Három kínzó kérdés a Fideszről
2014. október 29. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Három kínzó kérdés a Fideszről

fidesz.jpg

1. Vajon a Nyugat felé öklét rázó, Kelet felé kacsintgató, Kádár népének muzsikáló, polgári ethoszt elvető, a modern világot egyre kevésbé értő, kurucos víziókba menekülő vagy csak simán eszmék nélküli, etatista, államra telepedő, hatalomtechnikázó, homályban döntéseket hozó, nyilvánosság elől menekülő mamelukokból és bólogatójánosokból álló hatalmi pártok ellen fellépő Fidesz

miként válhat

egy Nyugat felé öklét rázó, Kelet felé kacsintgató, Kádár népének muzsikáló, polgári ethoszt elvető, a modern világot egyre kevésbé értő, kurucos víziókba menekülő vagy csak simán eszmék nélküli, etatista, államra telepedő, hatalomtechnikázó, homályban döntéseket hozó, nyilvánosság elől menekülő mamelukokból és bólogatójánosokból álló hatalmi párttá?

2. Vajon a fiatal Orbán Viktor és a korai Fidesz

mennyi fogást

találna a mai Orbán Viktoron és a mai Fideszen?

3. Vajon a fiatal középosztály hangját értő és közvetítő, a fiatal középosztályt magának megnyerő, velük együtt utcára vonuló, őket politikai aktivizmusra bíró, belőlük politikai felhajtóerőt nyerő Fideszből

hogyan lett

a fiatal középosztály hangját nem értő és nem közvetítő, őket lassan elvesztő, vagy legalábbis politikai passzivitásukra játszó párt, amely ellen a fiatal középosztály az utcára vonul?

*

„Legszebb álmainkban a jövő végleg elkezdődik, és folytatódik a szabad, polgári, értékeire, hagyományaira büszke Magyarország oly sokszor elakadt építése, melynek kormányzata elősegíti az egyéni és közösségi kezdeményezések kibontakozását. Legrosszabb rémálmainkban az egykori kilencvenes évek végének szabadelvű-konzervatív jobboldali tábora egy második, nemzeti szalaggal átkötött »Kádár-korszak« tompa, elszürkült egységpártjává és annak csápjaivá válik. Nem kérdés, hogy mi miben hiszünk” − írtam 2010-ben, Fideszország születésekor. Ma sem kérdés, hogy miben hiszek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr786843587

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fidesz már nincs. Felfalta önmagát. 2014.10.30. 07:28:44

Ha egy párt teljesen átalakítja a céljait és többszörösen nevet is vált, az már nem lehet ugyan az, mint régen. Ahogyan MSZMP-nek, éppen úgy Fidesznek, ma már csak az utódpártja létezik. A Fidesz felfalta egykori önmagát is, és nem csak más rivális ...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.10.29. 15:39:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Három kínzó kérdés a Fideszről 2014.10.29. 12:26:01

Vajon a fiatal Orbán Viktor és a korai Fidesz mennyi fogást találna a mai Orbán Viktoron és a mai Fideszen?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.29. 12:06:15

Nem a mostani Orbán és a fiatal Orbán között van ellentét!

Orbán - aki 4 évvel idősebb nálam - 6 éve már nem volt fiatal, de akkor is még nyugatimádó volt.

Valószínűleg katarzist élt át, rádöbbent a nyugat romlottságára valamikor 2008 után, csak ő tudhatja, pontosan mikor.

Ami pedig az úgynevezett "fiatalokat" illeti, az semmi más, csak André Badfriend által szervezett puccs. Nincs mit érteni rajta, mert minden világos. Orbán átment a vörös vonalon, túl független és szófogadatlan lett, ezért jön most ellene a jól megtervezett nyugati diverzió.

Urfang 2014.10.29. 12:12:25

Csatlakozz hozzánk Gellért! A mai nappal új politikai programot hirdetünk. Megalapítunk egy fiatal demokrata szövetséget.

Várunk minden fiatal demokratát, akik támogatják fő politikai célkitűzésünket, hogy megtaláljuk végre a helyünket Európában, hogy belássuk Európa kellős közepén nekünk Európa szívének kell lennünk nem pedig Európa segglyukának amiből ázsiai fingszag árad.

Urfang 2014.10.29. 12:24:31

@maxval birca hozzászóló:

Húzz haza ezzel a narratívával maxval birca!

Ha ez a propaganda eluralkodik Magyarországon ugyanott találjuk magunkat ahol ma a Donbasz medence tart! Nem leszünk a nyugat elleni háborútok partizánjai és diverzánsai! André Goodfriend a magyarok igazi jó barátja és nem Igor Sztrelkov!

Befogod a pofád birka!

Beer Ninja 2014.10.29. 12:29:36

Igen naív gondolat, hogy az amcsik bárkinek (magukon kívül) igazi jó barátai lennének. Nem kritikaként írom, csak gondolkozzunk már 1 kicsit...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 12:33:18

Egy kínzó kérdés a mandinerről, holnapután:

Hová tűnt Rajcsányi Gellért?

Karcolt lendület 2014.10.29. 12:34:06

@maxval birca hozzászóló:
Ja, katarzis élt át. Nem hagyták, hogy a görög válság közepén 6%-ig elengedje a költségvetési hiányt.

Egész egyszerűen a fideszes elitet megvették/megzsarolták az oroszok, ezért ez a nagy dörgölőzés. Semmiféle katarzis nem volt, hacsak olyan nem, ha nem írják alá sutyiban Paks2-őt, akkor az orosz titkosszolgálat a kampány közepén nyilvánosságra hoz dokumentumokat néhány brutális korrupciós esetről.

Google 2014.10.29. 12:34:47

Ha rossz a kiindulópont, a következtetés sem lesz jó. Amióta világ a világ.
Lehet azt mondani, hogy a Fidesz olyan lett, mint az MSZP, csak az a baj, hogy ezt nagyon sokan, ahogyan 2010-is szokás volt mondani: a csöndes többség nem így látja. A csöndes amerikai már annál inkább, de az egy más történet.
Ha nem áll jól a kormány szénája, át lehet a túloldalra szélkakaskodni (de aranyos a tünti, de sok szép fiatalt látni ott), de aztán ne legyem ám sírás-rívás, mint volt itt 2002-ben. Ha jól rémlik nekem.
Valami mellé oda kell állni!
Ami pedig a netadót illeti, úgy kellene megszüntetni, ahogyan van. Szétnéz az ember a családjában és mást sem lát, ez csüng a neten, a másik bambul a fácsén. Ez a mai világ. Hogy ez jó, vagy rossz, azt már késő vitatni. A fiataloknak ez jelenti az életet. Nem eszik, hidegben is ül, barát, barátnő sem kell, csak net legyen. És minden, ami ezzel jár. Szép új világ része, ez van.
Ebből pénzt remélni, dőreség. Van idő még bőven a költségvetés elfogadására, találjanak ki valami mást, nem hiszem, hogy nincs más lehetőségük. Nem kell mindig nyerni, néha veszíteni is tudni kell. Ahhoz, hogy el ne veszítse a háborút az ember!
Szépen egymásra talált a széljobb és a szélbal, tiszta Casablanca!
Szerzőnek is jobban állt volna, ha megvédi a "jóarcú fiataloktól" a Hírtv-s kollégáit, kiáll mellettük, de gondolom, ezzel sokat kértem. Viszont várja már az új párt. Ez is egy perspektíva.

Karcolt lendület 2014.10.29. 12:38:13

@dr. dodó:
Természetesen az amerikaiak leginkább a saját érdekeik barátja.

De nagyon sok dologban egyeznek az érdekeink, például az ő világképükben erősen benne van, hogy a kisember intézményesített keretek között meg tudja magát védeni a politikai vagy gazdasági hatalommal szemben. Ez az oroszok világképében soha nem volt benne és ma már Orbánééban sem igazán lelhető fel.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 12:43:28

„Bajor politikus: Magyarország példa lehet másoknak”

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 12:45:06

@Karcolt lendület:

„Nem hagyták, hogy a görög válság közepén 6%-ig elengedje a költségvetési hiányt.”

volt az bő 7,5-8% is.

Ruzsa Söndör 2014.10.29. 12:47:20

@maxval birca hozzászóló: Egyszerű vagy mint a világképed. (Papagájkommandó: Soros, Gyurcsány, Bajnai, Zsidók, CIA...stb kretének)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2014.10.29. 12:49:57

@Google: "Valami mellé oda kell állni!"

bizony. én a politikai szocializációm kezdetén, az ezredforduló környékén odaálltam a polgári Magyarország ethosza, annak megteremtésének lehetősége mellé.

azóta is ott állok.

Urfang 2014.10.29. 12:51:09

@dr. dodó:

Nem csak az a jó barát aki párnát tesz a feneked alá és a cipődet tisztogatja.

Már az is jó barát aki nem akar neked rosszat.

De ha te rosszat akarsz valakinek, akkor lehet hogy ő is rosszat akar majd neked.

Nincs félnivalója az Egyesült Államoknak attól, hogy Magyarország rosszat akar neki, de Magyarország jobb ha nem akarja hogy az Egyesült Államok akarjon neki rosszat.

Jóbarát úr jóbarát, ha mi is barátságosak vagyunk ő is az lesz, de hát köpik rá az epét a Kövérek meg a Bayerek. Jó lenne most egy Navracsics, de rá Brüsszelben van szükség. Valaki csak tud barátságos is lenni. Hívják vissza Martonyit.

egyetmondok 2014.10.29. 12:57:43

@rajcsányi.gellért (ergé):
Azt el is hiszem, hogy Ön semmit se mozdult.
A Fidesz sétált el jó sokunk mellől azóta.
Ez azonban legyen az ő bajuk, nem az Ergé-félék állás-pontjával lett a baj.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.10.29. 12:58:18

A szó, amit keresel, Gellért, az hogy "rezsim".

Nincs mit.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 13:09:02

@Kettes:

a szó amit gellért keres az az, hogy „ki a tetves kurva kibaszott komcsi gecire szavazunk bazmeg másfél évtizede”.

de tényleg nincs mit.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.10.29. 13:12:12

@rajcsányi.gellért (ergé): "az ezredforduló környékén odaálltam a polgári Magyarország ethosza, annak megteremtésének lehetősége mellé"

Ott basztad el.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 13:14:44

@mavo: :-D

@Disznóvári: Hát persze, majd a népuralmista nemzeti Kert-Magyarország és keresztény egyeduralmista Kárpát-haza ethosza és megteremtése mellé álljon az ember?

Nem termesztetek ahhoz elég mákot, pubi.

bunk0 2014.10.29. 13:15:53

egyfelől kínzó kérdés valóban
másfelől viszont lehet hogy a zorbán annyira progresszív hogy mindig 5-10 évvel meghaladja a korát és ezzel generálja a konfliktusokat. a 150FT/Gb valóban elmebaj, de azt nem kéne elfelejteni hogy pl a Google vagy a Facebook egyetlen fillér adót sem fizet (nemcsak itthon, máshol sem). például az iwiw-et magyarországon bejegyzett, ide adót fizető cég üzemeltette, majd jött a Facebook és letarolta, elpusztította. az iwiw bezárt, nem fog több adót fizetni, a Facebook meg soha nem is fizetett. a Google is sorra pusztítja el a hazai cégeket, kiszorítva őket - de a teherviselésből nem vezsi ki a részét.

ezzel előbb utóbb muszáj lesz valamit kezdeni.

bunk0 2014.10.29. 13:18:50

@bunk0: ja és ennek a nemadózásnak semmi köze nincs a korrupcióhoz: nem véletlen hogy a Facebook nem svédországba vagy dániába van bejegyezve hanem a kajmán szigetekre

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.10.29. 13:31:35

Amikor korábban én tettem fel ezeket a kérdéseket, simán le lettem komcsizva. Hát, jó ébredést, kedves mandiNER-esek...

TG69 2014.10.29. 13:36:57

@rajcsányi.gellért (ergé): A 2001/2-es Fidesz már nem az volt aminek indult a párt, elkezdődött a matolcsyzmus, a rossz külpolitika és a belpolitikai balfogások (ellenségeskedések pl a Bayer/Bencsik/Tóth Gy mátr akkor felejthetetlent alkotott, miközben volt kokárdázás, mint polgári ethosz :)) hosszú sora. Az akkori fidesz, buli, junta politikai reklám igenis azt fejezte ki, amit te csak most érzel. Igaz ezt elfeledtette egy ideig, az elmúlt8év, de sajnos ez a hanyatló folyamat nem állt meg (lsd ellenzékben a kampányok) és ezt már az első hónapok törvénykezéseiből ki lehetett olvasni (pl. manyupok pofátlan bedarálása, visszamenőleges hatályú törvénykezés stb).

Ez a politikai aktivizmus már akkor sem volt elfogadható, mert nem volt mit visszasírni. Vágyálmok voltak, egy felröppenő kicsike lehetőség, egy fél ciklusnyi közepes/jó kormányzás. Kár volt a fidesz szekerét tolni, elfecsérelt sok-sok energia. amit nyertetek általa, azt másképpen is megszerezhettétek volna.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 13:37:11

@bunk0: Nahát. A netadó alanyai a Google és a Facebook lesznek?

Nem.

Akkor meg miről beszélsz?

bunk0 2014.10.29. 13:41:57

@Counter: beszólogatás helyett esetleg kifejthetted volna hogy jogilag hogyan tudná a magyar kormány megadóztatni a Googlet. aztán benyújthatnád a minisztériumba, szerintem szívesen elfogadnák hiszen adóemelésre mindig kaphatóak :)

Szindbad 2014.10.29. 13:45:02

További kínzó kérdés: Miért jó az országnak az, hogy a merjünk kicsik lenni külpolitikáját felváltotta a merjünk felfújt hólyagok lenni külpolitikája?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.10.29. 13:49:07

@Counter: ?

Én egyiknek sem vagyok híve, bár a Kert-Magyarország megteremtésére nagyobb esélyt látok, mint a polgári Magyarországéra.
Ugyan ki lenne a polg MO bázisa? A vincentes hungarofób libik? A tahó műkeresztény jobberek? Az aristo- és MézesRozi-féle sunyi "konzervatív" alemberek? Vagy a Holger-féle véglények?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.10.29. 13:50:55

az ideológiai különbségek mellett az irány támogatható.

Orbánt és rendszerét a franciás egzakt logika mentén lehet megdönteni, vagy épp jobb belátásra téríteni.

nemzetstrategia.blog.hu/2014/10/20/egy_orban-beszedrol_es_a_magyar_politikai_eszjarasrol

Ami itt most megy, hogy a kormány érdekcsoportként lép fel, 'elmegy a falig', majd onnan 'nagylelkűen' visszakozik. Kivetnek egy sarcot, majd egy kicsit engednek belőle, így mindenki boldog. Ez angolszász (ill. még közel-keleti, de ez most túl messzire vinne) szellemiséget, elvnélküliséget ill. logikátlanságot tükröz.

Orbán Viktornak nincsenek sosem voltak elvei (talán a korai liberális korszakát kivéve), a "nyugatos, polgári"eszme is ugyanolyan fügefalevél mint bármi más (konzervatív, keresztény stb) amit magára aggat.

innen kezdődne az hogy közérthetően megfogalmazni vagyis megtisztítani a "polgáriságot"a rárakódott hordalékoktól, nem filozófiai traktátusok formájában, hanem hogy mindenki értse, és megkérdezni, hogy a fidesz vajon ezeket mennyiben teljesíti be.

Az is benne van itt a pakliban, hogy sok itt a fölgyülemlett feszültség a kormánnyal szemben az elmúltnégyév arrogáns és pökhendi viselkedése miatt. Tehát itt már nemcsak az internetadóról van szó, bár egyenlőre még azon van a hangsúly.

Jelzésértékű, hogy kormány a bulldózerfejű Németh Szilárdot vetette be helyzet kezelésére, ami rövid távon a helyzet eszkalációját valószínűsíti.

Helyes Írás 2014.10.29. 13:52:31

Hagyjuk ezt a fiatal középosztályozást, ez a Mandiner legnagyobb tévedése.

Az internetadó racionálisan nem jó ötlet, mert az internet ma húzó ágazat, mert még ki sincs építve és ki sincs használva nálunk, mert egyelőre sehol nem adóztatják, mert az adó játszva továbbhárítható, így nem lehet a netmultik profitját megcsapolni, és mert az ingyenes internetes telefonálás a külföldön dolgozó és tanuló családtagokkal való kapcsolattartás legfontosabb eszköze. Ebből azonnal vissza kellene lépni, már csak racionális politikai megfontolásból is, azért, hogy ne lehessen rá ellenzéki mozgalmat építeni.

Ugyanakkor a szerkesztő úr figyelmébe szeretném ajánlani az alábbi szempontokat, amelyeket szerintem még jó ideig soha, egyetlen nyilvános „politikai” megszólalásunk esetén sem hagyhatunk figyelmen kívül:

Jelenleg Kelet-Magyarország és Dél-Dunántúl kisebb szigetektől eltekintve az EU legszegényebb régiói közé tartoznak. Nincsenek munkahelyek, vagy ha vannak, minimálbért és fekete foglalkoztatást kínálnak az embereknek.

Az anómiás cigányság kivételével a létbizonytalanság miatt nem születnek meg azok a gyermekek sem, akik tisztes, élhető és kiszámítható szegénység mellett is megszületnének. Emiatt egy évtized múlva megkezdődik a nyugdíjrendszer összeomlása. A három hatás együtt alapjaiban fenyegeti a magyar társadalom stabilitását és a magyarság jövőjét.

A magyar társadalom egészsége és mentális állapota katasztrofális: széles körű alkoholizmus, elhízás, mozgásszegény életmód, rák és egyéb tömeges betegségek, korai halálozás, európai átlagnál alacsonyabb átlagéletkor, a társadalom egyharmadáig terjedő funkcionális analfabetizmus és neurózis, alig fejleszthető munkaképességekkel, hasonló arányban ismétlődő iskolai kudarcokkal. Túlterhelt és a funkcióját ellátni nem képes egészségüggyel, külföldre menekülő orvosokkal.

A magyar állam (a magyar tulajdonú vállalatok és a magyar középosztályok) negyven éve folyamatosan államcsőd-közeli mértékű adósságnak és kamatterheinek nyomása alatt működik. Ennek súlya a rendszerváltozással nem csökkent. A magyar állam emiatt nem tudja az intézményeit és feladatait a hozzá hasonló és vele versenybe álló államok színvonalán finanszírozni, s nincsenek gazdaságfejlesztési forrásai. Emiatt a magyar társadalomban a rendszerváltozás nem járt együtt számottevő polgárosodással. Magyarországnak nincsenek nemzetközi szinten nagynak számító vállalkozói, vállalatai és egyéb intézményei, pl. egyetemei. A jó módban élő felső középosztálya is az itt letelepedett nagy nemzetközi vállalatok (kiszolgáltatott) alkalmazottai. A hazai kézben felgyűlt tőke jelentősnek becsült hányada külföldön van, itthon nem hasznosul.

A magyar gazdaság piaci folyamatai állandóan lefulladó motorhoz hasonlíthatók. A külföldi tőke minden posztszocialista országnál fajsúlyosabb, a hazai tulajdonú piac mindegyiknél szűkebb. A „jó” tőke, amelyik a hasznot itt fekteti be, itt takarít meg és itt költ, kisebbségben van a „rossz” tőkéhez képest, amelyik a hasznot kiviszi és külföldön adózik. A kereskedelem szinte kizárólag külföldi tulajdonba került, emiatt az itthon termelt áru napi szinten versenyez a nyugati dömpingáruval, a gyermek- és rabszolga munkával termeltetett áruval, az egészségtelen és vacak, de olcsó termékekkel és a hatalmas sorozatokban maximális termelékenységgel előállított multi-egyenárukkal. Szűkös, kifejezetten szegényes vásárlói attitűddel jellemezhető kereslet mellett. A „korai” és felkészületlen integrációhoz való csatlakozás miatt az állam nem folytathat protekcionista gazdaságpolitikát, az adópolitikán és az „államosításon” kívül nincsenek eszközei a folyamatok megfordítására.

A mindenkori magyar politikának akkor is ezekkel a problémákkal kell küszködnie, ha az importált modern telefonjaikkal az égre világító városi „ifjú középosztály” kényes „demokratikus” ízlésének megfelelő politikusokból áll össze. Csakhogy itt áll az ajtóban egy polgárosulatlan társadalom mélyéről jött, dühös, „Nyugat”- és elitellenes „ifjú középosztály” is, és ők számomra nagyobbnak és elszántabbnak tűnnek.

trigger happy 2014.10.29. 13:59:20

Kedves Gellért! Álszent, buta és cinikus a kérdés. Anno sokan jövendölték ezt a Fideszről, a legjobb esetben is kifigurázta őket Kínai, kaptak pár "be van már csomagolva a bőrönd" kommentet és minden ment tovább. Aztán hirtelen arra ébredsz, hogy az aggódó jövendölések valósággá váltak és a bőröndöket nem a zsidók, hanem a munkaképes, piacképes fiatalság csomagolta be.
Esetleg egy mea culpa nem lenne rossz a részedről, bár én még most is meg vagyok arról győződve, hogyha eljön az ideje, befogott orral ugyan, de ismét beikszeled a kellemes megélhetést biztosító (mert ugye a Design Terminalos mutyi, Ráchelestől, Robin Masterestől is csak akkor zavar ha szocikról lehet elmélkedni) anyapártra és annak tévedhetetlen vezérére.
Csókollak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 14:01:05

@bunk0: Milyen alapon indokolod az internetszolgáltatókat (és -fogyasztókat) terhelő netadó kivetését azzal, hogy a Google és a FB optimalizálja az adófizetését?

Mi az összefüggés?

trigger happy 2014.10.29. 14:06:26

Én egyébként cinikus félmosollyal konstatálom, hogy a velejéig komcsi Fidesz pont a hatalmas keresztényi magyar öntudattal rendelkező polgárságot bassza át a legjobban. Szentül meg vagyok győződve, hogy a kampányfinisben, a választás előtt először és utoljára templomban ájtatoskodó káderek (nem számítva a bazári bohócnak tartott Semjénéket) könnyesre röhögik magukat azon, hogy pár odahullajtott konccal miképpen tudják zsinóron rángatni ezt a kurva öntudatos népséget, amelynek a torkán az elmúlt 10 évben lenyomtak mindent és annak az ellenkezőjét is.
Vajon mikor érünk arra a pontra, hogy ez a magát kurva fontosnak vizionáló réteg észreveszi, hogy itt rá maximum a fluffer szerepe juthat? Mikor köpi le a vályogból szabadult, a jobbágysors minden terheltségét magán viselő megalomán barmot, aki a nemzetiszín jelmezben szépen kirabolja a nemzetet?

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.10.29. 14:06:31

fiatal középosztály. az meg ki a faszom? a neten lógó fejedelemiskolásdiplomájú idióta, meg a gender-kommunikáció szakos barom? a gazda megmondta egy jó szakmunkás képestés értékesebb mint a diploma. és ez így is van. és jó munkás nem bassza az idejét egész nap a neten lógva.
gellért fiatal középosztálya elmehet a picsába, meg az internetes társasághoz férjhezment kommunistavadász trampli is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 14:06:52

@Counter: Egy kínzó kérdés ma:

Hová tűnt Michnai Attila és Ébresztő című, a mandineren is szemlézett blogposztja???

caralho voador 2014.10.29. 14:15:09

Lehet, hogy te már ilyen nyugatos, felvilágosult humanistának születtél, ergé, de másnak engedtessék meg ennél kisebb seggarcnak lenni.
Amúgy meg apád faszát vonul utcára a fiatal középosztály, kikérem magamnak.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2014.10.29. 14:19:15

@rajcsányi.gellért (ergé):
a szavak amiket keresel:

At lettunk verve....mindenki tisztelettel es becsulettel dolgozott ezert a programert.....inkabb az kene, hogy vegre magyarok legyunk, fogjunk ossze a budos uristenit neki es tanuljunk ebbol a leckebol is......sirva fakadtam mikor kijott az eredmeny, ha tetszik, ha nem tetszik es ezt oszinten mondom es azert fogok dolgozni, amig elek, hogy megis probaljuk meg, hatha valami sikerul......ha en ki mernem mondani, hogy mi lehet annak az oka, hogy az ukran......dolgozni fogunk, es higyjetek egy kicsit draga fiatal barataim....es meg is lesznek a stadionok, meg fogjatok latni.....ez nem melto a magyar futballszereto kozonsegre.......nagyon nehez most nem tudok tobbet mondani,,,,,, tudom, hogy mennyire akartunk....olyan kemeny munka folyt itt a sracok, mindneki reszerol azert, hogy a magyaroknak boldogsagot szerezzunk,,, hogy mi legyunk a fokolomposok......nem kell nekunk, kinyalni bennunket, vagy ezt mondani meg igy dicserni, de higyjek el, a joistenre eskuszom, olyan munka folyt a hatterbe....nem az adofizetok penzet akartuk elherdalni.....nem is tudott ittmaradni nyilatkozni, mert annyira kivan, en is kivagyok, elnezest kerek ennyire megvagyok kicsit roggyanva, de nagyon nehez......

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 14:24:05

"Majd furcsát fognak maguk hallani tőlem. Mi az én felelősségem? Erre az a kifejezés a jó válasz,(Az) amit nem én használtam, hanem más, nyugati, olyan ember, aki ezt nem [...] tankok jelenlétében mondja. Azt mondja, hogy a Dunánál túl gyors a folyás. És nekem arra is gondolni kell, hogyha én egészséges leszek, és nem beteg, de a szónak abban az értelmében, amit egy belgyógyász generálprofesszor felügyelő megmond, hogy mikor gyógyulok meg, azt sajnos még ő sem tudja, és senki sem tudja, hogy meddig fog tartani. Mert tovább tart, mint amit én kértem. Egy olyan időszakban amikor már megbénult a kezem mozgatóidege. Nem az érző, a mozgató, én nem tudtam, hogy ez két különböző dolog, mert ha a tűz megéget azt érzem, de mozgatni nem tudom a mutatóujjamat és a hüvelykujjamat.

És én világéletemben, ha csak lehetett, szabadon beszéltem. És ha valami fontos levelet írtam – erre vannak tanúk –, még akkor is megírtam."

trigger happy 2014.10.29. 14:27:50

@jm padilla:

hát, neked apukám valóban jobb lett volna a szakmuki lét. a gyerekednek nem kívánok hasonlót, ő még lehet értelmesebb mint az apja.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.10.29. 14:32:37

@rajcsányi.gellért (ergé): "bizony. én a politikai szocializációm kezdetén, az ezredforduló környékén odaálltam a polgári Magyarország ethosza, annak megteremtésének lehetősége mellé."

A probléma hogy a fidesz szándékosan üresen hagyta mi az a"Polgári Magyarország". A fideszes kereten belül polgárinak lenni annyi volt mint néha eljárni színházba, meg néha együttlenni (orbán viktort hallgatva) , vagyis a közösségi szerveződés maga volt a "polgári". Ezek persze mind a fidesz érdekeit szolgáló gondolati kordonok voltak, a birkák belültartására.

Mo-n a "polgár " ma ide-oda dobált kavics. Miért? Mert senki sem képes párszáz leütésben szabatosan megfogalmazni.

Hát akkor rajta.

bunk0 2014.10.29. 14:37:12

"Mi az összefüggés?"

lehet hogy te a vízvezetéken keresztül használod a facebookot de a legtöbb ember az interneten. ennyi az összefüggés.

de ha jól megfigyelted a jelenlegi internetadót én is elítélem, igen a hétszázforintosat is.

de 5-10 év távlatában nem fog működni hogy monopolhelyzetben levő netes cégek egyetlen fillér adót se fizessenek, miközben dollármilliárdokat kaszálnak és az erőfölényükkel visszaélve komoly gazdasági-társadalmi károkat okoznak. szóval lesznek még itt érdekes dolgok, mint pl ez:
444.hu/2014/10/28/az-eu-digitalis-biztosa-is-egyfajta-internetes-adon-gondolkodik/

Bell & Sebastian 2014.10.29. 14:44:39

Csak igazam igazam volt, amikor a sodrófával kiklopfoltam a gyerek okos telefonját, azóta sokat javult a valóságérzékelése.

Hogy mi történt Orbánnal? Leginkább rókán tudnám szemléltetni. A többi elmehunyt már eredetileg se volt normális.

Ha adnának a tudományosság látszatára, először patkányokon próbálkozhatnának, nem kéne rögtön tízmillió embert sokkolni - hetente kétszer.

A szekrényből sorra kidőlő csontvázak -jelzem- már 2010 -ben is benne voltak, csak akkor még nem nyitottak rájuk. Fontosabb dolguk volt.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 14:46:19

@bunk0: Tehát ha az autógyártók nem fizetnek elég adót (ez már önmagában is eléggé bolsevik probléma), akkor ennek orvoslására alkalmas eszköz, ha megadóztatjuk az úthasználatot.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 14:49:07

@Nemzetstratégia: Történetesen ez egy találó meglátás: a Fidesz kommunikációja szívesen és gyakran használja az üresen hagyott, tartalmatlan, de jól hangzó buzzwordöket pozitív és negatív érzelmek keltésére egyaránt.

Ki-ki maga töltheti meg őket tartalommal, így mindenki teljesülve érezheti a vágyait. Egy ideig. Aztán már viszi őket a piramisjáték-effektus, egyre nagyobb érzelmi és személyes ára volna egy "tévedtem"-nek, így hát jöhetnek a jobbnál jobb önámítások. És ehhez már tennie se kell semmit a pártnak, ez már önszorgalom.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.10.29. 14:52:33

+1
Örülök, hogy a Mandinernek van lelkiismerete.

Pelso.. 2014.10.29. 14:53:13

Hinni akartál a szép szavaknak.

Bell & Sebastian 2014.10.29. 14:56:55

@Counter: Az tuti, hogy nem fiztték még vissza, amit beléjük toltak. A végén már 18 M lett 1 db munkahely, indirektben még több. Az alkalmazotti bérezés és a bánásmód szudáni közállapotokat idéz. A menedzserek -kösz szépen- jól vannak, de azok nem magyarok.

Hogy ez mikorra érik be? Anyagilag soha, viszont Németország húzza a csolnakot és ezért komolyabb köpködőverseny továbbra sem várható O. és M. között.

bunk0 2014.10.29. 14:59:44

@Counter: hát - mint mondtam - ha van jobb ötleted akkor oszd meg nyugodtan

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.10.29. 15:02:38

Pár gondolat:

"A nemesi társadalom időleges lázadása, állandó morgolódása, ami Angliában is, Franciaországban is a forradalomig kísértett, a nyugati-európai társadalomfejlődés egy - a keletihez képest nagyon pozitív - vetületére utal. Keleten - Oroszországban vagy Poroszországban - a nemes földig görnyedt Péter és Frigyes Vilmos abszolutizmusa előtt. A hatalom itt nem csupán politikailag győzte le a nemesi és városi társadalmat, hanem teljesen. Egzisztenciálisan is maga alá rendelte. __A keleti abszolutizmusnak nincs meg az a rövid távon sokszor konzervatív irányba húzó, de hosszú távon a hatalom túlzott eluralkodását kivédő társadalmi ellenőrzése, mint Nyugaton.__(<-az eredetiben ez dőltbetűs.) Ami ott a hatalommal szemben bástyáit megőrző nemesi társadalomnak köszönhető. A keleti diktatúrák gyors, látványos sikereivel a Nyugat az "ellenzéket" (az előbbi értelemben) megtartó társadalomfejlődés - hosszú távon még nagyobb - sikereit állíthatja szembe."

Poór János - Nyáry Gábor: Nyugat-Európa és a gyarmatbirodalmak kialakulásának kora (1500-1800) IKVA Kiadó Bp 1990 35-36. old

Ezt vessük össze azzal amit Orbán mondott:

"Megtanultam, hogy amikor esélyed van megölni riválisodat, akkor nem gondolkozol, hanem megteszed"

Hát igen, ég és föld.

Karcolt lendület 2014.10.29. 15:05:19

@caralho voador:
OK, te nem.
A többiek viszont ott voltak.

Szindbad 2014.10.29. 15:14:51

Azért jó látni, hogy a konzervatívok se jobbak a liberálisoknál, höhöh.

gyalog.galopp 2014.10.29. 15:15:47

Itt nem a fidesz a kérdés, hanem az alternatíva, ami nincs.
Amikor a pénztárnál fizetnem kellene , de csak tökmag akad a zsebembe, akkor a tökmag a hibás?

Az a minimális ellenzék, amelyik a fidesz helyébe léphetne, nem még csak nem is tökmag, hanem zsebpiszok.
A fidesz teljesítményét a jelen helyzetben a mínusz nullához kell viszonyítanunk, innen meg bármi eredmény lehet. ( tudom, hogy nincs mínusz nulla)

Bell & Sebastian 2014.10.29. 15:17:51

@Szindbad: Kikre gondol, választókra vagy kiválasztottakra? Ugyanis nem mindegy.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.10.29. 15:18:08

@Counter: Az utolsó komment hozzá:

" tributum 2014. október 29. 12:42

Michnai Attila vagyok a tributum felhasználó nevet használva, és közlöm, hogy az általam beküldött eredeti anyagot valakik súlyosan meghamisították. Kérem ezért az illetékeseket az írás azonnali eltávolítására!!!"

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.10.29. 15:22:09

@Counter: Bénáztam, nem az utolsó, mert a reklám alatt folytatódik. De azért érdekes. Kérdés, a Michnai saját blogján megjelent írással mi a helyzet.

Szindbad 2014.10.29. 15:23:39

@Bell & Sebastian: A választókra. Ezt bírták kitermelni.

teknős 2014.10.29. 15:24:25

Én már nem vagyok fiatal és csak remélem, hogy még középosztálybeli vagyok. Akit csúnyán átvertek és becsaptak. Ezek már gyurcsányi magasságok, és ahogyan nem kértem a valódi gyurcsányizmusból, ebből sem kérek. Mert ez most már színtiszta gyurcsányizmus, ami itt folyik.

Szóval, Orbán, takarodj!

tommybravo 2014.10.29. 15:29:54

@bunk0: "monopolhelyzetben levő netes cégek"

Mint pl. a Telenor vagy a Vodafone? Hol monopolok ezek?

bunk0 2014.10.29. 15:31:29

@tommybravo: a Facebookról és a Googleról volt szó, de úgy látszik pofázni könnyebb mint olvasni

tommybravo 2014.10.29. 15:33:33

@bunk0: Azoknak viszont (1) nincs köze a netadóhoz, mert pont nem fognak semmit sem fizetni, (2) ők sem monopóliumok, épp csak letartolták a piacot. És egy keresőcég egyébként is milyen károkat okoz??? Elérhetővé teszi az alattomos liberális propagandát?

Bell & Sebastian 2014.10.29. 15:47:48

@Szindbad: Én ugyan nem. Ezért van jogom morogni.

Szindbad 2014.10.29. 15:48:10

@Meister: haha :))) Hát mit mondjak, megérdemled.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.10.29. 15:48:45

@Counter: "Történetesen ez egy találó meglátás: a Fidesz kommunikációja szívesen és gyakran használja az üresen hagyott, tartalmatlan, de jól hangzó buzzwordöket pozitív és negatív érzelmek keltésére egyaránt.

Ki-ki maga töltheti meg őket tartalommal, így mindenki teljesülve érezheti a vágyait."

Ez a franciás logikával kiküszöbölhető. a "Szabadság-egyenlőség-testvériség" sem jól hangzó tartalmatlan buzzwördök volt, igencsak konkrét tartalmuk volt: közteherviselés (ma is aktuális, lásd oligarchák), törvény előtti egyenlőség (ma is aktuális, lásd ugyanők) stb.

Magyarországon a franciás szellemiség a 48-as követelésekben (12 pont) öltött testet, amelyek nagy része másfélszáz év múltán (!) is időszerű.

A fidesz jelszógyára kifulladni látszik (a legutolsó ilyen mutatványuk a "bukott baloldal " volt), amikor a megszorítások harapni kezdenek, a varázserő elillan.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 16:03:28

@bunk0: a.te.ervelesi.hibad.hu/hamis-dilemma

@Holger Hartland: Hát igen. Mert mintha az ő blogján is ugyanaz jelent volna meg.

Ha meg átvették a drupalján az irányítást, akkor hogy tudta ilyen pikk-pakk visszavenni?

@Nemzetstratégia: Itt az utólagos megtöltés dívik.

Bedobjuk a buzzwordöt, majd 3, 6, 12, 48 hónap múlva kijelentjük, hogy az már akkor is pont azt jelentette, amit tegnap ötlöttünk ki.
Mert "erre szavaztak a zemberek".

Mindig meg akarjuk úszni a kemény munkát.

trigger happy 2014.10.29. 16:05:45

@teknős:

de amikor mondtuk, mi voltunk a sápítozó, aggódók, akik a függöny mögött is a patás orbánt látják....

egyebekben meg legalább belátod, ez is valami.

Szindbad 2014.10.29. 16:17:28

@Meister: Nem tudom, honnan veszed a bátorságot ahhoz, hogy Orbán Viktor szakmai kompetenciáját megkérdőjelezd.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 17:34:55

@bunk0:

„azt nem kéne elfelejteni hogy pl a Google vagy a Facebook egyetlen fillér adót sem fizet (nemcsak itthon, máshol sem)”

amihez azért ismerjük el, kibaszott zseniálisnak kell lenni.

most kerüljük ki azt a közepesen nyomasztó kérdésecskét hogy magyarországon egyik internetszolgáltatót sem hívják fészbuknak vagy guglinak, mert különben geci kínos lenne, hogy a gugli nemadófizetését miért kellene gecire máson leverni. vegyük nyugodtan úgy, hogy az ő kezük tette be a mocskos mancsát, például hozzánk is a fészbuk pajeszos-kaftányos ügynökei húzták be a mit is?

egy biztos: ha ezek rohadt bolsevikapitalisták tényleg nem fizetnek egy kibaszott fillér adót sem, akkor például villanyos világosság, számítógépek, ingatlanok és munkatársak nélkül szógátassák a Zinternetet, ellenkező esetben ezek a kis komcsi varangyok már akkor is fizetnek világrekorder áfát, ha a kibaszott takonytól csepegő zsidaj orrukat kifújják. a világsikert arató egykulcsosat már említeni sem merem.

minden egyéb amit írtál az még az alapvetésednél is gecire igazabb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 17:41:09

@tommybravo:

bizony, hogy úgy ám. gugliba beírod, hogy bdsm cum eater brother sister father mouth cum milf, erre a jó kis pornó helyett a tetves rohadt libsi propaganda jön. ha másért nem, már ezért megéri ezeket szarrá adóztatni. rendesen faszt se lehet már verni anélkül, hogy a pofádba ne basznák a libsi propagandát. fészbuk pláne. csodálod, hogy szegény kövérnek már az agyán folyik ki a geci?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 17:43:38

@rajcsányi.gellért (ergé):

Egy hazafi mindig tudja, hogy hol kell állnia.

Ha egy hete kérdezik, akkor az a válaszom: A Fidex egy égés.

Ha ma kérdezik, akkor az: Csak a Fidesz.

trigger happy 2014.10.29. 17:46:37

@bbjnick:
na jó, azt, hogy te mint volt munkásőr tudod, mindig is sejtettük.
csak a hazafiasságot ne hazudnád bele minden epehányásodba!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 17:52:08

@bbjnick: Ígéretes szkeccs, bár a csattanón még egy kicsit dolgozni kellene.

Milyen jelmezben kívánja előadni?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 17:55:28

@trigger happy:

na ácsi. bébézsuzsikától azt is tudjuk, hogy az évi 100-110 (három naponta 1 darab) gyilkosságból naponta egy-kettő a közvetlen szomszédságában történik. ugyan már, ki lehetne szavahihetőbb, mint ő?

na de most képzeld el azt a csapást, amikor ő a kisfalujában nem fizethetné lelkesen a zinternetadót hogy ezzel is jól beszopassa a nagyfalusi buzikat.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 17:56:31

@Counter:

én a bibliában a kézzel faszt lengető pederasztát ajánlanám.

testhezálló lenne.

jm padilla · http://gozdom.blogspot.com 2014.10.29. 18:14:47

@teknős: sose tűnt maga komoly embernek, csak szaporának.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 18:15:21

@mavo: Azt bírom bbj-ben, hogy bármikor (T) is szólal meg, T-x és T+y időpontra vonatkoztatva mindig határozottan utálja a Fideszt, ám valahogy T-kor mindig kiszalad a száján egy csakafidesz.

Ő egy ilyen vívódó értelmiséginek szánt csalikukac, és akkor már azt is tudni, hogy miért vergődik úgy, mint akinek egy kampóval csiklandozzák a patkóbelét.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 18:26:25

@jm padilla:

nocsak, nocsak, tehát így visszamenőleg nem csak michnai elvtárs nem írt egy büdös sort sem, de a tisztességes-böcsületes-mélymagyar-tehát-igazságtól-és bölcsességtől-csepegő-ajkú teknős elvtársnő is össze-vissza ellő szénostoba liberális elhajló.

bazmeg, hogy megváltoztak ezek a klasszikus mesék az utóbbi pár napban...

Bell & Sebastian 2014.10.29. 18:43:53

@Counter: Erre marha egyszerű a magyarázat, reggel megnézem a két autót és beülök a magaméba, a nejem meg a sajátjába, nem csereberélünk. Amikor csak egy van, mindketten azt hajtjuk.

Az vajon eszébe jutott-e már, hogy a csipetnyi, megmaradt kereszténység tart itt sokunkat? Amit maga annyira utál, hogy csak na.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 19:03:52

@Bell & Sebastian:

ez valamiféle coming out, hogy te vagy bébézsuzsika is?

trigger happy 2014.10.29. 19:13:04

@jm padilla:

érdekes, valamikor még az volt a véleményed, hogy a kilenc gyerekével egymaga többet tett a hazáért mint ti együttvéve. ugye ne keressem vissza a cikket?
nem tetszik neki a fidesz, mára már csak szapora a jelzője. azért van neked gerinced, drága tejerom!

Pelso.. 2014.10.29. 19:26:45

@bbjnick: Aha, egy hete.
A hazafi nem forog hetente, az ilyesmi valami más.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 19:35:04

@trigger happy:

te ezt nem értheted. kik szaporák, mint a nyulak? kik öldökölnek napi két tucat édibédi nyugdíjast bébézsuzsika falujában? na, pedzed már?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.10.29. 19:35:50

Sok hülyeséget csinálnak a fiúk, de jó látni, ahogy szenvedtek, alemberek (külön öröm számomra teknős páli fordulata).

EZ viszont már kurvára nem mindegy:
"Kedden adták át a Nemzeti Egységes Kártyarendszer első darabjait. A jelenleg érvényes diákigazolványok helyett mostantól aki újabb diákigazolványt igényel, már csippel ellátott igazolványt kap, és a jövőben már csak RFID-csippel ellátott igazolványokat fognak előállítani. Első körben a diákigazolványok esetében lép életbe az új rendszer, és bevezetik az oktatói, illetve kormánytisztviselő igazolványt.
A kormány tervei szerint a későbbiekben valamennyi személyazonossági okmányt RFID-csippel látnak el, majd az összes okmányt fel fogja váltani egyetlen kártya. Aki eddig homokba dugta a fejét és azt hangoztatta, hogy a társadalom feletti teljes ellenőrzés nem lehetséges – mi több, összeesküvés-elmélet – annak ideje elgondolkozni egy-két dolgon.
Az RFID a “Radio Frequency Identification” rövidítése, vagyis rádióhullámok segítségével drót nélküli adatátvitelt lehetővé tevő technológia. A lényege egy elektronikus kóddal beprogramozott mikrocsip, az ún. transzponder, amely egy miniáramkört és egy antennát tartalmaz, hogy egy azonosító jelet sugározzon ki. A kibocsátott kódot számítógéphez csatlakoztatott speciális olvasó berendezések, szkennerek segítségével lehet fogni."
www.mindenegybenblog.hu/eletmod-egeszseg/orban-minden-allampolgar-koteles-lesz

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 19:39:31

@Bell & Sebastian: Na el ne kezdjen nekem itt zokogni azokba a keresztény hajszálgyökerekbe, amelyek úgy-ahogy még megtartják a maga tölgyfáját ebben a szent és zsíros magyar anyaföldben, mert nem állok jót magamért.

@mavo: Ezt nekem se sikerül máshogy értenem.

gyalog.galopp 2014.10.29. 19:52:59

Hehe, az orbántakaroggyozó ellenzék úgy nézi a netadós tüntetéseket, mint a tőzsdei árfolyamot.
A tüntihez ugyan semmi közük, de már úgy látják, a részvényindexük az egekbe szökött.

Tökmindegy hol áll jelen pillanatban a fidesz részvénye, az ellenzéké még mindig nulla, elég ha Gyurcsány kinyitja a száját, a tünti elhal.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 20:04:08

asztarohattkurvaélet, asztarohattkurvaélet.

teknős bazmeg, neked harangoztak. az a minimum, hogy elhasítasz a gecibe, mielőtt a valamikori híveid felakasztanak a gecibe a purdéiddal egyetemben mint ávóscigányt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 20:08:39

@gyalog.galopp:

na várjál, ezt most nem értem. a hazafias internetadó ellenségei mégsem mind gyurcsányisták?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.10.29. 20:12:06

Na, most ergé végre nem mérlegelt, hanem megmondta az őszintét. Bele pacekba. Hogy aztán szegény mandinert ki a fene fogja majd fizetni, ha a kormány berág, az már más kérdés.

Érdekes ez az egész. Havi hétszázért (mert már csak annyi) most tömegek rohannak az utcára. Holott a Fidesz nem most lett antidemokrata, és főleg nem ezzel. A netadó gusztustalan és politikai hazugság, de nem a demokrácia gyökerének tépkedése. Azt sokkal korábban megcsinálta a Fidesz, az olyan húzásokkal, amikor például a kiherélt, felhígított, szájkosarazott Alkotmánybíróság még így is elmeszelt valamit, és az elmeszelt szabályt azonnal és dafke beírták az alkotmányba. Na ez volt durván antidemokratikus, nem a havi hétszáz.

Szomorú, hogy a zemberek többsége csak a havi hétszázért rohan az utcára, nem azért, amikor a rendszer alapjait támadják. Ezek szerint a nép mindent csak és kizárólag a zsebén keresztül érzékel. A netadó bevezetése a NEM LESZ GÁZÁREMELÉS dumával analóg, szimpla politikai hazugság.

Mintha a nagy tiltakozás most nem is lenne teljesen spontán...

Pelso.. 2014.10.29. 20:23:04

@Molnárgörény: A vizitdíj 300 Ft , mégis volt cirkusz. Tudom, más okok s körülmények, de a lényeg: nálunk mindig van lejjebb.

@teknős: Legfeljebb kerítesz magadnak egy új bálványt, mindegy, nem?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.10.29. 20:29:01

@Pelso..: Nézd, én magam is forgok a politikában, és ennyire ostobának-lelketlennek a választókat sose láttam. Számomra teljesen érthetetlen az egész, mert a plafon nélküli adó kétségtelenül durva lett volna, de azt senki se gondolhatta komolyan. Havi hétszáz meg a rezsicsökkentés közepette semmi - illetve, a legszegényebbeket kivéve amúgy is semmi.

Ezer "elvont" ok volt és van Orbánt alázni-gyalázni. Erre az idén háromszor szavaztak nekik elsöprő bizalmat. Most meg hétszázért mennek az utcára. Miféle nép ez?

Hangsúlyozom: nem pártolom az adót, elítélem magam is, de hogy ez ekkora dühöt robbantson ki, az érthetetlen, és ezért bizony amerikai szervezésre kell gondolnom.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 20:44:21

@Molnárgörény:

Papp RékaKinga a Humán platform tüntetésén felszólította a jelenlévőket, hogy olvassák el Örkény Tengertánc c. novelláját, hogy értsék az irányt. Az Örkény-novella egy elmegyógyintézet fellázadt betegeinek hatalomátvételéről szól. Az ellenzék meghirdette a bolondok lázadását: úgy látszik, Budapesten erre elég sokan fogékonyak.

Pelso.. 2014.10.29. 20:53:19

@Molnárgörény: Az elmúlt 25 évben, bármilyen politikai/vagy azzá tuningolt esemény szervezése, finanszírozása belefér a hazai morális mércébe? Bele, s néha olcsón megúsztuk, ha a lehetséges elfajult következményekre gondolok.
Efféle, amely az "elvont" okokra nem reagál, s nem is fog. Innen szép nyerni, mondom én mellőzve a legcsekélyebb racionalizmust..

homoródkarácsonyfalváért 2014.10.29. 21:11:43

@bbjnick: Persze, igazad van. A másik ajánlat a hideg világűr. Amelyik a végén mindig komcsival és hasonlókkal van tele.

Valami miatt a Mandi szerkesztők ezt nem mindig értik.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 21:14:18

@homoródkarácsonyfalváért: Ahol a kérdéseket úgy teszik fel, hogy "a létező legrosszabb, vagy az az egyetlenegy dolog, ami nem az: válassz!", ott bolsevikok írják a kérdéseket.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 21:19:08

@Molnárgörény:

"Mintha a nagy tiltakozás most nem is lenne teljesen spontán... "

hát persze, hogy nem. engem speciel személyesen a patkánygyurcsány küldött ki (azért a bajnai is megagitált), a rengeteg huszonharminc évest meg aztán pláne, hát ki a tetves geci lehetne par excellence tetveskomcsi ha ők nem?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.10.29. 21:20:40

Szóval azt is mondom ám, hogy a Fidesz és a kormány szemernyivel nem lesz jobb vagy megtartandóbb azért, mert most a bolhából csinálnak ellene elefántot. A kormány pocsék, ostoba és egyre diktatorikusabb. Viszont nem ebbe kéne belebuknia. Ez nem számtan, hogy egymást lerontó hibákból helyes eredmény jöhessen ki.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.10.29. 21:21:50

@bbjnick: Természetesen. Csak elmebeteg/súlyosan értetlen/küldött ember lehet, aki nem érti, mit akarsz mondani.
Nyilván a fidoxxal tele a padlás sok szempontból, azonban az ország őket választotta másodjára is, a választók erős többségével minimum. Tehát, ebben a formában kell nyomást gyakorolni rájuk. Ami pedig most megy, az a szervezett "egyéb nyomás" fogástalálása a sokadik elbaszott törvénytervükkel kapcsolatban, aminek végre sikerült némi tömegbázist is összehozni.
A @Molnárgörény nicknek ezért van némi igazsága abban, amit írt. Pl.
"Hangsúlyozom: nem pártolom az adót, elítélem magam is, de hogy ez ekkora dühöt robbantson ki, az érthetetlen, és ezért bizony amerikai szervezésre kell gondolnom."
Na feleim, most kéne észnél lenni.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 21:24:20

@caralho voador:

bizony, bizony, tele volt a tér 20-30 éves büdöskomcsi nyuggerekkel.

upsz, meg is vannak a rokkantnyugdíjcsalók!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 21:36:47

@Mihint:

nézd én (nagy eséllyel veled ellentétben) elmentem megnézni, mi a fene folyik. nagyon durva többségükben 20-30-40 éves, nem egyszer a 2-3 gyerekükkel ott levő, messziről is igen jól láthatóan jómódú emberek voltak ott. igen, voltak 50 felettiek és nyuggerek is, de nagyon nem ők voltak a többség.

vagyis a résztvevők leginkább azok voltak , akik elvben a fidesz szavazótábora.

naná, hogy kizárólag amerikai invitálásra mentek ki, szerintem még ötszáz forintos utalványokat is osztogattak badfriendék, különben a kutya nem ment volna ki.

ha valakit az nyugtat meg, hogy ebben hisz, tőlem higgyen benne.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.10.29. 21:48:22

@bbjnick: Az internetadóval (ami persze egy baromság, nem is értem mi a faszért kellett ezt most bedobni) kapcsolatos hisztériának az az oka, hogy a zemberek többsége még mindig azon a (nyilvánvalóan téves) hurráoptimista állásponton van, hogy az internettel, a www-vel eljött a véleményszabadság, a szólásszabadság, stb. kora.
(Kíváncsi lennék, hogy a tüntetők hány százaléka tudná megmondani pl. hogy mi a különbség az internet és a www között?)

homoródkarácsonyfalváért 2014.10.29. 21:49:55

@Counter: He-he, de pillanatnyilag hála Istennek nem ők írják a válaszokat.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2014.10.29. 21:50:21

@mavo: Nemnem. Azt próbáltam nyökögni, hogy a hosszadalmas, néha minden alapot nélkülöző vádaskodások ezzel a kézzelfoghatónak tűnő "szopatással" sokaknál betette a kaput, és igen, nyilván többségében azoknál, akiknek szinte létfeltételévé vált az internet, ez nem bonyolult.
A kormány tevékenységével kapcsolatban azonban sokkal mélyebb, és komolyabb problémák vannak, mint ez. Ha most emiatt sikerülne az O.V.-ékat megbuktatni, akkor a többi problémára "keresztet vethetünk", mert a következő formáció ugyanúgy nem fog vele foglalkozni, azonban az internet adómentes lesz. (éppúgy, ahogy most nincs vizitdíj)
Én pl. azt szeretném, ha valamilyen szubszidiaritás-izé felé sikerülne valami hasonló nyomásgyakorlással terelni a kormányt, pedig ilyesmi nálunk még soha nem sikerült. Na az poén lenne :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 21:56:30

@homoródkarácsonyfalváért: @Mihint:

A Fidesz 2010 óta módszeresen dolgozik azon, hogy elintézze magát:

…Orbán (a) 2009. őszi kötcsei beszéd(é)ben magyar észjárásról, centrális politikai erőtérről, az értékviták mellőzéséről és szerény értelmiségről beszélt. Már akkor nyilvánvaló volt, hogy ezzel a programmal egy fenomenológiai feketelyukat hív létre. Az elmúlt időszak ezt (az aggályt) teljes mértékben igazolta. A kormányzást ugyan senki és semmi nem gátolja — mivel a kormányzati lépések nemcsak hogy nem vitathatok, de nem is értelmezhetők (ahol nincs értékrend [lásd: a Nemzeti Együttműködés Rendszere, mint doktriner demokratizmus], ott, ugyan, mi alapján volna megítélhető egy-egy lépés tartalma, célja és minősége, helyessége-helytelensége?) —, de senki és semmi nem is alapozza meg, nem is támogatja és nem is igazolja. Lassan és biztosan mindent elnyel a fenomenológiai feketelyuk, beleértve magát a kormányzást is…

bbjnick.blog.hu/2011/10/07/nem_gondol_itt_senki_semmit_komolyan_a_vagy_kotcse_az_mi_az

De! Szerintem is bízzuk a magyar választókra, hogy ezt felismerjék és értéke szerint díjazzák, ne a CIA és társaik akarják megoldani helyettük a problémát. (Tegnap láttam Oliver Stone --- aki egyáltalán nem vádolható szélsőjobbos elhajlással --- dokumentumfilmjét arról, hogy mit művelt az USA az elmúlt hetven évben Latin-Amerikába, a Közel- és Közép-Keleten, Dél-Kelet-Ázsiában stb., hogyan manipulálta a helyi politikákat, a hatalmi viszonyokat stb. Ebből én nem kérek, ehhez én nem vagyok hajlandó asszisztálni, sem érdekből, sem hasznos hülyeként.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 22:05:00

@Mihint:

értem én, csak veled ellentétben én nem tudom ilyen tévedhetetlenül, hogy a következő formáció milyen lesz. mert hogy a tüntiből (ha más nem is) az elég kristálytisztán lejött, hogy ha kétmillióan jöttek volna se döntenének kormányt mert a többségük békés családapuka és -anyuka. persze, lelkesen fütyörésztek meg tapsikoltak, de a kicsit balhésabb levezető eksönre maradtak a durván 40-50 ezerből bő kétszázan, vagyis majdnem fél százalékuk.

amiből egyébként a magyar hírlap simán levezette a vérszomjas csőcseléket úgy is, hogy még ők maguk is egy kábé kétszáz fő körüli TÖMEGről írtak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 22:05:26

@homoródkarácsonyfalváért: Rendes ember bolsevikok kérdésére nem válaszol és nem teszi fel másnak.

Ehhez tartsd magad.

S nem humorizálok.

@bbjnick: Oliver Stone kommunista és drogos. Vagy fordítva.

Ha magának mérvadó, dokumentum értékű és forrásként használható bármi, amit az agitpropos ollója közül kiad, lelke rajta. A hős indián Morales elnök vagy a mélyen humanista Castro és hű comandantéja eposzát nézte, meg persze a talpig demokrata Allende tragikus, hősi halálát, vagy valamelyik másikat?

(Egyébként bármiféle párhuzamvonási kísérletként való értelmezést szigorúan visszautasítva, maga hajlandó lett volna a szovjetek ellen fegyvert fogni abból a megfontolásból, hogy nehogy már a szovjetek, hanem a távoli jövőben megszervezendő magyar szabadságharcosok verjék ki a német megszállókat?)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 22:15:29

@Counter:

"Egyébként bármiféle párhuzamvonási kísérletként való értelmezést szigorúan visszautasítva, maga hajlandó lett volna a szovjetek ellen fegyvert fogni abból a megfontolásból, hogy nehogy már a szovjetek, hanem a távoli jövőben megszervezendő magyar szabadságharcosok verjék ki a német megszállókat?" --- írja.

:-D (...) :-D (...) :-D ...

Ez a kemény, nem a f_szom! Maga érti azt, amit ide leírt?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.29. 22:16:28

@bbjnick: Ha maga nem érti, fusson neki újra.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.10.29. 22:42:18

@Molnárgörény: "Viszont nem ebbe kéne belebuknia. Ez nem számtan, hogy egymást lerontó hibákból helyes eredmény jöhessen ki."

Pont hogy az. Van egy magyar mondás, hogy "sok van már rovásán". amellett ez egy különleges helyzet, mert:
-Déli Áramlat
-kitiltások
-internetadó
-pár hete még az volt gúnyosan előadva hogy "nem lesz megszorítás", akárhogy is akarják a szocialisták.

mandiner.hu/cikk/20140928_varga_kapitalis_marhasag_hogy_megszoritasok_lesznek

(hint: minden megszorítás ami pénzt vesz el az emberektől, így az internetadó is az)

Az elmúltnégyévben a kormány a Bokros-csomag háromszorosát (!) szorította meg az országon. Fölgyűlt a feszültség.

Az embereket végsősoron túlnyomórészt a pénztárcájuk viszi ki tüntetni. 2006 egy különleges helyzet volt, nem kell magyaráznom miért.

A feketeleves egyébként mégcsak most jön ha hagyjuk:

-Orbán fölköltözik a várba, Széchényi könyvtár meg megy onnét -többmilliárd forintért

Városliget beépítése -szintén többmilliárd + környezeti kár

Minisztériumok vidékre költöztetése - ez se lesz olcsó, és senki se tudja miért van rá szükség

Elszaladt a ló az új földesurakkal. A nép ezt a fölháborító pökhendiséget érzi, és nem tetszik neki. Attól hogy kaptak 44%-ot kétmillió választótól, amit a választási bűvészkedés kétharmadra kerekített... - illúzió.

Ami a Jóbarátot illeti, aki a Jeruzsálemi héber egyetemen szerezte a mesterfokozatot, valamint folyékonya beszél héberül és jiddisül -
kuruc.info/r/6/135064/
nos ha nem lenne elégedetlenség, akkor bárhova is menne, egymagában lenne.

Attól hogy az amik meg akarják lovagolni az elégedetlenségi hullámot, még nem következik hogy a CIA szervezte a tüntetést.
itt az egyik oldalon sincs az igazság, mindkettő gazember.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 22:47:00

@Disznóvári:

Az internet és a szólásszabadság ilyen-olyan viszonyát semmiben nem befolyásolja a netadó. Max. annyiban befolyásolhat/ja/ná, ha a netadóból befolyt bevételt valóban hálózatfejlesztésre fordít/ják/anák.

trigger happy 2014.10.29. 22:51:15

@rajcsányi.gellért (ergé):

én viszont most már tök nyugodt vagyok. ráhel nagyon jó helyen van, ilyen tudás birtokában tökéletesen fogja majd eligazgatni a terminált.
mondjuk egy kicsit fáj, hogy a mélyreható egyetemi reformok után sem felelt meg neki a magyar felsőoktatás, de lényeg, hogy fejlődjön és világot lásson, erre még a tizenhatmilliós tandíj sem sok, igazán! ha te vagy a robin master beszél vele, csókoltatom!

Netuddki. 2014.10.29. 22:54:45

A fiatal orbán viktornak kilógott a segge a gatyájából. A mai orbán viktor meg milliárdos és Svájcba jár látogatni az ott tanuló lányát.
Mindezt röpke 16 év alatt érte el, úgy hogy közben semmilyen érdemi munkát nem végzett, több kárt okozott az országnak mint hasznot.
Soha nem is akarta képviselni a magyar emberek érdekeit, bárhogy is hazudja folyamatosan. 1993 óta gyakorlatilag ő a fidesz egyszemélyi, teljhatalmú, diktatórikus elnöke. Na jó volt 3 év kihagyás, de ezek szerint nem volt nála alkalmasabb még a posztra (muhaha!).

Egyéb kérdés?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 22:55:07

@Counter:

:-D (...) :-D (...) :-D ...

Maga nem semmi!

:-D (...) :-D (...) :-D ...

2014.10.29. 23:01:59

Az egyetlen kínzó kérdés pedig:
USA vagy Ruszkik?
a fidesz már nem tétel!
(Esetleg lehetünk az új Svájc, bár a bankokkal lesz egy kis gond)

@bbjnick: @Counter: Oliver Stone annyit akar, hogy az amerikai emberek nézzenek meg más nézőpontot is. Oliver Stone pipa az amerikai vezetés (katasztrófális) hibái miatt (Vietnam óta ahova ugye önként ment - Busht is utálja az elkúrt Iraki háború miatt). Oliver Stone szabadon bírálja a saját hazáját, kormányát és rendszerét. Mond igen cifrákat. Van amiben igaza van. sok mindenben pedig nincs.

trigger happy 2014.10.29. 23:09:53

@Belpo:

bírálni a hazádat, kormányodat? oliver stone egy hazaáruló, nem?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.10.29. 23:16:27

@Belpo:

Vegyünk példát Oliver Stoneról: bíráljuk mi is szabadon az USÁ-t!:-)

sga 2014.10.29. 23:25:03

Jó reggelt ergé, welcome to the real world!

Bell & Sebastian 2014.10.29. 23:29:46

Counter, maga annyira megátalkodott, hagy már a körmét sincs kedvem tépkedni.

A mindenféle hozzászólásból azért kirajzolódik a hologram. A zsoldosok dorbézolnak, kurváznak, fosztogatnak, időnként hazát árulnak és úgy tesznek, mintha védenék a várat. Miközben létrán mászik az ellen és olyan aknászok fúrnak a lőportorony alá, mint például maga.

A maguk zsoldosai egy rakás szerencsétlenség.

Ilyen ez a képviseleti demokrácia, amit a nyakunkba varrtak - kéretlenül.

Ha maga személyesen kénytelen -foga közt jatagánnal- létrázni egy látványos hátra szaltóért, hát így járt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.29. 23:59:28

@bbjnick:

fogadjunk, hogy bébézsuzsika elvtárs már akkor is ilyan szigorú volt, amikor orbán viktor elvtárs azt követelte a (már akkor is gyurcsány kézivezérelte) eu-tól, hogy ugyan vonja már meg az eu-támogatásokat hőn szeretett hazájától.

nem lettem volna akkoriban orbán viktor elvtárs helyébe, az kibaszott hétszentség!

Bell & Sebastian 2014.10.30. 00:08:44

@mavo: A németekhez ne emigrálj, ott egy szinten felül még a "szar" kimondása is tabu. Ezért sokkal rafináltabb módon kell őket leoltani, például irodalmi stílusban és idézetek mögé bújva.

Annak, aki így nem veszi a lapot, már jó a szarozás is. Nincsen is ennyi, frusztrált köcsög, mint itt. Fő a mentális egészség, barátom!

2014.10.30. 00:09:34

@trigger happy:
aaaazz, oscar-díjas hazaáruló :)

@bbjnick:

igy van, bíráljuk (napokon át tudnám sorolni mennyi probléma van azzal a hiperhatalommal)! addig se kell sepregetni a saját házunk táján. azt minek

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.10.30. 01:28:24

@bbjnick:
Roppant eccerű ez: ellenkező oldalra kell állni, mint a buzik.
Naugye.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.10.30. 02:24:50

@mavo: Ne ess vissza a gondolkodás faékségébe. Nem arról beszélek, hogy az USA csekkeket osztogat. Ennél rafináltabban és kevésbé direkt módon történik a befolyásolás, ha történik. Például: élesebb-keményebb médiareakció (ezért lehet fizetni is), továbbá az internetes szervezkedés erélyes mozgatása. A többi már megy magától. Ha van tíz értelmes, pszichológiában-reklámban járatos magyar (az anyanyelv miatt), aki jó pénzért csinál száz netes egót, és tolja a facebookos és hasonló mozgalmat, abból bármi kijöhet.

Mindenesetre én méltó civil válaszként kitiltottam az ingatlanaimról és a hajóimról az amerikai kormányt. Ki is posztoltam. Még a gazdasági blokádot is meghirdettem ellenük. Ha harc, hát legyen harc!

rupertwinston · http://kanadaihirlap.com 2014.10.30. 03:22:30

Azért eléggé más Rajcsányi Gellért világa - amely a Budapest utcáin tüntető fiatalok világához hasonlít - Bayer Zsolték fáradt, mérges, idősödő népfrontos világától.

Angolra fordítottam Rajcsányi Gellért mai bejegyzését és lehoztam az ottawai székhelyű Hungarian Free Press című lapomban:

hungarianfreepress.com/2014/10/30/gellert-rajcsanyi-my-three-excruciating-questions-about-fidesz/

Hidvégi Mihály 2014.10.30. 06:38:42

@Helyes Írás: Uram, jól látja Ön Magyarország mai helyzetét, idáig helytáll a Helyes Írás név.

Azt viszont, hogy mi miatt száguldunk a csőd felé, már korántsem olyan jól érzékeli. Nem akarom minden bajunkat Orbánra kenni, hiszen a Medgyessy-Gyurcsány páros is kivette részét a mai gazdasági mélyrepülésből jócskán. De azért azt mégsem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Orbán a jogállam, a demokrácia tönkretételével mentálisan is akkora kárt okozott, hogy ehhez nem hasonlítható a dicstelen elődei által hagyott örökség.

Pár éve itt járt nálunk Semjén Zsótika, pontosabban 2010 őszén, s én akkor gratuláltam neki a győzelmükhöz, kívántam sok erőt ahhoz a feladathoz, ami előttük áll. Egyet kértem tőle, a sajtószabadságot veszélyeztető lépéseket még véletlenül se tegyenek, ha jót szeretnének maguknak is, az országnak is, mert egy lebutított ország soká tér magához s veszélyes irányokat vesz ha megvezetik.

Nem hallgatott rám, s mentek a maguk feje után, s itt tartunk, hogy soha ennyi gyűlölet nem volt ebben az országban, mint ami most van készülőben. Igen, én nem titkolom, gyűlölöm ezt a populista, hazug, gyenge és erkölcstelen rendszert, amit Orbán vezetett be az örökös hatalma érdekében. S tudom nem vagyok egyedül, tudom, az ellen oldal éppúgy gyűlöl engem ezért, hát a saját s az ő gyűlöletüket is igazán sajnálom.

Ezt tette Orbán, akinek úgy vélem Ön hiszékeny követője még ma is. Az Ön helyében nem a történelmet tanulmányoznám, hanem a mai fiatalokat.

csortu 2014.10.30. 07:10:44

Kár túlmisztifikálni a történéseket.'98-ban a Fidesz a csillagok különös együttállása miatt kerülhetett kormányra, de Orbán legkésőbb 2002-ben realizálhatta, hogy Magyarországon nincs akkora igény "a fiatal középosztály hangját értő és közvetítő" párt politizálására, hogy azzal kormányozni lehessen. 2002-ben a középosztályt segítő politizálást lenyomták populista 100 napos program ígérettel.
Orbán megtanulta a leckét, nekiállt hanyagolni a fiatal középosztályt, és populista szólamokat vezetett be. Ami menetrend szerint kétszer is meghozta a kétharmadot a parlamentben, és ugye 2006 óta a Fidesz megnyert minden választást. A fiatal középosztály nagy része még nem érti ezt, a populizmusra vevők meg már beálltak az egy a zászló mögé.
Ha a történések ezen a vonalon maradnak, akkor a fiatal középosztály nyilván talál majd magának pártot vagy pártokat, talán épp a mostani demonstrációkból megszerveződve, de mindez mit sem számít. Hiszen láttuk 2002-ben, és 2006-ban, hogy a fiatal középosztályra építve Magyarországon nem lehet választást nyerni (csak legfeljebb sok körülmény szerencsés összjátékaként, mint '98-ban.)
Szerintem ma Magyarországon a politikában a legtisztább szabadverseny van, és a piaci elv érvényesül: az nyer a legnagyobbat, aki a kereslethez igazítja a kínálatot. És ez ma egyedül Orbán Viktor. Nem akar népnevelni, nem akar magasztos eszmék nevében erőszakot tenni a többség világlátásán. Ezen túllépett 2002-ben. És az istenadta nép viszi a portékáját, ahogy idén már harmadjára láthattuk. A többiek meg árulják a petrezselymet a porond szélén.

$pi$ 2014.10.30. 07:19:24

@Nemzetstratégia: "Elszaladt a ló az új földesurakkal. A nép ezt a fölháborító pökhendiséget érzi, és nem tetszik neki. Attól hogy kaptak 44%-ot kétmillió választótól, amit a választási bűvészkedés kétharmadra kerekített... - illúzió."

Ne legyenek illúzióid. Közismert, hogy számokkal lehet gyúrmázni amíg azok azt nem kezdik mutatni amit látni szeretnél, de ilyenkor mindig érdemes megállni egy pillanatra és megnézni, hogy vajon minden irányból olyan tetszetősek -e az adatok.

A legutóbbi választásokon a választókörzetek kb. 93%-ában nyert a fidesz listája[1]. Ez azt jelenti, hogy gyarkolatilag az egész országban mindenütt a fidesz az első. Ahol meg nem, azon a pár helyen, ott pedig leginkább a Jobbik nyert.

Akkor most mond, a nép mit is választott? Ki nyomja a választási bűvéskedést? Igazságtalan a kétharmad?

[1] www.geoindex.hu/wp-content/uploads/Partlista_eredmeny_vegleges.png

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.10.30. 07:29:41

Fidesz már nincs. Felfalta önmagát.

Ha egy párt teljesen átalakítja a céljait és többszörösen nevet is vált, az már nem lehet ugyan az, mint régen. Ahogyan MSZMP-nek, éppen úgy Fidesznek, ma már csak az utódpártja létezik.

A Fidesz felfalta egykori önmagát is, és nem csak más rivális pártokat és tömegszervezeteket. Fidesz már nincs, hiszen többszörös átalakulással megszűnt létezni. Fidesz--> FMPP--> FMPSZ.

Fiatal Demokraták Szövetsége
F. Magyar Polgári Párt
F. Magyar Polgári Szövetség

Tehát ma már csak F.MPSZ van, aminek a céljai teljesen mások, mint a volt Fidesznek. Más európai pártszövetség tagja, mint a hajdani Fidesz. A volt Fideszre és programjára én még szavaztam, de a mai párt már szöges ellentéte hajdani önmagának. Már nem egy a köz, hanem hatalmi célokért küzdő ugyanolyan párt, mint az MSZP. Egyik írótársam használta a jelzőt hazánk államformájára; többpárti diktatúra. Az éppen hatalmon lévő párt diktatúrája. Tehát ne használjuk a Fidesz jelzőt, mert ezzel csak magunkat és másokat csapjuk be.

Még akkor sincs már Fidesz, ha úgy tekintünk rá, hogy felnőtt és egy felnőtt embert nem illik gyerekkori nevén becézgetni.

F.MPSZ van és Fideszke már nincs.

klerikálfasiszta kérődző (törölt) 2014.10.30. 07:53:40

Orbán felett elszállt az idő. Vannak, akik liberálisként indulnak fiatalon és öregedve is megmaradnak liberálisnak. Kevés ilyen ember van, de vannak ilyenek.

Orbán liberálisként indult, de amikor abban látta a politikai tőkét, akkor letérdelt az egyház előtt, felvette a nemzeti színeket, képmutató módon átállt egy másik táborba, amit felszeletelt és megszállt a Fidesz. MDF, MDNP, FKGP, MIÉP ha még emlékszik valaki egyáltalán ezekre.
Minden ilyen szalámizáshoz picit alakított a figurán a Fidesz, mostanra meg rá se lehet már ismerni.

Az a baj, hogy Orbán egy kritikákat nem tűrő, skizo arc, aki már liberálisként is meghasonlott önmagával, szülei múltjával. Egy cselszövő, a hatalomért mindenre képes alak volt, akinek a liberalizmus pont annyit jelentett, mint a ma álarcként felvett keresztény-nemzeti maszlag. Semmit. Pusztán egy divatos hívószót, egy címkét, amivel összefoghatja a nyáját. Ő maga ezekben nem hisz, ő csak a saját tévedhetetlenségében hisz. Leszarja a statisztikákat, hogy több tízezernyi képzett fiatal megy nyugatra évente. Hogy nincs gazdasági növekedés, hogy a korrupciós felár megfizetése miatt ilyen szar hely az ország. Amíg ő a fasz jó végén van, addig élvezi a szitut, amikor veszít, akkor meg elmegy Ausztriába elmegyógyintézetbe dühöngeni.
De a kor szellemétől lemaradt. Ez a valóságtól elrugaszkodott látásmód, hogy minden körülötte forog, ahogy ő kitalálja, majd úgy táncol a nyugat és úgy adózik a magyar nép is.
Egy demokratikus államban a vezető agybaja nem nyomja rá a bélyegét az aktuális döntésekre ilyen erősen. Vannak szakértők, ellenérvek, ötletelés. Magyarországon egy ötletgazda van: Orbán. A netadót minden értelmes szakember leintette volna, Orbán ezért őket nem is hallgatta meg. Ő döntött és úgy kell lennie. Majd a világ idomul, alkalmazkodik hozzá. Teljes szereptévesztésben van Viktor, agyilag kiöregedett, ezért konzervatív, autoriter vénember lesz belőle. Egy demokráciában az ilyen vezetőt félreállítaná a pártja, egy kvázi-diktatúrában nincs ellenszegülés.

Attól tartok, hogy Orbán mindig is ilyen kis autoriter segg akart lenni, a liberalizmus, demokrácia az nála csak egy szólam volt.
"Pay no attention to what I say to get elected."
és
"Én a nyolcvanas években nem a diktatúra ellen harcoltam. Hanem azok ellen harcoltam, akik csinálták a diktatúrát." - tehát neki teljesen megfelel a rendszer, ha ő lehet a diktátor - Viktátor

huKKK 2014.10.30. 08:38:38

Az első olyan cikk amiben több a kérdés mint a tipp.
Üdítő.

huKKK 2014.10.30. 08:54:14

@vilagnezet.blog.hu:
Nem gondolom, hogy a fidesz megváltozott volna.

A régi rendszerben a mostani fidesz is ugyanaz lenne és

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.30. 08:58:33

@Molnárgörény:

akkor te most azt állítod, hogy az a társaság, amely mind kora, mind családi állapota, mind anyagi helyzete alapján a fidesz betonstabil támogatója kellene hogy legyen azt ilyen könnyedén manipulálják a szemét amcsik? a nevezetes fészbukcsoportba nem az egyik ismerősömtől kaptam meghívót, hanem a sziájétől? vagy mi a faszomra akarsz kilyukadni, drága tesó? aztán pedig nem én küldtem meghívókat az ismerőseimnek, hanem megint csak a sziájé? mondd már nyugodtan a szemembe, hogy én és az ismerőseim is sziájé ügynökök vagyunk, ne szarozz, az legalább őszinte beszéd!

remélem, a gudfrend által szított szíriai ellenforradalmat is mélyen elítéled. pfejj. szegény asszad békésen irtotta a saját népét koncentrációs táborokban, ez a köcsög amerikai meg ellenforradalmat szervez. pfejj, pfejj, pfejj!

huKKK 2014.10.30. 09:10:05

...és a régi Viktor teljesen összhangban lenne a maival.
Nem ismerjük eléggé sem őt sem zseniális alkalmazkodó képességét.

Robinzon Kurzor 2014.10.30. 10:23:30

Nahát, micsoda kérdések.
A kérdés, hogy kit kínoznak ezek a kérdések?

marko11 2014.10.30. 11:27:45

@rajcsányi.gellért (ergé):
Nálunk éppen a piac/kapitalizmus vetett véget a polgári álomnak. (TGM, Mandiner)

Polgári Magyarország tömeges elszegényedés, döbbenetes (és teljesítmény-független) vagyoni különbségek mellett?!
Az elmúlt húsz-huszonöt évben egyre távolabb kerültünk a polgári Magyarország álmától.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.30. 11:29:14

@marko11: Meghalt Kádár, oda az igazság, oda lett vele a polgári Magyar Népköztársaság is.

Ahonnan szabadon utazhattunk stb. stb.

Balogh Torrente Tibi de la Omlás (törölt) 2014.10.30. 11:47:11

@Molnárgörény:
Elfelejted, hogy az alkotmányról a többség azt sem tudja, eszik vagy isszák, ellenben az internet manapság igencsak az alján áll a Maslow piramisnak, és nem csak szórakozás szempontjából. A 30 alatti rétegnél az internet olyan fontosságú, mint a 60 fölöttieknek a TV.

belekotty 2014.10.30. 12:22:24

@maxval birca hozzászóló: Jé! Ez a dumát már hallottam. A kapitalisták ügynökei, stb... Micsoda politikai tiszt lettél volna te a Rákosi rendszerben! Az elvtársak megnyalták volna az ujjukat utánad. Főképp az anális jutalmazásod után. :-))

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 12:25:06

@belekotty:

Gondolkodni mindig, sosem nyugodni, kétkedni, ez az alap, nem a nyugati-liberális-ateista gondolkozáselnyomás.

belekotty 2014.10.30. 12:25:45

@bunk0: "a Google is sorra pusztítja el a hazai cégeket, kiszorítva őket - de a teherviselésből nem vezsi ki a részét.

ezzel előbb utóbb muszáj lesz valamit kezdeni. "

és hogyan te nagyeszű? Úgy hogy tovább adóztatod az embereket, meg a hazai szolgáltatókat? A net adóval egy fillért sem veszel el a guglitól, meg a faszbuktól.

belekotty 2014.10.30. 12:29:01

@maxval birca hozzászóló: Ez a dialektika. Miféle liberális-ateista gondolkodás elnyomásról beszélsz? Azt sem tudod mi a liberalizmus, meg az ateizmus. Hol van ezekben a gondolkodás szabadságának korlátozása? Olyan hülyeségeket beszélsz, hogy az valami elképesztő.

belekotty 2014.10.30. 12:30:04

@bunk0: Már miért nem szólna be, amikor tömény hülyeséget beszélsz?

belekotty 2014.10.30. 12:30:48

@jm padilla: Már megint látens homokos freudi elszólása.

belekotty 2014.10.30. 12:32:23

@jm padilla: "a gazda megmondta egy jó szakmunkás képestés értékesebb mint a diploma. és ez így is van. és jó munkás nem bassza az idejét egész nap a neten lógva."
Neked is annyi az eszed mint a marék lepkének. Hol az az ipar ahol el tudod helyezni a jó munkást?

belekotty 2014.10.30. 12:33:29

@caralho voador: "Amúgy meg apád faszát vonul utcára a fiatal középosztály, kikérem magamnak."
Jó, jó, a parasztok is kivonultak, nem sajátítjuk ki magunknak a tüntetést, te is beférsz.

belekotty 2014.10.30. 12:34:32

@trigger happy: Ennek a @jm padilla: -nak a 8 általánosával, persze hogy hatalmas felemelkedés lett volna szakmunkásnak lenni.

belekotty 2014.10.30. 12:36:11

@bunk0: "lehet hogy te a vízvezetéken keresztül használod a facebookot de a legtöbb ember az interneten. ennyi az összefüggés."

És? Hogy adóztatsz egy külföldi oldalt? Na mesélj!

belekotty 2014.10.30. 12:37:15

@bunk0: Egyáltalán elolvastad amit linkeltél?

belekotty 2014.10.30. 12:38:39

@bunk0: Attó m neki nincs rá 5lete, attól még leírhattya, h te hüjeséget beszélsz

belekotty 2014.10.30. 12:41:14

@bbjnick: Ja, kérem, akinek a kétmillió szavazat 4 millió, azon nem csodálkozunk. :-))

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 12:41:46

@belekotty:

Sajnos tudom.

Ateizmus = nem csak Isten tagadása, ez önmagában nem gond, ellenben manapság a harcos verzióval szembesülünk, mely tönkre akarni tenni a kereszténységet.

Liberalizmus = a mai liberálfasiszta intoleranciára utalok ezzel, nem a klasszikus liberalizmusra.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 12:42:04

@Bell & Sebastian: " a csipetnyi, megmaradt kereszténység"

miről beszélsz? hol van az a csipetnyi?

belekotty 2014.10.30. 12:45:23

@bbjnick: "Max. annyiban befolyásolhat/ja/ná, ha a netadóból befolyt bevételt valóban hálózatfejlesztésre fordít/ják/anák. "
- Szuper. Adóból hálózatot fejlesztenek, hogy a gugli és a faszbuk még több emberhez eljuthasson. :-))
És te ezt beveszed?

belekotty 2014.10.30. 12:47:06

@maxval birca hozzászóló: "liberálfasiszta intoleranciára " - hehehe.. és annak mi köze a liberalizmushoz? Új szavakat alkotsz és abba bele kell tenni a liberálist bármi áron, hogy höröghess? :-))
Egy vicc vagy birca.

nevetőharmadik 2014.10.30. 12:52:36

@belekotty: Nemnem, hanem azért, hogy aztán még több netadót kelljen fizetni, amiből aztán... na mindegy.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.30. 12:52:55

@bunk0:

na most jó erősen kapaszkodj meg. a magyarellenes adónemfizető google magyarországi (!) hoppácska (leánycége) úgynevezett számla ellenében hirdetéseket szolgáltat az általa tönkretenni kívánt magyar vállalkozóknak.

szerintem tippelj egyet, hogy a magyar nyelven kiállított, forint összegekrről szóló, a könyvelésbe egy az egyben beilleszthető áfás számlák után adózik-e a google magyarország?

szintén érdekelne a véleményed, hogy a google magyarország munkatársai után fizet-e szja-t és tb-t a google magyarország, vagy inkább igazszívű magyar vállalkozóhoz méltóan számlákkal oldja meg, aztán a hogy a dolgozó hogyan fedi le a saját számláit az már az ő dolga?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 12:57:06

@belekotty:

Van egy modern liberális eszme, mely szerint az antiliberális az tiltandó. Erre gondoltam.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.30. 13:00:03

@Counter:

visszaolvastam (rossz szokás) és erről a zsidóvicc jut az eszembe a szombattal ami pont az adott egy méteres körzetben mégis valahogy péntek. ugyanígy ezek a bébézsuzsikák is az év 365/6 napján kőkeményen utálják a fideszt, csak pont abban a néhány másodpercben nem amikor az itt és most van.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 13:22:53

@belekotty:

Mi az az antikommunista, mi az az antikonzervatív?

Antiliberális = aki nem ért egyet a liberalizmussal.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.30. 13:33:39

@mavo: Vannak ilyen isteni csodák. A hivatásosak is utálják a szakmájukat előtte meg utána, de közben mindig kifordult szemmel nyögdécselnek.

Ha egyszer ezért fizetik, hát akkor ezért.

belekotty 2014.10.30. 13:41:03

@maxval birca hozzászóló: Aha. Szóval a liberális szerint tiltandó az antiliberális, az antiliberális pedig ellentétes a liberálsissal. vagyis az anitliberális szerint nem tiltandó az antiliberális.
Mondd birca! Te milyen anyagot szúrsz? :-))

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.10.30. 13:46:46

@mavo:
A gugli nyilván megoldja valahogy a problémát, például a Magyarországon keletkező 2 csilliárd pengő bevételt eliminálja a X szigeteki központból kibocsátott 2 csilliárdnyi tanácsadási számlával. Tény, hogy az ilyen cégeknél a nyereség egyszerűen eltűnik, ez nemcsak a buggyant honi kabinetet izgatja, hanem más ejrópai államokét is.
Ettől még persze ÁFA-t fizetnek és nyilván számos más adót/járulékot is, ha van főfoglalkozású magyar stáb.
Megértem persze a Németszilárd-féle orbitális tahók és Vargamisi-féle simulékony seggszájak által a békemenetes agyhalottaknak MAGYAR-ázott fasságokat is, legalábbis kommunikációs szempontból.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 13:48:05

@maxval birca hozzászóló: no és mit gondolnak az antiliberálisok a liberalizmusról? engednék?

belekotty 2014.10.30. 13:48:46

@Jean Sol Partre: :-)) Szerintem ez túl bonyolult kérdés bircának.

élhetetlen 2014.10.30. 13:49:56

@Balogh Torrente Tibi de la Omlás: „A 30 alatti rétegnél az internet olyan fontosságú, mint a 60 fölöttieknek a TV.„. Ez elég béna lett, mert így hatvan fölött az interneten rendelem meg az ebédet, itt intézem a nagyobb bevásárlásokat, (a szemét multi Tesco meg még házhoz is hozza), a Tv-ben legfeljebb nézhetem, hogy mit főz a sztárszakács. Csak azt akartam mondani, hogy 60 fölött is fontos az internet, ma más szempontból is.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 14:17:34

@maxval birca hozzászóló: tehát elítéled a liberálisokat, akiket te magad tiltanál be. Jogos önvédelem miatt. És még erkölcsi fölényben is érzed magad emiatt. Igen derék.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 14:18:55

@belekotty:

A liberális azt állítja, az antiliberális kívül esik a civilizálton.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 14:21:01

@maxval birca hozzászóló: akkor ezt most hogy értsem? nem tiltanád be, csak nem engednéd? szedd össze magad

Jean Sol Partre 2014.10.30. 14:23:29

@maxval birca hozzászóló: ez persze nem jelenti azt, hogy betiltaná. ez csak egy vélemény, nem?

belekotty 2014.10.30. 14:23:38

@maxval birca hozzászóló: és az antiliberálisnak civilizált a liberális?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.30. 14:35:28

@Hepci:

senki nem állítja, hogy mondjuk egy google ne igyekezne minél kevesebb adót fizetni. hát persze, hogy igyekszik. nincs a földön olyan független, nem megzsarolt és nem állami cég amelyik ne szeretne minél magasabb profitot termelni és minél kevesebb adót fizetni.

szóval értem én, hogy utáljuk a geci multikat, de azért nem kellene hagymázos hülyeségeket delirálni x szigeti központokkal amikor a nem bogárista-szélesista-orbánista valóságban az it mammutok központjai az egyesült államok igencsak jól behatárolható, még az űrből is pillanatok alatt észrevehető területein találhatók. sem cupertino, sem redmond, sem mountain view sem palo alto nem egzotikus szigeten található, nevezett cégek mind a tőzsdén vannak, negyedéves jelentéseik és tulajdonosi szerkezetük pedig nyilvánosak.

azt persze értem én, mi a logika abban, hogy a szemét adókerülő guglit hogyan büntetjük az internetadóval. ha a zemberek kevesebbet interneteznek, a gugli bevétele is keveseb lesz. van ugyan ennek egy olyan kellemetlen hátulütője, hogy akkor értelemszerűen a gugli meg a fészbuk is kevesebb adót fog fizetni a magyar államnak, de hát kit érdekel, a lényeg az, hogy jól megmutattuk nekik.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 14:41:15

@maxval birca hozzászóló: akkor mire véljem az első válaszod, hogy az antiliberális nem engedné a liberalizmust?

Jean Sol Partre 2014.10.30. 14:47:22

@maxval birca hozzászóló:

Jean Sol Partre 2014.10.30. 13:48:05: "no és mit gondolnak az antiliberálisok a liberalizmusról? engednék?"

maxval birca hozzászóló · maxval.co.nr 2014.10.30. 14:14:43: "Nem. Ez pont az abszurdum."

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 15:01:34

@Jean Sol Partre:

Akkor félreértettem a kérdésedet. Nem arra válaszoltam, amit kérdeztél.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 15:10:12

@maxval birca hozzászóló: akkor már csak az a kérdés, hogy ha az antiliberalizmus szerint (is) a vélemény szabad, akkor mi a különbség a liberalizmus és az antiliberalizmus között?

és ha van különbség, akkor miért zavarja az antiliberálisokat annyira, ha a liberálisok szerint ők civilizálatlanok?

belekotty 2014.10.30. 15:51:58

@maxval birca hozzászóló: Hogy lehet civilizált az antiliberálisnak a liberális? Akkor az hogy a liberális nem tartja civilizáltnak az antiliberálist, az civilizált?
Akkor mi is a különbség?

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 15:58:16

@belekotty:

Mert elismerjük a véleménykülönbséget. Akkor is, ha esetleg egy adott véleményt elítélünk.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 15:58:46

@Jean Sol Partre:

Az, hogy ezek ellentétes ideológiák. Más értékekben hisznek.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 16:01:11

@maxval birca hozzászóló: no de amit mondasz, az alapján nem igazán, hisz az antiliberalizmus is mindent megenged.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.30. 16:03:56

@maxval birca hozzászóló:

nos igen, az illiberális államok messziről híresek arról, hogy egyenesen rajonganak az ellenvéleményekért.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.10.30. 16:23:18

@mavo:

Illiberális lehet sokféle, pluralizmust megengedő és elfojtó is.

Jean Sol Partre 2014.10.30. 16:27:06

@maxval birca hozzászóló: ellenben az antiliberalizmusra annál inkább. Rossz réten legelsz, valami gomba van a fűben.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.30. 17:22:12

@maxval birca hozzászóló: Mi van? Az antiliberális elismeri a vélemény különbséget, a liberális meg nem? Te birka! te ismered egyáltalán ezeket a szavakat?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.10.30. 17:24:24

Hű ezzel a liberális, antiliberális dologgal nagyon megkergítettétek ezzel. :-))

huKKK 2014.10.30. 17:31:24

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
Ezzel
egy kicsit téged is megkavartak
ezzel.

2014.10.30. 19:00:37

@Google: Az esély adott (volt) a kihátrálásra az agyament adótól. Mivel úgy tűnik, ez nem fog menni és ebben - ahogy ma kiderült - a Telenor az egyik fő partnere a kormányak.

(Sajnos Ovi is elhitte, hogy mindent végigvihet minden áron és ebben a tekintetben már közelíti a Pojácát, csak nehogy ő is úgy járjon mint ő.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.10.30. 19:07:03

@Lion K:
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

- Albert Einstein

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.10.30. 19:14:24

@Lion K:

a telenorban az a kifejezetten mókás, hogy norvégok, tehát az elempéista bálnazsírmaffia oszlopos tagja.

Google 2014.10.30. 19:20:17

@Lion K:

Az esély még mindig adott, és OV eddig mindig kivágta magát. Reméljük, most sem lesz másképp.
Lesz még itt nyugi! - ahogyan a professzorasszony nem mondja.

huKKK 2014.10.30. 22:01:46

@mavo:
Ez az.
Tudja meg az egész világ, hogy a magyarokkal nem lehet kukoricázni.

huKKK 2014.10.30. 22:12:53

@Kurt úrfi

Néha előfordul velem is előfordul, de most már jobban figyelek most már, azóta ezzel nincs gondom azóta ezzel.

huKKK 2014.10.30. 22:22:38

@Counter:
Nem értem mit mond az az ájnstájn, nem is érdekel,
de nincs igaza az héccencség.

Herr Schwarze Liste 2014.10.30. 22:43:41

ergé ügynök! ez az izzadságszagú önmentegetőzés NEM elég, világosan megüzentem, hogy egy napa valley borozgatáshoz a beugró a finesszfasizmus vincentblogista mértékű és hangnemű elítélése

üdv
a tartótiszted

huKKK 2014.10.30. 23:13:08

@Holger Hartland:
Ő nem az in kognitó ügynök, hanem a kognitív dé ügynök.
Keverni tetszik.

2014.11.01. 02:02:16

@Google: Megtörtént.

Aki innentől a netet meg akarja adóztatni, az egy Pojáca.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.11.02. 21:13:47

@mavo: Ami Szíriát illeti, az megint Vietnam, Irak, Afganisztán receptje.

Hogy Asszadot szét bírja verni az USA, az nem kétséges. Hogy utána évtizedekig anarchia jön, és mindenki mindenkit gyilkol majd, az se kétséges. Irakban is kemény volt Szaddám rendszere, de egyrészt az ottaniak nem igazán demokráciahívők, másrészt aki befogta, azt békében hagyták. Ami most van, az talán jobb???

Nem lehet a nyugati demokráciát exportálni oda, ahol az a kutyának se kell. Sőt. Megpróbálni is disznóság. Kiváltképp fegyverrel. Általában az jön össze, hogy egy diktátor helyett anarchia alakul ki, és az adott ország lenullázódik évtizedekre. Úgyhogy bármilyen furcsa, inkább Asszad, mint hogy az amerikait odabasszad... (bocs a kínrímért)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2014.11.02. 21:15:58

Ráadásul Szíria Izrael szomszédja, és ebből az anarchia minősített, vérfolyamos esete ígérkezik. Mert hogy Izrael nem fogja a szíriai demokráciát építgetni, az teljességgel bizonyos. Nekik a destabilizáció nem rossz, így is, úgy is lőnek onnan, de legalább sokkal gyengébben, mint amikor még az öreg Asszad az egész országot háborúba vitte olykor ellenük.

Helyes Írás 2014.11.06. 14:11:28

@Hidvégi Mihály:

Tisztelt Hidvégi úr. A kölcsönös gyűlölet a legrosszabb, ami a rendszerváltozás után velünk történt. Ne higgye, hogy soha nem volt ennyi politikai gyűlölet az országban, mint most. Ezt csak azok hiszik, akik most gyűlölnek. Mert nem tudják, hogy mi hogy gyűlöltük azt a szerintünk önfeladó, nemzetvesztő, off-shore-ozó, hazug, stb. világot, amely 2002 után itt volt. Persze, akik azt szerették, azok nevettek rajtunk, gúnyoltak, (nacionalistáztak, antiszemitáztak, rasszistáztak) bennünket. Tudom, hogy cinikus, de bizony ma is érzek kárörvendést bizonyos megnyilatkozásokat látván, olvasván. A gyűlölet természetesen nem 2002-ben kezdődött, csak új irányt vett abban a választási kampányban. Már a rendszerváltozást megelőzően szörnyű érzések szakadtak fel a lelkek mélyén, amelyekre az új politika kezdettől fogva mindkét oldalon rátett és rájátszott.

A gyűlölet a racionalitás és a konszenzuskeresés kerékkötője. Pedig szükség lenne konszenzusra a demokrácia most egymást gyűlölő hívei között, mert már megszületett és a nagypolitikában is képviseletet kapott az a gyűlölet, amelynek maga a demokrácia a tárgya. A mai fiatalok egyre növekvő része érez így. Mi, innen a mi oldalunkról, azt gondolnánk, hogy ennyi választási vereség után talán nem a gyűlölet, hanem a vereségek megértésének a vágya nő a magát „baloldalnak” érző táborban, s a meddő és propagandisztikus megfogalmazásukban valótlan üzenetek (nincs demokrácia, nincs sajtószabadság, elcsalták a választást, Oroszországhoz kapcsolják az országot, maffiakormány, stb.) helyett a lehetséges közös alapokat (demográfiai fordulat/családtámogatás; nemzetpolitikai és alkotmányos minimum; társadalmi szolidaritás tömegeket érintő összeomlások/devizahitel/ és katasztrófák esetén; nemzeti vagyon, hazai piac védelme, stb) és a konkrét különbségeket mérlegelik és tárják az emberek elé. De nem, csak a gyűlölet keseredik tovább bennük, mint önben is, és talán alig várják, hogy összeomoljon az ország vagy kívülről eltávolítsák a kormányt. Pedig egyelőre nem száguldunk a csőd felé, bár a szükséges gazdasági fordulat még valóban nem ment végbe.

A sajtószabadságról engedjen meg néhány gondolatot. Az internet kiteljesedése előtt ez mérhető volt. A TV-k, rádiók, újságok szerkesztői irányultsága jól besorolható volt (noha balról nagyon szerették „függetlennek” minősíteni az őket szolgáló médiumokat), s a nézettség, olvasottság arányai alapján előállt a politikai befolyási arány. Ez alapján 1989 és 2004 között brutális baloldali túlsúly volt, akár azt is mondhatnánk, hogy nem volt sajtószabadság Magyarországon. Ma ilyen számításokat, becsléseket senki nem végez az ellenzéki oldalon, mert egyrészt ezek feltehetően nem támasztanák alá a propagandát, másrészt az internet felszabadította a tájékozódás szerkesztési korlátait. Percek alatt áttekinthetők a tények, a különféle tálalási módok és a vélemények. S egyre többen tájékozódunk szinte kizárólag az internetről.

Én értékbeállítottság alapján állok ott ahol állok és nagyon sokan így vannak ezzel a kormányt támogató oldalon. (El lehet ezt vitatni és lehet bennünket idiótázni, csak ez is önbecsapás.) Ettől még a kormány stílusa nem tetszik, a szakmai egyeztetések mellőzését elfogadhatatlannak tartom, egyes döntései (pl. Kishantos szétverése vagy a rokkantak megalázása) felháborítanak. Nem vonom kétségbe, hogy a „baloldalon” ugyancsak értékbeállítottságok vezetik az embereket, csak azt gondolom, hogy amíg ezeket az értékeket nem vetjük össze, nem vitatjuk meg, nem tisztázzuk a közös alapokat, ha vannak, és nem tesszük egyértelművé, hogy kinek meddig terjed a kompromisszumkészsége, addig marad a háború és a gyűlölet.

(Nem akarok vég nélküli eszmecseréket folytatni, csak az ön érdekes reakciója közel egy hét késéssel, tegnap jelent meg a leveleim között.)
süti beállítások módosítása