdeti koncepció és a körülmények alakította gazdaságpolitika közti különbségeket egy olyan kommentelőnek, aki szerint nincs már mit eladni."

Mindig előjönnek ezek a külső körülmények. Mindig más a hibás. Sohasem mi. Süket duma.
Egyébként a Szerencsejátékon és a Postán kívül mondanál bármit is, ami piacképes lenne egy esetleges privatizációnál és állami tulajdonban van?

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 15:14:33

Egyébként az ország kezd a Bazooka cirkuszra hasonlítani.

www.youtube.com/watch?v=s0ktKSRs6a4

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:14:38

@tomwar: nincs növekedés, ahogy az mszp utolsó éveiben se volt. mondtam én mást?
80%=Fidesz+Jobbik+LMP. mindhárom párt azzal kampányolt, hogy a nemzetközi pénzvilág helyett valami mást helyez előtérbe.
"Szerinted Matolcsy zsenialis, es mindenki mas hulye." ilyet hol írtam? matolcsival senkinek semmi baja nem volt 2002 előtt, gazdasági miniszterként. a pénzügyekért is ő lett felelős, ez médiaszempontból talán egy végzetes tévedés, talán jobb mint ha egy varga mihály arcát használták volna el ilyen célokra.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 15:15:08

@Apeiron:
nézd, ma már a high tech ipar is arra játszik, hogy ez a globális tőzsde móka bedőljön.

elsősorban azok a jól menő cégek, akik régóta a tőzsdén vannak. a dolog úgy működik, hogy vannak az cégalapítók, eredeti tőkefelhalmozók. vannak szakmai befektetők, kockázati alapkezelők, és feudális hadurak. egyszerűség kedvéért válasszuk ketté. vannak az iparosok, és a fináncok.

na most ezek érdeke egy pontig egyezett. mert az iparos kapott hitelt, kivitte a cégét a tőzsdére. a cég üzleti értéke brutálisan meg tudott ugrani. és ilyet ugye ki nem akar. mindenki ezt szeretné. csakhogy egy ponton túl az iparosok látják, hogy a világot a finánc majmok irányítják, akik véletlen ütögetik az entert. és a dolog addig működik, amíg minden szereplő az árfolyamok emelkedésében érdekelt.

de egy ponton túl egy óriásvállalat tulajdonosának mindegy, hogy mennyi az árfolyam. érdektelen. végtelen pénze van. ami fontos, hogy övé legyen az a vállalat, amit alapított. a saját cége. csakhogy azzal, hogy ez egy online buli, olyan sokszereplős játékká vált, hogy az eredeti tőkefelhalmozóknak egyre kevesebb hely jut az igazgatótanácsokban. és mindenféle stohmannokkal van tele. nem csak az olyan volt állami mutyi cégek, mint a mol, hanem olyan menő vállalatok, mint az apple, vagy a microsoft. jobs abba rokkant bele, hogy folyton el akarták venni a cégét a feudális hadurak. a google fiúk is bábuk a saját cégükbe. a hp azt mondta, hogy nem csinálják tovább. egyszerűen hülyeség az, hogy hozzá nem értő majmok irányítsák a vállalatokat. tehát itt a high tech ipar fordult a tőzsde ellen. az amerikai autógyártás példáján is lehet látni, hogy az egész világ nem a nyereség, hanem az árfolyamnyereség hajszolásáról szól.

szóval amerikában szinte mindenki felszámolná a tőzsdét ha tehetné, és az usa gazdasága nem roppanna tőle össze azonnal. és ugyanez lesz ázsiában. egy az amerikaihoz hasonló válság várható. egyszerűen azért, mert a jól menő vállalatok tulajdonosai egyöntetűen taccsra akarják rakni a kockázati tőkéseket. csak a japánok már úgy képzelik, hogy ezeknek bele kell verni a fejét az asztal sarkába. szóval azért kell imádkozni, hogy ebből ne legyen háború. vagy valamilyen brutális méretű válság. helyette épkézláb rendezés legyen.

belekotty 2012.05.25. 15:17:51

@s: Ha Matolcsy lennék, akkor széf adót fizetnél, vagyis mindent ami a széfedben van.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:19:21

@Apeiron: Privatizáció alatt rég nem azt értjük, hogy az állam elad egy kevésbé indokolhatóan állami kézben lévő, esetleg nyereséges vállalatot.
De ilyenre is lehetne példa: MVM, Paks, MÁV-Trakció. Második körben minden ami önmagában lehet hogy veszteséges, de az állami támogatásoknak köszönhetően jó üzlet lehet üzemeltetni: huszonvalahány Volán, maradék MÁV, kórházak, oktatás.
Olyan ügyes módszerekről nem beszélve mint a PPP, ha jól tudom ez is megszűnt 2010-ben.

belekotty 2012.05.25. 15:20:07

@takacsb: Hmmm... érdekes okfejtés volt. És bizony nem találok rajta fogást. Valóban biztosan árt a reálgazdaságnak ez a sok virtuális pénzzel való bűvészkedés.

s 2012.05.25. 15:24:32

@belekotty: Csakhát nem nagyon tudnád, hogy van -e széfem. Persze, ha matolcsy lennél, ez sem zavarna. Kifizettetnéd ha van, ha nincs.

tomwar 2012.05.25. 15:36:52

@fremskritt:
Nos, azert a harom part koze nem tennek egyenlosegjelet e tekintetben...pluszjelet meg vegkepp nem.
Ne szo szerint ertsd, csak ugy gondolom, hogy senki sem tevedhetetlen. Szamodra MGy tevekenysege elfogadhato, szamomra nem.

Ami azt illeti abban egyetertunk, hogy ha megkerdezed, hogy ki volt 2002-ben a gazdasagi miniszter, fogalmam se lett volna.
Egyutt a ketto sok neki. Es nem is neki valo. S mara egyre nyilvanvalobb.
SZAMOMRA.

belekotty 2012.05.25. 15:38:42

@s: Akkor a nincs széf adót fizetnéd. Különben is visszamenőleg megvizsgáltatnám az összes bankszámlát, aki többet vett ki kp-ban mint havi 47 ezer, amiből meg lehet élni, az a különbözetet befizeti széf adóként.

s 2012.05.25. 15:45:43

@takacsb: A kapitalizmus lényege, hogy bármiből, bármennyit nagyon gyorsan elő tudnak állítani, csak kifizessék. Ráadásul még túl drága sem lesz. A kapitalizmus létének az alapja tehát az, hogy bizonyos dolgok nincsenek, de kellene, hogy legyenek, ráadásul még fizetni is hajlandóak érte. Ha ezen feltételek bármelyike nem áll fenn, akkor homokszem kerül a gépezetbe. Manapság ez történik. Akik tudak fizetni, azoknak már lényegében mindenük megvan, ami hiányzik, az pedig valami olyasmi, ami nem igazán kell az élethez, és túl drága is lenne. Akiknek viszont az élethez valóban szükséges dolgok kellenek (étel, ivóvíz, lakhatás, ruha, közlekedés), azok nem képesek ezt kifizetni ezen az árszinten. (Azon az árszinten, amin az meg volt termelve.) A kapitalizmus tehát elérte a teljesítőképessége határát. Már nem kell semmi azoknak, akik fizetnének is érte. Új szisztéma kellene, de hosszú időn át stabial fennálló rend az ősközösség óta nem volt, az meg a mai viszonyok között nem alkalmazható társadalmi szabály lenne. Szerintem a válság igazi oka talán ez. Meg az is, hogy a kapitalizmus természetéből adódóan növekedést akar, mert a verseny lényege, hogy te légy a legnagyobb: növekedő fogyasztást, bevételt, céget, hasznot, mindent. Nincsen viszont végtelen növekedés, a fák sem nőnek az égig. A fenntartható gazdaság koncepciója lenne a kívánatos minden szempontból, még a környezetvédelmet, energiagazdálkodást is ideértve. Kinőttük a Földet, és ennek a kapitalizmus a legfőbb oka.

s 2012.05.25. 15:47:14

@belekotty: Tanácsadónak kellene lenned az NMG-ben, ha még nem vagy az. Gennyesre keresnéd magad vele.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:48:17

@tomwar: mindhárom az mszp-szdsz oldal ellen indult a választásokon, rengeteg közös mondanivalóval. gyurcsányt schiffer jelentette fel, miután budaházy előszedte a sukoró ügyet és a fideszes sajtó ráugrott.

tomwar 2012.05.25. 15:53:53

@fremskritt: Azt a franya KDNP-t mindenki kihagyja. Pedig micsoda nagyszeru politikusok!

Ki mas ellen indultak volna?

Az azota eltelt ket evben ritkan alltak egymas mellett, vallvetve, szemben a kormanyparttal...
(bocs, hogy en is elfelettem a KDNP-t...)

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 16:04:47

@tomwar: én nem tudom miben jobb vagy rosszabb egy kdnp-s politikus, műhelymunkában, szakértőkben az egyik legerősebb fidesz-tagozat.

belekotty 2012.05.25. 16:14:08

@s: Nekem ahhoz nincs gyomrom.

s 2012.05.25. 16:19:35

@belekotty: Na végre. Az első értelmes gondolat. :-)

takacsb (törölt) 2012.05.25. 16:29:14

@Vhailor:
a dolog attól működött, hogy bokros lajos 95-ben túlszorított. mert akkoriban mindenki beleszart a gatyába, hogy államcsőd lesz. 8%-os vámpótlékot vezettek be, 30%-ra pörgették fel az inflációt, stb. valódi strukturális átalakulás indult el, aminek persze 1-2 éves spéttel jelentkezett minden eredménye. 1997-2001 magyar gazdaság aranykora. viszonylagos ár, és árfolyamstabilitás, jelentős mértékű tőkebeármalás. de ezért orbán viktor nem tett semmit. egyszerűen ő következett a politikai váltógazdálkodásban. varga mihály csinált egy csendes kiigazítást. amiért az értelmiség, és a külföld mai napig tiszteli vargát. de az sem volt igazából semmi. itt annyi történt, hogy a horn kormány idején az ország a tankönyvszerűen a szigorú fiskális és a szigorú monetáris követte. ami áldozatokkal, és az állami vagyon jelentős mértékű kiárusításával járt. de ez az ortodox liberális politika legalább koherens volt. és átmenetileg sikeres.

de orbán viktornak ehhez mégis mi köze volt? mik voltak a szuper kormányzati intézkedések 1998-2002 között. egyet mondj már. már akkor is matolcsyzmus volt. bevezették a lakásépítésre kamattámogatást. ezzel felpörgött a lakásépítés. mondjuk egy 12 milliós lakásra a bank adott 10 millió hitelt. akkor az ugye kapásból 2 millió extra áfabevétel volt. és ha az állam adott 1 millió támogatást, akkor is jól járt. kurva nagy ötlet. csak amikor törlesztik a hitelt, akkor nincs áfa bevétel. na most ezeket az intézkedéseket szívta meg medgyessy. mert hirtelen 200 millárd állami lakástámogatást kellett volna kifizetni. a társadalomban a jövedelemeloszlás nem egyenletes. és hirtelen túl sokan akartak belépni. főleg úgy, hogy közben megemelték a közalkalmazotti béreket 50%-kal. és ugye jött a 13 havi nyugdíj. jóléti rendszerváltás. de ez nem csak a szocik hülyesége volt. hanem a politikai osztályé en bloc.

és ma magyarországon szinte nincs olyan biztos szavazó, aki ne azért választaná egyik, vagy másik pártot, mert valakije itt vagy ott van. a magánszektorban mindenki brutálisan államellenes. ezeknek a formációknak ott nincs szavazója egy se. akik eltartják az országot azok elfordultak az összes formációról. orbán már nem is ezt réteget akarja megszólítani. hanem a maradék hülyétől várja, hogy visszaküldjék a nemzeti konzultációs kérdőívet. miközben az ország a térség legszegényebb országa lesz. és egyébként brutális mélyszegény réteg van. gyerekekkel. nem csak cigányokkal, hanem magyarokkal.

nyílt egy tesco. 6 órában vesznek fel embereket. havi nettó 40 ezer forintnál nem fizetnek többet. mellé 5 ezer utalványt. na most ide szinte csak fiatal gyerekes családanyák jelentkezek. mert az legalább biztos munkahely. csakhogy ezeknek az embereknek a többsége ki lesz rúgva. mert majd ilyen, meg olyan támogatásért cserélni kell az embereket. és különben is. és a magyarok úgy, mint a cigányok nekiláttak ügyeskedni. seftelni ezzel azzal. lomtalanításnál kiraksz egy fadarabot azonnal megjelennek. nem csak a cigányok. a magyarok is. balkáni országgá változott a vidék. miközben egyeseknek milliárdjai vannak. állami támogatásból, állami megrendelésből, állami visszatérítésből. gyakorlatilag minden az állammal kapcsolatos ügylet korrupt. az összes.

építenek egy villamospályát. ellophatnának bármennyi pénzt. mert az unió 80%-ban finanszírozza. a népnek alig kell pénzt betenni. és nem tudja megbecsülni, hogy az valójában mibe kerül. tehát bármennyit lehetne lopni. de nem tudják kiszámolni. nem tudják összeadni a tételeket. a fővállalkozó se. a legnagyobb magyar üzletember szuper ász. és nincs aki megépítse a pályát. effektíve nincs hozzá szakember. itt nem csak az a probléma, hogy lajos nyeri a közbeszerzést. mert ezt pont a sanyi nyerte. hanem, hogy ezek az emberek valamiért ezt nem tudják megépíteni. túl nagyok ehhez ezek a cégek. a cégvezetők intellektuálisan eltunyultak. a politikai osztály a támogatóival totális hatalomra tört. de ahhoz ez a garnitúra kevés.

belekotty 2012.05.25. 16:47:17

@fremskritt: Mindenesetre adnak egy-két értelmes kormányzati szakembert. Pl ott a Mészáros József, aki legalább ért a nyugdíjszakmához és viszi a nyugdíj ágazatot. Nem is merik valami dilettánsra bízni, mert qrva sok szavazót vesztenek, ha valami zavar keletkezik a nyugdíj folyósításban. A nyugdíj ágazat nagyon necces, mert nagyon bonyolult a jelenlegi, húsz-harminc év alatt kialakult rendszer, kevés ember látja át. Mondjuk az informatikájuk kőkorszaki programokon alapul, de működik. Egy ott dolgozó ismerősöm mesélte, hogy még a nyolcvanas évek végén írt assembler programok és saját adatbázis kezelő vezérli a nyugdíjfolyósítást.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 16:49:28

@s:
a kapitalizmus városi, városias méretek között tartható fent. de a világ nem tud egy óriás metropolisszá válni. nem csak azért, mert a konzervatívok ezt nem akarják. hanem azért is, mert az eredeti tőkefelhalmozók egy jelentős részének ez nem érdekük.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 17:17:18

@fremskritt:
ez nem volt így se 2001-ben, se 2007-ben, de 2010-ben sem. ez most van így.

maskep 2012.05.25. 17:23:00

"A taktikai atomfegyverek lényege, hogy sose kelljen bevetni őket, kellő elrettentő erővel bírjon már maga a fenyegetésük is."

Kedves Turulmadár!

Te már nyilván nem voltál sorkatona, így hiányzik az a felemelő élményed, mikor az imperialista NATO előrenyomulását megállítottad a Tiszánál, ellentámadásba lendültél, és meg sem álltál San Franciscoig, ahol is a Golden Gate hídról lógatva a lábadat meg a kalasnyikovodat, rágógumit osztogattál a csóró ámerikaiaknak...

Matolcsy és én még voltunk sorkatnák, legalább is kor szerint lehetséges. (Persze, nincs kizárva, hogy Matolcsynak ezt is a felesége intézte, mint a magánnyugdíj-pénztárát is...) De mi tudjuk, hogy az elrettentés magának AZ Atomfegyvernek volt a lényege. Különösen addig, amíg ebből csak a stratégiai fajta létezett, melyből néhány darab egy egész ország teljes megsemmisítésére elég lett volna!

A taktikai atomfegyver ezzel ellentétben, harctéri, korlátozott nukleáris csapás végrehajtására készült: Elméletben a lakosságot megkímélte volna.

Nomármost, a taktikai (korlátozott) atomfegyver-bankadó eszerint nyilván csak a bankokat sújtja, a zembereket megkíméli, és ezáltal biztosítja hősies harcunk végső győzelmét.

Kérem, hogy ennek tudatában fogalmazd át a minősítésedet: Nem elrettentés a cél, hanem valós csapásmérés az ellenségre, ez esetben a bankokra, a zemberek megkímélésével.

Ponyimájes?

maskep 2012.05.25. 17:31:58

@Vhailor: "...eltávolították Benes puszipajtásának szobrát a Kossuth térről."

Melyik barátjára gondolsz? Károlyi Mihályra, aki a Masaryk nevű Benes barátja lehetett (volna, de nem volt)?

maskep 2012.05.25. 17:37:57

@Vhailor: "Ettől függetlenül a primitív hozzáállás mindenhez, a műveletlenség, a totális dilletantizmus maradt."

Mutatis mutandis...

Nyilván unortodox-történelmet tanultál, Barrikád-szalagcím szinten. A tényyek ugyanúgy nem zavarnak a hangzatos elméletedben, mint Matolcsyt.

Dr. GGG77 2012.05.25. 17:48:57

Nem vagyok szexuálpszichológus, de:

1. MGy-nek valszeg 7 cm alatt van a farka. (ezért is vonzódik Kínához).
2. Az általános iskolában, felső tagozatban ezen betegre röhögték magukat az osztálytársai (a lányok is).
3. Dugás max a házassági évfordulón jön össze (orál nélkül, olyat sose kapott).

Dr. GGG77 2012.05.25. 17:52:52

@Diocles: Állami, haveri kifizetőhelyek felszámolása, átalakítása, egykulcsos elmebaj elfelejtése. Dióhéjban.

s 2012.05.25. 18:00:28

@Dr. GGG77: 1. A Földfelszín alatt? Akkor baszogasson vele vakondot, ne pedig bennünket.
2. Nem ez bántotta igazán szerintem, hanem az, hogy még a pedellus három éves fiának a fasza is nagyobb volt.
3. Igen. Kurvára úgy néz ki, hogy ez a barom az adóvisszatérítésen kívül mást még nem nagyon élvezett az életben.

s 2012.05.25. 18:04:03

@maskep: Akkor te bizonyára azt is tudod, hogy miért kell becsukni a szemünket atomvillanás esetén. Azért, nehogy belefolyjon az acélsisak.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 18:40:27

@maskep: Javaslom nézzél utána kinek vendégszeretetét élvezte 1920-22 között, és hol :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.25. 19:46:19

Matócsny Orbán taktikai öntököndöfő handzsárja.

Robinzon Kurzor 2012.05.25. 20:21:22

Matolcsy önmaga a pusztító atomfegyver.
Orbán csapást is mért vele ránk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.25. 21:20:42

Javaslom a sorozat következő elemének az

Öt gyereket szerettem volna, lett belőle három, mindhárom fiú. De azt hiszem, a három fiú felér legalább öt lánnyal. – Ilyen ország pedig nincs CCCXXXVIII.

címet.

Az Őrezred pedig ellenőrizze a parlamenti vízvezeték-csöveket, mert biztos, hogy adagolnak benne valamit, és biztos, hogy az nem jó az országnak.

2012.05.25. 21:39:51

Atomcsyt nekik.

öööö, szal ez a csávó orvosi értelemben biztos normális? majd rákérdezek mostmár az új konzultációs(több 100 millába kerülő) izében. mondjuk adhatnák az éhező gyerekeknek. de gondolom azok annyit is érnek a FIDESZES felfogás szerint.

HaKohen 2012.05.25. 21:55:33

@Robinzon Kurzor:

Te is meg vagy említve a könyvben, amelyről a következő link szól:

index.hu/belfold/2012/05/18/kepzelt_fideszes/#

csi szi 2012.05.26. 07:52:18

@Robinzon Kurzor: @HaKohen: Ez vmi Kende-szintű szarság. Vagy a néhai Popper P. értekezéseire hajaz (őt szerencséjére elvitte az ördög rögtön a fityesz visszatérése után, biztos őt is Orbán rémítette halálra, mint Hofit 2002-ben).

csi szi 2012.05.26. 07:57:17

@takacsb: Pontos helyzetelemzés...

rohadjmegARCgeci 2012.05.26. 08:00:15

_Nincs mit taktikázni a képlet egyszerű!Megdöglesztették az összes kisvállalkozót és a maradék 2,6 millió munkavállaló nem képes eltartani a közmukikat a poltikai elitet és a nyugdíjasokat!Ennyi volt,köszönjük viktor!

csi szi 2012.05.26. 08:09:20

Egyébként látom már nincs orbanviktor.hu-s biznisz Turul. :)

SuperBrain 2012.05.26. 08:44:08

Az őskori agysebészeti módszerrel műtött kormányos viharkabátban tekergeti a kelet-európai banánt, amely lassan a fülkeforradalom szakrális bumerángjává változik az unortodox gyorsnaszád térszerkezeti fordítókorongján, a komprádor-szivattyú szűnni nem akaró zakatolása közepette és valahol felhorkan egy dakota ló…

HaKohen 2012.05.26. 09:27:10

@csi szi:

Tudtál-e elolvasni-e néhány mondatot a könyvből? Vagy csak úgy csípőből ide-e hánytad a gyűlölködésedet?

Bizonyára jó keresztény vagy, aki naponta forgatja az Újszövetséget. (Ha tudod, hogy miről beszélek.)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.26. 12:12:01

Matolcsyval kapcsolatban két típusú ember létezik:
1. Aki még komolyan veszi, amit mond és felhúzza magát rajta
2. Aki rájött, h M. polgárpukkaszt és jót mosolyog rajta.

Én már a második tábort gyarapítom.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.26. 12:43:56

@politicus: Ha Matolcsy @matolcsy volna a mandin, roppant szórakoztató és hasznos volna, pl. nem volna többé szükség a nálánál nehézkesebb aristóra.

Így viszont felveti azt a kérdést, hogy ha a miniszter szórakoztatással foglalkozik, ki foglalkozik miniszterkedéssel? És mire jó ez?

csi szi 2012.05.26. 16:20:57

@HaKohen: Hogy jön ide a kereszténység? Megkérhetlek, hogy ne keresztényezz? :))
Az indexes ismertető elég volt, hogy képet kapjak róla...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.26. 16:42:00

@s: "Ne haragudj, de ez sértés Egely Györgyre nézve."
Ebben azért nem vagyok biztos! ;)

"Ő egy egyszerű, rendes sarlatán."
Mind a ketten azok. Olyan dolgokhoz "szakértenek", amihez nincs kellő tudásuk.

"Szerintem ő a Higgs bozon. "
Ezt kikérem magamnak a bozonok nevében! ;)

@belekotty: "Egely téves következtetéseket vont le, Egely nem elmebeteg. "
Matolcsy sem. Csak elhiszi, hogy ő mindent tud. Sőt minden jobban tud!

csi szi 2012.05.26. 18:09:13

@s: Ugyan, nem kell túlozni, Matolcsy kókler, amilyen sok ezer rohangál ebben az országban, én is ismertem hasonló figurákat, érdekes módon több tanár volt köztük, de munkahelyi főnök is. :)
Matolcsy legalább elvileg közgazdász, legalábbis úgy tudom diplomája van róla, Egely egy gépészmérnök aki elméleti fizikusnak adta ki magát, mert a KFKI-ban dolgozott valamit.

déjá vu39 2012.05.26. 18:27:04

@fremskritt: " ... egyéb okot nem látok hogy miért ne lenne ez a fickó fényévekkel jobb mint a fémkereskedő veres, vagy a helikopteres kóka. "

Hát, az okot én sem látom, de nem jobb. Nem hogy fényévekkel, de egy centivel sem.

Merthogy a tények makacs dolgok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.27. 08:37:19

Azt a szállóigét kihagytátok, hogy atomfegyverekkel általában a középkorba akarnak visszabombázni egy országot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.27. 08:40:50

@politicus:

"Aki rájött, h M. polgárpukkaszt és jót mosolyog rajta."

Mert az ugyebár már mindjárt elfogadható, ugye? Ilyen embereket kell beszavazni a Parlamentbe, ugye? Vagy olyan pártot, amelynek kormánya ilyen emberekből áll, ugye?!:)

Robinzon Kurzor 2012.05.27. 11:52:37

@politicus:

Amikor Veres Jani meg Kóka polgárpukkasztott, arra valahogy nem tekintettetek ilyen megengedően.
(Nagyon helyesen.)

Sőt, igen mély volt a meggyőződés, hogy ilyen faszok nem lehetnének egy Fidesz-kormányban, holott Orbán már akkor is csak faszságokat mondott gazdaságilag (népszavazás & co.).

Aztán mi lett belőle?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.27. 12:14:34

@Brendel Mátyás: Költői kérdés: szerinted egy Veres Jánost pharoszi világítótoronynak tekintő embernek mennyi jogalapja van bárkit is kritizálni, bármit is szóvá tenni?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.27. 12:16:50

@Robinzon Kurzor: Te viszont már akkor is kurva kritikus voltál és csak úgy szikrázott a blog világ az éles megjegyzéseidtől, ugye?

Robinzon Kurzor 2012.05.27. 13:07:45

@politicus:

Nyilván tudsz tőlem idézni mondjuk Veres Janit támogató kommentet, különben mire lenne ekkora mellényed?

Ha már ott legbelül megvan a felismerés, hogy Orbán ezt nagyon elkúrta és legjobb esetben is legkisebb rossz lehet 2014-re még egy korábbi elkötelezett (de nem hülye) fideszes számára is, akkor miért nem lehet ezt férfiasan vállalni?

Vagy hallgatni róla, a fölényeskedő viccelődés helyett?

És akkor én sem lennék kénytelen beletúrni az orrocskádat abba, amit akkor csináltatok (ti = Reakció, Jobbklikk, stb.), amikor Veres adta a győzelmi jelentéseket.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.27. 13:43:52

@Robinzon Kurzor: A te és a hozzád hasonlókban nem az a közös, h fennhangon támogattatok bármit is, hanem az, h legyen szó bármilyen kormányról, valahogy nektek mindig mindenről a Fidesz jutott eszetekbe. Hát nem fura?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.27. 19:35:37

@politicus: egy nem költői kérdés, mi a f.szról beszélsz?!

csi szi 2012.05.28. 08:07:36

@Brendel Mátyás: Na itt is felbukkansz?:)

A többieknek: www.google.com, kezdjétek el begépelni a keresőmezőbe a brendel mátyás nevet, és figyeljétek a keresési tippeket. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 08:52:23

@politicus: most, hogy Fidesz kormány van, nem az a furcsa, ha valakinek a kormányról a Fidesz jut eszébe, hanem az a szánalom, ha mindenről Veres János. téged érdemes volna mutogatni, ketrecben.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.28. 10:14:40

@Brendel Mátyás: mi van, Mátyás, erőre kaptál?
Bátorság! :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 12:04:03

@Brendel Mátyás: Már a kérdést sem értetted like bajnok, mégis mire reagáltál?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 15:19:59

@politicus: te mire reagáltál, te vadbarom?! bazdmeg, egy összefüggő párbeszédet nem tudsz összehozni senkivel sem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 15:24:40

@politicus: @Robinzon Kurzor-t is azzal vádoltad, hogy Veres János rajongó, meg nekem is azzal jöttél. holott egyikünk sem írt semmi olyat, ami alapján ezzel jöhettél volna.

vagy rögeszmés hülyegyerek vagy, vagy pedig egy baromarcú vitázó, aki szándékosan jön folyton ezzel.

mindenesetre szánalmas egy fasz vagy, az biztos.

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 17:31:40

@politicus:

Hogy "te és a hozzád hasonlók" mit támogattatok fennhangon, az elég jól dokumentált: ezt a Fideszt.

Hogy éveken keresztül neked és a hozzád hasonlóknak "legyen szó bármilyen kormányról, valahogy nektek mindig mindenről" az MSZP "jutott eszetekbe. Hát nem fura?"

Biztos szégyen, hogy nem tudtam lelkesedni egyik korrupt bagázsért sem ebből a választékból, ezért nem támogattam fennhangon egyiket sem.

Ne nekem kelljen már elnézést kérnem, mert számomra a 2008-as népszavazás óta teljesen világos, hogy ebben a ciklusban is csak elkúrás lesz, mert minden értelmes gazdaságpolitika útjában ott áll a 300 forintos egységáron vett hárommillió szavazó (maradéka).

Elfogadom, hogy te még keresed a menekülőutat, a korábbi meggyőződésedtől való emelt fővel távozás lehetőségét, de hidd el: ez a vagdalkozás nem az az út.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 18:38:27

@Brendel Mátyás: @Robinzon Kurzor:

Na, utolsó kör Urak és csak a nyilvánvaló tévedéseket tenném helyre.

BM:

1. mandiner.blog.hu/2012/05/25/a_xxi_szazadi_taktikai_atomfegyver_ilyen_orszag_pedig_nincs_cccxxxvi/fullcommentlist/1#c16837400

2. Sehol sem állítottam, hogy Robinzon Veres-fan lenne, sőt éppen ellenkezőleg, azt írtam, hogy "nem az a közös, h fennhangon támogattatok bármit is...". Hogy ebből te hogy jutottál a fenti következtetésre, azt egy nem szocialista aggyal rendelkező sosem fogja tudni megérteni.

Robinzon:

Két dolog egész könnyedén visszakereshető: 1. a Te és 2. az én mandiner (és egyéb) blogos aktivitásom. Ebből könnyen leszűrhető, hogy Veled ellentétben nekem az előző kormány idején az előző kormány, a mostani idején pedig a mostani jut eszembe. Pozitívan erről a kormányról 2 éve írtam utoljára egy cikket. Azóta minden tekintetben kritikus hangon szóltam a kormányzati intézkedésekről.
Ellenben Te az előző kormány idején sem az akkori kormányt kritizáltad, hanem a Fideszt (ezt a fentebb magad is elismered).
Szerintem eltévesztetted a házszámot és a saját démonjaiddal vitatkozol.

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 20:33:19

@politicus:

Démonjaim nem nekem vannak; nem nekem kellett kiszeretnem rajongásom korábbi tárgyából.

És a kormánykritikád persze kemény vagy mint a Vídia: Matolcsy polgárpukkaszt, ez csak úgy szikrázik és horzsol, annyira kőkemény.
Verest is ennyivel intézted el?

Igen, a Fidesz-közeli blogokon az MSZP-kormány idején nem álltam be a sorba az agyatlan és egysíkú MSZP-fikázásba, hanem számon mertem kérni az önfeledten maszturbálókon, hogy Orbán még az aktuális MSZP-baromságnál is nagyobb baromságokat nyom.

Tetszettek volna akkor észrevenni a "nyilvánvaló tévedéseket" és akkor nem most kellene bizonygatni, hogy te már 2 éve mekkora ellenálló vagy.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 20:54:24

Eddig sem rajongtam senkiért, ezután sem fogok, így kiszeretni sincsen miből.

A kormánykritika nem egy kommentre való hivatkozást jelent, mint az nyilvánvaló, hanem az írásaimra. De úgy látom, írásokat nem olvasol, csak minden poszt alá (vhol a 200. nál járhatsz) monomániásan ugyanazt a számonkérő 10 sort illeszted. Hasznos lenne ám legalább az én írásaimat elolvasni, mielőtt vitába szállsz.

"Igen, a Fidesz-közeli blogokon az MSZP-kormány idején nem álltam be a sorba az agyatlan és egysíkú MSZP-fikázásba, hanem számon mertem kérni az önfeledten maszturbálókon, hogy Orbán még az aktuális MSZP-baromságnál is nagyobb baromságokat nyom."

Vicc, már másodszor ismered el, hogy az előző kormányt nem ekézted, ehelyett az akkori ellenzéket kritizáltad. De rajtunk viszont már számon kérnéd ugyanezt a magatartást. Ráadásul ezzel a háttérrel az én idézeteimet parafrazeálod, miközben erre semmilyen erkölcsi alapod nincsen (részben, mert elismerted, hogy a kritikád évek óta egyirányú, részben mert nem ismered az írásaimat és úgy fogalmazol meg sommás véleményt). Röhej.

De engedd meg, hogy visszafordítsam az idézett szövegedet: ha én nem állok be az agyatlan és egysíkú Fidesz-fikázásba, hanem számon merem kérni...., akkor én a te logikád szerint számíthatok az elismerésedre?

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 21:12:10

@politicus:

Hogy Gyurcsány elkúrta az teljesen nyilvánvaló volt már akkor is.
Napi rendszerességgel miért is kellene ezen rágódni?

Vagy csak úgy lehet a Fideszt (már előre, még ellenzékben) kritizálni, a tisztelt Fidesz-kedvelő szerzők tényszerű "tévedéseit" helyretenni, ha előbb én is odaköpök bő nyállal, mert ez a szokás?

Nem a kritikám egyirányú: sőt, kifejezetten leírtam, és te az előbb számon is kérted rajtam, hogy mindenkit kritizálok.

A "sommás vélemény" pedig konkrétan az volt ugye, amit konkrétan az itteni hozzászólásodra írtam, miszerint Verest is elintézted-e annyival, hogy polgárpukkaszt?

Innen indultunk; nota bene erre válaszolhatnál.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 21:19:17

"Hogy Gyurcsány elkúrta az teljesen nyilvánvaló volt már akkor is. Napi rendszerességgel miért is kellene ezen rágódni?"

Orbánon is napi rendszerességgel rágódsz

"Vagy csak úgy lehet a Fideszt (már előre, még ellenzékben) kritizálni, a tisztelt Fidesz-kedvelő szerzők tényszerű "tévedéseit" helyretenni, ha előbb én is odaköpök bő nyállal, mert ez a szokás?"

Nem csak úgy, ellenben sokat dob az ember hitelén, ill. aki nem így tett korábban, az ne kérjen számon semmit másokon.

"Nem a kritikám egyirányú: sőt, kifejezetten leírtam, és te az előbb számon is kérted rajtam, hogy mindenkit kritizálok."

Nem. Nem ezt írtam. Olvasd már el!! Idemásolom, hátha segít: "legyen szó bármilyen kormányról, valahogy nektek mindig mindenről a Fidesz jutott eszetekbe."

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.28. 22:22:33

A csalódott ballib és a csalódott jobbos azon vitatkozik, hogy melyikük őszintébb és kérlelhetetlenebb kritikusa saját, lejáratódott oldalának. Ez mindent elmond a mai helyzetről. Itt kell abbahagyni! :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 22:42:29

@politicus:

1) De, Robinzon Kurzorral is egy olyan vitát folytattál, ami arra ment ki, hogy veres János fan. Például:

"politicus · mandiner.blog.hu 2012.05.27. 12:16:50
@Robinzon Kurzor: Te viszont már akkor is kurva kritikus voltál és csak úgy szikrázott a blog világ az éles megjegyzéseidtől, ugye?
"

2) A Nekem feltett költői kérdésed is erről szólt.

3) Ergo aljas kis, hazudozós köcsög vagy.

4) Igazából majdnem mindegy, hogy valakit le Veres János fanozol, vagy azt kéred számon, hogy miért a Fidesz jut eszébe a mostani kormányról. Az utóbbi ha lehet, még bugyutább volt tőled.

5) Sötét kis hülyegyerek vagy, mert veled a vita arról szól, hogy mit állítottál, és mit nem, a kérdések helyett.

Annyi sincs benned, hogy mondjuk azzal intézd el a dolgot, hogy kijelented, szerinted sem vagyunk Veres János fanok, és akkor ennyi, le lehetne zárni a vitát. De te ehhez túl aljas kis hülye köcsög vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 22:45:36

@politicus:

"Nem csak úgy, ellenben sokat dob az ember hitelén, ill. aki nem így tett korábban, az ne kérjen számon semmit másokon."

Ha ezt nézzük, akkor az egész Mandiner hitele lent van a béka segge alatt, merthogy olyan szépen beleállt a Fidesz kampányba, hogy csak na.

Most meg kiderült, hogy mekkora hülyék voltak. Igaz, ez csak a Mandinernek nem esik le. Én legalábbis nem olvastam még egyetlen mea culpa cikket sem. Lehet, hogy kihagytam, ha van ilyen, szóljatok!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 23:07:04

@politicus:

"Veled ellentétben nekem az előző kormány idején az előző kormány, a mostani idején pedig a mostani jut eszembe. "

Eszedbe jut neked a mostani kormány idején is Gyurcsány:

mandiner.blog.hu/2011/09/30/gyurcsany_esete_a_sportszelettel

Egy kis bújtatott kormánydícséretre is fussa, balliberális kritikába öltöztetve:

mandiner.blog.hu/2011/02/04/szent_ivanyi_az_arulo

Ezt a mértékletes kritikát is érdemes elolvasni:

mandiner.blog.hu/2011/01/10/a_magannyugdij_penzek_sorsa

ma már milyen nevetséges, és mekkora sülthülye vagy te, hogy hittél a kormánynak.

Szóval így átfutva egy kicsit a nehezen kikereshető életművedet, el kell ismerni, a Fideszt, amióta kormányon van, nagyon nem dicsérted. Ez frankó. De nagyon nem is kritizáltad, és a lelkiismeret-furdalásodat azért az ellenzék ekézésével vaskosan kompenzáltad.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 23:15:08

@Holger Hartland: Tévedés, itt egy a sajátjaival szemben bevallottan nem kritikus balliberális kér számon egy a sajátjaival szemben kritikus jobbert. Az ész megáll.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.29. 00:19:36

@politicus: De hát Kurzor azt bizonygatja itt fent, hogy ő nem Veres-fan, és Gyurcsány igenis elkúrta. Tudom, ő szokta mindig számon kérni, hogy a Mandiner miért nem tépi le már Orbán fejét.

Robinzon Kurzor 2012.05.29. 12:21:40

@politicus:

Nem, nem mindenről a Fidesz jut az eszembe.

Ez az egész vita pont abból indult, hogy éppenséggel az MSZP, meg Veres jutott az eszembe.

Hogy "a sajátjaival nem kritikus balliberális fan" lennék, az minimum kétszeres tárgyi tévedés.
(Feltéve, hogy ez rám vonatkozna.)
Nem vagyok "balliberális", és azon is túl vagyunk már, ne lettem volna kritikus az MSZP-kormánnyal is. (Hogy milyen körben melyik kritikámat toltam inkább, az egy másik kérdés. De én nem vagyok blogszerző, hogy az életművemmel el kellene számoljak.)

Ezzel együtt, a munkásságodat kicsit jobban átolvasva, annyiban valóban tévedtem veled kapcsolatban, hogy hirtelen felindulásban egy kalap alá vettelek más, a Fidesz-kormánnyal szemben nálad sokkal kevésbé kritikus szerzőkkel, és annak alapján tényleg valótlan és méltánytalan kijelentésekre ragadtattam magam, amiért maximálisan szorri vagyok.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.29. 18:49:35

@Brendel Mátyás: iszonyú kemény vagy, Mátyás. Szerintem verekedjetek meg Politicussal!
Jövök bíráskodni, amelyiktek tököt tép, azt felrúgom a levegőbe. :D
süti beállítások módosítása