Orbán-csomag? Megszorítás? Takarékosság?
2011. január 21. írta: TuRuL_2k2

Orbán-csomag? Megszorítás? Takarékosság?

  Már amikor a Vastagbőrön megjelent a gázár- és távhőtámogatások átalakításáról szóló poszt, akkor akartam írni arról, hogy ez remélhetőleg annak a jele, hogy a kormány belekezd a költségvetés kiadási oldalának rendbeszedésébe is. A fűtéstámogatás kiterjesztése a gáz és a távhő mellett egyéb energiahordozókra helyes lépés, a gázfogyasztás dotálására elköltött százmilliárdok egyrészt olyan energiahordozó fogyasztására ösztönöztek, amit szinte teljes egészében importból szerzünk be, és így kiszolgáltatottá teszi az országot, másrészt igazságtalanok voltak a mással fűtőkkel szemben. (Ennél már csak az lenne helyesebb, ha a fűtésre fordított támogatásokat inkább szigetelésre fordítaná az állam.) Még jobban helyeselhető döntés a jogosultak körének szűkítése: akinek jelentősebb vagyontárgya van, annál jogosan merül fel, hogy indokolt-e támogatást adni a fűtési költségeire.

  Aztán pár nappal később Orbán Viktor a Wall Street Journalnak beszélt arról, hogy a februárban bejelentendő kormányzati intézkedések a nyugdíjakat, a munkanélküli segélyeket, illetve a gyógyszerek és a közlekedés állami támogatását fogják érinteni. Mint mondta, vége a nagyvonalú és hosszan tartó szociális juttatások korának. Hogy ez pontosan mit jelent majd, azt néhány hét múlva megtudjuk, addig is megfogalmazhatjuk várakozásainkat, reményeinket (ahogy azt négy éve, reakciós kormányprogramunk megírásakor is tettük).

  A nyugdíjaknál várhatóan és remélhetően a korkedvezményes nyugdíjba vonulás, illetve a rokkantnyugdíjazás lehetőségeit szűkítik erőteljesen. Ez inkább hosszú távon segíti a nyugdíjkassza egyensúlyát, így kíváncsian várjuk, hogy a kormány ezen felül tesz-e más, jelentősebb konfliktussal járó lépéseket is azért, hogy a járulékbefizetések fedezzék a folyó nyugdíjkifizetéseket. Az is fontos kérdés, hogy mi lesz a befizetésekkel, lesz-e (ha más nem, legalább virtuális) egyéni nyugdíjszámla az állami pillérben. A nyugdíj-intézkedésekhez hasonlóan a munkanélküli ellátások szigorításánál is az lehet a fő érv és cél a költségvetési szempontokon túl, hogy erősebb legyen a motiváció a munkavégzésre (akár alkalmazottként, akár vállalkozóként), nagyobb legyen a munkaerő-kínálat. Kérdés, hogy a munkaerőpiac fel tudja-e majd szívni a többletet, lesz-e érdemi keresletbővülés.

  A BKV és a MÁV (és a Volán-társaságok egy részének) helyzetét elnézve a közösségi közlekedésben inkább a forrás-átcsoportosítás, mint a -kivonás lenne a szerencsés lépés. Régi vesszőparipánk az ingyenes utazásra jogosultak körének szűkítése: mindenki fizessen (ki többet, ki kevesebbet) a buszért, a vonatért, semmi sem indokolja, hogy a közlekedés alanyi jogon járó ingyenszolgáltatás legyen. A gyógyszertámogatások átalakításához tudunk a legkevesebbet hozzáfűzni, talán csak annyit, hogy a változtatásoknál messzemenően tekintettel kell lenni a hazai kutatás-fejlesztésben jelentős szerepet betöltő magyar gyógyszeripari vállalatok érdekeire.

  Az állami kiadások csökkentése ugyancsak érzékenyen érinthet nem egy társadalmi réteget. Az Alkotmánybíróság és a médiatörvény körüli hacacáré, a válságadók és Schmitt Pál nem különösebben hatották meg a választópolgárokat, még a januári felmérések szerint is gyakorlatilag hatástalanok voltak a pártok népszerűségére. Ez azzal együtt is szokatlan, hogy a közélet eseményeire rendszerint lomhán, késleltetve reagálnak a pártszimpátiák. Ha a kiadáscsökkentés szerkezetére vonatkozó feltételezéseink helyesek, akkor a kormánypártok egy komoly lépést tesznek az első Orbán-kormányt jellemző (és szívünknek kedves), az aktív társadalmi csoportokat ösztönző, az inaktívaknak ugyanakkor sérelmeket okozó, így népszerűségi áldozatokkal járó politika felé.

  Abban biztosak lehetünk, hogy a kiadáscsökkentést intenzív verbál-bozótharc kíséri majd, ami legalább annyira arról fog szólni, hogy akkor ez most megszorítás, neadjisten csomag-e, mint a tartalomról. A Fidesz 1998-ban, kormányra kerülését követően is húzott a nadrágszíjon, de mindig kerülte, hogy ezt megszorításnak nevezze. Ez most sem lesz másként: fideszes politikus szájából el nem fog hangzani semmi hasonló. Az LMP nyomja majd a Fidesz ellenzéki gyakorlatából is jól ismert megszorítás-mantrát (nagyon szociális alapállásból, talán némi költségvetési lelkiismerettel finomítva), a Jobbik meg a multik szekértolójának, a magyar emberek megsarcolójának bélyegzi majd a kormányt. És hogy mit csinál az MSZP? Természetesen megígéri, hogy mindent visszaad, amit a kormány elvett a zemberektől – a magánnyugdíjtól, a gázártámogatáson át, a Sláger Rádióig.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr102582283

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Széll Kálmán Terv: Mi van a csomagban? 2011.03.01. 13:33:32

  Amikor januárban a kormányzati takarékosság várható irányait (no meg az elmaradhatatlan csomag, nemcsomag, megszorítás, nemmegszorítás verbálbűvészkedést) boncolgattuk, a mai bejelentéseknek csak egy részét, a gyógyszerkasszára, a korkedvez...

Trackback: A WSJ-interjú kapcsán 2011.01.22. 11:24:34

Az elemzőknek tetszettek Orbán Viktor mondatai. Jelentem, nekem is. A Wall Street Journalnak adott másfél órás interjújában a miniszterelnök beszélt többek közt a deficitről, a különadókról, a forintárfolyamról és a jegybankról.Deficit-témában Orbán ki...

Trackback: Azért is alkotmányoznak 2011.01.22. 00:12:13

Forradalom van. Kétharmados, fülke- és ellenforradalom. Már csak az Alkotmány – kétharmados többséggel szemben gyönge – korlátai gátolják a tobzódó többség kiteljesülését.A társadalompolitikai tendenciák egyértelműek. És katasztrofálisak. A...

Trackback: Vessünk véget a pazarló párhuzamos fordításoknak! 2011.01.21. 10:29:01

Milliókért fordítottak magyarról magyarra – A Budapesti Rendőr-főkapitányság hűtlen kezelés megalapozott gyanújával nyomoz a filozófusbotrány ügyében. Olyan Platón-kötetek lefordítása és kiadása volt a Steiger Kornél nevéhez fűződő, 89 millió fo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keltafan 2011.01.21. 09:07:22

Alapvetően egyetértek a helyzetértékeléssel, leszámítva a tömegközlekedésről szóló részt. Szerintem abban van a jövő... No, nem a nyugdíjasok ingyenes utazási kedvezményében, hanem egy mind a minőségét, mind megfizetését (utazók) illetően vállalható szolgáltatásban.

Nem leszek túl népszerű, de szerintem a városi autókázást kellene megdrágítani (és abból a BKV-nak pántlikázni például a fővárosi költségvetésben).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.01.21. 09:14:54

Mar persze, ha tenyleg lesz kiigazitas es nem csak duma.

uk.reuters.com/article/idUKTRE70J4Q020110120
"(Reuters) - Investor concerns about soaring budget deficits in Europe may shift eastwards to Hungary and possibly Poland unless both countries back up one-off fiscal measures that have already unnerved economists with more durable reforms.

From the Baltics to the Black Sea, the European Union's eastern members are struggling to close fiscal gaps to avoid the type of market backlash that has driven bond yields to record highs on the euro zone's periphery.

So far they have largely sidestepped the turmoil, drawing strong portfolio flows from investors fleeing very low interest rates in the developed world in favour of higher yields.

But with the government in the region's biggest economy, Poland, eschewing fiscal cuts ahead of an autumn election, and Hungary's centre-right cabinet pursing a pro-growth strategy that rejects austerity, economists say risks are rising.

"For the time being markets are focussed on the troubles in the euro zone's periphery, and fiscal concerns in Eastern Europe - particularly in Poland - have slipped under the radar," said Neil Shearing, an economist at London-based Capital Economics.

"The risk is that if and when the market's attention shifts from Portugal, investors could start focus on those countries in the region that have so far talked a good game on fiscal austerity but yet to push through meaningful reforms.""

TG69 2011.01.21. 09:17:19

@Doomhammer: Lesz, mert nem tudjuk másként elkerülni a bóvli kategóriát.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.01.21. 09:22:32

@TG69:
"Lesz, mert nem tudjuk másként elkerülni a bóvli kategóriát. "

Ezt bontsuk ki. A hitelminositok kiadascsokkentest varnak, kulonben leminositenek. Vagyis ha ok azt HISZIK, hogy kiadascsokkentes tortent, akkor nem minositenek le.

Bontsam tovabb?

Keltafan 2011.01.21. 09:33:31

@TG69:
Szerintem, már a kutya sem foglalkozik a hitelminősítőkkel... A Moody's amikor rontott kettőt, esett három órán keresztül a forint (3 egységnyit az euróhoz képest), aztán fél nap alatt visszaerősödött ugyanoda.

A hitelminősítők magukat parodizálják Magyarország kapcsán --> nem hiszem, hogy fontos, hogy mit mondanak...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.01.21. 09:40:54

@Keltafan:
Azért ha az államkötvényeink átkerülnének a befektetésre-nem-ajánlott kategóriába, azt erősen megéreznénk.

X Y kronosz óra 2011.01.21. 09:50:32

@Keltafan:

Ismersz valami gyakorlatba ültethető technikát a városban ill. országúton felhasználható benzin megkülönböztetésére?

Keltafan 2011.01.21. 09:54:48

@TuRuL_2k2:
Nem vitatom: nem érdemes ezzel játszani, csupán azt gondolom, hogy van fontosabb szempont, mint a "hitelminősítőknek való megfelelés kényszere".

Amúgy elég érdekes helyzetet eredményezne, hogyha így történne, de kizártnak tartom, hogy Matolcsyék ne számoljanak vele.

Viszont a leminősítés az intézeteknek is kockázatos volna szerintem. Legalábbis Orbán nem szokott a levegőbe beszélni, és nyilván a befektetési boom-ot sem csak hasraütésszerűen mondta.

Fogalmam sincs, hogy a keleti feltörekvő országok vezetőivel vagy pl. - amit mondott kedden - a németekkel milyen háttértárgyalásokat folytat, de azt gondolom, hogy a személyes garanciavállalásra többet ad mondjuk egy kínai vagy egy katari befektető, mint a Standard vagy a Fitch-nél való besorolásra.

Keltafan 2011.01.21. 09:59:24

@X Y kronosz óra: Én a dugódíjra gondoltam, de nem akartam nagyon idekeverni, mert az tényleg (fő)városi hatáskörbe tartozik.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.01.21. 10:57:19

Nagy show lesz februárban, az már biztos.

Kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz "tökös" az Orbán-kormány, esetleg csak megint valami alibi-maszatolás lesz.

Ha tökösek lesznek, sok mindent megbocsájtanék nekik ...

karosszékely 2011.01.21. 10:58:57

Szép dolog a kiadáscsökkentés, szükséges, hasznos is. Viszont vannak még olyan területek a fentiek mellett, melyekre ráférne a racionalizálás. Például és mindenek előtt a felsőoktatás.

hellendar 2011.01.21. 11:03:07

Jó irányba indultak el, de a megpenditett intézkedések hozamának többszörösét is megtakarithatnák, ha végre hozzányulnának a pazarló-korrupt önkormányzati rendszerhez.
Fel kellene tenni a kérdést, kell-e nekünk ennyi önkormányzat, ennyi önkormányzati hivatalnok?
Tudom, ilyenkor mindig a "feladatokkal" jönnek, de, ha valaki járt már egy önkormányzatban, vagy van rálátása a belső viszonyaikra,akkor nagyon jól tudja, hogy annyi léhűtőt-ingyenélőt sehol nem látni, mnt ott egy kupacban.
Ha az önkormányzatok felét megszüntetnék, feladataikat átcsoportosítanák a maradókhoz,a naplopó hivatalnokaik felét szélnek eresztenék, akkor a borzasztó nagy ellenzéki műhisztériától leszámitva más baj nem lenne.
A megtakaritás viszont hatalmas lenne.
Éppúgy hozzányulhatnának a szintén pazarló állami hivatalnokhoz és állami vállalatokhoz.
Aztán jöhetne a kedvezmények nyirbálása, mint a posztban emlitett utazási. Nekem szimpatikus lenne, ha a teljesen igazságtalan és diszkriminativ távfűtési 5 %-os ÁFÁt is kilőnék, a panelban lakó miért kedveltebb az állam számára, mint, aki gázzal fűti saját maga a lakását?

VIII. Nagyapó 2011.01.21. 11:10:55

@hellendar:

Kérdés, tényleg az-e a fontos, hogy hány önkormányzat van, vagy inkább, hogy az egyes állami-önkormányzati feladatokat milyen szinten látják el?

Mert az utóbbiban azért mintha történt volna elmozdulás...

VIII. Nagyapó 2011.01.21. 11:14:01

@Keltafan:

Tömegközlekedésre a legtöbbet költjük a régióban, amennyire én tudom... Másrészt a MÁV-alkalmazottak száma alapján nehéz elhinni, hogy ne volnának jelentős tartalékok a rendszerben.

hellendar 2011.01.21. 11:15:05

Félreértettél, szintúgy a feladatátcsoportosítást említettem. A gond csak az, ha ennyi önkormányzat marad, akkor a feladatoktól függetlenül egy csomó, az állam és az adózók vérét szivó önkormányzati ember is megmarad óhatatlanul. A teljes átcsoportosítást és a önkorm szám csökkentést együtt kellene végezni, különben az önkorm lobby megöli az egész kezdeményezést.

qwertzu 2011.01.21. 11:22:17

@hellendar: Mert a magának fűtő lakossági fogyasztó olcsóbban kapja a gázt, mint az ipari fogyasztó távhőszolgáltató. Persze hülye egy helyzet az nyilvánvaló, így mindkét fél tud a másikra köpködni.

MAti 2011.01.21. 11:24:11

@hellendar: "Nekem szimpatikus lenne, ha a teljesen igazságtalan és diszkriminativ távfűtési 5 %-os ÁFÁt is kilőnék, a panelban lakó miért kedveltebb az állam számára, mint, aki gázzal fűti saját maga a lakását? "

Ennél pár centivel mélyebben van a probléma és a megoldása is.
Mert a panelban lakó távfűtő így is kb. 4x annyit fizet a fűtésért, mint én a konvektorral. És a panelekben tudtommal nem nagyon tudsz szabadulni a távfűtéstől. Márpedig ott laknak sokan.

Valahogy azt kellene átgondolni, hogy ezzel mit lehet tenni; és itt nem biztos, hogy a távfűtés további drágulása a megoldás.
Az ösztönző tud lenni azok számára, akik tudnak váltani - de tipikusan itt nem ez a helyzet.

A dráguló benzin talán sokakat átnevelne a tömegközlekedésre, mert ők megtehetik (bár lenne sok más érdekes hatása is).

gézukácska 2011.01.21. 11:33:37

@Keltafan:
"Orbán nem szokott a levegőbe beszélni"

:)

Te eddig mit néztél? Cseh 2-t ?

hellendar 2011.01.21. 11:34:36

@qwertzu: Lehet, én tudom rosszul, de azt kapcsolt termelésben állitják elő, melynek a gázára alacsonyabb, ráadásul a mellékesben termelt villanyt is át kell venni.
A támogatás inkább politikai indittatású volt, a sok százezer panellakó szavazatát próbálta igy megvenni a régi kormány.

hellendar 2011.01.21. 11:38:46

@Képfényező: Le lehet válni a távfűtésről. Az más kérdés, hogy általában csórók laknak ott, akiknek nehezebb kifizetniük a rezsit.
Csak a példánál maradna, ha ven egy 20 éves x litert fogyasztó autód, ami a munkádhoz elengedhetetlen (mondjuk furgon), akkor az állam az ebbe tankolt benzin áfáját sem csökkenti ötödére az x/2 litert fogyasztó furgonokéhoz képest szociális alapon.

Bloodscalp 2011.01.21. 11:47:40

@TuRuL_2k2: bozótharcos, ez a csata is elindult:)

lugger 2011.01.21. 12:15:25

A harmadik köztársaság a végét járja. Magától fog összedőlni, mert már most recseg-ropog az egész! Nem csak politikailag, hanem gazdaságilag is megásták a sírját. Úgy kezdődik, hogy kárpótlás, privatizáció, stb...
De nem kell aggódni, majd jön helyette más...
1.000.000. munkahely? Szociális segélyek közmunkáért? Már kezdem érteni. Mehetnénk útkaparónak havi harmincért, amíg a polgárinak csúfolt elit jóllakik a jól menő vállalkozásaiba visszaosztásosan kiosztott Széchenyi Terves 1100 milliárdból, persze csak miután ingyen kiáztatta a valagát az első körben ('98-2002) Fidesz-hotelek wellness fürdőiben.
Egy gazdaság alfája és omegája az adórendszer.
Azt pedig már az elején, a legelején elrontották...
Ugyanis nem a polgárokkal kellene megfizettetni a politikusok érthetetlen baklövéseit és pénzmosásait.
Ezért csal mindenki adót, ahol tud.
Az embereket pedig nem lehet felelőtlenül, ész nélkül kialakított adórendszerrel falhoz állítani.

Ennek az országnak a vezetői olyanok, mint az ómenben a kisgyerek. A saját kedvük szerint hülyék vagy gonoszak. Ti meg szavaztatok...

Véleményem szerint ezt nem lehet, és nem is érdemes így ebben a formában folytatni.
Minimálbér, Szja, ezekkel kellene kezdeni...
Nem beszélve régi témákról mint tényleges elszámoltatás, kárrendezés, és konszolidáció...

Ha a lakáshitelek/rezsitartozások bedőlnek, meglátjátok mi lesz!

A tömeg a Kossuth Teret szarja majd tele első körben...

fogash 2011.01.21. 12:15:54

@Képfényező: "Mert a panelban lakó távfűtő így is kb. 4x annyit fizet a fűtésért, mint én a konvektorral. "

És ki nem sz*ja le? A kenyeret mér nem kapja olcsóbban a panellakó? Ha az én házamban villanyfűtés lenne, ami ugye tiszta-kényelmes, mint a panelben a távhő, akkor én is 4x annyit fizetnék, mint most a gázfűtésért.

A távhőről le lehet válni.

A panelt is lehet hőszigetelni. Lehet bele szigetelt ablakokat tenni, hogy kevesebb energia kelljen a fűtéséhez.

A panelben is lehet a hőmérsékletet szabályozni. Miért van az, hogy okt15től ápr15ig - nyitott ablakok mellett is - konstans 28fok van egy nyolcadik emeleti panelben? Én otthon 20 fokra fűtök, mert elég. Ha nem, akkor begyújtom a kandallót FÁVAL, és felmegy
22-23ra a nappali. De csak az.

A lakás hőmennyiségét lehet MÉRNI és a tényleges fogyasztást lehet számlázni. A technológia adott, csak senki nem használja.

Ezek után miért az én adómból fizetjük a panellakók PAZARLÓAN melegen tartását?! Csak mert ők sokan vannak és olcsón (?) megvehető a szavazatuk?

Gandalf Garaboncias 2011.01.21. 12:17:30

A legutóbbi sajtóértesülések szerint a 600 milliárdos megtakarítást 3 évre osztanák szét. Azért ez így lehet, hogy kevés lesz a "Birodalomnak" (copyright by Tirpák-blog).

medve2 2011.01.21. 12:18:54

Én úgy gondolom, ha a kiadáscsökkentés kellőképen meg lesz magyarázva és lesznek gazdasági eredményei, nem fog negatívan hatni a kutatásokra. Nem a kiadáscsökkentésnek szokott következménye lenni, hanem egy olyan kormányzati politikának, melynek nem látják értelmét.

fogash 2011.01.21. 12:19:59

@lugger: TE konkrétan mennyi adót fizettél 2010ben (a 2009es jövedelmed után?!). Várj, kitalálom: kevesebb, mint 100.000 forintot, ugye?

Keltafan 2011.01.21. 12:28:43

@gézukácska: Hm, jogos...
Akkor inkább úgy fogalmaznék, hogy ilyen bizonyossággal nem jelentené ki, hogy "befektetési boom" jön, hogyha nem lenne mögötte valami (tárgyalások, stb.)... Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy megnyered a lottót holnap. Csak akkor lehetsz ennyire biztos benne, hogyha kitöltötted a majdnem 44 millió szelvényt... Egyébként?

kerusz 2011.01.21. 12:32:21

@hellendar: Aludtál az elmúlt 7 hónapban?

VIII. Nagyapó 2011.01.21. 12:37:31

@Pisti, az aragorn:

Nekem az Index cikket olvasva erősen úgy tűnt, hogy szimplán megint nem fogalmazott egyértelműen az államtitkár, az újságíró vagy aki az ajánlót írta - és arról beszélhetett, hogy idén 200-250, majd a következő két évben _további_ 400 mrd kiadáscsökkentésről lehetett szó.

(Már csak azért is, mert valószínűtlen, hogy idén többet vágnának, mint jövőre...)

Remélem, igazam van.

Zoli 29 2011.01.21. 12:40:47

A legutóbbi államtitkári nyilatkozat sajnos már puhult Orbán DJ-interjújához képest; most már csak arról van szó, hogy 2014-ig összességében takarítanak meg 600-660 milliárdot (ezt pontosan nem is értem), aminek ráadásul csak a kétharmada lesz kiadás-oldali intézkedés, a nyugdíjrendszert már szóba sem hozta, és valami "zöldadó" kivetését is kilátásba helyezte, aminek a reálgazdaság valószínűleg nem fog örülni.
www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110119-natran-roland-hatszaz-milliardot-takaritana-meg-a-kormany-2014ig.html

orient 2011.01.21. 12:45:05

Először nagyon örültem a reform híreknek. BE sem jelentették már felhígult. Nem 600-800 milliárd, csak 200-300 évente, mégsem nyúlnak hozzá a már megállapított segélyekhez és egyéb ingyenélésre késztető juttatásokhoz. Nemhogy leépítenének a túlfoglalkoztatott közszférából hanem még inkább ösztönzik a felvételt és bővitik a 800ezer közalkalmazott számát, mikor fele annyi is elég lenne. Nem lesz itt semmi csak dumálás. Közben Orbán beszédet tartott arról, hogy a sok felelőtlen EU-s ország miatt akik elkerülik a STRUKTURÁLIS REFORMOKAT a jól teljesítők fizetik meg. Németek bólogattak rendesen. Magyarország óriási reformokat tudott eddig felmutatni. megvonták a 13. havi nyugdíjat ami máshol nincs is, nem is volt (csak Görögországban, ott is tart...) és egyéb olyan dolgokat vágtak meg, amik nem is léteztek nálunk sokkal gazdagabb országokban. Erre büszkék lehetünk, de semmi sem változik. Önkormányzati és államigazgatási rendszer pazarló és 1000 milliárdok folynak ki évente (többszöröse a bank-multi és minden más válságadónak...), emberek 55-58 évesen elmennek nyugdíjba, aki nem az rokkantra megy (800 ezer rokkant) és maradnak akik gyerekeket gyártanak segélyért munka helyett. Gyes 3 év amire nincs példa sehol az EU-ban. Természetesen ehhez semmihez sem kell hozzányúlni mind úgy jó ahogy van, ezért kell elvenni a magánnyugdíjunkat. Jó ez így mind, éljük fel a pénzeket majd 3 éven belül lehet megint kenni mindent a multikra, bankokra, zsidókra, és úgy általában az egész világra aki mind az ellenségünk és mindenki Magyarországot fosztja ki a világon, és nem a szociális rendszerünk olyan mintha annyi olajunk lenne mint Szaúd-Arábiának és Katarnak együttvéve.

gentry 2011.01.21. 12:50:42

Nem vagyok nagy híve kormányunknak, viszont ez a kiadáscsökkentés tetszik. Végre egy jobbos program! Ugyanis a Fidesz évek óta baloldalibb volt a szociknál, ami nagyon nem tetszett. Szóval a gazdaságban jó pontot kapott tőlem a Fidesz, ha megszabadulnának a KDNP-től és a tőlük jövő marhaságoktól, még akár szerethetőek is lennének.

abaka 2011.01.21. 12:50:53

@Keltafan: "Legalábbis Orbán nem szokott a levegőbe beszélni, és nyilván a befektetési boom-ot sem csak hasraütésszerűen mondta."

Nem, hanem egyertelmu hazugsagkent. Ha egy kicsit is ert ahhoz, amirol beszelt, akkor tudja, hogy az elmult 20 evben nem volt ilyen alacsony a Mo-ra befekttesi hajlandosag nyugaton.

"de azt gondolom, hogy a személyes garanciavállalásra többet ad mondjuk egy kínai vagy egy katari befektető, mint a Standard vagy a Fitch-nél való besorolásra."

Hat a katari vagy kinai befektetot nem tudom, de a nemet es holland befektetesi/nyugdij alapok (es ne felejtsd, hogy a nemet alapok a magyar allamkotvenyek legnagyobb kulfoldi befektetoi) semmikepp sem. Foleg, mert a szabalyzatuk nem azt rogziti, mibe fektethetnek attol fuggoen, amit Orban mond, hanem azt, hogy mibe a hitelminositok besorolasaitol fuggoen. Ketto, Orban egyre hiteltelenebbe valik legalabbis, ami a nyugati befektetoket illeti (Matolcsyrol ne is beszeljunk).

abaka 2011.01.21. 12:52:27

@gentry: Ha szerethetoek nem is, de vallalhatoak es meg inkabb eredmenyesek igen.

Nem Moby 2011.01.21. 13:00:43

Van egy haverom, aki panelban lakik. A meleg vízért ugye általány díjat fizet. Neki az a fürdési szokása, hogy onnantól kezdve, hogy belép a fürdőszobába egészen addig, amíg kilép onnan felöltözve folyamatosan folyatja a meleg vizet. Amikor megdöbbenve kérdeztem, hogy ezt mégis miért az volt a válasza, hogy nem kerül többe szóval megteheti. NEKI nem kerül többe.

KG2000 2011.01.21. 13:04:02

"Régi vesszőparipánk az ingyenes utazásra jogosultak körének szűkítése: mindenki fizessen (ki többet, ki kevesebbet) a buszért, a vonatért, semmi sem indokolja, hogy a közlekedés alanyi jogon járó ingyenszolgáltatás legyen. "

Csakhogy Horn Gyula él és élni fog. Meg a sok-sok legjobb tanítványí, úgymint Gyurcsány és tsai.

sajtos pogi 2011.01.21. 13:06:44

Rendőrök, katonák, tűzoltók ne mehessenek 40 éves koruk körül nyugdíjba.
Főleg ne havi 120-150 ezerért.
Hosszútávon kurva sokba kerülnek. Nem rossz juttatás, no stressz. Jó eséllyel fognak akár 80-85 éves korukig élni.

abaka 2011.01.21. 13:07:32

@Nem Moby: Nekem is egy haveromeknal allando 26 fok van a haz osszes lakasaban, mert nem mukodnek a homerseklet szabalyzo csapok. Bar dog melege van mindenkinek, inkabb szelloztetnek telen is, minthogy megcsinaltatna valaki, mert ugye altalany dijnal nem szamit...

orient 2011.01.21. 13:14:10

@sajtos pogi: Vagy legalábbis tegyék át őket a frontról irodai munkára. Nekem van ismerősöm aki 40 körül ment el mint katona, és röhögve mesélte, hogy 250 felett kap nyugdíjat (40 körül) és életében fegyvert sem látott. Egész életében M. honvédség irodai munkáján volt, sosem fronton vagy bárhol ahol veszély lenne. Megérdemli a korai nyugdíjat és ekkora juttatást. És ő hőbörgött a legjobban mikor megvonták a 13. havi nyugdíjat. Ő bizony megdolgozott érte, nem én akinek a fizetése fele ment az államhoz az ilyenek miatt..

Apafarkas 2011.01.21. 13:18:32

@fogash: Azért olcsóbb a távfűtés, mert az azt használók egy társadalmilag többé-kevésbé homogén csoportot alkotnak, akiket könnyű ezzel pozitívan hangolni egy adott politikai csoportosulás iránt, hogy majd arra szavazzanak.
Másodjára sok helyen nincs meg a technikai feltétele sem a leválásnak, vagy olyan összeget kérnek érte, hogy az nem éri meg.
Harmadszorra azért mert megtehetik. Te úgyis többet fizetsz, hát fussa ;-)

Nem Moby 2011.01.21. 13:19:22

@abaka: Sajnos ez az általános mentalitás, hogy ha valami általánydíj, akkor nyugodtan lehet pazarolni. Meg kéne szüntetni az általánydíjakat és akkor sokat spórolnánk

devuscka 2011.01.21. 13:39:48

@orient:
"Gyes 3 év amire nincs példa sehol az EU-ban."
Nincs ? Lehet, de:

"Ennek a gyesre fordított kiadások csökkentésén túl rengeteg haszna is volna: Magyarország a nők foglalkoztatottságában is rendkívül rosszul áll, a kisgyermekes anyák foglalkoztatási aránya pedig nálunk a legkisebb. Az anyák átlagosan négy évig vannak távol a munkától (két gyereknél 5 és fél évig), a visszatéréskor ezért 10 százalékkal kisebb fizetésre számíthatnak, hiszen leértékelődik a tudásuk. Sokszor pedig esély sincs arra, hogy a munkahelyre visszavételt kikényszerítsék, hiszen ennyi idő alatt a munkahely megszűnik, a munkakör átalakul."
-
"Mindenesetre, ha egy évvel lecsökkentjük a gyes idejét, akkor ezek a családok átkerülnek egy másik rendszerbe, segélyt kell nekik adni, azaz ráfordításban ugyanott vagyunk. "Nem arról van szó, hogy nem akarnak dolgozni, hanem nem tudnak. Nincs részmunka, távmunka, nincs megfelelő képzettségük. Évente sok milliárd forint megy ún. aktív foglalkoztatáspolitikai programokra, képzésekre is. Hol vannak azok az elemzések, amelyek ezek hatékonyságát vizsgálják? "
www.magyarnarancs.hu/index.php?gcPage=/public/hirek/hir.php&id=16312

Ma ez a gyakori! Nincs hova visszamenni. Még gyes mellett sem.
Amúgy sem olyan nagy összeg a gyes. (1 gyermek után 2011-ben is változatlan, bruttó 28.500 Ft/hó. www.logsped.hu/gyes_2011.htm)
Egy gyes-es kismama nem megy munkanélkülinek -és még addig is kevésbé stresszes.
Olyan könnyű kibicként 'okosnak' lenni - Magának nincs fogyatékos és árva rokona, sem özvegy ismerőse, sem munkanélküli a családjában?. Figja sincs a társadalmi szolidaritásról? Magának biztos bejött a 'nagyajólét'. Ja, mert a 'gyes' az oka itt mindennek.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.01.21. 13:40:32

Azt hiszem, a választások óta várunk "valamire". Hol a második forduló, hol a köztársasági elnök választás, hol az önkormányzati választás miatt nem mondtak semmit.

Volt 29 pont, annak a teljesüléséről sincs semmi hír. Eszeveszettül hasonlít Gyurcsány sohasem teljesülő pontjaira. Annak is csak a behajtás része ment.

Most éppen ettől a "csomagtól" várunk valamit, ami 600Mrd, de már gyorsan fel is puhult 3 évre.

Bell & Sebastian 2011.01.21. 13:48:22

Gyurcsány föladta a csomagját és tűkön ül, mikor kézbesítik már? Hogy verné ki a csengőfrász az ilyet!

Csak megjegyzem, az önkormányzati reformot nemhogy belengették, elő is készítették - német mintára. Na kik voltak? (2002 -)

Ki állított elő 800.000 TSZ -invalídust (leszázalékolás 60e - 300e Ft/db), akik többsége amúgy svarcban dolgozik, például céget vezet más nevén, vagy felolvas egy német maminak?

A cigá..., párdony, lumpen tenyésztést 1,5 millióra, ki emelte kormányprogram szintjére?

Jókora aknák ezek, aki elásta őket, türelmetlenül várja a robbanásukat. Sajnos szabadlábon.

egy maréknyi dollár 2011.01.21. 14:04:06

Orbán Viktor szokásos puffogó frázisai azt sugallják,hogy Magyarországon az emberek nem tudnak mit csinálni jó dolgukban.Holott három millióan élnek a létminimumon.
Nem a több milliárdos végkielégítések és színlelt szerződések,hanem a felelőtlenül(és ingyen) utazgató 65 éven felüliek teszik tönkre a közlekedési vállalatokat.
Az ötszázezer munkanélküli vígan lazsál,eszük ágában sincs állást keresni,hiszen fényűzően élhetnek évekig a havi 50-60ezer forintos nagylelkű juttatásból.
Gondolkoztam rajta, hogy '95-ben Bokros Lajos hasonló jellegű csomagja miért járt sikerrel.Arra a következtetésre jutottam, hogy azért, mert az akkor ily módon bekaszált pénzt még nem lopták el.Legalábbis nem mindet.Amit most beszednek,abból létrehozzák például a Konszolidációs Koordinációs Testületet(egészségügy),a Médiafigyelő Csoportokat,a Duna fölött k a n y a r g ó gyalogos-hidat.Jut belőle ipamnak,napamnak,uramnak,bátyámnak.
Félreértés ne essék, ugyanezt csinálta az előző kormány is,de hát pont azért lett leváltva, nem?
Itt virít előttem 3 méterre a nenyi(munkahely);elérzékenyülök,hacsak rápillantok.
Közös jövőnk tartóoszlopai egyre szilárdulnak.

orient 2011.01.21. 14:08:10

@devuscka: "Magának nincs fogyatékos és árva rokona, sem özvegy ismerőse, sem munkanélküli a családjában?. Figja sincs a társadalmi szolidaritásról? Magának biztos bejött a 'nagyajólét'. Ja, mert a 'gyes' az oka itt mindennek. "

1. Ne magázz nem vagyok én Orbán Viktor.
2. Aki árva, özvegy , fogyatékos vagy más képen rászorult azzal szemben van szociális érzékem, kapjon rendes juttatást. Csak sajnos a segélyen lévők 80% nem rászorult. Egyszerűen egészséges, ingyenélő, munkaképes emberekről van szó., de munka helyett az én adómból élnek. Ezzel van a bajom, ne fordítsd ki a szavaimat.

Én vagyok az a generáció akit az Orbánnak meg kéne fogni családalapításra mint 30 feletti nős férfi, és nem vállalok gyereket. Van munkám, mindig is volt, boldog házasságom, de nem akarok olyan országba gyereket vállalni ahol mások elveszik majd tőle, mert én szarrá dolgozom magam akkor sem tudom eltartani és felnevelni rendesen mert azokat kell támogatni akik idézem: "szegény mi lesz ha nem talál munkát szerencsétlen...". Elárulom mi lesz: magasan SZAROK RÁ. Vége a kádári szocializmusnak ahol az embereket sajnálati alapon, nincs munkája alapon ingyen élésre ösztönzünk. Nincs munka, érdekes én mindig találok, feleségem is. Kidolgozzuk a belünket több mint 10 éve és lehet nem álommunka de találunk. Hangsúly az akaraton van. Lehet az egészséges segélyen élőknek 10% valóban nem talál munkát, azonban a 90%-ának annyira kényelmes ez a helyzet hogy nem is akar. Ezért fizetek én és másik 2 millió munkavállaló, hogy 8 millió ingyen élhessen, mert lusta dolgozni. Barátom, ha svájc és skandináv országok nem engedhetnek meg maguknak ilyen tág szociális réteget akkor mi hogyan????(nem összeget, hanem réteget)

Az lenne a jó ha minden egészséges, munkaképes embertől megvonnának minden segélyt, és a maradék VALÓBAN RÁSZORULÓ ÖZVEGY, FOGYATÉKOS, ÁRVA, BETEG (akiket te is említettél) meg emeljék többszörösére a juttatását. Egy szavam se lenne mert azok valóban megérdemelnék, hogy valóban jól és gondtalanul éljenek anyagilag, ha már van más sok bajuk mellette. Azonban pont a sok ingyenélő álrokkant miatt él a valóban rászorult is a létminimumon. Nem lenne mindenkinek jobb így, ha már szociális érzékenységet emlegetünk? Sokkal jobb lenne annak a pár százezer valóban rászorultnak rendes pénzt küldeni (mint nyugat Európában) és a maradék "mi lesz ha nem talál munkát" milliókat meg szépen elhajtjuk dolgozni. Aki nem dolgozik ne is egyék, mondja egy bölcs könyv...

jozicsenko 2011.01.21. 14:21:55

@Doomhammer: kénytelenek lépni

orbánnak qrvára nem nézik el mindazt, amit gyurcsány megtehetett: ha februárban nem lépnek egy iszonyat keményet (amivel belegázolnak a nyugdíjasok és a rokkantak lelkébe/pénztárcájába), akkor jöhet a 350es euró

amiben az a szép, hogy pl a tényleges valódi öregségi nyugdíjasok 100e Ft-os átlagnyugdíjat kapnak - míg a náluk fiatalabbak 150-160e Ft-os átlagnyugdíjjal rohangálnak. ha ezt az utóbbit a felére vágnák vssza, akkor a ny-i elemzők értékelnék. meg persze az mszp, a nyugdíjasholocausttal...

orient 2011.01.21. 14:29:22

@Bell & Sebastian: Na pont ezekről beszélek én is. Remélem ezt valakinek lesz vér a tökében helyretenni!

orient 2011.01.21. 14:32:07

@Bell & Sebastian: Na pont ezekről beszélek én is. Remélem ezt valakinek lesz vér a tökében helyretenni!

jocóka 2011.01.21. 14:32:48

@fogash: a távhőről a legtöbb helyen _nem_lehet_leválni. Nem azért, mert technikailag nem lehetséges, hanem mert az önkormányzat nem engedi, hiszen mi lenne akkor a fidesz-közeli nagyvállalkozó által felhúzott és üzemeltetett csili-vili új gázmotoros erőművek kihasználtságával? Az egyedi mérők, és a szigetelés jó megoldás lenne, de szinte minden házban van egy-két olyan lakó, aki leszavazza, mert ő nem akar erre költeni, és ha nincs meg a 100%, akkor bizony nem lesz szigetelés.

És akkor most demagóg leszek:
Vajon miért kell ennek az országnak 3200 db önkormányzat, amikor Nagy-Britanniában a 60-70 millió lakosnak elég néhány száz? Vajon miért utazik az emberek 90%-a (nem elírás!) valamilyen kedvezménnyel a MÁV és a Volán járatain? Vajon a vasutas egész családja miért kap ingyen bérletet? A pék felesége talán ingyen kenyeret kap a boltban csak azért, mert a férje a sütőiparban dolgozik? Vajon mért kellett újranyitni a falusi kispostákat, fűteni az épületeket, alkalmazottat tartani a napi 1-2 órányi nyitvatartásért, amikor a mobilposta házhoz vitte/felvette a leveleket, így meg a nyugdíjas Mari néni utazhat a szomszéd faluba (ingyen persze) feladni a leveleit? Vajon miért kell évi több milliárddal támogatni az erdélyi magyar egyetemet, amikor az ELTÉn inkább nem tartanak vizsgát a két ünnep között, hogy ne kelljen fűteni az épületet, és ne nőjön a több százmilliós adóssága? A Magyarországon működő német, osztrák, szlovák, stb. iskolák hogy tudnak anyaországbeli állami támogatás nélkül (a magyar iskoláknál) jobban működni? Miért van az, hogy nálunk a 2 éves gyest vissza kell emelni 3 évre, amikor a (nálunk nyilván rosszabbul élő) Svédországban és Dániában egy-két hónap csak a gyes, hogy a nők minél előbb újra munkába állhassanak, kereshessenek, és adózhassanak? Nálunk bezzeg tudok olyan esetről, hogy egy irodában dolgozó nő 10 éve(!) elment gyesre, már a negyedik gyerekét szüli, kirúgni nem lehet persze, de a munkakörébe nem vehetnek fel új embert, mert nincs rá keret, a munkáját persze senki nem végzi el... És vajon miért van az, hogy egyes egyének megélnek abból (jobban, mint a dolgozó, adózó állampolgárok), hogy ész nélkül gyártják a kölköket...?

Na ennyit a magyar állam pazarlásáról, pedig a sort még hosszan lehetne folytatni...

jozicsenko 2011.01.21. 14:35:50

@orient:
@lugger:
@devuscka: az a gond, tudod, hogy a szoclib dumával minket, adófizetőket bélyegeznek nácinak

mert elegem van a társ-i szolidaritásból

"lószart mama!", hogy klasszikust idézzek!

ismerek embereket (rokon), akik rokkantan, ténylegesen betegen mennek és harcolnak, hogy bekerülhessenek a város egyetlen olyan helyére, ahol rokkantakat alkalmaznak - vagyis rokkantsegély mellett, legálisan próbálnak dolgozni, részmunkaidőben: nyomorékok, vakok, iszonyat mit meg nem tesznek érte: le a kalappal elöttük.

s akkor ki fingatta meg őket a legjobban? bajnai, a társadalmi szolidaritás bajnoka: a 2009es évre tervezett egész éves összeget anno a harmadára vágták le, az ott dolgozókat tömegével dobták utcára, mert pesten megspóroltak rajtuk 10 mrd Ft-ot

a társadalmi szolidaritással tele van a pallás: nem vagyok hajlandó szolidáris lenni 40 éves rendőrmenekültekkel, akik tanácsadásból, magánnyomozásból többet keresnek, mint én itt, munkában - miközben szegény elesett, rászoruló kisnyugdíjasok többet visznek haza nyugdíjban, mint én nettóban...

orient 2011.01.21. 14:42:06

@jocóka: pont ezt írtam le én is és megkaptam megkora szívtelen rohadék vagyok. Csak hát az emberek nem bírnak elszakadni a kádári beidegződésektől amiket a kommentetdben kifejtettél. Értem én, hogy nehéz visszamenni dolgozni gyes után, azonban ha 2 évről, 3 -ra emeljük akkor lehetetlen lesz nem még nehéz. Simán kéne max. 12-14 hónap gyes és viszlát. Menni vissza dolgozni mert 1 év után még simán visszatalál a piacra akárki, 3 év után soha. De a dilettáns kollégáknak akik itt szapulnak persze van mire rázni az öklüket mert életükben nem dolgoztak, nem adóztak és jó az adózok pénzén lebzselni. (vagy ahogy apám mondta rég, más pö@sével a csalánt verni...)

Ha dolgoznának, adóznának, nem írnának ekkora baromságokat, mert tudnák milyen érzés a vért izzadt munka után megkapni a fizetési csekket és látni , hogy a nagy része máshoz megy aki otthon nézi az RTL klubbot.

jocóka 2011.01.21. 14:44:27

@orient: majd megszívják az ingyenélők, ha ezek a szívtelen rohadékok (mi) nem leszünk hajlandóak az ingyenélésüket fizetni...

devuscka 2011.01.21. 14:48:41

@orient:
na jó:
1. "A társadalomban betöltött szerep szerinti megszólítás és az ennek megfelelő magázás az, ami életünk nagy részében elvárt, s ezért kötelező. Ezért a szerepért mindenki megharcolt, tanult, felelős döntéseket hoz nap mint nap. Csak azért, mert ma mindenki tegeződik, ne sekélyesedjünk el mi is; legyen valami esemény, indok, közös ügy, ami kapcsán valóban úgy érezzük: azon túl, hogy egyidősek vagyunk, más is közrejátszik abban, hogy közel engedjük-e a másikat magunkhoz a közvetlenebb te megszólítással"

"A magázó, tehát a társadalmilag elfogadható kommunikálásban a magyar nyelv különbséget tesz az ön és a maga megszólító névmás között. Az ön a távolságtartó, tiszteletteljes, hivatalos, a maga a közelebb engedés (esetleg a lekezelés) szava. (Az egyetemi professzor például magázza a hallgatókat, azok viszont önözik a professzort.) "

www.eutipp.hu/print.phtml?cid=49909
vagy ha így jobb:webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:C9ikFSHqqFUJ:www.eutipp.hu/print.phtml%3Fcid%3D49909+magyar+szok%C3%A1s+mag%C3%A1z%C3%A1s&cd=4&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

De hát ezt, egy ma 30 éves, családot nem vállalótól miért is várnánk el, hogy tudja?
Lépjünk túl rajta.

2. "magasan SZAROK RÁ."- igazolja a az érzéketlenséget. Mindent a helyén kell vizsgálni, és mérlegelni.

rokkantnyugdíjasok: nyitott kapukat dönget!
www.privatbankar.hu/cikk/hircentrum/megnezi_a_kormany_rokkantak_e_a_rokkantnyugdijasok_40406
De hát olyan jó rugdosni bele abba aki tenni akar valamit. Biztos sok a tesztoszteron. relax. Javaslom gyerekgyártásra pazarolni. Nem tudja mit veszít.

jocóka 2011.01.21. 14:57:15

@devuscka: javíts ki ha tévedek, de gyes annak jár, aki dolgozott, ergo volt munkája. Ha mondjuk 3 hónapig lenne gyesen a kismama, akkor a munkáltatója nagy eséllyel visszavárná a munkahelyére, mert tud vele számolni. A kiesett időre pedig pótolhatná egy ideiglenes dolgozóval, vagy egy diákmelóssal, ha olyan az állás, de nem járna úgy, hogy ha anyuka úgy dönt, hogy még 2-3 gyereket bevállal, akkor évekig nem lesz, aki elvégezze a munkáját.

devuscka 2011.01.21. 15:07:54

@jozicsenko:
értelmi fogyatékos nem is létezik?
Ja, mert akiben szorul némi társadalmi szolidaritás, az csak 'szoclib' lehet.
Ez meg egyenlő: mszp+szdsz.(vagy mszp+lmp?) Hm. Ezen az oldalon még nem jártam, de kösz. hehe

@orient:
nem olvassa MANCS-ot, hiába teszem be.
(pedig találhatna önigazoló tételt is benne)
"A nemzetközi elemzésekből az derül ki, hogy a gyerek kognitív fejlődésének és érzelmi biztonságának árt, ha egyéves kora előtt megy vissza az anya dolgozni (Amerikában 3 hónap a szülési szabadság) - de hároméves kortól inkább az ártalmas, ha nincs kortársi közösségben a gyerek."
ha ezt összevetik a gyes és a előzőekben már általam bemásolt befektetések , ráköltések összesítésével . kivontak összeadtak . Valószínű így jöhetett ki, hogy egyenlőre többet hoz a konyhára aha marad a 3 év, mint amennyit jelen pillanatban vinne. Lesz még itt svéd modell - nyugdíjaknál is. Idő és eredményesség kérdése. 8 év 'szabadrablás' után csak kibírjuk.

orient 2011.01.21. 15:08:28

@devuscka: Köszönöm a kioktatást, nem vagyok retardált, de magázódhatunk, azonban az információközlés és véleménycsere egyik nagy akadálya a formalitás, erről meg másik millió tanulmány készült, de ezt nem várhatom el ÖNTŐL, ha már személyeskedik: egy személytől aki életében sokat nem dolgozott(közszféra nem számít mert ott 80% nem végez érdemi munkát-tisztelet a kivételnek...), viszont állam pénzén élt(rajtam és dolgozó rétegen) annál inkább. Nem 30 vagyok, 30 felettit írtam. Minden pontos adatomat nem fogom leírni ide mert nem a köz tárgya.

"magasan SZAROK RÁ."- igazolja a az érzéketlenséget. Mindent a helyén kell vizsgálni, és mérlegelni."

Nemrég kiszámoltam az adót amit befizettem kb. az elmúlt 14 évben. Tudja ÖN mennyi volt? Nem akarom leírni, de a sokadik lakásomat venném, hitel nélkül és lenne már egy focicsapatnyi gyerekem belőle. Ezzel szemben 50m2 lakom, igaz hitel nélkül, mert én addig takarózom amíg a takaróm ér. Ha ön is ennyit fizetett volna eddig be és közben látná a sok semmittevő EGÉSZSÉGES embert akik semmit sem csinálnak csak haszonélvezői ennek akkor ön sem tudna olyan finoman válogatni a szavakat maradjunk ennyiben.

A magafajtával pedig az a gond hogy elmerül 1-2 kiragadott szón, amiről képes bekezdéseket írni, de a lényegi pontokat amiket kiemeltem, és mondandóm 90%-t képezik persze elmegy mellette. Hogyan kéne visszaterelni az EGÉSZSÉGES MUNKAVÁLLALÓKAT A PIACRA (Igen mindet és igen akár a gyes rövidebbre vételével is) és hogyan támogatni a VALÓBAN rászorulókat helyette, és hogyan kéne végre egy kormánynak MO történelmében azt a réteget is támogatni aki az egész társadalmat a nyakukon viszik. Igen én szociálisan érzékeny vagyok a rászorulókra, akkor ÖN is legyen érzékeny arra, hogy a belem kidolgozom amit az állam szépen elvisz másoknak akik lusták dolgozni! És én mehetek nyugdíjba 67 évesen majd a jelenlegi tervek szerint ami simán lesz 70 addig. Nekem az kereken 50 év munkaviszony lesz. Ha Ön nyugdíjas akkor biztos szépen elment 55 évesen és már az is majdnem 40 év munkaviszony lehetett. Kérem Ön is legyen érzékeny a mi rétegünkkel kapcsolatban, ha nem akar 5 millió indián között élni 10 éven belül, mert rajtuk kívül másnak ma nem éri meg gyereket csinálni.

Bell & Sebastian 2011.01.21. 15:13:31

@orient: Szerintem Schmitt elkérte a szlovák receptet, akik a csehektől kérték, azok meg a németektől kapták.

Ha Orbán nem tesz bele cukrot-mézet a só helyett, pont jó lesz az ide is. Ha majd érzékeljük, hogy fellendülnek a bérek (nem csak Judapesten), akkor jó úton járunk.

Hogy mikor érünk oda? Ha megengedik. Alapvetően nem rajtunk múlik, a gyarmattartóinkon.

orient 2011.01.21. 15:18:09

@devuscka: Elnézést, ez nem jött át eddig. Megkérdőjelezem a 3 év jogosságát. Természetesen a legjobb az lenne ha a nő nem is dolgozna sosem és férfi egyedül eltartana egy családot. Ez lehetetlen. MArad a realitás. Én simán kiegyeznék azzal ha az ADÓM EU más országaival egyen szintű lenne, nem nagyságrendekkel nagyobb. Igen mert nyugodtan elküldeném a feleségem szülni, aki mondjuk megkapná felét a bejelentett bérének gyes formájában 1 évig, sokkal jobb lenne mint keveset kapni 3 évig, ami éhen döglésre sem elég. 1 év után visszamenne dolgozni és 2 év után jöhetne a következő. 1 év feletti gyerekre vigyázhatnak nagyszülők akik nyugdíjasok mind és szívesen rájuk bízom a gyermekem. (miért kell mindenkit állami segélyen eltartani egy gyerek körül? Nagyszülők, szülők...stb.) Mi foglalkoznánk vele eleget minden délután és hétvégén munka után.

És elárulom lesz gyerekem biztos, csak biztos nem ebben az országban, hanem ott ahol ezt megbecsülik majd. (bár a fidesz kitűzte ezt, hozzányúlni ők sem fognak semmihez és viszik szépen a Medgyessy , Gyurcsány, Bajnai vonalat) éljen az ingyenélők szavazata mindenek felett!

jozicsenko 2011.01.21. 15:22:32

@devuscka: tudod az általad leírt gondolkodás vitt oda, hogy a pártok számára fontosabbak az inaktívak, mint az adófizetők

mintha nem mi tartanánk el az országot

s ne merj azzal jönni, hogy hát a nyugdíjas meg felépítette az országot, mert lowfast! ugyanis a valódi öregségi nyugdíjasból van kb 1,6millió, míg 3 millióan kapnak apanázst!

ugyanis most a banda kevesebb mint fele qrvára nem szolgál rá!!! az értelmi fogyatékosokat meg nem kell emlegetni: ahogyan írtam, van rálátásom a dolgokra

s azt is tudom, hogy külön iparág jött létre, hogy kispénzért (=az első fizet, a többi már zsarolja a dokit) bolondnak mondják az embert - na ezeket tenném be 1-2 hónapra a zártosztályra: ha tényleg bolond, kapjon segélyt -ha viszont kamugép, akkor akkor szopjon hanyatt...

s pont ezek miatt a kamunyugdíjasok miatt halt ki itthon a "szolidaritás": nincs, mert ellopták, a rá szánt pénzzel együtt...

devuscka 2011.01.21. 15:36:24

@jocóka:
így van, de nem pótolja. Tapasztalat. ..így van ez.
a 3 hónap egy csecsemőhőz kevés! mind az anya és a baba egészsége, a nyugodt érzelmi, szellemi fejlődéshez hosszabb anya-gyekek kapcsolat kell. (főleg testi) még ehg kis állat is bújik anz anyjához és milyen sokáig mellett marad, sőt már amikor mást is eszik visszajár szopni. miért lenne ez másként az embernél.? Az anyatej sokáig kell, sőt a mászás-fogdosás elkezdődésével ismét megjelennek benn azok az immunrendszert erősítő anyagok , amik védenek az elején is erősen benne voltak. Az anyatej rugalmas a gyerekhez. (www.vitaminsziget.com/cikk.php?id=75)
De nem akarok itt előadást tartani, de tapasztalatom szerint a 2,5-3 év az amikor egy gyereket ellehet választani. Kb ekkor kerül ma a legtöbb gyerek a bölcsődébe. (és ekkor kezdik el a közösségi betegségeket is összeszedni, és gyakran hiányozni)
Mely munkaadó szereti, ha egy nő havi rendszerességgel otthon marad párnapig?
Hátha ha még 2 vagy több gyermeke is van?
Még iskolás gyereknél sem szeretik. Ezért munkában a gyermektelenek előnyben vannak. Főleg ha kijelentik, hogy nem is akarnak.
hajrá orient.

devuscka 2011.01.21. 15:57:35

@orient:
4 gyerekem van, dolgozok és szerintem nem fogok tudni nyugdíjba menni. Fizetek amit kell.
Viszont nem általánosítok, főleg határsadalmi csoportokról van szó. (nem 'magafajtázom')
Egyénenként mérlegelek, ha tehetem. Ha a törvényeket be tudnák tartani, nem lenne olyan elfogadott a korrupció és a csalás, akkor ma nem itt tartanánk.
Törvények betartatásáról egy aktuális példa: Ön szerint mi lett volna a mostani médiahisztivel megspékelt, demokrácia leépítésétől hangos világunkban, ha mondjuk a WB-hez odamentek volna az önkormányzattól (persze fideszes) szombat este 10 órakor és bezáratták volna, mert tovább nem lehet nyitva? Vagy a rendőrség este 10 kor elkezdte volna vizsgálni a tömeget, hisz tömeg volt (Ferencünk már 2 embert is 'nagygyülésnek' vélt) és felszólítotték volna az oszlatásra őket, sőt bezáratták volna a buli mert 10-ig van érvényes engedélye, és csak 300 főre?
Milyen sajtóvisszhangja lett volna ennek? Talán a 'vörös Danny' ( Cohn-Bendit) már rendőrterroról hadonászott volna az EU-Parlamentben. Akkor lett volna csak igazolása az itt eluralkodó diktatúrának. Tragédiának kell történnie ahhoz, hogy elfogadják a rendet és törvények előírások betartatását?

sajtos pogi 2011.01.21. 15:59:46

12-14 hónap gyes nagyon kevés. A megélhetési futószalag szülések kivédésére pl. apa írhatna le adót a gyerek 3 éves koráig.
Nekem ne "piszkoljon" bele egy túlterhelt ideges gondozó néni és a felváltva sírdogáló gyerekek a legfogékonyabb időszakba. Csak mert nekünk esetleg egy éppen ilyen bölcsis csoport jutott.

Bell & Sebastian 2011.01.21. 16:11:02

Az első három évet -a tudomány mai állása szerint- a gyerek töltse az anyjával és punktum!
Aki mást mond, az nem érdek nélkül teszi. A saját kölykénél biztosan megoldja, a többiére meg feltesz egy jókora hendikep-zsákot, a sanda dísz..., legelésző állatja.

orient 2011.01.21. 16:11:22

@devuscka: Beszéljünk korrupcióról, meg hazugságról. Most az jobb lesz ezek szerint? Önkormányzati reform? 2000 milliárd forint évente ki az ablakon. Miért is nem nyúl hozzá a 2/3-d? Ja mert akkor nem lehetne a haveroknak lenyúlni a Széchenyi terv alatt mint korábban? Ez is korrupció és megtapasztaltuk már azt nemcsak a Gyurcsányék alatt, de a Viktorék alatt is. Én emlékszem még a sikeres széchenyi terves projectekre, mint a beléptetőkapuk a Népstadionhoz (Deutsch 'elég a hazugságból' Tamás cégén keresztül), amit úgy nyertek meg, hogy a második helyezett is kevesebb mint fele annyiért csinálta volna meg. Azóta sem lett kész. Ezek már rég voltak csak az elmúlt 8 év lopásai, megszépítették a fidesz 4 év lopásait a múltban, pedig nem voltak azok sem szebbek semmivel sem.

Én felőlem bezárathatnák az összes ilyen szórakozóhelyet ami csak kárára van a fiataloknak. De cserébe nem adóztatnám meg a kulturális- nemzeti rendezvényeket ahogy Tarlós tervezi. Akkor már valami szórakozás legyen helyette ami értelmes. A médiatörvénnyel a fidesz maga alatt vágja a fát, szépen csinálhatott volna egy bizottságot ahova minden parlamenti párt delegál jelöltet. Senki sem szólna semmit rájuk akkor. Mitől félnek? Ha jól teszik a dolguk, akármit is ír a média senki sem fogja komolyan venni, vagy csak jót fog írni. Valaki megírta a BKV ügyeket is. Az is a balibsi média volt aki le akarta járatni magát igaz? És a 4-s metrót, meg Margit-híd elszart pénzlopásokat is mind a zsidó index írta meg. Nevetséges ez a félelem, és engem csak ez gondolkoztat el, hogy mi készteti őket arra hogy ennyire bebetonozzák magukat és féljenek? Mitől? Van mitől? Lesz mitől?

orient 2011.01.21. 16:26:41

@devuscka: Ja és tisztelem a 4 gyereket. Sokkal több értelme lenne a gyest rendbetenni és a munkaerőpiacot a sok munkakerülővel és magadfajtáknak még több adókedvezményt adni a sok gyerekre. Annak akinek sok gyereke van de dolgozik és dolgozni akar! Erre egy szavam sem lenne, örülnék neki, de én nem merek vállalni, mint hitelt sem mertem vállalni és igazam lett.

devuscka 2011.01.21. 16:59:12

@orient:
kicsit elfogodottan nézi a világot (most mondjam 'kopizva',hogy a magafajtájáná' ez rendben is van, megszokhattuk. Utálom ezt a magafajtázást.)
Semmilyen korrupció nem jó! Számomra a 'lobbizás' is egy szalonképessé tett korrupció. De nincs olyan ország ahol ez ne lenne. Álszentség ellenkezőjét hinni. Viszont az arányokban már komoly eltérés mutatkozik. Számoljon utána. Az ország eredményességét is vesse össze.
Nagyon sok korrupciós esetet hoztak nyílvánosságra más újságok is, hírportálok- legfeljebb nem olvasta, vagy olvassa azokat, Érdemes törekedni a többoldalú tájékozódás irányába. (pl. itt is jó néhánnyal foglalkoztak az elmúlt évekből-ufi-reakció-mandiner folyamatosságban)
Mondhatom azt is, hogy az "ellenséget" is olvasni kell, hogy képbe legyen az ember.

Nem illet külön tisztelet. Valószínű a gyerekeim itt fognak élni, dolgozni/adózni és adakozni/ és sokasodni. (némi világlátás után, mert az fontos) Egy összetartó család mindent megér. Semmivel sem mérhető egy közös ebéd hangulata egy zajos nagycsaládban. (megér 'egy' próbát)

dr. pretender 2011.01.22. 19:24:31

@jozicsenko: Megállapított nyugdíjakhoz nem fognak hozzányúlni!! Sőt: ugye most is volt egy nyugdíjemelés, miközben az adóátrendezés miatt az én nettóm pl. csökken.
Ennyit erről.

A gyógyszerkasszán szintén nem tudom, hogyan fognak spórolni. Annak nem lehet kivenni az egyharmadát, arról nem is beszélve, hogy az eü-ben nem itt folyik el a legtöbb pénz. Csak persze a kórházakhoz még ők sem mernek hozzányúlni. Szerintem nagy kamu ez a "majd februárban történik valami" dolog.

pamocsnyik 2011.01.23. 02:29:17

@Keltafan: ehehehe, már így is duplájáért parkolunk, mint Monaco belvárosában... :D

pamocsnyik 2011.01.23. 02:59:13

@orient: neked nagyon szar lehet, ilyen gyűlölettel, fröcsögve élni... Szerencsés vagy, hogy mindig találsz munkát. Kár, hogy így 30-asként, semmi empátia nem fejlődött ki benned a nálad kevésbé szerencsések iránt. Ha szemét lennék, azt kívánnám, hogy tapasztald meg, milyen munkát keresni úgy, hogy rendre csak az elutasítást kapod, s még arra a pár hónapnyi (! nem ám örökre szól!) segélyre sem számíthatsz laufként. De nem vagyok szemét, nem kívánom neked.

pamocsnyik 2011.01.23. 03:19:34

@devuscka: hagyd, ő tudja, hogy mi kell egy 3 év alattinak. Főleg mindegy neki, csak a gyeseseknek ne kelljen fizetni az ő adóforintjából... Rém egyszerű figura...

pamocsnyik 2011.01.23. 03:25:31

@orient: Mondjál már még egy kulturális rendezvényt, ami ingyen kapja a helyszínt!

Azonkívül nehogy már a Gerendai nyígjon, hogy nem fér bele a területbérlés a költségvetésébe, mert enyhén szólva hiteltelen.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.01.23. 10:39:17

Fogadjuk el egy pillanatra, hogy vannak gondolkozó emberek is azok között, akik nem szimpatizálnak az Orbán kabinettel. Vajon ők is csatlakoznak ezekhez a támadásokhoz az internetes megszólalási lehetőségeken? Aligha. Ha megnézzük a különböző "ügyeket" szerintem egyre világosabb, hogy a pártoknak semmilyen befolyásuk nincs a nézetek alakulására (leszámítva persze az idomított agyhalottakat, de ők amúgy sem számítanak).

Szerintem itt lenne az ideje annak, hogy ha TISZTESSÉGESEN beszélne a Fidesz a választókhoz, sokkal több ügyben tudná az esetlegesen meglévő szimpátiát választóvá konvertálni. "Kell a nyugdíjad, baszki, mert különben bedőlünk. Ezt tudjuk gyorsan elvenni." Ennyi. Nem megmentik a nyugdíjrendszert, meg úgyse volt a teied ... ez mind szemét duma.

Ugyanez igaz a többi pártokra is (kivéve Jobbik). Legnormálisabbnak messze az LMP tűnik EBBŐL a szempontból.

Egy szó mint száz: a szocilális demagógia szerintem le lesz szarva.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.01.23. 11:25:12

@RAMBO:
Azzal egyetértek, hogy sokkal jobb lenne az egyenes beszéd az álszent nyugdíjvédelmi terminusoknál. Viszont az nem igaz, hogy a pártoknak nincs befolyása az egyéni vélemények alakulására, sokan vannak, akik kedvenc pártjuk álláspontjához igazítják a sajátjukat.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.01.23. 11:48:10

@TuRuL_2k2: igen, vannak, de a többség a jelek szerint nem ilyen. Minden ezzel kapcsolatos felmérésen elbukja pl. a Fidesz a képviselt álláspontját: a köztársasági elnök alkalmasságától a szocik által vezérelt külföldi médiáig. Ennek ellenére a támogatottsága változatlan. Tehát egyes kérdésekben nem értenek velel egyet a népek, de ettől függetlenül szimpatizálnak vele.

A legjobb dolog, ami eddig történt, az a Hoffmann Rózsa elleni fellépés: legalábbis azt az érzetet kelti, mintha a Fideszben néha gondolkozna is valaki.

Aztán ott van pl. Horváth Csaba ingyenes BKV ötlete: harsogva röhögte ki az egész ország. Ezért gondolom, hogy a szociális demagógiának nem nagyon van már táptalaja.

is 2011.01.23. 14:34:15

@poszt:"A nyugdíjaknál várhatóan és remélhetően a korkedvezményes nyugdíjba vonulás, illetve a rokkantnyugdíjazás lehetőségeit szűkítik erőteljesen. "

A korkedvezményes nyugdíj szókapcsolatnál meg sem remegett a kezed? Most hozták a 40 éves női nyugdíjat be! Évi pár tízezer ember korkedvezménye!

"Kérdés, hogy a munkaerőpiac fel tudja-e majd szívni a többletet, lesz-e érdemi keresletbővülés."

Ez nem csak a munkanélkülire, hanem a nyugdíjra is. Ha már te is csak ezt a lepkefing keménységű kérdést tudod feltenni, akkor nincs nagyon válasz Az egyetlen, amivel bíztathatjuk magunkat, hogy a harácsadók után külföldi itt egyetlen munkahelyet nem teremt, az biztos. Lássuk, Demján hány munkahelyet teremt két pókerparti között. Vagy Csányi, a teljes magyar élelmiszeripar korlátlan ura! Na magyar paraszt, Csányi fog majd mindent felvásárolni, lássuk csak!

"a közösségi közlekedésben inkább a forrás-átcsoportosítás, mint a -kivonás lenne a szerencsés lépés"

Most nyitottak vissza olyan vasúti mellékvonalakat, amik veszteséget generálnak. tudottan, elfogadottan.

Összefoglalva: csak mész előre az úton, reménykedünk, reménykedünk, ej már megint rosszat léptünk, de majd a következő lépés, az biztos jó lesz... Minden agit.prop osztály szeme fénye vagy, remélem legalább olyan jól megy a sorod, mint Gary Greyhoundnak a Gyurcsány-Bajnai video miatt.

is 2011.01.23. 14:36:07

@TuRuL_2k2: Bizony, bizony. 2008-ban 84% behülyítése, majd 2009-ban a te tolladból, hogy hát a tandíj, az mégis egy jó dolog lenne, ugye? De az csak egy múló dolog lehetett csupán.

Keltafan 2011.01.23. 14:39:53

@pamocsnyik: Na, ja, de az meg rablás... Ha van rendes dugódíj, akkor a parkolásért nem nagyon kérnék pénzt.

is 2011.01.23. 14:39:56

@Bell & Sebastian: "Az első három évet -a tudomány mai állása szerint- a gyerek töltse az anyjával és punktum!"

Érdekes tudomány az, kik képviselik? Szegény hollandok, németek, franciák, norvégok, svédek, nézem a sok degeneráltat, amint fél-1 évesen bölcsibe jár, míg anya dolgozik. Elég nagyot amortizáltál a nickeden, tudod-e?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.23. 15:33:08

@is: ezt maga nem értheti, úgy hívják _ország_.
Abban vannak anyagilag veszteséges tevékenységek és emberek is.
Pl. a mamám nyugdíjas, kész ráfizetés, de mégsem küldeném ki a hóra. Nem beszélve a gyerekről.

És a szárnyvonalak vesztesége még mindig semmi a BKV-hoz képest.

Ny-Európában túl sok gyereket nem lát 1 éves kora előtt bölcsiben, ha élt arrafelé esetleg.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.23. 15:34:25

@RAMBO: "Fideszben néha gondolkozna is valaki" - a politikai gondolkodássá nemesül?

Pelso.. 2011.01.23. 21:33:28

@tölgy: Helyes. Legyen még több projekt, ami valamelyest kevesebb veszteséget termel, mint a BKV, s felvirágzunk.
Apropó, kinek a cége is foglalkozik szárnyvonalak felújításával?

Harom harmad 2011.01.23. 21:50:30

@tölgy: És mit duplagondosz arról hogy Orbán egyszer mond és tesz valamit másnap meg az ellenkezőjét ígéri?
Az ország pedig mi is vagyunk és az a véleményünk hogy Orbán alkalmatlan. Most még sokak elhiszik hogy nem csak akar hanem tud is (az országért, nem a saját hatalmáért) tenni, mert hát szörnyű lenne bevallani hogy _ekkorát_ tévedtünk, ismét.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.23. 22:09:13

@Pelso..: az állam "veszteséges", mivel nem termel hasznot. Hacsak nem hódít. A hivatal, az iskola, az eü mind kidobott pénz.
Ha tud valamit a felújításokról, mondja. Az én cégem biztosan nincs benne.

@Harom harmad: nem tudom kik maguk, akik még az ország De ez a rezsim úgy működik, hogy parlamenti többség kell a törvényhozáshoz. A pedofilek is szerezhetnek többséget, és legalizálhatják a pedofíliát. Maguk is szerezzenek többséget.

"Orbán egyszer mond és tesz valamit másnap meg az ellenkezőjét ígéri?" - hol itt az ellentmondás?

is 2011.01.24. 06:39:00

@tölgy: kedves tölgy, van itt egy poszt, és pénzről szól. ennek a posztnak ez a témája. maga itten jelenleg félrebeszél, amikor nem arról beszél. majd ha a társadalmi szolidaritás lesz a poszt témája, akkor majd arról fogunk beszélgetni. maradjon a témánál, ne próbáljon körbe-körbe szaladgálni a témákon.

na, ha 1 éves korban viszik a bölcsibe, akkor csak megerősítette, hogy micsoda baromság ez a 3 éves koráig legyen az anyjával. legyen nyugodt, megfelelő mennyiségű Ny-Eu tapasztalatom van, bőven 1 éves kor alatt elkezdik sok helyen a gyerekeket bölcsibe vinni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.24. 08:03:24

@is: kedves is,

az állam tevékenységei jellemzően veszteségesek, ezért fizetünk adót, hogy a veszteségeit fedezzük.
Arról érdemes beszélni, hogy mennyi adót fizessünk és milyen veszteséges tevékenységekbe fogjon az állam. Ez a téma, aminél érdemes maradni.

De egy-egy tevékenységre büszkén rámutatni: "De hiszen ez veszteséges!", Feriék gyenge pr fogása volt. Van aki a filozófiát tartja felesleges (és veszteséges) állami tevékenységnek, mások a szárnyvonalakat. A pártok ennek megítélésében is eltérnek egymástól. Érti?

(NY-Eu-ban a 3 év alatti gyereket is ritkán látja bölcsiben.)

Pelso.. 2011.01.24. 11:39:30

@tölgy: Az viszont nem lehet irány, hogy spontán v. pillanatnyi érdekek miatt beletörődjünk a társadalmilag magasnak ítélt veszteség mértékébe, bár a politikusoknak ez a legkényelmesebb megoldás, mondván, majd az adófizetők.. Csak a posványt tapossuk így.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.24. 12:25:04

@Pelso..: puli kutya legyek, ha értem mire gondol.

Számtalan rossz döntést hozott OVi, és még a jó döntéseknek is lehet ilyen-olyan kellemetlen következménye.
Egy eredménye volt, fennmaradtunk a felszínen. Ez nem sok, de a szarhoz képest nem is kevés.

A demokratúrás-diktokráciás - nem honi eredetű - kritikát pedig úgyis minden jobber kormány eddig megkapta maguktól, függetlenül a gazdaság helyzetétől.

orient 2011.01.24. 12:41:29

@devuscka: Te sok mindent utálsz. Minden kommentedben van valami sértő, magalázó, lenéző vagy arrogáns betét, jelző vagy kifejezés a számomra. Nem volt olyan válaszod amivel nem akartál volna kioktatni, megalázni. Szimplán csak arrogáns vagy ami a legrosszabb vitapartnerség. Én meggyőzhető vagyok érvekkel, hajlandó a beszélgetésre és érvekre. Te viszont csak leszólsz és kioktatsz. Ennyit a nagy szociális érzékenységedről. Ami ugye az empátiából indulna.

Köszönöm a családra való kioktatásodat is. Megnyugtatlak nem kettesben szoktunk itthon ücsörögni magányosan, mert a párommal több mint 300 közvetlen rokonunk van akikkel szoros kapcsolatban vagyunk, úgyhogy tudjuk mit jelent a családi kötelék és azzal járó örömök.

Másra már nem reagálnék, mert sok értelmét nem látom. Várom a további kioktatásodat és pökhendi, lenéző kommentedet.

orient 2011.01.24. 12:51:40

@pamocsnyik: A sok mocskolódás után szépen nyugodj meg. Aki trollkodik az nem én vagyok hanem te.

Képzeld kiterjedt baráti körömből (család+barátok+ismerősök) nincs senki akire illene a leírásod. Vannak a környezetemben lecsúszott emberek de mindössze 2 okból: vagy alkoholista, vagy lusta az illető. Igen van ismerősöm aki munkanélküli lett, én is voltam már életem során mint mindenki más. De mindig találtam munkát belátható időn belül (néhány hónap alatt), és ismerőseim is. Igaz lehet el kellett küldjek 1000 önéletrajzot, és végül olyat kellett elvállalnom amit nagyon nem szerettem volna, de találtam. Ismerőseim közül is aki hagyja hogy segítsünk az sosem volt hosszú ideig munka nélkül. Van olyan aki munkanélküli és kértem küldjön önéletrajzot hogy segítsek, amit megkaptam 2 hónap után. Gondolom, ha nekem ilyen villámgyorsan küldte el mennyire aktív lehetett a munkakeresésben. Panaszkodni azt bezzeg ő is tudott hogy nincs munka. Én munkanélküliként, 8 órában munkát kerestem minden nap. Az volt a munkám hogy találjak. Ha neked nincs szívesen segítek. Azt is elismerem hogy sokaknak nem megy könnyen még így sem és nem azt írtam mennyire örülök neki hogy a munkanélkülit megrövidítik. Azt írtam hogy a potyautasokat kell kiszórni a rendszerből ami alatt elsősorban az egészséges felnőtt, életerős lakosságot értettem akik rokkant vagy más olyan segélyezésen van amire nem lenne jogosult, viszont munka helyett kényelmesebb ez az állapot. Nem a valóban beteg, munkaképtelen vagy más értelemben szociálisan rászorultakra gondoltam, hanem azokra akik nem rászorultak, hanem visszaélnek a rendszerrel. Nagyon sok ilyen van, NAGYON SOK, aki mást állít az hazudik.

Ha tudsz értelmesen reagálni a mondandómra, szívesen várom válaszod, ha csak anyázni tudsz attól kímélj meg légy szíves...

Pelso.. 2011.01.24. 19:39:32

@tölgy: Arról, hogy a veszteségekre, pontosabban az évtizedek óta rosszul-drágán működő szent tehenekre nem legyinthetünk nagyvonalúan, mondván; mindennapi életünk részei, s ezek nem képezhetnék piti politikai érdekek tárgyát. Tehát, meg kell lépni, amiket eddig senki nem mert, mert féltette a seggét a legközelebbi ikszeléskor (kétharmaddal lehetne, s így bevonulni a történelembe, csak hát kinek-mi a fontos).
(Nem gondolok sem OV, sem a többi ötleteire, egyformán tartom mindet hazug politikai kalandornak)

devuscka 2011.01.24. 21:01:24

@orient:
Bocsánat . Nem akartam bántó lenni. Nem állt szándékomban. Ha így hangzott, elnézést érte.
Sok mindent szeretek. ( sajtos a 'fajtázást' nem)
A gyes-re való hivatkozás, mint 'káros' dolog, inkább bosszant. Nekem került kényszerből gyerekem 8 hónaposan bölcsibe, de nem volt jó neki. Igaz, kibírta, de a legproblémásabb lett.
A családra utalással arra mondatára szerettem volna reagálni, amikor azt mondta, hogy maga olyan generáció, aki nem fog vállalni gyereket, (pedig módjában állna már?) és főként nem ide vállalna, mert elveszik mások tőle amit maga termel. Bármennyire is szeretné a kormány. Ha jól értettem.
Ez az ami szomorúsággal tölt el.
Nem a kormánynak kell sokasodni. saját jól felfogott érdekünkben.
Úgy tudom az állatvilágban is mindenki arra törekszik, hogy a saját génjeit szaporítsa, és azzal töltse meg a világát amiben él. Sajnos ma a jómódú, értelmes fiatalok átadják ezt a lehetőséget olyanoknak, akikre legszívesebben csak a 'wc-ben' gondolnak.
Más országban nincsenek ilyenek? És nem lesznek egyre többen? Az 'újnépvándorlás' aminek most tanúi lehetünk , és az EU próbálja valamilyen módon fékezni, azt mutatja, hogy ha az értelmes, magasabb igényszintű emberek (génjei) nem szaporodnak, az egyszerűbb emberek (génjeik) kiszorítják őket. (egyszerűen többen lesznek.) Mindig azt lehet olvasni, hogy az EU 'öregszik'. Nézze meg, kik teszik ki a fiatalok többségét? Ezért is kellene tanításra, (főként fiatalkorban) sok pénzt költeni, hogy az így létrejövő értelmes, magasabb igényszintű embereket kinevelve, olyan társadalom jöhessen létre ami kívánatos. Értelmes ember dolgozik, így a ráfordított pénz megtérül. De ha átengedjük a terepet, és még le is nézzük őket, ráadásul sorsára hagyjuk az országot, nem vállalva, hogy tegyünk a szűk környezetünkért, akkor semmi jó nem várható. Nem hiszem, hogy ilyen hozzászólások sokat változtathatnak, de mivel magam itt olvasgatva (amíg nem jelennek meg a 'trollok') sokat tanulok és tanultam, ezért gondoltam, hogy talán már siker ha legalább egy percig elgondolkozik. (a linkeket csak alátámasztásként, megerősítésként mellékeltem)
300-as család szép nagy. Nekem nincs ekkora. Akkor a példa ott van ön előtt. Csak arra akartam utalni a gyerek, akiben a 'saját' vonásinkat keressük nagy öröm, ne fossza meg ettől magát. (sokáig)

orient 2011.01.26. 10:43:28

@pamocsnyik: Mondok rendezvényt:

Pl.: Nemzeti vágta:

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=471997&place=vezeto_cim

De szerintem a Mesterségek ünnepét, és a Lánchíd fesztivált is bukjuk a Tarlós miatt. Fene se sajnálta a Szigetet, de itt sokkal többről van szó. Magyar kulturális és hagyományörző programokról, amit egy balibsi-szoci demszky támogatott, de a nagy vér magyar fideszes tarlós nem fog. Érdekes mi?

(nem mintha szeretném a lopós/korrupt demszkyt, nem hiányzik, de el kell ismerni kulturális programokban gazdag volt Budapest a 20 éve alatt...)

orient 2011.01.26. 11:11:43

@devuscka: Köszönöm az értékes hozzászólást. Én is elnézést kérek a kifejezésért ami nem volt odaillő esetleg.

Igen is elgondolkoztam és a linkek is segítettek valóban. Én tág látókörűnek tartom magam és nyitott vagyok bármilyen linkre , cikkre, médiumra, nem is foglalkozom vele hogy bal vagy jobb...stb.

Amit pl. a 8 hónap után bölcsődéről írt, szomorúan hangzik, nem is ez lenne a cél nyilván, ez így nem működik. Nem tudom mi volt az oka, de valószínűleg mindkettőjüknek dolgozni kellett menni azért volt rá szükség. Erre utaltam akkor (=lehet tévedek) , hogy jobb lenne fenntartani a gyest, akár 1,5 vagy 2 évig(3 helyett), viszont emelt magasabb juttatást adni. Így valóban nem kéne ez időszak alatt dolgozni menni egy anyának sem, mert szépen kapna pénzt. 3 év túl sok. Nem azért mert nem tesz jót a gyereknek (mert minél hosszabb annál jobb nyilván neki...), csak az anyának 3 év után munkába állni újra az esélye kb. egyenlő a zéróval. Egy pályakezdő szintjén van újra, sőt rosszabb mert gyerekes (munkaadó szemében...)

Gyerekvállalással teljesen egyetértek. A bajom ezzel az, hogy 3 gyerek után adnak már akkora kedvezményt ami jelentős és érezhető. Ha ebbe belefogok most, attól félek mire elérem a 3 gyereket, addigra lesz 2 kormányváltás és mindent úgy átszabnak megint, hogy felkopik az állam. Ebben az országban a legrosszabb a kiszámíthatatlanság. Sajnos a magánembereknek és cégeknek is a legnagyobb baja. Szlovákiának, Cseheknek és mindenhol máshol körülöttünk, van egy kiszámítható adó és járulékrendszer. Nálunk meg úgy változik minden mint az időjárás, semmire sem tudok építeni biztosan, ahogy a cégek sem. Ez a legnagyobb bajom.

Mellesleg azért az én kommentemben amire kiéleztem a helyzetet az nem is a gyes volt mert nem ez a fő összeg, hanem ami lázító azok az egészséges, munkaképes felnőtt lakosság akik évek, évtizedek óta segélyen élnek, pedig nem szorulnak rá. Lehet nyitott ajtókat döngetek, mert olvasok ilyen tervekről valóban. Ha ezt meglépik hogy felülvizsgálják és szigorítják a rendszert akkor már elégedett vagyok.

A nagy család érdekes nálunk, Példa megvan valóban. Különös mert a feleségem szüleinek külön -külön 7-7 testvére van és édesanyámnak is 8 testvére. Apámnak "csak" 3 volt. Tehát a háttér adott volt, de hát az Ő 2. világháborús generációjukban még sok volt a gyerek általában. Ami generációnkban már kevesebb 3-4 gyerek családonként, de így is nagyok vagyunk. Furcsán hangzik ez tudom a mai gyerektelen világban, amit sajnos az én rossz példám is alátámaszt. Nagy a család és élvezzük ezt valóban és mi is szeretnénk sajátot, csak lehet túl óvatosak vagyunk mert rendesen akarjuk felnevelni őket.

devuscka 2011.01.27. 18:13:32

@orient:
hehe. Látja, azt hiszem több dologban egyetértünk.
"Ebben az országban a legrosszabb a kiszámíthatatlanság. Sajnos a magánembereknek és cégeknek is a legnagyobb baja. Szlovákiának, Cseheknek és mindenhol máshol körülöttünk, van egy kiszámítható adó és járulékrendszer. Nálunk meg úgy változik minden mint az időjárás, semmire sem tudok építeni biztosan, ahogy a cégek sem. Ez a legnagyobb bajom." Sajnos nekem is, de pl itt colt 8 év, hogy egy következetes politikást és gazdasági irányvonalat kiépítsenek. Mi lett ? (csak egy példa: 5 éves törvénybe foglalt 5 éves adócsökkentés, ami élt cc. 3 hónapot, vagy áfacsökkentés, ami nem lett az előzőnél sokkal öregebb. még 'kommandó' is volt. ?? eredmény: minden szintem anarchia maradt hátra. a nagy lenyúlásokról ne beszéljünk.
(mondjuk pl a 21 milliárdos 4-es metro 'tanácsadások', hány beléptetőrendszert ér fel? És még hány helyen tanácsoltak, pályáztak szete az országban? Keresgéljen a neten és adja össze őket. Kedvencem innen. mandiner.blog.hu/2009/01/22/hulye_megrendelesek_miniszteriuma vagy nol.hu/lap/gazdasag/20100327-kozelebb_jon_buda_pecshez - a fotót nézze meg. Ezekhez képest egy kis 'gyes' nudli, viszont mégis úgy hat, mintha adnának.)

Most jelen pillanatban ott tartunk, hogy az előző kormány (koalíció) jól 'mulatott'.
(egyszer eu-s pénzek. 2004 előtt nem voltakilyen pénzek. www.euvideohu.info/script.php?id=197, láttja ennek a temérdek pénznek az eredményét kis hazánkon? vagy mondjuk Feri-hegy eladása? Vagy itt az IMF pénz.)
A számlát viszont a következőnek, vagyis a jelenleginek kell kiegyenlítenie. Ehhez viszont ma üres a kabátzsebekben keresgéli rá a pénzt. Ezek a zsebek pedig a 'mi' kabátunkra vannak felvarrva. Mindenképpen! Bár néhány bundának a zsebében is kotorászik a jelenlegi kormány. (bankadó, szektoradó)
Azt gondolom, gazdaságilag borotvaélen táncol ma a kormány.

fonó 2011.04.06. 11:29:48

Milyen nemzeti magyar az aki sorozatban külföldi lapokban pedzegeti mit kit érintenek a megszoritások, itthon meg hetekig csak találgat az istenadta nép. hazaárulózni nem kellene, az könnyen megy.

fonó 2011.04.06. 11:33:13

Könnyebb lenne a felelős tisztánlátás ha 8 évig nem visitottak volna hogy adjon a kormány még többet még többet, hiszen csak akarni kell....
Amikor 6,5-7 % hiányt akartak elérni valahogy nem volt fő ellenség az eladósodottság..........
süti beállítások módosítása