Már megvolt a lázadás éve − Mandiner 2016 IX.
2017. január 16. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Már megvolt a lázadás éve − Mandiner 2016 IX.

lazadas2.jpg

A Mandiner szerzői, mint 2010 óta minden évben, idén is évet értékelnek.

Rajcsányi Gellért írása.

Orbán Viktor szerint 2017 a lázadás éve lesz. Egyrészt egy hivatalban lévő és szinte teljhatalommal rendelkező miniszterelnöknek érdemes óvatosan a lázadást forszíroznia, hirdetnie; másrészt lehet, hogy ezúttal kicsit elkésett az egyébként éles politikai szimatával: a lázadás éve inkább 2016 volt a világban. A nyugatiban, amelyben élünk.

Mert a 2016-os év, benne Donald Trump amerikai elnökké választásával és a brit Brexit-népszavazás kilépéspárti győzelmével volt e lázadás legnagyobb súlyú és hatású fegyverténye. Persze mindezek láttán jobb, ha semmit nem zárunk ki a jövőbeli események kapcsán; de most az valószínűsíthető, hogy ekkora léptékű, forradalmi változások, átrendeződések nem fognak történni 2017-ben.

*

Sokan megírták, de szögezzük le még egyszer a tényt: Trump és a Brexit-pártiak győzelme a tömegek lázadását jelentette egy valóságtól elszakadó elittel szemben. Nem vagyok lelkes híve Trumpnak, a Brexitnek meg magyarként és európaiként pláne nem örülök. De nem vagyok sem amerikai, sem brit szavazó.

2016 az 1989 óta kitartóan érvényesülő globális-liberális világrend legnagyobb mértékű megrendülését hozta magával. Itt persze ne felejtsük el, hogy a 2001-es amerikai terrortámadások, valamint a 2008-ban kitörő gazdasági világválság is súlyos, világot megváltoztató következményekkel jártak. De az egyik a terror elleni, logikus háborút, a másik pedig gazdaságpolitikai és pénzügyi lépések sorát hozta magával.

A politikai, eszmei változások a 2016-os évben váltak a legnyilvánvalóbbá. Soha nem volt ennyire látványos a régi értelemben vett jobbos és balos eszmék eljelentéktelenedése, a liberális demokráciák megrendülése, és soha nem volt ennyire érezhető a világ megváltozása, az új dilemmák, új érdekkonfliktusok megjelenése. És ezeknek még nincsenek különösebb eszmei következményei. Inkább csak nagy zavarodottság tapasztalható: jobbosok érvelnek marxista, antiglobalista, antielitista szólamokkal; balosok válnak a nemzeti, lokális érdekek védelmezőivé, és így tovább.

És hirtelen mindenki megpróbálkozik az elitellenes, establishment-ellenes populizmussal.

Még egy Hillary Clinton is.

Még egy Orbán Viktor is.

*

Trump és a Brexit a változás legfőbb jelképeivé váltak. És valószínűleg azok is maradnak. Ma már semmi sem kizárt, de ugyanakkor nem valószínű, hogy 2017 ilyen léptékű változásokat hozna.

Bejuthat Marine Le Pen a francia elnökválasztás második fordulójába, de valószínű, hogy egy másik, centristább jelölttel szemben − apjához hasonlóan − alulmarad. Tovább erősödhet az EU- és euró-kritikus, bevándorlásellenes AfD párt Németországban, de csekély az esély arra, hogy utolérje a legnagyobb pártokat, és főleg a centrumban egyensúlyozó, mélyen beágyazott CDU-t, élén Angela Merkellel, aki valószínűleg elkezdheti majd negyedik kancellári ciklusát.

Hacsak nem történik valami egészen váratlan fejlemény. Olyanok pedig szoktak történni mostanában.

Ezen kívül? Az EU gyengélkedik, politikai válságban vergődik, ahogy szokása. Oroszországban Putyinék újra nyertek, mint szokásuk. Törökországban Erdogan végre tovább építheti uralmát, mint szokása. Kína tovább növekedik és építi háttérhatalmát a világban. Mint szokása. Latin-Amerika lassan kiszeret a balos, szocialista, harmadikutas kísérletekből − na, ez nem a szokásuk. Afrikáról meg nem beszélünk, el van felejtve − ez meg mindannyiunk sajnálatos szokása.

Viszont mindannyiunk szerencséjére a migrációs válság nem eszkalálódott tovább, sőt, némileg alábbhagyott a 2015-ös forró évhez képest, amikor nem volt nehéz apokaliptikus közeljövő-képeket felfestenünk a falakra.

Apokalipszis most nincs. Bizonytalan időre elhalasztva. Az idők mondjuk elég bizonytalanok így is.

*

És mi a helyzet Magyarországon? Semmi különös. Itthon nem volt a lázadás éve 2016. De valószínűleg 2017 sem lesz az.

A 2014-es biztos választási győzelem után a Fidesz valahol utat tévesztett, és az év végére, 2015 elejére igen csak elkezdett botladozni a saját lábaiban, nem beszélve az Orbán és Simicska közötti szakításról. A migrációs válság és annak kemény kezű kezelése a pénzt, paripát, fegyvert nem kímélő, folyamatos propaganda-hadjárattal viszont helyre tette a Fidesz és Orbán Viktor népszerűségét − hiszen a miniszterelnök pontosan azt csinálta és azt mondta, amit az ország népének elsöprő többsége akart.

2016-ban is ebből élt a kormánypárt és vezére, s ebből él most, 2017 elején is. '16-ban annyi történt azért, hogy a kormánypárti kommunikációs gépezet és előre eltervezettség (mondhatni, társadalom-mérnökösködés, hopsz) határai is láthatóvá váltak: nem sikerült érvényes népszavazást tartani egy bombabiztos, kényelmes témában. Aztán nem sikerült kétharmados többséget biztosítani a parlamentben ugyanehhez a bombabiztos, kényelmes témához.

A Fidesz elsőségét így sem veszélyeztette senki 2016-ban. Sőt. A baloldali-liberális pártocskák harmadszor is elkezdték a 2010 óta többször ellejtett (halál)táncukat, halovány kilátásokkal a jövőre nézve. A Jobbik pedig − teljesen függetlenül a kormánypárti oldalról érkező kemény és nem egyszer színvonaltalan támadásokkal − maga hasonulhat meg, ha Vona Gábor tényleg teljesen ki akarja vezetni a pártot a meglévő stabil és jól értelmezhető eszmei közegéből. Nem valószínű, hogy az év folyamán, ebben az átmeneti állapotukban elkezdenének a Fidesz mellé felkúszni.

Már csak azért sem, mert 2016-ban − immár hosszabb távlatok mellett is − folytatódott a magyar gazdaság és költségvetés rendberakása. Csekély a hiány, csekély az infláció, az államadósság legalábbis megfékezve, a gazdaság növekedik, kikerültünk a bóvli kategóriából, erősen csökkent a magyar gazdaság és pénzügyek sérülékenysége, kitettsége. Persze még mindig sokkal-sokkal több befektetésre és valódi hozzáadott értéket teremtő gazdasági tevékenységre lenne szükség. Viszont a joggal kritizált, regionális és kontinentális viszonylatban egyre leszakadó magyar bérek is növekedni kezdtek, a minimálbértől az életbevágó fontosságú egészségügyi és oktatási szektorokig.

Ezek a pozitív fejlemények az átlag szavazók fejében legalább annyira fontosak (vagy simán fontosabbak) lesznek, mint a kiirthatatlan korrupciós jelenségek, valamint a Fideszre jellemző hatalomkoncentráció 2016-ban sem leálló lépései, különös tekintettel a média átrendeződésére.

Mindent összevetve: 2016 stabil alapot adott ahhoz, hogy az ország 2017-ben, majd 2018-ban is továbbra is a NER biztos táptalaja maradjon. 2017-ben a lázadás, érdeklődés hiányában elmarad.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4112130783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tata86 2017.01.16. 18:10:49

Vagyis dögunalom, hullaszak. Kívül-belül.

Remélem Vonának sikerül valamit alkotnia, és akkor legalább szurkolni lehet. ^^

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.16. 19:02:05

Még most jön csak az igazi lázadás. A népellenes EU-elit csak megingott, de nem bukott meg. Az euró megszűnése, kulcsországok (pl. Franciaország) kilépése és a versengő nemzeti Európa újbóli létrejötte fog kelleni ahhoz, hogy az EU-elit rájöjjön, hogy nem létezhet Európa a nemzeti önazonosságok ellenében, nem irthatják ki a nemzeteket (akár EU-n kívüli, akár kelet-európai) migránsok őslakosok nyakára telepítésével!

És akkor Magyarországnak is jó lesz, mert régiós meghatározó országként újra mi lehetünk a Kárpát-medence környékének a központja. Majd a románok és a szerbek is megértik, hogy ez így jobb nekik.

Okostelefon nem lesz, csak a nagyon gazdagoknak, de lesz birkapörkölt és nem mennek el a fiatalok, mert a határon nem tudnak majd átkelni. Vagy utazhatnak határtalanul Bécstől Galíciáig, ha egy kicsit jól alakulnak a dolgok.

Ez a konzervatív vízió!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.01.16. 19:04:41

ugyan gellért. nem volt lázadás éve. a lázadás kezdetét tudjuk nagyjából belőni. a lázadás azzal kezdődött, hogy megjelent grift és a világ első alt right-os szövegeit leírta. ja meg a jövőt! :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.01.16. 19:06:25

@Doomhammer:
mennyire provinciális élvezet ez az utazhatunk ideoda faszság. milyen húgyagyú akinek ez számít?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.16. 19:08:20

@jose maria padilla:
Én inkább proli élvezetnek hívnám, nem provinciálisnak. Most mit utazgat az a kőműves Józsi össze-vissza a világban, ahelyett, hogy ott falazna, ahová a haza falazni küldte? Ha Csokvaományban, akkor ott.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.01.16. 19:10:34

@Doomhammer:
igen tán ez is. de mi a fasznak utazgat mondjuk ergé, meg a többi hasonszőrű, egész évben a fapadosokat lesve. bárhová megyen az ember, önmagától nem szabadul. csak odamenni: hűbazmeg de szép.... igen, igaza van. proli.

Pelso.. 2017.01.16. 19:36:58

Ok, lázadás. De mi lesz másnap, s ki mondja el az ottani népeknek?

@Doomhammer: Nem igaz, pl nálunk nem jön, hisz itt nincs valóságtól elszakadó elit, - ugye Gellért.

Bell & Sebastian 2017.01.16. 19:49:30

Nézni, hogyan élnek mások? Mi a jó büdös francnak, ha itthon is volna mit szerelni.

Valami fortyog, erre nem nehéz rájönni, mert egyre több s dühös ember.

Európa nagyon ostoba, vigyázó szemét (a szemét) Amerikára veti, lohol a Mekibe Caoláért, közben nem veszi észre, hogy bizonyos társadalom-fejlődési fázisokat egyszerűen kihagyott, átugrott. Gondolok az USA trösztellenes időszakára, amikor még lelkesen darabolták a monopolhelyzetbe került bankjaikat és vállalataikat, legalább a versenysemlegesség _látszatának_ fenntartása érdekében.

Ebből a szempontból Magyarország a halmozottan hátrányos helyzetű hülyegyerek sipkáját hordja, mert még azt az utat sem járta be, amit a Nyugat.

Ezért aztán a 30 éves elmaradásunkra rádobtunk még vagy 15 évet, köszönet érte a rendszerváltó, népáruló, zsebmatyi- elitünknek.

Innen szép populistának lenni, mert van hozzá bőr a pofájukon. Szorul a hurok, csiga!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.16. 19:58:20

@jose maria padilla:
A mandíneresek utazgatását meg tudom érteni. Ők azért utazgatnak, hogy aztán megmondják a proliknak, mennyire nem éri meg. Ők kipróbálták, nincs ott semmi érdekes, lehet maradni Csokvaományban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.16. 20:02:21

@Pelso..:
Igen, itthon a Fidesz évekkel előzte meg a fejlett Nyugatot. Itt is először egy jobboldali pártot szállt meg az alt right (nevezhetjük Fradi B-középnek Kubatov alapján - nem véletlenül őt küldték az USA-ba a republikánusokat képezni), majd amikor azzal választást nyert, kicsinálta a baloldalt és egyben a saját jobbliberális szárnyát. És innen nincs megállás, legyen ez nagy lecke Trumpnak is.

Nincs mese, Viktornak kell vezetnie a csapatokat Európa ellen, aztán amikor győztünk, akkor örülhetünk, hogy győztes ország vagyunk.

Csak valaki meg ne kérdezze, kinek az érdekében harcoltunk, hiszen még a Budapesten ivó angol proli is tisztán látja, hogy Viktor nem igazán Magyarország érdekében harcol.

tireless treehugger 2017.01.16. 22:05:34

az idei év tényleg a lázadás éve lesz.

a libsik lázadása következik, visszavágnak a prosztóknak.

na nem nagyon, csak annyira hogy melegen maradjon a téma, mert kifulladóban az ugribugri, nem erről volt szó, hanem hogy: fegyverbe!!, fegyverbe!!!

nálunk nincs ilyen gond, orbánék nyomják a propagandát ezerrel, közben írtják a népet európában messze a legnagyobb arányban.
(csak tessenek utánanézni a népesség fogyásnak, évi 40ezerre sikerült feltornázni, ami "csak a fidesz!!!" rekord, ((adjuk hozzá a másik 60k elvándorlót és van 100k/év fogyás, 6 év fidesz 600k mínusz, ne mondjátok hogy véletlenül alakult így.))

nol.hu/data/cikk/1/54/78/79/cikk_1547879/205-igr-1-nol.jpg

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.16. 22:26:57

Kurva anyád.
A lázadás most kezdődik. Szépen lassan kinyírjuk az Social Justice Warrior(SJW)-izmust.
sjwriporter.blog.hu/2015/09/04/sjw-izmus_korunk_mentalis_betegsege
(Érdemes elolvasni mind az 5 posztot.)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.01.16. 23:23:53

- Megvolt a forradalom, lehet hazamenni - tápászkodott föl fájrontkor a Pilvaxban az asztaltól egy márcziusi ifjú.

- Futnak a németek, egy hét múlva Berlinben leszünk, megvolt a háború - örvendeztek 1944 szeptember elején a brit és amerikai katonák.

- Felrobbantottuk a Halálcsillagot, megvolt a lázadás, a Birodalom nem vág vissza már - veregették egymás hátát a yavini csata után a felkelők.

A mostani persze reakciós ellenforradalmi lázadás - azért jó. ;)

Szindbad 2017.01.16. 23:27:19

Várjátok már az ungabungát. Vicces, hogy azt hiszitek, hogy nektek jobb lesz.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.17. 05:38:52

Ami történt az nem más, mint a liberalizmus általános válsága, a liberális rend bukásának kezdete. Mind bal-, mind jobboldalról a harag annyira megnőtt a liberális elnyomás ellen, hogy ez robbanást eredményezett.

Virág et. 2017.01.17. 07:57:14

A cikk végével picit vitatkoznék, a többi rendben van. A bóvli kategóriába ezek miatt (Matolcsy miatt személyesen) kerültünk, így ha onnan ki is kerülünk, az azért nem akkora eredmény. Ha valaki a saját bénasága miatt pofára esik, attól nem nagy eredmény ha után talpra tud állni. Ez a minimum. A gazdasági növekedés még mindig nincs a 2008-9-es válság előtti szinten, így persze értékelhető ami van (különösen a recesszió évei után), de azért nem lesz még ebből KKE-i Kína, az biztos. A béremeléseknél meg vicces, hogy éppen csak a piaci béreket nem említetted. :) Az oktatás és az egészségügy botrányosan alacsony fizetéseit éppúgy a kormány határozza meg, mint a minimálbért. Fehér papíron meg könnyű bért emelni, majd meglátjuk, hogyan bírják majd azok is, akik a cehhet állják (adófizetők, munkáltatók).

A régiós lemaradásunk is maradt és marad a régi. A kontraszelektált rablógazdaság, ami itt folyik 7 év lényegében 24/7, az nem fog csodát eredményezni. A magyar gazdaság a közpénzeken túl lényegében nem létezik. Ha a migránssimogató sorosbérenc németek nem lennének, a gazdasági növekedésünk is minuszos lenne. Minden más "sikertörténet" meg arról szól, kinek csatornáznak több közpénzt, kinek a versenytársait ölik meg jogszabályokkal. Itt nincs gazdasági eredmény, nincs húzóágazat, nincs semmi, amiben jók, jobbak lennénk, mint akárki más a világon. Az EU csecsét szopkodva lopják szét részben az EU-t és részben a magyar adófizetőket, hogy a haverokat bizniszbe hozzák. Amikor egy Századvég magát Apple-nek gondolja, az már olyan szinten a valóságon túli világ, hogy már nevetni sem lehet rajta.

2017 ugyanerről fog szólni. A nagy nihilről és semmiről. A kormány kapálózik, hogy miként tartsa fenn a Permanens Forradalmat vagy Háborút vagy Konfliktust. Ha nincsenek migrik, akkor lesznek most civilek. Minden évre jut egy-két sláger démon, ami ellen küzdeni kell. Közben érdemi gazdasági tevékenység ebben az országban nincs, közös lopás van. Ennyi ma Magyarország és ennyi is marad 2017-ben is.

Lázadás tényleg nem lesz.

Pelso.. 2017.01.17. 09:11:53

@Doomhammer: Harcoljon ám az a radai...

Tudta, hogy a lázadás szónak a hétköznapi értelmezésén kívül fellelhetők illiberális alternatívái, pl:
index.hu/gazdasag/2017/01/16/meszaros_lorinc_uzlettarsa_szazmilliardos_kozbeszerzest_nyert/

István Tamasi 2017.01.17. 09:50:00

Orbán "elitellenes, establishment-ellenes populizmusa" színtiszta pávatánc, tessék emlékezni a " ne azt nézzék amit mondok, hanem amit teszek" című öszödi beszédére.

IdomitottFoka 2017.01.17. 10:20:51

@jose maria padilla:
@Doomhammer:

Majd maguktól kérünk engedélyt nyilván.

Bell & Sebastian 2017.01.17. 10:33:51

Teljesen nyilvánvaló, hogy a népellenes hazaárulás után a népbarát és nemzeti retorika jön, minél nagyobb az elleplezni kívánt disznóság, annál hamarabb.

A magyarok _ebben_ is orrhosszal vezetnek, mint a megzuhanásban.

@István Tamasi: Így van, akinél nincsen szinkronban a gondolat, szó és tett, az micsoda? Egy farizeus, és akkor még finom voltam. Ha tagadja, emelkedik a tét, átvált hazug disznóba a sánta kutya.

Csaba Szikora 2017.01.17. 10:49:44

Tök mindegy kiről mit firkálnak ezek a Soros bérencek a Fidesz tette a legtöbbet az országért.

Egyébként még nem olvastam az OLAF eredményről egy blogban sem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.17. 13:09:25

Jacques Attali, francia politikus elemzése 2017-ről.
www.linkedin.com/pulse/trump-et-nous-jacques-attali

Eljött a pillanat, amikor a világ három nagy országa (USA, Oroszország, Kína) számára Európa nem partner, hanem préda.

Ráadásul ez az az év, amikor Európában három hatalmi központ is meginoghat: Franciaország, Németország és az Unió elnöki széke.

Itt van az ellenfelek számára az ideális pillanat, hogy a demokratikus és erős Európából jelentéktelen, veszekedő kis (vagy közepes) államok halmazát hozzák létre, végleg partvonalon kívülre helyezve egy vetélytársat.

Tehát 2017 az európai összefogás éve lesz a külső és a *belső* ellenfelekkel szemben.

Conchobar 2017.01.17. 13:55:53

"De az egyik a terror elleni, logikus háborút" - A nyugathoz soroljuk magunkat (jóllehet csak annyira tartozunk oda, mint egykor India Angliához), ezért nyugati szemmel próbáljuk szemlélni a dolgokat és így valami különálló, magában lógó dolognak tartjuk a terrorizmust, az iszlám terrorizmust. Holott az ugyanannak a antiliberális lázadásnak a megfelelője, mint ami nyugaton zajlott. Csakhát őnekik nincsen demokratikus eszköz a kezükben, így aztán nyugatellenes mezben küzdenek a leginkább kezükre álló eszközökkel

Conchobar 2017.01.17. 14:11:30

"a kormánypárti kommunikációs gépezet és előre eltervezettség (mondhatni, társadalom-mérnökösködés, hopsz) határai is láthatóvá váltak: nem sikerült érvényes népszavazást tartani egy bombabiztos, kényelmes témában. Aztán nem sikerült kétharmados többséget biztosítani a parlamentben ugyanehhez a bombabiztos, kényelmes témához." - Szó nem volt ott semmiféle társadalmi mérnökösködésről. A szocik benyúltak a tutiba (a vasárnapi boltzár elleni népszavazással), amit fideszék kézzel-lábbal próbáltak hatástalanítani (kopaszokkal, meghátrálással, meg evvel az ellennépszavazással). Mivel a szoci kezdeményezések lelappadtak októberre, így Orbánéknak se volt már olyan fontos se népszavazás, se a parlamenti szavazás. A népszavazásban (ők is) győzelmet hirdettek, a parlamenti fiaskó miatti felelősséget meg egyszerűen beleakasztották Vonáék nyakába

Kandeláber 2017.01.17. 14:25:40

A Nyugat most Svájcban van, ahol néhány éve népszavazáson utasították el újabb minaretek építését.
Ezzel szemben például Róma- ahol a köztereken muszlimok ezrei imádkoznak ég felé emelt fenékkel - már itt a Kelet.
Az a Kelet, amelyet zakkant szélsőjobbosaink imádnak, tesóként emlegetve kecskekedvelő jurtalakókat.
Évenként tartanak "kurultájt", elfelejtvén, hogy annak idején Batu is így kezdte, mielőtt elindult Nyugatra, ahol először Magna Hungariában kiirtotta az ott maradt magyarokat, majd ugyanezt megismételte a Magyar Királyságban.
Igaz ugyan, hogy Heller Ágnes új kis kedvence, Vona-Zádrivecz már nem mondja nyilvánosan, hogy "az iszlám az emberiség utolsó reménye", és a jobbikosok sem emlegetik naponta a "palesztin gyerekeket", de azért titokban az Iszlám Államnak szurkolnak.

Conchobar 2017.01.17. 14:34:40

@Kandeláber: "Az a Kelet, amelyet zakkant szélsőjobbosaink imádnak, tesóként emlegetve kecskekedvelő jurtalakókat." - Egybites aggyal nehéz azt felfogni, hogy a szélsőjobbosaink valóban kedvelik a muzulmánokat, ám csak az otthonlévőket. Az Európában tartózkodókat mindig is rühellték

Conchobar 2017.01.17. 14:40:28

@Kandeláber: "először Magna Hungariában kiirtotta az ott maradt magyarokat" - Mi a lóf@sznak irtotta volna ki őket? Nem azért tűntek el a magyarok és a volgai bolgárok, mert kiirtották őket (és a helyükön a termőföldből nőttek ki a csuvasok és a baskírok)

Conchobar 2017.01.17. 14:48:22

@Kandeláber: "ugyanezt megismételte a Magyar Királyságban" - A keleti Batu kiirtotta a magyarokat, a nyugati Basta és Caraffa meg gyarapította és gazdagította őket. Ami azt illeti, maguknak a magyaroknak se volt valami jó sajtója a IX-X.században

Conchobar 2017.01.17. 14:50:15

@Conchobar: jav: a nyugati Basta, Haynau és Caraffa meg gyarapította és gazdagította őket

Kandeláber 2017.01.17. 15:27:04

@Conchobar: Félbites kecskekedvelő-imádóval - mint amilyen kend - még vitatkozni sem érdemes.
Csak egy megjegyzés: a Jobbik azért volt pária még a nyugat-európai szélsőjobbosok szemében is, mert mindig is hangoztatták az iszlám- és arabimádatukat. Soha nem "rühellték" a muszlimokat, és most sem rühellik őket, csak nem hirdetik fennen a dolgot, mert ez most itt Kelet-Európában nem trendi.
Különösen azok után, hogy miután a tunéziai megölte Berlinben a lengyel kamionost, a kebabosok Lengyelországban is halálra szurkáltak - négyen - egy lengyel srácot.
Maga a tipikus példája a lebutított, egysíkú történelem-szemlélettel bíró honpolgárnak, akinek az oszmán vazallus és kollaboráns Bethlen és Thököly volt a szabadsághős, míg a Budát 1686-ban visszafoglaló nyugati keresztények "idegenek".
Basta és Caraffa nem oké, de Szulejmán fasza gyerek volt. Meg lehet nézni a Retek Klubon is. :D

Kandeláber 2017.01.17. 15:31:48

Amúgy Basta és Caraffa valóban nem oké, de a magához hasonló gondolkodásúaknak még Savoyai Jenő -ha jobban tetszik, Eugen von Savoyen - sem az.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.17. 18:04:01

@Doomhammer: örömmel tudatom, hogy a belső ellenségekkel való leszámolás már megkezdődött. az EP-ben a libsik éppen átálltak a konzikhoz és azt a tajani bácsit támogatják, aki szerint ajrópának védendő keresztény gyökerei vannak a multimigrifétis helyett. nem lennék a progresszió helyében :D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.17. 18:15:29

@Herr Schnapsidee Lieferant:
Attól tartok, maga lemaradt egy brossúrával. A belső ellenség itt nem a bal, jobb vagy liberális oldalt jelenti, hanem az Európa egységét bomlasztó erőket, mint mondjuk Marine Le Pen, Geert Wilders vagy Orbán Viktor. Amióta az Unió léte forog kockán, apróságokkal, mint identitásviták, nincs mód törődni.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.17. 18:38:52

@Doomhammer: már csak arra kéne választ találni, hogy a cúna-cúna gonosz ormány piktornak miért segít akkor a pénzcsap felelős fejlettnyugati oettinger bácsi akár a színfalak mögött is súgva paksi putyin bizniszelni? most akkor vagy mégse ojrópabomlasztó a vekker, vagy valójában arról szól az eu mese, hogy lehessen pofátlanul nyerészkedni határok nélkül? várom az elhatárolódását :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.17. 20:06:03

@Herr Schnapsidee Lieferant:
Ez ügyben magának a Miniszterelnök Úrnak az iránymutatását tekintem sorvezetőnek: ne azt nézzük, amit mond, hanem amit csinál. A Miniszterelnök Úr - a maga politikai zsenialitásával - a V4-ből egy blokkot hozott létre azzal a céllal, hogy a Bizottság intézkedései közül nem egyet, hanem kilencet megtorpedózzon. Mindezt olyan témákban - pl. migráció - ahol minket szinte nem is érint a probléma. A közmédia nyíltan nyomatja az orosz propagandát, a kormány nem is olyan nyíltan olyan erőkkel szövetkezik - pl. Trump-pal magával vagy a brit konzervatívokkal - akik az Unió felbomlását akarják.

Mindezek után nem kérdés, kinek az oldalán áll a magyar kormány az Unió-vs.-a többiek kérdésében. Mindezt úgy, hogy az EU felbomlása vagy meggyengülése pont Kelet-Európának okozná a legnagyobb kárt, hiszen Párizsban nem fog orosz helytartó székelni, de Magyarországon megtörténhet, amint nem is olyan régen még székelt is. Vagyis Orbán nem egyszerűen bomlasztja az Uniót, hanem a magyar érdek ellenében bomlasztja. Kinek a megbízásából, kérdem színpadiasan?

MACISAJT 2017.01.18. 00:49:16

Az hogy már megvolt ( a lázadás éve) az pont akkora szamárság mint Francis Fukuyama víziója a történelem végéről...

Valójában lássuk hogy miről szóltak Orbán mondatai:

2016. december 15. 07:33
Beszélgetés Orbán Viktorral, Magyarország miniszterelnökével.

Meggyőződésem, hogy 2017 a lázadás éve lesz"

GFG: Mintha a „van-e jogunk a saját döntésünkhöz vitát” vívnánk Brüsszellel is. Brüsszel bele akar szólni az energiaárakba, kettős mércét alkalmaz, kötelezettségszegési eljárást indít.

Orbán Viktor: Brüsszelben a lényeges pozíciókat a globalista-liberális, status quót képviselő erők tartják kézben. Ők tudnak egymásról, össze is vannak egymással szervezve, ismerik egymást, egyfajta módon gondolkodnak, Brüsszelt egy ilyen személyközi háló uralja. A magunkfajta keresztény, nemzeti európaiaknak itt nem osztanak lapot. Az ő céljaik ellentétesek a magyar érdekekkel. Az ő fejükben egy általuk megszervezett és uralt Európai Egyesült Államok a cél. A mi fejünkben meg nem ez van. Nekünk ezért Brüsszelben a látható és nem látható pozíciót birtokló erős emberek leginkább a vitapartnereink, riválisaink, sőt néha az ellenfeleink is. Nem személyes ügy ez, inkább strukturális. Ez a döntő kérdés, az összes többi ennek a lényegi szellemi és érdekellentétnek a kivetülése. Hogy mondjak egy példát: Brüsszel bele akar szólni az energiaárakba. Meg akarja tiltani a rezsicsökkentést. Ezt nem fogjuk hagyni. A világ nem abba az irányba megy, hogy Brüsszelből diktáljanak a nemzetállamoknak. Brüsszelben még mindig fordítva ülnek a lovon, ezért nem látják, hogy egymás után buknak meg azok, akik szembemennek az emberek akaratával. Az európai emberek ragaszkodnak a nemzetükhöz, a nemzetük függetlenségéhez.

Fűrész Gábor: Nem arról van szó, hogy mintha mindenhol egy lázadás törne ki ezzel a status quóval szemben?

Orbán Viktor: De igen. Meggyőződésem, hogy 2017 a lázadás éve lesz. Hogy ezt a lázadást aztán leverik-e vagy sem, az egy másik történet. Ausztriában egyelőre sikerült késleltetni. Olaszországban nem tudták leverni, Amerikában nem tudták leverni. Jövőre választások lesznek Németországban, Hollandiában, Franciaországban. Sok minden történhet. Az alapkérdéseket tekintve két lázadás történik egyszerre. Van egyfelől egy lázadás a középosztály részéről. Ennek világgazdasági gyökere van. Amerikában szerintem a középosztály lázadását láttuk, ezért vesztett a Clinton klán. A Brexit is erről szólt. És a legfrissebb elemzések azt mutatják, hogy valami hasonló megy végbe Franciaországban is: a magukra hagyottak, a kiszolgáltatottak keresik a kiutat, és ez a magárahagyatottság válik politikai szavazattá. És van egy nemzeti típusú lázadás is. Az Európai Egyesült Államok hívei most éppen lopakodva csorbítják az egyes nemzetek szuverenitását a menekültügy kérdésében. Hatáskör-átcsoportosításokat hajtanak végre a nemzetek rovására. A nemzetek ez ellen lázadnak. Ez egy valóságos szuverenitásküzdelem. S mindezt körbefonja a politikai korrektség, az elszigetelés, a megbélyegzés elleni szellemi lázadás. Ez a lázadás 2016-ban elkezdődött, jövőre még inkább kiteljesedik, ezért mondom, hogy 2017 a lázadás éve lesz.

GFG: Hogy lehet lázadni kormányról? Nincs itt ellentmondás?

Orbán Viktor: Nem a kormány lázad, hanem az emberek, és mi azt képviseljük, amit az emberek akarnak. Ez a mi politikai genomunk. Szabadságharcos nép vagyunk. Erejével visszaélő, elnyomásra jelentkező hatalmasság van épp elég. Itt vannak a nagy konszernek, amelyek extraprofitot akarnak, és ez nem esik egybe a magyar emberek érdekeivel. Itt vannak az európai intézmények, amelyek hatásköröket akarnak elvonni. Itt vannak ezek a szabadkereskedelmi szerződések, amelyek összességében akár lehetnének jók is nekünk, de részleteikben mégis rosszak. Minket nem zavar az elitellenes hangulat, sőt! Természetes, hogy szembemenjünk bármilyen nagyokossal. És ha nem csontosodunk bele a kormányzás karosszékeibe, akkor meg fogjuk találni a közös hangot az emberekkel."

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.18. 01:15:19

@Doomhammer: maga lényegében kitért a válasz elől. Kinek a megbízásából, kérdem színpadiasan?

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.18. 01:16:20

@MACISAJT: a pravdát is mindig felolvasták a putyilov gyárban

Voyager10 2017.01.18. 01:29:53

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "mi történt az nem más, mint a liberalizmus általános válsága, a liberális rend bukásának kezdete. Mind bal-, mind jobboldalról a harag annyira megnőtt a liberális elnyomás ellen, hogy ez robbanást eredményezett. "

Na Ja! Nekem is tele lett a tököm a liberális elnyomással. És csak most jöttem rá, hogy az illiberális elnyomás mennyivel kellemesebb.
Robbanás meg nem volt. Csak egy lövés! Itt Sheffield-ben lelőtték Jo Cox-ot a Brexit szavazás előtti napon. Az se sikerült elsőre ezért aztán a "hős lázadó" meg is késelte. (Ezek még lőni se tudnak.)
A kórházban halt meg szegény asszony. Két kisgyerek meg majd anya nélkül nő fel, mert valami segghülye proli Guy Fawks-nak képzelte magát.
Röviden: F@szom a segghülye prolik lázadásába meg a "hős" vezéreikbe is!

felső határ nincs 2017.01.18. 02:45:22

@Voyager10: Nagyon helyes hogy kiléptek a britek. Megmutatta a világnak hogy talán mégsem minden frankó a brüsszeli vezetéssel.

Idén a franciák lépnek ki.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.18. 06:07:05

@Voyager10:

Az említett akciót szinte biztosan a háttérhatalmisták és a brüsszeliták szervezték, ezt szerintem még te is képes vagy megérteni, fizetett Soros-makákó létedre...

Pelso.. 2017.01.18. 06:08:38

@Herr Schnapsidee Lieferant: Eredetileg lett volna, de mivel a főnököt nem hívták meg a beiktatásra, bedurcizott és visszavett a költségeken.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.18. 07:35:03

@Pelso..:

zsótinál is gurul a pirula:

mandiner.hu/cikk/20170118_bayer_zsolt_hekkel_a_cia

a végén még szovjet himnuszt fog énekelni a színpadon trump tiszteletére, oszt csodálkozni, miért nem hívják meg őtet se steaket sütni a fehér házba

ogli dzsí 2017.01.18. 07:47:37

index.hu/belfold/2017/01/18/a_politika_brutalis_-_colleen_bell_amerikai_nagykovet_bucsuinterjuja/

bye bye szása

Qrvajó ahogy a 2 zsindexes hülyegyerek megpróbálja az amcsi nagykövet szájába adni hogy orbán utálja a civileket és Antiszemita természetesen, az a baja sorossal

....:DD főleg a panyi nevü takonypóc vicces, mondjuk minden indexes interjúja vicces

ogli dzsí 2017.01.18. 07:51:12

index: orbán utálja a civileket?
C.bell: nem
index: amikor ön civilekkel találkozik, nem említik Önnek hogy Orbán utálja őket?
C.bell: nem
index: de most komolyan nem?
C.bell: komolyan
index: soros györgyöt azért utálja mert zsidó?

WTF????

Aztaqrva

Nzoltan 2017.01.18. 08:04:18

@Virág et.: A lemaradásunk 2004-re datálható. Mikor szlovákia bevezette az egykulcsos adót plusz más adóreformokat és megfelezte a segélyeket. Az itteni média attól harsogott, hogy mennyire sutyerákok a szlovákok, hiszen a nép éhezik, kitört az éhséglázadás. Pedig csak a cigányok fosztogatták az italboltokat.
Közben nálunk feriék növelték az újraelosztást tovább büntetve az igencsak leapadt középosztályt.

A többi meg már történelem.

Nzoltan 2017.01.18. 08:08:47

@Virág et.: Bocs, de mintha az ellenzéki oldalon lenne érezhető a teljes tanácstalanság.

conchita wurst 2017.01.18. 08:16:57

index.hu/belfold/2017/01/18/a_politika_brutalis_-_colleen_bell_amerikai_nagykovet_bucsuinterjuja/

Panyi szabi a független Index nagyinterjúban megpróbálja meggyőzni a (demorata) távozó amerikai nagykövetet, hogy:

1. a Népszabadságot politikai okokból zárták be
2. Orbán utálja a civileket
3. Orbán antiszemita
4. Az oroszok beavatkoznak a magyar politikába

Sikertelenül....

Úgy látszik ezeket a toposzokat az Index találta ki, és mindent ezen a szemüvegen keresztül kell látni most már mindenkinek (amerikában is).

LoL

Virág et. 2017.01.18. 08:21:21

@Nzoltan: A lemaradásunk inkább 1526-ra datálható, ha a világtól érted. Vagy még korábbra. Ha a szomszédoktól, akkor inkább 2000-2001, amikor Orbánék megkezdték a kampányköltekezést, amire ráemelt Megyó a száznapossal és onnan már meg sem álltunk egész Gyurcsány reformjaiig 2006-ban.

Az egykulcsos adó nem jött be a szlovákoknak, pár éve megszüntették. Az éhséglázadásos hiszti meg nagyobb (és igazabb) volt az euró bevezetésekor. Egyébként a mostani tolvajbanda, aki egyelőre még kormánynak hívja magát a mai napig pl. ezzel indokolja, hogy nekünk mennyire nem kell az az euró.

"ocs, de mintha az ellenzéki oldalon lenne érezhető a teljes tanácstalanság. "

Nincs ellenzéki oldal. Ha lenne se számítana, hogy tanácstalanok-e vagy sem, miután az országot nem az ellenzék vezeti. A rezsim hetedik évében lényegében érdemi szerepe az ellenzéknek 0 lenne akkor is, ha erősek és egységesek lennének. Orbán mindent kézivezérel és 1-2 jól ismert kivételtől eltekintve a döntéseket nem a parlamentben hozzák meg.

conchita wurst 2017.01.18. 08:35:16

@Virág et.: 'Ha a szomszédoktól, akkor inkább 2000-2001, amikor Orbánék megkezdték a kampányköltekezést, amire ráemelt Megyó a száznapossal '

- Orbán akkorát költekezett hogy 2002ben kisebb volt a GDP arányos adósság mint 98ban....

'Az egykulcsos adó nem jött be a szlovákoknak, pár éve megszüntették. '

- aha persze, a szlovák 2kulcsos gyakorlatilag magyar 1kulcsos.

3300 euró fölött 19% helyett 25%, szociknál havi 600 euró fölött 18% helyett 36%

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.18. 08:42:55

A hazaáruló ballibek egyre gyengébbek világ szerte.

Az azért jó hír, mert így az elkúrók Soros féle háttérországa is gyengül, azaz esélytelenek a visszatérésre.

conchita wurst 2017.01.18. 08:43:37

@Ballib cenzúrázók réme 21: olvasd el a Coleen Bell interjút, qrvanagy..:)

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.18. 08:46:31

@Virág et.:

A ballib véleménydiktatúra megtörése valóban sikerrel halad. De ez kifejezetten hasznos az ország szempontjából.

Bár még mindig nyomasztó a ballib seggnyaló média uralkodása, befolyásolása (Index, és RTL) de az irány jó.

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.18. 08:48:29

@conchita wurst:

Az nekem is tetszett...
Az indexes ballib elvek nélküli bérújságíró folyamatosan a szájába adta a napi bérrettegő mantrát, de még így se volt hajlandó Orbánékat kritizálni.

Mivé lesznek Soros jelöltjei, ha szakad a védőháló.. :DDD

MACISAJT 2017.01.18. 08:49:09

Két friss hír :-P

1.

Több mint egymilliárd forint az MSZP tartozása
2017.01.16. 07:09

Tavaly nyárra az Magyar Szocialista Párt tartozása elérte az 1,2 milliárd forintot, írja a Magyar Nemzet. Ez csaknem háromszorosa annak az összegnek, amit az MSZP 2016-ban állami párttámogatásként kapott."

2. hír.

2017. január. 13. 19:01 Gazdaság
Az MSZP volt pénztárnoka önti a százmilliókat az újságjaiba

Tízmillió híján egymilliárd forintot fizetett be tőkeemelésként Puch László MSZP-s politikus bécsi cége a Szabad Föld kiadójába."

Világos:-P A pártnak van 1,2 milliárd adóssága, ellenben a volt pártpénztárnok Bécsből utal haza egy milliárdot..:-P

Nyihihi:P

conchita wurst 2017.01.18. 08:53:39

@Ballib cenzúrázók réme 21: A legdurvább az volt amikor panyi szabi amikor a mantráját nem tudta beadni, akkor egy kanyarral rácuppant hogy azér utálja Orbán Sorost mert zsidó?

kemény

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.18. 08:53:50

@MACISAJT:

Lehet hogy abból a pénzből maradt, amit a Népszabi eladásáért kaptak. :D

Ballib cenzúrázók réme 21 2017.01.18. 08:55:03

@conchita wurst:

Na ja..
Panyi egy szolgalelkű ballib ripacs.

MACISAJT 2017.01.18. 08:55:21

@conchita wurst: "Úgy látszik ezeket a toposzokat az Index találta ki, és mindent ezen a szemüvegen keresztül kell látni most már mindenkinek (amerikában is)."

Ennél az indexes "kérdésnél" nincs rá jobb szó, hangosan felnyerítettem..:P

"Beszéljünk a médiáról. Mióta ön 2015 elején megérkezett Magyarországra, a TV2-től a vs.hu-n át a Népszabadságig láthatott jó pár példát a média még független részének visszaszorulására. "

A Szabad Nép mint "független"..:P
A Pintér Dezső elvtárs MSZP vezette TV2 is..
vagy a VS...

Így megy ez. Van ugyebár az orbánista, fasiszta, agymosott fideszes stb média.
És van a "független".
És vannak "civilek". Meg soros, aki zsidó, ezért utálhatják mindenfelé.

Nyihihií

conchita wurst 2017.01.18. 08:57:11

@MACISAJT: nyitott cukrászdát Bécsben, közöd?

- nem lennék most szívesen az MSZP hitelezője

Pelso.. 2017.01.18. 09:01:22

@Herr Schnapsidee Lieferant: csak szeretné, hogy hekkelje őt bárki. Ez valami fétis, a többi mellett?

István Tamasi 2017.01.18. 09:21:48

@Csaba Szikora:
Mit is tett a fideszmaffia?
- kisvasutat épített a csúti g..inek
- jövedelmet pumpált át az alacsonyabb keresetűektől a magas jövedelműeknek / egykulcsos SZJA/
- ellopta a keményen dolgozó kisemberek 3000 milliárdját
- elüldözi a beruházókat az országból aminek a következménye, hogy a termelő szféra beruházási rátája jócskán alacsonyabb mint az amortizáció
- olyan szociális rendszert vezetett be ahol a magas jövedelműek nagyobb támogatást kapnak mint a kis jövedelműek azaz a rászorulók
- soha nem látott nagy méretűre duzzasztotta az állami vízfejet /lásd államtitkárok, helyettesek, kormány és miniszteri megbízottak serege/

Pelso.. 2017.01.18. 09:32:19

@MACISAJT: Tulajdonképpen ez a lázadás sztori (lázadássá tematizált folyamatok és belemagyarázott következmények, részben feltételes módban, szokás szerint) nekem tetszik. Annyira abszurd, hogy már hihető, már akinek, de ismétlem: felettébb tetszetős.
Ugyan véletlenül, a decemberi interjúból, a hangos gondolkodás során kimaradt egy ország, ahol ugyancsak fellelhető "valóságtól elszakadó elit", napi gyakoriságú és grállovag mintájú megnyilvánulásaival.
Tippelj, melyik, nem Albánia.

Jakab.gipsz 2017.01.18. 09:40:09

Csak a szokásos libsi nyavalygás!

"Már meg volt a lázadás éve, Mandiner 2016 XI - "

Ha nem érted: bagatellizáld el, a sikert tüntesd fel kudarcnak, eredményeket pedig hallgasd el.

Na ez a baj veletek libsikéim, annyira bunkók vagytok, hogy már észre sem veszitek.

Robinzon Kurzor 2017.01.18. 17:14:09

"Trump és a Brexit a változás legfőbb jelképeivé váltak."

Aztán majd meglátjuk, hogy Trump meddig bírja.
Meg hogy a UK mikor fog ténylegesen kilépni az EU-ból. (Vagy mondjuk lesz-e még UK, aki kilépjen.)

És amíg Trumpot lehet egy általános elitellenes attitűd eredményének tekinteni (először a mainstream konzervatív jelölteket győzte le simán, hogy aztán számszerűen kevesebb szavazatot kapjon mint Clintonné), de a Brexitben elég rendesen benne volt az is, hogy a keményen dolgozó brit kisember nem akar Orbán-féléknek kisvasutat építeni.
A Brexit-népszavazást egy mainstream konzervatív kormány bukta el.

Voyager10 2017.01.18. 20:49:02

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Nem! Nem ők voltak. Akkor egy jobb lövészt küldtek volna. (Mint Kennedy esetében. Ti. 81 m-ről eltalálni egy fejet egy mozgó autóban. Én voltam katona. Ilyen távról bukó alakra lőttünk. Nem volt könnyű eltaláni egy emberalakot sem. Nemhogy egy fejet!)
Szóval aki lelőtte utána meg megkéselt szegény asszonyt az nem volt egyéb mint aminek látszik.
Mint ahogy Te sem vagy egyéb mint aminek látszol. :D

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.19. 06:13:48

@István Tamasi:

"jövedelmet pumpált át az alacsonyabb keresetűektől a magas jövedelműeknek / egykulcsos SZJA/"

Ez már egy erősen lejárt szavatosságú ballib gágogás, igazságtartalma nulla.

S ezek is:

"ellopta a keményen dolgozó kisemberek 3000 milliárdját"

"elüldözi a beruházókat az országból aminek a következménye, hogy a termelő szféra beruházási rátája jócskán alacsonyabb mint az amortizáció"

"olyan szociális rendszert vezetett be ahol a magas jövedelműek nagyobb támogatást kapnak mint a kis jövedelműek azaz a rászorulók"

Valamit újat nem talált ki, nektek bérkommentelőknek a Központ?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.19. 06:17:05

@Virág et.:

"Az egykulcsos adó nem jött be a szlovákoknak, pár éve megszüntették."

Tedd hozzá: a szlovák 2-kulcsos adórendszer egészen más, mint a ballibek által imádott többkulcsos, ahol aki 200 ezer felett keres, az szupergazdag, s az ilyen csúnya emberekre az adó 45 %.

István Tamasi 2017.01.19. 08:36:35

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
Te ocsmány bulesz birkaszar!
Belepte a hó a bolgár hegyi birkalegelőt és megint a magyar weblapokon kérődzöl?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.01.19. 09:33:46

@István Tamasi:

S te mit keresel itt, miközben Ballibisztánban kellene szexelned demokratikus földikutyákkal?

István Tamasi 2017.01.19. 11:27:14

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:
Ballibisztán= Bulgária
demokratikus földikutya= anyád

Scorpion Mecca 2017.01.24. 20:51:15

@Conchobar:
"Holott az ugyanannak a antiliberális lázadásnak a megfelelője, ...."
Na ebben tevedsz de nagyon, Az a nyudati minta elleni lazadas, nem pedig az antiliberalis elleni. Ezt az ellensegem ellensege baromsagot telleg el kellene mar flejteni. ):(

Scorpion Mecca 2017.01.24. 21:54:12

@conchita wurst:
"- Orbán akkorát költekezett hogy 2002ben kisebb volt a GDP arányos adósság mint 98ban...."
Idobeli kontextus: Vot ez a bokroscsomag nevi ize aminek allitolag volt nemi hatasa, he!
süti beállítások módosítása