„Nem diktatúra, de sajnos egypártrendszer” – Hörcher Ferenc a Mandinernek
2017. február 24. írta: Redakció

„Nem diktatúra, de sajnos egypártrendszer” – Hörcher Ferenc a Mandinernek

horcher_ferenc.jpg

„Nincs világ-összeesküvés. Traumatizált hazai társadalom, az van, amelyet a politika és a történelem taccsra tett” – mondja Hörcher Ferenc, az MTA Filozófiai Intézetének vezetője a Mandinernek. A konzervatív értékrendjét büszkén vállaló Hörchert azért kerestük meg, mert elmarad és a Magyar Művészeti Akadémiával (MMA) közösen megrendezni kívánt Művészet, igazság és tudás című konferenciájuk: a brit meghívottak ugyanis Fekete Györgyék miatt bojkottot hirdettek. A Soros-féle CEU felől érkező sugalmazásra.

Interjúnk első részét itt olvashatják.

A második részben aktuálpolitikáról faggatta Stumpf András a konzervatív publicistát. 

Orbán Viktor hétpróbás, kivételes cselekvőképességű politikai realista, ám a tanácsadói rossz irányba vitték el, és a Momentum akár számára is kihívás lehet Hörcher Ferenc szerint. Úgy látja, Botka László új helyzetet teremthet a baloldalon, a Jobbik viszont reménytelen. Hörcher azt szeretné, ha véget érne a jelenlegi „egypártrendszer”, mert az senkinek, és főleg a jobboldalnak nem jó.

Interjúnk második részét itt olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr5312286751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.02.24. 11:14:30

Centrális erőtér. Örvendetes, hogy már eszmetörténészek és filozófusok is meglátják. Ebből arra következtetek, hogy most már csak nem tart olyan soká.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 11:18:05

"Orbán Viktor hétpróbás, kivételes cselekvőképességű politikai realista, ám a tanácsadói rossz irányba vitték el"

szólni kéne Kádárnak, hogy baj van...

Jean Sol Partre 2017.02.24. 11:19:53

Régebben ez a Hörcher értelmesebbnek nézett ki.
Már azt sem értem, miért egy falnak dőlve adott ilyen hosszú interjút, de amiket mond...

Bell & Sebastian 2017.02.24. 11:23:54

@Counter: Ismételjük át a kormányzás célját, a közjó megteremtését? Messziről nézve még mindig ezek vezetnek, a farizeusok legnagyobb bántára.

GNDL 2017.02.24. 11:34:36

Ja, a jobboldalnak nem jó... főleg az nem jó a jobboldalnak hogy nem is létezik Magyarországon. :) Nem, a nacionalista kardcsörtetés vagy a rasszista uszítás és gyűlöletkeltés önmagukban nem jobboldali eszmék, sőt, ezek igazság szerint távol állnak bármiféle „mindenoldali” konzervatív-liberális eszméktől... de a keresztény értékektől főleg.

Majd ha kiáll egy magát jobboldalinak valló csapat, és elkezdik mondani hogy hát gyerekek kurva magasak az adók Magyarországon, kurva sokat költ magára az egyre csak terebélyesedő bürokratikus állam, ráadásul ebből igen sokat el is lopnak a hatalmon lévők az intézményesített korrupció keretein belül, meg egyébként is a rekord nagy és lomha állam a teljes súlyával belekönyököl a piacgazdaság gyomrába ami így alig kap levegőt ezért is zuhan Magyarország versenyképessége, de a legnagyobb gond mégis csak az hogy nincs jogállamiság és nincsenek független hatalmi ágak... na akkor lehet majd emlegetni a magyar jobboldalt.

Sir Galád 2017.02.24. 12:47:56

Biztos ezek a rossz tanácsadók mondták Orbánnak, hogy Mészáros Lőrinc barátját ajándékozz meg állandóan, nem? Le kéne már jönni a falvédőről. Ami az országban zajlik az utóbbi 30 évben az kurva gáz...

Bell & Sebastian 2017.02.24. 13:21:08

@Sir Galád: Én nem látom a különbséget Lőrinc barát vagy a Strabag között. Vagyis látom, de az előbbi javára, csak most úgy teszek, mint aki nem.

Nincsen különbség, mert kivétel nélkül mindegyik megépíti uszkve egyharmadából az objektumot. Az eltüntetett kétharmad sorsa itt az érdekes.

Én például azért utálom ezeket a rühes kutyákat, mert háromszor ennyi épülhetne úgy, hogy háromszor annyi jövedelem áramlik a gyalog parasztok felé.

De mivel ez nem opció, úgy van feltéve a kérdés, ki lophatja el az EU júdáspénzét, a jobbik rossza a honi, szervezett bűnözés, nem pedig a labanc vagy francúz, esetleg ógermán.

Főképpen azért mert jut is - marad is nekik, hasonló megtérülési rátával.

Magyar rengetegbe magyar betyárt! Pozitív kriminációt a lopásban!

Hörcher Ferenc 2017.02.24. 13:21:30

@Jean Sol Partre: Ha ránéz az első cikk végére, szerintem megérti... :)

Bell & Sebastian 2017.02.24. 13:32:01

@Hörcher Ferenc: Maga ketten van? Orvos, az mit szólt? És a kedves anyukája most büszke magára? Tisztára, mint a szocializmusban. Csak bátran és egyenesen, befordulva a fal felé, pedig fordítva kellene.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 13:56:06

@Hörcher Ferenc: tényleg :)

De azt meg tényleg nem értem, most pláne, hogy beleolvastam az első részbe, hogy hogy lehetett az MMA-val kezdeni.

"De hol állhatunk meg a lejtőn, ha a tudományos partnereket elkezdjük politikai rokonszenveink szerint válogatni? És főleg: kinél van a tévedhetetlen zsinórmérce, hogy megmondja kivel, mikor, meddig szabad együttműködni? "

Szerintem ez hibás kérdés, nem a nézetkülönbségről és a politikai rokonszenvről szól a dolog. Az MMA-val messze nem az a baj, hogy más a politikai álláspontja és semmi köze nincs a rokonszenvhez. És sajnos zsinórmércére sincs szükség ahhoz, hogy az ember tudja, soha, semennyire nem szabad velük együttműködni. MMA tagokkal igen, de mint szervezettel szerintem nem. Pénzt elfogadni, pláne kérni még úgyse.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.02.24. 14:40:20

@Jean Sol Partre: Manapság az ember kimegy az irodájából, ha őszintén akar beszélni.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 14:42:36

@Counter: mióta minden irodában legális a lehallgatás, ez nem meglepő

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.02.24. 14:51:47

@Jean Sol Partre: Hát most kérlek. Egy komoly ember legyen jogtudatos.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 15:05:29

Az MMA a legjobb dolog, ami az elmúlt huszonhét évben történt a magyar kultúrával.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.02.24. 15:09:55

@bbjnick: Különös tehetsége van a provokáláshoz. Gondolt már arra, hogy valahogy hasznossá tegye?

Lehetne mondjuk műsora a youtube-on.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.24. 15:14:04

@bbjnick: "Az MMA a legjobb dolog, ami az elmúlt huszonhét évben történt a magyar kultúrával."

:))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 15:16:44

@Jean Sol Partre:

Bezony! 1990 óta soha annyi kortárs művészeti támogatást nem osztottak szét, mint mostanában! A Műcsarnok újra eredeti funkciójában működik: a kortárs képző- és iparművészet hazai tükre. Eszméletlen pénzeket költenek az elmúlt ötven év magyar művészetének feldolgozására és méltó bemutatására --- például az Artpool-gyűjtemény is, ami egy privát avantgard és underground gyűjtemény és archívum volt, állami tulajdonba került és állandó helyet kap! Nagyon nagy dolgok zajlanak mostanság.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.24. 15:35:15

fordítsuk magyarra a cikket: nem lopás, csak elvesztette közpénz jellegét. És természetesen a cár atyuska jó, csak a tanácsadói rosszak, brühühüüü.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 15:36:47

@bbjnick: hadd kacagjak ezen :)
Az óriási pénzek elköltése igaz, csak éppen egy Mészáros Lőrinc hatékonyságával.

A Műcsarnokban ízléstelen szar kiállítások vannak, a pénzek hatalmas giccsgyűjteményekbe mennek. Valamirevaló kortárs művész a Műcsarnok közelébe se megy, persze nem is hívnák.
Ritka kivétel mondjuk Bukta Imre, de vele együtt is egy kezemen meg tudom számolni, milyen érdemleges dolog születik az MMA égisze alatt.
Ami a magyar kortárs művészetben említésre méltó, az tőlük független. És ha a Műcsarnok lenne a kortárs képző- és iparművészet hazai tükre, akkor szegény kortárs képző- és iparművészet menten elhányná magát.

Az egyetlen ami talán a javukra írható, hogy számos olyan idős művész kap tőlük pénzt, akiket a régi és/vagy a mai korok elhanyagoltak. Van köztük méltán elfeledett is, de azt a pénzt nem sajnálom, a minimum, hogy gondoskodunk róluk.

Az Artpoolról utoljára azt hallottam, hogy a Ligetbe megy, sok remény ezért nincs, hogy tényleg méltón és értőn kezelnék majd. Baán a blockbustereket szereti, szóval legfeljebb lesz egy nagy hírveréssel beharangozott kiállítás amiből semmi okosat nem tud majd meg a közönség a gyűjteményről, aztán megy a raktárba porosodni, rosszabb esetben ott rohad meg a föld alatt a Szabolcs utcában, ahol a kutya se láthatja soha.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.24. 15:38:58

@Hörcher Ferenc:

"Orbán Viktor hétpróbás, kivételes cselekvőképességű politikai realista"

=

Jack the Ripper a posztmodern udvarlás mestere, hiszen a halott lányok nem mondanak nemet.

melyiket mentsük fel? :DDD

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 15:51:57

@Jean Sol Partre:

Mi a baj ezzel a kiállítással? Somogyi Győző überposztmodern!:-) És, nem mellesleg, nagyon is működik, amit csinál.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 15:59:14

@Jean Sol Partre:

Tedd meg, hogy vetsz egy pillantást a Műcsarnok honlapjára! Legalább öt olyan kiállítást találsz, amely fiatal képző- és iparművészek, képzőművészeti műhelyek munkáiból válogat. Van egy nagy kiállításuk a Monarchia festészetéből és egy nagy exkluzív válogatásuk az elmúlt harminc év magyar művészetéből. A Műcsarnokot anno azért hozták létre,hogy minél szélesebb körképét adja a kortárs magyar művészetnek: a Műcsarnok ma épp ezt teszi.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:06:02

@bbjnick: azt hiszem, mást gondolunk a posztmodernről (is) :D
Rettenetes a kiállítás, az üzenet igazából csak fasiszta, ezen kívül viszont értelmetlen, az alkotások borzalmasak. Pont, mint Párkányi Raab mostani művei, céltalan pátosz, zagyva gondolatok.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:12:01

@bbjnick: a honlapját is szoktam nézni, meg alkalmanként be is szoktam menni. Volt egy pár jó kiállítás is valóban, ezeket még az előző vezetés tervei szerint csinálták.

Az a baj, hogy amit ők körképnek neveznek, az inkább vásár jellegű, a kiállításhoz nem sok köze van.

És hát a rendelkezésükre álló pénz töredékéből is meg lehetne csinálni. Az összes többi intézményhez képest aránytalanul sok pénzt kapnak, ehhez képest szinte nulla a teljesítményük.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:12:39

@Jean Sol Partre:

"Rettenetes a kiállítás, az üzenet igazából csak fasiszta" --- írod.

Micsoda??????? :-D (...) :-D (...) :-D ...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:19:21

@Herr Schnapsidee Lieferant:

Szerintem érthető, hogy mit akarnak kutatni, már többször-több helyütt megjelent: magyar művészeti katasztert akarnak készíteni. Olyan adatbázist, amiből valamennyi magyar művészről érdemben és megbízhatóan lehet információkhoz jutni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:24:34

@Jean Sol Partre:

Ez még csak nem is sznobizmus, hanem nagyon szimpla és kínos affektálás, amit itt tolsz!

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:25:40

@bbjnick: olvasd el :) szerinted mi az értelme?

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.24. 16:29:31

@bbjnick:

"Olyan adatbázist, amiből valamennyi magyar művészről érdemben és megbízhatóan lehet információkhoz jutni."

Ocsen haraso, tovaris Berija! A művészek a lélek mérnökei, sose árt szemmel tartani őket. Kik is ők és mit is propagálnak. Davaj!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:32:30

@Herr Schnapsidee Lieferant:

Szánalmaskodjon, basszameg, ha többre nem futja magától!

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:33:02

@bbjnick: kérdezz meg bárkit a szakmából, el fogják magyarázni neked :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:33:56

@Jean Sol Partre:

Mit? Azt hogy te miért affektálsz?:-)

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:36:02

@bbjnick: láttam!
Némelyik érdekes.
Szerinted miről szól a kiállítás?

Jakab.gipsz 2017.02.24. 16:37:21

Hörcher Ferenc igazgató úr részére !

Tisztel igazgató úr, szerencsés fordulat lenne, ha Ön és munkatársai komoly tudománynak tekintenék "a tudomány-filozófiát", mentségükre szólva, önök úgy elbeszélnek egymás mellett mintha nem is egy országban és egy intézmény falain belül élnének és kutatnának.

Meglátásom és álláspontom szerint a tudomány-filozófia pontosan ugyan olyan egzakt tudomány, mint a matematika a filozófia továbbá a teológia. A tudomány által megalapozott, tudás pedig nem újságírás, és nem vélemény pluralizmus, a világunk komplexitásáról, hanem bizonyítási procedúrák rendszere, tartok tőle önöknek mihaszna bölcsészeknek erről a rendszerről fogalmuk sem lehet ezért beszélnek zöldségeket.

Azaz relativizálják a liberális demokráciát és a jog-államiság fogalmát a konszenzus keresés ürügyén. Szükségesnek tartom megjegyezni, hogy az igazság nem relativizálható és nem dekonstruálható, az igazság vagy van, vagy nincs. Ezzel szemben a tévedéseink hálójából is képesek vagyunk egy hamis és hazug világ-képet kialakítani, amelyről lévén nem létezik, (azért mert egy hazugság soha sem válhat igazsággá), nem készíthető létező a rendszer sem. Nem létező rendszerről viszont remekbe szabott tanulmányokat lehet készíteni, az esetleges megrendelő igényeinek megfeleltethetőt.

Van egy jó hírem önnek, egyetlen univerzum, földgolyó és magyar ország létezik amely létezése nem relatív, hanem valóságos, valóságos gondokkal küszködve. A valóság létezésének problémáit pedig önök, (majmolva a fejlett nyugatias típusú demokráciák módszertanát), úgy próbálják megoldani a racionális gondolkodás jegyébe, hogy az nem tartalmaz sem szubsztancionális sem pedig taranszcendens morális elveket, (Habermas szerinti narratíva), ez esetben az Önök józan eszével nem stimmel valami.

Talán csak azért nem, mert lusták gondolkodni, így a ("főnökségnek" és a népnek értelemszerűen) nem merik be vallani, fogalmunk sincs róla mit rontottunk el, vagy mi a hiba oka, miért kontra produktív a neoliberális demokrácia. Integráció helyett miért dezintegráció valósul meg, persze ezt a az elefántcsont tornyocskákban ücsörgő libsi bölcsészek, miért nem veszitek észre, gondolom mert hülye a proli és a hétköznapi kisember, a magas tudományhoz és ez így igaz, mert ezt a sok zagyvaságot nem mi találtuk ki hanem Ti.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.24. 16:38:08

@bbjnick: úgy veszem észre, telibe találtam. Ez könnyen ment, tovaris. Leléphet, majd még beszélünk.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.24. 16:42:23

@Jakab.gipsz: a lehető legkomolyabban mondom, helyed lenne az MTA/MMA környékén. Néha még dobok is banánt a ketrecbe :DDDDDDD

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:44:17

@bbjnick: nem, hanem hogy mi a baj a Műcsarnokkal.
Lehet, neked affektálás, de amit a Műcsarnok csinál, az egyrész avítt, másrészt szakmailag silány. Ez van. Szegő egy jó fej ember, de ehhez nem ért, és a keze is meg van kötve. Kortársból egyrészt alaposan szűrnie kell, nagyjából a legjobbakat kell kihagynia. A középszarral meg nem lehet várat építeni, meg nem is próbál.

Az utolsó jó kiállítás talán a Schiele volt, azóta semmi értékelhető.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:45:41

@Jean Sol Partre:

A fasizmusról! :-D (...) :-D (...) :-D ...

"A kiállítás három – külön-külön önálló tárlatként is bemutatható – fő egységét fűzi gondolati sorba a kurátori koncepció. A Párkányi Raab Péter szobrászművész, fotóművész által készített A fenevad hatvanhat álarca című fotógrafika-sorozat a rossz, a mindig homályban maradó fenevad ábrázolása. Vele élesen szembeállítva, a rossz ellenpontjaként jelenik meg a fényre kilépő jó, melyet nemzetünk történelmének hősei és az Árpád-ház szentjei képviselnek. A kiállítás e két egységét a Nemzet Művésze, Somogyi Győző festő- és grafikusművész munkái képezik: az Árpád-ház szentjei és Jézus adja a koronát, valamint a Magyar hősök arcképcsarnoka."

Jean Sol Partre 2017.02.24. 16:50:40

@bbjnick: a fasizmusról:

"A kiállítás arra az erkölcsi és morális kérdésre keresi a választ, értékválasztásra sarkallja a látogatót, mellyel minden egyénnek, közösségnek, nemzetnek előbb vagy utóbb szembe kell néznie. Dönteni a szépség, jóság, igazság, szentség vagy a megalkuvásokba kényszerítő vétkek és bűnök kísértése között.

A kettő között a halogatások, kifogások és magyarázkodások világa létezik, csak innen kilépve lehet dönteni és a magyar jövőt építők, vagy az azt lebontók oldalára állni.

A kiállítás úgy keres választ az európai és magyar kultúra megőrzésére és megélésére, hogy évezredes nemzeti válaszokból építkezve hozza döntéshelyzetbe a látogató egyéneket, közösségeket.

A kiállítás egy utazás a félhomályban rejtőzködő fenevad szorítása és a fényben büszkén álló hősök dicsősége között, az áhított égi világ felé melyből a fény árad. A választás és döntés helye, annak a csodának a létrejöttéhez, melyet minden ember, közösség és ezáltal minden nemzet magában hordoz, hogy összekösse az eget és a földet, a természetet és a Teremtőt, hogy létrehozza a szakrális alkotást, mely öröktől fogva a világ rendező elvét hordozza, az életet serkenti, élteti, őrzi és képes létrehozni a kultúrát.

Mindez oly korban történik, amikor az évszázadok óta teremteni képtelen ellenkultúra pusztítását – a közös értékek lerombolását, a közösség rendjének felszámolását – is kultúrának hamisítják. Amikor a nevén sem nevezhető globális pénzhatalom világuralomra jut. Amikor az ateizmus világnézetté válik, a titkos társaságok a vallás leváltására és megsemmisítésére törekednek. Amikor a pénzgazdagság egyedüliségét hirdetik és a tudományt ateista ideológiává szűkítik. Amikor a szépséget száműzik a művészetből egy soha meg nem valósuló modernizmus nevében. Amikor a szabad nemzetek felszámolása zajlik, és pusztító hadak rohannak le országokat. Amikor a fenevadat kiszolgáló, névtelen globális pénzhatalom világuralma a küszöbön áll. Ezen időkben a kiállítás annak üzenetét hordozza, hogy döntsünk, és hittel, elszántsággal, összefogva vívjuk meg harcunkat hagyományainkért, értékeinkért, együvé tartozásunkért.

Mi magyarok, Mária Országában, az ősi seregekkel megerősítve a fenevad tombolását megállíthatjuk, és elhozhatjuk mindannyiunk szabadságát, mint ahogy azt egy másik üzenet hirdeti: „Magyarország egy olyan kalitka, amelyből egyszer még egy gyönyörű madár fog kirepülni”."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 16:58:04

@Jean Sol Partre:

Szegény Schielének nem sok keresnivalója van a Műcsarnokban. Arra való a Szépművészeti, hogy a schieléket bemutassa; a Műcsarnok a magyar kortárs képző- és iparművészet bemutatóhelye. Igen, nem csak az aktuális No. 5. magyar művészé, hanem valamennyié.

Egyébként pedig eldönthetnéd, hogy a szerinted "igazi" művészek azért nem képviselik magukat a Műcsarnokban, mert be nem tennék oda a lábukat vagy azért, mert nem engedik be őket --- itt (is) van némi ellentmondás a konfabulációidban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 17:03:13

@Jean Sol Partre:

Te az alapján ítélsz meg egy kiállítást vagy egy képet, hogy mit írt róla egy tóthnorbert? Azon a honlapon harmincnyolcan írtak harmincnyolcfélét arról a kiállításról; nem megnézni kellene inkább, mielőtt véleményt mondasz róla? (Egyébként továbbra sem tudom, hogy hol a fasizmus abban a szövegben. De, szerintem, te sem.)

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:04:00

@bbjnick: igaz, hogy nem odavaló, de jó volt.

Is-is. Az elején ajánlkoztak jó művészek is, elutasították őket. Becsületükre legyen mondva (mármint Szegőék becsületére) őszintén megmondták, hogy politikai okokból.
Na, azóta meg hiába is hívnak bárkit.

"nem csak az aktuális No. 5. magyar művészé, hanem valamennyié."

Igazad van, és ezekből is lehet jó kiállítást csinálni, ha valaki ért hozzá. Sajnos se koncepciójuk, se ötleteik, se igazán hozzáértésük nincs, akiknek volt azokat kirúgták.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:08:57

@bbjnick: mondjuk Tóth Norbert a kurátor, tehát többet számít, mit ír, mint a másik 37.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:11:41

@bbjnick: @Jean Sol Partre: és mivel Tóth Norbert válogatta a műveket és ő rendezte össze őket, nem is nagyon mond a kiállítás semmi mást. Tulajdonképpen még azt se tudja elmondani, amit akart, amit az üzenetben leírt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 17:12:10

@Jean Sol Partre:

"Az elején ajánlkoztak jó művészek is, elutasították őket. Becsületükre legyen mondva (mármint Szegőék becsületére) őszintén megmondták, hogy politikai okokból. Na, azóta meg hiába is hívnak bárkit." --- írod.

Nem érzel némi ellentmondást a mondókádban? Ha politikai okokból elutasították a szerinted "igazi" művészek, akkor utána miért hívták őket? Hogy nemet tudjanak mondani?:-)

Bell & Sebastian 2017.02.24. 17:14:38

@Jean Sol Partre:

Heil, ha -ezek szerint- az Orbán-rezsim szellemi töltete fasiszta, akkor lenyisszantott előbőr legyek a cirmos cica szájában.

Móricka, te nem tudsz másra gondolni, mindig csak a gerjedelem?

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:14:44

@bbjnick: "Szegény Schielének nem sok keresnivalója van a Műcsarnokban. Arra való a Szépművészeti"

ebben meg olyannyira igazad van, hogy össze is kevertem. Egy nap egymás után voltam a Múcsarnokban és a Szépműben, és szegény Sciele persze az utóbbiban volt. Bocs, nem ma volt, megtréfált a memóriám.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 17:15:34

@Jean Sol Partre:

Te csak azt látod, amit előtte leírnak neked, hogy látnod kell? Esetleg nézd meg a kiállítást és utána formálj róla véleményt!

Bell & Sebastian 2017.02.24. 17:16:17

@bbjnick: Orbán parancsára hívták őket, elrettentő példának. De nem mentek.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:18:51

@bbjnick: eh. A műveik miatt utasították el őket, amiket ki akartak állítani, politikai okokból. A művészeket hívnák nyilván, már csak presztizs okokból is, ha olyat alkotnának, ami MMA kompatibilis.
De ők nem akarnak se olyat alkotni, se menni most már.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:22:01

@bbjnick: először megnéztem, vacak, nem mondott semmit. Utána elolvastam, elámultam, de így se mond semmit.
Még nézem, hátha lesz kurátori vezetés, szívesen elbeszélgetnék vele.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:24:45

@Bell & Sebastian: jól van, túloztam :) de beláthatod, van benne kis rejtett zsidózás, összeesküvéselmélet, fenevad, szóval az igény megjelenik.

Bell & Sebastian 2017.02.24. 17:29:29

@Jean Sol Partre: Egy fasiszta nem zsidózik. Ott úgy isszák a ricinust, mint sivatagi vándor a hideg vizet.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 17:31:20

@Bell & Sebastian: akkor hogy hívnád ezt?

Tündér_Lala 2017.02.24. 17:56:35

Végig olvastam az interju mindkét részét.

Azért lássuk be vicces (vagy inkább végtelenül szomorú), hogy ez az ember szinte egész idő alatt mosakszik, miközben éppen most tették tönkre egy éves szervező munkájának az eredményét, a Britteket elijesztve (megzsarolva ?) és így a konferenciát lehetetlenné téve.
Megmondom, hogy mit kommunikálhatsz, mit gondolhatsz, kivel állhatsz szóba.

Ime a vágyott demokrácia és a szabadság ugye.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.02.24. 18:24:57

@Tündér_Lala: "a Britteket"?

Legalább egy érettségit próbálj meg színlelni, megmondókám.

Sir Galád 2017.02.24. 18:26:01

@Bell & Sebastian: Mindegy ki lop, én kurva gáznak tartom. Ha magyar lop, azt még rosszabbnak kellene tekinteni, mert a saját országával teszi ezt. Ebből az országból egy szaros balkánt csináltak. Nézd meg, hogy működik ez Németországban. Egy részét elteszik a pénznek, a nagyobb részéből építenek valami faszát. Nálunk mi történik? Elteszik a pénz nagy részét, a többiből meg építenek valami ótvar szart, ami holnap szétesik. Ismerem a komcsi hagyományt, "megszoktuk, kicsik vagyunk, mit tehetnénk", csak nem fogadom el...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 18:30:27

@Counter:

Mondja maga, aki itt messze a legüresebb fejű trollkiborg!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 18:43:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Mindenesetre, veled ellentétben, akart is és mondott is valamit!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 18:50:11

@Counter:

Ugye?! Nem csak maga tud arrogáns lenni!

Veder1 2017.02.24. 19:08:26

@Bell & Sebastian: johogy nem fal fele fordulva szettett labbal fenykepeztek oket. Bulibol jovet felbatorodik az ember, csak a zsaruk ne jojjenek.

Szindbad 2017.02.24. 19:23:38

Gondolom a "tehetséges" itt a gátlástalanság szinonimája, egyébként teljesen egyet lehet érteni vele.

legeslegujabbkor 2017.02.24. 19:28:42

Hörcher Ferenc szervezzen konferenciát az oroszokkal. Ha már az elidegenített nyugat nem áll szóba vele

Jakab.gipsz 2017.02.24. 20:18:01

@legeslegujabbkor: Hörcher úr részéről az "elidegenítettük a nyugati gondolkodókat" csak egy link duma, finomabban farizeus mosakodás, több céllal.
1, több pénzt akar az intézményének, (bocsánatos bűn), minden főnök taktikázik.
2, A filozófiai intézetnek nem volt érdemi mondani valója, a kirakat ember szerepét senki sem vállalja, szívesen, komoly tudós nem (bérrettegő és átkozódó), aki eljátssza marionett-bábút a marakodó magyarok között.

legeslegujabbkor 2017.02.24. 20:27:55

@Jakab.gipsz:
Bizonyos fizetésért elvállalta ezt a szerepet. Ha nem tetszik neki nyíltan vállalja fel.
A titulusért persze el kell viselni némi bűzt

Scorpion Mecca 2017.02.24. 21:00:29

@bbjnick: "... állami tulajdonba került..."
Ettol a mondattol vajon miert futkos a hideg a hatamon?
Az a valasz hogy komcsi vagyok nem er :)

Bell & Sebastian 2017.02.24. 21:39:55

@Sir Galád: Sose mondtam, hogy tetszik, de logikus folytatása az előzménynek. Németországban is vannak csodál, itt most építik a harmadik városházát az előző kettő mellé, amik úgy illenek egymásba, mint a Matrjoska-babák, nyilván számításból, hátha jön még pár százezer migráncs a felfújt falujukba.

@Jean Sol Partre: Lókupeckodásnak. Külön felhívnám a figyelmet a tő eredetére.

Jakab.gipsz 2017.02.24. 21:42:45

@Jean Sol Partre: És mind ez lefordítható a tudomány-filozófia nyelvezetére is, ekkor megoszthatjuk másokkal is.

Bell & Sebastian 2017.02.24. 21:45:32

@Counter: Ne mán, legyen úriasszony, lám maga sosem téveszt, csak éppen a tartalom húzza a belét, mint egy skót hazafi a londoni látogatása után.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 21:53:03

@Bell & Sebastian: bevallom, bár még utána is néztem a tő eredetének, nem tudom, mire gondolsz.

Bell & Sebastian 2017.02.24. 22:00:23

@Jean Sol Partre: A продавец és торговец szinonim alakjára gondolt a költő, amivel el is használtad az összes segítséget a hétre.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 22:20:07

@Bell & Sebastian: nem a szó eredetét nem találtam, hanem hogy mit árul :)

tireless treehugger 2017.02.24. 22:32:38

ez a stumpf nekem gyanús, miért kell az interjú alany szájába adni a szöveget aztán legfőképp miért kell helyette elmondani???

"A momentumosok ideológiailag hova tartoznak? Az SZDSZ hűlt helyén tudnak sikert elérni?"

de ez sem rossz:

"Orbán politikai tehetsége révén ....."
"Orbán Viktor hétpróbás, kivételes cselekvőképességű politikai realista, ..."

hagyom stumpfot, jobb téma van ott:

" Fontos, hogy a fiataloknak ne külföldön kelljen érvényesülniük, hogy hazahívjuk a külföldi doktoranduszokat, kutatókat."

miért, talán elmennek?, csodaországból?? nahát!!!

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.24. 22:53:00

@Tündér_Lala:

"Megmondom, hogy mit kommunikálhatsz, mit gondolhatsz, kivel állhatsz szóba." = finesszes alaptempó :D

Szindbad 2017.02.24. 22:58:33

@tireless treehugger: Minden normális ember menekül Schmidt Mária országából.

Jakab.gipsz 2017.02.24. 23:43:36

@Jean Sol Partre:
1, A tudomány-filozófia nyelvére leordítható!
2, Azaz színtiszta matematika, kidolgozott tankönyvi tételekkel.
Ennyit állítok és mondok, mert még mást nem kérdeztetek.

Jean Sol Partre 2017.02.25. 00:00:37

@Jakab.gipsz: az általam idézett zagyvaságról beszélsz?

Jakab.gipsz 2017.02.25. 00:16:43

@Jean Sol Partre:
Az nem zagyvaság, hanem egy új tudomány filozófia, a népszámára regékbe elmesélve, azért hogy a remény fennmaradjon: de színtiszta matematika !

A matematikai tételeknek pedig van egy erős oldala, nem tudunk róluk vitát nyitni! Bólyai és von Neumann is könyékig benne van de sok más matek zseni is, Poincaré ,Fermat, stb.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.02.25. 06:17:34

@bbjnick: Lehet, hogy tudok, maga viszont azzal se boldogul, hogy meghatározza vagy észrevegye.

Az az azonosítatlanul hagyott, kellemetlen érzete, amely miatt nekem ront az arroganciaváddal, szerintem a lelkiismerete. Sajnos nem fogja tudni se agyonverni, se konyakba fojtani - már sokan próbálták maga előtt is, de hiába.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.25. 07:47:19

@Counter:

"Az az azonosítatlanul hagyott, kellemetlen érzete, amely miatt nekem ront az arroganciaváddal, szerintem a lelkiismerete." --- írja.

Szerintem a maga lelkiismeretének a hiánya adja azt a "kellemetlen érzetet".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.25. 07:59:31

@Scorpion Mecca:

Az állam 90000000 Ft-ot fizetett érte és a gyűjteményt és archívumot továbbra is azok kezelik (gondolom, főállásban), egyenlőre a Szépművészeti Múzeum keretein belül, akik eddig kezelték.

www.mnb.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2015-evi-sajtokozlemenyek/tortenelmi-lepteku-gyujtemenygyarapitas-az-mnb-ertektar-programjanak-koszonhetoen

magyarmuzeumok.hu/tema/2876_az_artpool_a_ligetbe_megy

annamanna 2017.02.25. 15:12:25

A mai beszéde után magyarázza már meg, hogy szerencsétlenke Orbánkát csak a tanácsadói vezetik félre; persze azt is elmagyarázhatná, akadémiai filozófusilag, hogy ebben a beszédben mi a kivételes politikai tehetség!

"„a tőrőlmetszett nyugati gondolat"

"Apja, Heschel Marx Levi Mordechai rabbik és zsidó kereskedők leszármazottja, 1819-ben azonban mégis áttért az evangélikus vallásra,[1] Heinrich Marxként keresztelkedett meg, hogy ügyvédi hivatását gyakorolhassa. Anyja Henrietta Pressburg Hirshel holland szintén Mózes-hitű asszony, az ő felmenői közül is számos rabbi került ki."

Hol van ebben a tőrőlmetszett Nyugat? És mi a tő és ki metszette le?

Érdekelne, hogy lehetne akadémiai filozófusilag kimagyarázni ezt a mai napiszart.

Jakab.gipsz 2017.02.25. 17:17:12

@annamanna: Fogadatlan prókátornak sarokban van ugyan a helye, ámde ha senki sem szól (...).

Tehát értsd: Marx és kultúra köre, több generációs a keresztény értékrendbe beilleszkedni képtelen migráns, tudományos-filozófiát fabrikált a (bunkóknak), akik kifosztották előbb az értelmiséget, majd önmagukat. És ezt a naiv és hiszékeny nyugat benyalta, mint ha tudományosan igazolható eljárás, (igazságos) állam-szervezési metódus lenne. (gondolom érthető nem de bár).

Szindbad 2017.02.25. 21:16:20

@annamanna: Látszik, hogy nem érted. Orbán tehetségének masszív része az, hogy ezeket az eget verő debilis faszságokat azért mondja, hogy bosszantson.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.25. 22:03:53

@annamanna:
Minket mindig is a Nyugat fosztott ki. Például a Szovjetuniót kifejezetten azért hozta létre a Nyugat, hogy a kelet-európai szakralitást tönkretegye.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/01/szamok-nyelven.html

Nagyon ideje volt annak, hogy Viktor ezt is kimondja.

Jean Sol Partre 2017.02.25. 22:10:05

@bbjnick: "Klaniczay Júlia hangsúlyozta: ehhez képest az Artpool élő archívum maradt, ráadásul a jövőben is folytathatja tevékenységét; a Szabolcs utcai leendő központban 600 négyzetméteres alapterületen, 21. századi, klíma- és páravédelemmel ellátott archívumi rendszerben."

A Szabolcs utca egy raktár lesz a föld alatt. Nem lesz látogatható soha, nem arra épül.

Jean Sol Partre 2017.02.25. 22:12:44

@Doomhammer: Lenint direkt Svájcban képezték ki a feladatra. Egy darabig ellenállt, ezért fertőzték meg szifilisszel, hogy ha végrehajtja a feladatot, majd meggyógyítják. Persze ez is átverés volt, hagyták meghalni, pedig addigra megtette amire kényszerítették.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.25. 22:27:27

@Jean Sol Partre:

Látom, nagyon nem vágod, hogy ez miről szól! Egy archívumon mit akarsz látogatni? Ha nem kutatási céllal, minek mennél oda? A kutatóknak pedig nyilván bejárásuk lesz oda is.

Az Artpool-gyűjtemény, ha az állam nem ad neki méltó és alkalmas helyet, elpusztult volna. A sok régi dokumentum, fotó, amatőr film, hang- és videoszalagok stb. tönkrementek volna. A cél az, hogy ezeket megőrizzék és gondozzák, a közönség számára is használható módon feldolgozzák, kiállításokat, kiadványokat készítsenek belőle, minél többet fölpakoljanak a Világhálóra stb.

Nagyon nem értem, hogy mi a problémád! De, szerintem, te sem.

Jean Sol Partre 2017.02.25. 22:31:38

@bbjnick: szerintem kicsit jobban vágom, mi ez, mint te. Ha feldolgozzák és közzéteszik, az szuper, ez lenne a cél. Csak ismerve Baánt, a körülményeket, félek, nem fogják, ennyi.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.25. 22:34:25

@Jean Sol Partre:

Ha ilyen, amikor vágod, akkor milyen lehet, amikor még csak nem is vágod?:-D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.25. 22:38:44

@Jean Sol Partre:
Az még az első világháborúban volt. Később Lenin összehozta az 1956-os magyar "laborforradalmat".

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/10/nemzetstrategiai-es-torteneti.html

Nem mellesleg az az üzenet, hogy 1956 egyike volt a Nyugat által szervezett "színes" forradalmaknak, a putyinista propaganda része. Simán megjelöli, ki az orosz ügynök.

Jean Sol Partre 2017.02.25. 23:09:51

@bbjnick: olyankor lehet, hogy érted.

WiteNoir (törölt) 2017.02.27. 00:47:31

a helyzet szomorú, de legalább egyszerű: intelligens és tisztességes konzervatív ember nem támogathatja a fideszt. pont.
ez 98-ban még másképp volt, 2010-ben már nem, de talán még valaki reménykedett.
2017-ben már nincs kérdés, nincs reménykedés, csak a keserű, egyértelmű valóság van.
a fideszes ellenség. (már nem vitapartner)

annamanna 2017.02.27. 08:44:11

@Szindbad: Ez több, mint bosszantás, inkább gaslighting-nak mondanám.

"A gaslighting az érzelmi bántalmazás és manipuláció egy olyan formája, amikor az áldozat saját magáról alkotott képe, saját magába vetett hite, saját emlékezetének a megbízhatósága kerül ostrom alá. A bántalmazó (gaslighter) nem ritkán saját maga hozza létre azokat a helyzeteket, amelyeket később áldozata ellen fordíthat. Tesz egy sértő megjegyzést, megígér vagy tesz valamit, amit utána az áldozat előtt nem ritkán nyilvánosan is – egyszerűen letagad, vagy más módon érvénytelenít.
A cél minden esetben az, hogy az áldozat saját megélésében megrendülve, saját emlékezetében kételkedve végül a bántalmazó fél valóságát fogadja el sajátjának, s a másik így kerüljön hatalmi helyzetbe. A módszer pedig az áldozat valóságérzékelésének érvénytelenítése, érzései jogosságának tagadása, a múlt meghamisítása. Az áldozat végül teljesen elveszítheti hitét abban, hogy a megélései valóságosak, emlékei ténylegesen megtörtént események nyomai, érzéseinek létjogosultsága van." divany.hu/ego/2017/02/24/egyszeru_hazugsag_vagy_erzelmi_manipulacio/

Vagy másképp szólva halottgyalázás. Nagyon sok ember szenvedett és halt meg a kommunizmus bűnei miatt, miközben a nyugatban reménykedett - vagy ha szerencséje volt, oda is menekült.
Most valószínűleg sokan mondanák azt, amit Antal Imre: "Egy nagy frászt fogok ezeknek meghalni! Azért se!"
Ezt várták azok az emberek, akik az eljövendő szabad (vagyis nyugati!) világban reménykedtek?

Orbán állítólag Julius Evola filozófiájából merítette a gondolatait: "sokat merít a szélsőségesen tradicionalizmusa, a felvilágosodás eszméit elutasító olasz filozófus, Julius Evola gondolataiból is. Evolát nagyra tartották az olasz fasiszták és a német nácik is, de a filozófus idővel elfordult tőlük, mert úgy gondolta, hogy a hitleri nemzetiszocializmus sem utasítja el eléggé a felvilágosodást, hanem pont a felvilágosodás szellemi örökségéért küzd a liberalizmussal és a kommunizmussal." 444.hu/2017/02/25/orban-akkor-is-tudja-nyugat-europat-szidni-ha-a-kommunizmus-buneirol-kell-beszelnie

Mi lenne, ha legközelebb egy másik világhírű filozófustól merítene gondolatokat, és szó szerint idézné Heller Ágnest? "Megváltás az asszimilációtól. Ha nincs holocaust, a zsidóság eltűnik. De Isten meg akarta menteni a zsidóságot, nem elveszejteni. Azzal, hogy ránk küldte Adolf Hitlert, menekült meg a zsidóság. Ettől nem asszimilálódott egészen." hu.wikipedia.org/wiki/Heller_%C3%81gnes

Ebből a filozófiából is fog meríteni? Orbán is fogja állítani, amit a zseniális világhírű Heller Ágnes, hogy Hitlert az Isten kiválasztotta és elküldte, hogy a holocaust révén megmentse a sátáni Európába való beolvadástól a zsidóságot. Mert ha a zsidóság asszimilálódott volna a nyugatias, keresztény Európába, akkor elveszik. Ők ázsiaiak (keletiek), nem akarnak európaivá (nyugativá) homorulni. Úgyhogy Hitler gondoskodott róla, hogy mindig is tőrőlmetszett ázsiaiak (keletiek) maradjanak.
Nem vádolnák halottgyalázással Orbánt, ha ezt mondaná? Heller Ágnest miért nem vádolják halottgyalázással?
Miért van az, hogy ha Heller mondja, akkor filozófia? Ha más mondaná, börtönbe zárnák miatta - de Heller Ágnes világhírű etika!filozófusnak számít, ilyen szövegekkel. Meg a másik: mivel hazudott, ebből az következik, hogy rá is egyházat lehet alapítani, mint Szent Péterre: „elmentem a Máté passiót meghallgatni, és arra gondoltam, Péter háromszor elárulta urát és rá lehetett építeni az egyházat, akkor nekem is van lehetőségem, hogy egyházat építsenek rám” "Pontosan fogalmaztam, nem nagyot hazudtam, kicsit hazudtam csak” mandiner.hu/cikk/20110422_heller_csak_kicsit_hazudtam
Na de legalább Orbán ezeket (még) nem engedte meg magának. Kíváncsi vagyok, eljön-e annak az ideje, hogy a lukácsista Heller Ágnes etikafilozófiáját idézgesse.

"Te jól tudod, a költő sose lódit:
az igazat mondd, ne csak a valódit,
a fényt, amelytől világlik agyunk,
hisz egymás nélkül sötétben vagyunk.
Ahogy Hans Castorp madame Chauchat testén,
hadd lássunk át magunkon itt ez estén.
Párnás szavadon át nem üt a zaj -
mesélj arról, mi a szép, mi a baj,
emelvén szivünk a gyásztól a vágyig.
Most temettük el szegény Kosztolányit
s az emberségen, mint rajta a rák,
nem egy szörny-állam iszonyata rág
s mi borzadozva kérdezzük, mi lesz még,
honnan uszulnak ránk uj ordas eszmék,
fő-e uj méreg, mely közénk hatol -
meddig lesz hely, hol fölolvashatol?...
Arról van szó, ha te szólsz, ne lohadjunk,
de mi férfiak férfiak maradjunk
és nők a nők - szabadok, kedvesek
- s mind ember, mert az egyre kevesebb...
Foglalj helyet. Kezdd el a mesét szépen.
Mi hallgatunk és lesz, aki csak éppen
néz téged, mert örül, hogy lát ma itt
fehérek közt egy európait."

Szindbad 2017.02.27. 13:47:55

@annamanna: Hol éltél eddig, szatyorban? Vége van a PC-nek, ami azt jelenti, hogy Orbán azt mond, amit akar.
süti beállítások módosítása