Orbán provokatőr
2010. szeptember 14. írta: politicus

Orbán provokatőr

Forrás: Der Spiegel

  Méltatlan feledés övezi azt a Der Spiegelben megjelent összeállítást, amely a világ 9 provokatőrét veszi számba, köztük a magyar miniszterelnököt, Orbán Viktort. A provokátorok alatt a szerzők, akikből rögtön kilenc is van, lényegében azokat a politikai szereplőket gereblyézték egybe, akikről a nemzetközi sajtó időről időre elmondja, hogy antiszemiták, rasszisták, homofóbok, de mindenképpen valamilyen kisebbség elleni uszulásnak köszönhetik politikai sikereiket.

 

  Pedig a cikk sokkal durvább, mint az a Washington Post-ban megjelent írás, amelyre megmozdult a kommunikációs államtitkár, Kovács Zoltán és a volt külügyminiszter, Jeszenszky Géza is. Annak a cikknek a tematikája is hasonló volt: a sovinizmus, a médiában tapasztalható fideszes térfoglalás, megspékelve némi Schmitt Pál fejére zúdított nacionalistázással. De sem ez, sem pedig a többi, a kormányváltás óta hazánkról megjelent külföldi lapvélemény nem lépte túl saját korábbi árnyékát. Ami a Der Spiegelben megjelent cikket unikálissá teszi, az két körülmény: az egyik, hogy a miniszterelnök olyan társaság díszpáholyában kapott helyet, amely társaság egyetlen tagja sem tartozik hazája politikai életének mainstreamjébe, másrészt a lap olyan váddal igyekszik bevonni Orbánt ebbe a kétes társaságba, amely vádnak Orbán nem tud megfelelni.

  „Thilo Sarrazin nincs egyedül – ezzel a felütéssel indít a cikk – minden ország fel tud mutatni olyan politikusokat, akik témaválasztásuk kapcsán a nép kedvenceivé válnak és olykor választási sikereket is elérnek. Hisz világjelenség az idegenek növekvő aránya, a betelepülők nem megfelelő integrációja, vagy az elhibázott bevándorlás-politika.”

  „A népi hős módszere akkor működik a legjobban, ha megragadja a bevándorlás és az integráció témáit, hogy aztán azonnal a rettenthetetlen igazságkereső szerepében ünnepelje őt a nép [...] Sarrazinhoz hasonlóan a kirekesztés politikájával szereznek jó pontokat.” - folytatja a cikk.

  Orbán megragadta volna a bevándorlás vagy akár a kisebbségek integrációjának témáját? Ezzel ért volna el politikai sikereket? Ráadásul milyen politikai sikereket tudhat magáénak a kilencek egyetlen amerikai tagja a CNN-újságíró, Lou Dobbs?

  Az Orbánnal foglalkozó rész egyébként nem meglepő módon nem is Orbánnal, hanem a Jobbikkal nyit:

„Magyarországon a kisebbségek kirekesztése a politika főáramába tartozik. Különösen a radikális jobboldali Jobbik hecceli a tömegeket a romák ellen, Orbán pedig segít a szélsőjobb szalonképessé tételében.”

  Már a cikkhez tartozó képaláírás a „magyar miniszterelnök: romaellenes retorika” is alkalmas arra, hogy némi gyanút fogjunk, milyen cikkel is állunk szemben. És nem csak így kezdődik, hanem pontosan így is folytatódik. A cikk nagy része nem is Orbánról, hanem a Jobbikról szól, ha pedig igen, akkor olyan ostobaságok hangzanak el mint hogy: „A romaproblémát sürgősen elő kell venni - hangoztatt folyamatosan megválasztása előtt Orbán”. A cikk a következőkben saját tematikáját cáfolja, amikor arról ír: Orbán valójában nem a romák elleni fellépés ígéretével, hanem nacionalista retorikával és a szocialisták katasztrofális gazdasági válságkezelésének hangoztatásával nyerte meg a parlamenti választásokat (Orbán egyébként épp tegnap mondott egy rendkívül fontos mondatot a romák és az emberi méltóság kapcsolatáról). Agyrém.

  Kirekesztő, nacionalista és Jobbik-barát ráadásul azáltal lesz a kormányfő, hogy büntetni akarja a kisértékű lopásokat, valamint határozottan fel akar lépni a paramilitáris szervezetekkel (lásd Magyar Gárda) szemben. Ha tehát üldözöm a bűnt, akkor kisebbségellenes vagyok, ha pedig a Magyar Gárdát, akkor Jobbik-barát. Kristálytiszta logika. Nem is értem, nekem ez hogyan nem jutott eszembe.

   Eddig politikai szimpátiától és vérmérséklettől függően ki-ki elfogadta, kikérte, kikerülte, jó néven vette az ilyen cikkek megjelenését. De egy dologban viszonylagos közmegállapodás volt a politikát közelebbről figyelők körében: nem kell őket feltétlenül komolyabban venni, mint feltétlenül szükséges, a média teszi a dolgát, néha rossz- és néha jóindulattal közelít, de nem feszegeti, nem lépi túl a jó ízlés, a méltányosság határait.

  De mégis hogy jut el odáig egy – ugyan baloldalinak elkönyvelt – de nagy hírű és múltú német lap, hogy a magyar miniszterelnököt romaellenes uszítással vádolja és olyan hírhedt politikai szereplővel rakja egy polcra, mint az orosz Vlagyimir Zsirinovszkij. Van az ilyen cikkeknek valóságalapja, vagy Orbánt teljesen félreismerik Nyugaton?

  Ez a cikk tele van hamis állításokkal, durva célozgatással, és ígérete ellenére nagyrészt nem is Orbánnal, hanem a Jobbikkal, és annak masszív parlamenti jelenlévétel („elrettentő 16,7%” - fogalmaz a lap újságírója.) foglalkozik. De valami oka mégis csak van annak, hogy Orbánnak nincs jó nemzetközi sajtója (az utóbbi néhány hónap termése itt). És ebben persze könnyű a baloldal áskálódását, a politikai ellenfelek lejárató kampányát, vagy a hazai újságírók segítő jobbját (balját) sejtenünk a háttérben. De ne keressünk könnyű magyarázatokat, még ha az egyszerűbb is.

  Ahhoz, hogy valakire ilyen masszívan rászálljanak, autokratikus tulajdonságait hangsúlyozzák, nem elég az ellentábor antipátiája. Ahhoz tenni is kell(ett). Az a kép, ami Orbánról az előző kormányzása idején kialakult, nem akar fakulni. Nemzetközi téren legalábbis egyáltalán nem. És ez elsősorban nem is Orbán cselekvéseinek, hanem kommunikációjának köszönhető. Orbán mindig sikeres volt abban, hogy tematizálja a közéletet, gumicsontot dobjon politikai ellenfeleinek, amelyeken azok hetekig, hónapokig, sőt évekig(!) elrugóztak, miközben politikája messze mérsékeltebb volt, mint verbális nyomulása. De a sok beszédnek az alja is sok, és Orbán rendszeresen ad alapot szavainak akár rosszhiszemű kiforgatására is. Egy némileg visszafogottabb kommunikáció (értsd: kevesebb duma) és a harci kedv csillapodása csodákra képes.

  És a kommunikációs offenzívát is lehet úgy alakítani, hogy az közben ne adhasson okot az amúgy is sanda szemmel néző újságírók egy részének olyan hamis tartalmú cikkek megjelentetésére, mint amivel a Spiegel örvendeztetett meg bennünket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr252294219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ejtőernyős üstökös és Orbán Viktor róla való fiktív beszéde 2010.09.15. 11:18:20

Újabb légügyi dinasztia kialakulásának lehetünk tanúi. Az index.hu cikke szerint eddig fel nem fedezett zseniális tehetség robban be üstökösként a magyar államigazgatásba.Az Orbán-kormány hivatalba lépését követő napokban nevezeték ki Petykó Zoltá...

Trackback: Pénzt már nem, cikket még lopnak a szocik 2010.09.14. 15:49:13

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket az alábbiakra, a cikket a képek szerkesztésén kívül változtatás nélkül közöljük:Tisztelt 10ker!Szinte napi rendszerességgel olvasom a kerületi hírportálokat, kivétel nélkül. A mai nap a helyi szocialista pártlap in...

Trackback: Mit üzent Orbán a lila nyakkendővel? 2010.09.14. 13:23:30

A parlament nyitó ülésen Orbán Viktor rikító lila nyakkendőben jelent meg és szólalt fel. Ez utóbbi okán az összes esti híradóba bekerült. Csak véletlen egybeesés, vagy a hétvégi újpesti futball huliganizmusra akart célozni? Mindenesetre_ő_aztán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:19:46

@politicus: Csúnya dolog zsidózni, de hazudni még csúnyább. ;o)

Egyébként tényleg nem értem az cikk végén mi ez az őszinteszembenézés... Te komolyan azt hiszed, hogy ez akármelyik ballibet érdekli? Tudod te is jó, hogy ez a rasszistafasisztanácistaantiszemita szöveg olyan, mint óvodában, meg általánosban a tetvesezés...
A lúzer gyerek mindig tetves lesz, akkor is ha előző este leborotválja a haját, és klórban fürdik. Legfeljebb utána kopasztetves lesz.

Az rendben van, hogy a fidesznek van rengeteg hibája, amin változtatni kéne, és a fideszes médiának, értelmiségieknek a legfontosabb feladata felhívni erre a párt figyelmét, ha már a talpnyalók sosem lesznek őszinték,
de az ilyen hazug és ellenséges cikkekkel támasszuk már alá a mondandónkat.
Ez kb olyan, mintha Hegedűs hadnagy felróná Dobónak hogy az egri vár megvédése túl sokba kerül, nézze meg a Jumurdzsák is ezt mondta, nem lehet véletlen!

@hidroponi: Érveid súlya alatt görnyedezve állok, óhh váteszem!

Kandabula 2010.09.14. 17:20:33

@proton1701: Én sem értem, miért ez a cikk tűnt fel. Volt ott egy másik is, amelyik a svájci gleccserek névadó ünnepségével foglalkoznak, meg egy harmadik, ami a hámozott dióbél árképzését ismerteti. EZEKRŐL MIÉRT HALLGATNAK?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:23:14

@wip:
6) A jobboldal lőtte le Bambit és Karakot!
7) A jobboldal vakíttatta meg Esmeraldát!

wip 2010.09.14. 17:27:50

@tevevanegypupu Szóval akkor maga szerint a zorbánnak köszönhetjük ezt a katyvaszt, amiben benne vagyunk 20 éve? Aki akkor ugatott arról, hogy oroszok haza, mikor a zsebében volt a bizonyíték a János bácsi aláírásával, hogy szépen kiballagnak az oroszok a megállapított ütemtervben és időben.Én azt mondom ez a kurafi tett tönkre bennünket, meg az a múzejumigazgató/sic!/, aki a továriscsi konyecével tönkretett egy virágzó üzleti kapcsolatot akkor, amikor a németek, a franciák stb. egymást félretolva siettek az orosz piacra!Ezek nem politikusok, ezek sz.házi hazaáruló gazemberek! Azért illene magának egy "x"-et tenni a kommentje alá!Arról már ne is beszéljünk, hogy a román kastélyok, a román néven futó kamion siserehad, Tokaj-Hegyalja, kőbányák és a párizsi palota biztos becsületes úton lett a zorbán-család tulajdona!?Vagy ezkről nem szabad beszélni fidesses berkekben, mert akkor jön donpintér fekete autója?

wip 2010.09.14. 17:35:53

@nagykevély, TaTa 86 maguk bármennyire is szeretnék bagatellizálni és újraírni a történelmet, ez az igazság. Horthy méltóságos lovastengerész is csak a románok után, a magyarok elárulásával kerülhetett csalással hatalomra, és volt lehetőség rá, hogy Erdélyt és a Felvidéket megtarthassuk, de ő és bérencei nem elégedtek meg ennyivel, ezért nem szabad a Felvidéken , Székelyföldön és Erdélyben magyarul csak itt-ott beszélni!Jobbosok, azt mondanak, amit akarnak, de maguk között vannak a hazaáruló gének többségben!

Bell & Sebastian 2010.09.14. 17:38:44

@wip: @proton1701:
Most csókoljátok meg egymás..., megvan! Seggét.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:40:03

donpintér :))

Aranykéz jön, meg naracsvidék, meg az orange county choppers, már minden második fideszes politikus motorra pattant, még a vének bandája is.

És van pofája a fideszesnek odaírni a mosolygós képe alá:Ez a mi városunk.
Igaz összvissz nem tölt el évente 4 hónapot a mi kis városunkban, de így orbáni fejedelmi többesben a mi szócskát használja.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:41:26

@wip: A gond az, hogy én már nem a kommunista történelemkönyvekből tanultam. :(
Sőt voltam olyan pofátlan fasiszta, hogy több forrásból utána néztem mi történt akkor, Tormay Cécile-től Romsics Ignácig.

Nem hiszem, hogy benned a vitához szükséges minimális felkészültség meglenne. A komcsi pamfletműveltséget bizony "meghaladta a történelem".

Atisz 2010.09.14. 17:41:41

@wip: És a holokausztot ki szervezte? :)

Ilyesmit kihagyni (bazinagy fekete pont)... ha én ezt a klubban elmesélem :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:42:45

@wip: Egyébként ctrl+V-nél a linket nem másolja, így nem lehet a névre rákattintva visszaolvasni az eredeti kommentet.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:43:31

Ja, igen és most mindegyik tisztára akaraja mosni horthyt, meg a ratkó korszakot, kész őrület.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 17:44:43

Jézus volt az első baloldali, sőt, kommunista, az mikor jön?

MNOP 2010.09.14. 17:45:39

Azt mindig is fenntartásokkal kell kezelni, amit újságok írnak. Amit külföldi lapok írnak azt meg végképp.
Létezhet egy nyelvezet, bizonyos üzenet forma, amit egyesek megfelelőképpen kódolnak és értelmeznek.

Tehetetlen Dodó 2010.09.14. 17:46:39

Na tessék, néhány órát géptől távol töltök, erre ostoba bolsipalánta trollok telefossák a szervert.

Atisz 2010.09.14. 17:46:54

@wip: Rosszul tudod. A II. Bécsi döntés szerint valóban visszakaptuk Erdély és a Felvidék nagy részét. A probléma azzal volt, hogy ezen döntést a későbbi tengelyhatalmak hozták, tehát a VH után esélyünk sem lett volna megtartani ezeket a területeket (arról nem is beszélve, hogy ki gondolta volna akkor, hogy Kelet-Európát úgy ahogy van odavetik Sztálinnak).
Ráadásul ezért a "szívességért" Németország el is várt egyet s mást Magyarországtól, Horthy mozgástere eléggé le volt szűkítve.

Kevesebb ballib irodalmat és több történelmet olvass.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 17:48:38

@pcr:
Szerintem, ha Horthy nincs, a kommented helyén lyuk tátongana. Nem shit.

Kassian 2010.09.14. 17:49:10

@TaTa86.: "A gond az, hogy én már nem a kommunista történelemkönyvekből tanultam. :("

Pedig még az is jobb lett volna a semminél...

Anti Anyag (törölt) 2010.09.14. 17:53:54

Azért innen látszik, hogy komoly lapok is mekkora gagyik lehetnek, ha rossz helyről tájékozódnak.

Nem a szokásos szélsőséges hazai libsikre kellett volna hallgatni és rögtön tiszta lett volna, hogy Orbán az MSZP-SZDSZ szerencsétlenkedései és korrupciójának köszönheti sikerét.

Persze ezt nekik egy libsi soha nem fogja mondani.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:54:57

@Bell & Sebastian:
Nagyon örülök, hogy ennyire figyeled a kommentemet, de légyszíves legyél szókimondóbb, írd le a xart magyarul,. mert én nem jártam oxfrordra ösztöndíjasként a soros pénzén.

tanarseged ur 2010.09.14. 18:03:52

@Grift: Ugye maga nem sakkozik, nem kártyázik, és semmi más stratégiai játékot sem játszik? :-)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.09.14. 18:07:08

Viktor Orbán
Nationalpopulist, Ungarn

LOL. Kemény.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 18:07:32

@Atisz: "A probléma azzal volt, hogy ezen döntést a későbbi tengelyhatalmak hozták, tehát a VH után esélyünk sem lett volna megtartani ezeket a területeket (arról nem is beszélve, hogy ki gondolta volna akkor, hogy Kelet-Európát úgy ahogy van odavetik Sztálinnak)."

Ennek a kettőnek nincs túl sok köze egymáshoz. Különben is Sztálin egész Kelet-Lengyelországot megkapta Hitlertől, sokkal nagyobb területeket mint mi. :P
A gond az volt, hogy a románoknak sikerült átállniuk rendkívül jó időpontban(, ha nem állnak át az életbe nem jönnek be a Kárpátokon a ruszkik).

Kandabula 2010.09.14. 18:14:38

@MNOP: a gond ott van, hogy a külföldi újságok cikkei az itthon működő, kiküldött tudósítók jelentésein alapulnak. (Vagy éppen ők írják.) Tehát nem alulinformált zughírlapírók bulvárhírei, hanem megfontolt és átgondolt, politikához értő újságírók olyan cikkei, amiket a lap szerkesztősége megjelenésre aktuálisnak és érdemesnek tart. Persze ebben van bulvár-elem is, amennyiben olyan cikkre inkább van szerkesztőségi "vevő", amelynek témája valamiféle abszurd, korábban már érdekes jelenségként, egyéb cikkekben felmerült. Ilyen például a Jobbik brüsszeli egyenruhája és országunk ócsárlása. No meg a Kósa, Szíjjártó, Varga, a csontvázbrigád, stb. Szóval, érdekesek vagyunk, mint egy politikai Kiszel Tünde. Erre lehet lapot eladni, vagy ahogy mondani szokták: erre iszik a vendég. Mi meg? Szívunk?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 18:15:23

@tanarseged ur:

isten ments, már kora gyerekkoromban földöntöttem a sakktáblát, idegesített a szarakodás.
egyébként persze, értem én, tölgyet is, csak félek. tudják én megígértem a lányomnak, hogy az orbánkorszakban nő majd fel. ezért állok a strázsán. :)

nestrot10 2010.09.14. 18:19:26

Főosztályvezető lett az új NFÜ-elnök ( Nemzetfejlesztési Ügynökség Petykó Zoltán) 27 éves lánya. :DDD na? ehhez mit szóltok?

A Polt Pétert akarja a kis gonosz min. elnök Orbán megint a Főügyészenek és nem 6 hanem 9 évre. ( Neki kell megint elsímítani a Fidesz banda korrupcióit , mint régebben)..Ráadásul nem is lehet majd interpelálni a Parlamentben. SZÓVAL A DIKTATÚRA MÁR NEM TITKOLHATÓ..MEDDIG TŰRJÜK EMBEREK,
NEM KÉNE VALAMÍT TENNI???? ÉBRESZTŐŐŐŐŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 18:22:09

@nestrot10:

szerintem egyet tehetsz, köcsi. összepakolsz egy könnyű csomagot és várod, hogy csöngessenek.

sanyix 2010.09.14. 18:25:02

@wip: 9: a jobboldal buktatta meg rómát
10: a jobboldal ölette meg kennedyt
11: a cigarettás ember mögött is a jobboldal áll
12: a jobboldal irtotta ki a dinoszauruszokat is!
13: a jobboldal verte szét azt a leendő bolygót aminek darabjai most a kisbolygóövezetben keringenek
14: sőőőt a jobboldal verte szét azt a bolygót is aminek darabjai az oort felhőt alkotják
15: a napkitörések is a jobboldal miatt vannak :))
16: a challengert, és a columbiát is szélsőséges fasiszta imperialista trapista jobboldaliak lőtték szét
17: az al kaidát is a jobboldal támogatja
egyelőre ennyit a jobboldal bűneiről :DDD

sanyix 2010.09.14. 18:28:33

@nestrot10: fel feeel ti rabjai a néépnek...
:D

Anti Anyag (törölt) 2010.09.14. 18:31:53

A németeknél is van Farkasházy és Vásárhelyi Mária. Csak ők az araboknak drukkolnak.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.09.14. 18:36:44

@Grift:

"előbb kell orbán belső ellenzékét lemészárolni"

Höhö. Dream on, dreamer... XDDD
Életlenek azok a hosszú kések, látod, még az elftársak is megmonták.

aszekelyek 2010.09.14. 18:39:30

Nocsak! ezt a 89-esek szítják! Akik már akkor is fasiszta brigatikkal operáltak, amikor a rendszerváltás ellenzéki akarata egyáltalán felmerült. Az, hogy a történelem alakulása őket itt kipenderítheti az oroszoktól kapott minden vezetői székeikből.Ezekből eg itthon SZDSZ lett,odakint meg konrádék umcáznak 89 óta egyfolytában. CSak akkor nem rasszisták a magyarok, meg nácik, meg fasiszták, ha ők vannak kormányon és minden javaink felett ők rendelkeznek. A spiegel meg egy szennylap ezek szerint.Ők akarnák az EU soros elnökségét is megkérdőjelezni.

torró 2010.09.14. 18:42:14

Én azt mondom ,meg van itt mindenkinek a maga sara, úgyhogy maradjon mindenki nyugodtan a seggén.Minden politikai irányzat csinált itt már elég problémát .Ezért nincs nagyon egymásra mutogatásnak a helye.Köpködhetitek egymást, de mindnyájan egyforma szarba ülünk, annyira hogy" ne mozogj mert hullámzik". A Spiegel meg elmehet a p...ba.Arról nem zengedez hogy honfi társai hány magyar vállalatot tettek a földel egyenlővé, a szó szoros értelmével ,pedig olyan ígéreteket zengedeztek hogy milyen fejlesztések meg mennyi munkahely lesz.E helyett lett dzsungel meg egy rakás munkanélküli.
Igen a jobboldal is csinált melléfogást ,de a baloldal se tüntetheti ki magát.Sőt! Külföldi újságok meg megrendelésre írnak és ráadásul csak az a fasza gyerek aki véresre nyalja a seggüket. Nos ,lehet versenyezni!

Lefetyke 2010.09.14. 18:42:47

@nestrot10: Hogy ez mennyivel durvább, mint amikor Medgyessy Péter nevelt lánya (Toroczkai vagy mi volt a családneve) egyből kapott egy vadiúj, saját műsort az M1-en, egy hónappal apuci beiktatása után.

"...fel, fel, te büszke proletáár" :)

(Egyébként ettől még nekem se tetszik. Csak fura, hogy amit az egyiktől elnézel, azt a másiknál a diktatúra jeleként értelmezed.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 18:47:03

@sanyix: Mekkora egy szemét ez a jobboldal...
Én csodálkozom, hogy a baloldali béketábor még mindig tűr. XD

Kandabula 2010.09.14. 18:48:21

@aszekelyek: mitet akarni neked mond? Szavakk küllön-küllön OK, de eggyüt? Dea "umccázni", az teccet. Mitet jelent?

aszekelyek 2010.09.14. 18:55:03

@Anti Anyag: Vásárhelyiről jut eszembe...Az LMP vezére azt találta mondani, h tegnap a aparlamentben , hogy kötcsén nagyon közel van az Orbán a Fletohoz a volt vásárhelyi -dés házban.Kvázi úgy hazudik, mint gyurcsányi , ez olyan jól rímelt a gyurcsányi szombati előadásának címére..... Köszönjük SZDSZ , pardon, schifferke....Meg aztán gletonov ment Orbán után oda.TAvaly a vízcsapból is az folyt lendbaitől főleg, amit a Spiegel is előad, mintha egy szó igaz lenne. a jobbikra kacsintásből. A leghangosabb ellenuéke ők g Orbánnak. folyton mindenért támadók. Akik a magyar kormány sikere ellen drukkolnak és tesznek be külhoni sajtóba ilyen hazug cikkeket, mégis mik lennének, ha nem idegenszívüek? Amit már össze-fityesznácizták orbánördögözték őt, meg főleg orsósozták a dráaga baloldaliak, éppen mondhat ő is valamit azokról a xar alakokról. Ezt, amit én, például nem. Szinoníma az idegenszivüek.

aszekelyek 2010.09.14. 19:01:29

@Kandabula: Ahol felnőttem, az ott lakó muzsikusok a kontrázást hívták úgy. Kiváló muzsikusok. Babos Gyula megmondja, hol is nőttünk fel. Mert bizony nem ótöttél még mellé te sem, meg a többi sem, Ugye? no pá, ennyi időm volt erre a Spiegel hazugságra, meg rád. Érted te nagyon jól. Csak belém akarsz kötni. Keress mást, most más dolgom van. Az SZDSZ alapítói nyomulnak, zanzában azt akarja jelenteni.

blokkos 2010.09.14. 19:01:32

@Grift:
És szerinted ez így van rendjén? Ezt ígérte Orbán úr?
Nem! Azt, vége a "banánköztársaságnak" a mutyizásnak, stb. Akkor?

Player 1 2010.09.14. 19:06:33

Ficót azért hagyták ki, mert bár ő provokátor, (sőt, diktátor a maga kis birodalmacskájában) a nemzetközi sajtó nem bélyegzi meg.Aki viszont nem az, de nem tetszik, amit csinál, azt igen.

Player 1 2010.09.14. 19:11:02

A csendes többségnek megjött a hangja...

Paranoid Android2 2010.09.14. 19:16:59

Van egy olyan illúziónk, nem tudom miért, hogy a nyugati sajtó objektívebb, mint a Pravda fénykorában.
Pedig nem.

evil overlord (törölt) 2010.09.14. 19:37:49

@Grift: A Gleichschaltungra vár? Ne reménkedjen, a Fospumpa ehhez túl puha. Bár nem ártana, ha az AH gyűjtené a fletófanok IP címét...

pistii 2010.09.14. 19:42:33

@nestrot10: Szólj a szélhámos, csaló Gyurcsányodnak vagy az ostoba Meseházynak! Megérdemled őket, te kommunista!

evil overlord (törölt) 2010.09.14. 19:43:09

@politicus: Nem lehet elintézni, hogy ne legyen? Ez már a sokadik poszt, melyet tönkretesznek a trollok.

pistii 2010.09.14. 19:45:49

@wip: A pufajkás, hazaáruló tróger hamarabb sorra kerül....

kvadrillio 2010.09.14. 19:50:32

Nagyon gondterhelt a miniszterelnök úr !
Eccere akarja minden szegletét felemelni Magyarországnak.
A súlyemelésben ezt szakításnak nevezik !
Nemtom elég erős-e a bicepsze ehhez a mutatványhoz, de nagyon fenekedik, hogy teljes erőből belendül ! :)
...mint konok bikáé, olyan a /nézése/járása.....

Egyébként jó fej azOrbán !
EP alelnökként...megatöbbi funkci, szerzett már elég tapasztalatot ahhoz, hogy jól tartsa az irányt.......

kvadrillio 2010.09.14. 19:53:19

mielőtt javítaná illetékess :)(mint komor bikáé, olyan a járása...)eredeti szöveg....

Ne javítgass !
Előző szöveget direkt írtam úgy, ahogy ! :D

Rwindx 2010.09.14. 19:55:27

Észrevettétek hogy a Köztársaság tér nyelvesei egyre agresszívebb kismalacot játszanak?
Lehet csökkentették a kommentdíjat volt, vagy elfogyott a bögre, vagy hasonló. Az is lehet elbocsátottak pár tartótisztet és nincs aki megmondja mit tegyenek, és most itt ténferegnek. Mondjuk mostanában gyanúsan egyszerre szállnak meg egy-egy blogot, lehet ez a kampány része.

Vajon meddig tudják fokozni? Belép a blogra olvasás nélkül az első kommentje "Dögölj meg!" lesz? Ez lesz a progresszív elsőzés.

atv2010 2010.09.14. 20:11:32

@Sir Galahad: a saját érdekeit nézi, nem az országét

Samuzia 2010.09.14. 20:20:39

@nem1rem1: Nos ezek szerint Orbán valóban nem populista.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 20:22:18

@politicus: De, és még sem tanultok semmiből.

Nézd, nekünk hazaáruló, lámpavasra való balliberális nemzetközi zsidóknak olyan kevés örömünk van manapság. Angela és Nicolas újra és újra ráadják Viktorra a méretre csináltatott bronz szopóálarcot. Ne vegyétek már el tőlünk ezt a pici örömet. ;-)

Samuzia 2010.09.14. 20:22:53

@atv2010: ATV ?! Ha-ha-ha... röhögnöm kell...

öcsi55 2010.09.14. 20:24:54

@nestrot10: tenni kell! Vágd a füvet,mert az idén
nagyon sok van belőle.Ettől talán tisztul az agyad is!

syklist · http://hanglepel.wordpress.com/ 2010.09.14. 20:43:26

@Csöncsön: Attól, hogy a Der Spiegel a legnagyobb példányszámban megjelenő hetilap, még nem jelenti azt, hogy a németek többsége olvassa is. A Spiegel szerint hétről-hétre több, mint egy millió pédányt ad el (ez hivatalosan kb. 984.000 darab volt idén februárban IVW statisztikája szerint...).
Egy 80 milliós ország esetén én nem mondanám, hogy pont ez a hetilap a véleményformáló (vidéken pl. nem is tudod megvenni mindenhol!). A német átlagpolgár Bildet olvas (ami OK, más kategória, mert napilap) és nincs több fingja Magyarországról, csak annyi, hogy Plattensee meg Pußta. Ne félj, ez a Spiegel-szösszenet nem fog semmit változtatni a Magyarországról kialakított képen.

@greybull: Németországban is folyamatos vita tárgya, hogy milyen kötődésű a Spiegel. A lap történetét végignézve a legkorrektebb válasz az, hogy pártatlan, mivel nekiment már a bal-libeknek ugyanúgy, mit a kereszténydemokratáknak és egy-két tényfeltáró cikkel nagyon kib.szott már egy-két kormánnyal. Strauss (CDU) "napjaink Gestapojának" hívta, míg Willy Brandt (ő meg a másik oldal, SPD) simán "Scheißblatt"-nak hívta. A Die Zeit, na az liberális és nem is szégyenli :)

@inebhedj:
Én sem értek egyet teljesen a fenti cikkel, de a Spiegel szerkesztőgárdáját dilletánsnak titulálni, az újságot meg a bulvár jelzővel illetni, azért az elég gáz. A szerkesztők, tudósítók nagy része elismert és többszörösen kitüntetett újságíró/író/bírósági tudósító/gazdasági szakértő etc. , a kezdetektől fogva. A Stern az bulvár.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 20:49:14

@pcr:
én se nem jártam knoxfortba hát mi vagyok én csak putzfrau és szórom itt a dédétét pedig be van tiltva

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.09.14. 20:49:26

kibaszott nagy LOL, hogy a fél jobboldal kollektíve felhörög, ha báncsák a vezírt :DD
a személyi kultusz azért befigyel rendesen :)

De ami a hazudozást, ferdítést, előnytelen csúnya-mumus-kép használatát érinti, a Speigel-nek még nagyon sokat kell tanulnia. Én a legjobbakat ajánlanám: MN, HírtTv, Mandinerblog és a többi színvonalas jobber médium :)

tevevanegypupu 2010.09.14. 21:02:39

@Grift:
Dehogyis dehogy, tudja hogy van az, ha rosszat kell mondani liberalisokra miegymas, rogton jovok.:)

Bell & Sebastian 2010.09.14. 21:03:23

@syklist:
Most ezt úgy, hogy Ungarnbuben és Mundartban:
Gordonix und Franznix
www.youtube.com/watch?v=GwfaqqrH5vw

Az bezzeg teccene a krautoknak!

Bell & Sebastian 2010.09.14. 21:08:02

@.Pierre Bezuhov.:
Odakozmált van csak. Mármint a lelencbe', ha esetleg mégis.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 21:12:00

@Kettes: "De, és még sem tanultok semmiből."

Hát ja. Csak nem akarunk megdögleni... pedig a fajtád hányszor tudtunkra adta, hogy létünk nem kívánatos az Új Rendben!

tevevanegypupu 2010.09.14. 21:14:14

@wip:

Maskepp latjuk az elmult husz evet es a rendszervaltast is, de ettol szep az elet.

J.W. Booth 2010.09.14. 21:20:38

A Jobbik végülis Viktor kebelén nőtt fel és erősödött.
Nem olyan nagy túlzás összemosni őket, mégha oly kínossá is válnak a feketeruhások a fidesznek

elfelejtette 2010.09.14. 21:29:58

A Spiegel jol latja, hogy Orban mekkora veszelyt jelent a ballibekre. Feljenek csak, zene fuleimnek.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 21:44:56

@Kettes: fentebb azt írtad, hogy szokjunk hozzá. Most kiderül, hogy már hozzá vagyunk szoktatva. Hogy össze-vissza beszélsz, azt eddig értem. De nekem tulajdonképpen mit is kellett volna megtanulnom?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 22:06:25

@politicus: Ki mondta, hogy hozzászoktatok? Ember, 238 kommentet szartatok ide, mert bántatni merték az Istent. Nem vagytok ti ehhez hozzászokva.

Alfőmérnök 2010.09.14. 22:19:08

@Kettes: Abból a 238-ból kettőt te szartál. De nem te voltál az egyetlen bolsi.

Tehetetlen Dodó 2010.09.14. 22:24:03

@Alfőmérnök: Sőt, mint már észrevételeztem, estére szinte a bolsik fosták tele a szervert.
Valahogy ezekre a témákra még jut a hálózatnak pénze és ideje.

elfelejtette 2010.09.14. 22:39:35

@Alfőmérnök: Ha a Vincent elitklub prominens tagja azt mondja, hogy nincsenek hozzaszokva, akkor az ugy is van!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 23:52:17

@Alfőmérnök: Egyetlen bolsinak lenni a művészet ezer mensi között. :) Szegény elnyomott kétharmad.

Rajna 2010.09.15. 01:33:50

Lou Dobbs indul az elnökségért 2012-ben, csak mondom, és egész szép pénzeket is összekalapolt már a pletykák szerint. Esélye nyilván nincs igazából, mert emgutáltatta magát a republikánus párt vezetőivel, de azért tudjunk róla, ha van politikai karrierje is valakinek, mielőtt leírjuk, ogy szimplán újságíró.

Pelso.. 2010.09.15. 05:40:39

Még csak 244 komment, egy ekkora horderejű dologban, nahát. Fogy a levegő.:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.15. 08:49:46

tudják mi az oka annak, hogy mondjuk ficót leszarják ez ejrópai gerslidemokráciák, orbánt meg nem? el tudják képzelni ficót a megújuló ejrópa egyik, ha nem fő, vezérének? és orbánt? ugye? és már értik is. a gerslidemokráciákban nincs igazi jobboldal, kormányképes legalábbis. van ciongazdának két ebe, az egyik baloldali bukfenceket vet füttyszóra, a másik jobboldali arckifejezéssel teszi a dolgát, a szolgálj parancsra.
és most itten van egy új jószág, látszólag úgy tesz, de a szeme parazsat hány közben.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.15. 09:13:35

14:45: szokjatok hozzá
20:22: már hozzászoktatok
22:06:Ki mondta, hogy hozzászoktatok?

[fogja a fejét, méltatlankodik, keresi a választ a vitapartner csapongásaira]

egy nicken különböző ember irogat? Mert úgy értem kismackó..

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.15. 09:34:48

Orbán Viktor a tökéletes.
Nincs nála nagyobb kuruc és szabadságharcos.

A zsidó nagytőke van ellene, amely el akarja foglalni Magyarországot!
Szegénykét azért járatják le a legkülönbözőbb médiumokban.

Hajrá Viktor! Hajrá Magyarország! Hajrá kurucok!

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.15. 09:56:25

@Zolika1979: szeretem az iróniát, de csak ha a helyén van. És ne zsidózz! :) (még mielőtt ki kérnéd magadnak, smiley van a végén)

cyberlolita40001 2010.09.15. 10:36:42

Viktorotok mindig is agent provocateur volt, ez egyértelmű. ha sikerülne az embereknek nem beszopni ekkora cumit, mint áprilisban, meg amit bő 2 hét múlva fogunk, szebb lenne az elkövetkezendő. de most mi van? szar, fos, szar, fos, fos... ezt hallod, hogy ez van. azt üzenném magyar, hogy ne csak nézz, láss is bmeg! mindenki hagyja magát befolyásolni, hogy majd más megoldja helyette a problémáit. kik ezek, teee? senki nem meri vállalni a felelősséget önmagáért sem, aztán idejön és zsidózik, cigányozik, mert az kibaszottul egyszerű, sőt élvezetes, mert van kit gyűlölni. úgyse változtat meg semmit egy köcsög blog-bejegyzés -vagy komment, nehogy vmelyik túlbuzgó belémkössön-, de akkor is emberek. szálljunk magunkba, ne negatívkodjunk minden kurva másodpercben, megy a rinyamalom. lépjünk túl az eddigi dolgainkon. Új Kezdet, újult erő.

tevevanegypupu 2010.09.15. 11:15:49

@cyberlolita40001:
Tragikus amit kozolnom kell: gyuloli a fene a zsidokat es a ciganyokat. Erti? Nem gyuloli oket senki, legfeljebb a nepesseg elenyeszo hanyada, es azok fel is soroljak hogy miert. A ciganyok (nagy hanyada) es a zsidok (budapesti ertelmisegbol szine-java) viszont nemigen szoktak felsorolni, miert gyulolik a magyarokat, pedig erdekelne. Maga talan tud adatokkal szolgalni? Orbant meg hagyja beken: ha azsanprovokator akkor eleg jol birja, husz eve csinalja, az szdsz-nek csak negy evig ment a szinleles, visszatertek az mszmp kebelere az elso adando alkalommal..

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.15. 12:07:18

@cyberlolita40001: érteni vélem, hogy maga sztoikus módon azt gondolja, hogy mindenki a maga ura, a maga boldogsága csak rajta múlik, és a szomszédai, a többi ember nem befolyásolják. Ok.
De ha így gondolja, akkor magát miért zavarja, hogy némelyek a többi emberrel fennálló viszonyaikat fontosnak és alakítandónak tartják, azaz politizálnak? Ha következetes lenne, akkor magát sem zavarhatja, hogy ki mit gondol kikről és mikről, milyen a viszonyuk velük.

Bell & Sebastian 2010.09.15. 13:27:13

@tölgy:
Most jól ledöfte a saját gladiusával, ki se derült, zsidó-e?

Meghallgatom_a_tutit 2010.09.15. 16:16:57

A kép photoshoppal készült. Nem túl ügyes munka.

greybull 2010.09.15. 16:49:20

Hát gyerekek elolvasva a kommenteket Lőwy Árpádot idézném: " Meg vagyunk már mi b....va mindörökre!".

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.15. 20:34:58

@Téglagyári Megálló: Az avatárból jöttél rá? Esetleg a megadott blogból? :)

nyesta 2010.09.16. 00:39:23

wip! Mielőtt Horthy -a te szavaiddal élve- "csalással" hatalomra került, addig kik volt hatalmon? Kik terrorizálták az országot?
Csak nem az ős SZDSZ-es söpredék, Kun Béla, Szamuely Tibor és a többi vörösterrorista?

cyberlolita40001 2010.09.20. 12:21:24

@tölgy:

barátom, Ön meg mit nézett eddig, Cseh2-t? Sztoikus volnék, hogy mindenki a maga ura. Pedig ez van, lehet, hogy Ön bízik egy transzcendens akármiben, legyen, lelke rajta, tisztelem ezért, de az életben nem így működik a dolog, hogy majd beszélek a felsőbbrendűvel, az meg segít, mert rendes lény... Nem így megy.
Azt akarom ezzel, illetve az előző kommentemmel mondani, hogy azt a cumit ne vegyük be, hogy itt minden szar, és a jobboldal meg nem volt itt az elmúlt 8 évben. Nehéz beismerni mennyi milliárd csúszott ki az önkormányzatokból, ugyanis mai napig nincs ellenőrző testületük (papíron az Országgyűlés, de érdemben ez nem igaz), de tudom, minden a baloldal hibája, az Ön életében bekövetkezett minden probléma a baloldal miatt van, ezt én tudom... De most akkor 4 év múlva újra elővesszük a lemezt, hogy igen, Viktorka mondott szépen ezt, mondott szépen azt, oz' jónapot, Lószar sincs, rend lett két hét alatt? Van 25 ezer munkahely (10 év alatt 1 millió, akkor negyed év alatt ennyi), lesz jövőre 16%os SZJA?? Lószar lesz az arcban, barátom, ez a nagy baj, de majd akkor is az lesz, hogy a balodali 8 év miatt (ahol a Fidesz persze nem volt jelen, mert akkor nem ők voltak a legnagyobb ellenzéki párt, nem ők uralják az önkorikat 4 éve..)? Na, ezt a cumit ne vegyük be. Szerintem.

room_101 2010.09.27. 10:03:06

Rákosi et.-nek nehéz dolga volt, mikor 6 millió fasisztával kellett cucializmust építenie. Most OVinak is ugyanilyen nehéz lesz 6 millió komenistával kapitalizmust építeni... (és további vitákat elkerülvén definiálnám: nekem komenista az, aki úgy gondolja, ha valami(m) hiányzik, akkor az a megoldás, hogy akinek van, attól el kell venni.)

fonó 2011.05.12. 15:33:39

Sok a komcsi. Smidtt, Martonyi, Hoffmann, Pintér, Járai, Boros, Szűrös, Pozsgai, Csintalan, Kerényi, Bencsik, .........................................

Juhász Erna 2011.07.10. 14:13:47

@wip: Igen, '56 tiszta forradalma, amikor kinyitották a börtönkapukat és mindenféle bűnöző előkerült, a be nem börtönzött, potenciális bűnözők is kedvet kaptak, bizony mocsokba fordult. Akkor én még kislány voltam, de azt hiszem nagyon pontosan éreztem, érzem ma is hogyan vált a szép egység gyilkos mocsokká. Apám, a 11 éves öcsém lábát október 25-én begipszeltette kicsi sérülése miatt egy ismerős orvossal, nehogy "pesti srác" legyen belőle! Pedig akkor még senki nem tudta hány Wittner Mária fog majd fegyverhez jutni, életeket kiontani. Ma már öreg vagyok, meg beteg is, nem fogok részt venni semmilyen közelgő forradalomban (pedig nagyon érzékelema leheletét); vigyázat, emberek!!! A legtisztább eszme is bemocskolódhat!

tevevanegypupu 2011.07.10. 14:25:26

@Juhász Erna:

De hala Istennek gyozott Kadar, Apro Antal, megkezdodhettek a koncepcios perek, Nagy Imreeket felakasztottak - a tobbiekrol nem is szolva - az orszagbol eluldoztek majd' ketszazezer embert, tonkretettek tobb millio ember eletet a szep, tiszta kommmunistak, szoval azert volt vagy jo 50 evuk igaz-e Erna?

Juhász Erna 2011.07.10. 14:51:44

Csak bizonyos mértékig volt szép az ötven év. Fiatal voltam és az anomáliák ostorozása közben (persze csak társaságban) éltem a viszonylag kiszámítható életemet. Dehogy volt az jó! De, nem lehetett jobbá tenni! A mostani állapotok félelmetes jövőt sejtetnek, és nem engedi, hogy érezhessem kortársaimmal együtt a viszonylag nyugalmas öreg éveket. Úgy emlékszem: ha nem is volt jó öregnek lenni hajdanán, de félni nem kellett annak, aki nem tett semmi törvénybe ütközőt.

tevevanegypupu 2011.07.10. 21:21:56

@Juhász Erna:

A koncepcios perek idejen es akkor amikor barkit barmiert bevihettek politikai fogolykent es elore eldontottek mi legyen vele nem volt nyugalom. Es altalaban az sokszor pofara ment, ki az aki "nem kovet el semmi torvenybe utkozot." Eltem mar akkor is, tudom milyen nyomott, fojtott volt a legkor, ott lappangott a felelem mindenhol, meg kellett gondolni ki mit mond es kinek. Nem tudom most kitol kell felni es miert, de azt tudom biztosan, hogy olyan diktatura nincs most mint akkor volt. Partszimpatia termeszetesen letezik, igazsagtalansagok most is vannak, de felni legfeljebb csak akkor kell, ha valaki tulsagosan elkotelezte magat valami olyasmi mellett ami nem helyes. Egyik oldalon sem. Tisztesseges munkat vegezni, ahhoz kulonben nem kell partfuggonek lenni.

Juhász Erna 2011.07.11. 13:47:54

@tevevanegypupu:
Tisztelt "tevevanegypupu"!
A koncepciós perek egy darabig tartottak és azokat vitték be akikre vallottak a bentlévők. Nem tudom, hogy ezek voltak-e többen, vagy, akik a harcokban estek el, meg azok a védtelen járkelők, (élelmet beszerzők, látogatóba igyekvők stb. stb.) bámészkodók, pl.: a Kossuth téren legéppuskázott sokaság. Nem tartott az olyan sokáig, hogy "bárkit" bevittek. Persze, akinek egy-két szerette, vagy ő maga 'bűnhődött', annak hosszú volt, meg sok volt.
A légkör ma is fojtott, nyomott. Éppen ez az, nem tudni kitől kell ma félni. Intézkedések garmada történik, amikről az ember megállapítja, hogy őt nem érinti, de érinti barátját, rokonát, ismerősét.
A kiszámíthatatlanság ideje jött el. Nem csak az a szörnyű, ha attól kell tartani, hogy jön-e értünk az a bzonyos fekete autó. A közeli és a távoli jövő nem kiszámítható most. Akinek van ma munkája, nem biztos, hogy holnap is lesz. Az indoklás nélküli, vagy az 'átszervezés' miatti munkaelvesztést egy-két-három gyerekkel egy hónapig sem lehet kibírni. Röviden szólva: elvette a jelenlegi kurzus a reményt.
Mit ért túlságos és helytelen elkötelezettségen?
Csak az elkötelezettség, a célirányos küzdelem vitte előre eddig az emberiséget. Minden tiszteletem azoké, akik újba, jobb-ba akartak kezdeni, de a mindenáron átvitt akarat nagyban a háborúkhoz vezetett, a kisebbek meg a többi ember nyomorításához.
Sajnos én tudok több olyan esetet, amikor semmiféle pártelkötelezettség nélkül is lapátra tettek embert. Például ismerek valakit, aki a művelődési (oktatási/kultúrális) minisztériumban dolgozott. Pokornyi Zoltán miniszteri kitüntetésben részesítette, aztán Hiller István beszédeit írta megelégedésére. Ma Hoffmann Rózsa, nyolc évvel a nyugdíjazása előtt kitette a szűrét indoklás nélkül. Tökéletes pártsemleges ember! Nyolc éven át miből fog megélni? Milyen nyugdíjat fog kapni akkor, ha majd eléri a korhatárt?
Tömegesen van hasonló példám, tehát bőven van mitől félni. És, ha a bizonytalanság ott van a mindennapjainkban bizony félünk beszélni, telefonálni és írni is.
Juhász Erna

tevevanegypupu 2011.07.11. 17:10:02

@Juhász Erna:

Nem is tudom mit mondjak..Nagyon remelem, hogy csak pillanatnyi rossz hangulata lattatja igy a helyzetet, a korulmenyeket, es bizom benne, hogy az elkovetkezo honapok es evek bebizonyitjak, hogy nem ugy lesz, ahogy gondolja. De azt higyje el, nincs ertelme a felelemnek, nem olyan vilagban es orszagban elunk most mar, hogy felni kelljen fekete autoktol vagy igazsagtalan letartoztatasoktol. A kormanyokat demokratikusan valasztjuk, ha az egyik nem tetszik, negy ev utan johet a masik. .
süti beállítások módosítása