Temetői beszéd − Velünk élő rendszerváltás VI.
2014. október 16. írta: Redakció

Temetői beszéd − Velünk élő rendszerváltás VI.

rendszervaltas_7.jpg

1989 októbere a köztársaság kikiáltásával a rendszerváltás legsűrűbb időszaka volt, most 25 éve. De mi volt a rendszerváltás? Mi történt velünk akkor és azóta? Erről kérdeztünk magyar véleményformálókat, publicistákat Velünk élő rendszerváltás sorozatunkban.

*

Temetői beszéd

Balázs Zoltán, a Corvinus Egyetem docensének írása.

balazs_zoltan_1.jpgKedves szerkesztő, némi töprengés után úgy döntöttem, hogy személyesebb műfajt választok. A téma, az elmúlt huszonöt esztendő, ahogy a felkérő levélben is írod, egyszerűen túl nagy. Ezért ezt vagy aforizmában, esetleg egypercesben tudom megközelíteni, vagy az episztola személyes formáját használom.

Mikes jutott eszembe. Azt írja a 120. levélben, huszonöt évvel és két héttel Szatmár után, hogy „Azt ne gondold, néném, hogy megholtunk volna, még élek, mert eszem és írok. A halottak pedig úgy reá tartják magokot, hogy egyiket sem cselekszik. A testünk mindennap jóllakik, de az elménk igen koplal a vigasságtól”. Nos, valahogy ez a helyzet ma is. Eszünk és írunk, jóllakunk és vigadunk, de azért egy kicsit mégis halottak vagyunk.

Sőt. Nem is kicsit.

Tudod, a dolog számomra nem is huszonöt évvel ezelőtt kezdődött, hanem harminchárommal. 1981. június 16-án a SzER-t hallgattuk otthon. A huszonöt éves évfordulón. Először hallottam Nagy Imre hangját és rádióüzenetét. Azóta is hallom.

Az évfordulót a rezsim is megünnepelte, ahogy illett hozzá, a kabaréban. Bodrogi Gyula rádiós monológjának slusszpoénja ez volt: „huszonöt éves (hohó!) … a Kádár-rendszer!!” (Hallgatóság: boldog nyerítés, viharos taps.)

Innen indultunk. Nem sokan, s főleg nem valami petőfis lobogással. De egyre növekvő elszántsággal. Amikor leszereltünk, tizenkilenc-húszévesen, s még a fülünkben dübörgött egy pár nappal korábban végrehajtott szovjetunióbeli hadgyakorlat összes gránátrobbanása, géppuskaropogása és géppisztoly-ugatása, tudtuk, hogy nincs és nem is lehet több kompromisszum. Velünk már nem lehet társadalmi alkut kötni. Nincs több aljas taps.

Ám azt is tudtuk, hogy nem fogunk disszidálni, lánchídi csata ide vagy oda. A rendszerváltás bennünk már végbement, s ezt nem fogom megtagadni soha − akkor sem, ha ma, természetesen főleg az azóta születettek körében divat a rendszerváltást kétségbe vonni, ócsárolni. (Azoknak, akik visszakívánkoznak a húsosfazekakhoz, most nincs mondanivalóm.) Mert boldog és ünnepi évek voltak azok. Persze hogy nem miattunk, nem az utcára vonuló pár ezer ember miatt bukott meg a rezsim, hanem mindenféle Tényezők miatt, de az elvtársak tartani azért mégis tőlük-tőlünk tartottak.

Reménység volt a levegőben, kedves szerkesztő, miközben az ország a csőd szélén tántorgott, láttuk a lengyel szegénységet és láttuk a román nyomort, s már pontosan tudtuk, hogy csak véletlenül nem zuhantunk bele a szakadékba. Már akkor, a nyolcvanas évek végén tudtuk, hogy iszonyú baj lesz a vidékkel, hogy vége a nagyiparnak s vele együtt a klasszikus munkásságnak, hogy rettenetes jövő elé néz a cigányság és környezete, s hogy a nép többségének halvány fogalma sincs minderről. Kádár kezét ugyanis tömegek szorongatták.

Megválasztották volna, meg bizony, kétharmados többséggel. Úgy értem, igazival. De mi fütyültünk a népakaratra. Szabad, tiszta, ropogós levegőre vágytunk. Azonnal. Kaderják Péter remekül foglalta mindezt össze, 1987-ben, Pápán: „Kevesen vagyunk, és nem kisebb tett forog kockán, mint saját életünk. Nincs mire várnunk, az idő nem nekünk dolgozik”.

Ám az idő elénk jött. Mint a reformkor végén: „Öröm - s reménytől reszketett a lég, / Megszülni vágyván a szent szózatot, / Mely által a világot mint egy új, egy / Dicsőbb teremtés hangján üdvözölje”.

S újra kitört a vész. A szabadság újra rémálommá változott.

Nagy Imrének és társainak újratemetésén már nem voltam ott. Annak számomra valahogy már nem volt rendszerváltoztató tétje. Vagy mondjuk úgy, hogy ami ott, a temetésen született – igen, temetésen született –, az Új Kiegyezés, ahhoz már nem volt közöm. Ott már osztozkodás folyt. A hagyatékot osztották föl. Tudod, a gyászolás és a temetés azért borzasztó politikai műfaj, mert muszáj megrendültnek látszani és szavalatokat előadni és a múltról fecsegni, miközben az ember folyton a jövőre és a jussra gondol, sugdolózik és kicsi aljas alkukat köt. A politikai temetés az az esemény, ahol a sírokat kiássák, de a halottakat nem hantolják el, hanem ereklyeként vitrinbe teszik. A kiásott sírokból ugyanis remek lövészgödrök lesznek. Közben pedig felosztják, sub rosa, az örökséget. Mi magyarok különös vonzódást érzünk e perverz politika iránt.

Ha tehetném, az összes nemzeti gyászünnepet betiltanám. Élőhalottá teszik a nemzetet. Rossz szagúvá.

Temetéssel nyitott az elmúlt huszonöt év, s folytatódott az ehhez illő zártkörű alkotmányozással, zártkörű alkotmánybíráskodással, zártkörű kárpótlással, zártkörű felelősségre vonással, zártkörű privatizációval, s természetesen újabb zártkörű temetésekkel. Ráadásul mindennek volt egy torzképe is, bőröndben csempészett barguzini csontvázzal, ellopott Kádár-koponyával, Dunán utaztatott Szentjobbal, madárlátta Nyirő-hamvakkal: a magyar temetői politika akaratlan önarcképe. A nyilvánosságra csak a dagályos beszédek maradtak. 1990-ben már fulladoztam. Áporodott volt már a levegő, penészes címerekkel, belvárosi cigarettafüsttel, szőkített olajgőzzel terhes. A hordóról, amiről Csurka István beszélt Monoron, s ami az egyetlen közös örökségünk volt, végre lekerült a fedő. Mit mondjak: ami benne volt, tényleg rohadt volt. Élt, még mennyire hogy élt! – de már nem volt eleven. Ezt lehetett fölosztani.

Lehet, hogy finnyás vagyok. Minden további nélkül elismerem, hogy a szabadság tényszerű feltételei közül ma sokkal többen rendelkeznek sokkal, de legalább valamivel többel, mint egykor. S a magyar nép tényleg szabadon választhat. Mi több: kénytelen választani. Talán ezért is olyan frusztrált.

Mégis van, kedves szerkesztő, a szabad létnek egy olyan, egzaktul talán soha le nem írható állapota, amely nem azonosítható ezekkel a feltételekkel: az absztrakt jogokkal, az anyagi lehetőségekkel, a társadalmi esélyekkel. Sem a jogász, sem a közgazdász, sem a szociológus nem tudja ezt kimerítően megragadni, noha mindegyiküknek igaza van, amikor a saját szempontját kéri számon a szabadságtól.

Az igazi szabadsághoz − ami nélkül valódi jog, kiszámítható élet, tartós jólét sincs, ami nélkül az irdatlan nehézségekkel esélyünk sem lesz a siker reményében szembenézni, s ami gyökeres ellentéte a temetői politikának − azt hiszem, csak akkor juthatnánk közelebb, ha kevesebbet hazudnánk – másoknak és magunknak is; ha előbb magunkon uralkodnánk, mielőtt mások fölött tennénk; ha ritkábban gondolnánk háborúra és győzelemre; ha kevésbé félnénk és hunyászkodnánk meg; ha nem csak magunknak – kétmillió választónak? egymilliónak? – akarnánk építeni az országot.

A Te nemzedéked, tudom, nagyon akart szabad lenni. Ti is megéreztétek, hogy a temetőben nincs szabadság, ott csak korhadás van és enyészet, ott magányos emberek ápolják a sírokat és ássák az újakat, maguk és ellenségeik számára. De azt hiszem, Ti is tudjátok már, hogy a szabadság nem jött el.

Talán nem is fog.

Nem vagyok nagy rajongója Nietzschének, de egy idézet egyre gyakrabban jut eszembe tőle: „Schlechte Luft! Schlechte Luft!” (F. Nietzsche: Az erkölcs genealógiája, passim.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr576774963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2014.10.16. 09:07:18

"Kádár kezét ugyanis tömegek szorongatták.

Megválasztották volna, meg bizony, kétharmados többséggel. Úgy értem, igazival."

Ez nagyon igaz. Kádár halála kellett a rendszerváltáshoz. A rendszerváltás megtörtént, még akkor is ha akkor nem is élő gyerekek ma ezt kétségbe vonják. És főleg akkor, ha ma valakik ezt nagyon is vissza szeretnék csinálni, csak pepitában.

Sajnos, ahogy Kádár megtartására, úgy a rendszer visszacsinálására is óriási igény van a nép részéről. Erre azért nem lennék senki helyében büszke.

Virág et. 2014.10.16. 09:32:48

OFF, de kíváncsi lennék a mandiner "fiatal, vezető beosztású és értelmiségi" olvasórétegének a véleményére.

1. VIII. kerületben Fideszes plakátot firkál össze két fiatal. Következmény:

- három rendőrautót küldenek ki,
- beviszik őket, hajnali négyig bent tartják mindkettőt,
- fogdába zárják őket,
- kihallgatják mindkettőt, védő nélkül, persze,
- meztelenre vetkőztetik mindkettőt,
- végig megalázóan beszélnek velük,
- feljelentik és kisebb értékben elkövetett rongálás miatt eljárást indítanak ellenük.

2. V. kerületben Együtt-PM plakátot tép le egy egész testület, nem egyet: az összeset a környéken. Következmény:

- 0 rendőr jön,
- eljárást nem indítanak velük szemben,
- rendőrt talán csak este látnak a tévében, ha bekapcsolják a sorozatukat,
- választási iroda a választás után egy nappal (!) megállapítja a jogsértést és eltiltja őket a további jogsértő magatartástól. Igen, a választás után.

Ezek után mondja valaki, hogy itt jogegyenlőség van.

gyalog.galopp 2014.10.16. 09:34:00

Antal József temetése idején a Kossuth tér környékén bóklásztam. Ezt azért mondom így, mert utálom a temetői hókuszpókuszokat, legszívesebben a saját temetésemet is kihagynám.
Tehát , mint kíváncsiskodó keveredtem a tömeggel, és hallgatva a megjegyzéseket megnyugodva vettem tudomásul, nem a nép hülyült meg, hanem a politika.
Közvetve, vagy közvetlen ez a tapasztalatom Nagy Imrétől a ma reneszánszát élő holokauszt iparig ( mondjuk ezt is megemlíthette volna a szerző) az összes politikai indíttatású temetésre, hullamítoszozásra.

Ez pedig bővebb magyarázatot érdemelne a szerző részéről :

"Már akkor, a nyolcvanas évek végén tudtuk, hogy iszonyú baj lesz a vidékkel, hogy vége a nagyiparnak s vele együtt a klasszikus munkásságnak, hogy rettenetes jövő elé néz a cigányság és környezete, s hogy a nép többségének halvány fogalma sincs minderről. Kádár kezét ugyanis tömegek szorongatták."

Ez egy ritka hazug, cinikus magyarázata gátlástalan kifosztásnak, kiárusításnak.

gyalog.galopp 2014.10.16. 09:44:09

@Virág et.:

az 1. esetben viszont nem lőtték ki a szemüket. Ez azért már fejlődés nem?

Conchobar 2014.10.16. 09:47:42

"Az igazi szabadsághoz − ami nélkül valódi jog, kiszámítható élet, tartós jólét sincs, ami nélkül az irdatlan nehézségekkel esélyünk sem lesz a siker reményében szembenézni, s ami gyökeres ellentéte a temetői politikának − azt hiszem, csak akkor juthatnánk közelebb, ha kevesebbet hazudnánk – másoknak és magunknak is; ha előbb magunkon uralkodnánk, mielőtt mások fölött tennénk" - Azzal egyet lehet érteni, hogy jóval kevesebb képmuzttatás kellene, és jóval több őszinteség (a politikában), de mi is az igazi szabadság, az, ha már magunk és mások fölött is uralkodunk? Hogy is van ez a szabadsággal és az uralkodással?

Virág et. 2014.10.16. 09:47:49

@gyalog.galopp: Valóban. De hol is van most a rendőrállamot kiabáló tömeg? A vekkeres Orbán Viktor? Vagy az csak akkor szól, ha a rendőr a baloldali kormány alatt lépi túl a hatáskörét? Jobboldalt szabad? Hol vannak a választók, akik elzavarják a pártosság okát, a kormányzó pártot? Hol vannak a "hazafiak", akik szedik az utcakövet és építik a barikádokat, mint 2007-ben végig?

Hol a fideszes nyilatkozat a rendőri túlkapások ellen, az Európai Néppárt brüsszeli előtélő nyilatkozata?

Virág et. 2014.10.16. 09:51:25

@gyalog.galopp: Egyébként meg, ha a fidesz alatt a firkálásért (ami simán lehet a véleménynyilvánítás része, mégcsak nem is bcs) ez jár, akkor mi járna székház-ostromért, macskakővel és molotov-koktéllal dobálásért?

Hát nem szemkilövés gumilövedékkel, az biztos. Minimum egy kézigránát.

Persze a kérdés költői, egyetlen személy sem fog kimenni randalírozni, Orbán akár pontról pontra megcsinálhatná Gyurcsány programját (félig már meg is tette), akkor se menne senki. Akár be is olvashatná az őszödi beszédet, akkor se menne senki.

Vajon miért?

Conchobar 2014.10.16. 09:52:27

"De azt hiszem, Ti is tudjátok már, hogy a szabadság nem jött el." - Sajnos nem érteni, hogy a szerző pontosan mit is tart szabadságnak. Az anarchiát? Azt, ha az ember, ha kell, ha nem szembenáll/szembeszáll állammal, hatalommal, elittel?

gyalog.galopp 2014.10.16. 09:57:08

@Virág et.:
Az fel se merül benned, hogy a felsorolt cselekményekre ma egyszerűen nincs igény?
Akik felszedték a köveket, ma már nem akarják, mert győztek, akik miatt felszedtek, azok meg még ettől a kis egyszerű munkától is irtóznak, inkább egymást csesztetik.

Virág et. 2014.10.16. 10:00:33

@gyalog.galopp: A köveket felszedők egy pártért szedték fel a követ? Csak mert ezt eddig még senki nem vallotta be, ennek az ellenkezőjét hallottuk mindenhol. Hogy itt elvekről van szó.

Amiért ott tiltakoztak, azt megcsinálta a NER. A hazudtunk reggel, este ... se maradt el, csak ezt lesz.rják.

Bennem természetesen felmerült, hogy azok a "jogosan felháborodott" polgárok inkább jogosan kiküldött provokátorok voltak, de ezt eddig jobboldalról mindenki masszívan tagadta.

" még ettől a kis egyszerű munkától is irtóznak, inkább egymást csesztetik."

Nem irtóznak, csak tudják, hogy a megmaradt szavazóik, mi, nem fogunk olyan pártra szavazni, amelyik molotov-koktélok hátán kíván kormánytöbbséget szerezni.

Többek között ezért sem támogatjuk a fideszt.

Conchobar 2014.10.16. 10:12:15

"A köveket felszedők egy pártért szedték fel a követ? Csak mert ezt eddig még senki nem vallotta be, ennek az ellenkezőjét hallottuk mindenhol. Hogy itt elvekről van szó." - Nem értem, hogy miért szelektív egyesek emlékezete. Alapvetően két tábor tagjai vettek részt a 2006-os megmozdulásokon. Pontosabban csak egy, míg a másik tábor igyekezett emezek tevékenységére rátelepülni. Az vekkeres, 'addig innen el nem megyünk, míg Gyurcsány nem mond le' tüntetésen is, meg a többin is teljesen egyértelmű volt, hogy két tábor tüntet, amelyek tagjai (a rendőrök előli október 23-i menekülést leszámítva) nem akarnak egymással keveredni

gyalog.galopp 2014.10.16. 10:13:51

@Virág et.:
Mivel megrögzött pártonkivüli vagyok mióta az eszemet tudom, annak meg van néhány évtizede, az én "bevallásom" abszolút nem releváns, mi több, konkrét helyen és időben ,némi provokációt én is sejtek a dolgok mögött.
Olyan könnyen azért ne add fel a kétségeidet.

Virág et. 2014.10.16. 10:18:05

@gyalog.galopp: Világos, nem is neked címeztem. És kétségeim csak látszatból vannak, a saját véleményem markáns és biztosra veszem, hogy szándékos puccs-kísérlet volt itt 2006-ban, ahol nem véletlen, hogy azok voltak kint, akik. Legalábbis a kemény magban. És ezek nem a Jobbik emberei voltak, bár az is tény, hogy sok Jobbikos is kiment, de messze nem ők irányították az eseményeket és messze nem is azok, akik tényleg meggyőződésből voltak ott.

Ennek ellenére ez az idei esemény felháborító. A kormánypárti plakát összefirkálása bűncselekmény, az ellenzéki plakát letépése (!!!) meg semmi. Olyan szinten piti, hogy az már inkább szánalmas.

@Conchobar: Ezt sehol nem vitattam. A köveket felszedők azonban csak az egyik táborhoz tartoztak, nem igaz? Na, róluk beszéltem.

gyalog.galopp 2014.10.16. 10:18:52

@Conchobar:

tipikus értelmiségi hablaty.

gyalog.galopp 2014.10.16. 10:25:56

@Virág et.:
A TV ostrom:, elől áll a bál lángolnak az autók, hiányosan felszerelt , tömeg oszlatásra nem kiképzett, vidéki rendőrök összepisilik magukat. Hátul a kapu nyitva, utca üres, pár száz méterre rebiszesek teljes harci díszben, unatkozva cigarettáznak.
Felvételt csak a hírtv készít kintről, a bentieknek még a mobilos fényképezés is tilos.

Conchobar 2014.10.16. 10:37:09

@gyalog.galopp: "tipikus értelmiségi hablaty." - Micsoda? Az, hogy két tábor volt, vagy az, amivel a kettőt eggyé próbálják mosni a jelenlegi kormányzópárttal rivalizáló ('balliberáris') pártok?

Virág et. 2014.10.16. 10:40:36

@gyalog.galopp: Nem is az ostromnák voltak a túlkapások. Egyébként meg nem értem, mire akarnak itt egyesek célozni? Hogy szándékosan mutatta magát gyengének és alkalmatlannak a rezsim... mert profit? Azt is olvastam, hogy azt akarta, hogy megöljenek egy rendőrt. Most attól eltekintve, hogy senki nem halt meg és halálesetről szó nem volt, ilyet várni is butaság lett volna, de mégis ez miért lett volna jó bárkinek? Csak azt bizonyította volna, hogy magukat sem tudják megvédeni a rendőrök (és ezáltal a belügyi vezetés), hogyan tudnák az állapolgárokat?

Ráadásul az októberi túlkapásokkal kapcsolatos konteóval sem jön össze, mert ha a cél az volt, hogy áldozatként tüntessük fel a rendőrséget, akkor miért adtak volna parancsot - pláne politikai irányítás részéről - a durva szétverésre?

Occam borotvája. Az ostromnál egy csapat felkészületlen, rossz rendőri vezető hozott rossz döntéseket. Októberben meg a lebalf.szozott rendőrök a frusztrációjukat élték ki bárkin, akit értek.

Conchobar 2014.10.16. 10:43:40

@Virág et.: "A köveket felszedők azonban csak az egyik táborhoz tartoztak, nem igaz? Na, róluk beszéltem." - Róluk beszéltél volna, mikor azt mondod, hogy "Amiért ott tiltakoztak, azt megcsinálta a NER."? (Akik a köveket felszedték, azok a NER-rel sem szimpatizálnak)

I_Isti 2014.10.16. 10:43:49

Egyébként ez a "temetői politika" a magyarok kereszténység előtti hit- és hiedelemvilágának a folyománya, ugyanis pontosan abban hittek, hogy az ősök szellemei nem távoznak el a földről, hanem köztük maradnak, és ha nem engesztelik ki az ősök szellemét - szellemeit, akkor azok nem fogják támogatni az utódokat, sőt akár ellenségesen is viszonyulhatnak a jelen kor élőihez...

gyalog.galopp 2014.10.16. 10:46:50

@Conchobar:

Az egyel följebb írt hozzászólásodban idézett szöveg a szabadságról.

mandiner.blog.hu/2014/10/15/kapitalizmus_vagy_amit_akartok_valasz_lanyi_andrasnak

" „Nem lehet egyszerre szarni és szaladni.” (Népi bölcsesség) "

Virág et. 2014.10.16. 10:48:44

@Conchobar: Róluk. Ha nem szimpatizálnak a NER-rel, akkor hol vannak most? Az egy dolog, hogy most nem dobálnak köveket meg molotov-koktélt, de még egy nyomorult tüntetést vagy más megmozdulást sem szerveznek. Az elmúlt 4 évben itt csak balos kormánykritikus megmozdulások voltak, abból is nagyon kevés. Ez egyébként nem baj, nem mondjuk a HaHások voltak ott a Kossuth-téren 2006-ban, nem is a 45 kilós egyetemista lányoktól várom ezt el. De ha igazad lenne, hogy ezek nem szimpatizálnak a NER-rel (egyébként nincs), akkor miért nem lehet róluk SEMMIT hallani azóta, hogy a Fidesz nyert 2010-ben?

A Jobbik is visszavett, de ne gondold, hogy ott széljobberek voltak többségben.

Conchobar 2014.10.16. 10:50:49

@Virág et.: "Azt is olvastam, hogy azt akarta, hogy megöljenek egy rendőrt." - Ez nyilvánvaló baromság. Egyszerűen arról van szó, hogy felkészületlenek voltak (a rendőrég is, meg a kormányzat is). Senki nem feltételezte (még 'lánchídi csata' után se), hogy ilyen tv-ostrom egyáltalán bekövetkezhet Magyarországon. Gyurcsányéknak is szent meggyőződése volt (a választást követően), hogy a többség (még később is: 'csendes többség') mögöttük áll és a csekély látszámú ultrák ilyen körülmények között nem fognak tudni nagyobb balhét okozni

Virág et. 2014.10.16. 10:52:16

@Conchobar: Teljesen egyetértek. Ugyanakkor ez egyike a legnépszerűbb konteóknak, hogy azért nem vitték oda az erősítést, mert arra vártak, hogy egy rendőr meghaljon.

Conchobar 2014.10.16. 10:58:08

@Virág et.: "Ha nem szimpatizálnak a NER-rel, akkor hol vannak most?" - Ott vannak, ahol 2006 szeptembere előtt voltak. Akkor se azért tartózkodtak a kődobálástól, mert szimpatizáltak volna Gyurcsányékkal. Amúgy, valóban van szerepe ebben a Jobbiknak is, amely artikulálja (és a tehenes emberek helyett) vezeti is Fideszt jobbról kritizálókat (még akkor is, ha időről-időre újabb szervezetek alakulnak, amelyek radikálisabbak és amelyek már valóban szélsőjobbra helyezkednek el)

Virág et. 2014.10.16. 11:04:27

@Conchobar: 2006 választási év volt, egy ciklus után. Pont mint 2014. Hol vannak?

2002-2006 között is voltak rendszeres - kisebb - rendontások. Medgyessy kifütyülése, lehazaárulózása, de kapott Demszky is, rendszeresen.

Semmi motoros kórus, kerepelés stb nincs 2010 óta, se tojásdobálás, semmi. És ezek nem szimpatizálnak a NER-rel? Dehogynem.

Bell & Sebastian 2014.10.16. 11:14:17

A haldoklás fázisai

1., Elutasítás
2., Düh
3., Alkudozás
4., Depresszió
5., Belenyugvás

T. Szerző félholt, vagy tán már egészen az? Ha már csak az ujja mozog, táblára írni még csak tud. Tegye a dolgát, mert ím, Virágelvtárs is virulens, nem mutat post mortem életjeleket.

gyalog.galopp 2014.10.16. 11:15:59

@Conchobar: @Virág et.:

Azért sem hiszek az összeesküvés elméletekben, mert túl sok ész tételez fel az összeesküvőkről.

A tüntetések oszlatása, irányítása viszont nem összeesküvés, hanem oktatott elmélet és gyakorlat szerte a világon.
A hangadókat beépített civil ruhás rendőrök emelik ki vagy jelöl9k meg a kiemeléshez, ugyancsak civil ruhás rendőrök vehetik át a hangadást és az irányítás, nyilván a lehetőségeknek megfelelően.
Az ostromlók között is feismertek egy rendőrt, aki szaktanácsokat osztogatott civilben, a bedöglött locsolóautós rendőröket egy "civil" tüntető védte meg.

Láttam pl. a nápolyi tüntetésekről egy híranyagot, ahol civilek visznek egy hátracsavart kézű civilt a rendőr sorfal elé.

Csak mondom.

Virág et. 2014.10.16. 11:19:36

@gyalog.galopp: Hát lehet, hogy elméletben jók a magyarok, de a gyakorlatban sorban kétszer is megbuktak és csak 2007 tavaszára sikerült pótvizsgán átmenniük.

Bell & Sebastian 2014.10.16. 11:22:28

@I_Isti: Ez inkább kommunista szokás, kettős okból, egyrészt; meggyőződnek róla, megvan-e még (halva), másrészt ezzel jelzik a bumm vitorla rúdjának átcsapódását. Ez afféle szentté avatási / kánonba emelési rituálé, bármekkora gazember is volt éltében az alany elvtárs.

Én úgy tudom, hogy a földi világban csak azok szellemek ragadnak (a sámánhitben), akik még kiengesztelésre várnak, lezáratlan a pályájuk.

Ezért; szerintem a kommunisták sámánhitűek.

Conchobar 2014.10.16. 11:25:25

@Virág et.: "És ezek nem szimpatizálnak a NER-rel? Dehogynem." - Attól, hogy foggal-körömmel ragaszkodsz valamely rögeszmédhez, attól az még nem válik igazzá. Ha azt mondtad volna, hogy jobbról azért nincsenek megmozdulások Orbánék ellen, mert Orbánék (többnyire csak EU-ellenes, IMF-ellenes, multi-ellenes, függetlenségi retorikával) nagyrészt sikeresen mederben tartja, leszereli a jobboldal ellenérzését, akkor egyetértenék veled. De mivel Te az orbáni berendezkedéssel való szimpátizálással vádolod őket, én azt mondom, hogy baromságokat beszélsz

Bell & Sebastian 2014.10.16. 11:30:50

@Conchobar: Ne strapálja magát, mert reménytelen eset. Virág eté egy fekete dobozt lát és következtet, nem része az univerzumnak.

Virág et. 2014.10.16. 11:32:49

@Conchobar: Most meg játszunk a szavakkal. "Sikeresen mederben tartja őket" az azt jelenti, hogy akkor mégiscsak szimpatizálnak a NER-rel, nem? A te állításod volt, hogy ezek az emberek nem kedvelik a jelenlegi rezsimet sem.
Az enyém meg, hogy dehogynem. Ha vannak is kirtikáik, azokat szépen megtartják maguknak.

Innen indultunk.

A jobbik is csak szájkaratézik, megy a zsideszezés a kurucon, de lényegében semmit nem csinálnak már 4 éve. Itt sem gondolom, hogy a szándék hiányozna, inkább az, hogy a jobbik nem tudja a 2006-ban látott embereket újra mozgósítani. És itt vissza is kanyarodunk oda, amit én gondolok, hogy azokat az embereket 2006-ban nem a széljobb hívta ki és nem is ők irányították.

Bell & Sebastian 2014.10.16. 11:44:27

@Virág et.: Van egy rossz hírem, most éppen a Jobbik ideológiai fegyverkezése, megerősödése zajlik, csatába majd akkor megy, ha érdemes. Beérik azzal is, ha nem verik szét, amely jelenség nem lenne éppenséggel egyedi jelenség, a közelmúlt visszfényében.

Túl nagy jelentősége, paktumok és titkos záradékok nélkül itt senki sem kerülhet a szentélybe, legfeljebb a hívők padsorában foglalhat helyet.

Nem lepne meg, ha ilyen áron nem is szeretnének áldozatot bemutatni.

Conchobar 2014.10.16. 11:50:52

@Virág et.: "Sikeresen mederben tartja őket" az azt jelenti, hogy akkor mégiscsak szimpatizálnak a NER-rel, nem?" - Nem. Ha a kedvemben jársz, akkor én nem váglak orrba. Ez még nagyon messze van a szimpátiától

Conchobar 2014.10.16. 11:55:26

@Virág et.: "A jobbik is csak szájkaratézik, megy a zsideszezés a kurucon, de lényegében semmit nem csinálnak már 4 éve." - Mit kellene nekik csinálniuk? Én azt elfogadom, hogy a Te rangsorodban Orbán és zenekara van az első helyen, Te miért nem fogadod azt el, hogy mások rangsorában viszont másvalaki/másvalami van az első helyen

gyalog.galopp 2014.10.16. 12:08:13

@Virág et.:
A rendőrségünk úgy elméletben, mint gyakorlatban piszokul gyenge, különösen a franciákhoz képest.
Mikor láttál te franciáktól tömegoszlató jelenetet? Vagy az elejét látod, amikor még nincs semmi, vagy a végét, amikor már nincs semmi.
A sajtó a közelébe nem mehet, ha mégis akkor maguk a "tüntetők" verik össze őket ( lásd. egyik magyar stáb).
A francia cytoen meg nem aljasul oda, hogy a biztonságát védő intézkedésekről a sajtóban, interneten képeket tegyen közzé.

Virág et. 2014.10.16. 12:13:50

@Bell & Sebastian: 2006-ban még gyengébbek voltak.

@Conchobar: "Ez még nagyon messze van a szimpátiától "

Ez messze. Itt viszont aligha eről van szó. Orbán gazdasági lépéseit, kezdve a manyup lenyúlástól a szektorális különadóig, az egykulcsos szja-n és a tandíjon át, Gyurcsány-Bajnai találta ki. Amikor ők lengették be, akkor indult a tömeg, amikor Orbán, akkor semmi. Nehéz nem érezni a szimpátiát, de minimum a hallgatólagos támogatottságot.

"Mit kellene nekik csinálniuk?"

Mondjuk egy nyomorult tüntetést? Egy tiltakozást pl. a tandíj ellen, ami ellen Gyurcsánynál még az egész jobbfélteke lázongott. Vagy mondjuk az ő munkájukat is ellehetetlenítő parlamenti törvénybenyújtási gyakorlat ellen? Hogy olyat is mondjak, ami napi szinten probléma nekik. De kb az összes botrányt mondhatnám, a legtöbb, amit a jobbik tett, hogy néha kiadtak egy halovány ejnye-bejnyét a sajtónak.

Mondom, nincs baj, ha látszatellenzékiek vagyunk. De közben a retorika meg harcos, csak a tettek nem követi. Szájkarate.

gyalog.galopp 2014.10.16. 12:21:03

@Virág et.:

az a helyzet, hogy nem a fidesz nyúlta le a manyupot, hanem a manyup nyúlta le polgárok nyugdíját.

Lexa56 2014.10.16. 12:52:07

Szívemből szólt a poszt, a szomorú és csalódott szívemből. Köszönöm a szerzőnek.

Helyes Írás 2014.10.16. 12:54:35

Esszével nem nagyon érdemes vitatkozni, mert szubjektív műfaj. Ráadásul számomra is sokkoló élmény volt akkor, hogy a múlt, amely abból a bizonyos hordóból előjött, rohadt volt, de nagyon. Mi, fiatal „forradalmárok” nem tudtuk mi rejlik a megvert, megalázott lelkekben és fejekben, mert szűk családi körben fel-feltörő sérelmeken, reflektálatlan történeteken kívül nem ismertük a születésünk előtti közelmúlt valós történelmét és egymásnak feszülő indulatait. ”. (Ellenzékből mítoszaink voltak róla.) S ez a hordó azóta is itt erjed az orrunk alatt, se kiönteni, se „lepárolni” nem sikerült. Azzal is egyetértek, hogy huszonöt évvel a rendszerváltozás után ezt a társadalmat, és a mai helyzetét le lehet úgy írni, hogy „élőhalott”.

Én ott voltam az újratemetésen és nem éreztem úgy, hogy már nem volt tétje, hogy osztozkodás folyt volna, vagy „perverz” lett volna. 56, 68 és 81 miatt aggódtam és féltettem az átalakulás konszenzusát, s ebben a lelkiállapotban veszélyesnek éreztem Viktor (nekünk csak az volt) radikalizmusát. Csak hetekkel, hónapokkal ezután, otthon, vidéken szembesültem azzal, hogy a TV-ben ezt a beszédet hallva érezték azt a rendszer túlélésére berendezkedett, ám a régi világot és „a forradalmat” magukban hordozó emberek, hogy mégiscsak lehet rendszerváltozás. Az osztozkodás inkább csak nyáron, a valóban zártkörű „háromoldalú” tárgyaló bizottságokban kezdődött. De szerintem attól, hogy a rendszerváltozás feltételeinek előkészítése zártkörű volt, még lehetett volna sikeresebb. A széles társadalom nem állt készen arra, hogy megtárgyalja és felelősen eldöntse, milyen legyen az új rendszer politikai felépítése. Ezt mutatta az őszi népszavazás is, amely a politikai manipulációs eszköztár első seregszemléje volt.

Mitől és mikortól lettünk élőhalottak? Ez a fő kérdés Zoltán megközelítéséhez igazodva.

Máig a fülemben él egyik barátom akkori kérdése: vajon létrehozható-e a polgári társadalom csupán a szabadság révén, tulajdon nélkül? Akkor azt gondoltam(tuk?), hogy igen, ma már bizonyosan tudom a választ – nem! S ez a mai élőhalotti lét fő oka (a rothadó múlt mellett): a rendszerváltozás nem hozta el a polgári létet. Mert azt a szabadságot, amit Zoltán és még oly sokan hiányolunk, igazából csak a polgár minőségű ember képes létrehozni és élni vele.(Az egy gyökeresen másféle „szabadság”, amellyel élve naponta gyűlölik és anyázzák egymást a méltóságra, megértésre és megegyezésre képtelen zombik, s melynek a korlátlan érvényesüléséért mindenre elszántan harcolnak a „liberális demokraták”.)

A mi rendszerváltozásunk nem hozta létre a POLGÁR-t, mert amink volt, azt meg kellett semmisítenünk vagy el kellett adnunk, s ami helyette létrejött, az nem a miénk. Akikhez pedig mégiscsak került (és maradt) ez-ez, azok a szabadsággal való élés szempontjából többnyire nem váltak polgárrá, mert eleve szerencsevadászok voltak. Alig-alig van köztünk igazi POLGÁR. Bizony, nézzünk magunkba, tulajdon, legalább a „független” léthez elegendő tulajdon nélkül a szellemi értelemben véve valódi polgár is torzul. Ő is élőhalottá válik.

Az egykori „szovjet” térségen belül egyedül a magyar rendszerváltozás célja volt elsősorban gazdasági, mert az itteni társadalomnak voltak bizonyos felhalmozási „hagyományai” és rendelkezett korlátozott szellemi szabadsággal. A többiek elsősorban szabadságot óhajtottak, s úgy gondolták, a jobb élet majd jön magától. Ma, ha északra tekintünk, mi állunk legrosszabbul a polgárosodás szempontjából. Magyarország kétharmada Európa legszegényebb régiói közé tartozik, a társadalmunk feszült, beteg és döbbenetesen pesszimista.

A jelenlegi kormány a hívei szerint most küzd a polgárosodás gazdasági feltételeinek megteremtéséért, ellenfelei és ellenségei szerint most számolja fel a „szabadságot”.

Abban, hogy ide jutottunk, szerintem meghatározó szerepe volt a rothadó múltnak. Ma már úgy ítélem meg, hogy a társadalom egyik része a másiktól való múltra alapozott félelmében feladta a kezdetekkor talán még közös polgári célokat, s megelégedett a polgár nélküli liberális demokrácia szellemi-kulturális értelemben általa dominált modelljével. Tudom, hogy ebben az állításban van némi összeesküvés-elmélet, de csak részlegesen feltételezek átgondolt célzatosságot.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.10.16. 12:55:04

Copyright Virág et.

OFF, de kíváncsi lennék a mandiner "fiatal, vezető beosztású és értelmiségi" olvasórétegének a véleményére.

1. VIII. kerületben Fideszes plakátot firkál össze két fiatal. Következmény:

- három rendőrautót küldenek ki,
- beviszik őket, hajnali négyig bent tartják mindkettőt,
- fogdába zárják őket,
- kihallgatják mindkettőt, védő nélkül, persze,
- meztelenre vetkőztetik mindkettőt,
- végig megalázóan beszélnek velük,
- feljelentik és kisebb értékben elkövetett rongálás miatt eljárást indítanak ellenük.

2. V. kerületben Együtt-PM plakátot tép le egy egész testület, nem egyet: az összeset a környéken. Következmény:

- 0 rendőr jön,
- eljárást nem indítanak velük szemben,
- rendőrt talán csak este látnak a tévében, ha bekapcsolják a sorozatukat,
- választási iroda a választás után egy nappal (!) megállapítja a jogsértést és eltiltja őket a további jogsértő magatartástól. Igen, a választás után.

Ezek után mondja valaki, hogy itt jogegyenlőség van.

Conchobar 2014.10.16. 12:56:23

@Virág et.: "Amikor ők lengették be, akkor indult a tömeg, amikor Orbán, akkor semmi." - No most akkor a tömeggel van a gondod, vagy pedig a Jobbikkal? Ami meg a 'semmit nem csinált'-at illeti, én semmiképp nem akarok egy párt szekértolója se lenni, de ha téged valóban érdekelnek a Jobbik Fidesz-ellenes megmozdulásai, akkor olvass utána a kuruc.infón (azért ott, mert Origón, Indexen bojkottálják a Jobbikot).

Conchobar 2014.10.16. 13:21:42

@Hoppácska: "Ezek után mondja valaki, hogy itt jogegyenlőség van." - 1 helyen bevittek a rendőrök 2 plakátfirkálót (!), 1 helyen meg ki tudja mi történt. Ebből a 2 mintából itélve: Magyarországon 2010 óta nincs jogegyenlőség! Mocskosfideszorbántakaroggy!

hoplita 2014.10.16. 13:45:11

@gyalog.galopp:
"...Akik felszedték a köveket, ma már nem akarják, mert győztek..."

Aha, galoppoljá' még ezen egy kicsit, nyurnyó.

TG69 2014.10.16. 13:49:18

@poszt: A szabadság akkor jöhet el, ha a jobboldal is bukik egy méreteset Orbán eltűnik a francba és a maradék valahogy rákényszerül egyfajta kooperációra a baloldal maradékával. Hogy mikor nyílik ki ennek a 2 millió embernek a szeme? Egy lassú leszakadás esetén, ahogy írod talán soha. De ha majd unokáik, gyermekeik és barátaik legjava emigrálni kényszerül, akkor azért talán egyre többük fogja megsejteni a bukást.

gyalog.galopp 2014.10.16. 13:52:24

@TG69:
és mit mondasz az unokádnak az orbánszobor talapzatánál......?

Conchobar 2014.10.16. 13:52:38

@hoplita: "Már akkor, a nyolcvanas évek végén tudtuk, hogy iszonyú baj lesz a vidékkel, hogy vége a nagyiparnak s vele együtt a klasszikus munkásságnak, hogy rettenetes jövő elé néz a cigányság és környezete" - "Tudtad te a zapád faszát.Az utólag okos, köldökbambuló faszfejek egyik díszpéldánya vagy, gyökér." - Ami a valóságot illeti: a nagyipar és vele a 'klasszikus munkásság' az nyugaton is megszűnt. Ezt valóban láthatták. Viszont a vidéket, amely egyre kevésbé a mezőgazdaságból élt és életmódban egyre inkább a városhoz hasonlított, azt nem láthatta rettenetesnek. Hacsak nem a tsz-ek és vele a (kommunista) nagybirtok végét nem látta rettenesnek. A cigányság jövendő helyzetét még kevésbé láthatta rettenetesnek. A cigánysággal komolyan ugyanúgy akkor se foglalkozott senki, mint manapság

hoplita 2014.10.16. 13:53:39

@gyalog.galopp:
Ugye nem voltál ott...?
Persze hogy nem, kisebb annál a te kurázsid...de azért osztod a sosemvoltat, mi?

Egyetlen, nagyjából 70 fős rebiszes alegység állt hátul, a Nádor utca felől, de utána már visszavonták őket, mert bevetés nélkül sem voltak biztonságban.
A szállító járműveket sem tudták megvédeni, össze lettek fújva, kerekeik kiszúrva....stb.

Minek pofázol, ha ott sem voltál?

Egy fityiszes troll, faszkutyabobi már " sajnálatos eseményeknek " nevezi odaát a történteket.

Muhahahahahahahaha....

gyalog.galopp 2014.10.16. 13:56:42

@Helyes Írás:
az osztozkodás a 80-as évek közepétől már elkezdődött, lehet, hogy előbb, de az én még nem tudtam

Conchobar 2014.10.16. 14:00:35

@TG69: "A szabadság akkor jöhet el, ha a jobboldal is bukik egy méreteset Orbán eltűnik a francba és a maradék valahogy rákényszerül egyfajta kooperációra a baloldal maradékával." - Úgy kinek-minek a szabadsága jönne el? Orbánnak és zenekarának lassacskán valóban mennie kellene, viszont ebből a 'baloldal'-ból se kellene maradnia semminek se (nem még kooperálni velük). Az FKGP, SZDSZ és MDF után következnie kell a Fidesznek és az MSZP-nek is (továbbá a Együtt-PMnek, DK-nak és a Fodor-féle liberálisoknak is)

gyalog.galopp 2014.10.16. 14:00:43

@hoplita:
persze, hogy nem voltam ott, kb 40 km-ről az ágyból néztem, de azért olvasok, meg filmeket nézek ....

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.16. 14:13:04

Alapvetően minden kommunista állam Sztálin utáni propagandájának szerves része volt az a hazug szöveg, hogy "mi mások vagyunk, nem olyan, mint a többi szocialista állam". S ezt mindenhol bevette a nagy többség. A sutogó propaganda nagy eszköz volt, s a kommunista állampártok értettek hozzá profiszinten.

A magyar sajátosság az volt, hogy Magyarországon az átlagember még azt is elhitte, hogy a fővezér "jót akar", de nem tehet jót, mert a "rohadék ruszkik" megkötik a kezét. Na, ezt egyik másik szovjet csatlósállamban sem vette be senki.

Erről a jelenségről hallottam egy viccet a 80-as években. De egyszer csak, jellemző, hogy nem terjedt el. A többség nem értette meg.

A vicc:
Megkérdezik a községben a tanácselnököt miért nem épül meg végre a járda a fő utcában.
- Mi megépítenénk, de - itt lehalkítja a hangát - az oroszok nem engedik.

TG69 2014.10.16. 14:24:50

@gyalog.galopp: Azt hogy jó hogy hazajöttél :).

TG69 2014.10.16. 14:26:48

@Conchobar: Kezdetnek elegendő egy orbátlanított és gyurcsánytalanított jobb és baloldal, nem teszem magasra a lécet, ennyivel is beérem :).

gyalog.galopp 2014.10.16. 14:28:41

@maxval a bircaman:

Milyen egy nem átlag ember, mesélj magadról!

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.10.16. 14:29:56

@gyalog.galopp:

Nyitott szemmel jár, sokat elmélkedik, s alapból nem hiszi azt, amit a médiák és a többség mond.

gyalog.galopp 2014.10.16. 14:33:42

@maxval a bircaman:
jó helyen lakok, csupa ilyenekkel vagyok körülvéve, ... már vagy 40 éve

MEDVE1978 2014.10.16. 14:47:03

Eléggé elvont. Sajnos a rendszerváltás utáni történelem a kudarcok sorozata, ami részben valóban a temetetlen múltra vezethető vissza. A korábbi konfliktusok politikai fegyverként való használata szintén nem új dolog. Igazából 1956 akkor válhatna temetett múlttá, ha már mindenki meghal, aki átélte. Ez működött 1848-al is, amit ma már többé kevésbé homogénen nézünk, hősökre tekintve - tisztelettel gondolva egyszerre mondjuk Deákra, Görgeyre, Széchenyire és Kossuthra is.
Az idő ezt is megoldja, 30 év múlva 1956 is egy lesz a forradalmak közül papírmasé Nagy Imrével, Tóth Ilonával, Pongrácz Gergellyel, Maléter Pállal.
Nagyon úgy néz ki, hogy amíg itt érdemi politikai érdek fűződik ennek a múltnak a lezáratlanságához, addig a lezárás és a konszenzus nem történik meg.

MEDVE1978 2014.10.16. 15:02:41

@TG69: Ez lehetetlen. Gyurcsány tematizálja a baloldat, egyszerűen azért mert a többi szerepelő felépítetlen karakter, hiteltelen még önmagához képest is, nem rendelkezik szilárd véleménnyel a legtöbb kérdésben, passzív. Ez tette lehetővé GY.F túlélését. Persze a választók sohasem felejtik majd el neki az arroganciáját és féktelen hatalomvágyát, de ettől még pár százaléknyi szerencsétlent így is-úgy is megbolondít.

A másik oldalról nézve az Orbán rendszer összeomlik, ha nincs Orbán. A FIDESZ-KDNP-t ugyanis Orbán Viktor személye integrálja, semmi más. Nincsen közös világnézet, gazdaságpolitika, társadalom vagy szociálpolitika a FIDESZ második vonalában. Ez az egyik oka annak, hogy a FIDESZ ilyen támogatottságúvá tudott nőni, de ez annak az oka is, hogy Orbán nélkül azonnal szétrobbanna. Már gazdaságilag is két-három érdekszféra csoportról beszélünk, akik most is harcolnak, úgy, hogy Orbán mindegyiknek juttat a sütiből. A FIDESZ szavazói között ott vannak a rezsicsökkentésen és stabil nyugdíjon megvásárolt nyugdíjasok, a középosztálybeli kereső családosok (adókedvezmény, gyerekkedvezmény), a diplomás, jól kereső fiatalok (egykulcsos SZJA) de a leglúzerebb prolik is, akik épphogy túlélnek a rezsicsökkentéssel. Ez a szavazóbázis annyira heterogén, hogy csak egy Orbánhoz hasonló integráló erő tudja egyben tartani. Abban nyilván igaza van Török Gábornak is, hogy Orbán tudatosan készült a vezér szerepkörre, építi magáról immár 20 éve, hogy egyedül ő a kiválasztott vezető, aki képes elvezetni az országot. Ha ő kiesne a képből egyből egymásnak esnének a gazdasági és regionális érdekcsoportok, a fővárosi (Tarlós, Kovács Máté, Rogán stb,) és vidéki (Kósa, Lázár stb.) lobby, a szociális csoportok (inaktívak kontra aktívak).

TG69 2014.10.16. 15:13:09

@MEDVE1978: Pontosan erre van szükség, hogy újjá alakuljon a bal és jobboldal. Ehhez elsődleges, hogy akik csődbe vitték az országt azok eltűnjenek a politikából. Persze ugyanaz történne a bukott jobboldallal is mint a baloldallal, lenne szakadás meg születnének új formációk, de ennek is el kell jönnie a megújuláshoz.

Robinzon Kurzor 2014.10.16. 15:37:29

@gyalog.galopp: "Akik felszedték a köveket, ma már nem akarják, mert győztek"

Ilyen kerek és tiszta beismerő vallomással ritkán találkozik az ember.

Jolka40 2014.10.16. 15:40:11

@Conchobar: Új műsorhoz új férfi kell... Egy idő után aztán az új férfi is régi lesz, és minden kezdődik elölről.

gyalog.galopp 2014.10.16. 15:42:48

@Robinzon Kurzor:
Na de kedves karakter mutató, azóta rend, béke, nyugalom. Tán csak nem a balhé hiányzik?
Na, csinálj egyet!
Tudod , nincsen forradalom tömeg igény nélkül.

Robinzon Kurzor 2014.10.16. 15:48:07

@Virág et.: "Az ostromnál egy csapat felkészületlen, rossz rendőri vezető hozott rossz döntéseket."

De ettől még simán belefér(t), hogy Gyurcsány ezt felismerve arra játszott, hogy folyjon rendőrvér.

Neki akkor az volt az érdeke, hogy a minél nagyobb balhé árnyékában kevés helye legyen az események árnyalt értékelésének, és hangsúly az őszödi beszédről kerüljön át arra az egyszerű kérdésre, hogy aki a rend pártján áll, az vele van, aki viszont nincs vele, az bizony ezekkel az utcai harcosokkal van.

Ezt a narratívát ismerte fel és kérdőjelezte meg Orbán (utóbb egyértelműen kiderült: sikeresen) azzal, hogy az Astoriánál összeverette szimpatizánsait.

gyalog.galopp 2014.10.16. 15:49:04

@Robinzon Kurzor:
Azt ne feledd, hogy a rendszer erőszakos megváltoztatására tett kísérleteket a tömegek támogatásának hiányában mindenütt a világon terrorizmusnak nevezik, és mint ilyet teljes egyetértésben üldözik.

Robinzon Kurzor 2014.10.16. 15:52:41

@gyalog.galopp: " rend, béke, nyugalom"

Ha egy kormánypárti plakát lefirkálásáért a korábbi kommentben leírt vegzálásnak vagy kitéve, ráadásul következmények nélkül, akkor szerinted itt rend van, béke és nyugalom?

Te konkrétan hogyan minősíted ezt a rendőri fellépést?
Szerinted rendben van?
Ha nincs rendben, akkor abból számodra mi következik?

Robinzon Kurzor 2014.10.16. 15:53:47

@gyalog.galopp:

Ki beszélt itt a rendszer erőszakos megváltoztatásról?

gyalog.galopp 2014.10.16. 16:10:15

@Robinzon Kurzor:
Rendszerhiba, van ilyen mindenütt.

csak utaltam egyes baloldali óhajokra, nem volt konkrét

hoplita 2014.10.16. 16:35:30

@gyalog.galopp:
Ja, filmeket én is nézek...épp most ment az emkettőn szandra, a mesenyomozó.
Mosmán mindent tudok.:)

hoplita 2014.10.16. 16:40:22

@Robinzon Kurzor:
Aki onnan 40 kilométerre ágyban kuksol, az nem is mer fel és be semmit.
De te ennyivel is beéred, nem vagy telhetetlen.

Robinzon Kurzor 2014.10.16. 17:04:45

@gyalog.galopp:

Rendszerhiba?
Vagyis rosszkor voltak, rossz helyen, előfordul mindenütt, még Gyurcsány alatt is ...

Robinzon Kurzor 2014.10.16. 17:06:24

@gyalog.galopp: "az a helyzet, hogy nem a fidesz nyúlta le a manyupot, hanem a manyup nyúlta le polgárok nyugdíját."

Az enyém -- még -- megvan.
Akiét "megvédték", annak már nincs meg.

Ezt kellene megmagyaráznod, ha jól értem, elsősorban saját magadnak.

MézesRozi 2014.10.16. 19:17:53

@Hoppácska:
nem-e lehetséges-e, hogy a 8. ker-ben kihívták a rendőröket, ill. miután be van kamerázva a kerület, felvétel volt róla, az 5.-ben pedig nem hívtak rendőrt, ill. nem látta kamera?

csak hogy tiszták legyenek a körülmények.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.10.16. 19:37:20

@MézesRozi: Játssza le fejben fordítva. És ne röhögtesse ki magát.

Bicepsz Elek 2014.10.17. 00:06:21

Anno a Cuci azert jott letre, hogy zembereket felszabaditsa a "penz rabsagabol". Csakhogy ezaltal a motivacio is elveszett!!!
A "Gengesztervaltas" kudarcainak sok oka van: kulso es belso egyarant.

Virág et. 2014.10.17. 08:24:02

@Hoppácska: :)

Szerinted véletlen, hogy a beszélgetés az első kommetnénél "kisodródott" a szemkilövetések felé? :)

Erre senki nem akar reagálni, nem véletlen.

gyalog.galopp 2014.10.17. 08:53:08

@Virág et.:
Te kezdted, bedobtál valamit, amire én egy iróniának szánt választ adtam, ...
Se a plakát tépés, se a szemkilövés nem tartozik a poszt fősodrába.

Virág et. 2014.10.17. 13:22:20

@gyalog.galopp: Az irónia nem jött át. Szemkilövetést nem én kezdtem, a másik nyilván off volt, de Hoppácskával pont erről az offról beszélünk.

valasz a KE-nek 2014.10.19. 21:21:40

Juj, ez egy ritka gyenge írás volt! Okoskodó, semmitmondó!

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.10.26. 10:09:50

@MézesRozi: MAKRANCOS KATA – A BESTIA MEGSZELIDÍTÉSE 2982
(The Taming of the Shrew) (Shakespeare, William) Kosztolányi Dezső Színház, Szabadka. (Felv.: 2006. december 8.) Látvány (díszlet-jelmez): Varga Tünde. R: Urbán András. 94’
(DVD. A HQ Video több kamerás rögzítése. Ajándék. Színes. Szereposztás külön és a lemezen. Minősége jó)
süti beállítások módosítása