EU-csúcs: Időt kérni viharban?
2011. december 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

EU-csúcs: Időt kérni viharban?

vihar.jpg

  Először nem tudtunk semmit, aztán megtudtunk valamit, de ettől még homályos marad a kép: ennyit képünk van eddig az EU-csúcsról, és főleg annak magyar vonatkozásairól. Orbán Viktorban újra a kurucos énje győzött - hogy az EU törekvései kapcsán csak átmenetileg vagy véglegesen, az nem derül ki szavaiból. Eddig a kétsebességes Európa ellen küzdve most önként vállaljuk a másodosztályt?

  Annyi eldőlt éjszaka, hogy az EU mind a 27 tagállama nem tudott közös nevezőre jutni - igaz, botorság lett volna azt hinni, hogy a britek (különösen konzervatív vezetés esetén) bele fognak menni a további központosításba. Ily módon az, hogy Nagy-Britannia mellett van még néhány ország, amely nem kér egy lendülettel az EU szerződéseinek módosítását célzó javaslatból, nem oszt nem szoroz a Merkel-Sarkozy-Brüsszel tengely stratégiájának értékelésekor. És persze Nagy-Britanniát sem érdekli különösebben, hogy az egy-két kelet-európai tagállam időt kér avagy sem, fölösleges hát dicső brit-magyar szövetséget belelátni az éjszakai döntésekbe.

  Érdemes kitérni Csehországra és Svédországra. Prágában a virtigli EU-szkeptikus Václav Klaus az elnök, és az ő eredeti pártja, a Polgári Demokraták vezetik a kormányzatot is, miniszterelnökként Petr Necas-szal a brüsszeli tárgyalóasztalnál. Az ODS ráadásul a brit konzervatívok európai szövetségese, tehát az előzmények tükrében nem meglepő, hogy a csehek is hümmögnének még egy kicsit az EU átalakításán. Csehországban a többi kiváró országhoz hasonlóan nincs még euró sem, márpedig az EU átalakításának a célja elsősorban az eurózóna megmentése, az átalakítások elsősorban ezt célozzák. A másik kiváró ország Svédország, amely bár megtehette volna az eurócsatlakozást, inkább megőrizte saját pénznemét, a koronát - és ezzel a szabadabb gazdaságpolitikát is.

  És itt vagyunk mi, magyarok, akik a reakciókból ítélve egyelőre kevés vizet zavarva, de egyelőre szintén nem bólintottunk rá az új szabályokra. Kérdés az, hogy megérte-e. Orbán Viktor 1989 óta mindig is a különutas megoldásokat preferálta a többséghez való csatlakozás helyett - különösen, ha az a csatlakozás erősen elvárt volt a nagyobb testvérek részéről, lásd az SZDSZ alóli Fidesz-kibújást, a Gripen választását az amerikai gépek helyett, s az idén az EU-elnökség ellenére látható távolságtartást az EU-t vezető politikusok és bürokraták határozott óhajaitól. Orbán Viktornak ez a politikai természete, s az éjszakai tárgyalásokon is talán ezek a felfogásában mélyen gyökerező gondolatok jártak a fejében, amikor a renitens kisebbséghez csatlakozott.

  Kérdés persze, hogy amit örök különutassága, gazdagsága, fejlettsége, még mindig meglévő függetlensége miatt megtehet a szigetország, azt mi megtehetjük-e itt a Kárpát-medence közepében, leamortizált társadalmunkkal, vagyoni helyzetünkkel, nyitott és exporttól függő gazdaságunkkal? És körülöttünk számos szomszéddal, amelyek már tegnap éjjel elkötelezték magukat a szorosabb együttműködés mellett, Ausztriától Romániáig, Szlovákiától Szlovéniáig.

  Ne feledkezzünk meg Lengyelországról és a balti országokról sem. A gazdasági válságot Európában legjobban kiálló Lengyelország nemrég újraválasztott miniszterelnöke, Donald Tusk a választás estéjén úgy nyilatkozott: új kormányának az a célja, hogy erős Lengyelországot építsen, amely az Európai Unió centrumában helyezkedik el. Nem az a dilemma, hogy Európa centrumában vagy perifériáján legyünk. Ez a politikai analfabéták dilemmája. A kérdés így hangzik: hogyan legyünk Európa centrumában” – fogalmazott Tusk. De vehetjük példának kis északi rokonunkat, Észtországot is, amely a Szovjetunióból indulva, önmagát a minél teljesebb politikai és gazdasági integráció mellett elkötelezve idén a következő adatokat produkálja: hat százalékos az államadósság, 7,5 százalékkal nő a gazdaság, hiány pedig nincs, hiszen többlet van. 2010 végén pedig 23 százalékkal nőtt az export az előző évi adathoz képest. Az egykor velünk egy csoportban értékelt észtek és lengyelek minden további nélkül elfogadták az új Európa szabályait.

  A nemzeti szuverenitásunk hangoztatása jogos és üdvös dolog egyébként: történelmi fordulópontokon folyjanak is róla viták, és ebből a szempontból megalapozott Orbán időkérése. Ne felejtsük el azonban, hogy nemzeti szuverenitásunkat rég aláírt nemzetközi egyezmények egész sora, valamint uniós csatlakozásunkkor Brüsszelnek átadott döntési és ellenőrzési jogkörök kurtítják már így is. Nem is beszélve gazdasági szuverenitásunk teljes lehetetlenségéről exporttól függő iparunk és hatalmas adósságaink miatt. Az IMF-től való eltávolodás végül a nemzetközi pénzpiacok miatt még nagyobb bizonytalanságba, s ennek eredményeként újra az IMF-hez vezetett vissza.

  Kérdés, hogy az EU nagy többség által elfogadott új játékszabályaitól való távolmaradás, vagy legalábbis az időkérés, hosszan elhúzódó gondolkodási idő hová vezet. Van-e valami kedvezmény, amit ki tudunk harcolni az időhúzással az EU-tól – amikor még Nagy-Britanniának sem engedtek semmilyen kedvezményt. Orbán szerint márciusig kell a döntésnek megszületnie, így a parlamentnek bőven van ideje. Csakhogy Európának és a válságból való kibontakozást váró és elváró európai polgároknak, köztük a magyaroknak viszont nincs ideje.

  Bármi lesz a döntésünk, és bárhogy is alakul majd az új mag-Európa sorsa, mi ahhoz vagy csak fáziskéséssel tudunk csatlakozni, vagy pedig a hullámok közé beeresztett mentőcsónakunkban nézhetjük az óceánjáró tovább imbolygó útját a viharban. Attól pedig hiába kérünk időt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr173450286

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Európai Unió: klubcsapat vagy válogatott? 2011.12.11. 14:57:25

Ez a cikk még napokkal ezelőtt került volna fel, de minden napnak egy új híre szorította átdolgozásra, csak önmagában Orbán Viktorból háromféle bukkant fel.   Szóval hétfőn, az EU-csúcs előtt Wolfgang Schäuble, a német pénzügyminiszter megbeszélés...

Trackback: Fontos a mese? 2011.12.10. 12:05:50

Csak a felolvasás vagy hangos mese is jótékony hatású? A gyermekek épp úgy tele vannak problémákkal, gondokkal, mint a felnőttek. Számos kérdés foglalkoztatja őket, k&oum

Trackback: Váratlan nemzetközi támogatás Orbánnak :-) 2011.12.09. 19:48:26

Jó másfél hónapja jelent meg az Iphone-okon az Orbán Viktor alkalmazás. Hiába leleményes ember a magyar, egy fejlesztő, Morvay Bátor (tényleg így hívják, istenuccse nem én találtam ki) rájött, hogy abból is szerezhet pénzt, ha a kormányfőről nyilvánosa...

Trackback: Az eurójátszma: Adófizetők VS Befektetők 2011.12.09. 19:34:04

 Meglehtősen bonyolult eligazodni a nyilatkozatok, és tervek sűrűjében amelyek Európa, és a közös valuta megmentésével kapcsolatban látnak napvilágot. A rengeteg, gyakran ellentmondásos információ nem csak a laikusokat, de a közgazdaságtanban jára...

Trackback: Szemben Európával 2011.12.09. 15:57:38

Már megint forgalommal szemben haladunk az autópályán. Így aztán az egész világ láthatja: nemcsak a gazdaságpolitikánk “nem ortodox”....

Trackback: Magyarország így kényszerítette térdre Európát!!! - exkluzív videó Brüsszelből 2011.12.09. 13:13:32

Nem Merkel vagy Sarkozy fogja megmondani, hogy mi történjen Pannónia kies tájain, hogy mit egyenek vagy mibe öltözzenek országunk prominensei! Kitől vegyenek radarblokkolókat ezután, ha éppen úgy hozza kedvük! Magyarország felelős vezetői kiállnak a ma...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robinzon Kurzor 2011.12.09. 14:05:36

Jól látom, hogy Kumin meghekkelte ergé accountját és a nevében írt posztot?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.12.09. 14:10:33

No mármost, bár hogy mi ez az egész, azt momentán a faszom se tudja, de az azért mintha az kezdene kirajzolódni, hogy több állam is hasonlóan hezitál. Vagyis nem volnék meglepődve, ha az aktuális európamentésből má' megin' semmi sem lenne*, és ezt Orbán jó ütemérzékkel látván hátrált, nehogy lesre fusson.

*Már pedig közös pénz, közös monetáris politika - inkl. monetáris unió - nem lehet hosszú életű közös fiskális politika, hovatovább valamiféle szövetségi adórendszer nélkül. Csak éppen a 27 nemzetállam ebben soha nem fog tudni megállapodni. Vagyis az Euró halott. Hogy ezzel az EU is fölmászik-e a ravatalra, még nem tudjuk.

Ted Striker 2011.12.09. 14:15:36

Azért betehettétek volna h miről szólna a megállapodás:

1. A költségvetések közös ellenőrzésének szigorítása, és a túlköltekezők hatékonyabb megbüntetése.

2. A tagállamoknak az alkotmányaikba bele kell írniuk az eladósodási plafont (60%).

3. A GDP három százalékát meghaladó költségvetési hiányt elérő tagállamokkal szemben automatikusan szankciók lépnek életbe.

4. Legfeljebb a GDP fél százaléka lehet a tagállamok elsődleges költségvetési hiánya.

5. Minden tagállam október 15-ig elfogadás előtt, véleményezésre és szükség esetén korrekciós javaslatok tételére Brüsszelbe küldi majd a költségvetése tervezetét.

1-4 pont pont az amit OV itthon hangoztat (adósság elleni "háború"), az 5. pont csípheti a szemét "Nekünk nem főnökünk sem az IMF, sem az EU" szolgennel

Kandeláber 2011.12.09. 14:27:49

Az a feltételrendszer, amelyet a Sárközy-Merkel duó le akar nyomni a tagállamok torkán, csak kevesek számára teljesíthető. Amellett az erős centralizáció nincs mindenki ínyére. Az EU nem Németország és Franciaország hitbizománya, csak ez még nem világosodott meg előttük.

aszterixagall 2011.12.09. 14:39:25

@neeskens:

Csak egy kérdés.

Mindkét kommented ugyanazt a kérdést fejti ki, de máshogy vannak fogalmazva. Gyakorlatilag párba állíthatók a mondatok, de a szavak, kifejezések nagyrészt eltérőek.

És most a kérdés:
Ezt miért csináltad? Nem mintha baj lenne, csak kíváncsi vagyok.

Ted Striker 2011.12.09. 14:56:05

@Kandeláber: Bár az EU alapvetően francia-német találmány, de legyen igazad.
Bár akkor utána azért ne csodálkozzunk - és főleg ne tiltakozzunk - ha az EU-s pénzekre (és ezzel együtt az Új Széchenyi Tervre) hiába várunk.

(Mondjuk az elosztásukkal amúgy is komoly gondok vannak:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/09/unios_tamogatasokat_bukhatunk/)

neeskens 2011.12.09. 14:57:17

@aszterixagall: összeomlott a böngészőm, frissítettem, úgy tűnt nem ment el. Újra megírtam, akkor meg elment mindkettő

Nemzeti forrasztékón 2011.12.09. 15:10:05

közbevágott Orbán Pál úr: ej, ráérünk arra még!

Orbán: Magyarországnak nincs oka sietni, rohanni. Az kalandorság lenne, ettől meg kell védeni az országot. Legkésőbb márciusra létrejön a 17-ek megállapodása, a jogi konstrukciót már jövő héten elkezdik kiépíteni.

index.hu/gazdasag/2011/12/09/orban_most_nemet_mondott/#1428542

JohnnyLillibrogida 2011.12.09. 15:28:45

Gellért!
itt egy másik Turner A lángoló parlament

ez talán most még jobb képválasztás lenne...

www.texaschapbookpress.com/magellanslog5/turner/burning.htm

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.09. 15:45:46

gellért! sokszor aranyos, főleg semleges témákban, az általad művelt szentimentális-szépelgő publi, de most aztán nevetséges vagy. azt hiszem szorultok. már majdnem kiegyeztetek az új hatalomról a vincentekel, és most kiderül, hogy orbánnak olyan zsarolási potenciálja van ejrópában, mint valamikor az eszdéesznek itthon. és nem fél használni.
vége az álmaitoknak. diktatúra lesz és nem szoft-buzoid liberjobberposztkomcsista nyáldemó.
még átállhattok.
:)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.12.09. 15:52:14

@málnási: "már majdnem kiegyeztetek az új hatalomról a vincentekel..." Ezt nehéz lehetett az Echo tévé stúdiójában rendszeresen megjelenve elérni, de persze minden megtörténhet :DDD

abaka 2011.12.09. 16:06:14

@Kandeláber: "Az EU nem Németország és Franciaország hitbizománya, csak ez még nem világosodott meg előttük."

Viszont pillanatnyilag ok alljak a cehhet (foleg a nemetek) es mindenki naluk kuncsorog penzert. Aki nem, az meg egyetert veluk a kozpontositott unio kerdeseben. Egy ideje mar csak azon mulik az EU sorsa, amit Nemetorszag mond, csak ez lehet, hogy meg nem vilagosodott meg elotted (gondolom legalabbis a kommentedbol).

aha, persze 2011.12.09. 16:08:33

Ha meg "nem kér időt", akkor kapkodva, önzően, felelőtlenül, átgondolatlanul dönt.
Akkor gond van, ha rögeszmék uralják az elmédet (Orbán tette = rossz).

Karcolt lendület 2011.12.09. 16:28:10

@málnási:
Az milyen zsarolási potenciál, hogy ha nem írjuk alá mindenki leszarja, ha aláírjuk, azt is?

Különben ebben az ügyben van némi mentsége Orbánnak, akadnak mások is, akiknek szintén nem sikerült tisztázniuk az álláspontjukat.

Nemzeti forrasztékón 2011.12.09. 16:29:03

Megjött a német adat - és ahogyan az az az IMF-fel is volt- megint elbukott unortodox-Matolcsy

Orbán: újra kell tervezni a költségvetést!
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/orban_ujra_kell_tervezni_a_koltsegvetest.504469.html

Robinzon Kurzor 2011.12.09. 16:51:20

Ez még mindig a 2. boríték (Fogj minden a körülményekre!), mert még mindig vannak, nem sokan, de elegen, akik ezt beszopják.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2011.12.09. 16:53:31

@neeskens: mindenki tudja, hogy így működik a blogmotor, csak a kérdésed valódi tartalmáról szerette volna elvonni a figyelmet.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2011.12.09. 17:00:40

ideje lenne belátni, az euró oltári baromság.
gazdasági közösség? igen
vámunió? igen
euró? nem.

Kivancsi 2011.12.09. 17:03:09

szoval akkor az unio atvette a bolcs es elorelatho nagy veziiirunk 4 pontjat!
unios szintre emelte a magyar adosagelleni haborut, forradalmat..

Mi ez ha nem a Magyarok vilagraszolo dicsosege...
Eljen a vezrunk es nagy urunk...
Viki kiraly!
:):)

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.09. 17:13:51

Ilyen sunyi, kétszínű, jellemtelen a miniszterelnökötök.
Megint rajtunk röhög a világ, egyszer nemet mond, majd talánt.
Persze ővéi most dicsőítik, lám az országa a fontos. Soha nem kérdez meg senkit, de most látványosan pózol. Közben jól lejáratja magát és az országot.
Nagyon komoly árat fogunk mi még ezért fizetni.
Mindig az önállóságunkat, függetlenségünket hangoztatja, akkor miért várt a német adatokra?

Azonnal el kell zavarni ezt a nemzet piócáját, mert már nincs időnk!

suski 2011.12.09. 17:22:14

Gellért! Rendben. Írjon alá mindent, gondolkodás nélkül "hiszen egyedül nem megy", "kis ország" blabla. De akkor mondd meg, hogy minek választunk parlamentet 4 évente. Orbán így is minden héten Brüsszelbe futkozik, akkor ezentúl a magyar "ME" oda is költözik? Meg a többi? És azt hogy gondoltátok, hogy Európa polgárai egy nyikkanás nélkül elfogadják ezt az újabb megállapodást? Mert "vihar van", persze. De a vihart mesterségesen csinálták.
Nem kellett volna a görögöknek hitelt adni uzsorakamatra. A zsozsó jól jön, a kockázatot meg viselje mindenki más. Na persze. Az anyjuk p.csáját.

Jenő_bácsi 2011.12.09. 17:25:23

Viktátorunknak csak egy a fontos: fontosnak, valakinek, megmondóembernek, öt centivel nagyobbnak tűnni!

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2011.12.09. 17:29:49

A Gripen-mondatnál megálltam. Gripen mint különutas politika? A Saab a nyáron elismerte, hogy csak Dél-Afrikában 2.5 millió euró kenőpénzt fizetett a megrendelését. Ennyit a különutas politikáról.

biobender 2011.12.09. 17:29:52

Magyarorszag egy eve nem koztarsasag es egy ev mulva nem lesz europai allam sem. Lathatoan soha nem is volt. Ott van nekunk Kazahsztan, esetleg husz ev szivos munkajaval utolerhetjuk Azerbajdzsant is, bar az talan tul nyugatias. Addig pedig unnepeljuk a magyarbasit, es majd osonjunk at Romaniaba megnezni milyen egy europai kultura.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.09. 17:44:18

@málnási: Döntse már el! Régebben is mondogatta nagy örömmel, hogy diktatúra lesz. Azután egy ideje azt, hogy Orbán a sallerok beígérése után most alázatosan fizetheti a kocsmában a köröket. Meg hogy jöhet a Fidesz Bajnaija, mondjuk Tibibácsi. Erre most újra diktatúrázik. Nézze, itt állok a Pozsonyi úton bőrönddel. Hívjam a taxit vagy ne? :)))

józan' 2011.12.09. 17:47:24

Nos hát ez megint a magyar hagyományokhoz hű hintapolitika. Orbán ugyanazt műveli, mint Horty-ék (ez egyébként jellemző rá más esetekben is).
És mint a történelemből tudjuk, ebből a politikából fakadóan a végén megint mi fogunk rábaszni. :) A kint is vagyok-bent is vagyok játszma sehova nem vezet. El kell dönteni egyértelműen és világosan, hogy "hol állunk".

Én a magam részéről mondjuk pártolom a Cameronnal való barátkozást, és a szuveneritás védelmét. Egészen egyszerűen azt kellene mondani, hogy: "gyerekek, ez egy autonóm ország, amelynek költségvetésébe nem szólhat bele senki. Ugyan mi beléptünk az EU-ba, de erről nem volt szó. Ha ti önként átruházzátok a hatalmat a United States of Europe-nek ám legyen. De akármilyen hót szar is országunk gazdasági helyzete, ez így nekünk nem oké." (Zárójelben jegyzem meg, hogy eddig is szar körülmények között voltunk, valószínűszeg eztán is szar körülmények között leszünk, bármelyik irányba is lépünk tovább, tehát Magyarország gazdasági körülményeire hivatkozni jelen esetben totálisan fals.)

Egyébként még az eurózóna tagjai sem vagyunk, könyörgöm...ugyan mit akarnának beleszólni a költségvetésbe?

józan' 2011.12.09. 17:51:25

Vagy akkor legyen partner, és ne vonakodjon hogy mi legyen, mint szűzlány az első alkalom előtt, hanem adja be a kulcsot ő is. És akkor ne Cameronnal parolázzon, hanem csinálja azt amit a többiek.
Csak ezt a hintapolitikát ne, tényleg, mert emiatt szívunk mindig.

biobender 2011.12.09. 17:51:34

@józan': "hogy eddig is szar körülmények között voltunk, valószínűszeg eztán is szar körülmények között leszünk"

Az allamcsod az egy mas minoseg, amikor pl. nincs penze az orszagnak gazt vasarolni vagy koolajat.Majd meglatod milyen gyorsan fogod ujradefinialni a "szar helyzet" fogalmat.

Muad\\\'Dib 2011.12.09. 17:56:21

"...És körülöttünk számos szomszéddal, amelyek már tegnap éjjel elkötelezték magukat a szorosabb együttműködés mellett, Ausztriától Romániáig, Szlovákiától Szlovéniáig..."
Ezt azért mostanra illett volna javítani erre:
"Az Európai Tanács frissített közleménye szerint Bulgária, Csehország, Dánia, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia és Svédország jelezte, hogy a jóváhagyási folyamat részeként nemzeti parlamentjeik elé vinnék a szerződés elfogadását. A nemzetközi elfogadásra legkorábban márciusban kerülhet sor. "
portfolio.hu

józan' 2011.12.09. 18:01:18

@biobender: Jah, majd meglátom. De először inkább vizsgáljuk meg, mennyit is "gazdagodtunk" 2004 óta? Mennyi "jót" és "fejlődést" jelentett nekünk mindeddig az, hogy az eu tagjai vagyunk?

NA YA! 2011.12.09. 18:05:46

@biobender: sokaknak most elég szürreálisnak tűnik, pedig egy-egy kalóriadúsabb farönkért mijen harc fog kibontakozni a lerabolt erdőszélen!;)

ビンセント・ベガ 2011.12.09. 18:11:11

@Muad\\\'Dib: Tipikusan az a helyzet, hogyha maximum a britek akadékoskodtak volna és mindenki belemegy akkor már jövő héten készen lettek volna az államközi megállapodások.

Most, hogy páran kimentették magukat; mindenkiből előbújt Pató Pál úr.

biobender 2011.12.09. 18:17:10

@józan': Picinyket keso lesz majd sajnalkozni. Talan kerdezz meg valakit aki szivott a Karpatok geniusza alatt, milyen is volt.

Nezd meg Belorussziat es Magyarorszagot. latsz kulonbseget? Most meg?

biobender 2011.12.09. 18:18:46

@biobender: Bocs, a MASIK karpatok geniusza alatt.

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2011.12.09. 18:18:58

@józan':
Mindig csodálkozom, amikor valaki könyörög egy olyan helyzetben, amikor nincs miért könyörögnie. Amúgy lehet pártolni a Cameronhoz csatlakozást, van is benne kevéske érthető elem, de gond mégiscsak több.

1. Nagy-Britannia konkrétan leszarja, hogy mi melléjük álltunk, egyetlen brit lap sem említette meg.
2. Nagy-Britannia és a Nemzetközösség akkora piac, amihez képest semmik vagyunk. Lengyelország is relatíve könnyen ugrál, amikor éppen ugrál - 40 milliós piac.
3. Nagy-Britannia valszeg éppen kigolyózza magát az EU lényegi részéből. És még az se biztos, hogy ez őket nem érinti nagyon súlyosan hátrányosan a következő 10-20 évben.

Mi az ordító egér vagyunk. És az vicces, amikor mi megmondjuk a tuttit a rinocérosznak, mert legfeljebb majd más egér kotorászhat a rinó kakijában, mi meg mehetünk a szavannára keresni más ürüléket .

tucano 2011.12.09. 18:22:45

@józan': "Mennyi "jót" és "fejlődést" jelentett nekünk mindeddig az, hogy az eu tagjai vagyunk? "
Mit adtak nekünk a rómaiak?

@FILTOL: "ideje lenne belátni, az euró oltári baromság."
Akkor maradjon a mil és bilforint, gondolom úgyis be kell valamivel gyújtani, illetve budipapírnak is jó, legalább nem kell több fát kivágni, fizetni meg úgysem érdemes vele.

suski 2011.12.09. 18:24:29

"1. Nagy-Britannia konkrétan leszarja, hogy mi melléjük álltunk, egyetlen brit lap sem említette meg. "

Bírom ezeket az agyontájékozott, halálmagabiztos hozzászólásokat. Te tényleg végigolvastad az egész brit sajtót?
(Nem mintha ez egy lényeges pont lenne, de pont most olvastam ezt)

blogs.ft.com/beyond-brics/2011/12/09/britain-and-hungary-the-mesalliance/#axzz1g1WihWXG

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2011.12.09. 18:30:59

@suski:

Egy csónakban evezünk, én ugyanígy bírom, amikor valaki egy blogot printnek néz, úgyhogy szerintem hagyjuk a sajtószemlét.

Na mi újság, Wágner úr? (törölt) 2011.12.09. 18:45:01

@suski:

Most elolvastam a blogbejegyzést, érdekes szempontokat vázol, egyébként pedig épp arról szól, amit kommenteltem korábban: egészen konkrétan leszarják, mit csinálunk. A kutyát nem érdekli, mit ordítunk, még ha mellettük is, sőt, inkább fogjuk be.

Grigorij Pantyelejevics 2011.12.09. 18:49:50

@neeskens: "Tényleg, valaki magyarázza már el nekem, aki ért hozzá, hogy mi a logika a magyar kormány gazdaságpolitikájában?"

megfejtés: Simicska

suski 2011.12.09. 18:56:56

@Na mi újság, Wágner úr?: akkor mégegyszer: végigolvastad az egész print brit sajtót????

torró 2011.12.09. 18:57:25

Ez megint a sok nagyokos ,van sapka, nincs sapka reakció:))) Ha belemegy lazán az a baj ,ha nem akkor meg most az a probléma. Olyan sok mély elemző fejti ki itt magasröptű politikai értékelését hogy az ember elmereng azon, uram isten hogy hogy csak itt tartunk? Ennyi láng elme és sehol sem vagyunk! Illetve vagyunk, csak már a " ne mozogj,mert hullámzik" stádiumban. Az a gyanúm, ha ott lenne az okos csapat,lenne nagy beszarás! Hát itt meg könnyű az észt osztani.Jól mondom? Nem? De! Ugye? Há mé? Nem?De!

józan' 2011.12.09. 19:11:55

@torró: figyelj, szerintem ne az zavarjon, hogy szökőévente egyszer értelmes eszmecsere folyik itt egy fontos témáról, inkább menjél rtlklubbot nézni, nemsokára kezdődik a fókusz meg a barátok közt.

picpaca 2011.12.09. 19:13:35

azért megütötte a fülemet az alábbi kijelentés Orbántól: ebben a kérdésben nem én döntök, hanem a Parlament. Aha, így már minden világos. Mert a 2/3-os többséggel a Fidesz nem azt csinálja, amit Orbán mond, ugye? De legalább nyilvánosan is átháríthatja a felelősséget, parasztvakításnak ez is megteszi. Bárcsak a gazdaság-és külpolitikához értenének ennyire ezek az emberek

mialenyeg 2011.12.09. 19:14:38

Szépen sorrendben olvasgatva a híreket, előszőr azt gondoltam, Orbán szegény a két szék közé esett a hajnalig tartó partin, de minnél több hírt olvasok, annál világosabb, hogy itt bizony az újságírók basztak csak rá.

Táskás Tóni 2011.12.09. 19:18:39

@Grigorij Pantyelejevics: Való Világ-egy, aki mindent visz- Simicska

Táskás Tóni 2011.12.09. 19:21:01

@torró: Nem ment bele, belement,nem ment bele- óránként változott.
Ismered? Orbán a dokinál:
-Doktor úr, olyan bizonytalan vagyok... vagy nem?

szonár 2011.12.09. 19:32:16

Ha jól értem, az lenne az érv a szuverenitásunk részleges feladása mellett, hogy azt már úgyis sok ponton feladtuk. Ez borzasztó gyenge és ostobácsak érv...

Bell & Sebastian 2011.12.09. 19:35:42

Egyelőre úgy néz ki az EU, mint egy nagy család. Apunál (és anyunál) a lóvé és elveszi a gyerekek fizetését, de közben egyre többet követel - magának.

Hiába van náluk a lé, ha egyébként orrbasz-ájba tartozik a família, átlagosan nagyon szarul van.

Vagy menjen lopni az egész bagázs a szomszédba, vagy fizessen többet vissza és ne ugasson bele, ki mire költi. Csakhogy az almás, hogy minden marad a régiben, csak az elvonások nőnek.

Most először látható, hogy az óriásvállalatok (Piac és Befektetők) -nevű úthenger megzabolázása nélkül eddig lehetett eljutni. Az említett musztángcsorda meg amerikai, alapvetően. Nem ért rendesen németül, csak töri a fhransziát, a magyarokat meg egyenesen leszarja.

Rendszerszintű a hiba, először is döntsék el, eurót vagy dollárt akarnak? Merthogy nem egyértelmű, ki mire tett itt, a briteket leszámítva.

józan' 2011.12.09. 19:39:57

@mialenyeg: "Szépen sorrendben olvasgatva a híreket..."

Igen, én is ezt tettem, és úgy tűnik, hogy az a hajnali _nem_ igazából csak egy kis fádatság miatti malőr volt, nem több, és Orbán előbb-utóbb mégiscsak besorol majd Merközyék mögé, sajnos.
De legalább nincs hintapolitika, hehe.

NA YA! 2011.12.09. 19:56:22

@Bell & Sebastian:"......először is döntsék el, eurót vagy dollárt akarnak? Merthogy nem egyértelmű, ki mire tett itt, a briteket leszámítva."

Hoooogyne, hogy szaladhass átváltani a zsét!:)

torró 2011.12.09. 20:11:35

" józan"!A dolog valóban komoly! Horty esetében is komoly volt! És tényleg máig tartó hatása lett. Most mondja Gyurcsány az ATv-n hogy milyen nagy probléma hogy nemmel szavaztunk és hogy az EU-k elege van belőlünk. Anglia az nagyhatalom ők megtehetik.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2011.12.09. 20:13:54

VÁMPÍROK BÁLJA
/Az Európai Unió végnapjai/

Nincs más út: ki az éjből a fénybe,
minket korlát mögé senki nem zár.
Tisztán látjuk a célt, a régi módszer bevált:
élőholtaknak létet a véretek ád.
Így lépünk tovább!
Így lesz miénk a világ!

A Merkel-Sarkozy paktum nem kisebb cél megvalósítása érdekében jött létre, mint re animálni a vére vesztett tagközösségi államokat. Ehhez olyan erőket kellett megidézniük, amelyek jóval meghaladják az övékét. Hja, kérem, az éhség és a túlélési ösztön nagy úr!

Mert mi is az EU, az Európai Unió? Egy mesterségesen létrehozott, bővérű entitás, amely megalkotóit sokáig éltette. A forrás kiapadhatatlanságába vetett hit mohóvá tette ezeket a vérszomjas machinátorokat. Mire feleszméltek, már csak kínzó éhségük maradt, ami hajtotta előre őket. Úgy kellett a vérfrissítés, a volt szocialista országok piacának lüktető kis erecskéi, mint semmi más azt megelőzően.

Bővebben: menekulttabor.blog.hu/2011/12/09/vampirok_balja

Bell & Sebastian 2011.12.09. 20:37:27

@NA YA!: Heiligeswasser und Knoblauch -részvényt vegyen.

Bell & Sebastian 2011.12.09. 21:03:06

@Herr SturmLikudnik: Ez a Samael egy annyira bukott angyal, hogy már-már majdnem olyan, mint egy fékezett habzású Pusztaputyin. Kedvenc étele az aludttej.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.09. 21:19:20

@Bell & Sebastian:

látja én már csak a szelíd altató dalokat osztom így estve a nagyérdeműnek

a frászt majd a hibás Vekker csörömpölése hozza rájuk

Silcon 2011.12.10. 00:16:40

Ha jól értem, azt mondják az urak, hogy ha alkotmányban rögzítik a max. 60%-os GDP arányos eladósodást, 3%-ban maximálják az éves költségvetés hiányát, mindezt sokan jól le is ellenőrzik, akkor egy csapásra megszűnik a versenyképességi egyenlőtlenség az Eu-ban és az eurózónában is. Ezt a döntést már közölték a versenyképességgel is? Mert könnyen lehet, hogy nem tud róla és akkor bizony továbbra is bajok lesznek. A gyengébb országok külker mérlege borul (megint) és akkor biza az exportőrök is koppanni fognak. A német export 2/3-a az EU-ba megy. Nehogy azt mondja valaki, hogy ezt is kivárják fél lábon!

Az € bevezetési kritériumok azért voltak, hogy kb. egyforma erős gazdaságok léphessenek csak be. Az nem pálya, hogy két évig véres verejtékkel tartott mutatószámok alapján beugrik valaki, de se előtte, se utána nem volt képes soha megfelelni azoknak.

Az is a demokrácia szép példája, hogy Merkel és Sarkozy kettesben eldöntötte Európa sorsát.

is 2011.12.10. 01:41:49

@aha, persze: amióta feltalálták a dialektikát, azóta tudjuk, hogy mindenre van magyarázat. olyan is, ami abból indul ki, hogy Orbánt mindig báncsák. a FIDESZ zászlaja alatt az ilyen gondolkodású emberek gyülekeznek. más összetartó erő mára nem nagyon maradt (na persze Simicska maffiabirodalmán kívül).

is 2011.12.10. 01:48:59

@szonár: ez tényleg ostoba érv lenne, de természetesen szó sincs erről az érvről. úgyhogy felejtős is a kommented.

az EU összekovácsolására két érv van:
- nincsenek már görög városállamok sem, pedig azok is milyen jól elvoltak majd ezer évig. a gzadasági térségek folyamatosan nőttek, a politikaiak meg mindig követték a gazdaságiakat. Görögország lett, és kész.
- és ez a probléma ugyanígy megjelent az amcsiknál is, és jó kis polgárháborút is csináltak belőle (1861-1865). most mi is ezt a polgárháborút vívjuk itt Európában, szerencsére csak a tárgyalóasztal mellett, de pont ugyanazért, amiért az USA-ban vívták. és nem is lehet más eredménye, mint az USA-ban volt, és lám, az egy milyen jó eredmény is lett, további 150 évre kurva erőssé tette az USA-t. én ezt a 150 évet kérném az EU-nak is, aki meg ez ellen akar tenni, azt hadd nevezzem szimplán vaknak és ostobának.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.10. 08:05:05

"Orbán Viktornak ez a politikai természete". Huhh, még szerencse, hogy nem az a politikai természete, hogy meglátja és elveszi. Ja, de. Mindegy, mi ilyennek szeretjük őt, elnézzük neki ezt a kis kópéságot.

Ps. Gellért, mondtam, hogy hülyeség az echo stúdiójában találkozni. Ismered azt a buzibárt a Csengery utcában? Ott biztos nem fog minket felismerni málnási, vagy legalábbis nem fogja telekürtölni vele a várost.

Tündér_Lala 2011.12.10. 09:12:05

Kérem itt már mindenfélét olvastunk arról, hogy a német francia duó mit akar.
De milyen előnyük származik a többieknek abból, ha alávetik magukat az új szabályoknak ? A szabályok betartása esetén segítenek elfogadható (kitermelhető) kamatszintű finanszírozásban ? No nem, azt oldja meg mindenki maga. Segítenek az általuk felszámolt ipar újratelepítésében ? No nem, mi közük hozzá. Tisztességesebb feltételeket biztosítanak az itteni mezőgazdaságnak ? No nem, céljuk a saját parasztjaik támogatása és nekünk az otthon eladhatatlan szemét eladása.

Ráadásul szó sincs semmilyen tekintetben a pénzrendszer újraszabályozásáról, amelynek hibái miatt az egész helyzet kialakult. (naná, mert EGYELŐRE MÉG a németek és a franciák is haszonélvezői (banki pénzszivattyúk).
Vagyis itt egyről van szó : a gyengébbek népeinek további megszorításáról, a saját védelmük érdekében. De kinek fogják eladni a szaraikat ?

Az EU ezzel a javaslattal tovább folytatja a régi politikát, ami a nyugatot válságba juttatta. Áldozatokat vár a perifériától, de semmit nem akar nyújtani érte. Miért is kellene lelkesen üdvözölnünk és csatlakozni a megállapodás tervezethez ?

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.10. 09:19:50

@Holger Hartland:
nahát, maga pontosan követte reményeimet és kétségeimet! maga tisztel éngemet.
nos, szóval fogalmam sincs. vagy diktatúra lesz, vagy szopás. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.10. 09:22:27

@gloire:
mi ez az echo tévézés, látom ez az alember büdöskommunista buzi kettes is ezzel jön?

tevevanegypupu 2011.12.10. 09:22:56

@Tündér_Lala:

Na ez az - amiket maga felsorolt itt - amit nem ertenek meg a szocialliberalisok. Ok meg mindig ugyanugy rajonganak a nyugatert mint a boldogabb emlekezetu szocializmusban,.Amit Sarko meg Merkel mond es parancsol az nekik az irany, a cel es a beteljesules. gondolkodni, azt nem, minek..Kulonben is nem lenne jobb Magyarorszagot mindjart Nemetorszaghoz csatolni, hiszen szellemi oriasaink - Kertesz Imre meg a Konrad Gyorgy - onnet osztjak az eszt. Az persze nem jut a sikeres volt miniszterelnok Gyurcsany eszebe, hogy Merkel es Sarkozy levalthato am, es amit ok kitalalnak az meg is valtozatathato, o csak abban remenykedik, hogy majd Orban fog meni es ujra johetnek a kivalo liberalis gondolkodok mint Bauer vagy Molnar Csaba. Magyarorszag erdeke nem fontos. Ahogy anno a Szovjetunio, most Amerika es az EU az o vezerlo csillaguk, utana nyujtogatjak kis kezuket vagyakozva. Ezert vagyunk jelenleg ebben a nagyszeru helyzetben..mint voltunk anno Fekete Janos tanacsait kovetve. Az o legjobb tanitvanyainak meg mindig nem volt eleg.

tevevanegypupu 2011.12.10. 09:24:41

@málnási:

"vagy diktatura lesz vagy szopas"

Tokmindegy, csak hazrol-hazra vegre kezdje meg Orban a poloskak irtasat.(:

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.10. 09:27:31

@málnási: Kettőnk közül az egyik olvasta a másik kartonját, úgy hogy a helyedben nem buziznék. ;-)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.10. 09:30:08

@Kettes: kussolj komcsi, mert kiverem a fogad!

kamerasmobil 2011.12.10. 10:46:03

@is: Az USA nem csak 150 evre lett eros. Igen van itt ez a Kina de eppen mostansag kezd kiderulni hogy azert naluk is vannak gondok boven es nem lehet a vegtelensegig fenntartani a tempojukat. Az USA meg alapvetoen meg mindig a legelhetobb orszag a Foldon es ugy tunik jo sokaig az is fog maradni.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.10. 13:23:50

@Muad\\\'Dib: "Ezt azért mostanra illett volna javítani erre:"

ezt hogyan gondolod? a későbbi események tükrében átírni egy korábbi események kapcsán született véleménycikket?

emlékezetlyuk? jól is néznénk ki.

örülök annak, hogy józanabb irányba indult el a magyar álláspont, ez volt a szándékom a cikkel is.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.10. 14:03:06

@Kettes:

nekem ahhoz nincs gusztusom. hallottam ám mán a tefélékről, hogy van olyan aki élvezi ha megverik, meg ráverik, de nemigen hittem. és most tessék.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.10. 14:04:19

@rajcsányi.gellért (ergé):
azért ez az orbán elég beszari alak! elolvassa mit írsz, aztán módosít.

J.Ildiko 2011.12.10. 16:11:54

Ebben a helyzetben nagyon is érthető a hezitáció, ráadásul ilyenkor egy politikusra hihetetlen nyomások terhelődnek minden oldalról, pro és kontra...Se bennemaradni, se kimaradni nem igazán jó megoldás, bár bizonyos szempontok miatt hosszútávon talán mégis utóbbi lenne jó. Az egyre növekvő kontroll, a szuverenitás csökkenése nem biztató, viszont bizonyára kimaradásnak vannak rövid-közép távú gazdasági hátrányai. Habár ha aláírás nélkül is betartjuk a normákat (pl. a hiány maximális mértéke), akkor végülis ugyanott leszünk, legfeljebb nem ugyanolyan úton.
Nem tudom pontosan hol lett volna jó meghúzni a határokat, de egy tuti, az lenne a jó, ha a nemzetállamok megőrizhetnék szuverenitásukat, (már késő), és nem egy nagy egységesülés (és egyre inkább növekvő központi kontroll) felé haladnánk, amely olyan, mint egy csúszda, nemigen lehet megállni rajta.

(Észtország pedig nem kifejezetten az integráció miatt lett sikeres, ha jól emlékszem...)

Viktus 2011.12.10. 16:41:55

Mégis enged a kormány az IMF-nek
A szigorúbb hitelmegállapodást is aláírjuk, ha nem kínálnak mást. A kormány 10-15 milliárd eurót vár.

index.hu/gazdasag/magyar/2011/12/10/enged_a_kormany_az_imf-nek_es_brusszelnek/

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.10. 17:16:06

@Viktus:

skandalum, nyugati szelek fújnak... az összeomló atlantistákoknak is több pénze van ugarisztán fura ura számára, mint a pekingi partnereknek

így jár az, aki nem ortodox módon kézen állva kakil, visszacsurog rá az egész és még körbe is röhögik

Pelso.. 2011.12.10. 19:12:38

@Viktus: Aggodalomra semmi ok, meglesz a lé, lehet
tovább lenyúlni, legalább 10%-ot)
@j. i: "végül is ugyanott leszünk, legfeljebb nem ugyanolyan úton" -az elmúlt másfél év ismeretében ez a legenyhébben szólva önáltatás.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.10. 21:25:32

@Pelso..:

kis optimista... 90%-ot nyúlnak le majd

a hatalomból kibukó szocik se azon munkálkodtak, hogy last minute becsületességi fordulat legyen, ellenkezőleg, még nagyobb tempóval talicskázták ki a közpénzeket a szűkös évekre készülve

most is ez lesz

az aljasság ehonban teljesen magától értetődő és természetes dolog - ami kijár, az kijár, oszt jónapot

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 21:41:26

„Viktor 1989 óta mindig is a különutas megoldásokat preferálta a többséghez való csatlakozás helyett - különösen, ha az a csatlakozás erősen elvárt volt a nagyobb testvérek részéről, lásd [...] a Gripen választását az amerikai gépek helyett”

érdekes, innen messziről vegytiszta korrupciónak tűnt, de legyen, nevezhetjük unortodox döntésnek is. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 21:45:45

@Na mi újság, Wágner úr?:

kenőpénzt csak komcsik fogadnak el, ne feledd. a fidesz nem korrupt, orbán nem hazudik, és matolcsy egy közgazdasági zseni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 21:51:33

@Bell & Sebastian:

„Apunál (és anyunál) a lóvé és elveszi a gyerekek fizetését, de közben egyre többet követel - magának.”

az eu nagyok nettó befizetők, te ostoba fasz

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 21:54:45

@Kettes:

ne bassz, gellérték tényleg járogatnak az echo tv fedőnevű ... ööö ... nemzeti érzelmű izébe? nemá :(

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 21:56:32

@málnási:

"nekem ahhoz nincs gusztusom."

pedig van megoldás: mosni kell a faszodat, és akkor nem lesz még a magad számára is gusztustalan ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 22:01:42

@Viktus:

nagy biznisz volt ez a szabadságharc: 2010 óta kiment a szélbe jó ezermilliárd, a növekedés a béka segge alatt, és megyünk vissza kuncsorogni a dagadt fejű, szivart pöfékelő karvalytőkésekhez, akiket másfél éve hősiesen elzavartunk a gecibe.

Viktus 2011.12.10. 22:27:54

@mavo:

Orbán: Azt hittük, napsütés lesz, de viharkabát kell
A héten kezdődik a vita a brüsszeli egyezségről. 2013-ban jön az elrugaszkodás.

index.hu/belfold/2011/12/10/orban_azt_hittuk_napsutes_lesz_de_viharkabat_kell/

-

Nem az volt, hogy 2012-ben rugaszkodunk?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 22:46:46

@Viktus:

hát ugye, ha megnézzük a 2009-10 közötti gdp növekedést, hát mit látunk? hogy a libapásztor gyilkosék a masszív pozitívum csontvázát hagyták a szekrényben. ha csak maradt volna a tendencia, akkor idén bő 5% növekedésnek kellene lennie, de inkább 7%-nak. szerencsére a forradalom hatására lehet, hogy meglesz az 1% is, ami azért ismerjük el, minden tekintetben veri a mocskos libások teljesítményét.

www.google.hu/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:HUN&dl=hu&hl=hu&q=gdp#ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_kd_zg&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:HUN&ifdim=country&hl=hu&dl=hu

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.10. 22:48:35

@mavo:

tegyük hozzá, hogy a libások kizárólag a 2009-2010-es gigászi világgazdasági fellendülésnek köszönhetik az amit.

Bell & Sebastian 2011.12.10. 23:30:41

@mavo: Miután oly kedvesen megszólított Őbüdösbogárságod, ki kell hogy fejezzem kétségeimet, világlátásod jóságát illetően.

Egyébiránt Mr Falafel sokkal jobban megragadta a lényeget. Nettó ide-oda be- vagy kifizető, kit érdekel? Az csak ópiát a hozzád hasonló ízetleneknek.

Fasiszta sosem alkuszik a zsidódisznó -szopókkal. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.12.11. 01:07:33

@Bell & Sebastian:

"Nettó ide-oda be- vagy kifizető, kit érdekel?"

az imént pont kit is? ja, hogy téged. akkor még geci fontos volt, így, hogy a nagyok fúj, de aljasul lenyúlják a kicsiket, de amikor jön a válasz, hogy hazudsz, de legalábbis egy cseppet hamisan interpretálod a valóságot, na akkor hirtelen kurvára érdektelen lett.

még jó, hogy kibaszott következetes vagy, és van gerinced, te gyökér.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.11. 07:36:39

@Viktus:

megroggyant a realitásérzéke szegény Vekkernek, már csak az egója dübörög

ez még nem lenne gond, meghülyült már más is a hatalom túladagolásától, inkább az a valóban aggasztó, hogy ott ül a parlamentben 2/3-nyi gombnyomásos pavlovi reflexre redukált biohalmaz és nem tesz SEMMIT az ámokfutása ellen. Bármikor megszabadulhatnának Vekkertől kényelmes 2/3-os bebiztosítással, de nem. Halovány tiltakozás sincs, inkább sorjában szavazzák meg a legtorzabb törvényeket is

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.12.11. 08:43:22

@mavo: Ja, nettó befizetők, cserébe a francia földmíves a világ talán legtámogatottabb piaci szereplője a német ipar meg egyet fingik és Záhonyig azt köll szagolni. Ettől még persze nettó befizetők a púnióban, csak ne gondoljuk már hogy ad1: szívjóságból, ad2: a nemzetgazdaságuk összmérlegében is ez gyünne ki, ha mondjuk az EU mezőgazdasága, feldolgozóipara nem egy olyan futóverseny volna, ahol egyesek biciklivel mennek.

Persze rontunk eleget magunk is az esélyeken, ha mi, keletiek nem volnánk ennyire gügyék, hogy pölö szarér'-hugyér' átadjuk nekik a drágán és sokáig képzett orvosainkat, mérnökeinket, inkább elcuslágoljuk meg el4-esmetrózzuk a dellát, ahelyett, hogy értelmes fejlesztésekkel, komoly hatékonyságnövelő projektekkel, hazai munkahelyteremtő beruházásokkal pöcsölnénk.

De ettől még az EU nem egy jótékonysági intézmény, ahol a tehetősek jókedvükben hajigálják a lúzerekre a csilliárdokat. Az kérem éppen olyan minden ethoszt nélkülöző pőre üzlet, mint volt régen, amikor persze folyvást háborúba torkollott. Most görög csődbe, meg brüsszeli iccakákba fullad az egész. Jelezném ennek mindössze annyi az oka, hogy a német-francia-angol hármassal szemben nincs európai háború, sose nem is vót, illetőleg tulképpen mindig is ezek között folyt a meccs különféle keretekben. Na pláne, ha az olaszok is ott tipródnak a közös akolban, hát ki lőne itt kire? A belgák? Ha valaki nem értené, hogy mi ez a fölhajtás a nem is eurozóna béli angolhülyék ellenállása körül. Az EU nem más, mint egy hosszú tűzszünet, a 3 meghatározó ország között.

(És igen, ide kívánkozik, hogy ha huszonéve csak ezt fölfogja néhány közepesen fejlett mandrill szellemi kapacitásával fölszerelkezett káeurópai politikus, és Lengyelországot, a baltiakat, Csehszlovákiát, Magyarországot, Szlovéniát, (Horvátországot), Romániát, még tán Bulgáriát is csomagban visszük bele ebbe a dologba /vagy egy második laza európai föderációt csinálunk/, akkor a keleti gazdaságok ma nem a mindenféle nyugati multik játszóterei, akkor elő nem fordulhatna, hogy mindenféle élelmiszeripari termékeknek van rendes, nyugati, meg ócsított keleti verziója, akkor a közműveink meg egyéb stratégiai ágazataink környékén nem sündörögnének mindenféle rossz hírű befektetők. Érdekes, hogy ez esetben az angolok különcködése most messze nem volna ekkora problem, vagyis pár makákói magasságokban elmélkedni képes politikus nyugaton sem ártott volna. Ja, hogy akkor ekkorát nem lehetett volna szakítani a keleti blokk csődeljárásán? Őszintén, így, két évtized után: megérte, volt ennek értelme?)

Pelso.. 2011.12.11. 08:44:37

@Herr SturmLikudnik: Meg vannak fizetve és/vagy zsarolva, miért ugrálnának.
Ja, a polgári-forradalmi-nemzeti eszmék kohézióját majd elfelejtettem.

Viktus 2011.12.11. 19:27:31

Orbán: Jövőre jön a bejáratás
dec. 11. 19:20
Orbán a válság politikai áráról: Amikor hozzáláttak a megörökölt helyzet orvoslásához, akkor azt mondta a minisztereknek: három elv alapján kell kezelni a válságot: 1. Tehermegosztás, vagyis ne csak az emberek viseljék a válság terheit, hanem a bankok, a nagyvállalatok is. 2. Felerősítés, vagyis azokat, akik hátukon viszik az országot, a magyar középosztályt, meg kell erősíteni. 3. Szerkezetátalakítás, vagyis mindent, ami újrateremli Magyarország eladósodását, át kell alakítani, pl. oktatás, egészsgügy, nyugdíj, igazságügy. Ezek a megreformált rendszerek jövőre lesznek bejáratva.

-

A vezetőnk elvan a maga kis világában :D

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.11. 20:31:48

@Pelso..:

sebaj, biztos forrásból tudom, hogy hamarosan utolsó reményünk, Kiszel Tünde veszi át a hatalmat és alanyi jogon kapunk végre Donatellácska naptárakat!

közel a mennyek országa

örvendjünk

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.12. 22:05:13

@málnási: Most látom csak, hogy válaszolt. Maga keveri a tiszteletet a novelláinak köszönhető elnézéssel és türelemmel. :) Nem gondolja, hogy ideje lejönnie az orbánizmusról? Kiválasztottság helyett inkább középszer. Sosem értettem, mit imádnak úgy rajta sokan. (A -fóbiát sem.)
süti beállítások módosítása