Mindennek az árvíz az oka
2006. június 09. írta: TuRuL_2k2

Mindennek az árvíz az oka

Hiába tartotta kézben a gyeplőt Veres maestro, borulni látszik a bili. Persze most már borulhat: túl vagyunk a választásokon, II. Gyurcsány Ferenc elfoglalta trónját. A sokszázmilliárdos brutál-hiánytúllépésért persze nem a kormány a felelős, hanem az árvíz. Meg Járai. Különösen tanulságosak a köztársaság legkedveltebb napilapjának MNB-ügyi címei, személyes kedvencem: "Járai gyengül, a forint erősödik".

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr7110272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 11:12:39

Egesz Kelet-Europa fenyesnek latja a jovot, foleg az oroszok. Kivetel Magyarorszag.
www.forbes.com/feeds/afx/2009/08/11/afx6764152.html
" The index rose only four points, to negative 28, for Hungary, which remained at the bottom of the ranking by country.

Ukraine, whose economy is headed for a contraction of 14 percent to 15 percent this year, according to IMF and World Bank , remained the second-worst performer in the list.

The quarterly survey, launched in 2007, was done in July. "

dzsucseharcos · http://songun.blog.hu 2009.08.13. 11:17:52

@bz249:

>tudunk-e ezzel valamit kezdeni vagy megint reménytelenül lekéssük a buszt?

Magyar növekedés csak akkor lehetséges, ha van német (import)növekedés. A német növekedés annyit jelent, hogy elméletileg nem kizárt a magyar növekedés.

A megélénkülés természetes dolog, nem meglepő, nyilván nem tart a végtelenségig egy recesszió sem. A fellendülés már más kérdés.

Nagyon sokan őszre még várnak egy kis csődhullámot.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.13. 11:23:04

@Doomhammer: Szociális reintegrációs eszközként működik, viszont állandó állami apanázs nélkül nem fenntartható. Szerintem ha ezen az áron meg lehet venni a társadalmi békét, akkor olcsó volt; csak valószínűleg a) nem lehet, b) nem lesz rá pénz az első nekibuzdulás után.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 11:30:55

@dzsucseharcos:
"Nem katasztrofálisak a magyar adatok, de nem is jók. "

En meg emlekszem, amikor tavaly tavasszal azon fantazialt a magyar kormany (szereztek egy londoni elemzest is errol), hogy majd a kivetelesen jo mezogazdasagi termes menti meg a GDP-t. Nem mentette meg, de ez mellekes.

Mert iden nem kivetelesen jo a termes, csokkent a mezogazdasagi termeles. Igy aztan a GDP azonos ipari termeles mellett (illetve lassan novekvo ipari termeleshez kepest) csokken a GDP a tavalyihoz kepest.

www.lse.co.uk/MacroEconomicNews.asp?ArticleCode=efhpqozxwik8cdz&ArticleHeadline=update_1-hungary_q2_gdp_falls_record_76%_likely_passed_bottom
"BUDAPEST, Aug 13 (Reuters) - Hungary's economy shrank by a record 7.6 percent year-on-year in the second quarter as industry continued to struggle and the agricultural sector suffered a worse season than a year earlier, the Central Statistics Office KSH said.
...
'Besides agriculture, the construction sector also continued to shrink, although the rate there was slower than in the previous quarter, mostly due to the government's infrastructure projects which cushioned the blow of the slowing general economy,' Szabo said. "

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 11:33:31

@elGabor:
"Szociális reintegrációs eszközként működik, viszont állandó állami apanázs nélkül nem fenntartható."

A reintegraciohoz allami beavatkozas kell.
1. Az allam elveszi adoba es visszaforgatja a ciganyokhoz - remelhetoen ugy, hogy nem lablogatasert fizeti ki.
2. Az allam nem veszi el adoba, hanem a vallalatok adjak a ciganyoknak munkaberkent.

Illetve ezen ket veglet variacioi. A 2. pont nem latszik mukodni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 11:38:18

@bz249:
Huha, ez erdekes. Azt mondanam, hogy ahol magas a bevandorlas, ott magas az ott szuletett gyerekek szama is (Spanyolorszag, Franciaorszag, Nagy-Britannia). Nemetorszag pedig csendesen kihal.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.13. 11:38:46

Megszűnik a Pester Lloyd:
index.hu/kultur/media/2009/08/13/fizeteskeptelen_a_pester_lloyd_kiadoja/
"Nem fizetett hitelezőinek, így júniusban felszámolási eljárás indult a Pester Lloydot is jegyző Buda-Pester-Lloyd Lapkiadó Kft. ellen. A német nyelvű hetilap májusban jelentette be, hogy finanszírozási gondjai miatt kivonul a nyomtatott sajtó piacáról és kizárólag internetes változatban jelenik meg.

Gotthard Schicker főszerkesztő a Napinak a nyomdai, terjesztési és üzemeltetési költségek megemelkedését, a hirdetések és az értékesített példányszám visszaesését jelölte meg a leginkább ellehetetlenítő körülményként, amit tetőzött még az állami támogatás megszűnése."

Mire kapott egy kis példányszámú, elvileg profitorientált, német nyelvű lap "állami támogatást"?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 11:46:54

@elGabor:
"Mire kapott egy kis példányszámú, elvileg profitorientált, német nyelvű lap "állami támogatást"? "

Egy apro teny, ami segithet a rejtely megoldasaban:
akademia.blog.emasa.hu/2009/06/11/tulel-e-a-pester-lloyd/
"2004-ben Demszky Gábor nyilatkozott így a lapról: „A Pester Lloyd fontos Budapest számára. Jelentősége pedig még inkább nőni fog az európai Magyarországon”."

bz249 2009.08.13. 12:15:23

@Doomhammer: pedig a németeknél is magas a bevándorlók aránya, állítólag.

Mondjuk én is láttam már a büszke germán harcost, Musztafa Obibu honvédet a szép szürke Bundeswehr kimenőben a villamoson.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 12:16:52

@bz249:
"pedig a németeknél is magas a bevándorlók aránya, állítólag."

A maga tablazata szerint nem jonnek.
Germany, Net migration: 1000.

bz249 2009.08.13. 12:20:53

@Doomhammer: elvileg valami 2.500.000 török él dajcsban. Mondjuk ők is ugyanúgy leszálló pályán vannak.

A Net migration rovat meg szépen lassan csökkeni fog mindenfele, mert mindenféle intézkedéseket hoznak.

megjegyzés: aki látott már német autópályát/vasútállomást vagy várost egyáltalán az nem feltétlen lelkesedik a népességnövekedésért

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 12:35:28

@bz249:
"elvileg valami 2.500.000 török él dajcsban. Mondjuk ők is ugyanúgy leszálló pályán vannak."

Ez a lenyeg. Azert nezegettem a szuletesek-halalok es a net migration kapcsolatat es ezert allitottam fel az elmeletemet a ketto kapcsolatarol.

Tegyuk fel, hogy foleg fiatalok vandorolnak be es nekik sokszor helyben szuletik gyerekuk. Szemben a korabbi bevandorlokkal, akik "nyugati" eletstilust elnek, keves gyerekkel. Hogy hangzik?

"megjegyzés: aki látott már német autópályát/vasútállomást vagy várost egyáltalán az nem feltétlen lelkesedik a népességnövekedésért"

A tomegundort Londonban ereztem igazan. Az elkepeszto, mennyi ember tud osszejonni, ha akar ket fedot osszeutnek.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.13. 12:35:56

@bz249: "aki látott már német autópályát/vasútállomást vagy várost egyáltalán az nem feltétlen lelkesedik a népességnövekedésért"

Mire gondol?

bz249 2009.08.13. 12:42:57

@gloire: nincs hely az országban. A közlekedési hírekben egy átlagos napon tartományonként minimum 10 3-15km hosszú dugó alakul ki, a mindenhonnan távoleső Münster vasútállomásáról négy percenként indul egy minimum félig töltött vonat 0-24 óráig, szombaton lépni nem lehet a belvárosban... ilyenek.

@Doomhammer: lehet benne igazság, mert valami olyasmit olvastam, hogy a második-harmadik generációs bevándorlók alig-alig termékenyebbek a őslakosoknál.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 12:50:47

@bz249:
"nincs hely az országban. A közlekedési hírekben egy átlagos napon tartományonként minimum 10 3-15km hosszú dugó alakul ki, "

Ennek van egy masik oka, az elovarosodas. Nyugat-Europaban 1960 ota zajlik. A zoldben lakas eredmenye az, hogy sokkal tobb energia kell a kozlekedesre, plusz a mindenfele, ami ezzel jar. Peldaul a varosi bunozes.

bz249 2009.08.13. 13:02:23

@Doomhammer: persze, de ettől függetlenül Németország, Hollandia, Belgium és Anglia rendkívül nagy népsűrűségű országok, nem túl messze attól a ponttól, ahol a népességnövekedés már csak életminőség-romlással képzelhető el.

bz249 2009.08.13. 13:03:00

@bz249: bocs szerintem nem túl messze attól a ponttól.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.13. 13:07:18

@bz249: Ja, hát vannak azért szellősebb helyek is arra felé. A sztrádák néha tényleg túlterheltek. Persze Münster már elég nyugaton van, ott már lehet, hogy tényleg holland szintű a népsűrűség.

tewton 2009.08.13. 13:08:09

@Doomhammer:
Oh, a Pester Lloyd.
Az európaiértelembenvett polgárság utolsó bástyája. Egy kis darab 19. század. Hogyan érezze jól magát ezentúl egy oldschool európai itt, K-Euban, ha már németül se olvashat a bennszülöttekről? Angolul olvasni proli. Németül olvasni polgári. Flow my tears, flow.

bz249 2009.08.13. 13:09:09

@gloire: itt szerencsére pont nem, ez egy élhető város számomra kb. ideális mérettel. A csajok viszont csúnyábbak mint Baden-Würtenbergben :(

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.13. 13:15:46

@bz249: Haha, hát akkor nincs mit tenni, körül kell néznie a török csajok között. Tudja, a törökök amúgy is csípik a magyarokat . )

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 13:18:14

@gloire:
"Ja, hát vannak azért szellősebb helyek is arra felé. "

Peldaul Kelet-Nemetorszag, ahol ujra megjelent a farkas.

www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,467205,00.html

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 13:45:26

Kikben lehet remenykedni? Lengyelorszag, Csehorszag, Torokorszag.

Magyarorszag ne is remenykedjen abban, hogy rovid idon belul ujra novekedes lesz.

www.forbes.com/feeds/afx/2009/08/13/afx6774335.html
" They said those with fewer budget and structural problems like Poland and the Czech Republic would stand out over others needing deeper reforms and more adjustment after riding credit-fuelled booms to high growth earlier this decade.

The latter of those include Hungary, Romania, Bulgaria, and the Baltic states -- where Lithuania and Latvia are expected to see their economies shrink by as much as a fifth this year.

'The Hungarian and Romanian data underline the depth of the recessions they are going through. In both of those countries, it would be too soon to talk about a return to growth,' said David Oxley, emerging Europe economist at Capital Economics.

'The ones to be more optimistic about are Poland, the Czech Republic and Turkey.' "

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.13. 15:25:39

@Doomhammer: "The latter of those include Hungary, Romania, Bulgaria, and the Baltic states -- where Lithuania and Latvia are expected to see their economies shrink by as much as a fifth this year."

A fifth, az jól hangzik.

eN 2009.08.13. 15:25:56

Energiakrízis Nagy-Britanniában. Ki a felelős? Az Economist elemez:
www.economist.com/opinion/displaystory.cfm?story_id=14167834

"In terms of energy policy, this is almost criminal—as bad as any other planning failure in New Labour’s 12-year reign (though the opposition Tories are hardly brimming with ideas)."

Egyszóval az ellenzéknek nincs programja. Továbbá, Európa egy fospumpa mert nem liberalizált, így a britek nem tudnak gázt beszerezni a szabadpiacról: "Most obviously, the rest of Europe (wrongly) failed to liberalise wholeheartedly too. The market is thus a highly imperfect one: Britain was unable to buy gas at any price in 2004 and 2005, for example."

Hosszabb távon import ugyan lenne, de csak egyetln forrásból: "There will be a shortfall—perhaps of as much as 20GW—which, if nothing radical is done, will have to be met from imported gas. A large chunk of it may come from Vladimir Putin’s deeply unreliable and corrupt Russia."

Sajnos Putyin is egy fospumpa. Nincs más megoldás, csak az elsötétítés, amit már kipróbáltak a kilencvenes években Dél-Afrikában. Ki sem fogják találni mi történt: magasba szökött a betörések száma mert áram nélkül maradtak a riasztók és elektromos kerítések: "One side-effect of the rolling blackouts that afflicted Cape Town and Johannesburg was that they disabled the electric fences, spotlights and alarms that adorn richer people’s houses, making them easy pickings for thieves."

www.economist.com/world/britain/displaystory.cfm?story_id=14177328

bz249 2009.08.13. 15:45:21

@eN: így jár az aki állandóan csak bezárja az atomerőműveit és nem gondoskodik a pótlásukról... hehehe.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 16:12:19

@bz249:
Keszitik fel a lakossagot az uj atomeromuvek epitesere, azert az ijesztgetes.

Ugyanazok a trukkok mindenhol.
business.timesonline.co.uk/tol/business/industry_sectors/utilities/article3261571.ece

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 16:14:32

Egyebkent az Economist cikkenek a cime ennek a mostanaban megjelent, rendkivul nepszeru konyvnek a cimere utal.
www.amazon.co.uk/When-Lights-Went-Out-Seventies/dp/057122136X
When the Lights Went Out: Britain in the Seventies

A lampak akkor valoban kihunytak, mert a sztrajkok megbenitottak az eromuveket. Aztan jott Thatcher.

bz249 2009.08.13. 16:21:10

@Doomhammer: mogyi is lesz rá? Alapértelmezésben a németeknek is puhulóban van az álláspontjuk, igaz itt csak az üzemidő-hosszabítást propagálják.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 16:30:30

@bz249:
"mogyi is lesz rá?"

Sajat maguktol veszik, csak akarat kerdese.

Egyebkent ugyanez az erdekesseg a koltsegvetesi hiannyal. 10% az iden a koltsegvetes hianya, borzaszto szam. Csakhogy a megugro lakossagi megtakaritasok meg ennel is nagyobbak. A valsag fenyegetesenek hatasara az emberek megtakaritasba kezdtek meg a nyaralas elhalasztasa aran is, a penzt betettek a bankba, a bankokkal idilli viszonyt apolo kormany pedig kivette onnan (ezt nem lehet megcsinalni, ha kulfoldi kezben van a bankrendszer). Lenyegeben oriasi extra adot vetettek ki, de most mindenki boldog. Az embereknek bankbetete van, a kormanynak penze.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 16:32:08

@bz249:
Ja, es ha mar a trukkok. Elkeszult az uj energiapolitika, ami nagyon zold es fenntarthato. Szeleromuvek, naperomuvek, ami kell.

Alapos olvasas kell hozza, hogy az ember eszrevegye, hogy a tervezett uj kapacitasnak csak a toredeke "zoldenergia". A maradek nuklearis.

eN 2009.08.13. 16:40:28

@Doomhammer: igen, az egyik economist cikk is említi futólag, hogy a zöldenergia csak köztes megoldás, amíg elkészülnek az atomerőművek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 16:45:12

@eN:
A valosag az, hogy ezek fedoprojektek, hogy eladhassak a koncepciot. Nem kerdes, hogy Nagy-Britanniat nem lehet "zoldenergiaval" taplalni. Ezeknek a szelfarmoknak csupan helyi jelentosege van es arra szolgalnak, hogy a politikusok rajuk mutogassanak, mikozben epitik az atomeromuveket.

bz249 2009.08.13. 16:48:58

@Doomhammer: menet közben lerohanták a csigaevőket? Én úgy tudtam EPR-t akarnak építeni, az meg francia-német játék.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 16:51:26

@bz249:
Az egyik legnagyobb brit energiaszolgaltato az EDF. Peldaul en is nekik fizetem a villanyszamlat. Gondolta volna?

bz249 2009.08.13. 16:59:44

@Doomhammer: akkor Hastings újratöltve a forgatókönyv? És a franciák ócsóért építenek új erőművet a gyarmatukon? :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 17:02:33

@bz249:
"És a franciák ócsóért építenek új erőművet a gyarmatukon? :) "

Mar felteve, ha kifizetik annak a teruletnek az arat, ahova epithetik. Mert ugy adodott, hogy az alkalmas teruletek mind a brit allami energiamonopolium kezeben vannak. :-)

Bonyolult jatekok ezek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 18:10:14

Tortenelmi pillanat: liberalis lett a Jobbik.

barikad.hu/node/34293
"Rémisztő, milyen gyorsasággal feledkezik el a magyar politikai, és értelmiségi elit szinte teljes egésze a '89-es elcseszett rendszerváltoztatgatás talán egyetlen valóban használható vívmányáról, a szólás-és gyülekezési szabadságról. Persze csak és kizárólag akkor, ha "politikailag inkorrekt", "szélsőséges" véleményekről, vagy rendezvényekről van szó. Nácinak lenni, Rudolf Hess tisztelőjének lenni 2009-ben, magyar földön hülyeség. Csak, hogy akárhogy is forgatom az Alkotmányt, vagy a Btk-t, sehol sem találom benne hogy "a Magyar Köztársaság területén hülyének lenni tilos!". Egyszerűen nincs benne. Márpedig az elmúlt két évtizedben kritikátlanul agyondicsőitett modern liberális demokrácia egyik sarkköve az, hogy amit a törvény nem tilt, azt szabad. Ennyire pofon egyszerű ez, nincs itt helye semmiféle jogi csűrés-csavarásnak, meddő moralizálásnak, historizáló okoskodásnak."

Most ezt nem ertem. Jo a liberalis demokracia vagy nem jo a liberalis demokracia? Ha nacik tunteteset kell megengedni, akkor jo, ha meg a paradet, akkor meg nem?

tewton 2009.08.13. 18:17:58

@Doomhammer:
"Tortenelmi pillanat: liberalis lett a Jobbik."
just for the record, a nepszabadsag is pont igy latja.
"Minden hatodik Jobbik-hívő liberálisnak vallja magát"

nol.hu/belfold/20090813-a_fidesz-tabor_a_jobbik_tartaleka

btw, én még nem láttam olyat, hogy MSZP- vagy SZDSZ-hívő, főcímben. Ez arra utal, hogy a jobbik hülyevallásos? :(

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.13. 18:24:29

@tewton:
Es mi van a masik 5/6-dal, akik viszont nemliberalisnak? Azok mit szolnak, hogy a Jobbik a libsikkel ert egyet?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.14. 00:53:21

Hirtelen nagyszámú ellendrukkert, mondhatni, egy új közönséget hódított meg magának Bächer Iván, "Séta" című írásával:

www.bombagyar.hu/index.php?post=2471
www.hunhir.hu/index.php?pid=hirek&id=21948
barikad.hu/node/34317

elfelejtette 2009.08.14. 01:06:24

@gloire: Ezt tenyleg Bacher Ivan irta? Meglepo. Vagy a Jobbiktol remelik azt, hogy a Fideszt gyengiti (na es? attol meg nem lesz jobb az MSZP-nek), vagy tenyleg valami visszavonhatatlanul megvaltozott.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.14. 01:49:07

@elfelejtette: Volt már itt, én szerintem eredeti, de ki tudja?
Ez a szöveg túl szofisztikált lett,
és az eredeti célközönség már nem érti,
a jobbikosok félre értik, így végül is
a visszavonhatatlan változást erősíti,
szándéka ellenére . )

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.14. 08:09:30

Árpit újabban nem olvasok, de az Indexes beharangozója izgi:
W: Non sequitur
"A Fidesz jobban kormányzott, igaz. De kormányzott jobban az MSZP is, és mégis mit műveltek!"

Gyengus. ;)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.14. 08:26:52

Megjelent egy új, pofás hívószó, a "rendszerváltás-tagadás". A szerzők le sem tagadhatnák, hogy a fiatal politológusgeneráció növendékei.
nol.hu/velemeny/20090813-rendszervaltas_rukvercben
"A rendszerváltással kapcsolatos szkepticizmus, a - mondjuk így - "rendszerváltás-tagadás" nem új keletű jelenség, de új az a helyzet, hogy a tagadás a társadalom széles köreiben politikai cselekvésként, proteszt választói magatartásként nyilvánul meg, erősítve az elitekkel szembeni kérlelhetetlen gyűlöletet és elutasítást. Más szóval egy antipluralista és politikaellenes politikát, mely saját létére úgy tekint, mint kegyelmi állapotra, kormányzására mint az egyetlen természetes állapotra, politikájára pedig mint az emberek nyilvánvaló érdekének egyetlen lehetséges értelmezésére. Ez a fajta populista mentalitás a radikális Jobbikra ("Magyarország a magyaroké"), valamint a jobboldali spektrumot a szélsőségesektől a középig lefedni kívánó Fideszre egyaránt jellemző. A másik oldalon a saját identitását egyértelműen a rendszerváltásból levezető két párt, a megkopott súlyú, a túléléséért küzdő SZDSZ és MDF áll. Az MSZP-t, noha önmagát deklaráltan az is a rendszerváltásból eredezteti és az állampárti múlt elutasításaként értelmezi, politikai versenytársai igyekeznek kizárni ebből a körből."

Ismételjük át:
Jobbik: rendszerváltás-tagadó párt
Fidesz: rendszerváltás-tagadó párt
MSZP: rendszerváltó párt
SZDSZ: rendszerváltó párt
MDF: rendszerváltó párt

Muhahahahahaha!

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 09:41:23

@elfelejtette: Lehet, hogy ő írta, csak már a Szabad Népnek sok volt, nem akarták lehozni.
Szegény Bächernek 8 év kellett, hogy rájöjjön, hogy imádott elvtársai mindent elbaltáztak.
Lám, most meg már a Dunába lövetésről vizionál (mint rendesen).

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.14. 09:42:17

na, kezdődik! lesz kétszázezres cigány tüntetés, lesz robbantás, lesz szükségállapot.

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 09:43:14

@elGabor: Sőt, a Fidesz egyenesen a Kádár-rendszert szetené visszahozni, bizony.
De a hős rendszerváltó maszop ezt nem hagyja, végülis valakinek fel kell építenie a kapitalizmust is.

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 09:44:41

@Grift: lesz még néhány meglepetés-nyuszi a bolsevik cilinderben.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.14. 09:48:11

@Tehetetlen Dodó:
ami nem jött össze azon az október 23.-án, mikor nem a fidesz nagygyűlésre, hanem a zsinagógára nyomták rá a tömeget, csak meglátták a síp u.-ban a gyanúsan a rendőrökkel keveredő maszkos figurákat, szóval erre a tervre előbb utóbb sort kerítenek. lesz robbantás, lesz zsinagóga gyújtás.

bz249 2009.08.14. 09:54:18

@Tehetetlen Dodó: emlékszik 1989-ben Orbán, hogy marasztalta a szovjet csapatokat? Ravaszul konspirálva feszültséget akart szítani, hogy aztán megint a szovjeteknek kelljen rendet tenni.

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 10:05:08

@bz249: Ezek után nem is kétséges, hogy OV egy bolsevik ügynök.
De hálistennek itt a maszop, aki megakadályozta a kommunista restaurációs machinációkat és elvezet bennünket a demokráciába. (Majd egyszer, mert minden nem megy azonnal. Most átmenetileg néhány ciklusra rendőrállamot csináltak, hogy a nép ne essen időnap előtt felesleges eufóriába).

bz249 2009.08.14. 10:13:26

@Tehetetlen Dodó: a sündőrállamra is a kommunista restauráció ellen van szükség. Mert a hüjemagyarok a Köztársaságot fenyegetik!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:18:59

@elGabor:
Generacio2020:
www.generacio2020.hu/
Tamogatja: Tancsics Alapitvany, Demos.
Aztan van szakpolitikai muhelyuk:
www.thinktank.hu/
Es jo viszonyt apolnak egy fuggetlen, szuveren ertelmisegi ujsaggal is:
www.phe.hu/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=28&Itemid=61
Kiadja: Politológus Hallgatók Országos Egyesülete

Közreműködik: Politológiai Párbeszéd Társasága

A kampanyban valoszinuleg bevetik oket nehany fuggetlen elemzes erejeig.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:23:58

Ime a jovo nemzedek. Szakertok, szuverenek, targyilagosak.

www.generacio2020.hu/data/fajl/upload/lavina.doc
"Gazda Péter (Nyíregyháza, 1985) a budapesti McDaniel College politológia szakán 2008-ban végzett, jelenleg a Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam-és jogtudományi Karának jogász hallgatója. Angolul felsőfokon beszél, német nyelvből is vannak ismeretei.


György Alexandra (Budapest, 1987) a Corvinus Egyetem Társadalomtudományi Karának hallgatója. Fő érdeklődési területe az európai biztonságpolitika. 2008 őszén gyakornokként dolgozott a Külügyminisztérium Biztonságpolitikai és Non-proliferációs Főosztályán. Angol és olasz nyelven beszél.

Kenéz Anikó (Orosháza, 1985) az ELTE ÁJK politológia szakos hallgatója. Fő érdeklődési területe az esélyegyenlőségi politika, valamint a spanyol politikai rendszer. Részt vett az MSZP Országgyűlési Képviselőcsoportjának gyakornoki programjában, majd 2008-ban több hónapig a Party of European Socialists (PES)-nél dolgozott. 2008 áprilisától a Generáció 2020 munkatársa. Angolul felsőfokon, németül és spanyolul középfokon beszél.

Szieben Kata (Budapest, 1985) 2008-ban végzett az Általános Vállalkozási Főiskola Nemzetközi Kapcsolatok szakán, Európai Integrációs szakirányon. Szakdolgozatát az Európai Unió és a föderalizmus politikai rendszerének összehasonlításából írta. Gyakornokként dolgozott a Magyar Szocialista Párt Országgyűlési Képviselőcsoportjának gyakornoki programjában, 2008 tavaszán az MSZP európai parlamenti delegációjának munkáját segítette. 2008 óta vesz részt a Generáció 2020 által készített elemzések elkészítésében. Elsődleges kutatási területe az Európai Unió integrációs elméletei, az alkotmányozási folyamat és a Lisszaboni Szerződés.

Vécsi Anikó (Sátoraljaújhely,1984) a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának végzős hallgatója. Fő érdeklődési területe az Európai Unió szomszédsági politikája, valamint Oroszország külpolitikája. A 2008/9-es tanév első felét ösztöndíjasként a brüsszeli ICHEC Management School-ban töltötte. 2008 nyarán az MSZP európai parlamenti delegációjának munkáját segítette. 2009 februárja óta a Generáció 2020 munkatársa. Angol és francia nyelven felsőfokon beszél.


Tulcsik Borbála (Budapest, 1978) a Budapesti Gazdasági Főiskolán szerzett kereskedelmi közgazdász képesítést. 2005-2007 között marketing területen dolgozott. 2008-ban Londonban szerzett felsőfokú nyelvvizsgát. "

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 10:27:56

@Doomhammer: Sajnos, költözés-ügyben a régi vicc érvényes, az öreg Kohn bácsival...

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 10:29:55

@Doomhammer: Mi ebben a csodálatos?
Mint tudjuk, a szakértelem baloldali monopólium.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:31:10

@Tehetetlen Dodó:
Melyik Kohnos viccre gondol? Arra, amelyiknek az a poenja, hogy ebbol a 10% haszonbol szepen megelek?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:32:09

@elGabor:
Vegre valaki kimondta! A szavak megvalasztasa a legfontosabb!

"A szavak adnak nevet a világunknak, ezek gondos kiválasztása vagy elvetése tehát mindannyiunk közös érdeke és felelőssége."

Ha mar megvannak a felelosen kivalasztott szavak, akkor mar nem lehet baj.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:37:43

Szervezodnek a telepulesi orsegek, egyelore ingyen. De ki hajlando ingyen dolgozni? Szerencsere megvan az otlet, honnan jon majd a penz.

nol.hu/lap/mozaik/20090814-romak_elfogtak_egy_sotet_terepjarot

"Kérni fogják a kisebbségi vezetőket - folytatta Lakatos -, hogy erre nyomatékosan hívják fel a településükön járőröző romák figyelmét. Egyébként most szervezik, hogy minden településen legyenek települési őrök, akik egyelőre társadalmi munkában végeznék a feladatot, de szeretnék, ha a Lépj egyet előre elnevezésű programban ez jövedelemhez is juttatná az érintetteket."

Lepj egyet elore:
internet.afsz.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=AK_lepj_egyet_elore
" Magyarország versenyképessége növelésének egyik meghatározó eleme, hogy a gazdaság rendelkezésére áll-e megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő. A magyar lakosság szakmai képzettségi színvonala elmarad az EU átlagtól.

A kormány a 100 lépés program keretében az élethosszig tartó tanulás, illetve a felnőttképzés korszerűsítésével kapcsolatos feladatok sorába emelte a képzettségi színvonal emelésével összefüggő teendőket. Az Európai Unió támogatásával „Lépj egyet előre” címmel hirdetett projektet a munkavállalók szakmai ismereteinek bővítésére, képzettségi színvonalának növelésére. A „Lépj egyet előre” program célja a magyar felnőtt lakosság képzettségi színvonalának növelése érdekében olyan képzések indítása, amelynek során a korábbi képzettségi, tudásszintjüktől egy szinttel magasabb szintre kerülnek.

A képzés a résztevők számára ingyenes, vagyis a képzésbe bekapcsolódó felnőttek a képzési költségek, plusz egy havi minimálbér mértékéig támogatást kapnak. "

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 10:50:28

@Doomhammer: Nem, az elköltözéssel kapcsolatban:
A vészkorszak eljövetelével Kohn bácsi ki akar vándorolni és kivándorló útlevélért folyamodik. Kérdezi a tisztviselő, hogy melyik országba akar menni? Az öreg tanácstalan, erre a tisztviselő ad neki egy glóbuszt, hogy keressen magának megfelelő helyet.
Kohn bácsi tanácstalanul forgatja a földgömböt, aztán megkérdezi: Tessék mondani, nincs véletlenül egy másik glóbusz?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:50:55

képeznék a fekete párducokat? LOL

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 10:55:44

@Grift: így lesz a füsti fecskéből fekete párduc.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 10:57:31

@Tehetetlen Dodó:
"Tessék mondani, nincs véletlenül egy másik glóbusz? "

Oh. Ezen mar huzakodtunk egy parszor a tettestarsakkal.

A helyzet az, hogy nekem tetszik a hely zajossaga es az, hogy idonkent beesnek ismeretlenek az ajton. Masoknak a remetelak tetszene jobban. Igazi urbanus-nepies ellentet feszul itten. ;-)

Meg aztan gondolja meg, nincs abban valami vegtelenul szorakoztato, hogy a Reakcio olvasoi ezt a posztot latjak allandoan a kommentlista elen (peldaul):
reakcio.blog.hu/2006/12/01/legyel_te_is_molvan

Tehetetlen Dodó 2009.08.14. 11:00:25

Ez a Molvánia jó ötlet.
(Nekem a pirézek túlságosan déltengeriek).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:02:53

@Tehetetlen Dodó:
Konyvet olvasta?
www.amazon.co.uk/Molvania-Untouched-Modern-Dentistry-Jetlag/dp/1843542323
A katyu, ahol a pa'pamobil a tengelyet torte a pa'pa molvaniai latogatasakor azota szent hely.

bz249 2009.08.14. 11:08:11

@Doomhammer: ez már a Szerelő hangulatkampányának része? Van még/elképzelhető nálunk is lepukkantabb hely? Doom kezdem azt, hinni, hogy átállt az Erő Vörös Oldalára. :D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:12:36

@bz249:
Ugyan mar, lazitson egy kis fokhagymapalinkaval, mire ez az allando politizalas?

Habar az utikonyv szerint ha megkinalnak fokhagymapalinkaval, azt semmilyen korulmenyek kozott ne idd meg.

bz249 2009.08.14. 11:17:23

@Doomhammer: nem olyan vicces ez ám :)

Jártam én már olyan helyen, ahol a vegyesbolttal és terménytárolóval kombinált italmérésben csak kettő darab kétes tisztaságú pohár volt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:20:46

@bz249:
En pedig ittam olyan italboltban, ahol kannakbol csak a helyi termesu bort kinaltak.

Jo volt, csak sajnos eltettunk belole es kijozanodas utan, masnap reggel is megkostoltuk.

A fokhagymapalinka magas alkoholtartalma semlegesiti a karos mikroorganizmusokat, igy a pohar tisztasaga mellekes.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.14. 11:21:13

@elGabor: jó ez a pártjellemzés. Csak szegény politológus hallgatók odabiggyesztették a végére az uralkodó paradigma - hú, de utálatos szó :( - dogmáját: "A rendszerváltás mint közösségi jelenség természetesen konstrukció."
Akkor persze az ő leírásuk is az. Kérem így nem lehet nekimenni a kampánynak, a fideszt világosan a Sötét Oldalra kell állítani! Ahogyan a TGM interjú végén tették okosan a németek, és ez a szakértői cikk is: "az osztrák FPÖ és a BZÖ, a német Linke, az olasz Lega Nord és a Berlusconi-jelenség, a francia Front National, a belga Vlaams Blok, a holland List Pim Fortuijn, a norvég Progresszív Párt, a dán Néppárt vagy éppen a svájci SVP" mellé rakja.

Az külön tréfás, hogy az eredetileg jobbos kritikát, miszerint a ballib antipolitikai politika, átvették, és a jobberek ellen használják.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.14. 11:21:26

Egy kiváló interjú a VÉSZ (Vállalkozók Érdekvédelmi Szövetsége) elnökével:
index.hu/gazdasag/magyar/2009/08/14/a_gatlastalan_cinizmus_haboritott_fel/

A kulcsrész:
"Végül azt kérdezték, hogy mivel tudom bizonyítani, hogy a szövetség tud nekik segíteni. Mondtam, hogy bizonyítani nem akarok, a legjobb bizonyíték nekik az lehet, ha nem lépnek be, és próbálnak önerőből boldogulni. Azóta úgy játszanak velük, mint macska az egérrel. És ez az egész magyar népnek az óriási leckéje: vagy megtanulja a szolidaritást, vagy belesüllyed az önző szemléletébe, akkor elaprózódik, és azt csinálnak vele, amit akarnak."

Igen, igen. Ez az, amit a legnagyobb szájú "kapitalistáink" (Wé, Kóka és hasonló haverok) soha nem fognak sem elismerni, sem felismerni.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.08.14. 11:22:46

@Doomhammer: Táncsics Alapítvány, DEMOS. Nem néztem utána, de nagyon nem lep meg. ;)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.14. 11:23:10

@Doomhammer: ez a hármas határos poszt is jó lenne, itt sem lesz nagy tömeg.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:23:10

Na! Javasoljanak posztot a koltozesre! Nehogy mar megint en dontsek diktatorikusan!

Nem, mintha nem szeretnek en donteni diktatorikusan, csak rosszul nez ki.

tewton 2009.08.14. 11:23:35

@Doomhammer:
jól rakom össze, hogy azok beszélnek rendszerváltás-tagadásról, akik annakidején kb. négyévesek voltak? Gyakorlatilag zéró élmény és tapasztalat nélkül?

@Tehetetlen Dodó:
le a pirézekkel, éljenek a molvánok! a pirézeket úgyis ki szokták sajátítani a nárcisták.

Nyírmihálydi, a meg nem épült kerti budik, az etnikus roma hepatitis és az értelmi fogyatékos leszázalékoltak faluja. Kapcsol a baloldali sajtó: friss, rácsodálkozós cikk a nol-on.

nol.hu/belfold/20090814-az_ertelmi_fogyatekosok_faluja

Hetekkel ezelőtt keményebb cikk ugyanerről a Heti válaszban. "vascsővel támadtak fotósunkra"

www.hetivalasz.hu/cikk/0907/alrokkantak_faluja

tewton 2009.08.14. 11:25:50

@Doomhammer: molvánia, egyértelműen. Hm?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:27:33

Molvániától keletre, olyan talponálló is akadt valamikor, ahol egyáltalán nem volt pohár, a vendégek apró nylon zacskókba kapták a cefrét . )

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:29:36

@tewton:
"jól rakom össze, hogy azok beszélnek rendszerváltás-tagadásról, akik annakidején kb. négyévesek voltak? Gyakorlatilag zéró élmény és tapasztalat nélkül?"

Annal jobb a tortenelmi ralatasuk. Tudja, egy tortenelmi figurat nem szokas addig megitelni, amig a tetteiben erintett osszes ember es sajat maga is meg nem hal.

Nezze csak, nem logikus a kovetkeztetesuk? Ha a Fidesz ellenzekieskedik, a kormany pedig a rendszervaltas orokose, akkor a Fidesz a rendszervaltast tagadja. Ezt a patternt aztan tovabb lehet vinni barmire (elso otletem: kormany polgari, Fidesz polgarsagtagado).

"A Fidesz az MSZP ellen felépített "delegitimációs beszédkeret" mindenre kiterjedő használatát tűzte ki célul. Ez a keret befogta a magyar politikai rendszer és egyben a Fidesz létének alapját képező rendszerváltást is. Ahogy a Fidesz felkarolja a rendszerváltást, a kriminalitással összekapcsoló népi szkepticizmust és politikaellenességet, azzal utat nyit a plurális elemektől letisztított, univerzális hatalmi politikának. Emellett legitimálja és a közbeszéd természetes elemévé teszi a "mindent tagadás" rendszerellenes, radikális retorikáját."

Fiuk-lanyok nem sok Erteket Adtak Hozza, ez elegge elcsepelt.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.08.14. 11:38:59

@tölgy: Túl bonyi egy ilyen fake. Miért pont az ő nevében? Ki írta meg, kivel iratták volna meg? Miért egy nol-os blogger adta közre elsőként? És túl élményszerű, ahogy végig megy a Király utcán, olyan dolgokat hoz elő, amik inkább csak egy szűk réteg sérelmei, nem országos ügyek stb.

Molvániához azthiszem mindannyiunkat sok közös élmény fűz, megfelelő terep.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.08.14. 11:44:16

@gloire: ha még nem ittak kölnit, sem műszerszeszt, akkor semmit sem láttak még.
www.youtube.com/watch?v=WZ88oTITMoM&feature=fvw

Téglagyári Megálló 2009.08.14. 18:58:54

@tölgy:

Meglep, hogy maga ilyesmiket hallgat. Azt hittem, magának Glenn Gould már balos elhajló.

Téglagyári Megálló 2009.08.15. 20:59:48

No, ez volt a nagy (anti)fasizmus máma:

index.hu/belfold/2009/08/15/negyszazan_voltak_a_budapesti_antifasiszta_rendezvenyen/

A "Tőke és fasizmus jegyesek" transzparenst szívesen lefényképeztem volna!

tevevanegypupu 2009.08.17. 15:52:21

nol.hu/belfold/partcsira_lehet_az_elegedetlen_liberalisok_egyesulete_

Hat ez nem igaz, ilyen nincs. Magyar Balint uj partot alapitana..a kozmegegyezes, tisztesseg, a becsulet es a blablabla neveben.

tevevanegypupu 2009.08.17. 17:52:25

@tevevanegypupu:
Kuncze is koztuk van, hat ez hihetetlen..Elkepeszto, hogy egyaltalan megfordulhat a fejukben ezeknek az embereknek, hogy nem kusznak el a szonyeg alatt lapitva, hanem uj partot alapitanak es azokkal a szavakkal vezetik be amit Magyar ki mert mondani. Az szdsz evtizednyi szereplese utan..Ki tamogatja oket es miert?

Tehetetlen Dodó 2009.08.17. 18:58:23

@tevevanegypupu: Hahaha!
Nagyonmagyar és a Piarista Bolsevik!
Nagy csapat lesz!
(Jelszavaik is találóak: tisztesség! becsület! Ami a közmegegyezést illeti, az stimmel: a társadalom elég világosan deklarálta a közmegegyezést júniusban: kövessék Horn Gábor tavalyi helyszíni útmutatását).

tevevanegypupu 2009.08.17. 20:38:32

@Tehetetlen Dodó:
olvastam a cikkhez a hozzaszolasokat a Nepszabadsagban, hat nem lesz felhotlen az ujjaalakulas orome az fix.(:
süti beállítások módosítása