Kik vagytok és mit akartok?
2014. november 21. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Kik vagytok és mit akartok?

marx1.jpg

„Mennyire, mennyire szeretne valahol barikádokon állni! És a legjobban az dühítette, hogy egyetlen értelmes barikádot sem talál, amelyre kiállhatna.”

Ezt a fenti kiváló idézetet találta a svéd Jonas Jonasson Az analfabéta, aki tudott számolni c. könyvében a Monarchista blog, a hét eleji tüntetések kapcsán. Arról fogalmam sincs, Jonasson mennyire monarchista (bár a progresszívek földi mennyországa, Svédország technikailag még mindig egy királyság); de az biztos, hogy a magyar progresszíveknek a köztársaságunk jelenlegi állapota sem kielégítő, így keresgélik a barikádjaikat. Nehéznek ígérkezik ez a keresés.

Kik ők és mit akarnak? − tehetjük fel a kérdést mi, szemlélődők a hétfői tüntetés szónokait és gondolataikat látva, hallva. De ennél is fontosabb lenne, ha önmaguknak tennék fel ezt a kérdést: „kik vagyunk és mit akarunk?”

Szögezzük le: a jogrendszer keretein belüli véleménynyilvánítás, tüntetés, felvonulás alkotmányos alapjog. Kifejezetten üdvözlendő, ha az általában közéleti passzivitást választó magyar állampolgárok élnek a jogaikkal, és artikulálják véleményüket. Tisztul ezzel a kép: mind a kormány, mind a vele elégedetlenek jobban látják, ki kivel áll szembe, mennyire mozdíthatóak az emberek; és ha már itt egy lehetőség, mégis milyen véleményeket tudnak megfogalmazni a lehető legnagyobb nyilvánosság előtt a szónokok.

A múltkori internetadós tüntetések és felvonulások a lehető legklasszikusabb protestálások voltak: egy előkészítetlen, átgondolatlan kormányzati ötlet ellen csak egy apró beindító pöccre volt szükség, s a meghirdetett tüntetésre maguktól mentek az emberek, közülük sok-sok fiatal, akik addig valószínűleg soha nem vettek részt hasonló eseményeken. Sokan voltak és elegen is ahhoz, hogy a netadót a kormány levegye a napirendről. Mindezt különösebb szónoklatok, ideológiai és politikai iránymutatások érte el a tüntető tömeg, amit valószínűleg tényleg csak egy ügy, a netadó elleni fellépés hozott össze.

De hogyan lehet innen továbblépni? Ez minden wannabe és hivatásos civil aktivista / tüntető / forradalmár (kívánt szó aláhúzandó) nagy dilemmája.

A hétfői tüntetés pont egy továbblépésnek, következő fejezetnek indult. Csak hát időközben visszavonták az internetadót. Ilyen esetben mihez kezd az egyszeri tüntetésszervező? Előveszi a korrupció elleni fellépés témáját, ami persze mindig és mindenhol érvényes ügy. De ez egyszerre sok és kevés is: a korrupció, mint jelenség ellen nem fognak tízezrek, százezrek folyamatosan az utcára menni. Ki lehet ezt még egészíteni a komplett politikai elit leváltásának követelésével, ami szintén bárhol, bármikor bevethető ügy az elégedetlenek számára. De ez még rövidebb ideig, szinte csak egy forradalmi pillanatig, egy dramaturgiai fordulópont erejéig tartja össze az ezerfejű Cézárt.

Aztán rögtön jönnek a kérdésfelvetések és további javaslatok, hogy mégis inkább csak az egyik politikai oldalt kellene leváltani, elküldeni; meg egyáltalán, hogyan kéne leváltani egy komplett elitet; és egyébként is, kit állítanánk a helyébe, talán magunkat; de ha mi magunk akarunk az új elit lenni, akkor ott rögtön megindul a helyezkedés, számítás, pozícióharc a kölcsönös sérelmekkel, frakciózásokkal, és így tovább... és úgy omlik szét az egy pillanatig összetartó elégedetlen tábor, mintha sosem létezett volna. A nagyja hazamegy, s ismét magukra maradnak a hivatásos aktivisták, tüntetésszervezők, hogy a kártyákat újrakeverve nemsokára újra nekifogjanak a szervezkedésnek. És újra meg újra. Az establishment meg addig a páholyból nézi az eseményeket.

„Valahogy az az ember érzése, hogy ez így nagyon kevés lesz, ettől több kell”írta a hétfői tüntetés kapcsán G. Fodor Gábor. Hát igen, ennél több kell. Saul Alinsky legjobb magyarországi tanítványainak van még tanulnia a radikális közösségszervezés mesterétől.

A CCCP-pulóverben szónokló, magát kommunistának tartó fiatalember egyrészt egy színes epizód, másrészt viszont tünet is. Egy, a megváltoztatni kívánt társadalom igényeivel, érzéseivel, érzelmeivel, a saját felelőssége súlyával, önnön eszméivel és céljaival tisztában nem lévő nemzedék, mit nemzedék, szűk aktivista kör világának a lenyomata. Gyorsan laposodik el az őszi elégedetlenségi hullám a meglehetősen nagy létszámú tömegtüntetésektől a radikálbalos, radikálliberális (fél)hivatalos aktivista körök belterjes civódásáig. Kommunista vagy újbalos, antiglobalista vagy szabadpiacpárti liberális, populista vagy élcsapat mentalitású elitista − ezek mind nagyon fontos kérdések a társadalomtudományos szemináriumokon, de az ennél jóval húsba vágóbb, mindennapos kihívásokkal küszködő istenadta nép nagyon hamar elfordul a légvárépítő srácoktól.

„Jönnek az új nihilisták, akik nem hisznek semmiben (egyébként még a CCCP-ben sem), egybites érzületi komcsik, akik max. nemet mondanak, az igent nem ismerik, annyit tudnak, hogy dühös embereknek mikrofont adnak, katalizátor jelleggel, amúgy bocs, ők még fiatalok, ne várjunk tőlük semmit (a fiatalságkultuszról mint fasiszta alaptulajdonságról lásd Jonah Goldberg alapművét). Ha legalább tényleg anarchisták volnának, az némi politikai tudatosságot és szervezettséget feltételezne. De nem” − írja Seres László a Kapitalizmus blogon, s ha valaki, ő aztán bejárta az útját a hasonszőrű köröktől addig, hogy most azt javasolja az aktivistáknak: „kevesebb magyar művészfilmet nézni, eldobni a lyukas pólót, felvenni azt az inget és azt a kiskosztümöt, felnőni, dolgozni, elkezdeni racionálisan gondolkodni, felelősséget vállalni”. Valahogy így.

Aki nem hisz semmiben, az annyit is ér − írtam pár hónapja nagyjából ezekről a körökről, utalva arra, hogy ez a nemzedék nem tudja, ki is ő valójában: hol ez, hol az a világképe; aznap ezt, holnap azt képviseli; lassan nem is tudja eldönteni, mikor ironizál és mikor gondol valamit komolyan; és ezt az állandóan fluktuáló életérzést kiválóan erősíti az a fragmentálódott világ, amiben élünk. Hit nélkül nem fog semmi − írtam akkor. Most hozzáteszem: világos önkép és világkép nélkül sem.

Előbb érdemes magunknak feltenni a kérdést: „ki vagyok és mit akarok”? S ha ezt meg tudjuk válaszolni, nekiláthatunk annak, hogy a Földet a sarkaiból kidöntsük. Már persze, csak ha hagyni fogja magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr436920015

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A baloldal Mein Kampf-jából tanulnak a magyar radikális aktivisták? 2014.11.21. 22:01:42

Kötelező olvasmány a baloldalon Saul Alinsky könyve, a "Rules for Radicals". Alinsky forradalmat hirdetett és kommunizmust akart csinálni az USA-ban az 50-es években, miután a marxista eszmék kritikátlan rajongója, a bolsevikok 1917-es hatalomra jutásá...

Trackback: Kik vagytok és mit akartok? 2014.11.21. 15:52:02

Gyorsan laposodik el az őszi elégedetlenségi hullám a meglehetősen nagy létszámú tömegtüntetésektől a radikálbalos, radikálliberális (fél)hivatalos aktivista körök belterjes civódásáig.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galád 2014.11.21. 15:58:05

Ennél már csak azok az emberek rosszabbak, akik tudják kicsodák és mit akarnak, majd elmennek a Fideszre szavazni, hogy szembeköpjék magukat és mindent amit akarnak.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.21. 16:02:27

éjdes gellért, lehet tudni kik ők. senkik. senkik a cia szolgálatában. az usa fél orbántól, és orbán új ejrópájától. és mostan majdankodni próbál. nem fog menni.

Urfang 2014.11.21. 16:28:16

És azok akik védik ezt a megromlott rendszert azok tudják magukról, hogy kicsodák és hogy mit akarnak? Szerintem ők sem tudják. Csak azt tudják, hogy a fidesz utáni világban nekik, a fideszhaveroknak nem jut majd annyi trafik.

Ezért megpróbálnak élcelődni a tüntetéseken. Egyébként jelenleg is épp tüntetnek a Kossuth téren a szakszervezetek. Hamarosan a pedagógusok fognak. Valami alakulóban van, formálódik, de még meg kell találnia magát. Nincs még kész, még bármi lehet, ki kell formálódnia és ehhez az ilyen eseményeken át vezet az út.

Az ancien regime hívei azzal érvelnek, hogy nincs mögöttük egy fidesz2.0 amit ők komolyan tudnának venni. De ha egyvalamit máris tud ez a tömeg az az, hogy nem egy fidesz2.0-át akar. A fidesz azt várja hogy felépüljön a saját hasonmása fővezérrel és mamelukhaddal. Nincs felkészülve arra ami jön.

Ami jön az valami szellősebb, kevésbé centralizált, nem vezérkultuszos valami lesz. Az se baj ha eleinte ez még ilyen zavaros és képlékeny, sőt. Ilyen az új rendszerváltás. Találjuk ki együtt, gyülekezzünk, még sok gyűlésre van szükség amíg kikristályosodik az új rendszer.

A G. Fodrok meg Rajcsányik had huhogjanak. Bajban vannak, ezért félnek. Elvesztették a fonalat. Nem tudják hogy mi történik, csak azt tudják, hogy ez már nem az ő kottájukból játszódik.

Urfang 2014.11.21. 16:40:55

@jose maria padilla:

Valaha ilyen volt a fidesz is. Egy csapat fiatal, akik nem igazán tudták mit akarnak, csak azt, hogy miből van elegük.

A sors iróniája, hogy mára a fideszből vált az a megjegecesedett, kiégett, visszarendeződött öreg rendszer, amiből elege van a fiataloknak.

Igen, nem tudják még mit akarnak. Ezért van szükség még nagyon sok tüntetésre.

De azt már tudjuk, miből van elegünk!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.11.21. 16:43:17

"De hogyan lehet innen továbblépni?" - kérdezi a szerző.

De miért kellene továbblépni?

"A kormány buta vagy gonosz döntést hoz -> tüntetés -> a kormány visszavonja a buta vagy gonosz döntést" - ez a forgatókönyv így nem elég? Ha egyre több gonosz vagy buta kormányoldali döntéssel kapcsolatban valósul meg, az éppen elég (lenne). A nép a végén még rákényszerítené a kormányt, hogy jól és becsületesen dolgozzon. :) Persze nem fogja.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.21. 16:48:10

@Urfang:
dehogy tudják. látták a tévében, hogy jófejség tüntetni. megeszik anyuka uzsonnáját, aztán kimennek az "agyrém-térre tün-tet-ni." /dilis petri/
közben. a fidesz a magmáig beássa magát a hatalomba. pártként, navként, munkaadóként, a szavazók, szavazatok uraként. minden kontroll alatt.
ahogy kell.
persze lehet ábrándozni széplelkű hülyegyerekek forradalmáról.
majd ők lesznek kikötözve a célpontokhoz, ha jönnek az ami vadászbombázók. :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.21. 16:49:19

ha már az oroszpolitikában megfogadta a tanácsomat orbán, itt a következő:

kötelező sorkatonai szolgálat

Urfang 2014.11.21. 16:49:57

A fidesz rendszer kommunista visszarendeződésében komoly szerepe van a konzervativizmusnak is.

Mást jelentett ugyanis a konzervativizmus akkor, amikor a feudális rendszer restaurációjáért küzdött, és mást jelentett posztkommunista korban.

A fideszes konzervativizmus a Kádár-rendszert restaurálta!

Urfang 2014.11.21. 16:51:47

@jose maria padilla:

A kommunista rendszer is abban a hitben ringatta magát, hogy be van ásva a magmáig.

Aztán kitört a magma...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.21. 16:53:39

@Urfang: és maga szerint hasonló a világpolitikai és lokális helyzet? lol na menjen a picsába!

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.21. 17:00:44

Semmi gond, ha bukik a Fidesz. De ha ez jelenleg történik, annak a lehető legnegatívabb következményei lennének. Ha majd lesz egy másik erős párt, mely nem arra alapoz, hogy a nyugat seggének nyalása és az elavult liberális elvek követése a recept, akkor semmi gond, hogy nyerjen ez a másik párt.

Európa ébred. Baloldalon és jobboldalon is. Semmi bajom nem lenne egy olyan antiliberális baloldali ellenzékkel, mely pl. Görögországban és Spanyolországban erősödik. Ott a sttatusquo fő ellenzői balosok, míg Franciaországban és Angliában meg jobbosok, de ezek a különbségek csak a másodlagos kérdésekben jönnek elő.

Itt nem a bal-jobb a kérdés, hanem a rothadó liberális statusquóhoz való viszony. Aki ellenzi, az oké, mindegy milyen oldalon áll. Mo-n e statusquo ellenfelei a Fidesz, a Jobbik és az LMP, támogatói meg az MSZP, a DK, s a most agonizáló Együtt-PM.

A magyar hőzöngők, álcivilek, norvég alkalmazottak és egyéb hülyegyerekek szinte kivétel nélkül a statusquo elkötelezett hívei.

Urfang 2014.11.21. 17:06:38

@jose maria padilla:

Más a helyzet, de vannak hasonlóságok.

Oroszország megpróbálta restaurálni az új Szovjetuniót, de elbukott. Ukrajna huszonöt év alatt túl sokat szívott be a szabadság friss szellőjéből ahhoz, hogy az áporodott szagú jármot újra a nyakába engedje.

A fidesz megpróbálta restaurálni a Kádár-rendszert, de a bukása a szemünk előtt zajlik. A magyar társadalom huszonöt év alatt túl sokat szívott be a szabadság friss szellőjéből ahhoz, hogy az áporodott szagú jármot újra a nyakába engedje.

I_Isti 2014.11.21. 17:07:28

@jose maria padilla: "az usa fél orbántól" -- ó, persze. A gyógyszerei megvannak még? Bé kellett vóna venni?

vizipipa 2014.11.21. 17:12:21

@Urfang: legalább önmagaddal egyezz ki!

...nem tudják még...
...azt már tudjuk...

vizipipa 2014.11.21. 17:16:29

@Urfang: Ukrajna huszonöt év alatt túl sokat szívott be...

Ez így van, csak ők nem arra a 25 évre gondolnak amire te. Inkább a 20-45 közötti periódusra, holodomorra, Sztálinra, Banderára.

kamerasmobil 2014.11.21. 17:56:18

Menetrend szerint itt a kovetkezo hulye otlet a kormanytol. Ott az a maradek 200 milliard magannyugdij vagyon es igencsak kene a penz a mindenfele lyukas koltsegvetesbe.

Orban most azokkal akar megint szorakozni akik mar 4 eve eleg elszantak voltak es elmentek nyilatkozni hogy nem adjak a penzuket.

Nekem is van ilyen megtakaritasom. Lassan mondom hogy miniszterelnok ur is megertse.

Ez. Az. En. Penzem.

Nem. Fogom. Odaadni.

Es azt hiszem vannak meg par szaz ezren akik igy gondoljak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.21. 18:05:46

@kamerasmobil:

Ha már ez így merül fel: az nem a te pénzed:-)

Annak idején azt az összeget, te nem fizetted be a TB-be (míg mások igen), így keletkezett (ha keletkezett) az a megtakarításod.:-)

kamerasmobil 2014.11.21. 18:06:54

@bbjnick: Az en penzem. 4 eve is en rendelkeztem rola es most is. Errol nincs es nem is lesz vita. Pofadat befogod.

Robinzon Kurzor 2014.11.21. 18:07:08

@kamerasmobil: "Es azt hiszem vannak meg par szaz ezren akik igy gondoljak"

Max. néhány tízezren vagyunk, akiktől még nem vették el.

Pelso.. 2014.11.21. 18:07:44

" nekiláthatunk annak, hogy a Földet..."
Nocsak, hova helyezkedsz? - vagy ezt sem kell annyira komolyan venni...

Robinzon Kurzor 2014.11.21. 18:09:06

@bbjnick:

Ezzel már egy párszor leégtél, de úgy látszik, semmit nem tanulsz és minden felejtesz.

A törvényben konkrétan benne van, hogy a számlán lévő pénz a pénztártag tulajdona.

kamerasmobil 2014.11.21. 18:10:02

@Robinzon Kurzor: Megtoltjuk azert a Kossuth teret annyian is. Jossz?

Nemtom mikor lesz tuntetes de en biztosan megyek.

Robinzon Kurzor 2014.11.21. 18:20:51

@kamerasmobil:

Ha nem ez az idióta CCCP-s lesz a szónak, akkor megyek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.21. 18:32:45

@kamerasmobil:

Ha hőbörögsz, proli, még nem lesz igazad:-)

A kötelező magánnyugdíjpénztári befizetéseidet TB-járulékod egy részének "átirányításából" fizetted be. Akinek nem volt magánnyugdíjpénztári számlája, magasabb TB-t fizetett, mint te. A jogtalanságot annak idején követték el, amikor kötelezővé tették a magánnyugdíj-számlákat és nem ma, amikor visszairányítják azokat az összegeket oda , ahol eleve a helyük lett volna:-)

Robinzon Kurzor 2014.11.21. 18:44:16

@bbjnick: "Ha hőbörögsz, proli, még nem lesz igazad:-)"

Neked sem, bolsikám!

Tanulj inkább!
Illetve neked már mindegy, mentálisan alkalmatlan vagy rá szóval: tanulnál volna inkább, amikor még volt remény, hogy esetleg lesz látszatja.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.11.21. 18:47:21

Mit keres a képen az a szakállas bácsi? Ezek a tüntetők ugyanúgy nem értenek egy szót sem Marxból, ahogy a konzervatív makimajmok 99%-a.

Pelso.. 2014.11.21. 18:47:28

@bbjnick: "visszairányítják azokat az összegeket oda"
Hova?? Mutass rá a költségvetésben, hol az a pénz?

Robinzon Kurzor 2014.11.21. 18:57:28

@Pelso..:

Egy vérbeli bolsinak, mint bébéjé, bőven elég, hogy elvegye (elvetesse az állammal) másoktól azt, ami az övék.

Hogy mi lesz vele, kié lesz, az már mindegy.
A lényeg, hogy ha az övé nem lehet, akkor a tiéd se legyen.

kamerasmobil 2014.11.21. 18:57:51

@bbjnick: Nem erdekelnek a hulyesegeid. Szanalmas buta naci vagy csak akarhogy erolkodsz is...

Tündér_Lala 2014.11.21. 18:58:27

A kérdéskör nem új.
Akasszátok fel a királyokat !
Dehát mégiscsak kell valaki aki dönt. Nagyon hamar bebizonyosodott (francia forradalom) hogy bizony ezek rosszabbak lehetnek mint a király.
Azután jött a szabályozott demokrácia, amely valamennyire működőképes volt.
Az idő azonban ezen is túllépett. Ma olyanok uralkodnak, akiket senki nem választott (a politikusok a világ nagyrészén az ő cselédjeik).
Ma kit kellene felakasztani a szent világszabadság érdekében ? Még a nevüket sem tudjuk.

Hogy mit akarnak ? Természetesen nem tudják.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.21. 19:58:32

@Pelso..:

"Hova??" --- kérdezed.

A költségvetés bevételei közé.

Pelso.. 2014.11.21. 20:30:31

@bbjnick: Ja, ott bizony nagy biztonságban van a pénz, az átláthatóság kellő, s csupa hasznos dologba lett fektetve.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.21. 20:48:42

@Pelso..:

Számoljuk fel a TB-t? Az is egy pálya. Akkor mindenki tisztában lehet azzal, hogy mire mennyije van.

Tudományos libsizmus 2014.11.21. 21:37:06

A bolgár, cseh és ukrán kormányt már megbuktatták. Úgy tűnik, most a magyar van soron.

Érdekes kérdéseket vet fel a mostani CIA puccskísérlet. Ha sikerül, kit tesznek Orbán helyére? @Birca barátunk szerint egy másik (nyilván atlantista) fideszest. Gyurcsány, Bajnai & Co. visszatéréséből valószínűleg forradalom lenne, lámpavassal, satöbbi, ha szabad a liberális demokraták gyakran hangoztatott hasonlatával élnem.

Egy atlantista Fidesz-kormány lenullázná a Fideszt, megnyitva ezzel az utat a Jobbik előtt. Az érvényes liberális demokrata alapvetés szerint a Jobbik egy putyinista, Oroszorszégból pénzelt párt. A most folyó CIA puccskísárlet esetleges sikere tehát épp azok malmára hajtaná a vizet, akiket a legkevésbé szeretnének kormányon látni. Persze megszokhattuk már az ilyesmit az USA-tól. Fingjuk nincs soha, mibe nyúlnak bele, aztán ha már totális a káosz, amit összehoztak, kilobbiznak az elnöküknek egy béke Nobel díjat:)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.21. 21:55:26

A posztoló jóhiszemű és optimista. Azt állítja, hogy vannak joggal elégedetlenkedő érdekcsoportok, aki a SAJÁT ügyeik miatt kimennek az utcára, és vannak a tüntetés-szervezők, akik igyekeznek az egymáshoz nem kapcsolódó érdekcsoportok tüntetéseit felfűzni egy összefüggő láncra.

Én fordítva látom a dolgot. Vannak a hivatásos aktivisták, a mögöttük álló/rejtőzködő érdekcsoportokkal, akiknek már ELEVE az a céljuk, hogy a kormányt megbuktassák, és akik - éppen mi adódik - ESZKÖZKÉNT használják, és nagyítják fel a fentebb említett érdekcsoportok sérelmeit, majd próbálnak minél nagyobb füstöt és lángot szítani hozzá.

beszelomajom.blog.hu/2014/11/21/a_baloldal_mein_kampf-jabol_tanulnak_a_magyar_radikalis_aktivistak

Céljuk nyilvánvalóan az, hogy olyan mértékű elégedetlenséget szítsanak az alsó-középosztályhoz és a szegényebb rétegekhez tartozó emberek között, ami általános káoszhoz, folyamatos tüntetésekhez, végül nyílt konfrontációhoz vezet a hatalmi elittel, és puskaporos hordója lehet egy baloldali erőszakos, a többség véleményét figyelmen kívül hagyó kormányváltásnak.

Szindbad 2014.11.21. 21:56:40

@bbjnick: Azt a büdös kommunista agyad, kitől vennéd még el a pénzét?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.21. 22:06:10

@Szindbad:

Aki le tud fényképezni CCCP-feliratú pulóverben, annak meghagynám.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.21. 22:14:29

@Urfang:

"Valaha ilyen volt a fidesz is. Egy csapat fiatal, akik nem igazán tudták mit akarnak, csak azt, hogy miből van elegük."

A Fidesz nem az utcáról került kormányra, és nem lelkes amatőrökből állt össze az első Fidesz-kormány..

Két cikluson, vagyis nyolc éven át tanulták a politikát a parlamentben és az önkormányzatokban, amíg először nyertek parlamenti választást.

Az nagyon fasza, hogy "zavarjuk el orbánt", de ha mondjuk holnap tényleg elzavarnátok, vagy ami még jobb lenne, felállna, és azt mondaná, hogy "szarok bele, csináljátok tovább", és mondjuk január elsejével a helyükre ültetnétek a lelkes amatőr kádereiteket, akkor utána szerinted hány nap alatt fulladna totális káoszba a közigazgatás?

És mit kezdenétek azoknak a tömegeknek az elemi felháborodásával, akik egyáltalán nem értenének egyet a kormányváltással, mert ők nem cirkuszt, nem forradalmat, nem puccsot, nem nagy szavakat, nem zászlólengetést, nem államcsődöt, nem polgárháborút, hanem biztonságot és kiszámítható hétköznapokat akarnak?

pneumónia 2014.11.21. 22:19:49

Én Liga szakszervezeti vezető szeretnék lenni, és menő drága autókat szeretnék tulajdonolni, "Liga szakszervezet" felirattal, és persze a város legdrágább lakóparkjában pár lakást a családtagokra íratva boldogan élni, szarni bele mindenkibe és csak akkor Pampogni ha a félmillás Cafeteriámat meg akarják adóztatni ezek, ja hogy a munkásokat, meg akiket képviselni kéne leszarom, de ha 500 Ftal kevesebb Erzsi csekk jut, azonnal kimegyek az utcára brumbrum...
Undorító ez a "mai világ" lassan a mindennapoktól elmegy az ember kedve...

tisztapista 2014.11.21. 22:22:40

Kik vagytok? Ők az AAA!

Anonim Amplifikátor Aktivisták. Ők azok, akik, azt hiszik, hogy az utcára kivitt egy ember felér 100 vagy ezer szavazattal. Mivel a választásokon nem sikerült a kormányt leváltani, mert

(…) ezzel x darab blog foglalkozott az elmúlt hónapokban, nem írnám le újra

ezért az utcára mennek, hogy nagyobbnak látsszanak. Tán az gondolják, hogy a flaszter FELERŐSÍTI majd a hangjukat. Gondolom Demszky is ezért ment ki, talán az aszfalt, az a jó kátyús aszfalt még nem ábrándult ki belőle teljesen. A választók már igen.

Egyébként nem tudom mit gondolnak. Magyarországon még utcai tüntetés nem csinált kormányváltást. Gyurcsány sem azért ment el 2009-ben, mert 2006-ban az emberek(?) autókat borogattak, meg odaszartak a Kossuth térre.

A nagyhírű taxis blokád sem ért el semmit, azon kívül, hogy a rendszerváltás-kori szabad energiákat egy jól körvonalazható tüntibe irányította. Sok titkosszolgálati ember ült akkor taxiba, és ordítozott egy-két hétig… Azóta pedig a benzin soha nem látott adótartalomban fürdik, tehát hosszútávú eredmény nem volt.

Mit akartok? Forradalmat? Ugyanmár. Bulit? Nihilt? Egy jó programot? Nem hinném. Még annál is kevesebbet - olcsó megabájtokat, és a HD pornó szabadságát.

gizmo266 2014.11.21. 22:32:53

A fő szervezőket, Gyurcsánt meg Demszky-t kellett volna kihívni, hogy legyen pár hiteles arc, akik igaz tömegeket képesek megmozgatni.

kvadrillio 2014.11.21. 22:33:04

penig ez nagyon eccerű: EZEK A TÜNTETŐK AZT NEM AKARJÁK...DE NAGYON !!!...AMI MOST VAN ! :)

ez bion...illen eccerű........

gizmo266 2014.11.21. 22:34:24

Ha a fiatalság lázadni akar, akkor ne értelmetlen tüntetésekre járkáljon, hanem menjen el Londonba mosogatni. Úgyis csak arra alkalmas.

S=klogW 2014.11.22. 00:06:55

@kamerasmobil:

te szerencsétlen, fejreállt értékrendű konzumidióta

Pelso.. 2014.11.22. 06:30:27

@bbjnick: Nem írtam s nem gondoltam, hogy számoljuk fel a TB-t.

2014.11.22. 06:46:21

Hogy kik ezek az emberek ?
Bakker, hát ezek az emberek azok, --és még sokan , nagyon sokan--akik eltartják a szarházi, megélhetési, zsivány politikusokat, seggnyalóikat és a korrupt megélhetési haverjaikat.

Ja és titeket is, csak hogy el ne feledd !!

Nos, hát ŐK ezek az emberek !!

Ez a Nevem 2014.11.22. 09:02:06

@Urfang: Tudod miért nincs igazad, ? Mert a Kádár rendszerben, mindenki viszonylag jól élt,tanulhatott. Most pedig 4 millió ember nyomorog.A pedagógusok már eljutottak odáig, hogy nem magukért, hanem az éhező gyerekekért és a jövőjükért fognak tüntetni.Miközben kedves vezetőnk azt mondja, hogy mindenki szakmunkás legyen érettségi nélkül, közben szétdúlja az iskolákat, addig a saját lányát 15 milláért Svájcban taníttatja.

$pi$ 2014.11.22. 09:14:12

@Ez a Nevem: "Tudod miért nincs igazad, ? Mert a Kádár rendszerben, mindenki viszonylag jól élt,tanulhatott."

Ez marhaság már ne is haragudj. Az, hogy a Kádár rendszerben jólét volt az csak egy legenda, a különféle iskolákat (pl. középiskolát, gimnáziumot, főiskolát, egyetemet) végzettek aránya pedig jóval alacsonyabb volt mint most.

"Most pedig 4 millió ember nyomorog."

Ez is csak legenda. Az eredeti KSH jelentés abszolút kiforgatása, ahol "az átlagkereset x százalékánál kevesebb jövedelemből élők" kifejezést rendre lecserélik a "nyomorog" meg az "éhezik" szavakra, pedig az eredeti szövegben az volt, hogy ezek a háztartások akár még megtakarítást is képesek felhalmozni.

Nem mondom, hogy nálunk valami hű de rózsás lenne a helyzet, de a 4 millió ember nyomorog nyilvánvalóan nem igaz.

2014.11.22. 09:20:11

Persze hogy több kéne, ezt mindenki tudja jól .De ki vállalja a börtönt magára, hogy leirtsa a parazitákat?
Mert uszítani azt könnyű, de ha ki kellene állni majd az illető mögött, akkor mindenki hátat fordít neki, igaz?
Tehát nincs miről pofázni sem ennek ismeretében!
Dettó mint az Apostol.

2014.11.22. 09:22:09

@$pi$: Nem legenda főparaszt!
A szocializmus pont arról szól ( ha olvasott lennél akkor tudnád, de nem vagy az) hogy a tömegeknek legyen jó és ne csak egy tucat faszkalapnak!
A kapitalizmus pedig arról szól, hogy 4 millió éhezik az egy tucat pedig habzsidőzsizik.
Ennyire egyszerű ez.

2014.11.22. 09:23:57

Döntsétek már végre mit akartok?
Ha mindenkinek jó, azt úgy hívják hogy szocializmus, ha 4 milliónak szar, azt pedig úgy hívják hogy kapitalizmus.
Olyan pedig nincs, hogy kommunálkapitalizmus.
De feltalálhatjátok felőlem!

$pi$ 2014.11.22. 09:26:45

@Diorella Queen: "Nem legenda főparaszt!
A szocializmus pont arról szól ( ha olvasott lennél akkor tudnád, de nem vagy az)"

Én éltem a Kádár rendszerben. Te meg legendákat terjesztesz, amiket olvastál valahol.

"A kapitalizmus pedig arról szól, hogy 4 millió éhezik az egy tucat pedig habzsidőzsizik."

Ha tényleg olyan sokra tartod az olvasást, akkor tudhatod, hogy az elmúlt cirka ötven évben mindig a szocializmusban éheztek és a a kapitalizmusban volt jólét.

Így oszd az észt.

$pi$ 2014.11.22. 09:32:20

@Diorella Queen: "Ha mindenkinek jó, azt úgy hívják hogy szocializmus, ha 4 milliónak szar, azt pedig úgy hívják hogy kapitalizmus."

Gyanús, hogy évtizedeken keresztül a "mindenkinek jó" szocializmus épített aknazárakat meg lőtte le a polgárait, ha ki akartak szökni. Viszonylag kevés olyan esetről hallottam, ahol a mocsodék kapitalisták lőtték hátba a határon a szocializmusba átszökdöső nyomorgó és éhező embereket.

Amúgy ha annyira tetszik, akkor miért nem mégy Kubába, Kínába vagy Észak Koreába... hisz ott "mindenkinek jó", nem? :D

2014.11.22. 09:32:29

@$pi$: Anyád picsáját ecsém!
Én is éltem és dolgoztam is a szocializmusban, sosem éhezett senki és ilyentől nem is kellett félnie senkinek.
Ellenben most...
Tehát nem kell a rizsa és hazudozás sem!
De miért is félsz ennyire a szocializmustól?
Tán túl nagy a vagyonod és félsz hogy államosítják?
Mert akkor megértem hogy össze vissza hazudozol marhaságokat!

Szindbad 2014.11.22. 09:34:31

@Diorella Queen: Az egész volt szocialista blokk sokkal szegényebb a kapitalista nyugatnál.

$pi$ 2014.11.22. 09:41:54

@Diorella Queen: "Anyád picsáját ecsém!"

Ezt hívják munkásarisztokráciának? :D

"Én is éltem és dolgoztam is a szocializmusban, sosem éhezett senki és ilyentől nem is kellett félnie senkinek.
Ellenben most..."

Jah, igen. Sokaknak jól ment, tudjuk. Gondolom te is azok közt voltál akikből nyolc általánossal gyárigazgató lett mert hittek a rendszerben és bárkit képesek voltak parancsra tönkretenni.

"Tán túl nagy a vagyonod és félsz hogy államosítják?"

Milyen az a "túl nagy vagyon"?

"De miért is félsz ennyire a szocializmustól?"

Akasztgattatok te tetü!

Szindbad 2014.11.22. 10:10:22

@Diorella Queen: A szocializmus megroppantja egy társadalom gerincét, amiből kurva nehéz visszajönni. A magyaroknak nem is sikerült.

István Tamasi 2014.11.22. 12:41:34

Hogy "kik vagyunk és mit akarunk?"
Azok vagyunk akik nem bírunk és nem akarunk annyit adózni amennyit a fideszmaffia lop.

István Tamasi 2014.11.22. 12:45:30

@bbjnick:
Most a magánnyugdíjról hazudozol. majom, mint a fitymaszos megbízóid.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.11.22. 13:50:28

"kevesebb magyar művészfilmet nézni"(Seres László)

"Simon, a mágus

Mindenekelôtt tisztelet a német kritika elôtt: lényeglátóbb az agyonajnározó vagy öncélúan becsmérlô magyarhoz képest. Az, hogy a Simon mágus üres film, a legpontosabb meglátás az egészben, innentôl már csak cizellálni lehet, például hogy lélektelen is; és pontosan azért kell cizellálni, mert a film nemcsak önmaga akar lenni, hanem többre tör, magasabbra, mélyebbre. A szukebb sznob referenciacsoport számára nyilván jópont, ha valaki fejbôl beidézi a Simon-Péter vetélkedô fôbb állomásait a Bibliából vagy a Filmvilágból, e happeningrôl nekem speciel fogalmam sem volt. És örülnék is, ha nem kéne fogalmam lennie róla, hadd ne egy utalási mélyrétegbôl következtessünk egy alkotás milyenségére. Egy film akkor üt, ha önmagában is megáll, ha nem kell felkutatnom a kulturális forrásait, ha az utalásrendszer csak izgalmas plusz. Márpedig önmagában a történetet és a feldolgozásmódot tekintve a Simon: semmi.
A Nyugat megcsömörlött, a francia kriminalisztika a végét járja, a tiszta, kicsit misztikus Keletrôl kell szakembert hívni egy gyilkossági rejtély megoldására. Jön is Andorai Péter szakember, vonattal, hosszan, Bartók vagy mi szól alatta, a síneket-pályaudvarokat pásztázó nyitójelenet mintha a francia államvasutak hivatalos klipje volna; szép, profi munka. A szerénységével tekintélyelvu, dörmögô apafigura megjön, növényt elemez, jelentôségteljesen néz, jár-kel, homelesst játszik, és egyszerre azt vesszük észre, hogy fô- és mellékszereplôk tucatjai válnak a rabjává, anélkül, hogy ô bármit kisugározna vagy mondana. Súlyosbító körülmény, hogy ezt elmondhatatlan bárgyú arccal teszik: a feka rendôr, a magyar tolmácsnô és a sok satöbbi mind meg van hatva, át van itatva valami homályos ezotéria vagy megváltás iránti vággyal, de Andoraival szemben például Németh Sándornak legalább van karizmája. Simon járása-kelése nem több, mint járás-kelés. Hatását a körülötte lévôknek kellene modellálniuk, ehhez képest stupid révületben várják Andorai messiás-placebót, más nem jön le a vászonról, színészi munka például. Andorai a jó fej, a szerény, zseni típusú járásra-kelésre van kitalálva, de még a párizsi lánnyal (Julie Delarme) való szerelme is csak egy francia gimnazista hobbifilm szintjét, ha megüti. Semminek nincs magyarázata, forgatókönyv és rendezés kollektíve hibádzik. Az operatôri munka: szép, ártalmatlan. Párizs dekoratív város, nehéz elszúrni.
A Péterrel (Halász Péter) való föld alá süllyedés végképp a rejtély maga. Sem az nem derül ki, miért akarja a valamiért ördögire vett Péter a versenyt (tehát három napra leköltözni egy médialátogatta díszhelyre), sem az, hogy Simon miért megy bele. Közben személytelen katalógus-képsorok a városról, kínos mudialógusok, meg az állandó játék valami gyerekes komputer-animációval, amivel virtuális temetést játszanak, vontatottan, értelmetlenül. A film idô- és ritmusérzéke: semmi. A nyomozási szál is végképp elvész, ami még rendben, de csak valami erôs alternatív cselekményfuzéssel vagy értelemmel, lélekkel lenne kompenzálható, errôl azonban szó sincs, a megkezdett valami helyére a semmi jön. A film köré-mögé képzelt misztikus-ezoterikus jelentésmezsgye szétfoszlik, nem látunk mást, mint hogy egy elgondolkodó apafigura jár-kel a városban, sokan beindulnak rá, majd értelmetlen módon beletemetkezik a földbe egy kókler mellé, hogy aztán, a fanclub által rég halottnak gondolva, kikaparja a földet és újra felbukkanjon (erre utal a lány mosolya a végén), mint egy zombi George Romero: Az élôhalottak éjszakája címu klasszikus horrorjában - és akkor a kritikus, német vagy magyar, még csak ingerült se legyen?
A semmibe tunt kilencven perc, és sosem jön vissza többé. Remélem, a produkcióban nem volt közpénz."
www.es.hu/old/9943/kritika.htm

Szúnyog 2014.11.22. 14:15:49

@Diorella Queen: komcsi proli tetszik lenni? Megszökött a varánusz blogról?

Szúnyog 2014.11.22. 14:16:40

@István Tamasi: neked sincs fogalmad a nagyságrendekről, persze ettől még ordítani lehet.

$pi$ 2014.11.22. 14:37:16

"Gyurcsány előrehozott választásokat akar"

"Minden erővel meg kell próbálni kikényszeríteni az előrehozott választásokat, nem szabad engedni, hogy a kormány kitöltse ezt a négyéves ciklust"

Gyurcsány evtárs akkora demokrata, hogy az kilóg a sorból. Nem tudom évente hány választási vereségre lenne szüksége, hogy képes legyen felfogni, hogy az ország nem rájuk szavazott. :(

Gusztustalan.

$pi$ 2014.11.22. 14:51:55

"Gyurcsány, aki létrehozna egy, a kormányzati hatalomtól független antikorrupciós hatóságot. "

Ez a csávó még most is jön a reformokkal és nagy elképzelésekkel és -- láss csodát -- most is pont annyit valósít meg belőlük amennyit miniszterelnökként. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.22. 15:31:36

@István Tamasi:

Melyik elem az állítás nem igaz része a kötelező magánnyugdíjpénztári megtakarításokról?

"Annak idején azt az összeget, te nem fizetted be a TB-be (míg mások igen), így keletkezett (ha keletkezett) az a megtakarításod.:-)"

Kandeláber 2014.11.22. 15:44:21

"Kik ők, és mit akarnak?"
Ex-hahások, Che Guevara zászlót lengető szélsőbalos kis pöcsök Rózsadombról (de azért apuci pénzét elfogadják), dékás nyuggerek, kriptoeszdéeszesek, narkósok.
A legtöbben az égvilágon semmit sem akarnak, csak betépve-benyomva érezni az akolmeleget, artikulátlanul üvöltve éljenezni a falkavezéreket, egy jót hányni a tér sarkán.
Vörös söpredék.

Kandeláber 2014.11.22. 15:50:27

Egy amatőr punkzenész, ex-Munkáspárt aktivista barátom találóan csak ennyit mondott róluk: felszopók...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.11.22. 17:40:42

Mit akarunk? Felszámolni egy több évtizedes múltra visszatekintő káros gyakorlatot, hogy a társadalom újra és újra létrehoz rezsimeket. Nagyobbrészt elvtelen, gyarló, anyagias, önző népség vagyunk. Többségünk az elvtelenség miatt könnyedén talpnyalója lesz az aktuális rezsimnek. Ez egy önsorsrontó taktika, mert lehet, hogy a rezsim tagjai, szolgái jól élnek, szépen gyarapodnak, de emögött nincs valódi teljesítmény, nincs társadalmi tömegbázis és nincs erős ország.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.22. 18:52:57

@Gamma Leonis:

"Mit akarunk? Felszámolni egy több évtizedes múltra visszatekintő káros gyakorlatot, hogy a társadalom újra és újra létrehoz rezsimeket." --- írod.

???

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.22. 18:54:41

@Gamma Leonis:
tömegbázis persze nincs, hülyegyerek. csak sokszori kétharmad, mi?

Robinzon Kurzor 2014.11.22. 19:17:12

@bbjnick:

A kevesebb TB-befizetéshez arányosan kevesebb TB-nyugdíj jogosultság tartozott.

Ennyire hülye vagy, hogy ezt sem tudtad?

A manyupból pedig nem a TB-be ment vissza a kizsarolt vagyon, hanem folyó kiadásokra költötték. A kormány hazudott és elherdálta több millió ember megtakarítását.

Ennél jóval kevesebbért ítéltek már el embereket (hűtlen kezelés), nem véletlen, hogy Orbán véletlenül éppen hiányzott, amikor erről szavaztak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.22. 19:36:11

@Robinzon Kurzor:

A kötelező manyup egy kapitális lenyúlás volt: az mszp-szdsz politika csatornázta vele át az állami bevételek egy részét saját gazdasági hátterének (a baráti bankoknak). Ami pénz odavándorolt, az a költségvetésben hiányként jelent meg.

Az egész koncepció abszurd. Honnét tudod te vagy bárki, hogy húsz-harminc-akárhány év múlva milyen nyugdíjtörvények lesznek érvényben? Hogyan szinkronizálod a kötelező magánnyugdíjszámlákon keletkező megtakarításokat a (jövőbeni) állami nyugdíjkifizetésekkel?

Természetesen, mindenki olyan önkéntes magánnyugdíjszámlát nyit magának, amilyet akar, jövedelme akkora részét helyezi ott el, fekteti ott be, amekkorát akarja. No, de nem a TB-befizetései kontójára!

Robinzon Kurzor 2014.11.22. 19:57:30

@bbjnick:

Ha "lenyúlás" volt, akkor mégis hogyan lehetett 3000 milliárd forint a névre szóló manyup-számlákon?

Ha az "odavándorlás" költségvetési hiányt okozott, akkor a "visszavándorlás" miért nem csökkentette a költségvetési hiányt?

Ha valami "lenyúlás", hát az pont ennek a 3000 milliárdnak a kizsarolása és nyom nélküli eltüntetése. Érdekes módon, amíg ezeknél a csúnya manyupoknál volt a pénz, addig megvolt.
Most meg nincs meg.

Hogy a koncepció a bolsi agyadnak abszurd, az a te problémád: élj majd az állami nyugdíjból idős korodban ...

Pont ez az állami pilótajáték az abszurd, és pont azért, amit írtál (csak hülye vagy hozzá megértsd, mit is írtál): "Honnét tudod te vagy bárki, hogy húsz-harminc-akárhány év múlva milyen nyugdíjtörvények lesznek érvényben?"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.22. 20:30:28

@Robinzon Kurzor:

1) Ismersz arról kimutatást, hogy mennyi befizetés történt a manyupokba fennállásuk tizenegynehány éve alatt, aminek a végelszámolása az a 3000 milliárd forint lett?

2) Ha a közös kockázatvállalásra épülő TB számodra nem elfogadható, akkor mondd azt. Az is egy álláspont. Senki nem gátol abban, hogy önkéntes módon magánegészségbiztosítási vagy nyugdíjszámlát nyiss, ha te azokban jobban bízol, mint a TB-ben. De ha elbukod a pénzed, akkor ne sírj!

Az én tágabb családomban két személy is rácseszett a magánnyugdíjasdira: a TB-nyugdíj és a manyup mellett önkéntes nyugdíjszámlát is nyitottak és fizettek. A bank az önkéntes nyugdíjbefizetéseiket elbukta, előbb szerződésmódosítást íratott velük alá (ami miatt az NAV a rokonaimat bírságolta meg!), majd egyre magasabb összegeket követelt tőlük, hogy befektetéseik értékét megőrizhesse; ha igaz, mostanára már fel tudták számolni magánnyugdíjszámlájukat, komoly ráfizetéssel.

gyalog.galopp 2014.11.22. 21:29:42

@Robinzon Kurzor:

Az alap nyugdíj koncepció az volt, hogy az aktív dolgozók befizetéseiből fizetik, tartják el a nyugdíjasokat.
Ezt a manyup zseniális huszárvágással úgy intézte el, hogy a járulék befizetések nagyobb részét magán számlára irányították, ennek következtében a nyugdíjkassza szépen kiürült, a nyugdíjakat lényegében hitelből fizették ki.
A hülyeséget csak fokozta a katonák, rendészeti, államigazgatási dolgozók esztelen korai nyugdijazása, aztán meg jött a válság, a munkanélküli meg semmilyen járulékot nem fizetett sehova.

Szóval zseniális ötlet volt, olyan igazi foxi-maxi közgazdaságtan, a bevétel a nulla felé konvergál, a kifizetési kötelezettséget pedig a többszörösére szaporítjuk.

Az, hogy a magán számlákon mi lett a pénz sorsa, az már egy másik történet

Robinzon Kurzor 2014.11.22. 22:04:05

@bbjnick: "Az én tágabb családomban két személy is rácseszett a magánnyugdíjasdira"

És ezért szívjon mindenki.
Virtigli bolsi vagy, ebből is látszik.

Robinzon Kurzor 2014.11.22. 22:04:53

@gyalog.galopp: "Az alap nyugdíj koncepció az volt, hogy az aktív dolgozók befizetéseiből fizetik, tartják el a nyugdíjasokat"

Ez a pilótajáték.
Ha nem az állam szervezi, akkor bűncselekmény.

Robinzon Kurzor 2014.11.22. 22:08:01

@bbjnick: "De ha elbukod a pénzed, akkor ne sírj"

LOL, te szerencsétlen ostoba paraszt!
Az bukta el a manyup-pénzét, akiét az állam "megmentette", mert az már nincs meg.
Annak a 60 ezernek, akik még a manyup tagok, még megvan!

Irigyled, mi? Te, házmester lelkű proli ...

Robinzon Kurzor 2014.11.22. 22:22:53

@bbjnick: "mennyi befizetés történt a manyupokba fennállásuk tizenegynehány éve alatt, aminek a végelszámolása az a 3000 milliárd forint lett"

Mivel százmilliárdos nagyságrendben fizettek ki reálhozamot a visszalépőknek, ezért egészen biztos, hogy pluszban voltak.

2014.11.23. 10:45:24

A fidesz = kommunizmus

vizipipa 2014.11.23. 12:20:15

@Robinzon Kurzor:

Ejnye doktor úr! A stílus maga az ember. Ehhez a stílushoz milyen ember tartozik?

- "Ennyire hülye vagy, hogy ezt sem tudtad?"
- "LOL, te szerencsétlen ostoba paraszt!"

Az hogy a mnyp a nyugdíjkasszán üt lyukat, amit az állam garantál, tény. A folyamat értelmezése: vélemény. Amit a körülmények természetesen befolyásolnak.

Robinzon Kurzor 2014.11.23. 12:32:18

@vizipipa:

Van egy mondás, így szól: azért foglalkozom harcművészetekkel, hogy mindenkivel a maga szintjén tudjak kommunikálni.
Bébéjéhez ez a szint tartozik.

Ami az érveidet illeti: a manyup elvét, megvalósítását, előnyeit, hátrányait lehet nyilván vitatni.
Hogy a "megvédés" után mind a 3000 milliárd forint ment a levesbe, azt nemigen.
Tehát innen nézve nem érv, hogy mibe és mekkora lyukat ütött, mert hát akkor a visszacsinálásának be kellett volna ezt tömnie.

Robinzon Kurzor 2014.11.23. 12:36:10

@bbjnick:

Azt irigyled, kis házmester, hogy százmilliárdos reálhozamot fizettek, sok százezer embernek.

Amihez meg hülye vagy, az az, hogy megértsd: a működésük nagy része alatt a manyupok törvényileg voltak arra kötelezve, hogy alacsony hozamú eszközökbe fektessenek.

Robinzon Kurzor 2014.11.23. 12:49:13

@bbjnick:

LOL, ez micsoda kamu táblázat!
Ellenőrizhetetlen adatokból és algoritmussal készült, a végén pedig elmagyarázzák, hogy ami alapján a törvény szerinti reálhozamot a tagnak vissza kell fizetni, ott ennél sokkal magasabb reálhozamok jöttek ki.

Ez a kozmetikázott adatsor politikai megrendelésre készült, olyan is.
Mondjuk a magadfajta pénzügyi analfabéták etetésre pont megteszi.

István Tamasi 2014.11.23. 13:01:48

@bbjnick:
Te majom, de eszed annyi mint a gilisztának!
Akár az állami akjára magánnyugdíjpénztárba az átutalás a dolgozó saját pénzéből történik amiért megdolgozott!!

István Tamasi 2014.11.23. 13:04:33

@Szúnyog:
Milyen nagyságrendekről böfögsz?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.23. 17:40:15

@István Tamasi:

A mondatra, amit írtál, egyetlen értelmes válasz létezik: a mondatnak, amit írtál, nincs értelme.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.23. 17:54:43

@Robinzon Kurzor:

Ha te ennyire rá vagy fixálódva a magánnyugdíjpénztárasdira, akkor senki nem akadályoz meg abban, hogy saját kontódra nyiss egy megtakarítási és/vagy befektetési számlát valamelyik önkéntes nyugdíjpénztárban. Ott saját felelősségedre járhatsz jól vagy rosszul. Az önbecsülésednek is jót fog tenni, hogy nem állami diktátumra cselekszel, hanem, szabad emberként, meggyőződésből:-)

Pelso.. 2014.11.23. 19:23:14

@vizipipa: garantál?:)
Az állami garancia = ma az állam képviselője garanciát ad, sokszor és szépen megígér, mindezt le is írja, - ennek alapja az állam racionális s korrekt elemzései, megerősítve gazdasági és demográfiai vonatkozásban az állam látnoki képességeivel...

Pelso.. 2014.11.23. 19:41:21

@bbjnick: Az önkéntes lehetőségével sokan tisztában vannak, a kérdés most konkrétan: mi lesz az eddig befizetett manyup pénzzel?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.23. 20:02:21

@Pelso..:

Mi lenne? Megy a levesbe. Veszünk belőle lélegeztetőgépet.

Pelso.. 2014.11.23. 20:13:48

@bbjnick: Dehogy, stadiont, +eltartjuk a közigazgatásba emelt mihaszna haverokat.

Szindbad 2014.11.23. 20:38:47

@bbjnick: Meg fizetjük vissza belőle az orosz kölcsönt :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.23. 21:40:05

@Pelso..: @Szindbad:

. . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _\. . . . . ._,-%. . . ..`\.

Pelso.. 2014.11.24. 10:22:06

@bbjnick: Aha, ezek a költségvetés azon sorai, ahova elszállt a manyup vagyon, kódolva persze.

gyalog.galopp 2014.11.24. 11:09:58

@Robinzon Kurzor:

Az USA bankok befuccsolásával tudod hány százezer embernek úszott el a nyugdíja? Több millió ember nyugdíj megtakarítását fektették a GMO -s növénytermesztésbe, ami egyre szarabbul áll, mert a világ kezd rájönni, hogy nem nagy üzlet, fölösleges, ráadásul veszélyes is lehet.

Azt pedig, hogy a manyupba befizetett pénz kinek a pénze kérdezd meg azoktól a nyugdíjasoktól, akik 40 -50 évig fizették a járulékot , de a manyuppal kiürült a kasszájuk.
Akármit gondolsz ép ésszel felfoghatatlan blődség, hogy az állam az általa beszedett pénzt magánkasszába rakja, a hiányt pedig hitelből fedezi.
Egyszer minden hitelt vissza kell fizetni, ez ugye még megvan , az állam pedig csak adókból tud fizetni, ugye ez is megvan?

Csak még egyértelműen, az állam a manyup létrehozásával ellopta a már meglévő és a manyupból kimaradó nyugdíjasok pénzét. A hiányt hitelből fedezte, amit adók formájában szétterített az összes adózó között.
Szerinted akkor hová lehetett tenni azt a 3000 milliárdot, milyen adókat kellene még kivetni, mennyi hitelt kellene még felvenni az állami nyugdíjasok kifizetéseire?

István Tamasi 2014.11.24. 11:52:49

@bbjnick:
Majom!
Viszek neked banánt!

Robinzon Kurzor 2014.11.24. 16:47:54

@bbjnick:

Ha ennyire rá vagy fixálódva az állami pilótajátékra, akkor a saját vagyonoddal szállj be, ne a máséval.

Robinzon Kurzor 2014.11.24. 16:56:20

@gyalog.galopp: "a manyupba befizetett pénz kinek a pénze"

Az benne van a törvényben.
Amit én fizettem be, az az enyém.

El kellene dönteni, hogy akkor el lett-e lopva a nyugdíjasoktól -- de akkor hogy lehet, hogy a nyugdíjak minden évben emelkedtek.

Nőtt emiatt az államadósság? De akkor hogy lehet, hogy a visszacsinálástól mégsem csökkent?

Ez az egész fideszes érvrendszer, ami most varázsütésre minden rezsimszolga médiumból jön, pont olyan, mint 1947-48-ban az államosítások érvrendszere.

Robinzon Kurzor 2014.11.24. 16:59:06

@vizipipa: "amit az állam garantál"

Hogy a magyar állam garanciája mit ér, az pont most látszik.

Hiába van benne a törvényben, hogy amit a manyup-számlára befizettem, az az én tulajdonom, a magyar állam most éppen arról készül dönteni, hogy mégsem.

Hát baszod, kérlek alássan, pontosan ennyit ér a magyar állam bármilyen garanciája.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.24. 17:54:31

@Robinzon Kurzor:

Rövid az emlékezeted! A kötelező manyup egy állami kreatúra, amelybe törvénnyel hajtotta be a munkavállalókat állambácsi. Ekként pedig az "állami pilótajáték" szerves része. Ha következetes volnál, örülnöd kellene, hogy megszabadulsz ettől a kényszertől.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.24. 22:14:03

Az USA is, Oroszország is imperialista logikára jár. Most, hogy Oroszo. kezd egy kicsit föltápászkodni negyedszázados magábazuhanásából és elkezdi nyújtogatni gazdasági csápjait erre-arra, főként Európa felé, az USA ingerülten, az erősebb kutya baszik-elve szerint, reagál. Fordított helyzetben Oroszo. tenne ugyanígy. A hidegháborúnak, anno, az vetett véget, hogy a SZU gazdaságilag összeomlott; most, hogy Oroszo. valamelyest megerősödött, folytatják ott, ahol abbahagyták.

Az USÁ-nak velünk az égvilágon semmi gondja, azt kivéve, hogy túlontúl önállóskodunk. Ezért ránkszállt, mert sérti a nagyhatalmi gőgjét, mert idegesíti, mert veszélyesnek találja és mert rajtunk példát statuálhat többi szövetségese felé is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.24. 22:16:12

@bbjnick:

No, ez a komment jól félrement, nem ide szántam:-D

Robinzon Kurzor 2014.11.25. 13:53:12

@bbjnick:

A manyup eleve nem lehet az állami pilótajáték része: pont annak a kiváltására jött létre.
Azért volt benne elvehető 3000 milliárd és azért van benne még most is 200 milliárd, mert NEM az állami pilótajáték része. Pont nem azon az elven működik, ezért maradt benne pénz.
(De ennyire te sem vagy hülye, hogy ezt ne tudnád, csak próbálkozol a hazugságaiddal, hátha bejönnek.)

A népszerű hazugságokkal szemben (amiket te is szajkózni) nem volt általánosan kötelező: felmenő rendszerben, a belépő pályakezdőknek volt kötelező és többször is visszaléphetett az, aki akart.
(Ezt is pontosan tudod, csak inkább hazudsz, mert arra lették szocializálva, hogy ha lelepleződsz, akkor is gátlástalanul hazudj.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.25. 18:44:14

@Robinzon Kurzor:

A magánnyugdíjpénztár nem az állami pilótajáték része, ha nem az állam írja elő törvényben, hogy a társadalombiztosítási díjad egy bizonyos részét fizesd oda.

De fordítsuk meg a kérdést: ha a kötelező manyupok egyike vagy másika beadná a kulcsot és az állam feltenné a kezét, azzal a hivatkozással, hogy a manyup nem az állami pilótajáték része, akkor mit mondanál, trollocska?

Robinzon Kurzor 2014.11.25. 20:54:05

@bbjnick:

Ostoba paraszt vagy, elszámítottad magad: elég régóta várok arra, hogy az állam kivegye a zsebemből a kezét, és feltegye.
Jó magasra, hogy lássam, biztos nem lop.
(Te meg valamiért élvezed, ha a zsebedben kotorászik.)

Egyre abszurdabb gondolatkísérletekkel kell előhozakodnod, hogy látszólag védeni tudd a védhetetlent, a magántulajdon állami ellopását.

Az állam ugyanis épp ellopja a manyupban lévő és hozamot termelő vagyont, hogy aztán pillanatok alatt elégesse, és akkor tényleg komolyan azt hiszed, hogy ezzel szemben releváns ellenérv, hogy de mi lenne, ha a manyup beadná a kulcsot.
Nos, a mostanihoz képest nyilván csak jobban járhatok, hiszen a dolog úgy áll, hogy az állam elveszi tőlem a manyupban lévő vagyonomat.

A manyup egy befektetési alapkezelő és én ezzel kapcsolatban az államtól csak azt várom el, hogy tartassa be vele a rá vonatkozó szabályokat.
Azt kifejezetten nem várom az államtól, hogy helyt álljon az általa kezelt vagyonért.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.11.25. 21:31:07

@Robinzon Kurzor: "A manyup egy befektetési alapkezelő és én ezzel kapcsolatban az államtól csak azt várom el, hogy tartassa be vele a rá vonatkozó szabályokat."
Igen, éppen most hoztak még egy szabályt, biztosan betartják.

"Azt kifejezetten nem várom az államtól, hogy helyt álljon az általa kezelt vagyonért."
Mármint a manyup által kezelt vagyonokért? Én sem várom. Sőt, én az új szabály helyett bőven elegendőnek tartanám a manyupok mögül az összes állami garancia kivonását. Deal?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.25. 21:38:41

@Robinzon Kurzor:

A kötelező manyupokban maradt "magánvagyon" elprivatizált TB(nyugdíjjárulék)-befizetésekből született. Őrülnöd kellene, hogy ez a fattyúmegoldás megszűnik és tisztázódnak a tulajdonviszonyok. A TB-pénz megy a levesbe, ha volt reálhozam, azt megkapja a számlatulajdonos. Az általad óhajtott állapot: az állam kiszáll a manyup-buliból.:-)

Robinzon Kurzor 2014.11.25. 22:11:10

@Mihint:

Normális országban az állam nem hozhat olyan szabályt, hogy az alapkezelőben lévő magánvagyon tulajdonjoga az államra száll.

"Sőt, én az új szabály helyett bőven elegendőnek tartanám a manyupok mögül az összes állami garancia kivonását. Deal?"

Deal hát! Részemről megegyeztünk.
Csak hát mindketten tudjuk, hogy mivel kell a pénz az Orbán-rezsimnek, ezért egy ilyen alkuba nem (sem) fognak belemenni.

Robinzon Kurzor 2014.11.25. 22:19:47

@bbjnick:

Csak nem tudsz elszakadni a butácska kényszerképzeteidtől.

A manyupban lévő (maradt) vagyon nem "magánvagyon", hanem magánvagyon.
Mindig is az volt: a munkáltató által a dolgozónak adott fizetés egy részéből keletkezett, az államé (TB-é) soha nem volt.

És azt is értem, hogy túl hülye vagy annak megértéséhez, hogy az állami pilótajátékból soha nem lesz nyugdíjad.
Továbbá mivel ordas nagy bolsevik vagy, ezért a magad részéről szívesen veszed a manyup-rendszer megszűnését és a pénz elherdálását.

Ezzel szemben én nem óhajtanám törvényileg rád kényszeríteni semmit. Ha te a pilótajátékban hiszel, ám legyen. Szállj be, de a saját pénzeddel, ne az enyémmel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.25. 22:34:11

@Robinzon Kurzor:

Fentebb te magad is írod, hogy a kötelező manyup csak bizonyos korosztályok számára volt kötelező. Ebből az (is) következik, hogy azok, akik nem manyupoztak, azok többet toltak be a közösbe, mint azok, akik manyupoztak. Ha most az állam visszaemeli a közösbe a manyupokban fölgyűlt "magánvagyont", nem tesz mást, mint helyreállítja az egyensúlyt. Senkitől nem vesz el semmit, hiszen az az összeg, ami ma a manyupokban található, soha nem volt a munkavállalóé, ha nem a manyupban, akkor az állami nyugdíjkasszában landolt volna. Fogd fel úgy, hogy te most, utólag, adod hozzá Kovács néni nyugdíjához azt a részt, amit mások már évtizede hozzáadtak.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.11.25. 22:36:28

@Robinzon Kurzor: "Normális országban az állam nem hozhat olyan szabályt, hogy az alapkezelőben lévő magánvagyon tulajdonjoga az államra száll."
Teljesen jogos észrevétel - volna, ha az ezzel kapcsolatos kényszeresen létrehozott magánvagyon nem volna kivételes eset. Ne érts félre kérlek, nem értek egyet ezzel a húzással, azonban még nem szavazták meg, remélem észnél van még valaki odafent.
"Csak hát mindketten tudjuk, hogy mivel kell a pénz az Orbán-rezsimnek, ezért egy ilyen alkuba nem (sem) fognak belemenni."
Igen, mindketten tudjuk, hogy szörnyen lyukacsos az államháztartás, és minden pénz kell, azonban remélem, hogy erre mégsem kerül sor. Bele fognak menni, vagy... naszóval bele fognak menni.

Világért se szólnék bele a bbj-vel folytatott épületes polémiába, de azért szögezzük le azt, hogy kötelezővé tenni államilag egy magánszektorba való befizetést - teljes körű állami garanciákkal, és ugyanakkor állami mérleghiánnyal - no az nem egy úri dolog, ugyebár. Állítólag ilyesmiknek szoktak következményei lenni.
(nemazelmúltnyóccév)

Pelso.. 2014.11.26. 06:58:26

@Mihint: lyukacsos az államháztartás,
Na és, mindjárt sírok. Akkor sem aggasztana, ha látnék valamiféle racionális büdzsére szándékot, mert nem az én feladatom ennek megoldása, s nem is fogok egy fillérrel sem hozzájárulni.

Robinzon Kurzor 2014.11.26. 17:29:36

@Mihint:

A manyup mint magánvagyon pont annyira "kényszeresen létrehozott", mint bármilyen más magánvagyon.
A manyupban lévő magánvagyon úgy jött létre, hogy a munkáltató fizetést adott a munkavállalónak.

Továbbá a "kötelezővé tenni államilag egy magánszektorba való befizetést" megfogalmazás is értelmetlen.
Nem valaki más "magánszektorába" fizettem be, hanem a saját, névre szóló számlámra.

Akinek pedig az "állami garancia" a gondja, az kapjon már a fejéhez, hogy mennyire értelmetlen ez a kifejezés!
Pont a most tervezett intézkedés bizonyítja, hogy lószart sem ér.
Tehát én nagyon szívesen lemondok arról, hogy az állam nekem ezt "garantálja".

Robinzon Kurzor 2014.11.26. 17:35:42

@bbjnick:

Semmiféle egyensúly nem áll helyre azzal, hogy a kormány eltapsolja ezt a 200 milliárdot is.

Nincs olyan "közös", amiből Kovács néni azért kapott kevesebbet, mert nekem közben manyupban gyűlt a saját nyugdíjamra való.

Fogd fel úgy, hogy a manyupban lévő magánvagyonommal a te gyerekeidről vennék le olyan terheket, amelyek viselésére nem lennéknek képesek 20-30 év múlva.

Szerintem állj eléjük és mondd a szemükbe, hogy azért fogja őket az állam kizsigerelni 50 éves korukban, mert neked most nagyon bejön a bolsi mentalitás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.26. 19:54:16

@Robinzon Kurzor:

Te tudod, hogy mi lesz 20-30 év múlva? Jó neked!

Én, sajnos, nem tudom. Így csak abban tudok bízni, hogy az akkori aktív korosztályokban lesz legalább annyi tisztesség, mint a jelenlegiekben van és nem hagyják az "út szélén" az öregjeiket. Minket is, ha még élünk. Akár eltősdéztük a manyupokba átcsatornázott TB-befizetéseinket, akár nem.

Robinzon Kurzor 2014.11.26. 21:00:51

@bbjnick:

Hogy mi lesz 20-30 év múlva, az nem tudom.
Hogy mi NEM lesz, az elég jól tudható: megélhetést legalább az éhenhalás szintje körül fedező állami nyugdíj.

Ez nem "tisztesség" kérdése, hanem matek.
Első körben keress egy korfát, amin a magyar társadalom életkor szerinti összetétele látszik.

Szóval, aki nem hal meg aktív évei végén (lehetőleg hirtelen, hogy ne kerüljön sokba a TB-nek), az hiába vár bármiféle államilag finanszírozott megélhetésre. Nem lesz miből,

Erre találták ki a manyupot, ami nyilván nem volt tökéletes.
Láttál Windows 1.0-ét, iPhone1-et? Szerinted hogy néztek ki?
De legalább nem volt eleve bukásra ítélve, mint a szolidaritásinak hazudott, pilótajáték alapú nyugdíjrendszer.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.27. 00:00:31

@Robinzon Kurzor:

1) Írjam le sokadszor, hogy senki nem gátol abban, hogy bármiféle előtakarékossági vagy befektetési számlákba pakolt a pénzedet?

2) Különbözőek vagyunk. Van, akit az nyugtat meg, hogy időnként küld neki egy pénzintézet egy számsort, ami az ő állítólagos vagyongyarapodását hivatott demonstrálni és van, akit az, hogy látja, hogy a gyerekei élete nagyjából-egészében rendben zajlik. Ha te amiatt szorongsz, hogy az állam nem fog számodra megélhetést biztosító nyugdíjat folyósítani, akkor hogyan bízhatsz meg egy pénzintézetben (fentebb írtam, láttam én már egyik napról a másikra többmilliós megtakarításokat eltűnni...)? Én ha (reménybeli) öregségemre gondolok, soha nem az állami gondoskodás vagy egy befektetés hozadékai jutnak eszembe, hanem személyek, a gyerekeim, hálája és jóindulat. Én bennük bízom.

Robinzon Kurzor 2014.11.27. 12:03:28

@bbjnick:

1. Értem én, hogy ezt sokszor le szeretnéd írni terelés céljából. Ugyanis nem erről van szó.

2. Szorongani meg te szorongsz attól, hogy a manyup vagyongyarapodása "állítólagos", és ezért jobb helyen látod a pénzt az államnál, ahol nem kell emiatt aggódni, hiszen egyből elkölti.
Az az érv, hogy te már láttál "egyik napról a másikra többmilliós megtakarításokat eltűnni", szerinted mit jelent abban a kontextusban, ahol az állam 3000 milliárd forintnyi megtakarítást tüntetett el egyik napról a másikra.

Ha pedig úgy gondolod, hogy öreg korodban gyermekeid jósága, hálája, jóindulata fizetőeszköz lesz a boltban, akkor én még erről sem akarlak téged lebeszélni.
Pusztán annyit várok el tőled (és államtól), hogy nekem ne legyen kötelező ezt a maszlagot elhinnem és amit pont ezért eddig megtakarítottam reménybeli öregségem idejére, az ne legyen elherdálva itt és most azért, mert te mást hiszel és az államnak meg éppen a világ pénze nem elég arra, hogy az oligarcháinak a fékezhetetlen pénzéhséget csillapítsa.

Mert azt nyilván te is tudod, hogy ez a kis maradék 200 milliárd is pont arra kell, hogy a Simicska ellensúlyaként feltörekvő új nemzedék elég jól ki legyen tömve.

gyalog.galopp 2014.11.27. 15:51:37

@Robinzon Kurzor:

szokták mondani, pénz beszél, kutya ugat.
Na most , ha nincs pénzed akkor ...?
Én szóltam.:)

Bogs (a skot zsido) 2014.11.27. 15:54:47

@bbjnick: Osszehasonlitasa csak addig a pomtig ervenyes, mig mindenki szamara kotelezo nem lett a tagsag, mert utanna mar mindenki oda fizette. Szoval hogy is van ez?
Na mindegy, tekintse retorikai kerdesnek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.27. 17:27:30

@Bogs (a skot zsido):

"Osszehasonlitasa csak addig a pomtig ervenyes, mig mindenki szamara kotelezo nem lett a tagsag, mert utanna mar mindenki oda fizette. Szoval hogy is van ez?" --- kérdezed.

Úgy van ez, hogy ilyen nem volt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.27. 17:44:58

@Robinzon Kurzor:

Az államban épp úgy nem bízok, mint a magánpénzintézetekben. Csak van annyi eszem, hogy tudom, hogy az állam működtetésének költségei vannak és azt is, hogy az államot van jogalapom számonkérni, ha eltapsolja a befizetéseimet, egy magánpénzintézetet pedig nem. (Megjegyz.: Milyen érdekes, hogy a manyupok is igen gyakran államkötvényekbe fektetik a "vagyont"!:-)) Ha nyuggerként szembesülsz azzal, hogy oda a menázsi, mert a manyupod elkártyázta, te kit fogsz hibáztatni? Magadat? Simán kinézem belőled, hogy állambácsi ajtaján fogsz dübörögni, hogy "ti hoztatok ilyen helyzetbe, oldjátok meg":-] Most kivonnád magad a közös teherviselésből, ha bajban lennél, persze, nyomban jogaid tudatára ébrednél...

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.11.27. 18:30:06

@Robinzon Kurzor:
"A manyupban lévő magánvagyon úgy jött létre, hogy a munkáltató fizetést adott a munkavállalónak."
Plusz az, hogy ez egy adott korosztálynak nem szabad választása, hanem törvényi kötelezettsége volt ( net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700081.TV , net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700081.TV ) magánnyugdíjpénztárba fizetni egy adott részt.
>>Továbbá a "kötelezővé tenni államilag egy magánszektorba való befizetést" megfogalmazás is értelmetlen.
Nem valaki más "magánszektorába" fizettem be, hanem a saját, névre szóló számlámra.<<
Azt gondolom, olvasd el fentieket. Az ajánlat áll :-)

@Pelso..: Nem is értem a maliciozitásodat. Ha lyukacsos az államháztartás, az elvileg senkinek nem jó itthon, beleértve a kormányzó formációkat is.

Robinzon Kurzor 2014.11.27. 22:50:03

@bbjnick:

Látszik, hogy mennyire fogalmad sincs arról, amibe beleokoskodsz.
A manyupok pl. azért fektették a vagyonuk tetemes részét államkötvénybe, mert törvény írta elő nekik. Erre jössz és rácsodálkozol, hogy "milyen érdekes".

De legárulkodóbb az a bolsi érvelésed, hogy azért kell tőlem elvenni a manyupban lévő pénzem és odaadni az államnak, hogy azonnal herdálja el, mert a manyup esetleg, talán elherdálná és akkor szerinted, mert "kinézed belőlem" és biztos az államnak rinyálnék.

Tehát szerinted azért kell azonnal elvenni és felélni a még megmaradt, az állam által még el nem kártyázott manyup-vagyont, mert a manyup esetleg (!!!) "elkártyázná".

Ha valaki a kommentedet, és ezen keresztül a személyedet hozná érvként az általános választójog ellen, nehéz lenne vitatni az igazát.

Robinzon Kurzor 2014.11.27. 22:51:21

@Mihint: " ez egy adott korosztálynak nem szabad választása, hanem törvényi kötelezettsége volt"

Amely később megszűnt.
Ez tehát nem érv: aki ki akart szállni, több körben is kiszállhatott.
Aki maradt, az szabad akaratából maradt.
Próbálkozz mással ...

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.11.28. 00:03:12

@Robinzon Kurzor: Szerintem mindent leírtam, amit szerettem volna. Mivel kellene nekem még "próbálkozni"? Vagy kimaradtam valamiből?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.28. 00:07:06

@Robinzon Kurzor:

Az államban nem bízol, de a manyupban bízol, amit az állam arra kötelez, hogy állampapírokba fektesse be a befizetéseidet? Simlis vagy te, @Kurzorka! Nem kicsit, nagyon. A közteherviselés büdös, de a polgárok terhére nyerészkedni jó volna?:-)

Szindbad 2014.11.28. 00:49:20

@bbjnick: A manyupban van számlám, tudom, hogy mennyi van rajta, mire számíthatok, saját magamnak gyűjtöm. Az államiban ezek hiányoznak.

Robinzon Kurzor 2014.11.28. 16:03:45

@Mihint:

A manyuppal szembeni érved az volt, hogy kötelező.
Erre írtam, hogy már rég nem volt az, amikor nekimentek.
A "próbálkozz mással" arra vonatkozott, hogy -- ha vitatkozni akarsz -- próbálj valós érvet találni.

Robinzon Kurzor 2014.11.28. 16:15:06

@bbjnick:

Túl hülye vagy te ehhez, bébéjé.

A manyupok már egy jó ideje nem csak állampapírba fektethetnek. Nagyjából azóta van érdemi hozam bennük.

Az állmi vs. manyup bizalom kérdése meg értelmezhetetlen: az államról biztosan tudható, hogy elherdálja pénzt.

Ez egy befejezett tény. Amiért reményeim szerint ülni fognak, akik ezt megszavazták, nem véletlen, hogy Orbán pont nem volt jelen a szavazáson.

Korábban volt egy olyan ígéret, hogy lesznek majd "egyéni számlák" az állami rendszerben. Ezzel hülyítették az erre fogékony néprétegeket.
És erről is kiderült már azóta, hogy persze ab ovo hazugság volt.

Ezzel szemben a manyupban a pénz még mindig megvan.
Sőt, gyarapszik.

A magadfajta ostoba bolsi pedig inkább úgy csinál, mintha minderről nem is tudna...

Robinzon Kurzor 2014.11.28. 16:16:18

@bbjnick:

Ja, és természetesen nem közteherviselés büdös -- sokkal többet vállalok a közösből, mint te --, hanem a pilótajáték az, ami büdös.

gizmo266 2014.11.28. 19:34:05

@Bogs (a skot zsido): Helyes. Majd visszajönnek, ha rájöttek, a kormány munkájának gyümölcse beérik. Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.

Pelso.. 2014.11.28. 20:55:58

@Mihint: Mindjárt lelkiismeret furdalásom lesz, hogy nem fizetünk elég adót, hogy szegény kormányzatok önfeláldozó erőfeszítései ellenére lyukacsos a büdzsé. Mit szólsz, pl téglajegy, békekölcsön segítene?

Szóval, amennyiben előírásoknak megfelelően adózva (nem keveset), hozzájárulok az államháztartáshoz, amellyel az arra hivatottak jó esetben mérhetően rosszul gazdálkodnak, egyébként meg pofátlanul lopnak és pazarolnak, nem fogok további anyagi és egyéb áldozatokat hozni a képmutató status quo további fenntartásához.

picur3ka 2014.11.28. 21:30:47

@Pelso..:

"Mindjárt lelkiismeret furdalásom lesz, hogy nem fizetünk elég adót, hogy szegény kormányzatok önfeláldozó erőfeszítései ellenére lyukacsos a büdzsé. Mit szólsz, pl téglajegy, békekölcsön segítene? "

Nem hinném. Kb. 60%-os inaktív rétegről beszélünk, össznépességileg. A kormány elbassza az adót, de nem úgy, ahogy maga gondolja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.29. 07:55:15

@Robinzon Kurzor:

Kezdesz @wantaan-i magaslatokat ostromolni:-)

Pelso.. 2014.11.29. 09:09:38

@picur3ka: Az adózás bevételi oldalán, a struktúrára gondol?

Robinzon Kurzor 2014.11.29. 23:37:35

@bbjnick:

Vagyis minden érved megcáfolva, így marad a terelgetés.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.30. 05:06:17

@Robinzon Kurzor:

Neked így sikerült értelmezni hozzászólásomat?:-D

Szindbad 2014.11.30. 21:28:29

@bbjnick: Nem csak neki. Tolj valami értelmes választ, ha van olyanod.

Robinzon Kurzor 2014.12.01. 00:02:27

@bbjnick:

Mindketten tudjuk, hogy hülyeségeket beszélsz.

Az állam az utolsó fillérig elbaszta, amit a manyupból átvett.
Te meg itt azon lamentálsz, hogy a manyupnál azért van rossz helyen, mert akár el is kártyázhatja. És akkor majd mi lesz?!?!

Komplett idióta vagy, aki boldogan csinál hülyét magából a legváltozatosabb témákban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.01. 02:06:44

Khmmm, minek vitáztok ezen?
Az államnak köll a megmaradt pénz is és kész.
Mindenki joggal bízhat benne, hogy magasságos OV a magyar nép érdekében, a lehető legjobb tudása szerint, a tőle telhető legjobb szándékkal fog gondoskodni róla.
Akarhat még valaki valamit?
[BBJ még nyilván szeretné, hogy ha netán el is lopják, legalább ne buzik legyenek az új tulajdonosok...]

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.01. 06:49:58

@Hepci: A vita arról szól, hogy melyik a jobb gazda, az állam, vagy egy biztosító? Szerintem még ez a maffiaállam is megbízhatóbb, mint a biztosítók és a bankok.
"Mit számít egy bankrablás egy bankalapítással szemben?"

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.01. 17:52:21

@Szindbad: Miért nem?
A magyar állam pl. több, mint 1000 éve létezik. Valamivel stabilabb dolognak tűnik, mint egy gazdasági társaság.

Szindbad 2014.12.01. 21:30:32

@Disznóvári: Ígéret volt, hogy lesz számla. Lett? Nem lett, ebben bízzak? A legtöbb biztosító fizetett reálkamatot, talán csak egy nem. A magyar állam hány embernek fog reálkamatot fizetni? A magyar állam akkor is fenn fog állni, ha egyik napról a másikra lefelezik a nyugdíjakat. Ebben bízzak?

Ehhez képest egy bank sokkal megbízhatóbb. Látod mennyi van a számládon. Ha nem tetszik, válthatsz. Ráadásul a bank közvetlenül motivált, hogy vigyázzon a pénzedre. Egy politikai garnitúra hol érdekelt abban, hogy neked legyen nyugdíjad?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.01. 22:02:58

@Szindbad: " Egy politikai garnitúra hol érdekelt abban, hogy neked legyen nyugdíjad?"

Nem érdekelt benne, hanem FELADATA biztosítani (ha ennek nem tesz eleget, el lehet/kell zavarni).

Első találat "állam" fogalmára, wikipedia:

"Az állam feladatai[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]
Az állam feladata a közjó szolgálata. Ennek megvalósításakor egyféle kiegyenlítő szerepet is betölt, amikor az egyes csoportok érdekeit védve az erkölcs és az igazságosság talaján a közjóra törekszik.

Stabilizálás:
a gazdaság működőképességének fenntartása
közintézmények fenntartása: a gazdaság vagy piac számára fontos, de az államon kívül más nem tudja vagy nem akarja működtetni
közüzemi hálózat (áram, vízellátás stb.)
tömegközlekedés
pénzügyi szabályozás (például infláció ellenőrzése)
társadalmi rend fenntartása, törvényekkel és rendfenntartó szervekkel (bíróság, rendőrség)
állampolgári jogok biztosítása, pl.:
az élethez való jog
a tulajdon védelmének biztosítása
a munkához való jog
Elosztás: társadalmi működés és fejlődés biztosítása, méltányossági juttatások a rászorulóknak
feladatok bevételi forrásainak biztosítása (adók, illetékek és járulékok)
a közoktatásügyi rendszer biztosítása
a közegészségügyi rendszer biztosítása
a szociális segélyezés
munkanélküli segély
nyugdíj
Külső védelem biztosítása: hadsereg"
hu.wikipedia.org/wiki/%C3%81llam

"Magyarország Alaptörvénye

(2011. április 25.)
(...)
G) cikk

(1) Születésével a magyar állampolgár gyermeke magyar állampolgár. Sarkalatos törvény a magyar állampolgárság keletkezésének vagy megszerzésének más eseteit is meghatározhatja.
(2) Magyarország védelmezi állampolgárait.
(3) Senkit nem lehet születéssel keletkezett vagy jogszerűen szerzett magyar állampolgárságától megfosztani.
(4) Az állampolgárságra vonatkozó részletes szabályokat sarkalatos törvény határozza meg.5
(...)
L) cikk

(1)7 Magyarország védi a házasság intézményét mint férfi és nő között, önkéntes elhatározás alapján létrejött életközösséget, valamint a családot mint a nemzet fennmaradásának alapját. A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony.
(2) Magyarország támogatja a gyermekvállalást.
(3) A családok védelmét sarkalatos törvény szabályozza.8
(...)
XIX. cikk

(1)34 Magyarország arra törekszik, hogy minden állampolgárának szociális biztonságot nyújtson. Anyaság, betegség, rokkantság, fogyatékosság, özvegység, árvaság és önhibáján kívül bekövetkezett munkanélküliség esetén minden magyar állampolgár törvényben meghatározott támogatásra jogosult.
(2) Magyarország a szociális biztonságot az (1) bekezdés szerinti és más rászorulók esetében a szociális intézmények és intézkedések rendszerével valósítja meg.
(3) Törvény a szociális intézkedések jellegét és mértékét a szociális intézkedést igénybe vevő személynek a közösség számára hasznos tevékenységéhez igazodóan is megállapíthatja.
(4) Magyarország az időskori megélhetés biztosítását a társadalmi szolidaritáson alapuló egységes állami nyugdíjrendszer fenntartásával és önkéntesen létrehozott társadalmi intézmények működésének lehetővé tételével segíti elő. Törvény az állami nyugdíjra való jogosultság feltételeit a nők fokozott védelmének követelményére tekintettel is megállapíthatja."
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100425.ATV
Stb., stb.

Ezzel szemben a gazdasági társaságok egyedüli célja a profitszerzés.

Szindbad 2014.12.01. 22:12:25

@Disznóvári: A kommunizmus is a közjót szolgálta. Az állam feladata Venezuelában is a közjó szolgálata.

Az, hogy ezek a feladatok szépen deklarálva vannak, az ég világon semmit nem jelent.

A gazdasági társaságok célja a profitszerzés szolgáltatásért cserébe. Ez a "deal", ami miatt a kapitalizmus működik. A profitért cserébe ténylegesen is nyújt valamit.

Az állam meg megígér valamit, amit vagy teljesít, vagy nem.

Bell & Sebastian 2014.12.01. 23:34:27

@Szindbad: Ja, a gén módosult kapitalista időkben (amit szocializmusnak kereszteltek és kommunisták működtették) a fedezet nélküli szerződés (megrendelés) még bűncselekménynek minősült.

Manapságunk hatalmas vívmánya; hogy dicsőség!

A haladás grafikonjának határozott iránya van.

Szindbad 2014.12.02. 09:07:22

@Bell & Sebastian: Nézd meg ezt a pár frémet: tarzanbboy.tumblr.com/post/104141333562/nvbianprincess-the-goddamazon-gladi8rs

Az van alírva, hogy:

"Adorable. Imagine the detailed work of the hair movement which is on point. Somebody put so much love into the animation of those curls. This makes my heart happy"

Pedig az egész a kurva profitról szól.
süti beállítások módosítása