A megszépítő messzeségről − Lehet más a Jobbik? II.
2015. április 20. írta: aristo

A megszépítő messzeségről − Lehet más a Jobbik? II.

vona_gabor_macska.jpg

(Fotó: Vona Gábor Facebook)

Aristo vitacikke a Jobbikról.

***

 „A jó lelkiismeret a rossz emlékezőképesség eredménye.” (François de La Rochefoucauld: Maximák)

Történt, hogy Antiszthenész – aki először nevezte magát haploküon-nak, egyszerű kutyának – tanítványát, a cinikus filozófia legszínesebb alakját, Diogenészt megszólta valaki, mert annak idején száműzték szülővárosából, Szinopéből, holmi vétségek miatt. Az történt ugyanis, hogy apjával együtt – állítólag – pénzt hamisítottak. A derék filozófus egyáltalán nem tagadta a vádat, egykedvűen csak annyit válaszolt: „Kiskoromban be is pisiltem. Ma már nem teszem”. És valóban. Ami elmúlt, elmúlt, ne faggassuk a múltat, temessék el a holtak a holtakat – nézzünk a jövőbe hunyorgás nélkül, ahogyan a sas tekint a Napba, mert ott rejlenek az igazi dolgok. Tényleg ilyen egyszerű lenne a dolog?

A tapolcai „történelmi” vereség keltette hullámokat – ahogyan lenni szokott – újfent tömegek lovagolják meg. Újra, mint mindig, megjelennek az „elemző” köntösébe bújt próféták, csodadoktorok, „igazi” konzervatívok és más futóbolondok, hogy a nagy, közös szemétdombra feltolván agyrémeiket sütkérezzenek a pillanat napfénye által nekik juttatott hamis dicsőségben. A nép pedig – mint én is – álmélkodva nézi a szellemi tűzijátékot, a közhely-petárdák sokszínű, hazug villámfényét, ami ezerszínűre festi a mellettünk bámulók arcát, elmélyíti, köbe vési a vonásokat. Így lesz belőlük pillanatonként változó színű szörny-hadsereg, démon-ármádia – pedig csak bámészkodók, mint bárki más. Persze a nagy látszat-sokszínűség mögött csupán néhány egymástól ellesett, kétséges frissességű, szürke gondolat húzódik meg, erre azonban nagyon kevesen figyelnek fel. Kevesen, mert az észrevételhez, a megértéshez figyelem lenne szükséges, ez pedig hiányzik. Ami a szemünk előtt zajlik azon szellemi rágógumiként kérődzünk, a megértés bármilyen igénye nélkül.

*

A legnagyobb figyelem a politikai hullámverésből kiemelkedő kimérát, a Jobbikot övezi. Ezeken a lapokon is legutóbb Kardos Gábor mért nekik bort és vette észre, hogy tulajdonképpen teljesen emberarcúak. A felismerés a jeles borozófus legendás valóság-érzékelését dicséri, ahogyan az már tőle megszokott. A felismerés, miszerint a jobbikos is ember, sok hivatásos vélemény-gyáros közös élménye mostanában. Eddig ezek a jobbikosok ugyanis nácik fasiszták, cigány és zsidógyűlölők, de a legjobb esetben is analfabéta taplók voltak. Vajon mi változott?

Akik hosszabb emlékezettel rendelkeznek – kevesen vannak tudom –, azoknak még talán dereng a boldogult Magyar Gárda néptáncosnak és/vagy pincérnek öltözött serege, melynek láttán oly elragadóan lehetett sikoltozva rettegni és feljelentést tenni az EU-nál. Na, a 2010-es parlament alakulásánál várta mindenki szívrepesve, hogy Vona Gábor – aki akkoriban még nem volt emberarcú – vajon a fent említett színtársulat karmait meresztő vad oroszlánnal díszített lajbijában jelenik meg a nyitóülésen, vagy sem, az ugyanis be volt tiltva már akkoriban is. Innen indultunk.

Aztán hosszú idő következett, amikor a politika látványosan nem vett tudomást róluk, azt csináltak, amit akartak, azt mondtak, amit akartak. Mindenki úgy tett, mintha nem hallotta volna. Kivéve néhány regényes brüsszeli meghallgatást, amikor Lunacek képviselő álmélkodó szemei előtt prezentálásra került, hogy a Jobbik tulajdonképpen a Fidesz, és Vona nem más mint Orbán törvénytelen gyermeke Marine Le Pentől. Ez persze mára csupán a magyar-EU folklór része maradt, múló színként a libi úrilányok emlékkönyveiben. De félre ezzel.

Az említésre-sem-méltóság idejét, mi tagadás, ügyesen használták ki. Lassan, lépésről lépésre eltávolodtak a legnehezebben vállalható elmebetegektől és sikeresen építettek egy sokkal konszolidáltabb képet magukról; ám mindez messze nem volt elég – mostanáig. Hiába fényképezkedett Vona egy egész állatmenhelyre való kutyával és csókolt szakmányba tiltakozó kisgyerekeket, senkit sem látszott érdekelni a dolog. A robbanásszerű változást a tapolcai választás hozta meg. Mert a Jobbik jelöltje, Rig Lajos, a derék, tetovált beteghordozó legyőzte magát a gonoszt.

*

A Fidesz elkövette azt a hibát, hogy egy meglepően gyenge hakni keretében magát Orbán Viktort is felléptette, mégis vereséget szenvedett, mit vereséget szenvedett: összeomlott. Az armageddoni csata zajlott álmélkodó szemeink előtt és az Antikrisztus megaláztatott. Várai lerontva, flottája a tenger alatt gyülevész hadai szétszórva: Halleluja! A Jobbik pedig elindult a Médiamogul Lajos által már kitaposott ösvényen: fasiszta kutyából igazi demokratikus szalonna lett.

A honi ellenzék annyira fuldoklik az Orbán-gyűlöletben, hogy mindegy már neki, ki az, aki ütni tud rajta egyet, csak üssön. Miután az elmúlt esztendők bőségesen meggyőzték még a legmegátalkodottabb DK-fanokat is, hogy saját erőből semmi esélyük, annak örülnek ami van. Lelkük mélyéig meg vannak győződve arról, hogy ellenfelük kizárólag Orbán, és ha őt valaki – bárki – eltakarítja az útból, akkor újra ők következnek, a demokratikus szürkeállomány: mert ki más? Akkor majd újra övék lesznek az autópálya-tenderek és tanácsadói állások eliziumi mezői és a világ végre visszazökken a megfelelő kerékvágásba. Rossz hírem van a számukra, minden bizonnyal nem ez fog történni.

Akárhogyan is számolgatjuk a tapolcai szavazatokat, azt találjuk, hogy a szavazók mintegy 70%-a egyértelműen elutasította őket, MSZP-stől, DK-stól, gyurcsányostól, mindenestől. Nem lettek és nem is lehetnek – jelen állás szerint – a nevető harmadik. És bár olyan országban élünk, ahol a szomszéd tehenének pusztulása felett érzett öröm feledtetni szokta a saját veszteséget, nem tehetnek mást, ahhoz fordulnak, ami oly sokszor segített már: a szelektív és kurta emlékezethez. Mi, akik már megértük '94-ben, hogy miképpen képes a „nép” négy év alatt negyvenet elfelejteni, már nem nagyon lepődünk meg semmin. Lehet sunyin a markunkba röhögni és hinni a „minél rosszabb, annál jobb” szívet melengető gondolatában – de én nem javasolnám. Tudom én, hogy minden, ami jó volt az elmúlt évek Fidesz-kormányzása alatt, az eltűnt Habony Árpi Gucci-táskájának mélyén; és a netadó – amit amúgy nem vezettek be – továbbra is az infernális kormányzás paradigmatikus mozzanata. Most mégis, ha kérhetem, mindenki kezdjen el gondolkodni kicsit a nagy öröm közepette is.

Tudom én, hogy a tömeg-demokrácia különösképpen kedvez a dühöngő elmebetegek hatalomra kerülésének, nem csak nálunk, hanem szerte a világban, de azért jelentkezzen az, aki szeretné, hogy a következő magyar miniszterelnököt Vona Gábornak hívják, oroszlános lajbiban vagy anélkül, és a NATO-ba pedig a Betyársereget delegáljuk. Mert láttyátuk feleim szümtükkel: a dolgok bizony arrafelé haladnak. Miközben a politikai „elit” lelkesen forgatja egymást a sárban, simán győztes lehet az, aki eddig nem tett, csak mondott hülyeségéket.

Akarjátok-e, hogy miközben Orbán Viktort ünnepélyes autodafé keretében megégetik a felcsúti stadion zöld gyepén, Zagyva György Gyula karikásostor-ügyi miniszter durrogtasson? Uram irgalmazz!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr867382838

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Aristo: A megszépítő messzeségről − Lehet más a Jobbik? II. 2015.04.20. 11:26:01

Jelentkezzen az, aki szeretné, hogy a következő magyar miniszterelnököt Vona Gábornak hívják! Akarjátok-e, hogy miközben Orbán Viktort ünnepélyes autodafé keretében megégetik a felcsúti stadion zöld gyepén, Zagyva György Gyula karikásostor-ügyi miniszter…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 14:10:16

@post: Most komolyan, tényleg azt gondolja, hogy mindent, csak a jobbikot ne? Mintha elfeledkezne arról, hogy nem rajtunk múlik jelenleg egy politikai formáció felemelkedése vagy bukása(ezt korábban nagyon helyesen megírta), akkor most ezzel mit szeretne mondani?

Virág et. 2015.04.20. 14:15:51

@freehckr: magyar értelembe vett jobbos. Nálunk a jobboldali pártoknak baloldalibb programjuk van, mint a baloldaliaknak (rezsicsökkentés vs. Bokros-csomag pl.).

freehckr 2015.04.20. 14:43:52

@Virág et.: „magyar értelembe vett jobbos”

Igen, de mi „nem posztkommunista politikusok” ne is használjuk az általuk átdefiniált fogalmakat, mert akkor külön értelmező szótárt kell majd írnunk a konkrét viták helyett, ami egyébként egy lépéssel sem fog előrébb vinni. Lásd az SZDSZ „magyar értelemben vett” liberalizmusának is szitokszó lett a vége. Szerintem inkább kérjük ki magunknak az ilyesmit... :)

Szóval a „jó értelemben vett” jobbostól igen távol áll a Fidesz-KDNP, az elmúlt öt évük alapján inkább radikális-, nem elvétve szélsőbalos kormányzást folytattak baloldali populista szlogenekkel, tehát őket „lejobbosozni” egyáltalán nem állja meg a helyét... Ma már egy jobboldali, aki tudja is hogy mi fán terem ez, még véletlenül sem szavazna a radikális balos Fidesz-KDNP-re.

Szindbad 2015.04.20. 15:21:59

"A honi ellenzék annyira fuldoklik az Orbán-gyűlöletben, hogy mindegy már neki, ki az, aki ütni tud rajta egyet, csak üssön. "

Eddig stimmel.

"Miután az elmúlt esztendők bőségesen meggyőzték még a legmegátalkodottabb DK-fanokat is, hogy saját erőből semmi esélyük, annak örülnek ami van."

Trúság.

"Lelkük mélyéig meg vannak győződve arról, hogy ellenfelük kizárólag Orbán"

Ígye.

"és ha őt valaki – bárki – eltakarítja az útból, akkor újra ők következnek, a demokratikus szürkeállomány: mert ki más?"

Így elbaszni a végét? Kínos.

Stenonis 2015.04.20. 15:41:56

A Kinizsi Futsal Minisztériumnál sokkal rosszabb külügyet nehéz lenne összehozni.

Lehet, hogy nem kivénhedt munkásőrök lennének miniszteri tanácsadók, vagy ex III/2-kek államtitkárok.

És talán az is előfordulna, hogy nem hallatszana permanens zaj a gépházból a jól megfontolt, társadalmi viták után meghozott törvények miatt.

Szóval, annyira ne feszegessük a fidesz kormányzóképességét se.

Helyes Írás 2015.04.20. 15:46:57

@Virág et.:

Csak jelezni szeretném, s itt nem elmerülni benne, hogy az „egészséges” nemzeti érzés tartalmáról legalább a nyolcvanas évek vége óta megy a vita a jobb- és baloldali orientációjú akkori ellenzéki, majd a rendszerváltozás után főáramú politikusok és szellemi emberek között. Nem konszenzusos dolog ez, amit jelez az is, hogy én nem emlékszem a mérsékelt jobboldalon „vállalhatatlan” „előtérbe tolt” antiszemitákra és elmebeteg összeesküvés-elmészekre. (Bogár alapelmélete ilyen jellegű, de nem elmebeteg, mert amikor a részletekről ír, nagyon logikusan érvel. S nem is politikus.)

Ahogy arról sincs konszenzus köztünk, hogy kik felelősek a talán (bár ebben azért nem vagyok biztos) a nyugat-európai politikai szembenállás szokásos mértékét meghaladó szembenállásunkért. Amit a „baloldal” 2002-ben művelt, vagy a népszavazás idején, az azért a mi szemszögünkből nézve nem semmi. A 2006. őszi rendőrattakról nem is beszélve, amely már direkt politikai cselekvésként is jócskán hozzájárult a szélsőjobb politikai megerősödéséhez.

A nemzeti jelző nyugaton is a jobboldali politikához kapcsolódó „kisajátított” kategória, ezt érezheti sértőnek egy baloldali, de nem jobban, mint a „haladás” politikai kisajátítását egy jobboldali.

Én igazán megértem, ha jólesik egy baloldalinak a „politikai termék” ügyön poénkodni, de komoly érvként nem illik ezzel előhozakodni, mert a dolog lényege éppen az volt, hogy a Fidesz elkötelezett támogatói egységesen és messze hallatszóan felháborodtak ezen az állításon, amit a polgári idea keletkezésekor még siheder fiatalember mondott. Arról nem beszélve, hogy egy hittel támogatott idea is lehet egyúttal politikai marketing-termék is. A kettő nem zárja ki egymást, sőt, erősíti. Vajon volt megközelítőleg is ilyen hatásos, közösségképző ideológiai üzenete a „baloldalnak” a rendszerváltozás után?

Végül megismétlem: a nyilas típusú politikai gondolkozás feltámadásáért viselt felelősség nem a politikai gondolatok távolsága, s nem is a kormányon töltött idő arányában porciózható, hanem szociológiai folyamatok alapján. A „baloldal” felelőssége sem elsősorban direkt politikai, hanem ahogy mi mondjuk, a kudarcos rendszerváltozásért viselt sokrétű felelősséggel arányos. A Fideszé pedig annyi lesz, amennyivel a kormányzása idején nő a Jobbik támogatottsága.

Pelso.. 2015.04.20. 16:27:04

@Mihint: Tényleg s komolyan, (nem az ő fejével gondolkodva, de hát a leírtakból ez jött le, ugyebár).
Ugyanakkor hallagatásával nyitva hagyja a Fidesz-Jobbik koalició lehetőségét. Vajon melyik khmm, polgári médiamunkásra osztják ki e lehetőség csepegtetését a köztudatba?)

Tündér_Lala 2015.04.20. 16:32:40

Aristonak humora is van...

gyalog.galopp 2015.04.20. 16:34:22

@Helyes Írás:

"A „baloldal” felelőssége sem elsősorban direkt politikai, hanem ahogy mi mondjuk, a kudarcos rendszerváltozásért viselt sokrétű felelősséggel arányos. A Fideszé pedig annyi lesz, amennyivel a kormányzása idején nő a Jobbik támogatottsága. "

Azért nem kéne ezt túlbonyolítani. Van egy politikai tömörülés, amelyik totálisan alkalmatlan a kormányzásra, valójában semmilyen víziója nincs az ország, mint komplex gazdasági , kulturális, politikai közösség irányításáról.
Van egy másik, amelyiknek van víziója, meg is akarja valósítani, de ez nyilván nem megy érdeksérelmek nélkül. Míg ez a két tábor kölcsönösen lenullázza egymást morálisan a nevető harmadiknak automatikusan nő a támogatottsága.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 16:39:34

@Pelso..: Áhh, belefáradtam én már a találgatásba.. fidesz-jobbik koalíció: soha. Ahogy elnézem a mostani állapotokat, inkább látszik egy fidesz-dk egyesülés :) A jobbik meg majd jó lesz "vigyázz, jön a farkas"-nak. Vagy mégsem.

@Tündér_Lala: De még milyen fanyar.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.20. 17:21:09

A Jobbik valójában nem erősödik vagy csak minimálisan: erősödése virtuális, a politikai kommunikációban zajlik le és a pártok (a Jobbik erősödésének) hangoztatásával a politikai klíma javukra történő átalakítására törekszenek. A baloldaliak a szélsőjobb veszély hangoztatásával szavazóbázisukat akarják összerántani-erősíteni, bizonytalan szavazókat maguk mellé állítani, a Fidesz alternatívátlanságának érzetét akarja erősíteni, a Jobbik pedig jelentősebbnek, potensebbnek szeretne ezáltal tűnni, mint amilyen.

A Jobbik létjogát a szavazók szemében 2014-ig az adta, hogy egy állapotot fejezett ki: azoknak a szavazóknak a pártja volt, akik úgy érezték, hogy a demokratikus politikai elit cserbenhagyta őket vagy kizárta (őket) a demokratikus közéletből.

1990 óta bevett módszer a magyarországi politikában, hogy a mainstream polelit minden olyan közéleti nézetrendszert, hagyományt, gondolatot, jelenséget, konfliktust, csoportot, személyt stb., amivel nem tud vagy nem akar mit kezdeni megbélyegez, szélsőjobb plecsnivel lát el, lezavar a pályáról és ezzel letudottnak tekinti a problémát, azonban az évtizedek alatt a pálya széle egyre inkább megtelt. A Jobbik eddig abból nyerte támogatottságát, hogy artikulálta a pálya széle hangját.

Hagyományos értelemben és modern európai értelemben sem radikális párt a Jobbik, mivel a magyar mainstream polelit gondoskodott róla, hogy a magyar "szélsőségesek" (a kiszorítottak) olyan sokszínűek és sokan legyenek, amit semmiféle egységes ideológia nem fedne le. Nálunk szélsőségesnek számít minden hagyomány, kulturális jelenség, világnézeti platform, ideológiai meggyőződés vagy akár egzakt szociológiai állásfoglalás, szociográfiai megállapítás, ad absurdum, még élethelyzet is, ami a mainstream polelitnek épp nem tetszik, útjában van, zavarja a köreit. Ezeket, nyilván, nem lehet egységes ideológiai rendezőelv alá szervezni, a Jobbik, mintegy protestpártként, ezek képviseletét tűzte zászlajára.

Mivel a baloldal totálisan elveszítette hitelét és a Fidesz is erősen veszíti a Jobbik megpróbálhat kilépni "radikális", szélsőséges (valójában protest) szerepéből, "néppártosodni", de ennek az lesz az ára, hogy eddigi támogatóinak egy részéről le kell mondania. A Jobbikhoz jelenlegi támogatóinak többségét nem ideológiai szálak kötik, hanem annak a tudata, hogy a Jobbik hajlandó egyedül a politikában képviselni őket. Ha a Jobbik mainstreamesedésre, fideszesedésre, emeszpésedésre törekszik, megpróbál behúzni középre, ezen szavazóit fokozatosan, de biztosan elveszíti. Szóval, távlatában korántsem egyértelmű és egyesélyes ennek a szerepváltásnak a mérlege a Jobbik számára.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.20. 17:22:45

@I_Isti: Arra lennék kíváncsi, hogy lehet nem antiszemitának lenni egy olyan országban, ahol minden presztízs- és vezetőpozíciót zsidók töltenek be, s közben a társadalmi tér minden szegmense mállik szét?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.20. 17:24:20

@bbjnick: Egyetértünk. A Jobbik évek óta lófaszt sem erősödött, csak a többi párt erodálódott.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2015.04.20. 18:01:10

@Mihint: Nézze, én úgy vélem - bár mostanában erről nemigen esik szó - hogy mindenképpen elértünk egy csomó dolgot, ami az adósságot, az államháztartási hiányt és egyebeket érinti. Ehhez képest mindent elfedni látszik a Gucci-táska. Kövezzenek bár meg, de úgy érzem, van mit elveszíteni újra és ebben a félelmemben szerepet játszik a kurta, magyaros emlékezet. Ezért éreztem aktuálisnak Zagyva György Gyula sötét árnyát felidézni.

Valóban nem lenne jó, ha villanyszerelők, beteghordozók és más, regényes foglalkozások űzői - aki jobbik-frakció most éppen csendes részét adják - vennék kezükbe az ország irányítását. Nem tudom megmondani, nem vagyok jós, mennyire kell/kéne félni, de úgy véltem néhány mondatot megér.

Pelso.. 2015.04.20. 18:11:43

@Mihint: Mindössze azt fogják mérlegelni, melyik verziót lehet lenyomni az ország torkán, a nemzet érdekében persze. S rögtön következik a kérdés, mit szándékoznak gyorsan s hatékonyan tenni a győztes halmazok mint gazdaság, foglalkoztatottság, eü s oktatás téren. - nem fog jutni annyi idő s türelem a koncepciótlan hazudozásokra, mint eddig.

vizipipa 2015.04.20. 18:25:20

@freehckr: +1

@aristo: "Ehhez képest mindent elfedni látszik a Gucci-táska."

Jaja! Így volt ez 90-ben is. A cucializmus előnyei - melyek adva voltak - nem érdekelt senkit (na jó, 10%-ot kapott), a hátrányai annál inkább.

Nem nehéz észrevenni, most is erre tart a közhangulat, elég volt a mesékből (= magyarázat), telik a hócipő, idén talán elérjük a 2008-as gazdasági szintet, országosan. Mert egyénileg picit más a helyzet. A legfelső decilisnél (talán kettőnél) jóval több van, mint 2008-ban volt. Vagyis az az alsó 8 decilis továbbra is szív, és elege van. És másokat akar.

Csalódni fog? Esélyes. Veszíteni viszont nem fog, mert Gyurcsánytól vagy Orbántól eddig se igen kapott (pozitívumokat).

Egyébként a Jobbik nem nyerhet mindaddig, amíg Bp.-en csak 8-15%-ot ér el. Úgy hogy tessék figyelni a közvélemény kutatások bp.-i adatait (ha kiszivárog), és majd aszerint rettegni.

jogalany 2015.04.20. 18:26:46

A fidesz imádók óvnak a jobbiktól, mert nincsenek jó szakembereik a kormányzáshoz.
Az Mszp óv a jobbiktól, mert hogy antiszemiták, persze Lázár már erről is beszél.
A fideszesnek azt mondom, az a jó, ha normál emberek lennének az irányítók, mert a szakmát adja az apparátus, az emberi oldalt meg adja a politika. Eddig egy csomó szakmai vezető sem tudta megoldani az egészségügyet, úgy látom egy regényes foglalkozásúnak több esélye lenne, mert nem csak a pénzt látja, hanem egyéb lehetőségeket is.
Az Mszp-seket már nehezebb, mert ugyan mondhatom, hogy ugyan kár aggódni, mert hát Vona is zsidó, sőt a környezetében is azok vannak, a képviselőik közt is vagy 7 fő (pl. a zsidózó Gyöngyösi), és csak nem antiszemta az aki maga is oda született, de a lehetséges válasz, hogy Hitler is zsidó volt mégis ott a holokauzst, elgondolkodtató. Ott a származása és némi pénz csalás miatt a jobbikból eltávolított Szegedi alelnök esete, akit ugyan Vona foggal, körömmel védett, mégis kirúgták a pártból. Vagyis tényszerűen volt fajüldőzés, mert azt a pár milliót amit elvett a többi párt sem tartja elégnek egy kirúgáshoz. (lásd fidesz Rogán esete, akit nem azért nem rúgnak ki, mert zsidó, hanem az a párszázmillió még nem ok, Tőle megválni). Tehát a jobbiktól szerintem is van ok tartanni, mert a vezetés zsidó része nem tudja féken tartani az antiszemita többséget. És ez bizony még a testvérke Putyin, medvegyev vezette orosznak sem tetszik.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.20. 19:15:21

Orbán diktátórt és Rogántóni maffiáját csak ennek a cukinácinak a szövetségével lehet leváltani.

Akinek ez nem tetszik, szvazzon a fidesz maffiára és maradjon örökös barom jobbágya Orbán diktátornak.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.20. 19:24:50

Élvezet nézni, ahogy a fidesz mocskok kezdenek fosni, hogy vége a hatalomnak.

Márpedig ez lesz!

A nép már semmit nem akar a fidesztől, csak azt hogy végezzék börtönben.

Itt a fidesz maffia vége!

anyadmajma 2015.04.20. 19:29:32

@aristo: Nem hiszem, hogy a Jobbik lenne a legjobb megoldás, de mondjuk 2000ben Ausztriában az osztrák jobbik nyert. Igaz, addig se voltak nagy szarba, de azóta az eu 3. leggazdagabb tagállama, és tele vannak főleg török bevándorlókkal. Igaz, pl. az Osztrák külügyminiszter nincs 40 éves, és Bécs belvárosában van egy nem túl nagy 2 szobás lakása, meg pár 10ezer eurós betétje. Vagy csak jól titkolja a 167 milliós úszómedencés házát.
Ja, és Schröder szülőfalujában sem épült stadion.
Egyébként meg egyre lejjebb vagyunk a lejtőn, legfeljebb a Jobbikkal hamarabb leérünk az aljára, és van esélyünk elindulni felfele, egy, talán jobb irányba.
Ezt a kínlódást már nagyon sokan unják. És ezért libsinek vagyunk bélyegezve. Pedig a liberalizmus a jobboldali felvilágosult polgárság ismérve.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.20. 19:30:15

@room_101: "Már alig várom, hogy Orbánnak választania kelljen koalíciós partnert a Jobbik, meg a szocik közt."

Ha ennek a kettőnek egy csöpp esze is van, akkor nemet mondanak a börtöntöltelék orbán diktátorra és egymással csinálnak egy kormányzóképes koalíciót.

Volt már ilyen Ausztriában is 2000-ben, hogy a 2. és 3. csinálta meg a kormányt.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 19:34:00

Belügyminiszternek teljesen rendben találnám.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 19:35:39

@Mr Falafel: Talán ezért antiszemita a többi.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.20. 19:40:35

@aristo: Mert kevés jelentőséget tulajdonít az erkölcsnek, Aristo barátom. Ahogy a Fidesz-kormány is.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 19:46:24

@aristo: "mindenképpen elértünk egy csomó dolgot, ami az adósságot, az államháztartási hiányt és egyebeket érinti. Ehhez képest mindent elfedni látszik a Gucci-táska. Kövezzenek bár meg, de úgy érzem, van mit elveszíteni újra és ebben a félelmemben szerepet játszik a kurta, magyaros emlékezet. Ezért éreztem aktuálisnak Zagyva György Gyula sötét árnyát felidézni."

Valóban, mintha mostanában nem volna divatos a valós eredményekről beszélni, sőt mi több, még "ciki" is, mert az ellenzéki hápogás a "trendi". És valóban, nem kellene elveszíteni azt, amit eddig elértünk. Abban is egyetértünk, hogy a Jobbik felhozatala emberanyagban - politikai téren - mindenképpen riasztó némileg. Azonban a felszínen tartásuk más érdekeket szolgál, tekinthetők tehát ők úgy, mint egyfajta "strómanok", és azt sem kell értsék, mit csinálnak és mivel, megmondják majd nekik.
Ha lehet, ez még riasztóbb jövőkép, mint amit felvázolt. Ennek uszályában még felkészültebb társaink is belesodródnak a "Jobbiknak van emberarca" sületlenségbe, pusztán környezeti okokból. És a nagyon okosok még azt is tudják, hogy ők nem vettek rész a rendszerváltásos, összefonódásos, összelites nagy lopáscunamiban, tehát rájuk még lehet számítani.
Az ugyan igaz, hogy ez az állítás kb. azt jelenti, hogy a múltkori mosógépszerelő, akit kihívtunk, az még lopott is, viszont ez az új asztalos, ez majd megcsinálja a mosógépet, mert nem lopott még tőlünk.

25 éve (70) megy ez a fajta tili-toli, és lassan elérik azt, amit legrosszabb álmomban sem gondoltam volna, még húsz éve sem.

Úghogy, elismerem, jogos a felvetése.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 19:56:15

@Pelso..: "Mindössze azt fogják mérlegelni, melyik verziót lehet lenyomni az ország torkán, a nemzet érdekében persze."
Talán még azt sem.

"S rögtön következik a kérdés, mit szándékoznak gyorsan s hatékonyan tenni a győztes halmazok mint gazdaság, foglalkoztatottság, eü s oktatás téren."
Pont annyit, mint az elmúlt 25 évben. De ne legyen igazam(vagy inkább igen, és csak annyit rontsanak, ne többet?). Hazudni meg mindig lesz idő, eddig is volt bőven, több száz év alatt.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 19:56:46

@Mihint: Én örülnék a legjobban egy Fidesz-Jobbik koalicíónak (benne lehet esetleg, de nem mérleg nyelveként még az LMP is), de az a helyzet, hogy a Jobbik továbbra is kb. 12%-os párt ahogy idáig. A legutóbbi győzelem egy helyi ügy (a helyi kórház) döntése volt, ami rávilágít arra, hogy végre a választók már kezdenek valós érdekük alapján szavazni.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 19:58:15

@bbjnick: Igen. A Jobbik ebben a szerepben egyajta fekete péter, és jobb ha nem kell megtudni, mi van a lap alatt.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 19:59:49

@♔bаtyu♔: "ami rávilágít arra, hogy végre a választók már kezdenek valós érdekük alapján szavazni."
Bár igaza lenne, mert akkor még volna értelme ilyen koalícióban reménykedni.

Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül 2015.04.20. 20:02:56

@♔bаtyu♔: "Belügyminiszternek teljesen rendben találnám."

Ja persze, Vona belügyminiszterként legalább direktben tudná Putyin gazdijának átküldeni a magyar állampolgárok összes adatait és magántitkait. Már megérte a ruszkiknak kiképezni ezt a csürhét.

Mondjuk én inkább a kulturális minisztériumot adnám nekik. Meg a gazdaság fejlesztésit. Meg a pénzügyit. Meg persze a külügyit.

Ekkor legalább élőben röhögné szét magát az ország, hogy ezek a mindenhez kőbuta jobbikosok mit forgolódnának hülyén össze-vissza, miközben mindenhez amihez nyúlnak darabokra törik.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:05:23

@Ez a nap se múlt el Rogán botrány nélkül: Tudod én bíztam abba, hogy Kuncze sem küldte át Izraelbe, szóval legyél te is bizalommal.

Pelso.. 2015.04.20. 20:06:06

@Mihint: Le kell nyomni az elején, ahhoz, hogy gyorsan lopni lehessen sokat, különben miért az egész.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:07:18

@Mihint: A választókon nem múlik, mert a Fidesz-Jobbik-LMP együtt ma is lefedi a választók majd 90%-át. Ezt azért simán elsöprő többségnek lehet nevezni.

freehckr 2015.04.20. 20:11:40

@aristo: „mindenképpen elértünk egy csomó dolgot, ami az adósságot, az államháztartási hiányt és egyebeket érinti”

Az adósság köszöni szépen, jól elvan, bár az év végi elszámolásnál mindig akad valamilyen trükk amivel papíron látszólag lejjebb lehet szorítani, de amúgy egyébként jelentősebben nem csökken az. Amennyiben ez lesz az általános az elkövetkezendő években, nagyjából 2060-2080-ra el is érjük majd a maastrichti szintet... hacsak addig újra el nem k.rja valamelyik. :)

Az államháztartási hiány lefaragása világrekord számú és mértékű, többek közt számos igen egzotikus adók kivetésével jött össze, a 2010-ben beígért „radikális adócsökkentés” ellenére. Ezen kívül az államháztartás kiadási oldalát is érintő és említésre méltó reform nem történt az elmúlt években, a manyup kifizetések igen furcsa eszközökkel történő megszüntetésén kívül. Egyrészt valljuk meg őszintén, adóterhek nyakló nélküli kivetéséhez túl sok rátermettség és szakértelem nem is nagyon szükséges, ez még Gyurcsányéknak is ment anno; másrészt mielőtt még az utolsó aktív adófizető is elhagyja ezt a korrupt balkáni szemétdombot, érdemes lenne végre kiszállniuk az egymást váltó posztkommunista kormányoknak az adófizetők és munkaadók zsebéből, és végre legalább a régió átlag adóterhelése közelébe csökkenteni a magyarországi terheket. Az ostoba adminisztrációs terhekről és egyéb gittegylet hivatalokról nem is beszélve, amelyek alaphangon 200-300 ezer teljesen felesleges léhűtő közalkalmazottnak, köztük jó pár fideszes családtagnak és futsalos kispadoknak adnak látszatelfoglaltságot...

Az „egyebek” alatt pedig remélem nem a milliárdokból hirdetett közmunkás-munkahelyteremtést értjük?! :) Mert más „egyebekről” a Fidesz-KDNP elmúlt öt éve alapján nem tudunk beszélni, hacsak nem a korrupciós botrányaikat és dilettáns intézkedéseiket vesszük sorra, mert azokat napokig lehetne sorolni...

„van mit elveszíteni”

Míg az átlagpolgárok szerencsés esetben (ami azt jelenti, hogy egyáltalán van munkájuk) napi 10-12 órát dolgoznak havi 80-120 ezer nettóért, addig az égvilágon semmihez nem értő, életükben a versenyszférában egy percet sem dolgozó fideszes haverok lottónyereménnyel felérő vagyonokat halmoztak fel pár röpke év alatt. Sőt, ma már nem csak a fideszes haverok, de azok kiskorú családtagjai is többszörös milliomosok. Nem kellene ezeket a rekord közpénztolvajlásokat hitvány félmilliós Gucci táskákká degradálni, ugyanis százmilliókról beszélünk per fő, és tekintve mekkorára duzzasztották az államapparátust Orbánék, rengeteg új fideszes milliomost szponzoráltak az elmúlt években az adófizetők. Emberi számítások szerint a fideszes vezérkar nagy részének börtönben lenne a helye hűtlen kezelés, korrupció, és egyéb ilyesféle nyalánkságok miatt. Tehát ezt a részét megértjük, hogy a fideszes elvtársaknak van mit veszíteniük... de azt kellene megértenetek, hogy amit elloptak az sosem volt az övék. :)

„Valóban nem lenne jó, ha villanyszerelők, beteghordozók és más, regényes foglalkozások űzői vennék kezükbe az ország irányítását.”

Igen, mert három per akárhányas egykori besúgókkal, a futsalos kispaddal és a dilettantizmust unortodoxiának átértelmező fideszes „szakemberekkel” kint vagyunk a vízből... :)

Aki szerint az öt éve ámokfutó radikális balos korrupt Fidesz-KDNP-nek nem lehet jobb és sikeresebb alternatívája egy Jobbik-kormány, azzal több probléma is van, és ezek közt az erkölcsi érzékének és tájékozottságának a nyilvánvaló hiánya a legelhanyagolhatóbb...

A megvalósult amerikai ólom... (törölt) 2015.04.20. 20:15:00

@♔bаtyu♔: te, igaz, hogy neked több neved is van és beszélsz magadba?

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:18:46

@freehckr: Ennek amúgy sok értelme nincs, mert a pronyó 10 éve is szarul keresett, sőt talán még szarabbul, annyi, hogy akkor a villájában 400.000-ért strandszéket nem Szíjjártó vett, hanem Szekeres és MSZP-sek, SZDSZ-esek gazdagodtak.

Ezért is nem keltenek (sajnos) akkora felháborodást a dolgok amekkorát kellene keltenie és ezért nem hajlandó a többség balliberálisokra bízni a kormányzást.

(Sőt egy része ezért pereferálja a jobbikot, LMP-t. mert az kimaradt).

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:18:50

@freehckr: Most beleestél abba a csapdába, hogy amit elloptak, azt vissza lehet szerezni. Azt gondolom, a fidox is ebben a csapdában vergődik, az EU meg most küldött hozzá műanyaglakatot, miben reménykedsz?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:19:38

@Pelso..: Már nincs mit(lopni), úgyhogy minek is?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.20. 20:19:57

@Mihint: Azért az kurva nagy blama, amikor társadalomtudósok álmélkodnak azon, hogy a társadalom reagál az ingerekre.
A Fidesznek nincsenek valós eredményei. A himi-humizás, kozmetikázott makrogazdasági mutatókkal való zsonglőrködés nem azonos az eredményfelmutatással. Ja, hogy a judeobolsik rosszabbak voltak...

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:22:06

@♔bаtyu♔: Ez igaz. De mi van a nem szavazó kb. 60%-al? Azok mikor és kire fognak(szavazni), ha egyáltalán? És miért a szavazás a fő hatalmi kérdés a rátermettség, munkabírás, szakértelem és elhivatottság helyett?
(költői, hülye kérdések. megint felnyomom magam, de minek)

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:22:12

@A megvalósult amerikai ólom...: Van itt pár beteg ballibsi, akinek már agyára ment a politika és jobbos nickeknek hazudja magát. Tulajdonképpen csak kettő, de azok vagy húsz nickkel.

Egyébként is már befellegzett a nick klónozásnak, azaz batyunak legfeljebb hazudnia tudja magát, de batyu nickkel nem tud fellépni, így különösen nem érdekel, leginkább leszarom.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:23:50

@Mihint: Ez kit érdekel? Aki nem megy el szavazni, az nincs. Szerintem ezek nem lényegesek, menjen el szavazni. Ezek nem játszanak.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:24:42

@Mr Falafel: Nemnem. A fidoxnak vannak eredményei, csak azok kevesek az üdvösséghez. Ráadásul tényleg rosszabbak voltak a judibolsik :)
A himi-humi meg addig megy, amíg van "kaja", amikor az elfogy, akkor jön a nagybazmeg - na pont neked modom :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.20. 20:26:59

@freehckr: Habony Árpád a 8 általánosával* (már, ha megvan neki!) egy igazi polihisztor. Még jó, hogy ő az irányítás közelében van!

* Természetesen tudom, hogy többszöri ráhatásra valami béna szakközép visszaigazolt egy esti iskolás érettségit. Kb. Gyurcsány diplomáinak szintjén van ez is.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:27:02

@♔bаtyu♔: Lehet, hogy nem érdekesek, mert "szavazásilag" nincsenek, fizikai valójukban azonban vannak, és hatnak is. Ez rossz vicc volt, amit írtál.

anyadmajma 2015.04.20. 20:27:37

@♔bаtyu♔: mi van, te hazaáruló bolsevik geci, megint szolgálat van?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.20. 20:27:48

@aristo: @Mr Falafel: @Mihint:

Csak kíváncsiságból rákattintottam néhány jobbikos képviselő életrajzára: jogász, történész, politológus, szociológus, agrármérnök, szociálpedagógus, efféle végzettségeket találtam. Bizonyára van közöttük villanyszerelő is, ha egyszer @aristo azt mondja, de nekem nem ez tűnik az általánosnak.

Jazo 2015.04.20. 20:29:20

Sajnos mi meg vagyunk átkozva a politikusainkat tekintve, akiknek nagyjából a 90%-a magasan fontosabbnak tartja a saját pénz és hataloméhségét, mint bármit ami előrébb vihetné az országot. Úgy látom, hogy továbbra is csak a nagyobb és a kisebb rossz közül választhatunk és akik változtatni akarnak azok továbbra is valaki ellen szavaznak, és nem valaki mellett. Sajnos az új választási szabályok miatt a szavazatok elaprózása a nyertesnek kedvez, vagyis csak arra érdemes szavazni, akinek a legjobb esélye van a nyerésre. Jelenleg ez a Jobbik, de a választások nem holnap lesznek és addig bármi megtörténhet. A kérdésre visszatérve engem nem érdekel hogy ki lesz a következő miniszterelnök, csak szűnjön meg ez a diktatúra, ami most van.

freehckr 2015.04.20. 20:33:05

@♔bаtyu♔: „Ezért is nem keltenek (sajnos) akkora felháborodást a dolgok amekkorát kellene keltenie”

Ez a része sosem fog eljutni a választópolgárokig, mert lásd milyen a hozzáállásuk, ha ráérsz néha olvasgass facebookos fideszes kommenteket: azok is loptak, de ezek jóval kevesebbet, és ezek legalább adnak is. Na most egy ilyennek magyarázd el, hogy a közpénz az a te pénzed... :) Erkölcsi érzék nuku a Fidesz-táborban... is...

A Jobbik viszont már egészen más kategória, nem voltak benne a Fidesz-MSZP két évtizedes korrupciós ügyeiben, nem lehet őket esetleg felmerülő ügyekkel zsarolni, ma már a „nácizás” is lepattan róluk, sőt, konkrét szavazatokat hoz nekik. Tehát kormányra kerülve boríthatnák a két évtizedes korrupciós bilit, kezdve az olajügyekkel egészen a mai brókerbotrányokig (meg ami még jönni fog), ami így ebben a formában a Fidesz-MSZP végét is jelentené. Na ezért ez a fajta rettegés a Jobbiktól...

@Mihint: „beleestél abba a csapdába, hogy amit elloptak, azt vissza lehet szerezni”

Nagy részét biztosan nem lehet visszaszerezni, pontosan arról szól a Fidesz-MSZP által két évtized alatt felépített intézményesített korrupció, hogy papíron törvényes az, ahogy két marokkal fosztogatják a közpénzeket. De nem a kápókkal kel foglalkozni, hanem a talpasaikkal... majd azok, hogy enyhítsék saját büntetésüket, elintézik a dolgot. :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:34:47

@bbjnick: Na jó, sokan Zagyva képviselő urat azonosíták, mint "jobbikost", ettől kapnak látványos sírógörcsöt.
Amúgy valójában nem a "képzettségi hányados" az, ami a riasztó ebben a helyzetben, hanem részben az, amiről a minap "beszéltünk" (tkp. az a fajta lehetetlen pálfordulat, amit most éppen megkísérelnek).

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:36:05

@anyadmajma: Örülj neki, addig sem vagyok anyádnál.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:36:46

@freehckr: "De nem a kápókkal kel foglalkozni, hanem a talpasaikkal... majd azok, hogy enyhítsék saját büntetésüket, elintézik a dolgot. :)"

Hehe, '48-ban a bolsik pont ezt csinálták. Ismételjük?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.20. 20:37:44

@bbjnick: Ma délelőtt fejeztem be egy szociálpedagógiai tanulmányt. :-)
Nem nagyon tudtam dicsérni a kormány oktatáspolitikáját. Szomorú, de tény, a Fidesz szétverte a köznevelést és a pokol legsötétebb zugainak világába száműzte az igazságszolgáltatást. E két területhez értek, tudom, miről beszélek.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:38:39

@Mihint: Az én álláspontom szerint nem szavazni azt jelenti, hogy egyetértek, minden OK.

freehckr 2015.04.20. 20:43:20

@Mihint: „48-ban a bolsik pont ezt csinálták”

...meg egyébként világszerte így zajlik a dolog a nyomozóhatóságoknál, a kicsik nyakára lépve kergetik a nagyokat. :)

gyalog.galopp 2015.04.20. 20:44:54

@bbjnick: :)
Aristonak sikerült eltalálnia a szarva közt a tőgyit.
Amennyiben a Jobbiknak a következő választáson komoly esélyei lesznek, biztosan lesznek szakemberei is a függetlenekből, meg a megvilágosultakból.
A Fidesz is annak idején hogy megöregedett, mire választást nyert, ki is egészítették magukat "polgári"-vá.

Az igazi baj az, amit Aristo csak megemlített, hogy a vagyonnal, mint irigység tárgyával lehet hülyíteni a népet.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:46:39

@freehckr: Ja, csak a legritkább az, amikor a nagyok meglesznek, de mindeközben sikerül minden kicsinek a nyakára lépni közben, nagyon fasza. :)

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:46:42

@freehckr: Az a helyzet, hogy én Orbánékat praktikusabb álláspontról figyelem, azaz amíg a középosztály erősítésén ügyködnek és amíg a gazdasági adatok jók, addig a többi nem nagyon érdekel, mert sajnos "állandó", ezért nyugodtan kiejthetem.

Problémát én az USA-EU gazdasági szerződésben látok, ezt 2 párt ellenzi, a Jobbik és az LMP.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 20:51:36

@♔bаtyu♔: Ha nem szavaznak azok, akiknek egyébként lehetne, nekem azt mondják: "úgyis mindegy, mit teszek, mindannyian kutyaütők vagytok, kepec veletek, én az ixemet sem adom egyikőtöknek sem. Remélem hagytok élni."

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:51:44

@gyalog.galopp: Ezzel teljesen egyetértek. A Jobbikhoz áramlanak azok az emberek, akik általában egy választást "megcsinálnak". Továbbá nem csak nagyon fegyelmezett, de a pártok között talán a legnagyobb mozgósítható párttagállománnyal, szimpatizánsi körrel is rendelkeznek, akik fiatalok és jól elosztottak az ország területén.

freehckr 2015.04.20. 20:55:26

@gyalog.galopp: „vagyonnal, mint irigység tárgyával lehet hülyíteni a népet”

Inkább azzal a vagyonnal, amit lopott közpénzekből harácsoltak...

Nehezen megmagyarázható, hogyan sikerült például egy Rogánnak több százmilliós vagyon felhalmoznia az elmúlt években, miközben 6-8 posztja is volt nem csak az önkormányzatban, parlamentben, de pártjában is, amely után papíron bevallott munkabére az adott időszakban ennek a vagyonnak a töredékét sem fedezné. De lehet heti pár perc alvással simán elvan Rogán elvtárs, így 24/7 tud dolgozni nem csak a köz érdekében, de saját bizniszeivel is... :) Bár nekem vannak alaposan kitömött partnereim, üzletfeleim, de ők egyetlen foglalkozással tettek szert tetemes vagyonra, évtizedek kemény munkájával, miközben többük egészsége és családja is ráment... néhányuknak több családja is...

Teljes mértékben életszerűtlen, hogy ezek a Kósa-, Lázár- és Rogán-félék tisztességesen ilyen vagyonokat halmozzanak fel.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:55:46

@Mihint: Szerintem ezek azért elhanyagolhatók, mert Mo-n a protest szavazási hajlam azért erős.

Persze olyan is van, akinek a kínálat nem OK, azaz mindenki egyformán szar, de ezek bárkinél így érzik, tehát amúgy sem jelentenek pozitív energiát.

A pozitív szavazást azért tartom fontosnak, mert a kormány általában akkor sikeres, ha változtat. A változtatáshoz pedig tömegtámogatás kell.

Azért azzal együtt ez is igaz: Akartok változást? - Igen. Meg akartok változni? - Nem.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 20:57:56

@freehckr: A politika az kibaszott jól fizet.

freehckr 2015.04.20. 20:58:56

@♔bаtyu♔: „amíg a középosztály erősítésén ügyködnek”

De nem ezen ügyködnek, egyszerűen csak szavazatokat vásárolnak közpénzből. A „középosztálybeli” nem azt lesi, hogy mennyi pénzt fog adni az állam a gyerekneveléshez, vagy milyen mértékben csökkenti a rezsit, mert azt a proli lesi... :) A középosztályt a Fidesz-KDNP is csak fosztogatja, egyedül a közeli fideszes haverok járnak jól, de ők nagyon... :)

„és amíg a gazdasági adatok jók”

Nem tudom melyik adatról van szó, de nem tudsz olyat említeni, amit összehasonlítva a régiós adatokkal ne kapnának sírógörcsöt a szakértők... :)

freehckr 2015.04.20. 21:00:59

@♔bаtyu♔: A korrupció, a hűtlen kezelés és a nepotizmus még jobban... :)

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:06:57

@freehckr: Nézd már meg mondjuk a szlovákot. Kevesebb GDP, viszont nőtt az adósságuk. Tehát a "szerkezet" a mienkénél rosszabb volt.

Szerintem hosszabb távon nem lesz rossz a magyar. Épp néztem itt az indexen talán három napja egy grafikont, gyakorlatilag 2006-2009 között szakadtunk le, de nagyon, viszont kb. talán 2012 óta együtt mozgunk a régióval.

gyalog.galopp 2015.04.20. 21:07:35

@freehckr:
Nézd, ha a muslica beleesik a boromba, nem a bort öntöm ki, hanem kidobom a muslicát.

Egyébként szerte a világon mért törik magukat az emberek, hogy politikusok legyenek, az igazán nagy vállalkozók meg mért törik magukat hogy megvásároljanak politikusokat?

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:07:44

@freehckr: Úgy értem, a korrupció fizet jól. Gyakorlatilag bárhová nyúlsz pénz terem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.20. 21:08:06

@csi: Van mondandó, éspediglen az, hogy a Fidesz legújabb identitása immáron az, hogy ők a Nemjobbik-párt.

Majd a politológusok kielemzik, hogy hogyan jutottunk ide a liberális-polgári-keresztényszociális ív egyenletes tempójú végigjárását követő fél éves issue- és identitás-casting-cunami végére.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:12:13

@freehckr: Nem véletlenül mondják azt, ha politikussal kezet fogsz, azért utána számold meg az ujjaidat.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:14:08

@Counter: Ez szerintem valahol lényegtelen, ha meg buknak nem ezért fognak megbukni. Ez leginkább senkit nem érdekel és szerintem helyes is, mert szerintem a kevert módszerek a jók. Azaz ma egyik ügyben vérliberális, holnap egy másik ügyben vérkonzervatív.

freehckr 2015.04.20. 21:16:22

@♔bаtyu♔: „Nézd már meg mondjuk a szlovákot.”

A szlovák nagyon jó példa, lásd az egy főre eső GDP-jüket. :) Ha mától 8+5 éven át kellene szívniuk egy MSZP-Fidesz kaliberű korrupt és dilettáns politikai elittel, akkor is jobban állnának mint mi addigra... A mi pályánk már rég nem a visegrádi négyek, hanem a balkáni fél tucat, kezdve Romániával, Bulgárián át a horvátokig. Ott meg csak a középmezőny Orbánék gazdaságpolitikája... egyelőre... aztán pár év múlva elkezdünk leszakadni tőlük is.

„hosszabb távon nem lesz rossz a magyar”

Hosszabb távon a jelenlegi teljesítményünk már stagnálásnak fog számítani, főleg annak figyelembevételével, hogy a fideszes kommunikációban EU rekordnak eladott növekedésünk szerkezete nem áll másból, mint a három nagyobb autóipari multi teljesítményéből, az uniós források felpörgetett lehívásából finanszírozott állami beruházásokból (legfőképp játszótér és templom rekonstrukciókból, főtér felújításokból, ami „köztudottan” ontja magából a munkahelyeket), valamint a mezőgazdaságot tenyerén hordozó „jó időből”... azaz autóipari multik, uniós források, és szerencse, ez a magyar növekedés jelenleg. Túl sokat ne várjatok ettől a szocialista tervgazdálkodástól hosszabb távon... :)

freehckr 2015.04.20. 21:19:50

@♔bаtyu♔: „hosszabb távon nem lesz rossz a magyar”

Ja, igen, IMF előrejelzés: 2015-ben 2.7, 2016-ban 2.3, 2017-ben pedig 2.2 százalékos GDP-növekedés várható. A 2014-es 3.3 után. Erre szokták mondani, hogy gyenge kezdés után erős visszaesés... :) Orbánék 2010-2014 közti átlag GDP növekedése alig több mint 1, azaz egy százalék.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.20. 21:23:32

@Virág et.:
1. Azért a magyar választási rendszerben érzek némi viccpotenciált a tekintetben, hogy a kelleténél nagyobb hangsúlyt kapott a győztes jutalmazása "kormánystabilitás" fedőnéven.
2. Igazán bravúros lett a Fidesz részéről ez a "kifogjuk a szelet a Jobbik vitorlájából"-manőver.
vö.
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/A_megvalosult_Jobbikprogram_VZGVOE

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.20. 21:25:08

@freehckr: Hmm, milyen jól képzett troll vagy :)
"A mi pályánk már rég nem a visegrádi négyek, hanem a balkáni fél tucat, kezdve Romániával, Bulgárián át a horvátokig. Ott meg csak a középmezőny Orbánék gazdaságpolitikája... egyelőre... aztán pár év múlva elkezdünk leszakadni tőlük is."

A helyzet az, hogyha az EU nem akar foglalkozni a leszakadó területekkel, akkor azt valakinek meg kell tenni. Érzésem szerint OV.-t pl. egy ilyen feltétellel(és megbízással) fogadták el, hogy majd ő gondoskodik erről. Ennek elég sok jele van a közelmúltban(mármint, hogy a feladatnak meg akar felelni, amit az unióban ráosztottak), továbbá bizonyos sikereket is elért annak érdekében, hogy a globaloszivattyú olajozottabban működjön a kérdéses államokban. A diplomáciai zsenialitás, amellyel ezt elérte, azt egyszer tanítani fogják! (fúj, most én is a hatalmat fikázom)

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:28:36

@freehckr: A szlovákoknál talán még nagyobb, még általánosabb a korrupció. A kormányuk azzal együtt hatékony, mert egyszerűen nem szaroznak, eleve libsik csak mutatóban vannak, azok sem olyan típusúak mint itt. A "cigányintegrációjukat" (segély mától csak a fele, menj dolgozni) pár nap alatt véghezvitték, a lázongó cigányokat szétverte a katonaság, viszont nem volt aki brüsszelbe menjen.

A szlovákok közül pedig már tíz éve is félmillió volt külföldön az ötmillióból.

Tulajdonképpen csak annyi, hogy ők 5 évvel előbb kezdték. Viszont szerintem úgy minden téren nekünk jobbak az adottságaink. Turizmus, vállalkozási kedv, infrastruktúra.

Én nem tartom Orbánék gazdaságpolitikáját kiemelkedőnek, de rossznak sem, szerintem megtették azt, amit ebből a régióból ki lehet hozni.

Ugyanakkor e mellett átállították a bankrendszert magyarra, egy csomó stratégiai dolgot visszavásároltak. Ugyan a szlovákok is ezt csinálják, de ők jóval nagyobb nehézségek árán és lassabb tempóban, lsd. Bős.

Most ez a kis és közepes vállalkozások kitömése pénzzel nem tudom milyen siker lesz, de legalább próbálkoznak. (Véleményem szerint a hazai kis és közepes vállalkozásokat 1990-től kezdve tömni kellett volna pénzzel, tehát nem mondjuk Ózdra kellett volna szórni).

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.20. 21:31:13

@♔bаtyu♔: "Szerintem helyes, mert szerintem jó."

Briliáns.

Ugorjunk.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:33:17

@freehckr: Én a GDP-t eleve nem 2010-től mérném, hiszen 2010 eleve nem Orbánék éve volt, másrészt jelentős volt a tűzoltás, nem a GDP volt akkoriban a legfontosabb. Akkora CDS felárakkal nem is nagyon lehetett volna mást csinálni, mint adósságot növelni.

Előrejelzésnek azért nem látom sok értelmét, mert egyrészt nem vagyunk túl nagy ország, másrészt túlságosan szubjektív. Az IMF egyébként több hónapig "jelezte előre", hogy újabb IMF hitel nélkül csőd.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:36:31

@Counter: Most mi a faszt csináljak? Fikázzam több mint 3%-os GDP-vel, 1.3% államháztartási hiánnyal?

Fikázd érte te:))

Én majd akkor teszem, ha mínuszos lesz a GDP és erősen plusszos az államháztartási hiány.

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 21:38:35

@♔bаtyu♔: 2.3%, mielőtt valaki lefideszbérencezne:))))

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.20. 22:00:53

@freehckr:

"a fentiek (és pártjaik) közül Vona (és pártja) több szempontból is magasan kiemelkedik: nem volt köze a rendszerváltás szabotálásához, elcsalásához, az elmúlt emberöltőnyi posztkommunizmus korrupciós botrányaihoz, a lakosság és a vállalkozások zsebeinek kiforgatásához, a közvagyon elherdálásához, a korrupció intézményesítéséhez, az adófizetőknek már évi több ezer milliárdos károkat okozó közpénztolvajlásokhoz, az ország eladósításához, leamortizálásához... többek közt."

Ettől persze még lehet, hogy hatalomra kerülve Vona is elkurvul, de ha egy Gyurcsány-kaliberű emberszabású lehetett miniszterelnök, akkor Vona ezerszer inkább lehet. Benne látom azt a tisztességet, amit a felsoroltakban nem látok - már Orbánban is egyre kevésbé, pedig benne sokáig bíztam.

A politikai tapasztalatot meg már kezdi megszerezni, s egyre alkalmasabbá válik a posztra.

Más kérdés, hogy erre vsz. soha nem kerül sor, mert inkább koalícióra lép a Fidesz és a baloldal, csak ne a Jobbik kerüljön kormányra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.20. 22:07:14

@I_Isti:

"1) nem antiszemita
2) nem rasszista."

Mitől is rasszista a Jobbik? Netán attól, hogy elítéli és komolyan üldözni kívánja azt a bűnözést, amelyben történetesen cigány származású honfitársaink az élen járnak?

Netán azért, mert korlátozni kívánja a nem integrálható kultúrákból érkező bevándorlást? Amelyből mellesleg az EU oly hiperdemokrata és antirasszista kormányainak is épp elegük van?

Mitől is antiszemita a Jobbik? Netán attól, hogy hangot mer adni annak, hogy a legtöbb magyarnak elege van már a holokauszt állandó felemlegetéséből? Hogy 70 év elteltével végre legyen vége a bűnösnemzetezésnek?

freehckr 2015.04.20. 22:09:56

@♔bаtyu♔: „szlovákoknál talán még nagyobb, még általánosabb a korrupció”

Nagyjából egy szinten vagyunk ezen a téren, de míg a szlovák korrupcióellenes erőfeszítéseket nyilatkozatban dicsérik a jenkik, addig magyarországi korrupt vezető hivatalnokokat tiltanak ki az USA-ból. De reggelig sorolhatnám a különbségeket Szlovákia és Magyarország egyéb teljesítményei közt, a lényeg annyi, hogy míg nagyjából egy rajtkockából startoltunk 2004 májusában, mára ők rég bevezették az EUR-t, mi meg évtizedekre vagyunk a feltételek teljesítésétől is. Ami már így önmagában is rávilágít a különbségekre...

„Tulajdonképpen csak annyi, hogy ők 5 évvel előbb kezdték.”

Nem, inkább úgy fogalmaznék, hogy ők elkezdték anno 2004-ben a reformokat (és nem öt éve), valamint ők valóban egykulcsos adót vezettek be, nem pedig fokozatosan egykulcsos szja-t 50+ új adóteher mellett. Volt is eredménye, lásd: outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_726_2012_03_21t16_46_31_01_00.png

Orbánék semmiféle reformba nem kezdtek bele, egyszerűen csak rekord adóterheket vetettek ki a lakosságra és különböző szektorokra, majd ebből finanszírozták tovább a szocialista-típusú bürokratikus államot, amit tovább is duzzasztottak, a maradékot pedig elverték szavazatvásárlásra és luxusingatlanokra, persze utóbbiakat szigorúan saját használatra. Mint ahogy fent említettem semmiféle államháztartási reformot nem hajtottak végre, a gazdaság alapjaiban továbbra is versenyképtelen, az önkormányzatok újra elkezdték felhalmozni az adósságot, a kórházak adóssága mára a működésképtelenség határára sodorta az intézményeket, miközben rekord az elvándorlás, nem csak az egészségügyben hanem már szinte minden területen egyre nagyobb a szakemberhiány, százezrek hagyták el az országot és nem is tervezik, hogy valaha visszatérjenek... és ez csak a jéghegy csúcsa.

„megtették azt, amit ebből a régióból ki lehet hozni”

Semmit nem tettek, ami problémát jelentett 2008-2010-ben a válságban, az ma is probléma. Csak most közpénzek milliárdjaiból finanszírozott kampányokkal lehazudják, és a saját használatra privatizált közmédiával mossák az arra fogékonyak agyát... :)

„Ugyanakkor e mellett átállították a bankrendszert magyarra”

Na ebbe jobb ha bele sem megyünk, mert az ember vére felforr, amikor ezekről a százmilliárdos közpénzherdálásokról hall. Ráadásul olyan sikeresen agyonvágták a pénzügyi rendszert is, hogy vállalkozói hitelezés Matolcsy közpénzből finanszírozott unortodox baromságán kívül nem is létezik. Éppen most vágják agyon a befektetési alapok hitelességét is a szocialista/fideszes brókerbotrányaikkal, szóval nagyjából kezdik teljes mértékben élhetetlenné tenni ezt a koszos balkáni szemétdombot. :)

„ez a kis és közepes vállalkozások kitömése pénzzel nem tudom milyen siker lesz, de legalább próbálkoznak”

Ha próbálkoznának, akkor elkezdték volna már évekkel ezelőtt radikálisan csökkenteni a vállalkozások adó- és adminisztrációs terheit, ahogyan azt ígérték 2010-ben. Ennek ellenére nem csak rekord adóterheket sóztak a nyakukba, de még számtalan adminisztrációs terhet is az egyéb ostoba jogszabályokon kívül. A vállalkozásoknak nem arra van szükségük, hogy közpénzekből finanszírozott hitelekkel vészeljék át az egymást váltó posztkommunista dilettáns kormányokat, hanem az állam végre szálljon ki a zsebeikből, és vegye le a térdét a nyakukról... nagyjából. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.04.20. 22:12:08

blogs.spectator.co.uk/coffeehouse/2015/04/how-nicola-sturgeon-is-blundering-her-way-to-a-majority/
"Bring out the bludgeon: negative campaigning wins elections. She’s talking and behaving like an amateur, trying to capture voters’ imagination with uplifting messages about what Scotland can become. In fact, study after study shows the most effective message is: ‘Vote for me, because the other guy is even worse!’. So you spend the campaign not selling your own message, but attacking your opponents. Negativity wins. Has no one told Sturgeon?

Nicola Sturgeon is fighting this election using tactics that belong in the 1970s, tactics being used by no other party. Not only is this hugely un-modern but it is causing chaos. So she bears a huge personal responsibility for the uncertainty that may follow after the general election."

freehckr 2015.04.20. 22:21:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: „inkább koalícióra lép a Fidesz és a baloldal, csak ne a Jobbik kerüljön kormányra.”

Akkor meg ezután kerülne kormányra a Jobbik, de ezután valószínűleg nyolctizedes többséggel... Ahogy fent ecseteltem, amíg a Fidesz-MSZP a közéletben van, addig fog erősödni a Jobbik, majd egyszer csak fordul a kocka... :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.04.20. 22:35:23

@bbjnick:

"Csak kíváncsiságból rákattintottam néhány jobbikos képviselő életrajzára: jogász, történész, politológus, szociológus, agrármérnök, szociálpedagógus, efféle végzettségeket találtam."

És egyre több ilyen lesz, ahogy a Jobbik egyre inkább valós alternatívaként lép fel.

freehckr 2015.04.20. 22:41:51

@gyalog.galopp: „szerte a világon mért törik magukat az emberek, hogy politikusok legyenek”

Ez a miénknél szerencsésebb történelmű nyugati államban úgy működik, hogy nem a politikában lesznek milliomosok, milliárdosok, hanem már belépve a politikába azok. Persze a politikai kapcsolatok is segítenek vagyongyarapításban, na de hivatalban lévő, esetleg kormányzati politikusok rövid időn belül történő rekord meggazdagodása minden normális nyugati országban egyet jelent a korrupcióval. :) Mert az is, a képviselő és a polgármester pozíciók, de még a minisztereké is nem éppen a legjobban fizetett munkakörök Európában.

„az igazán nagy vállalkozók meg mért törik magukat hogy megvásároljanak politikusokat?”

Na de ha ez kitudódik, lőttek mind a vállalkozónak, de legfőképp a politikusnak is. :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.20. 22:42:54

@aristo: "Valóban nem lenne jó, ha villanyszerelők, beteghordozók és más, regényes foglalkozások űzői - aki jobbik-frakció most éppen csendes részét adják - vennék kezükbe az ország irányítását. "

A kormányban van cukrász államtitkár (30 évesen érettségizett! a maga kedvence!) és van kasszírnő végzettségű nyugdíjpolitikus.

A kérdőjeles érettségivel rendelkező pusztai Raszputyinról, meg a vidéki főiskolai kommunikáció szakos diplomás h. államtitkárok seregletéről nem is beszélve.

Kicsit későn kezd aggódni és azt sem a pregnáns jelenségek miatt.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2015.04.20. 23:53:13

Van a pénz, amiért a fideszkáder behunyja fél szemét. Vagy mindkettőt.

Történelmileg a "szakemberezés" '90 után liberális szokás volt, hogy a szadeszos fiúkat értelmisi tekintélyeknek próbálják eladni. Ettől függetlenül, nézzük meg, hova juttatták a "szakemberek" 25 év alatt az országot.

Persze ez a nyomorult cikk is csak utóvédharc, vagy inkább pótcselekvés. A fidesz visszaszorulóban van, a fiatal nemzedéket a Jobbik birtokolja. Ez a meccs mindörökre elveszett.

orbán viktor a tanulságok levonása helyett focihasonlatokkal meg elmés hasonlatokkal szórakoztatja az ürestekintetű zombikat, akik ugyan egyre többet morognak, de mégiscsak követik a vezényszót.

A Jobbik előtt hatalmas lehetőségek és ugyanakkora kihívások állnak. A kérdés: meg lehet-e oldani a magyar közéletet szennyező óriási problémákat a liberális demokrácia keretein belül? (félreértés elkerülésére: még orbán rendszere is liberális demokrácia, akármit is hazudozik erről)

Pár gondolat e kapcsán:

nemzetstrategia.blog.hu/2015/03/20/a_jobbik_es_problemai

nemzetstrategia.blog.hu/2015/04/06/a_jobbik_es_par_statisztika

A fidesz tovább generálja a problémákat: Budai várba felköltözés, Városliget tönkretétele, minisztériumok szétszórása, mutyi mutyi hátán stb. Ezek még mind előttünk vannak, és szét fogják rombolni támogatottságát, szinte biztosra vehető.

A magyar társadalom folyamatosan tanulja hogyan kell a fidesz ellen védekezni. A nagy áttörés a netadónál volt, az időközik amolyan oldalvágások, a lényeg hogy mindenki a legújabb fidesz-agymenésre vár, amelynek kapcsán megmutathatja, hogy azért a víz az úr.

A jobbiknak nem kell semmit csinálni, a fidesz meg az ifjú titánjai, a lázárjánosok meg rogánantalok megteszik neki a szívességet, hogy kicsinálják a fideszt.
Itt a vége fuss el véle.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.21. 07:11:24

@Nemzetstratégia:

Én óvva intenék mindenkit, hogy azt gondolja, hogy a sikeres kormányzáshoz elég az, hogy a politikai ellenfél rosszul csináljon valamit és mi annak az ellenkezőjét tegyük. Nemhogy ez nem elég, de még az sem elég, hogy valóban jól kormányozzunk. A Fidesz az elmúlt huszonöt év valószínűleg legjobb kormányzását tolja és mégis hol tart!

Igény szerint folytatom:-)

gyalog.galopp 2015.04.21. 08:05:49

@freehckr:

A szegénylegény találkozik a ronda vén boszorkával.
Idefigyelj szegénylegény, ha magadévá teszel én királylánnyá változok és magammal viszlek a palotámba.
Szegénylegény jól teljesít, de mivel az átváltozás elmarad, számon kéri a banyát.
Mond csak édes fiam hány éves vagy te?
Húsz.
Húsz, és még hiszel a mesékben?

Egyébként: Obama, Sarkozy , Lockheed, Gripen .....stb, stb, stb

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2015.04.21. 08:53:42

@bbjnick: Politikailag gondoltam, hogy a Jobbiknak nem kell sárdobálásba belemennie, a fidesz dobálja a sarat eléggé magára. Hogy mi lesz kormányon, engem az érdekel, és ahogy a Jobbik megoldásai alkalmasak-e arra, hogy a "sorsnak ránknézve végzetes irányba lendült kerekét" megfordítsák.

Tágabb keretben: a liberális demokrácia (free trade, szabadrablás, szennymédia stb) keretrendszere alkalmas-e arra, hogy ilyen változások végbemehessenek. Vannak bizonyos kétségek efelől, erről szól a két bejegyzésem.

kardos.g 2015.04.21. 21:00:32

Nem mértem nekik bort és nem felejtettem el, hogy korábban milyennek tűnt vagy milyen lehetett a Jobbik, de aristoval ellentétben érdekelt, mi igaz a hírekből és ebből lett az általa mumusként megidézett tapolcai tényfeltáró riportom. A tényfeltárás és a riport műfaj nyilván bántó azoknak, akik beérik azzal, hogy a vetített véleményvilág alapján játsszanak tutimegmondósdit. Épp csak a lényeg szokta elkerülni becses figyelmüket.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2015.04.22. 15:49:50

@aristo:
Teccettek volna nem Gucci-táskákkal urizálni...

búvár kondér 2015.04.22. 16:41:02

@aristo: Nem a Gucci táska!!!! ....hanem a mindennapi tolvajlás, pofátlan urizálás, eszement kivagyiság és hülyének nézése a "keményen dolgozó kisembernek". Persze lehet tagadni , meg terelni mindenféle böszmeséggel. .....de már olyan súllyal van jelen hogy minden gondolkodó ember UNDORODIK a Fidesztől. No és az állandó/permanens hazudozás! (lásd az M1 .... vagy a RogánToni ....vagy a Balog Zoltán ....vagy a Lázár János .... vagy a (sorolható az egész bagázs!)
....csak egy példa a nemzet hülyének nézésére: amikor a legkisebb falusi bolt be van kötve a NAV-hoz ... a forgalom minimális. Akkor egy sokak által szélhámosnak tartott talán nem is magyar Andy Vajna Cassinóinak forgalmát csak becsülni tudja az állam. Mi ez ha nem korrupt lenyúlás?

SOHA TÖBBÉ FIDESZT! SOHA TÖBBÉ ORBÁN VIKTORT! Ez van .
süti beállítások módosítása