Éljen a migráció, kitekintünk végre a magyar glóbuszból!
2015. október 08. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Éljen a migráció, kitekintünk végre a magyar glóbuszból!

vilag.jpg

Ha van egy örvendetes fejleménye a migrációs válságnak − amibe a struccpolitikát folytatók és más hurráoptimisták feltételezései ellenére még bőven befelé, és nem kifelé tartunk −, az az, hogy a magyar közélet, mit közélet, az egész társadalom érdeklődése hirtelen kinyílt a nagyvilág felé. Elkezdtünk érdeklődni a külpolitika iránt. Kidugtuk fejünket a magyar glóbuszból.

A minap a fodrásznál ülve figyeltem, hogy minden egyes fodrász minden vendégével a migrációról beszélgetetett, minket magunkat is beleértve. Egy másik alkalommal a Lánchíd rádióba mentem a migrációról beszélni, közben a hátsó-józsefvárosi villamoson miről beszélgetett két lokális asszonyság? Hát a migrációról. Hazamegyek, rokonokhoz megyek, mi kerül szóba? A migráció. Persze ez már kicsit sok is a jóból rosszból. De nézzük a pozitívumokat!

Ugyan az első nagy sokk elmúlt, a Keleti előtt kialakult áldatlan állapotok véget értek − és remélhetőleg nem alakulnak ki soha újra −; a téma velünk marad, hiszen az elmúlt hetekben egyébként is többen érkeztek napról napra Magyarországra, mint a nyár végi felhajtás idején. Csak most már dél-dunántúli aprófalvak szembesülnek a problémával, nem pedig a főváros népe Budapest egyik főterén. Nem is foglalkozik ezért most olyan részletességgel a főváros központú sajtó a témával, mint korábban.

A migrációról viszont mindenkinek van véleménye. És ahogy kibontakozott a történet, ahogy egyre több szálát és egyre szélesebb hátterét ismertük meg a teljes sztorinak, úgy nyílt ki a magyarok szeme a világra. Nem baj ez. Sőt, örvendetes fejlemény. Ki gondolta volna, hogy magyar tömegek fogják olvasni és osztani egy felső-ausztriai tartományi választás eredményét, egy finnországi kisszínes videót, egy izraeli exkülügyér cikkét, egy Rajna vidéki német politikusnő gondolatait a bevándorlásról? 

Mostantól talán nem csak annyit tudunk a világról, hogy van az EU, vannak az amerikaiak, az oroszok, meg Izrael és az arabok. Rájövünk arra, mennyivel összetettebb a világ annál, mint amilyennek valaha is elképzeltük. Akkor is így van ez, ha azért volt már némi tájékozottságunk a világ dolgairól; de pláne akkor gondolhatjuk ezt, ha igazából semmit nem tudtunk arról, mi is zajlik a határainkon túl.

Megtanulhatjuk, hogy az arab világ nem homogén: hogy súlyos, sőt, gyilkos belső feszültségek húzzák szét; hogy az iszlám mint vallás sem egységes, sőt. Hogy nagyon sok, ellentétes érdekű, igen súlyos szavú és kemény öklű szereplő játszmázik a Közel-Keleten.

Ahogy azt is megtanulhatjuk, hogy nincs olyan, hogy „A” Nyugat, meg „Az” EU. Súlyos belső feszültségek húzódnak meg Európa tagállamai között, csak ezer év alatt, véres tanulságok árán megtanultunk tárgyalóasztal mellett vitatkozni a közös ügyeinkről. Egyelőre legalábbis úgy tűnik, képesek vagyunk erre.

Megtanulhatjuk azt is, hogy a gyermekmesékkel és a szélliberális/széljobbos elképzelésekkel ellentétben a világban nem Jók és Gonoszok harca zajlik, hanem egyszerűen egy harc, örök harc, mindenki mindenki ellen; s ebben a harcban sokszor csak rossz és rosszabb lehetőségek között lehet választani. Örüljünk, ha épp nem kell választani közülük, mert épp jó az nekünk, ami van, amiben létezünk.

Megtanulhatjuk, hogy Jók és Gonoszok helyett inkább csak Mi vagyunk és Ők vannak, és szerencsés esetben az identitásunkat megőrizve és fontolva gazdagítva, békében és nyugalomban tudunk elevickélni, meghúzódni civilizációs konfliktusok peremén.

Mert szerencsés az a nemzedék, aki békében és relatív jólétben élhet valahol a világ egyik sarkában egy ideig. Ők a kivételek, a szerencsés kiváltságosok, akiknek nem kell őseik vagy a Földgolyón élő kortársaik nagy részének mindennapos szenvedését, nyomorúságát átélnie.

Mi, sőt, a szüleink nemzedéke is ilyennek mondhatja magát itt, Magyarországon. Nagyon reméljük, hogy a gyermekeink és unokáink is annak mondhatják majd magukat. És nem baj, ha a világ mostani eseményei emlékeztetnek minket minderre.

Azzal, hogy a szíriai csatározások hatásaival már nem csak az esti világhíradóban, hanem a budapesti Baross téren, az Astorián,  Röszkén, Illocskán és Babócsán is személyesen, a saját szemünkkel találkozunk, kinyílunk a világ felé. A világ is kinyílt felénk.

Az sem baj, ha a migrációt kísérő szellemi viták úgy csapódnak le nálunk, hogy a régi lövészárkok fölött identitáriusok és internacionalisták mentén nyílnak új frontvonalak a magyar közéletben − ezzel is közelebb kerülünk a mai európai közbeszédhez. Még az is megtörténhet például, hogy a magyar jobboldal, sőt, radikális jobboldal egyre nagyobb szelete áll Izrael és a zsidók pártjára a muszlim nyomulással szemben; miközben utóbbiak fő szellemi szövetségesei és bevándorlásuk támogatói a radikális liberális és szélsőbaloldali mozgalmárok lesznek − csakúgy, mint Nyugaton. Még az is megtörténhet, hogy a belátó, józan realizmus nyer végül teret az idealizmus, a ködszurkálás és a közhelyes mantrák, rég lejárt lemezek ismételgetése helyett.

Egy kis újragondolás, egy átrendeződés, egy új pezsgés sosem árt, különben mind mehetünk vissza a balettbe ugrálni orbánozni, gyurcsányozni, jobbosozni, balosozni, ki mire állt be.

A migráció tájékozottabbá, reflektáltabbá, belátóbbá tett minket, magyarokat. Felrázott, újragondolásra késztetett, realistábbá tett minket. És ez jó. Csak így tovább!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr787949882

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2015.10.09. 17:13:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Rajcsányi Gellért: Éljen a migráció, kitekintünk végre a magyar glóbuszból! 2015.10.08. 14:13:03

Azzal, hogy a szíriai csatározások hatásaival már nem csak az esti világhíradóban, hanem a budapesti Baross téren, az Astorián, Röszkén, Illocskán és Babócsán is személyesen, a saját szemünkkel találkozunk, kinyílunk a világ felé. A világ is kinyílt felé…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robinzon Kurzor 2015.10.08. 14:09:34

Jó ez a sci-fi rovat, tényleg kellett, na!

GNDL 2015.10.08. 14:26:53

...de főleg azért jó, kizárólag nektek, mert többek közt nem a világrekord közpénztolvajlásaitoktól és korrupciós ügyeitektől hangos az ország, nem a brókerbotrányaitoktól, nem a földtolvajlásaitoktól, nem a három per akárhányas egykori besúgóitok rejtegetésétől, a rendszerváltás további szabotálásától, nem a szégyellni való dilettantizmusotokról és kormányzásra való alkalmatlanságotokról beszélnek, nem a nepotizmusotokról, nem a rekord bürokráciátokról, nem a többszörösére felduzzasztott szocialista államapparátusotokról, nem a pofátlan lopással felérő adórendszeretekről, nem arról, hogy már évi 100 milliárdot vertek el kommunista agitporp szemétre „közmédia” címszó alatt, vagy nem arról, hogy évi több tízmilliárdot vertek el ugyancsak kommunista agitprop szemétre szórólapok és állami hirdetések formájában.

Ehelyett elvörösödött fejjel, nyakatokon kidagadt erekkel rázzátok az öklötöket háború elől menekülő szerencsétlenek felé, és szajkózzátok idegengyűlölő és rasszista szlogenjeiteket... hát tényleg, ennél nagyobb örömötök a büdös életben ne legyen, csak így tovább! :) Kicsit majd figyeljetek oda arra is, elvtársak, hogy az utolsó aktív adófizető pár éven belül elhagyja majd az országot... többek közt miattatok is.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.10.08. 14:48:29

:) milyen kedvesen naiv maga barátom?! hihetetlen.

hacsaturján 2015.10.08. 14:57:27

mostan rámjött a pityer.

marko11 2015.10.08. 16:12:07

A migráció tájékozottabbá, reflektáltabbá, belátóbbá tett minket, magyarokat?
Felrázott, újragondolásra késztetett, realistábbá tett minket?

Hát, nem tudom. Sőt, nem hiszem.
Hiszen pl. itt a Mandineren is erősen elszaporodtak az idegengyűlölő, sőt, harcias beszólások.
És még, ha csak a kommentelők szólnának így, de maga a min. elnök is. Aki, szégyen szemre, egy statisztikailag értékelhetetlen (és tendenciózus kérdésektől hemzsegő) konzultációs kérdőívre hivatkozik. (Az emberek döntöttek. Na, persze!)
Ma már ott tartunk, hogy a migrációs válságért maguk a migránsok a felelősek. (A hülyeség terjesztésében élen jár, az egykor jobb napokat látott Bayer Zsolt. Akit, ki nem hagyna a szemlézésből a Mandiner. )

"...az első nagy sokk elmúlt, a Keleti előtt kialakult áldatlan állapotok véget értek..."
Ezt nevezik eufemizmusnak, ugye?
Mert mi is volt a Keletinél? A migránsok szerettek volna tovább menni, de a magyarok nem engedték őket.
Kész csoda, hogy nem volt ott és akkor nagyobb balhé!

Jean Sol Partre 2015.10.08. 16:55:26

@rajcsányi.gellért (ergé): kár, hogy nem igaz amit állítasz. Se tájékozottabb nem lett a nép, se belátóbb. Utálni, na azt jobban tud mint bármikor előtte. Nem utolsósorban köszönhetően nektek.

Bell & Sebastian 2015.10.08. 17:30:42

Ha valami, hát ez jól bevágta a féltéglát a magyar, politikai pöcegödörbe is. Ha a felül feredőző, nagyobb darabokat lehalásznák végre, esetleg besütne a nap a lé aljára, fejlődnének a mikroorgazmusok.

A német tehénnek, gall kappannak és amcsi szerecsenynek megosztva jár a Nagy Darwin. Hogy képesek megúszni a lincselést.

Bell & Sebastian 2015.10.08. 18:07:16

@marko11: El kéne szakadni a picsába a migránycsoktól és azzal foglalkozni végre, ki szívja el még a levegőt is Néptől, hogy ne szaporodjon - még javaiban sem.

Attól, hogy a kiütést bekenjük békapisivel, a lepra tovább terjed.

Ha Izrael, Európa, a Világ a tét, mit számít egy pillanatnyi intermezzó?

Pelso.. 2015.10.08. 19:52:58

@rajcsányi.gellért (ergé):
akár címszavakban is tudnék néhány témát, amely felettébb tájékozottabbá, reflektáltabbá, belátóbbá tenne bennünket, de ingyen nem árulom el, meg aztán azokat te úgysem írhatnád meg.

legeslegujabbkor 2015.10.08. 22:19:11

Én is örülök annak, hogy egyre több magyar tudja, hogy Németország Európában van.

Imrebá 2015.10.09. 02:14:07

@legeslegujabbkor: és egyre több német is tudja, hogy Németország is Európában van:

www.youtube.com/watch?v=4AtLgqo0lDs&feature=youtube_gdata_player

Imrebá 2015.10.09. 02:25:09

@Bell & Sebastian:
" ... azzal foglalkozni végre, ki
szívja el még a levegőt is Néptől, hogy ne
szaporodjon - még javaiban sem."

Kedves "Nép"!
halljae, maga nagyon megtanult ríni, mióta sikerült migrálódnia.
menjek magáért tüntetni a merkel térre?

Imrebá 2015.10.09. 02:31:29

@Robinzon Kurzor: már a magafajta marslakók is figyelembe vannak véve.

Imrebá 2015.10.09. 02:50:01

@Jean Sol Partre: " Se tájékozottabb nem lett a
nép, se belátóbb. "
Dehogynem.
Vannak jó szakembereink (Nógrádi György, Földi László), akik tájékoztattak bennünket.
Már tudjuk, hogy nem mind menekült aki fénylik.
Aki megdob bennünket kővel mi megdobjuk szendviccsel.

Imrebá 2015.10.09. 03:09:04

@GNDL: " Ehelyett elvörösödött fejjel, nyakatokon
kidagadt erekkel rázzátok az öklötöket
háború elől menekülő szerencsétlenek felé,
és szajkózzátok idegengyűlölő és rasszista
szlogenjeiteket... "

Maga ezt nagyon nem jól látja.
Már azoknak a menekülteknek is szendvicseket adunk, akik majd csak ezután fognak betondarabokkal hajigálni bennünket.

Jean Sol Partre 2015.10.09. 09:50:53

@Imrebá: "Vannak jó szakembereink (Nógrádi György, Földi László)"

Szeretem a humorát.

Bell & Sebastian 2015.10.09. 10:23:55

@Imrebá: Majdan megy a Nép maga tüntetni, ha megunta a várakozást a szebb jövőre. Szebb jövőt!

I_Isti 2015.10.09. 12:05:09

@Bell & Sebastian: Csak, hogy egy klasszikust idézzek:
עם ישראל חי

I_Isti 2015.10.09. 12:16:23

@marko11: "Ma már ott tartunk, hogy a migrációs válságért maguk a migránsok a felelősek."

Ö.. izé.
több, mint 250 ezer ember halt meg a szíriai polgárháborúban.
Egy részüket a "demokratikus ellenzék" ölte meg (ezek közül az egyik konkrétan kivágott egy friss halottból egy szívet, és beleharapott)
más részüket az "isis" - akik azzal szórakoznak, hogy a "ki fejezett le több embert késsel" című játékot játsszák nagyüzemileg,
harmadik részüket meg az Aszad ölte meg, akinek a hadserege olyan városokat rombolt gyakorlatilag porrá, mint Homsz.
Te mint okos értelmes ember ezek szerint meg vagy győződve arról, hogy a menekültek, akik egy része az
-isis elől más része
-a "demokratikus ellenzék" elől
-a harmadik része pedig a kormány
(és egyébként itt még lehet folytatni a sort, mert elég sok csoport van, amelyik néha egymást gyilkolja, néha szövetségben egy harmadik csoportot)
elől menekült, itt, ajrópában már csupa békességben és szeretetben fognak egymás iránt viseltetni?
Persze úgy, hogy közben konkrétan az egyik családja irtotta ki a másik családját.

Imrebá 2015.10.09. 13:48:49

@Bell & Sebastian:

Fogadjisten!
Szebb jövőt.
Adjon az Isten!

Imrebá 2015.10.09. 14:06:23

@I_Isti:

Békések a menekültek.
Még csak kisebb betondarabokat dobáltak.

Adjunk nekik sok szendvicset, hogy jól elhízzanak és majd nem fognak tudni dobálózni meg tüntetni.
Látott valaki elhízott migránsot követ dobálni?
Naugye.

pamut 2015.10.09. 19:30:52

Helló, most hogy jóelvtárshoz méltóan így elkussolta a mandiner is a fideszes cenzúra épp aktuális lebukását, az a kérdésem, hogy a mandinert szintén heti eligazításon cenzúrázzák mint a Hírtv-t?

Amúgy milyen átfedések és összefonódások voltak és vannak a Hír tv és a többi cenzúrázott fideszes propagandamédia és a mandiner között? Akár a személyi akár ügyek, akár a cenzúra terén? Utóbbi mondjuk tisztán látszik, de biztos van bőven gazdasági-személyi és egyéb átfedés, összefonódás is, azt ne mondjátok ti jobbak vagytok :D

Imrebá 2015.10.09. 20:33:29

@pamut: már maga es ide jár tüntetni?
mámeg ez a rossz duma a cenzúráról.

pamut 2015.10.09. 23:30:39

@Imrebá:
Látom töröd a magyart. Nem baj, majd belejössz.
A cenzúrát nem én mondtam, hanem maga a Hír tv beismerő vallomása tartalmazta. De erről ugyebár itt a szintén fideszes sajtóban nyilván nem olvastál egy szót se :DD

Imrebá 2015.10.10. 03:43:37

@pamut:
én kicsi tud olvas, nem érteni minden szó.

az a hirtévé aki bevallotta magát, az a Gyurcsány sajtóterméke lenni?
Kérem szives, tetszeni megmond nekem.
Én megköszönni tájékozás, linkek, videó.
Előre is.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2015.10.12. 08:35:35

@pamut:
Így hallgattuk el a Hír TV-s vallomást:
media.mandiner.hu/cikk/20151007_tarr_peter_ez_a_teve_a_szabadsag_kis_szigete_lett

Nálunk sosem volt ilyen eligazítás. Összefonódás nincs, munkatársaink rendszeresen vendégszerepelnek a Hír TV-ben, ugyanúgy, ahogy az ATV-ben, az Echo TV-ben, a Klubrádióban, a Lánchíd Rádióban vagy a Tilos Rádióban is.

Jean Sol Partre 2015.10.12. 09:28:51

@TuRuL_2k2: gondolom, ti bementetek a központba az instrukciókért.

maroz 2015.10.12. 10:29:48

@Jean Sol Partre: Ilyen olcsojanosok. Bezzeg a Vincentnek van sajat, bennszulott gauleitere, az mszp eros domenypetere, nekik meg rohangalni sem kell!

Na, kik jartak megint jol? ;)

pamut 2015.10.12. 12:17:36

@TuRuL_2k2:

Amit linkeltél az nem a mandiner blog, hanem a mandiner egyik szemlézője (ez is megérne mondjuk egy misét, hogy szemlézés címszóval komplett cikkeket adtok le... nem nehéz így lopkodásból rovatot fenntartani...). Tehát egy kurva blogposztot sem bírtatok írni arról a botrányról, hogy a magyar "jobboldal" zászlóshajói (a Hír tv és Nemzet ugyebár közös szerkesztőséggel működött) a fidesz cenzúrázott agymosógépei voltak hosszú évekig.

Gyakorlatilag színtiszta kommunista mechanizmus működött.
Hol a botrány? Hol a felháborodás? Ja, ugyanott ahol a fidesz folyamatos rablásai kapcsán :D A vakok kapcsán lenyúlt félmilliárdról hol írtatok? Ott ahol az erdészeti gazdaságoknál folyt lopásokról? És ha ugyanúgy elhallgattok mindent mint a Hír tv akkor mitől is vagytok különbek?

Nincs is ennek nagy jelentősége, végül is csak a magyar sajtó legnagyobb fideszes szegletében kommunista jellegű sajtószabadság volt, pontosabban propaganda.

Az hogy nálatok mi volt és mi van, arról egyrészt azt mondasz amit akarsz, azt ne hidd már hogy én egy fideszesnek elhiszem akár egy szavát is. Kedvesem, ne nézz már baleknak. Pont ez az eset is mutatja mennyire igazam volt ebben, és semmi kétségem nincs a még le nem bukott fideszes médiumok kapcsán sem. Másrészt ismerve titeket, egész biztos vagyok benne hogy nektek különösebb eligazítás sem kell, nektek belülről jön ugyanaz. Az a néhány bajusz alatt dörmögős nyivákolós alibi-posztotok nem érdekel, a vonalat sem mertétek átlépni, pontosabban soha nem is akartátok.

Azt pedig szintén nem hiszem el - ismerve a fidesz, és azon belül is a fideszes sajtó belterjességét - hogy nincsenek mind személyi mind egyén természetű átfedések és összefonódások.

Javaslatom: tegyetek úgy mint eddig. tegyetek úgy mint minden kibukott fideszes gyalázatnál: nézzetek félre. Ne szóljatok semmit. Tegyetek úgy mintha nem történt volna semmi. Menni fog ez, biztos vagyok benne :)

2015.10.12. 14:05:37

@maroz:

maroz, azért egy dolgot tisztázni kell az olvasók kedvéért: milyen vincent, milyen vincentblog???

ott rendszeresen blogol 1, azaz egy ember, képe-neve itt van a mandineren. ritkábban még kettő , bár még ott is van különbség gyakoriságban és hát rendszeresnek aligha nevezhetőek.
az a vincentblog, ahol egy jónéhányan blogoltak rendszeresen veled együtt, meg többen aktívan kommenteltek, már vagy megszűnt, vagy csak tetszhalott.

maroz 2015.10.12. 14:48:47

@WiteNoir: Na, azt a blogot alapította a döménypéter!

Amikor a Népszabadságnak ezt nyilatkozták, hogy:

"Amatőrök vagyunk, nem hülyék – feleli az Örülünk, Vincent? című blog szerkesztőinek egyike, amikor a szerzők anonimitásának okáról kérdezem.

Hozzáteszi: a névtelenség éppen azért fontos, mert a csapat tagjai amatőrök, és – bár nagyon büszkék a blogra – többségük nem feltétlenül szeretne a jelenleginél közelebbi kapcsolatba kerülni az olvasókkal. – És az is igaz, hogy a hatalomban sem szívesen bízik meg az ember – teszi hozzá."

nos, akkor a döménypéter történetesen pont a Népszabadság felügyelőbizottsági elnöke volt, a Magyar Szocialista Párt által delegálva.

És legyél te egészen nyugodt, a háttérben, a belső levelezőlistájukon ott van ő most is, és blogolna is, nahát, hirtelen ránéztem a Vincentre és esküdni mernék, hogy a döménypéter valamikor tavasz-koranyár tájékán még posztolt, de most már nem látom. Annyit látok, hogy a Népszava szerkesztőségéből még posztolgatnak, de a döménypéter mintha eltűnőtintűval írta volna a tavaszi posztját...

Szóval blogolna ő, de szerintem retteg, hogy valaki a posztja alatt valami egészen másról kezdené el kérdezgetni, mint amiről ő beszélni szeretne. :))

maroz 2015.10.12. 14:52:11

@WiteNoir: Ja, és a szokásos ballib kérdést is odavihetné valaki a Vincentre:

Elhatárolódott-e Dr. Elek Gábor a döménypétertől, van-e valami véleménye arról, hogy ő egy olyan blog szerzőjeként nevezte Turult rezsimszolgának, amelyet az MSZP egyik politikusa alapított és adminisztrált éveken keresztül, magát civilnek, amatőrnek hazudva?

2015.10.12. 15:02:30

@maroz:

ezt értem, de én arról beszélek, hogy már elkéstél: a vincentblogon olyan kevesen aktívak, hogy a nevesítés-gyűlölködés lényegében idejétmúlt.
és az "rendben" hogy gyűlölöd őket, de pl. a mandiner blog fiatal széljobbos főarcait is gyűlölhetnéd, tkp. "hazaárulóknak" tekinthető középosztálybeli emberkék és ők _vállalják_ a nevüket mert nem szégyellik azt, amit csinálnak.
ez a legmeglepőbb. nem szégyellik. egyáltalán.

2015.10.12. 15:04:29

@maroz:

ha valaki nem tesz a két rezsim közé egyenlőségjelet, nem kell kifogásolni a "rezsimszolgaságot" önmagában.
dömény egy más rezsimet szolgált melyet egyesek jobbnak tartanak mint a mostanit. az előbbit szolgálni nem bűn, utóbbit esetleg az.

maroz 2015.10.12. 15:08:22

@WiteNoir: Na, megnéztem, februárban kommentelt legutóbb.

Meg azt is megnéztem, hogy amikor az Örülünk, Vincentet 2009-ben létrehozta, akkor még a Műsorszolgáltatási Alap az újságok által is csak pártkinevezettnek mondott igazgatója volt, tízmilliárdokkal etette a sajtómunkásokat, kézből, úgy, hogy az még a Magyar Narancsnál is kiverte a biztosítékot, és akkor nézzük meg, hogy ezen a blogon geciznek mindenkit, Turult is, Ablonczyt is, mindenkit, hogy rezsimszolgák, amikor ezt a blogot a baller Szalai Annamária (Isten nyugosztalja) alapította akkor, amikor hatalmon volt, és szerkesztette éveken át!

Ha ez nem bassza ki a biztosítékot a bloghu balliberális elkötelezettségű bloggereinél és kommentelőinél, akkor vajon mi? ;))

maroz 2015.10.12. 15:18:33

@WiteNoir: Elhallgatni bűn.

Ki kellett volna írja, hogy ezt a blogot az ORTT-székházból szerkeszti Dr. Dömény Péter, közpénzből eltartott MSZP-politikus, és akkor nem lett volna semmi baj.

Ezt még ma is megtehetnék, ha akarnák. Írják ki, hogy ezt a blogot Dr. Dömény Péter MSZP-politikus alapította, amikor a Műsorszolgáltatási Alap igazgatója volt, és hosszú éveken keresztül szerkesztette-írta, de mi mától elhatárolódunk tőle, kijelentjük, hogy a blog szerkesztőfelületéhez nem fér hozzá, a közösségünknek a továbbiakban nem tagja.

De nem merik megtenni, és ez a súlyos, ez az intranszparencia, mert az emberben felmerül a kérdés, hogy miért is nem merik. Tudjuk dr. Dömény Péterről, hogy az apja szt-tiszt volt, aki ott dolgozott, ahol az MTA-t és a tudományos élet tagjait figyeltették meg.

Mi lehet a kezében, mi maradhatott meg a családi dokumentumtárban, amitől Dr. Elek Gábor ha esetleg akarna sem mer megszólalni? Orbánról azt terjesztették balliberális oldalon, hogy katonakorában rosszalkodott. Ki tudja, nem-e valami hasonló áll itt is amögött, hogy nem mernek megszólalni?

Na, ezért lenne jó egy transzparens közélet, ahol tudni lehet, hogy ki a civil blogger és ki az erős komcsi, mert akkor senki nem spekulál, nem teremtődik alap semmiféle pletykának, és akkor talán a hatalomban is jobban bízhatnánk. Olyankor is, amikor a ballibek adják.

maroz 2015.10.12. 15:25:23

@WiteNoir: De hát süsd meg, pont ezt szeretném!!!

Gyűlölettel átharapni Turulmadár torkát azért, mert mittomén, ok lenne rá mindig, de nem tehetem, mert egy eszét vesztett, acsarkodó Dr. Elek Gábortól, az MTA doktorától nem férek oda!

Hogyan támadhatnám Turult, ha ott a permanens veszély, hogy összetévesztenek Dr. Elek Gáborral?

Ha a balliberális oldal azt akarja, hogy támadjam, akkor menjen oda a Vincentre és kérje meg Dr. Elek Gábort, hogy csihadjon, mert miatta nem lehet Turulékat megfingatni!

Te tényleg azt hiszed, hogy egy évtizedek alatt rájuknőtt, rájuk kérgesedett doktordöménypétert pikk-pakk, pillanatok alatt le lehet mosni?

Vörösek, szarosak, büdösek és folyton Turulmadár torka körül kaffognak. Tessék megmondani nekik, hogy egyék meg előbb a döménypéterüket, aztán húsz év hallgatás, mint penitencia és 2035-ben várjuk a legújabb posztjukat!

2015.10.12. 18:28:31

@maroz:

a te kedvedért vagy az enyémért senki sem fog eltűnni.
nem kötelező liberálisnak lenni, nem kötelező szeretni a hazai liberális pártokat, csak hát egyelőre nem igazán látszik más alternatíva, és természetesen nem csak azért mert a liberálisok gátolják , számos más okból sem.

a közép és felső osztályok zöme meg amúgy is liberális vagy széljobbos, más nem igazán játszik, radikális vagy polgári balos vagy zöld tömeg egyelőre aligha lesz

maroz 2015.10.12. 19:37:13

@WiteNoir: Valóban, eltűnni nem kötelező, de felszólítani valakiket eltűnésre sem tilos. Aztán vagy eltűnnek, vagy nem, én szóltam, ennyit tehettem.

"és természetesen nem csak azért mert a liberálisok gátolják , számos más okból sem."

Látod, én pont azért kezdtem el Dr. Dömény mszp-politikust támadni, mert nekem nagyon alapos, nagyon átgondolt meggyőződésem lett az, hogy nincs más ok, pláne számos, hanem csak a doktordöménypéter van, mint jelenség. Erről írtam is egy posztot:

kakukkfeszek.blog.hu/2015/05/10/a_doktordomenypeter_mint_jelenseg

Igen, abban mindenkinek igaza van, hogy ennek az elitfrakciónak ma nagyon alacsony az országos hatása, de abban mindenki téved, hogy azokra a valós és virtuális terekre ne lenne, ahol egyáltalán elképzelhető az, hogy valami érdemben is baloldali ideológia kikristályosodik, és ennek az ideológiának a mentén megjelennek potens politikai aktorok is, akik aztán majd cselekvésre váltják a közös gondolkodást.

Dr. Dömény Péter ma is a Zuglói Civil Házat vezeti, és ha alaposabban megnézed, akkor a többi doktordöménypétert is valamilyen civil intézmény vagy szervezet környékén látod hiénázni. Márpedig ma a magyar társadalomban eléggé elterjedt az a téves, hamis tudás, miszerint a baloldaliság egyenlő ezzel a doktordöménypéter-féle civilkedéssel.

Ez a "civil társadalom" neoliberális megközelítése azért hamis, mert ez valójában létrehoz egy struktúrát, amelyikben megteremtődnek a hivatásos civil státuszok, irodával, forgószékkel, százezres, félmilliós fizetésekkel, és az egész civilkedés intézményessé is válik ezáltal, ahová aztán beterelni, becsatornázni igyekeznek minden, az utcán megjelenő elégedetlenkedést, azokat, akik a nagyobb akarások éllovasai voltak vagy lehettek volna ("az 1989-es események főszereplőit „megszelídítették”, és beterelték őket az utcákról a civil szervezetek egyre kényelmesebb irodáiba"), és rábírták őket, hogy az elégedetlenségeiket csak és kizárólag a nyugat által elvárt formában és módokon fejezzék ki, illetve egyenesen megkövetelték tőlük a politikai részvételt, de azt csak performatív jelleggel tették lehetővé, és aki ettől megpróbált eltérni azt kirekesztették, a közpolitika illegitim résztvevőjének bélyegezték.

Rövidebben: buzifeszt mellett tüntetni az maga a civilbevonódás-mennyország, de bankok és a külföldi tőke által elrabolt otthonaikért tüntető kisemberek már nácik. Miért nácik? Mert árpádsávos van náluk! Baszd meg, mi legyen, Alföldi-portré? Menjen a kilakoltatott is a buzikért tüntetni, ne a bankok ellen.

Tehát mindaddig, amíg azokat a kulturális, szimbolikus és valós tereket, ahol a mai kollektív tudattalanunk szerint baloldali csírázás indulhatna be igen masszívan és kirobbanthatatlanul belakják a doktordöménypéterek. Naivság lenne azt hinni, hogy majd elindul egy baloldali mozgalom az izsáki kocsmából, mert nagyon jól tudjuk, hogy a mozgalmakat is az elit indítja el, jól tudjuk, hogy csak az elit fér hozzá azokhoz az erőforrásokhoz, amelyek segítségével képes a saját létét reflektáltan látni és cselekvési stratégiákat megalkotni, erre egy munkás a körülményei miatt sem képes, tehát ha lesz valami változás, az az elitből fog indulni.

Ma viszont annak az új elitnek, amelyik nem akarja követni a doktordöménypéterek neoliberális útját, hanem valami tényleg baloldalit szeretne nincs pályája, mert ott szinte törvényszerűen belefutnak egy akadályba, egy gátba, akit doktordöménypéternek hívnak, bármelyik nevén. Tehát az ideológiailag is koherensen baloldalinak tekinthető erő megjelenésének leginkább csak egy gátja van, és az a doktordöménypéter, mint jelenség.

2015.10.12. 22:43:17

@maroz:

én értelek, megoldást nem tudok, viszont a vincentellenes hadjáratot, akár jelenség a dömény péter akár sem, nem tartom sem értelmesnek, sem ízlésesnek, pláne itt ezen a blogon pláne úgy hogy az a blog már inkább csak egy-két emberé.
de te tudod mit csinálsz, én csak jeleztem.

maroz 2015.10.13. 06:19:57

@WiteNoir: Miért lenne ez hadjárat? Miért nem azt mondod, hogy köszönöd, amiért megosztottam veled ezeket az információkat, így már te is jobban át tudod látni a helyzetet és jobban tudsz viszonyulni hozzá?

Tetesd ki Kettessel az asztalra a munkakönyvét, bár vele nem szeretnék különösebben foglalkozni, mert ő nem tehet arról, hogy ennyire aljas, de ha már szóba hoztad, hogy kik maradtak.

És a kurva életbe, kérdezze már meg valaki a Dr. Elek Gábortól, hogy eszi-e még mindig a magyar állam kenyerét, hogy zsebre rakja-e azt a havi 96 000 ezer forintot, ami a mi pénzünkből is jár neki.

A Vincentet ugyanis ma egy elit tudós írja, és ha ehhez mi 96 000 ezer forint közpénzt is adunk, akkor szerintem nem túlzás a Vincent bloggal foglalkozni.

Tehát aki úgy véli, hogy túlzok, az kérje el Kettes munkakönyvét és kérdezze meg Dr. Elek Gábort, hogy kiveszi-e ezt a havi 96 000 forintot a köz zsebéből. Miután ezeket az információkat megkapta jöjjön vissza és megbeszéljük, hogy akkor most melyik blogot is basztassam: azt, amelyiket az egykori és a mostani elitkéink írnak, konkrétan közpénzből finanszírozva, vagy inkább keressek meg egy elborult bárszámfejtőt, aki a tényleg amatőr és tényleg magánblogján úgyszintén hülyeségeket ír.

Nem tudom, emlékszel-e, nemrég balhé volt valami vidéki tanerő miatt, aki Hitleres vicceket mesélt a fészbúkján. A balliberálisok a vérét követelték, mondván, hogy tanerő ilyet nem csinálhat. Valami ezredrangú, senki által nem ismert kisemberke volt, aki egy kicsit másként őrült meg, mint Dr. Elek Gábor, de őt ezért a megőrüléséért ki kellet rúgni a szent oktatásból, mert nehogy már.

Ezzel szemben az teljesen oké lenne, amikor Dr. Elek Gábor, az MTA doktora egy úgyszintén közösségi helyen gyakorló pszichopataként tombol, és olyan fokú népgyűlöletről tesz tanúbizonyságot, ami miatt én nem havi 96 000 forint közpénzt adnék neki, hanem csörgőssipkát. Ha már megbolondult legalább tegyük teljesen nyilvánvalóvá.

(Btw: honnan tudjuk, hogy Dr. Dömény Péter nem szerkeszti ma is ugyanúgy azt a blogot, ahogyan régebben?)

2015.10.26. 16:28:29

@Robinzon Kurzor: Az első "migráció" az Osztrák-magyar monarchiát érte! Cári üldözések következtében! Oroszoknak volt pofájuk Hitlert megszólni! Most meg Hitler népe kapja meg a maga "bevándorlóit"! Bele is pusztulnak magyarok sorsára jutnak! Küldeményt igyekvésre ösztönzi, ma is az orosz birodalom!
süti beállítások módosítása