Morvai álomóvodája: Kislány leszbikus mamákkal
2010. március 23. írta: TuRuL_2k2

Morvai álomóvodája: Kislány leszbikus mamákkal

  Alfőmérnök hívta fel figyelmünket Morvai Krisztina erősen pikáns szereplésére, még a nemzeti radikális ébredése előtti időkből. 2000-ben Morvai a Közép-Európai Egyetem (CEU) színeiben adott elő a Közgáz Társadalomelméleti Kollégiumában (TEK), a (szélső)baloldali-antiglobalista gondolkodás hazai fellegvában, az előadást a TEK egyik kiadványa örökítette meg.

  A szó Morvai Krisztináé (kiemelések tőlünk):

Az ELTE büntetőjogi tanszékén tanító büntetőjogász vagyok. Főleg női jogokkal foglalkozom és a Női- és Gyermekjogi Oktató és Kutató Központnál is dolgozom.

Egyik kedvenc képem az életemből a következő. Tanítottam egy évet az Egyesült Államokban, ahol az akkor óvodás korú Lili lányom is velem volt. Azt az óvodát festeném le, ahova Lili akkor járt. Amikor az óvodába bement az ember, először egy nagy közös térbe jutott, amelyből nyíltak a csoportok. Volt egy amerikai konyha is, ahol tolókocsiban ülő, nagyon súlyosan fogyatékos emberek voltak, többféle fogyatékossággal. Őket a helyi önkormányzat egy héten háromszor rendszeresen odaszállította ebbe az óvodába azzal, hogy nekik ott feladatuk van. Segítettek az edények lemosásában, az étel elkészítésében, játszottak a gyerekekkel. Amikor először ezt megláttam, rémülten ránéztem az óvónőre, és megkérdeztem, nem félnek-e a gyerekek ezektől az emberektől. Erre az óvónő rám mosolygott, és mondta, hogy nem, nem félnek. Ugyanis pont erről szól az egész: a gyerekek megtanulják, hogy mi szavakkal kommunikálunk, ezek a barátaink meg, akikkel nap mint nap együtt vagyunk, máshogy kommunikálnak, mert ők mások. Ők így fejezik ki az érzéseiket, a gyerekek pedig nem félnek tőle.

Természetesen színes bőrű gyerekekkel is együtt volt Lili. Számomra sokkoló volt, hogy amikor már átköltöztünk Franciaországba, Lili a színes bőrű Barbie-babáját behajította a sarokba. Azt mondta: „nem szeretem” – pontosabban mivel akkor még angolul beszélt: „she's black all over”. Majd Strassbourgban dolgoztam az Emberi Jogi Bizottságnál. Ott strassbourgi óvodában voltak olyan hatással a gyerekre, hogy mindazt, amit Amerikában sikerült „beleszocializálni” az elfogadással és a másság szeretetével kapcsolatban, ott abba hirtelen belezavarodott. És ami még ebben az oviban fantasztikus volt: a lányom Grace nevű barátnője egyszercsak fölugrott az asztalra, és büszkén kijelentette a csoportnak: "nekem két mamám van!". Kérdőn néztem az óvónénire, aki azt mondta: „mi szeretjük a másságot”. Grace mamái történetesen leszbikusok voltak, tehát őt valóban két anya nevelte. Erre viszont az én lányom nem tudott mit lépni, és olyan féltékeny lett, hogy ő is felugrott az asztalra, ahol azt mondta: „nekem pedig három anyukám van, kettőt otthagytam Budapesten, azért találkoztok csak eggyel.” Ez az óvoda, az álmom.

Ha arról a perről kérdeznek, amiben legszívesebben részt vennék, akkor egy olyan pert szeretnék, amelyben végre bepereljük a magyar rendőrséget azért, mert a bántalmazott nőknek nem nyújt segítséget. Pontosabban: egyszerűen nem teljesíti törvényben előírt kötelezettségeit azokkal az asszonyokkal szemben, akiket otthon a házastársuk bántalmaz. Mindenki hallotta már azt a kifejezést a rendőröktől, hogy „amíg vér nem folyik, nem megyünk ki.”

Milyen is a családon belüli erőszak emberi jogi és alkotmányjogi struktúrája? Egy kis feminista kritikával élve, alapvetően ez emberi jogokat arra találták ki, hogy tipikusan olyan problémákat orvosoljanak, amilyenekkel férfiak találkoznak az életükben. Nagyon fontos például a kínzás tilalma. Mit értünk ezalatt? Azt, hogy a rendőr ne bántalmazhassa az állampolgárt az utcán; a fogdában ne lehessen kínozni a rabot, satöbbi. A fogva tartottak, és általában a büntetés-végrehajtással valamint a rendőrséggel kapcsolatba kerülők mintegy 95 százaléka férfi. Mit jelent a véleménynyilvánítás szabadsága egy olyan nőnek, aki ha kinyitja a száját, és rosszkor szólal meg, akkor a férje szájon vágja?

A probléma fontos eleme, hogy a nők, a női állampolgárok nem az állammal kerülnek kontaktusba, és nem az állam, vagy az állam képviselője sérti az ő alapvető állampolgári jogaikat – nem a rendőr veri meg őt, mint az állam képviselője –, hanem egy magánszemély. Nagyon érdekes elméleti kérdés, mennyiben felel az állam egy magánszemély tevékenységéért. A strassbourgi joggyakorlattól kezdve számos jogrendszer Perspektívák egy tágra zárt társadalomban 120 egyre inkább abba az irányba megy el, hogy az állam a nem-tevésével – azzal, hogy nem avatkozik be egy magánszemély cselekményébe, aki egy másik magánszemélyt, egy állampolgárt bántalmaz, vagy más módon sérti az emberi jogait – is felelős adott esetben.

Azt gondolom, hogy az állam a családon belüli bántalmazásért abban a pillanatban is felelős, amikor azt mondja, hogy ez magánügy, ebbe nem avatkozom bele, és a rendőr nem megy ki a jog érvényesítésének érdekében. Egész sorozat per volt már az Egyesült Államokban és Nyugat-Európa különböző országaiban, ahol ezen az elméleti alapvetésen elindulva beperelték a rendőrséget olyan nők hozzátartozói, akik belehaltak a bántalmazásba. Nagyon érdekes volt a per szerkezete. Azt mondták, hogy több ízben próbálta a rendőrséget hívni, ám nem jöttek ki. Ez a mulasztás viszont a nemek közötti diszkriminációt is megvalósítja. Ha ugyanis megnézzük a statisztikákat, láthatjuk, hogy a családon belüli erőszak és a nem családon belüli erőszak áldozatai között diszkriminál a rendőrség. Ha kocsmában van verekedés, oda kimegy; ha családon belül van verekedés, oda nem megy ki.

Erre lehet azt mondani, hogy nincs is itt nemek közötti diszkrimináció: ha az asszony ütiveri, bántalmazza, félelemben tartja a férjét, akkor se mennek ki; ha pedig férfi üti-veri, bántalmazza, tartja félelemben a feleségét, akkor sem. Igen ám, csakhogy az esetek 90 százalékában a nő a sértett és a férfi az elkövető, így végül közvetve a nemek közti diszkrimináció mulasztásos formáját valósítja meg az állam azzal, hogy nem avatkozik bele a családon belüli erőszakos bűncselekményekbe.

Nem szeretném, ha egy halott nő képviseletében kellene fellépni a rendőrséggel szemben, de sajnos rengeteg az olyan ügy, amikor például maradandó fogyatékosságot szenved a nő, amely megelőzhető lett volna azzal, ha a rendőrség időben beavatkozik. Strassbourgban is már volt egy ügy, ahol effektív kimondta az Emberi Jogi Bíróság, hogy az állam köteles hatékony védelmi lehetőséget biztosítani az állampolgárnak a másik állampolgárral szemben.

(...)

Csakhogy a férjek között elég kevés van, aki meleg. Ha minden férj mellett ott lenne a homoszexuális partnere, egy ilyen homofób országban kimenne a rendőr, hogy a feleséget megvédelmezze. 

  Nekünk nincs különösebb bajunk Morvai korábbi nézeteivel, toleranciájával (bár ezek fényében ritkán látott neofita teljesítményt nyújt mostanában a köztársasági elnök-jelölt asszony), de kíváncsiak vagyunk, a magyarság- és jobboldaliság-teljesítményt oly' szigorú mércével mérő Jobbik mennyire vevő a feminista, antirasszista, a homoszexuálisokkal szemben kifejezetten megértő gondolatokra. 

  Király Andrásnak mennie kellett. Maradhat-e Morvai Krisztina a Jobbik európai parlamenti képviselője?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr621862653

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nehéz lehet ilyenkor jobbikosnak lenni 2010.03.23. 23:19:21

A nemzettudat hanyatlóban van. Egyre kevésbé fontosak a hagyományok, a történelem, a nemzeti szimbólumok. Ezek nem csak a hétköznapokból, hanem az oktatásból, médiából, közéletből is kikopófélben vannak. Ha nem akarjuk, hogy a hazafiasság végleg eltűn...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teknős 2010.03.24. 17:57:40

@Bemmbemm: És akkor most hogyan tovább? Majd rendez a Jobbik egy bulit, aminek keretében szétvernek mindent, hogy holnap is lehessen dolgoztatni, a mi adóforintjainkból?

Ez a közmunkaprogram meg nem egyéb, mint egy pofon a sz@rnak. Nem hiába, hogy a Jobbik és az emeszpé ilyen fennen és egyetértésben hangoztatja.

Jól mutatja, hogy mennyire nem látnak tovább a béka hátsójánál!

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 18:02:03

@Alfőmérnök: Minek van kormányunk? VÉDJÉK MEG A MUNKAVÁLLALÓKAT! Más országokban kurva érdekes módon működik. Ha nem akar adót fizetni, nem kell: TAKARODJON INNEN A PICSÁBA! Ennyi. Nem fog ez miatt senki éhen halni. Lesz munka, nem kell beszarni. Ha megszűnne a teszkó, akkor szerinted 2 hónapon belül hány kisbolt nyílna meg ismételten, akik befogadnák a munkaerőt? Azért hozom ezt a példát, mert édesanyám 25 éve pénztáros kis boltokban, amik közül sok már tönkre is ment, mert nem tudott a nagyokkal versenyezni. A 6000 fős településünkön volt 20+ élelmiszerbolt, ami vígan ellátta a környéket, épült egy CBA (szigorúan munkahelyteremtés céljából), maradt 3 kisbolt. Szerinted ezzel hány munkahely lett a településen mínuszba?

"Na, ha több adót kell fizetniük, akkor még több hiányt fognak érzékelni. "- ja ez olyan mint a "válság". Nekik az volt a válság is, hogy mondjuk 2 milliárd helyett csak 1,5 milliárd volt a tiszta haszon. Ne gyűjtsünk nekik kenyérre? Nem volt ezeknek soha hiányuk. Szarrá keresték magukat, míg mi leszegényedtünk.

Azért ezt a kapitalista szabad rablást sem kellene annyira támogatni. Ugyan olyan veszélyes és szar, mint a kommunizmus volt.

"Csak sztem a Jobbik nem alkalmas az ország újraépítésére. Szvsz. "
Majd bizonyítanak a parlamentben, ha meg nem, akkor 4 év múlva mennek a picsába, ahogy már mondtam. Ha a Fidesz annyira a szívén viselte volna a helyzetünket, nem veszített volna el 2 kibaszott választást. Mert akár hogy kozmetikázzák, ők voltak a fő ludasok, ezért nem érdemelnek tőlem már bizalmat. De ebbe ne is menjünk bele, lényegtelen már.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 18:06:47

@teknős: te meg húzz már el a picsába bazdmeg, nem tudsz mást csak szemétkedni az emberrel?! Fizetnek érte? Ki a fasz kíváncsi rá, hogy itt baszod a rezet egész nap és csak abba tudsz belekötni, hogy JOBBIKOS vagyok?!

Értetted, amit írtam vagy csak vicsorogsz?! Beszélgess mamika, ne egyesek seggét nyald, vagy másokat baszogass!

"Jól mutatja, hogy mennyire nem látnak tovább a béka hátsójánál! "- még jó, hogy te ennyire agyoniskolázott vagy.

Bell & Sebastian 2010.03.24. 19:47:21

@Bemmbemm:

Oldjuk már fel finoman.
(csak azért írtam, hogy legalább ne csúfoskodjon tovább oldalt)

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2010.03.24. 19:52:07

@Bemmbemm:
Kiscsillag, itt asszem átléptél egy határt. Pláne, hogy a hozzászólásodból is kitűnik, tudod ki teknős, tehát szándékkal és személyre szólóan sértegeted ocsmányul. Ráadásul ő nem rád mondott rosszat, hanem a Jobbikra. Az "nem lát tovább a béka hátsójánál". Ha ezt elégnek érzed ehhez a hanghoz, akkor a szocializációd körül nagyon komoly bajok vannak.

Ezt már korábban is akartam mondani neked, hogy alapvetően tévedésben vagy, amikor "most nem vagyunk barátok, holnap majd azok leszünk"-vonulattal jössz a mostani helyzet kapcsán. A közélet nem barátság, az egy pártra szavazás sem, az nem vagyon- és életközösség, maximum érték-. Arra céloztam az apokaliptikus Kányádi-idézettel, hogy valószinűleg eleve olyat láttál bele a Fideszbe és a politikába, ami a dolog szerkezeténél fogva nincsen benne, és az értékvilágos meg eleve a szélsőjobbra húz. Ezzel semmi baj nincs, csak ne csapd be magad.

És most lehet elnézést kérni Teknőstől.

Ha meg tovább tart ez a most már sokadik hozzászólásban megjelenő Akadémia-, Phd-, egyetem-fóbiád, bátran keress fel a magánrendelésemen.

Bell & Sebastian 2010.03.24. 19:58:20

@Oli bácsi:

Nem akarom terelni, csak utalt korábban a s.dobálóra. Egy évig forogtam, de csak körbe.
Ilyen bikkfafejűeket még nem láttam!
Nincs receptje? Kipróbálnám...

Bell & Sebastian 2010.03.24. 20:03:06

@Oli bácsi:

Azért az igazsághoz tartozik, hogy csak nick váltással állna helyre az eredeti rend, ez így nem túl sportos, ha érti, mire gondolok és csak a tárgyilagosság végett.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2010.03.24. 20:06:06

@Bell & Sebastian:
Őőőőő, mármint mire?
ha a gandzsa-hivő szociológussrácokra, akkor a Kövér László feat. Bornemissza Gergely-takitkát javaslom: irogatunk a kis kockás füzetbe, aztán néha rájuk basszuk a tűzkereket.

Bell & Sebastian 2010.03.24. 20:09:44

@Bell & Sebastian:

Sajnálom, de nem bírom abbahagyni a röhögést! Tűzkerék, az jó! :)))))

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 20:25:10

@Oli bácsi: igen átléptem egy határt.
Nem, nem tudom ki Teknős, csupán egyszer említették nekem, hogy egy 50 év körüli hölgy. Igen alpári módon küldtem el a búsba, de nem kifejezetten az itt lévő kommentje miatt. A hangnemért elnézést kérek, a tartalomért nem! Ha érdemben szeretett volna beszélgetni, nem kötözködöm, de nem ezt tette, sokadjára!

Nincs semmiféle fóbiám, egyszerűen unom, hogy egyesek lekezelik az embert minden adandó alkalommal. Elismerem és TISZTELEM a nálam okosabb embereket, de itt túl sokan hiszik magukat annak, mint ahogy az egész országban. És ez zavar. Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy elég szégyenletes a közvélemény-kutatásotok eredményét tekintve az itteni színvonal. (persze most én sem emeltem ezen, de valljuk be sokan sárosak az ügyben)

A szaros kis picsogós blogomon megörökítettem ezt az indulatos beszélgetést mindenféle kozmetika nélkül. Bizony, néha tud az ember bunkó lenni! De legalább most van is miért belém kötni. Eddig nem adtam rá okot, mégis kaptam rendesen sokaktól. És igen! Én ezt a lelkemre veszem, sajnos!

Pontosan azt láttam bele a Fidesz politikájába ami, sokáig ez meg is felelt nekem, de mára tarthatatlannak érzem a helyzetet. Én konkrétan minimum 100 Fidesz taggal tartottam nap, mint nap a kapcsolatot és segítettem a munkájukat és igen, sokakat barátomnak tartok a mai napig. A korábbi mondataimat ezért írtam. Nem baj, ha nem értetted a szándékát, nem fejtettem ki rendesen a gondolatomat.

@Bell & Sebastian: Például ön egy olyan ember, akinek a hozzászólásait érdemes olvasni, amiért megéri végigrágni magam ezer kommenten, de felsorolhatnék még néhány nevet.

Nem vagyok álszent, tudok büdös-paraszt lenni, ha kihozzák belőlem! Vállalom!
Na de mindegy is, nem rondítom tovább az oldalt. Persze semmit nem veszítenek ezzel, csupán egyel kevesebb jobbikos barmot.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 20:28:02

Remélem kielégítő volt a válaszom!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.24. 20:47:13

@Bemmbemm:

A helyi kisbolt-Tesco viszonylat ismeretében nem biztos, hogy mindent láttál a magyar gazdaságból, ezért ne is tegyél túl átfogó megállapításokat.

Az általános kép az, hogy a munkát keresők általában külföldi tulajdonú cégeknél szeretnének elhelyezkedni, mert itt érhető el a legmagasabb kereset, 2008 végi adat szerint átlagosan 213 eFt.

www.euroastra.info/node/20515

A külföldi cégeknél ráadásul az alkalmazottakat mindig teljes összegre jelentik be, és általában a munkakörülmények is jobbak, mint a hazai kkv-k esetében.

A külföldi cégek elkergetése esetén a náluk dolgozó nagyjából több százezer embert és családját nem biztos, hogy boldoggá tenné az a perspektíva, hogy árkokat takaríthat vagy cukorrépát kapálhat addig, amíg a hazai kkv-k képesek lesznek piacképes, jó árbevételi szinten értékesíthető terméket gyártani. A társadalom egy részének sikertelenségére, mint problémára nem az a jó megoldás, hogy amit a többiek elértek, azt is lehúzzuk a sárga földig.

Bell & Sebastian 2010.03.24. 20:58:45

@Bemmbemm:

Ugyan nem én vagyok a Főnök, de szívesen elmondom, mit gondolok.

első hiba: személytelenség feloldása
második: marad a nick
harmadik: újabb poszt
negyedik: marad a nick
ötödik: bíráló híján fokozott magabiztosság
hatodik: alaposan elkapta az indulat, de nemcsak magát

Hatodikak vagyunk a sorban, ha ez segít.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.24. 21:45:20

@Bemmbemm:

Jó hír a külföldi cégek sokak által vitatott adókedvezményét megszüntetni óhajtóknak: az EU rendelkezése szerint ezeket a kedvezményeket 2011 végéig meg kell szüntetni. Még jobbikos kormány sem kell hozzá, a bírálatok kereszttüzében álló kedvezményt elsöpri az Unió szele.

www.vallalkozoinegyed.hu/20080729/multinacionalis_vallalat_adokedvezmeny_kkv-k_csodkozelben

tevevanegypupu 2010.03.24. 21:46:40

@Alfőmérnök:
Nekem Morvai hol szimpatikus, hol nem. Bator volt mikor mindenkivel szemben vedte azokat akiket a rendorok felholtra vertek. Ezenkivul azt is ertekeltem, mikor Goncz Kingaval szembeszallt, bar talan nem tul szerencses volt a "magunkfajta-magukfajta" megnevezes. Viszont nagy valoszinuseggel itt nem csak a zsidosag egy reszenek eleg ellenszenves, csorteto-torteto viselkedesere gondolt azokkal szemben akik magunkfajtak(-:, hanem valoban igazsagtalansag erte.
Ez a Budahazy-dolog most nem tudom mi,
mindenesetre nem hiszem el tulsagosan ezt a terroristazast, amit a rendorseg
probal bizonyitani. A Jobbikkal kapcsolatos ugyekben pedig az az erzesem, hogy csak segiteni akart nekik, mert egy idoben a Jobbik sok olyan dolgot tett, amit helyeselni is lehet..Majd meglatjuk. Osszehasonlitva a sok ocska megelhetesi k...epviselonovel,akik sajat erdekukben elarulnak mindent es mindenkit, Morvai kulonb ember.

abandi 2010.03.24. 21:47:10

@Bell & Sebastian:
A 7-ik, meg: Te magad légy!

abandi 2010.03.24. 21:53:52

@tevevanegypupu:
Bár engem az ékezetek hiánya továbbra is zavar, de mintha magam írtam volna "lefinomodva".
Egyébként a kerékbilincses históriánál:
Remélen elküldte a hiénákat a bósbüdöskibaszottkurvaanyjukba...is!

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 22:01:43

@Bell & Sebastian: Tudja mit? Igaza van!

Elkapott az indulat, ezért eszembe sem jutott, hogy más nicken írjak. Sőt! Eleve patkánykodásnak tartom, ha más nicken ír valaki provokáció miatt! Eddig sem tettem, eztán sem fogom.

A posztot töröltem, felesleges volt, tovább hergeltem magam és önöket.

@Elpet: Valóban nem láttam mindent, nem is állítottam. Azon szerintem ne vitatkozzunk, hogy a multiknál átlagosan mennyit keresnek az emberek. Az az adat nevetséges, kíváncsi vagyok kiket vettek számításba. Tudja olyan ez, mint a GDP. A nagy átlag pitiáner összegekért dolgozik. Higgye el nekem, hogy rengeteg magyar cég versenyképes a fizetéseket tekintve a multikkal. Isten őrizz, hogy minden külföldi céget elzavarjanak, ilyet sem írtam sehol. De vannak mocskos, inkorrekt nagyvállalatok, akik szinte rabszolgaként dolgoztatják az embereket. Ez tény, ezen kár vitázni.

Nem állítottam, hogy mindenki legyen közmunkás, de az is egy lehetséges alternatíva (részben).

A több százezer multiknál dolgozó ember nagy részét az boldogítaná, ha végre rendes körülmények közt dolgozhatnának, tisztességes jövedelemért.

Engem pedig az boldogítana, ha a tisztességgel megkeresett jövedelmemet nem úgy kurtítanák meg, hogy mások közben röhögve számolnák a milliárdokat egy fillér adó kifizetése nélkül.

@teknős: ezúton kérek ELNÉZÉST a hangnemért. Nem akartalak megsérteni méltóságodban. Nem akartam személyeskedni, elkapott a hév. Arra kérnélek, hogy ne állj mindenhez hozzá rosszindulattal, mert nem vezet semmire. Mivel nem tartom magam egy semmirekellő, patkány embernek, ezt le kellett írnom.

tevevanegypupu 2010.03.24. 22:04:45

@abandi:
Ja az ékezetek, azt mindig elfelejtem.
(-:

Alfőmérnök 2010.03.24. 22:06:00

@tevevanegypupu: A magunkfajtázás egyértelműen az identitásra utal, nem a származásra. Akik ezt nem értik, azoknak súlyos szövegértési problémáik vannak. Más kérdés, hogy identitás-problémáik Magyarországon leginkább zsidóknak és cigányoknak vannak (szándékosan nem írtam ki az "a" betűt.). Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy a magunkfajtázást zsidózásnak tartják.

abandi 2010.03.24. 22:10:44

@Alfőmérnök:
Megtoldanám egy csöppnyi "idegenszívűzéssel", és hopp: Máris ántisémi-róóómatázássá fajul a jogos önvédelem!

abandi 2010.03.24. 22:15:28

@Bemmbemm:
Ez szép volt!

Vannak itt sokkal nagyobb gusztustalan férgek, akiken köszörülheted halálfaszáskaszád!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.24. 22:21:26

@Bemmbemm:

"A több százezer multiknál dolgozó ember nagy részét az boldogítaná, ha végre rendes körülmények közt dolgozhatnának, tisztességes jövedelemért."

Megosztaná velünk forrásait, adatait, tapasztalatait, melyek alapján azt állítja, hogy ebben nincs részük?

tevevanegypupu 2010.03.24. 22:32:47

@Alfőmérnök:
Orulok, hogy igy gondolja. Ez a "magunkfajta-magukfajta" nem olyasfajta megjeloles, ahogy a sajto magyarazta, hanem valoban
egyfajta "minoseg megjeloles", emberi magatartasra utal..aminek semmi koze ahhoz, hogy ki milyen felekezetben toporog. Ettol fuggetlenul ezt jobban korvonalazhatta volna, hogy ne lehessen belemagyarazni azt, amit aztan belemagyaraztak. Viszont a lenyeg valoszinuleg megiscsak az lehet, amit Morvai mereszelt kimondani: elvettek tole az allast, mert egyes csoportoknak nem tetszett, hogy a palesztin nokkel foglalkozott.Es kineveztek volna helyette valakit, aki ezt a kerdest egeszen mas szempontbol latja.

gyz 2010.03.24. 22:46:18

@tevevanegypupu: maradjunk annyiban, hogy ez a magungfajta-magukfajtáűzás a politikai közbeszéd egyik legmocskosabb, legaljasabb primitív újítása volt, mégpedig azért, mert úgy rakosgat embereket ide vagy oda, hogy közben fingja sincs a másikról. Csak egy eszköz arra, hogy egy szóval/jelzővel intézzen el embereket.

én pl. nem zsidózásnak tartom a magukfajtázást, hiszen katolikus létemre mindig határozottan a morvaival ellentétes csoportba sorolom magam. Nem pragmatikus, hanem erkölcsi alapon

abandi 2010.03.24. 23:01:05

@gyz:
Érthető az álláspontja, hiszen idegenszívű!

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.24. 23:15:45

@Elpet: Helló
Beszéltem egy magyar ismerősömmel.
1 éve rakták ki a munkahelyéről a válságra hivatkozva.
Most őrző-védő cégnél dolgozik kb fél éve. 24/48 stílusban. Azaz 24 óra meló, 48 pihenés.
A munkát úgy hirdették, hogy "bejelentett", mintha az valami extra lenne.
Természetesen NINCS bejelentve mert a cég kettő havonta átnevezi saját magát. Jó kis módszer, nem?
Felesége abban a multiban (gyár) dolgozik, amit ő őriz és véd.
Szabadság mint olyan default el van felejtve, ugyanis abban a pillanatban az illető ki van rúgva,
Úgy lehet csak elmenni "szabadságra" hogy szerez az ember valakit, aki vállalja hogy lenyom egy nap 16 órát (a sajátját + azét akit pótol) persze majd vissza is kell adni ezt.
Mindezt minimálbér-közeli fizetésért.
Jó példa?

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 23:25:29

@Elpet: "Megosztaná velünk forrásait, adatait, tapasztalatait, melyek alapján azt állítja, hogy ebben nincs részük?"

Az ilyen kéréseken olyan jót tudok mindig mosolyogni. Mondjuk 8-10 olyan személyes ismerősöm, barátom van, akik nagy multiknál (nem egy, több egymástól különálló) dolgoznak és szinte kivétel nélkül csak panaszkodnak. Én nem dolgozom multinál, soha nem is dolgoztam, nem személyes tapasztalatok, de amiket tőlük hallottam megdöbbentőek. Ezért is bátorkodtam leírni az ön által idézett mondatot. Miért írjak példákat? Ha leírom, akkor hisz nekem? Akár találhatok is ki történetet nem? Mivel támasszam alá, hogy igaz, amit mondok?

Tudja az jutott még eszembe ezekről a statisztikákról, hogy nekünk az MSZP-re kellene szavaznunk! Olyan szép, kerek statisztikáik vannak a jólétről! És attól, mert papíron bizonyított, így is van? Engem nem érdekelnek a statisztikák, a világot szemlélem, az pedig egyre elkeserítőbb. Az, hogy Magyarországon a multiknál dolgozó emberek nagy része 200 ezer forint felett keres, minimum a hét vicce. Bizonyosan vannak olyanok, akik nagyon jól keresnek egyes cégeknél, de nem ez az általános. Sajnos.

@abandi: nem akarok én senkin semmit köszörülni, egyszerűen elborult az agyam. Hiba volt, ember vagyok, nem az első és nem az utolsó hibám.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.24. 23:26:49

@Talon Karrde:

Az őrző-védő cég az ilyen konstrukcióban tipikusan magyar tulajdonú vállalkozás, ahol az általában nyugdíjas rendőr vagy katonatiszt tulajdonos szívatja szénné a magyar alkalmazottakat.

Úgyhogy a példa éppenhogy nagyon szar.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.24. 23:31:13

@Elpet: Lehet hogy én nem voltam eléggé konkrét, vagy félreérthető de a komment második fele a feleségre vonatkozik, aki koreai kistigris gyárban dolgozik váltásban napi 8 órát, ellenben nem mehet szabadságra mert kirúgják, többit lásd fent.
Állítólag ez a szabdaságra mész > kirúgnak dolog eléggé általános melósok esetén.

abandi 2010.03.24. 23:34:02

@Bemmbemm:
No, azért!
Akkor marad nekem a libsi-bibsi kurvanyázás!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.24. 23:36:06

@Bemmbemm:

Nekem meg egy csomó ismerősöm van, akik külföldi cégnél dolgoznak, és meg vannak elégedve.

Egyébként pedig a dolognak van egy olyan megfejtése is, hogy az élet nehéz, és a világban általában küzdeni kell. Panaszt pedig mindig lehet hallani, ha okvetlenül azt keresi az ember.

abandi 2010.03.24. 23:43:47

@Talon Karrde:
Hogy a picsába van az, hogy Ká-ajrópa második legnagyobb állama (rumánia után), -a geopolgazdasági jelentőségét is tudva-
ilyen szarba huppanjon?!
Csak is direkt, kiszámolva!

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 23:43:58

@Elpet: Akkor mondok konkrét példát:

Egy külföldi tulajdonú (szándékosan nem írok nevet) áruház kirúgta egy kamionsofőrjét és egy árupakolóját, mert azok munkaidőben megettek egy-egy szem banánt a teherautóról. Kis érdekesség: mázsaszám selejtezik le a gyümölcsöket, zöldségeket válogatás nélkül, ha hibát találnak rajta.

Semmilyen előzménye nem volt a kirúgásuknak, nem loptak soha, nem lógták el a munkát, nem is tudták volna a rengeteg kamera miatt ( itt is a kamera miatt buktak le).

Ezt az áruház egyik középvezetői (!) beosztásában dolgozó ismerősöm mesélte, akinek nem mellékesen 90 ezer forint a nettó jövedelme és alig várja, hogy más munkahelyet találjon.

tevevanegypupu 2010.03.24. 23:47:02

@gyz:
No nezd csak, katolikus letedre milyen kategorikusan elitelsz valakit anelkul, hogy vegiggondolnad a szempontjait.
Ha valakit megalaznak mint ahogy Morvait megalaztak, akkor ertheto, hogy indulatos lesz es magyarazhato ha goromba. Foleg ha ELOSZOR vele voltak aljasok. Innettol kezdve aztan jon az ugy kezdodott, hogy visszautott..

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.24. 23:50:11

@Elpet: Megint csak azt tudom kérdezni: hol írtam, hogy minden multi ilyen?

"Panaszt pedig mindig lehet hallani, ha okvetlenül azt keresi az ember. "-mondom, szavazzunk az MSZP-re. Minek panaszkodunk? Flottul megy itt minden.

Alfőmérnök 2010.03.24. 23:56:38

@Bemmbemm: Ne próbáld meggyőzni, lehetetlen. Nyilván vezető pozícióban dolgozik egy multinál. Ő a győztese a küzdelemnek, a többiek meg csak panaszkodni tudnak.

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.25. 00:03:30

@Alfőmérnök: Én nem állítom, hogy vezető pozícióban dolgozik, de hogy nem egy olyan társadalmi rétegben él, mint az ország nagy része, az biztos. Nincs ezzel baj, csak nem képes megérteni ezeket a problémákat és ki akar okosítani különböző linkekkel, statisztikákkal stb.

Olyan ez, mikor valaki bambán néz, hogy miért szidják egyesek "szegény, ártatlan romákat". Nem értik, mert a mesekönyvön kívül nem láttak cigányt.

@Elpet: Többek között te vagy az, akinek a véleményére érdemes itt adni, de ebben a kérdésben cseppet sem adok igazat neked.

Bell & Sebastian 2010.03.25. 00:06:16

A magyar anyáktól a magyar anyán keresztül ismét sikerült eljutni az anyázásig.

Ami igazán tárgyszerű reakció _egy_ valós probléma nem felvetésére.

Ha már hetedik és nem József Attila, akkor Radnóti:

"... Rémhirek és férgek közt él itt francia, lengyel,
hangos olasz, szakadár szerb, méla zsidó a hegyekben,
szétdarabolt lázas test s mégis egy életet él itt,-
jóhírt vár, szép asszonyi szót, szabad emberi sorsot,
s várja a véget, a sűrű homályba bukót, a csodákat. ...)

A nagy pártos hevületben azért nem haszontalan újraolvasni Arisztotelész Politikáját:

mek.oszk.hu/04900/04966/

Aki nem kíváncsi rá, annak is legalább ezt a mondatát ismernie kell:

"A földművelő nép után a legjobb az, amely pásztorkodásból és állattenyésztésből él; ez az életmód sokban hasonlít a földműveléshez; a háború viszontagságaival szemben is leginkább ezek vannak edzve, az ő testi alkatuk a legalkalmasabb a katonáskodásra, s ők bírják legjobban a szabad ég alatti éjjelezést. A köznép többi fajtája azután, amely az egyéb demokráciákat alkotja, ezeknél sokkal alábbvaló, életmódjuk is hitványabb, és mindannak a munkának, amit a kézművesek, a piaci árusok és a napszámosok végeznek, semmi köze sincs az erényhez, mivel pedig örökké a piacon és a várban ténferegnek, az ilyen népség könnyen kapható a gyülekezésre; a földművesek ellenben, mivel a vidéken szétszórva élnek, nemigen találkoznak és nem is törik magukat az ilyen összejövetelek után. S valóban, ahol a szántóföldeknek olyan fekvésük van, hogy messzire esnek a városállamtól, ott könnyű is egy becsületes demokráciát vagy politeiát megteremteni, a tömeg kénytelen a szántóföldeken mintegy gyarmaton lakni, úgyhogy még ha akad is piaci csőcselék, a vidéki tömegek távolléte folytán nem lebzselhet örökösen a demokratikus népgyűléseken."

Amikor a választási statisztikák mennek majd a TV -ben, tessenek majd erre gondolni és újragondolni az itteni karakán véleményeket.
Meglátjuk, hová húz a csőcselék és hol lakik.
Mármint azt látjuk majd meg, amit ez az Arisz...izé leírt.

Lehetne is rá fogadásokat kötni! Eddig is így volt, most is így lesz.

abandi 2010.03.25. 00:08:27

@Alfőmérnök:
Vki, -egy másik blogon- felhívta a szíves figyelmünket a rendőrség honlapján található megyei vezetök fényképére...
Egyébként a zsidó beröppenést magyarázó kormánydelegáltakat is profilból mutatták...

gyz 2010.03.25. 00:09:29

@tevevanegypupu: kategorikusan elítélem?
ugyan. a katolikusságomra meg nem szoktam hivatkozni, itt is csak technikai okokból tettem, az érthetőség kedvéért.

ja, ő csak visszaüt? értem. Ha először engem bántanak meg, utána minden hazugságom, igazságtalanságom, csúsztatásom, stb, jogos és indokolt.

ráadásul bárkit megbélyegezhetek, nem csak azt, aki kiszúrt velem.

sajátos nézőpont, meggyőződésem, hogy sziklaszilárd értékrenden alapul.

két pólust állít fel: vagy az ő oldalán állok vagy mondjuk oroszjózsién.
én maradnék távol mindkettőtől. És így is egy hazám van.

abandi 2010.03.25. 00:14:14

@Bell & Sebastian:
A csőcselék szerinted, a tisztagondolkodású, egyszerű tisztességes kétlábonjáró parasztmagyar?
Vagy, a melós? Esetleg a mérnök, orvos?
A humánprostikat nem sorolom ide.

Bell & Sebastian 2010.03.25. 00:33:52

@abandi:

Szerintem a gyökértelen, erkölcstelen, kívülről vezérelt szolgalétre kárhoztatott alember, az a csőcselék tagja.

Aztán vagy szegény vagy nem, vagy okos, vagy nem, vagy városi, vagy nem.

Ténfereg, nem dolgozik, összefog, gyűlésezik, chartázik, bekiabál a karzatról és fingja sincs az egészről, amiről sokat dumál.

Látom, nem látja. Meg a számokkal sincs nagy barátságban. Nem ért egyet Aristotelésszel? Cáfoljon!

tevevanegypupu 2010.03.25. 00:46:40

@gyz:
Termeszetesen elfogadom a velemenyet, csak nem ertek egyet vele.(-:

abandi 2010.03.25. 00:48:29

@Bell & Sebastian:
A lusta-listája szedett-vetett.
A számok a gyorsuló világ/világűr tágulásában játék elméletek.
Az istenített görög-zsidó kulturával tényleg nem értek egyet!
Egyszerű, lopáson alapuló csalással egybekötött,legaljasabb megerőszakolása a becsületnek....történő megerőszakolása.
Akibaszottpicsába!

bloggerman77 2010.03.25. 03:39:39

@Bemmbemm:

Victor Hugo: Nyomorultak c. regényében Jean Valjeant azért ítélték életfogytiglani kényszermunkára, mert ellopott egy cipót.

Ez a kapitalizmus: a tőkés védi a tulajdonát. Lehet helyette szocializmust csinálni, ahol lehet lopni az állami vagyont, mert az mindenkié, tehát senkié.

(Anyám tanár volt, és mesélte, hogy az iskolájukban csak azért kirúgták a konyhásokat, mert az igazgatóhelyettes észrevette, hogy a "malacos embernek" járó (eladott), felesleges mennyiségű, ki nem osztott, tehát moslékba kerülő, amúgy teljesen fogyasztható ételekből rendszeresen hazavittek egy-egy ételhordóval...

Bell & Sebastian 2010.03.25. 06:40:28

@abandi:

Anarcho-szindikalista tán? Csak úgy ne maradjon, mert nehéz lesz örök érvényű sírverset találnia!

teknős 2010.03.25. 11:47:49

@Bemmbemm: Munkaügyi per? És most tekintsünk el attól, hogy erkölcsileg megint relativizálunk, de abban feltétlenül igaza van Elpetnek, hogy a multi szemétkedései mögött bizony nagyon sokszor nagyon is konkrét MAGYAR HR-s van.

Én szorgalmaznám a multik esetében a kettős büntetést. Jól megvágni pénzre a multit és börtönnel fenyegetni a nagyon is magyar középvezetőt. Akkor majd jogosan kérhetjük számon az ellopott banánt.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 11:55:28

@teknős: Az a lényeg tkp. hogy a legalsó szinten dolgozó emberek nagyon ki vannak használva, jogaikkal nem élhetnek, velük szemben BÁRMIT megtehet büntetlenül a cég (gyár), hogy ez mennyire a magyar középvezető sara vagy a külföldi multi belső cégpolitikája az gyakorlatilag tökmindegy a végeredmény szempontjából: az egyszerű melóssal ki van ba..brálva.

Alfőmérnök 2010.03.25. 12:23:42

@Talon Karrde: A probléma gyökere szeintem az, hogy a multik jogilag a természetes személyek felett állnak.
Ahogy Korten írja:
"A tőkés társaságok teste az alapítólevél, egy jogi dokumentum, vérük pedig a pénz. Ez még akkor is így van, ha egyébként csupa becsületes embert alkalmaznak, és a propagandaosztályok is csak szépet és jót terjesztenek róluk. Leglényegét tekintve a a tőkés társaság idegen test, amelynek csak egy célja van: pénzt termelni, hogy táplálja és megsokszorozza önmagát. Az embert nem tiszteli, ő csupán fogyóeszköz. Csak egyvalakinek tartozik feltétlen hűséggel: a pénzpiacnak, ami még inkább tisztán a pénz szüleménye, mint a tőkés társaságok.
A probléma a társaságok működését szabályozó rendszer mélyén rejlik. A tőkés társaság, mint társadalmi találmány „csodája” éppen az, hogy képes emberek ezreit egyetlen rendszeren belül összehozni és arra kényszeríteni, hogy egységesen szolgálják a társaság érdekeit, még ha ez nem is feltétlenül esik egybe személyes érdekükkel. Akik pedig erre nem hajlandók, azoktól megszabadul és helyükre szófogadóbbak kerülnek. (…) Az emberi társadalmak ősi kérdése, hogy a hatalom a gazdagok vagy a szegények kezében legyen-e. Mi most egy másik, még nyugatlanítóbb kérdéssel nézünk szembe. Egy olyan kérdéssel, amely – ha következményeit felmérjük – gazdagokat és szegényeket egy zászló alatt kellene, hogy egyesítsen. Ez pedig a következő: emberek kezében lesz-e a hatalom, pénzügyi helyzetüktől függetlenül, vagy annak a mesterséges teremtménynek a kezében, amit úgy hívunk, hogy tőkés társaság (korporáció, multi)?”

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 12:37:17

@teknős:
@Talon Karrde:

Meg kell kérdezni Kovács András jobbikos képviselőjelöltet, miként oldja fel a nemzeti érdekeket képviselő radikális politikus és a külföldi tulajdonos érdekeiben a dolgozók felé eljáró középvezető szerepe között feszülő ellentmondást.

"Szabolcs-Szatmár-Bereg 10. OEVK - Központja: Fehérgyarmat
Kovács András szülei mezőgazdasággal foglalkoztak, saját diplomáját is ezen a területen szerezte. A vágóhíd bezárásáig kereskedelmi vezetőként dolgozott, ma a FrieslandCampina Hungária Zrt. mátészalkai üzemének termeléstervezője."

www.frieslandcampina.com/english/

www.milli.hu/

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 12:42:31

@Elpet: Cini KUSS! Ennél értelmesebb válaszokat szoktam meg öntől, de ha már csak erre fussa...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 12:47:43

@Elpet:

A képviselőjelölt bemutatása megtalálható itt:

www.valasztas2010.jobbik.hu/

Tündér_Lala 2010.03.25. 13:03:36

@Alfőmérnök: Ez tökéletes megfogalmazása a helyzetnek.
A lehetretlen munkahelyi körülmények akkor váloznak majd meg, ha lesz elég munkahely és rákényszerülnek tisztességesen bánni a munkaerővel, mert különben mindenki elmenekül tőlük.

@Bemmbemm: Tessék tudomásul venni, hogy a cég tulajdonához nem lehet nyúlni. Egy banán erejéig sem. (A kirúgás túlzás, de egy figyelmeztetést megér a dolog.) Ha a cég kidobja a szemétbe, akkor onnan bármi elvihető. Ez szemléleti kérdés.
A baj az, hogy nincsennek tiszta szabályozott viszonyok. Ha a cég fizetetlen túlórát vár el, akkor az emberek sem lesznek szigorúak magukhoz. (ingyentelfon, banán, stb)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 13:15:19

@Elpet: Most ettől nem fogok meghatódni. Mégis mivel bántottam meg Önt? (A "Cini KUSS!" szójáték volt, remélem nem a szájának a befogására felszólító sértésnek vette.)
Konkrétan én egy feltett kérdésre egy semmilyen választ kaptam Öntől, ami nem megszokott. Ha konkrétan nincs kedve, ideje vagy motivációja egyáltalán szóba állni velem akkor azt kell mondani, nem pedig átirányítani a Jobbik képviselőjelöltjéhez, akihez semmi közöm, még csak nem is szimpatikus.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.25. 13:25:48

@Talon Karrde:
na, megint "vitapartnerként" igyekszik pozicionálni magát? aranyos! :)

Alfőmérnök 2010.03.25. 14:42:57

@Grift: Pedig ez már tényleg a Napkelte színvonala volt. Ott jöttek ezzel a "hitelességgel". Ha engem kérdeznének, a szememben hitelesebb, akinek nem csak amerikai szerzők közgáz-tankönyvéből van tapasztalata a kereskedelem világáról. Hogy egyezteti össze? Hát nyilván el kell tartani a gyerekeit valahogy. De legalább nem hazudik magának.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.03.25. 15:10:41

@vizipipa:

ha nem haragszol, ebből a menetből én inkább kimaradok, legfeljebb annyi a véleményem, hogy a reakció és a mandiner közt igazából a kampányidőszak a differencia

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.03.25. 15:29:48

@melchi zadok:

"törvény előtt eddig is egyenjogúak voltak"

nem, a buzik most _sem_ egyenjogúak.

vagy netán házasodhatnak?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.03.25. 15:48:47

@Talon Karrde:

a dolgozó a KKV-nál hajszálpontosan ugyanúgy ki van szolgáltatva, csak még be sincs jelentve, max. minimálbérig.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 15:52:14

@mavo: Biztos így van. Én csak 1 családdal beszéltem nemrég erről.

Sólyom Bátor 2010.03.25. 16:00:18

Olyan furcsa, hogy értelmes emberek hisznek olyan szólamoknak, amit a Jobbik és a Fidesz is mond. Nyilván, a Fidesz próbál konszolidálódni, mivel azért Orbán nagyon senki egy Berlusconihoz képest. Vagyis, amit az olaszoknak megengedett Nyugat, azt egy senki fiának nem fogják. Senki fia itt azt jelenti, hogy egy üres zsebbel indult, és legfeljebb magyar szinten elképesztő családi- és egyéb vagyont összegyűjtő szorgos emberről van szó, akinél nem is a vagyon a mérce, hanem a beteges hatalomvágy. Tehát, ha Orbán és a Fidesz nem vett volna vissza, akkor nem lenne esélye néhány hónapnál többet focizni nemzetköziben, mivel egyetlen fillért nem kapnánk sehonnan. Akkor pedig, annyi.
Ezek ellenére semmiféle különbséget nem látok a két megalapozatlan, ideologizáló semmitmondás, és veszett erkölcsi düh között.

Alfőmérnök 2010.03.25. 16:05:03

@Sólyom Bátor: Mennyit szoktál fogyasztani a reggeli vizeletedből?
(Ha valaki nem érti, ajánlom SB blogját.)

Sólyom Bátor 2010.03.25. 16:55:37

@Alfőmérnök: :-) Egyszer kiskoromban megkóstoltam, de nagyon gáz volt: meleg és elképesztően sós.
Csak azért említettem, hogy a húgy gyógyszer, mert tényleg az, és mert olyan sokan azt hisszük, hogy a büdös-piszkos dolgainkat nem is illik élvezni. No, nem a húgyívás az, amit lehet, de maga a hugyozás csodálatos, és semmihez nem igen hasonlítható jó érzés. (Na, jó, az orgazmushoz és a tüsszentéshez kicsit, és még kevésbé a szaráshoz.

Sólyom Bátor 2010.03.25. 16:56:48

De rossz, hogy nem tudom szerkeszteni a saját elírásaimat :-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.25. 17:08:24

@Sólyom Bátor:
maga egy igazi alember! nahát, és milyen leplezetlenül. már-már dicséretes! :)

Gandalf Garaboncias 2010.03.25. 17:49:57

V. Gábor: "Homoszexuális vagyok, de hányingerem van a Bibliát gyalázó felvonulóktól"

kuruc.info/r/20/57228/

teknős 2010.03.25. 18:04:36

@mavo: Azért a kkv sem homogén egység. Van ilyen is, meg olyan is. Sajnos a többség nem rendelkezik megfelelő válalkozási szemlélettel.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 18:24:20

@Talon Karrde:

Nagyjából két éve jártam elég sokat arra maguk felé, csak épp a határon innen. Partnercég a Nyírségben, színmagyar tulajdonosok, EU támogatásból épített új üzemcsarnok, színvonalas munka. Elmondták, hogy nem nagyon tudnak létszámot bővíteni, mert nem jelentkezik senki ( mondjuk kifejezetten szaktudás igényes munkahelyekről van szó ).
A kevéssé iparosodott környékeken azért nagyon nehéz munkahelyeket létrehozni, mert az embereknek sajátos életstratégiájuk alakult ki, ami a háztáji termelésre és mezőgazdasági napszámos idénymunkára épül, amelyet nagyon nehéz a fix munkaidős foglalkoztatással egyeztetni. Ezért nem telepít oda szívesen se külföldi, se hazai cég üzemeket, ami kevés van, ott valóban eléggé kiszolgáltatott a munkavállaló. Ez azonban bonyolultabb kérdés annál, mint hogy a gonoszmulti magyarázattal megoldást találhatnánk rá.

Egész másképp néz ki ugyanez Kecskemét, Székesfehérvár, Mór környékén például, ahol nagyon kulturált, új üzemeket tartanak fönn külföldi cégek, ahol sokkal jobb körülmények közt lehet dolgozni, mint a hazai kkv-k nál általában, és ahogy @mavo: is írta, fullra bejelentett állásokban dolgoznak, szemben a magyar cégekkel, ahol a legritkább esetben kapnak hivatalosan minimálbérnél többet.

A külföldi cégekre fogni a magyar foglalkoztatási problémákat faék egyszerűségű magyarázat, amivel, akárcsak a faékkel, viszonylag kevés feladat oldaható meg sikeresen.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 19:59:32

@Elpet: "A külföldi cégekre fogni a magyar foglalkoztatási problémákat faék egyszerűségű magyarázat, amivel, akárcsak a faékkel, viszonylag kevés feladat oldaható meg sikeresen."
Már biztos hogy teljesen félre voltam értve.
Én NEM külföldi cégre fogtam bármit is, nem vagyok én a Jobbik anti-multi turbó-szekerének a tolója, ezt most azonnal kikérném magamnak.
Én azt emeltem ki, hogy a munkaadók erősen leszarják a munkavállalók jogait és ilyen kaliberű dolgokkal mint amit a még véletlenül sem környékem-béli, hanem éppen hogy Budapest melletti gyárról meséltek nekem, még abban a román gyárban sem tapasztaltam, ahol személyesen én dolgozom. Magyarországon ki képviseli azokat az embereket, akik szó szerint hülyére dolgozzák magukat (16 óráznak, hogy ne rúgják ki őket), jogaik semmibe vannak véve (függetlenűl attól hogy magyar KKV vagy magyar- vagy külföldi-multi a munkaadója). Bármilyen panasz megreked nagyon alsó szinten. A munkaADÓ miért ennyire érinthetetlen (a szó egyáltalán nem indiai értelmezésében) a munkaVÁLLALÓ miért van ennyire kiszolgáltatva a munkaADÓ kényének-kedvének? Nem pont az aktuális kormánypárt, az MSZP kellene védje ezeknek az embereknek a jogait?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.03.25. 20:39:25

ez könnyű kérdés

igen, maradhat

király meg nem ue, helófiták

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 20:55:12

@Talon Karrde:

Nézze, nem vagyok az alkalmazotti jogvédelem szakértője. Én mindig inkább a játszma munkaadói oldalán álltam. Sok törvény védi a munkavállalókat, és a bíróságok is általában a munkavállalók javára döntenek. Vannak az érdekérvényesítésnek intézményei, használni kell őket. De nem értek nagyon hozzá, a konkrét esetet meg pláne nem ismerem.

Két dolgot viszont nagyon jól tudok.

1. A világ sehol sem a szalagon dolgozó munkavállalók érdekei, hanem elsősorban a gazdaságos fenntartás körül forog. Egy főnök hercigeskedhet a dolgozókkal, de ha a cég tönkremegy, akkor senkinek sem lesz fizetése. Ezt nagyon gyorsan megtanulja bárki, aki vezetői beosztásba kerül, különben két napig nem marad a helyén. Igaz ez bárhol, bármilyen tulajdonos esetén.

2. Normális munkát végeztetni elégedett, rendezett körülmények között élő dolgozókkal lehet. Ez annál inkább így van, minél inkább minőségi munkát végeznek valahol. Egy minőségi munkát végző ember jobb alkupozícióban van a munkaadójával szemben, akinek jól felfogott érdeke, hogy az alkalmazottja anyagi és egyéb dolgai rendben legyenek. Egy alacsony szintű munkát végző ember soha, semmikor, semmilyen rendszerben nem diktál feltételeket. Aki a magyar emberek érdekeit és méltóságát akarja védeni, annak a munka és termelés általános igényességének és színvonalának emelésére kell törekednie.

Tündér_Lala 2010.03.25. 21:19:14

@Elpet: A 2. pont ezen részét szeretik elfelejteni.

2. Normális munkát végeztetni elégedett, rendezett körülmények között élő dolgozókkal lehet.

Hozzátenném, hogy ha már pénzt nem tud adni, emberséges bánásmódot és erkölcsi elismerést adhat a teljesítményért.(Aki azt mondja, hogy bassza azt meg, az téved.)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 21:52:44

@Elpet: Köszönöm a választ.
Őszintén remélem hogy nem volt benne valamiféle burkolt kritika a magyar munkaerő minőségére vonatkozóan.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 22:13:54

@Talon Karrde:

Ezt nem értem. A magyar munkaerőt nem illetheti kritika?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 22:15:38

Egyébként nem a magyar munkaerő kritikáját fogalmaztam meg, egészen másról írtam.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.03.25. 22:20:06

@Elpet: Dehogynem, sőt a kritika kell, csak a maga helyén.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.25. 23:01:57

OFF: újabb fordulat Morvai asszonyság parkolási ügyében:

www.gondola.hu/cikkek/70424

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.25. 23:10:17

@Elpet:
én meg nap mint nap találkozom az eü minisztériumtól elvett parkolórészben azokkal a csókosokkal akik rogán külön engedélyével parkolnak ottan, jogosulatlanul. persze ettől még a balóné köcsög, ha sajnálja a pénzt parkolásra.

Alfőmérnök 2010.03.26. 00:06:47

@Elpet: @Grift: Érdekes eset. Morvai azt mondja, nem hivatkozott mentelmi jogára("Az Index híre hazugság, az ellenem március 24-én kiszabott parkolási bírságot a helyszínen kifizettem s a mentelmi jogomra nem hivatkoztam." kuruc.info/r/2/57239/ ), Rogán meg azt, hogy igen.
Na most akkor ki mond igazat? Hát, megmondom őszintén, én kevésnek érzem magam ahhoz, hogy ezt eldöntsem. ;)

Leskelődő 2010.03.26. 00:13:53

@Elpet:
Híííj, kedves Elpet, muszáj volt a Galamusról idéznie? :)
(Az eredeti az Országos Sajtószolgálatnál:
ots.mti.hu/news.asp?view=2&newsid=61389 )

Ja, és és az előzményt is érdemes megnézni. Nagyon Morvais :)
barikad.hu/node/49756

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.26. 07:35:07

@Alfőmérnök:
amióta a balónéék pofátlan biztosítási csalását végig nézem, tudja,, mikor a tv-nél felgyújtatták az autójukat, azóta mindet el tudok képzelni krisztina asszonyról.
persze az emberi rommá vált, egyébként nem tehetség nélkül való polgármesteremről is. :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.26. 07:38:16

@Leskelődő:

gondola = galamus?

Ezt én nem tudom.

Én Rogánt idéztem.

Téglagyári Megálló 2010.03.26. 08:15:31

@Elpet:

"The requested URL /cikkek/70424 was not found on this server."

Leskelődő 2010.03.26. 09:12:31

@Elpet: Elnézést kérek, igaza van. Jól elkavarodtam a híroldalak között :(

Tehetetlen Dodó 2010.03.26. 09:36:11

@Alfőmérnök: Reggel 8 előtt Morvai és Süveges szórakoztatta az esettel a nagyérdeműt.
Bár alig hagyták szóhoz jutni egymást, annyi nagyjából kiviláglott a beszélgetésből, hogy Morvai szerint provokáció történt és ő természetesen a legtörvényesebben járt el, mindössze azért röstelli magát kissé, hogy gyermekei előtt keresetlen stílusban utasította el a provokátor ajánlatát.
Nehéz igazságot tenni.

Bell & Sebastian 2010.03.26. 09:53:59

@Grift:

Afgán mákonyos parizer tán? Tényleg szomorú.

Alfőmérnök 2010.03.26. 18:13:41

A jegyzőkönyv:

kep.index.hu/1/0/138/1384/13848/1384829_4b92d71e3b8f7dc4286e2b9116f73107_o.jpg

Ez persze nem tuti bizonyíték arra, hogy nem Morvainak van igaza. Bár megjegyzem, ez a csípőből provokátorozás nekem kicsit paranoia-gyanús.

magamhoz ny. 2010.03.27. 05:22:56

@Alfőmérnök: Igen, kiderült. Sírósan rettegő, meghunyászkodó cigányokat és túlkompenzáló zsidókat kész elfogadni, ahogy a többi véresszájú is, akik arra sem voltak képesek, hogy megtisztelő módon leálljanak a sutyorgással a cigányasszony felszólalása alatt. Gyönyörű, tiszta képlet. El ne sírjam magam a nagylelkűségükön.

Alfőmérnök 2010.03.27. 09:37:31

@magamhoz ny.: MK zsidókhoz még akár feleségül is megy, a Jobbiknak meg van cigány szavazóbázisa. Ezek tények. A Dzsobbik eléggé heterogén képződmény ebből a szempontból is. Az, hogy a "Jobbik egy szélsőségesen rasszista, cigányellenes, homofób, antiszemita párt", nem igaz. Kérdés persze, hogy kinek mi a szélsőséges.

Alfőmérnök 2014.03.18. 20:26:06

Krisztike, hiányzol az idei kampányból!

hoplita 2014.03.19. 08:17:28

@Alfőmérnök:
Én is hiányzok anyádnak, de már meguntam, mert szarul oboázik.:D

Alfőmérnök 2014.03.19. 11:04:06

@hoplita: Látom, megint humorodnál vagy, értelmi fogyi.
Menjél Krisztikéhez, mindig is bírta a metszett farkakat.
süti beállítások módosítása