Kerényi ASZTALA – Ilyen ország pedig nincs CCLXXXVI.
2011. szeptember 06. írta: TuRuL_2k2

Kerényi ASZTALA – Ilyen ország pedig nincs CCLXXXVI.

  Amikor valamelyik rádió híreiben először hallottam, hogy az új alaptörvényt nem küldik ki mindenkinek, viszont bárki igényelheti a helyi önkormányzati hivatalban, örültem. Szerény, visszafogott megoldásnak tűnt – akinek fontos, az kap nyomtatott kiadást, akinek meg nem, azt nem terhelik ezzel. Aztán másnap kiderültek az igénylés részletei, és nem nagyon akartam hinni, hogy van ilyen. A Szabó Erika államtitkár által a jegyzőknek küldött utasítás minden településnek előírja, hogy állítsák fel hivatalukban AZ ALAPTÖRVÉNY ASZTALÁT (nagyon rövid határidővel). 

  Első olvasásra nem is tűnt fel, hogy Kerényi Imre neve (és megbizatása) is szerepel az államtitkári levélben, csak miután találkoztam a Népszava által közölt Kerényi-levéllel, amiről különösen szerettem volna hinni, hogy csak a modorosság és a neofita magyarságteljesítmény paródiája. Nos, úgy tűnik, nem az, és még további nagyszerű ötletek várnak itt megvalósításra.

 

Minden ügyfélszolgálaton, körjegyzőségen és kormányablaknál egy kijelölt munkatárs létesíti és gondozza az Alaptörvény asztalát. Egy olyan munkatárs, akinek látószögébe esik az Alaptörvény asztala. Javaslat: a recepciós kollega legyen ez a munkatárs. Kéretik a meglévő eszközök használata. 

Rogán úr ügyfélszolgálati irodáján 2011.05.25.-e szerdától megtekinthető és fényképezhető a berendezett modell. Valaki leül Rogán úr kerületében az Alaptörvény asztalához. Lapozgat. Aztán kitölti az űrlapot. Beírja a névrovatba: SCHŐNE KÁROLYNÉ. A címrovatba: 1052. BUDAPEST, SÜTŐ U. 2. A dátum rovatba: 2011.06.05. És aláírja a cetlit. A gondozó munkatárs csak nyomtatott nagybetűkkel kitöltött, olvasható és aláírt cetliket fogad el. Aztán számítógépen továbbítja a kérést a megfelelő helyre, a kitöltött cetliket dobozba gyűjti. A begyűlt cetlik alapján HAVONTA statisztikát készít. Az eredményt számítógépen továbbítja a megfelelő helyre. Sajtótéma. És hazafias verseny. Schőne Károlyné postafordultával kap egy ingyenes példányt a Magyar Közlöny különszámából. Ennek első oldalára egy munkatársnő kézzel, gyöngybetűkkel ezt írja: 

 

Tisztelt Schőne Károlyné! Kérésére megküldöm Önnek Magyarország Alaptörvényét. Üdvözlettel: Itt Kövér doktor pecsétaláírása következik. Aztán megint a titkárnő, kézzel, gyöngybetűkkel: Budapest, 2011.06.15.

Ez a "társasjáték". Adj király katonát. Adok. Mégpedig személy szerint neked adok. Kézzel odaírom a példányra a nevedet és a nevemet. A számítógépes korban a papírokat perszonifikálni kell. S így a papírok emléktárggyá nemesülnek. Az ilyen papírt örökösödéskor nem dobják el. Ez mágia. Ne szavazza le a kormányülés a kézírással történő dedikálást. Így teljesülhet be a bibliai parancs: mondd el a fiaidnak. (AZ ALAPTÖRVÉNY ASZTALA politikai és művészeti rendezvényeken, közterületeken is kihelyezésre kerülhet. Ez esetben a rendezőknek kell továbbítaniuk az adatokat.)

 

  Hazafias verseny, istenem... Aki járt már magyarországi közintézmény ügyfélszolgálatán, az az asztalos-üveglapos-virágos-díszes okosság alapján is jól el tudta képzelni, hogy itt valami óriási, csak Fábry Dizájn Centerének keretei között értelmezhető konteszt veszi majd kezdetét, aminek az eredménye korántsem az alaptörvény iránti nagyobb tisztelet lesz. 

  A folytatásban Kerényi tovább sűríti az álnemzeti giccset, amikor a Millennium historikus festménysorozatának XX-XXI. századi folytatását javasolja. A XX. századdal esetleg még meg is lehetne békélni, ha 1989-nél véget érnének a feldolgozandó témák. De nem érnek:

 

61. 2006 Az őszi események (vagy: Lovasroham)

Vörös iszap

62. 2011 Új alkotmány születik

63. Magyarország jövője (gyermekrajz)

 

  Ha valaki be akarja írni (vagy festeni) magát a történelembe, a legritkább esetben szabad ezt saját kézzel tennie, vagy éppen megbízni valakit ennek elvégzésével. Adni kell 10-20, talán 30 évet is, hogy aztán az idő és az utókor eldönthesse, az 1990-2011-es időszakból mi volt a történelmi, s mi a talmi. 

  Búcsúzóul tekintsék meg velünk Kerényi Imre Szerintem című műsorának egyik részét 2003-ból:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr113206037

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hiánycikk lett a boldogság! (oknyomozó riportsorozat 1. rész) 2011.09.06. 12:36:59

Ma reggel első őszi szerkesztőségi értekezletünkre igyekezvén, szokásomhoz híven beugrottam a közeli éjjel nappaliba, hogy megvegyem elmaradhatatlan kakaós csigámat és kaukázusi kefiremet, hozzá pedig egy kis boldogságot kerestem. Már azon is meglepődt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.09.08. 16:36:21

@evil overlord: "okkal jobboldalibb kollegám is osztja" - ez nem mond ellent annak, hogy "örök ellenzéki szöveg".
Bármilyen cselekvés bírálható ugyanis azzal, hogy nem elég hatékony. A besszervisszerek mentsvára.

@TG69: aham, szóval a fikázást választotta.
(Maga meg kiegyezne a borzalmas fasiszta-náci-kádárista-diktatúrás-stb. Orbival? Opportunista lenne?)
Talán 20 éve múlva, ha maguk lesznek kormányon, visszatérhetünk az ajánlatra.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.09.08. 16:44:25

@evil overlord: nem, nem lesz jobb. Sőt, rosszabb lesz, mert öregszik, hullik a haja, nő a pocakja, aztán már pisilne sem fog tudni. Ez az élet.

Sajnos a mérnöki szemléletét sokan komolyan veszik. Az intézmények jó vagy rossz működése messze nem hatékonyság kérdése. El kell fogadni, vannak gőzgépek, de nem minden az. Az iskola hatékonyabb, ha 500-n ülnek az órán, mintha öten?

TG69 2011.09.08. 16:51:33

@tölgy: Nem fikázás, csak konkrétumokat kértem kb a te stílusodban, gondoltam nem zavar. Nekem Orbánnal semi bajom sincs már, úgy szavaztam a fideszre, hogy tudtam ki a vezetője :).

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 16:54:08

@tölgy: Nem ellenzéki a kollegám, sőt! Az ő esetében egyszerűen arról van szó, hogy pl. az oktatás terén értékelvű, annyira, hogy szerinte a felsőoktatás nem az elit kiváltsága, hanem a nevelés, az önkiteljesedés eszköze (ennél én pragmatikusabb vagyok). A lényeg az (és ezt én hosszútávú stratégiaként el is fogadom), hogy az oktatási, eü. (stb.) koncepciót értékelven kidolgozzák, majd bemutatják az igényeiket a pénzügyminiszternek (aki elájul). Jelenleg fordítva történik a dolog, és ez tényleg baj (nekem ne mondja senki, hogy egy államtitkár önként és dalolva szorongatja az ágazatát).

Az én esetemben pedig a fentebb emlegetett dologról van szó, a kormányzat egyes tetteit üdvözlöm, egyes tetteit bírálom. Ettől max "független" (pfej) leszek, nem (örök) ellenzéki. Sajnálom (tényleg, ui.- az ország is megszívja a dolgot), nem tudok hinni a Matolcsy által remélt csodában (azaz hogy akkora lesz a növekedés, hogy a most elvont pénzeket kamatostul visszakapja a renszer), több okból sem:
- elég szar a globális környezet, és nem látszik a fény az alagút végén
- Mo-n nem működik a keleti munkakultúra (a magyar nem fog egy marék rizsért robotolni, inkább lelép, és ebben teljesen igaza van)
- kis, nyitott gazdaság esetén a fogyasztás felpörgetése komoly importot eredményez (akinek jobban megy, az elkezd luxuscikkeket fogyasztani, aminek nagy részét csak importból tudja megszerezni)

Ne kérdezze, hogy mi a megoldás, nem tudom. Egyben vagyok biztos: sem Keynes, sem a keleti szél nem lesz a megoldás.

TG69 2011.09.08. 16:56:49

@evil overlord: Sem a választási programjuk, sem a tényleges nem tartalmazott komoly visszarendeződést. Van egy párt amelyik komolyan mondja azt, hogy a kádárrendszer jobb volt és hogy valamilyen szinten vissza kellene rendeződnünk, de ez 2% felé csak igen ritkán került :).

A szlovákoknál nem csökkent a nyugdíj, hanem a gazdasági teljesítményükkel arányosan növekedett velünk ellentétben.

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 17:05:20

@tölgy: Ne is mondja, már így is öregnek érzem magam.

Azt hiszem ellentmondásba keveredett. Én az eü-oktatási pénzkivonás ellen érveltem, viszont ismerve a gazdasági helyzetet a kiadások növelése nem reális. Ha pénzkivonás történik, akkor nyilvánvalóan vagy hatékonyabban kell dolgozni (Sz.M-éknak egyértelműen ez a célja), vagy engedni kell a színvonalból. Én azt mondtam, hogy a jelenlegi összegek mellett kell növelni a hatékonyságot (ha pénzkivonás mellett lehetséges, akkor így is az kell legyen), ami színvonalnövekedést okoz, ami jó az országnak.

Nem vagyok TWA, így nem hirdetem a méretgazdaságosságot mindenek felett. De mint feljebb írtam, a kormányzat is a hatékonyság növelésében gondolkodik, ami reálisnak tűnik (valamennyi tartalék még biztos van), csak abban nem hiszek, hogy annyival tudják növelni a hatékonyságot, hogy nem lesz színvonal-csökkenés.

Alfőmérnök 2011.09.08. 17:06:14

@Gasper: @evil overlord: Szerintem is az a megoldás, hogy Munkácsy ismertebb. Ő "a" festő a nép szemében. (Ezzel a névvel lehet berángatni a moziba több embert.)

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 17:08:30

@TG69: Gyufa programja némi túlzással a 3.60-s kenyér visszaállítása volt. Az igaz, hogy nem hozták vissza a titkosrendőrséget és az egypártrendszert, de a hálózat vitte tovább az országot, egy részük közben átvedlett rablókapitalistának és szaré-hugyé eladta a nemzeti vagyont.

Nem úgy volt, hogy Dzurunda megvágta a nyugdíjakat? Amúgy most mennyi ott az átlagnyugdíj?

TG69 2011.09.08. 17:45:03

@evil overlord: Dzurinda a szoc kiadásokat vágta meg, szűkítette a munkavállalói jogokat, piacosította az eü-t és a nyugdíjrendszert.

2010-re én 340 eur körüli átlagnyugdíjat találtam, tehát nem igaz hogy mi állunk jobban, de a helyettesítési ráta nálnuk a magyasabb, mert az átlagbér itt már régóta alacsonyabb. Nálunk 2005-2007 között volt egy 21%-os növekedési ütem amit semmi nem támasztott alá.

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 18:00:53

@TG69: Igen, ez egy kicsit kevesebb, mint a 100k. Azonban ha a megélhetési költésgek felől nézzük, akkor a 100k egyáltalán nem sok. Az persze világos, hogy túl nagy volt a növekedés,.

OFF: "piacosította az eü-t és a nyugdíjrendszert."
Nemrég kaptam meg a manyup kimutatást, a reálhozam a tőke 0.025%-a volt, a kiutalt pénz a költségek levonása után 0.01% (mindezt úgy, hogy a befizetések nagy része az elmúlt 5 évben történt). Nagy, nemzetközi, "jóhírű" biztosító. Ha a szlovákoknál is olyan volt a rendszer mint nálunk, akkor ezt ott is megszívták a pógárok.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.08. 18:39:06

@evil overlord: @Alfőmérnök: persze, menjen a Munkácsy. Pusztán a népet pallérozó szándék dolgozik bennem, hogy léteznek Munkácsynál jóval kvalitásosabb magyar festők.

Lew Archer 2011.09.08. 19:11:35

@TG69:

Itt azt sorolta, hogy a Matolcsy-féle gazdaságpolitika miben nem egyezik meg a maguk elvárásaival. Csakhogy a Matolcsy-féle gazdaságpolitika nem akar a maguk elvárásainak megfelelni.

Tudja, a kritika az persze fontos dolog. Csakhogy aki kritikát mond, annak komoly tudás birtokában kell lennie, és hitelesnek kell lennie. Miért kellene komolyan vegyem annak a megmondóértelmiségnek a kritikáit, amelyik végig asszisztált 20 év elkúrásaihoz? Azért, mert most ezt mindannyian letagadják, és úgy tesznek, mintha nem lenne közük ahhoz, ami itt történt? Nem sokat ér a szavuk, közgazdász celebvilágostul, újságíróstul, blogmegmondóstul úgy cuzammen, ahogyan vannak.

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 20:30:53

@Gasper: No igen, csak nem annyira ismertek az átlagemberek körében.

@Lew Archer: Pedig Matolcsy tervei megfelelnek a bokrosisták elvárásainak (pl. van benne kiadáscsökkentés dögivel, sztrájkjog korlátozása stb.), csak az a baj, hogy a Fospumpát szolgálja és nem őket.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.08. 20:44:51

@evil overlord: hát ezért kéne itten pallérozni, ha úgy tetszik megvilágítani az átlagembernek a komoly értékeket. Munkácsyt is a megrendelő, majd a műgyüjtő szcéna emelte fel képességeihez viszonyítva aránytalanul nagy rangra. Ráadásul több mint száz éve.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.08. 20:48:09

@Gasper: ráadásul Mednyánszky, vagy Rippl-Rónai képeit sem nehéz az átlagnak befogadni.

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 20:50:13

@Gasper: Ja, ja! Nem a másodlagos értelemben :)

Alfőmérnök 2011.09.08. 22:18:00

@Gasper: "ráadásul Mednyánszky, vagy Rippl-Rónai képeit sem nehéz az átlagnak befogadni. "

Valóban nem. (Mert az impresszionizmus még nem a gonosz, romboló, értelmetlen, modern avantgardehoz tartozik a nép szemében. Pedig de. :)) De az átlagnak a "festészet" szerintem mégiscsak valami olyasmit jelent, amit Munkácsy csinált (drámai/történelmi életképek, realista módon megfestve, némi manírral).
Kérdés, hogy mi a céljuk az alkotóknak, vizuális kultúrára nevelni a népet, vagy valami olyan történelmi filmet készíteni, amire sokan kíváncsiak. Gyanítom, hogy inkább az utóbbi.
Amúgy meg igen, Kis Pista életéből is lehet jó filmet csinálni.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2011.09.09. 09:14:39

Amikor olvastam ezt a Kerényi féle levelet azt hittem hogy a Hírcsárda meghekkelte a népszavát.

TG69 2011.09.09. 09:58:36

@Lew Archer: Ne viccelj már! Miközben régiós versenytársaink növekednek, mi már stagnálunk, jövőre 1000 md-os lyukat kell betömni. Mi ez, ha nem a meghirdetett célok bedőlése? Mi volt itt az előző 20 évtől eltérő gazdpol? Nem csináltak mást, mint olyankor játszottak erezd meget, amikor már nem lett volna szabad és most jön a húzd meg politikája. 1000 md-ot nem lehet már behajtani, csak úgy ha mellette komoly kiadáscsökkentés van. A nyugdíjreform sehol, ha eldöntötték, hogy az eü-t/ oktatást nem piacosítják, akkor oda több pénzt kellene pumpálni és nem elvenni stbstb. Sajnos pontosan az történik, mint eddig mindig. Túlöltekeznek hülyeségekre, hogy aztán megint fűnyíró elven megszorítsanak.

TG69 2011.09.09. 10:00:52

@Lew Archer: És még érdekelne kik számodra a hiteles közgazdászok? Mert ha Chikán, Mellár, CsaLa, Oblath nem akkor ki?

TG69 2011.09.09. 10:01:57

Már a Magyar Hírlap szerint is korrekcióra (1000 md kiadáscsökkentésre)van szükség :).

www.magyarhirlap.hu/velemeny/korrekcio.html

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.09. 10:34:23

@Alfőmérnök: "De az átlagnak a "festészet" szerintem mégiscsak valami olyasmit jelent, amit Munkácsy csinált (drámai/történelmi életképek, realista módon megfestve, némi manírral)."

Hát igen. Ez valami k.u.k. időkből megörökölt kurva elavult, ráadásul eredendően hamis hagyomány. És vissza is kanyarodtunk Kerényihez, akinek ugye az az ötlete, hogy a Madarász, Benczur, Munkácsy, Than Mór stb stb által festett, mindenféle szempontból már saját korában is anakronisztikus, bár nagyon élvezetes történelmi festészet fonalát vegyék fel a mai képzőművészek, hogy a hiányzó időszakok és momentumok (I. vh., Horthy-kor, II. vh., Rákosi, '56, Kádár, gatyaváltás, 2006-os lovasroham stb) megfestésével teljessé váljon a történelmi pannó. Ez viszont csak dilettantizmust szülhet.

Más. Mednyánszky nagyon érdekes figura volt. Arisztokrata családból származott, elvégezte a müncheni akadémiát, egy ideig birtokain gazdálkodott, végigfestette a Tátrát, a Vaskaput, meg a fél világot. Párizsban Munkácsyhoz hasonlóan ő is díjakat nyert, majd hazajött, besegített Feszty Árpád körképébe (szinte az összes tájkép az övé). Aztán nem érdekelte a vagyon, többnyire szegényekre költötte (festészetében ez a csavargó-korszak). Majd jött a háború, ahová vén fejjel elment haditudósítónak, hogy újságok számára skicceket készítsen a front mindennapjairól. Ez volt festészetének háborús korszaka. Magányosan és viszonylag pénztelenül halt meg 1919-ben, a történelmi Magyarországgal egy időben.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.09. 10:46:19

Egyébként megnéztem tegnap a Műcsarnokban a Bizottság kiállítást. Na az is szép, ahogyan abból mítoszt akar teremteni a jelenlegi kulturális kormányzat.

Google 2011.09.09. 11:40:08

@TG69:

Korrekcióra több okból is szükség van.
Leállt a világgazdaság; ilyen-olyan válságbuborékok kergetik egymást és minket; Németország sem funkcionál úgy, ahogyan szeretnék/szeretnénk. A devizahitelek problémája kötél az emberek, önkormányzatok, állam nyakán. Az IMF-es hitel is törlesztésre vár. Feléltük a tartalékokat, a 40 cm-es, európai pénzekből épült kilátók, kutyawellnessek sem könnyítenek a dolgunkon.
Az államigazgatásból embereket kellene elküldeni -vízfej -, a reform is pénzbe kerül.
A kedvencei pénzbőség idején tették lapátra az országot, a mostaniak pedig pénzszűkében kellene csodákat műveljenek - semmi perc alatt természetesen. De az is elég lenne, ha kiegyeznének a szakemberek ( az elqrók) a nemszakemberekkel, rögtön jobb lenne a jelen gazdpolja*, ugye?

*Tegyük fel, hogy ez sem jobb (bár az adósság csökkent, ezt készpénznek vehetjük, ugye?), nos, akkor (is) Önöknek is ki kell bírniuk, ahogyan mi is kibírtuk nyolc éven át a fanyelvet, a mellébeszélést, a barátok helyzetbehozását (és akkor még volt miből!) a nemzetgazdaság aláaknázását, az ötvenéves évforduló megcsúfolását, a program program hátán-t és a többit.
Ilyen ez a váltógazdaság - és aki nem fogadja el a létét, még mindig a múltban él. Tarthatja magát bármilyen és bármennyire haladárnak is!
A nép, ez a minduntalan lenézett nép megértette, hogy megint változás kell, és tudott is változtatni. Mi az hogy, nagyon is! - hogy úgy fejezzem ki én is magam, ahogyan Maguknak valamikor tetszett - de ma már hajlamosak azt is meg- és letagadni.
Így mire építkeznek, ha a múltat, még a közelmúltat is állandóan megtagadják és jelenük sem nagyon körvonalazódik? Ja, hogy mindenre azt mondják, hogy rossz? Hát, ha ezt a luxust megengedhetik maguknak, tegyék! Meglátjuk, hányakat sikerül meggyőzniük.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.09. 12:10:46

mednyánszky nagy király, és látszik, hogy megérintették a gyermekded kereszténységnél komolyabb tanok. viszont gasper /talán?/ írta, vagy mondta, hogy m. buzi volt. van erre adat? vagy csak kajmán pletyka, stratégia a magas porba rántására? mit tudnak?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 12:41:00

@Gasper:

Én "számoltam" azzal, hogy "beejtesz" ide egy pofás kis "bizottságos" bejegyzést (polgári underground, mifene):-) Milyen nagyszerű alkalom lenne a mindenfikázásra, oda s vissza, végkimerülésig!:-)

ü
bbjnick

TG69 2011.09.09. 12:54:48

@Google: Ma csak a fidesz kormányzóképes, ezért belőle kell kiverni a jó gazdpolt. Ezt csinálja, mondja mára mindenki rajtatok kívül. A többi rizsa, nem érdekel.

Lew Archer 2011.09.09. 13:00:26

@TG69:

És ki fogja a Fideszt kényszeríteni?

Alfőmérnök 2011.09.09. 13:08:11

@Gasper: Biztos, hogy a kulturális kormányzat? Nem Gulyás Gábor magánakciója ez?
Én alapvetően nem tartom rossz ötletnek, csak kérdés, hogy elég-e egy ekkora kiállításhoz? De valszleg nem fogom megtudni, mert nem nézem meg, nem hiszem, hogy újat tud nyújtani (bírom amúgy az arcokat).

Mednyánszky tényleg jó filmes témának tűnik.
Egy nézhető (elviselhetően nyálas) festős film:
www.port.hu/leany_gyongy_fulbevaloval_girl_with_a_pearl_earring/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=61755

TG69 2011.09.09. 13:13:55

@Lew Archer: A fidesz egy racionálisan működő párt. Ezek a nyílt kritikák egyre több képviselőjük és szavazójuk szemét nyitják fel. Ha ez nem kényszerítő erő akkor semmi.

Lew Archer 2011.09.09. 13:23:26

@TG69:

Tudja én hogy látom, miről szól, amit most írt? Az eszdéeszes értelmiség alól kidőlt az MSZP, most egy halvány ötlettel megpróbálják, hátha rá lehet akaszkodni a Fideszre.

De ez nem fog sikerülni, amíg Orbán a helyén van. Orbán nélkül viszont nincs Fidesz. A Fidesz derékhada pedig a vidéki polgármesterek, azok pedig, derék mucsai emberek módján körülbelül olyan bizalmatlanul nézik a "nyílt kritikákat", ahogyan én.

Google 2011.09.09. 13:36:43

@TG69:

Téved.
A jó gazdpolt (és általában politikát) én is tőlük várom. Csak azt nem szeretném, ha még mindig azokra hallgatnánk, akiknek nagyon nagy szerepük volt abban, hogy most ottan vagyunk, ahol.
Lehet nekik most pihenni, ellazulni, világ körüli útra menni stb.
Érzelmeket kikapcsolni, egy tutajban evezünk. És csak azok szóljanak, akinek ez az ország kedves. Így, vagy úgy.

Alfőmérnök 2011.09.09. 13:49:49

@bbjnick: Sejtettem, hogy rá fogsz kattanni a témára, te faszparaszt.
Nem fogom előkeresni, hogy hányszor idézted, linkelted be a Bizottságot (és a punkzenész múltadról most ne beszéljünk), de ha valaki kiállítást csinál belőle, rögtön jössz a paranoiáiddal, meg a kötcséddel. Anyádat, azt!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 14:09:14

@rajcsányi.gellért (ergé):!

Azért ez, @rajcsányi.gellért (ergé):!, titeket is minősít: egy szegény @tesz-vesz-t fegyelmezgettek és moderálgattok, amíg egy agresszív elmeborultat (@Alfőmérnök:) szó nélkül hagytok garázdálkodni.:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.09.09. 14:15:44

@bbjnick: Ja értem, ha valaki másokat ugat le, az jófej és röhögünk rajta (:-D (...) :-D (...) :-D ), ha téged, akkor elmeborult. Igazán keresztényi hozzáállás, te pöcsfej.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.09. 14:48:38

@bbjnick: tegnap jegyzeteltem ám a Műcsárdában! :)
Félúton visszafordultam a kiállításról és kértem a pénztárban papírt, meg tollat. Aztán ha időm engedi, lesz is belőle valami.

@Alfőmérnök: nem csak Gulyás. Szőcs bedobta a megnyitón, hogy mi az hogy eddig nem kaptak Kossuth-díjat!? Erre Wahorn lecsapta a magas lasztit azzal, hogy akkor legyen szíves intézkedjen az államtitkár úr.
Birom én is az arcokat, persze képzőművészeti tevékenységük -efZámbót leszámítva- számomra értékelhetetlen. Katasztrófazenéjük meg valóban üde színfolt volt a 80-as évek elején, de azért jelentőségüket kezeljük szépen a megfelelő helyen. És valóban fölösleges a teljes Műcsarnokot megtölteni ezzel az anyaggal.

Más. Ne bántsd már bbjnicket! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 14:57:10

@Gasper:

"Aztán ha időm engedi, lesz is belőle valami" --- írod.

Én elolvasnám:-)

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.09. 15:01:24

@bbjnick: akkor veszek estére egy ampulla bort, aztán meglátjuk. :)

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 15:03:08

@bbjnick: @Alfőmérnök: Urak, legyen már vége ennek a picsogásnak! Rendezzék úriember módjára ellentéteiket, de az első vérnél álljanak meg!

Alfőmérnök 2011.09.09. 15:04:54

@Gasper: Egy Műcsarnok kiállítás megnyitón szerintem természetes, hogy megjelenik a kulturális államtitkár és elmondja a seggnyaló beszédét. Ez egy. Másik, hogy Szőcs egy kicsit dilis. Három: szerintem jó poén volt Wahorn beszólása. :) Ahogy elnéztem a képeket a megnyitóról, Laca eléggé le van kattanva.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 15:18:21

@evil overlord:

Nézze, én legalább három hónapja közöltem ezzel a szerencsétlennel, hogy hanyagoljon, mert nincs vele beszélnivalóm. Úgy látszik, számára ez feldolgozhatatlan trauma volt:-| Ez eü. probléma, ezzel én nem tudok mit kezdeni, innét, a klaviatúra mögül.

"az első vérnél álljanak meg" --- írja.

Ilyet beteg előtt soha ne mondjon, ne írjon, nem tudhatja, mit indít el vele benne!

ü
bbjnick

tewton 2011.09.09. 15:35:54

@Alfőmérnök:
maga amúgy racionális figura, de bbj-vel kapcsolatban egyre irracionálisabb. szerintem ez nem menő.
a végén még elsmalladamosodik vagy elmavósodik. lazítson!
ez persze csak amolyan javaslat :)

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 15:50:33

@bbjnick: Amit @tewton: írt alfinak, az szerintem Önre is érvényes. (Mellesleg legyen óvatosabb Kötsével, addiktív!)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 15:54:18

@evil overlord:

Fogalmam sincs, mire gondol!:-)

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 16:10:14

@bbjnick: Maga amúgy racionális figura, de alfi-val (és Kötsével) kapcsolatban egyre irracionálisabb :)

Alfőmérnök 2011.09.09. 16:19:50

@Gasper: @evil overlord: @tewton: Bbjnickkel következő a helyzet: ő egyértelműen provokál (attól, hogy nem „csúnyán beszél”, vagy buzi módon kicsillagozza a csúnya szavak magánhangzóit, még ezt csinálja). Márpedig aki provokál, az számítson rá, hogy megütheti a bokáját. Aki egy fideszes kocsmában elkiáltja magát, hogy „ORBÁN TAKAROGGY!” annak valószínűleg beverik a pofáját. Nem állítom, hogy ez egy (virtuális) fideszes kocsma, de valami olyasmi, én meg speciel (minden hibájukkal) a fideszt és Orbánt tartom egyetlen működőképes politikai erőnek Magyarország jövője szempontjából. Nincs más alternatíva. Ergo: aki ellenük agitál, az (politikai) ellenség. Főleg, ha nem racionálisan teszi, azaz nem felhasználható, értékelhető kritikát mond. Bbjnick ilyen, ezért kijár neki a saller. (Hogy jól célzok-e, azt nem tudom, de a szándékom ez.)

Azt meg leszarom, hogy nem reagál. Nem választ várok tőle.
Röviden ennyi. (És most visszafogtam magam.)

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 16:35:28

@Alfőmérnök: Nem tudom. Az biztos, hogy valamiért nagyon berágott a Fospumpára. Részben igazat mond, de túlzásba visza.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 16:36:18

@evil overlord:

Tessék: @Alfőmérnök:

Ugye tőlem már nem vár választ? :-)

És: nem én viszonyulok irracionálisan "kötcséhez", hanem "kötcse" maga az irracionalitás. :-)

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 16:44:28

@bbjnick: Ne tulajdonítson K-nek túl nagy jelentőséget, ilyen a politika (és a hatalom).

Google 2011.09.09. 17:26:02

@evil overlord:

Valahol írták, hogy ez a kötcsézés/orbánozás/demokratázás (kinek mi a fóbiája) nem nagy dolog, már egy képzett papagáj is megtanulhatja!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.09. 18:49:57

@evil overlord:

"ilyen a politika (és a hatalom)" --- írja.

Hát, ha ilyen, akkor mondjuk ki, hogy ilyen.

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.09. 20:34:05

@Alfőmérnök: na jó, de azért a nyalifalinak is vannak fokozatai. Persze nem ismerem a kontextust, hogy hogyan hangzott el Szőcs dumája, de az hétszentség hogy a Kossuth-díj belóbálásán még a tanult libbant képzőművészek is fennakadtak. Mindenesetre Wahorn elég pöpec módon reagálta le a dolgot. Végülis ha traktoristák és vasesztergályosok is kaphattak annak idején Kossuth-díjat, akkor a Bizottság miért ne kaphatná meg. :)

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 21:11:31

@Google: Valahogy úgy.

@Alfőmérnök: Dehogynem, pl. ahol Lázár frakcióvezető lehet, ott bajok vannak.

@bbjnick: Minden nap azért nem kell.

Alfőmérnök 2011.09.09. 21:22:02

@Gasper: A Kossuth-díj régóta egy vicc. Kis híján Sas József is kapott már.

Alfőmérnök 2011.09.09. 21:30:05

@evil overlord: Hogyne, bajok azok vannak. Csak nem az az okuk, amit ő vizionál. Kitalált magának egy elméletet és azt nyomatja, ha valamit rosszul csinálnak, rögtön előkapja, mint valami aduászt, amivel mindent meg lehet magyarázni. Pedig nem lehet megmagyarázni vele szinte semmit. Vagy fingja sincs a politika világáról, vagy aljas.

evil overlord (törölt) 2011.09.09. 22:50:58

@Alfőmérnök: Kertész is kapott, a genetikázó.

Kalapácsos ember?
"Vagy fingja sincs a politika világáról, vagy aljas. "
Szerintem az első.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.10. 06:54:31

@Gasper:
nézze, ha komolyan vesszük egy idétlen pillanatig a pop-rock-alter tököm műfajt, és elgondolkodunk rajta, akkor meg kell állapítanunk, hogy az egész magyari mutációjában egyetlen életes pillanat volt, egyetlen eredeti hang, egyetlen antiintellektuális intelligenciafröccs, és az a bizottság volt. igazi gesamtkunstwerk.
ha ebben a kutyáknak való műfajban díjat osztanak, ha mán, akkor a bizottság az egyetlen aki megérdemli.
persze, ha mint képzőművészt keverik bele őket, akkor akár ablakon kihányás kategóriában is lehet kosútoszkárt osztani.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.10. 07:40:09

@málnási: szerintem a Bizottság igazán csak a nyolcvanas években értelmezhető és nem véletlen, hogy nem sokkal a rendszerváltás előtt feloszlottak. Amíg a nyocvanas évek taknyában elég nagyot ütöttek, addig a kilencvenes évekre totál érdektelenné vált az egész jelenség. Persze az külön érdekes, hogy a magukat ma konzervnek mondó felebarátaink időnként kísértetiesen hasonló kritikákat fogalmaznak meg velük szemben, mint annak idején Lendvaiék az agitprop osztályon. Pedig ha az öreg Barcsay annak idején nem áll ki mellettük, talán ma hírük sem lenne.
Kossuth-díj. Már kilencvenben megszüntettem volna a francba.

Lew Archer 2011.09.10. 08:27:33

Bizottság jó volt és kész.

"Olyan a bőröd,
mint Bad Schandaunál
a vámőr szemében
tükröződő hajnali
álmos vízfelszín.
Olyan a szemed, mint egy kispárna"

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.10. 12:05:01

@Gasper:
persze hogy a nyolcvanas években értelmezhető. ahogy minden csak a maga korában az. a többi múzeum. ezt pont egy képzőnek mondjam? :)

Alfőmérnök 2011.09.10. 13:25:43

@Gasper: @málnási: Há megbocsássanak má' az urak, de én a bizottságot a '90-es években fedeztem fel. Mikor működött, még ovis voltam. És vannak még, akik szeretik az én generációmból. Pont azért tud ma is hatni (már akinek), mert nem direktbe politizáltak, hanem valami (neo)dadaista izét nyomtak, szemben mondjuk az Európa Kiadóval & tárasaival. Aki fogékony az ilyen zenei-szövegi jópofaságokra, játékosságokra, annak szerintem ma is üt. Végül is a vizuális vonalon is ugyanezt csinálják, hogy ott miért nem működik annyira a dolog, az más kérdés. Vagy lehet, hogy csak önmagában nem működik. A jégkrémbalett c. filmben is vannak jó gagek, csak túl hosszú és sok a töltelék. Szerintem az albumokon sokat dobott Victor Máté közreműködése (ismerek pár kalózfelvételt koncerekről, azok nem olyan jók, pedig a Kalandra fel is koncertfelvételekből van összeválogatva). De tudták hogy mikor kell abbahagyni, és hál' istennek nem is álltak újra össze. (Mondjuk Laca meg Kokó csinált egy lemezt a Batu Kármen :-) nevű formációval, én végig tudtam hallgatni, de azért az már nem a Bizottság.)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.10. 13:30:21

@Alfőmérnök:
értem én magát, de tudja ez a mink nemzedékünk is tudta élvezni, kicsit olyan, mint mikor a szomszéd ferkó aki 5 évvel idősebb, elmeséli, hogyan baszta meg a marit. az is élvezetes, de nem ugyanaz. ha érti. :)

Bell & Sebastian 2011.09.10. 13:52:04

@málnási: A Báró Úrral kapcsolatban az irodalmi festészet, ókereszténység és buddhizmus kifejezéseket olvasni a leggyakrabban, egész élete Nagy Vezeklés, a társasági élettől elvonultan.

Erre mindenki vágja a választ. A százas skálán 67% -ra tenném, ha volna bármi jelentősége, de nincs. Illetve mégis van, a javára, javunkra.

www.rgy.hu/dancs1.htm

Ez meg Lyka Károly
hu.wikipedia.org/wiki/Lyka_Károly

Alfőmérnök 2011.09.10. 17:18:19

@málnási: Értem, de azért Albert Einstein illatát nem lehetetlen rekonstruálni az utókornak. ;)

Alfőmérnök 2011.09.11. 00:20:33

Esti Hírlap! Megjelent az Esti Hírlap!
Szenzáció!
Ki ölte meg Napoleont?
Arzén volt a tapétában ...
www.youtube.com/watch?v=RhM_CsETkx4

lujo22 2011.09.11. 01:34:18

Vki azt aki írt neki, a balosok nem értik ezt az entellektüel humort. Remélem, ezek után a jobbosok is így fogják fel Dániel Péter sajátos kritikáját, aki ketchuppal kente össze Kerényi által megálmodott alaptörvény asztalát. Legalább annyira szellemes, mint Kerényi, aki csirip-csirip szavakat köti a mondanivalója közé lépten-nyomon. :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.16. 06:49:55

Láttam tegnap Kerényit a HírTV-n/ben, valami Versus c. műsorban: elmagyarázta a projektet. Azt mondta, hogy ő most a közjogi gondolkodás helyreállításán dolgozik. Jó sok igazság volt abban, amit mondott, de (szerintem) volt/van egy alapvető tévedés is: az a (ne szépítsük) groteszk látásmód, amit ő képvisel (s ami --- ezt se szépítsük --- egy masszív későkádárkori "urbánus artista" attitűd) sok mindenre alkalmas, de a közjogi gondolkodás helyreállítására igen kevéssé. Praktikusan hozhat eredményeket (s bizonyosan hoz is), de a hatékonysága (pontosabban a hatásfoka) nagyon gyenge van/lesz. S ezen csak ront(ani fog), hogy (ha jól értem) Kerényi (deklaráltan) valamiféle (szintén későkádárkori urbánus artista) konzervatív liberális ideát dédelget magában a közjogi hagyományokról (azaz, valami olyasfélét, ahogyan a urbánus artisták a későkádárkorban elképzelték a a konzervatív liberalizmust és annak viszonyát a közjogi hagyományhoz). Nem nagyon tudom, értem, hogy ennek az ideának mi ma az aktualitása (miért éppen erre volna ma szükségünk), miért éppen erre a --- meglehetősen esetleges, önkényes s történetileg sem túl hiteles --- ideára kellene alapozni új közjogi gondolkodásmódunkat.

Mindaz(on)által (minezekkel együtt és mindezek ellenére is), sikert kívánokKerényinek!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.16. 06:50:56

@bbjnick:

(minezekkel együtt és mindezek ellenére is), sikert kívánokKerényinek=(mindezekkel együtt és mindezek ellenére is), sikert kívánok Kerényinek

VI. Béla 2011.09.16. 07:56:13

@tewton:

Ó, milyen emelkedett vitáról maradtam le! Na majd este bepótolom.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.16. 10:18:18

@bbjnick: a beszélgetést én is láttam. Örültem, hogy Csermely Péter nem alákérdezett, hanem ugyan azokra a buktatókra próbált kitérni, amelyeket itt többen aggályosnak, sőt gázosnak tartunk. De hát Kerényiről minden lepereg, ráadásul még flúgos is.
És teljesen igazad van. Kerényi a múlt embere. A most éppen nemzetiszínnel felpántlikázott köpönyeg alól a késő Kádár-kor ismerősen bűzös naftalinszaga árad. Ha összehasonlítanánk Kerényi most elhangzott szavait MSZMP-s korszakának tevékenységével, bizonyára egy-két kifejezést kéne csak felcserélni.

Más. Az elmúlt napokban horrorisztikus történetek jutottak a fülembe, hogy hogyan szól bele Kerényi a készülő festményekbe. Járja a műtermeket és kiadja festőkémnek az ukázt, hogy milyen motívumot köll még felkúrni arra a vászonra. Ez tragikomikus! Így továbbra sem fog kialakulni érvényes kortárs jobber művészetszemlélet.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.16. 12:33:49

@bbjnick:
azt mondd meg nekem drága barátom, hogy mi az ördög vérveres faszáért kívánsz sikereket egy általad is nyilvánvalóan elmebetegnek tartott, kommunista, téveszmés, mellélövős, baromállatnak. milyen respektusa van nálad az ilyennek? ennél sokkal kevésbé kártékony kertész ákos, vagy más kertészek. nem láttam a műsort, de ha kerényi megint kihajtott galléros, fehéringes népfinak volt öltözve, az ne tévesszen meg. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.16. 12:35:08

@Gasper:
járja a műtermeket? hátbazmeg, aki nem dobja ki két pofon kíséretében, annak bizony úgy is kell! alázzák csak a sok szarházit! :))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.16. 22:38:00

@Gasper: @málnási:

Nem lenne ez valójában egy bonyolult történet: mindenféle hókuszpókusz nélkül ki lehet(ett volna) hirdetni, hogy aki igényel egy példányt az új Alaptörvényből, az az önkormányzatoknál igényelhet egy példányt, sőt, még egy asztalt és egy széket is ki lehetett volna pakolni az önkormányzati ügyfélszolgálati irodákban, hogy aki bele akar olvasni az Alaptörvénybe, az ott megtehesse. Kerényiben nyilván dolgozik a bizonyítási (és a pénzéértmegdolgozási) kényszer és a ripacs ösztöne, hogy (akár színlelt, akár valós) szorgalommal, hízelgéssel megnyerje "mecénását" vagy gazdáját.

És: @málnási, nem én választottam ki Kerényit miniszterelnöki megbízottnak:-) ha sikert kívánok neki, akkor az ügynek kívánok sikert, mert közjogi gondolkodásunk felélesztésére valóban égető szükségük van:-)

És: nem értem én ezeket a fidexeseket! Ezeknek elvileg ismerniük kellene a két világháború közötti időszak politikai irodalmát (Klebelsbergtől Bibóig, oda és vissza)! Volna mihez visszanyúlni (Németh-év van, nemdebár?!) Vagy azokat az információkat törölték a fejükből az amerikai ösztöndíjak alatt?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.16. 22:40:22

@bbjnick:

aki igényel egy példányt = aki szeretne egy példányt
ki bele akar olvasni = ki bele akar lapozni

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.17. 06:21:18

@málnási: ilyen melóra ki vállalkozik, ha nem a gyönge középszer, amelyik kezdetben azt hiszi, hogy ezzel a megrendeléssel bizonyosan megfogja a Jóisten lábát. Aztán tessék.

@bbjnick: "Nem lenne ez valójában egy bonyolult történet: mindenféle hókuszpókusz nélkül ki lehet(ett volna) hirdetni, hogy aki igényel egy példányt az új Alaptörvényből, az az önkormányzatoknál igényelhet egy példányt"

Ennyi. Csak hát erre a történetre ráröppent egy örök karrierista futóbolond és lehet hogy a 27-es áfa kulcs után már nem legyint a proli Kerényire, hanem egyre idegesebb lesz az ilyen segghülye manőverektől.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.17. 12:10:00

@bbjnick:
figyelj, mikor a fideszes vezérkar ébredezett mán szellemileg, a népi, meg a némethlászló, meg ezek mind lábszagú tahók voltak, végül is balos szimpátiákkal, ahogy ezek a gondolatok tovább élnek a gabrilókban és egyéb alemberekben, konzerválmú faszfejekben, szóval a srácok lemaradtak ezekről a dolgokról, aztán meg mikor már másképpen gondolnák, akkor a patkóban a laptopon az árfolyamokat olvassák, nem a magyaridő blogot. :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.17. 12:16:20

@bbjnick: hoppá, most hallom a Kossuthon:

"Spányi Antal megyés püspök megalapítja a Székesfehérvári Egyházmegye Kortárs Művészeti Gyűjteményt."

www.szmh.hu/esemeny/a-szekesfehervari-egyhazmegye-kortars-muveszeti-gyujtemeny-alapitasa

Alfőmérnök 2011.09.17. 14:47:51

@málnási: Vagy az is lehet, hogy „ezek a fidexesek”, már a kvalifikáltabb részük, ismerik, csak itt és most nem tartják megvalósíthatónak. (Nem mellesleg soha nem is voltak gyakorlatban kipróbálva ezek a modellek. Bibó egy kicsit más tészta, de őt meg nem is értem miért dobta be, fényévekre van attól, amit bbj ír.) Vagy ismernek olyat is, amit bbj nem. Pölö.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.17. 16:51:35

@Alfőmérnök:
nem lehet alkalmazni őket. viszont az ismeretük elköteleződéssel járna. az meg nincs.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.18. 07:14:24

@Gasper:

Megnézegettem a honlapot. Szerintem ez egy barátságos, méltányos, arányos és szimpatikus kezdeményezés. Nem kerül milliárdokba, de sokat ad a művészeknek is és a híveknek is. :-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.18. 07:16:17

@málnási:

:-D

(Jót is röhögtem a kommenten és, valószínűleg, pontosan így is van:-))

ü
bbjnick

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.09.18. 10:48:05

@bbjnick: szerintem is rendben lehet ez a dolog.

Más. Kerényi Imre "Interaktív társasjáték" címen a szombati MN hatodik oldalán magyarázza a prodzsektjét, többek között azt, hogy hogyan kívánja spiritualizálni (sic!) Magyarország új alaptörvényét. A Kerényi által gründolt díszkiadás ugyanis a Biblia társaságában lesz elhelyezve -a milleniumi ún. Törvénytár mintájára- egy asztalon a parlamenti patkó közepén. Ez padló gyerekek, padló!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.09.18. 11:16:15

@málnási:

"viszont gasper /talán?/ írta, vagy mondta, hogy m. buzi volt. van erre adat? vagy csak kajmán pletyka, stratégia a magas porba rántására?"

mert michelangelót meg leonardót porba rántotta, amikor kiderült róluk, hogy buzik voltak, ugye, alemberke?

tewton 2011.09.18. 11:31:52

@Gasper:
áááááááááá

a színes ofszett technikával könyvekbe kicsinyített műalkotások eleve alkalmatlanok bármiféle spiritualizálásra, sőt.

nem teljesen hülye ez a kerényi. de tényleg konyak és cigi mellett informálisan elbeszélgethetne képzőművészekkel is. persze nem az akcionista-dadaista basztardokkal. médiahekknek jó lesz, amit csinál, de a zongorába szarást vagy egy zsírszobrot csak nagyon elit galériások értékelnek.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.18. 16:53:30

@mavo:

kicsim, a tömegek, az ostoba nép szemében lesz porbarántott akit buzisággal vádolnak. én huszonegyedik századi ember vagyok és igen nagyra becsülöm az egymás rektumában erektálókat, akik aztán fényesre szopják egymás bélsárral szennyezett peniszét. igazán modern dolog.
viszont a maga fajta vérfertőzők, minek tagadnám, egy kicsit, hangsúlyozom, csak egy kicsit, és remélem csak egyelőre, és ebben is fejlődöm majd, de szóval a maga fajta vérfertőzők egy kicsit taszítanak, na.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.19. 06:36:39

@Gasper: @tewton:

Láthatóan a hatalomban ez senkit sem zavar: biztos úgy vannak vele az udvaroncok, hogy ha már muszáj, akkor legalább megpróbálják élvezni is.

Kötcse=bizantinizmus?

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.09.20. 18:38:42

Ezt a vitaképtelen faszt már egyszer leugattam Schillingék blogján, most egy ilyet sikerült kiokádnia magából:

"De tegyük fel, hogy Ókovács ötlete kivitelezhető egy évadon belül - vagyis rövidtávú elképzelésként megállja a helyét. Ha így is lenne, mégis milyen zeneszerzői kiválóság lenne alkalmas arra, hogy az ókovácsi paradigma mentén "történelmi operát" szerezzen? A jelenlegi legkeresettebb, élő opera-zeneszerzőnk, Eötvös Péter majd talán pont a Toldi-ra fog partitúra papírt ragadni? Vagy Jeney Zoltán, Vidovszky László? Vagy a harmincas-negyvenes generáció tagjai? Miféle elavult és szűklátókörű, a nemzeti reprezentációt dalszínházi keretek között kivitelező elképzelések rajzolódnak ki egy ilyen gondolatfutamból? Ki foglalkozik ilyesmivel ma a világban? Még a nemzeti önismeretnek nálunk is alacsonyabb fokán álló és történelmileg megtépázottabb nemzetek sem használják ilyen ócskaságok kivitelezésére a kulturális intézményeiket.”
mandiner.hu/cikk/20110920_gulyas_marton_az_origo_okovacs_interjujarol

Honnan a kurvaanyából veszed, te köcsög, hogy történelmi tematikával nem lehet ma jót, érdekeset, akár "újszerűt" alkotni? Hallottál már mondjuk Szokolay Sándorrol, te pöcs?

És tényleg, mit is mondott pontosan Ókovács?
"Az egyik ilyen a nemzeti történelmi operapályázat. Nézzük meg, hogy van-e magyar zeneszerzői és librettistaingerencia erre! Én nem kötném az ebet, hogy például csak Mátyás témájú operát várok, ahogy a műfaját sem határoznám meg: lehetne daljáték vagy hóbortos kortárs mű, de akár vígopera is. (...)
Egy másik ötlet az Erkel Színház újranyitásával az Operaháznak mint nemzeti intézménynek a társadalmi küldetését segítené. Szőnyegbombázzunk egy-egy évfolyamot magaskultúrával, opera- és balettélménnyel! De olyan opera-segédanyag is jó lenne, amelyet eljuttathatunk tanároknak, és engem érdekelne számítógépes játékpályázat is, amely az operához köti a mai gyerekeket."

Mi a baj ezzel, nyomi?

Alfőmérnök 2011.09.20. 21:51:27

@Gasper: Jogos kérdés. Schillig Árpád Paprikajancsija, az ő ágyából bújt elő gondolom eredetileg színészként, aztán más szerepeket osztott rá a Mester (aki újabban szintén átment szánalmas politikai megmondóba). Van egy másik Paprikajancsija is, az is G.M., az egy fokkal értelmesebb.

Viktus 2011.09.20. 22:54:30

3.Hiper-Szuper felsőfok: Országos eskü
Az Alaptörvény elfogadásának napja (április 25) ezentúl munkaszüneti nap lesz. Ezen a napon az önkormányzatok az Asztalt az Alaptörvénnyel együtt az adott település azon terén kell kiállítani, ahol általában az ünnepségeket tartják. A település polgárainak egy rövid ünnepséggel kell köszönteni a törvényt, majd különböző részleteket felidézve csendben elmerengve gondolkozni az Élet Nagy Kérdésein, amelyeket a törvény megválaszol. A fővárosi ünnepséget (és ha lesz rá ideje, a többit is) Kerényi Imre rendezi.

hircsarda.blog.hu/2011/09/20/kerenyi_tovabb_nepszerusiti_az_alaptorvenyt

:D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.06. 17:57:43

@Alfőmérnök: Aki egy fideszes kocsmában elkiáltja magát, hogy „ORBÁN TAKAROGGY!” annak valószínűleg beverik a pofáját. "

ezért szeretem jobban a kávéházakat, haha
de akár azt is mondhatnám, ez a narancsproli színvonal, mint a komcsi nyugdíjasok, agyműködés nincs, csak beverik a pofáját, aki beszél

"a fideszt és Orbánt tartom egyetlen működőképes politikai erőnek Magyarország jövője szempontjából. Nincs más alternatíva. Ergo: aki ellenük agitál, az (politikai) ellenség. "

ily könnyen születnek az ellenségek egyeseknek. talán lehet, hogy aki szembejönnek az autópályán nem ellenségek

"Főleg, ha nem racionálisan teszi, azaz nem felhasználható, értékelhető kritikát mond. "

ebben egyetértek, ez a kötcsézés nem elég, és nem is értem mi az.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.10.06. 18:07:10

@tesz-vesz:

"ez a kötcsézés nem elég, és nem is értem mi az" --- írod.

Ha nem is érted, akkor hogyan tudod eldönteni, hogy elég-e (vagy nem elég)? ;-)

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.07. 12:52:53

@bbjnick: pont azért, mert senki nem érti, ezért nem elég folyton mondani.

mit mondott orbán kötcsén? írd le ide saját szavaiddal, de másolj.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.10.07. 18:49:58

@tesz-vesz:

"mert senki nem érti, ezért nem elég folyton mondani" --- írod.

Senki sem érti? Azt azért nem gondolnám:-) Nem elég folyton mondani? Mi mást tehetnénk azon túl, hogy felhívjuk a figyelmet a jelenség különböző aspektusaira? Az elmúlt egy-másfél évben vagy tizennyolc bejegyzést írtam a kérdésről --- ha ez neked nem elég...:-)

magyarido.blog.hu/tags/k%C3%B6tcse

"mit mondott orbán kötcsén?" --- kérdezed-

Itt olvasható a 2009. őszi kötcsei beszéd (szerkesztett) változata:

www.nagyitas.hu/common/main.php?pgid=cikk&cikk_id=568&tema_id=28

"írd le ide saját szavaiddal, de másolj." --- írod.

Gondolom, úgy érted, ne másoljam.

Orbán a 2009. őszi kötcsei beszédben magyar észjárásról, centrális politikai erőtérről, az értékviták mellőzéséről és szerény értelmiségről beszélt. Már akkor nyilvánvaló volt, hogy ezzel a programmal egy fenomenológiai feketelyukat hív létre. Az elmúlt időszak ezt az aggályt teljes mértékben igazolta. A kormányzást ugyan senki és semmi nem gátolja --- mivel a kormányzati lépések nemcsak hogy nem vitathatok, de nem is értelmezhetők (ahol nincs értékrend, ott, ugyan, mi alapján volna megítélhető egy-egy lépés tartalma, célja és minősége, helyessége-helytelensége?) ---, de senki és semmi nem is alapozza meg, nem is támogatja és nem is igazolja. Lassan és biztosan mindent elnyel a fenomenológiai feketelyuk, beleértve magát a kormányzást is. Másként megfogalmazva: a kormányzás organikus történet: a test --- a nemzet --- különböző részei folyamatos kölcsönhatásban állnak, ezen kölcsönhatások jelentik (adják magukat) az életfunkciókat. Ha tagadjuk ezeket a kölcsönhatásokat, ha megszüntetjük azokat az eszközöket, amik ezeket a kölcsönhatásokat biztosítják, akkor először dezorientálódik, majd megáll a szervezet működése, meghal a szervezet. Az agy is csak addig tud irányítani, amíg a test különböző részeiből megfelelő (értelmezhető) információkkal látjuk el --- "kötcse" elsősorban az ingerátvivő funkciónak a létjogát/szükségességét vonja kétségbe --- az eredményt látjuk.

Ez így kielégít, @tesz-vesz?:-)

ü
bbjnick

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.10.23. 00:41:58

@bbjnick: szerintem orbán összevissza beszél, fogalma nincs róla mit mond, mit jelent , ez csak egy kivakart proli komcsigyerek, ő nem filozófus, még paraszti, mezei gondolkodó se, kultúrához, ízléshez köze nincs.

így jár ha vki nem magának írja a beszédeit, akármit is mond, a tettei világosan mutatják hova tartozik. a nka ugyanúgy fizeti tovább esteházit, závadát, borzalmas írókat, ún költőket, akiket a komcsik is támogattak, és nem változik semmi.

ez a fidesz:
kkbk.blog.hu/2011/03/29/szilagyi_gyorgy_interju
süti beállítások módosítása