Libatollban úszó köztársaság
2008. március 23. írta: robin masters

Libatollban úszó köztársaság

 Ismét robbantott a Negyedik Köztársaság. A civil szerveződés legutóbbi megmozdulását, az elhíresült illegális metrópartit magából kikelt kommentelők dícsérték és alázták a Reakcióblog hasábjain. Ezúttal sem engedhettük meg magunknak, hogy tudósítóink ne saját szemükkel bizonyosodjanak meg az újabb rendbontásról.

 A 4K ezúttal országos párnacsata-napot szervezett: Budapesttől Fehérváron át Kaposvárig fiatalok (és magukat annak érzők) tucatjai fürödtek libatollban (és annak szintetikus megfelelőiben), csapkodták egymást önfeledten az utcán, szombat délután (a helyszínek teljes listája itt). Pesten a Deák téren több száz kobold gyűlt össze, hogy jól érezze magát.

 A fővárosi parti remekül sikerült, de ami igazán... megható, az a Budapesten kívüli aktivitás. A srácok sehol sem csináltak belőle ügyet, ha csak féltucatnyian (Kaposvár) vagy akár összesen ketten (Szeged) jöttek össze: akkor is megrendezték a bulit és - legyünk bár demagógok - mosolyt csaltak a jobbérzésű járókelők arcára. Képek Pestről itt és Pécsről itt.

 Nem mondom, hogy Babarczy Eszter vagy Debreczeni József linkjei tetszenek a 4K honlapján, de ebben az esetben teszek rá. Amit csinálnak, az jó és csak ők csinálják. A tavaly futott Panaszkórushoz tudnám hasonlítani.

 Még több párnacsatát!

P.s.: egyébként meg ennyi szép lányt is régen láttam egy helyen.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr45392927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.23. 22:55:29

Nem nagyon értem ezt a késhegyre menő vitát. Csak azt sajnálom, hogy nálunk, Egerváron nem volt csata. Majd legközelebb. :)

Turbulencia (törölt) 2008.03.23. 23:01:42

Loxon,

Hát, a negyedikkoztarsasag.hu/ is elég profi oldalnak tűnik, de szerintem puszta lelkesedésből is tud manapság akár csak egy ember is ilyet csinálni, ha amúgy ért a webhez.

Úgy tűnik számomra, hogy az SZDSZ-ből kiábrándult liberálisok csinálják. Ez van, 6 év ballib kormányzás után. Majd ha a Fidesz hatalomra kerül, lesznek majd kiábrándult jobboldaliak is :)

Fodor majd megpróbál a mozgalom élére állni, ez a politikusok dolga. Az biztos, hogy Kóka utálja az egészet, és ennek örülhetünk :)

Amúgy meg frusztráló manapság fiatalnak lenni. A rendszerváltáskor még a munkakedv elég volt a (politikai vagy gazdasági) karrierhez (persze a pártkapcsolatok akkor sem ártottak), ma sokkal nehezebb befutni, így érthető valahol a „nincs jobb és bal, csak fenn és lenn” életérzés, ami persze teljesen álszent, hiszen nyilván nem a valóban szegények csinálják az egészet.

Az érdekes kérdés az, hogy a marxizmus új virágkora kezdődik-e, vagy az egészet elfújja a szél?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.23. 23:04:39

Turul, szerintem tök érdekes a vita.

Hasonló vitákat lehetne kezdeni pl. erről – nyilvánvalóan más előjelű gyanakvásokkal:
www.nskstate.com/index.php

Szerintem ezek fontos kérdések, és örülök, hogy a Reakción előkerülnek – mint posztok és mint vitatémák egyaránt.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.23. 23:12:39

Turbulencia,
szerintem a "fenn és lenn" itt nem a társadalmi rétegekre, hanem az érzésekre utal (to be/feel high). De az is igaz, hogy mindkettőt bele lehet látni, mert valószínűleg szándékosan így van megkonstruálva. Szerintem ezek webtervezőkkel kiviteleztetetett lapok, ami persze semmi különöset nem jelent.

Fodor direkt megjelenését nem tartom valószínűnek.

Marxizmus... hosszú volna...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.23. 23:13:42

Loxon:
Szerintem is érdekes a vita. Csak csodálkozom a hevességén - egy párnacsata nyomán. :)

Republikánus Péter 2008.03.23. 23:19:42

ötvöspeter,

jaj haggyálmár azzal hogy érveljek. Mi ellen érveljek? Hogy huje az összes politikus de nézdmá mi milyen jófejek vagyunk, párnacsatázunk? Hahh!

Negyedik Köztársaság, tökköntöttek? A következő kisded játokokat akkor Antall József síremlékén tartsátok meg. Mázoljátok rá mind a négy oldalára rózsa festékkel vastagon, hogy 4K! Cool!

Na észheztérítő alvást kíván: Peti

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.23. 23:25:54

Turul,
ennek csak az lehet a magyarázata, hogy mi nem voltunk párnacsatázni. Szóval mi így adjuk ki a bennünk rekedt 2. v. 3. közt.-i keserveket. Ez még kevesebb sérüléssel jár, és tollakat sem kell söpörni. Lehet, hogy kár. Majd legközelebb, a www.orokkiralysag.hu szervezésében.

De ha olyanokra gondolsz, mint Republikánus mostani váratlan csörömpöléssel járó berepülése, hát nem ez volt az általános.

Turbulencia (törölt) 2008.03.23. 23:32:13

Loxon,

Akkor valami vidáman füvező kölykökről szóló képregényt kellett volna odatenniük :)

Nem úgy értettem, hogy Fodor egyszer csak előbukkan a kalapból a 4K oldalain. De van 10% liberális érzelmű ember Magyarországon, amiből csak 1% szavazna Kókáékra, a maradékot megpróbálhatja valahogy megfogni, és ő ugye mindig kész egy még liberálisabb pártba átlépni. Akár még az is lehet, hogy ő is benne van titokban, "szítsuk a jelenlegi-SZDSZ-ellenes liberális hangulatot" alapon. Bár nem hiszem, annyi esze nincs szerintem.

tewton 2008.03.23. 23:49:32

Turbulencia, Loxon,
én úgy csinálnám (ha már összeesküvés-elméletben vagyok bűnös), hogy pl. nem Fodrot raknám oda, hanem valami jófej szimpi csókát, aki mellesleg valami újgenerációs középkáder. Fodorral csak egy magasabb szinten, x idő múlva lehetne találkozni.

Mondjuk a szimpatikus & fiatal szervezők szerveznének egy beszélgetést vele valami teázóba környezetvédelemről, drogliberalizációról, politikáról, a poilitika megreformálásáról.

(ja, és aki a zsidó vonatkozásokat hiányolja: a basahalom-oldalról kiderül, hogy a tollgyűjtés ősi zsidó munkakör volt. Tehát a nemzetközi párna- és dunyhalobbi ...)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 00:03:03

Turbulencia,

túl nyílvánvaló lett volna, ezt ehelyett a linkekbe rejtették el. Tewton már idézte (tewton 2008.03.23. 20:36:01):

"Másrészről régebben SZDSZ-szavazónak lenni maga volt a kívülállás művészete, a politikán kívüliség, leszámítva a szavazás napját, amikor egy vicces esemény keretén belül az ember elkirándult egy szavazóurnához, és erre bulizótársait is figyelmeztette, esetleg meginvitálta, és a közös betépett, szürreális kirándulás élményein aztán egész nap jókat lehetett nevetni." stb.

"Közös, betépett, szürreális kirándulás" – ebben benne van az eszdéeszes életérzés teljes foglalata.

A többiben valószínűleg igazad van. Arra gondolok, hogy most, amikor valószínűleg a pártformának és az "elit"-nek bizonyos módon befellegzett, megpróbálják a következőket:

1. bomlasszuk tudatosan magunkat, pontosabban eddigi önreprezentációnkat (koalíció, és SZDSZ), és magunkkal együtt mindenkit (az egész politikai "elitet")

2. Idézzük fel a régi szép, szamizdatos-underground-os időket.

3. Sugalljuk azt, hogy az "elitizmus"-nak mint olyannak befellegzett (1. rész: hazudtunk 16 évig, 2. rész: Feri, menj a picsába, negyedik köztársaság), ergo hálózatosodjunk.

4. Mindezt kössük össze a pacifizmussal, az aktivizmussal, a zöldekkel, a fiatalokkal, és az ügyesen tálalt kendermagos ügyekkel.

Ez feltételez egy az eddiginél tudatosabb és vállaltabb háttérben maradást is persze, a performance-ok elnévtelenedését, egy szintén névtelen globalizmust stb. a sort tetszőlegesen lehet bővíteni a már ismert dolgokkal.

A liberalizmus egyébként folytonos átalakulást kíván, ez kaméleon-természetéből következik.

Tewton, dunyhalobbi :>
Egyébként igen, ez a teázós beszélgetés...

Különben ilyeneket szerintem normális, egészséges emberek is csinálhatnának, nem értem, miért hagyják meg mindig az "újgenerációsoknak" a teázót, a környezetvédelmet, a popzenét meg hasonlókat.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.03.24. 00:07:56

"Különben ilyeneket szerintem normális, egészséges emberek is csinálhatnának, nem értem, miért hagyják meg mindig az "újgenerációsoknak" a teázót, a környezetvédelmet, a popzenét meg hasonlókat."

na ezt a témát szeretem :)

ki hagy meg mit is az "újgenerációsoknak"?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 00:22:19

"ergé",

azok, akik azt hiszik, hogy a konzervativizmus vagy a jobboldaliság (hadd ne soroljam tovább a szinonimákat) az egy nagggyon komoly, begyöpösödött és vaskalapos dolog. Nem a Reakcióra gondoltam, egyébként.

Másrészről egy dolog a libertas, egy másik dolog a liberalizmus. A drogok liberalizálása pl. szerintem ellentétet sejtet a tudat szabaddá tételével. Mert hát nem mindegy, hogy mit szabadítunk fel.

De ha a párnacsatára céloztál, azon már egyrészt túl vagyunk, másrészt abban sem a párnacsatával mint olyannal volt bajunk, hanem egy honlappal kapcsolatban merültek fel kételyeink. Úgyhogy, (ha tényleg erre gondoltál), a párnacsatát nem hagytuk meg az "újgenerációsoknak".

[Ld. www.orokkiralysag.hu – ez is koordinálhatná, hetiválaszos, reakciós meg egyéb linkekkel]

Persze lehet, hogy teljesen félreértettelek, és fölöslegesen dumálok ennyit, de túl rövid voltál.

Turbulencia (törölt) 2008.03.24. 00:28:47

tewton,

Szerintem nem veszed figyelembe azt a tényt, hogy vannak olyan emberek, nem is kevesen, akik szerint tényleg minden párt "undorító és korrupt". Például én...

Egyébként a linkelt Debreczeni cikk egy gondola cikkre hivatkozik:
gondola.hu/cikk.php?szal=56727
Talán a gondola is a titkos Fodor-összeesküvés része lenne?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 00:42:54

"Turbulencia",
lehet, hogy Tewton érti, mire utalsz, én nem (és ő már nem biztos, hogy fenn van). Az idézett cikket nem Debreczeni írta, és persze nem is Tewton, hanem bizonyos surrender dorothy, aki kizárólag az SZDSZ poklokra szállásán lamentált.

Turbulencia (törölt) 2008.03.24. 00:42:58

Loxon,

Nem értem, mit bizonyít az idézet azon kívül, hogy az SZDSZ-ből kiábrándult liberálisok írták.

A pártformának és az elitnek meg nem fellegzett be, mert a hálózatosodás ezeket nem pótolhatja (emlékszik még valaki a polgári körökre?)

Turbulencia (törölt) 2008.03.24. 00:46:13

Loxon,

Egy másik, szintén idézett, cikkre gondoltam:
www.nol.hu/cikk/474230

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 00:51:21

"Turbulencia",

szerintem elbeszélünk egymás mellett. Te melyik cikkre gondolsz? Én erre:
hungary.indymedia.org/cikk.shtml?x=41024
És ez ide van belinkelve:
www.negyedikkoztarsasag.hu

De hát te magad is ezt írtad kicsivel feljebb:
"Nem úgy értettem, hogy Fodor egyszer csak előbukkan a kalapból a 4K oldalain. De van 10% liberális érzelmű ember Magyarországon, amiből csak 1% szavazna Kókáékra, a maradékot megpróbálhatja valahogy megfogni"

És csak valószínűségekről beszéltünk, nem bizonyítékokról.

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:01:47

"Különben ilyeneket szerintem normális, egészséges emberek is csinálhatnának, nem értem, miért hagyják meg mindig az "újgenerációsoknak" a teázót, a környezetvédelmet, a popzenét meg hasonlókat."


Én meg azt nem értem, hogy ha bárki - vagy legalábbis bárki, aki nem egészen hozzánk hasonlóan gondolkodik - ilyeneket csinál, máris leújgenerációsozzuk az egészet - és ezzel már meg is hagytuk nekik. Hogy aztán a végén tényleg azt lássa, a Szadi a jobb fej - esetünkben talán nem is teljesen ok nélkül...

(A honlap által megjelenített hangulathoz, gondolkodásmódhoz nem UG-snek kell lenni, csak kiábrándult egyetemistának.)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 01:02:23

Igen, másról beszéltünk.

Az ominózus Debreczeni-írás egyébként szerintem beleillik a bomlasztás-képbe. "Mindenki rossz, nem csak az SZDSZ meg a Gyurcsányék." Ez persze igaz, csak nem egy NOL-ban, meg egy ÉS-ben kimondva, amely egyébként arról szól, hogy minden nagyon fasza, amit ez a két párt csinál, és amit meg nem, az meg minden rossz.

Tehát szándékos mindent-bomlasztással állunk szemben. Ilyenkor adják be azt a jónépnek, hogy "az egész politika mocskos dolog", és "jobb vele egyáltalán nem is foglalkozni, inkább szórakozzunk". Vagy másképp: vesztésre állunk sakkban, ezért leromboljuk az egész táblát. Így az ellenfél sem juthat előnyhöz. Elzsaroljuk a vereséget.

Persze, hogy emlékszünk a polgári körökre, de azokat Orbán sorvasztotta el. Szerintem a hálózatosodás itt viszont nagyon is támogatott és egy új "nem-elitet" fog kitermelni (amely persze végül egy megváltozott, de magaspolitikai képviseletbe megy át).

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 01:06:47

"Nagyapó",
ezt már írtad korábban is, de szerintem meg nem erről van szó. Már többször kiderült, hogy itt senkinek sem a párnacsatával van problémája. Ellenkezőleg, párnacsatázni, meg metróban táncolni, meg zászlókat lopkodni mindenki szeret. Egy honlap áll a bonyodalom hátterében.

Azon meg, hogy "kiábrándult egyetemista" hangulatot jelenít meg a honlap, kicsit nevetnem kell. Hiszen pont ezt a csoportot akarták megcélozni. Ők maguk nem tűnnek kiábrándult egyetemistáknak.

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:09:02

Na de ha egyszer ezek épp beadják a dolgot a jónépnek, talán lesz olyan tagja is a jónépnek, aki be is veszi; sőt annyira egyet fog érteni vele, a honlapjára is felteszi... Ezt a verziót miért tartod olyan borzasztó valószínűtlennek???

(Persze ez nem jelenti azt, hogy közben ne lenne politikus, aki erre előbb-utóbb rá is telepedne...)

[medi@slag] 2008.03.24. 01:09:04

Lenne egy álnaív és demagóg költői kérdésem:

- Volt e rendőrségi engedély a demonstráció szervezőinek kezében, illetve ha nem, és engedély nélküli volt a gyülekezés, a rendőrség miért nem oszlatta fel a tömeget, mint be nem jelentett utcai tömegrendezvényt?


üdv.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 01:11:53

Nem tartom valószínűtlennek, szerintem is beveszi. Szóval nem értelek.

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:14:30

Pl. mert az ég világon semmi értelme nem volna.

Mi is rendeztünk már számháborút a VÁci utcában jópáran, oszt' nem jött oda senki, hogy leállítsa...

[medi@slag] 2008.03.24. 01:15:18

Ok, közben már láttam hogy ezen túlvagytok. Bocs. :-)

Igazából csak arra akartam célozni, mennyire röhejes ez a jelenlegi gyülekezési törvény, meg hogy mennyire szubjektív hogy mi az ami törvényellenes tömegtüntetés, és mi az ami nem az.

Pl egy felvonuló osztály az osztálykiránduláson, vagy egy eltévedt turistacsoport a Kossuth-téren, vajon tömeggyűlés?

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:15:34

Mármint hogy a 4K szervezője volna, aki beveszi és a honlapjára is kiteszi. Ennyi.

dr.minorka 2008.03.24. 01:17:49

medislag!
Kicsit feljebb ez olvasható:
" 4K! 2008.03.23. 21:46:25
...
- Budapesten nem volt bejelentve a csata, mivel nem közterületen volt. A terület tulajdonosától viszont volt engedélyünk."

Turbulencia (törölt) 2008.03.24. 01:22:02

Loxon,

Miért írod idézőjelben a nevem? Talán már megfogant fejedben a szörnyű gyanú, hogy... ahhhh, lebuktam!! :DDD

"Tehát szándékos mindent-bomlasztással állunk szemben."

Egyszóval szerinted a gondola is a Fodor-összeesküvés szolgálatában áll?
Emlékeztetőül, itt vetemedtek arra, hogy azt állították, Orbán "választói tájékozatlanságra és infantilizmusra" épít:
gondola.hu/cikk.php?szal=56727

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 01:29:09

"medi@slag",
szubjektív :>

"Nagyapó",
lehet, hogy beveszi, nem tudom. Meg ahogy halad az idő, annyi szkeptikus véleményt olvastam, hogy már én is kezdem elhinni, hogy egyszerűen paranoiás vagyok. Bár ilyenkor szoktam tévedni, ez már több megérzésemmel kapcsolatban beigazolódott (mindig az első benyomásom volt helyes).

Szerintem egyébként akár igaz ez a feltételezés konkrétan a 4K-ra, akár nem, a dolgok nagyjából e menetrend (pl. Loxon 2008.03.24. 00:03:03) szerint fognak alakulni.

"Turbulencia",
Az idézőjel azért van, mert a nick-eket tudatosan elsősorban szerepeknek veszem (a sajátomat is), és így is kezelem őket – és ezt ki is mutatom. Ezzel kapcsolatban volna miket hivatkozni itt a Reakció-blogon, s az eljárás igazolta e módszer helyességét...

A Gondola szerintem nem áll Fodor kifejezetten szolgálatában, ámbár én sehol nem állítottam, hogy másvalami az ő szolgálatában állna, Fodort mások rángatták elő. Én csak egy szélesebb liberális front kiépítéséről szóltam, amelynek nagyon megfelelnek bizonyos formák.

Na, a többit majd meglátjuk, az idő igazol vagy cáfol.

jó éjszakát.
Megyek a tollasbálba.

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:33:19

Pl. épp Babarczy Eszternek is volt szerencsém közel kerülni egy projektjéhez, amiben a költségvetést szerette volna átláthatóbbá tenni az emberek számára egy erre a célra kitalált, wikipédia-alapokon nyugvó netes tudásbázis segítségével. Ehhez összeszedett egy halom egyetemistát - politikailag amúgy tök vegyes társaság volt.

Nyilvánvaló, hogy B.E. érzelmileg ballib, és az is nyilvánvaló, hogy a költségvetés elmagyarázása a kiigazítást könnyebbé tette volna, így a kormánynak érdekében állt támogatni. Sőt az is valószínű, hogy valamiféle a saját oldaláért érzett aggodalom vezette a projekt kiötlésében. Eddigf az elfogultság.

Ettől függetlenül elég hihetően hangzott, hogy ő egész egyszerűen azért aktivizálta magát, mert túl sok ideje volt, és úgy gondolta, csinálna valami pozitívat. Ami ráadásul szvsz nem is lett volna feltétlenül rossz, ha sikerültr volna összekaparni a magefelő stábot - így inkább naiv kezdeményezés lett SZVSZ.

Most akkor erre az volna a helyes megoldás, hogy közöljük, szocik vagytok, és ennyi?

(A projekt amúgy eléggé behalt, azt hiszem.)

De az egyetemen is volt nem egy ismerősöm, akiből simán kinézem, hogy ilyen flash mob akciókat és egyéb közösségi ökörködéseket szervez, amúgy kő SZDSZ-es és megkérdezi a papáját, hogy kitől is kell engedélyt kérni a minisztériumban - ugyanakkor abszolút nem politikai érdekből csinálja, csak épp eszébe jutott, hogy milyen jó lenne egy ilyen.

Egyszerűen nem értem, a 4K-ra mindez miért nem passzol...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 01:41:00

Na még egy utolsó utáni komment:
természetesen passzolhat az is, amit írsz, bár ez nem mond ellent annak, amit én írtam.

És végső soron mindenki magánember, Gyurcsány Ferenc és Orbán Viktor is, sőt a Kóka is, meg mindenki. És lehet, hogy ők is nagyon őszintén szeretnének valami jót csinálni. Más kérdés, hogy amit csinálnak, az valójában hogyan hat.

Turbulencia (törölt) 2008.03.24. 01:49:28

Loxon,

OK, látom, másokat is beraktál a macskakörmök közé, ha nem is mindig, és eleinte engem sem :)
Na jó éjszakát, ha netán olvasod ezt még...

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:51:56

Mondjuk aki hivatásos, az rendszerint más logikát követ :-)

De a holdudvarok sztem tömve vannak meggyőződésesekkel. Akik esetleg néha hallgatnak, de rendszerint igaznak gondolják azt, amit mondanak.


Hogy mi hogyan hat, arról pedig ld. a fenti véleményem - a paranoid reakció pl. a jobboldal párbeszédképességének az elvesztésével és számos terület feladásával bizonyos - amúgy nem elérhetetlen - körökben.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.24. 08:28:20

VIII. Nagyapó:
Paranoid Reakció? :]

irrelevant 2008.03.24. 10:17:17

Jó reggelt!
Látom, az éjszaka se lettünk okosabbak.

tewton 2008.03.24. 10:19:38

Turbulencia, hahó.

ezt írod: "hogy vannak olyan emberek, nem is kevesen, akik szerint tényleg minden párt "undorító és korrupt". Például én... "

dehogynem vesszük figyelembe, a 4K is pont ezt veszi figyelembe, amikor politika-ellenes szólamokat hangoztat. A logika sztem:

1. mindenki korrupt, az összes párt, sallala
2. dehát kell a politika, merthogy demokrácia, trallala
3. majd jövünk mi. nyiff nyaff nyekk.

Ott a választás, hogy ha utálod a fennállót, akkor legyél velünk.

Másrészt meg nem kell minden részletre kiterjedő szervezést várni. Nagyapónak igaza van (
VIII. Nagyapó 2008.03.24. 01:33:19 ), lehet úgy is szervezni valamit, hogy a szervező lokális szinten spontán módon cselekszik, de az egész mögött van a tendencia, indirekt módon.
Teszem azt, egy pártnak van 1-2 millája, amit kockáztat egy ehhez hasonló PR-akcióval. Bukni is lehet vele, meg nyerni is. Befűtjük a lelkeseket, a tenni akarókat [ez a fajta közösségi ember volt szerintem az ideális KISZ-alsó-középvezető], nem is kell pártvonalnak lennie, a közösségen a pont.

Paranoid reakció ... hmmm. Szerintem nem lehet általánosítani, nem az egész jobboldal paranoid (remélem), meg itt se mindenki. Én felvállalom a centrum-paranoid pozíciót, jöjjetek hozzám mindnyájan, akik összefonódás-light elméleteket akartok hallani (ezek még nem összeesküvés-elméletek). Nem ragaszkodok az elméletemhez, de sokkal érdekesebb így nézni a dolgokat, meg magyarázó ereje is van olykor.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 11:24:51

Paranoid reakció kapcsán még: ezek a nagyon jó fej liberális emberek tudnak ám hatványozottan paranoidok lenni, különösen, ha még megküldik egy kis szerrel.

tewton 2008.03.24. 11:40:22

Loxon, paranoia: valamért ide kapcsolódónak érzem a következő mondatot. A pesti éjszakában hallottam, ca. 2002 nyara. Trendi ifjúsági kocsma, belváros, éjjel 2.
"Az, hogy valaki származásilag keresztény, ma nem jelent semmit." :)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.03.24. 11:52:11

Furcsa ez a vita. Annyira nincs még bennünk hogy egy cselekvés nem feltétlenül szolgál előre kitervelt érdekeket, nem mindenki "embere valakinek", és életünk nem minden része politikai. Még akkor sem, ha a politikai habitusunk kihat az életünkre és fordítva. De az itteni konspirálás tényleg olyan egy kicsit, mint amikor Tóta W. támadást indít a karácsony mint kb. "vallásos babona" ellen... igen, a karácsonyban van egy csomó vallásos dolog, de nem a Fidesz összeesküvése, ezért válik az egész kifogásolás rosszízűvé, besavanyodottan kellemetlenkedővé, mintha Máris szomszéd perelne a gangon.

Az egész paranoid, fullasztó, frusztrált légkör kellemetlen. Tényleg abban az országban akarunk élni, ahol egy párnacsatás flashmobot is besorolunk a nagy összeesküvések közé, aztán grammra kimérjük, hogy hány százalékban jó a jobboldalnak és hány százalékban a baloldalnak?

Ébredjünk már föl, nem lesz ez így jó, ha így folytatjuk!

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 12:03:16

"elGabor",
Te is beléptél a Máris szomszédok közé, üdvözlünk a gangon :>

Egyszerűen csak vitázunk, valószínűségeket és elméleteket vetünk fel. Az egész tekinthető fantasy-nek, nem vesszük olyan komolyan, legalábbis én nem. Persze mint vitát igen, de hidd el, hogy ettől egyikünk sem fog fújni a párnapukkasztókra.

Mégis miről írjunk e poszt alá, ha nem politikai paranoiákról (amelyek olyan szórakoztatók)? Na jó, igaz, lehetne párnakészítő cégeket is linkelni meg hasonlók. Ha ez jobban tetszik, ilyet is tudunk, tessék:

www.billerbeck.hu/

tewton 2008.03.24. 12:07:27

elGabor
nyitott kapukat döngetsz.
Nézd csak vissza a kommenteket.
Részben egyet is értünk.
A dologban meglévő furcsaságokat meg az irónikus hangnemet meg vedd már észre :)

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 13:23:42

Amúgy amit én még nem értek, hogy ha már minddenképp összeesküvés, miért nem inkább az MSZP-s - NEXT klubos ifjúgyurcsányista frontra vagy valami ilyesmire gyanaxunk. Csak, mert városi és egyetemista a célközönség, még nem lesz valami SZDSZ-es - ez is inkább arra utal, hogy az ilyesmit ezt a terepet mennyire átadtuk nekik fejben.

A Szadi jellemzően nem politikaellenes jelszavakkal operál, a politikát sokkal inkább pozitív törekvésekért folytatott harc terepeként szereti mutatni. A "szar az egész, egyik sem jobb a másiknál, mindenki sáros" szöveg és sablon ezerszer inkább az MSZP-re jellemző.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 13:29:37

4k! előkerült? Vagy akkor lehetünk Parano Idák mégis?

Nagyapó,
BE projektjét valószínűleg a MEH fizette - esetleg a Demoszon keresztül, mint őt is.

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 13:44:06

tölgy

Amikor elindult, nem tűnt úgy, hogy már rendelkezésre állnának komoly források. Voltak mindenfelől emberek, akiket megkeresett és megnézték a projekt indulását. Dolgozni ingyen és lelkesedésből kellett (volna). Közben persze indultak EU-forrásért, és nem kizárt az sem, hogy szereztek pénzt a MEH közeléből is - de amennyire én tudom, a projekthez kerestek pénzt, és nem fordítva.

De ami ennek közvetlen pénzigénye volt, azt simán össze lehet pályázni mindenféle kapcsolatok nélkül. Tudom, mozogtam ennyit diákszervezetekben.

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 13:45:53

(mindenfelől emberek: pl. PM, MNB vezetők.)

tewton 2008.03.24. 13:51:31

Parano-idealista világnézet :)

Nagyapó,
NEXT-es is lehet, és a "lent & fent" miatt én beleérzek egy balos lendületet is. De ugyanennyire azt is érzem, hogy az egész direkte homályos és megfoghatatlan. Lehet, hogy csak egyemista hőzöngés és átgondolatlanság.

Az is lehet, hogy a kotonosztogatós-bulizós baloldaliak állnak a háttérben. Egyelőre az első-második lépésnél van a dolog, közösségépítés, aranyosság, politikamentesség.

De milyen fura, hogy valahogy semkiben se vetődött fel, hogy esetleg konzervativ hátterű a dolog :)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 14:00:20

"Nagyapó"!

Személy szerint az esetleges liberális kapcsolódást már csak a habnak tartom a tortán.

*
Az alapvető kérdés továbbra is az, hogy miért kell egyáltalán bármiféle (pro vagy kontra) politikai hátteret adni a párnacsatázáshoz. Vagy másképp: miért jobb ilyen hátteret adni neki, mint teljesen politikátlant (a politikai terminológia teljes mellőzésével)?
*

Ez érdekelt volna, ha "4K!" velünk marad, (meg az, hogy miért nem linkeltek máshova is, miért csak NOL, ÉS + Indymedia linkek vannak a terítéken. A helyes és egyértelmű kommunikációba szerintem beletartozik a befogadó fél is, ha nem is párbeszéd, de legalább a világos értés szintjén. Erre, ha tetszik, ha nem, energiát kell fordítani.)

A liberálisok egyébként mindenféle jelszavakkal operálnak, még nacionalistákkal is olykor, de az antipoliticista érvkészlet is nagyon jól dokumentálható náluk (már "Tewton" is dokumentálta.)

A fő kérdés tehát a két * közötti kérdés. A többi már "részletkérdés".

("Tewton",
"ergé"-ben a konzervatív háttér is felvetődött.)

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 14:08:01

tewton

Hát... ebben talán a jobboldal is ludas némiképp.

Nincs is semmiféle stratégia az "el nem kötelezettek" felé, túl könnyen lesz az emberből áruló, ha mást mond.

Amely kultúra kialakulásában és felerősítésében amúgy legfőbb Vezető Sajtótermékünk komoly szerepet játszik, mert amúgy a bázis maga nagyon vegyes, csak mindenki hajlamos azt hinni, hogy az egész ugyanolyan, mint ő.

Turbulencia (törölt) 2008.03.24. 14:13:35

tewton,

"A logika sztem:

1. mindenki korrupt, az összes párt, sallala
2. dehát kell a politika, merthogy demokrácia, trallala
3. majd jövünk mi. nyiff nyaff nyekk.

Ott a választás, hogy ha utálod a fennállót, akkor legyél velünk."

Hát ez csodálatos. Jó látni, hogy nem csak apatikus vagy a jelenlegi pártok által agymosott emberek vannak Magyarországon. Megjegyzem, téged sem akadályoz senki, hogy új pártot alapítsál, és még párnacsatát is szervezhetsz hozzá. Erről szól a demokrácia: nem csak OV és GyF közül lehet választani, lehet új embereket is indítani.
Csak azt nem látom, hogy szerinted miért lenne mindez a jelenlegi – és a weboldal szerint egyformán korrupt – pártok valamelyikének az érdeke.

"Én felvállalom a centrum-paranoid pozíciót"

:DDD

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.03.24. 14:14:58


tewton, Loxon,

Schmidt Mária, aki barátja és üzlettársa a Reakciót tulajdonló Nobilis Kristófnak, 1.2 milliárd forint uniós kutatási támogatást kapott Bajnai Gordon és Hiller István becses közreműködésével.

nol.hu/viewattachment/view/484150/1/65/

Nem párnacsata, hanem több mint egymilliárd forint. Erről is lesz valami jó kis conspiracy theory ? Schmidt arról nyilatkozott, hogy olyan kiválóságokkal fog párnacsatázni mint Gerő András, Szvák Gyula és Glatz Ókonzervatív Ferenc .

hehehehehe.

dr.minorka 2008.03.24. 14:19:26

félre:
Ami most az egyéb vonatkozásoktól függtelenül azért is elképesztő, mert 1,2 milliárd forintot fordítanak, uniós pénzből (vagyis egyszeri pénz) szóbeli történelem kutatására. Aminek az történészi lelkem nagyon örül, kivéve, hogy százezer fontosabb helye lett volna annak a pénznek.
vissza

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 14:23:40

"Jó Tündér",
biztos. De hogy jön ez ide? Itt végig a www.negyedikkoztarsasag.hu -ról volt szó. Persze, most elkezdhetnénk Sztálinról, Hitlerről, Nixonról meg Hruscsovról, esetleg Kleopátráról, Antonius-ról meg Caesar-ról is konspirologizálni, de az teljesen OFF lenne.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 14:25:29

"Turbulencia",
kérdéseink vannak, nem válaszaink. A válaszaink csak fantasy.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.03.24. 14:27:42


Frászt volt szó Loxon a 4k-ról, arról volt szó, hogy hová tette be a szadeszoanarchistaliberáldrogpártisóspereclegalizáló lobby azt a csúnya mancsát. Nyilvánvaló, hogyha hetvenhárom ember párnacsatát vív a fővárosban, akkor résen kell lenni. Hol máshol.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 14:30:19

"Jó Tündér",
válaszod menthetetlenül demagóg és ultraparanoid. Ha nem tetszik a vita, miért veszel részt benne?

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.03.24. 14:36:47


igen, én vagyok az ultraparanoid, nem az aki azt hiszi, hogy Che Guevara és Marx Károly szervezi a mohácsi párnacsatát :)))

tewton 2008.03.24. 14:40:58

Turbulencia,
szerintem is csak az van, amit Loxon mond: "kérdéseink vannak, nem válaszaink. A válaszaink csak fantasy."

Ülünk ilyen számítógépek előtt, és --IGEN, ahelyett, hogy párnacsatáznánk -- vicces kis elméleteket gyártunk. Mi már csak ilyenek vagyunk. Magunkfajták :)

"Csak azt nem látom, hogy szerinted miért lenne mindez a jelenlegi pártok valamelyikének az érdeke."
Szerintem a jövőben jön el a válasz. Most nem tudok okosat mondani (amúgy sem tudok általában). Szerintem az elején vagyunk valaminek. De ez, mondom, mind fantasy.

Jo Tunder,
"Erről is lesz valami jó kis conspiracy theory ?"
1. Megrendelésre nem dolgozom :)
2. Másrészt Schmidt Mária szerintem bandzsa, Szvák meg Glatz ... hogyan lehet valakinek egyszótagú családneve?! Tehát nem foglalkozok velük mert nem tetszenek :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 14:42:48

Jó Tündér,
miért nem ők szervezik?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 14:44:28

"Jó Tündér",
igazad van, ultraparanoid vagy. Bár mutatsz bizonyos antiparanoid jeleket, hiszen különben hogy jöttél rá?

dr.minorka 2008.03.24. 14:45:51

"Másrészt Schmidt Mária szerintem bandzsa, Szvák meg Glatz ... hogyan lehet valakinek egyszótagú családneve?! Tehát nem foglalkozok velük mert nem tetszenek :)"
Hááá! Ezek szerint vannak olyan nőnemű valamint hímnemű történészek, akik tetszenek?

tewton 2008.03.24. 15:03:23

dr.minorka,
félreértesz :)
erősen esztétikai lény vagyok.
nekem a 2-3 szótagú családnevek jobban tetszenek, mint az 1 szótagosak.

1 szótag? mire elég 1 szótag?
Semmire. 1 szótag az 4 betű maximum.

A hosszú nevek jobbak. Ha -ffy, -th, -y a végződés, akkor az meg a konzervativ szivemnek különösen jól esik :)

Nézd csak meg, a Péterfy Bori & Love Band milyen jó kis vicces zenét csinál.
És miért?
3 szótag, az utolsó -fy,
és Péterfy Jenő, az 50x-es szorzó.

tewton 2008.03.24. 15:08:13

ja, és igenis vannak olyan nőnemű valamint hímnemű történészek, akik tetszenek. Inkább hímneműek. most ezek jutnak az eszembe:

Cornelius Tacitus, G.I. Caesar, Otto von Freising.

Otto valójában határeset, mert a 2 szótag csak kicsit jobb, mint az 1.

irrelevant 2008.03.24. 15:16:54

Anatolij Csubajsz

Ez milyen jó név már, nem? Mindig tetszett. Nem viccelek!

dr.minorka 2008.03.24. 15:40:01

tewton!
Prof. Nick Von Tunzelmann?

tewton 2008.03.24. 16:00:23

Hmmm ... Nick kevés. Nicolaus, Niklas, Nikola? Tunzelmann OK.
Csubajsz is megjárja. Mitrohin is.
Jó példa még a Giró-Szász, aki egy kötőjellel szedte össze magát.
A Dessewffy pl. egy nagyon erős versenyző, holtversenyban van a Péterfy Bory & Love Band-del.

De pl. Kun Béla abszolút gáz.
höhöhö

dr.minorka 2008.03.24. 16:17:42

Tewton!
1. Alex.
2. Ibn Abd-el-Hakem, Muhammad ibn Jarir al-Tabari, Dhul-Nun al-Misri, Arnaldo Momigliano, Julian Ribera y Tarragó, Ernest Labrousse, Hamilton Alexander Rosskeen Gibb, ‘Ala’ al-Din ‘Ata Malik Juvayni
en.wikipedia.org/wiki/List_of_historians_by_area_of_study

irrelevant 2008.03.24. 16:22:00

Ezek jól hangzó nevek???
Jean-Jacques Leverrier. Ez egy stílusos, ízléses személynév. Igaz, nem történész.

tewton 2008.03.24. 16:31:17

otvospeter, nem rosszak.
Alex... jó, egye fene. De ez is csak 4 betű. A többiek jók. Pl. Momigliano.
Ribera y Tarragó nagyon jó, értékelem az y-os spanyol neveket.
Leverrier is jó.

Szerintem pl. jó még
Rosamond McKitterick.
R.W. Southern is inkább csak normális, mint kiemelkedő (jó, őt amúgy is kedvelem.)
Kantorowitz.

Nem túl jó pl.
J. Duby (4 betű, 2 szótag...)
J. le Goff (1 + 1 szótag, pfff)

És a beugratós kategória királyai:
Marie-Dominique Chenu
Rainer Maria Rilke

irrelevant 2008.03.24. 16:43:14

Ezek szerint Marc Bloch is ugrott :D

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 16:50:40

Thuküdidész viszont az élvonalban van!

tewton 2008.03.24. 17:00:20

otvospeter, loxon,
mind a kettotoknek igaza van.
Platón pl. átlagos, Arisztotelész élvonal [5! mgh].

Tóta W is erősen vérezne, megjegyzem, a kis fake duplavéjével, meg a négybetűs nevével.

Speer pl. egy izgalmas eset, mert 2 külön "e," ami érdekesen hangzik egymás mellett.

tewton 2008.03.24. 18:53:13

Hoppá, a vitánk meg a poszt fel lett linkelve a 4K honlapjára! micsoda rafkós gyerekek ezek! rezzenéstelen arccal odateszik az összeesküvés mellé a leleplezést!

Mellesleg: "Teljes tisztújítást szeretne az SZDSZ-ben a párt ifjúsági tagozata, az Új Generáció"

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.24. 19:02:19

Gondolom, a szocik is rájöttek, hogy az SZDSZ szervezkedik. Puch László hírújságja húzta le a legjobban az egészet:

www.stop.hu/articles/article.php?id=296784

"Horthy-fasiszta" 2008.03.24. 19:56:57

Szerintem viszont a könnyen memorizálható nevek csengenek a legszebben.

Francisco Paulino Hermenegildo Teódulo Franco Bahamonde Salgado-Araujo y Pardo

tewton 2008.03.24. 20:29:04

"az embereket a tömegben "inkognitóban" harcoló szervezők füttyszóval és ordibálással arra biztatták, rohamozzanak, illetve ellentámadjanak. A kaotikus keveredés után pedig ismét rohamra szólítottak fel"

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.24. 20:54:34

tewton: én először a cikk címére ("Tömegverekedés az ország több pontján") azt hittem, hogy irónia, de eszerint nem az :))

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 21:39:09

"Azt viszont tudni lehet, hogy a Negyedik Köztársaságnak politikai céljai is vannak, szeretnének felülemelkedni a mai bal-jobb politikai skatulyákon és a képviseleti demokráciát a közvetlen demokrácia irányába elmozdítani."

Megvan a jobbos vonal - legalábbis a mostanság divatos panelek alapján :-)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 21:40:54

Jobbos? Biztos a francia forradalom is jobbos volt, meg a ruszki is. Heh.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 22:03:35

Marx vs. Polybios?
Pach vs. Trevor-Roper?

tewton 2008.03.24. 22:08:55

robin: radikalizálódik a SzDSz titkolt szatellitszervezete!

tölgy, Marxot egyedül az x menti meg a legyalulástól, Polybios jó. Trevor-Roper, egyértelmű.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.24. 22:13:38

Marxban Marduk veszett el. De elveszett!

VIII. Nagyapó 2008.03.24. 23:37:45

Nem, de a közvetlen demokrácia mostanában nem baloldalt volt divatos fogalom...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.24. 23:49:20

Igen, ez elkerülte a figyelmemet nekem is.
Most akkor mi lehet itt a háttérben??

tewton 2008.03.25. 02:46:51

No, most már a TWA-blog is tudja, milyen hülyeségeket hordunk össze :)

w.blog.hu/2008/03/19/horompo_cirkusz_vilagszam_1#c1784757

smalladam 2008.03.25. 08:19:03

a kommenteket olvasgatva eszembe jutott, hogy a gödör az egyik hely budapesten, amelyik helyt ad az autentik csángó táncháznak. ezek szerint már a csángók is benne vannak..

smalladam 2008.03.25. 09:11:51

azok. az extrém liberális csángó brékesek.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.25. 13:24:55

"smalladam", "robin":
nem "a kommenteket" olvasgatva, hanem "gloire" egy kommentjét.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.25. 13:34:29

Az egy rendes dolog hogy helyt ad.
Ez min változtat?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.25. 14:08:04

Nem tudom. Másoknak is úgy tűnt, hogy a helyszínekben, meg a párnákban nem látszott politika. Csak a 4K honlapon. De ezt már "4K!" is elismerte, csak azt mondta, hogy ők másképp értelmezik a politikát. Én elhiszem, nyitott vagyok, bár azt nem írta le, hogy hogyan van a máshogy.

tewton 2008.03.25. 14:45:34

Loxon,
van, aki a pénzét tartja párnacihában, van, aki a politikáját :)

tewton 2008.03.25. 23:10:21

És már itt is az idő, vége a 3. közt.-nak:
gondola.hu/cikkek/58618

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 08:39:47

Nos, ami a 4K politikai elfogultságát illeti, talán a srácok sem haragszanak, ha beidézem ide legújabb körlevelüket (ma reggel kaptam):

"Terjed a Médiák Egyesület körlevele, ami számháborúzni hív szombatra a Nemzeti
Színházhoz. Bár már utaltunk erre az egészre korábban, de azóta többen
kérdezték, hogy ez egy újabb 4K akció-e, hogy a CTF helyett van-e, hogy a 4K
esetleg a metróparty miatt nevet változtatott stb. stb.

Nem, ehhez nekünk semmi közünk.

De ez még csak nem is egy másik, hasonló csoport kezdeményezése.

Ez az MSZP próbálkozása, hogy meglovagolja az ilyen akciók sikerét.

A Médiák Egyesület oldalát a Fiatal Baloldal ferencvárosi szervezetének
alelnöke (aminek a honlapjáról a mai napig link mutat a fiataloknak szóló
MSZP-s egyesületek királyának, Zuschlagnak az oldalára...), a ferencvárosi
Vagyonkezelési Bizottság MSZP-s delegáltja jegyezte be.

A különbség nyilvánvaló: ők egy olyan számháborúra hívnak, amire előre
regisztrálnod kell egy csomó személyes adatod megadásával.

Mi olyan közösségi akciókat szervezünk, ahol spontán módon birtokba vesszük a
köztereket vagy a közösség által nap mint nap használt helyeket. Az akciókban
bárki részt vehet, aki felbukkan vagy véletlenül arra jár, és éppen ez
a lényeg.

A 4K nem kéri el a lakcímedet.

A 4K nem kéri el az msn címedet.

A 4K nem kéri el a telefonszámodat.

A 4K nem kíváncsi a születési dátumodra.

Még azt sem kérjük, hogy eláruld a neved.

Ezt egy MSZP közeli szervezet akarja tőled.

És a probléma az, hogy ezt nem a Fiatal Baloldal színeiben teszik, hogy
szabadon dönthess, hanem egy fedőszervezet segítségével.

Csak hogy tudd."

:)

CrL 2008.03.26. 08:45:30

számháború? mintha kicsit lemaradtak volna 2 évtizeddel.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.03.26. 08:48:10

én bírom a számháborút. de ez nagyon ciki. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.26. 10:27:51

A 4K! ravaszabb, de mi megint átláttunk a szitán.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.26. 13:13:20

ezekszerint tényleg mélyül az ellentét
a szocik és a szadi közt?
haha . )
vagy revideáljam az álláspontomat?
érdekes levél.

tewton 2008.03.26. 14:49:53

Jó, jó, a 4K eszközei kifinomultabbak.
De mit bizonyít egy e-mail?
:)
süti beállítások módosítása