Kádár a gázárban
2010. november 12. írta: nénike

Kádár a gázárban

  Az ominózus bejelentés óta gyanítjuk, hogy a lassan mondás eredményeként mi az, ami leszivárgott az emberek szintjére a gázár-problematikából. Az 1977-es Star Wars-generációtól felfelé evidencia, hogy a gázár a nemzet jégbe fagyasztott Han Solója. Ha nem mozog, nincs vele baj.

  Valamit tudhat ez a gázár (s talán a villamos energia), ha olyan féltő szeretettel tekint rá Lendvai Ildikó, mint saját gyermekére, melyet az országgyűlés minden tagja adoptálni szeretne. Miért nem a kenyér fekszik ilyen jól a döntéshozók előtt? Vagy legalább a benzin, ahogy azt a taxis emberek követelték 1990-ben?

  Ha már a felnőttek emberek úgy érzik, Kádár alatt jobb volt, miért ne lehetne a szocializmus hagyatékában az emberek szívét melegséggel eltöltő árdotációt visszahozni. Nem nagyon, kicsit. A vásárlások volumenét tekintve lehetne találni számos olyan árut, mely az emberek nagy többségének mindennapjait alapjaiban határozza meg, s mint olyan, érinthetetlen. Miért az emberekkel fizettetik meg például a Full HD házimozi rendszert, sőt, annak még a hangszóróját is?

  Ha létezik a Versenyhivatal sillabuszában a nagy kereskedelmi láncok esetére alkalmazható erőfölénnyel való visszaélés fogalma, akkor ideje lenne bevezetni az erőtlenséggel való visszaélés fogalmát is. Itt nem a rászorulók valóban szükséges támogatására utaltam, az evidencia!

  A magát erőtlennek mutató emberekről van szó, akik még örülnek is - mint egyszeri devizahiteles a mentőcsomagnak - hogy végre van valami, amit az állam teljesítményigazolás nélkül ajándékba ad. Csak úgy. Ha pedig még azt is figyelembe vesszük, hogy a Gazprom legvidámabb baraklakóit nem hozzászoktatni, sokkal inkább lecuppantani kellene Oroszország anyácska csőben végződő akaratáról - akkor az ártámogatás különösen érthetetlen politikai hagyomány.

  Hiába van rengeteg földgáz-kereskedelmi/szolgáltató cég a placcon, ha az emberek nem is hallottak róluk. Rezegnének is alaposan, Főgáztól a Suezen át az ISD POWER-ig, ha mondjuk a gépjárművek kötelező biztosítási piacán lévő versenyhez hasonló helyzetbe lennének kényszerítve. Így viszont - az extra adótól eltekintve - kényelmes a pálya; mondja meg Fellegi Tamás, hogy mennyi a plafon, aztán haladjunk.

  Amíg a gáz nem válik tejjé, melyet esetenként a beszerzési ár alatt osztogatna a szolgáltató, addig illene az embereknek annyit fizetniük érte, amennyi az árversenyben a végén kijött. Már ha lenne valódi verseny, meg piaci viszonyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr482438741

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hagyjuk békén Béla bácsit! 2010.11.12. 22:01:23

Újra címlapon Biszku Béla neve, továbbra is a felelősségre vonását követelik. A kérdés régóta foglalkoztat, így gondoltam, írok róla.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nik a sok közül 2010.11.12. 08:57:10

a mazőgazdaság és feldolgozóipara melléktermékeire épülő biogázgyártás és a gázmotorokkal előállított árammal és hulladékhőval

a kínaiaktól ötöde áron beszerzett napelemekkel

már ég tömni kéne a magyar kisfogyasztókat

Tündér_Lala 2010.11.12. 10:40:10

Mit akar mondani a blogger ? Kissé zavaros a mondanivaló.
H akicsit több pénz lesz, akkor nyilván minden eszközzel támogatni kell majd az alternatív energia forrásokat, új műszaki megoldásokat.

tanarseged ur 2010.11.12. 11:10:44

Nénike, ezt írod:
"a gázár a nemzet jégbe fagyasztott Han Solója. Ha nem mozog, nincs vele baj"
- Ebben az esetben a nemzet = Jabba? ;-)

tanarseged ur 2010.11.12. 11:18:20

@Tündér_Lala: Szerintem a posztoló azt akarja mondani, hogy ha netán gázár-emelés lesz, akkor fogjuk be a pofánkat, vagy ha mégis hőbörgünk, akkor a Suezre meg a többi gaz gázcégre haragudjunk, és ne a kormányra.

Ceterum censeo, amíg a "rászoruló" kategóriába beletartozik a minimálbérre bejelentett vállalkozó és a télen nyitott ablaknál 30 fokra felfűtött lakásban plazmatévét bámuló népes család, addig van egy ötletem, hol lehet a költségvetésben kiadást csökkenteni.

Bloodscalp 2010.11.12. 11:39:00

csatlakozom a többiekhez, ez egy zavaros katyvasz lett:)
-han solot szegényt jobb lett volna kihagyni:)-

kevesen tudják hogy pl. a T-csoport is foglalkozik gáz értékesítéssel már jó ideje, csak szorványosan az országban

eleget szidták a gáz miatt az elödöket MINDEN felelősség most a fidesznél, nem kell máshova mutogatni, orbán játsza le putyinnal....jaj ne, inkább ne:)

ezzel meg nem kéne előjönni hogy ..jobb volt, sok dolog volt ami jobban működött mint most, ezzel nehéz vitatkozni, általánositani az elfogultak szoktak

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.12. 12:15:40

ehhez a siralmas makogáshoz nincs mit szólni, ezért off:

úriember nem ismeri, nem idézi, nem példálózik belőle, nem hozza szóba, stb., a csillagok háborúját.
:)

egy nik a sok közül 2010.11.12. 13:08:36

ez a prOli bá' - Nyanyuska - ergya - szamár - kínai tróger tengely eléggé siralmas

na jó:
ergya fotós posztjai meg a kínai tróger videói azért tudnak jól sikerülni -

csak írni ne írjanak :)

XPS 2010.11.12. 14:00:57

azt a demagóg elemet, hogy nem szabad a gázárat emelni, mert "ne zemberekkel fizettesséék meg", azt még az előző ellenzék találta ki.
most meg, hogy fordult a felállás nehéz ebből ügyesen kimászni.
hacsak a nép (és bátor képviselője nénike) nem követeli a gázáremelést.

Gandalf Garaboncias 2010.11.12. 14:10:51

Az 1977-es filmben még nem volt fagyasztás, Han Solo 1980-ban került a karbonit-tömbbe.

Csigorin 2010.11.12. 14:29:05

Az a nagy gonosz csavar egyebkent a gazartamogatasban, hogy annyit kellett kitolteni egy egyszeru adatlapon, hogy csaladtagok "havi netto jovedelme". Emberke otthon legjobb tudasa szerint kitolti, es kiderul utolag, mikor egy teljesen masfele urlapon ellenoriznek, hogy abba meg a gyerek osztondijat is bele kell(ett volna) erteni. Mindezt egy olyan allitasuk szerint mellekelt tajekoztato szerint, aminek meg a letezesere se hivta fel az urlap a figyelmet SEHOL.
Nem mintha barmilyen diakosztondijat hazaadnanak.
Aztan persze utolag kovetelik vissza a tamogatast, egyossegben, romlasba dontve a csaladokat.

is 2010.11.12. 14:40:22

csak gyorsan megneztem, hogy kire lett ralocsolve ez a poszt. nenike: behuzhatod magadnak a strigulat, es mehetsz a penztarhoz.

a gazar jelenleg az Orban kormany, valasztas utan hozott dontese alapjan van befagyasztva. tegnapelott ota tudjuk, hogy januarban gazaremeles lesz. ezert aztan elo kell kesziteni az agymosast, erre volt a ket nap, es vallalkozokedvu berbloggerekkel kell valami olyat iratni, hogy hat most ez a jo, miutan nyar elejen meg az volt a jo, hogy nem emelhetik a gazarat a budos multik, akiket azota jol meg is adoztattunk. na, ezt nenike bevallalta, megcsinalta. ugyes vagy nenike, sikerult megirnod, gratulalunk, a gerincedre tovabba mar szukseg nincs.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.12. 14:41:28

"Valamit tudhat ez a gázár (s talán a villamos energia), ha olyan féltő szeretettel tekint rá Lendvai Ildikó, mint saját gyermekére"

még véletlenül sem arról volt ám szó, hogy a fidi a 2002-es kampányban végig azonnali, nagy mértékű gázáremeléssel riogatott. :-D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.12. 14:53:29

@is:

csak akkor jogos a kritikád, ha nénike eddig a gázáremelés ellen érvelt.

is 2010.11.12. 15:04:14

@mavo: mar azert is jogos, mert Lendvai Ildikozott. az egy 2002-es eset volt, es csak valaszkent szuletett arra, hogy a FIDESZ akkor 40%-os aremelessel riasztgatta az embereket a valasztas elott.

fogadni merek, hogy majus-juniusban volt poszt arrol a Mandineren, hogy miert jo a gazarbefagyasztas. akar mas nev alatt, itt a nev csak aruvedjegy, mint akarmely mosopore...

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2010.11.12. 15:06:16

A verseny rossz, érteeeeeeeeeeem?

evil overlord (törölt) 2010.11.12. 15:08:31

@egy nik a sok közül: Ha nem tetszik a Mandiner, akkor mi a francnak jár ide?

midnight coder 2010.11.12. 15:12:57

@Tyson925: A verseny jó. Csakhogy igazi verseny nincs sem a bankok közt, sem a többi multi között. Szép csendes kartell van ahol a cégek annyiért adnak el neked mindent, amennyiért még hajlandó vagy megvenni.

Samott 2010.11.12. 15:39:12

Gazarugyben most egyetlen mondat fontos: "„Nyilvánvaló, hogy a válságadó is egyfajta költségelem, akkor azt az árképzésnél figyelembe kell venni. Tehát nem tehetjük meg azt, hogy a veszteséget adóztatjuk. De én nem számítok arra, hogy bármilyen drasztikus változás történne a gázárban” – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fideszes államtitkára."

Nem Nepszava, nem klubradio: www.hirtv.hu/gazdasag/?article_hid=347318

Ez szamomra azt jelenti, hogy a gazarkepletbe bekerul a valsagado, tehat egyenesen atharitjak a fogyasztokra. Ez ugy altalaban nyilvanvalo volt mindenki szamara, bar a kormanyoldal (es szurkolotaboruk) eddig tagadta. Most viszont egy allamtitkar mondta.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2010.11.12. 15:54:09

@mavo: @is "csak akkor jogos a kritikád, ha nénike eddig a gázáremelés ellen érvelt."

Nem csak attól függ, hogy mit állított nénike eddig, mert végül a valós helyzet vonatkozásában nem mondott semmit. A cikket egy olyan kitétellel zárta, amellyel minden és mindennek az ellenkezője védhető: "Már ha lenne valódi verseny, meg piaci viszonyok."

Azt is írhatta volna, hogy ha egy "távoli galaxisban" (nevezzük Hayekistánnak) élnénk - és nem ebben a világban, ahol a számtalan egyéb, hazai és nemzetközi piactorzító hatás mellett Putyin ezredes sajátkezűleg irányítja fél (?) Európa gázellátását, szigorúan piaci megfontolások alapján -, tehát abban a távoli galaxisban alkalmazható lenne, amit én írok.

Végül azonban azt mondta a szerző, hogy amit írt, az mind teljes scifi volt, és ebben a világban politikai döntést kell hozni arról, hogy milyen formában és mennyire nyúl bele az állam ebbe a furcsa piacba (a többi furcsa piacról nem is beszélve).

Ha ebből indulunk ki azonban, akkor innen még a szerző következetesen tud minden állami beavatkozást védeni vagy támadni.

A scifinél viszont sokkal érdekesebb lenne egy cikk arról, hogy akkor ebben a világban mit kellene tennie a kormánynak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.12. 16:53:37

@ulloiut:

jó, persze, az is egy értelmezés, hogy há, nincs verseny, sose kell áremelni.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.12. 17:00:56

@is: ácsi. Idézet a Reakció kormányprogramjából, 2007-ből:

"Javasoljuk a gázár- és távhőtámogatás megszüntetését: a szubvenció torzítja az energiapiacot, és pont annak az energiahordozónak a túlfogyasztását eredményezi, amelyik esetében a legnagyobb az ország függősége."

A programírásban mindannyian részt vettünk, véleményünket máig fenntartjuk.

mandiner.blog.hu/2007/09/18/a_jovo_visszahoditasa

evil overlord (törölt) 2010.11.12. 17:10:18

@rajcsányi.gellért (ergé): Gratulálok a türelméhez, "is" a legpenetránsabb Gyurcsány-árva.

NewWay 2010.11.12. 17:36:57

Gázártámogatás helyett szigetelés, nyílászárócsere és kazáncsere támogatást!

Ez lenne a befektetés a jövőbe!

pakesz (törölt) 2010.11.12. 17:59:00

@is: nem ott kezdodott...
elozmeny volt meg a MOL befenyitese 1999 -ben hogy vesztesege legyen a gazuzletagon
es valahol ott kezdodott, hogy egy kis pocs falunak a pogimestere a kovetkezoket tehette:
1., szilard burkolatu ut
2., gaz bevezetese
3., varos elnevezes felvetele

a gaz bevezetese mellett meg azert voltak olyan orulten mert akkor meg orulten tamogattak...
ha akkor jo draga lett volna akkor meggondoljak 2szer is...

azert ha FELELŐS KURMÁNYUNK lenne, az azonnal luxusadot kivetne a gazra, hiszen azzal elosegitene az alternativokat, mindezt hosszu tavon

arra gondolok, hogy ezt kellet volna csinalni regebben is es akkor pl. nehany helyre egyaltalan nem epul meg a gazvezetek, hanem pl. fatuzeles marad
nem is olyan rossz az, pl onadagolo pelletkeszulek ara mar ugyanott van hogy el kell vezetni messzire a gazt
na csak itt az van, hogy azt a gazvezeteket feltehetoleg nem az o penzukbol vezettek el anno, azaz baszott jol rakurtunk, hogy meg az lett tamogatva, hogy meg jobban raszoruljunk a gazra

kb ennyi a sztori
Orban ota sosem nott rendesen a gaz, allandoan dotalva volt, kb 100 Mrd/ev

pakesz (törölt) 2010.11.12. 17:59:38

@NewWay: van, panelprogram jelenleg is fut

Bell & Sebastian 2010.11.12. 18:47:17

Tele a tököm ezekkel magyarázatokkal.
Ahol vagy négyszeres az átlagjövedelem, mitől olcsóbb mégis minden közmű, he?

És még az alpesi favázas falat vagy a tetőszerkezet vastagságát és hőátbocsátási tényezőjét szóba sem hoztam!

Mitől ennyi a gáz? Mert több lépcsőben adják-veszik a kelleténél, és mindenki mocskosul megszedi magát rajta. Azért ennyi, mert ennyire van szükségük. Horngyufa meg a garantált 8%, költségelszámolás határa: a csillagos ég!

Nemcsak a gáz drága, túl sokat lopnak nagyjó idegen uraink és éhbérért gályáztatnak, az van.

Sieg 2010.11.12. 19:16:29

Hogy a posztoló mit is akart mondani, az egy kicsit zavaros, de mielőtt az egészet Lendvaira tolnánk, ne felejtsük el, hogy az egész sztori kiindulópontja az volt, amikor az első Fidesz kormány (jó szokása szerint más faszával verve a csalánt, konkrétan a MOLéval) a világpiaci gázárak emelkedésekor árat szabályozott, mert a zemberekkel ezt ugye nem lehet megtenni.

Akkortól már borítékolható volt, hogy a gázár hosszú szappanopera lesz, és így is történt. Azóta a gázárkérdés folyamatosan a populizmus érinthetetlen mintapéldája lett. Igen, ellenzékben a Fidesz is azonnal népnyúzózni kezdett, amint megpróbáltak hozzányúlni.

Ez nem is csoda, ha olyan hülye népnek kell műsort előadni, mint a magyar, amelynél még az is a gázártámogatás mellett van, aki nem is gázzal fűt (ergo nettó támogatja a tipikusan magasabb jövedelmű gázfogyasztókat). Merthogy a támogatás az ingyen van, ugye...

misc · http://misc.blog.hu 2010.11.12. 19:37:47

a hatósági árszabás mindig is népszerű volt és maradt Magyarországon, legyen szó gázról, benzinről, busz- és vonatjegyekről, áramról vagy gyógyszerekről. az államilag meghatározott full hd házimozi-ár is tökéletesen beleillene a sorba.

misc · http://misc.blog.hu 2010.11.12. 19:40:47

jah az egyébként számomra se derül ki, hogy akkor a szerző támogatja-e a tervgazdálkodást vagy sem.

flippant 2010.11.12. 22:11:04

A poszt tényleg zavaros mert lényeges pontokat mismásol. Az excel listában hány cucc külföldi és hány cucc magyar tulajdonú? Megsúgom: a külföldieké a többség (tán még a mol is).
Ezekben a cuccokban milyen fizetések vannak? megsúgom: 500 ezertől kezdődnek.
Na most lehet agyvérzést kapni, birkák.

LumPool 2010.11.12. 22:28:08

Javaslom az Ingyen gázprojectel kapcsolatban, hogy vezessük be a királyságot, I.Orbán-Kolompár királyt koronázzuk meg. Béreljük ki az USA haderejét és szálljuk meg Baku és környékét vagy Líbiát, csatoljuk Magyarországhoz így minden magyar alanyi jogon fűthet vagy grillezhet a gázlánggal, kb. ennyi.
3-4 hó és bevonulhatunk bárhová :D

szamoca@Shaw.ca 2010.11.12. 23:14:34

Allitolag/kanada /nagyon-nagyon GAZDAG-orszag/ megis///ugy emelik az arakat /mintha muszaj lenne///...Az orszagnak/mindene /megvan sot /tul termelesben van//Megis////Mindennek emelik az arat//DE MINDENNEK//gaz-villany-viz -elelmiszer -es minden/ami az elet feltetelekhez szukseges....Tisztelettel/aki tudja.......

gakken (törölt) 2010.11.12. 23:21:42

@evil overlord: "... "is" a legpenetránsabb Gyurcsány-árva."

Kikérem magamnak, idézek IS-től, még régről:
"- 2001-ben kétéves költségvetés, melynek elsődleges egyenlege negatív volt, ebből 30 milliós lakáshiteltámogatás, élményfürdők, stadionbeléptető rendszer, miegymás
- 2001-2002: dupla minimálbér, mely elűzte az alacsonyan képzett embereket foglalkoztató textil és cipőipart
- 2003: Medgyessi száznapos programját a FIDESZ megszavazta, egy emberként. "

Ezek alapján - és azóta is - IS a legfelkészültebb beírók egyike, pontosan látja a folyamatokat, a lehetőségeket, a hibákat, és Gyurcsány küzdelmét (ami jórészt most kezd lassan beigazolódni) a normálisan működő kapitalista Magyarországért.

Ja, és azér' kérem ki magamnak, mert én lennék az utolsó Gyurcsány-árva!

Bell & Sebastian 2010.11.12. 23:48:52

@gakken:
Ha eddig még oly kiváló csehszlovák csodarabbi is volt, mára bizony megegeresedett eme remek elme.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 08:02:41

A piac folyamatait Németországban sem kíméli a hatósági önkény! 2008-ban hatósági eljárás alapján a gázszolgáltatók árak csökkentettek, sőt, pénzt adtak vissza a fogyasztóknak!

02.12.2008

"Gaspreis sinkt – in Berlin gleich zweimal

Berlin - Gute Nachrichten für die Kunden des Berliner Gasanbieters Gasag: Im Februar können sie mit einer Gutschrift rechnen, im April sinken voraussichtlich die Tarife. Drei Millionen Euro sollen den 600 000 Gasag-Kunden gutgeschrieben werden. „Wir planen bis Februar eine entsprechende Preissenkung“, sagte ein Sprecher am Montag. Der Gasanbieter reagierte damit auf einen Vergleich mit dem Bundeskartellamt: Wegen des Verdachts überhöhter Preise hatte die Behörde im März 2008 gegen die Gasag und mehr als 30 weitere deutsche Gasversorger Verfahren eingeleitet. Nur gegen zwei Unternehmen sind die Ermittlungen wieder eingestellt worden, mit der Gasag und den restlichen beschuldigten Anbietern konnte sich die Behörde jetzt einigen: Die Gasversorger verpflichten sich, insgesamt 127 Millionen Euro an ihre Kunden zurückzugeben."

www.tagesspiegel.de/wirtschaft/verbraucher/gaspreis-sinkt-in-berlin-gleich-zweimal/1385148.html

Hiába, a gyurcsányi reformokat ott sem sikerült végigvinni.

evil overlord (törölt) 2010.11.13. 08:28:06

@gakken: "és Gyurcsány küzdelmét (ami jórészt most kezd lassan beigazolódni) a normálisan működő kapitalista Magyarországért."
Muhaha, ez jó. Nem akar fellépni a Mikroszkóp színpadon?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.13. 10:39:06

@rajcsányi.gellért (ergé):
még szerencse, hogy az orbánkormány nem a ti neokon-hazaáruló programotokat valósítja meg.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.13. 10:46:04

@evil overlord: a lehet, hogy a Pojáca küzdött a működő kapitalista Mo-ért (korábban a működő szocialistáért, de talán mindegy is csak harcolhasson az ellen ellen), de kurvára lejtőre tette az országot.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 10:51:35

@Grift: tehát hazaárulók vagyunk. jól van, ez egy új szint nálad, elrakjuk emlékbe. nyugodtan feszítheted tovább a húrt, vannak ötleteim, de a te kreativitásodra bízom ;)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.13. 10:56:28

@rajcsányi.gellért (ergé):
fenébe, elfelejtettem kitenni egy vigyort. ne legyél neurotikus. másnapos vagy? :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.13. 11:03:26

@rajcsányi.gellért (ergé):

egyébként nem kell ilyen hamis, és gyáva indokokat csokorba gyűjteni a kitiltásomhoz, karakán módon ki kell jelenteni, hogy grift kútmérgező, antiliberális, kizárom. tök egyszerű. jellem kérdése.
vagy nem kell lebegtetni, utalgatni, selyempapírba csomagolva fenyegetni.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 11:13:58

@tölgy: sem a hatósági gázár, sem a gázártámogatás nem oldja meg az alapvető problémákat, amik az egyoldalú gázfüggőséggel járnak. Ha az erre szánt összegeket a lakossági energiafogyasztás gazdaságosabbá tételére, illetve a minél sokoldalúbb energiaforrások felhasználására, beszerzésére fordítanák, előrébb jutnánk. Most egy nagyon egészségtelen helyzetet tartunk fenn állami dotálással.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.11.13. 11:28:56

@Grift:

annyira édi vagy, előbb odaszarsz az asztalra, aztán amikor kiröhögnek elkezdesz mártírkodni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.13. 11:35:05

@rajcsányi.gellért (ergé): abban teljesen egyetértünk, hogy az egyoldalú energiafüggés nem kóser cucc.
De a hatósági gázár fenntartása mellett még lehetséges az energiafüggés csökkentése.
A hatósági ár a monopóliumok - víz, gáz, csatorna, delej, internet, reptér, stb. - _korlátozásának_ egyik módja.
Annyira ragaszkodtok a Fospumpa korlátozásához. Speciel a legtöbb ember számára nem az állam túlhatalma a gond, mint az itteni doktriner fiataloknak, hanem a verekedős, agresszív szomszédé, az említett monopóliumoké - akik a vásárló szempontjából _önkényesen_ szabják meg az áraikat és feltételeiket - és a környék egyetlen munkahelyének középvezetőié, akik a raktárban fogdossák a nők seggét vagy csak célozgatnak nekik az irodában, mire is szoktak matyizni.

bz249 2010.11.13. 11:41:53

@tölgy: "A hatósági ár a monopóliumok - víz, gáz, csatorna, delej, internet, reptér, stb. - _korlátozásának_ egyik módja."

A repter (legalabbis normalis helyen, mert allitolag mi szerzodesben garantaltuk, hogy csak ez az egy maradhat) es az internet nem kellene hogy monopolium legyen, mivel olcso az infrastruktura hozza. Vagyis akar tobb parhuzamos rendszer is lehet.

A tobbi persze valoban monopolium, megpedig a termeszetes fajtabol. Igazsag szerint ezeknek kozossegi tulajdonban is kellene lennie. Legalabbis a szolgaltato reszenek (eromuvet mar megintcsak lehet epiteni, szoval ott mar van tere a Verseny es Piac izenek), mert egy halozat van mindbol.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 11:42:27

@tölgy: sem itt, sem máshol nem Fospumpázok, és ez a kérdés nem róla szól, hanem arról, hogy miként lehetne hazánk kiszolgáltatottságán csökkenteni. A hatósági gázár ideiglenes, tüneti kezelés, mind gyakorlatilag, mint pedig _ideológiailag_, hiszen az állam miért és hogyan mongya meg, mi a jó a zembereknek? :) egyébként a családunknak mindegy az egész, tóparti kisvárosunkban elraktuk már a tűzifát a köv. két téli szezonra, kár hogy itt Pesten csak gázzal fűthetek. PS: nem vagyok doktriner, nagyon nem.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.13. 11:58:42

@rajcsányi.gellért (ergé): maga nem fospumpázik, én viszont igen.
A hatósági gázárt nem tartom sem ideiglenes, sem tüneti kezelésnek: a szuverén hatalmon kívül nem látok széles e hazában senkit és semmit, ami vagy aki képes lenne a monopóliumokat korlátozni ár vagy a szolgáltatás minősége ügyében.
Én nem a pro-business, hanem a pro-market kapitalizmust támogatnám, de a monopóliumok logikusan nem piai szereplők.

Az állam pedig végtelen esetben megmondja a zembereknek mi a jó, ne izéljünk ezzel a libi érvvel: kötelező iskolába járni, a tanrendet az állam írja elő, a KRESZT (sebességhatárokat, stb.) az állam írja elő, a közbiztonságot az államtól várnám el, a környezetszennyezők büntetését is. De szerintem maga is. Ez esetekben az állam mondja meg - mondjuk a MAL-nak - nem helyes egy járásnyi területet lakhatatlanná tenni valami szarság kiöntésével.
Lehet konzerv anarchista, és elképzelhetjük milyen jó lenne úgy élni, mint Tolkien hobbitjai, aki szintén az volt, csak a háborút ott is királyok vívták.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 12:10:33

@rajcsányi.gellért (ergé):

Hatósági gázár esetén az állam nem fordít pénzt a lakosság energiaellátásának finanszírozására.

Másrészt.
Az energiatakarékos rendszerek beruházási költségei jelenleg nagyon magasak. Ha a hőszivattyús rendszert vesszük példaként, annak beruházási költsége kW-onként 200 eFt.

aeco.hu/hoszivattyu/

Egy 15 kW-os - nagyon szerény teljesítményű - fűtési rendszer ezek szerint 3 millió forintba kerül. Mivel jellemzően cash-ből semmit nem veszünk, a banki törlesztőrészletet kell alapul venni.

www.unicreditbank.hu/maganszemelyek/hitelek/torlesztoreszletek.html

Egy 3 mFt-os hitel havi törlesztőrészlete 4 éves futamidő esetén 85 eFt körül van. Nagyon kevesen engedhetnek meg maguknak ilyen beruházást.
De nézzük másik oldalról. 3 millió háztartás esetén az összköltség 9 ezer milliárd Ft.

A 2010 évi költségvetésbe eredetileg 20 milliárd Ft körüli összeget terveztek gázártámogatásra, ami csak az év első felében járt volna.

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/tavaszig-jar-a-gazartamogatas-300337

Ezt az Orbán kormány 11 milliárddal megtoldotta, és kiterjesztette az év végéig.

www.haon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/meghosszabbitjak-a-gazartamogatast/cn/news-20100630-04473785

Tehát tárgyévben 30 milliárd körüli összegről beszélünk, ebből a jelzett 9 ezer milliárd 300 év alatt jön össze.

A hatósági gázár bizony a legszegényebbeket védi, hasonlítsuk csak össze egy parapetes gázkonvektor telepítési költségét egy energiatakarékos rendszerével vagy akár egy cserépkályháéval, a hozzá tartozó, előírás szerinti kéménnyel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.13. 12:15:12

@rajcsányi.gellért (ergé): @tölgy: @Elpet:

"...A zsebtolvaj (...) magától értetõdõen bajnoka a magánvállalkozásnak, ám talán túlzás lenne azt állítani, hogy bajnoka az egyéni tulajdonnak. A kapitalizmus és az üzlet lényege - ahova a legutóbbi idõkben jutottak - éppen az, hogy sokkal inkább az üzlet bõvítését kellett prédikálni, mint az egyéni tulajdon védelmének fontosságát, és a sajtónak minden tõle telhetõt meg kellett tennie, hogy a zsebtolvajt felruházza a kalózok némi erényével. A kommunizmus lényege ezzel szemben az, hogy azzal alakítják át a zsebtolvajt, hogy betiltják a zsebeket.

A zsebek és az egyéni tulajdon melletti érvek számomra nem csupán ésszerûbbeknek tûnnek, hanem méltóságteljesebbeknek is, mint az igazán szennyes individualizmuséi, amely a magánvállalkozásról beszél. A magánvállalkozás nem éppen a legnemesebb módja annak, hogy bizonyítsuk vele az egyik parancsolat igazságát, de volt idõ, amikor legalább többé-kevésbé létezett. A manchesteri radikálisok meglehetõsen nyers és kegyetlen fajtáját prédikálták a versenynek, de õk legalább azt tették, amit prédikáltak. Azok az újságok azonban, amelyek ma a magánvállalkozást dicsérik, pontosan az ellenkezõjét hirdetik mindannak, amit bárki gondolna vagy álmodna annak gyakorlati megvalósulásáról. Minden mai kereskedelmi és üzleti tevékenység a nagy egyesülések felé tart, amelyek többnyire imperialistábbak, személytelenebbek és nemzetek felettibbek, mint a legtöbb kommunista elképzelés az általános jólétrõl. Vagyis olyan dolgok felé, amelyek legalább annyira kollektívek, ám egyáltalán nem kollektivisták. Remekül lehet ismételgetni: 'Mi lesz ebbõl a sok bolsevizmusból?' - csakhogy ugyanilyen fontos megkérdezni: 'Mi lesz bolsevizmus nélkül?' A magától értetõdõ válasz ugyanis a monopólium. Ami azonban talán mégsem magánvállalkozás. Akkor már igazabb lenne a spanyol inkvizíciót magánbíráskodásnak nevezni. A monopólium se nem magán, se nem vállalkozás. Éppen azért létezik, hogy megakadályozza a magánvállalkozást. Márpedig a trösztöknek és monopóliumoknak ez a rendszere, amely az egyéni tulajdon tökéletes lerombolását jelenti képezi jelenlegi haladásunk lényegét, még ha egyetlen bolsevista sem lenne a földön..."

ü
bbjnick

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 12:16:38

@tölgy: bizony az volt Tolkien, annak idején szépen össze is állt a kép :) igen, az államnak van feladata a közrend, a közbiztonság és az igazságszolgáltatás fenntartásában, de az állami ármeghatározástól idegenkedek (elfogadom, h. a nagy többség nem így gondolja Magyarországon).

@Elpet: az a nyomasztó, hogy az egyoldalú gázfüggés még csak nem is egy sok évtizedes komcsi ármány, hanem - úgy tudom - a nyolcvanas-kilencvenes években zajlott le a rendszer teljes kiépítése nálunk, a ruszki elvtársak nagy örömére, gondolom.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 12:37:57

@rajcsányi.gellért (ergé):

Az EU-nak kell az orosz gáz, az oroszoknak meg kell az EU pénze, üzletelünk és barátok vagyunk. Nem biztos, hogy ez rossz így. Különösen, ha lesznek alternatív források is.

Az a nem mindegy még, hogy útközben, míg a gáz ideér, ki mennyit és miért tesz rá az árra. Mint fentebb említettem, Németországban is küzdenek ezzel.

"Was die Gasversorger gerne verschweigen, ist die Tatsache, dass auf der langen Handelsroute von den Erdgasproduzenten zu den Verbrauchern eine ganze Reihe von verschiedenen Formeln für Gaspreise zum Zuge kommen, die nicht immer an die internationalen Rohölpreise gebunden sind. Für Privatkunden in Deutschland sind die Gaspreise beispielsweise an leichtes Heizöl gekoppelt, da dies als der potentielle Ausweichbrennstoff angesehen wird. Ob das hohe Niveau der Gaspreise aufgrund der Ölpreisbindung gerechtfertigt ist, oder ob die Ferngashändler und Endversorger diese als Argument für unberechtigte Gewinne verwenden, kann nur durch eine komplette Offenlegung der Kalkulationen dieser Versorger ermittelt werden, worum derzeit vor mehreren Gerichten gekämpft wird."

www.verivox.de/gaspreise/

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.13. 12:39:58

@rajcsányi.gellért (ergé):

"az állami ármeghatározástól idegenkedek" --- írod.

OK, de akkor mond meg, hogy egy mondopóluimmal szemben hogyan érvényesíted a kiszolgáltatott közösség (a fogyasztók) érdekét?

ü
bbjnick

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 12:47:55

@bbjnick: úgy, hogy mind az állam, mind az egyes fogyasztó tesz a diverzifikálásért, ki így, ki úgy. Sokáig nem fűtöttünk fával, de egy pár éve újra elkezdtük. Szigorúan odafigyelek a pazarlás elkerülésére. A kormány pedig támogassa a panelprogramokat, a különböző takarékossági törekvéseket, az alternatív energiaforrásokat, építse a keresztvezetékeket észak, dél, kelet, nyugat felé, satöbbi.

Az viszont rossz logika, hogy há' drága a gáz, akkor a kormány hozzon hatósági gázárat, és/vagy támogasson engem a gázár kifizetésébe'.

Két éve nem jártam az M1-esen, s közben durván elszaporodtak a sztráda mentén a szélkerekek. Csak így tovább!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.13. 13:04:53

@rajcsányi.gellért (ergé): szóval úgy gondolja, hogy a lakásomig majd kiépítenek 5-10 gázvezetéket, vízvezetéket, delejest és internetes, és legalább ennyi csatornát?
Ferihegy monopóliumát meg eltöröljük - és eltekintünk a jogbiztonság nevében vinnyogóktól - és Tököl, és más repterek fejlesztését támogatjuk, hogy a reptéri illetékek is versenyezzenek.
A maga alternatívája - nevezzük diverzifikálásnak - az eszképizmus: kimegyünk a Bakonyba Thoreau módjára, és tökre önellátunk.

Kérem, ne tessék viccelni. A gazdaságban vannak nem piaci elemek. Voltak és lesznek.
Az én gazdasági szabadságom igényli a monopólium szabályozását, a monopólium gazdasági szabadsága meg az én szabadságom korlátozását igényli. (Mit tenne a monopólium, ha nem fizetnék neki vagy kevesebbet, lopnám a szolgáltatását? Nem az állam kényszerítő erejét veszi ilyenkor igénybe? Ne tessék viccelni. Köszönöm.)
Még ott ahol lehetne verseny - mobil telefon piac - ott is durván kartelleznek, úgy, amiért mondjuk az US-ban letöltendő börtönt kapnának a cégek vezetői.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.13. 13:05:00

@rajcsányi.gellért (ergé): Most elképzeltem, hogy pazarol a nógrádi Szécsényben a gázzal (ott jegyzik általában az országos hidegrekordot) a sok megátalkodott antidiverzifikáns elem . )

Tündér_Lala 2010.11.13. 13:08:18

Tökéletesen egyet értek.
Ferit (részemről) nem csak azért zavartam el, mert tolvaj volt, hanem mert idegen érdekeltségek kezére (monopóliumoknak) játszott át minden köztulajdont és azoknak szabad kezet adott (lemondott az állam szabályozó szerpéről.) Ez pedig kifosztásunkat eredményezte.
@Elpet: Sok ezer Md-ot költöttünk a gáz alapú infrastruktúra kiépítésére is. Amint anyagi helyzetünk stabilizálódik bizony el kell kezdeni az átállást az új technológiára (az ára, ha gyártása tömegessé válik normalizálódhat), mert a gáz ára csak nőni fog, mindig teljesítőképességünk határán fog mozogni. Ráadásul Európa egyik legjobb geotermikus energia forrásán ülünk. Az új technológiára kezdetben pénzt kell szánnunk, hogy versenyképes alternatíva lehessen az elavult fűtési rendszerek cseréj esetén.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 13:13:37

@Tündér_Lala:

Egyetértek, de a korszerű és takarékos rendszerek fejlesztése a hatósági gázárral semmilyen ellentétben nem áll.
Amúgy meg a piacosítás melletti fő érv, hogy csökkenti a gázárat. Akkor meg nem értem, miért baj, ha az állam megállapít egy felső korlátot, ha a csodaszolgáltatók úgyis csökkentik.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.13. 13:19:47

@rajcsányi.gellért (ergé): Azt megpróbálhatnád kiszámítani (ahogy Elpet kolléga csuklóból megteszi), hány szélkerékkel lehetne befűteni az országot. Nagyon meglepődnél, mennyibe kerülne. Annyira sokba, hogy ezeknek a szélkerekeknek a telepítését _szintén támogatásokból_ tudják csak megoldani. Uniós pénzekből például (ahová mi is befizetők vagyunk), az is dotáció, a lényegét tekintve ugyan az a rendszer, tehát jövedelemadóból elvont támogatás. Így lesz ez minden diverzifikációs fejlesztéssel a jövőben, tehát gyakorlatilag csak az állami (és uniós) támogatások szép lassú átrendezése fog megtörténni, remélhetőleg "sokkterápia", azaz a gázártámogatás hirtelen megvonása nélkül.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 13:23:18

@gloire:

Mindenki fával fűtene, hány fa maradna az országban?
Régen sem fával fűtöttünk, hanem szénnel. Mi füst lenne Budapesten meg a városokban.

A nógrádiak meg telepítsenek hószivattyút, napkollektort, építsenek passzív házat. Mindenre van piackonform válasz.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.13. 13:32:15

ezt a beteg oroszfóbiát! nem kell a gáz, mert a gonosz orosztól jön. beszarás.
éljen a hatósági ár! az orbánkorszakban bizony lesz hatósági ár. helyesen. a piac menjen a picsába.
azt csak jelzem, hogy a fa kivágás, még ha kivágásra is termelik, sokkal súlyosabb bűn, mint orosz gázzal fűteni.

balatoni barátom! elképzelted mán, milyen lehet a fatuskóban élő lényeknek maró füstben megfőnie, sercegve pattogva elégnie? kicsi pici házi holokoszt, mi? :)

Bloodscalp 2010.11.13. 13:33:56

@Elpet: nevetséges vagy hallod:)

faár- támogatási rendszert nem akarsz bevezetni?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 13:43:11

és az atomenergiáról nem is beszéltünk. Paks bővítése tény, csak több évtizedes tervekről van szó. vannak fenntartásaim az atomenergiával szemben, de ha 2 paksnyi erőművel energiafogyasztásunk (függőségünk) nagy részét ki lehetne váltani, én támogatnám.

Tündér_Lala 2010.11.13. 13:45:37

@Bloodscalp: Miért is ? Olvasd mégegyszer.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 13:51:46

@gloire:

Lakásonként 10 kW fűtési teljesítménnyel számolva - nagyon szerény becslés -, hőszivattyús rendszerben, ahol a szivattyú durván negyede elektromos teljesítménnyel ( 2,5 kW ) biztosítja a hőteljesítményt, 3 millió háztartás esetén 7500 MW elektromos teljesítmény kellene az ország fűtéséhez. Paks 4 blokkja 2000 MW-ot termel.

profitline.hu/hircentrum/hir/150122/Csucsra-jaratjak-a--a-paksi-atomeromu-osszes-blokkjat

Ezt az elektromos teljesítmény nyáron nem használnánk fel, az erre szolgáló erőműveket nyárra le kéne állítani.

A kulcsi szélerőmű maximális teljesítménye 600 kW, átlagos teljesítménye 134 kW.

www.winfo.hu/kulcsieromu.htm

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 13:52:51

@Bloodscalp:

A gondolataimat meg tudom osztani, a megértés képességét nem.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.11.13. 13:55:15

@gloire: persze, hogy nem az egész országot kell kifűteni a szélkerekekkel :) ennek is megvannak a technikai korlátai, sőt, lehetetlen is lenne a fenti cél. Ugyanakkor ez is része a diverzifikációnak, és látható, h. terjednek a kerekek. javítsanak ki a szakik, de úgy tudom, optimális esetben pár szélkerékkel el lehet látni egy kisközség energiaigényét. Nem vagyok a fenntarthatóság-bullshit híve, de jobb, ha egyre inkább a megújuló energiaforrásokra koncentrálunk. az a baj, hogy az urak a vita hevében lassan már azon az állásponton vannak, hogy legyünk csak kitéve a függőségnek, ugyanakkor legyen hatósági ár is. ez aztán a kiút a csapdahelyzetből :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.13. 14:01:11

@rajcsányi.gellért (ergé):

Én sem látom a diverzifikáció és a hatósági ár közötti ellentmondást. A két dolog nem zárja ki egymást. Sőt, meglehet, együtt még jobban elősegítik a távlati cél --- az energiafüggőség csökkentése --- megvalósulását.

És: A zatomot ne, csak a azt a zatomot ne emlegessük!:-/

ü
bbjnick

bz249 2010.11.13. 14:01:33

@rajcsányi.gellért (ergé): oke bovitjuk Paksot (egyebkent tamogatom) mi fogja elvinni az aramot Pakstol a lakasodig? Merthogy a delejszallito-kapacitas is veges (most konkretan kb csucskihasznaltsaggal mukodik, ami aktualisan van) vagyis megintcsak beruhazas (egy uj atomeromu+a vezetkrendszer) amelyik egyreszrol koltseg (ezermilliardos nagysagrendrol beszelunk) masreszrol ido (ha eltekintunk mindentol, akkoris netto 5 ev, mig megepulnek ezek).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.11.13. 14:01:50

@bbjnick:

csak a azt a zatomot=csak azt a zatomot

Bloodscalp 2010.11.13. 14:08:16

@Elpet: értem amire gondolsz és azért mosolygok rajtad, és azon amiket mondasz

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 14:11:20

A szélerőművek építése leállt Magyarországon.

Oka: nem lehet őket a hazai rendszerbe integrálni, ugyanis a szél nem az aktuális energia-felhasználás szerint fúj.
Hegyvidéki víztározóink pedig nincsenek, ahol az energiát tárolni lehetne.

www.fn.hu/belfold/20081021/nem_lesz_tobb_szeleromu/

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.13. 14:18:27

@rajcsányi.gellért (ergé): a függőség mellett szerintem senki nem érvelt, ha nagyon akarja, talán Grift.
A hatósági ár mellett is csak bizonyos esetekben érveltünk.

Egyszer majd beszélgessünk a prudenciáról.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.13. 14:21:05

@rajcsányi.gellért (ergé): Én úgy tudom, ott ahol ezek a szélkerekek áramot termelnek, pont arra használják, amire általában a villanyt szokás. Megoldható vele a közvilágítástól kezdve, a lakossági áramszolgáltatáson át, különféle gépek és üzemek elektromos ellátása, de a hagyományos fűtési technológiákat nem tudja kiváltani, a gáznak nem vetélytársa, maximum az elmü-nek.

Tündér_Lala 2010.11.13. 14:22:24

@Elpet: Mondjuk energetikai szempontból nem kétséges, hogy ezeket az energia tároló rendszereket meg kellene építeni. Meg kell találni a kompromisszumot a környezet védőkkel, mert pufferek nélkül a rendszer lemerevedik és a biztonságos ellátáshoz aránytalanul sok többlet kapacitás kell.

Bell & Sebastian 2010.11.13. 14:24:59

Ebben a témában két dilettáns is megpróbál itt vitatkozni politikai alapon, holott ha valamiben, ebben nincs politika. Az elvtársaknak köszönhető az egész problémakör (jól beépültek a fosztogató-láncba), kisebb részben az oroszok lesajnálásának.
Addig volt olcsó a gáz, amíg cserekereskedtünk, magyar cégek vettek részt a kitermelésben.
Vagy ezt már sikerült elfelejteni? A monopóliumok és a kartellek letörése a minimum. Gazdagabb országokban alacsonyabb a rezsi és magasabbak a jövedelmek, hangsúly az utóbbin. De arról most nem beszélünk, ugye?

Ugye, milyen jó volna kicsit érteni is valamihez, kedves megélhetési bölcsek?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 14:30:58

@tölgy:

Azt hiszem, senki nem akarta a vöröshagyma, a kerékpár és a hajvágás hatósági árát bevezetni.

Fentebb idéztem, hogy jóllehet Németországban szabad a gázpiac és nincs hatósági ár, csak épp a hatóság előveszi a bunkósbotot, és lesújt, ha az árat magasnak találja.

"Das Kartellamt hatte gegen die Versorger ermittelt, weil sie angeblich ihre Preise unrechtmäßig erhöht hatten."

wirtschaft.t-online.de/e-on-toechter-verschieben-gaspreis-erhoehung/id_16430810/index

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.13. 14:34:32

@Bell & Sebastian: "...holott ha valamiben, ebben nincs politika."

Ha valamiben, ebben minden meg van, ami politika. A politika esszenciája, alfája és omegája . )

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 14:51:20

@Tündér_Lala:

Viszonylag kevés helyen lehet nálunk igazi jó völgyzárógátakat építeni

www.c-turbines.ch/img/Energie/wasser/staumauer_1.jpg

Bár, ahol van hegy, ott lehet építeni tároló erőműveket

www.thema-energie.de/energie-erzeugen/erneuerbare-energien/wasserkraft/kraftwerkstypen/pumpspeicherkraftwerke.html

www.epochtimes.de/articles/2007/06/04/127149.html

Vagy síkvidéken akár sűrített levegős tárolóerőműveket is, sejtésem szerint nem gyenge költségvetéssel:

www.thema-energie.de/energie-im-ueberblick/technik/speicher-netze/stromspeicher/druckluftspeicherkraftwerk.html

Bell & Sebastian 2010.11.13. 15:14:28

@gloire:
Finomítok: eredetileg kereskedelem.
Most már _csak_ politika, míg helyre nem áll a rend. De ha arra gondolok, hogy például egy vekkert szét lehet ütni pár másodperc alatt, megjavítani meg ennek a többszöröse (időben is), elkerül az eu fória és a kéjhömpölyökben támadó hurráoptimizmus.

A hálózati személyek a mai napig ott állnak minden fontos csomópontnál, hogy meghagyják a tizedünket.

Kilenc rész az övék. És sosem voltak kommunisták, az csak mákony!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.13. 15:28:40

@tölgy:
dehogy érveltem én a függőség mellett csak kiröhögöm a reszketést az orosz medvétől.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 17:02:47

@Grift:

Idefigyeljen, mondok én valamit.

Az orosz medvétől akkor kell majd félni, ha gazdasági eszközökkel nem tudja azt a befolyást biztosítani, amit a maga számára méltányosnak tart.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.11.13. 17:06:19

@Elpet:
a csudába ez aztán megmondás volt a javából.
én mindenesetre elmentem az orosz boltba, vettem borogyínói kenyeret, szajra konfi-t, majonézt, vajat, és egy palack fővárosi vodkát :)

egyébként igaza van, éppen ezért kell meghagyni a gazdasági befolyását.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.13. 17:19:57

@Grift:

Engem egyébként határozottan érdekelne, hogy a gázárból mennyit kap az orosz, és mennyit a különféle közvetítők, akik a kereskedelmi láncban részt vesznek.

A németek is szeretnék tudni:

"Ob das hohe Niveau der Gaspreise aufgrund der Ölpreisbindung gerechtfertigt ist, oder ob die Ferngashändler und Endversorger diese als Argument für unberechtigte Gewinne verwenden, kann nur durch eine komplette Offenlegung der Kalkulationen dieser Versorger ermittelt werden, worum derzeit vor mehreren Gerichten gekämpft wird."

www.verivox.de/gaspreise/

Samott 2010.11.13. 18:58:25

@Elpet: ebben egyebkent van racio, lehet hogy nalunk se forradalmat kellene csinalni, hanem egyszeruen csak betartatni a mar letezo szabalyokat. Nalunk miert ne jarhatna el a versenyhivatal gazarugyben?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.11.24. 09:23:42

Most akkor ki van a piacosítás ellen és ki van mellette?

"Többféle módon is nehezíthették eddig a gázcégek az ügyfelek dolgát akkor, amikor ki szerettek volna lépni a szabad piacra, és új szolgáltatót akartak választani maguknak. Egy a Magyar Nemzet birtokába került törvénymódosító javaslat szerint a jövőben könnyebben válthatnak a polgárok: legfeljebb három hetet vehetne igénybe az ezzel kapcsolatos hivatalos eljárás."

www.mno.hu/portal/749845

A hatóságilag maximált gázár miért állna ellentétben azzal, hogy a szolgáltatók versenyében az olcsóbbat lehet választani? Miért baj az ár felső korlátja, ha a verseny amúgy is olcsóbbá teszi a szolgáltatást?
süti beállítások módosítása