Tényleg tele vagyunk no-go zónákkal!
2017. március 08. írta: Redakció

Tényleg tele vagyunk no-go zónákkal!

no_go2.jpg

Sayfo Omar írása

 

Pont egy éve volt, hogy írtam a Mandineren egy publicisztikát, melyben azt állítottam, hogy Európában nincsenek no-go zónák. Ma már nem tennék ilyen kijelentést.

Az egy évvel korábbi publicisztika az akkor rendelkezésre álló szakirodalom és személyes tapasztalatok nyomán született. Kiindulási pontnak vettem azt is, hogy az érintett országok hatóságainak és rendőrségeinek nyilvános tanulmányai sehol nem beszéltek „no-go zónákról". A nyugati közvélemény 80 százalékához hasonlóan pedig – hiszen ott általában ilyen magas a rendőrségbe vetett állampolgári bizalom, szemben a kelet-európai 60 százalékkal – magam is azt feltételeztem, hogy hinni lehet a kinti hatóságoknak és szakértőiknek.

Aztán a hazai sajtó szembesített azzal, hogy a hitelesnek hitt források valójában a „píszí” nevű nyugati államvallás nevében vezetik félre a közvéleményt. Ezen a téren elmúlt év során sem történt sok változás: azóta is mindössze csak egy francia rendőrszakszervezet mert no-go zónákról beszélni. Megtévesztő módon ők is csak 2016 októberében, mikor a kormánnyal az elkövetkező évi költségvetésének kibővítéséért vívtak médiaháborút.

Egy éve még nem gondoltam, hogy a „no-go zónák ügye érzékeny belpolitikai kérdéssé válik hazánkban. Ezért a cikk írásakor kizárólag a szakmai definíció lebegett szemem előtt, mely szerint „no-go zónának az olyan területeket nevezzük:

1. ahol a hatóságok lemondtak a törvények érvényesítéséről;

2. ahol a lakók – vagy szervezett paramilitáris csoportok  alternatív igazságszolgáltatást működtetnek, mely felülírja az állam törvényeit;

3. ahova a többségi társadalom tagjai etnikai/vallási alapon nem léphetnek be, ha pedig mégis megteszik, testi épségük komoly veszélyben forog, hiszen semmilyen hatósági segítségre nem számíthatnak.

Bevallom, hogy a fenti definíciók mellett még ma is hajlamos lennék azt gondolni, hogy Nyugat-Európa az elmúlt egy évben sem vált Latin-Amerikává vagy Dél-Afrikává. Megannyi biztonsági és társadalmi probléma ellenére Molenbeek, Luton, Neukölln vagy Rosengard továbbra sem mérhető Caracas bádogvárosaihoz, Johannesburg zimbabwei migránsok által lakott negyedeihez, Detroit-külsőhöz, vagy éppen az egykor IRA által uralt polgárháborús észak-írországi területekhez, melyek kapcsán egyébként a „no-go zóna” elnevezés eredetileg megszületett.

Azóta azonban az elnevezéshez társított köznyelvi jelentés alapvető transzformáción ment át, mely eredményeként no-go zóna alatt ma azokat a városrészeket értjük:

1. ahol a hatóságok az általánostól eltérő gyakorlatot alkalmaznak intézkedéseik során;

2. ahol az átlagosnál sötétebb a lakók bőrszíne és/vagy eltérő társadalmi kultúrát képviselnek;

3, ahol volt már precedens arra, hogy egy maréknyi muszlim „sharia őrjárat” címen járókelőket zaklasson; (Még akkor is, ha utána letartóztatták őket.)

4, ahol a többségi társadalom egy részének objektív vagy szubjektív okokból rossz a biztonságérzete, ezért inkább elkerüli;

5, amit a bevándorlás-ellenes csoportok és orgánumaik, vagy egyes szenzációhajhász tudósítások no-go zónának neveznek.

A no-go zóna elnevezéshez társított köznyelvi jelentés mára nem csak nálunk, de Nyugaton is változni látszik. Legutóbb például első félhivatalos személyként a svéd rohammentők szakszervezeti vezetője használta ezt a kifejezést egy interjúban.

A fenti, megváltozott definíciók nyomán tehát be kell látni: Nyugat-Európában igenis vannak no-go zónák.

Ami számukat illeti, a kvótareferendumot megelőző kampányból már tudjuk, hogy a kontinens miénknél szerencsétlenebb történelmi fejlődésű felében 900 no-go zóna van. Halkan azonban érdemes megjegyezni: nagy szerencsénk, hogy a nyugati politikusok és a kinti média eddig még nem ütötte le a magas labdánkat.

Pedig ha akarnák, könnyen visszavághatnának azzal, hogy hasonló kritériumok alapján − mínusz „sharia őrjáratok” csak Magyarországon több, mint 1600 városi és falusi szegregátum, magyarán no-go zóna van, Kelet-Közép-Európában pedig ezek száma megközelíti a tízezret.

Szerencsénk, hogy a nyugati kormányok még nem készítettek kelet-európai „no-go zóna” térképet, a kinti média nem lobogtatja a kelet-európai bűnügyi statisztikákat, nem büszkélkednek azzal, hogy hányan „menekülnek tőlünk hozzájuk, és nem cikkeznek napi szinten arról, hogy milyen veszélyek leselkedhetnek hazánkban azokra, akik rossz környékre tévednek a Nagykörúton kívül.

Hogy ezt a szemükön ülő píszí hályog, vagy a józan ítélőképesség miatt nem teszik, azt mindenki döntse el maga.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr7112321295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2017.03.08. 07:20:10

Amikor először kezdtek dobálózni ezzel a no-go zónás hisztivel pár éve, akkor mindjárt eszembe jutottak a sokévtizedes városi legendák a józsefvárosi utcákról, ahová a taxi még nappal sem megy be, hiába hívod vagy amit még a mentő és a rendőr is elkerül.
Ezekben is van picike igazság, akárcsak a nyugat-európai no-go zónákkal kapcsolatos mendemondákban, de az biztos, hogy óriásira vannak nagyítva, hogy befolyásolják a hülyéket.

A digitális korszak legfontosabb hozománya nem az internet meg a többi technológiai újítás lett, legalábbis nem közvetlenül. Hanem a néphülyítés globális mértéke. A propaganda, a megvezetés óriási iparág lett, globális iparág. Oroszok hülyítik az egész világot, kamuhíroldalak vágnak össze Haitin meg Egyiptomban készült évtizedes felvételeket és adják el berlini vagy párizsi kamusztorinak. Az ostoba, főbuta nép meg nyeli és még repetát is kér. Az ilyen hülyeség végterméke Trump, az alt-right bohócok vagy éppen a mi szélkakas Viktorunk, aki harcos jogvédőből illiberális nyunyóka lett, mert most épp így fúj a szél.

Éhes ló 2017.03.08. 07:30:59

Hazudtál omár.
Ez a szomorú helyzet.
Eleg lett vlna csak ennyit írnod.
De helyette tovább maszatolsz.
Menj a kurva anyádba!

maroz 2017.03.08. 07:34:01

@Virág et.: "Az ostoba, főbuta nép"

Ennek a részei vagyunk mi is. Te is, és én is. Hülyék vagyunk, ostobák, főbuták. De gyönyörű valóságmagyarázat, bazdmeg.

A körúton belülinek már Vecsés is nógó, sőt, a külső kerületek bármelyike az. De nem azért, mert hülye és ostoba, és csak neked, mert gondolom te magadat okosnak, hihetetlenül kurvaokosnak tartod: a probléma nem az emberi gondolkodás esszencializálásával magyarázható, hanem a relacionalizálással. A többit úgyis tudod már magadtól is, különben nem lennél okos.

Virág et. 2017.03.08. 08:00:15

@maroz: Na, megjöttünk. Napi körútozás - pipa. Felkészül: napi vincentpara és -sirám.

Nem tudom, mennyire vagy fővárosi, de a Józsefváros az felénk eléggé a körúton van. József krt? Az mond valamit? A belváros egyébként no-go szempontból mindig is problémásabb volt, mint mondjuk Keresztúr vagy más külsőbb kerület. Az ilyen kertvárosiasabb kerületek bűnözés tekintetében csak kullognak a belső kerületekhez képest. Szóval mellé, de azért szép próbálkozás volt.

A hülyeség meg nem irányítószámtól függ. Tele a főváros is hülyékkel, Pesten és Budán is. A világ is tele van velük. És igen, ezek hülyék, főbuták, nem tudom őket másképp értelmezni. Az az ember, aki nem veszi az 5 perc fáradságot, hogy mondjuk a közösségi médián megosztott origo-hír vagy fene tudja milyen más kamuhíroldal hírére rákeressen, hanem azonnal és kérdés nélkül benyalja és terjeszti, az bizony hülye. Nem azért, mert tanulatlan, hanem mert lusta, igénytelen és ostoba. Ezen huszonöt diploma és egy Károly körúti ingatlan sem változtat, diplomától kevésbé idióta még nem lett senki. Lakástulajdontól sem.

Virág et. 2017.03.08. 08:04:36

@maroz: Hmm. Egyébként fődbutát akartam írni, de sikerült kétszer is elgépelnem. Mondjuk az értelmen nem sokat változtat, de így pontos.

Tündér_Lala 2017.03.08. 08:40:24

Tündér_Lala 2017. március 8. 08:18
5 Mindkét no-go zónásodás oka a neolibsi kettősmércét alkalmazó és csak a jogokat elismerő és kötelezettségeket nem számonkérő gyakorlat az oka.

Ha már nekünk van sajátunk, miért kellene importálni is ?

Conchobar 2017.03.08. 09:05:44

@Virág et.: "Oroszok hülyítik az egész világot, kamuhíroldalak vágnak össze Haitin meg Egyiptomban készült évtizedes felvételeket és adják el berlini vagy párizsi kamusztorinak" - És az az ember vajon mennyire hülye, aki az egész no-go témakört orosz titkosszolgálati ármánykodásnak próbálja beállítani. Noha, még a cikkíró is rámutat, hogy Magyarországon is léteznek no-go zónák, olyan területek, ahová rendőr csak többedmagával mer bemenni. Nem holmi liberalizmus folytán próbálnak cigányokat verbuválni a rendőrség soraiba

Bell & Sebastian 2017.03.08. 09:17:19

Nem tanácsos bemenni!

Középiskolásként vagy katonaként pontos listát kaptunk arról, hova nem tanácsos bemenni. Valaha nem kellett kaput, autót zárni, az értékeket szem elől dugdosni a környékünkön, ami a Dankó utcára már nem volt igaz.

Pestre úgy jártunk, mint az állatkertbe, mert egyes tereken szabadon korzóztak a kurvák, akiket menetből lehetett megtekinteni, az egészségügyi kockázatok mellőzésével.

Szóval, nincsen ebben semmi újdonság. Ahol ez társadalmi meghasonulást okoz, ott így is akarják.

Egy nettó kriminális kérdés kezelése a hatóságok dolga, fokozása pedig a politika felelőssége.

Ebben a szürreális jövőben az állam generálja a bűnözést, hogy fel tudja számolni, önmaga létigazolásaként. Vagy úgy hagyja, ha pont nincsen kedve felszámolni önmagát. Ezért pont akkora a bűnözés, amennyit akar.

Saját kezével hamisít statisztikát, Churchill tanácsára.

maroz 2017.03.08. 09:50:49

@Virág et.: Az egesz mellekes, a lenyeg, hogy te okos vagy es ezen kibaszott okossagod folytan azt is mindenkinel jobban tudod, hogy mit kell csinalni es mit nem, es aki nem ert veled egyet az foldbuta, nem pedig egy veled egyet nem erto, akivel esetleg vitatkozni kene, vagy minimum megerteni az allaspontjat. Amit te itt eloadtal az a koruton beluliek (ez egy szimbolum, a foldbutak altalaban nem szoktak erteni, hanem elkezdik magyarazni az utcakat es negyedeket) verostoba antipopulizmusa, es erdemben ez az elitista hulyeseg az, ami reakciokent megszulte az orbani populizmust. Bravo, te vilagesze.

Conchobar 2017.03.08. 09:59:18

@Bell & Sebastian: "Ebben a szürreális jövőben az állam generálja a bűnözést, hogy fel tudja számolni, önmaga létigazolásaként." - Nem számolja az föl, mert ha fölszámolná, akkor végeszakadna a 'perpetuum mobile'-nek. Helyette csak számolgatja. Az emberiességre hivatkozva időrőről-időre ráengedi az időlegesen hűsölő bűnözőket a társadalomra, meg sem próbálja megsemmisíteni a bűnözői réteget. Arra hivatkozik, hogy a sikeres nyomozások száma az, ami képes vidsszaszorítani a bűnözést (mintha ugyan a bűnelkövetők legfőbb foglalatossága lenne a rendőri statisztikák olvasgatása)

Jakab.gipsz 2017.03.08. 10:00:04

A csőd az csőd, esetünkben a no-go zónák létre jötte, nem sorolható a jelentős politikai pártok filozófiai kategóriái közzé, ugyanis egyetlenegy politikai párt sem tűzte ki célul, a gettók, a cigány-telepek és a no-go zónák létrehozását, spontán módon létre jött közösségi terekről kell gondolkodnunk és ezekről van szó.
Ezért nem boldogulunk a megszokott jobb-bal oldali, vagy demokrata-republikánus, értékrendekhez kapcsolódó narratívákkal.
Hanem vegyük észre egy tudomány és pedig a "szociológia tudományának" a kontra produktivitása került napvilágra.
A kialakult realitásoknak megfeleltethető kérdés felvetés pedig a miért kontra produktív a szociológia "tudománya" és így megfogalmazva egy újabb kérdést indukál egy hatástalan "tudományt" miért tekintünk tudománynak.

Önmagát az európai, atlanti, társadalmakat hibáztatni egy spontán módon létre jött de alapjaiba még is csak faji, vallási identitás szerint közösségek megélhetési gondjai miatt, értelmetlen.

Legalább annyira reménytelen és értelmetlen a szociológus tevékenysége a no-go zónák felszámolásába, mint ha Mauglit próbálnánk meg szocializálni, "fehér asztal" mellé ültetni, oda kényszeríteni ahol késsel és villával szoktunk étkezni.
A szociológus pedig csak azt hajtogatja, Mauglinak is joga van a fehér asztal mellett üldögélnie.

Vegyük észre, "mauglik" más kultúra-körbe szocializálódtak és csak a falka vezérekre hallgatnak, a szociológusokról, pedig nem is hallottak.

Itt tartunk most.

Csaba Szikora 2017.03.08. 10:08:38

Javaslom a Tömő utcát Budapesten 01 órakkor,kedves bolgger vagy ki a pics@.

Conchobar 2017.03.08. 10:19:13

@Jakab.gipsz: "egyetlenegy politikai párt sem tűzte ki célul, a gettók, a cigány-telepek és a no-go zónák létrehozását, spontán módon létre jött közösségi terekről kell gondolkodnunk és ezekről van szó" - Így igaz. Noha előrelátható volt, hogy 'similis simili gaudet', létrefognak jönni gettók, a cigány-falvak és a no-go zónák az eltérő kultúrájú emberek beözönlésével, hiszen az eltérű kultúrájú egyének nem fognak keveredni egymással

Conchobar 2017.03.08. 10:21:05

@Conchobar: jav: Noha előrelátható volt, hogy 'similis simili gaudet', létrefognak jönni gettók, a cigány-falvak és a no-go zónák a más kultúrájú emberek beözönlésével, hiszen az eltérű kultúrájú egyének nem fognak keveredni egymással

Robinzon Kurzor 2017.03.08. 10:33:27

Az eetárs önkritikát gyakorolt? Helyes!

Első (?) nógózónás olvasmányélményem. (Ha nem is irodalom, de legalább könyv):

"A Hős utca egyébként mindig is meredek környék volt, valaha a lovas rendőr is csak párosával mert bemenni az utcába."

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.03.08. 10:50:53

jól van homár, helyesen beszél. következtetés: a migrik után kibaszni a cigókat is.

Bell & Sebastian 2017.03.08. 10:54:57

@Jakab.gipsz: Ajvé, a kulturális és szociális vetület (hibás sorrendben összevonva: szocio-kultúra) csak a fele a számba veendő determinánsoknak. A genealógia és konfliktuskezelés szóba sem szokott kerülni, pedig ezek négyen együtt hatnak.

A _szociokulturális animáció_ sem csak vállalati, csapatépítő tréning, hanem alapvető módszere a kompetencia-alapú, kooperatív együttműködésre szoktató, nevelve tanításnak.

Egy kompetitív közegben mindez nem menő, erre mondtam azt, az egyedüli rendszeridegen itt maga a Rendszer.

Bell & Sebastian 2017.03.08. 10:56:30

@Conchobar: Van az tovább is, lsd.: következő mondat.

GNDL 2017.03.08. 11:29:32

„ahol a hatóságok lemondtak a törvények érvényesítéséről”

1062 Budapest, Lendvay utca 28.

GNDL 2017.03.08. 11:30:56

„ahol a hatóságok lemondtak a törvények érvényesítéséről”

1357 Budapest, Kossuth tér 1-3.

Kandeláber 2017.03.08. 12:17:37

A hetven-valahányban készült szocialista road movie, a "Kenguru" egyik jelenetében a főszereplő bemegy a Mátyás téren egy szórakozóhelyre, és kér egy sört.
Még a felét sem issza meg, amikor odamegy hozzá egy cigó, és felszólítja, hogy nagyon gyorsan húzzon el onnan.
Persze csak miután megitta a sört.
No igen, no-go zónák voltak, vannak és lesznek is, és nem pusztán a művelt Nyugaton.

Bryan élete 2017.03.08. 12:56:53

Úgy húsz éve Párizsban városnézés közben az idegenvezető rábökött egy utcára, hogy ide bizonyos hölgyek és urak tevékenysége miatt nem ajánlatos még így, csoportosan sem bemenni.
Akkor ott megtudtam, mi az a no go zóna.

Bicepsz Elek77 2017.03.08. 13:21:42

Az igazság kb. középen van. Egyresz nem vallasi, hanem etnikai alapon no go zonak, másrészt az orosz propaganda is mond hülyeségeket. A nyugati medi meg persze kussol roluk.
Azok szaporodnak, a nyugatiak abortalnak, qurvalkofnak, buzulnak, picsaskodnak meg fogynak.
A masik , hogy rajuk is jon a rendor ha gazdag helyekre mennek be.
Ketton all a vasar!!

Bicepsz Elek77 2017.03.08. 13:23:01

@Robinzon Kurzor:
Valaha meg eleg volt a vesekezeles meg par loves es kuss volt!!

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2017.03.08. 13:26:00

Klasszikus újbeszél. A no-go zóna definíciója pontosan az, mint a gettóé, viszont ha gettót használnánk, akkor nem lehetne azt sulykolni, hogy a probléma gyökere az, hogy a no-go zónákban külföldiek vannak.

Zb74 2017.03.08. 13:53:00

@Virág et.: Itt nem arról van szó, hogy a Gutenberg tér a körúton belül van, a Horváth Mihály tér meg azon kívül.

A "körúton belüli" nálunk ugyanazt jelenti, mint Amerikában a "coastal elite".

Kandeláber 2017.03.08. 14:40:20

És itt van nekünk még a "független magyar bíróság" is, amely szerint cigó nem követhet el rasszista indíttatású bűncselekményt.
www.flagmagazin.hu/jobbegyenes/bayer-zsolt-jogeros

Jean Sol Partre 2017.03.08. 14:57:34

@Amelanchier: az nem no go zóna volt, csak prűd volt az idegenvezető :D

Virág et. 2017.03.08. 15:18:46

@Conchobar: Elég hülye lehet, de ez azért nem túl gyakori vélemény. Ezért írtam ezt pl.: "Ezekben is van picike igazság, akárcsak a nyugat-európai no-go zónákkal kapcsolatos mendemondákban, de az biztos, hogy óriásira vannak nagyítva, hogy befolyásolják a hülyéket."

@maroz: Akkor ezek szerint most én is fődbuta vagyok és nem körúton belüli? :) Ismerem egyébként ezt a dumát, hogy "körúton belüliek", ezer éves hülyeség és már akkor sem volt igaz, amikor kitalálták, mert az észt mindig is a budai hegyekből ontották a sznob elit részei és soha sem a pesti belvárosból. Rühelltem mindig ezt a kifejezést és akárhányszor hallom, ezt fel fogom emlegetni.

Arról nem is szólva, hogy óriási közhely.

István Tamasi 2017.03.08. 15:48:14

Magyarország első számú no-go zónája a Cinege utcában van ahol a hatóságok az általánostól eltérő gyakorlatot alkalmaznak az intézkedéseik során.

Bell & Sebastian 2017.03.08. 15:54:58

@Kandeláber: Így is van, kisebbségből. Csakhogy számszerűen többen voltak. :)

Kandeláber 2017.03.08. 16:18:13

@Bell & Sebastian: Szokásuk szerint. De a bíróság ezt enyhítő körülményként értékelte. :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.03.08. 16:45:13

A demokráciát maximum tízezer emberre találták ki és nem hétmilliárdra, a multikulturalizmust pedig önkényuralomra és nem demokráciára. Problémáink majd mindegyike, így a no go zónák problémája is, ide vezethető vissza.

2017.03.08. 17:09:38

@Kandeláber: "a "független magyar bíróság" is, amely szerint cigó nem követhet el rasszista indíttatású bűncselekményt."

Ehhez képest a harmadrendű vádlottat jogerősen elítélték közösség tagja elleni erőszak miatt.

index.hu/belfold/2011/10/24/jogeros_itelet_budosmagyarozasert/

Az ítélet az anonimizált határozatok gyűjteményében bárki számára elérhető és letölthető itt:

birosag.hu/ugyfelkapcsolati-portal/birosagi-hatarozatok-gyujtemenye

Egy kis keresgéléssel meg is találtam, az azonosító: Fkf.8472/2011/38.

A jogerős ítélet szerint "A kötekedés során használt „Te buzi magyar, mit képzelsz magadról! Hogy mersz bejönni az én utcámba, ahol a cigányok az urak, nem a magyarok! Hogy mersz hozzám érni te buzi magyar!" kijelentések, és más a sértett magyarságára tett sértő kifejezések más indíték hiányában egyértelműen arra utalnak, hogy VÁDLOTT3 III. r. vádlott SÉRTETTre a származása miatt támadt rá. Annak nincs jelentősége, hogy e vádlott ingerültségét milyen előzmények váltották ki, azok ugyanis függetlenek voltak a sértett személyétől. Ilyen körülmények között nem kétséges, hogy VÁDLOTT3 III. r. vádlottat csak az motiválta a cselekménye elkövetése során, hogy a sértett más népcsoporthoz tartozott."

De egyébként azt is felveti az ítélet, amiről @Bell & Sebastian: -nal beszéltek, amikor azt mondja: "Nem hagyhatják figyelmen kívül e tényállással, illetőleg a sértetti körrel kapcsolatban kételyeket megfogalmazók azt, hogy relatív, a tényleges szituációtól is függő, hogy adott helyen és időben ki tekinthető többségnek, illetve kisebbségnek."

maroz 2017.03.08. 17:16:04

@Virág et.: Mi más lennél, amikor fődbutaság dől belőled. Ha okos lennél, akkor értenéd az esszencializál/relacionalizál dolgot, de nem érted.

Jean Sol Partre 2017.03.08. 17:20:06

Amerikában a kisvárosi kolléganőm óva intett attól, hogy New Yorknak akár csak a közelébe is menjek, mert az egy fertő, ott bűnözés van, nagyon veszélyes. Az ő szemében no go zóna. Ugyanez a lány a délszláv háború idején lemondta a kirándulását Párizsba, mert Európában háború van, veszélyes lett volna. Akkor neki az egész EU no go zóna volt.

Egy barátom a 8 kerbe szervezett egy időben túristákat, volt nappali és éjszakai menet is, különböző látnivalókkal. Az ő szemében nem no go zóna.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.03.08. 17:39:09

a kukának nevezett műintézmény no-go zóna a képileg illusztrált közösségnek

Robinzon Kurzor 2017.03.08. 18:28:31

@Kandeláber: "amikor odamegy hozzá egy cigó"

Inkább digó, nem? (Ha már.)

26:00-tól megtekinthető a jelenet:
www.youtube.com/watch?v=Ng0cnQ4vm6I

Robinzon Kurzor 2017.03.08. 18:35:51

@Virág et.: "az észt mindig is a budai hegyekből ontották a sznob elit részei és soha sem a pesti belvárosból"

Egy vidéki ezt honnan tudná? :D

A műfaj gyöngyszeme:
modoros.blog.hu/2011/12/06/kerulethatarozo

Virág et. 2017.03.08. 18:41:13

@maroz: Hadd találjam ki, te magad viszont okosnak gondolod, igaz? Ó, Istenem, hogy valaki három lépésből képes saját magának mattot adni a saját érvelésével ráadásul, ez már szinte művészet. :)

Neked a kormányban a helyed.

@Robinzon Kurzor: Ja, modoros és bugyuta az egész. :) Körút így-körút úgy. Maroz még csak tervezgette a blog.hu-s regisztrációt, amikor a korszak jobber üdvöskéi "kiskörúti fasziztak" vidáman ezeken az oldalakon és már akkor hülyeség volt az egész.

maroz 2017.03.08. 19:25:50

@Virág et.: Esélyed sincs bármit is kitalálni. Az már messziről látszik valakin, ha az ilyesmi megy neki. Elmondanám neked, de minek? Egyrészt úgysem érdekel, másrészt pedig úgysem értenéd.

maroz 2017.03.08. 19:27:28

@Virág et.: Kicsit zsúfolt ez a mai nap, most látom, hogy a kérdésed már kétszer is megválaszoltam. Mondom én, hogy nem érted.

Virág et. 2017.03.08. 20:22:46

@maroz: Persze, hogy nem értem, miután én buta vagyok, te meg körúti okos, nem? :)

"úgysem érdekel"

Mondjuk ebben legalább igazad van.

maroz 2017.03.08. 20:50:35

@Virág et.: Látod, megy ez neked, ha nyögvenyelősen is, de mégiscsak: azért nem érted, mert nem érdekel.

Nemrég rákerestem és kiderült, hogy 42 darab mosómedvét hirdetnek a vaterán. Lehet rendelni.

Virág et. 2017.03.08. 20:53:27

@maroz: Afrikai vagy európai mosómedve?

maroz 2017.03.08. 21:17:28

@Virág et.: Pfff, Pepin bácsi baszott eligazítani, nem tudom.

fehérfarkas 2017.03.08. 21:20:08

@Éhes ló:

Látom nem érted és nem fogtál fel semmit a cikk lényegéből.

fehérfarkas 2017.03.08. 21:34:07

@Jean Sol Partre:

És nem csak ők gondolkodnak így, hanem a diplomás közgazdászok, befektetők, üzletemberek, vállalatigazgatók, pénzügyi elemzők is. Ezért van az, hogy ha egy régióban vagy konfliktusokkal teli ország, akkor a régió többi országába is csökkennek a külföldi befektetések. Mert az üzleti élet vezetői is pont ugyanúgy régióban gondolkodnak mint Mari néni Hátsóhátasztán-külsőn.

Vagy az újságírásban ezért fontos a dateline, hogy külföldi tudósító honnan jelentkezik be. Én bírom azt, amikor egy libanoni vagy iraki cikket az újságíró Kairóból ír meg. Ez olyan, mintha egy magyar vagy szerb eseményről szóló hírt valaki Prágából írna meg. A régión kívül élőknek egyremegy, mert összemossák az egész régiót.

annamanna 2017.03.08. 21:46:44

@fehérfarkas: A cikknek az a lényege, hogy a migránsok úgy viselkednek, mint a cigányok. Nem illeszkednek be, nem tanulnak, segélyből élnek, erőszakosak, szexuális ragadozók, gettókba tömörülve élnek, ahol lepusztítják a környezetet, és a többségi társadalom lakói inkább elkerülik a velük való találkozást. Persze, mindez borzalmas és sértő általánosítás, de az nem old meg semmit, ha azt mondjuk, mindez borzalmas és sértő általánosítás, mert Dubai milyen szép, naugye.

maroz 2017.03.09. 05:55:43

@fehérfarkas: Te mekkora részt kapsz a külföldi befektető profitjából, hogy ennyire a lelkeden viseled ezt a narratívát?

maroz 2017.03.09. 06:10:08

@Jean Sol Partre: A poszt szerzője most kivételesen jó helyen kapirgált, amikor azt írta, hogy változik a szó köznyelvi jelentése. Előfordul ilyesmi, amikor ideológiaváltás van éppen folyamatban, és most az van. A neoliberális ideológia mára eléggé megfáradt, ráadásul a hegemónnak már nincs rá szüksége, sőt, ma már inkább kontraproduktív, hiszen a tőke már elfoglalt minden olyan pozíciót, amihez liberalizmus kellett, ma már ezek megőrzése, konzerválása a cél.

Ehhez pedig új ideológia kell, milyen meglepő, konzerváló ideológia. Picsába a szabadsággal, mikor ostromlott vár vagyunk. Inog a fejlettnyugati civilizáció, meg kell védeni, bármi áron. Rovancsolni, a belső várban dőzsölőket picsán rúgni, elszámoltatni, nagyobb fejadagot követelni a várárokban olyankor, amikor no-go zónák nőnek minden bokor tövén? Aki ilyesmit felvetne, az ideológiai elhajló, a civilizációnk elárulója, migránsbarát, etc. Persze aki nem, az annál inkább, abból még remekebb belső ellenség lesz. Ja, és ezt nem Orbán csinálja, hanem a fejlettnyugati tőke.

gmihaly621 2017.03.09. 10:21:07

A Víg utcai (Nyócker) rendőrkapitányságon kellene egy továbbképzést szervezni. Ők bizonyára elég sokat tudnak erről mondani "alulnézetből".

Kandeláber 2017.03.09. 13:21:22

@grundigg: Az eset mindenesetre nem kapott akkora publicitást az egyesek - és önmaguk által is - "függetlennek" nevezett sajtóban, mint olyasmi, amikor egy fehér ember csúnyán néz egy cigóra, ne adj' Isten egy "menekültre".

Kandeláber 2017.03.09. 13:31:48

@grundigg: Egyébként - ha emlékezetem nem csal - a cselekményről szóló szűkszavú híradások után egy ún. "jogvédő" máris vitatta az eredeti jogi minősítést valamiféle olyan indokkal, hogy az inkriminált kisebbség tagjai a helyzetükből adódóan nem követhetnek el közösség tagja elleni erőszakot.
Azt hiszem, az azóta kertészáki után Kanadába emigrált ex-szadeszes Mohácsi Viktória volt ez a jogtudor.

Kandeláber 2017.03.09. 13:32:31

@grundigg: Egyébként - ha emlékezetem nem csal - a cselekményről szóló szűkszavú híradások után egy ún. "jogvédő" máris vitatta az eredeti jogi minősítést valamiféle olyan indokkal, hogy az inkriminált kisebbség tagjai a helyzetükből adódóan nem követhetnek el közösség tagja elleni erőszakot.
Azt hiszem, az azóta kertészáki után Kanadába emigrált ex-szadeszes Mohácsi Viktória volt ez a jogtudor.

fehérfarkas 2017.03.09. 13:59:37

@maroz: "Te mekkora részt kapsz a külföldi befektető profitjából, hogy ennyire a lelkeden viseled ezt a narratívát? "

Ezt te komolyan kérdezed abban az országban, ahol az országot az EU-s támogatásokon kívül az AUDI, Mercedes meg egyéb külföldi gyárak tartják el? A magyar GDP 80%-át a külföldi multik termelik meg.
Ezek után ezt el kell magyarázni? Tényleg? Komolyan?

Éhes ló 2017.03.09. 14:16:06

@fehérfarkas: arról gőzöd nincs mit értek, mit nem.
Vice versa.
Jobb lenne, ha elmesélnéd miért kell hazudnia ennek a gyüttmentnek ismét és ismét.

Ez valami kényszer?

Jean Sol Partre 2017.03.09. 16:09:30

@fehérfarkas: de én pont azt mondom, hogy ahány Mari néni, annyi gondolkodás és annyi no-go zóna.

Jean Sol Partre 2017.03.09. 16:17:40

@maroz: a cikket nem olvastam :D

Értem amit mondasz, de inkább a most feltörekvő jobboldali politikusoknál tapasztalom (persze, nem csak Orbánnál, majdnem minden országban van ilyen, van ahol hatalmon, van ahol csak oda igyekszik) a jelenséget.

maroz 2017.03.09. 17:28:21

@Jean Sol Partre: Helyes, Poljakovot olvass, az legalabb jo! ;))

maroz 2017.03.09. 17:32:21

@fehérfarkas: Igen. Engem ugyanis nem tart el egyik sem. Miert ne kerdezhetnem ebben az esetben komolyan? Plane miert erdekelne engem a dzsidipi? Engem az erdekel, hogy a multik elfoglaljak elolem azokat a poziciokat, amelyeket en is be tudnek jatszani. Ha te reszesulsz a multik profitjabol erdemben is, akkor ertheto, ha veded oket, maskulonben viszont nem igazan. Ezert kerdeztem meg, hogy mekkora percenttel vagy benne a befekteteseikben.

Virág et. 2017.03.10. 07:44:08

@fehérfarkas: Maroz ezt a keringőt anno velem is letáncolta. Tényleg nem érti meg, hogy attól, még hogy az Audi nem tesz bankjegyeket közvetlenül a zsebébe, attól még jó az országnak, hogy itt foglakoztat, itt alkalmaz alvállalkozókat (beszállítótól a takarítón át a könyvelőig), itt adózik (ha máshogy nem: ide fizet ÁFA-t, itt fizetik az szja-t a munkavállalói). Azt gondolja, hogy a multik előle foglalják el ezeket a pozíciókat, mert ha nem jött volna az Audi meg a Mercedes, akkor bizony magyar autógyárakkal lenne tele az ország. Nem pedig százezer plusz munkanélkülivel vagy új londonival.

Szerintem hagyd.

maroz 2017.03.10. 09:29:54

@Virág et.: Igen, ti torkosborzzal mind egyenisegek vagytok, es ez abbol is latszik, hogy amikor kutyafuttaban megbaszlak benneteket ti azt tancnak gondjatok, lasd meg a vonatkozo bibsi viccet arrol, hogy a hithu meteltfarkuaknak szabad-e hazassag elott szexelni es tancolni. A hulyeseg kollektiven megelve is hulyeseg, szoval rangasd csak batran fel szurkenutriat is a szoporolleredre, mert egysegben az elvezet.

Robinzon Kurzor 2017.03.10. 12:19:23

@Virág et.: "Körút így-körút úgy."

Nesze, pásztmek ...

Nagykörúti Polgári Est, meghívott vendég: Kövér "Tudok én is késsel-villával enni" László

index.hu/belfold/2017/03/09/kover_laszlo_nagykoruti_polgari/

annamanna 2017.03.10. 16:01:40

@Robinzon Kurzor: "a dögunalom, meg a leépülés, morálisan és szellemi értelemben az, ami uralja a világot. Megértem, hogy frusztráltak szegények."

Más sem tudná olyan élesen elítélni a tevékenységüket, mint amilyen élesen elítélte saját magát/magukat.
"a dögunalom, meg a leépülés, morálisan és szellemi értelemben az, ami URALJA a világot. Megértem, hogy frusztráltak SZEGÉNYEK."

Pelso.. 2017.03.10. 19:19:19

@fehérfarkas: @Virág et.: Nem egyszer merengek rajta, hogy : egy napon, egyszerre az összes külföldi tulajdonú vállalkozás összepakol, kicsik és nagyok egyaránt, és minden szektorból.
Bár pl min. hat CT szűnne meg azonnal, viszont onnantól végre lenne saját audink, meg sok ilyesmik. Ahol aztán a gyári munkásnak a garantált minimálbér dupláját is önként és rögtön megadná a hazai tulaj, mer az nem zsákmányol ki, de nem ám. Utóbbi még a kastélyát is itthon veszi, hogy jót tegyen vele az itthoni széles tömegeknek.

maroz 2017.03.10. 20:23:32

@Pelso..: Neked a kutyaúristened azt tetoválta a fejedre születésedkor, hogy: "audi nélkül nem tud élni"?

Most komolyan, meg kell pusztulni, mert a gazdádnak nem lenne esnyócasa? Büszkülsz majd másra, egy gazdának kismillió olyan tulajdonsága van, amire egy szolga büszke lehet.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.03.10. 20:27:40

@Pelso..: Milyen szép álom, csatlakozom. Persze van feltételem, a paradicsom az paradicsom :) Maga szélsőséges idealista, persze csak a mi kedvünkért.
Lehetne egy személyes kérdésem? Igazából miért utálsz ennyire fennsőbbségesen bennünket? No, igazán, hiszen csak tanulni szeretnénk :) no de tényleg.

tireless treehugger 2017.03.10. 22:35:40

@maroz:

>>Engem az erdekel, hogy a multik
>>elfoglaljak elolem azokat a poziciokat,
>>amelyeket en is be tudnek jatszani.

a világot nem a magyar állam vagy maroz hozta össze. vannak adottságok amiket úgy kell elfogadni ahogy van. a multi az 500 éve töretlenül fejlődő nemzetközi pénzpiaci kapitalizmuson alapszik, annak része annak használója. ez a rendszer eddig is túlélt mindent ezután is túl fog. (azért mert alkalmazkodóképes)
a te esetedben a 40 év aktív gazdasági időd és az egy per hétmilliárd részed, a gazdasági erődet tekintve kb egy per százmilliárd részed, a szervezeti tagságodból származó egy per billió részed és a bazd meg zsidó a létrádat hozzáállásodból fakadó jelentéktelen gazdasági aktivitásodból következően, nem igazán értem hogy tud egy multi előled bármit is elvenni. egyszerűen nem a tied hanem a multié, az ő nyersanyaga, az ő tulajdona, az ő doménje. ha kell valami vedd el tőle, de ne képzeld azt hogy az neked automatikusan jár és a multi veszi el tőled. a gazdaság azé aki használja aki jobban okosabban használja, jobban szervezett, régebb óta jelen van, nagyobb részesedéssel bír. ha be akarsz szállni akkor fogadd el és használd a játékszabályokat vagy légy olyan erős okos ügyes hogy rájuk erőltesd a te szabályaidat.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.03.10. 22:45:46

@és ma mi jót tettél?: Bolond vagy, te ember, sőt még logika is van abban, amit írsz. Csakhogy elkéstél, az 1867-es liberalizációs törvény az, ami ellen fellépni akarsz :) késő már
www.youtube.com/watch?v=8Aj1Tddo2P0

tireless treehugger 2017.03.10. 22:58:27

@Mihint:

azt hiszem félreértettél.

maroz értelmi képességeire fogalmaztam, ha kívánod lebutított változatban is megírhatom, jöhet?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.03.10. 23:11:01

@és ma mi jót tettél?: jöjjön, ha gondolod, ezek szerint valóban félreértettelek.

tireless treehugger 2017.03.10. 23:32:38

@Mihint:

bocsi hogy girnyó voltam.

azon nyekereg hogy a multi. csakhogy a multi volt van lesz, élő megújuló alakuló organizmus.

ők a világ (része), amiben mi emberek vagyunk halandók.

bővebben: emberközpontú világban gondolkodunk pedig az ember csak kiszolgálja, saját életével tartja életben az emberek feletti szervezeteket. a multi is ilyen szuperorganizmus, ezernyi-milliónyi élet munkája gondolata van bennük. maroz szerint a multi elveszi a lehetőséget tőle, szerintem pedig maroz nem veszi el a lehetőséget a multi elől. a multi az elsődleges, hiszen több ember érdeke, nagyobb, régebbi, ...., sőt a lehetőséget is a gazdaság(benne a multi is) teremtette, nem pedig csak "van" mint maroz alapjoga.

maroz 2017.03.11. 06:38:16

@Mihint: Nem bolond, csak unatkozik. Hiába mondom, hiába reklámozom senki nem csap le rá, senki nem akar mosómedvét rendelni. Helyette helyettem beszél. Kedvem lenne lenyelni, és úgy tegye, lehetőleg a seggemen keresztül, az legalább szórakoztató lenne.

Pelso.. 2017.03.11. 12:27:39

@maroz: Akkor konkrétabban: a saját audink itt = itthoni tulajdonban levő vállalkozás.
A hazai gazdák jelenleg is esnyócassal járnak, ha meg fentiek szerinti változás lenne, az újak is azzal fognak.
Semmi sem változna.

@Mihint: Naná, hogy a ti (?) kedvetekért, sőt, ingyen.
Fentiből utálatra következtetsz? jesszusmária

maroz 2017.03.11. 13:44:42

@Pelso..: Gondolj arra, hogy apadnak meg eleg volt az ugroszarvasos Volga, vagy mi volt az akkori elitkozelieknek az audija. Te mar az uj idok uj szeleinek a fujoja vagy: angolul szopod a faszt, mar nem elvtarsaknak szolitod az uraidat es te, apaddal ellentetben el is hiszed azokat a marhasagokat, amiket hirdetni vagy kenytelen. Az, hogy neked nem kell fogakat kiverned es kormoket letepned az audidert progresszio, illetve nevezzuk annak, ha ugy konnyebb.

Pelso.. 2017.03.12. 12:49:28

@maroz: Nem volt Volga, így nem is tudok rá gondolni. Inkább arra, hogy a felvetésre a tulajdon viszonyok gyors és gyökeres változásával kapcsolatban részedről ismét csak a mellébeszédre futja.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.03.12. 16:06:34

@Pelso..: A nagyon kemény iróniádra céloztam, amit könnyű félreérteni. Pro és kontra is, és természetesen nem a kormánykritikai részre gondoltam, hiszen ugye a magyar kormány nem egyenlő magyar nép összefüggéssel oly sokan visszaélnek manapság.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.03.12. 16:12:34

@és ma mi jót tettél?: Én is "girnyó" voltam kissé, úgyhogy ezért én kérek bocsánatot.
A hozzászólásomban azt a dolgot próbáltam pedzegetni, hogy egyrészről az emberek többsége a hatalmi játszmákat egyfajta természeti törvényként tekintik, másrészről pedig aki hajlandó ilyesmiken töprengeni, az vegye tudomásul azt, hogy az emberi társadalom alakulása ezen a szinten személyes döntések összessége, azaz a Katrina hurrikán természetéből adódóan nem azonos alapú, mint pl. a 2008-as válság.
Ebből szvsz. mindketten jól kijöhettek ;-)

Pelso.. 2017.03.12. 19:48:28

@Mihint: Az irónia csökkenni fog, ha a "kivelük" felvetések mögött látszik csekély reális koncepció. Írtam már: ládagyár nem ér, már volt.
Szerintem meg pont az egyenlőséget hirdetve-hazudva élnek vissza.

maroz 2017.03.12. 21:31:26

@Pelso..: Nem ertem mire gondolsz, amikor mellebeszedrol irsz. Mi az, amit en nem fejtettem ki kello alapossaggal a tulajdonviszonyok valtozasarol?

Virág et. 2017.03.13. 07:38:49

@maroz: Na tessék, megint itt vagyunk. Egy újabb roham. Csak nem megint vincentet olvastál titokban?

maroz 2017.03.13. 09:00:58

@Virág et.: Doktor úr, aranyeret is diagnosztizál?

Virág et. 2017.03.13. 15:54:25

@maroz: Seggberúgással, igen. :)

maroz 2017.03.13. 16:42:08

@Virág et.: Tomegek allnanak sorban a rendelod elott.

Csak ugy mellekesen, fordult mar elo veled olyan, hogy erdekelt is valami, amit nem te mondtal? Celoztam mar ra parszor, hogy roppant unalmas olyan embereket hallgatni/olvasni, akik csak es kizarolag azert szolalnak meg, mert szerelmesek a sajat hangjukba. Es ezt probald meg pozitiv kritikakent fogadni, mert a fasse szeret unatkozni.

Virág et. 2017.03.13. 18:03:04

@maroz: Néha még érdekel pár dolog, de ahogy öregszem, egyre kevesebb. Ez van.

A saját írásaimat viszont szeretem visszaolvasni, az tény. :)

Pelso.. 2017.03.13. 20:19:32

@maroz: Semmire.
Nincs kedvem kardot csörgetni, inkább tudomásul veszem, hogy részedről kifejtetve minden.

maroz 2017.03.13. 20:20:21

@Virág et.: Nárcisszag terjeng a kora tavaszi szélben! ;))

maroz 2017.03.13. 20:24:02

@Pelso..: Mindig ezt játszod. A játékod lényege: morgolódsz valamit, kellően parabolikusan. Ha rákérdezek a konkrét és lehetőleg cikornyamentes állításodra, azzal a szándékkal, hogy kérésednek megfelelően egy komoly állításra egy hasonlóan komoly kritikával reagálhassak akkor jössz ezzel a beduzzogtam-szövegeddel, hogy már nem is akarsz tőlem semmit.

És ezzel ügyesen megakadályozod azt, hogy érdemben is kifejtsem az ellenvéleményem az adott állításról.

Pelso.. 2017.03.14. 19:08:25

@maroz: Nyugodtan fejtsd ki, csak ne fajuljon el, ahogy már nemegyszer.

maroz 2017.03.14. 21:22:47

@Pelso..: De mit? Volt egy mondatod, amit nem értettem:

"Inkább arra, hogy a felvetésre a tulajdon viszonyok gyors és gyökeres változásával kapcsolatban részedről ismét csak a mellébeszédre futja."

A tulajdonviszonyok gyors és gyökeres változásával kapcsolatban igen könnyen meglehet, hogy mellébeszéltem, de nem tudom mikor, hol és milyen kontextusban. Ha elmondanád, hogy mi volt az állítás, amivel kapcsolatban nem a lényegről beszéltem akkor könnyebb lenne. Tippelgethetnék is, de úgy meg nehezebb, és nem vagyok róla meggyőződve, hogy nehezíteni kellene.

Pelso.. 2017.03.15. 08:09:09

@maroz: Szó nincs neheztelésről.
Tudomásul vettem: tulajdonviszonyok - apám nem létező volgája- körömletépések.

maroz 2017.03.15. 08:27:47

@Pelso..: Volt már, hogy nem rébuszokban beszéltél? Dehogy volt, dehogy volt.

Apád ugrószarvasosa egy szimbólum. Tudom, ez is rébusz, de azt hittem, hogy szereted a rébuszokat, és elismerem, hogy ebben részben tévedtem. Csak akkor szereted, ha te csinálod mással, lásd még: orális szex, úgyismint: szopás. Ha te szopatsz másokat azt rendben valónak tartod, ellenkező esetben ellenkezel. Furcsa morál.

Szóval apád ugrószarvasosa egy szimbólum. Te most a rendszer kedvezményezettje vagy, és ezért cserébe akkora rendszerapologéta vagy, hogy az már számomra hányingerkeltő. Úgy véded az audit és a többi multit, mint - és itt jön a szimbolika - az apád védte az örök és megbonthatatlant. Fingom nincs, hogy a valóságban ki volt az apád és kurvára nem is érdekel, mert nincs jelentősége. Szimbolikusan viszont van: ugyanaz a rendszervédő, kritikátlan hevület hajt téged is, amikor a számodra kedvező rendszert véded, amilyen az egy generációval korábbi pandanodat hajtotta a szocializmus, mint rendszer védelmére, amelynek ő a kedvezményezettje volt.

Tehát a probléma, a lényeg nem az apád, hanem te. A hamis tudatod, az, hogy te a tőkével azonosulsz, bis zum tövig, holott egy komolyabb összegbe is kész vagyok lefogadni, hogy nem vagy tőkés. Egy számmal nagyobb szelet kenyeret kapsz, mert szerencséd volt, és ez már elég is neked ahhoz, hogy a multinacionális nagytőkével azonosulj. Ez a probléma.

Pelso.. 2017.03.16. 20:44:39

@maroz: A fránya részletek.
Nem véletlenül írtam így feljebb: az összes külföldi tulajdonú vállalkozás összepakol, kicsik és nagyok egyaránt" erre te már csak multikra szűkíted kört. Így jobban hangzik itt?
Nem tudod és nem is érdekel -az apám, - ennek ellenére soha nem létezett autójából kreálsz szimbólumot, erre építve érvrendszert. Ugyan mit kellene reagálnom erre...
Ne akard belemagyarázni, hogy az audit védem, nem látsz itt ilyen mondatot, s az alap felvetés még közvetetten sem arról szól.

maroz 2017.03.16. 21:11:07

@Pelso..: Még mindig nem értem. Pakoljon az összes, és? Hol fáj az nekem? És neked? Te melyikben vagy tulajdonos?

Tőkés vagy? Ha nem, akkor miért a tőkések érdekeit nézed?

Pelso.. 2017.03.17. 19:39:42

@maroz: A hirtelen lett munkanélküli tömeg nekem fájna. Te majd elmondhatod nekik, hogy milyen jó számukra a közmunka.
--------------
Befejeztem.

maroz 2017.03.17. 20:26:36

@Pelso..: A most meglévő munkanélküli tömeg se fáj neked, te a tőkéssel azonosulsz, bis zum tövig.

El se kezdted, ne arcoskodj.
süti beállítások módosítása