Lelőttek egy migránst a bolgárok? Nincs itt semmi látnivaló, nem történt semmi
2015. október 19. írta: pinter.bence

Lelőttek egy migránst a bolgárok? Nincs itt semmi látnivaló, nem történt semmi

bulgaria_kerites.jpg

Lelőttek egy afgán migránst a bolgár-török határon − adtuk hírül pénteken. A hivatalos történet szerint a huszonöt éves afgán férfit a tarkóján érte egy gellert kapó lövedék, mikor bolgár határőrök a határtól harminc kilométerre megtalálták az előlük menekülő csoportot és figyelmeztető lövéseket adtak le. Egy bolgár hírügynökség beszámolt róla, hogy az EU-csúcsról kiérkező Jean-Claude Juncker az üggyel kapcsolatban azt mondta: „Bulgáriával vagyunk”.

Rákérdeztünk az Európai Bizottság elnökének stábjánál, hogy tényleg elhangzott-e ez a mondat, amelyről semmilyen egyéb híradásban nem számoltak be. Juncker sajtóosztálya szerint valóban elhangzott a mondat, de a következő kontextusban. „Nem informáltak az incidensről, szóval nem tudom kommentálni. Már az is nehéz, hogy olyan dolgokról nyilatkozzak, amelyekről tudok. Lehetetlen dolog olyan ügyekről nyilatkozni, amelyekről nem hallottam. De Bulgáriával vagyunk” – mondta Juncker.

Tehát, hogy tisztázzuk: a bolgár határőrség egy tagja a hivatalos jelentés szerint véletlenül lelőtt egy, a határon átlépő migránst. Nem kigáncsolta; nem ételt dobált neki; nem az volt, hogy nem adott neki ágyat, asztalt, tévét; hanem lelőtte. Az afgán migráns pedig meghalt.

A friss és ropogós hírről Juncker mindössze annyit tudhatott, hogy állítólag meghalt egy migráns a bolgár-török határnál; de miután kijelenti, hogy nem nyilatkozik, mégis azt mondja, csak úgy látatlanba, hogy „Bulgáriával vagyunk”.

Micsoda jóindulat ez! Hiszen ha rosszindulatúak lennénk, még azt is feltételezhetnénk, hogy a bolgár határőrök tarkón lőttek valakit, nem véletlenül, hanem direkt. Ahogy Juncker mondja: nem tud az ügyről semmit, ahogy mi sem.

Nem is nagyon foglalkozik vele a nemzetközi média sem. Nincs vele tele a Twitter, nem vált az európai migrációs válság szimbolikus ügyévé. Nem ítélték el európai politikusok kígyózó sorai azt, hogy Bulgáriában éles lőszerrel lőnek migránsok körül, annál a falnál, amit egyébként szintén sokkal kisebb hírverés mellett sikerült felhúzniuk, mint Magyarországnak.

A kérdés mindössze annyi, hogy miért maradt el ez a jóindulat az elmúlt pár hónapban Magyarországgal kapcsolatban? Magyarország falat épített: mindenki a vasfüggönyről beszélt. Magyarország igyekezett nem továbbengedni a migránsokat, ahogy az szabályszerű: Magyarország volt a mumus a nemzetközi médiában. Magyarország továbbengedte a migránsokat: megint csak Magyarország volt a gonosz. László Petra rúgásait és gáncsolási kísérletét az egész világ látta; ahogy az ételdobálós videót is. Magyarország egy szemernyi jóindulatot sem kapott sem az EU-vezetőktől, sem a többi országtól, sem a médiától.

Félreértés ne essék: ez a külső szereplők rosszindulata mellett a magyar külügy, a magyar kormány elmúlt éveit is jellemzi. Az EU elleni harc” évei, a migránskérdésben mutatott határozott, bevándorlásellenes álláspont remekül megalapoztak annak, hogy a magyar kormány minden egyes lépését két lépés távolságból, összevont szemöldökkel figyelje mindenki.

Mégis: szeptember eleje óta Németországban is teljesen megváltozott a széljárás, Horvátország pedig maga is kerítés építését fontolgatja. Ha nem is értettek egyet Orbánnal, most úgy tűnik, mégis egyetértenek.

El sem akarom képzelni, mi lenne, ha a diktátor” Orbán Viktor fasiszta” Magyarországán lőttek volna le véletlenül egy migránst. Odaszólna lazán Juncker, hogy Magyarországgal vagyunk”?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr57989965

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pintér Bence: Lelőttek egy migránst a bolgárok? Nincs itt semmi látnivaló, nem történt semmi 2015.10.19. 13:00:06

Lelőttek egy afgán migránst a bolgár-török határon. Juncker annyit közölt: „Bulgáriával vagyunk”. El sem akarom képzelni, mi lenne, ha a „diktátor” Orbán Viktor „fasiszta” Magyarországán lőttek volna le „véletlenül” egy migránst.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.10.19. 19:32:49

@Lastres:
Adjuk meg Orbánnak, ami Orbáné: azt, hogy keletre kell nyitni és Oroszországgal haverkodni, azt ő parancsba kapta olyan nagyságoktól, mint Sarkozy vagy Berlusconi. Az már más kérdés, hogy a feladatot jellegzetes kelet-európai bunkósággal kevert bumfordisággal adta elő: ahelyett, hogy ügyesen ide-oda lavírozott volna, kelet-európai szolgatempóval benyalt az oroszoknak és ebből a mai napig se tud kikeveredni.

Bezzeg a franciák, ők még azt is megúszták, hogy hadihajókat adtak el az oroszoknak. Dehát itt mutakszik meg, miért ők a nagy nemzet. Ez igazságtalan, de ahogy egy nagy ember egyszer röhögve elmondta nekem, az élet már csak ilyen, igazságtalan.

Szindbad 2015.10.19. 22:23:07

A magyar ember az asztalra szarik, majd csodálkozik, hogy mindenki utálja. гениален!

Bell & Sebastian 2015.10.19. 23:06:46

@Doomhammer: Ha maga K&K hatalmat akar, akkor én világkormányt, de egy gój se legyen benne, mert az káros a globalizációra.

A hasznavehetetlen európaiak menjenek a migráncsok helyére, meglesz nélkülük is az annyira áhított Babilon.

@Szindbad: Melyik pincér volt az, mert vacsoravendég nem lehetett.

Imrebá 2015.10.19. 23:18:20

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: " A bolgár
határrendészeti tisztnek Orbán küldött
táviratot, s ennek alapján történt az előre
megfontolt gyilkosság."

Á.
Életszerűbbnek tűnik, hogy a mandiner által küldött vaktölténnyel lőttek mandínerből.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.10.19. 23:20:29

kérem szépen, a genfi egyezmény a vegyi fegyvereket tiltsa, tehát next time könnygáz helyett kartácsot tessék, oszt jónapot

ÁrPi 2015.10.20. 05:48:07

@Doomhammer:

Ó a Titusz, hát asse hüjjebogár náci!

Te antibogár lángelme,
Dugovics Titusz a V4-ek alternativ és szubszidiar-itiv FRONTEX-ének hatátvédő zsoldoskatonája volt,
akit kvótaszerüen leosztottak a központból véletlenül pontoda frontszolgálatra,

sőt a V4-eken kívülről, a világ középpontjából is kapott támogatást:
Rómában utólag elrendelték civilizáció-szerte a déli harangszót.

Doomhammer professzor-kollega, egyébként ugye szerinted az a Hunyadi is oláh volt, n'est pas?

erotikusrahangolttortenetek · http://erotikusrahangolttortenetek.blog.hu 2015.10.20. 08:35:26

A szájtépés helyett, mikor csinálnak is már valamit az illetékesek? :(

♔bаtyu♔ 2015.10.20. 08:49:19

Nyilván lábra célzott, az azonosító pedig leesett. Ezek a libsik számára teljesen elfogadható indokok, ha haverról van szó.
Az EU viszont magyarázatot követel Orbánéktól, amiért Röszkénél vízágyút használt 30 fokban.

Amúgy pedig a határon eleve tűzparancsnak kellene lennie és akkor egy csapásra megoldódna a bevándorlás kérdése. Most jóval több ember fullad vízbe, mint ahányat lelőnének a határokon.

♔bаtyu♔ 2015.10.20. 08:54:18

@Doomhammer:

1. A franciák nem adták el

2. Ha már gusztustalan seggnyalás, akkor Gyurcsányék, akik 180.000 migránst fogadnának be. Esetleg a horvát miniszterelnök, "Megkérdeztük európai barátainkat, építsünk e a határra kerítést és ők azt mondták, hogy nem".

Éppen azzal van most mázlink, hogy nem egy szervilis balliberális kormány van most.

Amúgy pedig orosz viszonylatban a csehek (és szlovákok) a legpuhábbak, ami érthető, 7% export. (A mienk csak 3%) De még ők sem nyalják Putyin seggét.

Ad Dio 2015.10.20. 09:13:22

@GNDL:

Mi a véleményed a bolgár lépésről?

Arányosnak érzed-e az EU fellépését a kérdésben?

Arányosnak érzed-e a médiavisszhangot amit kiváltott?

3 kérdés, 3 válasz.

És most ne foglalkozz a miértekkel. Ugyanis ha van két vélelmezhetően veszélyes módon fertőző beteg ember és az orvos ezért azért vagy mert csak az egyiket agyonkúrálja, a másikat viszont csak meghinti c vitaminnal (bármilyen érhető okra hivatkozva...), attól még ugyan úgy ki fog törni a járvány és akkor már cseszheti a közösség...

Tarkón lőni egy bevándorlót, majd azt szó nélkül elfogadni NAGYON-NAGYON veszélyes jövőképet vetít előre... ha ezt Európa "humánus" kormányai és szervezetei simán lenyelik, akkor az azért elmond ezt-azt a bennük élő humánum szintjéről.

Ad Dio 2015.10.20. 09:15:50

@Szindbad:

Mi a véleményed bolgárok tettétől? Számodra kívánatos az, hogy az EU így lépjen fel innentől?

Ad Dio 2015.10.20. 09:20:47

@Jean Sol Partre:

Ennél még jobb az éppen aktuális "hivatalos" magyarázat: a rendőr a levegőbe lőtt, majd a visszazuhanó lövedék sebesítette halálra a migránst.

Nemfajtalan srác 2015.10.20. 09:21:29

Miért, az Afganisztánban amerikaiak által végigbombázott kórházról talán sokat fecseg a nemzetközi sajtó?

Egyre kevesebb kézben koncentrálódik egyre nagyobb médiabefolyás, egy kis késéssel 1984-ben járunk. Az igazság hazugság

Nemfajtalan srác 2015.10.20. 09:23:54

@Ad Dio:
Nagyon képzettek lehetnek a bolgár határőrök, ha a kézifegyvert ballisztikus pályán használják. Másnak ez 1 millió lövésből se sikerülne

F173 2015.10.20. 09:27:06

Magyarországot soha nem ítélték el nem szándékos cselekményért! Tiszta demagógia ez a cikk!

Legalább egy tucat migráns halt meg Magyarországon is, amiből még nyúlfaroknyi újságcikk sem lett! (Több autóbalesetben haltak meg)

Bell & Sebastian 2015.10.20. 09:41:26

@Ad Dio: Nem egeszén. A híd vastraverzén megpattanó (gurulatot kapott) lövedék, vagy annak egy darabja sebezte halálra, a hivatalos változat szerint.

Mivel (ezek szerint) csak teljes köpenyes lövedékről lehet szó, ránézésre meg lehet mondani, ez igaz-e?

Továbbra is azt gondolom, csőre töltött és kibiztosított fegyverrel galoppoztak a migráncsok után, ami véletlenül elsült. Kicsi bementi roncsolás - ordasat hazudtak.

Ad Dio 2015.10.20. 09:46:40

@Bell & Sebastian:

Nem vagyok szakértő. De számomra nehezen elképzelhető, hogy egy figyelmeztető lövés tarkótalálattal halálossá váljék.

De a minimum egy azonnali uniós szakértői vizsgálat volna. MINIMUM.

Nem akarok olyan Európában élni, ahol le lehet lőni a migránsokat következmények nélkül. Ez a mai helyzetben egész egyszerűen öngyilkos módon rossz üzenet.

Bell & Sebastian 2015.10.20. 09:53:08

@Herr Schnitzel Lutscher: Közkeletű tévedés, mert mind a négy sebesültekkel és hadifoglyokkal foglalkozik. Valamelyik Hágai Egyezményben esetleg, de inkább az I. és II.VH közti időpontra tenném a háborúzás máig érvényes (későbbi betoldásokkal) alapszabályainak keletkezését.

www.icrc.org/applic/ihl/ihl.nsf/vwTreaties1949.xsp?redirect=0

Bell & Sebastian 2015.10.20. 09:58:40

@Ad Dio: Elég gyakori baleset. Kitárazásnál százból legaláb három benne felejti a csőben a töltényt és (szabálytalanul) elteszi felhúzva a fegyvert.

Legközelebb csak beteszi a töltött tárat, kibiztosít és máris szerencse kérdése, kit talál el?

Exploiter 2015.10.20. 10:12:13

@Ad Dio:
Ugyanaz a helyzet, mint mindig is volt. Ha egy olyan kormány lenne hatalmon, aki jóban van az eu illetékeseivel, illetve a kommunikáció szintjén kellően gátlástalanul kezelné a helyzetet, a határokat konkrétan hullahegyekkel is le lehetne zárni. Senki nem szólna egy szót sem.
A nyugati vezetőknek sosem volt gond diktatorokkal, tomeggyilkosokkal, közönséges bűnözőkkel tárgyalni, ha egyeztek az érdekek. Nincsenek valós morális értékek európában, azon kívül, amit a tömegeknek tartogatnak.

Jean Sol Partre 2015.10.20. 10:13:48

@Ad Dio: végülis volt két lehetősége, megnyeri a világ összes lottóját, vagy ráesik a golyó, ez lett.

kilincs ami nincs 2015.10.20. 10:18:50

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Nem úgy volt. Te is tudod az igazat: A bolgár rendőr (de legalább is a golyója) a CIA beépített ügynöke volt és direkt migránsvadászatot rendezett a bolgár hivatalos szervek lejáratásának érdekében.

Ad Dio 2015.10.20. 10:22:34

@kilincs ami nincs:

Még jó, hogy az EU hatóságai átlátta a szitán, így nem másztak rá feleslegesen szegény ártatlan bolgárokra. Nem kenyerük senkit alapos ok nélkül meghurcolni. Ezért jó itt élni

Ad Dio 2015.10.20. 10:24:55

@Bell & Sebastian:

Csakhogy ha ez történt, azt nem balesetnek hívják, hanem nem szándékos emberölésnek, mégpedig foglalkozás körében elkövetett mulasztásos...

Ezt simán egy nyilatkozatra reagálva benyelni azzal, hogy "hátilyenmegesikdeveletekvagyunk..."...

telkoe 2015.10.20. 10:27:00

@Exploiter: Merkel Mutti eppen most targyalja le a torokokkekl, hogy tartsak tavol amnenekulteket ahogy akarjak csak ne csinaljanak tul nagy zajt hogy o zavartalanul jatszhassa a felvilagosult balos europai humanitarius ertekek megmentojet. A torokok kezdesnek 3Mrd EUR + vizummentesseg alapon hajlandak egy kicsit foglalkozni vele (amig eszunkbe nem jut hogy problemak vannak amire meg egy kis pluszsegely kell :) ). Kivancsi vagyok mennyit fog kerni a tobbi E-Afrikai orszag.
Egy jo kis cikk, bar inkabb nemet szemszogbol:
www.welt.de/debatte/kommentare/article147786303/Die-groessten-Heucheleien-in-der-Fluechtlingspolitik.html

Brix 2015.10.20. 10:28:45

@Ad Dio: "Nem akarok olyan Európában élni, ahol le lehet lőni a migránsokat következmények nélkül. " Én meg nem akarok olyan Európában élni, ahol káosz , anarchia és exlex állapotok uralkodnak...A migránsok úgy viselkednek, mintha a törvényen felül állnának, és következmények nélkül átgázolhatnak minden európai országon, csak azért mert humánus " európai " jogrend van. Az, hogy idáig fajult a helyzet , az EU vezetésének, elősorban Merkelnek és Junckernek köszönhető.
Az egész migráns probléma megoldása csak politikai akarat kérdése lenne, semmi több... Már réges régen fel kellett volna állítani azokat a belépő pontokat , ahol eleve ki lehetne szűrni azokat , akik nem háborús területről jönnek és rögtön visszafordítani. A jogi lehetőségét meg kellene szüntetni, hogy akik az EU határán, vagy azon kívül nem kaptak belépési engedélyt , tovább utazzanak és menekültstátuszért folyamodjanak. Ne legyen illegális utazás Európában!
Másrészt, üzenni kellene a potenciális migránsoknak -ami már lassan 3 milliárd embert jelent-, hogy ne gyertek, mert nem fogadunk be benneteket, túl sokan vagytok...
A szimbólumok is fontosak: a kerítés és a fegyveres határőrizet, stb...

2015.10.20. 10:34:11

@Bell & Sebastian: Amikor még őrszolgálatot vezettem, mindig 3 vaktöltényt tetettem minden tár tetejére, az ilyen eseteket (és öngyilkosságokat) elkerülendő. Arra már nem emlékszem, hogy a Szolgálati Szabályzat írta elő, vagy a magánfifika, de bejött."

Mert te annyira okos vagy! Nem is értem, miért nem te vagy a NATO vezérkari főnöke. Én határőr voltam, nem volt vaktöltény se közel, se távol....
Dehát nem is voltak azok a tisztek annyira intelligensek, mint te!

nolto 2015.10.20. 10:34:29

"A kérdés mindössze annyi, hogy miért maradt el ez a jóindulat az elmúlt pár hónapban Magyarországgal kapcsolatban" ---- Aki ilyen kérdést feltesz, az nem ismeri a kormány ötéves munkáját. Viktorék ugyanis mindent erőből oldanak meg, arrogáns, erőszakos, igazi tuskó módon. Majd miután lenyomtak valamit az emberek torkán cinikusan röhögnek. Ezek után nem kellene csodálkozni, hogy így reagál a világ kulturáltabb fele Orbánék stílusára.

Ad Dio 2015.10.20. 10:34:49

@Brix:

Ezzel egyetértünk és a két dolog nem üti egymást.

Nem önmagában a fegyverhasználat a probléma, mert az lehet indokolt vagy indokolatlan.

Számomra az a problémás, ahogy az EU ehhez pillanatnyilag hozzááll. Gyakorlatilag üzenetet küld a szélsőségeknek szerte Európában, hogy "lehet". Márpedig a káosz felé vezető legbiztosabb út az, ha az erőszak monopóliuma megszűnik.

Ad Dio 2015.10.20. 10:36:26

@nolto:

Szerinted elfogadható az ami Bulgáriában történt?

Az Eu arányosan lépett fel?

A sajtó arányosan és tárgyilagosan tájékoztatott?

Szerinted káros vagy sem az ha nem így van?

2015.10.20. 10:37:49

@Brix: Így van! Pont ezt kérte az EU Orbántól a nyár elején, amit ő visszautasított, pedig anyagi vonzatát állták volna.... de ő párhuzamba állította a debreceni táborrl, és kerítés építő gerjedelmében elutasította....
Pedig gondolj bele, ha felállítunk néhány hot-spotot, és aki akar, azt regisztráljuk, a többit meg átengedjük Ausztriába, ez az egész már két hónappal korábban kiderül, és Merkel döntésre kényszerül, miközben Magyarország nem volna a célpontja minden hülyének.

Leylandi 2015.10.20. 10:45:17

"A kérdés mindössze annyi, hogy miért maradt el ez a jóindulat az elmúlt pár hónapban Magyarországgal kapcsolatban?"

Bulgáriában amerika-barát kormány van, itt meg nem. Juncker meg csak egy csicskás. Ez így megy.
Egyéb kérdés?

telkoe 2015.10.20. 10:50:34

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Zeenialis otlet. Az EU az o nagy bolcsessegeben befogad par ertelmesebb migranst, a hotspot a maradek parszazezer migranssal meg kotelezi Magyarorszagot hogy orizze a hatart, ne engedje tovabb oket lassa el oket es legyen kedves a hozzajuk mert kulonben kuldi arenazni az europai baloldal egyesitett emberi jogi rinyakorusat. Aztan mar csak 5 ev kell ahhoz hogya migranscsocselek Libanont csinaljon az orszagbol.

2015.10.20. 10:51:43

@Jean Sol Partre: Akár igaz történet is lehet. Csornán, mintegy 30 éve, egy határőr szolgálatban játszadozott az AK-val. Véletlen elsült. A második emeleti ablakon keresztül megsebesített egy határőrt. Szerinted mennyi az esélye, hogy a földszintről , mandínerből szándékosan lőtte meg?

2015.10.20. 10:53:40

@telkoe: Nem mondtam, hogy a hot-spotokon tartani kell őket. Menjenek amerre akarnak, nem lőhetünk közéjük....a határt meg hogyan védjük? Kerítés, vagy teljes határzár? Mit tudott volna válaszolni rá Merkel?

Ad Dio 2015.10.20. 10:54:45

@Könnyen elkaptuk, uram!:

160.000 - 19

Tegnapi adat.

Szerinted egy EU BELÜLI hotspot vajon sikeresebben osztaná el a migránsokat?

Ad Dio 2015.10.20. 10:57:30

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Értő olvasás Uram! Senki nem mondja hogy lehetetlen. Csupán azt, hogy NAGYON-NAGYON-NAGYON kicsi a valószínűsége hogy mindez úgy történt ahogy a bolgárok állítják. Így az elmaradó alapos EU vizsgálat nehezen védhető.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 10:59:00

@Bell & Sebastian:

"(akik nagy biztonsággal egyben Obdachlos -ok is)"

Obdachlos (gy. k.: hajléktalan) egyik sem lesz, arra mérget vehetsz. A német állam sorra mond fel az állami bérlakások német bérlőinek, hogy betolakodókat költöztethessenek a helyükre.

A német állam a mostaniaknál magasabb bérleti díjak felajálásával a magán bérbeadókat arra ösztönzi, hogy mondjanak fel a német bérlőiknek és költöztessenek migránsokat a kiadó lakásaikba.

Szóval inkább a németek lesznek hajléktalanok, semmint a betolakodók.

2015.10.20. 11:00:27

@Doomhammer: Csakhogy az orosznak és a kínainak nem nagyon kell Orbán. Vajon miért? Ja, ők az EU rothadó, épp széthulló piacára akarnak bekerülni....a balhézó Orbán meg nem jó ajánlólevél. A kínai inkább most Angliával haverkodik....az orosz meg kikerüli Magyarországot a gázvezetékével.....teljes siker! Így kell nyitni!

Brix 2015.10.20. 11:01:39

@Ad Dio: Az EU vezetése, szerintem egy alkalmatlan társaság. Semmilyen víziójuk , semmilyen elképzelésük nincs , hogyan lehetne megoldani a mostani válságot, csak ötletelnek össze-vissza...Lsd: kvótarendszer... A legfontosabb dolgot, az emberek kontroll nélküli beáramlását kellene először megoldani , mert ha ez így megy tovább, akkor Európa olyan káoszba és anarhiába süllyed amit már minden egyes átlagpolgár meg fog érzeni..
.@Könnyen elkaptuk, uram!: Hot-spot az EU határára kell: Görögországba, Olszországba , de nem Magyarországra..
A "legjobb" helyzet amibe most kerültünk, hiszen működik a határzár, nem jönnek migránsok ( egyelőre) és a kvótákat sem fogadjuk el....

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 11:03:44

@telkoe:

"Merkel Mutti eppen most targyalja le a torokokkekl, hogy tartsak tavol amnenekulteket ahogy akarjak csak ne csinaljanak tul nagy zajt hogy o zavartalanul jatszhassa a felvilagosult balos europai humanitarius ertekek megmentojet."

Erdogan épp most mutatott leki egy nagy lópéniszt. :D Kijelentette, hogy nem kaván koncentrációs táborokat létesíteni Törökországban.

2015.10.20. 11:03:51

@Ad Dio: Értő olvasás, uram! Nem mondtam, hogy ott maradnának....egyik fél részeről semvolna meg rá az akarat. A migráns nem akar Magyarországon maradni, a magyar nem akarja őket fegyverrel kényszeríteni.... leírjam mégegyszer?
Az, hogy a bolgárok mit állítanak, nem volt téma. Bármit. Hogy az EU vizsgálja-e, még nem tudom. A lehetősége hihető-e, vagy sem, erre reagáltam.

Ad Dio 2015.10.20. 11:04:46

@Brix:

Nem szívesen mondom, de egyetértek. A békeidőben látszólag elég jól ellavírozó EU vezetés most, hogy a helyzet kritikusra fordult, teljes inkompetenciát mutat. Remélem a soron következő választásokra megérkezik legalább itt-ott egy-két olyan politikus, aki képes kezelni a kialakult helyzetet.

Brix 2015.10.20. 11:09:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szerintem a német helyzet sokáig nem tartható. Valószínű, hogy heteken belül drasztikus változások lesznek, illetve már folynak csendben...
DE, arra kíváncsi leszek , hogy fognak majd életerős fiatalembereket százezerszámra kitoloncolni Németországból... Az igazán komoly helyzet majd akkor fog kialakulni...

Ad Dio 2015.10.20. 11:09:28

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Az eset múlt csütörtökön történt. Alig volt média visszhangja. Az EU kormányai és hivatalos szervei szintén nem reagáltak.

Szerinted lesz vizsgálat?

Francokat.

Damnatio memorie... nem történt semmi... menjenek tovább...

Ad Dio 2015.10.20. 11:10:19

@Brix:

Még az EU-n belüli mozgatás sem megy, nemhogy a kitoloncolás...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 11:12:19

@ÁrPi:

"n'est pas"

Nem inkább n'est-ce pas?

Ad Dio 2015.10.20. 11:23:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Mert nem kapta meg amit akart. Akkora zsarolási poteniálja van, mint ide lacháza... nem lesz könnyű velük tárgyalni. Főleg egy nőnek. Oda valami tökös férfit kellene küldeni. Kár hogy azzal a típussal nem igazán állunk jól Európában...

Jean Sol Partre 2015.10.20. 11:25:50

@Könnyen elkaptuk, uram!: azt gondolom, hogy a véletlenül elsült fegyver könnyebben talál el valakit, mint amit szándékosan elfordítanak, mert csak figyelmeztető lövést adnak le.

telkoe 2015.10.20. 11:26:21

@Könnyen elkaptuk, uram!: A nemet nagykovetseg meg akkor is kint volt hogy No elvarja a Schengeni es Dublini szabalyok betartasat amikor Mo mar tele volt hisztizo migransokkal. Pont ezt nem tudta a magyar politika eldonteni, hogy a ballib sajtonak es csavargosimogato gittegyleteknek legyen jo fej, vagy tartsa magat a megallapodashoz es torvenyekhez.

Nemetorszag az osztrakokkal pillanatok alatt le tudna zarni a hatart ha akarna es mutogatna Mo-ra hogy orizze a sajat hatarat, vegye vissza az illegalisan erkezoket es oldja meg humanitarius problemat. ja es mellesleg ezzel a huzasukkal valoszinuleg Orban is bukott volna es valami kenyelmesen tehetetlen ballib koaliciot ugraltatnanak a kovetkezokben az EUs ertekek menten.

telkoe 2015.10.20. 11:27:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egy kicsit tobb penz, tobb tamogatas es a lopenisz eppen beveheto lesz a Muttinak es tamogatoinak. Sok mas eselye nincsen.

telkoe 2015.10.20. 11:33:15

@Brix: hogy fognak majd életerős fiatalembereket százezerszámra kitoloncolni Németországból...

Az eleteros csocselekkel meg elbirnanak. A gond a eleteros jogaszokkal es ProAsyl - AmnestyInternational - HumanRightsWatch es hasonlo migranssimogato egyletekkel van / lesz.

telkoe 2015.10.20. 11:39:04

@Könnyen elkaptuk, uram!: .az orosz meg kikerüli Magyarországot a gázvezetékével.....teljes siker! Így kell nyitni!

Putyin eppenseggel kilora vett maganak egy nemet kancellart a. D. A felvilagosult liberalis europai baloldali magyar ennel kisebb dolgokra is habzo szajjal orjong, ugy latszik ez eppen elkerulte a figyelmuket (... vagy idoben szoltak nekik hogy kuss legyen es tartsak a pofajukat). egyebkent te melyik csoportbol vagy?

Ad Dio 2015.10.20. 11:39:55

@Jean Sol Partre:

A legnagyobb eséllyel pedig a célzott lövések találnak. Ezt persze csak mint tényt közöltem, függetlenül a mostani esettől.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 12:06:27

@telkoe:
@Ad Dio:

Persze, előbb-utóbb megállapodnak majd, csak Erdogan kicsit feljebb srófolja az árat.

jágör68 2015.10.20. 12:10:36

Merkel, Juncker, Hollande, Cameron: a CIA/ NSA legmagasabb rangú ügynökei az EU- ban.
Bulgária: jellemtelen, szervilis USA- csicska, akinek a golyófogó szerep jutott az oroszok elleni pufferzónában.
Az európai médiának pedig a CIA mondja tollba a cikkeket- Dr. Udo Ulfkotte
Egyéb kérdés?

Ad Dio 2015.10.20. 12:14:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Lesz egy magállapodás. Csak nem mindegy hogy milyen. Mert lesz még második, harmadik meg sokadik is.

Én legkevésbé a pénzügyi transzfert tartom kívánatosnak.

tobias2 2015.10.20. 12:21:04

@I_Isti:

Az MTI beszámolója szerint a BNR bolgár közszolgálati rádióban arról beszéltek, hogy az ügyben vizsgálat indult, amely két feltételezésnek jár utána: az egyik szerint az afgánok fel voltak fegyverkezve és a határőrök egy lövésre válaszolva nyitottak tüzet, a másik változat szerint a határőrök a levegőbe lőttek és a visszazuhanó lövedék megsebesítette az eset áldozatát.

A bolgár változat szerint:

Министър-председателят Бойко Борисов коментира случая пред журналисти в Доспат. Според премиера експертизата по случая е готова и е потвърдила, че става дума за рикошет на патрона, предаде БТА.

Magyarul:

Bojko Boriszov bolgár miniszterelnök (a görög határ menti festői kisvárosban) Doszpaton kommentálta az esetet, újságírók előtt. A miniszterelnök szerint a szakértői vélemény elkészült és megerősítette, hogy a határőrök az égen úszkáló vadlibacsordába lőttek, és a csordát vezető csődör bosszúból miszlikbe marcangolt egy menekültet. A libacsődör a karmájával marcangolt és közben velőtrázóan gitározott: www.youtube.com/watch?v=O3q628fIqMc

Bell & Sebastian 2015.10.20. 12:42:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Félreérti, a helyi erőknél áll be a villából kiszavazás, ha állami csöcsre kerülnek, mint munkanélküliek. Csak meg kell nézni a utánfutós csirkebárokat, hogy világos legyen, miközben N.o -ban a lakások 10% -a elhagyott, jelentős számú, többnyire egyedülálló, embernek nincsen tető a feje felett, a multi úthenger következményeként.

Hiába magas a segíly, ha annál több pénz kell a _méltó_ élethez.

Vagyis: itt az a problem, miért nem a sajátjaik körülményeit javítják, hogy szaporodjon a népük, ahelyett, hogy gyökereket importálnak gyapotszedésre?

Hopp, már meg is válaszoltam.

Bell & Sebastian 2015.10.20. 12:49:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: Egyéni szocproblémád, mit hiszel, de nálam nem volt dísztemetése senkinek. Honnan tudod te azt köcsög, akkor éppen melyik hadsereget szolgáltam?

Oziboltos 2015.10.20. 12:49:12

Ez a bolgár kerítés igen jól sikerült, tanulhatnánk.

Bell & Sebastian 2015.10.20. 12:54:07

@Ad Dio: Mitől lenne ez szándékos emberölés, ha legfeljebb gondatlanságból elkövetett? Vagy tisztázza az egységparancsnoka a jelentésében, vagy nem. Hacsak nem a migráncsok háttal szaladtak előre és mindent jól láttak a setétben.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 13:10:48

@Bell & Sebastian:

"miközben N.o -ban a lakások 10% -a elhagyott, jelentős számú, többnyire egyedülálló, embernek nincsen tető a feje felett..."

És most ezt fokozza az állami beavatkozás. Épp ezt írtam. A kettő épp nem zárja ki egymást.

ÁrPi 2015.10.20. 13:22:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

" "n'est pas"
Nem inkább n'est-ce pas?
"

Poirot mindig ilyen egyszerüen kérdez!

DeHát kérem kedves erőtlen Józsefné alnickasszony, én csak a Poirot belgaságával akartam ezzel a neszpával előhozakodni, nemtudok ám én egy néhány mukkon kívül flamandul vagy vallonul !

Na mondja, maga szerint mi a tudományos álláspontja Domhammer urnak, oláh volt az a Hunyadi akit nememlegetett, vagy sem?

Imrebá 2015.10.20. 13:31:36

" Magyarország egy szemernyi jóindulatot
sem kapott sem az EU-vezetőktől, sem a
többi országtól, sem a médiától."

"A berlini állatkertben a tigris váratlanul rátámad az ápolójára, aki éqen enni akar adni neki. A látogatók kővé dermednek, csak egy férfinak van annyi lélekjelenléte, hogy felkap egy dorongot és a tigris orrára ver vele. Ez elegendő ahhoz, hogy az ápoló megmeneküljön. A tömeg élteti, vállára emeli a hőst. Hirtelen előkerülnek az újságírók, fotóriporterek is, fényképezik minden oldalról, kérdezgetik, hogy hívják, hol lakik?
Szerényen felel mindenre, majd a végén csendesen hozzáteszi:
- Kérem, én zsidó vagyok.
Másnap az újságokban ezzel a címmel jelenik meg a tudósítás:
"Egy alattomos zsidó megtámadott egy védtelen tigrist!"

5perc 2015.10.20. 13:39:38

Szemét bolgár határőr!
De rttől te még nem leszel ember.

ÁrPi 2015.10.20. 13:39:50

@Ad Dio:

" Oda valami tökös férfit kellene küldeni. Kár hogy azzal a típussal nem igazán állunk jól Európában... "

Hát-ha vannak akik tökös fickónak tartják Orbán vezérünket, meg illiberális Törökországgal példálózónak, akkor itt a történelem pillanata hogy világpolitikai tényezővé emeljék vagy alátaszítsák a töri süllyesztőjébe : Küldjék ama Küldők Erdogánhoz a rettenetes Orbánt a végvárikapitányt :-D

Bell & Sebastian 2015.10.20. 13:47:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Elfogadom, bár határeset.

Ezek szerint az üresen álló lakásokba terelik a kidobott németeket, akik többségéből hajléktalan lesz a már meglevők mellé és esnek a migráncstanya-közeli ingatlanok árai, mert kecskét fognak lefejezni az utcán.

Ebből még mindig nem világos, mi ebben a biznisz Merkel szellemi vezetőnek, amellett, hogy mindenkivel alaposan kibabrálnak.

Ha jön Adolf II., aki mindet leküldi a bányába gázt szívni, majd azt hiszik, megint elhagyta őket a szerencséjük.

Imrebá 2015.10.20. 13:57:10

@ÁrPi: A sas nem vadászik legyekre.

Ad Dio 2015.10.20. 14:19:25

@Bell & Sebastian:

"nem szándékos emberölésnek"

Ad Dio 2015.10.20. 14:22:13

@ÁrPi:

Orbán ebben a körben nem játszik.

Ezt a pozíciót a centrum nem hiszem hogy allokálja.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 15:13:40

@Bell & Sebastian:

"Ezek szerint az üresen álló lakásokba terelik a kidobott németeket"

Mit is gondolsz. Arra is hoztak már törvényt, hogy az üresen álló ingatlanokba is betolakodókat zsuppolnak be - a tulajdonos akarata ellenére is.

"és esnek a migráncstanya-közeli ingatlanok árai"

Cserében viszont nőni fognak a bérleti díjak, mivel a német állam magasabb bérleti díjakat kínál azoknak a bérbeadóknak, akik kidobják a német bérlőiket - na persze nem ilyen direktben van megfogalmazva, de ez a lényege. Ezután az, aki mégis maradni akar a bérlakásában, kénytelen lesz többet fizetni érte.

Vagyis az állam tudatosan felveri a bérlakások bérleti díját.

ÁrPi 2015.10.20. 15:40:29

@Imrebá:

Nem captat! :-) Dehát légyre verebek vadásznak...Van tán itt valahol egy nagy citrom? Teli .. c-vitaminnal??

@Ad Dio:

Nem persze, nem is gondoltam hogy megbíznák , végül még megoldaná a problémát444 :-) :-D

Ad Dio 2015.10.20. 15:45:05

@ÁrPi:

Azt nem tudom hogy megoldaná-e. De hogy esélye sem lesz próbálkozni, azt nyugodtam ki merem jelenteni.

Meg azt is, hogy jelenleg nem nagyon látok olyan európai mainstream politikus, akiben elég kurázsi lenne és lehetőséget is kapna egy ilyen tárgyaláshoz. Merkel meg sajnos nagyon rosszul vizsgázik mostanában. Amit szívből sajnálok. Belőle sokkal többet néztem volna ki.

Bell & Sebastian 2015.10.20. 18:09:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Aham, ilyenről már hallottam: egy szűk elit gyorsan megszedi magát mások tartós nyomorán. Egyes vélemények szerint a 7% -hoz cövekelt munkanélküliség az ideális (most valahol 2,5 környékén van a felnémet mutató), ami pedig összefügg a lakásfölösleggel (és demográfiai trenddel).

Mindenesetre körmönfont módját eszelték ki a társadalmi nyugalom és tartós béke megzavarásának.

Jobb, mint a cigarettázók oktalan baszogatása azért, hogy sápot szedhessenek a parírozó multitól.

telkoe 2015.10.20. 19:41:20

@Ad Dio: Europa jelenleg ugy all ott mint a kozmondasos dagigyerek az iskolaudvaron. Most epen felajanlotta az uzsonnaja felet a kemenyfiuknak ha nem verik meg, a vegen elveszik az uzsonnajat es meg kap egy-ket pofont is ha idokozben nem jut eszebe hogy kialljon magaert es pofan vagja oket.

Ad Dio 2015.10.20. 19:57:32

@telkoe:

Ilyen a politika. Időnként egyiknél van érdekérvényesítést segítő előny, időnként a másiknál. Néha a kis farok is meg tudja csóválni a kutyát. Viszont ez nem az osztályterem vagy a grund. Itt elsősorban nem vagánynak kell lenni, hanem okosnak.

A törökökkel ki kell egyezni, csak nem mindegy hogy milyen áron. Ehhez kellene egy dörzsölt és erős politikus. Mégpedig férfi, mert a moszlim világban egy nő eleve vert helyzetből indul.

Jelen pillanatban a no1 stratégiai cél az, hogy lassítsuk a bevándorlás sebességét. Ahhoz hogy BÁRMI egyebet tehessünk, vissza kell szereznünk a sanszot a kezdeményezésre. Ehhez pillanatnyilag szükségünk van a törökökre. Ez pénzbe fog kerülni. Sebaj. Majd nyomtatunk :-).

Ad Dio 2015.10.20. 20:04:22

@Bell & Sebastian:

Az a munkanélküliség az egy rafinált mutató.

Európának nem munkás kéz kell, hanem elsősorban munkás ész. A minimálbérek rögzítettsége miatt a munkaerőpiac alján keletkező túlkínálat nem javítja a piaci verseny miatt a kínálatot, csak felesleges kiadást jelent az államnak és megterheli a társadalmat. Németországnak célzottan kellene munkaerőt toboroznia. Például Ukrajnában, a balkánon, vagy akár a közel keleten. De a mostani beáramlás ezt nem segíti elő.

Nem ez vezeti a Németeket. Maximum ezzel biztatják magukat a kialakuló gigaproblémával szemben.

preshaz.blog.hu/2015/09/26/europanak_egyre_tobb_a_betoltetlen_allas

telkoe 2015.10.20. 20:17:40

@Ad Dio: Jelen pillanatban a no1 stratégiai cél az, hogy lassítsuk a bevándorlás sebességét. Ahhoz hogy BÁRMI egyebet tehessünk, vissza kell szereznünk a sanszot a kezdeményezésre.

Ahhoz hogy barmit tehessunk, meg kell lenni a politikai akaratnak a tetthez. Ha lenne akarat, el lehetne mondani hogy Nemetorszag nem fogad be mindenkit. El lehetne kezdeni egy jogi reformot, ami lehetove tenne a juttatasok csokkenteset es a hatekony kiutasitasokat. Ehhez meg csak sok penz sem kellene.

A torok targyalasok jo pelda lesz arra hogy penzzel el lehet intezni par dolgot, sok penzzel sok dolgot, de nincs annyi penz amiert mindent megtesznek helyetted amig bamban vigyorogva jatszod a jotevot.
Szvsz nincs olyan targyalozseni se ferfi, se no, aki ezt el tudna erni.

Ad Dio 2015.10.20. 20:47:51

@telkoe:

Ez igaz. Mint ahogy az is, hogy egy-egy elem magában semmire nem jó. Komplex stratégia kell, aminek két nagy pillére Európa integritásának megóvása és a krízis zónák lehetőség szerinti konszolidálása.

Csak van egy megelőző lépés, az adogatás visszaszerzése. A krízist problémává kell szelidíteni. Igen, ezen a ponton pénzt kell a rendszerbe borítani... csak nem mindegy hogy mennyit. Ehhez kellene egy okos vezető...

Ad Dio 2015.10.20. 20:50:44

Olvasom Soros György ötleteit.

Gyors fejszámolás: első lépcső, 5 év alatt 225.000.000.000.000 euro (Németország 15 éves teljes GDP-je).

Ad Dio 2015.10.20. 20:52:18

@Ad Dio:

A második lépcsőnél nem mond számot, de az sem tűnik olcsónak...

Még szerencse hogy tudja honnan lehetne pénzhez jutni: kölcsönből.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.20. 21:01:12

@Ad Dio:

"Ez pénzbe fog kerülni. Sebaj. Majd nyomtatunk :-)."

A feneketlen görög kútba öntött pénz aprócska töredékéből rá lehene venni a törököket az együttműködésre. Az egyéb kéréseik pedig még csak pénzbe sem kerülnének.

Bell & Sebastian 2015.10.20. 23:10:17

@Ad Dio: Ismétlés az unalom apja: a szakmunkások elméleti képzése és begyakoroltatása No. -ban ugyanúgy romokban, mint nálunk.

És itt láttam először beteg embert euthanáziára bíztató picsát, orvosi köpenyben. Ez is valami. Ráfért volna egy magzatelhajtás, idejekorán.

Libsibaj ez, ami az elmebaj spéci esete.

Imrebá 2015.10.21. 00:00:27

Ria~ria~Bulgá~ria!

Ad Dio 2015.10.21. 08:30:15

@Bell & Sebastian:

A beérkezők zöme kvalifikált munkára képtelen. Ezt már kimondták a németek.

Én most hozzátenném, hogy a nagy többség nagy többsége képzéssel sem hozható fel erre a szintre.

Piaci szempontból egyértelműen negatív a mostani bevándorlás.

Bell & Sebastian 2015.10.21. 10:22:01

@Ad Dio: A régebben (ki tudja, honnan, valószínűleg Törökországból) jött muzulmánok közül eddig áruházi pénztároshoz / takarítóhoz és banki kávéfőzőhöz volt szerencsém, leszámítva a Kecskeméten dolgozó, Mercedes összecsavarozókat.

Erről a szintről nincs tovább. Ezeket megkapnák a volt szoci blokkból is, mint ahogyan meg is kapják, csak mi nem ott költünk és kiürülne Káeurópa.

Más típusú alattvalókat akar Moloch, mert a régiek már nem jók. Nagyjából ez a lényeg.

Ad Dio 2015.10.21. 10:40:12

@Bell & Sebastian:

Én nem hiszem hogy mindez tudatos. Igyekeznek ugyan úgy beállítani, meg persze mindenki igyekszik hasznot húzni abból ami történik, de valójában mindez egy nem tervezett folyamat.

A törökök is elviszik a pénz egy részét, ráadásul ők ki az Unióból. Persze ott is német termékeket vesznek :-).

Németországnak a már képzett munkaerő kell. Nem az, amit óriási befektetéssel és béka segge alatti hatásfokkal majd maga szenved fel szintre.

Btw itt most lenne egy óriási piaci rés: én MOST állnék neki hatalmas szakképző központokat alapítani, ahol nyelvet és képzést árulnék a németek által befogadott migránsoknak.

Menekülttábort nem hoznék létre, de ilyen üzleti vállakozást igen. EZZEL szállnék be a "közös" projektbe.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.21. 11:46:11

@Bell & Sebastian:

"Más típusú alattvalókat akar Moloch, mert a régiek már nem jók."

Szerintem nem más típusú, hanem még olcsóbb alattvalókat/dolgozókat akarnak. Ugye emlékszel, nemrég volt hír, hogy Németországban csökkenteni akarják a minimálbért, hogy "megérje" alkalmazni a semmire sem jó migránsokat.

Nem lennék meglepve, ha ezáltal nyomás nehezedne a kissé, de nem sokkal igényesebb munkák bérére is, amelyeket már németek végeznek. Ha ezt kombináljuk a bérlakások állami nyomásra növekvő lakbérével, akkor komoly szociális feszültségek lesznek hamarosan.

Bell & Sebastian 2015.10.21. 11:57:12

@Ad Dio: Pontokba szedve:

- a folyamamat a legmagasabb (államok feletti) szinten megszervezett
- a törökökkel bakot lőttek, szaporák, mint a nyulak, de nem pörögtek fel eléggé, ezen kívül a klasszikusan átverős szakmákat kedvelik: rásózni a szart drága pénzért egy hülyére
- képzett munkaerő kellene, de szaré-húgyé
- méginkább fegyelmezett munkaerő kellene, ha nem akarnak a méltán elsüllyedt franci-angol sorsra jutni
- van itt is elég pecsenyesütögető politicus, aki hasznot húz a nyomorból, magániskolát alapít, csak az a nem mindegy, mennyiért és kik járnak oda

Az alapgond csak az, hogy már túltolták a libsizmust, ami, mint azt mondtam: öl, butít és nyomorba dönt.

Bell & Sebastian 2015.10.21. 12:06:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lásd: Marx - a munkaerő bővített újratermelése.

Attól más típusú, hogy ostoba, alacsony az igényszintje és így tovább. Ugyanakkor vackorba haraptak, mert nem keresztény, az ő imádsága nem a munka.

A hagyományosan erős szakszervezeteket ugyan ki tudják cselezni, de az imámot nem tudják, akinek egyetlen intésére lefejezik a teljes igazgatótanácsot, ha megelégelik a fülükbe ordítozó középvezető megafonját.

Egyszóval: _nem_fog_múkodni_!

Imrebá 2015.10.22. 07:26:48

@Imrebá: mondá az úr. A Juncker úr.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.23. 19:47:43

Basszuskulcs, Orbán idegengyűlölete és kerítésmániája már az osztrákokat is megfertőzte:

"Az osztrák külügyminiszter azt mondta, hogy a kerítések biztosíthatják a határok védelmét. Sebastian Kurz konzervatív politikus egy, a magyar-szerb határon létesített kerítés hasznosságát firtató újságírói kérdésre válaszolva kifejtette: ha igazak lennének a kerítések hatékony működését bíráló állítások, akkor nem funkcionálna a határvédelem a bolgár-török valamint a spanyolországi határszakaszokon, ahol már régen megépült a kerítés.

Az az állítás, hogy a kerítések nem működnek, egyszerűen és mélyrehatóan hamis
- fogalmazott a miniszter."

index.hu/kulfold/2015/10/23/kitortek_egy_szloven_taborbol_a_menekultek/

A fene egye meg, már az osztrákok is benácultak Orbán hatására.

Drága ballibsi megmondóemberek, erre varrjatok gombot. :D

Bell & Sebastian 2015.10.23. 20:50:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Közben lopakodva tovább csalogatja a migráncsokat a ballibsi, fejlettnyugatidemokratikuss média: éppen banánt reklámoznak.

(Mondjuk szükség is van rá, mert ezt a gázban utó-gyorsérlelt, takarmánynak való szemetet is meg kell etetni valakivel. Addig jó, míg nem haraptak szabolcsi almába, még a végén megkívánnák.)

Silcon 2015.10.24. 23:16:44

@Bell & Sebastian: a gyártásban nincs szükség helyi munkaerőre, a gépsort oda viszik, ahol olcsó a bérrabszolga. Marad a szolgáltató szektor, de ott meg kell a nyelvtudás és nem árt ha képes kezelni a kulturális különbségeket. Egyébként a Kelet-európai munkaerőnél mennyivel lehet olcsóbb egy migráns? A németeknél a lakhatás nem olcsó mulatság. (Főleg most, hogy felverték az árakat.) A ma még csak ember által végezhető munkák jó része egy évtized múlva automatizálható lesz. A cégnél használt elektronikus bigyulák ára 10 év alatt a harmadára csökkent, miközben a teljesítményük megtöbbszöröződött.

Ha tényleg az a szándéka Merkelnek, hogy kitanítja őket, akkor *el kellene mondania*, hogy ez 2-5 év (sacc/kb.) azoknál, akikben megvan az akarat. Azaz nem lesz egy gyors menet. A népszerűségi indexének esését nézve addig nem bír kitartani.

A zöldek nem a túlnépesedés miatt aggódnak? Akkor meg miért probléma, ha valahol csökken a lélekszám, az a követendő példa nem?

Morál: befogadunk majd' mindenkit, sőt kicsit invitáljuk is őket, aztán meg jól hazazavarjuk min. a felét. Nem feltétlen azonnal, majd pár év múlva. Ők biztos nagy németbarátok lesznek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.25. 08:23:09

@Silcon:

"A zöldek nem a túlnépesedés miatt aggódnak? Akkor meg miért probléma, ha valahol csökken a lélekszám, az a követendő példa nem?"

Ez amúgy is egy demagóg szöveg, akárcsak sok "szakértő" aggódása amiatt, hogy nem lesz elég dolgozó a nyugdíjak előteremtéséhez. Az egész mélyén egy strukturális válság húzódik, amit nem lehet olcsó munkaerő behívásával megoldani.

A gond ugye az, hogy egyre kevesebb ember kell a szükséges termeléshez, hiszen egyre több munkát automatizálnak. Vagyis nem több dolgozóra van/lesz szükség, hanem a munkaerőigény összetétele változott - és nem igazán az alacsony képzettségű munkaerő javára.

Vagyis - és ezzel semmi újat nem mondok - hiába fogy a népesség, e népesség ellátásához a fogyásnál is gyorsabb ütemben csökkenő számú dolgozóra van - és egyre inkább lesz - szükség.

Ennek kezeléséhez több megoldás képzelhető el, de egyik sem a migránsok behívása. Lehet az alapjövedelem (ami csak egy szebb szó a segély helyett) vagy lehet az extenzív termelésre való visszaállás (ez sem sokkal jobb a szocializmusból ismert gyárkapun belüli munkanélküliségnél), de bármilyen megoldás valósul is meg, a mai kapitalizmus alapvető megreformálásával kell járnia. A migránsok behívása ezzel szemben éppen ennek a kapitalizmusnak a megerősítését segíti elő.
süti beállítások módosítása