A velünk élő lukácsizmus
2011. március 04. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

A velünk élő lukácsizmus

  Magas labda, sportérték nincs, de ezt muszáj volt.

  Nyelvészetbuziknak javasoljuk, hogy nézzék meg a shoot szó jelentését bármely angol-angol szótárban: alapjelentésben nem Lukács György-i értelemben vett 'lelő'-t, 'agyonlő'-t jelent, csupán annyit: 'lő'. Ha tárgya van, akkor is. Bob Marley itt nem játszik. Amúgy ráadásul Morvai Krisztina kérdésében következetesen a shoot at összetétel megfelelő formáját használta, Heller válasza ebben a teljesen egyértelmű kontextusban értelmezendő. Vagyis a bölcsesség szeretője hazudott.

***

  Na de mit is csinált Heller Ágnes 2006 őszén, hogy olyan biztos a dolgában? Ott volt-e mondjuk október 23-án a Síp utcában vagy a Rádió udvarán? Nem, nem volt ott. Heller ugyanis az egész őszt - két nap kivételével - Ámerikában töltötte, legalábbis New York-nosztalgia című könyve (Pécs, Jelenkor, 2008) szerint. És persze tájékozódott az itthoni eseményekről. Telefonon és e-mailen. A barátaitól. Néhány részlet e magnum opusból:

Az egyetemi szobámban ülök 2006 szeptemberében. (...) Lassan azt mondhatnám, hogy utoljára. Még két hónap decemberig, amikor Pestre utazom. (9. o.)

 Szeptember 18-a történetesen hétfőre esett. (...) Ezen a napon, ahogy kinyitottam az újságot, azonnal Budapestet láttam. A szemem nem káprázott. Azonosíthatatlan alakok betörtek a televízió épületébe. A Times objektív értelmezésében Pesten elszabadult a pokol.

Nem is olvastam végig az újságot. Kikapcsoltam a rádiót, majd telefonálni kezdtem. (...) Meghallgattam a történteket. (...) Zsuzsa lányom megígérte, hogy e-mailen küld újságcikkeket. (60. o.) 

Az öszödi beszédről persze akkor már tudtam. Meg is írtam a barátaimnak, hogy nagy politikai hibának tartom, s mint ilyet, védhetetlennek.

Akkor, szeptember 18-án és 19-én azt gondoltam, hogy az öszödi beszéd váltotta ki az utcán egyre inkább eluralkodó erőszakot. Ma, több mint egy évvel később, ezt már nem így látom. Azt hiszem, hogy az öszödi beszédnek annyi köze volt az erőszak kirobbanásához, mint Sharon templomhegyi sétájának a második intifádához. Enélkül is kirobbantották volna - mindkét esetben - azok, akiknek érdekükben állt.

A hétfőt és a keddet a telefon és az e-mail mellett töltöttem.

Kollégáim és diákjaim izgatottan kérdeztek, hogy mi történik Magyarországon. Megpróbáltam válaszolni. Tudtam, hogy lényegében nem értenek belőle semmit. (61. o.)

 Szeptember 24-én (...) az operában Szelényi Ivánnal és feleségével találkoztam. Megemlítettük a magyar eseményeket is, de különös kommentárok nélkül. Utána elmentem Göncz Kinga fogadására (...) (62. o.)

Ekkor indultam haza. A repülőtérről egyenesen Debrecenbe.

Szeptember 28-30. Hegel-konferencia folyt az Arany Bikában, német nyelven. A hotel előtti téren nonstop tüntetés zajlott, a vezérszónokok váltották egymást, bőgött a zene, az emberek éljeneztek. A vendégek nem tudtak aludni.

Azt írtam a naplómba, hogy „tönkreteszik Magyarországot a gyűlölettel.”

De hétfőn, október másodikán már repültem is vissza. (62-63. o.)

Október első két hetében nálam, New Yorkban, normálisan folyik az élet. De jönnek a kétségbeesett e-mailek Pestről. Bacsó Béla, akivel mindig levelezem, nem fél, de undorodik. Aki azt hiszi, hogy 23-án Pesten ünnepelni fogunk, az naiv vagy ostoba. (64. o.)

Október 15-én rendezi a magyar követség saját ünnepi hangversenyét. Sólyom László beszédét hirdetik, de ő nem jelenik meg, és így nem is beszél. Sólyomnak Isten vagy a szerencse felkínálta az alkalmat, hogy állaférfi legyen, mondhatnám, hogy a sors Sólyom kezére játszott. Ő ezt fel nem fogta, észre sem vette. Kár. Mert Magyarországnak egy Mandelára lenne szüksége. (64. o.)

Október 23. (...) És most kezdődik az igazi megemlékezés, az ünnep. Nem Budapesten, hanem New York városában. (65. o.)

New York méltón ünnepelte a mi forradalmunk ötvenedik évfordulóját.

Budapest méltatlanul.

S én mégis, az egész idő alatt, Budapesten szerettem volna lenni. (68. o.)

 ***

  Végül pedig kérjük kedves olvasóinkat, tekintsék meg az alábbi, remek Semjén Zsolt-paródiát, amelyet egy hangutánzó komikus és egy digitális képmanipulációhoz nagyon értő vicces kedvű fiatal hozott össze, tudjuk, milyen szándékkal: 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr192709227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jan 2011.03.04. 16:42:09

@Regno delle Due Sicilie: igaz, de ha valaki tesz egy tagadó mondatot "no one was shot", akkor alapesetben a legszélesebb jelentés tagadására gondolunk: "senki sem lőttek meg", hacsak a kontextus nem utal másra.

Heller mondata egy külső szemlélő számára egyértelműen azt jelenti, hogy "senkit sem lőttek meg". Mi, ismerve a hátteret, gondolhatunk arra, hogy Heller szerencsétlenül fogalmazott, nem pont ezt akarta mondani, de egy külföldi nem spekulál ezen így.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.04. 16:42:41

A kedvenc fogásunk az, amikor a tévéostromot és a több mint egy hónappal későbbi október 23-át sitty-sutty összemossák.

homoscepticus 2011.03.04. 16:43:26

A shot jelentésén vitatkozni teljesen félrevisz attól, hogy Heller Morvainak válaszolt, akinek a szövegét a Mandiner és a Hír TV is elsunnyogja. Most épp Heller a közellenség, őt kell gyakni.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.04. 16:45:36

@Dendrobatidae: három hozzászólással fentebb írtam, hogy mindkettőt jelentheti.

a kérdés ezért az, hogy rosszindulatúan feltételezzük, hogy Heller lehazudta a csillagokat, vagy normális módon azt mondjuk, hogy biztos arra akart utalni ily módon (és nyelvileg nem helytelenül, csak félreérthetően!), amiben igaza is van - hogy nem volt halálos áldozat.

tessék választani!

Lumieres 2011.03.04. 16:45:45

Jó volt a videó. Főleg a Makett tank... Kamu az egész... Nem is voltak tankok Budapesten 2006-ban.

Lumieres 2011.03.04. 16:47:57

A hadsereget be se vetették. Nem volt rá szükség. A rendőrség maga lerendezte az agresszív lázadást...
Ez az erőszakszervezet dolga. Hogy megfékezze az erőszakot ERŐSZAKKAL!...
És nem halt meg senki se... Bohóckodás volt az egész...

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.04. 16:48:59

@jan: ebben meg tudunk egyezni. szerintem is félreérthető (és következményeiben szerencsétlen) fogalmazás volt.

ugyanakkor ezért nem szabadna rátenni még két lapáttal a Heller elleni rágalmakra, mert ez így roppant méltánytalan.

betyár (törölt) 2011.03.04. 16:56:00

@Lumieres:
Azt hiszem maga félre értett engem.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.04. 16:59:11

@Regno delle Due Sicilie: A legegyszerűbb úgy fordítani, hogy senkit nem lőttek meg.
Egyébként ha Morvai mindig azt használja hogy rálőttek, akkor nyilvánvalóan ha Heller erre válaszol, így értette.

Persze lehet, hogy azt gondolta, hogy "senki nem volt feles", csak kicsit elszúrta a nyelvtant. Megesik.

De mivel a két mondatrész konjunktív módon kapcsolódik, ettől teljesen függetlenül orbitálisat hazudott, hiszen voltak kínzások.

@Zero_Toleransz: Mi lenne, hogyha kétfelé választanád a dolgot? Esetleg 3felé?
-Heller egy bolsevik.
-HírTV egy seggnyaló, szánalmasan ferdítgető párttévé.
(-A Mandineren 2 hónapja nincsen politikai témájú poszt, amikor van ellenzékieket fikáznak.)

jan 2011.03.04. 16:59:15

@Regno delle Due Sicilie: Hát, azért nem teljesen. Szerintem nagyon rossz, amit mondott, ugyanis egy nyugati, a részleteket nem ismerő ember azzal nyugtázhatja az esetet, hogy "nem lőttek meg senkit", hiszen ez a higgadt, kedves filozófus néni is ezt mondta.

Ismétlem, mi azért tudjuk jóhiszeműen kitalálni, mire gondolhatott, mert mi tudjuk, mi az igazság. Aki nem tudja, az csont nélkül "senkit sem lőttek meg"-nek érti a mondatát.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.04. 17:05:02

@jan: nézd, szerintem fölösleges spekulálni meg aggódni azon, hogy "a nyugati, a részleteket nem ismerő ember" mit gondol, mert jó esetben utánanéz kicsit a dolgoknak (de ez marha ritka ám), rossz esetben meg azt sem tudja, hogy hol van Magyarország.

a kettő között meg van még az, hogy tudja hol van az ország, de marhára nem érdekli az, hogy mi volt itt 2006-ban vagy hogy ki van épp kormányon nálunk. ezek a kérdések szinte csak a magyarokat érdeklik, tisztelet a kevés kivételnek.

ugyebár nem vagyunk éppen nagyhatalom és érdemes realistán szemlélnünk a nyugati viszonyulást egy ilyen országhoz, mint a miénk.

sárkányfő 2011.03.04. 17:06:56

@vizipipa:
politikusokból álló bizottsági jelentéseket nem igazán tartom az igazság forrásásnak...
de épp elég nekem, ha belinkelsz pár híradást arról, hogy a rendőrség szabályosan bejelentett és engedélyezett tüntetéseket oszlatott fel. köszi.

@mavo: nem is a kiegyensúlyozottság, hanem az elvárható korrektség abszolút minimuma. de hogy ilyen önként és kéjjel beleomolnak Budai seggébe, beállnak a kórusba a korrektség látszatára sem törkedve... na de tényleg én vagyok a hülye, hogy mást vártam.

apropó, budai, ugye ezt már láttad?:
www.youtube.com/watch?v=UdX5OzkGyZo&feature=player_embedded

(még annyit, hogy pl. a véleményvezér is jobbos, vannak is vitáim velük, de ők mégis képesek korrektek maradni. ami azért teljesen más minőség)

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.04. 17:10:51

@jan: amúgy igazad van, nem volt pontos és jó a válasz, de erre meg azt lehet mondani, hogy hány ilyen volt még tegnap?

Ráadásul Morvainak adta, akinek stílusát és felfogását jól ismerjük.

Heller válasza amúgy szerintem leginkább arról szólt, hogy megpróbálta kioktatni Morvait arról, hogy nem kellene hisztizni ezen a 2006-on annyit még mindig, nem volt azért annyira durva a dolog. Ezért is gondolom, hogy a halálos áldozatok hiányát akarta kiemelni.

Grabb 2011.03.04. 17:26:07

@Dendrobatidae: "A titkos Szoci-Fidesz megbeszélésen azt hiányolják, miért nem "durrantottak közéjük" éles lőszerrel, a zembereknek meg sápítoznak a gumilövedékek használata miatt. "

Már elnézést, de két különböző eseményről van szó. A Fidesz képviselője a szeptemberi tévéostromról beszélt, amikor valóban vandál gyújtogatások, rongálások történtek, és megtámadták a rendőröket, akik tehetetlenül álltak a hőbörgőkkel szemben. Ez nem azonos esemény az október 23-ai rendőrattakkal, nem kellene összemosni a kettőt.

Dendrobatidae 2011.03.04. 17:44:45

@Grabb:
Óóóó, hát persze! Én még emlékszem, mikor Orbán arról nyilatkozott, hogy ő nem áll a tüntetők élére, de ha a zemberek megdöntik a kormányt és elzavarják Gyurcsányt akkor "szolgálatba helyezi magát" és máris ott terem a szeretett népe élén. Ez pedig nyílt biztatása volt a "kődobálóknak". Arra csak egy szektás fityeszrajongó gondolhat, hogy a "kormánydöntő népen" a beszéde alatt tapsikoló nyanyákra gondolt.

Közben meg a strómanja a zárt bizottsági ülésen az éles lőszerrel tömegbe lövetést hiányolta Gyurcsányéktól. Bizony két citerán játszott Orbán. Neki mind a kettő jó volt. Ha Gyurcsány a tömegbe lövetett volna, azzal csak még inkább a Fidesz malmára hajtotta volna a vizet. Ha meg a kődobálók miatt lemondott volna Gyurcsók, azzal is jól jár.

Aki ezt nem látja, az hülyébb mint a fent említett, Heller nevű rozoga múmia.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.04. 17:51:27

@Dendrobatidae: Igen, és a Fidesz utcára vitte a politikát.

Dendrobatidae 2011.03.04. 17:54:36

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
Ne beszélj félre, Tóni! Tudod te nagyon jól, miről beszélek.

Bell & Sebastian 2011.03.04. 17:56:01

Hé guppik!
A rendkívüli állapot kihirdetésére és halasztott választásokra ment itt ki a játék, esetleg az EU-csendőrség behívására, ha egyáltalán gondolkodik itt még valaki.
Ekkor szólt Orbán az ő népének, hogy hátrébb az agarakkal! Inkább kiseggeltünk még négy évet a szarházi kis libsi-bolsi provó igazságbeszédje miatt.
Akit ugye nem a pártja állított fel, hanem a tartói.
Egy év libaszerelői kreatív könyvelés tette fel a pontot, ez így volt, ebben a sorrendben.

Azalatt hazahúzták a maradékot.

Mi kéne még? Átírt történelem?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.04. 18:00:49

@Regno delle Due Sicilie: Bazz. Tőmondatokban hazudott Heller. Te meg elkezdesz itt magyarázni, hogy mi mindenre gondolt?
Ha gondolta, akkor mondja ki!

Ha én azt mondom, hogy "Egy gyökér vagy.", az azt jelenti, hogy egy gyökér vagy, és nem egy szakdolgozatnyi személyiségelemzés, beleszőve modern társadalmunk kritikáját. Valószínűleg te sem ebben az értelemben reagálnál rá.

"2006-on annyit még mindig, nem volt azért annyira durva a dolog"
A kambodzsai mészárláshoz képest nem.
Heller passiójához képest mondjuk pont igen.

Tényleg mit is csináltak Heller ellen, amiért lassan a fél világ sajnálja meghurcolt, megkínzott szegény filozófust?

devuscka 2011.03.04. 18:01:40

@Regno delle Due Sicilie:
Menthetetlent próbál menteni!
Nézzen már szét ezen a q..a neten! Kis millió videó van erről a napról. Én ott voltam a nagygyűlésen, alibri könyvesbolt előtt kb. sok ember volt ott és teljesen békések! nem volt ott árpádsáv, sem más. Felettünk 'csak' rendőrségi helikopterek köröztek (más nem szállhatott fel!) felülről koordinálták az egész műveletet, így terelték rá a 'randalírozókat' - kétségem van azok hangadóinak a valódiságával kapcsolatban. Sokáig nem lehet tudni mi történt, csak erős könnygázszag és sok megzavarodott, tanácstalan vérzőfejű ember. Miközben az akkori hatalom diszkrét bájaként a teljesen üres Kossuth téren tűzijáték(!) ment a senkinek. (filmbe való jelenet volt) Arra fele tudtunk csak elbringázni a rendőrsorfalak miatt. Csak otthon tudtuk meg mi történt, és a gyerekeinktől, akik ott tudtak már csak megállni ahol a lovasrendőr roham volt. Nagyon sokan voltan ott és nem tüntetők, polgárok akik kíváncsiak voltak a fidesz nagygyűlésére.
Röhej ez a mellébeszélést, boszimosdatás. Szégyellje magát a hülye szófacsarásával! Kívánom , hogy egyszer éljen át hasonlót! Sajnos nem fogja, mert ilyenre csak a kommunisták vetemedhetnek Magyarországon. És úgy tűnik büntetlenül! :(
Az fel sem merül, hogy az pici öreg hölgy mégsem használja olyan jól az angol nyelvet? Főleg ha dühös. Márpedig semmiben sem különbözött a Morvaitól. Sőt! Na , ja mindenki csak a klasszikus angol nyelvtanban beszél.

@Refuse/Resist!:
kár erőltetni, ezeknek egy ilyen művelet magas. 'bögrekészletre' hajtanak.

Dendrobatidae 2011.03.04. 18:02:59

@Bell & Sebastian:
Orbán maga is beszart az események láttán. Nem gondolta volna, hogy az emberekben ekkora feszültség van. Addig szövegelt a kormánybuktatásról, míg néhány ezren komolyan vették. Aztán persze visszatáncolt, mint mindig.

Zero_Toleransz 2011.03.04. 18:03:21

@TaTa86.: úgy érzem, hogy nem mostam össze, azzal ellentétben, ahogy a beszűkült látású politicus gondolja. Nem tartom valószínűnek, hogy felfogta, amit a harmadszor is leírtam neki az eredeti cikk alatti kommentemben.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.04. 18:04:47

@Dendrobatidae: Akkor lécci arra is emlékezz, mit jelentett be a Zorbán abban az október 23-i beszédében.

devuscka 2011.03.04. 18:08:50

@Dendrobatidae:
Ez baromság! Rágcsálja még, aztán köpje ki mert még megdagad, és megfullad.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.04. 18:14:32

@Dendrobatidae: Általában semmit nem szokott mondani, de akkor - a nagy balhék előtt - bejelentette a tízkérdéses népszavazást. Ez bevallottan azt a célt szolgálta, hogy a fidesznyik tömeg ingerültségét alkotmányos mederben tartsa, nehogy balhézni kezdjenek. Gyűlölték is miatta sokan.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.04. 18:19:27

@Zero_Toleransz: Úgy tűnik kicsit félreértettem amit írtál. Valóban különválasztottad.

devuscka 2011.03.04. 18:19:30

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
Ez így van. Tényleg egy nyugtató beszéd volt.

medve2 2011.03.04. 18:30:39

@sárkányfő: Ki manipulál mit? Nem lehetne egyszer s mindenkor kimondani: Heller ágnes, állj ler, mert csak ártasz. Heller Ágnbes idióta - lett.

medve2 2011.03.04. 18:46:47

2006 október 23 a "liberális" értelmiség csődje. A rendőrség törvénytelensége egyértelmű volt. Akik ettől nem határolódtak el - többnyire politikai okok miatt - hiteltelenné váltak emberi jogi aggodalmaikkal. Számomra mindig más lesz Konrád György és mondjuk a TASZ kritikája ugyanarról az ügyről. Heller is a gyurcsányizmusba bukik bele, pontosabban járatódik le és valójában kurvára nem érdekel már senkit.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.04. 18:58:17

@Alfőmérnök:

"Morvainak azért kellett ilyen retorikailag túlfűtötten beszélnie, mert különben fel se figyelnek rá, leszarják magasról a 2006-os jogtiprásokat, mint ez már többször is bebizonyosodott. "

morvai nem "retorikailag túlfűtött" volt, hanem simán bunkó, ráadásul klasszikus trollként abszolút oda nem illő témával próbált obstruálni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.04. 19:00:42

@TuRuL_2k2:

teljesen nyilvánvaló, hogy történtek ilyenek, azonban nem MINDEN ellenzéki tüntetést oszlattak fel, és nem minden tüntetőt csuktak le, mert halkan ezt is elsütötte ám a hiperaktív "jogvédő".

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.04. 19:13:15

@sárkányfő:

"hogy ilyen önként és kéjjel beleomolnak Budai seggébe, beállnak a kórusba a korrektség látszatára sem törkedve... na de tényleg én vagyok a hülye, hogy mást vártam"

ez megint egy más kérdés. fiókban pihen egy poszt arról, mennyire nem csinált semmi egyebet budai, mint hogy a közvéleményben általában negatívan megítélt emberkéket basztat szó szerint aprópénzek miatt. mert ugye kiket könnyebb basztatni: a valószínűleg százmilliárdoknak nyakára hágó nyakó elvtársékat, vagy az átlagember szerint ingyenélő művészeket és filozófusokat? utóbbiakat ráadásul egyértelműen azért, mert "ballibek", még ha az érintettek egy része ezt sértetten utasítaná vissza?

és sajnos valóban, a mandiner ebben kiváló partner. az aristókat ki nem szarja le, egy seggfejből mi mást vársz, mint szart, de hogy a többiek egy részéből is ömlött ezek kapcsán a demagógia, és úgy csináltak, mintha valódi botrányokról lenne szó, az minimum megdöbbentő. pont kk&tt például az elsíbolt filozófusmilliárdok feletti nagy felháborodásában - minő meglepetés! - laza csuklómozdulattal belekeverte a kabátlopási ügybe az ősellenség tgm-et is, már csak az extra. hogy ezután hazudozás miatt hűdefelháborodni kicsit izé, az megint más ügy, de nem elfelejteni: nem csak heller közszereplő, hanem kk&tt is ...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.03.04. 19:13:33

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: hogy lett a legokosabb, cserépszavazás volt a valóvellában?

TG69 2011.03.04. 19:26:41

Mandineres fiúk, mért nem lehet leírni, hogy ti is beszoptátok a forradalmat, fiatalok voltatok meg minden, és egy kicsit nehéz lejönni az anyagról. Én lassan már mindegyikőtöket ismerlek, a nyílvánosság adta lehetőségeken belül persze, és tudom hogy normális arcok vagytok úgy egyébként. Az már látszik, hogy Orbánon túl vagytok, és lassan ki kell találni a hogyan továbbot. Ez nem könnyű dolog (egy ballib tudja igazán :)), de megéri végimenni ezen az úton. Sok hülyeségbe kapaszkodtok még, de én bízom bennetek :).

Érthetetlen e az álnyelvészkedés is. Amikor gumilövedékkel lő a rendőrség, akkor mire céloz: a) házakra, b) réti sasra c ) tüntetőkre Akkor mire is gondolhatott Heller? Na ugye ilyen egyszerű, most pedig mindenki menjen aludjon a történetre egy jó :)

Brigadur 2011.03.04. 20:32:10

Itt van a vita videófelvétele teljes egészében (angol tudás szükséges, bár van magyar feszólalás is):
www.greenmediabox.eu/archive/2011/03/01/agnesheller/

Vonja le mindenki a saját következtetését.

TG69 2011.03.04. 20:43:29

Ja és mégvalami. Itt van az akkor hatályos rendőrségi törvény kivonata. Ezen is el lehet gondolkodni és Heller válaszának egy másik lehetséges olvasatáról is.

"Részletek a rendőrségi törvényből
Vegyi eszköz, elektromos sokkoló eszköz, rendőrbot, kardlap, illetőleg más eszköz alkalmazása

49. § (1) A rendőr a szolgálatban rendszeresített, vegyi vagy elektromos sokkoló eszközt, illetőleg rendőrbotot vagy kardlapot alkalmazhat
a) a mások vagy saját életét, testi épségét, illetőleg a vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető támadás elhárítására,
b) a jogszerű rendőri intézkedéssel szembeni ellenszegülés megtörésére.
(2) A rendőr a szolgálatban rendszeresített gumilövedéket, illetve pirotechnikai eszközt, könnygázgránátot, elfogó hálót, ingerlőgázt, továbbá vízágyút alkalmazhat a mások vagy saját élete, testi épsége, illetőleg a vagyonbiztonság közvetlen veszélyeztetésének elhárítására, vagy ha a lőfegyverhasználat feltételei (54. §) fennállnak.

Tömegoszlatás

59. § (1) Ha a jogellenesen összegyűlt, illetőleg jogellenes magatartást tanúsító tömeg a szétoszlásra irányuló rendőri felszólításnak nem tesz eleget, a Rendőrség az e fejezetben szabályozott kényszerítő eszközök alkalmazása mellett a tömeggel szemben a következő eszközt, illetőleg intézkedést alkalmazhatja:
a) vízágyút,
b) pirotechnikai eszközt, gumilövedéket,
c) ingerlőgázt,
d) elfogó hálót,
e) lóháton vagy járműkötelékben végzett kényszeroszlatást.
(2) Az (1) bekezdésben említett eszköz alkalmazására a tömeget előzetesen figyelmeztetni kell.
(3) Tilos a tömeget korlátozni a helyszínről történő eltávozásban.
(4) Tilos a tömegoszlatásra lőfegyvert használni.
60. § (1) A csapaterő alkalmazása során a rendőr a csapaterő parancsnokának utasítása szerint köteles eljárni.
(2) A tömeg szétoszlatására irányuló csapaterő alkalmazása során a Rendőrség a helyszínen lévők egyéni felelősségét nem vizsgálja.
"

fehértehén 2011.03.04. 20:52:48

Mavo mester te mindent tudsz. Ezért fordulok épp hozzád, mert az egyik videoban láttam, hogy az egyik eus képviselő azt nem érti miért emlegetnek itt szociálistát meg liberálist egyszerre Magyarországon. Meg még kommunista is elhangzik néha ugyanabban az összetételben. Tudnál neki segíteni? Mert tényleg sehol az unioverzumban ilyen nincs, ahogy azt a képviselő értetlensége is jól mutatja, de nálunk mitől? Te biztos tudod ezt is.

vénkujon 2011.03.04. 21:20:12

ezennel a mandíner-blog megkapja a"lakodalmas" kategóriát. gratulálok gyerekek.
a dzsimi-emlékparádé szintjén álltok.

indiscriminating power 2011.03.04. 21:37:29

"(The communist ... government) cause(d) serious injury to hundreds of people, put hundreds of people into prison, and torture(d) them in prison, (...) on and on and on between 2002 and 2010."

Hellernek (véletlenül) igaza van, mert (nem a lukácsizmus és nem a szovjet rendszerben szocializálódottak fogalomkészlete, hanem) Morvai szövege kontextusában a torture az Összorosz Biztosítónál felvett mélyinterjút jelent, a serious injury meg tarkólövést az udvaron :p

Heller Ágnes vs. valóság deathmatch (nézzük meg egy szótárban)? A valóság a deák téri és éjszakai felvételek sorozata, hát szegény fideszmegemlékezést már szét sem akarják verni? Ikon felmutatva, rombolója pellengéren, gondolkodás nincs, enyém lesz a kincs? Oh, come on!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.03.04. 21:51:15

@osborne: no, megnéztem az első felét.

ott kezdődött, hogy öregecskedő festett szőke német nőci, azt hazudta heller mindig a kommunizmus ellen és a demokrácia mellett volt. ő tudja, miért kellett ezt
mondania. de hazudott, hisz libi.

heller 20 percet beszél. Az hagyján, hogy senkit ne lőttek meg, de a magyar szolgalelkű 45 óta (ezt sztálinista, majd kádárista korában hogyan láthatta?), self-restriction kell (ezt miért nem mondja a mellette ücsörgő 68-asoknak?), a hatalomnak konszenzuson kell alapulnia (ezt se nagyon mondogatta nyilvánosan a 10-20%-os népszerűségű szociknak), a hatalomkoncentrációval téved Ovi, mert az gyengeség (akkor meg mit félnek tőle?), és egyet ő is hazudott: kirúgták egy akadémiai intézet igazgatóját (kit?).

aeidennis 2011.03.04. 22:45:02

Volt nekünk gimiben egy oroszból átképzett angoltanárunk, az beszélt így angolul. :)
Nóvanvazshott... A Rákóczi úton az Astoriánál mellettem egy srácot lőttek hasba füstbombával...

vizipipa 2011.03.04. 23:00:55

@TG69: ennek ugyan nem tudom mi köze van Heller hazudozásához, de ha már idetetted, akkor egy kiegészítés.

"rendőr a szolgálatban rendszeresített gumilövedéket"

Nem voltak rendszeresítve a fegyverek. Némi erőlködés után, 2007. közepére, ezt már a másik fél is elismerte. Következmény persze csak annyi volt, hogy betiltották - az ott használtak - az alkalmazását.

Szélmalomharcos 2011.03.04. 23:03:28

Ilyen gyenge angol tudással mint a Heller Ágnes a frissen kiérkezők szoktak próbálkozni, aztán vagy belejönnek vagy hazautaznak

Bell & Sebastian 2011.03.05. 00:08:29

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:
Pontosan így volt és pontosan úgy járunk, ha eszkalálódik a lázongás, mint '48 -ban vagy '56 -ban. Úgy eltaposnak, mint egy pondrót -a demokrácia nevében-, onnan kezdve szabad a pálya, bevégeztetett sorsunk.

Ezt csak közvetett bizonyítékok támasztják alá, de még Bajnai idejében is -30% visszafizetése mellett- bármekkora pályázati pénzt kihoztak a megbízható ügyfélnek, azaz senki sem számolt közülük számonkéréssel, esetleges komolyabb következményekkel.

Az igazságszolgáltatás mára annyira prostituálódott, hogy tudható (egyes bíróknál), milyen ítéletnek mennyi az ára. Önérzetesebb vámos (adószedő) kikéri magának, ha _pesti_ (nem budai) kollégájával említik egy lapon, mert ami ott folyik, arra a legenyhébb kifejezés a bűnpártolás. Az orvosok és a gyógyszerészek összefonódása a gyártókkal közismert, és egyre aggasztóbb összegű jutalékok mozognak ezekben a szakmákban. Lehetne folytatni a többiekkel is, de minek?
Rendőrök, ügyészek, közjegyzők és végrehajtók. Ahol nagy pénzek cserélnek gazdát, minden előfordulhat, ami csak elképzelhető.

Ez az elképzelhetetlen méretű erkölcsi züllés szinte teljes egészében a Gyurcsány-Bajnai -féle Gyeplőt a lovak közé! -éra következménye!

Ennyibe került Orbán Visszakozz! -jelszava. Mivel ezen felsorolt foglalkozások (plusz a pénzügyi csúcs továbbá a felsőoktatás nagyobb része) tradicionálisan és dinasztikusan, bevallottan zsidó dominanciájú, nem kell kutatni különösebben az eufemisztikusan antiszemitizmusnak minősített averzió/ellenállás okait.

Ez van itthon.
Ha Orbán -ennek ellenére- meghátrált, ki lehet következtetni, végső soron ki rángatja a zsinegeket, amikre az EU fel van függesztve.

Már az is érthetetlen, hogy Gyurcsányra nem kapott kilövési engedélyt Amerikából, de hogy egy öregasszony is meg tudja fingatni hatalmát, de az igazi tolvajokhoz még hozzá sem nyúlt, az nem sok jót sejtet. Lopnak itt tovább rendületlen, szerintem napi 6 milliárdot az államtól azaz tőlünk.

De meddig? Ez a kérdés. Láthatóan ez az a vonal, amit még nem mer/tud átlépni. Ha egyáltalán akarja.

Meri vagy nem meri? :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.05. 00:29:01

@Bell & Sebastian:

"ha eszkalálódik a lázongás, mint '48 -ban vagy '56 -ban. Úgy eltaposnak, mint egy pondrót -a demokrácia nevében-, onnan kezdve szabad a pálya, bevégeztetett sorsunk." --- írja.

Ha nem lett volna '48 és '56 mi már rég nem volnánk.

Egy komment (innét: magyarido.blog.hu/2008/09/17/a_harmadik_koztarsasag_balsorsa_3_dik_levonas):

"Csutakaszürkeló 2008.09.17. 18:53:35

Mondom - nem én mondom:

'Lám, lehet, hogy a Semmi

békeidőben édesget magához,

mikor az ember nem védekezik,

csak elalszik, akár

lövészárok csendjében

a kiéheztetett.'"

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.03.05. 00:48:05

@bbjnick:

"... kutyafost rejt susogva réti fű
a barkáktól taknyos füzek alján."

Ha már egy kutyát elkap a diaré, ott orbitálisan nagy a baj. Farkasnál ez kizárt, csak hogy Petőfi párhuzamát citáljam ide, ami alapvetően vad/háziasított, szabad/gerincműtött, belülről-/kívülről vezérelt ellentétpárokra épül. Meri vagy nem meri?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.05. 06:44:20

@Bell & Sebastian:

"Meri vagy nem meri?" --- kérdezi.

Nem tudom miben sántikálnak, tehát még azt sem világos előttem, hogy mire is kellene pontosan irányulnia ennek a kérdésnek.

De egyet tudni vélek: a direkt politikában folyó manőverezések magyarázgathatók (állítólag manőverezések nélkül nem lehet), de a magyar szellemi élet újjászervezésének elmaradása nem.

ü
bbjnick

devuscka 2011.03.05. 08:00:09

@Bell & Sebastian:
...van benne rendszer.
"de hogy egy öregasszony is meg tudja fingatni hatalmát" - azért ekkor hatalmat egy olyan pici néninek ne tulajdonítsunk, akinek támogatáástól visszavonta aláírását Daniel Dennett a modern analitikus elmefilozófia jelentős képviselője, miközben más professzorok is a tények és a bizonyítékok alapos ismeretére hívja fel a figyelmet az ügyében.
Ami kis 'mucsai' világunkban kajáljuk be,hogy csak náluk az ész, az igazság, nem tehetünk ellenük semmit, merünk kicsiknek lenni.
Nem fog az Orbán lemondani, mert ezek itt nyafiznak. Ugyan.
Még akkor sem, ha 10-11%is lesz a népszerűségi mutató . (de ennyire nem tudnak rosszul kormányozni, még ha megúsztatják a koronát újra, sem) Láttuk a szocikat mire képesek. Olyanok mint Voldemort horcruxai. hu.wikipedia.org/wiki/Horcrux. (HP)

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 09:58:10

@devuscka: én is ott voltam aznap a Deákon.

nem is azt mondtam, hogy Hellernek szó szerint igaza van (nincs), hanem azt, hogy Morvaira reagált, aki idestova majdnem fél évtizede rugózik a sztorin (ebben még KK és TT is egyetért velem). Heller ezért próbálta kisebbíteni a sztorit.

tipikus kommunikációs szitu a politikában: az egyik fél durván felnagyítja az esetet, a másik meg kisebbnek próbálja beállítani.

itt viszont KK és TT most inkább Hellerre van kibukva, ami nekem kicsit bűzlik, tudva, hogy rágalomhadjárat folyt ellene pár hete, meg tudva azt is, hogy Morvai mögött kisnyilasok állnak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 10:06:19

@fehértehén:

jogod van mások mondatainak szándékos félreértelmezéséhez, nekem meg ahhoz van jogom, hogy emiatt magasról leszarjalak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 10:10:43

@Refuse/Resist!:

hálásan köszönöm, mert ezzel körülbelül véget is vethetünk a hisztériának.

második találat:

www.amazon.com/Day-Lincoln-Was-Shot/dp/0517446499
The Day Lincoln Was Shot

nem igazán néztem eddig utána, de köszönöm szépen, hogy bebizonyítottad, heller valóban érthette úgy, hogy "senkit sem lőttek le".

még egyszer köszönöm.

a hőbörgőknek pedig további kellemes hőbörgést kívánok.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.05. 10:11:09

@Regno delle Due Sicilie:
lol
lassan többen voltak ottan a pártatlan, ejrópai, független, értelembenvett, megfigyelők, mint az események részesei. micsoda egy jó nagy alemberek maguk! :)

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 10:12:46

@Grift: jó, bevallom a 0-2-es félidőben hazamentem európába és függetlenül megpróbáltam kimosni a szemem :)

TG69 2011.03.05. 10:19:30

@vizipipa: Mégegyszer összefoglalnám ezt a fost, amin most épp mandi rugózik
a1) Morvai azt mondta, hogy a magyar kormány minden tüntetést feloszlatott, embereket lövetett és kínzott.
a2) Erre reagált Heller, aki azt mondta hogy nem volt kínzás és ebben tökéletesen igaza volt, mert ennek a szónak a jogi értelme az, hogy valakit így vallatnak stb.
a3) Mivel azt mindenki tudhatja, hogy volt gumilövedékes oszlatás ezért az nyílvánvaló, hogy a tömegre lőtt a rendőrség, de
- senki nem halt meg
- nem éles lőszerrel történt
- nem a magyar kormány tagjainak utasítására történt.

Ebben a kontextusban a No one was shoot jelentése nem tekinthető hazugságnak, ez a jobbantak újabb őrültete, de már megszoktuk mi ballibek, nekünk ez a mucsai szar jutott :), két nap múlva már mindenki ezen röhög a szalonban. :)

TG69 2011.03.05. 10:21:29

@mavo: A szarba azért nem árt belenyomni az orrukat, majd máskor figyelmesebbek lesznek a fiúk :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 10:23:26

@devuscka:

"ennyire nem tudnak rosszul kormányozni"

szó sincs róla. már most félelmetesen szarul csinálnak sok mindent, de a kétmiliós tábor, ha a szájukba szarik is a kormány, hűségesen mellettük marad.

a mnyp lenyúlás például jellemzően inkább fidesz-savazók pénzét lopikálta el, és láss csodát: a többségük boldogságtól sugárzó arccal magyarázta, hogy milyen jó neki, hogy elveszik a magántulajdonát, meg az igazából nem is az övé, hiába van törvénybe foglalva, nyugdíjtőzsde, stb - tökvéletlenül mindig pontosan azt, amit szijjártóék addigra kiböfögtek magukból. imádott pártjuk a szájukba tolta a méteres kékerest, ők meg lelkesen nyalogatták a cucc utolsó cseppjeit is.

aki hülye, az meg is érdemli.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 10:28:48

@TG69:

az a baj tudod, hogy ugyanők kezdenek el fejhangon visítozni, amikor a köteles beszéd szóba kerül, szándékos félreértelmezésről, politikai lejáratásról, és egyebekről hőbörögnek, és ugyanők többsége érzett valami kellemes melegséget a pici pocijában, amikor zsóttika elpöttyintette, hogy a csúnyagonosz klón ellen szervezett karaktergyilkosságot folytattak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 10:33:32

@TG69:

ez nem szarba nyomás, mindössze annyi, hogy innen kezdve, aki hazugozza hellert, az azt ÁLLÍTJA, hogy TUDJA, heller melyik értelemben használta a "was shot" kifejezést.

magyarul gondolatolvasó.

én inkább megkérdezném hellert, hátha.

egyébként nem az első eset, hogy a magyarok híresen gyenge idegennyelv-tudására alapozott lejárató kampány folyik valaki ellen.

bevallom, engem is megtévesztett, annak ellenére, hogy rémlett, mintha jelenthetne lelövést is.

és egyre jobban érdekel, a mandiner miért száll be, és kontrázik ilyen lelkesen budai gyuszikának.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 10:42:51

@mavo: a taktika: mindent meg kell hallgatni eredetiben, aztán később megnézni a vonatkozó magyar tudósításokat.

tanulságos és a maga módján szórakoztató, mit ne mondjak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 10:51:26

@Regno delle Due Sicilie:

jogos. pláne, hogy ismétlem, nekem igencsak az rémlett, hogy a "was shot" bizony, bizony jelent lelövést. valószínűleg az befolyásolt, hogy ezt az emeletes hülyeséget (mármint hogy nem jelent) először turul írta le, akiben eléggé megbízom. majd ezentúl óvatosabb leszek.

nekem a személyes kedvencem az "Aszom Egyesült Liberális Front", ami ugye bombát robbantott. az mti lecserélt gárdája is tudott, de ez mindent visz. és persze jobberkének nem hogy nem esne le, hogy liberális ember ab ovo nem robbantgat, hanem még kéjeleg is, hogy háhá, én tudtam, liberálisterror.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 11:05:29

viszont nem állhatom meg, mert az eredeti kijelentés magabiztos arroganciája miatt kijár.

na szóval. aki le merte írni azt, hogy

"Nyelvészetbuziknak javasoljuk, hogy nézzék meg a shoot szó jelentését bármely angol-angol szótárban: alapjelentésben nem Lukács György-i értelemben vett 'lelő'-t, 'agyonlő'-t jelent, csupán annyit: 'lő'. Ha tárgya van, akkor is. Bob Marley itt nem játszik."

az szépen felköp, és alááll.

már ha van benne akár egyetlen szemernyi tisztesség is.

mert ismertem én olyat, aki simán elkezdené magyarázni, hogy lincolnt vagy kennedyt (the day lincoln/kennedy was shot) csak meglőtték, és/vagy egy jim bishop nevű ember nem tud rendesen angolul.

na alászolgája uraim, értelmetlen topikba nem írunk, ha nem muszáj.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 11:13:28

@mavo: a "kritizáltatok? visszaütök!" tipikus esete. milyen kár, hogy a kritika tartalma már nem érdekelte a szerzőt...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.03.05. 11:41:28

@TG69: maguk szofistának is rém gyengék.

Heller hazudott, többször is a meghallgatáson.
A hazudozás nagyon a ballerekre égett.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.05. 11:42:01

höhö, most minden fidesznyik betol egy posztot Hellerről :)
nem mondom, a médijacsicskák tényleg megdolgoznak a pénzükért. nekik azért engedném a korkedvezményes nyugdíjaztatást, a kurvák élete cudar :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 12:14:45

@tölgy:

(hülye vagyok, leállok egy tölggyel vitatkozni)

semmiféle szofizmusról szó nincs. ha már a post szerzője nem fukarkodott a jelzőkkel, ne sajnáljuk tőle se: hazudott.

értelmes vitában erre nem azt mondanánk, hogy hazugság, hanem azt, hogy tévedett, de ugyebár itt nem értelmes vita folyik, hanem szimpla boszorkányüldözés

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 12:39:12

Azért nem semmi alternatív valóságértelmezés folyik itten.

"No one was shot" jelentése: "Volt olyan tüntetés, amit nem oszlattak fel, nem éleslőszerrel lőttek, senki nem halt meg, ön túloz az esemény jelentőségét illetőleg."

"No one was tortured" jelentése: "Mivel ön azt mondta, hogy mindent tüntetést feloszlattak, ezért ön mindenben hazudik, tehát joggal mondok önnek ellent, nevelő célzattal.
Tudja meg: jogi értelemben nem volt kínzás, mert ez azt jelenti, hogy valakit így vallatnak. Ne, ne nézze meg a szótárban, ott hazudnak."

Na, ezt mondta Heller, de mi jobber köcsögök csakazért is belekötünk...

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 12:51:48

@mavo: Látjuk, gondjaid adódnak az "alapjelentés" szó értelmezésével, ezen sajnos nem segíthetünk. Arra pedig, hogy a "shoot" szónak van "agyonlő" értelme is, mi magunk utaltunk az I shot the sheriff című szám megidézésével, sajnos ezt sem értetted. A lényeg amúgy itt a kontextus volt: Morvai egyáltalán nem beszélt agyonlőtt emberekről, csupán kilőtt szemekről, feloszlatott tüntetésekről, kínzásokról. Ha erre valaki azt akarja mondani, hogy "de senkit nem lőttek agyon" - amit Morvai nem is állított - akkor ebben a helyzetben nem elég a "no one was shot". Persze mindent meg lehet magyarázni, és már dolgoztok is rajta.

Egyébként a posztnak nem a Heller a lényege, hanem az, hogy Heller könyvén keresztül illusztráljuk az információszerzés-, -áramlás és -terjesztés csatornáit. Mondjuk azt, hogy New Yorkban dekkolok, a magyar eseményekről annyit tudok, hogy azok az átkozott tüntetők nem hagytak aludni, amíg kénytelen voltam két napra hazamenni, aztán a Bacsó megemailezi, hogy mi is van tulajdonképpen, meg a lányom küld e-mailben cikkeket (!), aztán az amerikai hallgatóimnak ez alapján én mutatom be a helyzetet, majd évek múlva az EP-ben is a korszak eseményeinek szakértőjeként lépek fel.

vizipipa 2011.03.05. 13:00:51

"no one was tortured"

Ugye ezt bizonyítják a BRFK és a Rebisz ellen megnyert kártérítési perek, meg Boglyasovszky (budapesti bv főnök) kirúgása is. Mindez a hiányzó (eltűnt, felülírták, nem működött, stb.) felvételek ellenére.

Azért Hellert végigzavarnám ezen a soron:

"Utána átkísértek minket rendőri kísérettel a büntetés-végrehajtáshoz, a Markó utcából a Nagy Ignác utcába, ami egy sarokkal odább van. Ez alatt a vezetőszíjon való kísérgetés közben beszélhettünk pár szót a szüleinkkel. Bevittek minket a Nagy Ignác utcai BV-intézet udvarára, ahol a kedves rendőrök úgy adtak át minket a büntetés-végrehajtás szolgálatot teljesítő tagjainak - én inkább csak smasszereknek hívnám őket -, hogy ne kíméljétek őket. Ezt sikerült is betartaniuk. Azonnal megbilincseltek, majd térdeplő állásba helyeztek. Az ember ilyen helyen elveszti az időérzékét, de egy-két órát biztosan térdepeltettek minket az udvaron. Aki nem egyenes derékkal térdepelt, azt elkezdték ütni. Különböző megjegyzéseket tettek ránk, azt mondták például - idézem őket -, hogy kan cigányok közé rakunk titeket. Ezt csak azért mondom, mert a büntetés-végrehajtás parancsnoka azt mondta, hogy minket majd külön kezelnek és nem köztörvényes bűnözők közé raknak, már amennyire lehetőségük lesz rá. Hát nem volt lehetőségük rá és mindegyikünk köztörvényes bűnözők közé került. De ez volt a legkisebb probléma az egészben."
"Miután az udvaron térdepeltünk, bevezettek minket egy folyosóra, ahol szintén következett az, hogy fejjel támasztjuk a falat nagyterpeszben, de mivel rövid volt a folyosó, mi meg sokan voltunk, elég nehezen fértünk el egymás mellett, így aztán nem tudtunk nagyterpeszben állni, ezért az említett két-három kifinomult úriember folyamatosan a bokánkat rugdosta és mondta, hogy: "Nagyobb terpesz! Mialatt ott álltunk a folyosón, egy-egy embert a folyosóról nyíló különböző szobákba vezettek be. Ezek egyikében volt az orvosi vizsgálat is, ahol inkább csak az egészségi állapotunkat, mintsem a sérüléseinket nézték. Egy másik teremben a börtönben használatos kártyát készítették el számunkra, egy másikban pedig leltárba lehetett adni a dolgainkat.
A negyedik volt az igazán kellemetlen, ha mondhatom ilyen finoman, ugyanis ez egy olyan szoba volt, ahol elvileg a motozásunkra került volna sor, valamint a nálunk lévő egyéb dolgok átvizsgálására. Ezt szintén analógiaként mondom, mert nemcsak velem történt meg. Ez úgy zajlott, hogy bevittek minket egy szobába, ahol egyedül voltunk, és két vagy három ott dolgozó úriember volt velünk. Ha jól emlékszem, valamelyik büntetés-végrehajtásban dolgozó mondta, hogy elvileg alsónadrágig kellene vetkőzniük az embereknek. Minket meztelenre vetkőztettek, majd arra köteleztek, azt parancsolták, hogy meztelenül guggolásokat végezzünk a fal felé, és ezt a tornagyakorlatot hangos kacaj közepette konstatálták. Természetesen előtte felhívták a figyelmünket, ha bármilyen gyanús mozdulatot hajtunk végre, akkor joguk van a fenyítőeszközök használatára, mint a tonfa, a gázspray, a sokkoló vagy nem tudom, mi volt még náluk, úgyhogy mindenki kénytelen volt ezeket a gyakorlatokat bemutatni. Majd amikor például én felálltam, mert azt mondták, most már abbahagyhatom, és elkezdtem felöltözni, akkor az ott dolgozó BV-s alacsony tiszt felhúzott egy gumikesztyűt - ha jól emlékszem, Kovács Attilának hívták, de ennek is utána fogok nézni, ő ellene is igen sok feljelentés érkezett a Katonai Ügyészségre, de természetesen bizonyíték hiányában megszüntették az eljárást -, és elkezdte ököllel ütni a felsőtestemet, majd, mivel jó magam is űztem néhány sportot, elkezdtem védekezni a kezemmel. Miután felemeltem a kezemet körülbelül az államig ilyen pozícióba (Mutatja.), akkor elkezdett ordibálni, hogy meg akarom őt támadni. Egy másik BV-tiszt odalépett, kitekerte a kezemet, levittek a földre, és a földön elkezdtek ketten vagy hárman rugdosni, közben egy-két perc rugdosás után visszamehettem a folyosóra. Ahogyan az imént mondtam, ez nemcsak velem történt meg, hanem az ott lévő emberek nagy részével is."

Persze tudom, hogy mindez hazugság. Avagy Heller szerint "fiction" (show one fact!). Csak azért rakom ide, hogy lehessen látni, milyen jó mesemondók vannak a romboló csőcselékben.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 13:06:37

@vizipipa: Mert nem objektíven, európai relációban értelmezed, az a baj!

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 13:06:48

@vizipipa: Teljesen nyilvánvaló, hogy a fenti beszámolót Szíjjártó Péter írta Orbán Viktor parancsára, Novák Előddel való egyeztetés után. Ezt az is bizonyítja, hogy ha nem így lenne, akkor Hellernek biztos megküldték volna az itthoni barátai légipostán.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 14:14:19

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: ennyi. És aki nem érti, az ne köpjön fel és álljon alá, hanem keressen egy correctness teachert.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.05. 14:41:06

@vizipipa: magyarul az utcán köveket dobáló forradalmi faszagyerek hirtelen megszeppent kisfiúvá vedlett...
hogy mik vannak !?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 14:49:18

@.Pierre Bezuhov.: Egészen pontosan hol olvastad, hogy az illető köveket dobált? Hogyha dobált is, ez egészen pontosan, hogyan is magyarázza a kínzást?

Ja mindegy is. A valóság náci fikció, egy igazi liberálist sosem téveszt meg.

vizipipa 2011.03.05. 15:06:45

@.Pierre Bezuhov.: az illetőt valóban ezzel az ürüggyel vitték be - csoportosan, felfegyverkezve... - csak éppen felvételek bizonyították, hogy:
1. Ott és akkor nem volt semmiféle dobálás.
2. Az illető tök egyedül volt.

Az összes többi állításod pontosan ül.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.03.05. 15:09:02

@TaTa86.: szerintem nem egészséges h mindig lenácizod magad.
ha önértékelési problémáid vannak, esetleg kisebbségi komplexussal küzdesz, fordulj orvoshoz :-)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 15:23:05

@.Pierre Bezuhov.: Rendkívül szellemes. :)
A Vastagbőrön régen nem láttalak, hova tűntél?

@vizipipa: Már megint tényekkel jössz. Ne zavard már össze szegény Bezut. A srác igenis zavargott, és megérdemelte amit kapott!

Refuse/Resist! 2011.03.05. 15:23:12

@mavo: választhatsz:
1. hülye vagy
2. azt állítod Heller hülye.

vizipipa 2011.03.05. 15:42:17

@TaTa86.: szégyellem is magam. Pedig sajnos vannak tények.
Például ilyenek: büntetőeljárás indult a büntetés-végrehajtási intézetekben elkövetett jogsértések miatt.
Meg ilyen is van: a Fővárosi Bíróság elnöke bocsánatot kért az ártatlanul előzetesbe helyezett áldozatoktól.

Bell & Sebastian 2011.03.05. 17:21:31

@bbjnick: Arra vonatkozott a kérdés, hogy tartja-e magát a Gülbaba-paktumhoz.

Bell & Sebastian 2011.03.05. 17:29:57

@devuscka: Nem a lemond/nem mond a problémám, hanem az, hogy lefúr-e a magig, vagy csak a felszínt karcolgatja, mint eddig.

A nyomor pestisként terjed, a pénzbegyűjtő rendszereken keresztül zavartalanul folyik a kifosztás, bérnövekedésnek se híre, se hamva. Kommunikációs győzelmekkel nem lehet jóllakatni egy népet.

Milliós tolvajokat fognak, a milliárdosok meg üzletel-kednek tovább. Ítéletek a holdban, visszaszedett lóvé meg nulla.

Tündér_Lala 2011.03.05. 17:47:22

@.Pierre Bezuhov.: Ime a jogállamiságot védő liberális. No commemt.

nocenz_Ura 2011.03.05. 21:08:50

Dehogy magas labda. A was shot azt jelenti: meglőtték. A rálőttek, meglőtték, emberek közé lőttek stb. mind azt jelenti: éles lőszerrel. Angolul is.

Volt aki azzal jött, hogy a gumilövedéket is lövik. Igen, sőt a paint ballt is. A vízipisztollyal is lőnek, meg a foci labdával is. De akkor azt mondjuk, gumilövedékkel lőtték. Vagy vízipisztollyal lőttek.

Ha azt olvasod, hogy Kadhafi emberei a tüntetők közé lőttek, te gumilövedékre gondolsz?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.03.06. 10:09:15

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: "Látjuk, gondjaid adódnak az "alapjelentés" szó értelmezésével, ezen sajnos nem segíthetünk. Arra pedig, hogy a "shoot" szónak van "agyonlő" értelme is, mi magunk utaltunk az I shot the sheriff című szám megidézésével, sajnos ezt sem értetted. A lényeg amúgy itt a kontextus volt: Morvai egyáltalán nem beszélt agyonlőtt emberekről, csupán kilőtt szemekről, feloszlatott tüntetésekről, kínzásokról. Ha erre valaki azt akarja mondani, hogy "de senkit nem lőttek agyon" - amit Morvai nem is állított - akkor ebben a helyzetben nem elég a "no one was shot". Persze mindent meg lehet magyarázni, és már dolgoztok is rajta."

- lehetne mondani, hogy nem tud angolul HA
- hogy öreg
- lehet mondani, hogy tudatosan aequivocust használ, ami a bölcsesség szeretőjétől nem szép.

Ugyanakkor HA szövegében vannak más állítások, amik nem felelnek meg a valóságnak.

devuscka 2011.03.06. 11:56:08

@Regno delle Due Sicilie:
"ami nekem kicsit bűzlik, tudva, hogy rágalomhadjárat folyt ellene pár hete,"

hehe. Nálam ez a 'rágalomhadjárat' azt eredményezte, hogy a filozófia nagyanyja nem más, mint egy piti 'érdekszövetségbeforrt' pénzlenyúló(csaló?) És ő is csak az 'állambácsi emlőjéből szopizott magának külön adagot. Ez a 'tejecske' a mi kis összeadogatott pénzecskénkből származott. (miközben a pocik tele voltak,mert legtöbbje állásban is van.)
Menthetetlent véd.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.06. 12:09:01

@devuscka: figyu, megvan, hogy egy forintot sem vett fel? megvan az is, hogy Amerikában egymaga keres annyit egy év alatt, amennyit itt egy projektre adnak három évre hat embernek? megvan, hogy az érdekszövetség kitaláció, és nincs rá semmilyen közvetlen bizonyíték? vagy te láttál ilyet?

devuscka 2011.03.06. 12:16:17

@Bell & Sebastian:
"Kommunikációs győzelmekkel nem lehet jóllakatni egy népet." - sajnos ebben most vesztésre állnak.
a többivel akár egyetértenék, de türelmesebb vagyok.
Igaz hűtlen kezeléssel már bíróság előtt kellene állnia miniszterelnöknek (gyf) a pénzügyminiszternek(vj) a gazdasági miniszternek /eus pénzek elosztójának- fejlesztéspolitika(bg- de a libákért is felelnie kellene hűtlen kezelésért!) és társaiknak!
Csak hát demokrácia van (bármennyire is szeretnék ezt az elvtársak elvitatni ma)
Remélem lesz valami bírósági törvény és bírói felelősség meg állapítása is. Ne lehessen 2 bírónak másként értelmeznie ugyanazon tényeket: ezt ki kellene zárni! Ha erre lehetőség van, ott baj van a törvénnyel. Vagy a bíróval? Neki is vállalnia kellene a döntéseiért a felelősséget!

devuscka 2011.03.06. 12:22:32

@Regno delle Due Sicilie:
Nevét adta hozzá vagy sem? Ugyan.
"egy forintot sem vett fel"
Egyébbként nem hiszem ezt el. a számlát ki állította ki?
"Például 800 ezer forintos szállodai számla, több mint 200 ezer forintos párizsi út, vonatjeggyel, szállással szerepel a költségek között. Ennek utána kell menni, hogy indokolt volt-e ekkora összegű kifizetés, hogy mire történtek ezek a kifizetések. Sok tételből áll ez a számla, ezeket nézzük át folyamatosan.”"www.mr1-kossuth.hu/hirek/legolvasottabb/ujabb-feljelentes-lehet-a-filozofusok-ellen.html

Az elvtársak szeretnek egymásnak pénzt osztani. Rokonyság, barátság, elvhűség? Mindegy.
Menthetetlent véd. (elvtárs netán?)

Alfőmérnök 2011.03.06. 12:34:55

@devuscka: Kénytelen vagyok a Magyar Narancsból idézni, mert más helyen nem találom.
"a számlákat a Vajda Mihály vezette projekt produkálta; a szállodát egy Hegel-konferencia húsz, többnyire Németországból érkezett résztvevőjének négynapi tartózkodására kellett igénybe venni. További költséget jelentett az előadóterem kibérlése - az "óriási visszaélés" tehát kevésbé vérfagyasztó nevén nemzetközi tudományos konferencia volt. A támogatási szerződés és a pályázati kiírás lehetővé tette ilyen költségek elszámolását, a pályázat benyújtott és elfogadott költségtervében foglalt irányszámoktól a pályázók nem tértek el, és e kereteken belül szabadon mozoghattak (vagyis ezek terhére a vendégelőadók szállásáról is gondoskodhattak). A vonatjegynél is hasonló a helyzet. A projekt három éve alatt több tanulmányutat is tettek a kutatók külföldi intézetekbe. E lehetőséget a projekt ún "meghatározó kutatói" vehették igénybe. A tanulmányút elsősorban a külföldi szakirodalom beszerzését, a külföldi könyvtárak használatát, az ottani kutatókkal történő személyes konzultációt kívánta elősegíteni. A költségek minden egyes ilyen útnál 100 és 200 ezer forint körül mozogtak: nagyjából egyheti kint tartózkodást és az útiköltséget fedezték. A külföldi tanulmányutak szerepeltek a pályázati vállalások között"
www.mancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=23057

Ettől függetlenül Vajda egy barom, Heller meg egy veszélyes magyarellenes bolsi, de Budaiék is elég suttyó módon tálalták az egészet.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.06. 12:36:51

@devuscka: figyu, az ügyet sokan sok helyen tárgyalták.

az alapvető adatok: több mint száz pályázat nyert egyszerre. ezek közül hatot emeltek ki kifejezetten politikai alapon (deklaráltan a liberálisok megtámadása céljából), azóta ezek közül is többet már tisztáztak (Radnótit pl., Vajdát).

Most olyanokon megy a műsor, hogy mennyibe került a vonatjegy meg a szálloda.

Ezeket valóban érdemes kivizsgálni, mert könnyen lehetnek kisebb rendellenességek (esetleg elloptak 40 eurót Párizsban?).

De engedtessék meg feltételeznem (személyes tapasztalat, ugyebár), hogy ez amúgy a legtöbb projekt esetén kb. így van. Szóval ha csak Heller vonatjegyeit vizsgáljuk át és csak Hellert állítjuk be nagy csalónak, akkor az szelektív igazságszolgáltatás - ilyen meg nincs.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.06. 12:39:53

@Alfőmérnök: igen, csak a barom tudtommal nem büntetőjogi fogalom :)

devuscka 2011.03.06. 16:04:26

@Regno delle Due Sicilie:
"több mint száz pályázat nyert egyszerre." - az átlag összeg mi ? apeh/bocs nav? is általában a nagy összegűeket szúrja ki.

Mindemellett:
"Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is figyelte, hogy mi folyik az Innovációs Alapnál. 2008. júniusi jelentésében megállapította, hogy az alap összes bevétele a 2004-es 35,4 milliárd forintról 2007-re 51,9 milliárd forintra, azaz 46,6 százalékkal emelkedett. Az ügy szempontjából fontosabb, hogy az ÁSZ szerint a pályázatok szakmai elszámoltatása nem volt teljes körű, mert a pályázatkezelő nem fogalmazott meg és követelt meg konkrét eredményelvárásokat."
..
"Pálinkás József, az MTA elnöke szerint a magyar kutatási támogatási rendszer legfőbb hiányossága, hogy nincs három jól elkülönülő pályázati csatorna: a felfedező kutatásokra, a célzott kutatásokra és fejlesztésekre, valamint a technológiai fejlesztésekre. Amíg a szempontok keverednek, lehetnek vitatott esetek. Az MTA vezetése is hallott bizonyos pályázati anomáliákról. A rutinszerűen folyó belső ellenőrzés kimutatta, a pótellenőrzés pedig részletesen feltárta, hogy a Filozófiai Kutatóintézetben egy NKTH-s pályázat kapcsán a pályázó saját cégét bízta meg kutatási feladat elvégzésével."
"Legalább ilyen súlyos gondnak látja, hogy a volt NKTH pályázati pénzt adott olyan szervezeteknek – ezek alapítványok, bt.-k –, amelyek nyilvánvalóan nem a technológiai fejlesztés területén dolgoztak. Egyes cégekben pedig olyan kutatók vettek részt, akik egyébként egyetemi, kutatóintézeti dolgozók."
www.nol.hu/belfold/20110112-hogyan_fedjunk_le_teniszpalyakat_

Ha én elvállaok egy tervpályázatot/tervet, nem csak én dolgozok magam rajta, társtervezők, munkatársak/szerkesztős is dolgoznak rajta-fizetem őket is. De a felelősség a tervért az enyém! Én adom ki a számlát. Hiába maszatol.
Egyébként pedig 2006 okt. 23-ával kapcsolatban a pici néni hazudott. Ezen semmi sem változtat.

tewton 2011.03.06. 17:44:20

@Regno delle Due Sicilie:
"deklaráltan a liberálisok megtámadása céljából"

ezt leginkább hellerágnes deklarálta, de ő azt is deklarálta, hogy faji alapon. azt az állítását is fenntartaná?

amúgy vissza lehet keresni: annakidején a népszabi is megírta, hogy sokan (_annakidején_!) neccesnek és botrányosnak találták azt a pályázati módszert, amin ezek is nyertek. és azt a népszabó-cikket a mn online cikke is linkelte :) persze lehet, hogy mindenki antiliberális, akinek büdös a dolog, netán (ahogyan ez szokott lenni) náci is és rasszista is. csak azt ne kérdezzék meg, hogy hol a pénz.

egyébként érdemes elolvasni azokat a nyílt leveleket, ahol tanult bölcsészemberek elmagyarázzák, hogy milyen értelemben technológiai fejlődés és életminőség-javítás az, amit ők kutatnak. mindegyik retorikai csúcsteljesítmény, de röhejes, amint nem bölcsészek és függetlenértelmisik, hanem normális emberek olvassák. a legutóbbi ÉS-ben pl. kappanyos andrás magyarázza, hogy aranyjános fordításainak kutatása miképpen járul hozzá az életminőség-javításhoz.

___________________________ (törölt) 2011.03.11. 23:13:42

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

egyetértek, kicsit pontosítanék: félretéve a szótárakat, az amerikai média általános használata:

"was shot at" - rálőttek
"was shot" - lelőtték

Nyilván ez a gumibaszbirigancia megbonyolítja úgy a nyelvet, hogy a fene se érti, hogy ki mit akart mondani. Mint a gázriogatóval, szó szerinti értelemben ha az embert arcon küldik egy adag kapszaicinnel, akkor "lőttek" rá, de szokványos értelemben meg nem.
süti beállítások módosítása