Ifjúság 2012
2012. május 07. írta: Zsigmond és Péterfy

Ifjúság 2012

  Nem, ez még nem az Ifjúság 2004, 2008 kutatások folytatása, csak egy kiváló Index-videó arról, hogy is látják a magyar jelent és jövőt, s benne saját helyzetüket egy gimnázium éppen végző diákjai. Az idők szava. Kéretik meghallani.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr824494650

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Holnaptól megszűnnek az álmok 2012.05.08. 08:51:59

2012. május 8-a estéjén utoljára álmodhatunk. Bár Karácsony Gergely és a balliberális sajtó természetesen szeretné majd ezt is Orbán Viktor és a Szél Kálmán Terv 2.0 újabb megszorításainak nyakába varrni, de éppúgy tévednek, mint amikor oligarchákat ki...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samott 2012.05.07. 19:13:01

Edesek, de jol megszivattak oket itt egyik evrol a masikra. Igazsag szerint mindket oldal ervei erthetoek, elfogadhatoak. Oszinten nem tudom mi lenne a jo megoldas, de ha az lesz a vege, hogy a tehetsegesek elhuznak a maradek meg marad, akkor megszivja az orszag. Az informatikus/muszaki vegzettsegu mar most is megy ha akar, most majd a human ertelmiseg is elhuz ha kedve tartja. Nekunk meg marad, aki alair 20 ev roghozkotest.

VI. Béla 2012.05.07. 19:33:53

Na igen, vannak akik identitást is váltanak, amikor megtanulnak egy nyelvet...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.07. 19:39:59

Szarházi frontlógósok!
Egy kicsit rosszabbul áll a hadi helyzet, egy kicsit több a stratégiai visszavonulás és ők máris óbégatnak.

Vissza a lövészárokba, gyáva férgek!

user792 2012.05.07. 19:58:22

Szegény-szegény nagypofájú csíragyerekek! Há' mi lesz így velük! A droidképzőben elhitették velük, hogy ők fontos, modern, ejrópai értelmiségi-palánták, most meg kiderül, lúzerország lúzercsemetéi nem kapják meg azt ami JÁR. :(

Habár hasonló cipőben járok én is, és csak pár évvel vagyok idősebb mint ők, de engem a hideg kiráz ettől a provinciális, posztkádári öntudatoskodástól.

A frissdiplomások melldöngetéseiről meg már ne is beszéljünk.

Pelso.. 2012.05.07. 20:00:00

@VI. Béla: Mi bizonyítja, hogy identitást váltanak a megszólalók?

VI. Béla 2012.05.07. 20:09:30

@Pelso..:

"Minél gyorsabban elhagyni az országot"

VI. Béla 2012.05.07. 20:19:43

@Pelso..:

Lehet, hogy mégsem volt igazam. Aki azt tudja mondani Magyarországgal kapcsolatban, hogy "süllyedő hajóra nem száll fel az ember", annak nem is volt magyar identitása.

Pelso.. 2012.05.07. 20:23:54

@VI. Béla: Tehát aki határon túl van, nincs identitása...?
Nem hajó, gyorsnaszád, persze száguld.

VI. Béla 2012.05.07. 20:24:59

"Nem nézem a realitásokat ... beírtam olyat, hogy szociológia, meg politológia"

Muhaha. Micsoda megmondás.

VI. Béla 2012.05.07. 20:25:40

@Pelso..:

A magyar feudális identitás.

VI. Béla 2012.05.07. 20:27:24

@Pelso..:

"az identitásomnak nagy része az, hogy EU állampolgár vagyok, az nem olyan fontos, hogy magyar"

erre mit mondjak?

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.07. 20:32:24

@Samott:
Nézd, a valóság az az, hogy a tehetségesek rengeteg generáción keresztül, mindig is elhagyták az országot, semmi sem változott, csak mint most is az éppen aktuális generáció véleménye üti meg az embert.
@VI. Béla:
Aki nem beszél angolul, annak fogalma sincs a XXI. századi valóságról...100%, hogy nincs neki!
Aki csak magyarul beszél, azon bukósisak van és fogalma sincs róla.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2012.05.07. 20:34:57

Hát lehet rinyázni azon, hogy ezekből a mai fiatalokból mennyire hiányzik a nemzeti identitás, meg a nagyvilágon e kívül nincsen számodra hely...
ez még igaz is lehet.
De a tény attól még tény marad, hogy a nyelveket beszélő, rátermett arcok egyre nagyobb része masírozik ki külhonba.

Persze ez nem új. A monarchia alatt is kitántorgott... mennyi is? A két vh között is mentek, a második vh után is mentek, a kommomizmusban is mentek, most is mennek.
Az ittmaradók most fújolnak, húsz év múlva majd kuncsorognak tőlük, 60 év múlva pedig kurva büszkék lesznek arra, hogy külföldön élő hazánkfia milyen sokra vitte, mert ugye mennyire nagyon zseniális nép vagyunk mink.

Eközben szépen összement az ország, aztán elvesztette gazdasági jelentőségét, aztán már oktatásban is a béka segge alatt vagyunk...

Ez valahogy nagyon nem jó így.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.05.07. 20:48:12

A mai tizenéveseknek halvány fogalmuk sincs sem saját kultúrájukról, sem Európáról, sem önmagukról --- az elmúlt húsz év gyümölcse beérik.

Nem tudják --- honnét tudhatnák? ---, hogy akinek nincs hazája (ez fizikai és szellemi értelemben egyaránt igaz) az csak egy csicska. Többségük rá fog erre ébredni, kénytelen lesz, méghozzá fájdalmas tapasztalok révén, és nagyon fogja gyűlölni ezért a szüleit és egykori tanárait, nevelőit.

ü
bbjnick

ghavin 2012.05.07. 20:51:14

@VI. Béla: Az ember kitörölheti a seggét a nemzeti identitással, ha már ifjúkori pályája elején azzal kénytelen szembesülni, hogy az itthoni közbeszéd, közhangulat, tudományos élet és munkalehetőségek minden tekintetben rosszabbak a tőlünk nyugatabbra fekvő országokénál, s a regnáló hatalom is inkább csak tovább mélyítené ezt a posványt, látszólag bármiféle racionális megfontolás, kivehető, s így hosszútávú tervek alapjául szolgáló célok nélkül. Tudod a nemzeti büszkeséget és azonosulást illene megelőznie valamiféle valós, s ami talán még lényegesebb, aktuális tartalomnak, a pátoszos múltba révedést, s a különféle ideológiákba burkolózást magasról leszarják azok, akiknek elsődleges céljuk az egzisztenciájuk, jövőjük építése.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.07. 21:13:17

@Ghavin: Látszik, hogy azzal törli. Inkább a papírt ajánlom.

Samott 2012.05.07. 21:15:43

@Uzis szakáll K.O.: gondolom az azert szamit, hogy a legjobb 3% vagy a legjobb 30% lep le...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.05.07. 21:17:27

@Holger Hartland:

Hja, aztán majd ha @Ghavinkának megsérül az ánusza, akkor a nácimagyarok lesznek a hibásak:-)

ü
bbjnick

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.07. 21:19:24

Ezek az elkényeztetett hipsterek nem akarnak részt venni az izgalmas kísérletben.

hvg.hu/itthon/20120423_orban_kotelezettsegszeges_eloadas
"Az utóbbi két évben levezényelt magyar reformok és adórendszer-átalakítás nyomán Magyarország a foglalkoztatásnövelés európai kísérleti laboratóriumává vált, és már jövőre gyümölcsöt teremhetnek a kormány radikális lépései - foglalható össze Orbán Viktor hétfői előadása. "

ghavin 2012.05.07. 21:29:04

@bbjnick: Ezzel csak az a probléma, hogy tapasztalataim szerint a sajátosan értelmezett nemzeti identitást hobbiszinten művelő ifjak (kuruc-generáció) tehetségesebbik része is inkább külföldön találja meg a számításait. Arra a kérdésemre, hogy ez hogyan fér össze a fene nagy magyarságtudattal, rendre azt a választ kapom, hogy ha sikerül külföldön előteremteniük az itthoni boldogulás alapjait, akkor természetesen hazatérnek. Majd. Valamikor. Mert valami furcsa okból kifolyólag a külföldi továbbtanulást, munkavállalást, satöbbi, valahogy előre meg lehet tervezni, de az itthoni jövőképet újabban rothadt narancsszagú homály fedi.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.07. 21:34:57

@bbjnick: Javaslatomat a nemzeti identitásra tekintettel fogalmaztam. Ha a papír használata Ghavinnak is kellemesebb, az járulékos haszon.

@Doomhammer: Hová menekülnének azok a hipsterek? Hiszen mint megtudtuk, egész Európa egy labor.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.05.07. 21:36:06

@Ghavin: valóban így van. olyan szép, ahogy ezek az EU-ellenes gyökerek az EU-ból szedik meg magukat. pedig itthon is túrhatnák a magyar fődet :)

Viktus 2012.05.07. 21:37:25

Itt esélytelenek bármire, ha a szülők nem jó helyen üldögélnek vagy nincsen megfelelő rokoni kapcsolat. Tényleg jobb, ha időben lépnek.

forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.05.07. 21:39:03

@VI. Béla: Én azt szoktam mondani, hogy elsősorban embernek születtem és azután magyarnak.

De hogy mit mondjál? Például azt, hogy igaza van. Kérdezz meg egy amerikait (az Amerikai Egyesült Államokból -ból), hogy ő amerikainak érzi magát vagy Texasinak?

@Video: Teljesen jogos, hogy a támogatott jogász és közgazdászképzést ennyire visszavágták, én például meg is szüntetném. Nézd meg például hány jogász és közgazdász ül a parlamentben és milyen munkát végeznek... ezért a silány képzésért nehogy már fizessen az állam egy centet is.

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.07. 21:40:49

@Samott:
Tök mindegy, mikor nem tehetsz ellene semmit, max megkajálkod a jobboldali politikusszart, aztán bebeszéled magadnak, hogy majd te itthon maradsz, mert te majd megmutatod. Szép, szép, csak nevetséges az ilyetén hősiesség, mivel te elbaszod az életed, egy faszkalap agymosószervezetnek (politikai párt...tök mindegy, hogy milyen színű köntösben) meg lesz egy fanatik szavazó ingyenpropagandistája. Az értelmes emberek magukkal és a szeretteikkel foglalkoznak, ha ezen túl izgat a hatalom gyakorlása, akkkor hajrá, lehet menni politikusnak. Persze nem rád vonatkoztava, csak amolyan költői egyes szám második.

Oblomov 2012.05.07. 21:40:57

@VI. Béla:
Az EU-állampolgár az EU-ban adózik. Mi meg EU-tagként lehívjuk az adóját földalapú, meg egyéb támogatásként. Cserébe ne hazaárulózzuk már le, ha kérhetem.

Chicano 2012.05.07. 21:43:55

Másra nincs is szüksége a munkanélküliségben fuldokló nyugat-európának mint hogy szakképesítés nélküli nulla gyakorlattal és rossz nyelvtudással rendelkező magyar középiskolások rohanják le őket. Először érdemes lenne valamilyen versenyképes szakmában gyakorlatot szerezni meg rendesen megtanulni egy nyelvet aztán lehetne a dolgon komolyan gondolkodni, bár úgy sem egyszerű feladat mostanában egy rendes pozíciót megcsípni odakünn a Lajtán túl.

Viktus 2012.05.07. 21:48:01

@bbjnick:

Miért van hazánk most?

Bell & Sebastian 2012.05.07. 21:48:33

Ezek ugye a negatív barmok. Mivel igen közelről ismerek három pozitívat is, higgyék el, azokkal sem könnyebb. Pedig mibe van az nekem, hogy körbehurcoltam őket egész Európában!

Egyedül az Idegenlégió keltette fel az érdeklődésüket, pontosabban a francia FAMAS gépkarabély, de miután megtudták, hogy bevetés is lehetséges, ahol bizony visszalőnek, drasztikusan visszahűlt a kezdeti, nagy lelkesedés.

Na jó, az egyik azért kibírt egy évet Olaszországban de már az sem fenékig panna, ami az ottani tejföl.

Általános tapasztalat, hogy csak a harmadik generáció képes megkapaszkodni, mert bizony sokkal homofóbabb és nacionalistább bárki, mint a magyar.

Beérett a nadragulya-vetés, bizony be.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.07. 21:48:42

@Holger Hartland:
Egy humán érdeklődésű iHipster szívesebben vesz részt egy társadalmi kísérletben, mint egy foglalkoztatáspolitikaiban.

Viktus 2012.05.07. 21:52:28

@ikaljan:

Most nagyobb a sz*r a palacsintában így is kevés a fiatal meg az aktív jövőbeli adózó ellenben van sok millió nyugdíjas mellé egyre szaporább cigány etnikum ... ilyen szintű cumi nem sűrűn volt kilátásba ami mostanság alakul a jövőre nézve.

Viktus 2012.05.07. 21:54:30

@Ghavin:

A leghangosabbak a háttérben még azok, aki a nyilas időkben vándoroltak ki vagy azok leszármazottai így a jó világból osztják a tudományt. :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.05.07. 21:58:30

@Ghavin:

Nagyon különböző dolgokról beszélünk. Hogy ki megy el külföldre, mennyi időre, mikor és hogyan jön haza, az egy dolog és egy másik dolog, hogy mit pakolunk a fiataljaink fejébe, milyen szellemi és erkölcsi útravalót adunk nekik az életre. Képesek lesznek-e szellemileg és erkölcsileg megérni vagy (szellemi és erkölcsi) kiszolgáltatottak (csicskák) maradnak életük végéig?! Egy érett ember ugyanis pontosan tudja, hogy nem az az a fontos, hogy hol vagy, hanem, hogy ki vagy. A mi fiataljainkat nem az a veszély fenyegeti elsősorban, hogy itthon nem találják meg a helyüket és ezért külföldre kell menniük, hanem az, hogy sehol (nem találják meg a helyüket).

ü
bbjnick

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.05.07. 22:00:26

egyébként az a "szép" az egészben, hogy ezeket a 18 éves gyerekeket - akiktől távol áll a napi politika és az ahhoz kapcsolódó árokásás - is le tudja hazaárulózni egy ilyen jobber majom mint mondjuk @VI. Béla:

Viktus 2012.05.07. 22:04:32

@bbjnick:

Mitől érne meg az ifjúság? elmeháborodott Kerényitől? az még egy tragikomédiába is kemény lenne ...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.07. 22:05:36

@Doomhammer: Egy humán érdeklődésű iHipster számára a társadalmi vagy foglalkoztatáspolitikai kísérlet kérdése tulajdonképpen annak a kérdése, hogy a kísérlet melyik végén áll.

Herbert_West 2012.05.07. 22:09:13

Értem én, hogy a kő szélére sodródott "jobboldalnak" fáj, hogy mindenféle jöttment 18 éves, ráadásul még nő is, véleményt mer alkotni meg nem akar itt megrohadni, de miért nem az zavar titeket, hogy annyira szar a helyzet, hogy már alapértelmezésben el akarnak innen húzni?

Lehetne itt bármilyen politikai rendszer, ha rendben lenne a gazdaság, és nem buktatnák egymást az emberek lépten-nyomon, akkor itt maradna a fenti videóból kb mindenki, az 1-2 igazán tehetséges emberen kívül, akit ugyanúgy lehurrognátok, igaz, akkor valszeg mással kendőzve el az irigységeteket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.05.07. 22:20:52

@Viktus:

Attól érne meg az ifjúság (azzal adnánk meg számukra az érés esélyét), ha megtanítanánk őket a józan gondolkodásra. Adnánk nekik egy kis valódi múltat, egy kis valódi kultúrát (csak tiszta forrásból), kapnának tőlünk hitet, reményt és szeretetet, megtanítanánk őket az okosságra, az igazságosságra, a lelki erősségre, a mértékletességre. Kezdetnek talán elég is volna...

ü
bbjnick

Viktus 2012.05.07. 22:23:20

@bbjnick:

Na ez sem mostanság lesz ...

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.05.07. 22:27:57

A fiataloknak részben jogosan van elegük a képmutató, ájtatoskodó felnőtt társadalomból, ahol munkát csak rokon-haver útján lehet szerezni, ahol folyamatosan gályázni, túlórázni kell éhbérért, ahol az alényeg, hogy oldjunk meg valamit okosba', stb.

Másrészről viszont beérett a fogyasztói propaganda hatása, tényleg azt hiszik, hogy ők szarták a spanyolviaszt, ezekből már a kollegialitás legkisebb érzése is hiányzik, mind-mind kőkemény individualista, aki csakis a saját javát nézi.

Ez kiegészül az egyre nagyobb méreteket öltő ROMLOTTSÁGGAL (korrupció, gyanakvás, bizalomhiány, dícsérethiány, irigység), ami megöli a polgári életformát.

A polgári, életforma, civil társadalom ugyanis ezekre az értékekre épül. Kurvára nem ködevő filozófiákra, meg most akkor liberális-konzervatív, vagy konzervatív liberálisok vagyunk-e. Nem. Az átláthatóságra, egyszerűségre, bizalomra. Amikor nem kell kulcsra zárnom az ajtót. Amikor átmehetek a szomszédomnak/barátomnak segíteni építeni a házát, és nem kell attól félnem, hogy megbasz a NAV.

Ezt ölték meg az elmúlt huszon x évben, pártállásra való tekintet nélkül. A fidesz éppúgy bűnös, mint az mszp.

Három egyszerű, kézenfekvő megoldás:
1) a korrupciót visszaszorítani, ezáltal a lakosságban lassan, fokozatosan helyreáll a bizalom
2) a közbiztonságot megerősíteni, a cigánybűnözőket pár hónap helyett akár évekre is bevarrni
3) a fogyasztói propagandát, a reklámdömpinget pedig p. a szórólapokra, tévéreklámokra kivetett adóval normális mértékre visszaszorítani.

Csakhogy ez a fidemszp-nek nem érdeke. Könnyebb zsebretenni a baksist, és hagyni , hogy tovább rohadjon az ország.

Ebben az országban jelenleg csak megrohadni lehet.
Ez az igazság.

Viktus 2012.05.07. 22:32:09

@Schwerer Gustav:

Jogos.

Egyébként ez még az ifjúság értelmesebb része , de mennyi van , amelyikeknek az értelmi szintje nagyjából a cigányságot üti ...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.07. 22:32:15

@Holger Hartland:
Akkor nem véletlen, hogy az iHipsterek politológusok akarnak lenni. Akkor ők kísérletezhetnek a többi prolival.

Hiába, Orbán jókor volt jó helyen. Most ő kísérletezhet.

Herbert_West 2012.05.07. 22:32:39

Zárójelben:

(annyira imádom, hogy a jobboldali blogoszféra mibden tagja polgárnak, hozzászólásaik alapján pedig legalább középpolgárnak képzelné magát vissza/bele egy új 19. századba. Arra valahogy senki se akar gondolni, hogy ahhoz a 10% uhhdepolgáriuhhdekultúrált - és egyébként szinte teljesen német viselkedésű, a rohadt osztrákok, ugye- réteghez bezony kellett a hárommillió koldus országa is. Oda meg senki sem akar tartozni.)

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.07. 22:37:36

@Schwerer Gustav: Ja a nép az kegyetlen mélyrepülésben van az biztos, de ők sajnos nem tehetnek egyebet, minthogy egyre szorosabbra húzzák az övet szerencsétlenek. Ez van, az empátia már 'fogalom történelmi' objektum.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.05.07. 22:40:11

@Viktus: Aki szakdogáját a szádba veri?
@Doomhammer: Egy mai iHipster a holnap Orbánja? És maga marasztalná?

Viktus 2012.05.07. 22:48:16

@Uzis szakáll K.O.:

Tehettek volna 2006-ban ... nem tettek. Ma sem tesznek semmit csak szépen csendben elrohad minden. Ami nem is teljes egészében a nép hibája. Ez a rendszer nem képes kitermelni magából egy olyan politikai elitet, amelyre rálehetne bízni bármit is. Így mi más csinálna a nép? magával foglalkozik.

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.07. 22:55:17

@Viktus: Ne őríts már, a politikai elit az folyamatosan sajátmagát termeli ki a parasztnak meg az egyszerű munkásnak soha semmmi köze nem volt az irányításhoz, nem, hogy ők termelnék ki....faszom a politikába, erre is mi a fasznak válaszoltam?

Viktus 2012.05.07. 23:04:46

@Uzis szakáll K.O.:

Elég sok arc jelent meg, akik maguktól nyalták oda magukat ahova ...

samuelfisher 2012.05.07. 23:09:16

Én a rendszerváltáskor érettségiztem egy budai gimnáziumban, és bizony az általános és gimis osztálytársaim közül többen leléptek külföldre, bár nem tartok mindenkit számon (most sem kezdek el nyomozni a facebookon, iwiwen, fent sincs mindegyik). A gimis osztályomból két lány is külföldi (amerikai) férjet fogott magának és az USA-ban családanya. Az általános sulis ismerősök közül jutott spanyolországba, japánba stb.
A 80-as évekre visszaemlékezve a hangulat legalább olyan reménytelen volt, mint ma. Az elkeserítő, hogy 20-25 év után sem sikerült közelebb kerülni Ausztriához, legalábbis szubjektíve. De objektíve sem nagyon. Pedig akkoriban még azt mondták egyesek, hogy ha nem is jön el a kánaán, ennyi idő alatt majd beérjük a nyugatot... (LOL)
Egyébként meg a külföldre vágyók többsége csak vágyik, de nem fog kimenni, vagy ha igen, elég hamar visszajön majd... A mai helyzetben már Angliában sem lesz olyan könnyű tányérmosogatóként, cselédként stb. elhelyezkedni, mint pár éve.
A lengyel, román stb. fiatalok egyébként eddig sokkal nagyobb arányban húztak el nyugatra, mint a magyarok, tudtommal, szóval nem vagyunk ezzel egyedül.

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.07. 23:10:06

@Viktus: Bocs haver, de nem érdekel a politika, a felnövő generációk jövőképe annál inkább.

samuelfisher 2012.05.07. 23:11:47

Egyébként meg a Berzsenyi nem épp egy reprezentatív gimnázium, hanem elit, és hagyományosan a jómódú zsidó polgárság gyerekei járnak oda. Harmaduk külföldön tanul tovább? Azért ez nem hiszem, hogy minden magyar gimnáziumban így lenne:)

Viktus 2012.05.07. 23:14:40

@Uzis szakáll K.O.:

A kettő összefügg. A politika határozza meg a jelent-jövőt sőt a múlt értelmezését is ...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.07. 23:15:50

@Holger Hartland:
Miért, Orbán nem jött vissza?
Hamar belátják az iHipsterek, hogy külföldön csak cselédek, ágytálkihordók lehetnek, de társadalommérnökök csak Magyarországon.

Viktus 2012.05.07. 23:17:25

@samuelfisher:

Egy hevesi gimnáziumból a volt osztálytársaim nagyjából 40%-a nincs már az országban ...

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.07. 23:19:17

@Viktus: A múlt értlemezését mindenképp, de azon túl számomra sem a jelent a jövőt meg főleg nem képesek meghatározni, még ha reggeltől-estig a gatyájukba is szarnak az erőlködéstől, akkor sem, kivéve háború, na ott már én is stratégiát váltok...

ghavin 2012.05.07. 23:20:23

@bbjnick: Mindezzel csak az a probléma, hogy ha irányítottan próbálunk a mindennapi, civilizált együttélés alapszabályain túlmutató erkölcsi útravalót pakolni a nebulók fejébe, annak garantáltan nem azok lesznek a hosszútávú következményei, amit a tanítandó erkölcsöt meghatározó döntéshozók naivan megálmodtak. Remélem nem kell különböző végleteket szemléltető példákat hosszasan fejtegetnem, e kijelentés alátámasztására (Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Kínai Népköztársaság vagy akár kicsiny hazánk történelme). A már meglévő, felnőtt társadalomnak kell példával elöl járnia a fiatalabb generációk számára, máskülönben minden oktatásba erőszakolt ideológia megkérdőjeleződik, mivel képmutatónak, hamisnak hat. A jelenlegi kormány ilyen irányú oktatáspolitikája ott bukik, hogy mi magyarok nagy többségében nem vagyunk a)(neo)konzervatívok, b)keresztények, c) sem pedig megrendíthetetlenül elkötelezettek valamiféle tényleges vagy mesterségesen fabrikált ideológiai origó mellett (na jó, max 8 évig, az eddigi tapasztalatok alapján).

Alfőmérnök 2012.05.07. 23:25:29

Szerintem létező problémákra hívja fel a figyelmet a videó, de azért egy gimnázium diákjaival készült interjúkat nem kéne reprezentatív mintának tekinteni.

Viktus 2012.05.07. 23:33:03

@samuelfisher:

Jah, de legalább megélnek a tányérmosásból is itt az ország egyre több részén már arra sincsen lehetőség ...

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.05.07. 23:41:30

További fontos dolog, hogy idén mintegy másfél %-os mínuszban lesz magyar gazdaság növekedése.

Megmondja nekem valaki, hogy mínusz másfél %-kal hogy fogjuk kitermelni a deviza(!)-államkötvények 8-9%-os kamatait?

Orbán, sok egyéb hazugsága mellett, kijelentette, hogy a legnagyobb ellenség az államadósság.

www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

2010 májusában 19,933.4 milliárd forint volt az államadósság,
2012 márciusában 20,826.8 milliárd forint.

Miközben 4000 milliárdnyi mnyp-vagyont eltapsoltak (újbeszélül: megmentettek)
Miközben lengyelország, szlovákia az egy főre eső gdp-ben megelőzött minket
miközben kreatívan kiagyalt kismillió új adóval teszik pokollá az életünket
stb stb.

Tehát akárhogy erőlködik ez a kókler, kutyaütő, tehetségtelen balfasz idióta kormány, csak nő az a kurva államadósság. Úgy hogy az ezredik bőrt is megpróbálják lehúzni rólunk. Úgy, hogy nő a létbizonytalanság (szegénység), közbizonytalanság (bűnözés), a sorbanállás, jogbizonytalanság (kaotikus jogszabályok).

És akkor csodálkozunk, hogy a normálisabb fiatalok elhúznak innen a picsába.

Én speciel inkább megrohadok minthogy elmenjek innen, de meg tudom érteni azokat, akik külföldön próbálnak szerencsét.

Bell & Sebastian 2012.05.08. 00:15:23

Ritka eset, amikor mindenkinek igaza van, nincs recept, szerencse és kapcsolatok vannak. Kimenni úgy kell, hogy nincs visszanézés, mert csak a szenvedés fog nőni.

Aki megfogja az isten lábát, az is kétlakivá válik, lebeg ég és föld között, mint Mohamed koporsója, jobb esetben is csak a nagycsalád sínyli meg.

Simicska meg magyar, tőkés nagyvállalkozó, pont annyi forgótőke hitelt kap az államtól (amennyi csak kell), mint bárki más.
Akinek ez nem tetszik, az strabagdemokrata szekértoló.

Hogy az ég nem szakad rájuk!

pb88 2012.05.08. 00:27:45

A videó sajnos csak az idén érettségizőket mutatja, de nem gondolnám, hogy ezek a gondolatok, csak 18-19 éves fiatalok körében lennének népszerűek..... Nyilván nem reprezentatív, de az én ismerőseim/volt osztálytársaim/volt szaktársaim körében, aki 30 alatt van és esetleg nem valaki kutyájának a kölyke ez egy egészen mindennapos téma. Én inkább azt vettem észre, hogy kelet-mo.-i ismerősök szívesebben próbálkoznak először Bp.-el és csak azután fontolgatják azt, hogy külföldre menjenek, miközben a nyugati és pesti cimboráknál egyértelműbb "a" külföld. Igazából még az sem szokott visszatartó erő lenni, hogy van egy-két gyerekük, esetleg a szülők idősek és ápolni kell őket. Inkább abban gondolkodnak, hogy kint jobb iskola van és abból a fizetésből könnyebben futja egy ápolóra itthon, mintha az országban dolgozna kb. 140.000 nettó/hó-ért. Ebben nem hiszem, hogy elsősorban az dominálna, hogy individualizmus, meg önmegvalósítás és hasonlók, ez egész egyszerűen a pénzről szól sztem a többség számára. Talán még a kiszámíthatósága a munkahelynek, ami ma Magyarországon nem egy annyira egyértelmű dolog. Persze nagyon szar dolog kint egy Mcdonald's-ban dolgozni látástól-vakulásig, de még mindig jövedelmezőbb, mint itthon munkanélkülinek lenni.
Régen én is elleneztem azt, hogy külföldre települjenek, de ma már nem tudom ezt az álláspontot képviselni, mert egyszerűen én sem hiszem el azt, hogy ez belátható időn belül (5-10 év) érezhetően jobb lesz.
Persze mindig vannak akik visszajönnek, legyen az minden második, de egy elöregedő társadalomba hacsak a fele megy el is iszonyú luxus....
Nyilván van a magyar társadalomnak egy része akit sokkol az, hogy vannak fontosabb dolgok, mint a hazaszeretet, de ha az ember lemondásba nő fel, ahogy sokan voltak/vannak így ebben az országban (nyilván nem a videó szereplői, legalábbis többségében), egyszerűen kialakul benne az, hogy ő ennél többet akar az utódnak (nyilván vannak kivételek).
És sokkal hitelesebb erről beszélni nagypapaként/nagymamaként,a kisunokával az ölében, egy kényelmes karosszékben, miközben nem elsősorban a holnapon kell görcsölni....

2012.05.08. 00:34:35

Az egyik csajról elég erősen whatspower Dorottya jutott eszembe...

ebfül 2012.05.08. 02:28:37

Ha a pesti elitgimnázium diákjai ilyen tájékozatlanok és naívak, mit várjunk a többiektől?

Ez a döntés nem róluk szól, az utódaikról. Gyökértelen, másodrendű figurák lesznek, akárhova is mennek. Behozhatatlan hátrányban, nulla kapcsolatrendszerrel, ami mindenhol sokat számít (ha nem is annyit, mint Magyarországon).

Fontos a külföldi tapasztalat, különösen, ha saját szakterületén szerzi az ember. Az államnak a "carrot and stick" politikájával illene viszonyulni ehhez; kár hogy csak az utóbbira futja.

ebfül 2012.05.08. 02:36:58

"Nehogy már nekem kelljen alkalmazkodni az államhoz"

Sokatmondó hozzáállás. Nagyra értékelik mindnütt.

Egy jótanács a kivándorlóknak: ha a miértekre kerül a sor, "a milyen sz@r volt otthon" helyett célszerűbb a "milyen jó itt" érvet előhozni, akkor is, ha nem őszinte.

A nyígásra nincs vevő, a saját fészekbe piszkítást pedig megvetés kíséri, mindenütt.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.05.08. 05:36:24

Menjenek. Legalább ember lesz belőlük. Elnézek odahaza a fiatalokon és elborzadok. Csupa ilyen nyeszlett csiga. Persze hogy elverik őket a cigányok.

Virág et. 2012.05.08. 07:10:13

@Greetings from Piresia: Alapvetően igazad van, főleg Angliára kihegyezve. Viszont vannak más országok is Európában, ahol a megélhetés és a tandíj sem üt el annyira a magyartól, a képzés sem rossz és szinte minden országban van angol nyelvű képzés a legnépszerűbb szakokon (nálunk is). Ha bevezetjük a tandíjat (ahogy tette idén a fidesz), akkor nem kell meglepődni, ha a kereslet is alkalmazkodik ehhez és hirtelen a monopolhelyzetben lévő állami egyetemek mellé belép pár száz európai versenytárs.

Abban is igazad van, hogy humán pályákon nehezebb kint a boldogulás, de azért nem lehetetlen. Mire valaki elvégez egy jogi egyetemet addigra azért felszed annyi tudást, hogy a skót akcentust is érteni fogja. Sőt, ennyi év alatt még a magyar akcentust is el lehet veszíteni. Vannak közvetlen kollégáktól példák, akik az iskoláikat pl. a tengerentúlon végezték (itthon érettségiztek) és hibátlan amerikai akcentussal tértek vissza évek múlva. De jogásznak nem is Angliába kell menni, ott elég csak diplomázni, aztán LLM az USA-ban és ott aztán van mindenféle jogász, sok a bevándorló is, nem fog elütni. Egy jó angol diplomával gondja sem lesz az álláskereséssel. Persze pénz kell hozzá, de az évi USD 300-500k miatt jó befektetés.

Satyala 2012.05.08. 07:53:45

Nem értem miért kell ezen meglepődni. Ezek a kölkök 12 éve mentek első osztályba, és azóta hogy nyiladozik az értelműk, semmi mást nem látnak Magyarországon, csak gyűlölködést, stagnáló, visszaeső gazdaságot, állami szintre emelt korrupciót, egyre kevesebb munkahelyet, Európa második legmagasabb adórendszerét, harmada, ötöde bér mellett mint Nyugaton. Az árak viszont ugyan azok. Ha apu anyu nem tud segíteni, akkor nem látszik esély lakásra, ha egyáltalán talál munkahelyet, akkor sem tud hosszú távra tervezni, hiszen a folyamatosan változó szabályok, és adórendszer miatt bármikor utcára kerülhet. Ebben nőtt fel, miért is akarna itt maradni?

Samott 2012.05.08. 08:30:40

@Uzis szakáll K.O.: Felreertesz, en se ertek egyet a roghozkotessel, es csak arra probaltam ramutatni, hogy az orszag szempontjabol elfogadhato, hogy politologus helyett inkabb informatikust kepeznenek, de ugyanigy ertheto a kislany hozzaallasa is, hogy o meg tortenesz szeretne lenni es nem villamosmernok. Mi sem alljon messzebb tollem, minthogy barmilyen part mellett kampanyoljak... :)

sztrelnyikov 2012.05.08. 08:53:06

Ez nem "egy" gimnázium!!! Ez _A_ berzsenyi, amelyik olyan gyerekeket nevel, akik meggyalázzák mások vallási jelképeit, majd amikor az egész ország felháborodik rajtuk, akkor az iskola teljes mellszélességben kiáll mellettük, hogy az "ártatlan" gyerekek, csak a véleményszabadságukkal éltek.

Nem véletlenül ebben a gimiben forgatott a Zindex, biztosra mentek.

Valandil 2012.05.08. 08:53:44

A jegyzőkönyvek (báseli, torontói) szerinti program megvalósult: a közösségek szétverésével az egyén önzését kell támogatni. Az egyes egyének pedig könnyebben kontrollálhatók, hiszen csak önmagukkal vállalnak sorsközösséget.

Viktus 2012.05.08. 09:14:07

@pb88:

A 140 nettó az ország nagy részében csak álom kategória ...

S.O.A. 2012.05.08. 11:11:23

Ott indul a sztori, hogy abban az országban, ahol egy szalaiannamari az év közepén egy egész érettségiző évfolyam terveit hazavágja, ott bizony az egyszeri kamasz lázad, és fuck you felkiáltással elindul. Lehet őt ezért lehülyézni, újgazdagozni, mert éppen a Berzsenyibe jár (totál irreveláns amúgy...), csak éppen egy bizonyos százalékuk egy bizonyos ideig nem itt fog adót fizetni és GDP-t termelni. Mert állambácsitól az első, amit kaptak a felnőtt életük elején, az egy büdös nagy lófasz a seggükbe, és még így 18 éves korban az ember igencsak érzékeny az ilyesmire (néhány évvel a munkába állás után szinte immunissá is válhat rá az ember).

Tény, hogy nem túl tájékozottak a külföldi és a hazai helyzettel kapcsolatban, ami igazából nem az ő hibájuk... mert az itt észt osztó sok nagyokos is nyilván úgy érettségizett, hogy magasszintű adózási, pénzügyi és munkajogi ismeretei voltak...

Csak éppen totál hülye birkáknak nézni őket nem túl szerencsés. Arra lehet számítani, hogy a gimnáziumból egyetemre fel nem vett, amúgy nem túl hülye geyrek nekiáll Audit összeszerelni, répát szedni, vagy CBA polcot áruval feltölteni, csak éppen jegyezzük meg, hogy nekik ezt küldöfldön végezni sokkal izgalmasabb, mint Békásmegyeren. Persze, nem valószínű ,hogy előrébb jutnak a német gyárban, vagy az angol kocsmában... de ettől még kimennek, és jó részük ott is marad. Jellemzően érdemes lenne vizsgálni a hazatérők munkavégzési képességeit... nem a faszagyerekek fognak hazarohanni a külföldi munkából.

Velem egy korú ismerőseim (2003-ban érettségizettek) 60%-a van külföldön, a külföldön élők legalább fele egy napot nem dolgozott itthon, és egy jelnetős részük mostanában nem is fog. Pedig aztán velünk senki nem szívózótt, boldog-boldogtalant felvettek az egyetemre... Miből gondolja bárki, hogy a naracsos kokrádás műérzelmes hazafiság kommunikálását egyáltalán meghallja bárki is a 18 évesek közül, miközben az anyjáék válnak, és/vagy bedőlt a hitel, esélytelen az egyetem, mindenki külföldön van már?

Magasról szarnak mindenre, amit rájuk akarnak erőltetni, mert kamaszok, mert szivatták őket eddig is, és mert semmi nincs, ami itt tartaná őket...

sztrelnyikov 2012.05.08. 12:55:54

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Te jóságos ég! Mi köze szalaiannamarinak az érettségizőkhöz???
Valószínűleg annyi, hogy te is a berzsenyibe tanultál, ahol megtanítottak rettegni és a tényeket, neveket, évszámokat teljesen figyelmen kívül hagyni, mert az olyan TTK-s dolog, amivel egy bőcsésznek nem kell foglalkoznia.

De segítek: Hoffmann Rózsára gondoltál.

S.O.A. 2012.05.08. 13:29:06

@sztrelnyikov: Hoffman Rózsára gondoltam. Összekevertem.

TTK-s diploma, mérnök állás. Nem mintha közöd lenne hozzá.

Egyéb hozzáfűzni valód az öt bekezdésemhez?

S.O.A. 2012.05.08. 13:37:33

@sztrelnyikov: rettegni az SZDSZ tanított meg, akkor vettem fel a nicknek ezt a részét, mikor mindenért hisztiztek anno... persze ez most nálad nyilván komoly zavart fog okozni, mint ahogy az is, hogy nem vagyok bölcsész, meg nemzetgyalázó berzsenyis se, csak gondoltam megjegyzem ezeket.

sztrelnyikov 2012.05.08. 14:55:25

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]:

Az öt bekezdésedhez meg annyit: SOHA nem volt kiszámítható a jövő egy érettségiző gyereknek. Én még a kádárék idején toltam, de akkor is két nappal korábban tudtuk meg, hogy melyik tantárgyból mi lesz. És? Felnőttem? Igen.
Nem kell beszarni az első problémától. Nem kell világgá szaladni azért, mert nincs aranytéglákkal kikövezve az utad a boldog jövőbe.

Szerintem a videó szereplői kis beszariak.

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.08. 15:23:47

@Samott: Nem értettelek félre, mindössze a kommented kapcsán bontottam ki egy gondolatomat...
Ami mögött az húzódik, hogy a politika egy modern vallás a jelen korban. Az elme éhes, mint mindig és mivel a vallások népszerűsége rohamosan csökken ezért a birkacsordák most egyre inkáb a polkitikai propagandák lelkesítő méregkoktélját szürcsölik, a kedvenc bábjuk spermagargalizásával váltakoztatva.
Aki ilyen hitből cselekszik az birka, ennyi! Akit lelkesít bármilyen politikai hovatartozás tudata az birka. Mi a maradék kevés ember meg röhögünk azon, hogy mekkora energiákat vagytok képesek a 'politika vallás'-luftballonba transzformálni, amin a 'pásztoraitok' klánjai zsírosodnak...szánalmas...lepkehálós lélekvesztés.

Samott 2012.05.08. 16:47:44

@Uzis szakáll K.O.: de latod hogy mar megint felrebeszelsz? En peldaul melyik vallast kovetem a velemenyed szerint? Mert szerintem azonos allasponton vagyunk, hiszen egyik gazembernek se hiszek. :) Nincs meg az a hit amit belekepzelsz.

Uzis szakáll K.O. · http://szerencsevadasz.blog.hu/ 2012.05.08. 17:07:15

@Samott: Drága fékezzél, már fentebb is írtam, hogy nem személyesen rád vonatkoztatandó, egyszerű általánosítás, semmiképp ne vonatkoztasd magadra!
Alap okfejtésem bármilyen politikai szemlélet kapcsán...különben meg fogalmam sincs arról, hogy milyen ember vagy, nem, hogy véleményt alkossak rólad...szo, písz!

tudi 2012.05.08. 17:15:40

@Schwerer Gustav: +1 Maximálisan egyetértek.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.05.08. 17:20:01

@Greetings from Piresia: nem jott be kulfoldon az elet, mi? Nyugi nem mindenkinek sikerul;)

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.05.08. 17:25:44

@ebfül: hat nem tudom a pakik, meg az indiaiak mennyi kapcsolati tokevel rendelkeznek, de tuti jobban elnek Daniaban, meg Norvegiaban, mint a magyarok otthon.;)

szakipeet 2012.05.08. 17:27:54

Ami azt illeti van szerencsém együtt "dolgozni" pár frissdiplomással, és a szájjártatáson kívül nem sokra képesek.
Ugye ők azt hitték, hogy egyből főnökök lesznek, ha kikerülnek a büfé-ruhatáros diplomájukkal, a munka kimerül a facebookozással, és ezért nekik minimum bruttó 250.000 jár. Ha így mennek külföldre, ott is szívás lesz az életük.

Kabbe (törölt) 2012.05.08. 17:58:04

akkor lennék felelőtlen szülő, ha magyar egyetemre küldeném a gyerekeim. joguk van megismerni a világ azon felét, hogy eldönthessék, hol szeretnének élni.....és miként.
ennek az országnak a gyűlöleten kívül nem igazán maradt semmije.

Atisz 2012.05.08. 18:25:06

A "minél gyorsabban el innen"-t emlegetők szerintem jó ezt is teszik, mert legalább kevesebb lesz a jövőben a széthúzás. Néhányan itt 18 éves fejjel akkora arccal nyilatkoznak, hogy egészen elképesztő.
Én biztos mérnöknek tanulnék egyébként, nem sokkal nehezebb mint a jog, ráadásul az egész világon arra van most szükség (tehát a "minél gyorsabban el innen" kategória is elgondolkozhat rajta).

Aztán nézzünk pár hülyeséget az elhangzottakból:
- több száz éves egyetemért nem kell GB-ba menni, itt van pl. egyből Pécs
- az EU nem olyan államszövetség, mint az USA, csak egy gazdasági érdekközösség, amiben mi alárendelt szerepet játszunk (ezt külföldön nem biztos hogy megtanítják, tehát ez pl. 1 érv hogy itthon tanulj)
- az árak, de főleg a lakhatás költségei Nyugat-Európában csillagászatiak, tehát ha nincs pénzed itthon tanulni, akkor kint sem biztos, hogy lesz
- az interjú elején az egyik srácot ismerem és baromira nem gimnazista, mivel fősulira jár :)

ebfül 2012.05.08. 18:54:36

@pancho_sanza:

"jobban élnek"

Kérdés, hogy definiáljuk a jólétet. Ha ezalatt a (kétes minőségű termékek) minél nagyobb fogyasztás(á)t érted, biztos így van.

Ha a kivándorlásból adódó frusztrációt is hozzávesszük, már nem biztos.

Az sem mindegy, melyik kasztról beszélünk, a súdrák pl. takinéninek vagy polcot rakni mennek el.

Abból a fizetésből nem biztos h. többet lehet ugrálni, mint egy átlagfizetésből, Magyarországon.

mikkyo 2012.05.08. 19:13:07

Engem kellemesen megleptek a gyerekek (jó, nem mindegyik). Igen, EU-s állampolgár: ki fogja használni, jól teszi. Történész akarok lenni és kész: nagyon helyes, legyen az, legyen jó történész. Teljesen mindegy egyébként, hogy mérnök, cserebogártenyésztő, vagy tibetológus, ha jó és ügyesen csinálja, kis szerencsével megtalálja a számítását (de legalábbis nagyobb eséllyel, mint a szájtáti rinyagépek emitt). Nehogymá' én igazodjak az államhoz: nagyon helyes, az állam értünk van, nem pedig mi az államért, és az állam pont annyira erős, mint amennyire boldogok a polgárai. Kimegy Ciprusra, nem tudja még mit csinál: nagyon helyes, világot lát, nyelvet tanul, meglátja mi hogy megy odakint, ha másért nem, hát összehasonlítási alapként.

Szóval semmi baj nincs ezekkel a srácokkal, a legjobbakat nekik.

Asztalos Gábor 2012.05.08. 19:35:45

kik fogják a kereszteket ledönteni, ha elmennek a berzsenyisek?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.05.08. 22:47:22

@ebfül: szerintem a keletieknek nem annyira para az emmigralas, mert igazabol nem akarnak integralodni a tarsadalomba:)
tobbet keresnek, ugyanugy 14-en laknak 60 negyzetmeteren. A tarsadalombol egyedul a joleti jutattasok erdeklik oket, meg hogy van-e halal food:)

ebfül 2012.05.08. 22:59:01

@pancho_sanza:

"tuti jobban elnek Daniaban, meg Norvegiaban, mint a magyarok otthon."

"ugyanugy 14-en laknak 60 negyzetmeteren"

Akkor most melyik?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.05.09. 08:46:51

@ebfül: ehhez par mondat nem biztos, hogy eleg, de megprobalom. Szamomra az atlagos jolet azt jelenti, hogy mekkora dontesi szabadsaggal tudnak az emberek elni. Egy joleti tarsadalomban ez nyilvan a fogyasztason merheto legjobban, de nekem peldaul fontos az is, hogy sok nagy park van, az utcak tisztak, a tarsadalom szabalykoveto, a tomegkozlekedes remek es nagyobb esellyel lathatom Springsteent vagy Dylant. A pakiknak ugyanilyen lehetosegeik vannak, de oket ezek nem nagyon erdeklik, igy maximum a fogyasztason merheto a szabad valasztas mibenlete. Most azt ne szamoljuk, hogy a pakik es indiaiak eleg nagy szamban dolgoznak az It-ban, csak vegyunk alapul egy takaritot vagy egy buszsofort. Allitom, hogy nagyobb dontesi szabadsaggal rendelkezik, mint egy magyar ember. Ehhez persze hozzajarul, egy csomo joleti juttatas is, de az, hogy sokan laknak inkabb valasztas es keleti tradicio kerdese.

S.O.A. 2012.05.09. 08:53:52

@sztrelnyikov:
Akkor már csak egy kérdésem van: amikor te érettségiztél (Kádárék idején), az egyetemre fel nem vett korosztályod beliek hány százaléka lett tartós munkanélküli?

Lezárt határok mellett, útlevél nélkül nem menteket külföldre egyből érettségi után??? Nahát! Nemzeti hősök vagytok...

Na ennyi különbség, barátom...

sztrelnyikov 2012.05.09. 13:00:57

Pontosan ez a különbség! Hogy most sokkal jobb. Mi meg akkor nem rinyáltunk mint ez a sok fürdőskurva a videóban! Én ha a helyükben lennék, a seggem verném a földhöz a boldogságtól.

Csak hát nekünk nem voltak jogaink, csak kötelességeink. Nekik viszont nincsenek kötelességek, csak jogaik.

sztrelnyikov 2012.05.09. 13:01:37

@Rettegő [ megbízott Bohócügyi Államtitkár]: Bocs, lemaradt a neved az előző kommentből, de az neked szólt.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.05.09. 22:45:02

egy kis túrórudival megoldható az ügy

noch dazu adót arra is

nyam-nyam

minden rendben, vekker a nerben!
süti beállítások módosítása