A nap vesztese: a honvédelem
2010. július 16. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A nap vesztese: a honvédelem

  Gratulálunk a konokul kitartó pécsieknek a radarügyben elért győzelmükért, a hon védelme azonban továbbra sem tűnik elsőrangú feladatnak Magyarország számára.

  Az évek óta politikushalálokkal, belassult EKF-projekttel, katasztrofális pénzügyi helyzettel megvert Pécs most szimbolikus győzelmet arathatott. Miután a Zengőn építendő radart már korábban elvetették, most pont került a Pécs fölé tervezett szerkezet ügyére is. Értjük és megértjük a helyiek problémáit, de azért tegyük hozzá: Magyarország segge meztelen. Több értelemben is.

  Az állam egyetlen értelme az ősidőkben a közbiztonság és a külső biztonság megteremtése volt. Ezért tartották, semmi másért. Békében eltöltött évtizedeink, a békés rendszerváltás, az európai integráció elfelejttették velünk, hogy a nagyvilág - még mindig, és örökké - farkasvilág. Az erősebb kutya baszik - emlékeztette kollégáinkat a minap Biszku Béla.

  Magyarország megbaszását - hogy e kemény kifejezésnél maradjunk - 1999 óta a NATO tudja megakadályozni, ami meglehetősen erős kutyák falkája. A közösbe azonban nekünk is be kell szállni. Mi mégsem tesszük ezt: a kezdetektől nem tudjuk tartani a költségvetés honvédelemre fordítandó százalékos arányát, el vagyunk maradva a fejlesztésekben is. Csak néhány külföldi misszióval tudunk beszállni a katonai feladatokba, respekt és tisztelet az odakint szolgáló magyar katonáknak.

  Egyik feladatunk lenne hosszú évek óta, hogy Magyaroszág Balkán felé fekvő fertályát megvédjük egy radarral. Nem vagyok a téma szakértője, de: nem a csúnya külföld, hanem a mi érdekünk is, hogy ez a radar megvalósuljon, ott, ahol az a legjobban el tudja látni feladatát. A bánáti bazsarózsák és a pécsi városvédők egyelőre meg tudták akadályozni az építkezést. A botrány és időhúzás vesztese a magyar honvédelem lett.

  Reméljük, az eddig megbukott terveken túl még mindig létezik egy C, D, DZ, DZS terv, ami alapján felépülhet a radar és biztosíthatjuk a Lángoktól Ölelt védelmét. Mi a kötelességünk, ha nem ez?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr192155637

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem lesz radar a Tubesen 2010.07.16. 15:27:01

Nem épül lokátor a Tubesen a Honvédelmi Minisztérium döntése szerint. A pécsi városvezetés közleményében saját civil ellenálló polgárait dicsérte az építkezési botrány sikeres befejezéséért.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abandi 2010.07.16. 15:17:13

Katonailag értelmetlen, ráadásul lakott területekhez közel lenne.
Rakják a szlovén hegyekre, vagy az anyjukba...

Sir Galád (már foglalt) 2010.07.16. 15:17:34

egyetértek, tényleg nem vagy a téma szakértője

No_Sol 2010.07.16. 15:20:53

A Tubes nem lett volna megfelelő, a Zengő annál inkább. Dehát egy olyan országban, ahol a hadsereg főparancsnokának fontosabb a bánáti bazsarózsa, mint a haza védelme....

(Halkan jegyzem meg, hogy sokan ezt az embert szerették volna újrajelöltetni...)

hillcut 2010.07.16. 15:23:42

@abandi:
katonailag értelmetlen? ez mit jelent? miért értelmetlen? a "szlovén hegyek" nem megfelelőek erre a célra. az anyjukba meg nem fér be.
ismét magyarkodunk. tarjuk a markunkat meg picsogunk, amikor meg le kéne tenni vmit az asztalra akkor meg csak picsogni tud mindenki.
mint a fekák...

abandi 2010.07.16. 15:38:12

@hillcut:
Hát csak annyit, hogy:
Ez a radar közvetlenül a Kárpát-medence sík területeit ellenőrizhetné, mint berepülést ellenőrző radar.
A legfőbb indoka az elhelyezésnek: jól belátható innen a balaton-felvidékig a magyar hon...
A niggerpicsába már!

Tehetetlen Dodó 2010.07.16. 15:44:57

"A nap vesztese: a honvédelem"

Tisztázzunk valamit: nem a nap vesztese a honvédelem, hanem az elmúlt 20, abból is kivált az elmúlt 8 évé.

A mostani lepusztított, semmire sem alkalmas magyar honvédségnek ez a radar a legkisebb problémája: ha netán felépül is, semmi haszna, nincs hozzá kapcsolódó ütőképes erő - hacsak a fél tucat Gripent meg a párszáz vállról indítható rakétát nem számítjuk ezek közé.
Fölösleges emiatt összebarmolni valamelyik pompás kis hegyünket, keressenek más megoldást.

Tehetetlen Dodó 2010.07.16. 15:46:23

@abandi: Igazad van, úgy hülyeség, ahogy van.

bz249 2010.07.16. 15:50:38

@Tehetetlen Dodó: az az elonye ennek a radarizenek, hogy kvazi ingyen van es mehet egy pipa a nevunk melle, hogy eztet is megcsinaltuk.

Az alternativa, hogy penzt koltunk a honvedseg fejlesztesere, de penzunk az nincs (nem mellesleg ez a szar is 300 milliardba faj evente)

proletair · http://lemil.blog.hu 2010.07.16. 15:51:34

@abandi:
Gondolom attól félsz, hogy a radar elsőrendű célpont. Azért megjegyzem, hogy egy nagyvárosban egy vasúti csomópont, szivattyútelep, transzformátorállomás, közúti felüljáró is katonai célpont. Tessék nyugodtan rettegni.
Csimpánz.

Guild 2010.07.16. 15:55:30

Szerintem meg kéne szavaztatni a környéken élőket, hogy a 3-4 lehetséges hely közül melyiket választják. A "nem kell radar" nem lenne választható opció.
Egyébként én máig nem értem, hogy miért pusztult volna ki a bazsarózsa egy lokátortól.

proletair · http://lemil.blog.hu 2010.07.16. 15:57:01

@Gorgiasz:
Várjá, a másik két ugyanilyen radar meg vígan dolgozik az országban, aztán senki sem ugrált ellene...
Amúgy amit írtál jó ötlet.

borszódával 2010.07.16. 16:05:27

Ezzel a gondolattal értek egyet:
"A mostani lepusztított, semmire sem alkalmas magyar honvédségnek ez a radar a legkisebb problémája"
Kivel szemben is védene meg? Ugyanis a térségben Törökországig mindenki a szövetségesünk. Az egy szem szerbiát kivéve, akiket fél óra alatt rúgnak picsán a földközi-tengeri flottáról, és Olaszországból.
A szintén NATO-tag romániától nem véd meg...

abandi 2010.07.16. 16:08:47

@proletair:
Örvendek, hogy az "aláírásoddal" hitelesítetted a mondanivalodat!
Egy ilyen objektumnak jelentős elektro-sugárzása is van, te alemlős...

hillcut 2010.07.16. 16:11:54

@abandi:
légtér ellenőrző radar. jelenleg a déli végek szinte ellenőrzés nélkül vannak. amúgy belgrádig el lehet látni vele. egy rendszerbe lenne integrálva abból kivéve, egyedi pontként értékelve tényleg feleslegesnek tűnhet a felépítése.
amúgy nem NATO, hanem MH radar
@Tehetetlen Dodó
ez a radar az MH legnagyobb problémája, mivel semmi mást nem várnak tőlünk csak ennek a felépítését.
ha a magyar és szövetséges légtér védelmének nincsen haszna, akkor minek van? a légvédelem észlelésből és reagálásból áll: radar-->gripen (amúgy nem fél tucat) ha nincs radar nem látható a légtérsértés.
amúgy nem csak, hogy szükséges dologról, hanem egy vállalt NATO kötelezettségről beszélünk. csak az impotens politikai vezetés képtelen azt mondani, hogy: Kuss, ez lesz!
Semmilyen szaros hegyet nem barmoltak volna össze. Ezt az agymosó kampány és az öncélú politikai tőkekovácsolás miatt gondolod így.

Megy a nyávogás, de GDP 2% helyett nevetséges 0,8%-ot költünk honvédelemre, pedig 10-15 éve még háború volt a szomszédban. Tartjuk a markunkat a Nato-nak, közben meg fikázzuk és még azt se tesszük meg, amit megtudnánk.

Tényleg mindenki azt hiszi, hogy Európában megállt a történelem és beköszöntött az örök béke? Több ezer évnyi folyamatos háborúskodás után? haha

abandi 2010.07.16. 16:16:56

@Tehetetlen Dodó:
Az nem biztos...
De, az tuti, hogy ha törik, ha szakad kiváltják 2-3 db síkon elhelyezettel és az sokkal többe fog kerülni nekünk!
A semmiért.

hillcut 2010.07.16. 16:17:54

@abandi:
elektro-sugárzás? ammegmi? vmi olyan, ami a vízből veszi ki a zosszigént?
szted az ország teljes területét lefedő mobilátjátszó-torony hálózatnak, vagy egy nyomorult high-tech 3D radarnak nagyobb a sugárzás kibocsátása?

abandi 2010.07.16. 16:20:05

@hillcut:
Itt még az is a baj, hogy ez a madár nem nekünk fog fütyölni...., de mi fizetjük.

abandi 2010.07.16. 16:27:23

@hillcut:
Az eredeti elképzelést!

bz249 2010.07.16. 16:28:17

@hillcut: a radar mikrohullamu sugarzasa tenyleg veszelyes kozelrol. Nade ezzel kapcsolatban gondolom eleg komoly tapasztalat gyult ossze az elmult cirka 70 evben, ugyhogy nagyjabol szerintem lehetseges biztonsagosan uzemeltetni.

abandi 2010.07.16. 16:39:38

Egyébként:
Paks védelmére hivatkoznak, de az nem mondják, hogy a Duna mentén bárki besuhanhat radarjel nélkül....
Vagy:
A szerb-magyar légelhárító ütegparancsnok állítólag "tekercselt lecsóval" megtuningolt ruszki radarja látta meg a LOPAKODÓT, de a jenkik szerint: egyszerűen szemmel /füllel követték a kémparasztok a felszállástól a lehullásig....
Hááát....érdekes!

abandi 2010.07.16. 16:42:30

@bz249:
ja, mint a mikrosütőt (ne menj 1,5 m-nél közelebb amokor működik, vagy a mobil teflon, amikkel kukoricát pattogtatnak...)
Biztos, hogy kitalálnak vmit....

hillcut 2010.07.16. 16:44:27

@abandi:
szakértelmed határtalannak tűnik.
köszönjük, leülhet.

loláb 2010.07.16. 16:46:52

A Zengőre kellett volna rakni, már évek óta készen lenne.

A Tubes a lehető legrosszabb választás lett volna, bent van a város szájában, pár száz méterre az utolsó házaktól.

Vagy a Hármas hegy, ami most felmerült, az sem tűnik rossz választásnak: a tetején már van egy katonai ojjektum, és ráadásul aszfaltos út vezet fel rá (ez a Zengőről hiányzott). És nincs Pécs közepén.

Az évekig tartó tökölés pedig szoci sajátság, nem tudom, volt-e ez alatt a 8 év alatt BÁRMI, ami időre elkészült volna. (Ha volt, az volt a szabályt erősítő kivétel)

hillcut 2010.07.16. 16:49:18

esküszöm kár, hogy a szerbek nem csaptak be minket egy kicsit 93-95 környékén. más lenne a hozzáállás ezekhez a kérdésekhez.
bár a románok, lengyelek csehek maguktól is rájöttek, hogy a honvédelem fontos dolog. mi biztosan ezt is jobban tudjuk, mint mindig. meg is nézhetjük, hogy hova jutottunk.

abandi 2010.07.16. 17:09:58

@hillcut:
Nálunk még az "M-zárolt" haditechnika is elrozsdált.
Az alapokból kell újraépíteni az egészet.
Ez a baranyai radar nem nekünk kell, hanem a RENDSZER-nek!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.07.16. 17:22:05

"a NATO tudja megakadályozni, ami meglehetősen erős kutyák falkája. "

köszönöm, ezen elnevetgélek még egy ideig.
amúgy a radar izrael érdekeit szolgálja.

proletair · http://lemil.blog.hu 2010.07.16. 18:05:47

@abandi:
Azért a radartechnikának érdemes utána nézni, mert amiket írtál, az ostobaság. Meg amiket eddig írtál az is. Viszont elég sokmindent megteszel azért, hogy másokat megnevettess.
Te. Bőrizomtömlős.

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2010.07.16. 18:07:52

Grift · 2010.07.16. 17:22:05

„amúgy a radar izrael érdekeit szolgálja”

Ez így csak részben igaz. Az izraelieket nem annyira a radar maga, mint a bazsarózsa kipusztulása érdekli. Nem tudni, hogy pontosan miért fontos ez Izraelnek, de tudjuk, hogy komplikáltan működik az agyuk, és ezért ha egyszer a bazsarózsát célba vették, akkor résen kell lennünk. Sok tervet szőttek már a bazsarózsa elpusztítása érdekében, de eddig mindegyik elbukott. Sajnos annyira tabu Izraelt támadni Magyarországon, hogy senki nem meri kimondani az igazságot bazsarózsa ügyben, még a fenti felszólaló is maszatol. Pedig Simon Peres az alábbi videóban nyíltan megmondta, hogy mi a cél (nem szabad bedőlni az angol szinkronhangnak, a héber eredeti a „bazsarózsa akcióterv” nemzetközi kihirdetése): www.youtube.com/user/Peres#p/u/13/wGOyaGtLK2g

Bableves 2010.07.16. 18:11:37

Azon gondolkodom, mi a célja az ilyen típusú cikkeknek? Mert az biztos, hogy nem a honvédelem hiányosságai felett érzett aggodalom, az biztos.

A régi orosz típusú radarhálózat bár nagyjából átfedte Magyarországot, de nem volt kellően hatékony, annál inkább elavult. Azt a szerb vadászbombázót, amely Paksot rombolná, már csak kifelé menet észlelték volna a Veszprémi Sziklában. Tehát a légvédelem modernizálása, minden téren elkerülhetetlen lenne.

A NATO felépítése olyan, hogy teljesen alárendeli adott állam haderejét a céljainak, egyes készségeket meghagyva, másokat leépítve. Nálunk jelenleg az a helyzet, hogy semmilyen készsége nem maradt meg a "Honvédségnek", talán pár határsértőt még el tudnának fogni, egy 50 km széles zónában. Haditechnika a habokban. Létszám béka segge alatt.

Fentiek tudatában - és ismerve a történelmet - még butaságból sem lehet elhinni, hogy bármely nemzetközi katonai szervezet meg tudja védeni hazánkat támadás esetén. Aki erre számít, és ezt propagálja, az tudatosan teszi...

Miért is?

Thulsa Doom (törölt) 2010.07.16. 18:15:40

Miután Sólyom eltakarodott, mehet a radar a Zengőre. A bazsarózsák is örülni fognak neki. Egy lezárt katonai területen vígan élhetnek végre, megszabadulva a virággyűjtőktől és a környezetvédőnek álcázott segghülye belvárosi szobatudósoktól.

elfelejtette 2010.07.16. 18:37:10

@Bableves: "Aki erre számít, és ezt propagálja, az tudatosan teszi..."

Igazából szerintem arról van szó, hogy a politika honvédelemen (is) próbál spórolni, mert ez érződik a legkevésbé a hétköznapokban. Nálunk nem fognak utcára vonulni azért, hogy a hadsereg erős legyen.

Google 2010.07.16. 18:57:32

@elfelejtette:

De kitől, mitől is védene meg minket az a radar?
Csupa baráti ország távol és közel, inkább ők védekezzenek!

tanarseged ur 2010.07.16. 19:27:14

@Google: Kötöttünk egy üzletet a NATO-val. Számíthatunk rájuk, cserébe viszont mi is megteszünk ezt-azt. Katonát küldünk Afganisztánba, vagy éppen radart építünk.

Honvédelemre szükség van. Radarra is. Bánáti bazsarózsára is, de arra kevésbé, mint az előbbi kettőre.

@Bableves: "még butaságból sem lehet elhinni, hogy bármely nemzetközi katonai szervezet meg tudja védeni hazánkat támadás esetén. Aki erre számít, és ezt propagálja, az tudatosan teszi..."
Túl sokat ehettél a névadódból, hogy ilyeneket írsz. :-) A "megvédés" fogalmába az elrettentés is beletartozik: a szerbek inkább nem is küldenek Orao-kat és Galebeket Paks fölé, mert hiába járnának sikerrel, amit utána kapnának a NATO-tól, amiatt mégsem érné meg nekik. Persze Mo-nak sem árt tenni valamit magáért, pl. nem tudom, hogy állunk most a host nation support-tal, megvan-e már.

Google 2010.07.16. 19:33:55

@tanarseged ur:

De ha nincs elég pénzünk -másra kell: egészségügy, oktatás, árvízvédelem stb. -, húzzuk-halasztjuk még egy kicsit, nem?

tanarseged ur 2010.07.16. 19:44:54

@Google: Vállaltuk.

Egyébként ha jól tudom, a NATO anyagilag rendesen beszállna a radarba. Nem annyira pénzkérdés, inkább tiltakozólakosság- és bazsarózsalover-kérdés. Én ugyan általában bírtam Sólyomot, de a bazsarózsáknak a honvédelem elé helyezését pont nem.

bz249 2010.07.16. 19:57:41

@tanarseged ur: ezek a növények csak a Zengő tetején tudnak megélni? Mert akkor kell nekik egy üvegházat építeni. Ha meg máshol is kibírják, akkor egyesével szépen át kell ültetni az összeset.

Bableves 2010.07.16. 21:06:38

@tanarseged ur: Szerintem elrettenteni erős saját hadsereggel lehet, nem ilyen hókuszpókusszal. Továbbá karakán fellépéssel, külpolitikával, nem azzal, hogy majd utólag a Nátóbácsi lebombázza a hídjaitokat. Mindegyik esetben egyébként az "nemzetközi tőke" jár jól az újraépítés/újrafelfegyverzés üzletágban.

A 90-es évek elején a szerb ügynökök lazán autókáztak Veszprémben a Vár alatti utcában, ahol most a régi (kamu) irányítótermek alatt van berendezve - amerikai személyzettel - a légvédelmünk központja. De olyan a rendszer, hogy mielőtt bármit is tennének, Nápolytól (NATO felettes szerv) kell parancsot kérni. Ez volt a helyzet pár éve, gondolom nem változott. Magyarán ugyanolyan nehézkes, és nem önálló (magyar érdekek elsősorban) döntések előznek meg minden "választ" egy agresszióra.

Az ENSZ v. NATO lazán hagyta a szerbeknek, hogy Srebrenica mellett kiírtsanak több ezer bosnyákot. A nemzetközi politika (gazdasági érdekeik) mindig is a mi érdekeink felett fognak állni. Amit az ország eddig költött Afganisztánra, meg hasonlókra, abból már saját hatékony légvédelmi rakéta rendszerünk lehetne, pölö.

Tehetetlen Dodó 2010.07.16. 22:11:46

@Bableves: Jól mondod!

@abandi: Lehetne úgy is, nem is biztos, hogy többe kerülne. Régen is így működtek a dolgok, sokkal korszerűtlenebb technikával.
(Véletlenül épp légvédelmi rakétás ütegnél szolgáltam 72-73-ban, akkoriban 3-3 harci osztályból álló egységek éjjel-nappal pásztázták a nyugati-délnyugati égboltot (ahonnan a jugoszláv elhajlók meg a nyugati imperialisták támadhatták volna szocialista hazánkat) és azonnal reagáltak berepülés esetén. No,ilyesmi ritkán fordult elő, az én időm alatt egyszer-kétszer kóválygott csak át Burgenlandból valami eltévedt kisgép, szerencsére nem lőtték le...)

Bell & Sebastian 2010.07.16. 23:20:36

Ami biztos: 1999 -óta, Csehországgal együtt 5db Selex-Marconi (olasz) radart kell telepítenünk épülettel, a dómmal, hírközléssel, továbbá a hozzájuk tartozó szekunder radarokkal (+radomok).

A nemzeti önrész milliárdos nagyságrendű!
A helyszínek kiválasztása terepmodellezéssel (számítógéppel) történt.
Lényege a barát/ellenség felismerő rendszer korszerűsítése, logisztika egyszerűsítése, üzemi ráfordítások csökkentése, a légi irányítás - és nem előjelző-riasztás, mivel azt a műhódok abszolválják.
A kiértékelés továbbra is a vezetési központé, (plusz a veszprémi tartalék).

Nekünk 3db -ot kell telepíteni, a békéscsabai és bánkúti radar üzemkész, a harmadik gyártása még csak folyamatban.

Semmiről sem maradtunk le, kis időnk van még, nemzethalál elhalasztva! Ha nem - hát nem. Lehet pótolni dupla pénzért tripla ártalmakkal korszerűtlen mobil egységekkel is, csak abból több kell.

Bell & Sebastian 2010.07.16. 23:27:43

@Bableves:
Nálunk nem lesz hídbombázás, a kosárfülest és a szekszárdit ugyanis a NATO fizette, az utóbbinak még meg is kettőzhető a kapacitása a szekrényes szerkezet rejtett bejáratainak kiásva.

Habár, mibe van az nekik? :)

Bell & Sebastian 2010.07.16. 23:28:31

Hogy fulladná' meg, te mocsok... engine!

tanarseged ur 2010.07.16. 23:38:57

@Bableves: Saját erős hadseregre nincs pénzünk. Pénz, gazdasági befolyás és erős hadsereg hiányában a "karakán fellépés" legfeljebb a nemzetközi normákra hivatkozhat. Az pedig annyit is ér. Majd ha úgy állunk, mint a svédek, akkor elgondolkodhatunk akár a saját komoly hadiiparon is. :-) Addig: ez van.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.07.16. 23:47:47

@tanarseged ur: És a svédek vajon mennyiben köszönhetik a komoly saját hadiiparuknak azt hogy egyáltalán ott tartanak, ahol?

bz249 2010.07.16. 23:49:44

@gloire: azért vegye észre, hogy Svédország 1648 utáni történelme nem egy kimondott sikertörténet. Európa egyik legnagyobb birodalmából, Észak Csillagából küzdötték le magukat oda, ahol jelenleg vannak.

tanarseged ur 2010.07.16. 23:57:22

@bz249: 1648? Inkább 1709. XII. Károly elkúrta. Ezt leszámítva nincs mit szégyellniük: Oroszország nagyobb.

@gloire: Tyúk vagy tojás? Mindegy. A lényeg, hogy nekünk momentán egyik sincs.

Bell & Sebastian 2010.07.17. 00:00:12

Hát igen, Krupp és Bofors, vették mint a cukrot itt is - ott is. Ne zsidózzunk, ha kérhetem. :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.07.17. 00:17:21

@tanarseged ur: Ha már itt tartunk, a választási programok közül a KDNP programjába volt -- szinte eldugva -- két bekezdés honvédelmi kérdésekről. Ez említi a hadiipar kívánatos fejlesztését. Ez az első alkalom, hogy én politikai programban a honvédelem és katonapolitika kapcsán nem csak mint kiadásról, hanem mint bevételi forrásról is hallok. Kiváncsian várom, mi lesz ebből.

"Hadiipar a nemzeti iparfejlesztésért
NATO-tagságunk esélyt ad beszállítói szerepre egy nagyobb integrációban és ez esélyt ad a hadiipar fejlesztésére. A hadiipar mindenütt a világon a technológia intenzív iparágak legfontosabb megrendelője, fejlesztője. Hazánk iparpolitikája az utóbbi évtizedekben figyelmen kívül hagyta ezt a fontos szempontot. Megítélésünk szerint rendkívül fontos, mind tudománypolitikai, mind iparpolitikai, mind foglalkoztatáspolitikai szempontból a nemzeti hadiipari stratégia megfogalmazása."

kdnp.hu/celjaink/program#biztonsag

bz249 2010.07.17. 00:20:39

@tanarseged ur: veszítettek ők még utána is. Általában egyszerre túl sok ellenséget szedtek össze maguknak (ugye XII. Károly sem csak az oroszokkal, hanem párhuzamosan a lengyelekkel és a dánokkal is harcolt) majd az igazi zseniális húzás 1808-ban nem csatlakozni kontinentális rendszerhez, amikor Napóleon a csúcson és jó barátságban Sándor cárral.

1660-ig kétségtelenül bejött a dolog a svédeknek, de utána csak bukovári volt.

bz249 2010.07.17. 00:24:42

@gloire: Hadiipar kapcsán amúgy Horvátország is érdekes. Egy csomó saját gyártású fegyverük van rohampuskától harckocsiig. NATO-tagként lehet érdemes lenne mondjuk velük kooperálni. Mert hasonló méretű, térségbeli ország.

tanarseged ur 2010.07.17. 00:26:34

@gloire: Hajrá!
@bz249: Még az északi háború eleje is bejött nekik: XII. Károly sorban szétverte a párhuzamos ellenfeleit. Poltavával (meg az egész dél felé kanyarodással) rontotta el. Utána már csak bukovári, de az erőviszonyokat tekintve papírforma. Elfogadnék egy olyan hadsereget, mint a mostani svéd.

tanarseged ur 2010.07.17. 00:28:44

@bz249: Horvát gyártású harckocsi? Milyen stratégiai játékot nyom éppen? :-) Az a harckocsi legfeljebb valami T-72-esről koppintott jugoszláv design lehet (M-84? Vagy mi?)

bz249 2010.07.17. 00:38:45

@tanarseged ur: azóta már az M-95-nél járnak, nyilván T-72 továbbfejlesztés, de azért ez mégiscsak két dolgot jelent:

- van gyártókapacitásuk nehézfegyverzetre
- sőt még barkácsolni is tudják őket, merthát az alapvas nem sokat ér

kergezerge · http://kergezerge.blog.hu 2010.07.17. 02:00:54

"A közösbe azonban nekünk is be kell szállni. Mi mégsem tesszük ezt"
Tekintve, hogy ki sem veszünk a közösből, ez talán nem akkora baj. Ha kolonc lennénk a NATO nyakán, eleve nem kértek volna belőlünk.
Józan paraszti ésszel előbb a kerítést és a fegyelmet kellene rendbe hozni némelyik laktanyában, ahol csak ketten járhatnak ki-be ellenőrzés nélkül, a János meg a város.

gere rihárd 2010.07.17. 02:03:30

szerintem urgrik a lemez a HM-nél. Az eredeti elgondolásban logikusnak tűnt, hogy egyszerre oldják meg a NATO kötelezettséget (gerincradar-rendszer), a nemzeti légtérfigyelési feladatot és a finanszírozást (a NATO adja a kütyüt a gömbbe). Ezt a hármat optimálisan együtt kezelni, egyszerre megoldani a Zengőn lehetett volna, de legkésőbb a Zengőnél ki kellett volna derüljön, hogy vannak más szempontok is (a természetet nem csak addig védjük, amíg pont nem akar oda senki építeni). A nemzeti légtérfigyelési kötelezettség ma is megoldott (ha nem sajtókampány folyik, hanem pl. a bíróság előtt kell nyilatkozni, ezt a katonák elismerik). Mióta a Zengő coki ideje lenne más paradigmában gondolkodni mert a jelenlegi bénázásnál semmi sem drágább (most megint "új helyet keresnek: a Hármashegyre csak díszradart tehetnek mert keletről a Zengő, nyugatról a Tubes magasabb). Szóval fejleszthetnék, korszerűsíthetnék inkább a meglévő radarbázisaikat, a NATO-radart meg vegyék le a napirendről, így jöhetnének ki lejobban a sztoriból.

gere rihárd 2010.07.17. 02:26:38

Ja és ne felejtsük el, így a pécsieken ironizálva és az igazi fasza magyar katonaságra vágyva, hogy a HM saját magának kiadott építési engedélye törvénytelennek minősült a Legfelsőbb Bíróság előtt.

Bell & Sebastian 2010.07.17. 02:33:16

@gere rihárd:
Gondolom a te autódban 3 egyforma kerék van, a negyediket meg a biciklidből mentetted át.

(a hasonlat sántít, a jó arány 3:1 lenne, csak mielőtt szóvá tennéd)

Zetek 2010.07.17. 07:54:21

A honvédség nevű valami teljesen alkalmatlan bárminek a megvédésre. Így költeni sem érdemes rá.

Vidéki 2010.07.17. 09:26:45

" A bánáti bazsarózsák és a pécsi városvédők egyelőre meg tudták akadályozni az építkezést. A botrány és időhúzás vesztese a magyar honvédelem lett."

Elképesztő az anarchia ami az országban uralkodik, ami lehetővé teszi, hogy kis csoportok hosszú ideig, sznte a végtelenségig képesek akadályozni fontos közösségi célok megvalósítását.

Hol marad ilyenkor a "felelős kormányzás"?

Valandil 2010.07.17. 12:22:25

Ugye a sok okos ellenzőnek nincs a lakásán/házán ajtó? Úgyis bemegy aki be akar, kár erre költeni! Költsék értelmesebb dolgokra: jacuzzira meg plazmatévére!
@bz249: A nulláról kellene ezt is létrehozni, már csak manufakturális szinten van "hadiiparunk". Szakembert még (mondom még!) találhatunk itthon (bár már nem sokáig), de az ipart sikeresen felszámoltuk: se MOM, se FÉG (a szívem vérzett, amikor láttam - a helyét).
@Vidéki: "Hol marad ilyenkor a "felelős kormányzás"? " - A FIDESZ sajnos vastagon benne volt, hogy a Zengőn sikerült megakadályozni az építést. Még büszkék is voltak arra, hogy alátettek a szociknak...

Bell & Sebastian 2010.07.17. 13:17:11

@Valandil:
A Hármashegyen -Hosszúhetény- lesz, (pedig a legjobb helyen Szlovéniában lenne, ha már NATO).

Sűrűn lakott terület közelébe nem célszerű tenni, könnyen kitalálható, hogy miért. A másik kettő Bánkúton és Békéscsabán van.

De a holtterek kitöltésére kell még pár kisebb, kiegészítő radar is.

picur3ka 2010.07.17. 16:03:20

@Valandil:

Az utobbira igen rosszul emlekszel szerintem. Solyom benne volt. Meg a szadesz, vastagon. Mind a szoci, mind a fidesz kormany meg akarta epiteni.

A Fidesz kesobb tiltakozott a pecsi otlet miatt, teljesen mas szituacio, vastagon lakott kornyek, sokkal nagyobb koltseg hatekonyat epiteni.

akar 2010.07.17. 19:02:45

hetkoznapihonvedelem.wordpress.com/2010/06/24/zengo-tubes-vagy-valami-mas/

Akkor talán nézzék meg az urak egy igazi szakértő véleményét.

A videóból olyan plusz információk is elhangzanak, amiket a sajtóban nem hangoztattak.

abandi 2010.07.17. 22:36:50

@Bell & Sebastian:
Na, erről beszéltem.
Svájci ,terület megosztású területvédelmre kell átállni...
(Pártizányi!)

picur3ka 2010.07.18. 00:19:52

@akar:

Megneztem, tanulsag szamomra: nem is gondoltam ra, hogy ez nekunk egy vagyonba is kerul raadasul, hogy elhalasztgatjuk az epiteset.

abandi 2010.07.18. 00:37:05

@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Főleg, hogy egy vadászruhás akárki beszélget egy zyidóval....

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.07.18. 11:10:23

Konteo:
A radar útban lehetne egy izraeli légideszantos honfoglalásnak. Ki segített megakadályozni? A kuruc szerint zs. származású volt közt. elnök...

akar 2010.07.18. 13:37:08

@abandi: Az idősebb egy nyugdíjas alezredes, a másik egy százados.

Bell & Sebastian 2010.07.18. 14:59:12

@abandi:
Ahhoz előbb fegyvert kellene osztani és sokak fejében megfordulna az éleslövészet mozgó, páncélozott célpontra -gondolata.

A demokráciákból hozzánk átszivárgott rekvizitek teljes listája:
svájcisapka, svédfogó, franciakulcs és TESCO-gazdaságos Camping-sajt.

Vincenzo testvér 2010.07.19. 11:01:57

Próbálom megérteni, hogy miért nem épült föl a radar, és nem sikerül.
Sólyom rózsái? - Ugyan már.
A radar által keltett sugárzás? - Ferihegyet is ki kellene lakoltatni.
Erdőirtás, esztétikai probléma? - Ugyan már.
Arra jutottam, hogy az alacsonyan szálló sólyom megpróbált keresztbe tenni a szociknak, és az olyan jól sikerült, hogy mikor már a fidesz építene a radart, akkor a megerősödött civil mozgalom tovább él.

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2010.07.21. 13:26:39

Emlékeim szerint (legalábbis a sajtó anno így kommunikálta) az volt a hallgatólagos megegyezés a környezetvédőkkel Zengő-ügyben, hogy nem ott lesz, viszont az új helyszínen nem lesz tiltakozás.

A tubesi helyszín (rosszabb a zengőinél, mert pl. pont a valamivel magasabb Zengő kitakarja a légtér egy szűk szegmensét) elleni _legelső_ tiltakozásnál kellett volna azt mondani, hogy OK fiúk, akkor vissza az A-tervhez.
süti beállítások módosítása