A XXI. századi taktikai atomfegyver – Ilyen ország pedig nincs CCCXXXVII.
2012. május 25. írta: TuRuL_2k2

A XXI. századi taktikai atomfegyver – Ilyen ország pedig nincs CCCXXXVII.

  Interjút adott a Heti Válasznak Matolcsy György. És ha Matolcsy interjút ad, akkor ott van tartalom, van lendület, van flow:

  „Gazdaságtörténeti bravúrnak tartom, ahogy a kormánynak sikerült kizárólag belső forrásokból konszolidálnia az állam pénzügyeit. Olyan kiadási és bevételi szerkezetet alakítottunk ki a költségvetésben, amellyel véglegessé vált a pénzügyi stabilizáció, s hosszú távon fenntartható a 3 százalék alatti államháztartási hiány.”

  Az erős jelzőkkel és az öndicsérettel ritkán spóroló miniszter hiába jelenti be nagyvonalúan a végleges pénzügyi stabilitást és a hosszú távon fenntartható hiányt, ha ezt rajta kívül nem sokan látják/hiszik. A végleges stabilitás idilli állapotában miért kell évente (havonta?) többször is hozzányúlni az adórendszerhez? Ott van például a telefonadó, amit elfogadása után néhány nappal már módosítanának is a kormánypártok – de hál' Istennek változatlanul nem az emberekkel fizettetik meg.

  Ráadásul nem is a végleges stabilitás az unortodoxia csúcsa, akad itt jelentősebb verbálteljesítmény is: „A pénzügyi tranzakciós illeték olyan taktikai atomfegyver a XXI. században, ami lehetővé teszi, hogy a foglalkoztatás terén felvegyük a versenyt az ázsiai országokkal. Ahhoz ugyanis, hogy a foglalkoztatást növelni tudjuk, az élőmunka terheit kell mérsékelni.”

  A taktikai atomfegyver itt alighanem a csodafegyver teminust helyettesíti, mégiscsak szerényebb így. Ha viszont szó szerint kell érteni, akkor érdemes mélyebben végiggondolni a hasonlatot. A taktikai atomfegyverek lényege, hogy sose kelljen bevetni őket, kellő elrettentő erővel bírjon már maga a fenyegetésük is. A pénzügyi tranzakciós adóval viszont a dolgok jelen állása szerint nem ez a helyzet, nagyon is készül a bevetésére a kormány. Vajon milyen következményekre számíthat a pénzügyi rendszer, a gazdaság, az ország, ha Matolcsy taktikai atomcsapást mér a pénzügyi tranzakciókra?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr494542426

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.25. 12:27:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Mennyibe került nekünk eddig a Fidesz szabadságharca? 2012.05.25. 11:36:02

Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a Fidesz ...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.05.25. 11:34:22

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.05.25. 11:33:35

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Trackback: Orbán elhalasztaná a 2014-es választásokat 2012.05.25. 10:11:43

A miniszterelnök úr a múlt héten még csak a pártok állami támogatásának megvonásával sokkolta a közvéleményt. A hét elején már a következő választásokon bevezetendő kötelező regisztrációval borzolta a demokráciáért aggódók idegeit. Mindezek azonban elt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jozicsenko 2012.05.25. 10:00:02

noszép...

csak brüsszl nehogy viszont válaszban bevesse ellenünk a ballib elrettentőcsodafegyvert és nyakunba rakja pl bokrost...

okozna akkora kárt, mint egy valódi atombomba...

Tilikov (törölt) 2012.05.25. 10:09:37

A probléma az, hogy ennek a gyorsnaszád issza meg a levét. A gyorsnaszádnak épp az volt a lényege, hogy hiába stagnál a hanyatló Európa Titanicja, a mi fürge gyorsnaszádunk gond nélkül elsuhan mellette. De mi lesz akkor, ha taktikai atomfegyverekkel töltjük meg a gyorsnaszádot? Tud-e majd akkor suhanni?

És különben is, nem fél Eltolcsy a gazdasági szankcióktól? Látjuk, hogy Iránt hogy szivatják az atomfegyver miatt, pedig ők tagadják ezerrel, erre ez a Matócsny nyíltan atomfegyverezik. Nooormális?

Diocles 2012.05.25. 10:10:31

Nagyon nem kedvelem Matolcsyt, lévén a neolib-neokon ortodoxia híve volnék, de nagyon megnézném, hogy a sok fikázó megmondóember mire lenne képes ebben a helyzetben, beleértve Turul mestert is.

A joggal bírálható manyup-einstand, válságadók, tranakciós adók hoztak, hoznak úgy 4000-5000 milliárdot, namost azt kéne megmondani az okos véleményvezéreknek, hogy ezek hiányában milyen NYUGDÍJ- ÉS JÓLÉTI KIADÁSOKAT kéne csökkenteni, kábé ugyanezen nagyságrendben... Ja, és lehetőleg úgy, hogy közben ne gyújtsák fel a népek a Parlamentet, mert az is ártana az árfolyamnak.

Karfiol 2.88 2012.05.25. 10:12:37

„A pénzügyi tranzakciós illeték olyan taktikai atomfegyver a XXI. században, ami lehetővé teszi, hogy a foglalkoztatás terén felvegyük a versenyt az ázsiai országokkal. Ahhoz ugyanis, hogy a foglalkoztatást növelni tudjuk, az élőmunka terheit kell mérsékelni.”

Felvegyük a versenyt az ázsiai országokkal? Szerintem Iránra, Pakisztánra, Indiára gondolhat. Igazi unortodox ötlet katonai atomprogramban felhasználni a közmunkások tömegeit. Amint megszabadultunk az álszent Nyugat gazdasági szorításából, Irán útjára léphetünk.

Persze nem XXI. századi technológiával, hanem a régi jól bevált módszerekkel még a magyar aranykorból. Uránmosónők, kézzel hajtott centrifugák, Hortobágyon ridegtartott tenyészreaktorok puli moderátorral stb. stb.

Bell & Sebastian 2012.05.25. 10:12:47

Magas higanytartalmú, kínai hajfesték, az okozhat ilyesmit.

Amíg se amerikai, se német nyomtatott pénz, maradnak az eredetmondák.
Szóval, a magyar gazdaságpolitikát álmában egy greifmadár jól meg...

Gyurma Pappa 2012.05.25. 10:19:31

@Diocles: az a gond, hogy sehol sincs a beígért nyugdíjreform, az egészségügyi reform dettó. Hol az egyéni számlás nyugdíjrendszer (nagyobb csodafegyver lenne, mint a tranzakciós adó)? Nem is téma most. Az egészségügy semmit nem változott, csak egyre kisebb a gyógyszerkassza, meg ja: a béremelés mellé kaptak jogcsökkentést a dolgozók. Szép.

Ezt nem lehet csak Matolcsy nyakába varrni. Nekem személy szerint nem is ez a gondom vele, sokkal inkább az, hogy látványosan elmebeteg, önelégült és mellé egy kicsit skizofrénnek is tűnik, de legalábbis álomvilágban él. Az, hogy adót emelnek, egy dolog. Eddig is ezt csinálták. Tényleg, rövidtávon lehetetlen máshogy sikereket elérni, már ha az adósságcsökkentés önmagában sikert jelent is. De, hogy jön hozzá az állandó öndicséret és a sok baromság, az idegesítő.

Cook kapitány 2012.05.25. 10:25:58

"A taktikai atomfegyverek lényege, hogy sose kelljen bevetni őket..."

Így is van, nem is kellett volna, de ez úgy tűnik felrobbant raktárban.

kispufi 2012.05.25. 10:26:09

mondtam már valahol, hogy a posztmodernkori magyar politikus a győzelmi jelentésekben verhetetlen. a választékos kifejezés, a tudoménmitakarokmondaniság viszont lassan a rendszeres bérmálkozással lesz kompatibilis, mintha mindenkit az alulmúlás vágya vezérelne. a mi titkos atomfegyverünk keményen ott van ám ebben a kétes élvonalban. akárhogy is, a viharfelhő elég kellemetlen dolog, de ezerszer inkább az, mint egy gombafelhő. pedig mintha tényleg ez utóbbi lenne előkészítés alatt.

thetriggerhappy 2012.05.25. 10:38:54

és ismét csak azt tudom mondani, hogy a schmitt ügy, az ügynökök, a közgép és matolcsy ellenére is szépen leszavaztok a fideszre két év múlva és még meg is fogjátok indokolni.

Viktus 2012.05.25. 10:42:06

@jozicsenko:

Az semmit az csak duma. A nagyobb veszély az, ha vérszemet kap a spekuláns tőke, és beveti újfent az atomjait, mint tavaly év végén ...

Viktus 2012.05.25. 10:47:34

@kispufi:

Na igen ezek már vetekszenek a pannon puma ugrani készül gondolatmenettel :D:P

Karcolt lendület 2012.05.25. 10:51:02

Szarva közt a tőgyit: Matolcsy és például ez a tranzakciós adója kb. tényleg olyan pusztító, mint egy taktikai atomfegyver.

Azért hihetetlen, hogy a győzelmi jelentéseken kívül semmiben sem igazán jeleskednek: a pénzügyi stablitás valójában nincs meg, de legalább a folyamatosan emlegetett álmuk, a hatalmas növekedés sem valósult meg, jórészt az ebből a szempontból teljesen kontraproduktív tevékenységük miatt. (Főleg a bankok folyamatos basztatása és a teljesen kiszámíthatatlan intézkedéseik miatti bizonytalanság és bizalmatlanság eredményezik ezt.)

TG69 2012.05.25. 11:15:34

@Diocles: Nagyon sok lehetőség lenne. Tandíj a felsőoktatásban, hozzájárulási díj az eüben, állam-közigreform stbstb Lehetne a nem produktív szférát egy kicsit megvágni (ez a ma.gas nyugdíjakat érintené és/vagy 'svéd modell'), nem kellett volna most bevezetni az egykulcsost és persze adóemelést is kellett volna scinálni, de nem úgy, hogy a pot. GDP-t erodáljuk vele. Ez egyre mélyebb örvénybe visz, mert egyre kevesebb az állam bevétele. Ekkor kell újabb és újabb sarcokat kivetni.

TG69 2012.05.25. 11:16:37

@thetriggerhappy: Szerintem a mandin már többen elengedték a fidesz kezét :).

HaKohen 2012.05.25. 11:17:57

Csak kissé off, ugyanis az alábbi linkre kattintva előkerülő cikkben szerepel egy könyv. És a könyvben olvasható TuRul_2k2 "Lassabb, drágább, körülményesebb cégügyek - Ilyen ország pedig nincs CCCXVIII." c. posztja egy rakás kommenttel és kommentelővel egyetemben:

index.hu/belfold/2012/05/18/kepzelt_fideszes/#

Bryan élete 2012.05.25. 11:18:16

Részemről már az is eredmény, hogy a mandinernek kinyílt a szeme. Lassan, de biztosan beérik a vetés és egyre több zember gondolkodik el, hogy is van ez? Köszi mandi!

mzoltán · www.szuveren.hu 2012.05.25. 11:22:17

@TG69: De a Fidesz még nem engedte el az ő kezüket.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.25. 11:22:43

BUMMM!!!!!!!

(Felrobbant, halottak vagyunk. Az ezután következő kommenteket már csak szellemek írják.)

ügyfélszolgálatos 2012.05.25. 11:29:42

Atyám.

@Spániel: Ja én is azt látom. Lehet hogy nem kapnak már a húsosfazékból mert csúnyát írtak Kuszaszemre.

tomwar 2012.05.25. 11:41:34

A taktikai atomfegyverek igenis BEVETESRE, es nem elrettentesre keszultek, ellentetben a HADASZATI atomfegyverekkel.
Elsodlegesen a Varsoi Szerzodes massziv harckocsi- es eloero folenyenek megtoresere keszultek el a rovid hatotavolsagu taktikai atomfegyverek.

"A harcászati, vagy taktikai nukleáris fegyverek kisebb hatóerejűek (a legkisebb 0,3 kilotonnástól egészen pár száz kilotonnáig), és a harcmezőn kerülnek bevetésre. Fajtái:

tüzérségi lövedékek,
tengeralattjárók elleni mélységi bombák,
gravitációs légibombák,
harcászati rakéták,
atomaknák.

A hadászati, vagy stratégiai nukleáris fegyverek nagy erejűek (pár tíz kilotonnától egészen az elméleti 100 megatonnáig a hidrogénbomba esetében). Célpontjaik ellenséges városok (amelyeket teljesen meg tudnak semmisíteni), rakétakilövő állomások, védett vezetési pontok. Gyakran interkontinentális ballisztikus rakétákra vagy robotrepülőgépekre szerelik őket, így biztosítva a több ezer kilométeres hatótávolságot. Egy ilyen interkontinentális rakétával felszerelt tengeralattjáró a Földön bármely célpontot meg tud semmisíteni."
WIKIPEDIA

nandras01 2012.05.25. 11:41:47

nem kell cifrázni, hogy mi és miért baromság a szentjobbkéz agymenésében.
elegendő egyszerűen megállapítani, hogy:
matolcsy hülye.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 11:46:20

Matolcsy úgy hülye, ahogy van.

De most másról:

A taktikai atomfegyvernek nem az a célja, hogy elrettentsen, hanem hogy egy adott harctéren bevethető legyen.

en.wikipedia.org/wiki/Tactical_nuclear_weapon

A stratégiai atomfegyvereknek (várospusztító rakéták/bombák) az igazi elrettentő fegyverek.

en.wikipedia.org/wiki/Strategic_nuclear_weapon

Jofiu 2012.05.25. 11:47:10

Showder klubban mikor lép fel?
Még új szöveget se kell írnia, jók az eddigiek, garantált a siker.

Kakimaki0123456789 2012.05.25. 11:48:01

"...kormánynak sikerült kizárólag belső forrásokból konszolidálnia az állam pénzügyeit."

Na, mar ez sem igaz...

Kristl 2012.05.25. 11:48:55

@Gyurma Pappa:

Nem tudom igazából mennyire béremelés ez.
Tekintve az eüben bent vannak hétvégén, délután, este, ünnepnapokon is állandóan magas felelősséggel...

Az egykulcsos adó pedig csökkentette többségüknek a jövedelmét. _Hisz eleve alacsony volt.

Erre volt a bérkompenzáció, hogy ne csökkenjen. Most elmegy a bérkompenzáció, a különféle pótlékok, és csökken a joguk is...
Valójában az orvosok egy részén kívül senkinek nem nő majd a jövedelme a "béremeléssel" de jó PR fogás, amit megesz a birka nép.

Kakimaki0123456789 2012.05.25. 11:49:41

@Spániel: Ja, Sztalint is olyan kommunistak ultettek hatalomba, akik ezt kesobb nagyon-nagyon megbantak.
De addigra mar keso volt.
Ha mar konzervativok, miert nem tanulnak a tortenelembol???

Pan Modry 2012.05.25. 11:49:53

Az a helyzet hogy egy ilyen ado Magyarorszagot kulonosen rosszul erintene.

A realszfereban mukodo cegeknek most is pluszkoltseget jelent az arfolyamvaltozok hedzselese, amennyiben az ado csokkentene a likviditast, a volatilitas megnone, es az egyebkent realgazdasagilag is indokolt hedge deal-eket meg nagyobb koltsegen lehetne csak megkotni.

Hattory Hanzo 2012.05.25. 11:52:03

Matolcsy nyilatkozatai leginkább az 1945-ös, a berlini bunkerből kiszűrődő "Hallod, Éva, ezek már biztos a V2-esek" optimizmusára emlékeztetnek. És pont annyira reálisak.

Kakimaki0123456789 2012.05.25. 11:52:35

@Kristl: Hat.... annyira azert nem eszik meg. Persze a TARKI madt mond, a KSH mast mond, de az szamit amit a kisember a sajat boren erez.
Es most azt erzi hogy ot bizony eloszor a szemebe hazudtak aztan leszartak vegul hulyenek neztek es kirohogtek.

LouiS 2012.05.25. 11:57:53

Rájöttem, hogy a csodafegyverből miért lett taktikai atomfegyver: a világtörténelem során volt már egy vezető, aki élete (és uralkodása) végén folyton egy csodafegyverről vizionált...

Jofiu 2012.05.25. 11:58:25

@Diocles:
Jogos, bár két dolog:
ha nekem lenne muszáj - mondjuk kerülném minden áron - ezzel foglalkoznom akkor legalább nem dumálnék ilyen baromságokat
És Nem látom át a részleteket, de általánosan a lehetetlen bevételek és a lehetetlen kiadáscsökkentés közül én a lehetetlen kiadáscsökkentésen rugóznék mégis, csak mert az ha esetleg keresztülmegy, hosszú távon pozitívan csatol vissza. A bevételnövelés nem.
Jah! És a kiadáscsökkentés nem feltétlen elvonást jelenthet, hanem optimalizálást is, pazarláscsökkentést. Csak azzal sokat kell dolgozni.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.05.25. 11:58:37

Nem azért, mintha lényeges volna, de nem ártana tisztázni, mi is a TAKTIKAI ATOMFEGYVER. Ez egy olyan, korlátozott hatású, viszonylag közeli, harctéri, vagy kis- és közepes harcászati mélységben bevethető fegyverek. Párja a STRATÉGIAI atomfegyver az ellenfél hátországában levő stratégiai célpontokra alkalmazott nagy hatású eszköz.
Ilyen fegyverek bevetésére azért nem került sor (pedig többször tervezték), mert minden erre képes hadsereg vezetése felmérte, hogy bevetésük a saját erőkben is olyan károkat okozhat, melyek a sikert megkérdőjelezhetik.
A hasonlat további elemzését, a saját erőben okozott károkról, az figyelmes olvasóra bízom!
Mindenesetre a dolog lehet szándékos és találó is!

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2012.05.25. 11:59:22

Általában higgadt vagyok, de most már kénytelen vagyok arra kérni Matolcsyt, hogy a taktikai atomfegyver helyett inkább a kiskertjét vesse be, és menjen el kapálni.

Kristl 2012.05.25. 12:02:10

@Diocles:

Például ööö nem kellett volna egykulcsos adórendszer. Lehetett volna nyírni a mávot, meg hasonló csodás állami cégeket...
Esetleg leszorítani az állami kiadásokat a különféle "felsővezetői" fizetéseknél. Maximalizálni a nyugdíjat, például az alsó és felső korlátját a minimálbérhez kötni, akárcsak az állami szféra fizetéseit...
Így kapásból...

Akkor ha szimplán nem pofáznak hülyeségeket 2 éven át, és vetnek ki olyan formában különadókat amit kamatosan kell visszafizetni + az árfolyamingásból eredő többletköltség, azon is lehetett volna párszáz milliárdot spórolni.
De így ex has bepakolnám ebbe azt is, hogy a magyar cégeknek nyújtott állami támogatásokat is érdemes lett volna újragondolni. Aztán máris megvan éves szinten a 800mrd.

nemjogasz 2012.05.25. 12:04:00

Hát ez a "taktikai atomfegyver" tényleg szép nagy pusztítást fog véghezvinni a pénzügyi rendszerben, az biztos. Mellesleg érdekes, hogy már megint ezek a harcászati metaforák, nem tudom, hogy önmagától mondja-e, vagy szövegírók találják ki.
Mellesleg a mandi téved, a taktikai atomfegyvert éppen harcmezőn történő bevetésre találták ki. Amire a posztoló gondol, az a stratégiai nukleáris fegyver.

Gekko 2012.05.25. 12:08:50

Lehet elemezni ennek a kreténnek a szövegeit, de aki azt gondolja, hogy a Matolcsy érti is, amit beszél, az pont annyira ostoba mint az.

Isten nem bottal ver. Akik szerint jó ötlet volt ezeket a kalandorokat ilyen hatalomhoz juttatni, azok is pont annyit szívnak - és fognak szívni -, mint más, ugye, kedves Mandíner.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.25. 12:16:56

@Diocles: Szerintem meg egyáltalán nem ártana az árfolyamnak, ha a népek felgyújtanák a Parlamentet, sőt. A stabil adórendszer egyik garanciáját látom egy új, sohanemülésező parlamenti rend bevezetésében. :)

is 2012.05.25. 12:22:08

@thetriggerhappy: lehet mást várni, miután már 1998-ban is Simicska Lajosnak hívták a pártpénztárost, már a 2001-2002-es kétéves költségvetést is Matolcsy csinálta, és már az 1. Orbán kormányban is Pintér volt a belügyér, tehát halál pontosan lehetett ezt előre látni, és mégis megtették 2010-ben is, mellüket döngetve?

Pan Modry 2012.05.25. 12:24:12

Nos, mit is jelent a valosagban a "taktikai atomfegyver"

Az amugy sem tul magyar likvid piacon megnonek a bid-offer spread-ek, emiatt ha valaki poziciot akar hedzselni (ezek nem kis resze realgazdasagi szereplo), mindezt csak felarral teheti meg. A market depth is csokkeni fog, emiatt megnovekszik a volatilitas. A megnovekedett volatilitas miatt gyakrabban fognak az osszes uzletkoteshez kepest a stop-ok aktivalodni. Altalaban a realgazdasagi szereplok koltsegei is novekedni fognak, ugyanis a kockazatot be kell majd arazniuk, ezaltal viszont az orszag veszit a versenykepessegebol.

Cinkes 2012.05.25. 12:29:25

@Gekko: pont ezt akartam írni, hogy ez az ember tök összefüggéstelen, logikátlan dolgokat mond...

tudi 2012.05.25. 12:30:28

Nem tudom mit szed, de adhatna nekem is belőle. És ez csak egy kis szösszenet volt mi lehet akkor a teljes interjúban.

citrix 2012.05.25. 12:32:21

Még milyen harci eszközök lehetnek az unortodox arzenálban?Taktikai,esetleg harcászati netán hadászati atomfegyver is bevethető?Az igen,belecsapunk a lecsóba hogy csak na.Kíváncsi vagyok mikor élesztik fel kormányzati szinten a csodaszarvas mítoszt.Ezen az országon ugyanis csak a csoda segít,márhogy csoda lenne ha sikerülne leváltani a Pártot.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.25. 12:32:23

@tudi: A taktikai atomfegyver az interjú csúcspontja és záróakkordja.

Ki tudta volna bárhogy is folytatni az újságíró helyében? A megvilágosodás pillanata lehet ilyet hallani az interjúalany szájából, ami vélhetően kikapcsol mindent.

Kutchek (törölt) 2012.05.25. 12:35:57

Eddig azt hittem hogy ezzel az "új gazdasági mechanizmussal" egy lőporos hordóra ültünk fel, de ezzel az atomfegyveres hasonlattal elgondolkodtatott.

s 2012.05.25. 12:36:02

Mi a faszt rugóztok már ezen a matolcsy gyereken. Ez egy FASZ. Egy kapitális vadbarom. Ez bazd meg nem ért semmihez. Nézzél már az EUR/HUF árfolyamra, baszkikám. Nézd a CDS árazásunkat, meg hogy minden kibaszott minősítő szerint befektetésre alkalmatlan államkötvényeket akarunk megvásároltatni a világgal. Én kiürítettem az euroszámlámat (neked is ezt tanácsolom egyébként), most kereken 5 (öt) euro van rajta. A többit befalaztam odahaza. A forintomat a következő hónapban fogom mind elkúrni. Ha racionálisan kalkulálsz, rá kell jönnöd, hogy LE FOGJÁK NYÚLNI A BANKBAN ELHELYEZETT PÉNZEDET. Ez azért van, mert a lejáró kölcsönöket egyszerűen nem tudják másból kifizetni, mint a családok megtakarításaiból, amit erőszakkal el kell venniük. Nincs és nem is lesz IMF megállapodás, az MNB ügyében is azért megy a szarakodás, hogy ha minden kötél szakad, akkor onnan vegyenek ki 40 milliárd eurot - törvénytelenül persze - az adósságok kifizetésére. Ez nyilván nem lesz elég, ezért LE FOGJÁK NYÚLNI A BANKBAN ELHELYEZETT PÉNZEDET. Én szóltam.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.25. 12:36:20

@citrix:
Inkabb azt kerdezd meg, ki miatt kell harcolnunk, amikor bekeben akarnank bovitett nemzetujratermelest folytatni?
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2012/05/kristalyszepseg.html
Mindez a globálmédia, a Birodalom, a szuperstruktúra, a konstruktőrök, a szuperfegyverekkel támadók és a létfosztók miatt van.

Emiksz 2012.05.25. 12:37:37

Javítsatok ki, de atomfegyvert nem az ellenség ellenében "szokás" bevetni? Vagy milyen viszonyban áll velünk a Minisztérium?

2012.05.25. 12:40:15

Taktikai atomfegyvert nemhogy nem szoktak bevetni, de főként NEM OTTHON. Az idióta.

s 2012.05.25. 12:40:36

@thetriggerhappy: Persze. Én pl. M-16 -os gépkarabélyt fogok a szavazáskor használni toll helyett.

s 2012.05.25. 12:43:09

@Doomhammer: Nem az OTP-t rohantam meg. Máshol volt, de már nincs ott.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.25. 12:44:16

Azt hiszem megtaláltam a megfelelő kifejezést! Matolcsy a közgazdaságtan Egely Györgye.

Azt használ áltudományos magyarázatokat, mert nem ért hozzá, de így a hívők megveszik a szavait. Ezért problémás, ha egy külföldi szakértő szakért, mert ő nem esik hasra attól, hogy népünk Bölcs Vezére nevezte ki.

s 2012.05.25. 12:58:13

@TrueY: Ne haragudj, de ez sértés Egely Györgyre nézve. Ő egy egyszerű, rendes sarlatán. Ha pl. matolcsyt egy szellemi fejlődésben visszamaradott orangutánhoz hasonlítanám, nos ez esetben is minimum két súlyos hibát követnék el. Egyrészt vérig sértenék minden szellemi fejlődésben visszamaradott embert, másrészt indokolatlanul megbántanám az összes orangutánt.
Be kell látnunk ezek alapján, hogy matolcsy egy unikális entitása az univerzumunk eddig feltárt részének. matolcsy az atomos, az egy és oszthatatlan, mindent megmagyarázó végső elemi részecske. matolcsy a sötét anyag. Sőt. Ő maga a sötét anyagiasság, egy pénzügyi fekete lyuk. Szerintem ő a Higgs bozon.

Dubito 2012.05.25. 13:04:17

"Vajon milyen következményekre számíthat a pénzügyi rendszer, a gazdaság, az ország, ha Matolcsy taktikai atomcsapást mér a pénzügyi tranzakciókra?"

Világos: Hirosima. Csak üszkös romok maradnak.

De ki fog végre Matolcsyra csapást mérni?

belekotty 2012.05.25. 13:04:39

@Diocles: Ha rögtön az elején kiállnak, hogy bocsi, de szar van a palacsintában, 10 százalékkal vissza minden nyugdíj, segély, közalkalmazotti fizu, kicsit másképp állnánk már.

belekotty 2012.05.25. 13:05:56

@Cook kapitány: "Így is van, nem is kellett volna, de ez úgy tűnik felrobbant raktárban. " :-))

martonx 2012.05.25. 13:06:18

Hehe, ez az elmebeteg azt állítja, hogy azért mert minden pénz mozgás után levonnak 1 ezreléket, ezzel teremtenek munkahelyet? WTF?

belekotty 2012.05.25. 13:10:01

@s: "A többit befalaztam odahaza." - Lakcím? Vésőd ugye van, ne kelljen cipelnem!

thetriggerhappy 2012.05.25. 13:10:46

@is:

felnőtt ember voltam már rég 98-02 közt, emlékszem mindenre, soha nem szavaztam a fideszre, mégsem sejtettem ezt.

belekotty 2012.05.25. 13:11:36

@TrueY: "közgazdaságtan Egely Györgye." - Egely téves következtetéseket vont le, Egely nem elmebeteg.

s 2012.05.25. 13:18:23

@belekotty: Van minden, persze. :-) Mit akarsz egyébként? Lebontod a kecót? Mert azt kurvára nem fogod tudni, hova is építettem. :-)

tomwar 2012.05.25. 13:19:59

@Vhailor: Egyszerre irtuk szinte:-))
Meg jo, hogy KSz nem tabornok...taktikai atomcsapast merne Kinara...matyobabaval, pl.

tomwar 2012.05.25. 13:24:50

@Pan Modry: Egy mukkot se ertek abbol, amit leirtal.
A baj az, hogy valoszinuleg a NEMZETI PENZUGYI-TAKTIKAI-ATOMFEGYVEREKERT FELELOS MINISZTERIUM vezetoje se...

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 13:26:48

@tomwar: Én is észrevettem... matyó tökéletesen képviseli mindazt, ami rossz a magyar politikai elitben - az inkompetenciát, a nagypofájúságot és a minden alapot nélkülöző gőgöt.

belekotty 2012.05.25. 13:28:53

@s: Azt kiverem belőled. :-))

tomwar 2012.05.25. 13:29:27

@s: Azert ez jol esett, barmilyen fajo igazsag, de legalabb jot rohogtem!:-))
Fel is kene hivni a CERN-t, ne basszak el az idejuket feleslegesen...s ha valamit tudni akarnak a bozonrol, kerdezzek meg tole szemelyesen. Azert persze taktikai atomfegyver legyen naluk. Nyilvan reszecskegyorsitok kornyeken akad ilyesmi...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.25. 13:30:34

@Vhailor: Áruló még nem volt. De ami késik, nem múlik; lehet, hogy a Jobbkéz árulja el a Szívet. (Ész nélkül.)

nikk rivers 2012.05.25. 13:31:17

@thetriggerhappy: "..a schmitt ügy, az ügynökök, a közgép és matolcsy.."
- a földosztogatást kihagytad a listából.

thetriggerhappy 2012.05.25. 13:32:40

@nick rivers:

olyan sok sztorit hagytam még ki.....

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 13:35:43

@Counter: Túl hülye hozzá, hogy áruló legyen.

A gazdaságpolitika célja nem más, mint e jelenlegi posztkommunista rendszer fenntartása. Ezt csinálják a mindenkori magyar kormányok már 22 éve. Ez olyan mint a foghúzás - minél tovább halasztja az ember, annál jobban fáj a fog, míg végül begyullad az embernek az egész fogsora, és elkezdnek rohadni a többi fogai is.

Rendszerváltáskor nem mertek hozzányúlni a rendszerhez, akkor kellett volna a sokkterápia. Húzzák-halasztgatják már azóta, de igazából belevágni a lecsóba nem mer senki. Ezért is néz ki az ország úgy ahogy.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.25. 13:42:36

@Vhailor: A gazdpol célja vagy az, amit mond, ti. a jelenlegi posztkommunista rendszer fenntartása – vagy pedig a jelenlegi posztkommunista (államszipolyozó, gazdasági csoportok által megszállt, sőt járadékvadász, hogy a VV kedvenc kifejezését használjam) rendszer addig történő fenntartása, ameddig a törvényszerű összeomlásból legerősebbként kerülhet ki a Párt.

Pan Modry 2012.05.25. 13:43:51

@tomwar:

Semmi gond, csak modelleztem a valoszinu hatast. Az a baj hogy aki ezt a taktikai atomfegyvert kitalalta a budos eletben nem volt trader, de meg realgazdasagi exportor sem.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 13:49:06

@Counter: Egyik a másikat nem zárja ki, sőt....

A FIDESZ egy történelmi lehetőséget pocsékolt most el, 2010-ben. Ezzel a felhatalmazással megnyílt számára a lehetőség, hogy átformálja a rendszert, ezt pedig nem használta ki. Csak saját szolgálatába állította. Egy pár szimbolikus ügyet leszámítva semmi pozitívat nem látok rajtuk. Lényegében csak narancsos kivitelben folytatják a szocik gyakorlatát - Puch Laci helyett ott van Simicska/Nyerges, Molnár Csaba helyett ott van Szijjártó, a hetihetes meg bolgárgyurik helyett meg ott van az Echo TV és a Hírlap, élén Bolgár "Szivattyú" Lacival.

Big-B 2012.05.25. 13:50:25

Azért azt is tisztázzuk, hogy egy taktikai atomfegyver bevetése ürügy lett volna a stratégiai atomfegyverek bevetésére is, ezért nem került sor soha taktikai atomfegyver bevetésére sem.
Koreai háború idején McArthur szerette volna, de Truman ellenezte, le is váltotta.

s 2012.05.25. 13:52:24

@belekotty: Ah. Majdnem megfeledkeztem erről a lehetőségről. Mond csak, véletlenül nem te vagy matolcsy?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.25. 13:55:03

@Vhailor: Na de ilyen nagyívű, magától értetődő, tudatos pocsékolást évszázadonként egyszer ha lehet látni.
Becsüljük meg, nem lesz másik.

(A szimbolikus ügyek túlnyomó többsége is ocsmány, egy kezünkön meg tudnánk számolni azokat, amelyek egyszerre indokoltak s lettek tisztességgel, gerinccel, becsülettel "elrendezve".)

Sértőnek találom, hogy Szíjjártót bárki epigonjának tekintse. Szíjjártó csak egy van.
Bolgár László pedig vélhetően durva freudi elszólás :-)

Csomorkány 2012.05.25. 14:00:57

@thetriggerhappy: Bazdmeg, nézz szét a másik oldalon! Vagy oldalakon! Nem tudom, miért ekkora ökrök, barmok, állatok azok, akikre szavaztam, de azt sem lehetett folytatni, ami addig ment.

Jelenleg ott tartok, hogy nem szavazok a FIDESZ-re, de ahhoz, hogy a leváltására szavazzak, még nagyon sokat kell dolgoznia egy másik pártnak.

bgp 2012.05.25. 14:01:57

Szeretném tudni, ki szerint jó, hogy Matolcsy még a helyén van. Vannak még ilyen narancsdroidok?
A taktikai atomfegyvert természetesen a gonosz bankok, a karvalytőke ellen veti be. Ezzel még talán jó pontot is szerezhet egyes Jobbikos körökben.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 14:02:17

@Counter: Helyes megállapítás, egy "l" betű becsúszott oda.

A szimbolikus ügyekkel - részben egyetértek. De legalább van Trianon emléknap, és eltávolították Benes puszipajtásának szobrát a Kossuth térről.

Ettől függetlenül a primitív hozzáállás mindenhez, a műveletlenség, a totális dilletantizmus maradt.

Pan Modry 2012.05.25. 14:06:49

@Csomorkány:

Amikor minden oldal szar, amikor felelik a mi es gyerekeink jovojet, akkor erdemesebb mar kulfoldre elmenni, en megtettem.
Inkabb vagyok magyar kulhonban joletben, jo perspektivaval, mint sajat hazamban korrupt, csalok foglya es rabszolgaja.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 14:17:58

itt az a probléma, hogy nemzeti liberálisoknak teljesen igazuk van abban, hogy egységes belső piaci szabályozás kell. uniós törvényhozás, bla, bla, bla. ki fog derülni, hogy európa nem tud működni másként csak úgy ha a tagállamok feladják az egymás közötti gazdasági versenyt.

miért ne lehetne európában söralátét méretű egységes adórendszer például. és a kormányoknak ennek megfelelően kell költeni. teljesen igaza van merkelnek. nyilvánvaló dolog. akkor is ha német kereszténydemokrataként nem tudja keresztülvinni azt, amit a liberók hosszú ideje mondanak. (a német cdu-t kéretik nem összemosni a magyar kdnp-vel).

sajnos ki fog derülni, hogy a konzervatívoknak igazuk van abban, hogy egyes ágazatokban szükséges köztulajdonlás. sőt tulajdonképpen minden területen lehetséges ez. csak nem állami (párt) tulajdon kell, hanem városi, és térségi. számtalan közösségi tulajdonlási forma létezik. szövetkezeti, és a szövetségi tulajdonlás. ezeknek meg kell találni a helyét, szerepét. sajnos ki fog derülni, hogy ortodox liberálisoknak nincs igazuk abban, hogy így rögtön kommunizmus lesz. miért ne lehetne városi kézben egy lakossági bank, vagy mondjuk egy ipartelep. miért ne fektethetne utóbbiba be egy kockázati tőkealap. miért ne versenyezhetnének a városok versenyeznének a tehetséges szakemberekért.

szerintem az is ki fog derülni, hogy a földeknek, bányáknak, a közművek esetén a régiós kereteket, és a szövetségi felügyeletet kell erősíteni. nem a pártállamit (ahogy a hazafias kommunisták mondják) hanem a szövetségit. ami a népnemzeti ellentéte. többnemzetiségű felügyeletet jelent. közép-európában német dominanciával. ez a realitás. "nagy-német gyarmat". egész egyszerűen nem lesz jobb.

és még valamit. nyilvánvaló, hogy egy minimális, de biztos, kiszámítható újraosztásra szükség van ahhoz, hogy egyes társadalmi csoportok ne szakadjanak le végérvényesen. nem abba rokkan bele a gazdaság, hogy a munkanélkülinek hetenként kiosztunk ötezer forintot. a munkásnak is meg kellene kapnia ugyanezt adójóváírásként. a humán ellátó rendszerrel nem ez a probléma. mert a munkás, és a munkanélküli is azt a pénzt csont nélkül visszaforgatja a gazdaságba. ez az ára annak, hogy nincs palotaforradalom. ezért nem akasztják fel csányi sándort.

a szociális ellátórendszerben a probléma az, hogy középszerű nyugdíj, és középszerű egészségügyi ellátás van. ami fenntarthatatlannak tűnik. valójában a minimál nyugdíj kellene, és a lehetőségekhez képest maximál egészségügy. az aktívoknak ez a hosszú távú érdeke. na most ez bizonyos mértékű kényszerű eladósodással jár. de ezt elég pontosan meg lehet előre határozni. de maga a társadalombiztosítás fenntartható pályára kerülne.

kidobtunk 3000 milliárd megtakarítást. és a nyugdíjrendszer kapott 8% plusz forrást. megszorongatták a rokkantak tökét, picsán rúgták a rendőröket. emelik a korhatárt. és mégsem akar működni az egész. van ennek egyszerű trükkje hogyan is kell ezt csinálni.

ezekben a kérdésekben akár konszenzus is lehetne. de egyelőre mindenki foggal körömmel ragaszkodik a toposzaihoz. a kormánytagok meg lassan gyorsabban váltják a nézeteiket, mint alsónadrágot. és ennek következtében a nép el fogja őket zavarni. akkor is ha ez a gazdaságpolitika véletlen sikeres lesz. mert talán érzi mindenki: csak véletlen lehet az.

s 2012.05.25. 14:18:59

@Pan Modry: Te külföldre szöktél, én meg itt veszek sörétes puskát és rendbeteszem a dolgokat. Csak figyelj.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 14:19:09

a kérdés hogy ugyanezt kapná-e egy gazdasági miniszter jobbról-balról, akit nem matolcsynak hívnak. egyértelműen igen. legfeljebb az őrült helyett más lenne az eposzi jelző. györgy, pechjére, vastag szemüveget hord, így a független média, mint az origó vagy a portfólió, minden másnap címlapra tehet róla egy fotót ahol valóban eszelős képet vág a félcentis üveg mögül. ezt a nehéztüzérséget kiválóan segítik a kis önkéntes mandi fiúk, az ilyen szakértő írásokkal, amik igaz hogy összekeverik a szezont a faszommal, de kitérdekel, a matolcsy őőőőrült, hát nem érted paraszt?!
egyéb okot nem látok hogy miért ne lenne ez a fickó fényévekkel jobb mint a fémkereskedő veres, vagy a helikopteres kóka.

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:19:49

@tomwar: Megpróbálom lefordítani, Pan Modry majd kijavít, ha úgy gondolja.

Lényeg: a tranzakciós adó miatt egy adott jószág azonalli eladásra vagy vételre kínált ára közötti rés nőni fog (bid-offer spread), emiatt a tőzsdén a kockázatok mérséklésére kitalált eszközök drágulni fognak (hedge - ezek gyors eladáson/vételen alapszanak) . Ez végül azt eredményezi, hogy le fog csökkeni az időegység alatti tőzsdei ügyletek száma (likviditás) és csökken azon érték volumene, mely meg tudja mozgatni a piacot (market depth - egyébként egy ilyen piacon baromi jól érzik magukat az oligarchák). Mindezek miatt a BUX árfolyamok sokkal nagyobb ütemben fonak ingadozni és az adott nagyságú ingadozáshoz tartozó időtartamok is megnőnek (azaz romlanak a hosszútávú befektetések kiszámíthatóságai), a tőzsdére beáramló külső tőke volumene is le fog csökkenni. Eredmény: a részvénykibocsájtó vállalatok nem fognak friss pénzhez jutni, így a finanszírozásuk beszűkül, jobb esetben ezek a vállalatok stagnálni fognak, elhalasztják a beruházásaikat, rosszabb esetben leépítéseket fognak végrahajtani. Az ingadozások és a kockázatok általános növekedése így ki fog hatni minden olyan szereplőre, aki eszközöket birtokol, ráadásul negatívan, összességében csökkenni fog az ország versenyképessége.

Csomorkány 2012.05.25. 14:21:59

@Pan Modry: És nem lehet, hogy odakint egyszerűen csak nem foglalkoztat még a politika?

Valamelyik film kezdődött (kb.) így: "egy átlagos nap volt. Reggel a tejesember meghozta a tejet, az újságos fiú az újságot, az elnök pedig lebombázott egy országot, aminek a nevét sem tudta helyesen kimondani."

tomwar 2012.05.25. 14:25:10

@Pan Modry: Az utolso mondatodban az igazsag: orszagunk jelenlegi vezetoi egyetlen percet sem dolgoztak a VALO VILAGBAN. Es sejtheted, hogy nem a teves valosagshow-ra ondoltam, hanem a kokemeny piaci valosagra.

tomwar 2012.05.25. 14:26:51

@Apeiron: Koszonom, ha jol ertem a taktikai (rovid hatotavolsagu) atomfegyvert bevetettuk magunk ellen, gondosan vigyazva, hogy a masodlagos hatas se erhessen senki a hataron tul....
Ravasz!!!:-(((

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:29:45

@tomwar: Szívesen. Persze kérdés, hogy ekkora ráta mellett ez előidézi e a fenti jelenségeket. Ehhez azért már komolyabb számolások és adatsorok kellenek. Félreértés ne essék - én nem gondolom, hogy Matolcsy ezt végigszámolta volna. (lsd exponenciális és parabolikus növekedés esete Matolcsyval!)

s 2012.05.25. 14:31:03

@fremskritt: Veres? Az atomfegyveres? Az is egy kibaszottul hülye nagy fasz volt. Mi a retkes picsáért ilyeneket kapunk csak, he? Nincsen a Corvinuson egy végzős tanfolyam, akinek ki lehetne adni féléves gyakjegyért ennek a kibebaszott gazdaságnak a rendbetételét. Ott még a csajoknak is jobb segge van, plusz pontért. Túl van ez kicsit misztifikálva, ez az egész közgazdaságtanosdi. Az a nagy helyzet, hogy ez valahol félúton van a tenyérjóslás és az esőcsinálás között. Útólag persze mindenki okos, csakhát előre kellene annak lenni. Mint a kártyában. Szerintem egy zsugást kellene odaültetni, az hamarabb átlátná a dolgok lényegét.

dutscke_2012 · http://joseggu.tumblr.com/ 2012.05.25. 14:34:48

A Gonosz Törpe jobbkeze ismét a zsebünkben túrkál. A devizahitelek, a pénztárak, a közgék és a 28 ezer forint után minden telefonálás után ezreket rángat ki pénztárcánkból a fidesz banda. A következő a nyugdíjjasok befagyasztása lesz. Torgyán közben medencés házat épített lifttel. Hát erre megy az a sok pénz.
És még mindig nem tudjuk ki volt Kaja Ibrahim és Joszip Tot!

tomwar 2012.05.25. 14:36:12

@fremskritt:
Az, hogy en a Kokat egerfejunek hivtam, Te meg helikopteresnek... mas meg Matolcsyt KuszaSzemnek (na jo, neha en is)
Koka TENYLEG egerfeju (egyesek szerint patkany) MGy meg ket iranyba nez...
Veresre nincs otletem.
Ha ezek az emberek normalis dolgokat csinalnanak, nem kapnanak gunyneveket. Jobb helyeken a miniszter rendes nevet sem ismerik, nemhogy a gunynevet...
Az gondolom a slusszpoen, hogy fenyevekkel jobb...mert nem nevettem...

s 2012.05.25. 14:36:27

@Apeiron: Ez nagyjából így lesz. Aki a spekulánsok ellen spekulál, az görönyössé teszi az árfolyamokat, egész egyszerűen azért, mert a spekulánsok kisimítják azokat. A spekulációnak stabilizáló hatása van.

tomwar 2012.05.25. 14:39:18

@Apeiron: A "vegigszamologep" nemzeti hianycikk mifelenk miniszteriumi szinten...

Amugy en elolvastam (kokemeny volt) MGy novekedesi tanulmanyat. Nyilvan mas is. Azutan BARMILYEN felelos posztot adni neki, a Nemzeti Jovofantaziakutato Egyszemelyes Zrt vezetesenel nalam a terrrorcselekmeny kategoriaja....

s 2012.05.25. 14:39:41

@tomwar: Egy kommentben olvasott hozzászólás szerint matolcsy számára az ideális foglalkozás a postás. Egyik szemével nézhetné a címzést a borítékon, a másikkal meg a házszámot. (Nem én találtam ki, sajnos, de kibaszott jó poén szerintem. )

s 2012.05.25. 14:42:35

Ahogy elküldök egy kibaszott kommentet, mindig ennek az elmeháborodott fasznak a fancsali képére ugrik a tetvedék böngésző. Abba kell hagyjam, mert egyszerűen leállnak a veséim, ha még egyszer meglátom a köcsög pofáját ennek a buzeráns faszkalapnak.

s 2012.05.25. 14:43:08

Tessék, most megint . . . ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

tomwar 2012.05.25. 14:44:01

@s: SZERINTEM IS!

Mi lenne, ha kineveznenk nemzeti konzultacios miniszterelnoki megbizottnak? Mire vegezne vele (EGYEDUL!!), mi is kikerulnenk a szarbol...

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:46:50

@s:
"Túl van ez kicsit misztifikálva, ez az egész közgazdaságtanosdi. Az a nagy helyzet, hogy ez valahol félúton van a tenyérjóslás és az esőcsinálás között."

Hát nem teljesen. Nem annyira egzakt, mint a fizika, de azért esőcsinálásnak sem nevezném. Tessék belenézni ebbe a könyvbe.

www.scribd.com/polkiju/d/13579453--Microeconomic-Analysis-Varian-HRNorton-1992

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 14:48:04

@tomwar: nincs poén. ha marasztalták volna az imf-t és végigvittek volna összes tanácsait, most boldogabb lenne kis- és egyszerű emberek tömege? nem. ugyanaz a fostenger lenne mint most, megszorításokkal, növekedés nélkül.
ez egy másik koncepció, más szakemberekkel, és erre szavazott a megjelentek 80%-a. nem az index címlap lakóitól meglepő persze hogy őrültet, elmebeteget kiáltanak, hanem hogy még a fideszes se veszi észre hogy ez egy kitervelt média-attak, a legegyszerűbb politikai indítékkal, és hogy szó nincs itt szakértelemről vagy annak hiányáról.

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:52:11

@tomwar: Hát igen. Egyébként Matolcsyt valahol sajnálom. Valószínűleg egy lelkes, lelkiismeretes jó alkalmazott lenne, dehát az ambíciók és a képességek, megerősítések nem fedték egymást, úgyhogy egy kis dörgölőzés után minisztert csináltak belőle, amire totálisan alkalmatlan. Most megpróbálja Adam Smith-ként és Steve Jobs-ként beállítani magát, dehát a Demokrata Kör hallgatóságán kívül minden tanult ember átlát rajta.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 14:52:35

@s: egy végzős évfolyam (talán erre gondoolsz tanfolyam helyett) felvenne hatezer csillió hitelt, megfelezné a "nagy ellátórendszereket", és elprivatizálna mindent ami mozdítható. az imf tanácsainak gondos követése közben el is hinné, hogy e bizony a szakértelem. erre van idomítva.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 14:53:05

@Vhailor:
nézd, ez az egész olyan, mint amikor 68-ban a baloldali liberális értelmiség úgy gondolta, hogy az elvtársakkal képesek átformálni a rendszert. elképzelni nem tudom, hogy miért hittél abban, hogy ugyanazok az emberek, akik a rendszert előzetesen 20-25 éve működtették teljesen megváltoztatják.

itt az egykori hazafias népfront vágott vissza az egykori politikai bizottságnak. a magyar közélet egykor volt kommunisták, és a jelenkori hazafias kommunisták harca. kommunista belügy. és ettől az egésztől a magyar lakosság többsége undorral fordul el. törökgábor az egyetlen politikai elemző, aki ezt demokráciának láttatja. meg persze a fizetett haverok a századvégnél. nincs katonai diktatúra, de nincs képviseleti demokrácia sem. nincs parlamentarizmus.

ennek megfelelően az összes parlementbe igyekvő párt támogatottsága nem éri el az 50%-ot. a választók többsége érdekből választ. ha nem mindenki. ott ül a a szülő, testvér, a gyerek a közhivatalban, vagy minisztériumban. jaj, ki ne rúgják. a magánszektorban alig ismerek olyat, aki biztos pártválasztó. tehát aki nem valamilyen pályázat, támogatás megszerzését tűzi ki célul, hanem végtelen ostoba módon ezekhez szükséges értéket állítja elő az egész politikai osztályt en bloc lehúzná a budin. ha tehetné úgy vágná szájon kövér lászlót, aki egyébként szájon vágna mindenkit. csak ő sem teheti. de ez igaz gyurcsány ferencre is. a politikai osztályra en bloc. ezek az emberek a magánszektorban közutálatnak örvendő gyűlölt emberek. csányi sándornak (a bankárnak) nincs példaképe. ha megkérdezik a fiatalokat, hogy ki szeretne gazdag lenni. akkor 100-ból 99 azt mondja, hogy gazdag szeretne lenni. de 100-ból 0 akar csányi sándorra hasonlítani. milyen elit az, ahol a leggazdagabbra senki se szeretne hasonlítani. most simicska lajost hagyjuk. mert őket a többség felakasztaná ha tehetné.

és ez az egész nem dramatizálás, hanem egész egyszerűen ilyen a közélet. főleg vidéken. ahol egyre kevesebb a valódi munkahely. tehát az, hogy láthatósági mellénybe beöltöztetnek néhány embert, akik kóborolnak az utcán, vagy a határban. és akkor matolcsy györgy várja a fellendülést. kirakat közmunkaprojektek vannak. itt nyílt egy tesco. 6 órások alig visznek haza havi 40 ezer forintot. és 6 hónap múlva a fele ki lesz rúgva, ha nem úgy ugrál, ahogyan a szélhámos boltvezető magyaráz. a multik középvezetői többségében szélhámosok. a hr/pr elöntötte ezeket is. olyan emberek vannak a piacon is pozícióban, akik sokszor egy körlevelet sem tudnak értelmezni. és akkor ez az ország várja a gazdasági fellendülést. persze a tesco is a támogatásokra hajaz. mert másképp nem tud versenyezni a cba-val. tehát ha van egy szélhámos, akkor az hozza magával a többit. mert az nem verseny, hogy a 100 méter valakinek 10, és másnak meg 200.

a felmérések szerint a fiatalok ötöde, a magasan képzett fiatalok négyötöde el akar menni magyarországról. tehát a rendszerbe eleve be sem akar lépni. elképzelni nem tudom, hogy mit vártatok.

itt prioritásokat szabva évente kell konszolidálni egy-egy területet. de ehhez források kellenek. szóval ez átmeneti külső eladósodás nélkül nem működik. csak az ügyletet valószínűleg nem a világgal kell leboltolni. a piacokkal. hanem a németekkel. hogy akkor nekünk most a régiós közoktatásra, és szövetségi szakképzésre kell pénz. vagy ahhoz, hogy a magyar munkás 55 éves koráig biztosan tudjon dolgozni a mercedes gyárban. és ne legyen kényszerrokkant. utána meg kényszermunkás. mert az nem vezet sehová.

hol van matolcsy györgy magától ennyire okos. vagy a kedvenc orbán viktorod. aki mond valamit az álmoskönyvből, vagy a hahota magazinból, és ettől a határon túli magyarok elsírják magukat. miért? arrafelé mindenki szellemi fogyatékos? vagy csak direkt utáljátok az anyaországban élőket? komolyan kérdem, hogy miért vártátok azt, hogy ez így működni fog?

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:54:46

@fremskritt: Ez az állítás feltételezi azt, hogy van koncepció. Nos, tavaly ősz óta, mikor kiegyeztek a bankszövetséggel és visszaállították a de facto többkulcsost, minden koncepció elveszett, azóta defenzívába szorultak.

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 14:55:46

@fremskritt: Már nincs mit privatizálni. Amit lehetne, azért maga az állam fizetne, hogy csak vigyék már.

piszter 2012.05.25. 14:58:32

az nem baj, ha hülye valaki, az se, ha szorgalmas és kitartó, de ha ezek találkoznak az katasztrófa...

s 2012.05.25. 14:58:39

@fremskritt: Nem hiszem, mert akkor mindenki megbukna. Ne is gyere ilyesmikkel, azok egy hajdúhadháztéglási fatelepet is gondosabban vezetnének.

tomwar 2012.05.25. 15:00:03

@fremskritt: A 8)%-ot mire ertetted? Mert felettebb erdekelne....
Szerinted Matolcsy zsenialis, es mindenki mas hulye. Aha. Kicsit ugy erzem, kiforditott a szar es a legyek tomegenek osszefuggeset...
Hidd el, az kivanom Neked legyen igazag, s jojjon el a Kanaan, stb. De meg egy rohadt delibabot se nagyon latok.
EN ugyanis beismerem a tevedesem. Matolcsy Gyorgy pedig nem - marpedig messze nem tevedhetetlen, a szamok szerint.

tomwar 2012.05.25. 15:01:06

@fremskritt: Ja, a novekedest nem latom. Vagyis csak az elegedetlen emberek szamaban.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:06:58

@s: persze, szakértelmük ellenére mégis ügyfélszolgálatosként meg excel-kitöltőként kezdenek. ez is a Cigányszaddam hibája lehet.
@Apeiron: ugye nem kell megmagyaráznom egy kezdeti koncepció és a körülmények alakította gazdaságpolitika közti különbségeket egy olyan kommentelőnek, aki szerint nincs már mit eladni.
@takacsb: lehámozva a szokásos áltudományos körítést, szerinted ez 2001-benvagy 2007-ben is így volt? mintha azóta lépett volna mindennek a helyébe a undor, gyűlölet. gyurcsányék megbuktak, de nem mindegy hogy rántják maguk után a teljes mai jobboldalt, vagy esik az magától is.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 15:10:20

@takacsb: Fogalmam sincs mi van máshol, de Felvidéken biztosan nem sírja el magát senki, amikor Orbán vagy Kövér vagy Semjén mondanak valamit.

1998-2002 között tényleg jók voltak a magyar-magyar kapcsolatok, sok ismerősöm dolgozott Magyarországon, mert volt munkahely.

Viszont, ami 2002-ben kezdődött és még most is tart az számomra felér egy óriási csalódással. Én személy szerint többet vártam mind a magyaroktól, mind a magyar jobboldaltól. 2010 után azt gondoltam, hogy a sok süket választási duma ellenére végre elkezdődnek az igazi reformok, és ott folytatódik, ahol 2002-ben minden abbamaradt. Hogy sikerül beindítani a magyar gazdaságot, az emberek délről végre kapnak munkát, mert a szlovák állam baszik rá munkahelyeket teremteni délen és keleten, hogy a felvidéki magyar fiatalok nem cseh vagy szlovák, hanem magyar egyetemekre kezdenek jelentkezni, úgy ahogy ez még a kilencvenes években volt, hogy okos infrastruktúra fejlesztésekkel sikerül gazdaságilag integrálni a Felvidéket ....

Ebből nem hogy nem valósult meg semmi, de még rá is tettek egy pár lapáttal azokra a rossz dolgokra, amiket a szocik csináltak - lásd. a poszt alanya.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.25. 15:10:31

@fremskritt: Te valami nagyon keményen ihatsz, ha szerinted Matolcsynál senki nem tudott volna jobb gazdaságpolitikát csinálni. Veres egy gazember volt, Kóka meg egy közbeszerzés-lovag, de az ország mégsem volt bóvliba vágva és nem vezettek be hetente új adókat. Nincs egy kibaszott gazdasági mutató, amiben Matolcsy jobb lenne, mint az elődei. És ez nem egy összehangolt média-attak a szemüvege ellen, hanem Matolcsy tökéletes alkalmatlanságának bizonyítéka. Egy felhúzható kínai műanyagpingvin is hitelesebb pénzügyminiszter lenne, mint ez a taktikai atomfegyvergyáros.

tomwar 2012.05.25. 15:12:46

@Apeiron: Igen, lassan be kellene kuldeni kozejuk Mr. Wolfot az orokbecsu mondataval..."Don't suck each others dick!"

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 15:12:56

@fremskritt: "ugye nem kell megmagyaráznom egy kezdeti koncepció és a körülmények alakította gazdaságpolitika közti különbségeket egy olyan kommentelőnek, aki szerint nincs már mit eladni."

Mindig előjönnek ezek a külső körülmények. Mindig más a hibás. Sohasem mi. Süket duma.
Egyébként a Szerencsejátékon és a Postán kívül mondanál bármit is, ami piacképes lenne egy esetleges privatizációnál és állami tulajdonban van?

Apeiron (törölt) 2012.05.25. 15:14:33

Egyébként az ország kezd a Bazooka cirkuszra hasonlítani.

www.youtube.com/watch?v=s0ktKSRs6a4

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:14:38

@tomwar: nincs növekedés, ahogy az mszp utolsó éveiben se volt. mondtam én mást?
80%=Fidesz+Jobbik+LMP. mindhárom párt azzal kampányolt, hogy a nemzetközi pénzvilág helyett valami mást helyez előtérbe.
"Szerinted Matolcsy zsenialis, es mindenki mas hulye." ilyet hol írtam? matolcsival senkinek semmi baja nem volt 2002 előtt, gazdasági miniszterként. a pénzügyekért is ő lett felelős, ez médiaszempontból talán egy végzetes tévedés, talán jobb mint ha egy varga mihály arcát használták volna el ilyen célokra.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 15:15:08

@Apeiron:
nézd, ma már a high tech ipar is arra játszik, hogy ez a globális tőzsde móka bedőljön.

elsősorban azok a jól menő cégek, akik régóta a tőzsdén vannak. a dolog úgy működik, hogy vannak az cégalapítók, eredeti tőkefelhalmozók. vannak szakmai befektetők, kockázati alapkezelők, és feudális hadurak. egyszerűség kedvéért válasszuk ketté. vannak az iparosok, és a fináncok.

na most ezek érdeke egy pontig egyezett. mert az iparos kapott hitelt, kivitte a cégét a tőzsdére. a cég üzleti értéke brutálisan meg tudott ugrani. és ilyet ugye ki nem akar. mindenki ezt szeretné. csakhogy egy ponton túl az iparosok látják, hogy a világot a finánc majmok irányítják, akik véletlen ütögetik az entert. és a dolog addig működik, amíg minden szereplő az árfolyamok emelkedésében érdekelt.

de egy ponton túl egy óriásvállalat tulajdonosának mindegy, hogy mennyi az árfolyam. érdektelen. végtelen pénze van. ami fontos, hogy övé legyen az a vállalat, amit alapított. a saját cége. csakhogy azzal, hogy ez egy online buli, olyan sokszereplős játékká vált, hogy az eredeti tőkefelhalmozóknak egyre kevesebb hely jut az igazgatótanácsokban. és mindenféle stohmannokkal van tele. nem csak az olyan volt állami mutyi cégek, mint a mol, hanem olyan menő vállalatok, mint az apple, vagy a microsoft. jobs abba rokkant bele, hogy folyton el akarták venni a cégét a feudális hadurak. a google fiúk is bábuk a saját cégükbe. a hp azt mondta, hogy nem csinálják tovább. egyszerűen hülyeség az, hogy hozzá nem értő majmok irányítsák a vállalatokat. tehát itt a high tech ipar fordult a tőzsde ellen. az amerikai autógyártás példáján is lehet látni, hogy az egész világ nem a nyereség, hanem az árfolyamnyereség hajszolásáról szól.

szóval amerikában szinte mindenki felszámolná a tőzsdét ha tehetné, és az usa gazdasága nem roppanna tőle össze azonnal. és ugyanez lesz ázsiában. egy az amerikaihoz hasonló válság várható. egyszerűen azért, mert a jól menő vállalatok tulajdonosai egyöntetűen taccsra akarják rakni a kockázati tőkéseket. csak a japánok már úgy képzelik, hogy ezeknek bele kell verni a fejét az asztal sarkába. szóval azért kell imádkozni, hogy ebből ne legyen háború. vagy valamilyen brutális méretű válság. helyette épkézláb rendezés legyen.

belekotty 2012.05.25. 15:17:51

@s: Ha Matolcsy lennék, akkor széf adót fizetnél, vagyis mindent ami a széfedben van.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:19:21

@Apeiron: Privatizáció alatt rég nem azt értjük, hogy az állam elad egy kevésbé indokolhatóan állami kézben lévő, esetleg nyereséges vállalatot.
De ilyenre is lehetne példa: MVM, Paks, MÁV-Trakció. Második körben minden ami önmagában lehet hogy veszteséges, de az állami támogatásoknak köszönhetően jó üzlet lehet üzemeltetni: huszonvalahány Volán, maradék MÁV, kórházak, oktatás.
Olyan ügyes módszerekről nem beszélve mint a PPP, ha jól tudom ez is megszűnt 2010-ben.

belekotty 2012.05.25. 15:20:07

@takacsb: Hmmm... érdekes okfejtés volt. És bizony nem találok rajta fogást. Valóban biztosan árt a reálgazdaságnak ez a sok virtuális pénzzel való bűvészkedés.

s 2012.05.25. 15:24:32

@belekotty: Csakhát nem nagyon tudnád, hogy van -e széfem. Persze, ha matolcsy lennél, ez sem zavarna. Kifizettetnéd ha van, ha nincs.

tomwar 2012.05.25. 15:36:52

@fremskritt:
Nos, azert a harom part koze nem tennek egyenlosegjelet e tekintetben...pluszjelet meg vegkepp nem.
Ne szo szerint ertsd, csak ugy gondolom, hogy senki sem tevedhetetlen. Szamodra MGy tevekenysege elfogadhato, szamomra nem.

Ami azt illeti abban egyetertunk, hogy ha megkerdezed, hogy ki volt 2002-ben a gazdasagi miniszter, fogalmam se lett volna.
Egyutt a ketto sok neki. Es nem is neki valo. S mara egyre nyilvanvalobb.
SZAMOMRA.

belekotty 2012.05.25. 15:38:42

@s: Akkor a nincs széf adót fizetnéd. Különben is visszamenőleg megvizsgáltatnám az összes bankszámlát, aki többet vett ki kp-ban mint havi 47 ezer, amiből meg lehet élni, az a különbözetet befizeti széf adóként.

s 2012.05.25. 15:45:43

@takacsb: A kapitalizmus lényege, hogy bármiből, bármennyit nagyon gyorsan elő tudnak állítani, csak kifizessék. Ráadásul még túl drága sem lesz. A kapitalizmus létének az alapja tehát az, hogy bizonyos dolgok nincsenek, de kellene, hogy legyenek, ráadásul még fizetni is hajlandóak érte. Ha ezen feltételek bármelyike nem áll fenn, akkor homokszem kerül a gépezetbe. Manapság ez történik. Akik tudak fizetni, azoknak már lényegében mindenük megvan, ami hiányzik, az pedig valami olyasmi, ami nem igazán kell az élethez, és túl drága is lenne. Akiknek viszont az élethez valóban szükséges dolgok kellenek (étel, ivóvíz, lakhatás, ruha, közlekedés), azok nem képesek ezt kifizetni ezen az árszinten. (Azon az árszinten, amin az meg volt termelve.) A kapitalizmus tehát elérte a teljesítőképessége határát. Már nem kell semmi azoknak, akik fizetnének is érte. Új szisztéma kellene, de hosszú időn át stabial fennálló rend az ősközösség óta nem volt, az meg a mai viszonyok között nem alkalmazható társadalmi szabály lenne. Szerintem a válság igazi oka talán ez. Meg az is, hogy a kapitalizmus természetéből adódóan növekedést akar, mert a verseny lényege, hogy te légy a legnagyobb: növekedő fogyasztást, bevételt, céget, hasznot, mindent. Nincsen viszont végtelen növekedés, a fák sem nőnek az égig. A fenntartható gazdaság koncepciója lenne a kívánatos minden szempontból, még a környezetvédelmet, energiagazdálkodást is ideértve. Kinőttük a Földet, és ennek a kapitalizmus a legfőbb oka.

s 2012.05.25. 15:47:14

@belekotty: Tanácsadónak kellene lenned az NMG-ben, ha még nem vagy az. Gennyesre keresnéd magad vele.

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 15:48:17

@tomwar: mindhárom az mszp-szdsz oldal ellen indult a választásokon, rengeteg közös mondanivalóval. gyurcsányt schiffer jelentette fel, miután budaházy előszedte a sukoró ügyet és a fideszes sajtó ráugrott.

tomwar 2012.05.25. 15:53:53

@fremskritt: Azt a franya KDNP-t mindenki kihagyja. Pedig micsoda nagyszeru politikusok!

Ki mas ellen indultak volna?

Az azota eltelt ket evben ritkan alltak egymas mellett, vallvetve, szemben a kormanyparttal...
(bocs, hogy en is elfelettem a KDNP-t...)

fremskritt (törölt) 2012.05.25. 16:04:47

@tomwar: én nem tudom miben jobb vagy rosszabb egy kdnp-s politikus, műhelymunkában, szakértőkben az egyik legerősebb fidesz-tagozat.

belekotty 2012.05.25. 16:14:08

@s: Nekem ahhoz nincs gyomrom.

s 2012.05.25. 16:19:35

@belekotty: Na végre. Az első értelmes gondolat. :-)

takacsb (törölt) 2012.05.25. 16:29:14

@Vhailor:
a dolog attól működött, hogy bokros lajos 95-ben túlszorított. mert akkoriban mindenki beleszart a gatyába, hogy államcsőd lesz. 8%-os vámpótlékot vezettek be, 30%-ra pörgették fel az inflációt, stb. valódi strukturális átalakulás indult el, aminek persze 1-2 éves spéttel jelentkezett minden eredménye. 1997-2001 magyar gazdaság aranykora. viszonylagos ár, és árfolyamstabilitás, jelentős mértékű tőkebeármalás. de ezért orbán viktor nem tett semmit. egyszerűen ő következett a politikai váltógazdálkodásban. varga mihály csinált egy csendes kiigazítást. amiért az értelmiség, és a külföld mai napig tiszteli vargát. de az sem volt igazából semmi. itt annyi történt, hogy a horn kormány idején az ország a tankönyvszerűen a szigorú fiskális és a szigorú monetáris követte. ami áldozatokkal, és az állami vagyon jelentős mértékű kiárusításával járt. de ez az ortodox liberális politika legalább koherens volt. és átmenetileg sikeres.

de orbán viktornak ehhez mégis mi köze volt? mik voltak a szuper kormányzati intézkedések 1998-2002 között. egyet mondj már. már akkor is matolcsyzmus volt. bevezették a lakásépítésre kamattámogatást. ezzel felpörgött a lakásépítés. mondjuk egy 12 milliós lakásra a bank adott 10 millió hitelt. akkor az ugye kapásból 2 millió extra áfabevétel volt. és ha az állam adott 1 millió támogatást, akkor is jól járt. kurva nagy ötlet. csak amikor törlesztik a hitelt, akkor nincs áfa bevétel. na most ezeket az intézkedéseket szívta meg medgyessy. mert hirtelen 200 millárd állami lakástámogatást kellett volna kifizetni. a társadalomban a jövedelemeloszlás nem egyenletes. és hirtelen túl sokan akartak belépni. főleg úgy, hogy közben megemelték a közalkalmazotti béreket 50%-kal. és ugye jött a 13 havi nyugdíj. jóléti rendszerváltás. de ez nem csak a szocik hülyesége volt. hanem a politikai osztályé en bloc.

és ma magyarországon szinte nincs olyan biztos szavazó, aki ne azért választaná egyik, vagy másik pártot, mert valakije itt vagy ott van. a magánszektorban mindenki brutálisan államellenes. ezeknek a formációknak ott nincs szavazója egy se. akik eltartják az országot azok elfordultak az összes formációról. orbán már nem is ezt réteget akarja megszólítani. hanem a maradék hülyétől várja, hogy visszaküldjék a nemzeti konzultációs kérdőívet. miközben az ország a térség legszegényebb országa lesz. és egyébként brutális mélyszegény réteg van. gyerekekkel. nem csak cigányokkal, hanem magyarokkal.

nyílt egy tesco. 6 órában vesznek fel embereket. havi nettó 40 ezer forintnál nem fizetnek többet. mellé 5 ezer utalványt. na most ide szinte csak fiatal gyerekes családanyák jelentkezek. mert az legalább biztos munkahely. csakhogy ezeknek az embereknek a többsége ki lesz rúgva. mert majd ilyen, meg olyan támogatásért cserélni kell az embereket. és különben is. és a magyarok úgy, mint a cigányok nekiláttak ügyeskedni. seftelni ezzel azzal. lomtalanításnál kiraksz egy fadarabot azonnal megjelennek. nem csak a cigányok. a magyarok is. balkáni országgá változott a vidék. miközben egyeseknek milliárdjai vannak. állami támogatásból, állami megrendelésből, állami visszatérítésből. gyakorlatilag minden az állammal kapcsolatos ügylet korrupt. az összes.

építenek egy villamospályát. ellophatnának bármennyi pénzt. mert az unió 80%-ban finanszírozza. a népnek alig kell pénzt betenni. és nem tudja megbecsülni, hogy az valójában mibe kerül. tehát bármennyit lehetne lopni. de nem tudják kiszámolni. nem tudják összeadni a tételeket. a fővállalkozó se. a legnagyobb magyar üzletember szuper ász. és nincs aki megépítse a pályát. effektíve nincs hozzá szakember. itt nem csak az a probléma, hogy lajos nyeri a közbeszerzést. mert ezt pont a sanyi nyerte. hanem, hogy ezek az emberek valamiért ezt nem tudják megépíteni. túl nagyok ehhez ezek a cégek. a cégvezetők intellektuálisan eltunyultak. a politikai osztály a támogatóival totális hatalomra tört. de ahhoz ez a garnitúra kevés.

belekotty 2012.05.25. 16:47:17

@fremskritt: Mindenesetre adnak egy-két értelmes kormányzati szakembert. Pl ott a Mészáros József, aki legalább ért a nyugdíjszakmához és viszi a nyugdíj ágazatot. Nem is merik valami dilettánsra bízni, mert qrva sok szavazót vesztenek, ha valami zavar keletkezik a nyugdíj folyósításban. A nyugdíj ágazat nagyon necces, mert nagyon bonyolult a jelenlegi, húsz-harminc év alatt kialakult rendszer, kevés ember látja át. Mondjuk az informatikájuk kőkorszaki programokon alapul, de működik. Egy ott dolgozó ismerősöm mesélte, hogy még a nyolcvanas évek végén írt assembler programok és saját adatbázis kezelő vezérli a nyugdíjfolyósítást.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 16:49:28

@s:
a kapitalizmus városi, városias méretek között tartható fent. de a világ nem tud egy óriás metropolisszá válni. nem csak azért, mert a konzervatívok ezt nem akarják. hanem azért is, mert az eredeti tőkefelhalmozók egy jelentős részének ez nem érdekük.

takacsb (törölt) 2012.05.25. 17:17:18

@fremskritt:
ez nem volt így se 2001-ben, se 2007-ben, de 2010-ben sem. ez most van így.

maskep 2012.05.25. 17:23:00

"A taktikai atomfegyverek lényege, hogy sose kelljen bevetni őket, kellő elrettentő erővel bírjon már maga a fenyegetésük is."

Kedves Turulmadár!

Te már nyilván nem voltál sorkatona, így hiányzik az a felemelő élményed, mikor az imperialista NATO előrenyomulását megállítottad a Tiszánál, ellentámadásba lendültél, és meg sem álltál San Franciscoig, ahol is a Golden Gate hídról lógatva a lábadat meg a kalasnyikovodat, rágógumit osztogattál a csóró ámerikaiaknak...

Matolcsy és én még voltunk sorkatnák, legalább is kor szerint lehetséges. (Persze, nincs kizárva, hogy Matolcsynak ezt is a felesége intézte, mint a magánnyugdíj-pénztárát is...) De mi tudjuk, hogy az elrettentés magának AZ Atomfegyvernek volt a lényege. Különösen addig, amíg ebből csak a stratégiai fajta létezett, melyből néhány darab egy egész ország teljes megsemmisítésére elég lett volna!

A taktikai atomfegyver ezzel ellentétben, harctéri, korlátozott nukleáris csapás végrehajtására készült: Elméletben a lakosságot megkímélte volna.

Nomármost, a taktikai (korlátozott) atomfegyver-bankadó eszerint nyilván csak a bankokat sújtja, a zembereket megkíméli, és ezáltal biztosítja hősies harcunk végső győzelmét.

Kérem, hogy ennek tudatában fogalmazd át a minősítésedet: Nem elrettentés a cél, hanem valós csapásmérés az ellenségre, ez esetben a bankokra, a zemberek megkímélésével.

Ponyimájes?

maskep 2012.05.25. 17:31:58

@Vhailor: "...eltávolították Benes puszipajtásának szobrát a Kossuth térről."

Melyik barátjára gondolsz? Károlyi Mihályra, aki a Masaryk nevű Benes barátja lehetett (volna, de nem volt)?

maskep 2012.05.25. 17:37:57

@Vhailor: "Ettől függetlenül a primitív hozzáállás mindenhez, a műveletlenség, a totális dilletantizmus maradt."

Mutatis mutandis...

Nyilván unortodox-történelmet tanultál, Barrikád-szalagcím szinten. A tényyek ugyanúgy nem zavarnak a hangzatos elméletedben, mint Matolcsyt.

Dr. GGG77 2012.05.25. 17:48:57

Nem vagyok szexuálpszichológus, de:

1. MGy-nek valszeg 7 cm alatt van a farka. (ezért is vonzódik Kínához).
2. Az általános iskolában, felső tagozatban ezen betegre röhögték magukat az osztálytársai (a lányok is).
3. Dugás max a házassági évfordulón jön össze (orál nélkül, olyat sose kapott).

Dr. GGG77 2012.05.25. 17:52:52

@Diocles: Állami, haveri kifizetőhelyek felszámolása, átalakítása, egykulcsos elmebaj elfelejtése. Dióhéjban.

s 2012.05.25. 18:00:28

@Dr. GGG77: 1. A Földfelszín alatt? Akkor baszogasson vele vakondot, ne pedig bennünket.
2. Nem ez bántotta igazán szerintem, hanem az, hogy még a pedellus három éves fiának a fasza is nagyobb volt.
3. Igen. Kurvára úgy néz ki, hogy ez a barom az adóvisszatérítésen kívül mást még nem nagyon élvezett az életben.

s 2012.05.25. 18:04:03

@maskep: Akkor te bizonyára azt is tudod, hogy miért kell becsukni a szemünket atomvillanás esetén. Azért, nehogy belefolyjon az acélsisak.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.05.25. 18:40:27

@maskep: Javaslom nézzél utána kinek vendégszeretetét élvezte 1920-22 között, és hol :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.25. 19:46:19

Matócsny Orbán taktikai öntököndöfő handzsárja.

Robinzon Kurzor 2012.05.25. 20:21:22

Matolcsy önmaga a pusztító atomfegyver.
Orbán csapást is mért vele ránk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.25. 21:20:42

Javaslom a sorozat következő elemének az

Öt gyereket szerettem volna, lett belőle három, mindhárom fiú. De azt hiszem, a három fiú felér legalább öt lánnyal. – Ilyen ország pedig nincs CCCXXXVIII.

címet.

Az Őrezred pedig ellenőrizze a parlamenti vízvezeték-csöveket, mert biztos, hogy adagolnak benne valamit, és biztos, hogy az nem jó az országnak.

2012.05.25. 21:39:51

Atomcsyt nekik.

öööö, szal ez a csávó orvosi értelemben biztos normális? majd rákérdezek mostmár az új konzultációs(több 100 millába kerülő) izében. mondjuk adhatnák az éhező gyerekeknek. de gondolom azok annyit is érnek a FIDESZES felfogás szerint.

HaKohen 2012.05.25. 21:55:33

@Robinzon Kurzor:

Te is meg vagy említve a könyvben, amelyről a következő link szól:

index.hu/belfold/2012/05/18/kepzelt_fideszes/#

csi szi 2012.05.26. 07:52:18

@Robinzon Kurzor: @HaKohen: Ez vmi Kende-szintű szarság. Vagy a néhai Popper P. értekezéseire hajaz (őt szerencséjére elvitte az ördög rögtön a fityesz visszatérése után, biztos őt is Orbán rémítette halálra, mint Hofit 2002-ben).

csi szi 2012.05.26. 07:57:17

@takacsb: Pontos helyzetelemzés...

rohadjmegARCgeci 2012.05.26. 08:00:15

_Nincs mit taktikázni a képlet egyszerű!Megdöglesztették az összes kisvállalkozót és a maradék 2,6 millió munkavállaló nem képes eltartani a közmukikat a poltikai elitet és a nyugdíjasokat!Ennyi volt,köszönjük viktor!

csi szi 2012.05.26. 08:09:20

Egyébként látom már nincs orbanviktor.hu-s biznisz Turul. :)

SuperBrain 2012.05.26. 08:44:08

Az őskori agysebészeti módszerrel műtött kormányos viharkabátban tekergeti a kelet-európai banánt, amely lassan a fülkeforradalom szakrális bumerángjává változik az unortodox gyorsnaszád térszerkezeti fordítókorongján, a komprádor-szivattyú szűnni nem akaró zakatolása közepette és valahol felhorkan egy dakota ló…

HaKohen 2012.05.26. 09:27:10

@csi szi:

Tudtál-e elolvasni-e néhány mondatot a könyvből? Vagy csak úgy csípőből ide-e hánytad a gyűlölködésedet?

Bizonyára jó keresztény vagy, aki naponta forgatja az Újszövetséget. (Ha tudod, hogy miről beszélek.)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.26. 12:12:01

Matolcsyval kapcsolatban két típusú ember létezik:
1. Aki még komolyan veszi, amit mond és felhúzza magát rajta
2. Aki rájött, h M. polgárpukkaszt és jót mosolyog rajta.

Én már a második tábort gyarapítom.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.05.26. 12:43:56

@politicus: Ha Matolcsy @matolcsy volna a mandin, roppant szórakoztató és hasznos volna, pl. nem volna többé szükség a nálánál nehézkesebb aristóra.

Így viszont felveti azt a kérdést, hogy ha a miniszter szórakoztatással foglalkozik, ki foglalkozik miniszterkedéssel? És mire jó ez?

csi szi 2012.05.26. 16:20:57

@HaKohen: Hogy jön ide a kereszténység? Megkérhetlek, hogy ne keresztényezz? :))
Az indexes ismertető elég volt, hogy képet kapjak róla...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.05.26. 16:42:00

@s: "Ne haragudj, de ez sértés Egely Györgyre nézve."
Ebben azért nem vagyok biztos! ;)

"Ő egy egyszerű, rendes sarlatán."
Mind a ketten azok. Olyan dolgokhoz "szakértenek", amihez nincs kellő tudásuk.

"Szerintem ő a Higgs bozon. "
Ezt kikérem magamnak a bozonok nevében! ;)

@belekotty: "Egely téves következtetéseket vont le, Egely nem elmebeteg. "
Matolcsy sem. Csak elhiszi, hogy ő mindent tud. Sőt minden jobban tud!

csi szi 2012.05.26. 18:09:13

@s: Ugyan, nem kell túlozni, Matolcsy kókler, amilyen sok ezer rohangál ebben az országban, én is ismertem hasonló figurákat, érdekes módon több tanár volt köztük, de munkahelyi főnök is. :)
Matolcsy legalább elvileg közgazdász, legalábbis úgy tudom diplomája van róla, Egely egy gépészmérnök aki elméleti fizikusnak adta ki magát, mert a KFKI-ban dolgozott valamit.

déjá vu39 2012.05.26. 18:27:04

@fremskritt: " ... egyéb okot nem látok hogy miért ne lenne ez a fickó fényévekkel jobb mint a fémkereskedő veres, vagy a helikopteres kóka. "

Hát, az okot én sem látom, de nem jobb. Nem hogy fényévekkel, de egy centivel sem.

Merthogy a tények makacs dolgok.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.27. 08:37:19

Azt a szállóigét kihagytátok, hogy atomfegyverekkel általában a középkorba akarnak visszabombázni egy országot.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.27. 08:40:50

@politicus:

"Aki rájött, h M. polgárpukkaszt és jót mosolyog rajta."

Mert az ugyebár már mindjárt elfogadható, ugye? Ilyen embereket kell beszavazni a Parlamentbe, ugye? Vagy olyan pártot, amelynek kormánya ilyen emberekből áll, ugye?!:)

Robinzon Kurzor 2012.05.27. 11:52:37

@politicus:

Amikor Veres Jani meg Kóka polgárpukkasztott, arra valahogy nem tekintettetek ilyen megengedően.
(Nagyon helyesen.)

Sőt, igen mély volt a meggyőződés, hogy ilyen faszok nem lehetnének egy Fidesz-kormányban, holott Orbán már akkor is csak faszságokat mondott gazdaságilag (népszavazás & co.).

Aztán mi lett belőle?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.27. 12:14:34

@Brendel Mátyás: Költői kérdés: szerinted egy Veres Jánost pharoszi világítótoronynak tekintő embernek mennyi jogalapja van bárkit is kritizálni, bármit is szóvá tenni?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.27. 12:16:50

@Robinzon Kurzor: Te viszont már akkor is kurva kritikus voltál és csak úgy szikrázott a blog világ az éles megjegyzéseidtől, ugye?

Robinzon Kurzor 2012.05.27. 13:07:45

@politicus:

Nyilván tudsz tőlem idézni mondjuk Veres Janit támogató kommentet, különben mire lenne ekkora mellényed?

Ha már ott legbelül megvan a felismerés, hogy Orbán ezt nagyon elkúrta és legjobb esetben is legkisebb rossz lehet 2014-re még egy korábbi elkötelezett (de nem hülye) fideszes számára is, akkor miért nem lehet ezt férfiasan vállalni?

Vagy hallgatni róla, a fölényeskedő viccelődés helyett?

És akkor én sem lennék kénytelen beletúrni az orrocskádat abba, amit akkor csináltatok (ti = Reakció, Jobbklikk, stb.), amikor Veres adta a győzelmi jelentéseket.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.27. 13:43:52

@Robinzon Kurzor: A te és a hozzád hasonlókban nem az a közös, h fennhangon támogattatok bármit is, hanem az, h legyen szó bármilyen kormányról, valahogy nektek mindig mindenről a Fidesz jutott eszetekbe. Hát nem fura?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.27. 19:35:37

@politicus: egy nem költői kérdés, mi a f.szról beszélsz?!

csi szi 2012.05.28. 08:07:36

@Brendel Mátyás: Na itt is felbukkansz?:)

A többieknek: www.google.com, kezdjétek el begépelni a keresőmezőbe a brendel mátyás nevet, és figyeljétek a keresési tippeket. :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 08:52:23

@politicus: most, hogy Fidesz kormány van, nem az a furcsa, ha valakinek a kormányról a Fidesz jut eszébe, hanem az a szánalom, ha mindenről Veres János. téged érdemes volna mutogatni, ketrecben.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.28. 10:14:40

@Brendel Mátyás: mi van, Mátyás, erőre kaptál?
Bátorság! :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 12:04:03

@Brendel Mátyás: Már a kérdést sem értetted like bajnok, mégis mire reagáltál?

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 15:19:59

@politicus: te mire reagáltál, te vadbarom?! bazdmeg, egy összefüggő párbeszédet nem tudsz összehozni senkivel sem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 15:24:40

@politicus: @Robinzon Kurzor-t is azzal vádoltad, hogy Veres János rajongó, meg nekem is azzal jöttél. holott egyikünk sem írt semmi olyat, ami alapján ezzel jöhettél volna.

vagy rögeszmés hülyegyerek vagy, vagy pedig egy baromarcú vitázó, aki szándékosan jön folyton ezzel.

mindenesetre szánalmas egy fasz vagy, az biztos.

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 17:31:40

@politicus:

Hogy "te és a hozzád hasonlók" mit támogattatok fennhangon, az elég jól dokumentált: ezt a Fideszt.

Hogy éveken keresztül neked és a hozzád hasonlóknak "legyen szó bármilyen kormányról, valahogy nektek mindig mindenről" az MSZP "jutott eszetekbe. Hát nem fura?"

Biztos szégyen, hogy nem tudtam lelkesedni egyik korrupt bagázsért sem ebből a választékból, ezért nem támogattam fennhangon egyiket sem.

Ne nekem kelljen már elnézést kérnem, mert számomra a 2008-as népszavazás óta teljesen világos, hogy ebben a ciklusban is csak elkúrás lesz, mert minden értelmes gazdaságpolitika útjában ott áll a 300 forintos egységáron vett hárommillió szavazó (maradéka).

Elfogadom, hogy te még keresed a menekülőutat, a korábbi meggyőződésedtől való emelt fővel távozás lehetőségét, de hidd el: ez a vagdalkozás nem az az út.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 18:38:27

@Brendel Mátyás: @Robinzon Kurzor:

Na, utolsó kör Urak és csak a nyilvánvaló tévedéseket tenném helyre.

BM:

1. mandiner.blog.hu/2012/05/25/a_xxi_szazadi_taktikai_atomfegyver_ilyen_orszag_pedig_nincs_cccxxxvi/fullcommentlist/1#c16837400

2. Sehol sem állítottam, hogy Robinzon Veres-fan lenne, sőt éppen ellenkezőleg, azt írtam, hogy "nem az a közös, h fennhangon támogattatok bármit is...". Hogy ebből te hogy jutottál a fenti következtetésre, azt egy nem szocialista aggyal rendelkező sosem fogja tudni megérteni.

Robinzon:

Két dolog egész könnyedén visszakereshető: 1. a Te és 2. az én mandiner (és egyéb) blogos aktivitásom. Ebből könnyen leszűrhető, hogy Veled ellentétben nekem az előző kormány idején az előző kormány, a mostani idején pedig a mostani jut eszembe. Pozitívan erről a kormányról 2 éve írtam utoljára egy cikket. Azóta minden tekintetben kritikus hangon szóltam a kormányzati intézkedésekről.
Ellenben Te az előző kormány idején sem az akkori kormányt kritizáltad, hanem a Fideszt (ezt a fentebb magad is elismered).
Szerintem eltévesztetted a házszámot és a saját démonjaiddal vitatkozol.

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 20:33:19

@politicus:

Démonjaim nem nekem vannak; nem nekem kellett kiszeretnem rajongásom korábbi tárgyából.

És a kormánykritikád persze kemény vagy mint a Vídia: Matolcsy polgárpukkaszt, ez csak úgy szikrázik és horzsol, annyira kőkemény.
Verest is ennyivel intézted el?

Igen, a Fidesz-közeli blogokon az MSZP-kormány idején nem álltam be a sorba az agyatlan és egysíkú MSZP-fikázásba, hanem számon mertem kérni az önfeledten maszturbálókon, hogy Orbán még az aktuális MSZP-baromságnál is nagyobb baromságokat nyom.

Tetszettek volna akkor észrevenni a "nyilvánvaló tévedéseket" és akkor nem most kellene bizonygatni, hogy te már 2 éve mekkora ellenálló vagy.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 20:54:24

Eddig sem rajongtam senkiért, ezután sem fogok, így kiszeretni sincsen miből.

A kormánykritika nem egy kommentre való hivatkozást jelent, mint az nyilvánvaló, hanem az írásaimra. De úgy látom, írásokat nem olvasol, csak minden poszt alá (vhol a 200. nál járhatsz) monomániásan ugyanazt a számonkérő 10 sort illeszted. Hasznos lenne ám legalább az én írásaimat elolvasni, mielőtt vitába szállsz.

"Igen, a Fidesz-közeli blogokon az MSZP-kormány idején nem álltam be a sorba az agyatlan és egysíkú MSZP-fikázásba, hanem számon mertem kérni az önfeledten maszturbálókon, hogy Orbán még az aktuális MSZP-baromságnál is nagyobb baromságokat nyom."

Vicc, már másodszor ismered el, hogy az előző kormányt nem ekézted, ehelyett az akkori ellenzéket kritizáltad. De rajtunk viszont már számon kérnéd ugyanezt a magatartást. Ráadásul ezzel a háttérrel az én idézeteimet parafrazeálod, miközben erre semmilyen erkölcsi alapod nincsen (részben, mert elismerted, hogy a kritikád évek óta egyirányú, részben mert nem ismered az írásaimat és úgy fogalmazol meg sommás véleményt). Röhej.

De engedd meg, hogy visszafordítsam az idézett szövegedet: ha én nem állok be az agyatlan és egysíkú Fidesz-fikázásba, hanem számon merem kérni...., akkor én a te logikád szerint számíthatok az elismerésedre?

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 21:12:10

@politicus:

Hogy Gyurcsány elkúrta az teljesen nyilvánvaló volt már akkor is.
Napi rendszerességgel miért is kellene ezen rágódni?

Vagy csak úgy lehet a Fideszt (már előre, még ellenzékben) kritizálni, a tisztelt Fidesz-kedvelő szerzők tényszerű "tévedéseit" helyretenni, ha előbb én is odaköpök bő nyállal, mert ez a szokás?

Nem a kritikám egyirányú: sőt, kifejezetten leírtam, és te az előbb számon is kérted rajtam, hogy mindenkit kritizálok.

A "sommás vélemény" pedig konkrétan az volt ugye, amit konkrétan az itteni hozzászólásodra írtam, miszerint Verest is elintézted-e annyival, hogy polgárpukkaszt?

Innen indultunk; nota bene erre válaszolhatnál.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 21:19:17

"Hogy Gyurcsány elkúrta az teljesen nyilvánvaló volt már akkor is. Napi rendszerességgel miért is kellene ezen rágódni?"

Orbánon is napi rendszerességgel rágódsz

"Vagy csak úgy lehet a Fideszt (már előre, még ellenzékben) kritizálni, a tisztelt Fidesz-kedvelő szerzők tényszerű "tévedéseit" helyretenni, ha előbb én is odaköpök bő nyállal, mert ez a szokás?"

Nem csak úgy, ellenben sokat dob az ember hitelén, ill. aki nem így tett korábban, az ne kérjen számon semmit másokon.

"Nem a kritikám egyirányú: sőt, kifejezetten leírtam, és te az előbb számon is kérted rajtam, hogy mindenkit kritizálok."

Nem. Nem ezt írtam. Olvasd már el!! Idemásolom, hátha segít: "legyen szó bármilyen kormányról, valahogy nektek mindig mindenről a Fidesz jutott eszetekbe."

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.28. 22:22:33

A csalódott ballib és a csalódott jobbos azon vitatkozik, hogy melyikük őszintébb és kérlelhetetlenebb kritikusa saját, lejáratódott oldalának. Ez mindent elmond a mai helyzetről. Itt kell abbahagyni! :)

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 22:42:29

@politicus:

1) De, Robinzon Kurzorral is egy olyan vitát folytattál, ami arra ment ki, hogy veres János fan. Például:

"politicus · mandiner.blog.hu 2012.05.27. 12:16:50
@Robinzon Kurzor: Te viszont már akkor is kurva kritikus voltál és csak úgy szikrázott a blog világ az éles megjegyzéseidtől, ugye?
"

2) A Nekem feltett költői kérdésed is erről szólt.

3) Ergo aljas kis, hazudozós köcsög vagy.

4) Igazából majdnem mindegy, hogy valakit le Veres János fanozol, vagy azt kéred számon, hogy miért a Fidesz jut eszébe a mostani kormányról. Az utóbbi ha lehet, még bugyutább volt tőled.

5) Sötét kis hülyegyerek vagy, mert veled a vita arról szól, hogy mit állítottál, és mit nem, a kérdések helyett.

Annyi sincs benned, hogy mondjuk azzal intézd el a dolgot, hogy kijelented, szerinted sem vagyunk Veres János fanok, és akkor ennyi, le lehetne zárni a vitát. De te ehhez túl aljas kis hülye köcsög vagy.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 22:45:36

@politicus:

"Nem csak úgy, ellenben sokat dob az ember hitelén, ill. aki nem így tett korábban, az ne kérjen számon semmit másokon."

Ha ezt nézzük, akkor az egész Mandiner hitele lent van a béka segge alatt, merthogy olyan szépen beleállt a Fidesz kampányba, hogy csak na.

Most meg kiderült, hogy mekkora hülyék voltak. Igaz, ez csak a Mandinernek nem esik le. Én legalábbis nem olvastam még egyetlen mea culpa cikket sem. Lehet, hogy kihagytam, ha van ilyen, szóljatok!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.05.28. 23:07:04

@politicus:

"Veled ellentétben nekem az előző kormány idején az előző kormány, a mostani idején pedig a mostani jut eszembe. "

Eszedbe jut neked a mostani kormány idején is Gyurcsány:

mandiner.blog.hu/2011/09/30/gyurcsany_esete_a_sportszelettel

Egy kis bújtatott kormánydícséretre is fussa, balliberális kritikába öltöztetve:

mandiner.blog.hu/2011/02/04/szent_ivanyi_az_arulo

Ezt a mértékletes kritikát is érdemes elolvasni:

mandiner.blog.hu/2011/01/10/a_magannyugdij_penzek_sorsa

ma már milyen nevetséges, és mekkora sülthülye vagy te, hogy hittél a kormánynak.

Szóval így átfutva egy kicsit a nehezen kikereshető életművedet, el kell ismerni, a Fideszt, amióta kormányon van, nagyon nem dicsérted. Ez frankó. De nagyon nem is kritizáltad, és a lelkiismeret-furdalásodat azért az ellenzék ekézésével vaskosan kompenzáltad.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2012.05.28. 23:15:08

@Holger Hartland: Tévedés, itt egy a sajátjaival szemben bevallottan nem kritikus balliberális kér számon egy a sajátjaival szemben kritikus jobbert. Az ész megáll.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.29. 00:19:36

@politicus: De hát Kurzor azt bizonygatja itt fent, hogy ő nem Veres-fan, és Gyurcsány igenis elkúrta. Tudom, ő szokta mindig számon kérni, hogy a Mandiner miért nem tépi le már Orbán fejét.

Robinzon Kurzor 2012.05.29. 12:21:40

@politicus:

Nem, nem mindenről a Fidesz jut az eszembe.

Ez az egész vita pont abból indult, hogy éppenséggel az MSZP, meg Veres jutott az eszembe.

Hogy "a sajátjaival nem kritikus balliberális fan" lennék, az minimum kétszeres tárgyi tévedés.
(Feltéve, hogy ez rám vonatkozna.)
Nem vagyok "balliberális", és azon is túl vagyunk már, ne lettem volna kritikus az MSZP-kormánnyal is. (Hogy milyen körben melyik kritikámat toltam inkább, az egy másik kérdés. De én nem vagyok blogszerző, hogy az életművemmel el kellene számoljak.)

Ezzel együtt, a munkásságodat kicsit jobban átolvasva, annyiban valóban tévedtem veled kapcsolatban, hogy hirtelen felindulásban egy kalap alá vettelek más, a Fidesz-kormánnyal szemben nálad sokkal kevésbé kritikus szerzőkkel, és annak alapján tényleg valótlan és méltánytalan kijelentésekre ragadtattam magam, amiért maximálisan szorri vagyok.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.05.29. 18:49:35

@Brendel Mátyás: iszonyú kemény vagy, Mátyás. Szerintem verekedjetek meg Politicussal!
Jövök bíráskodni, amelyiktek tököt tép, azt felrúgom a levegőbe. :D
süti beállítások módosítása