A királynak vannak feladatai - Habsburg Ottó halálára
2011. július 04. írta: dobray

A királynak vannak feladatai - Habsburg Ottó halálára

  Ma mindannyian monarchisták vagyunk. Hétfőn hajnalban, 98 évesen elhunyt Habsburg Ottó, Boldog IV. Károly, az utolsó magyar király legidősebb fia. Bajorországban, pöckingi házában érte utol a halál. Hét gyermeket, 27 unokát és két dédunokát hagyott hátra. Még Ferenc József volt a Franz Joseph Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix Renatus Ludwig Gaetan Pius Ignatius von Habsburg-Lotharingen névre keresztelt Habsburg-örökös keresztapja.

  Mi, magyarok ambivalens viszonyban állunk utolsó uralkodócsaládunkkal, a Habsburg-Lotharingiai házzal. Első Habsburg-uralkodónk Albert volt, 1437 és 1439 között, majd a második V. László, 1440-től 1457-ig, helyette azonban kormányzók irányították az országot. Végül I. Ferdinánddal, 1526-tól végleg összefonódott az uralkodóház és hazánk sorsa. A történetnek számos szép és számos rossz emlékű fejezete van. De mintha hajlamosak volnánk inkább a rossz emlékekre gondolni a Habsburgokkal kapcsolatban. Mintha a rossz emlékek Habsburg-mivoltukból fakadnának. Pedig dehogy. Az újkorban a kiegyezéssel konszolidálódott újra a család és Magyarország bonyolult viszonya. Aztán jött az első világháború, meghalt Ferenc József és a politikai helyzet nem kedvezett IV. Károlynak sem. Fiának pedig még kevésbé, bár a legitimista körök mindvégig őt tekintették reménységüknek.

  Habsburg Ottó 1961-ben adta fel császári trónigényét Ausztriában, amiből jogvita keletkezett. „1967-ben tértem vissza Ausztriába. Elfogadtam a Habsburg-törvényeket már csak azért is, mert akkor már tudtam, hogy a döntő dolog az európai politika, és abba nem tudtam volna beszállni, ha ez a bonyolult helyzet folytatódik Ausztriával. Ha egy csatát nem lehet megnyerni lóháton, akkor gyalog is próbálni kell”mondta a BBC-nek 2005-ben. Azaz Habsburg Ottó előre tekintett, de nem szívesen mondott le a trónról. Az osztrák trónról történő lemondása nyomás hatására, egyfajta kényszerűségből történt. A magyar trónról viszont sosem mondott le – ahogy apja, IV. Károly sem, hiszen ő csak ideiglenesen felfüggesztette az uralkodói jogainak gyakorlását.

  2009 nyarán egy levelezőlistán arról értekeztünk a nyári hőségben, hogy jogilag mi a helyzet a Habsburg-házzal. Akkoriban ment a találgatás, hogy ki lesz Sólyom László utódja. A közéletben felmerülő jelöltek mellett mi wishful thinkingbe kezdtünk, és bedobáltuk favoritjainkat is a közösbe. Habsburg Ottó, mint köztársasági elnök először a rendszerváltáskor, az FKGP részéről merült fel. Hogy az akkori felvetésnek mekkora volt a súlya, azt nem tudom: nem lehetett túl nagy, a rendszerváltáskor viszont ez is ott volt a levegőben. A vitánk során valaki felvetette, hogy elég tökös-e az az uralkodó, aki önként lemond a trónjáról? Illetve, hogy az ilyen lemondás jogos-é? Volt, aki azt írta: miután a Habsburg-házat detronizálták, minden más csak vágyvezérelt gondolkodás. Erre a válasz: a detronizálás nem volt legitim. Ha egy uralkodót elkergetnek, attól még nem lesz illegitim a hatalma – más kérdés, hogy nem élhet vele. Végül a vita a legitimitás, a jog és a realitások kapcsolatának, mibenlétének elemzésébe torkollott, és visszamentünk Szent Istvánig.

  Akármennyit is somolyogtunk néha azon, hogy Habsburg Ottó mi, magyarokról beszélt (egyébként ő úgy tartotta, három anyanyelve van, a német, a magyar és a francia), sokat tett értünk. Gondoljunk csak a páneurópai piknikre vagy épp az EU-s csatlakozásra. A huszadik században, egy olyan időszakban tevékenykedett Európáért, amikor a hozzá hasonló uralkodók és családjaik kontinens-szerte ki voltak tiltva otthonukból (bolgárok, románok, olaszok, osztrákok, stb.). Mintha látensen a legutóbbi időkig folytatódott volna a francia forradalom királyságellenes hagyománya. Habsburg Ottó a családja legjobb hagyományait folytatva képviselte Közép-Európát és keresztény, konzervatív, európai értékrendjét a kontinens politikai porondján. 

  Ma itthon nem sok realitása van a monarchia visszaállításának. Nem ez a legnagyobb gondunk, bár időnként felmerül az ötlet, például Gerő András részéről. Felvetődik persze számos probléma: kérdéses a Habsburgok elfogadottsága, pedig más opció nem nagyon lenne a folytonosság miatt. Vannak persze, akik a monarchia gyakorlati visszaállítása mellett érvelnek. A részemről megmaradok nosztalgia-monarchistának, aki úgy gondolja, a monarchia emlékét ápolni és őrizni kell, ahogy a Habsburg- és királyságellenes mítoszokat is helyükre kell tenni. Ez inkább történészi feladat, nem pedig politikusi. 

  Mindezzel együtt viszont talán megérne egy nyilvános gondolatkísérletet a történelmietlen kérdés feltevése: mennyivel lennénk előrébb, ha valamilyen úton-módon királyságunk lenne, és a mai hír úgy szólna: Meghalt a király, II. Ottó. Alcím: A trónörökös: Károly főherceg. Habsburg Ottó talán az lett volna számunkra, akit a népmesék jó királynak neveznek.

  A mai napon mi is megengedhetjük magunknak, hogy a szentimentálisabb, patetikusabb, monarchistább énünk kerekedjen felül bennünk. Felvethető, hogy túlságosan a klasszikus szimbolikus kérdésre, a Habsburg-házra mint uralkodóházra koncentrálok, miközben már a család feje sem uralkodóként politizált. Mégsem tagadhatta meg az évszázados hagyományokat és azt, amire mindez kötelezte. Rá is igaz, amit apjáról, IV. Károlyról (akit II. János Pál pápa 2004-ben avatott boldoggá a Szent Péter téren) ő maga mondott az említett BBC-interjúban: „Ő király volt, a királynak vannak feladatai.” Még akkor is, ha ezeket nem királyként látta el.

  Habsburg Ottó igen idős volt már. Mégis: sosem hallottuk, hogy beteg volna, mindvégig szellemileg frissen tevékenykedett az európai politikában. Halála váratlanul ért minket, már csak azért is, mert, ahogy mondta: „Nem volt időm öregedni. Mindig voltak feladataim és céljaim. Az öregség nagy tragédiája, hogy az embernek már nincs célja. Nekem mindig vannak távlati céljaim, úgyhogy jó állapotban vagyok”. Reméljük, nem lesz hosszú az égi elszámolás, hiszen a jó harcot megharcolta.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr693036833

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Habsburg Ottó 1912-2011 2011.07.06. 00:40:01

élj úgy, hogy ne mondhassak a tetteidről semmi rosszat - a temetéseden   "Azon események közül, amelyek a népesség egészére hatottak ki, annak eszmekörét befolyásolva és mintegy megváltoztatva, minde...

Trackback: Elhunyt a trónörökös 2011.07.05. 10:11:03

Habsburg Ottó halálával az utolsó még fennmaradt élő szál is elszakadt, mely jelen korunkat a Monarchiához kapcsolta. Ottó volt a híd a régmúlthoz: amikor őt gyászoljuk, gondoljunk arra, hogy a nosztalgiázásnak vége, itt az ideje a jelenben építkezni. ...

Trackback: Habsburg Ottó és Habsburg György dedikációja 2011.07.05. 09:28:43

A ma bemutatott dedikációt 12 évvel ezelőtt írta az utolsó magyar király fia. Egy közönségtalálkozóra került sor Mátyásföldön, nem sokkal a millecentenáriumi év lezárulása után. Az ilyen közönségtalálkozók, szűk körű előadások után mindig van lehe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tistedur 2011.07.04. 14:18:37

ottó bajor herceg koronázást nem az esztergomi érsek végezte, ráadásul uralkodói névként a bélát használta
(mint géza a magnust)

ravaluf 2011.07.04. 14:27:46

Igaz ember volt. ! ברוך דין האמת

Tilikov (törölt) 2011.07.04. 14:59:48

Szegény monarchisták a délibábos vágyálmaikat már csak a Beavis-fejű Györgyre alapozhatják.

www.klonok.com/habsburg-gyorgy-beavis/

Várúr 2011.07.04. 15:52:09

Isten nyugosztalja Habsburg Ottót, a XX. szd. ma hajnalig legnagyobb élő tanúját.

bozon 2011.07.04. 16:24:58

"Habsburg Ottó talán az lett volna számunkra, akit a népmesék jó királynak neveznek."
Semmi értelme a feltételes módnak. Isten nyugosztalja Ottó királyt!

szürkemókus 2011.07.04. 18:09:08

"wishful thinkingbe kezdtünk, és bedobáltuk favoritjainkat is a közösbe", "elég tökös-e az az uralkodó" Maga nosztalgia-monarchista???

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.07.04. 18:11:23

Átlátok rajtad, dobray, tudom, miben mesterkedsz. Legfeljebb majd Ráhel. :)

2011.07.04. 18:16:43

"Azon események közül, amelyek a népesség egészére hatottak ki, annak eszmekörét befolyásolva és mintegy megváltoztatva, mindenek előtt IV. Károly király eckartsaui, 1918 november 13-án kelt lemondó nyilatkozatát kell kiemelnünk, amelynek létrejöttét általában a király túlzott népboldogító eszméire és engedékeny természetére vezették vissza. A tömegnek általában az olyan vezetők iránt van bizalma, akik rendíthetetlenek és akiknek erős a keze, és így a magyarság többsége úgy gondolkodott, hogy mire való a kitartás egy olyan személy mellett, aki – annak ellenére, hogy minden tekintetben törvényes uralkodó – ahelyett, hogy kitartana, bátran szembenézve az esetleges halállal, egyszerűen lemond és simán maga hagyja el a trónt. Annak ellenére, hogy ez a nyilatkozat a magyar közjog szempontjából értéktelen, annak hatása mégis rossz volt, és a királyság hívei joggal tették fel a kérdést: minek legyünk mi még nagyobb royalisták, mint a király maga, aminek következtében tábora nagyon meggyengült."

(A ludovikás ellenforradalom politikai eszméi - Hunnia 115. szám)

Bogyi bácsi 2011.07.04. 19:26:25

@bozon: Ottó királyt? Ki és mikor koronázta meg?

Fiatal vagyok, semmi bajom nem volt vele. De soha nem volt király. Nem nevezném magam "nosztalgia-monarchistának" (ez kb. olyan szólás lesz, mint az "operett-magyar" :D), de napjaink "polgárosodó" Magyarországából nekem valahogy hiányzik az igazi polgárság. És tetszik vagy sem, nálunk azt valahogy 'csak azok a Habsburgok' teremtették meg. Habsburg Ottó számomra soha nem jelentett többet, mint egy letűnt korszak utolsó nagykövete; a történelem folytonosságának bizonysága. Most, hogy elment, azért valahogy mégis hiányzik. Lehet, hogy királyságban mégiscsak jobb lenne (okulva az elmúlt húsz év politikai "viharjaiból)?

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2011.07.04. 20:03:00

@Tilikov: Ha csak egy picit jobban értenél hozzá, akkor tudnád, hogy az örökösödés a primogenitura, nem az ultimogenitura szabályai alapján történik a Habsburg-házban.

bozon 2011.07.04. 20:48:33

@Bogyi bácsi: Igazi nagy ember volt, olyan, amilyenből nem sokat találni. Ő és az apja nagysága nekem ér egy királyságot.

Amúgy nem vagyok én sem nosztalgiamonarchista, de a "zavaros" 21 év -- különösen, ami az utóbbi egy évben a magát "kereszténynek" és "konzervatívnak" mondó oldalról kiderült -- után racionálisan azt a konlúziót is levonhatjuk, hogy jobb lett volna visszaállítani a királyságot. Ha most megkérdezné valaki, hogy 1990-ben, akár egy rosszabb örökösnek is vissza kellett volna-e adni a trónt, részemről gondolkodás nélküli igen a válasz. Egy sziklaszilárd pont lett volna ott, ahol semmire sincs nagyobb szükség.

Bogyi bácsi 2011.07.04. 20:57:21

@bozon:
Utolsó gondolatának teljes mértékben igazat adok. Kellett (kell) volna egy szilárd pont. Ez jelenleg nincs meg, és szerény véleményem szerint belátható időn belül nem is lesz meg.
Sokan elfelejtik, hogy a probléma nem 1989-ben indukálódott... Ide már a kommunistákat nem "szabadott volna" beengedni. Az az 40 és egypár év, itt sok mindent tönkretett. Baráti köröm szüleiből például teljesen kiirtotta a polgári szemléletet.

Byss Flamel 2011.07.04. 21:07:29

Habsburg Ottó a legnagyobb magyarok egyike volt!

1. Ő örökös király. Egyébbként Horthy nevezte királynak miután őt is száműzték!

2. Nem György hanem Károly lett a Habsburg-ház feje.

Meghalt a király! Éljen a király!
II. Ottó helyét most átveszi V. Károly

bozon 2011.07.04. 21:27:02

@Bogyi bácsi: Persze, a probléma nem 1989-ben keletkezett. De ha már ott volt, máshogy kellett volna reagálni.

Oda már nem is merészkedem, hogy már Horthy is egy hatalmas lémer volt, hogy nem engedte vissza a trónra IV. Károlyt. Ahogy én ezt ilyen távolból és ilyen amatőrként meg tudom ítélni, a Kisantant kimerült volna szájkaratéban, Magyarországnak meg meglett volna az első erkölcsi győzelme egy-két évvel a vesztes háború után. Aztán lett volna egy kevésbé hajlékony vezetőnk, mint a kormányzó úr, ami nem jött volna rosszul a következő évtizedekben...
Persze ez a fejtegetés rettentő történelmietlen, de a jövő tanulságainak szempontjából (már ha van még jövő...) nagyon tanulságosnak tartom az ilyen gondolatmeneteket is.

zsilnambervan 2011.07.04. 22:51:25

Isten nyugosztalja.
Egy történelmi korszak utolsó képviselője volt.

zsilnambervan 2011.07.04. 22:52:57

Isten nyugosztalja.
Egy történelmi korszak utolsó képviselője volt.

teng-leng 2011.07.04. 23:08:45

Majd' egy évszázadot élt, mégsem volt ideje elmenni egy logopédushoz. Ettől függetlenül nyugodjék békében!

Mozartkugel · http://baronesregni.blogspot.hu/ 2011.07.05. 00:08:21

@teng-leng:
Te remélem közel sem fogsz egy évszázadig élni.Nyomorék.

Nyugodjék Békében Őfelsége!

tucano 2011.07.05. 02:44:15

"Mi, magyarok ambivalens viszonyban állunk utolsó uralkodócsaládunkkal"

Veled mi van, de tényleg?

Elhiszem, hogy Ottó kedves és konstruktív emberke volt, de ambivalens az az álkonzervatív kérődző, aki ilyet képes leírni.
Ambivalens... mit kaptál volna ezért bármelyik olyan magyartól, akit tisztelünk a történelemben és aki a te szabadságodért küzdött vagy halt mártírhalált. Ez is csak Magyarország lehet, ahol egy véreskezű uralkodó család, meg diktátorok iránt éreznek emberek vmi nosztalgiafélét. Mondom nem Ottóról van szó(RIP), hanem a kedves papa-nagypapa-dédapa-üki-köbüki és így folytathatnánk a sort a Habsburg család tagjaival. Ugye Isonzónál a lövészárokban is úgy fogalmaztál volna, hogy: "Az újkorban a kiegyezéssel konszolidálódott újra a család és Magyarország bonyolult viszonya"
Esze Tamás suhintson meg úgy a fokosával balról, hogy jobbról Damjanich kardja adja a másikat, te ambivalens.
Mennyit törted a fejed ezen a kifejezésen? Hogy egyszerre legyen, "udvarias", érted, mint a császári udvarban, olyan udvaronchoz méltóan simulékony?

2011.07.05. 03:18:19

@tucano: Hülyeségeket beszélsz.

ac3^BB 2011.07.05. 04:27:32

Nekem a diplomaosztomon diszvendeg volt, kezet fogott velem, gratulalt es meg mondott par szot ;)

Boston2 · http://boston.blog.hu/ 2011.07.05. 05:53:43

@csi:
„Mindent meggondoltam és megfontoltam” – biztosította hírhedtté
vált kijelentésében a háborúba lépõ császár birodalma népeit arról,
hogy a maga részérõl valóban mindent megtett a biztosra vett gyõzelemért.
...
"1927-ben a Hadtörténelmi Levéltár munkatársai megpróbálták felbecsülni Nagy-Magyarország emberveszteségét. E szerint a számadatok a következőképpen alakultak: az 5,5 millió hadköteles személyből 3 581 ezer katona vonult be. Ebből 524 ezer épségben hazatért, 833 ezer fogságba esett. 1 492 000 katona sebesült meg és 530 965 személy halt hősi halált."

Dr. Trebitsch 2011.07.05. 06:59:01

@teng-leng: A raccsolás az ő esetében a köteles főnemesi modorosság része volt. Egy nem raccsoló trónörököst ki vett volna komolyan?

Elvhű ember volt, ezzel magasan kitűnt a magyar politikusok közül. Továbbá elég bölcs ahhoz, hogy itthon ne vállaljon politikai szerepet, amiből képtelenség lett volna épen kijönnie. Úgy vett részt a közéletben, hogy többé-kevésbé mindenki elfogadta, tisztelte. És egyidős volt a nagyapámmal. R.I.P.

rognork 2011.07.05. 07:28:40

"De mintha hajlamosak volnánk inkább a rossz emlékekre gondolni a Habsburgokkal kapcsolatban. "

Hát b+. Végül is it rohadtak a nyakunkon, szívták a vérünket, és az 1. vh. után még ennek az Ausztriának utaltak némi fájdalomdíjat. Úgy lehetett volna szépen konszolidálni a viszonyunkat, ha szakállas bácsi nem hívja a nyakunkra az oroszokat, hanem szépen fenéken rúgjuk 1849-ben. Sose értettem ezt az agyalágyult sógorozást, a Ausztria legalább akkora károkat okozott nekünk, mint a SZU, ráadásul annyira voltak szolidárisak a szétcsapott országunkkal, hogy a szlávoknál is keményebben törölték el a magyarok nyomát.

Lehet emlékezni erre a bácsira, hogy hű de aranyos volt, adott cukorkát, meg olyan szépen tudott raccsolni, de ezt ne keverjük össze az uralkodó családdal. Vagy ha mégis, akkor lehet kussolni a "Kádár idején jobb volt" baromságokra. Mert mindkettő idején szar volt.

csoko20 2011.07.05. 07:58:26

Habsburg Ottó és György valóban derék emberek. Sokat sertepertéltek a házunk táján. Viszont ha a család előző 500 évi produkcióját hozzátesszük, akkor olyan ez a kapcsolat, mint amikor egy idegbeteg fazon éveken keresztül veri, erőszakolja, alázza a feleségét majd beállít egy csokor virággal hogy "szeretsz drágám".

Na most, amelyik nő ilyenkor a virág láttán elfelejt mindent, az annyit is ér!

derabitz 2011.07.05. 08:05:05

Temessük már Ottót a 13 aradi mellé, mert a drága posternek akkor úgy lenne kerek a világ!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.07.05. 08:25:58

@rognork:
Nem vagyok monarchista, de nem értünk egyet. A történet ott kezdődik, hogy ha nincsenek Habsburgok, mi jelenleg egy Koszovó szerű muzulmán ország lennénk. A 16 századi végvári harcok, majd a 17 századi felszabadító harcok költségeit a kamara támogatta (a főnemeseink helyett). Utána is legalább ugyanannyit köszönhetünk nekik, mint amennyit elvettek, pld. a polgárosodást, mert azért lássuk be, nem voltunk a csehek színvonalán, iparunk sem volt sokáig. Gazdasági, kulturális, stb téren nagyon sok mindent köszönhetünk nekik, és persze vannak negatívumok is.

teefau 2011.07.05. 08:35:44

Eszem-faszom megáll emberek...Évszázadokon keresztül a vérünket szívták, szétrabolták az országot, szellemi és anyagi nyomorban tartották a rongy nemességünk segítségével az emberek 89%-át, kedves édesapja Budapest ellen vonult fehér pacin és most sirassuk a kedves raccsoló osztrák bácsit...

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.07.05. 08:45:37

Kedves öreg bácsi volt, aki most már nincs köztünk.
Mi is ilyen öreg bácsikként - vagy nénikként - fogunk elpusztulni, ha megérjük, és amikor az utolsó lélegzet után az oxigénhiánytól hirtelen rohamosan elkezd lebomlani az agyunk majd a belső szerveink és végül az egész szervezetünk, az nem lesz különb, mint amin Ottó megy át most ezekben a percekben.

Mert mi mind emberként, biológiai organizmusként hullunk el ebből a világból.

Gondoljunk hát rá emberként, kedves öreg bácsiként, akinek ugyanúgy fájt a foga időnként, ugyanúgy izgult, ugyanúgy örült, sírt, maszturbált pajkosan ázsiai polippornóra kiváncsiságból, ahogy mi.

Dr. Trebitsch 2011.07.05. 08:48:52

@teefau: Ugyan. Ne tegyük már felelőssé az egész dinasztiáért. Valamennyit talán még jóvá is tett az elődei által okozott károkból.

Amúgy a Habsburgok történelmi mérlege szerintem is inkább negatív, bár a dolog alighanem árnyaltabb annál, ahogy a cucilizmusban történelemórán tanították nekünk. lásd @Szocio Pata (kikvogymukblog): hozzászólását is.

Apafarkas 2011.07.05. 09:05:18

Kossuth Lajos, Knezić Károly, Nagysándor József, Damjanich János, Aulich Lajos, Lahner György, Poeltenberg Ernő, Leiningen-Westerburg Károly, Török Ignác, Vécsey Károly, Kiss Ernő, Schweidel József, Dessewffy Arisztid, Lázár Vilmos, Batthyány Lajos, Ormai Norbert, Kazinczy Lajos, Ludwig Hauk, Bem József, Rákóczi Ferenc, Thölöly Imre, Esze Tamás, Bottyán János.

Szerinted ők hogy vélekednének a Habsburgokról?

teefau 2011.07.05. 09:11:00

@igazitrebitsch: Persze, árnyaltabb, de nonszensznek tartom hogy ajvékol a nemzet egy önkényuralkodó-család kirakat-örököséért. Hogy mit tett értünk...ha rosszmájú akarnék lenni csak azért tette mert otthon nem vette őket senki komolyan. Ausztriában ugyebár csak mostantól választhatók bármivé is.

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.07.05. 09:12:39

hm...

végülis egy család lerohanta fél európát, ilyen-olyan sunyi szerződésekkel, összeházasodásokkal gazdasági és politikai hatalomra tett szert az emberek maradék 99,9%-a felett, azt mondta rá, hogy isten akarata, az egyház persze ebben támogatta, mert ugye kölcsönösen támogatták és védték egymást, akinek ez nem tetszett azt kinyírták, családját börtönbe zárták, etc, a nép nagy részét a többi családdal való csatározásban felhasználták és kinyírták...

manapság ezt szervezett bűnözésnek hívják, vagy maffiának. vagy gangháborúknak.

komolyan vannak olyan emberek, akiknek az ilyenre nosztalgiájuk van?

Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2011.07.05. 09:14:18

azon csodálkozom, hogy egy ilyen családnak akár az írmagját is valaha beengedték az országba. még látogatóba sem jöhetne. nem hogy eu-s képviselő, meg parlament... viccelnek?

Don Quixote de la Ferko 2011.07.05. 09:24:48

" Habsburg Ottó igen idős volt már. Mégis: sosem hallottuk, hogy beteg volna,"

Nem a TESCO-ból (meg a többiből) főztek rá. Mitől betegedett volna meg?

2011.07.05. 09:34:52

Jobban örültem volna egy általa vezetett királyságnak, legyen az bármilyen, mint a mostani, nehezen véleményezhető ál-demokráciának, a 386 naplopónkkal.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.07.05. 09:35:42

@luciferko: Nem igaz. Habsburg Ottó - bár titkolta - de imádta a sajtburgert. Éjjelente, álszakállban, egy hetvenes évekbeli fekete corvettel gyakorta látogatta meg az m7-es kelenföldi lakótelepi letérőjénél lévő mcdonalds, és valósággal falta, zabálta, kéjelegve tömdöste az arcába a sajtburgereket, egyiket a másik után, még a motort sem állította le, csak tuszkolta magába kivörösödött arccal, kigülledt szemekkel egyre-egyre magába a nyomástól szétmálló hamburgereket, sokszor rágás nélkül, félben-egyben nyelve le őket, egyiket a másik után, majd kifulladva, hosszú büfögés kíséretében gyakorta előrebukott, "D"-be rakta a régi háromsebességes automata váltót, lepadlózta az öreg corvettet, a gyorsulástól hátravetődött az ülésen, és csikorgó gumikkal elporzott a távoli, sötét éjszakába.

sujkos 2011.07.05. 09:44:57

MEGHALT A KIRÁLY! ÉLJEN A KIRÁLY!

nem nemsiker_s 2011.07.05. 09:46:41

Isten nyugosztalja.
A Habsburgokkal az volt a gond, hogy Bécsben székeltek, így soha nem váltak igazi magyar patriótává. A kiegyezés ezen némileg változtatott ugyan, de ez már későn történt meg.
Összességében sztem több kárt okoztak nekünk mint amennyi előnyünk származott a regnálásukból. (Lásd Rákóczy szabadságharc és 1848)

Bloodscalp 2011.07.05. 09:58:39

@luciferko: itt a szerző értelmi képességei nyilvánulnak meg, 2 esett lehetséges...vagy nem volt beteg, vagy csak nem volt az orrunkra kötve:) nyilván a 2.

@csi: mi a hülyeség?

...

lehet találni pozitív dolgokat mellette, piknik...EU lobby stb, de mégis csak egy Habsburg volt. A kedves papának és nagypapának elévülhetetlen érdemei voltak Trianonban.

Bloodscalp 2011.07.05. 10:09:43

nekem mindig volt egy olyan érzésem hogy a tetteivel történelmi adósságot törleszt velünk szemben-mint Habsburg, a lobby Magyarországért a min. amit megtesz

A lemondás ritka nagy belátásra vall, főleg azok után hogy '45 körül még királykodni akart-mert az elég álomszerű vágyódás lehetett, ezért respect hogy megtudott változni reálpolitikussá

gigabursch 2011.07.05. 10:40:09

Szükségét érzem egy magyar királynak, de ideje lenne már, hogy ez a vérbajos, elmebeteg család végre örökre felszámolódjon.

Halottról vagy jót, vagy semmit, úgyhogy inkább többet már nem is mondok.

krampam 2011.07.05. 11:44:06

Requiem aeternam dona ei domine et lux perpetua luceat ei!

Várjuk a királyt!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.07.05. 11:52:48

Ennyi árnyalt hozzászólást... ennyit a múltunkhoz való egészséges viszonyunkról!
A Habsburgok részei voltak a történelmünknek, ezen már úgysem tudunk változtatni. Messze nem voltak a legkegyetlenebb dinasztia, általában házassággal jutottak tartományokhoz, és azokat a körülményekhez képest engedményekkel, okosan kormányozták. Aztán lejárt az idejük, eltűntek. Ottó a 90-es évektől sokat tett az európai uniós kapcsolatainkért, lobbizott mellettünk.
Dehát úgy tűnik, ez egy kurucország, csörgessük hát a kardot, utáljunk mindenkit!

l60 2011.07.05. 12:28:34

Akkor elmondok egy kis történetet.

A kedves bácsika unokái

l60 2011.07.05. 12:31:48

... (bocs folytatom) Budaörsre járnak a Mindszentybe. Az egyik márc. 15-én ünneplő nélkül mentek, mint kiderült NEM véletlenül. Szerencsére a tanárok nem voltak betojiak, haza zavarták őket.

Itt sertepertélnek Magyarországon, mert tudják, hogy mi vagyunk a volt népeik között a leghülyébbek és ha fordul a szerencse, még visszakapaszkodhatnak. Minden ünnepélyen mosolyognak, kezet fognak, stb.

Párizs is megért egy misét.

P. Magister 2011.07.05. 14:03:18

@Apafarkas: Az a baj, hogy forradalmárokat kérdeznél meg arról, hogy mit gondolnak azokról, akik ellen fellázadtak. Ennek szellemében szerintem sürgősen kérdezzük meg Lenint a Romanov dinasztiáról, Robespierre-t a Bourbonokról, és Csegevarát a kapitalizmusról, úgy általában.

P. Magister 2011.07.05. 14:09:21

@gigabursch: A mondás helyesen így van: halottról igazat, vagy semmit. Ha meg igazat mondasz a Habsburgokról, akkor csak a híveik számát növeled.

jozicsenko 2011.07.05. 15:25:53

az is hülye, aki visszasírja a királyságot "mert olyan szép volt"

mondjátok ezt a kirabolt falvaknak...

a legerősebbb érv a király ellen: képzeljétek el, ha 90ben egy gyurcsány kaliberű figura került volna a korona alá... (vagy orbán, annak aki orbánfóbiás)

@Szocio Pata (kikvogymukblog): koszovó szintű muszlim... persze...

a kamarilla nem állta a költségeinket: megölték a leggazdagabb magyarokat és az elrabolt vagyonukból fizették a cehhet (persze előbb maguknak, csak a maradékból jutott a végváraknak) - elég ha pl Wallensteinre gondolsz: volt idő, amikor egymaga 40e fős sereggel segítette a birodalmat, oszt a végén az udvar simán megölette, a birtokaiból meg a hiénák jóllaktak...

köszönni meg aztán végképp nem köszönhetünk nekik semmit sem: a francia kultúra éppúgy érezhető volt tőlünk keletre is, a polgárosodási mintát meg végképp nem ők hozták el nekünk (inkább a világot járt magyarok)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.07.05. 16:03:39

@jozicsenko: Gyurcsány biztos nem lett volna király, mivel nem tartozik a királyi családhoz. :D Van még pár királyság Európában, és a királyság nem a nép akaratából szűnt meg.

borszódával 2011.07.05. 19:57:27

@gigabursch: egyetértek. Kell egy szilárd pont.
Javaslom a fiatal Kálnoky grófot, aki néhány éve költözött haza Németországból Erdélybe. Meghívottként részt vett a múltkori Windsor esküvőn mint rokon. Lehetne legitimitást keríteni...
Vagy bármelyik Batthyány, Széchenyi, Eszterházy...leszármazott, elég sokan vannak.
@l60: Ez így van, dolgoznak ők ezen, és ki tudja mi lesz egy-két évtized múlva...
Szóval ha Károly csinál egy szuperuniót a horvátokkal, és hazahozza a ruszinokat felőlem lehet ő is :)
De a politikai dilettáns Gyuri öccse, maradjon a Bokros/Dávid társaságban, és evakuáljon Gyöngyöspatáról...
;)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 20:04:41

az apja egy balek volt, aki elárult bennünket, magyarokat és mégha modora, viselkedése kifogástalan is volt, ő se volt sokkal különb az apjánál.

konkrétan mit is tett le az asztalra?
konkrétan mit is tett a magyarságért?
várom a válaszokat.

kb semmit, viszont retardált fiát engedte a kommunistabillegető mdf-be. micsodajellem, micsoda ostoba, semmiről nemtudó, semmitnem gondoló balek. sajnos.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 20:06:59

"Gondoljunk csak a páneurópai piknikre vagy épp az EU-s csatlakozásra"

ó milyen hasznos tettek.

kkbk.blog.hu/2011/02/04/kotelezo_olvasmany_gazdasagi_bergyilkos

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 20:13:17

@tesz-vesz: kb olyan hasznosak, mint privatizálni a stratégiai cégeket.
itt is le lett építve pl a határvédelem, minek az.
minek a nemzeti termékek védelme? minek védővám, hogy ne a mercedes gyárában dolgozzon cselédként a magyar birtokos szalagon.

habsburg ottó a neoliberalizmus és a semmitmondó polkorretség hű szolgája.
tapsoljanak neki a kutyák, de ne a magyarok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 20:22:25

A magyar trónról viszont sosem mondott le – ahogy apja, IV. Károly sem, hiszen ő csak ideiglenesen felfüggesztette az uralkodói jogainak gyakorlását."

áhá. ezt Nemeskürty máshogy mondja. tudjátok ő volt a fidesz rendezvényein a másodhegedűs szónok. Orbán maister volt az első.

"1918. november 11-én Ausztriában, 13-án Eckartsaui nyilatkozatával Magyarországon mondott le az uralkodói jogairól, és miután november 12-én Ausztriában, november 14-én Csehszlovákiában, november 16-án pedig Magyarországon kikiáltották a köztársaságot, Svájcba költözött."

hu.wikipedia.org/wiki/IV._K%C3%A1roly_magyar_kir%C3%A1ly#Kil.C3.A1bal.C3.A1si_k.C3.ADs.C3.A9rlet_a_vil.C3.A1gh.C3.A1bor.C3.BAb.C3.B3l

"Trónra lépésem óta mindig arra törekedtem, hogy népeimet minél előbb a háború borzalmaitól megszabadítsam; a mély háború keletkezésében semmi részem nem volt.

Nem akarom, hogy személyem akadályul szolgáljon a magyar nemzet szabad fejlődésének, mely iránt változatlan szeretettől vagyok áthatva.

Ennél fogva minden részvételről az államügyek vitelében visszavonulok és már eleve elismerem azt a döntést, mely Magyarország jövendő államformáját megállapítja.

Kelt: Eckartsau ezerkilencszáz tizennyolc, november hó tizenharmadikán.

Károly”

– IV. Károly lemondó nyilatkozata a magyar államügyek intézéséről"

www.mol.gov.hu/a_het_dokumentuma/iv._karoly_eckartsaui_nyilatkozata.html

művészet ebbe belelátni az ideiglenességet. de dobray bürgermaisternek sikerült. jól van fogyi.

lemondott és átadta a hatalmat a kommunistáknak, illetve nagy barátjuknak, a kripli hazaáruló károlyinak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 20:56:20

@bozon: a kormányzó volt a kevésbé hajlékony, haha.

mikor lemondott és átadta a hatalmat a kommunistáknak, illetve nagy barátjuknak, a kripli hazaáruló károlyinak.

és már megbeszéltük, hogyha nem cicázunk a németekkel, akkor előbb szállnak meg minket, és akkor jaj a budapesti zsidóságnak is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 20:58:50

@tucano: így van. a többi kommentelő csak buta konzervatív, kiket elvakít mindenki zseblámpája, mikor csak a Napnak kéne

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 21:04:23

@Szocio Pata (kikvogymukblog): nem feltétlenül, hisz teljesen nem tudták soha elfoglalni Magyarországot.
de az igaz, hogy segítettek kiűzni őket innen. de ebbe az üzletbe azért beszállt a pápa is, ha jól emlékszem.

örökké azért ne legyünk már a szolgáik emiatt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 21:08:50

@HUN_Sector: az nem lett volna álkirályság?
félreértés ne essék, a mostani európai királyságok is álkirályságok. göncz árpád kettő lett volna királyként. csak sokkal-sokkal intelligensebb és szalonképesebb, de a gazdasági elárulásunkon nem segített volna a neoliberalizmus hercege

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.05. 21:10:29

nahát miféle alakok kommenteltek ide?! így hát én már nem is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 21:11:48

@Bloodscalp: ez az én szememben nem "reálpolitikussá" válás, hanem becstelenség. a király az akarjon király lenni, míg meg nem hal.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.07.05. 21:16:43

@borszódával: Javaslom a fiatal Kálnoky grófot, aki néhány éve költözött haza Németországból Erdélybe. "

ez egy nagyon jó ötlet. szimpatizálok vele.

dH2K · http://dh.squidcode.com 2011.07.06. 03:30:08

Erdekes, nem tudom, masnak feltunt-e hogy mennyire aranytalanul kicsi feje van a kepen a koronahoz kepest.

Ilyen kisfeju emberre hatalmat bizni eleve felelotlenseg. Szent Laszlo urunknak hatalmas, igazsagos hombar feje volt, nem veletlen volt bolcs, elorelato ember, nem ugy mint ezek a hamburgerzabalo osztrakok!

jozicsenko 2011.07.06. 09:20:21

@dobray: nem konkrétan gyurcsány, hanem egy hozzá hasonló másodhitler: hatalommániás, nárcisztikus őrült, akinek 5 percenként vannak nemzetmegváltó gondolatai, de közben szétlopják alatta az országot és minden cehhet mi fizetünk...

Dr Milton 2011.07.07. 23:44:56

Bizony előrébb lennénk a királysággat és nem avítt dologról van szó. Nyugodjék békében!

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2011.07.19. 23:29:16

Egy barátom írta többedmagunknak:

„Bizonyára tudjátok, hogy »ez a gaz Habsburg« a _szívét_ nem a bécsi családi kriptában, hanem testétől külön, Magyarországon (Pannonhalmán) temettette el.

Kevés felemelően megható dolog van a mai világban, számomra ez az volt. Jó, hogy legalább ennyit megtett.”

A hír:
www.kisalfold.hu/gyori_hirek/habsburg_otto_szivet_pannonhalman_helyezik_orok_nyugalomra/2228548/

Itt valaki azt nyilatkozta: „Téves az a hír, hogy Pannonhalmi Főapátságban lesz a végső nyughelye Habsburg Ottónak. Itt csak a szívét helyezik örök nyugalomra”

„Csak”?

...

tevevanegypupu 2011.07.20. 07:11:16

Banhegyi Job. Igy hivtak azt a gyori bences apatot aki tanitotta Habsburg Ottot.

tevevanegypupu 2011.07.20. 07:13:11

@tevevanegypupu:
pardon..bences atyat.Kicsit koran van meg.(:
süti beállítások módosítása