Az álhírgyártás nemzetbiztonsági kérdés
2017. január 27. írta: Redakció

Az álhírgyártás nemzetbiztonsági kérdés

alhirgyartas.jpg

Sayfo Omar írása

 

Az elmúlt időszak talán legfontosabb írását közölte Hanula Zsolt az álhírek ijesztő világáról. Félő azonban, hogy – ahogy hazánkban lenni szokott – ez az ügy is politikai, pártpolitikai, világnézeti kérdéssé silányul. Pedig ahogy az árvízvédelemnek, a honvédelemnek vagy a migráció kérdésének, úgy az álhírek elleni harcnak is nemzeti ügynek kellene lennie.

Fontos már elöljáróban leszögezni: aki azt állítja, hogy létezik objektív és független hírforrás, az vagy naiv, vagy hazudik. A „valóság” eleve szubjektív dolog, aminek érzékelése, értelmezése személyiség-, nyelv-, szocializáció-, kultúra- és kontextusfüggő. Miután pedig a híreket emberek írják, azok szükségszerűen az ő világképüket, személyes valóságukat tükrözik. Ezt fejeli meg az intézményesített hírgyártás, mely szinte mindig és mindenhol a politikai és gazdasági érdekek zászlóshajójaként működik. Mi sem természetesebb annál, hogy a különböző hírforrások sokszor merőben ellentétes valóságként tálalják a tényeket.

Különösen szembetűnő ez napjaink átalakuló világrendjében, és az azt kísérő érdek és hírháborúban. A legyszerűsítve csak „mainstreamnek” nevezett médiaelit korábban is nehezen viselte monopóliumának kikezdését. A Brexit és a Trump-győzelem óta pedig immár egyre elkeseredettebben hadakozik a sajátjával ellentétes véleményekkel szemben.

Közben azonban súlyos hibát követ el: a hitelesség kérdését nem szakmai alapon ítéli meg, hanem ideológiai, politikai és pártpolitikai síkra tereli, hasonló ellenreakciókat váltva ki ezzel politikai ellenfeleiből, ellehetetlenítve az értelmes párbeszédet. A harc így nem a hírgyárosok és álhírgyárosok, hanem a mindenkori „ mainstream” és az „alternatív” közt zajlik. Nincs ez másként hazánkban sem.

*

A mainstream és az alternatív valójában kiegészítik egymást. Fogadjuk el, hogy a világ kitágult. A mi mainstreamünk az ő alternatívjuk, a mi alternatívunk az ő mainstreamjük. A piacon megfér egymás mellett a CNN és a Russia Today, a Fox News és az EuroNews, az Al Jazeera és a Press TV. De nincs baj a tényekkel többnyire nagyvonalúan bánó Huffington Post, Breitbart, Blikk, Sputnik News alternatív valóságértelmezéseivel sem.

Mi több, még a magyar színtér is elég nagy ahhoz, hogy elférjen egymás mellett az RTL és a TV2, a Hír TV és az Echo TV, az Index, az Origo, a 444 és a 888, a Pesti Srácok és a Kettős Mérce.

Hogy ki melyiket követi, melyiket tartja hitelesebbnek, ízlés és meggyőződés dolga. Virágozzék minden virág!

Ami fontos, hogy mindegyik orgánumnak impresszuma és bejegyzett székhelye van, a közölt tartalomért pedig többé-kevésbé felelősséget vállalnak. Tehát ha nem is értünk velük egyet, legalább tudjuk, kikkel állunk szemben. Működik az adok-kapok, a hírre cáfolat, a véleménye ellenvélemény érkezik. Ideje lenne belátni, hogy mára már senki nem birtokolja az igazság monopóliumát.

Mindennek egyik hozadéka azonban, hogy mára hazánkban is párhuzamos valóságok alakultak ki. A hírforrások bizalmi javak, az egyszerű hírfogyasztók többnyire nem új nézőpontokra, hanem saját meggyőződéseik megerősítésére vágynak. A keresztolvasás pedig minimális.

Noha az internettel elméletben tágra nyílik a világ, a Facebookot és más közösségi médiumokat használó modern ember mégis olyan személyre szabott virtuális hírkamrában él, melynek falai leginkább az ő és övével egyező véleményeket visszhangozzák. Hanula Zsolt egyébként nagyon is fontos problémafelvetése is csak az Index-olvasók barakkjában rezonált.

*

Miközben a baloldali, jobboldali és liberális média egymást aprítja és hitelteleníti, az álhírgyárosok és támogatóik vidáman halásznak a zavarosban.

A veszély pedig nem kicsi. A Buzzfeed és az Ipsos 2016 december elején közölt kutatása szerint az amerikai felnőtteknek 75 százaléka, az elsősorban Facebookról tájékozódóknak pedig 83 százaléka hiszi el az álhíreket. Ha nem reprezentatívan szétnézünk saját Facebook-ismerőseink között, rá kell jönnünk, hogy a Meteon, Legfrissebb, Frissvilág és Napimigráns hazájában sem rózsásabb a helyzet. 

Tény, hogy a népszerű magyar nyelvű álhírportálok momentán nem mennek szembe a magyar kormánnyal. Mi több, apokaliptikus Európa-víziójuk nem csak a kormány migránspolitikáját legitimálja, de az unión belüli harcait is segíti közvetve.

Ne legyünk azonban naivak. A politikában nincsenek örök barátok és szövetségesek. Érdekek vannak, melyek időről-időre változnak és összeütköznek. A magyar nyelvű álhíroldalak már több százezer szavazópolgárt érnek el nap mint nap. Magyarán: ma hazánkban több százezer embert dezinformál egy kétes szándékú külső hatalom. Itt nem az számít, hogy Moszkva, Soros vagy Brüsszel, hanem, hogy egy külső hatalom.

Az ügy rég nem politikáról, pártpolitikáról vagy ideológiáról, hanem nemzetbiztonságról és nemzeti szuverenitásról szól. Mint ahogy azt már számos ország – köztük visegrádi barátunk, Csehország – kormánya is felismerte. Veszélyes fegyver született, amely az oroszok másik nagy találmányához, a kalasnyikovhoz hasonlóan nem csak hazafiak, de baloldali gerillák, ellenséges soviniszták és iszlamisták kezében is ugyanúgy elsül. A szakmájukra bármit adó újságíróknak, politikai és világnézeti különbségeket félretéve kellene falanxba tömörülniük az álhírgyárosok ellen. Első lépésben nem átvenni tőlük semmit, második lépésben pedig figyelmeztetni olvasóikat is a veszélyre.

Ha elfogadjuk az álhíroldalak narratíváját, miszerint Európa már háborúban áll, akkor a kormányok részéről teljesen logikus törvényhozói vagy akár hatósági eszközökkel is fellépni a szándékos pánikkeltők ellen. Háborúban ugyanis egy állam csakis az ellenőrizhetően működő orgánumokat tolerálhatja. Ezt még az álhírgyártók és rajongótáboruk sem kérdőjelezhetik meg, hiszen még Vlagyimir Putyin sem rest a törvény erejével fellépni a „káoszkeltő” idegen irányítású intézmények és orgánumaik ellen.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr6012158241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.27. 07:57:49

Kell egy Nemzeti Álhírgyártó, ha még nincs.

Hiszen ha Ők megtehetik és megteszik a magyarokkal, akkor Mi is meg kell hogy tegyük.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.27. 07:58:24

Sajnos a liberálisokat nehéz lesz rávenni, hogy ne gyártsanak álhíreket. Évtizedek óta ezt csinálják, nehéz lesz leszokniuk.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.01.27. 08:11:00

homár, ne dőljön be az álhírek veszélyéről szóló álhírnek. hiába hiszik el az emberek. és nem is hiszik el. ez olyan mint a tv-s távgyógyító gyurcsok volt. sokan hitték, de persze mégsem.
az emberek 75%-a állati értelem. teljesen mindegy mivel tömik a fejét. nincs következménye.

Virág et. 2017.01.27. 08:15:03

Különbség van álhír és torzított hír között. A torzított hír részben igaz, legtöbbször nagyrészben igaz, de a kontextus, a hangsúly, ahogy kapjuk, torzítja. Az álhír teljesen fabrikált hazugság.

Az utóbbival tényleg csak a Széles-kategóriás embereket lehet megfogni. Aki ilyen forrásokból tájékozódik. Az ilyeneket viszonylag könnyű leleplezni: el kell menni a forrásig és megnézni, hogy számon kérhető, impresszummal, kiadóval, felelős szerkesztővel stb. rendelkező sajtóterméktől származott-e az alaphír vagy sem.

A torzított híreknél nem ilyen egyszerű az ember dolga. Éppen ezért ezek sokkal veszélyesebbek is. Míg azt valóban kevesen hiszik el, hogy Soros pont a nevenincs facebook csoportnak kotyogta volna el, hogy valójában gyíkember, addig pl. a már ismert és a hazai média egy jelentős részét megjárt karácsonyi videót, ahol állítólagos migránsok megtámadják a német plázában a karácsonyfát, azt egész széles tömegek fogadták el tényként. Pedig annyi köze van a valósághoz, mint bármi más kamuhírnek és napokkal később jött is a cáfolat, ami persze néhány factchecker oldalt leszámítva egy jelentős médiumban sem kapott már helyet.

A végső igazság az, hogy ha valaki hülye és hagyja magát, azt a Jóisten sem menti meg attól, hogy mások befolyásolják. Aki ezeket osztja, hiszi, ír róluk, mondjuk heti véleménycikket a Magyar Hírlapban, az menthetetlen. Védekezni úgy lehet, hogy nem szabad hülyének lenni. Lehet szeretni Putyinkát úgy is, hogy nem hisszük el az összes hazugságot, amit ő vagy (önkéntes vagy fizetett) segítői terjesztenek. Már csak a magunkkal szemben támasztott igényesség és elvárások miatt sem.

Virág et. 2017.01.27. 08:16:08

@Counter: Van. Évi 80 milliárdból finanszírozzuk.

Éhes ló 2017.01.27. 08:25:24

Viices, amikor egy migrénsimiző szélsőséges hasbarázik "álhírekről", minek során a cnn, jewyorktimes és európai kistesói, no meg a lügenpresse említésre sem kerül.
A végén persze ugyan oda jut, mint brüsszelita komisszárjai: falanx kell azok ellen, akik nem azt csikorogják papagályként, amit a main streamnek hazudott médiapatkányok és pénzes - még véletlenül sem zsiráf - gazdáik a szájukba rágnak.
Mindezt egy jobboldalinak hazudott blogban, médiafelületen teszi.
Bocsi.
Ez mégsem vicces.
Szánalmas.
Szerencsére ma még/már nem lövethetnek, pedig ahogy itt a falanxos migribarát írja, igény az van rá.
Ez inkább szánalmas és veszélyes minden szaban európai emberre nézvést.
Hiszen ismerjük a sémi fajtájukat jól, dédapáik 19-ben irtották a magyart, majd a ruszkik farvizén evezve folytatták 45 után ott, ahol 19-ben abbahagyták. Ma is látjuk őket gyerekeket gyilkolni, hol burnuszos jelmezben, hol idf egyenruhában.
A lényege ugyan az: ha a fegyver a pénz nálam van, akkor eldöntöm helyetted mit higgy, mit gondolj, mit írj, hogyan élj, vagy miként pusztulj.
Ezért kell őket letiporni, míg lehet.
Mert van olyan helyzet, amikor már késő.
Ennek megértéséhez elég ezt a gazembert és a gazdáit itt (is) elolvasni.

Veder1 2017.01.27. 08:26:18

Egy ellenrefodmacio, egy reconquista elejen jarunk ami udvozlendo. Az mar kevesbe amikor ilyen putyinok meg orbanok a gumicsizmas labukkal beletrappolnak.

2017.01.27. 09:08:01

a ruszkik ugyanazt csinálják, mint a jenkik. a cnn is álhírgyáros és lényegében a szabad sajtó sajtó egésze azt csinálja, hogy kreál egy alternatív valóságot. lényegében azzal lehet szavazatot szerezni, amit a választók közvetlen tapasztalás útján nem nagyon ellenőrizhetnek. belehergelik magukat egy hírbe, vagy álhírbe. ki tudja, hogy mibe. és ez megy. és ezt fogják fokozni. az egyik társaság anarchiát akar. a másik rendet. és majd eldől, hogy melyik kerül tartósan többségbe. háború lesz-e avagy béke.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.27. 09:15:32

@Sayfo Omar:

Szólásszabadság van, nem? Szerintem nem a hírmonopóliumért kellene harcolnia a professzionális sajtónak, hanem a minőségével és a megbízhatóságával kellene lenyomnia a kamuhírgyárakat.

Virág et. 2017.01.27. 09:15:39

@unionista᠋: Óriási különbség, hogy a CNN és az általad gyűlölt többi "jenki" médium mind regisztrált, beazonosított, székhellyel és felelős szerkesztővel rendelkező sajtótermék. Ezek a posztban szereplő névtelen oldalak, proxy mögül regisztrált, senki által nem vezetett, lenyomozhatatlan website-ok, amelyek nyomják az orosz propagandát, azok meg nem.

Egyébként meg kevered a pártos hírszolgáltatást a nyílt hazugságok gyártásával. A Fox News pártos, a CNN is, csak másik irányba. Ettől még nem lesznek álhíroldalak. A CNN nem közölt kamuhírt, ha tévedtek, azt azonnal le is írták. Hogy egyes híreket más hangsúllyal közöl az egyik és a másik politikai oldal, az természetes. Ha kitalál egy nem létező történetet és azt hireszteli, az meg már egészen más. Csak azért nem lesz a CNN álhíroldal, mert Trumpnak nem tetszik, hogy lehozták a TÉNYT, hogy a titkosszolgálatok őt és Obamát is tájékoztatták arról a 35 oldalas jelentésről. A tartalmat a CNN soha nem hozta le és nem is állította, hogy valós lenne. Sőt.

Kovi1970 2017.01.27. 09:27:42

A kommentek egy része megint nem veszi hogy mi a baj.

A brexitnél tényekkel és érvekkel támasztották alá a bentmaradást, minden észérv az EU mellett szólt.

Ellene pedig egy nagy adag semmi, mégis behülyültek a szavazók (Trump ekkor még sehol).

Trump megválasztása még durvább dolog, nemcsak a hatása de annak alapján is, hogy soha sem volt még ennyire egyértelmű választéka az amerikai választóknak, emberi kvalitások, múltbéli eredmények, és program terén. Az eredmény olyan volt, mintha meghekkelték volna a szavazást, nemcsak váratlan de teljességgel érthetetlen.

Egy Amerika első szlogen ami mögött az USA szétverését kezdi meg egy elnök.

Sajnos itthon ennek már hagyománya van, és miközben a szervilens kormányhű média még mindig ontja a hülyeséget, látom hogy a hagyományos jobboldali értelmiségi köre (nem az alibi emberek, a tényleges szavazók és szimpatizánsok) elkezdenek kihátrálni.

Nagyon nem jó az ami most zajlik itthon, de azért vált ijesztővé mert a világpolitikai helyzet is katasztrófálissá vált.

Eddig egy biztonságos környezetben éltünk, lehet ugatni csaholni, most elhúzták a kerítést, és a tacskó nem értette, meg hogy ebléptek a medvék és farkasok, miközben továbbra is falkavezér ellen ágál.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 09:29:58

Engem már régóta érdekel, miért csak 19 szál cigi van egy dobozban és nem húsz, ha már egyszer belefér? Áll egy karvalytőkés a szalag végén, aki kimar egyet, miután rástemplizték az árát? A fogyasztói kapitalizmusban láttam én már 17-21-23-24-27-30-40 szálas dobozt is, ott mindenki azt veszi, amire éppen szüksége van.

A komoly dilemma illiberális feloldása az, hogy legyen újra tele minden doboz, dugják csak vissza azt az egy szálat a zsidók, ha már önként nem képesek csökkenteni azt a qrva étvágyukat az extraprofra.

És ez így megy, lombhullástól Mikulásig.

Hogyan jön ez össze az álhírekkel?

Gondoljon csak mindenki utána saját maga, mert most nem segítek. Magyarország vörös zóna az álhírgyártás térképén. Büdös halnak rohadt a feje.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 10:04:38

@bbjnick: Nem is a hírrel van alapvetően a baj, hanem azzal, ahogyan megdallják, majd szájbarágósan elmagyarázzák, mit kell erről gondolni.

Persze a hírszerkesztés is fontos lenne, de nem egy célorientált médiumban, más meg nincsen.

Vannak fokozatok, a Duna tévé például még nem cédult el, a plusz végtelen a magyar RTL. Csoda, hogy még nincsen beszántva, annyian ígérték már.

Virág et. 2017.01.27. 10:12:03

@bbjnick: A szólásszabadság nem korlátlan alapjog. Ma is létező korlátai közé tartozik, pl. a rémhírterjesztés, a rágalmazás vagy a becsületsértés. De van még számos más korlátja, pl. pont a fidesz alatt bevezetett nemzeti szocialista vagy kommunista rendszerek bűneinek nyilvános tagadása.

Korunkban a hírfogyasztás is hitéleti kérdés lett. Akik őszintén hiszik, hogy a Föld lapos és sosem szálltunk le a Holdra, az állam meg vegyszerekkel permetezi a lakosságot az égből, azt nem lehet minőségi hírgyártással meggyőzni. A szektás embert sem lehet észérvekkel a guru ellen hangolni.

S=klogW 2017.01.27. 10:42:02

@Virág et.: "A szólásszabadság nem korlátlan alapjog."

Na és hol a korláttya? Ott ahol a vöröskék söpredék megmongya, ugye.

2017.01.27. 10:49:08

@Virág et.:
egyiket se gyűlölöm. ezt csinálja a média függetlenül attól, hogy milyen ideológiát követ. kreálnak egy alternatív valóságot. és a politikai szavazatszerzés leginkább úgy történik, hogy a választónak esélye nincs ellenőrizni a hír valóságtartalmát. a közvélekedés nagyrészt a hiten alapul. és ebből egy modern kori vallásháború következik.

Virág et. 2017.01.27. 10:55:00

@S=klogW: Nálunk most konkrétan ez a helyzet, hogy egy ilyen söpredék mondja meg, hol a korlátja. Mondjuk ez legkevésbé az én hibám, nem én szavaztam őket a parlamentbe, meg a kormányba.

Komolyra fordítva a szót: a korlátait a jogszabályok, nálunk az Alaptörvény adja meg. Lényegében nincs korlátlan alapjog. Minden alapjognak van valamilyen (akár egészen extrém) határa.

@unionista᠋: Az a vicc, hogy ha valamikor, akkor most, a XXI. században nem kéne hitkérdésnek lennie a tényeknek. Most, amikor minden ember nagyfelbontású kamerával a zsebében szaladgál, amikor a civilizált világ fele wifi lefedett, amikor bárki, bárhol lehet riporter. Soha ilyen könnyű nem volt egy-egy ténynek utánajárni, több forrásból tájékozódni.

A baj az emberek fejében van. Igényesnek kell lenni és nem megelégedni az akolmeleg sajtóval meg a kattintásvadász szalagcímekkel.

2017.01.27. 11:10:01

@Virág et.:
a másik része. nincs olyan, hogy titkosszolgálati hír. a nyilvánosságban legalábbis. a cnn közölte a TÉNYT. a ruszkik vezette ellenpropaganda pontosan így működik. ők is közlik a TÉNYT titkosszolgálati információkra hivatkozva. ami vagy igaz, vagy nem igaz. mert ezek mögött politikai szándékok állnak. ezek egy hatalmi játszma részei. minden oldalon törzsi csoportok és szekták sorakoznak. nem az a kérdés, hogy melyik az igaz, szép és a jó. (a másik értelemszerűen hamis, csúnya gonosz.) a kérdés az, hogy kinek van többsége. és az a csoportosulás az első számú igazodási pont. az a demokrácia minimuma. az illiberális változat. és ezek után persze figyelemmel lehet lenni a kisebbségekre. nyilván van ebben a játszmában második, harmadik, stb. helyezett. értem persze, hogy a futottak még is követelik, hogy az ő igazságuk is hadd érvényesüljön. de ha csak ellentmondanak, akkor az ilyen világokat civilizált módon fel lehet számolni a természeti törvényeket követve. omar sivatagi kultúrát szeretne. hol látsz te itt sivatagot. sehol. el fog pusztulni. utód nélkül. mert olyan világot akar, aminek megfelelő természeti környezet errefelé nincs. és egyébként mesterségesen sem cél sivatagokat építeni. csak azért, hogy omárnak jó legyen. mert ez a kárpát-medence. és ha azt mondja, hogy ez a fasizmus, akkor el lehet menni. mivel ő nem érti se a kelet-európai, se az őseurázsiai, se délszláv, se a cigány kultúrát. legfeljebb a filoszemiták igazságát. de az meg a sokadik a törzsi rangsorban.

S=klogW 2017.01.27. 11:11:49

@Virág et.: rólatok tuggyuk elvtárs, hogy nektek bármi és bárminek a letagadása a pofátokra fér

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.01.27. 11:12:13

jajédesistenem, a lényeget nem látják, balfaszok. tényleg azt képzelik, hogy az "igaz" hírek léteznek, hogy mondjuk tényleg belehajtott a nizzai tömegbe egy kamion? ilyen hülyeséget elhisznek? maguk a hírek sem igazak. úgy gyártják mint a mozit. ja, meg persze ember a holdon? kis lépés az embernek, nagy az emberiségnek, mi?

Virág et. 2017.01.27. 11:18:49

@unionista᠋: A CNN nem titkosszolgálati hírt közölt, hanem azt az érintettek (így Trump és stábja) által sem vitatott tényt, hogy a titkosszolgálatok átadtak egy 35 oldalas tájékoztatót a jelenlegi és a megválasztott elnöknek, ami a megválasztott elnök esetleges orosz befolyásolhatóságáról szólhat. Azt is hozzátették, hogy senki nem erősítette meg, hogy a jelentés megbízható, a pisilős történetről meg említés sincs a CNN-nél. Ahogy az anyagot sem tették ki az internetre. (Az a buzzfeed volt, ami inkább blikk-kategória.) Kapcsolatba léptek viszont az érintettekkel és várják a reakciókat.

Ebben semmi kamuhír vagy hitkérdés nincs. Van hírértéke, hogy az épp megválasztandó elnökről ilyesmi kiderülhetett? Persze! Clinton emailbotrányáról szólt az egész választási kampány. Ha az hír, ez is hír.

A kamuhírek nem ezek, hanem pl. az, amit már írtam fent is. Amikor valaki vesz egy 2012-es felvételt, ami egy egyiptomi plázában készült, ahol a helyi szokásnak megfelelően az emberek leszedik a fáról az ajándékokat egy rendezvény keretében és azt úgy állítja be, mintha 2015-ben történt volna Németországban és mintha muszlim bevándorlók támadták volna meg a keresztény jelképnek számító karácsonyfát. Ez a kamuhír, a torzított hír, mert ennek az alapja, a felvétel igazi, csak épp a magyarázata és a kontextusa más. Nem osztogatnak, fosztogatnak, ahogy a régi viccben van.

S=klogW 2017.01.27. 11:34:23

@jose maria padilla: természetesen az igazság létezik még ha Hejzenberg és Srődinger el is dugja előlünk - ha más nem, hát az, hogy sok a manipuláció, a vetítés

de még emellett is vannak igaz hírek is. amit tudni kell, hogy az igazi manipuláció ott van, hogy még az igaz hírekből is csak egy szerkesztői válogatást kapunk

ezért nem nézek tévét és lassan rádiót sem hallgatok

2017.01.27. 11:40:04

@Virág et.:
ennek a folyamatnak könnyen az lehet a vége, hogy az államok nagyrészt kormányozhatatlanná válnak. és a demokráciát valós önkormányzatiság keretei között lehet csak helyre állítani. tehát a szomszéd irmsuka a helyi társadalomban meg tudja nézni, hogy egy politikusnak mekkora háza van. úgy, hogy bekukucskál a kerítésen. és megbeszélik a kispiacon a kofaárussal. ezek után közvetlen leválhatják a politikai vezetőt feltéve, hogy valaki a helyére lépne. és idővel ilyenek azért rendszerint akadnak.

de ha irmuska az atv, hírtv, m1, tv2, index, origó, hir24, stb híroldalait böngészi, akkor nem nagyon döntheti el, hogy kinek van igaza. hanem a hite szerint beszavaz balra, vagy jobbra. ha gyurcsány csókolt neki előbb kezet, akkor a ferire. ha orbán, akkor a viktorra. azok a politikusok a sikeresek, akik odamennek a választókhoz. személyesen megveregetik józsi bácsi vállát. és azt mondják, hogy itt lesz majd pista. nála kell majd érdeklődni. így jön létre a fidesz familiáris hálózata a polgári körökből. vagy így jön létre a jobbik a magyar gárdából. és még valamennyire működnek az egykori mszmp pártalapszervezetek. de ezt a szavazótábort a liberálisok próbálják uralni. illetve a francot liberálisok. egy zsidó és zsidóbarát baloldal. és van egy elvtelen zsidó jobboldal is. orbán megosztja ezt a tábort is. a cigány kultúrára alapozvan. ez nem rasszizmus. orbán cigánykodik. ezt a politikát magyarul így nevezik. mint ahogyan az sem antiszemitizmzs, hogy a zsidókat "lezsidózzák". orbán belső ellenzéke mérsékelt és radikális szlávokból áll. a jobbik az őseurázsiai kultúra újrateremtésén alapul. ezek törzsi csoportok. és ebből fakad egy politikai-hatalmi játszma. irracionális hitvitákra alapozva. egy modern kori vallásháború.

amiből úgy lehet kijönni, hogy a helyi társadalmak szerveződnek meg. felőlem csináljanak a libsik anarchiát. erre mondom azt, hogy kerítsük le palánkkal a drogos buli buzi negyedet. költözzenek oda a hajléktalanok. adjanak nekik alapjövedelmet feltéve, hogy nem dolgoznak. és lehessen az utcán kakálni és pisálni. (ezért kell a palánk) terjesszék ki a transzneműek mellékhasználati jogát is. ha ez a "liberális" koncepció, akkor valósítsák meg. de azt ne követeljék, hogy az egész világ ilyenné váljon. nézzük meg, hogy egy adott ideológia összhangban van-e a természettel. tehát az nem úgy van, hogy "liberálisok" megmondják, hogy mi az állam dolga. azt az államalkotó népek mondják meg. amire legújabban azt mondják, hogy ez populizmus. régebben ez volt a demokrácia.

2017.01.27. 11:58:09

@Virág et.:
úgy teszel, mintha az usa még sohasem próbálta volna befolyásolni a világpolitikát. az összes nagyobb titkosszolgálat próbálja befolyásolni a közéletet. és nemcsak belföldön, hanem külföldön is. ezért vannak kémek és kémelhárítók. újságírók is be vannak építve, illetve be vannak épülve. és vannak akik önként vállalnak szerepet egyik vagy másik oldalon. nem kell őket ezért külön lefizetni, vagy megzsarolni. így működik a világ. valójában nincs szabad sajtó. modern kori inkvizíciók vannak. ha kimondod, hogy zsidó, akkor a liberális térfélen véged van. leszámítva, hogy a holokauszt kapcsán az áldozati kultuszt erősíted. mert ebben az esetben kitüntetnek. a másik oldalon semmiféle társadalomkritikát nem lehet megfogalmazni. mert az magyarellenesség. kikiáltanak a nemzet ellenségének, hazaárulónak, stb.

legfeljebb a helyi társadalmak szintjén lehet értelmesen vitatkozni. ahhoz viszont nagy számú reálértelmiség kellene a közéletben. de ez csak akkor lehetséges ha ezek a hitviták eldőlnek valamilyen irányba. és lesz többségi államvallás. most arról kell vitázni, hogy néhány öregember és vénasszony nem olyan világot szeretne, amilyet a többség. és a holokauszt miatt bírálhatatlanságot követelnek maguknak. és úgy képzelik, hogy ők a polgárosodásban nélkülözhetetlenek. de nem. és ezt a mainstream médiában nem szabad kimondani. hozzák létre a világias hitközségeiket. építsenek olyan világot, amilyet akarnak. de tekintettel kell lenniük a többségre. és ezt nem fogadják el. mondván, hogy amerikában nem ez van. persze most már ott is diktatúra van. és innen már egy lépés, hogy van a kiválasztott nép, amelyik mindenek felett áll. ők a filozofikus mesterrassz. a nagy lófaszt.

Kandeláber 2017.01.27. 12:04:47

@Virág et.: Korlátként tetszik említeni a becsületsértést és a rágalmazást.
Mindkettő büntetőjogi kategória, Btk-ban megfogalmazott tényállás, semmi közük az ún. "álhírekhez".
Felteszem, hogy magácskának az fáj, hogy a magyar parlament nem fogadta el a szadeszes "gyűlöletbeszéd" (értsd: minden, ami nem pc) pönalizálását, és most így el kell viselniük a velük szemben megfogalmazott véleményeket is.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2017.01.27. 14:03:54

"Fontos már elöljáróban leszögezni: aki azt állítja, hogy létezik objektív és független hírforrás, az vagy naiv, vagy hazudik."

Javaslom a harmadik értelmezést, mely szerint hibásan használja a függetlenség fogalmát. A tudományos életben egy írás akkor nevezhető függetlennek, ha nem egy másik műre hivatkozik, hanem önállóan jut hasonló vagy ugyanolyan eredményre, mint mások.

"A „valóság” eleve szubjektív dolog, aminek érzékelése, értelmezése személyiség-, nyelv-, szocializáció-, kultúra- és kontextusfüggő."

Pontosítok: a valóság objektív, a valóság interpretációja szubjektív.

"Ha elfogadjuk az álhíroldalak narratíváját, miszerint Európa már háborúban áll, akkor a kormányok részéről teljesen logikus törvényhozói vagy akár hatósági eszközökkel is fellépni a szándékos pánikkeltők ellen."

Ez nemhogy kontraproduktív - hamis biztonságérzetet ad -, de fennáll a veszély, hogy egy ilyen hivatal mentén jöjjön létre valamilyen állami cenzorhivatal.

A megoldás az, hogy az ember tudatosabban olvasson és értékeljen. És ez különösen azon művekre legyen igaz, amiben olyan információk vannak, amiket hallani szeretnénk. Bővebben itt:

liberatorium.blog.hu/2016/12/16/tudomanyos_modszertan_orvossag_alhirek_ellen

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.27. 14:14:40

@Bell & Sebastian:

"Nem is a hírrel van alapvetően a baj, hanem azzal, ahogyan megdallják, majd szájbarágósan elmagyarázzák, mit kell erről gondolni. Persze a hírszerkesztés is fontos lenne, de nem egy célorientált médiumban, más meg nincsen." --- írja.

Ezt mondom én is: a professzionális sajtó ne a skandalumgyártásban és a manipulációban próbálja meg felvenni a versenyt újonnan támadt vetélytársaival, hanem a minőség és megbízhatóság terén.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.27. 14:21:29

@Virág et.:

"A szólásszabadság nem korlátlan alapjog." --- írod.

Akarod mondani, nincs?

"Korunkban a hírfogyasztás is hitéleti kérdés lett." --- írod.

A hírfogyasztás mindig hitéleti kérdés volt.

"a XXI. században nem kéne hitkérdésnek lennie a tényeknek" --- írod.

Tegyük hozzá: a te hited szerint.

"A baj az emberek fejében van." --- írod.

És akkor mi a teendő? Cseréljük le az emberiséget?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.27. 15:17:06

@bbjnick: Csak akkor van egy alapjog, ha koorlátlan és korlátozhatatlan?

Ez meg milyen önkényes szabálya magának?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.27. 15:57:19

@Counter:

Nem az az alapjog, aminek biztosítása feltételhez nem köthető?

Bell & Sebastian 2017.01.27. 16:00:44

@Counter: Csak hallott az alapjog és leszármaztatott jog közti különbségről? Ja, nem. A maga egész családja libsi, akiknél minden egy pontot ér.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 16:08:51

@bbjnick: Ha csak a túlburjánzott és monopolhelyzetre törő, internetes búvársajtót nézzük, mint mondjuk az Indexet, ez nem lehetséges, mert közvetlenül nem fizetünk érte, ezért kritika sem éri direktben. Ezen kívül, mindeniknek stichje lesz attól, ha populista kívánságműsor -jelleget ölt.

A harmadik tényező a padillai vég. Az elbutult fogyasztó, akire bármit rá lehet sózni, ha pinával vagy Orbán Viktorral keretezik.

2017.01.27. 16:18:49

@stoic79:
a tudományos módszer az, hogy formális axiomatikus modelleket alkotunk. és tényekkel alapvetően nem igazolunk, hanem cáfolunk.

azt állítom, hogy a föld lapos. nézzél körbe. mindenhol lapos. elég sok tény igazolja. csak néhány megcáfolja. hogyan kel fel a nap, és hová nyugszik le. ezt még ki lehet dumálni. a keletre levő faluban miért kel fel egy kicsit korábban. a nyugatra levőben miért nyugszik le kicsit később. ezt már kevésbe. aztán kiderül, hogy a föld mégse lapos. hanem forog a saját tengelye körül. és kering a nap körül. persze, hogy így van, vagy nem. azt nem tudjuk. farkas berci megesküszik rá, hogy így van. de lehet, hogy csak egy orosz kém. és úgy egyébként a földet közönséges síkokkal és terekkel szokás közelíteni. persze tudjuk, hogy ilyenformán nem írható le nemhogy az univerzum, de még a földkerekség se. mert ha a new yorki és budapesti makettben áll egy vektor valamilyen irányban, akkor azokkal az erőkkel helyi szinten lehet számolni. de racionálisan nem lehet összeadni fizikai értelemben sem. (össze lehet adni, de csak irracionális módon.) és ebből következően valószínűleg metafizikai értelemben sem lehet egyesíteni a túlságosan távol eső világokat. vagy olyan globális modelleket kell alkalmazni, amiben a helyi társadalmak működése válik irracionálissá. a globalitás és a lokalitás nem racionalitás egyszerre. elemi matematika. persze lehet mondani, hogy dobjuk ezeket félre. és higgyük abban, hogy egy népcsoport törzsi tudata univerzális. ezt mondják a sémiták. ebből a keresztények a legsikeresebbek. azért, mert ők azt mondják, hogy a vallás nem evilági. tehát amit állítanak azt senki emberfia nem cáfolja. jézus ott ül a teremtő atyaúristen jobbján. oké. vagy ott ül, vagy nem ül ott. és mit csinál. csak ott üldögél a lócán. lógatja a lábát. vagy hogy van ez. ezt nem tudjuk. ezt csak úgy elképzeljük. ez nem az irracionalitás (az érzelem), hanem az imagináció (a képzelet).

persze a tudománnyal is vannak problémák. sanyi a kútfúró haverom azt mondja, hogy amerikában és magyarországon nem ugyanaz a fizika. mert arrafelé konnektorban a feszültség 110 volt, errefelé pedig 220 volt. tehát eltér a fizika. persze ilyenkor az ember mosolyog. és elmagyarázza, hogy a fizikai törvényszerűségek ugyanazok. mire sanyi megkérdi: komám, ezt honnan tudjuk? és erre azt kell felelni, hogy valójában nem tudjuk. ezt is csak feltételezzük. ennél sokkal durvábbat. azt, hogy ha kimérünk valamit egy földi laborban és úgy véljük, hogy sacc per kábé van valamilyen összefüggés (nem cáfolja semmi), akkor ez így van egy távoli galaxisban is. aztán persze néha kiderül, hogy nem.

tehát valójában nem tudománytalan azt állítani, hogy a föld lapos. így számolunk vele nap, mint nap. az a tudománytalan, hogy azt képzeljük, hogy létezik valamilyen univerzális világkép, ami csak racionális elemekből áll. a felvilágosodás alapvetően tudománytalan.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 16:20:05

A poén lemaradt. Mivel az összes firkálmány a kétséggel kezelendő -kategória ülepét nyaldossa alulról, több a hitele egy faszbúkos ismeretlennek, mert arról azt feltételezik, hogy érdek nélkül csak nem hazudik.

Ám de ezzel tisztában van az ördög öreganyja is, aki hímnős, pesti tanácsadónak öltözve mindenhova bedugja azt a tejfölös leges képét.

Ha az összes, amcsi tech-céget a hírszerzés alapította és használja, akkor miről is van itt szó?

A mi hazugságunk igaz, a többieké fake. Hej, de nagyon ismerős ez valahonnan!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.27. 16:21:56

@bbjnick: A "biztosítása feltételhez nem köthető" nem ekvivalens jelentésű a "nem korlátozható" meghatározással. S egyikkel se talált bele az alapjog fogalmába.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 16:29:54

@Counter: Egyének és közösségek természetükből fakadó, _elidegeníthetetlen_ jogai.

Szerintem az azt jelenti: _át nem ruházható_, _nem csorbítható_ és _meg nem szüntethető_.

Itt az elidegenítés tilalma a kulcsszó. Mert, ha valaki alól kihúzzák a földjét, a levegőt, a folyót, halat és vadat, az önvédelem lehetőségét, akkor azzal jól kibasztak, de leginkább elvonták az alapjogait. Haladóknak tudnám még taglalni a közösség jogait is, de ha még ezt sem sikerült megérteni, teljesen fölösleges.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 16:44:09

Ebből csak annyi következik, mivel az alapjogok egyben az állami cselekvés határait is kitűzik, mindahányszor egy állam a népfelségre hivatkozik, ordas hazugságba bonyolódik, ugyanis az állam sosem egyenlő az államalkotó közösséggel.

Olyan ez, mint a rokonság, egyet lehet választani, a többit vele adják. Egy miniszterelnök nem szívathatja meg mondjuk a kancsal köcsögöket, de nem is tenyésztheti őket.

2017.01.27. 17:36:51

@Bell & Sebastian:
ha így vesszük, akkor a szétzavart zsidóknak is elvonták az alapjogait. és küzdenek érte, hogy másoknak is elvonják. mindezt liberalizmus címszó alatt.

Kovi1970 2017.01.27. 17:53:51

@unionista᠋: neked elgurult a gyógyszered.

Alapvető dolgokkal nem vagy tisztában, mi az alapjog miért fontos Nyugat-Európában a II Világháború után, és hogy az összes diktatúrában ezeket igyekezték hanyagolni...

Ha ennyit nem tudsz megkülönböztetni kár "politizálni"...

Bell & Sebastian 2017.01.27. 17:56:55

@unionista᠋: És hány ígéret földjére tartanának még igényt azok a zsidók, Sajókám? Csak nem úgy értették, hogy a Föld + Hold + Csillagok, meg ami még a kezük ügyébe akad?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.27. 17:58:54

Az post teljesen félreérti a kérdést. Az álhír egy fegyver. Ha nemzeti kéz forgatja, nemzetstratégiai ügy védelmében, akkor az álhír jó ügyet szolgál.

naplo.org/index.php?p=hir&modul=itthon&hir=8570

Ha a nemzet ellenségei a nemzeti alapokba ásnak be vele, akkor pedig üldözendő tűzzel-vassal.

Az álhír valóban nemzetbiztonsági kérdés. Miért nincs még Nemzeti Álhírgyártó? Mondjuk az MTI egy csoportjaként?

Tündér_Lala 2017.01.27. 18:47:23

Kéremszépen a mádia régóta csusztat, ferdít és hazudik. Az emberek ezt többé kevésbé tudomásul vették és
1. Jólétükben nem törődtek vele
2. Elintézték azzal, hogy az érdekünkben teszik

Amiért a téma előkerült, az az, hogy a megszokott jólét egyre inkább visszaszorul és miután a média elbizakodottságában az ellenőrizhető közvetlen környezetükről is valótlanségokat állít. Elkezdtek figyelni és hiteltelennek találták a közléseket.
A hitelvesztésnek következménye, hogy már bármit mondanak, nem bíznak állításaikban. A Brexit és Trump győzelme ennek a hitelvesztésnek a követezménye és tovább rontják a helyzetet azzal, hogy felsőbbrendűen lebunkózzák a közvéleményt. A bizalmat így visszaszerezni nem lehet.
Most megpróbálják bebizonyítani, hogy ők a hitelesek és álhíreknek estek áldozatul a választók, rosszul teszik, ha nem nekik hisznek.

A jól bejáratott átverés kicsorbult a valóságon és nem értik hogy lehet ez.

2017.01.27. 19:37:01

@Bell & Sebastian
rendben van. az egy legitim álláspont, hogy liberális demokratáék mehetnek amerikába, az ortodox nacionalisták pedig izraelbe. ez itten kérem magyarország. tessenek igazodni a magyarokhoz. ha nem tetszik, akkor fogni a sátorfát. bár én ennél kicsit megengedőbb vagyok, de kelet-közép európában valójában ez a normalitás.

2017.01.27. 19:55:29

@Kovi1970:
szerintem az alapjogok a törzsi tudatokból fakadnak. tehát az, hogy egy állam területén mi számít alapjognak azt alapvetően a valós etnikai összetétel határozza meg. és innentől kezdve a nyugat kevéssé releváns.

például a cigányok kurvára nem azt tekintik alapjognak, amit a szociológusok kigondolnak. persze a cigányság se teljesen egységes, nagyon nem. de a balkánról jövő, fekete cigányok akkor tekintenek egy közösséget egyenlőnek egy másikkal (kapásból nem az egyént, hanem a közösséget) ha azok nagyjából egyenlő számban vannak jelen és nagyjából egyenlő erősek. mert ez a cigány törzsi tudat. az fizikai erő az elsődleges. egyenlőség akkor van ha egyenlő számban vannak jelen a cigányok és a nem cigányok. nem akarják "leszaporodni" a magyarokat. hanem egyenlőek akarnak lenni ott ahol jelen vannak. ez az ország területének azért kisebb része. a jelenkori közéletben a cigány kultúra dominál. és ezt leginkább csak nemzeti radikalizmussal lehet csak leváltani. tehát aki a liberális alapjogokat tekinti legfontosabbnak az valamit nem ért a történésekből. és azt gondolja, hogy sémita törzsi tudat a többi felett áll. csak nem szabad kimondani, hogy a totális individualizmusból fakadó alapjogokat zsidók és a zsidóbarát értelmiség találmánya. azért, hogy azzal megregulázzák a többséget. és ez sose működött kelet európában. ebből mindig balhé volt. kisebbség hegemónia kísérletével szemben hirdet a többség szupremáciát. és ez a többség kelet-közép európai, őseurázsiai és délszláv eredetű. és ehhez jönnek a cigányok. szóval a magyar társadalom megértéséhez elsősorban ezekben a kultúrákban kellene kutakodni. és nem nyugaton.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 20:28:54

@Tündér_Lala: Legfrissebb példa. Videofelvétel készült a lángoló buszról, mondja a hír. Nézzük, mi benne a huncutság? Az, hogy vanni éppen van, csak nem mutatják meg, kegyeleti okokból. Rögtön gondoltam.

Bell & Sebastian 2017.01.27. 20:30:55

@unionista᠋: No de! A cionizmus a diaszpórát is köti! Erről nagyvonalúan sosem szól a fáma.

Larry Silverstein 2017.01.28. 10:27:15

'Az elmúlt időszak talán legfontosabb írását közölte Hanula Zsolt az álhírek ijesztő világáról. '

- nem olvastam, a szerző szélsőségesen liberális.

- ezért van hogy cenzúrapárti.

Az egész álhír-nemzetbiztonság stb. kamu, humbug. Soros gyuri müve.

Miért mondom ezt? Azért, mert nem tegnaptól van FaceBook, meg egyéb közösségi platformok, de az ÁLHÍREK éppen most lettek fontosak (Soros kamucivil alapítványának ami a FBot idéntől egyelőre Németországban cenzúrázza), éspedig azért, mert a mainstream media egyértelmü futtatása ellenére soros jelöltje Hillary kikapott.

Igy azt találták ki hogy ez a közösségi háló miatt lehetett és ezért azt is cenzúrázni kell...hmm, és a Hanula féle libsiknek valóban életfontosságú hogy cenzúrázzanak.

2017.01.28. 10:32:48

@Bell & Sebastian:
az ortodox liberálisok amerikához, az ortodox kommunisták az oroszokhoz, az ortodox nacionalisták izraelhez kötődtek. és ez azért egy elég komoly hatalmi háromszög. csakhogy ebben most trump, putyin és netanjahu mind azt mondják, hogy a zsidók elsősorban izraelhez kötődjenek. ez trump és a republikánusok számára nyilván azért jó, mert gyengítik a demokrata pártot. putyin számára azért, mert ez a csoportosulás hagyományosan oroszellenes. és netanjahu is támadja őket. mert a cél az, hogy a demokraták pénze legalább részben izraelben landoljon. és ehhez kell a multikulturalitás, a pc feladása és kódolt antiszemitizmus. ez utóbbi elég különös. azért ütik őket, hogy meneküljenek. és mégis hová, ha nem izraelbe. ezt használja ki orbán. megteremti a zsidó jobboldalt a tóraolvasókból és a teljesen elvtelenekből. andy, flinkiés társaik kiszorítják a balt.

Larry Silverstein 2017.01.28. 10:36:37

Az ÁLHÍR veszély kamu.

A mainstream média mindig is hazudozott és soha senkit nem vontak felelősségre a hazudozásért.

A mainsrtream média egyszerüen félti a hatalmát, érzi a vesztét. Hazudnak a FBon? Naná, mindenhol máshol is hazudnak....ezért cenzúra lesz a FBon, ok. Soros cége fogja csinálni a civilség jegyében, nem ok. Cukorberg sem igen kedveli Trumpot, tehát sejthetően a mainstreamben már évtizedek óta uralkodó libsi-bibsi cenzúra lesz a FBon is.

Csakhogy az internet nem ilyen, ha cenzúra lesz a FBon, akkor a userek majd átmennek másik platformra azt jóccakát.

Larry Silverstein 2017.01.28. 10:38:48

@Tündér_Lala: 'A jól bejáratott átverés kicsorbult a valóságon és nem értik hogy lehet ez.'

jól beszéltél, ember

MACISAJT 2017.01.28. 10:57:19

"Miközben a baloldali, jobboldali és liberális média egymást aprítja és hitelteleníti, az álhírgyárosok és támogatóik vidáman halásznak a zavarosban."

Kezdetben volt a weyerbélázás... Vagyis hazai "véleményformálók" kijuttatták véleményüket nyugati médiumoknak, melyek azokat névetelenül leközölték és a weyerbélák eladták diadalmasan azokat itthon mint "nagy nyugati média Magyarországról" címszóval..

Aztán volt a HIPA, ahol megbízható budapesti tudósítókat( pl. florence la bruyere) tájékoztatták a megbízható magyarországi valóságról...(ez ma is működik, via Klubrádió)

Ma már az Index főoldalán az un. blog oldal nem más mint egy hoax álhírgyártó, bal-és hiszterolibsi pártproganda by "ténytár", "szegedi kattintós","nyugati fény" etc.

U.I. A legfrissebb eset a szmogriadó kapcsán történt.
A 444.hu és nyomában a csahosai elkezdték terjeszteni szegény megbüntetett vezető esetét, aki leukémiás lányát vitte a kórházba és a gonosz rendőrök elmeszelték.
Három napig ment a hörgés, körbe körbe, anyázták Tarlóst, Pintért a , a rendőröket , a Fideszt és persze a gonosz Orbán Viktort mert hát az obligát.
Amíg a főkapitány nem közölte hogy ő személyesen kifizeti a bírságot, de hol a károsult?

És persze ekkor derült ki hogy amit a 444.hu és tasik terjesztettek az nem más mint azt mondta a néma a süketnek hogy látta a vak a sántát szaladni...

MACISAJT 2017.01.28. 11:00:45

@MACISAJT:

Kemoterápiás kezelésre hozták Budapestre a négyéves kislányt, a rendőrök megbüntették az autót a szmogriadó miatt

Szily László
belföld
január 26., csütörtök 11:36

A Budapesttől 180 kilométerre eső X. községből érkezett szerdán Budapestre egy házaspár a négyéves, leukémiás kislányukkal, a soros kezelésre - idézte fel a sztorit a 444-nek a fizikai munkásként egy agrárcégnél dolgozó anya ismerőse, akit az asszony felhatalmazott erre."

És indult a lavina..:P

A Luke 2017.01.28. 11:31:38

féloff:

lazán kapcsolódva a témához, illetve a Hanula-cikk kapcsán a lapos Föld védelmében írom laposföldesként:

azok a laposföldesek, akiknek munkásságát figyelemmel kísérem, kizárt, hogy oroszok vagy oroszok által pénzeltek legyenek, ugyanis amerikaiak meg angolok

a lapos Föld modell szerint nincs világűr, ahol tehát nem csak az amerikai NASA nem járhatott és nem is jár majd soha, de az oroszok, a kínaiak, a japánok, meg az európaiak se. műholdak nincsenek, meg Nemzetközi Űrállomás se, meg Hubble Űrteleszkóp se, meg semmi ilyesmi

Torz 2017.01.28. 11:46:26

@MACISAJT: Nem szeretem bagatellizálni ezt a komoly ügyét, de. Soros kezelésére? A 444 még ide is berejti haha.
Csak kritikusan kellene megtanulni híreket olvasni és Pataky Attila szintű hírértelmezés megmarad humorforrásnak. Ez közoktatásban dolgozó, úgy irodalom, mint természettudományos tanárok felelőssége is: ne hírek által dróton rángatható bábú, hanem logikusan gondolkodni tudó hírfogyasztó állampolgár nevelődjék. A rendőrkapitány kapcsán igazad van, az illetékes újságíróknak illene ezzel a kiigazítással élniük, különben sok ilyen után ők is bábúvá/kocsmapultot támasztó, mikor dobtam az erkölcsöm kukába típusú polgárrá válhatnak.

Larry Silverstein 2017.01.28. 11:50:27

@Torz: A közoktatásban a leghülyébbek dolgoznak, tisztelet a kivételnek.

Aki rájuk akarja hagyni, hogy kritikusan álljon a gyereke a világhoz, az tegye, akinek esze is van az meg ezt megteszi saját kezüleg.

Kandeláber 2017.01.28. 12:19:51

@Larry Silverstein: Az FB-n már régen cenzúra van, csaxólok.
Balosok-, libsik és a csahosaik bármit feltölthetnek-írhatnak, ha ellenük szólsz, náci vagy és letiltanak.

Kandeláber 2017.01.28. 12:25:43

Mellesleg Erika Steinbach, a Mutti-féle CDU-ból letiplizett politikus hölgy azt találta mondani a minap, hogy a német firkászok vagy vörösök, vagy zöldek.
Mindezt egy német firkász mondta neki, ha addig még nem tudta volna.

Larry Silverstein 2017.01.28. 12:28:52

@Kandeláber: Eddig csak nagyon óvatosan és kifejezetten fajpolitikai alapon cenzúrázott a FB, de mindenki tudja hogy ez a nyugati világban szinte alap.

Most minőségileg új cenzúrát próbálnak ki, idén egyelőre Németországban...miért is pont ott?

Az internet viszont szabad, van a FBnak is alternatívája, szerintem ha túltolják az rontani fogja a bizniszt.

eLeCkiNg 2017.01.28. 19:23:22

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Látom, nem sikerült felfogni a cikk tartalmát. Nem baj.

Bell & Sebastian 2017.01.29. 00:28:00

@unionista᠋: Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. De azt látni már szabad szemmel is, hogy a hagyományosan zárt struktúrákba nem mer belepiszkálni (remélem, ez elég szőrmente), míg a sajátjait nyomná fölfelé, mint az állat, ha megérdemlik, ha nem.

Mi meg a földön ülve nézhetjük az össze nem csapást. Tele volt a kutya bolhával? Az volt csak a jó világ, mert most kétszer annyi van rajta.

Nagyjából e két állapot közül lehet választani.

Kandeláber 2017.01.29. 11:52:06

Nézem a szánalmassá vált Simicska-rémHírTV-t.
Bőszen populistázza a Koblenzben találkozó nemzeti pártokat, és aszongya' hogy "Marine Le Pen pártja köztudottan orosz pénzből működik."
Oké.
Akkor miért visít a sajtó nagyobbik része, ha mások kijelentik,. hogy a TASZ, Amnesty International és hasonló "civil szervezetek" pedig Soros pénzéből működnek?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.29. 12:58:17

@Kandeláber: A TASZ nem párt, Soros pedig nem állam. Nem mindegy tehát, hogy egy idegen állam támogat egy, a közhatalom megszerzésére törekvő szervezetet, vagy egy magánszemély egy közhatalmat szerezni nem kívánót.

Bell & Sebastian 2017.01.29. 15:05:03

@Counter: De úgy viselkedik. Tegnapi hír, hogy a hollandok külön követeket neveztek ki a tech-óriásokkal kapcsolattartásra.

Én nem látom azt világosan: egy bolond, magyar holo-túlélő hogyan tehet szert annyi pénzre és hatalomra, hogy érdemben befolyásolhassa a világpolitikát.

Jő, tudom, CIA meg a cionista hálózat, de mégis.

Ha mindenhol dúl a demokrácia, akkor neki hány szavazata van? Hatmillió?

tireless treehugger 2017.01.29. 19:47:21

@Bell & Sebastian:

soros nem önálló, new-yorki családok strómanja, lehman, morgan és goldman érdekében gov segítséggel tevékenykedik. olyan mint egy fővállakozó, mikor valaki rendel egy munkát, mondjuk legyen algériában "big oil" baráti kormány, akkor soros meg a többi hasonló vállakozó megoldja. tervek, project management, finance, logisztika, technikai háttér, kapcsolatok, aztán a szavazatot már a helyi kisvállakozók hozzák.

mi például a morgan stanley/cargill/usgov függeléke lettünk, és ebben a fidesz szenátorainak döntő szerepe volt, akik az eu kötődésű elitünk ellenére is megcsinálták.

Kandeláber 2017.01.30. 08:43:33

@Counter: @Bell & Sebastian: Soros - inkább Schwarz - intézményként funkcionál.
Clintonnéból elnököt akart csinálni (szerencsére nem sikerült neki), Trumpot potenciális diktátorként interpretálja. Szuverén kormányokat minősítget, ő akarja meghatározni, hogy melyik "demokratikus" és melyik nem az, az általa pénzelt ún. "civil" szervezetek a meghosszabbított kezeként működnek.
Amúgy annak idején a Fugger család sem "volt állam", mégis császárokat segített trónra (V. Károly, Miksa) uralta a Német-Római Császárság és fél Európa gazdaságát.

Bell & Sebastian 2017.01.30. 10:24:06

@Kandeláber: No meg, pénzmozgatással háborúkat generálnak és győztest hirdetnek.

@nix ugribugri: Tekintve, hogy Gyugyó és a K&H szabadalma a devizahitelezés, mellé Kandzsi Gyuri monopóliuma a forint árfolyama, nem is kell azon csodálkozni, hogy zavartalan a népnyúzás.

Mást mond a szájával, mint amit tesz a kezével. Az nyilvánvaló, hogy nálunk egy másik rablóbanda garázdálkodik, mint például a németeknél, mert itt sokszorosa a marzs a germánnak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.30. 12:54:02

@Kandeláber: Hát ez valóban szörnyű, hogy egyéneknek magánvagyonuk lehet és azzal tetszésük szerint rendelkezhetnek.

Hogy lehetne ennek megálljt parancsolni, hogy lehetne eljutni egy olyan, sokkal kívánatosabbnak tűnő társadalmi berendezkedéshez, ahol mindenki csak igényei szerint részesülhet a köz által lelkesen, képességeit maximálisan kiaknázva előállított javakból...?

Kandeláber 2017.01.30. 13:35:50

@Counter: Persze, semmi gond...
A II. Világháború idején a semleges Svédország derék magánvállalatai is gond nélkül szállították a vasércet a náci Németországnak.
Természetesen nem lehet korlátozni a tőke szabad mozgását, hiszen ez már a kommunizmus kezdete lenne...Semmi sem korlátozhatja a tulajdonost abban, hogy szabadon rendelkezhessék a vagyona fölött. Ez így fair, ez így felel meg a liberális elveknek.
@Bell & Sebastian: '53-ban a CIA kizárólag az USA érdekében puccsoltatta meg Moszadeget Iránban, semmiféle magánérdek nem fűződött a dologhoz, egyetlen amerikai olajvállalat sem profitált belőle.
Vannak, akik még hisznek a mesékben...

Kandeláber 2017.01.30. 13:50:47

@Counter: Természetesen azzal sincs semmi gond, hogy Simicska és Mészáros Lőrinc milyen módon rendelkezik a magánvagyonával.
Bizonyos körök szerint Simicska most megtisztult, vele már minden rendben van.
Csak nézni kell a Hír Tv-t és olvasni a Magyar Nemzetet.
:D

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.30. 14:24:47

@Kandeláber: Mészáros Lőrinc a magánvagyonával rendelkezik?

Naaa.

Egyébként bizony a megszerzése inkább kifogásolható.

Nem a tőke szabad mozgásáról van szó, hanem arról, hogy kifogásoltad, hogy magánvagyonukból politikai aktorokat, agendákat támogatnak egyesek. Akinek több van, az többől teszi, akinek kevesebb, az kevesebből - hogy gondoltad ennek szabályozását és pláne a szabályozás betartását?

Kandeláber 2017.01.30. 15:06:18

@Counter: Nem gondoltam semmiféle szabályozásra, pusztán történelmi aspektusból párhuzamot vontam a Fuggerek hajdani tevékenysége és Soros mostani fellépése között.

Kandeláber 2017.01.30. 15:13:19

@Counter: Mészárost és Simicskát pedig azért említettem, mert bizony mindkettő az úgynevezett magánvagyonából finanszírozza a médiabirodalmát.
És mindketten ugyanabból a forrásból merítettek.
Manapság csak az irányultságuk tér el egymástól.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.29. 11:45:22

Az álhírek nagyon veszélyesek.

www.origo.hu/itthon/valasztas2018/20180327--a-zsidok-nincsenek-biztonsagban-franciaorszagban-egy-szocialista-politikus-szerint.html
"Malek Boutih az Inter France rádiónak nyilatkozott annak kapcsán, hogy Trèbes-ben egy 80 éves férfi antiszemita indítattású gyilkosság áldozata lett, amit vélhetően migránsok követték el. "

Kivéve, hogy nem Trebes-ben, hanem Párizsban, nem 80 éves, hanem 85 éves és nem férfi, hanem nő. Amúgy Mireille Knoll-nak hívták az áldozatot.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2018.03.29. 12:03:36

Mireille Knoll egy csendes öregasszony volt, aki annyira a szívén viselte egy erőszakos szomszédjáról való gondoskodást, hogy a szomszéd azután is látogatta, miután kijött a börtönből. Azért kellett börtönbe vonulnia, mert Mireille Knoll lakásában megerőszakolta az öregasszony betegápolójának 12 éves lányát.

Aztán teljesen váratlanul egy újabb látogatás alkalmával egy társával megölték Mireille Knoll-t.

www.lci.fr/faits-divers/mireille-knoll-ce-que-l-on-sait-sur-le-meurtre-a-paris-de-cette-octogenaire-juive-qui-avait-echappe-a-la-rafle-du-vel-d-hiv-2082839.html
"A la police, un membre de la famille de Mireille Knoll a dit soupçonner un voisin qui avait l'habitude de venir la voir et était passé dans l'appartement dans la journée. C'est cet homme, né en 1989, qui a été placé samedi en garde à vue. L'individu est connu des services de police pour des affaires de viol et d'agression sexuelle. Il sortait de prison après avoir été condamné en 2017 pour agression sexuelle sur une fillette de 12 ans. Selon Le Parisien, l’agression s’était justement produite chez Mireille Knoll, la victime étant la fille de son ancienne garde-malade. Le suspect avait alors menacé de tuer la mère et d’incendier l’immeuble."
süti beállítások módosítása