Papnevelte balosok
2009. április 08. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Papnevelte balosok

 Egyik iwiw-es ismerősöm azt írta az üzenőfalra, hogy „volt piarista diák lesz a Gordonka jobbkeze”. Elbizonytalanodtam, mert a friss hírek szerint Szigetvári Viktor lesz Bajnai kabinetfőnöke. Szigetvári régi motoros, már 2001-ben pattogott az MSZP-ben, de eddig nem hallottam a piarista múltjáról. Pedig tényleg: Viktor piarista diák volt.

 Az egyháziiskolás múlt, úgy látszik, jó pedigré a bal fronton: Kunczét is a piaristák nevelték, Kóka pedig ferences tanítást kapott.

 Persze, miért ne lehetne valaki baloldali és vallásos?

 Miért ne lehetne valaki katolikus és hithű kommunista?

 Miért ne Mártíruszozhatna le egy áldozatot egy istenhívő?

 Miért ne bratyizhatna valaki az MSZMP utódpártjával, tiszta lelkiismerettel?

 Miért ne beszélhetne békákról és mocsárlecsapolásról az, akit szerzetesek tanítottak?

 Miért ne vezethetne egy hazugságra épülő kampányt egy volt piarista diák?

 Szerintem lehet valaki liberális vagy szocialista és katolikus egyszerre. Lehetett valaki párttag és katolikus, mert a szocializmus kemény világ volt, ahol némelyek kompromisszumokat kellett kössenek.

 De nem legalizálhatja legitimálhatja egy igazsághívő ember a kommunistákat, mert számtalan embert meghurcoltak abban a rendszerben a hite miatt. Kádárék ellenségei voltak a klerikális reakciósok, a vallásos emberek.

 Nem mártíruszhat egy Jézust követő ember, mert az egyház egyik fő tanítása a szetetet, a bántalmazottak védelme.

 Nem békázhatja le a népet az, aki tiszteli azokat, akik felett hatalma van.

 És nem vezethet hazugságra épülő kampányt az, aki az igazság szolgálatára hivatott.

 De a szerzetesek is felelősek, hiszen tisztában kell lenniük azzal, hogy elit gimnáziumot vezetnek, tehát a jövendő politikusokat, professzorokat, véleményformáló értelmiségieket nevelik. Persze nem az a papok felelőssége, hogy néhányan elkóborolnak, de elhatárolódhatnának néha. Ugyanis ezeket a figurákat legalizálja a gimnáziumuk neve, ott virít az önéletrajzukban. Ezáltal a piaristák és a ferencesek hitele romlik.

Egyébként pedig: sün, liba, béka!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr791051928

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.04.08. 11:06:26

A pápa és az óvszerA pápa nemrég Afrikában járt, és újra úgy nyilatkozott, hogy az AIDS terjedésének megakadályozására az óvszer nem megfelelő eszköz, a betegséget csak a szeretet állíthatja meg. Itthon nem volt ennek nagy visszhangja, de Nyugat-Európában…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bummer 2009.04.08. 11:41:46

@thetriggerhappy:
Hö? A magyarigazolvány mi volt?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.08. 11:42:34

@Azhát:

„Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy kicsoda pontosan ez a Szigetvári (bocs, Viktor :), de vannak tippjeim”

Lola belinkelte, mit kell tudni Viktorról, nagyjából (szakmai életrajzi értelemben)::
mediapedia.hu/szigetvari-viktor

„1. SZV keresztény ÉS baloldali.”
Kérdés számomra, ezek hogyan egyeztethetők össze.

„2. SZV keresztény és jobboldali, de úgy vélte, hogy abban az esetben az mszp-nek volt igaza.”
A linkelt oldalt olvasva kizárt.

„3. SZV keresztény és jobboldali, de taszítja őt a mai magyar jobboldal.”
Szintén kizárt. (Ráadásul az ember, ha jobboldali, de taszítja a kurrens „jobboldal”, akkor inkább visszavonul, mintsem egy baloldali párt mellé áll, ami contradictio in terminis-szé teszi jobboldaliságát.)

„3. SZV egyszerűen egy munkának fogja ezt fel. Ahogy egy védőügyvédnek is dolgoznia kell, nem mondhatja mindegyik, hogy xy-t nem védem, vagy éppen egy reklámkészítőnek akkor is kell reklámot csinálnia, ha ő személy szerint nem kedveli azt a terméket, egy jobbos könyvtárosnak ugyanúgy kölcsönöznie kell a Tőkét is, stb. stb.”

A könyvtáros ezt legfeljebb kényszerűségből vagy informálásból fogja fel a Tőke kiadását munkának. A politikusokat viszont senki sem kötelezheti.

De, gondolom, ha Viktor válaszolni akar, majd megteszi maga.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.08. 11:43:02

@Ács Feri:
www.origo.hu/vendegszoba/hirek/20070403szigetvari.html
"El tudja képzelni, hogy a Fidesztől is kap felkérést a cége? [vilagfajdalom]
- Az angolszász politikai és nempolitikai kultúrát tisztelő emberként hiszek abban, hogy az általam választott kommunikációs ágazat politikai és közpolitikai megrendelő részénél kell, hogy legyen tudatos értékválasztás. A világ polgári fejlődésben és politikai indusztrializációban messzebbre jutott országaiban ez kialakult. Vannak jobb- és baloldali cégek, vannak republikánus és demokrata stratégiai tanácsadók, akik egyébként tevékenységük üzleti, public affairs részén számos, politikafüggetlen multinak is dolgoznak. Kollégáimmal progresszív elveket vallunk, ebbe a jelenlegi Fidesz-MPSZ irányvonala nem fér bele. Bár ennek ellenére számos általam is tisztelt barátom, ismerősöm van azon az oldalon."

Szigetvari a progresszio hosies harcosa, ha a haladas erdekeben eppen pofan kell rugni a hataron tuliakat vagy el kell fogadtatnia egy, az orszagot csodbe donto rezsimet (2006-os kampany), megteszi szo nelkul.

Aztan utana legfeljebb lelkiismeretfurdalasa van. Arra pedig jo az alkohol.

Szigetvari Viktor, mondtam mar tobbszor es mondom most is, eg felfujt sztar, egy ontelt hulyegyerek. Akkor volt sikeres, amikor omlott a felelotlenul felvett hitel es ennek hatan "sikeres" kampanyokat tudott vinni. Aztan azota valahogy nem olyan sikeres, lasd a 2008-as nepszavazasi kampanyt vagy a roman valasztast.

Alapveto hibat kovetett el. Elhitte a sajat propagandajat es most nem tudja, mi valtozott ekkorat korulotte. De visszajon majd, nem kell felteni. Mert hat a progresszio ilyen eltokelt hive csak sikerre szuletett. Lesz o meg szupersztar, kommunikacios zseni, csak nem most. Most sorban fogja kapni a pofonokat. Tavaly mar kapott kettot, iden jon meg egy oriasi maflas, jovore is egy jokora. Nem fog neki megartani.

Téglagyári Megálló 2009.04.08. 11:43:21

@calam:

Kicsit szkeptikus vagyok a kívülről jövő "egyházjobbítás"-sal, és ezzel azt hiszem nem vagyok egyedül.

Amúgy a zenekritikát sem szeretem, szerintem a létező legrosszabb műsor az "Új zenei újság" :-D

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.08. 11:44:41

@Ács Feri:
Nekem is van ilyen ismerősöm. Például a kedvesem. :>

thetriggerhappy 2009.04.08. 11:45:29

@lelkylola:

rólad pld simán el tudnám képzelni, hogy elsikálod kedvenc vonád, morvaid szerepét és erkölcsi felelősségét a melegek megverésében, hegedűs felelősségét a nyílt antiszemita uszításban, és még sorolhatnám.....

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.08. 11:47:02

@Téglagyári Megálló: okké, de az érveléssel az a baj, hogy akkor ha nekem valamihez nincs közöm, például nem vagyok tagja a seggfejekpénzátorosok klubjának, akkor nem kritizálhatom őket.

Egyébként nem csak Új zenei újság van. A nemrég meghalt Fodor Géza remek zenekritikákat írt az ÉS-be.

thetriggerhappy 2009.04.08. 11:49:15

@Bummer:

ha akkor elég volt, 2004-ben miért lett hirtelen fontos a kettős állampolgárság? megtehették volna 2002-ig, nem tették. ez vajon nem cinizmus és propagandacél? most vonatkoztassunk el attól, hogy ki miként szavazott......

hepcia 2009.04.08. 11:51:34

@Szigetvári Viktor: nagyon köszönöm végre valaki korrekt értelmiségi stílusban beolvasott a sok farizeusnak

thetriggerhappy 2009.04.08. 11:52:15

@lelkylola:

pld ha nem írnál hülyeségeket, azzal sokat dobnál a dolgon.
úgy tűnik, hogy a zenei ízlésünk sem klappol.

osborne 2009.04.08. 11:52:33

@Ács Feri: lesz azért polipozás rendesen ;]

Ács Ferenc 2009.04.08. 11:53:37

@lelkylola: "te vállalnád azt a kommunikációs feladatot, hogyha a Fidesz alatt hülyére vernek embereket, akkor elmagyarázd a népnek, hogy az nem is történt úgy?"

Még ez is bonyolultabb, mint amilyennek tűnik, hiszen amíg a 2006. október 23-i túlkapások egyértelműen elfogadhatatlanok és menthetetlenek (szerintem azok lesznek pár év múlva a ma ezt dacból el nem fogadó ballliberálisoknak és szocialistáknak is) addig egy tisztes polgári-jobboldali kormánytól elvárnám, hogy keményen lépjen fel a demagóg szakszervezetekkel szemben egy gazdaságot - vagy éppen az utakat - megbénító sztrájk esetén, még erősebben a közintézményeket rombolókkal szemben, és folytathatnám a sort a magukat atomerőműhöz láncoló "hasznos" idiótákig is akár.

VIKUNYA 2009.04.08. 11:57:31

nagy kaland, a piarista nevelés olyannyira eltorzítja az ember lelkét, hogy normális már nem lehet, legyen bár jobbos, blaos, libsi...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.08. 11:58:34

@thetriggerhappy: ha jól látom vicceltél, legalábbis én mosolyogtam :)

thetriggerhappy 2009.04.08. 11:59:03

@Ács Feri:

tudom, hogy ezzel nem segítek, de ezzel is tökéletesen egyetértek. amennyire nem bírom a karhatalom mögött felsorakozó liberális pártot, annyira forog a gyomrom pld a tősgyökeres kádárista gaskó mögött felsorakozó jobboldali konzervatívoktól.

ÁrPi 2009.04.08. 12:03:51

@Őrnagy Őrnagy:

"" @rzs: "Senki sem szolgálhat két urat""
De két Istennek igen, ha elég nagy úr. Pl.: Géza fejedelem.""

Szerintem Géza fejedelem (aki érdekes mellékszálként amúgy maga is felvette a Stefanos nevet is, hiszen mondjukmostúgy "szolgálta emezt az urat" is...) , amikor ezügyben a legendás nyilatkozatát tette, akkor politikai nyilatkozatot tett s nem pedig szívbéli hitbeli nyilatkozatot.

Sem a korabeli szabad közmagyarok sem a Rómához (a későbbi rómaihoz) közelítően katolicizáló (Megjegyzés jelentéstanilag: egyetemesítő, intézményesító) hatalmi elitünk nem gondolhatta, hogy két Isten van. S nem is gondolta. [Akik pedig ehelyütt zsigerböl le-neopogányoznának engem azok pukkadjanak meg! :-) ]
Én pol-blog-kommenterként inkább egy megelőző régi, és akkoriban már megkopott és Róma katolicizmusa nélkül is megújulásra szoruló hitvilági szervezetiség és az új korszak, nyugatos és ejrópai vallási szervezettsége között sikeresen lavirozó fejedelmet képzelek el Géza eme nyilatkozata mögött.

Google 2009.04.08. 12:04:44

Senki nem gondol arra, hogy ezek az illetők, Kóka, Kuncze, Szigetvári stb., belülről akarták bomlasztani az egyházat?
Volt egy ilyen történet egy homoszexuális fiúval is, aki mindenáron református pap akart lenni, pedig lehetett volna annyi minden más, vadakat terelő juhász.
Itt inkább arról van szó, semmit nem hagynának ki. Nem szeretnének a jóból kimaradni, minden hangszeren, gordonkán játszani akarnak, mert ugye, a kompetenciájuk óriási.
Nekik az Úr tehetséget, jelen esetben gordonkát adott a kezükbe.
És a hangjegyeket igenis feketével, fehér papírra írják. Legalábbis még.

Azhát 2009.04.08. 12:06:46

@Loxon:
"„3. SZV keresztény és jobboldali, de taszítja őt a mai magyar jobboldal.”
Szintén kizárt. (Ráadásul az ember, ha jobboldali, de taszítja a kurrens „jobboldal”, akkor inkább visszavonul, mintsem egy baloldali párt mellé áll, ami contradictio in terminis-szé teszi jobboldaliságát.)"

Ááá, milyen klassz harcos gondolat ez :)
Nem lehet megingás egy pillanatra se! Aki igazán jobbos, folyamatosan, haláláig, 100%-osan jobbos.
Éééértem :)

„3. SZV egyszerűen egy munkának fogja ezt fel.
A könyvtáros ezt legfeljebb kényszerűségből vagy informálásból fogja fel a Tőke kiadását munkának. A politikusokat viszont senki sem kötelezheti."
Pedig ez nekik is munkájuk ez. És munkahelyük.

Persze te gondolom helyesnek tartod, hogy egyes politikusok tüntetőleg kivonulnak a büfébe, ha olyasvalaki szólal fel, akit nem csípnek...

dzsenerésön 2009.04.08. 12:07:40

@snakekiller23:
én is ilyen suliba jártam, első érettségiző évfolyamba.
Voltak hasonló dolgok, bár nem ennyire karakteresen, lehet, hogy csak a hozzáállásom volt más.
lehet egy suliba ártunk?

Nálunk egyébként az osztály nagy része erős vagyis nagyon ballib kötődésű volt. Egyházi iskola ide vagy oda, nem számított ki mit tart elfogadottnak.

dzsenerésön 2009.04.08. 12:08:48

lehet egy suliba jártunk?

Azhát 2009.04.08. 12:12:04

@ÁrPi:
"Szerintem Géza fejedelem ... amikor ezügyben a legendás nyilatkozatát tette, akkor politikai nyilatkozatot tett s nem pedig szívbéli hitbeli nyilatkozatot."

Te jó ég, hát már őnála is különvált a politikai nyilatkozat meg a szívbéli???? :)))))

Hát akkor mi is itt a kérdés? :))

snakekiller23 2009.04.08. 12:16:38

@dzsenerésön:

Zalaegerszeg?

Amúgy mikor én jártam oda még csak általános volt, pár évvel később lett belőle gimi.

Wuff 2009.04.08. 12:17:39

@hepcia: Értelmiségi stílus. Ez jó. A semmitmondás cifrázását nevezzük értelmiségi stílusnak? Mi egyébként az értelmiségi? Mitől lesz értelmiségi? Létezik egyáltalán olyan, hogy értelmiségi, vagy ezt csak azok találták ki, akik annyira el vannak telve magukkal, hogy saját magukra valami jelzőt akartak találni, ami megükönbözteti őket a többiektől?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.08. 12:26:32

@funfun:
Mekkora marhaságokat beszélsz, biboldó. Először is, egy ateista, - amilyen én is vagyok - a világi erkölcsöt előbbre valónak tekinti, mivel az erkölcs forrását nem a keresztény bibliában látja. Az erkölcsös, tiszta élet kérdéseit jóval a kereszténység előtt feltették, és több kultúra is megválaszolta azokat. Ebből kifolyólag nagyobb mértékben számon kérni a keresztényeken az erkölcsösség hiányát, egyszerűen ostobaság.
Gykorta hangoztatom, hogy az egyház hathatós támogatásával, illetve kezdeményezésére az évszázadok során milyen gazságok valósultak meg. Azonban hiba lenne elfeledni, hogy a szocialista világrend égisze alatt legalább annyi, ha nem több gazságot követtek el. Ne legyen kétséged, ma is elkövetik. Nem kevésbé, mint az egyház berkein belül. És találd ki, miért undorítóbb, ha a mindenkori világi, azaz politikai hatalom erkölcstelen és züllött? - Hát azért, mert nem az egyház van kormányon, nem az egyház hozza a törvényeket, amelyeket magára nem tekint kötelezőnek.
Hagyjuk a múltat! A jelenben kétségkívül a világi hatalom erkölcstelenebb.

snakekiller23 2009.04.08. 12:28:25

@dzsenerésön:

Amúgy félre ne érts, én kis stréber voltam akkoriban, viszonylag komolyan vettem a hittant, gyónást, templombajárást, ilyeneket; de ezt úgymond "otthonról hoztam" (pedig szüleim sem éppen ájtatosmanók, sőt), az iskolát még az se nagyon érdekelte, ha valaki nem volt megkeresztelve...

ohrana 2009.04.08. 12:40:25

1. A pokollal kapcsolatban: a kat. egyház szerint van, elég vitatott (az ókortól) a mibenléte, és hogy "ki" kerül oda. Persze a modern ember nyilván nem mer szembenézni az örök "büntetés" lehetőségével, így inkább tagadja. (Mt 21,41. Ezután a balján állókhoz is szól: Távozzatok színem elől, ti átkozottak, az örök tűzre, amely a sátánnak és angyalainak készült. )
2. A Fidesz szemére vetik, hogy régen antiklerikális volt, ma meg nem az. (Ez az ami a bolsiknak a legjobban fáj.) Nem tudom már ki mondta, talán Churchill, hogy aki 18 éves korában nem szocialista, annak nincs szíve, aki 20 évesen is szocialista annak meg nincs esze.
Az emberek többsége átmegy egy ilyen folyamaton: nézzétek csak meg, ki mindenki lépett be a komm. pártba, József Attilától Hamvas Béláig. A hamis beszéd nagyon megtévesztő tud lenni - van aki aztán meglátja mögötte a tetteket is.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.04.08. 12:43:12

@Azhát:
Fantasztikus emberismerettel rendelkezel. Belelátsz a vesémbe.
És a Szigetvári úréba is. :>

ÁrPi 2009.04.08. 12:43:59

@thetriggerhappy:

"ha akkor elég volt, 2004-ben miért lett hirtelen fontos a kettős állampolgárság? megtehették volna 2002-ig, nem tették."

Hát miért, ugyanmár ki kommunikálta hogy az amit az ügyben 2002-ig elértek (az emlékezetbe felhozott magyarigazolvány) az nemzetstratégiailag ""elegendőg volt"" ?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.08. 12:49:35

@Google: "minden hangszeren, gordonkán játszani akarnak"
hehehe

@Szigetvári Viktor:
maga egy Hamlet, egy önmarcangoló, óriási lélek. Lenyűgözött az idekent entellektüell soraival.
Kár, hogy az ilyen duma csak a szamár Semjén és társai mellett tűnik értelmesnek. ("Vakok közt...")

Ácsferi: te vagy itt ma is az egyik legjózanabb hang, de azért amikor sorolod SZV sikereit, ne felejtsük el, hogy OV fos káderpolitikája (Mikola mikrofonengedélye stb.) illetve az ország milliós prolipolulációja tettek lehetővé leginkább a szocik sikerét, mintsem az ő nagy szakértelme...
Én pl. nem tartok igényt a drága közvéleménykutatásokra: elég ha közeli családtagoknál körbekérdezgetek. Mindig bejön, 2 fővel. Nem kellett ide mágia.
(Eddig. Most lesz nehéz nyerniük igazán.)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.08. 12:54:04

"Persze, miért ne lehetne valaki baloldali és vallásos?

Miért ne lehetne valaki katolikus és hithű kommunista?"

Az emberek valami hihetetlen gondolkodásbeli kombinációkat tudnak összehozni. A motivációk közt szerepel az önigazolás, becsvágy, szenvedély, pénzsóvárság, mindenféle emberi vágy. Ezek ráadásul sokszor csak a társadalmi forgatagban viselt álarcok. Mindenkinek eljön azonban a csend pillanata, amikor Istennel kettesben marad. És akkor nem lehet hazudni.

Karcolt lendület 2009.04.08. 12:57:17

@thetriggerhappy:
Ugye, az a fránya emlékezet, amiben csak az van benne, hogy a Fidesz támogatta 2004-ben a a kettős állampolgárságot támogatta.

Pedig a kettős állampolgárságról a népszavazást a Magyarok Világszövetsége azzal a Patrubánnyal az élen verte keresztül, akit már a Fidesz-kormány is ki akart onnan túrni, mert egy kezelhetetlen idióta. A Fidesznek ez a népszavazás nagyon nem hiányzott, csak mint nemzeti oldali pártnak oda illett mellé állniuk. (Nomeg valójában, hamár feltették a kérdést, akkor erkölcsileg ez a helyes döntés.)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.08. 12:57:28

marxra: a jobbos könyvtáros kiadja marxot :) viszont már láttam erősen jobbos antikváriust, aki nem vett meg feminista szakirodalmat, pedig tuti elvitte volna vmi egyetemista, helyette fintorgott vmit - na ez gáz.

ÁrPi 2009.04.08. 12:58:36

@Azhát:

Nadehát mikor volt akár 1 (egy) százalékig "jobbos" Sz.Viktor?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.08. 12:59:52

@/murci: hmm, 2 embert megkérdezek a környezetemben tuti 2/-3os ballib kormány lenne most:) mégiscsak kell a nem-mágia?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.08. 12:59:53

amikor OV-ék megint delirálnak a kétharmadról, akkor nincs nehéz dolga SZViktoréknak: olyankor a fidesz mindig veszít is, ráadásul...

www.origo.hu/itthon/20090407-jovokep-a-fidesz-szamara-keszult-gazdasagpolitikai-tanulmany.html

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.08. 13:01:40

@calam: na de kérem ehhez megfelelő alanyok kellenek. Ezen múlik az 500 mintás prognózis is. Az én kettő db alanyom tökéletes reprezentációja a "népnek"! :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.08. 13:03:04

@/murci: fú, 500 fős mintásat is csinálnak? Az bátor:) Nade hogy választod ki a megfelelő alanyokat?:)

Karcolt lendület 2009.04.08. 13:03:57

@thetriggerhappy:
Hát szerintem tősgyökeres jobboldali konzervatív nem sorakozik fel Gaskó mögött. Max. egy néppárt, amelyre tősgyökeres konzervatívuk is szavaznak, az ilyen felsorakozásoktól eléggé duzzogva... ;-)

thetriggerhappy 2009.04.08. 13:04:46

@Karcolt lendület:

a fránya emlékezet működik, tudom, hogy formailag patrubányék kezdeményezték, de ez mit sem változtat azon, hogy a fidesz 98 és 02 közt nem tette meg, 04-en viszont elvárta volna a szocialistáktól.
de neked ez ugye nem fura.....

dzsenerésön 2009.04.08. 13:08:27

@snakekiller23:
az iskola mindent megtett, hogy egészséges testi és lelki programokon vegyünk részt. Azért a kötelezőn felül szerintem az a vezetés erősebb volt ebből a szempontból. Úgymond a "nem-templomba járó" tehát csak és kizárólag szakmai szempontból tanító tanárokat is úgy válogatták össze, hogy volt tartásuk, sokat tanultunk tőlük is.

Én személy szerint azóta is gyakorló katolikus vagyok hitből, s meggyőződésből hiszek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.08. 13:12:22

@calam: az 500-t elméletileg említettem csak. A válaszom pedig: családtagjainkat nem választjuk! :D
Mágikus (jós)képességeikre pedig időközben jöttem rá...

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.04.08. 13:35:08

@szpal: A Nagy Vezér, Kim Il-Szung fiatal korában templomi orgonista volt.

mr. pharmacist1 2009.04.08. 13:39:46

@/murci:
Az antikváriusok szerintem jobbosak általában, legalábbis akik a saját boltjukat viszik. Magának mi a megfigyelése?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.08. 13:40:07

@thetriggerhappy:
Lerágott csont, de elmondom neked. A Fidesz idején volt sztátusztörvény. Akkor még nem merült fel a kettősállampolgárság igénye és lehetősége. Ezt a tömeges EU-csatlakozás váltotta ki. A csatlakozó államok igyekeztek valahogyan megsegíteni az EU határain kívül rekedt nemzettársaikat. Ezt a metodikát azon államok is átvették, akik egyébként nem csatlakoztak az EU-hoz. Ebben a megváltozott helyzetben merült fel az igény, hogy a magyarság is meghozza a döntést. Azonban, míg a többi állam mind, egytől egyig meghozta ezt a döntést, mi lemaradtunk. Ezért szokás és szükséges a balliberális politikai alakulatot hazaárulónak nevezni.

Pelso.. 2009.04.08. 13:41:26

Lola,

Jelöld ki a kommunistáknak (miután könnyedén behatároltad azok körét) mily mértékben lehetnek jó katolikusok is. No, nem kell sokat engedni nekik, még a végén felhigul a LEGERKÖLCSÖSEBB KASZT.

Karcolt lendület 2009.04.08. 13:46:04

@Loxon:
A poszt sem jól teszi fel a kérdést: nem az a probléma, ha valaki balos, jobbos, zöld és keresztény, hanem hogy ilyen típusú kormányzati pozíció összeegyeztethető-e bármilyen minimálisan is a keresztény erkölccsel. A minimum szint pedig szerintem az, hogy másokkal szemben tisztességes és korrekt legyen az ember: így a felfogásom szerint határozottan nem egyeztethető össze egy olyan pozícióval, ahol munkaköri kötelesség hazudni és manipulálni.

@thetriggerhappy:
A kérdésedre csak akkor kaptunk volna választ, ha marad a Fidesz-kormány és Patrubány akkoris népszavazást kezdeményez: ez egy külső kényszerhelyzet volt nekik is. A kormányzásuk alatt nem volt ilyen kényszer, de legalább még a státusztörvény miatt is hátbaszúrta az MSZP a Fideszt. (Mert ők meg olyan sokkal konstruktívabb ellenzék voltak, mint a mostaniak...)

A "nem igazán akarjukból" a népszavazás kiírásával lett "akarjuk" (a nemzeti kérdésben elfoglalt politikai pozíciójuk miatt) és mégcsak nem is kormányt támadták alapból vele, a kőkemény kampányt a frissen miniszterelnökké lett Gyurcsánynak köszönhetjük, aki egyből meg akarta mutatni, ő mennyire faszagyerek és felveszi a harcot a Zorbánnal.

Szóval ebben a kérdésben is eléggé irreleváns, hogy egy politikai erő mit akart 2-3 éve megcsinálni, ha épp "helyzet van". Vszeg most sem azt csinálja feltételenül mindegyik politikai erő, amit akar. (Najó, a Fidesz "támadjuk a kormányt bármilyen fassággal" stratégiája állandó. Néha kicsit reagálnak a válságra is, de nem annyira zavarja így ellenzékként őket. Ahogy az MSZP-t sem zarta vagy fogja zavarni, ha a külső körülmények miatt nem frankó valami...)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.08. 13:50:44

@mr. pharmacist1: igen. És állítólag vallásosak a csillagászok... :)
(Két dolog, amit nem értek)

thetriggerhappy 2009.04.08. 13:56:29

@Mr Falafel:

javaslom neked ezt a kis kronológiát:
www.kettosallampolgarsag.mtaki.hu/kronologia.html

továbbá várnám a csatlakozó országok saját határon túli kisebbségeikkel kapcsolatos intézkedéseinek pontos felsorolását, ha már hivatkoztál rájuk.

gyk: még mindig nem azon vitatkozom, hogy kellett-e a kettős állampolgárság, hanem magán a szemforgató eljáráson és az erkölcsi kettősségen.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.04.08. 14:04:40

@/murci: nem, tényleg nem. Vagy csak nem mindet?:D

Kopiás Attila Steve 2009.04.08. 14:19:21

Nagyon fura ez a vallásos hit, politikai meggyőződés és egyházi tevékenység összemosása. Ez három teljesen különböző dolog, amit tetszőleges módon lehet keverni. Vallásos emberek és egyházi méltóságok is egyaránt megtalálhatók szélsőjobbtól szélsőbalig. Az én tapasztalatom alapján a jobbosak elsősorban valami "keresztény büszkeségre" és az ótestamentumra szokták építeni, hogy amit a másik csinál az miért fúj, a balosak meg Jézus idézetekre, de a jelek szerint mindenki megtalálja a maga kapcsolatát hozzá és ezek az emberek nem mondanak el semmit egymásról. Van, akinek fura, hogy az aktuális pápa tökig bearanyozott ruhában, nagyon drága cipőben szólítja föl híveit az anyagi mértékletesség gyakorlására, másnak meg nem. Különbözőek vagyunk, különbözőként éljük meg a hitet. Ugyanez a társadalmi elméletekkel is, hiába talált ki Marx vagy egy másik arc bármi dogmát, ha a egyik-másik követője tojik erre a dogmára, akkor aztán lehet neki ugrálni, hogy "de Marx is megmondta, hogy kommunista csak materialista lehet", miközben ő a konkrét ellenpélda rá. (Az emeszpét és a kommunizmust meg ne használjuk már egy mondatban, ki fognak röhögni ha arra utalunk, hogy ezek valami proletárforradalom képviselői lennének...)
Amiről véleményt lehet és kell mondani egy-egy cselekedetnél, az ilyenkor nem a vallás, nem az eszme, hanem hogy amit konkrétan csinál a valaki, az most akkor jó-e vagy senem. Lehet az eszmét vagy vallást is kritizálni, csak azt ne a hívőik cselekedetei alapján, hisz az, hogy ki hogy értelmezi az egyes tanokat, most már nem igazán ezek megalkotójától függ, a legtöbb témában ritka az író-olvasó találkozó...

Téglagyári Megálló 2009.04.08. 14:30:27

@KA_Steve:

"Lehet az eszmét vagy vallást is kritizálni, csak azt ne a hívőik cselekedetei alapján, hisz az, hogy ki hogy értelmezi az egyes tanokat, most már nem igazán ezek megalkotójától függ, a legtöbb témában ritka az író-olvasó találkozó..."

Hm, a körösztény hit szerint bármikor kapcsolatba kerülhetsz Krisztussal imádság útján.

Carnivora (törölt) 2009.04.08. 14:57:54

A katolikus egyház minden politikai rendszerben megtalálja a maga helyét nem véletlenül létezik még mindig. -

csodarabbi (törölt) 2009.04.08. 15:07:21

Aki meglepődik a baloldaliság és keresztény (vagy inkább csak egyszerűen vallásos) értékek összehangolhatóságán, az komoly műveltségi hiányosságokról tesz bizonyságot. Gondolom a keresztény szocialista irányzat teljes mértékben ismeretlen fogalom a poszt írójának, de ezen sosincs késő változtatni.

Amúgy az én személyes véleményem az egyház intézményéről az, hogy ennél hipokritább társaságot aligha hordott a hátán a Föld. Ami az egyéni hitet illeti, a nem ellenőrizhetően létező dolgokban való hit önmagában sem kompatibilis a világnézetemmel, viszont hajlandó vagyok elfogadni, hogy máséval meg igen, és ezt tiszteletben is tartom. Az, hogy erről a kérdésről valaki így vagy másképp vélekedik, egyáltalán nem határozza meg az emberi minőségét, ezt kéne mindenkinek felfogni.

Zetek 2009.04.08. 15:20:35

Ma már az egyházi iskolák tanárainak töredéke szerzetes. Göreb Gézának pedig semmi köze a vallásossághoz, egyszerűen a szülők beíratták egy jó suliba.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.08. 15:53:07

@dzsucseharcos:
Kepzelje, most olvastam, hogy Koreaban a protestans egyhaz furcsa transzformacion ment at es kulonosen tekintelyelvu szervezet lett, igazodva a koreai hagyomanyokhoz (meg az I. vilaghaboru elott). A cikkiro ez alapjan megkockaztatja a teoriat, hogy a jelenlegi eszak-koreai rendszer ideologiai fundamentumainak lerakasaban a protestantizmus ezen furcsa valtozata komoly szerepet jatszott. Megadom a cikket, ha erdekli.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.08. 16:03:57

@thetriggerhappy:
Elmész te a picsába, ostoba fajankó! Belinkelsz egy bődületes nagy faszságot, aminek köze nincs egy állam jogalkotásához. Jó, hogy nem azt linkelted be, hogy a nemzeti radikálisok meg évtizedek óta a trianoni határok eltörlését követelik, a Fidesz meg nem rohanta le Romániát.
Keress rá szépen a google-ban, hogy "szlovák kettős állampolgárság", román, moldáv, lengyel, hottentotta, stb. Mind megtalálod, ha érdekel.
Egyébként a vonatkozó EU-s normát jó lenne pontosan idézni: mit tartalmaz, mikortól hatályos.
Megismétlem: A Fidesz idején még nem terjedt el Európa szerte a kettős állampolgárság megadásának igénye. Nyilvánvalóan a fidesz nem szorgalmazhatta, különben pont a rühes fajtád nacionalistázott volna a legjobban. Nem beszélve a szomszédaink heves tiltakozásáról. Miután azonban az EU állást foglalt, és a kettős állampolgárság megadása elterjedté vált, mi is megléphetnénk. Nyilván meg is lépjük, ha magyarbarát (filohungarita) kormány alakul. Érted, mire célzok, nyomek?

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.04.08. 16:25:14

@Doomhammer: Érdekel, természetesen, köszönöm.

Különben magát a dzsucse-eszmét szokták vallásnak besorolni, és sokak szerint a kialakulásában szerepet játszhatott a Nagy Vezér vallásos neveltetése. Más kérdés, hogy magát tette istenné.

thetriggerhappy 2009.04.08. 16:25:17

@Mr Falafel:

ritka nagy proli vagy. majd ha megtanulsz ember módjára viselkedni, írni és kommunikálni, akkor beszélek veled.

addig igazítsd meg a kilógó kapanyelet a szádban!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.08. 16:27:55

@thetriggerhappy:
ha ember alatt azt érted, ami te vagy, inkább nem kérek belőle.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.04.08. 16:39:04

@dzsucseharcos:
Este beszkennelem es felteszem valahova.
Ebben van:
www.bbchistorymagazine.com/default.asp
De nincs fenn az interneten az anyag.

thetriggerhappy 2009.04.08. 16:52:24

@Mr Falafel:

tessék, hogy lásd milyen jó a szívem, dolgoztam helyetted is:

szlovák kettős állampolgárság:

www.origo.hu/nagyvilag/20041129modositana.html

www.kettosallampolgarsag.mtaki.hu/statusz/stv_02.html

ha nem értenéd, megsúgom, hogy ez kb pont uaz, mint ami a státustv-ben szerepel. persze, ezzel nem lehet handabandázni, mint ahogyan te szereted....

a kérdéses oldalon elolvashatod a többi környező állam hasonló jogszabályait, hogy ezek után tudd is, hogy miről beszélsz.

most pedig jöhet a mea culpa a részedről.

cutcopy 2009.04.08. 17:03:02

Hol itt a probléma? Tuck barát meg másfél poundos vasfeszülettel aprította a nottinghami rohamrendőröket..

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.04.08. 17:15:19

@thetriggerhappy:
Jól van, fiam, leülhetsz! egyes!
Megint ökörséget linkelsz be. A 97-es szlovák státusz törvénynek mi a rák köze van bármihez is? Az EU-ba történt belépés utáni jogszabályokat nézd. Az origo-s link is 5 éves. A google-ban pont a te linked felett ott van egy 2009-es, arról csevegjünk, ne idejét múlt faszságokról.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.08. 17:55:28

@efes: @Devil: JÉZUS-NEM-VOLT-BALOLDALI. Nem hirdetett evilági menyországot, nem hirdetett egyenlőséget. "Adjátok meg a császárnak, ami a császáré". Avagy a talentumokról szóló történet. JÉZUS NEM VOLT TÁRSADALOMREFORMER! A kommunizmus és a baloldai ideológiák szekuláris vallások. NINCS EVILÁGI MENYORSZÁG? FOGJÁTOK MÁR FEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JÉZUS NEM VOLT BALOLDALI! ÉRTITEK?

Google 2009.04.08. 17:59:40

@KA_Steve:

"Az emeszpét és a kommunizmust meg ne használjuk már egy mondatban, ki fognak röhögni, ha arra utalunk, hogy ezek valami proletárforradalom képviselői lennének..."

Steve, hadd röhögjenek ki! Minket fognak kikacagni, nem Önöket.

Ács Ferenc 2009.04.08. 18:06:35

@lelkylola: "Mit értesz azon, hogy keményen kell fellépni?"
Azt, hogy ha lezárja valami kretén az országutat vagy a hidat, akkor jön a lovas rendőr. Focihuligánokra dettó.
Ha én lennek a miniszterelnök, akkor a Gaskó-féle szakszervezeti oligarchák nem sok sót ennének meg, az bizonyos. Szigorítani kell a sztrájktörvényt a közüzemek esetében.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.08. 18:20:06

@J.W. Booth: nézd meg a személyi átfedéseket. Az MSZP és sz SZDSZ komcsi.

@VIKUNYA: hát, én ismerek sok normális piarista diákot. Pl. magamat.

@KA_Steve: a pápának nem túl sok magűánvagyona van ám...

@Spirál: ez CSAK az üdvösségre vonatkozott.

Google 2009.04.08. 18:28:20

@Ács Feri:

Aki sok sót eszik, magas lesz a vérnyomása. Látom, Gaskót megvédené ettől.

Ács Ferenc 2009.04.08. 18:45:56

@Google: nem hinném, hogy ennek az alaknak bármitől felmenne a vérnyomása.

Ács Ferenc 2009.04.08. 18:47:04

...mondjuk ha megvonnák tőle a közpénzen fizetett apanázsokat, akkor talán.

Google 2009.04.08. 19:00:15

@Ács Feri:

És talán még papnevelte balos is lenne?
Mert itt arról illene beszélgetni, például ciánozó Kuncze, hogy mást ne mondjak.

békepap 2009.04.08. 20:34:43

jézus nem volt baloldali. jézus nem volt jobboldali. az ő királysága nem e világból való. szerintem az ő példája lokálisan: mosolyogjunk a szomszédunkra, még ha komcsi vagy náci is, mi se vagyunk jobbak nála. éppen olyan jók vagyunk: isten gyermekei. a bűnt kerüljük, de a bűnösöket ne! aztán hogy ebből mi nő ki országos vagy világszinten, az már csoda. szavazni meg mindenki a lelkiismerete szerint szavazzon. adhatunk tippeket, de főleg életpéldát.

továbbá nem hiszem, hogy ok-okozati viszony lenne bármelyik irányban a katolikus (iskolai) nevelés, kereszténység, ilyen-olyan oldaliság stb. között. sokszor az anonim keresztények megszégyenítik a deklarált keresztényeket.

nem szigetvári viktort akarom mentegetni, nem is ismerem, de sajtóinformációk útján megítélni, hogy valaki mennyire keresztény, hát izé, szerintem necces (ha valaki személyesen ismeri, akkor visszavonom).

és utólag könnyű okosnak lenni, most a baloldal lejtmenetben van, sőt már meg is érkezett a gödörbe, de pl a forrongó 90-es években még nem volt mindenkinek egyértelmű, hogy ki a hunyó (és ezek az emlékek lassan mosódnak el, mint ahogy a komcsi 40 év, és minden egyéb rossz emléke is persze).

saját példám: frissen újraindított (egyáltalán nem elit) vidéki katolikus gimibe jártam. sokan (tanárok és diákok is, tisztelet a nem kevés kivételnek) annyira gyűlölettel voltak a "nem magunkfajták" (akár egyes családtagjaim) iránt, hogy ahhoz képest a balosok sokkal kedvesebbnek (sőt egészségesebbnek) tűntek. pl a suliban hallottam először zsidózást, de abból is a butább fajtát (komcsi = zsidó = liberális), sőt egy későbbi fidesz-miniszter fiától a zsidesz kifejezést :) (de nem ironikus felhanggal). ezek hatására menekültem a baloldalra (jó, csak világnézet/szavazás szintjén, nem aktívkodtam soha).

aztán elmúlt, elengedtem (sőt már minden oldalt), köszönhetően pl a reakciónak is :)

Kopiás Attila Steve 2009.04.08. 22:36:56

@Téglagyári Megálló: Hát, a jelek szerint ez a kapcsolat nem a szó szerinti Biblia-értelmezésre vonatkozik, legalábbis elég sok Jézussal kapcsolatba kerülő ember elég másként értelmezi a tanításokat...

@dszg: Na bumm, nem hiszem, hogy magántulajdonnál az az érdekes kérdés, hogy kinek a nevén van, hanem az, hogy ki rendelkezik vele. De ne engem akarj meggyőzni, engem tök hidegen hagy, hogy tényleg Prada-e a cipője vagy senem. Egy egyházon belüli vagyonmegosztás és javadalmazás szerintem pont az a dolog, ami - ha nincs a külső társadalomra jelentős hatása vagy nem sérti durván az egyház tagjainak emberi jogait - belső szuverén dolga az adott szervezetnek. Én csak annyira utaltam, hogy az, hogy a pápa hiteles-e valaki szemében vagy senem, nem feltétlenül függ össze azzal, hogy Jézus hiteles-e a szemében.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.04.09. 04:33:09

És akkor egy magyar szövegre mutató link:-D

Szemelvény Hamvas Béla és Csutakaszürkeló blogger levelezéséből. Sokmindent megmagyaráz.

magyarido.blog.hu/2009/03/23/imaginativ_onkommentacio_szigoruan_experimentalis_fundamentumon

ü
bbjnick

plastik02 2009.04.09. 09:00:48

11 évesen vajon milyen párttisztséget tölthetett be a rendszerváltás idején Bajnai Gordon? :I
bocsánat, tudom, nem számít. ez nem a proletár kommunizmus, hanem a 89 utáni kapitalista kommunizmus(??), meg a privatizáló kommunizmus. végülis 96-ban érettségizett, akkor már lehetett kommunista. vagy most mi a fasz?

plastik02 2009.04.09. 09:01:28

természetesen Szigetvári Viktort akartam írni Gordon helyett :D

plastik02 2009.04.09. 09:02:58

az meg köztudott, hogy vallásos emberek lehetnek hülyék és gonoszak, végtelen a történelmi példák sora... (az ellentetjére már jóval rövidebb a lista)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.09. 09:23:03

@plastik02: A vallástalanság az emberiség történelmének igen rövid kis szakaszában lett egyáltalán mérhető társadalmi jelenség.

Téglagyári Megálló 2009.04.09. 09:40:06

@Elpet:

Akkor azonban elég jelentős károkat okozott: nácizmus, kommunizmus

balage_81 (törölt) 2009.04.09. 23:34:42

nagyszerű post, köszönöm a morális eligazítást az egyházi iskolák nevében is

balage_81 (törölt) 2009.04.10. 00:16:16

és hát sajnos csatlakoznom kell a kritikus véleményekhez, hogy ti. lola elképesztően lehúzza ennek a blognak a színvonalát. el kéne engedni őt szépen, hadd ossza az észt valami saját oldalon, mert ez így nagyon elkeserítő.

Invictus 2009.04.11. 22:37:38

@balage_81: Lola a női kvóta :)
Csupa faszi írjon a blogba akkor?:)

balage_81 (törölt) 2009.04.12. 19:57:05

@Invictus: szerintem vannak okos nők. meg hülye faszik is.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.20. 10:01:12

@Szigetvári Viktor: Viktorom, mintha lett volna valami olyasmi a Bibliában, hogy ne tégy hamis tanúbizonyságot - ez pedig nem kompatibilis a 2006-os kampánnyal. Hidd el, ezt az erkölcsi ítéletet meghozni viszonylag kevés intellektuális kapacitást igényel, sajnálom, ha ezért irigykedsz.

pierre bayle 2009.04.20. 10:13:02

Jézusom (!), itt úgy látom nagyon mély a meggyőződés mindenkiben, hogy a kommerek a sátán emberei, a fityeszesek pedig az evangéliumi erkölcs letéteményesei... Hazudni a Gyurcsány szokott meg a bolsik, ellenben Viktor öszinte, nem is lehet más, mer ő keresztyén (legalábbis egy ideje, mondja bennem a gonosz 1990-es fidesztag, aki akkor még nem tudta, hogy egyszer majd meghaladja a párt a "térdre imához" szavakat).

De komolyan: a politika nem lehet keresztényi, mert ott bizony hazudni kell, az ellenfelet legyőzni, evilági sikereket aratni. Ebben Orbán igen jó - ezért fordul ki azonban az ember bele az általa használt álságos, visszataszító, csuhás retorikától.

tevevanegypupu 2009.04.20. 10:58:06

@pierre bayle:
Gyurcsany hazudott, legyozte a politikai ellenfelet, viszont evek ota varunk az evilagi sikerekre. Mi lesz mar??

pierre bayle 2009.04.20. 15:44:33

Kedves Elpet: gondolom, viccelsz? Ahogy a felvilágosodás bölcsei (köztük Pierre Bayle) ékesen bizonyították, az ember természetes állapota a vallástalanság, az evilági boldogság keresése. Csak aztán jöttek a papok (a fene esne beléjük)...

Na ez persze így ölég sommás, de te sem vagy vmi igazságos a nácizmus meg a komm emlegetésével. Emlegessem az inkvizíciót, a vallásháborúkat no meg a szekuláris ekölcsöt?

süti beállítások módosítása