„Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel” (Robert Capa)
„Ostrom alatt vagyunk a líbiai Miszráta városában. Kadhafi csapatai össze-vissza ágyúznak. A NATO-nak nyomát sem látom.” Ez volt Tim Hetherington utolsó üzenete. A brit haditudósító, dokumentumfilmes és fotóriporter szerdán vesztette életét, amikor a líbiai Miszráta városban összecsaptak a kormányerők és a felkelők. Családja közleménye szerint halálát egy páncéltörő gránát okozta. Az „arab tavasz” során eddig feltehetően tíz újságírót gyilkoltak meg, Líbiában pedig tizenhatan tűntek el. Chris Hondros, a Getty Images fotósa szintén elhunyt a támadásban.
Hetheringtont Magyarországon elsősorban a 2007-es, World Press-fődíjas fotójáról ismerhetjük, amelyen egy Afganisztánban harcoló amerikai katona a fejét fogja egy összecsapás után. Ő rendezte továbbá Restrepo című, Oscar-díjra is jelölt dokumentumfilmet. Ebben egy amerikai szakasz életének mindennapjait ismerhettük meg az afganisztáni háború egyik legveszélyesebb őrhelyén.
A negyvenegy éves filmes nem a bajt kereste. Kollégája és barátja, Jon Lee Anderson szerint Hetherington azért ment háborúba, hogy az emberek lelkét vizsgálja, ebben a környezetben ugyanis az érzelmek valódiak, a tetteknek pedig súlya van. Láttatni akarta a közönséggel, amit ők látnak a frontvonalon, ezért az élményért pedig hajlandó volt átlépni a határokat.
A Diary (Napló) című, rendkívül személyes kísérleti film Tim Hetherington szubjektív tapasztalatainak lenyomata az elmúlt tíz évből.