Heller Ágnes hazudik 2006 őszéről – Ilyen ország pedig nincs CCLIX.
2011. március 03. írta: TuRuL_2k2

Heller Ágnes hazudik 2006 őszéről – Ilyen ország pedig nincs CCLIX.

  Heller Ágnes valami egészen elképesztő produkciót adott elő kedden az Európai Parlament vitanapján. A filozófus Morvai Krisztina kérdésére válaszolva azt mondta, 2006 őszén senkit sem lőttek meg, senkit sem kínoztak a rendőrök: 

Senkit nem lőttek meg, mutasson egy esetet! Senkit nem lőttek meg, senkit nem kínoztak meg. Mutasson egy esetet, amikor bárkit is meglőttek, vagy megkínoztak! Tényeket kellene látnunk, mert a Fidesz sem emelt panaszt sosem amiatt, hogy valaki megsebesült, ők egész más miatt emeltek panaszt, ami szintén nagyon problémás, de azt sosem mondták, hogy bárki is megsebesült volna, vagy megkínoztak volna embereket. Ez csak az Ön változata, az Ön képzeletének szüleménye. Nem akarok 2006-ról beszélni, mert ez túl messzire vinne minket, de megismétlen, ez egy fikció, senkit nem lőttek meg, senkit sem kínoztak meg.

  Heller megnyilvánulására se magyarázat, se mentség nincs. Ha igazságtalanul rótták fel neki a filozófus-pályázatok tízmilliós kifizetéseit, ha nem, fénykép- és videófelvételekkel bizonyított hatalmi visszaélésekről azt mondani, hogy meg sem történtek, az igazi, Muhammad Szaid asz-Szahaf tájékoztatási miniszter és Kadhafi kommunikációs életművét idéző cselekedet. Az meg különösen vérforraló, hogy ezek mellé ráadásként még azt is hozzáteszi, hogy a magyarok szolgalelkűek.

  Bodoky Tamás Túlkapások című riportkötetében kitűnően összegyűjtötte, milyen visszaéléseket követett el a rendőrség 2006 őszén, a könyvet illusztráló Index-fotók mindent elmondanak Heller álláspontjának valóságtartalmáról:


 

  S ha ez nem lenne elég, itt van egy videó is (erős idegzetűeknek):

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr392706976

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Társadalmon kívüli értelmiség, kolonizált társadalom 2011.03.04. 23:24:07

Heller Ágnes megmondta, hogy is nem volt ez. Különös véletlen, hogy épp nagyívű és igazi episztemológiai tisztaságú megnyilvánulása előtt éjjel linkeltem egy témába vágó, 2009-es szöveget. Amit ezúttal egyszerűen be is másolok. (A szerző nem emel kifog...

Trackback: Morvai Krisztina hazugságai és ami ráépül 2011.03.04. 10:00:04

Morvai Krisztina elképesztő hazugságsorozatot nyomott le kedden Brüsszelben. A Mandiner fideszes szerzője mégis csak annak kiragadásával foglalkozott, hogy Heller Ágnes mit válaszolt Morvai egyik - hazug - felvetésére. Ezt, mint az eset tanulságát a v...

Trackback: Magyarviasz 2011.03.04. 09:40:41

Emberek, segítsünk szegény Semjén Zsoltnak! Az alábbi videóban ugyanis a magyar miniszterelnök-helyettes rengeteg súlyos, megoldásra váró problémát vet fel. Ráadásul azt állítja, hogy 2010 óta igyekszik elérni bennünket, tehát az is elképzelhető, hogy ...

Trackback: 2006-ban nem lőttek a tömegbe 2011.03.04. 01:27:25

Rendszeresen visszatérő vád jobboldali kommentelők, újságírók, sőt politikusok részéről, hogy 2006-ban a rendőrök (naná, hogy Gyurcsány parancsára...) a tömegbe lőttek, sőt az is elhangzott már, hogy sortűz volt. Morvai Krisztina rendszeresen ezt szajk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 11:48:44

@gloire:

De, mivel a rendőrök alkottak sorfalat az épület előtt - észre is vettük, hogy kezdetben milyen ritkásan -, csak a belső védelmet látta el a Köztársasági Őrezred, akiket valóban nem lehetett látni.

Made 2011.03.05. 12:39:01

@preston: A böjtje egyenlőre Gyurcsány F. ámokfutásának van, még sokáig ennek isszuk a levét.Orbán V. már volt kormányon és félelem nélkül élt mindenki az Ő kormányzása idején.Molygós és elégedett arcú emberekkel találkoztunk.Nem azért lett 2/3 , mert annyira szerette a választó Orbán V. -t ,hanem elegünk lett abból , hogy országunk vezetői a kormányzás helyett nyíltan rabolták országunkat.Míg 2002-ig az ország adóssága csökkent, utána duplájára nőtt 8 év alatt.Érti ezt valaki, hogy ennyi pénz hova tűnt el?..Romhalmaz minden,de legfőbbképen az ember..és ez a böjtje mindennek, ennél nagyobb nem is lesz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 12:47:35

@Mj:

szerintem erről a balhéról jellemzően rettenetesen eltúlzott vélemények vannak, amelyeket az érintett pártok ezerrel sulykolnak a híveknek, mert egyszerűen nem érdekük a megbékélés. amíg folyik a háború, addig egy ilyen jó kis hellerezéssel jól el lehet szórakoztatni a népet, addig sem foglalkoznak olyan apróságokkal, mint hogy Pártunk és Kormányunk a Zemberektől ellopikált nyugdíjpénzecskék egy részét a máv, illetve bkv elnevezésű pénznyelő automatákba fogja hajigálni.

egy jó kiadós reggeli/esti ballibfilozófusmilliárdozás meg hellerágnesezés prímán elveri az éhséget

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 12:56:54

@mavo:

Én például egy mondatot nem vesztegettem Hellerre, ugyanakkor pedig napi szinten foglalkozom a Fidesz-kormány ballépéseivel. Egyébként meg minden botrány kapcsán lehet arra hivatkozni, hogy csak azért csinálják, hogy eltereljék a figyelmet - nyilván ilyen célok is léteznek -, a probléma csak az, hogy amikor a csekket/számlát/kimutatást kapják az emberek, nem Heller Ágnest fogják látni, hanem szürke számokat.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 13:05:48

@Mj:

"a probléma csak az, hogy amikor a csekket/számlát/kimutatást kapják az emberek, nem Heller Ágnest fogják látni, hanem szürke számokat"

ez kiválóan hangzik, csak sajnos nem teljes mértékben igaz. ld. mnyp pénzek lenyúlása. a kellő mértékben önhipnózis alatt álló emberkék simán ki tudták jelenteni, hogy az az iksz százezer nem is az övék. a hankooknál sem az ellen ágálnak a szakszervezetek, meg a dolgozók, akinek a nettó bér csökkenést köszönhetik.

így megy ez.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 13:06:55

@Made:

nem lehetsz egy agysebész típus. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 13:11:44

@mavo:

Akik önhipnózist alkalmaznak, azoknál eleve mindegy, hogy van-e figyelemelterelésre is alkalmas botrány, avagy nincs.

preston 2011.03.05. 13:30:10

@Made: Kinzás. Ennek az aktusnak nagy a történelme, leirása.pld.
Torture, according to the United Nations Convention Against Torture (an advisory measure of the UN General Assembly) is:
...any act by which severe pain or suffering, whether physical or mental, is intentionally inflicted on a person for such purposes as obtaining from him, or a third person, information or a confession, punishing him for an act he or a third person has committed or is suspected of having committed, or intimidating or coercing him or a third person, or for any reason based on discrimination of any kind, when such pain or suffering is inflicted by or at the instigation of or with the consent or acquiescence of a public official or other person acting in an official capacity. It does not include pain or suffering arising only from, inherent in, or incidental to, lawful sanction

Ebből kiemelnék két mondatot, hogy a kinzás valamilyen szándékkal történik és hogy hivatalos személy jogos cselekedete következtében érzett nem szándékosan okozott fájdalom vagy szenvedés nem egyenlő a kinzással ( bocs, ha felületesen , de nem hamisan forditok)
Én nagyon rosszul érezném magam, ha letartóztatnának és akkor is mártirként szenvednéék,
ha naiv fidesz hivőként elhinném a sok maszlagot, amit a vezir 2006-ban összehordott , dacolnék a rendőrségi felszólitásokkal őszinte kötelességtudaból és a fogdában állva kellene kivárnom, amig igazoltatnak az ellenszegülő tömegből való kitépésem után. Talán még piros levet is eresztenék, mint az első képen látható büszke tekintetű hasfelmetszett
felkelő.
Mindez azonban nem kinzás és nem is nevezhető igy az europai parlamentben, különösen olyanok előtt, akik valamikor szintén ellenszegültek a rendőröknek.

Ezért Morvai mantráira Heller fölöslegesen ugyan, de helyesen felelt.
A lelövésről már irtam.
A költségvetést vizsgálni kell, nem mantraként ismételgetni, hogy rablás történt. Elsőként az adósságnövekedésből le kell vonni a forint romlását és
a refinanszirozási hitelszázalékok növekedését, plusz a világválság hatását. Aztán meg kell nézni, mibe került az orbani nagybani fizetésemelés, ami megelőzte a szocik sajnálatos száz napját, plusz a mai
napig tartó épitési hitel állami kamatátvállalását.
Bizony, bizony, az adóság nagy része a zemberek zsebébe került, de szerintem ez téged nem érdekel.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 13:32:00

@Zero_Toleransz: Heller mondatainak angolról magyarra fordításával ill. annak magyarázatával a mentegetés minősített esetét hajtod végre. Komcsi szokás, ismerem ezer éve.

Én pedig azt állítom, hogy nyelvészkedés aljas mentegetés. Annál is inkább, mert ha valaki megnézi Morvai kérdését, ahol egyébként helyesen használja az "at" vonzatot, akkor bárki számára, aki egy kicsit is objektíven tekint a történésekre, világos kell legyen, hogy Heller Morvai kérdéseire reagál. Tehát az inkriminált shot igét nem a levegőből veszi, hanem reagál egy neki feltett kérdésre. És miután a kérdés nem az elefántok székletének méretéről szólt, hanem a 2006-os eseményekről és ott is az emberekre lövésről és kínzásról, így a válasz is értelemszerűen a kérdésben felvetettekre adott reflexió volt.

Aki(k) ezek után 1200 kommenten keresztül nyelvészkedik(nek), az(ok) számomra megdöbbentő módon a lehetetlent mentegetik. Erre más racionális magyarázat nincs.

És utoljára: Te a Hírtv-vel vitatkozol, nem velem vagy Turullal vagy KKTT-vel. Ez esetben viszont hirado@hirtv.net és írd le, hogy azok ott nem beszélnek ángolul. Én is megtettem annak idején a Klubrádióval és válaszoltak is. Szal, hajrá.

Tudom, hogy az LMP-s ügyben mi volt a kifogásod, ezt itt most újra visszaadtad, de erre azt állítottam, hogy ez a szarrágás tipikus esete. Komolyan beszarás, hogy az élő fába is belekötsz. Igen, Turul nem írta le, de minden nem holtkórosnak nyilvánvaló, hogy gyerekről annak 18 éves koráig beszélünk, egy 60 éves házaspár 35 éves gyereke jogilag nem gyerek.

És igazad van, én valóban lehúzom az átlagot, tavaly április óta ugyanis lényegében csak kormánykritikus írásaim jelentek meg itt.

p.s.: és én legyek a legelfogultabb blogszerző, akivel valaha is találkozni fogsz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 13:39:10

@preston:

"Talán még piros levet is eresztenék, mint az első képen látható büszke tekintetű hasfelmetszett
felkelő."

Ezek szerint nem követted nyomon a kommenteket, ugyanis már korábban is írták, hogy egy felszíni fejsérülésből is olyan mértékben tud dőlni a vér - erre akár Csintalan esete is elegendő illusztráció -, hogy simán eláztatja a felsődet. Ha még le is vízágyúznak/lelocsolnak vízzel, ha rosszul vagy a könnygáztól, akkor pedig kb. olyan enyhe piros színárnyalatot kapsz, mint ami a képen szerepel.

"a kinzás valamilyen szándékkal történik és hogy hivatalos személy jogos cselekedete következtében érzett nem szándékosan okozott fájdalom vagy szenvedés nem egyenlő a kinzással"

Tehát aki ártatlan embert azért aláz meg és ver össze a fogdán, mert egyetlen bűne, hogy "szemét fideszes csőcselék", az szándékosan követ el jogtalan cselekedetet. Ami nem összekeverendő a bilincselés közben eltört ujjal, amiért egyébként szintén megítélhető kártérítés.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 13:41:30

@TG69: néhány apró kiigazítás (ott voltam az Astoriánál, aztán a Rákóczi úton):

- "Ezen a gyűlésen semmilyen módon nem hívták fel a résztvevők figyelmét a veszélyre, csak egyszer közölték azt, hogy merre menjenek haza."

Ugye ebben az egy mondatban saját magadat cáfolod meg. Philip, aki a rendezvény házigazdája volt, kétszer elmondta, hogy a Deák felé nem lehet menni, mindenki menjen a Blaha, a Múzeum krt. ill, miután pont a hírek miatt megnyitották a pulpitus két oldalát, az Erzsébet-híd irányába. Kétszer is elmondta a Rákay, hogy a Deák felé nem lehet menni, az utcák is le vannak zárva. A rendőrők, magam láttam, ott álltak a mellékutcákban is, így esély sem volt arra, hogy bárki a Deák tér felé kezdjen el szambázni.

A többi véleményed, elsősorban, ami a 2006-os történéseket illeti, nem egy középenállóé, de ez így az orbáni diktatúra kellős közepén rendben is van.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 13:43:26

@mavo: kár, hogy nem álltad meg, hogy te is elkezd...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 13:51:28

@politicus:

mindaddig, amíg nem kérdezitek meg in hungarian az érintettet, hogy az a kijelentése (no-one was shot), ami jelentheti azt, hogy senkit sem lőttek le, tehát mindaddig ez a poszt (és a turul-féle is) hangulatkeltés.

de adott számodra a feladat, fordítsd le a következő két könyv címét:

the day lincoln was shot
the day kennedy was shot

a szerző nevéből (jim bishop) arra következtetek, hogy a szerző legalább valami nagyon kezdő szinten makog angolul.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 13:54:56

@preston:

"Morvai mantráira Heller fölöslegesen ugyan, de helyesen felelt. "

egy lófaszt. heller akkor cselekedett volna helyesen, ha azt mondja ki, amit kell: 2006-nak az égadta világon semmi köze a médiatörvényhez, úgyhogy morvai menjen szépen a női mosdóba, és ott masztizzon a témára. így meg egy többféleképpen értelmezhető kifejezéssel csak új muníciót adott az ellene már úgy is folyó boszorkányüldözéshez.

ismétlem: egy idióta volt, aki oda meghívta, kivitte, akármi.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 13:55:28

@mavo:

Most komoly, hogy több tucat példa és ellenpélda után még mindig a nyelvészkedés folyik?:D Én csak annyit kérek, hogy az adott kifejezést tessék kontextusban vizsgálni...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 13:55:50

@mavo:

"ez a poszt (és a turul-féle is)"

helyesen: ez a poszt (és a kk&tt-féle is)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:00:12

@Mj:

a kontextus esetén ismét kezdjük ott, hogy heller (nyilván nem véletlenül) nem a shoot at-et használta.

is ismétlem: tessék odamenni, és megkérdezni. magyarul. az egy úgynevezett tisztességes eljárás. az, hogy olyanokat irkálok, hogy a shoot nem jelent lelövést, majd elkezdek hisztérikusan üvöltözni, az nem tisztességes. ha azt válaszolja magyarul, hogy senkire sem lőttek, akkor hajrá, lehet ütni, de ha azt mondja, hogy ő lelövést értett, akkor pofa súlyba.

ismétlem, hasonló folyik, mint kövérrel folyt kötél ügyben. bezzeg ő a jobbódal igazmondó mártírja, holott kábé két szón meg egy veszőn múlt, hogy valóban azt mondja, amit.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:00:51

félreértések elkerülése végett: hellert finoman szólva nem kedvelem.

preston 2011.03.05. 14:04:20

@Exember: nem szép, hogy Morvait bányarémnek nevezed. Megszólalása tényleg örömöt okoz, mint valamikor egy Hofi műsor.Nem kell forditani sem, mert angolul folyik az előadás.

preston 2011.03.05. 14:07:10

@politicus: nem is vitatkoznék veled, de magad mész bele Morvai szövegébe, nos , a hölgy minimum egyszer at nélkül emliti a shot szót, hadd ne idézzem. Egyértelmüen lelőttek jelentéssel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 14:09:41

@mavo:

Máris túl sok betűt áldoztam erre a szócséplésre. Heller Ágnes, ha maradt még egy kis esze, a számára kedvezőbb értelmű kifejezés mellett fog kardoskodni, ha megkérdezik magyarul. Ezek után pedig marad a nyelvészkedés, a logikázás meg a rekonstruálás, hogy ugyan, hogyan is érthette azt, amit. Ebben meg továbbra sem kívánok vitapartner lenni.

preston 2011.03.05. 14:14:16

@Mj: Sokszáz ember dobált , gyújotgatott és gyalázta verbálisan a rendőröket. Ez a sokszáz ember törvényt sértett, néhánynál megszaladt a rendőrök keze, nem csodálkozom, hiszen előtte kurvaanyázták, buzizták őket.Elitélem a tulkapást, de minden esetet meg kell vizsgálni. Jelenleg nem nagyon látok lehetőséget objektiv vizsgálatra, de sokat mond, hogy a fidesz kormány kollektive hazugnak nevezi a rendőrséget. Lesz ennek még böjtje, várjuk meg a amig az orbanizmus kivirágzik az utcákon. és itt nem a vezirnek adott virágra és kézcsókra gondolok.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 14:16:06

@mavo: Tegnap az ATV-ben Heller már megmagyarázta, mert magyarázni azt nagyon tud. Az eredeti helyzetben azonban Morvai nem agyonlövésről beszélt, hanem rálövésről, s Heller erre válaszolt. Egyébként: lmgtfy.com/?q=i+was+shot

preston 2011.03.05. 14:18:24

@mavo: ez is egy megoldás lett volna, da Heller felvette a kesztyűt, mert egy parlamentben volt és válaszolt.
Talán azt hitte, hogy Európában van. És azt hiszem, hogy a jelenlevők - minusz magyar jobb, nem értették félre, hiszen ők értették a dolgokat...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:24:48

@Mj:

az egyetlen probléma itt csak az, hogy pont az ún. nemzeti oldal jeles képviselői kezdtek el nyelvészkedni. kibaszott magasról le tudok például szarni tetszőleges kontextust, amikor az ominózus kifejezést egy hörrtévében lazán úgy fordítják, hogy nem sérült meg senki.

ez ugyanis faék egyszerűségű manipuláció. aki ebbe a folyamba beáll, az legalább annyit próbáljon meggondolni, valóban 100%-e az, hogy heller azt értette az ominózus kifejezés alatt, amit ő gondol.

például kk&tt azt állítja, hogy a shoot nem jelent lelövést, ezzel próbálva azt állítani, hgy a was shot nem jelenti, hogy lelőtték.

ha ugyanúgy viszonyulnék kk&tt-hez, mint a mélyen tisztelt mandiner a ballib filozófusmilliárdos(ok)hoz, akkor azt állítanám erre, hogy kk&tt szándékosan, az olvasók félrevezetésének céljából hazudott, manipulált, estébé.

mivel azonban nem úgy viszonyulok, ezért az ártatlanság vélelme nevű ősi faszság felhasználásával azt állítom, hogy kicsit elborult az agyuk, és eltévelyedtek. nem szándékosan, csak (ahogy az elborult aggyal meg szokott történni) egyszerűen nem foglalkoztak azokkal az lehetőségekkel, amik nem fértek bele a nagy fene felháborodásba. úgynevezett vakfolt jelenség. köpjön fel, álljon alá, és túlestünk az ügyön.

és egyetlen szóval nem állítom, hogy heller ágnes egyértelműen lelövést értett a was shot alatt. de érthette azt.

kontextusról meg talán ne beszéljünk olyan környezetben, ahol a szégyenteljesen bunkó morvait jó egy perc volt leállítani.

ja, mellesleg morvai valóban hazudott, de hát morvai nem ballib és nem filózófusmilliárdos, ezért nála nem számít

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 14:26:19

@preston:

Ától zéig ki lett vesézve az egyéni túlkapások kontra tudatos rendőrattak kérdése, hadd ne fussam le az ötszázadik kört, amikor látszik, hogy 1400 komment után sem közeledtek az álláspontok.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 14:29:26

"például kk&tt azt állítja, hogy a shoot nem jelent lelövést, ezzel próbálva azt állítani, hgy a was shot nem jelenti, hogy lelőtték."

Ezt így konkrétan honnan veszed?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:30:37

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

akkor nektek is ugyanaz a rettenetesen nehéz feladat, hátha (ellentétben politicussal) nektek, sikerül lefordítani, amit már csak azért is remélek, mivel a postotok ominózus részében az angol nyelvnagyjából anyanyelvi szintű felhasználóinak akartok tűnni.

the day lincoln was shot
the day kennedy was shot
the day reagan was shot

bónusz kérdés, ki a kakukktojás a háromból, és miért, ugyanis két jó válasz van.

preston 2011.03.05. 14:33:03

@Mj: egyetértek. most belenéztem néhány videóba. amikor lovasrohamról olvastam, akkor valami csapajevszerű kép jelent meg elöttem, meg a gonosz cári rendőrattakok, ahol halottak maradtak a földön, legalábbis a filmeken. itt kétszer egy szakasz lovas egy csoportban oda majd később vissza ügetett, két oldalt bőven hagyva helyet a félrefutóknak. nagyon vigyáztak, hogy a lovak ne bukjanak fel az úttesten.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 14:33:34

@mavo:

Vagy szelektív a memóriád, vagy nem olvastad a Morvairól és Hellerről szóló kommentemet, amiben éppen azt írtam le, hogy megérdemlik egymást. Morvai Krisztinának már a passzív agresszív mimikája és hanghordozása is idegesít, és nagyon jól tudom, hogy évek óta csúsztat, gyakorlatilag azóta, amióta elkapta a jobbikos örvény. (2006 őszén viszont szerintem még szimpla jószándékú jogvédő volt, alapos feminista, sőt, melegjogi harcos múlttal, de ez már más kérdés.:))
Heller Ágnes szerintem szintén nem mondott igazat már azzal, hogy letagadta a kínzások megtörténtét, de innentől kezdve megint belép az egyéni megítélés kategóriája, ergo vitatkozni erről fölösleges.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 14:38:39

@preston:

A videók sajnos nem tükrözik a teljes valóságot. Egy halálra rémült évfolyamtársnőm például hiába futott, lekardlapozták, én pedig máshol a saját szememmel láttam, ahogy a lovasrendőrök pálinkásüveget húznak meg úgy, ahogy vizet nem szokás inni. Természetesen az átlátszó folyadék víz is lehetett, mint ahogy a közelükben lévő rohamrendőrök is ihattak whisky színű teát egy szimatszatyorból elővett Jack Daniel's-es üvegből.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:44:03

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

egyébként meg tetszik a jóindulat bennetek. heller csak hazudhat, és ha morvay rálövésről brekeg, akkor heller hiába nem a was shot at kifejezést használja, az csak véletlen lehet, és csak azt mondhatta, amit ti hisztek, mert csak és punktum.

csak jelzem, az ún. újságírói etika felrúgása, hogy még csak hozzá se teszitek valamelyik posthoz a kibaszott nagy dühöngésetek mellett, hogy mi az érintett állásfoglalása az ügyben. tudom, hogy egy ballib filozófusmilliárdos nem érdemli meg, hogy a saját ügyéhez hozzászóljon, de azért a fene tudja.

azt tudtátok egyébként, hogy az ún. jobberek nagyjából fele, de lehet, hogy jóval több, a mai napig hisz abban, hogy szanyi kapitány valóban ellést írt orbánné esetében? na, az pontosan ugyanígy működött. meg a köteles história is. sőt az még jobban, mert ott is merő szómágia volt a "bizonyíték".

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 14:46:59

@mavo: Köszi a feladványt, ez épp azt bizonyítja, hogy a 'shoot' helyes értelmezése a kontextustól (a halott elnökök esetében az értelmező történelmi ismereteitől) függ. Az EP-ben a Morvai által felállított kontextus teljesen egyértelmű volt, fel sem merült, hogy valakit agyonlőttek volna, így a józan ész törvényei szerint Heller sem gondolhatott erre.

Más oldalról közelítve: ha a "no one was shot" mintájára azt mondod, hogy "Reagen was not shot", akkor teljesen hülyének fognak nézni. Próbáld ki.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:51:06

@Mj:

nagyon rendes vagyok, elnyomok egy elég cifra káromkodást, de csak így bévül.

na szóval. a faszom sem beszélt rólad kis virágszálam. a negyed flekked eleje úgy felesleges, ahogy van. a második felét meg hagyjuk. ilyen alapon ugyanis rendszeresen kínoznak embereket a mai napig, egy átlagos fradi újpesten, akit elkapnak a jardok, azt bizony "megkínozzák", keszcsókom.

én abszolút ambivalens vagyok ebben, ez van.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 14:54:19

@mavo: "újságírói etika felrúgása..." Heller a posztunk megírása után nyilatkozott az ATV-ben, így az - amúgy nevetséges - magyarázkodása valóban nem szerepelt a posztunkban. Akit érdekel, nézze meg az ATV-archívumban. Az meg a kommentelői etika felrúgása, hogy lehazugozol minket olyanért, amit nem írtunk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 14:54:38

@preston:

te vagy a másik fele bazmeg. kardlapoztak, mint a gép, gumilövedékkel, és könnygázgránátokkal is lődöztek, és kurva sok sérült volt. mondjuk az egyetlen életveszélyes az pont egy rendőr, de ez csak részletkérdés.

most gonosz leszek: a jobber tábor horthysta részlege megtapasztalta kicsit a hőn visszaáhított aranykor egy kis szeletkéjét. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 14:57:50

@mavo:

Erre inkább nem válaszolnék. Szólj majd, ha kulturált válaszra is képesnek érzed magad, addig meg kellemes szombat délutánt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 15:03:59

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

"Az meg a kommentelői etika felrúgása, hogy lehazugozol minket olyanért, amit nem írtunk."

gyönyörűen csúsztatsz, gyönyörűen. nem tudom, mi a fasz van veletek, amikor rátok jön a geci nagy felháborodás, akkor átmentek trollba. na mindegy. talán majd (ha már a kontextus kibaszott nagy császárai vagytok) elgondolkodtok azon, mit jelent az a kis _ha_ szócska, és a feltételes mód abban a mondatban.

ja, reagan két értelemben kakukktojás.

reagant lelőtték, de túlélte (ő maga úgy hitte, isten őrizte meg az életét), és az ő esetében filmcím, a másik kettő könyv.

további kellemes gondolatolvasást! és vigyázzatok, mert ha egy ballib filozófusmilliárdos gondolatai között mustárt láttok, akkor nem virslit akar enni, hanem a jobbereket mustárgázzal kiirtani.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 15:06:54

@Mj:

kultúrember VISSZAKÉRDEZ, ahelyett, hogy kulturálatlanul elkezd vagdalkozni szelektív memóriáról.

remélem, értve vagyok.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 15:09:02

@mavo: Apró különbség, hogy Horthy már a legelején nyilvánvalóvá tette, hogy ez lesz.
A másik apró különbség, hogy 18as patkánylázadás és a bolsevik forradalmak tapasztalata.
Harmadik apró különbség, hogy Gyurcsány tönkretette az országot, Horthy pedig megmentette. (Itt most ugye nem a II vhról beszélünk, hanem a 20as, 30as évekről.)

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 15:13:25

@mavo: "például kk&tt azt állítja, hogy a shoot nem jelent lelövést, ezzel próbálva azt állítani, hgy a was shot nem jelenti, hogy lelőtték."

Itt nincs semmiféle feltételes mód és ha. Egyszerű hazugság.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 15:14:37

@preston:

nem. heller ostoba volt. mindenekelőtt akkor, amikor egyáltalán felvette a kesztyűt. nagyon nagy ostobaság volt. morvai addigra elérte a hiszizésével, hogy nagyjából mindenki (aki látszott a videón) úgy nézett rá, mint egy varangyos békára.

kk&tt tegnapi érvei között az egyik abszolút valós az, hogy morvait leszarjuk. mert le kell szarni, többet nem érdemel.

ha már válaszolt, két eset lehetséges.

1. valóban azt értette no-one was shot alatt, hogy nem lőttek senkire. ez esetben ostoba és hazudik.

2. lelövést értett alatta. ez esetben ostoba volt, mert egyértelmű kifejezést kellett volna alkalmaznia.

az első eset a jóval valószínűbb, azonban egyáltalán nem biztos. ha meg utólag azt mondta, a 2. eset él, akkor (meglehetős kételkedéssel, de) kénytelenek vagyunk elfogadni, ugyanis szómágián kívül nincs bizonyíték.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 15:15:52

@mavo:

"elgondolkodtok azon, mit jelent az a kis _ha_ szócska, és a feltételes mód abban a mondatban."

Az én esetemben a ha szócska helyére a vagy szócskát helyettesítsd be, és máris rájössz, hogy fölösleges dolgon bosszantod magad.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 15:20:18

@mavo: Végülis... nem tudom melyik jómadár nyilatkozta Hellerrel kapcsolatban, hogy azt sem tudja mi az a pénz. Lehet, hogy azt sem tudja már mi az, hogy lőni, meg kínozni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 15:30:27

@Mj:

konkrétan jómagam kurva magasról szarom le a szelektív memória emlegetését, és nem bosszankodtam rajta egy percet sem. azon egy picit igen, hogy tök feleslegesen válaszolnom kellett tök felesleges mondataidra, majd az erre adott tök felesleges válaszodra kell most írnom egy tök felesleges választ, hogy megértsd, kommentedben nem a szavak, hanem a tökfelesleges baszkódás nem tetszett.

ugorgyunk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 15:33:55

@mavo:

Na, csakhogy lezárhatjuk a fölösleges köröket:

Jó.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 15:46:16

@TaTa86.:

heller egy hülye vén szatyor, valamiért újabban szereplési mániája van, és valamiért a jobber sajtó kitalálta, hogy heller valami ballib megmondóember, aki ha mond valamit, akkor az a ballib vélemény.

ez az egész ügy egy kibaszott nagy lufi. pont. hellernek az épület ötven kilométeres körzetében sem kellett volna lennie. pont.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 15:51:34

@mavo: Én szeretném, ha ezt néhány ball meg lib hangadó szépen ország-világ előtt is kijelentené.

Mert most nekem nagyon úgy tűnik, hogy ajrópában meg a zusában Heller az elfogulatlan liberális értelmiség mintapéldánya, egy übermensch a magyar mocsárban.

Ez a lejáratókampány Magyarország ellen meg nagyon nem lufi.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 16:00:00

@mavo: Nagyjából egyetértünk, bár Hellert a ballibek is saját szent tehenükként tartják számon, nem a jobbosok találták ki neki ezt a szerepet. Lásd "Magyarország legokosabb asszonya", a legutóbbi Gyurcsány-beszéd, "megérdemelné, hogy palotában lakjon", filozófusügy-ellenhiszti stb. Az pedig, hogy ez a kifejezetten buta nő ilyen elképesztő tekintélynek örven ballibéknél, a ballibeket minősíti.

Amúgy harmadszor kérjük, megírnád, hogy hol írtuk, hogy a shoot nem jelent 'lelőni'-t?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 16:01:27

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

lolz.

könyörgöm, próbáljatok már úgy gondolkodni, hogy ha azt mondom, nem mondtatok igazat, az nem csak azt jelentheti, hogy hazudtatok ... nagyon leereszkedett rátok a vörös kod, bazmeg, nagyon.

amúgy

"alapjelentésben nem Lukács György-i értelemben vett 'lelő'-t, 'agyonlő'-t jelent, csupán annyit: 'lő'. Ha tárgya van, akkor is. Bob Marley itt nem játszik. "

VERSUS

www.thefreedictionary.com/shoot

shoot
v. shot, shoot·ing, shoots
v.tr.
1.
a. To hit, wound, or kill with a missile fired from a weapon.

ez tehát az első, a legeslegelső jelentése. nem a második, nem a harmadik, nem a húszadik. a legelső.

és egyénként van még kábé három tucat egyéb jelentése, jelentésárnyalata.

meg persze van olyan eshetőség, hogy a freedictionary szerkesztői nem tudnak angolul.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 16:05:22

@mavo: Egy fenti ellenpélda: The Pope was shot and critically wounded by Mehmet Ali Ağca". Azaz a pápát meglőtték, súlyos sérüléseket szenvedett.

Na, ilyenkor mi van, Mavo? Ráadásul minden észzsonglőrnek világos, hogy Heller Morvai kérdéseire válaszol, amely kérdésekben viszont precízen ott szerepel az "at" vonzat, tehát, ha Heller a kérdésre válaszolt, márpedig nem feltételezem, hogy nem azt tette, akkor bizony ő is ugyanabban a kontextusban használta a shoot szót, ahogy Morvai. Tehát pontosan azt értette alatta, mint az őt itt mentegetni nem próbáló valszeg jobbos közönség.

Ezért írtam, hogy kár volt neked is elkezdeni a mentegetést, meg Turul (és KT) minősítgetését. (és ezt kurvára nem ellensúlyozza, ha odaírod, te nem szereted Hellert).

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 16:06:18

@TaTa86.:

hagyjuk már ezt a lejárató kampányosdit, olyan ócska, olyan unalmas. amikor a fidi rohangálta körbe ekézni az éppen aktuális maszop-kúrmányt, akkor a maszop nyikorogta folyamatosan, hogy így lejárató kampány, meg úgy lejárató kampány, ahelyett, hogy tette volna a dolgát.

nem lehetne olyat, hogy elhisszük ezekről az ajrópai bácsikról meg nénikről, hogy úgy általában tudnak írni, olvasni és gondolkodni hellerágnesek segítsége nélkül is? tényleg nem?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 16:15:51

@mavo:

"valamiért a jobber sajtó kitalálta, hogy heller valami ballib megmondóember, aki ha mond valamit, akkor az a ballib vélemény."

Nemcsak a jobber sajtó, hanem a Klub rádió is, aminek a fennmaradásáért aggódik az ATV reklámspotjában.:)

www.youtube.com/watch?v=JCoUlpJxgqA

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 16:15:56

@politicus:

továbbra is ott tartunk, hogy egy magyarban több értelműen fordítható szót ti mindenároncsakazértis egy módon akartok fordítani, és kénytelen vagyok nem észre venni benne, hogy hellert mennyire utáljátok. heller kurvára nem használta az elöljárószót, használhatta a was shot kifejezést tévedésből, akármiből. akkor kezdünk el hazugozni, ha nincs kétely. szemernyi sem.

de leszarom. ha erre élveztek, hát erre élveztek. én speciel leginkább úgy szerzek magamnak örömöket, hogy megdöngetem az asszonyt, vagy bebaszok egy jó kis birkapörköltet, nektek valamiért az agg ballib filozófusmilliárdos banyák szövegein való masszív hőbörgés okoz orgazmust.

gusztus dolga.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 16:18:53

@mavo:

"nem lehetne olyat, hogy elhisszük ezekről az ajrópai bácsikról meg nénikről, hogy úgy általában tudnak írni, olvasni és gondolkodni hellerágnesek segítsége nélkül is? tényleg nem?"

Nem. Nézd meg, kiket delegálnak oda. És a leghelyesebb még a kötögető finn nőci...:)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 16:23:53

@mavo: Nem így van ez, kisbucó, te itt hazugsággal vádolsz embereket, miközben te magad is elismered, hogy az idézett mondatnak több jelentése is van (de valamiért nekem csak az egyik verzió lefordítását adod ki így szombat délután). KT max. akkor hazudott volna, ha csak egy jelentése volna az inkriminált mondatnak és az éppen nem az lenne, amit KT ért alatta. De ez sajna nem így van és a kontextus bizony nagyon is egyértelművé teszi, hogy miről van itt szó, csak hát a ballerhad, meg azok, akikről nem tudjuk, hol is állnak, de mégis mindig a ballerhad érveit használják, egyszerűen mentegetni próbálják Hellert. Sőt olyan kommentelők is vannak, akik ugyan utálják Hellert, mégis mosdatják.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 16:24:50

@Mj:

na, pont a klubrádiót ki nem szarja le magasról. meg az atv-t.

nézd. amennyiben arról a meglehetősen szűk rétegről van, aki klubrádióra, atv-re, népszagára meg 168 órára fényesítgeti a bohócot/klitet, és kizárólag őket nevezzük ballibeknek, akkor tőlem nekik lehet heller a mittom milyen megmondónéni, egészségükre. csakhogy ezek kurva kevesen vannak, és kurvára semmi befolyásuk nincs sehol.

ha kiterjesztjük a kérdést mondjuk a maszopra (baloldali? liberális? muhaha), akkor talán olvasgassunk ilyeneket: "Engem nem érdekel, és nem is tudom, hogy az MSZP mit fog magával kezdeni. Egyet azonban tudok: Magyarországnak, mint minden európai országnak szüksége van egy elvhű, komoly, szervezett, erős baloldali pártra. Hogy ez az erős baloldal létre fog-e jönni a közeljövőben, és ki lesz a vezéregyénisége, ha egyáltalán lesz ilyen, erre nem tudok felelni. Csak azt tudom, hogy van egy üres hely, és az üres helyeket be szokták tölteni."

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 16:26:27

@mavo: Nem akarunk logikai képletekkel operálni, meg a "Kevés szóval angolul" jellegű Freedictionaryt sem tartjuk a legjobbnak, de azért hadd szögezzük le: "A vagy B vagy C" az nem ekvivalens "C"-vel. Lehet persze "C" is - ezért az utalás a Bob Marley-számra -, de nem ekvivalens azzal. Hogy egy adott szituban "A", "B" vagy "C", az csak a kontextusból deríthető ki, az pedig itt teljesen egyértelmű volt. Persze simán lehet, hogy tévedtünk, és Heller nem ostoba és hazug, hanem simán csak ostoba, ez esetben elnézést kérünk. Viszont várjuk, hogy a Hellert istenítők - a mosdatás helyett - mondják ki nyíltan, hogy bálványuk egy buta szatyor. Ahogy ezt mondjuk Brendel Matyi haverod a Piroslapokon megtette.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 16:32:12

@mavo:

"na, pont a klubrádiót ki nem szarja le magasról. meg az atv-t."

Pont ez az a két balos fellegvár, ahol az értelmiségi megmondóembereik a politikusaikkal együtt tobzódnak, ennyi.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 16:55:02

Egyébként, ha a lehető legjobbindulatúak vagyunk Hellerrel szemben, akkor az ügy még viccesebb. Feltételezzünk, hogy azt akarta mondani, hogy "senkit nem lőttek agyon". Ez esetben a vita
így nézett ki:

Morvai: "Maguk milyen jogon diktatúráznak itt valami elbaszott médiaszabályozás kapcsán, ha akkor csöndben maradtak, amikor a maguk által támogatott kormány rendőrsége konkrétan tüntetőkre lőtt?"

Heller: "Na jó, de legalább nem lőttünk agyon senkit!"

Miféle érvelés ez? Hej Lenin elvtárs, de emberségesek vagyunk, hiszen le is lőhettük volna őket!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 17:13:43

@politicus:

jaj istenem, mi a fasz van veletek, bazmeg? hősök terén aludtatok, és birkózószart reggeliztetek, vagy mi? ráadásul napok óta.

azért tettem oda pont azokat a példákat, mert váltig ment a hol konkrét, hol kevésbé konkrét állítás, hogy de nem. van itt ezersokszáz komment, olvassa végig a faszom az egészet.

valamiért rátok jött ez a hazugozási mánia, olyan nincs, hogy valaki téved, vagy mégsem azt mondta. hiába írtam le direkt jó hosszan, leszarjátok.

hazudik, punktum. kuss, ide jöttem.

igazat mond - hazudik, fekete - fehér, jó - gonosz, más nincs.

összesen annyit állítottam, nem száz százalék, hogy csak rálövésről beszélt.

mint kiderült, ebben pont igazatok volt, és tényleg nem lelövésre gondolt. de még itt sem állhatunk le, mert sokadszor derül ki, hogy az élet nem fekete-fehér.

végigszenvedtem ugyanis heller anyó atv-s fellépését azzal a gusztustalanul benyaló mikrofonállvánnyal, és azt kell mondanom, az a nő kicsit háborodott, de nem mondhatom azt, hogy ha az ő értelmezését elfogadom, akkor a maga szemszögéből nem mondott igazat. a gumilövedékes mókát nem tagadja. mások is magukévá tették itt is azt, hogy gumilövedékkel nem lehet lövetni. SZERINTEM ÚGY HÜLYESÉG, AHOGY VAN. meg racionalizálás, meg kompenzálás, meg akármi.

kellő rosszindulattal hozzáálva persze hazugság.

és ezzel túl sokat nem léptünk előre, jó és rosszindulat továbbra is a döntés mozgatóereje. sajnálom, de szerintem 99,99%, hogy ha nem egy ballib filozófusmilliárdos esetünk főszereplője, akkor

1, valami úton módon próbáltatok volna meggyőződni, VALÓJÁBAN mi a faszra gondolt a zizzent banya, mert úgy etikus.
2. amikor előadja a magyarázkodását, akkor közzéteszitek, mert úgy etikus.

na, keszcsókom.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 17:16:26

@Regno delle Due Sicilie: Ez legalább annyira reális eshetőség, mint hogy New Yorkból saját szemével látta, hogy Budapesten nem lőnek.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 17:22:34

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: igen, csak én sose állítottam hogy saját szemével látta, de viszont mintha egyszerre érvelnél amellett, hogy

a) kurva messze volt és fogalma sem lehet arról mi történt
b) személyesen felelős a lövésekért ("mi lőttünk")

amúgy jelzem, hogy Heller NEM azért ment el a meghallgatásra, mert 2006-ról akart ott beszélni (jelezte is, hogy erről nem akarja elmondani a véleményét meg eleve nem is ez volt a téma).

Az Orbán-kormányról beszélt.

És ha cseppnyi eszünk lenne, mi is erről vitatkoznánk.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 17:26:59

@mavo: Igazából az volt a célunk az egésszel, hogy elbasszuk a szombat délutánodat a 15 perces Heller-interjúval, hehe.

- Amúgy teljesen irreleváns, hogy mi a faszra gondolt valójában a szatyor, közszereplésénél csak az számít, hogy a hallgatóságnak az adott kontextusban mi jön le belőle. Lehet, hogy igazából arra gondolt, hogy szeretne ágyba bújni Cohn-Bendittel, de nem ezt mondta. Ha Szíjjártó azt mondja, hogy "nem lesz megszorítás", s eközben azt gondolja, hogy "döm-dö-döm", ettől még hazudik (vagy tényleg nagyon ostoba, ami reális opció).

- Az állásfoglalása nyilvánosan elérhető, ezt kommentben jeleztük is, ha meg még egy posztban foglalkoznánk vele, akkor te lennél a leginkább felháborodva, hogy "ez már a harmadik poszt a jelentéktelen Heller-ügyről, miközben államosították a manyup-vagyont!"

Egyébként már elismertük, hogy lehet, tényleg nem hazudott, hanem szimplán ennyire hülye. Ebből a szempontból kifejezetten jóindulatúak voltunk, hogy azt feltételeztük, a nagy filozófus hazudik, s nem azt, hogy egy segg.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 17:28:52

hogy most akkor mennyit épített le az Orbán-kormány a tavaly tavasszal még létező intézményrendszerből és miért, mit tett eddig a korábbiak helyére, mit tervez éppen és ez hogyan változtatta meg az ország berendezkedését?

jelzem direkt nem használom a demokrácia szót (mint pl. demokratikus intézményrendszer), mert akkor ugyebár kapásból ballib troll lennék, aki váltig tagadok mindent miközben magam is lövetni akarok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 17:29:23

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

a konkrét nyelvtani szarrágáson túlléptünk, mert bejött, amire amúgy én is azt mondtam, hogy a legesélyesebb verzió.

"Persze simán lehet, hogy tévedtünk, és Heller nem ostoba és hazug, hanem simán csak ostoba, ez esetben elnézést kérünk. Viszont várjuk, hogy a Hellert istenítők - a mosdatás helyett - mondják ki nyíltan, hogy bálványuk egy buta szatyor. Ahogy ezt mondjuk Brendel Matyi haverod a Piroslapokon megtette. "

a faszért nem ezt írtátok le, az helyett a fos helyett, wazzeg? persze leszámítva a brendel és közöttem levő általatok vízionált haverságot.

mint éppen az előbb írtam politicusnak választ, és most utólag esett le, hogy a legprecízebb szót nem használtam: heller minimum részben egy magánvalóságban él. aminek része az is, hogy a gumilövedék valami ártalmatlan jószág, amivel nem lehet (legalább is) embert ölni.

morvai és heller magánvalósága csapott össze, azzal az apró különbséggel, hogy míg heller magánvalósága legalább ha csikorogva is (gumilövedékkel nem lehet lövetni című balfaszság), de beleilleszthető a valóságba, addig morvay magánvalósága sajna néhány pontos sehogy sem illeszkedik a valósággal.

a gumilövedék nem annyira veszélyes, hogy ... kezdetű feltételezés ugyanis egy vélemény, míg a minden ellenzéki tüntetést szétvertek, az szimplán nem igaz.

azt meg nem várhatod el, hogy a hellert istenítők (menyien maradhattak még ÖSSZESEN?) leakadjanak a heller ágnes nevű szerről. ugyanilyen alapon el kellene várnod, hogy mások meg ne szijjártó elvtárs szöveeit nyomassák intrabénásan.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 17:31:20

ugye kb. ezekről lett volna elvileg szó a megbeszélésen is, de a Morvai-Heller gigászok csatájának sokórás kitárgyalása miatt ilyen apróságokra persze nincs időnk...

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 17:31:29

@Regno delle Due Sicilie: A "mi lőttünk" valóban költői túlzás volt, de ha számbavesszük, hogy mennyit tett Heller a Gyurcsány-kormány legitimálásáért, akkor annyira nem is túlzás. Az pedig, amit 2006 őszéről mondott - amit nem lett volna muszáj neki -, azt is teljesen hiteltelenné teszi, amit a Zorbánról mond. Ez egyébként a ballib nagy csapdája.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 17:34:36

@mavo: Így van, a Fidesz sajnos ugyanilyen aljas volt, Morvainál pedig nem is tudom, hogy nekifutásból vagy helyből ilyen ostoba.

Ettől még amit Heller csinál az ocsmány, és ártalmas. Különösen azért mert az itteni libsik ájultan tisztelik, vagyis a Nyugat szemében Ágnes asszony nem egy szenilis gyűlöletgóc, hanem az autentikus magyar/zsidó liberális ellenzéki.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.05. 17:41:33

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: ebben egyetértünk.

szerintem is enyhén röhejes Heller, de az igazán tragikus az, hogy ő tolja itt a nagy demokratát 82 évesen, hogy ő e tábor "új" intellektuális vezére...

én amúgy sok hülyeségét annak a számlájára írom, hogy szenilis, vagy legalábbis nekem annak tűnik. ez megértőbbé tesz vele szemben. mint ahogy az is, hogy azért ő fiatalon túlélte a holokausztot és nyílván nem úgy képzelte utolsó éveit, a 2006 utáni időszakot, hogy jobbik, morvai, kuruc.info...

de attól még hogy ő nem hiteles, attól még az Orbán-kormány politikájának több elemét is jogosan kritizálja...és ezekről alig van érdemi vita. na ez az ami még tragikusabb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 17:41:47

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

alakítsatok már gondolatolvasó szakkört, wazze!

egyszerűen oda kellett volna baszni, hogy ápdéjt, oszt beleírni, hogy a szatyor miként értelmezte saját magát, oszt jóccakát. azon is elmarakodott volna a trollsereg, mi meg valószínűleg lényegesen gyorsabban, felesleges hazugozáskörök nélkül eljutottunk volna a konklúzióig, hogy a banya nem hazudik, csak hibbant, aztán maximum a hibbantság mértékén mehettek volna extra körök.

"Amúgy teljesen irreleváns, hogy mi a faszra gondolt valójában a szatyor, közszereplésénél csak az számít, hogy a hallgatóságnak az adott kontextusban mi jön le belőle."

itt, magyarországon igen. ott nem. ajrópában tudják, hogy volt itt egy kis gumilövedékes. ahogy egyébként más ajrópai országokban is megesett, megesik efféle, nem hungarikum ám ez.

itt, persze, hogyne. itt, nálunk valóban van egy halom ember, aki inkább levágatná a faszát/csöcseit, mint hogy elismerje volt itt bármi is, de ha volt is, csőcselék volt mindenki, megérdemelték, meg van egy halom, aki ugyanezt bevállalná, csak hogy ne kelljen beismerni, hogy itt nem szervezett magyarirtás volt - elnézést, hogy nem hosszú ível írtam, pedig az a magyarosch.

ebbe a közegbe belebaszni két ilyen postot, a nézettség, és ezzel a betévedő trollok számának növelésére és a hitelességetek csökkentésére "jó", semmi másra.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 17:44:24

@mavo: Rendben, legyen az a közös nevezőnk, hogy Heller egy ostoba szatyor. Mint írtunk, részünkről épp az volt a jóindulatú megközelítés, hogy első körben nem ostobának, hanem hazugnak véltük. Azonban ennek tükrében még szomorúbb, hogy Heller a magyar kulturális és oktatási intézményrendszer meghatározó szereplői számára Heller maga az istennő.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 17:56:13

@Regno delle Due Sicilie: minden nagyobb súlyú döntésről, amelyet az Orbán-kormány hozott, ezen a blogon született írás, méghozzá sok esetben erősen kritikus. Számolatlan helyen kifejthetted volna a véleményedet, de csak ritkán látunk erre...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.03.05. 18:00:25

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: Azért az biztató, hogy 1400 komment után ide is el lehet jutni.. :) Mondjuk, ez már a poszt után is nyilvánvaló volt. Na meg előtte is. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 18:09:12

@TaTa86.:

"Így van, a Fidesz sajnos ugyanilyen aljas volt"

sok évvel ezelőtt még én is hasonlóképpen gondoltam, azonban rá kellett jönnöm, ezek külföldön előadott, ám leginkább hazai fogyasztásra szánt cuccok, és eddig egyiknek sem volt számottevő hatása. a médiatörvény kicsit más kérdés, azon érződik, hogy ajrópa komolyabban veszi, mint a fidesz hitte volna.

"az itteni libsik ájultan tisztelik"

lolz. akkor én kurvára nem vagyok libsi. és az a gyanúm, nem vagyok ezzel egyedül.

"a Nyugat szemében Ágnes asszony"

gondolom annyira, mint amennyire ájultan a libsik tisztelik.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 18:17:54

@mavo:
- Update-elni egészen ritka esetekben szoktunk, leginkább csak akkor, ha valamely érintett személyesen kér erre. Ha minden posztunkat kiegészítenénk azzal, hogy megjelenése óta milyen ellenvélemények jelentek meg, akkor azzal basznánk el a napunkat. Ha per pillanat beütöd a Google hírkeresőbe, hogy "heller", rögtön az első találat kiadja az ő magyarázkodását.

- Európában is van oszlatás, de ott általában autókat gyújtogató náci/arab hordákat szoktak szétverni. Az azonban elég ritka, hogy mondjuk Schröder rendőrsége száz neonácira hivatkozva szétveri a CDU-nagygyűlésről hazatérőket, pár perccel Merkel beszédének vége után. Úgyhogy ez unikum volt nálunk.

- Félig-meddig igazad van, de azért csak félig-meddig. Vegyünk egy példát. A megy az utcán, B odamegy hozzá, és ad neki egy pofont. Ezután A azt terjeszti, hogy két pofont kapott, B meg azt, hogy egyáltalán hozzá se nyúlt. Formállogikai szempontból mindketten hazudnak, tehát tulajdonképpen egyik kutya, másik eb. De azért ha némi erkölcsöt is viszünk a történetbe, akkor ott vagyunk, hogy A némileg eltúlozza saját nyomorát, B viszont egyrészt pofozkodott, másrészt hazudik. Ezt az erkölcsi szempontot viszont erkölcs nélküli embereknek nyilván nagyon nehéz felfogni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 19:10:56

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

az első fele tisztán etikai dolog. heller véleménye egy darab, nem arról van szó, hogy mindenféle ellenvéleményeket kel közölni, hanem hogy egy tényállítás történt róla, amiről apránként elismertétek, hogy nem igazán van úgy. etikus ember ilyenkor kiírja, hogy bocs mégse, és nem 1400 komment közt vallja be, hogy ja hát. hogy érthetőbb legyen? ha a címlapon nevezem hazugnak, nem az apróhirdetések között írom ki, hogy ja, mégse. etikátlan.

ha már ott a végén mindenféle erkölcsökről teccik szónokolni.

ez egyébként szorosan összefügg azzal, hogy ti úgymond merő szívjóságból hazugoztátok le.

valakit lehülyézni az egy vélemény. ami szabad. az, hogy heller egy szatyor, az is vélemény, hogy buta, hogy csúnya, azok is. ráadásul a butaság az esetek többségében a személyiségtől eléggé független dolgok eredője: gének, környezet, kor, betegségek, iskolák, estébé. attól, még hogy valaki buta, nem utáljuk, legtöbbször nem vetjük meg, buta, aztán kész. ha ballib filozófusmilliárdos, akkor is.

azt állítani, hogy valaki hazudik, úgynevezett tényállítás. ráadásul szorosan a személyiséghez tartozik, és akit hazugsággal vádolunk meg, azt ugyanazzal a lendülettel rosszindulatúsággal és kártékonysággal is vádoljuk. a hazugokat megvetjük, gyűlöljük, lásd a klón körüli hisztériát. megyó síkbuta volt, oszt még sem utálják annyira. valakit lehazugozni tehát messze nem a szívjóság jele, hanem pont a mélységes ellenszenvé, esetleg gyűlöleté.

már kiindulópontjában hibás egyébként a logikai analógiátok is (matek hogy ment isiben?). Az A versenyző nem kettőről beszél egy helyett, hanem azt állítja, hogy B mindig felpofozta, vagyis egyértelműen hazudik (a saját szemszögéből persze ő sem). míg B elismeri, hogy pofozkodott (heller nem tagadja a gumilövedék használatot), csak kisebbíti annak jelentőségét, mondjuk azt mondja, á, az nem pofon volt, csak egy nyakleves. ez "csak" egy csúsztatás.

na csoki.

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2011.03.05. 19:29:59

@mavo: Mi közös nevezőről írtunk, vagyis hogy szerintünk Heller minimum egy ostoba szatyor. Emellett még hazudhatott is. Az, hogy utólag az ATV-ben meg a stop.hu-n utólag megmagyarázza, hogy ő miként értette, az nem változtat azon, hogy az EP-beli kontextusban mit mondott, az ottani hallgatóság ugyanis nem néz ATV-t.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.05. 19:41:19

@mavo: Ezzel így kb ki tudok egyezni, bár a tényleges hatásokat még nem látjuk.
Pl elég súlyos, hogy az EU egyszerűen beleavatkozik a magyar törvényhozásba. Van egy olyan érzésem, hogy TGM vagy Alföldi is azért van még a helyén, mert megy ez a cirkusz. Vagyis igenis lehet hatása.
(Igaz, ezért sok tett a Fidesz is.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 21:18:55

@TaTa86.:

"elég súlyos, hogy az EU egyszerűen beleavatkozik a magyar törvényhozásba"

én eddig tök azt hittem, hogy 2004 május elsején történt itt valami. de ha nem, hát nem.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 21:25:32

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni:

"Emellett még hazudhatott is."

valakik itt eddig baromi határozottan állították, hogy hazudott.

továbbra sem állítom, hogy nem hazudhatott. de továbbra sem _bizonyítható_, hogy hazudott.

és már nagyon kezd tele lenni a faszom azzal, hogy fidi-közeliéknél az az alapvetés, hogy az eu-ban ostoba seggek ülnek, akik térképen sem tudják megmutatni, merre van magyarország, és kizárólag ballib rémhírterjesztők hazugságaiból tájékozódnak. ugyanis ezzel ti is ezt sugalljátok. ha ugyanis nincs így, akkor kibaszott érdektelen, mit locsogott egy vén szatyor a teremben. nem hinném, hogy az eu szentekből áll, de van egy olyan érzésem, hogy talán egy picit különbek, mint az átlag seggmagyar, aki azt nézi, ki mondja, és nem azt, hogy mit.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.05. 21:29:09

@TaTa86.:

de tudod mit, segítek. százszámra írtak át törvényeket úgynevezett eu-s jogharmonizáció jegyében, amely egyébként a mai napig folyik.

ha még nem hallottál róla, örülök, hogy segítettem.

preston 2011.03.05. 21:32:09

@Kínai Kálmán és Trágár Tóni: bizonyára örvendetes, hogy közös nevezőt találtál mavoval es egyet értetek magatokkal.
Talán velem is találtok közös nevezőt. szerintem ugyanis az történt, hogy Hellert társadalomtudós kollégái, barátai meghivták, hogy mondja el gondolatait egy ügy kapcsán, amiről Orbán nagy fájdalmára sokat beszélnek mostanában világszerte. Talán azért, mert a magyar érintettek - alkotmánybiróság rövidrezárva-ügyészség Budai ügyeivel lefoglalva- radió-tv 2/3 irányitás alatt-
nem tudtak hova fordulni.
Hellert durva és sértő módon, személyesen támadják egy ideje, bár a tanulmányokkal kapcsolatos vádak sokakat értintenek, mivel a vezirt kritizálta a minap.
Azonban a vádakat konkrétan még nem fogalmazták meg, vizsgálódnak.
Heller megjelent ott, ahova meghivták mediaügyben és hallja, hogy egy Morvai nevű artikulátlanul szidja őtet.Mindez angolul van, ez ottanság érhető nyelv.
Mivel ez parlament, hát ő erre reagált. Talán valahol látta, hogy igy szoktak tenni, vagy mondták neki.
Válaszán az anglus nyelvet ottan értők nem szörnyülködtek, pld újságokban nem irták, hogy hazudott, hogy letagadta a csillagot is az égről stb.
A válaszban bizonyos értelemben használt bizonyos szavakat. Tegyük fel valaki felkiált, ide a bökőt, hogy ez meg az. Senki sem nyúlkál késért. Vagy lehozom a csillagot, szivem asszonya nem mondja, hogy nincs kozmonauta végzettségem, liften is félek.
Viszont idehaza azok , akik Hellert nagyon nem szeretik, vagy kikben tudatosult , hogy nem kell szeretni, mert ő - pfúj, szóval angolul kevéssé tudó egyének, akikre sajnos gyermekkorukban nem könyvek potyogtak a falról, vagy a nekik szóló hirmüsorokat gyártó tv-k, leforditják maguknak,
tehetségük szerint, az anglus szavakat és müfelháborodnak, mert hogyis mert Heller válaszolni a morva szitkokra, miért is nem maradt itthon és csendben.....
szóval nekem ez jött le a fenti szófosásból.
És változatlanul tisztelem az idős tudóshölgyet, hogy van és volt bátorsága kitenni magát ennek a műbalhénak. Majd ha mindannyian a baloldalon vagy középen esetleg konzervativra fordulva is de a bayerektől nagyon közép felé ennyire bátrak leszünk és igényesek magunkkal szemben, akkor a vezirnek nem lesz se kétharmada se felese se...

Made 2011.03.05. 22:30:30

@mavo: Te sem vagy egy IQ bajnok az eddigi hozzászólásaid alapján!

Made 2011.03.05. 22:48:44

@preston: Előbb alaposabban olvasd el azt hogy ki mit ír és csak azután reagálj!

Made 2011.03.05. 22:51:55

@preston: Egyébként amit összehordtál az is felér egy kínzással .

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.03.06. 11:53:41

@politicus: ugyan ez nem a személyes vallomások helye és ideje, de elég sok elfoglaltságom volt tavaly óta (amiknek hála Istennek eredményeik is vannak). bocs, de nem tudok minden nap kommentelni - meg nem is akarok.

ettől még követem a közéleti szövegelést, az ittenit is. a Mandiner alapvetően szimpatikus, gondolatisága és hangneme is tetszik - általában. Bár hogy a jelenlegi kormányt komolyan és megalapozottan kritizálná? Maradjunk annyiban, hogy erről megoszlanak a vélemények.

ugyanakkor a kommentelés színvonala nagyon elkeserítő - az idejáró számtalan széljobbert meg masszív antiszemitát szinte már nem lehet elviselni.

emiatt szerintem egy mérsékeltebb jobbos orgánumnak kell annyi felelősséget vállalnia, hogy egy Morvai-Heller csata esetén azért nem foglal kapásból Heller ellen állást. Mégpedig egyrészt azért, mert Morvai jobbikos, Heller ellen még épp rágalmak jelentek meg mostanság. Emellett (és ez a lényeg) a szituban sem csak Heller volt hülye. Ráadásul a Hír TV direkte félrefordította őt.

Szóval nem szabadna ilyen torz értelmezésekkel tovább szítani az indulatokat. Bocs, de ez nálam elvárás.

Erre válaszként jön KK és TT udvarias és elegáns faszkalapozása.

Kellemes vasárnapot Nektek is!

observer61 2011.03.06. 13:34:07

Szogezzunk le par tenyt!!

A fidesz altal szervezett bunozok megtamadtak az MTV szekhazat. A rendorok mentek es megprobaltak megvedeni, mert ez a feladatuk.
(Ahogy a fidesz is elvarna ma a rendorsegtol, hogy ha bunozok megtamadnak egy kormanyzati epuletet, akkor a rendorseg vonuljon ki es vedje meg!!)

Nos, akkor mi a gond?

1. Hogy a fidesz szervezett egy kormanyzati epulet elleni tamadast? (Heteken-honapokon kersztul hergelte az embereket a Kossuth teren, az osszes fidesz vezeto felszolalasaval...)
2. Hogy nem ugy sult el az MTV ostrom, ahogy terveztek, mert a csocselek kicsuszott a fidesz iranyitasa alol?
3. Hogy a fidesz meg volt gyozodve, hogy idokozi valasztasok lesznek es azonnal mindenki amnesztiat kap? Ez meg nem igy lett?

Hat bizony, a fidesz alaposan elszamitotta magat akkor es most is ezt teszi mert arroganciaja nem engedi, hogy elismerjek, hogy masnak lehet mas velemenye, mint nekik.

Mondanam, hogy csak igy tovabb, mert ezzel megalapozzak a kovetkezo valasztasokon a vereseguket, csak sajnos ebbe a politikaba kozben teljesen belerokkan az orszag!!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.03.07. 02:37:33

@observer61:

A Fidesz sehol sem volt szeptember 18-án - sokkal később építettek saját színpadot a tér jobb szélére -, ráadásul köztudott, hogy az MTV-hez Toroczkai László hívta a tömeget, így személyesen őt tartom felelősnek azért, ami a tüntetők részéről történt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.07. 09:06:36

@observer61: Szögezzünk le egy tényt: az elefántok hüllők!

longlife · http://testepitescsakitt.blog.hu 2011.03.07. 09:51:03

Innentől kezdve, a HELLer ágnes elmehet a pokolba. Nevetséges az, hogy ezt Uniós szinten ennyire leszarják. Akkor miért nem ült össze ez a bizottság? Van pofájuk ezeknek liberálisnak nevezni magukat???

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.03.07. 10:00:21

@longlife: Összeült akkor is.
Mondjuk arra nem emlékszem, hogy Cohn a grün paprikafejjel ordítozott volna Gyurcsánnyal a jogtiprások miatt.
De hát ez már csak egy ilyen játék.

Made 2011.03.07. 10:28:17

Heller Ágnes igenis megdolgozott a millióiért, tegnap meg is köszönték neki az Mszp-sek, sőt nőnapi ajándékul még egy pár millióval "megkenték".Ezt a nőt megértem, hogy pénzért eladta a lelkét az ö.....,de Garas Dezső színművészt?...Minden elismerésem Kovács Kati énekesnőé ,Ő nem fogadta el ettől a gyülevész társaságtól a kitüntetést.Mekkora különbség van ember és ember között.

casio 2011.03.09. 10:27:55

"A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak szermélyes boldogulása így kívánja."

Alekszandr Iszajevics Szolzsenyicin

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.03.09. 10:45:50

@casio: felvilágosítalak, hogy ez az idézet nem igaz, nem írt soha ilyet Szolzsenyicin - bár kétségtelenül jól hangzik. ez egy magyar hamisítvány.
süti beállítások módosítása