Kétszeresére emelkedik a benzin ára, tüntetés a parlament előtt
2010. október 25. írta: dobray

Kétszeresére emelkedik a benzin ára, tüntetés a parlament előtt

  „Az MTI délután 16 óra 6 perckor kiadott híre szerint éjféltől emelkedik a benzin ára. Az egyes üzemanyagfajtákért oktánszámtól függően csaknem a dupláját kell fizetnünk, mint korábban.”

  Első nap: és lőn felháborodás. Húsz éve zajlott le a taxisblokád. A Mandiner a korabeli napilapok cikkei és az MTI hírei közül válogat a következő napokban.

1990. október 25., csütörtök. Az MSZP megbékélős nyilatkozatot ad ki '56-tal kapcsolatban fél órával azután, hogy az MTI jelenti a benzináremelést. A Kossuth téren szinte az '56-os gyertyás megemlékezőket váltják a taxis tüntetők.

  Október 26-án, pénteken 0 órakor lép életbe az a kormányhatározat, amelynek értelmében az üzemanyagok jelentősen megdrágulnak. Ettől az időponttól a 86-os oktánszámú benzin 56, a 92-es oktánszámú 59, az ólommentes 61, a 98-as oktánszámú benzin 62 forintba kerül literenként. A gázolajok fogyasztói ára - kéntartalomtól függően - 42 és 43,50, illetve 45 forint literenként. Mindezt Kardos Antalné, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium szóvivője jelentette be a Parlamentben csütörtökön délután tartott sajtótájékoztatón.

  Mint mondta, az áremelést a szovjet olajszállítások bejelentett és azon túli csökkenése, valamint az Öböl menti térségben kirobbant válság okozta, illetőleg az, hogy e körülmények miatt egyre nagyobb mennyiségű kőolajat kellett beszereznie hazánknak magas világpiaci árakon. Mint ismeretes, hazánk összes energia-felhasználásának több mint 60 százalékát szerzi be importból, főként a Szovjetunióból. Az idén 6,5 millió tonna kőolaj szállításáról kötöttek szerződést, eddig azonban körülbelül egymillió tonnával kevesebbet szállítottak a partnerek, mint amennyit időarányosan teljesíteniük kellett volna. Az üzemanyagok fogyasztói árával kapcsolatban elhangzott: az eddigi árképzés a 17 dolláros olajat tekintette árközpontnak, a mostani áremelés révén az irányadó ár 29 dollár - vagyis ezt alapul véve alakították ki az üzemanyagok fogyasztói árát.

 A sajtótájékoztatón elhangzott az is: mivel az energiahordozók termelői árát általában a kőolaj határparitásos árához viszonyítva állapítják meg, a mostani áremelés kihat a többi energiahordozó termelői árára is, amelyek esetében az áremelés átlagosan 90 százalékos. Mivel a nyár folyamán az üzemanyagok fogyasztói árát már emelték, most e termékeknél 65 százalékos fogyasztóiár-emelésre került sor. Más energiahordozók fogyasztóiár-emelését erre az évre a kormány nem tervezi.

  November 1-jétől a kőolaj termelői árát 90, a benzint átlagosan 65, a gázolajét - a háztartási tüzelőolaj kivételével - 90 százalékkal, a sugárhajtómű üzemanyag termelői árát 90 százalékkal, a fűtőolaj termelői árát 90, a földgáz termelői árát pedig 80 százalékkal emelik. Megváltozott az üzemanyag fogyasztói árának szerkezete is. Eddig az Útalapra 4300 forintot fordítottak tonnánként a benzin árából, ez most 8300 forintra növekszik. A benzin fogyasztói árának összes adótartalma egyébként - 86-os oktánszámú benzin esetén – 74 százalék.

  Mint elhangzott, ez megfelel az európai gyakorlatnak. Az áremelés révén egyébként az üzemanyagok fogyasztói árának színvonala elérte a nyugat-európai átlagot, így a jövőben mód van arra, hogy a világpiaci árakat követve a fogyasztói árak akár csökkenhessenek is
- mondta a minisztériumi szóvivő. Elhangzott az is: a mostani üzemanyagár-emelés a 30 százalék körülire jelzett inflációt további egy-két százalékkal növeli az idén. A költségvetés bruttó bevétele várhatóan 10 milliárd forint lesz, a költségvetés az idén egy-két milliárd forintot fordít az áremelkedés ellentételezésére.

  16:32: A Magyar Szocialista Párt elnökségének nyilatkozata

  1990. október 25., csütörtök - A nemzeti megbékélésért. A Magyar Köztársaság többpárti parlamenti demokráciája jó esélyt ad arra, hogy közös erőfeszítéssel fogjunk hozzá a nemzet felemelkedését, boldogulását szolgáló feladataink teljesítéséhez. A közös cselekvés alapfeltétele a nemzeti egység és megbékélés. A forradalmakban - így 1956 tragikus őszén is - az egymáson ütött sebek nem válhatnak új viszályok forrásává. 1956-ban sok olyan honfitársunk esett el, aki egy új, független, demokratikus Magyarországban hitt. Haláluk ma is fáj, emlékük ma is kötelez. A magyar szocialisták Nagy Imre miniszterelnök történelmi beszédének évfordulóján ebben a szellemben helyezik el a kegyelet virágait 1990. november 1-jén 15.00 órakor a Köztársaság téren, majd 15.45 órakor a Kerepesi úti temetőben az áldozatok sírjánál, amint azt tették 1990. október 23-án a Rákoskeresztúri temető 301-es parcellájában. A szocialisták József Attila szellemében vallják: közös emlékezéssel békévé oldani múltbéli harcainkat a jövő építésének kezdete. E kegyeleti megemlékezéssel is hitet kívánnak tenni a nemzeti megbékélés, a közös jövő mellett. (OS)

  18:02: Antall József kisebb műtéten esett át

  Antall József miniszterelnök állapota kifogástalan, a körülményekhez képest jól van - mondta László Balázs kormányszóvivő csütörtökön a Parlamentben. Mint ismeretes, Antall József miniszterelnök október 23-án estétől van kivizsgálás miatt kórházban. A vizsgálatok jelenleg is folynak, kisebb műtéti beavatkozásra is sor került. A vizsgálatok előreláthatóan 8-10 napig tartanak. A kormányszóvivő mindehhez hozzáfűzte: a miniszterelnököt nem hirtelen kellett kórházba szállítani, hanem egy, már régóta tervezett kivizsgálásra került most sor.

  A szóvivő - a Parlamentben tartott, a benzinár-emelést bejelentő sajtótájékoztatót kihasználva - beszámolt a kormány csütörtöki ülésének egyik fontos mozzanatáról is. Mint mondta, az ülésen több órás eszmecsere folyt a tervezett Budapest-Bécs világkiállítás előkészületeiről. A kormány elé Baráth Etele megbízott kormánybiztos terjesztette a koncepciót. Az ülésen megerősítették azt a korábbi álláspontot, amely szerint a világkiállítást vállalkozói alapon, a külföldi működőtőke nagy arányú bevonásával, koncessziók adásával lehet megvalósítani. A kormány úgy határozott, hogy a kiállítás kormánybiztosának előterjesztéseit átadja a most felállított Fővárosi Közgyűlésnek állásfoglalásra. Annak ismeretében terjeszti majd azt az Országgyűlés elé, amely várhatóan még az idén véglegesen dönt e kérdésben. A kormány késő délután az adórendszer egyes elemei továbbfejlesztésének megvitatásával foglalkozott. Az ülés pénteken folytatódik.

  20:49: Tüntetés a Parlament előtt

  A 34 éve történt véres Parlament előtti eseményekre emlékeztek csütörtökön este a Kossuth téren. Mint ismeretes, akkor mintegy 300 halott és több száz sebesült maradt a téren egy eddig még mindig nem tisztázott vérengzés következményeként. A demonstrációt a Magyar Nemzeti Párt és a vele szövetséges politikai szervezetek kezdeményezték. Mintegy kétszáz résztvevője a tragédia máig ismeretlen felelőseinek felkutatását és felelősségrevonását követelték. Egyúttal azonban szélsőséges kijelentések hangzottak el a mai kormányzati munkáról és a sajtóról is. Rendbontás nem történt.

  21:08: Taxis tüntetés

  Csütörtökön az esti órákban magántaxisok százai gyűltek össze Budapesten, a Hősök terén, hogy a néhány órával azelőtt bejelentett benzinár-emelés ellen tiltakozzanak. A hosszú gépkocsisor ezután a Kossuth Lajos térre, a Parlament elé hajtott.

  Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter a Parlament épületéből kiment a tüntetőkhöz, és meghallgatta követeléseiket. A taxisok alkalmi szóvivője, Horváth Pál kifejtette: a benzinár emelésének ez a mértéke - úgy érzik - megélhetésüket fenyegeti immár, ezért arra kérik a kormányt, hogy vonja vissza az intézkedést. Siklós Csaba azzal válaszolt, hogy erre nincs mód, hiszen a kormány kényszerhelyzetben van, nincsenek olyan tartalékai, amelyekkel a szovjet szállítások kiesése miatt dollárért importálni szükséges nyersolaj árát fedezni tudná. Hozzátette: az áremelés egyik célja volt az is, hogy üzemanyag-takarékosságra késztessék az autósokat. A taxisok képviselői jelezték, hogy a tiltakozó akciók valószínűleg folytatódnak majd.

  22:06: Taxis tiltakozás a benzinár-emelés ellen

  Csütörtökön az esti órákban magántaxisok százai gyűltek össze Budapesten, a Hősök terén, hogy a néhány órával azelőtt bejelentett benzinár-emelés ellen tiltakozzanak. A hosszú gépkocsisor ezután a Kossuth Lajos térre, a Parlament elé hajtott. A mintegy 600 magántaxis nevében, szenvedélyes megnyilatkozások közepette Horváth Pál, a budapesti taxis ipartestület alelnöke fejtette ki követeléseiket Siklós Csaba közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszternek. A taxisok szerint a most bejelentett benzinár-emelés már létükben fenyegeti a mintegy 40 ezer magántaxist, s ezért kérik a kormányzatot, hogy vonja vissza döntését. A miniszter válaszában utalt arra, hogy a kormány kényszerhelyzetbe került a szovjet olajszállítások kiesése miatt. Az áremelés egyúttal azt is célozta, hogy üzemanyag-takarékosságra kényszerítsék az autósokat. Siklós Csaba egyúttal ígéretet tett arra is, hogy a pénteki rendkívüli kormányülést követően 15 óráig választ adnak a taxisok követeléseire. A meglehetősen ingerült és indulatos taxisok ezt követően lezárták a főváros összes hídját, s így lehetetlenné tették a Pest és Buda közötti átkelést, órákra megbénítva Budapest közlekedését a Duna-hidak környékén. A tüntetők egyúttal kilátásba helyezték azt is, hogy ha követeléseiket nem teljesítik, akkor az egész országra kiterjesztik demonstrációjukat.

  22:16: Taxis demonstráció Debrecenben

  A benzinár-emelés elleni tiltakozásul 800 debreceni taxis bénította meg a hajdú-bihari megyeszékhely forgalmát este fél 9-től éjfélig. A taxik egymás mellett négy sávban haladtak, s kürtjeik megszólaltatásával tiltakoztak a benzinár-emelés ellen. Többen elmondták: ezzel az intézkedéssel a kormányzat gyakorlatilag lehetetlenné tette a személyszállítók megélhetését. Ilyen arányú üzemanyagár-emelést ugyanis olyan tarifaár-emelésnek kellene követnie, amire válaszként aligha ülnek majd taxiba az utasok. Ha pedig nem emelnek árat - mondták a debreceni taxisok - az utasok többségének ők fognak majd fizetni azért, amiért elszállíthatták. Az összes debreceni taxisvállalkozás képviselői úgy döntöttek,hogy az éjfélig tartó demonstrációjukat pénteken reggel fél 6-tól újra kezdik, s ezzel gyakorlatilag megbénítják a 220 ezres nagyváros reggeli csúcsforgalmát.

  23:52: Taxis tüntetés - Fejlemények

  A fővárosi taxis tüntetésben részt vevők még a késő éjszakai órákban is csaknem teljesen megbénították Budapest közlekedését. A Budataxi diszpécserétől éjjel fél 12-kor kapott tájékoztatás szerint a Parlament előtt még mindig több száz taxis várakozott, a megmozdulásban részt vevő sok száz más társuk pedig a budapesti hidak pesti, illetve budai oldalán foglalt el hídfőállást, megakadályozva a járművek hídra hajtását. Éjfél előtt a Petőfi- és a Szabadság-híd volt még többé-kevésbé járható, a többi Duna-hídon nem lehetett átjutni.

  Az ilyenkor máskor már jobbára néptelen főútvonalak zsúfoltak voltak, sok helyütt véglegesen megrekedt, állt a kocsisor. A forgalmi helyzetet tovább bonyolította, hogy sok autós még az benzinár-emelés érvénybelépése előtt fél órával is az utolsó olcsóbb tankolásra várva állt sorba, ezért a budapesti benzinkutak környékén több száz méteres kocsisorok nehezítették, esetenként tették lehetetlenné a közlekedést.

  Szemtanúk szerint több helyütt éles szóváltás alakult ki a hazajutni, vagy benzint szerezni igyekvő autósok és a forgalmat eltorlaszoló taxisok között, bár abban végül mindenütt egyetértettek az alkalmi „gyűlések” résztvevői, hogy a benzinár-emelés valamennyiüket sújtja. A rendőrség egy-egy, különösen nagy fennakadást okozó forgalmi dugóban megpróbált közbeavatkozni, ám a megmozdulásban részt vevők elszántságról tanúskodó, indulatos fellépése nyomán a rendőrjárőrök kénytelenek voltak elállni szándékuktól. Így például kölcsönös fenyegetőzésekkel tarkított, már-már a lincshangulatot jelző utcai vitáról érkezett hír a Szent István körút Margit-hídhoz közeli szakaszáról - a körúton egyébként egészen a Marx térig teljesen leállt a forgalom -, de tettlegességig, információink szerint, sehol sem fajult a túlfűtött hangulat. A taxisok, akik CB-, illetve URH-rádióhálózatukon folyamatosan kapcsolatot tartottak egymással, mindenütt úgy nyilatkoztak: a benzinár-emelés visszavonásáig folytatják akciójukat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr432388456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 19:19:27

@Alapvető élelmiszer: Sajnos ez így igaz: a béna, tehetetlen hülyeség az új kormány első napjaitól megfigyelhető volt.
Elhűlve néztük, amint a parlamentben hónapszám a kormányőrség egyenruhájáról meg egyházügyi témákról vitatkoztak, ugyanakkor egy rakás komcsi gazember megtarthatta pozícióját a gazdasági életben, a fegyveres erőknél, a közigazgatásban (például Szilvásy államtitkár maradhatott, a szintén kiszführer Csepire meg egyenesen a magyar nemzeti javak kezelését bízták!).
És ez a pár hónap elég volt arra, hogy a tavasszal még rettegő bolsik vérszemet kapjanak az elszámoltatás elmaradása miatt és nyugodtan zendülést szítsanak már őszre.
Úgy vélem, hogy akkor, kellő határozottsággal még meg lehetett volna fordítani a dolgot: voltak már az új rendhez hűséges emberek is a szervezetekben, aki átállt, mint az a tetű bolsevik Barna, azokat azonnal lefegyverezni és lecsukni kellett volna, a koszos, gyáva taxis bandának meg elég lett volna, ha pár tucat tolólapátos harckocsival betolták volna a hídfőkről a tragacsaikat a Dunába, őket meg zendülés címén sittre vágják. A többi fejvesztve menekült volna.
Ez a vonat akkor elment, ott siklott félre a rendszerváltás.
Erősen bízom abban, hogy Viktor most nem követi el ezt a hibát és ameddig nem nyugszik, míg az összes korrupt, tolvaj, kollaboráns gazember nem lesz hűvösön. Mert ezeknek semmi engedményt nem lehet tenni, a történelemben újra és újra bebizonyosodott.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 19:22:00

@Elpet: Ez a Barna nevű féreg volt.
Azonnal hadbíróság elé kellett volna vinni, mostanában szabadulna, ha Fletóék közben nem adnak neki soronkívül kegyelmet.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.25. 19:26:28

@evil overlord: a hadsereg bevetése sosem "egészséges". Az erőszak nem szép, legfeljebb romantikus festményeken vagy Trajanus domborművén.

Necessitas legem non habet (ST IIIa, Qu. 80, A. 8; III Suppl., Qu. 8, A. 6 )
Necessitas non subditur legi (ST Ia IIae, Qu. 96, A. 6)

Tündér_Lala 2010.10.25. 19:30:54

@Tehetetlen Dodó: A másik megoldás ez lett volna persze. De Antall mindig kompromisszumot keresett (megrettent a nyugati pénzemberek fenygetéseitől) és ebben a helyzetben ez katasztrofális eredményre vezetett a nemzeti oldal szempontjából.

Tündér_Lala 2010.10.25. 19:34:06

@Tündér_Lala: Másrészt a fenntiek fényében talán érthető, hogy miért van szüksége Orbánnak Pintérre. Ő tudja kezelni ezeket az embereket, mindent tud róluk, nem mernek ellenszegülni.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.10.25. 19:34:59

Kapjunk már a fejünkhöz! 40.000 taxis?! Ki ment anno taxisnak a normális, munkaképes és tisztességes emberek közül? Senki nyilván, viszont alulművelt, csaló, haszonleső, feketéző lumpen proli alakok (beleértve a mélyen tisztelt Demszky és Havas urakat is) dögivel.

Ez természetesen nem menti fel az idióta kormányt és a tehetetlen rendőri / katonai parancsnokságot...

betyár (törölt) 2010.10.25. 19:36:55

@Tehetetlen Dodó:

felhívnám a figyelmét, hogy a komcsik minden bizonnyal megkötésekkel, komoly feltételekkel mondtak le a hatalomról. nem hiszem, hogy antall jókedvében hagyta a helyükön ill. engedte fontos helyekre őket, és nem is hülyeségből. a 90-es választásoknak nyilván ára volt. emlékszik: tetszettek volna forradalmat csinálni. de nemhogy nem tetszettünk, még el is hittük, hogy milyen klassz is, hogy a mi komcsiaink ilyen előzékenyen, békésen távoznak.

azt se felejtse el, hogy semmiféle politikai gyakorlatuk nem volt, ráadásul tényleg túlképzettek voltak a szocikhoz képest.

betyár (törölt) 2010.10.25. 19:38:41

@Tehetetlen Dodó:
az utolsó mondatával teljesen egyet értek:)

Bell & Sebastian 2010.10.25. 19:54:13

Antall mester ízig-vérig tanárember volt, frissen fölmerülve a könyvtárából. Egy munkásőr többet tudott a politikáról nálánál. Offenzívában egy ortodox sokkal jobb tucatnyi neológnál.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 20:07:30

@betyár:

és ne felejtse el a rendszerváltás elején még nóném antallt, aki egyszerre csak előbukkant a szolgálatok bugyraiból. és nehogy valaki azt merészelje mondani, hogy antall nem volt a szabadkőművesség, a magyar szolgálatok ügynöke, mert olyat mondok...

és ha már taxisblokád. emlékeznek mi váltotta ki az egészet? mi hozta helyzetbe a szadit, meg a volt szolgálatokat? az ügynökkormány egyik nap azt mondta nem lesz /gáz/ benzinár emelés aztán másnap lett. már a döntés provokáció volt, ami előkészítette az egész purparlét.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 20:08:55

@Bell & Sebastian:
ennél sokkal nagyobb volt a baj. antall meg volt győződve róa, hogy politikusnak született.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 20:10:56

@betyár: No, én meg azt hiszem, hogy Antall messze nem használta ki a lehetőségeit annak idején.
Peches dolog, hogy pont egy ilyen úriember-forma lett akkor a miniszterelnök, aki ráadásul egyáltalán nem ismerte az ellenfelet, hiszen egy eldugott múzeumban merült alá és bekkelt ki. Én jóindulatú vagyok, azt mondom, hogy alkalmatlan volt erre a küzdelemre (hitvesem nem ilyen megbocsájtó, neki egyre inkább az a véleménye, hogy megvették vagy megfélemlítették), mindenesetre oroszlánrésze volt abban, hogy nem lett rendszerváltás, csak módszerváltás.
Egyébként az első hónapokban a bolsik komolyan fostak: nekem például volt egy kolléganőm, akinek a férja afféle kis-béemes volt, sofőr valamelyik nagykutya mellett. A Mézeskalács téri ávós telepen laktak, ő mesélte, hogy akkoriban olyan fosás volt, hogy ezek a nagy elvtársak sorra jöttek le hozzájuk és kérték, hogy rejtsék el az értékeiket, ha menekülniük kell, mert őket biztos nem fogják bántani.
Na, ez a rettegés - látván, hogy nem történik semmi - őszre elmúlt és teljes erőből akcióba lendültek, a szadis gazemberek legitimációs segítségével és 94-re átmenetileg visszaforgatták az idő kerekét.

(Nem volt hülyeség a 94-es vicc:
- Mi az antalli örökség?
- ???
- A Horn Gyula).

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 20:12:01

@Grift: Nincs annál nagyobb tragédia, amikor az alkalmatlanság makacs elhivatottság-tudattal párosul.

betyár (törölt) 2010.10.25. 20:12:06

@Grift:

nem szeretném azt gondolni, hogy antall ügynök volt. de alku nyilván megköttetett.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 20:16:49

@Grift:

Ez volt a hivatalos eszdéeszes narratíva, nem az áremelés a baj, hanem hogy nem jelentették be előre. Holott tudni lehetett: ha bejelentik, kifogynak a tartalékok.

Téglagyári Megálló 2010.10.25. 20:17:28

@Grift:

Ez nekem is gyanús volt akkor. Ismertünk egy csomó embert az MDF-ből, erre egy ismeretlent tettek meg miniszterelnöknek...

tevevanegypupu 2010.10.25. 20:17:59

Mocsok tarsasag, mind ugy egyutt. Nem letezik, hogy engedni kellett nekik. Antall oruletesen nagyot tevedett.

Téglagyári Megálló 2010.10.25. 20:18:56

@Grift:

Egy Horthy-rendszerben talán. Valami miatt az úri középosztály maradékai azt gondolták, hogy ők a többség, csak a komenista ármány miatt nincsenek hatalmon. De ez nem volt igaz.

betyár (törölt) 2010.10.25. 20:20:35

@Tehetetlen Dodó:

szerintem pedig ennyi lehetőséget adtak neki. ráadásul úgy emlékszem, mintha abban bízott volna, hogy ezeket a komcsikat legyőzheti úriembermódra - nem volt hajlandó az ő módszereiket használni. ha erre gondol, akkor - így utólag - ez tényleg hiba volt. akkor szerintem az erős, hangsúlyos elkülön/m/böztetést jelentette.

legtöbb hibája valószínűleg a hiúságából fakadt - legalább annyira hiú volt, mint Sólyom:)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 20:20:56

@Téglagyári Megálló:

Igen. Bizonyára Bíróból vagy Lezsákból nagy miniszterelnök lett volna. Vagy kire gondol? Pista bácsira?

Amúgy meg valakik megszavazták, azt hiszem.

Téglagyári Megálló 2010.10.25. 20:23:10

@Elpet:

Maga most gúnyolódik, de tényleg a semmiből került elő annak idején Antall, pedig figyeltem a politikát.

Alapvető élelmiszer 2010.10.25. 20:25:27

@Alapvető élelmiszer: Most tűnt föl, az a Boross Imre Boross Péter akart lenni. Boros Imre az Orbán-kormányban volt Phare-ügyekért felelős miniszter.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 20:26:31

Tudják, szembe kell nézni a szomorú igazsággal, a magyar jobboldal ezt a csapatot tudta felállítani `90-ben. 40 év kommunista uralom után erre voltunk képesek. Talán most már profibbak leszünk.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 20:26:41

@Téglagyári Megálló: Méghozzá elég feltűnően a semmiből. Nem volt lakitelki sátras sem, sem kezdeti MDF-vezető, sőt, ha jól emlékszem, először a kisgazdák környékén tűnt fel és egyik napról a másikra röppent a magasba.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.25. 20:28:47

@Grift: nem kerek a története.
Ha Antall a hálózat embere volt, akkor miért akarták volna megbuktatni/gyengíteni és miért pont a kórházi kezelése idején?

Ebből úgy jöhet ki, hogy vagy nem szolgálat állt minden(ki) mögött, vagy több szolgálat dolgozott éppen. Mindkettő lehetséges.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 20:29:41

@Elpet: Én nagyon is úgy látom, hogy Orbán beérett.
98-ban is voltak sejtései, szép antré volt, hogy Princzéket nehéz vasban vitette el, de nem volt meg a tartós lendület és főleg a tapasztalat.
Ha más nem is, de ennyi haszna volt ennek az elvesztegetett keserves 8 évnek, hogy tapasztaltan, eltökélten és kétharmados erővel a háta mögött állhat neki, hogy befejezze a munkát.
Az elmaradt rendszerváltást.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 20:30:04

@Téglagyári Megálló:

Ne értsen félre, nem akarok senkit bántani, de nem is igazán látom, hogy ki lett volna alkalmasabb. És úgy megy az: amikor belső körből nem találnak senkit alkalmasnak, keresnek valakit kívülről. Ez lehetett akkor is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.25. 20:30:55

@Tehetetlen Dodó: az a sátor tele volt szocival.
Az alapítóatyák pedig egy hétvégi bevásárlást sem tudtak volna elrendezni, nemhogy kormányozni.

tevevanegypupu 2010.10.25. 20:32:31

@Téglagyári Megálló:

Antall nagyon sokat hibazott, hogy az egyik legnagyobbra emlekezzunk: Goncz Arpad.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 20:38:38

@tevevanegypupu:

Elfelejtik, hogy a kormányzásnak 2/3-os törvények tucatjaival indult neki Antall, és a hatalmas presszióval, hogy kössön az SZDSZ-szel koalíciót. Ezért volt a paktum és Göncz, a 2/3-os törvények számának csökkentéséért. A másik lehetőség az volt, hogy minden lépést az SZDSZ-szel egyeztessenek.

tevevanegypupu 2010.10.25. 20:45:28

@Elpet:

Nem felejtem el, illetve olvastam. Valami diktator kellett volna, aki nem fel a ket pofonokat kiosztani. Abban bizom - husz ev multan, amikor en is eleg sokat tevelyegtem az szdsz korul, csak szerencsere en nem artottam vele - hogy Orbannak lesz ereje hozza. Es hogy nemcsak az mszp-nek fogja kiosztani, hanem az szdsz-nek is. Kell, hogy legyen annyi ereje hogy megtegye, ezzel o is tartozik.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 20:50:11

@tevevanegypupu: Ebben bízom én is, mint fentebb is írtam.

jan 2010.10.25. 20:51:00

Tudják, kevés modorosabb dolog van, mint blogon magázódni.

Ha az ádáz ellenfelüket magázzák, ez még felfogható egyfajta hűvös távolságtartásnak, vagy esetleg azzal a gesztussal azonosítható, ahogyan az ember kesztyűvel, csipesszel nyúl valami számára visszataszító dologhoz.

De az, hogy egymás közt is magázódnak, ez mindennek a teteje. Nem attól lesz konzervatív valaki, hogy magázódik és sétapálcával szörföl az interneten.

Amúgy kedves dobray, hány éves volt Ön a taxisblokádkor? Eddigi posztjai alapján magamnál fiatalabbnak véltem, eszerint viszont legfeljebb ha nyolc éves lehetett a személyfuvarozók blokádjakor.

Magam annyira emlékszem, hogy Apámat, aki akkor valamilyen fontos konferenciát szervezett külföldi résztvevőkkel, amit tönkrevágott a blokád; rendkívül kiakasztotta a dolog. Pedig nem kedvelte azt a kormányt, viszont világéletében rendpárti volt, és kommunizmus és a piacgazdaság szürke zónájában tevékenykedő simlis figurákat (taxisok, zöldségesek) sosem állhatta.

evil overlord (törölt) 2010.10.25. 20:55:30

@Elpet: Hadbíróság elé kellett volna állítani.

@tölgy: A katona nem arra van kiképezve, hogy gyanúsítottakat tartóztasson le, hanem arra, hogy ölje az ellent. Ergo egy viszonylag békés tüntetés feloszlatását nem rájuk kell bízni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 20:55:34

@tölgy:
vagy úgy érezte antall, hogy lejárt a tartók ideje, a kreatura fellázadt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 20:57:04

@Elpet:

magán ma csak röhögni tudok, ne vessen meg miatta! :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 20:58:09

már megijedtem h most

én is mennék most a parlament elé :(

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 20:59:17

@jan: "Tudják, kevés modorosabb dolog van, mint blogon magázódni"
Hehehe.

evil overlord (törölt) 2010.10.25. 21:00:06

@Grift: Maga se megy a szomszédba egy kis összeesküvés-elméletért. Szerintem Antall egy naiv tanárember volt, akit a komcsik és a kormányban üldögélő tolvaj gazemberek alaposan átvertek.

tevevanegypupu 2010.10.25. 21:06:48

@jan:

Emlekszem mikor egy blogra jelentkeztem (ajanlo kellett, hogy felvegyenek), tudtam, hogy a blog vezetoje sokkal idosebb nalam, eszembe nem jutott volna tegezni, o mondta, hogy ott mindenki tegezodott. Ismertuk egymast, be kellett mutatnkozni, ott nem lehetett nevtelenul irni, es bar nem vagyok mai csirke, nagyon nehezemre esett hetven-nyolcvanvalahany eves embereket tegezni es jancsipistizni, ahogy ok bejelentkeztek.(:
Ezeken a nevtelen blogokon nem ismerek senkit, fogalmam sincs ki kicsoda, de valoszinuleg nagyon sokan fiatalabbak nalam, tehat megint nem nagyon tegezhetnem oket. Ismeretlen embert nem tegezunk az eletben sem, miert lenne mas igy?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:08:02

@evil overlord:

na basszanak már fel ezzel a tanáramber baromsággal! ez a tökkelütött saját bevallása szerint az anyatejjel szívta magába a politika magasiskoláját, mindent tudott arról, és bár esélyt nem látott rá, mindig is hatalomra készült. csak rá kellett találnia annak aki pont egy ilyen faszfejet keresett. és pont ez kellett az emdéef dögje körül döngő belbudai úri döglegyeknek, egy valóságos államtitkár apuka, egy lengyelmentő, egy virtigli úriember, elájulás. és el tudták adni, vidékre is, a nadrágtartós mérnökembereknek is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.25. 21:09:02

@jan: legyünk inkább modortalanok?

@Grift: Antall volt akkor a tragikus hős.

@evil overlord: nem volt tüntetés, hanem blokád volt. Az állami és bkv járművek sem járhattak. A katona pedig kiképzést kapott a letartóztatásra is, többek közt én is.
Állam nincs karhatalom nélkül. Jó reggelt!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:09:49

@Grift: Antall leügynöközése tipikusan a hálózati suttogópropaganda egyik fő csapásiránya volt, ahogy látom jól csinálták, elég jól beégett. Egészen nevetséges egyébként, ha komolyan belegondol valaki.
Kohl elsőszámú keleteurópai szövetségese, és tulajdonképp jó barátja (már amennyire ez a nagypolitikában létezik) hogy a fenébe lehetett volna ügynök? A német "elhárítás" épp úgy tudott mindenkiről mindent, mint a mieink, azok se hülyék teljesen . )

evil overlord (törölt) 2010.10.25. 21:13:00

@Grift: Idézném @Tehetetlen Dodó: kommentjét, mint lehetőséget. Ebből nem következik, hogy Antall tudatában volt annak, hogy a komcsiknak hasznos módon kormányoz.

bz249 2010.10.25. 21:16:06

@Grift: tudja mi a legnagyobb baj Grift? Hogy abban az MDF-KDNP kormanyban igy se volt senki, akiben annyi koncepcio lett volna, mint Antall kisujjaban. Es nem azert, mert Antall akkora nagy talentom lett volna. Elpetnek abban teljesen igaza van, hogy a valasztast megnyero MDF-bol o volt a legkevesbe alkalmatlan a szerepre.

Az, hogy ez eppen a nagy semmire volt eleg egy masik tortenet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:16:39

@gloire:

:))) ja, hát tényleg egy kól sosem állt volna szóba egy ügynökkel! ahogy a sziájé sem képezte ki binládent.

tudja, hogy kólt vezetőszáron vezették szabadkőműves szeanszokon golda meir sorijamorija hegyre képzelt jelképes sírja körül, és közben féligfőtt maceszgombóccal dobálták?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:20:04

@bz249:

ebben van valami. meg nem is. ahogy antallt sem ismertük, úgy mást sem aki esetleg alkalmasabb lett volna. esetleg hirdethettünk volna valamelyik nyugati lapban.

jan 2010.10.25. 21:20:33

@tevevanegypupu: Hát igen, ebben van valami. Én úgy szoktam ezt felfogni, a tegeződés a blogkommentelésnek mint műfajnak egy konvenciója, vagyis ilyenkor azt is le lehet tegezni, akit a való életben amúgy nem tegezne az ember.

Nagyon (talán túlságosan is) távoli párhuzam a "liturgikus tegeződés": a katolikus liturgiában is mindenki tegez mindenkit. "Béke legyen veled" - mondom a 90 éves néninek is, aki amúgy eszembe sem jutna letegezni.

tevevanegypupu 2010.10.25. 21:27:13

@jan:
Nem tavoli parhuzam, termeszetes. Regen a kiralyokat is tegeztek, sot van olyan nyelv, ahol a magazodasi formulat nem is ismerik.

bz249 2010.10.25. 21:28:44

@Grift: a videki mernokemberek 1990-ben inkabb az SzDSz-ert lelkesedtek, mert az nagyon kemenyen odamondott a komcsinak. Amugy felve jegyzem meg lehet, hogy jobban jartunk volna veluk, mert akkor a ket posztkomcsi klikk egymasnak mehetett volna. Igy meg a hatalom hianya osszekenyszeritette oket.

tevevanegypupu 2010.10.25. 21:30:43

@bz249:
Mindjart Horn Gyula kellett volna. kepzett politikus, a nyugat imadta, szot tudott erteni az szdsz-szel is.(:

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 21:31:03

@tevevanegypupu: Ugyan, én mindenkit tegezni szoktam, mert egyrészt az építőiparban szorgoskodom és ott ez elég általános, tehát hozzá vagyok szokva, másrészt a többség amúgy is fiatalabb nálam. Ha akarnak, visszategeznek, aki meg jobban szereti a csendőrpertut, az magázzon nyugodtan.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 21:36:56

@Alapvető élelmiszer: antallt, bár balek volt, ne tedd egy sorba a komcsi ibolyával

egyik véletlenül a másik szándékosan áruló

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 21:40:05

@bz249:

Hát nem. A vidéki műszaki értelmiség izgága és kiszámíthatatlan szélhámosokat látott az SZDSZ-ben. Aki nem volt vonalas MSZMP pártember, az az MDF-re, KDNP-re, Kisgazdapártra szavazott.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:40:06

Én ismertem a Volán társaság egyik alapítóját. Hatodmagával alapították, kilépve a Főtaxiból. Tőle tudom: minden (!) taxis besúgó volt a kádárrendszerben (ő is), valamilyen szinten. Kötelező volt nekik együttműködni, gondolom, elsősorban a töménytelen sok kelet- és nyugatnémet turista miatt is, akárcsak a legtöbb szállodai alkalmazottnak. Az egész blokád profin le lett szervezve, irányított puccskísérlet volt tulajdonképpen. Juszt László szerepe is egyértelmű (szintén hálózati ember, tudtommal ezredes). A félnyolcas hírekben leadták, hogy a rendőrség biztos nem fog beavatkozni, erről a helyszínparancsnok biztosította a taxisokat. Azután már nem nagyon lehetett mit csinálni.

evil overlord (törölt) 2010.10.25. 21:40:38

@tölgy: A tüntetés és blokád között nem is olyan nagy a távolság (számos példa van rá az elmúlt évekből). Amúgy én is útálom, a félpályás útlezárás is idegesít (miért engem baszogat, miért nem megy a Parlament/Apró villa stb. elé?). "Demokráciában" nem szokás a hadsereget bevetni saját állampolgárok ellen, kivéve persze a fegyveres lázádást, de az a Fejlett Nyugaton nem gyakori.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:43:26

@Grift: Az újraegyesítés is tipikus kőműves cél volt akkortájt, ezt a gyerekek is tudták : )

tevevanegypupu 2010.10.25. 21:43:29

@Tehetetlen Dodó:
Na jo, a liberalisokkal en is tegezodni szokok.((-:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:46:30

@Elpet: hát nem. az utolsó napig a vidéki múszaki-számológépes faszik és tanár-könyvtáros pinák voltak az eszdesz bázisa.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.25. 21:46:45

@evil overlord: Gyakorlatilag minden Duna hidat lezártak napokra. Az nem tüntetés. Ha csak egy tábornokot találnak, aki lojális hozzájuk, minden bizonnyal felvonult volna a honvédség, és valószínüleg a jelenlétük elég lett volna. Az a durva, hogy egy ilyen emberük sem volt.

bz249 2010.10.25. 21:49:18

@Elpet: kiveve amelyik nem. Salgotarjan szep varosaban SzDSz-esek voltak a muszaki ertelmisegiek. Csak aztan 1990-ben osszealltak az MSzMP-vel (megcsak nem is az M nelkulivel), hogy ok adhassak a polgarmestert. Azutan mar annyira nem volt nepszeru a dolog.

evil overlord (törölt) 2010.10.25. 21:52:45

@gloire: Szerintem ugyanazt csinálták nagyban mint 2002-óta a radikálisok párszor kicsiben: nehéz éles határt húzni. A csigazabálók pedig permanensen ezzel szórakoznak.
Lehet, hogy egy-két tolólapos BTR látványa elég lett volna, de sorozott katonát oszlatásra én nem mernék bevetni.
Tényleg hadbíróság kellett volna: 1-2 tábornokot főbe lőni a többiek bátorítása végett :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 21:53:37

@Tehetetlen Dodó: a megfélemlítés biztos

Fekete (mdf) mondta a parlamentben, hogy hiába rendszerváltás, még mindig a komcsik kezébe a hatalom, pont ez volt a felszólalásának a címe is: ifj. Fekete Gyula: Kinek a kezében van ma a hatalom Magyarországon? (In:
Magyarország politikai évkönyve 1993. 559-570. oldal)

nem találom a beszédet
www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_kpv.kepv_adat?p_azon=f197&p_ckl=34

kőrősi azt mondja, h neki antall személyesen is mondta, mikor a komcsi korrupciókról csinált hitelesített iratokat: hogy ne csináld imre, ezektől nem tudlak megvédeni.
és állítólag 2x meg is akarták öletni. merész, de ezt mondja. 1x állítólag bolondokházába akarták zárni, tip komcsi módszer

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 21:54:18

@gloire: Ez nem tüntetés. Én csak a zendülés kifejezést alkalmazom erre a gyalázatos cselekedetre.
Szerencséjük, hogy akkortájt nem én voltam a belügy- vagy a hadügyminiszter, mert betoltam volna ezt a koszos bandát a hídfőkről a Dunába.
Aztán mehettek volna jajgatni a Népszövetséghez.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 21:57:17

@tesz-vesz: Az a baj, hogy ezek szerint sokkal jobban beszartak, mint kellett volna.
Mert a komcsik is fostak rendesen: az egész keleti blokkban fordult a kocka, Csauékat egyenesen lelődözték például.
Antallék nem használták ki a kegyelmi állapot 3-4 hónapját.
És ez jóvátehetetlen hiba volt, akár véletlenül, akár szándékosan.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 21:57:18

@Tehetetlen Dodó: ez a rettegés - látván, hogy nem történik semmi - "

látszik azért a félelem és igyekezet a pimasz ávós petőn

kkbk.blog.hu/2010/05/26/konya_peto_vita_az_igazsagtetelrol

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 22:00:54

@Tehetetlen Dodó: kegyelmi állapot?

kinek?

amúgy fogni kellett volna antallnak a hadsereget és elzavarni a kommcsikat, előtte elzavarni a tévéből a patkány hankisst, és bemondani élőben a tévében, hogy a kommunisták itt vannak. és miattuk nem lehet demokratikus, és szabad az ország, nem lehet tőlük kormányozni, mert elutasították a zétényit is
persze nem tette meg, mert egy szabadkőműves volt, és a külföldi szdszesek súgtak neki mit csináljon.

nálam az se jó pont, h minisztereinek kijelentette, hogyha bármilyen mértékben foglalkozni kívánnak trianonnal, akkor azonnal adják be a lemondásukat.

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 22:01:54

@Elpet: Az MSZMP-s pártemberek általában az MDF-re szavaztak.
Sőt, be is léptek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.10.25. 22:02:33

@bz249:

Ha ismerné a beosztott műszaki értelmiséget, akkor tudná, hogy náluk jobban talán senki nem látta a szocialista rendszer működésképtelenségét, és aki nem pártvonalon futott, az nem volt nagy nyertese sem neki. És egy műszaki azt is tudja, hogy izgága hadonászással semmi nem oldható meg.
Hogy Salgótarjánban mi volt, azt nem tudom.

tevevanegypupu 2010.10.25. 22:05:29

Most neztem a Duna teveben, megismeteltek a taxisblokadrol keszult dokumentumfilmet, Bokor Peter rendezte, de olyannak tunt az egesz, mintha a szemet kormany tehetett volna mindenrol, a taxisok a lakossag es nem a sajat erdekukben sztrajkoltak volna. Es csak a taxisok vezetoi beszeltek, a kormany reszerol senki.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.25. 22:10:23

@Elpet:

a múszaki értelmiség a mai napig a nyugat bűvöletében él. ezt számukra mostanáig az eszdsz jelentette.

Téglagyári Megálló 2010.10.25. 22:12:59

@tesz-vesz:

A komenista hadsereggel elzavarni a komcsikat? Nagy ész vagy te barátom.

Megjegyzem akkor még itt voltak a szovjet csapatok.

tevevanegypupu 2010.10.25. 22:23:24

Erdekes, ugy tapasztaltam, hogy a butapesti bolcseszek imadjak az szdsz-t, egyetlen mernokot nem ismerek aki szdsz szavazo lett volna. A muszaki ertelmiseg altalaban kdnp vagy fidesz szavazo volt, mezogazdaszok kisgazdapart vagy mdf, volt komcsik mdf vagy mszp. A zsidok szdsz vagy mszp. De a rendszervaltasnal leginkabb mindenki par honapig Antallekert rajongott.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.25. 22:26:56

@Téglagyári Megálló: és miután kimennek?

igen nagy ész vagyok, mert tudom, h először a fiatalabb tisztekkel kellett volna tárgyalni, és lefejezni azokat a komcsi elhízott tábornokokat (és újságírókat), akik még a cipőjüket se tudták bekötni, olyan buták voltak, mert könnyítéssel vették fel őket, fő az elvhűség. ld a mostani részeges félhülye rendőrtábornokot.
olyan katarzis volt 90-ben h mindenki megérezte, féltek a komcsik látták csaut, emlékeztek 56-ra, hogy még tán a régi komcsi tábornokok is simán átállnak, főleg hogy ha már 2-3-mat elvisznek a szemük elől. tudjuk mennyire gerinces a komcsi.

sikeres lett volna. ha nem avatkozik be külsőleg senki, akkor mindig sikeres szabadságharcokat, és polgárháborúkat vívna a magyar

Tehetetlen Dodó 2010.10.25. 22:32:12

@tevevanegypupu: Na, én vagyok az az egy.
Én már akkor is legszívesebben bolsikat reggeliztem volna, bicskahegyen, sóval, parikával, hagymával, ha nem lett volna olyan kellemetlen mellékízük.
Akkoriban a legharcosabb, legkérlelhetetlenebb antikommunista párt mázát a szadi vette magára, nem csoda, hogy főleg a nagyvárosiak közül jóval több, mint egymillióan szavaztak rájuk. Kivált akiknek feltűnt, hogy a párttitkárok java hirtelen átigazolt az MDF-be, úgy nyüzsögtek ott a komcsik, mintha ők alapították volna.
Aztán a taxis zendülés idején már félrecsúszott az álarc és akiknek ez sem volt intőjel, legkésőbb 94 nyarán megláthatták, hogy összenőtt, ami összetartozik. Innen kezdődött a szadi kínos és megalázó, dicstelen halála. Csoda, hogy még 16 évig húzták ezt a visszataszító agóniát, de három hete az utolsó féreg is kihullott a közgyűlésből, hogy legyenek hétszer átkozottak.

vizipipa 2010.10.25. 22:37:50

@tesz-vesz:
Kőrősi elég furcsa egyén volt. Ő már akkor is tudott 300 Ft-os kenyérről vizionálni.

Egyébként csak kiegészítésképpen fűzöm hozzá, Antall keze külföldről is baromira meg volt kötve. Az ország tényleg máról-holnapra élt a lejárt nyugati adósságok miatt, köldökzsinórként lógtunk az akkori hiteleken. Persze akkor is "jártak" a kamatláb mellé egyéb "elvárások" is.

tevevanegypupu 2010.10.25. 22:44:48

@Tehetetlen Dodó:
A pesti bolcsesz rokonsagom es videki csatolmanyaik mind fideszesek voltak, sot alapito tagok. Kesobb lettek szdsz-esek es azt aztan vegsokig, csak az utolso valasztasnal voltak hajlandoak peldaul Tarlosra szavazni, mert mar nekik is sok volt ami tortent. Ismertek pedig szemelyesen Antallt is (nem valoszinu, hogy ugynok lett volna) de az a hirtelen nagymagyarkodas nem tetszett nekik es jott Csurka - milyen igaza volt pedig - es hat azt egy tisztesseges kereszteny liberalis ugye nem fogadhatta el. (:Mivel szerettem oket (pesti rokonsag) es ugy egyebkent nagyon normalisak voltak, kisse ravezettek az szdsz-re, es csak amikor kozelebbi ismeretsegbe kerultem az igazi szdsz kemenymag szavazokkal, jottem ra, hogy tejoeg hova kerultem, en nem ilyen lovat akartam. Es mivel Orban a kezdetektol szimpatikus volt (minden tulzasaval egyetemben) es mert a fidesz programja volt szerintem az egyetlen normalis, plusz ott voltak a keresztenydemokratak, szoval igy nem volt nehez a valasztas mar jo regota.

Bell & Sebastian 2010.10.25. 23:23:21

Vagy ezt, vagy egy ehhez nagyon hasonló listát láthatott Antall.

ugynoklista.in.hu/

A bal oldalon lehet navigálni a kategóriák közt.
Csodálatos! 800.000 MSZMP tagra 8 - 9 ezer besúgó, Hitlernek 15 ezer elég volt egész Németországra.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.25. 23:28:59

@bz249: lófaszt volt balfasz kormánya, csak épp tök ellenszélben ügyködtek. Bele kellett volna tolattatni a hadsereggel meg a rendőrségggel az első torlaszokat a Dunába, de a karhatalom Árpi bácsival átállt, így nem lehetett nyugat-európai módra felszámolni a dolgot.

Tündér_Lala 2010.10.26. 09:00:58

Nem hiszem, hogy Antall ügynök lett volna, de politikai hibák tömegét vétette (miközben az is tény, hogy a kormányzás polgári mibenlétéről valószínűleg egyedül neki volt fogalma.)
Az egyik legnagyobb hiba, hogy a legnagyobb támogatottságot élvező Pozsgai helyett, engedte hogy Göncz legyen a köztársasági elnök.
Pozsgai komoly kockázatot vállalva teljesen átállt, tapasztalt dzsungel harcos volt és ISMERTE az ellenfeleit. Azt hiszem félt tőle tudása és tapasztalata miatt. Pedig rengeteget segíthetett volna.
A hálózat pedig igenis működött akkor is. Nekem a mai napig meggyőződésem, hogy pld. Csengeit meggyilkolták. (hogy 24 órán belül elhamvasztották az mindent elmond. Bejelentette, hogy valamilyen leleplezésre készül, utána 38 évesen a szive felmondja a szolgálatot. Ugyan... akármennyire túlhajtotta magát. Azt hiszem ez néhány embernek figyelmeztetés volt.)

karaulu 2010.10.26. 09:23:28

@Tündér_Lala: Csengey volt a legkarizmatikusabb MDF-es politikus, aki kora és egyenessége okán a fiatalságra is tudott hatni. Gimnáziumi tanítványai nagyon szerették. Úgy vélem, más lett volna az MDF sorsa, ha ő nem hal meg. Halálakor nekem is az jutott eszembe, hogy megölték, persze ez csak egy sejtés mindenféle bizonyíték nélkül. Az biztos, hogy sokaknak útban volt.

jan 2010.10.26. 09:36:53

@dobray: magabiztosan osztod itt az észt, de hány éves is voltál a taxisblokád idején?

rognork 2010.10.26. 09:45:57

@Grift:
>a múszaki értelmiség a mai napig a nyugat bűvöletében él. ezt számukra mostanáig az eszdsz jelentette.

Na ezt tessék gyorsan visszavonni, mert olyat mondok, hogy kiköltöznek a fecskék az eresz alól!

Éhesló 2010.10.26. 10:32:02

@Alapvető élelmiszer: korábban MNB párttitkár és BM ügynök. Ezen sírva röhögtem buktor első királysága alatt, mikor a szerencsétlen hülye a konzervatív keresztény nemzeti erkölcsbajnok, polgáreszmény dajcstompika mellett futtatta ezt a másik hülyét is.
DE a hóbagoly sem volt kutya pintérrel az oldalán.
A lapokat még ma is ők ketten osztják, és senki ne csodálkozzon, hogy nem csak antallt tartották pórázon, de buktor is csak szájkaratában menő az ő kezükben....

Téglagyári Megálló 2010.10.26. 10:42:44

@tesz-vesz:

"sikeres lett volna. ha nem avatkozik be külsőleg senki, akkor mindig sikeres szabadságharcokat, és polgárháborúkat vívna a magyar "

Volna. Ha. Csak ezek ne lennének!

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.26. 11:28:13

Antall egy olyan körbe járt, ami Benedek István körül alakult ki (Hiúzok Társasága). Benedek szabadkőműves volt (nagy aufklérer-imádó volt, és meglehetősen materialista nézetekkel rendelkezett). Szeretett volna összehozni egy páholyt, de úgy tartotta, hogy ehhez „nincs elég megfelelő ember”. Antall talán megfelelő lett volna, és ki tudja, talán megfelelő is volt. Én akkoriban szimpatizáltam vele, de meghallgattam a széljobbos kritikusokat is, és — személyes szimpátia ide vagy oda — bizony sok dolgot újra kell gondolni.

A taxisblokádnak a leghalványabb köze sem volt egy spontán tüntetéshez. Durva szabotázsakció volt, aminek a hátterében nagyon megszervezett kommunista-libsi körök álltak. Hovatovább, ma még mindig súlyos bűncselekményként emlegetik a 2002-es Budaházy-féle pár órás hídlezárást. Nos, ha az bűncselekmény volt (habár számomra az indoka érthető volt), akkor mit mondjuk egy egész országra kiterjedő, több napos blokádról, aminek a hivatkozott oka ráadásul egészen banális és nevetséges volt?

A felelősöket még ma sem lenne késő elővenni.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.26. 12:03:53

@jan: Egyébként örömmel látom, hogy bizonyos (intelligensebb) oldalakon terjed a neten a magázódás. Lehet, hogy magázódni modoros dolog, de tegeződni még modorosabb, ha indokolatlan. Ráadásul végletesen modortalan ego-tripekre ad lehetőséget, a magázó formával ellentétben.

jan 2010.10.26. 12:07:34

@Loxon: Lehet, hogy újabban terjed a magázódás, de én már öreg vagyok hozzá, hogy megszokjam. Úgyhogy ami engem illet, én már csak maradok a tegeződésnél.

kackia 2010.10.26. 13:27:27

@Grift: AZT KELL SZERETNI AKIT A LEGNEHEZEBB.

tibike3 2010.10.26. 13:47:32

@JoeHorseDick: te egy akkora hülye seggarc vagy és nem értesz semmit, hogy az már szánalmas. Te is egy Hüvölvölgyi útról elbocsátott ápolt lehetsz.

vomit 2010.10.26. 23:30:49

az emeles elotti este meg tudtam 20 liter 86-ost szerezni az elso automba. annyian alltak sorban autoval, hogy az utolso par szaz metert kannaval a kezben tettem meg. olyan szar volt a 86, hogy a kovetkezo heten 20 liter 98-at kellett vennem hozza, hogy rendesen jarjon a motor.
keremkapcsoljaki
süti beállítások módosítása