Mi történt? − Mandiner jövőváró XII.
2014. április 16. írta: aristo

Mi történt? − Mandiner jövőváró XII.

apacak_ovohelyen.png

A Mandiner az elmúlt napokban különböző irányultságú véleményformálók cikkeit közölte az elmúlt négy év értékeléséről. A választás után rátérünk a következő, 2014-2018-as ciklusra: egy új cikksorozatban a Mandiner szerzői, bloggerei mondják el, mire számítanak, mit várnak, mit várnak el a következő évektől a magyar politikában.

*

„Ha hajót akarsz építeni, ne hívj össze embereket,
hogy tervezzenek, szervezzék meg a munkát,
hozzanak szerszámokat, vágjanak fát,
hanem keltsd fel bennük a vágyat
a nagy, végtelen tenger iránt.”
(Antoine de Saint-Exupéry)

Mostanában, a számvetés és a jövő méricskélésének idején – ez a jövő pontosan négy évet jelent, mert ennyi a talán átlátható a jövő egy demokráciában – mindenki megpróbálja kitalálni, hogy mit várjon ettől a jövőtől. A legtöbbek szerint nem nagyon mutatkoznak alternatívák. A történelem véget ért, a „demokrácia” győzött, az emberek jó része úgy hiszi, a dolgok nagyjából ugyanúgy fognak menni a maguk útján mint eddig, a „haladás” megállíthatatlan. Aki így gondolja, az nyugodtan hajthatja álomra a fejét. Azok tudják izgalom nélkül várni a jövőt, akik biztosak lehetnek a múltban.

Véleményem szerint mi nem vagyunk, nem lehetünk biztosak a múltban és így a jövőben sem. Az elmúlt négy év legfontosabb történése az a lassú, tétova fordulat volt, ami ennek a múltnak az értelmezésében, mi több, eseményeinek az értékelésében bekövetkezett. Az események azt látszanak igazolni, hogy – amint az természetes – egy nép sem szakíthat azzal, ami. Még pénzért sem. Nem lehetséges a semmiből „új” népet létrehozni, amint nem lehet tradícióként használni a létező szocializmus évtizedeit sem. Az innen-onnan importált társadalmi, politikai elképzelések sohasem váltak a sajátunkká, és nem is válhattak azzá: a tradíció – ami meghatároz bennünket – egy nép teljes kulturális történelmét felöleli, nem sikerülhet az „új ember” kikovácsolása 40, vagy akár 20 év alatt a semmiből, vagy társadalommérnöki lázálmokból. Megrendülni látszik a tűzzel-vassal, börtönnel, Lukács Györggyel és Heller Ágnessel megacélozott szellemi-történelmi monopólium, a rablott jog az ítélkezésre a történelmünk fölött.

Lassú, de jól kivehető változás vehető észre, ami maga mögött hagyja a „mértékadó” értelmiség világmagyarázatait és egy másik olvasatát kínálja a világnak és Magyarország történetének. A nemzet elfordulni látszik a szürke, unalmas, gondolattalan liberális dogmatizmustól és egyre inkább a saját útját kezdi járni. Elveti a lokálisnak hazudott univerzalizmust és azt a téveszmét, hogy létezik minden nép, minden ország számára egységes recept a boldogulásra. Előkeresi múltjából a letagadott, elrejtett embereket és értékeket, hogy újra, a felfedezés örömével, újra birtokba vegye azokat.

Ez az elmúlt négy év legnagyobb eredménye, és a következő négy év legnagyobb lehetősége.

A jó hír az, hogy Magyarország nem áll egyedül ezzel. A balliberális eszmerendszer a kommunista világgal szemben álló szekértábor-ideológiaként, valami ellen jött létre és az ostromállapot elmúltával – ahogyan lenni szokott – a legjobb úton van afelé, hogy zsarnokság váljon belőle; vagy önmaga paródiája, intellektuális maszkabál, ahol senki semmi sem az, aminek mutatja magát. Sokan, sokfelé észreveszik ezt és a keresik az új eszméket, megoldásokat, melyek egy sokpólusú, tarka képet mutató világ valóságához jobban alkalmazhatóak. A Szellem – hogy Hegel mestert idézzük – tovahaladása során elhagyta már ezt a stációt és valami másnak, a jövőben rejtőzőnek létrehozásán fáradozik.

Sokan fel lesznek háborodva persze. A felvilágosodásból, marxizmusból és cinikus materializmusból összetákolt „világnézet” követőinek fejében úgy tűnik visszavonhatatlanul gyökeret vert az „alap” és a „felépítmény” primitív marxi dichotómiája, hirdetve az „alap” a gazdaság primátusát, az így, vagy úgy, de másodlagosnak gondolt „felépítménnyel”, a szellemmel szemben; amit a legjobb esetben sem tartanak másnak, mint valami lila, értelmiségi nyavalygásnak. Pedig tévednek, mert nem a gazdagság tesz magabiztossá, hanem a magabiztosság tesz gazdaggá bennünket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr296042722

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi történt? − Mandiner jövőváró XII. 2014.04.16. 08:39:01

Lassú, de jól kivehető változás vehető észre, ami maga mögött hagyja a „mértékadó” értelmiség világmagyarázatait és egy másik olvasatát kínálja a világnak és Magyarország történetének.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S=klogW 2014.04.16. 08:19:42

Most a "mértékadó értelmiség" póz nélkül, háttéremberek által megy az - ismerjük el: volumenében kisebb - zsebtömés.
És azt is érdemes észrevenni, hogy nem

Altus/Motim min.elnök, Wallis min.elnök
Wizzair pénzügyminiszter
ÁVHs csemete jegybankelnök

vezeti az ország ügyeit.

Szindbad 2014.04.16. 09:34:53

Persze, persze, drága bölcsészek.

Robinzon Kurzor 2014.04.16. 10:35:36

Ez valami paródia?

Vagy a szerző tényleg azt hiszi, hogy a történelem újraértelmezésének most sem az a célja, hogy a Kedves Vezetőnek és örökérvényűnek szánt rendszerének eredetmítoszát megkonstruálja, majd kőbe, bronzba és egyentankönyvbe öntve vitathatatlanná tegye?

Meg hát az is rendben van, hogy a "felépítmény" nem másodlagos, de ettől függetlenül nagyon hamar el fog fogyni az a bizonyos "más emberek pénze", amiből a NER eddig működni látszott.

tarackos 2014.04.16. 10:40:07

Azért ahol akkora a szegénység és az egyenlőtlenség, mint nálunk ott szvsz bőven van még potenciál abban az un. ballib eszmerendszerben.

gyalog.galopp 2014.04.16. 11:17:14

"„alap” és a „felépítmény” primitív marxi dichotómiája, hirdetve az „alap” a gazdaság primátusát, az így, vagy úgy, de másodlagosnak gondolt „felépítménnyel”, a szellemmel szemben; "

Ez az a dichotómia, amit Leninék a fejéről a talpára állítottak, a szellem ( politika) elsődlegességét hirdetve. Éhen is halt jó pár millió ember.
Tehát nyilván a fordított dichotómia is ugyanúgy primitív, a szellem primátusa sem jelent megoldást az emberiség bajára, vagy találunk egy harmadik, X-edik erőt, ami a kettő egymáshoz való viszonyát szabályozza, vagy csapongunk egyik végletből a másikba.
( mellesleg ennek a fordított dichotómiának az egyik szövődménye a " ideológiailag, szellemileg fejletlen, hülye, birka, stb nép , amelyiket mindig meg kell tanítani", máig él és virul )

vizipipa 2014.04.16. 12:11:59

"másodlagosnak gondolt „felépítménnyel”, a szellemmel szemben"

Nem tudom a Tisztelt szerző mire gondol. Nekem ugyanis rémlik valami eszme, aminek a nevében bármit szabad. Meg meg is tették.

Meg az eszmének vannak olyan részhalmazai, mint mondjuk a voluntarizmus. Vas és acél országa, gumipitypang, rizs és gyapottermesztés. A magyar narancs ki ne maradjon.

Vagy rosszul tudom, és ez valójában mégis az alap volt?

Kandeláber 2014.04.16. 12:23:58

@tarackos: "Bőven van még potenciál az ún. "ballib"eszmerendszerben.
Ezt viccnek szántad?
Mert még annak is gyenge...

gyalog.galopp 2014.04.16. 12:28:54

@vizipipa:

Ha az ősi kínai jin-jang modellnél maradunk, akkor valóban a fej van fölül, alatta a gyomor. A kettő egymás nélkül nem létezhet, gyomor nélkül a fel nem tud működni, fej nélkül a gyomor üres marad. :)

Szindbad 2014.04.16. 12:37:26

Az van, hogy hiába olvasom, ennek az írásnak még a kiindulási pontjait sem tudom értelmezni.Ez valami mesevilág, mondjuk fel van építve szépen, de én nem tudom értelmezni sem. Kicsit engem Bogár világára emlékeztet.

Megmagyarázza, hogy a ballib "eszmerendszer" a kommunizmus ellen létrejött szekértábor ideológia, de ez mi a francot jelent? Értelmezhetetlen. Hartland bácsi, most segíts.

Bell & Sebastian 2014.04.16. 12:48:50

Ezt a mondabeli bal-liberalizmust úgy képzelem el, mint amikor minálunk összefog az MSZP az SZDSZ -szel és kormányoz egy nagyot, aminek beszarás a vége.

Mintha egy nagyon buta állat fülébe bemászna egy hangya és elkezdené tépkedni a szinapszisait, hogy találomra összecsomózza. A baloldal nem egyenlő a liberalizmussal, de a vadházasságból születő kiméra ránézésre egy posztkommunista gólem, szájában "szabadpiac", "fékek", "ellensúlyok", "mi, demokraták" és hasonló, semmitmondó szólamokkal menetelő, agyaglábú kolosszus, ami ahová lép, ott fű nem terem.

De példának még jobb a hernyóba petéző légy. A kicsi, aranyos, falánk lárvácska, miután belülről teljesen felzabálta a gazdatestet, egyszer csak kibújik belőle és voila! Hopp, egy légy!

A zombi -állapotában taszító bal kétségbeesetten hessegeti el magáról a meredező tojócsővel köröző flying objectet, de már késő, ha egyszer benne van, sorsa meg van pecsételve.

A hamisság és tévedés második grádicsa.

Ennek, a magyar, liberális formációnak semmi köze a trad. liberalizmushoz, ezért a "ballib" szómágikus célzatú kimondása csak lokális varázslattal jár, például az Amerikai Népszavának olvasójának még halovány fogalma se lehet arról, mi folyhat itt, kinek a szekerét a tolja, amikor beveszi a csattanó maszlagot a szájába.

Miben más a nyugat-európai ballib, mint például a magyar?
Valójában ki röpteti a legyet?
Melyik hernyó lesz a következő áldozat?
Egyáltalán van-e még intakt pártformáció Európában?

Ezek a futurológia valódi kérdései:
- Ki fújja már egyszer végre le a meccset?

Erre mit mondana a Kis Herceg?

- Az ember csak azt ismeri meg igazán, ami megvadítja. (?)
- Két-három hernyót agyon kell taposnom, ha utálom a legyet. (?)

szőkekóla · https://www.youtube.com/watch?v=xKcbYUwmmlE 2014.04.16. 12:59:18

Félelmetes, mennyire nem látják át egyesek hová tartunk pillanatnyilag. Vagy pontosan tudják, értik, de meg kell magyarázni a magyarázhatatlant. Ide jutottunk, eltelt pár évtized, de a baloldal még mindig a nyakunkon ül, és hazudja a nem jó magyarnak lenni témát. A szegénység majd balra hajt? Gyere csak ide keletre koma, és majd meglátod a sok liberálissá vedlettet, vagy nem. Mi van veletek emberek? Közöny ez, jól fizetett hallgatás, s egyetértés? Jól megmondom a náciknak havi 300 nettóért? A valóság a két műszakos 47 nettós, nem amit ti hazudtok. Ez a bűne mindnek, legyen az bármilyen párti. Ez, hogy üres szavakkal dobálózva, fellengzősen kitaláljátok a szabadságharcot, a nemzeti arculatot, holott egy trikorolt látván szégyenkeztek. Elmentek ti cikkírók, meg kommentelők is a bús picsába. Itt már senki sem nézi a magyart semmibe, és mindegy ki kormányzott, semmi nem változott. De azért béke, meg boldogság.

egyetmondok 2014.04.16. 13:00:56

Jó lenne tényleg kissé odébb lépkedni az alap/felépítmény valóban képtelen elméletétől, én azonban azt látom, hogy ez mintha nagyon nem sikerülne: a mai állam elképzelése mégis csak az, és szinte semmi más, hogy valamiképpen ( na jó: bármi áron:-))) állami forrásokból / (finom leszek:) és egyéb forrásokból egyszerűen tehetősebbé kell tenni a társadalom felső részét, a közép felső részét,akár nagyon tehetőssé, s majd ezt követően ott leljük ennek a rétegnek a magabiztosságát.
Ám ez szerintem képtelenség, mert ez nem más, mint a balliberális oldalhoz képest egy másik újraelosztás.
Állami újraelosztásból nem lesz magabiztosság.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.16. 13:04:29

"A nemzet elfordulni látszik a szürke, unalmas, gondolattalan liberális dogmatizmustól és egyre inkább a saját útját kezdi járni."

ELŐRE 2/3 REZSISEREG! de korábban én úgy vettem ki hogy mintha ez rezsicsökkentés miatti ostorozás lenne:
"Nem lehetséges a semmiből „új” népet létrehozni"

bajok vannak, ha vki sznob, túltanulta a fejét, képtelen egyértelműen fogalmazni.

nem lehetne már aristot agyoncsapni elvtársak? szavazzunk, menjen vissza a saját kis fideszes blogüregjébe. ne legyen véleményformáló má na!

(bocs, patkányblogos vagyok!)

aristo mennyiben függ össze a Nagy Nemzeti szellemmel, hogy nincs elszámoltatás, lusztráció, de van korrupció mint állat? mi? he?
válaszoljál te fideszes filozófruska!

mészárost a gazdagság és a befolyása (hatalom) teszi magabiztossá, akkor ő lázárral nem ember? mondd ezt és megmarad a gerinced.

a magabiztosságom nem mócártkugli, nem tudom megenni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.16. 13:11:30

@tarackos: ez így van, ha meg akarjuk szüntetni az eszmei balodaliságot (ezzel a baloldali pártokat), akkor biztosítani kell mindenki számára tisztes megélhetést.
(aki ilyet megtenne, már baloldali lenne, de ezt ne mondjuk el aristonak, mindegy)

éhes hassal nem lehet himnuszt énekelni ugyanis, ez axióma.
ha minden társadalmi csoport jólétben él, harmonikusan egymás mellett, akkor nincs szükség, ahogy szélsőliberalizmusra se nagyon van szükség, melegek, zsidók kisebbség. viselkedjenek is úgy.

Urfang 2014.04.16. 13:19:59

Aristo még mindig a marxizmussal küzd? Ez komoly?

Tehéntőgy 2014.04.16. 13:32:48

@Urfang: A blogja alapján egész nyomorult életében azzal fog, mert láthatóan nem képes feldolgozni, hogy annak idején politikai okokból kirúgták az egyetemről. Végül is jobb, ha önterápiaként fellengzős faszságokat ír, mintha élő tyúkok fejét harapdálná le, vagy ilyesmi. (Mondjuk a sznobfaktor jobb volt, amíg berakott a cikkek elejére valami Plutarkhosz-anekdotát.)

Urfang 2014.04.16. 13:47:59

@gyalog.galopp:

Dehogy a PC-vel, Aristo összes írása egy véget nem érő küzdelem egy saját maga alkotta gólemmel szemben. Ez a gólem egy mutáns keverék, a felvilágosodás, a szekularizmus, a marxizmus, a liberalizmus, és a szocdem aristói kimérája. Rajta kívül senki nincs, aki ezeket így egységként kezelné, de ő ellenük küzd az utolsó leheletéig.

Tényleg nagy hasonlóságot mutat Bogárral, akinek szintén megvan a maga góleme, csak az a birodalom-szivattyú-konkvisztádor szavakból áll össze, Aristoé pedig a felvilágosodás-marxizmus-liberalizmus szavakból. Közös bennük, hogy minden írásuk ugyanarról szól, és hogy az általuk kreált gólemek sohasem lesznek legyőzhetőek, mert akkor nem írhatnák le újból és újból ugyanazt a gólemellenes kirohanásaikat, amiken állandóan kérődznek.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2014.04.16. 14:11:40

@Bell & Sebastian: Látja, vigyázni kell az idegen szavakkal. A "gólem" szó jelentését a kísértet kiguglizta és ami rosszabb használja is...
Lehangoló.

tarackos 2014.04.16. 14:41:17

@tesz-vesz: Erre gondoltam. Addig viszont hosszú az út és amíg nem teljesül a balos eszméknek is bőven van sztem tere. Csak sajna nálunk a bal és a keresztény is tojik a csórókra...

Robinzon Kurzor 2014.04.16. 15:25:09

@Szindbad: "Ez valami mesevilág, mondjuk fel van építve szépen, de én nem tudom értelmezni sem."

Sokan reméltek sokmindent a Fidesz hatalomra kerülésétől.

Aki nagyon vehemensen állt bele ebbe a remélésbe, és nem annyira hülye, hogy ne lássa, mi lett a reményeivel, az két út között választhat.

Az egyik lehetőség, hogy elveszti illúzióit és azt mondja, hogy gyerekek, kurvára nem erről volt szó.

A másik, amelyet a Mandiner-szerzők többsége választott, hogy kreál magának egy álomvilágot, ahol a gazdasági mutatók azért alapvetően jók (vagy ha nem jók, akkor tökmindegy, mert úgysem számít), a magyarság éppen öntudatára ébred és nyerésben van, ahol minden jó irányba megy (bár hibák azért vannak).

tarackos 2014.04.16. 16:28:17

@Robinzon Kurzor: És ahol fát vágnak ott bizony hullik a forgács...;)

gyalog.galopp 2014.04.16. 16:37:05

"A nárcisztikus ember számára az embertársakkal való összehasonlítás során születik meg az én értéke, ezért neki nem elég, ha ő jó, vagy nagyon jó, neki a legjobbnak kell lennie. Tehát akár a másik kárára is érvényesítenie kell személyiségét.

A pszichiátriai betegből, sok más emberhez hasonlóan, általában hiányzik az empátia képessége, de problémáikat kezelni tudják azzal, hogy igényüknek megfelelő foglalkozást választanak, mint például színészet, tanítás, vezetés, és általában a média. Ezekben a foglalkozásokban a nárcizmussal még exhibicionizmus is párosul. Hiányzik az empátia, vagyis az érzékenység a másik ember érzései iránt, ill. ha ez meg is van valamilyen szinten, elnyomják, hiszen alapvető irányultságukkal, céljaikkal ellenkezik. A másik ember iránti empátia lehetetlenné tenné dominanciájukat, idővel megszüntetné személyiségük diszharmóniáját és elvezetne a gyógyuláshoz is, egyenrangú, boldog kapcsolatok kialakulásához."

Meg más is :

"A pszichológiai gyökerek maguk is sokrétűek lehetnek. A sokak által kétségbe vont frusztrációs-agressziós hipotézis azt állítja, hogy mindenféle frusztráció valamilyenfajta agresszióra vezet. Ted R. Gurr szerint „az erőszakos civil konfliktus szükségszerű előfeltétele a relatív depriváció, amelyben az értékelvárás és a környezet által nyújtott érték közötti eltérésnek van fontos szerepe”.5 A környezet nemzetközi és nemzeti egyaránt lehet. Jó példák rá azok a marxista–leninista ideológiájú csoportok és személyek, amelyek és akik több országra kiterjedően és hazájukban egyaránt követtek el terrorcselekményeket. Az effajta ideológiai-politikai terrorizmus azonban nem frusztráció következménye, inkább szubkultúrás jellegű, amelyre saját értékrendszer és fanatizmus jellemző."

Akinek nem inge ne vegye magára.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.16. 16:50:26

"A balliberális eszmerendszer a kommunista világgal szemben álló szekértábor-ideológiaként, valami ellen jött létre és az ostromállapot elmúltával – ahogyan lenni szokott – a legjobb úton van afelé, hogy zsarnokság váljon belőle; vagy önmaga paródiája, intellektuális maszkabál, ahol senki semmi sem az, aminek mutatja magát."

Alapvetően a ballibség specifikus magyar jelenség, máshol ritka ebben az extrém alakban.

Talán ez az egyetlen igazán pozitív vonzata a Fidesz idei győzelmének: a ballib eszmeiség végleg elhal.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.16. 16:51:34

@tarackos:

Az szegénység és egyetlőtlenség a Jobbiknak és esetleg egy most megjelenő új baloldalnak tud kedvezni, de nem a ballibnek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.16. 17:15:13

@maxval a gondolkodó birca:

A ballibizmus nem magyar jelenség: 1968 után Nyugaton a baloldal lassan, de biztosan elballibisedett (Bell & Sebastian hasonlatával: a libbant lény belepetézett a szocdem hernyóba), ma már a bal (egy-két kicsiny zárványtól eltekintve) ballibi. Ami spec. magyarországi jelenség, az a liberálbolsevizmus (ennek díszpéldányai a mi ballib elitünk megmondói).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.16. 17:18:36

@Szindbad:

"Az van, hogy hiába olvasom, ennek az írásnak még a kiindulási pontjait sem tudom értelmezni." --- írja.

Talán a hiányos műveltség az oka; ideje lenne elkezdenie pótolni a magyar kultúrával kapcsolatos ismereteit.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.16. 17:45:05

@bbjnick:

a libbant lény belepetézett= a libbant légy belepetézett

Kakimaki0123456789 2014.04.16. 17:55:27

Azon kivul hogy ez az erveles pontosan arra jo hogy minden epkezlab "balrol" (vagyis a nem-nemzeti ideologia alapjan szervezodo oldalrol, legyen az barmi) jovo javaslatot el lehessen utasitani - ez egy nagy bullshit.
Az elmult 4 evbol csak ennyit eszrevenni pedig roppant szuklatokoruseg.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.16. 18:19:34

@tarackos: a "bal" és a "keresztény", igen.

@Urfang: :) aristo a japán a szigeten, akinek nem szóltak, h vége a háborúnak, jó reggelt, ez már a 2. 2/3 .
egy csettintés, és hullanak a komcsi fejek, ennek a mészáros lőrincnek is olyan szép kommunista feje van, a 2/3 el is intézte, kigolyózta a 100 leggazdagabb magyar közé. meg is érdemelte a mocsok!

"A felcsúti gázszerelő, a Mészáros és Mészáros Kft. 2014-ben a főváros X., XVI., XVII. illetve a XVIII. és XXIII. kerületben építhet csatornát összesen 9,51 milliárd forintért"
444.hu/2014/04/14/meszaros-lorinc-budapesten-csatornazhat/

ezzel elvegetálhat, elvettük a luxusnyugdíját, nem lesz többé 300 mrd-os szerződés! ez már elszámoltató kormány! kiszúrjuk a szemét 9 mrd-dal, ezzel kivérezteti az elszámoltató kormány, ELŐRE 2/3 REZSISEREG!

tarackos 2014.04.16. 18:42:07

@maxval a gondolkodó birca: Szvsz, nincs olyan, hogy ballib azért is tettem idézőjelbe, ezt a jobboldal találta ki. Csak gondolj arra mennyire szerette a szoci a szadeszost. Semennyire. A libsi nem egyenlősíteni akar hanem esélyegyenlőséget szeretne. A többi meg a szolidaritás dolga.

A csórót nem a nemzeti szín érdekli hanem a gyöngyök. Csak addig nyerő a jobbik amíg nem kapják meg. A fidesztől kaptak, nem véletlen szavaztak rá. Anno a szociktól is kaptak, rájuk is szavaztak. Ez egy ilyen ország.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.16. 18:50:14

@gyalog.galopp: most jöttem amúgy rá szavakban kimondva, hogy aki gazdaságilag jobboldali, az mind nárcisztikus, torzult személyiségű, képtelenek eszükkel felfogni, h milyen az, aki önhibáján kívül szegény, nincs empátiája, nincs szociális érzékenysége, ezek a tata-turul-ergé-szdsz-féle emberek, akik azt hiszik hoyg a piac mindenható, és nárcisztikusságukban azt hiszik, hogy önnön erejükből jutottak oda ahová, és bárki képes lett volna erre, ha ugyanolyan "szorgalmasan" tanul, dolgozik, miközben mindenki szinte keményen dolgozik.

"El kell azt felejteni, hogy kizárólag a körülmények, meg a nagybetűs TÁRSADALOM felelős azért, ha valaki nem tud előre jutni. Dolgozni kell, a gyerekednek mindent biztosítani, aztán majd a gyereked megtartja a szintet, vagy előrébb lép, vagy esetleg elbukik.

Egy példa: Orbán nagyapja egy darab sózsákkal a hátán érkezett Felcsútra, letelepedve a falu szélén. OV apja már befolyásos ember lett a környéken. Fiát már pesti egyetemre tudta adni, aki elnyert egy oxfordi ösztöndíjat is. Ma pedig Magyarország szinte teljhatalmú ura lett. A faluszéli szegény ember unokája.

Tanult, dolgozott, kitartott. Nem hivatkozott a körülményekre meg a társadalomra."

ahogy írod nagyon jól, empátiát rájuk kell kényszeríteni, 6 év kenyéren-vizen, utána meggyógyul a személyiségük.

"Muhahahahahahahahahahahahahahahaha......!!!!!!!!

Ebből a sztoriból valahogy kimaradt a piszkos nagy piroskönyv, amivel befolyásos emberré vált orbán győző.....meg a gyorstalpalós pedagógus anyuci, akinek még a tanítás is büdös volt és inkább főállású pártmunkás lett a helyi bizottságnál...
Azon emlegetett piroskönyv nélkül a falu szélén nyalná a t*knyát, a fiacskája meg egy jó kis tyúkperes ügyvéd lehetne jelenleg...maximum, és nem sorospapa kiválasztottja, te majom.:))
Ilyen sztorikat, mivel vidéki, kisvárosi vagyok, tucatszám tudok mesélni.
De ehhez a nagy "felemelkedéshez" az esetek nagy részében pártunk-kormányunk, valamint jó gyomor szükségeltetett..te méretes hólyag"

Narancskommunista (törölt) 2014.04.16. 18:59:41

@maxval a gondolkodó birca:
A ballib szót akkor találta ki a hazai jobboldal, mikor a szadesz összefeküdt az MSZP-vel, de akkor még szó sem volt arról, hogy valaki egyszerre lehet baloldali és liberális, mert ez így együtt önellentmondás. Egyszerűen bal-lib koalíció volt. Aztán később az egybites Fideszesek kezdték szitokszóként használni, rajtad meg csodálkozok, hogy értelmes emberként olyan szót használsz, aminek nincs értelme.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.16. 19:08:18

@Narancskommunista:

"Left Liberalism

Left liberalism is a form of liberalism, that cares about suport for vulnerable people and freedom for everybody. Left Liberals sometimes disagree with the centre-left and classical liberalism. Left Liberalism aligns more with modern liberalism such as social liberal ideas.

Freedom for everybody

Left liberals believe freedom for poor people matters as well as freedom for better off people. Left liberals care about welfare provision, Universal Health Care and the like. Left Liberals also care about empowering poor people to get education or job training so they can escape poverty.

Comparing Left Liberalism with other ideologies

Left Liberalism wants to achieve equality by empowering individuals and protecting vulnerable people from domination and exploitation by more powerful individuals and groups. There is an overlap here with Social Democracy.
Traditional Socialists as Left Liberals see things sometimes want to achieve equality by empowering the state to protect vulnerable people and groups.
Right Liberals as Left Liberals see things are concerned with freedom and equal rights but are not always active enough in ensuring that everybody has freedom, a reasonable living standard etc. Right Liberals focus more on freedom for business interests to do things their way which can mean exploitation of ordinary people and even more exploitation of vulnerable people.

There is an overlap between Left Liberals, Socialists and Social democrats as all three see a role for the state in ensuring equality and protecting the vulnerable. Socialists tend to trust democratically elected governments while Left Liberals focus more on limiting the role of the state to the minimum needed to achieve their goals."

liberapedia.wikia.com/wiki/Left_Liberalism

_most_ 2014.04.16. 19:11:11

ne, ilyen ideológia maszlagokat a szocializmusban tolt a kollaboráns értelmiség, egyre mélyebbre süllyed a fidesz holdudvara.

ebfül 2014.04.16. 19:25:01

Szerintem is lesz változás.

Négy év múlva a rendpárti, cigány-, és zsidóellenes MSZP-től fogja megvédeni a demokráciát - a Fidesz. :)))

Bell & Sebastian 2014.04.16. 19:32:10

@bbjnick: Nagyszerű. Eddig én is azt hittem, hogy ilyen állat márpedig nincs. Dehogyisnem van. Attól speciálisan magyar, hogy itt van a legtöbb szegény ember (legalábbis a Nyugathoz képest), azoknak meg nem árt néha adni egy csomag száraztésztát vagy influenza vakcinát a seggébe, állami ajándékként.

Hogy megtisztelve érezzék magukat - a liberalizmus által.

Bell & Sebastian 2014.04.16. 19:44:46

@ebfül: Mondjuk Kókadt János és Gyurcsány Lelenc közt a balliberalizmus felfogása szerint csupán annyi a különbség, hogy míg az előbbi gyenge állammal képzelte el a saját Nirvánáját, az utóbbi legalább betolta a gyengélkedőbe és vitt volna a sírjára virágot, ha Kókadt kifizeti.

ebfül 2014.04.16. 19:55:39

@Bell & Sebastian:

Szavakban. Amúgy meg ment az (f)osztogatás.

A magyar ballib specifikumot én a materializmusban és a reakció-ellenességben, mint közös nevezőben látom. (Az igazi összetartó-erő persze nem ideológiai.)

A szociális piacgazdaság is ballib, attól elég messze áll mindkettő.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.16. 20:03:25

@Bell & Sebastian:

A magyar ballibbandita (liberálbolsevik) bír néhány speciális tulajdonsággal:

a mai magyar ballib/liberálbolseviki megmondóbanda gyakorlatilag kivétel nélkül a kádárkori kollaboráns értelmiségi elitből került ki (mivel másféle értelmiségi, mint kollaboráns, a kádárkorban nem is létezhetett);

ezek a kádárvilágban belekóstoltak a véleménymonopólium gyakorlásába, a kulturális és ideológiai hegemónkodásba, ismerik ezek technikáit, egy gyors ideológiaváltással a gatyaváltás után visszapozícionálták magukat oda, ahol a kádárvilágban voltak;

ezekhez hasonló jelenség sem nyugaton, sem a posztkomm. országokban nincs:

a nyugati ballibbanda a nyolcvanas évektől került hatalomra, erősödött meg (a szocdemek szimbiótájaként, de fokozatosan átvéve a hatalmat azok agyán), de mindvégig demokratikus körülmények között ténykedtek, tehát nincs (a magyar liberálbolsevikiekhez hasonló) hegemónia-élménye;

a posztkomm. országokban pedig (Magyarországot kivéve*) a szocializmus alatt pregnánsan elvált a bürokratikus pártelit, a káderek csoportja (akik a döntéseket hozták) és az értelmiségiek csoportja (akik "szolganépek" voltak).

*Lásd: Konrád-Szelényi: Az értelmiség útja az osztályhatalomhoz

Uff! beszéltem:-)

Bell & Sebastian 2014.04.16. 20:06:08

@tesz-vesz: Nem vitatkozom. Az empátia hiánya ellen egyetlen (ismert) gyógyszer létezik, amit már fiatalkorban szedni kell, az pediglen a kisközösségek, ifjúsági szervezetek, kulturális egyesületek építése, amelyekben a különböző hátszéllel jöttek megismerik egymást, megtanulnak összedolgozni és végeredményedben "keveredni" fognak, többféle értelemben.

Ilyen szervezet volt az MN, a kisdobos / KISZ, cserkészmozgalom, et cetera.

Azt nem állítom, hogy a jól szocializáltság univerzális orvosság minden, elidegenedéssel összefüggő jelenségre. Mert az említett példájában szereplő kollégiumi brancsnak nincsenek hasonló problémái - egymással. Hogy mindenkit, aki nem ők, sikerült dehumanizálniuk (egyszerű kőbaltába venni), azt fogjuk fel mellékhatásnak.

A dolog működik, mert részeredményeket már fel lehet mutatni.

Hogy kikből állt a Magyar Szocialista Munkáspárt? Karrieristákból és gyenge jellemekből. Ideológiai megfontolásból csak kevesen csatlakoztak. Töretlen a kontinuitás, ma sincsen ez másképp.

Bell & Sebastian 2014.04.16. 20:16:31

@ebfül: Az igazi, összetartó erő kabbalisztikus gyökerű, a materialista-mitikus-kiválasztottság -eredet mondák.

@bbjnick: Negatív Majom Testvérem bizony jól bánik a kőbaltával.

ebfül 2014.04.16. 20:56:33

@Bell & Sebastian:

Meglehet, bár én a kádári kapcsolatrendszerre és a közös ellenségképre (úri középosztály) gondoltam.

Bell & Sebastian 2014.04.16. 21:24:09

@ebfül: Hogy mindenki kisisten, ezt sürgősen el kell felejteni. Akinek ilyesmire van igénye, az vezetőnek _alkalmatlan_. Oda mediátorok kellenek és nem hamis próféták, magyarázó farizeusok és legfőképpen nem pitiáner lótolvajok. Természetesen mediátor alatt nem médiaszakmunkás Miki egereket értek és a lótolvajlás sem jellegzetesen cigány időtöltés.

Isten óvjon meg bennünket a küldetéstudatos balfaszoktól! Ha már nekünk nem sikerült.

Pelso.. 2014.04.16. 21:30:36

"egy másik olvasatát kínálja a világnak és Magyarország történetének"
Bummafejbe.
Az egész világ feszülten várja, hogy megfelelhessen a másik olvasatbeli elvárásoknak.

ebfül 2014.04.16. 21:41:18

@Bell & Sebastian:

Egyetértek.

Sajnos nálunk _mindenki_ kisisten és lótolvaj akar lenni,
a munka egyre inkább büdös, mindez származástól függetlenül.

Most akkor mit csináljunk? (Húzzunk el? Hova?)

Bloodscalp 2014.04.16. 21:42:55

ez a 4 év is a haldokló ballibezésről fog szólni?:) Jahogy még kampány van, értem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.16. 21:49:11

@Pelso..:

Szövegértés játszik?

"Lassú, de jól kivehető változás vehető észre, ami maga mögött hagyja a „mértékadó” értelmiség világmagyarázatait és egy másik olvasatát kínálja a világnak és Magyarország történetének. A nemzet elfordulni látszik a szürke, unalmas, gondolattalan liberális dogmatizmustól és egyre inkább a saját útját kezdi járni."

A "világ" itt nem külföld, hanem a bennünket körülvevő valóság értelmében szerepel.

Bell & Sebastian 2014.04.16. 21:52:13

@ebfül: Az ezelőtti megjegyzése (polgárság-ellenesség) annyira igaz, hogy a modern, lukácsista baloldal alaptétele. Addig szabtak-varrtak a marxizmuson, hogy a munkásság kikerült belőle hogy a felépítményre koncentrálhassanak, a néphülyítés különféle módozataira.

A célközönség és vevő erre az elidegenített, urbánus másság lett, mindenféle istentagadó, bekábult, pederaszta népség, csak semmi kereszténységet és európai kultúrát ide kérem, mert az nácista.
Majd csodálkoznak nagyot, hogy elolvadt a szavazótábor.

A balos tévhitek alapesetei itt is megfigyelhetőek, jó néhány kommentben. A tipizált ballib Mavo, például.

Amit Alfő linkelt MAK -tól, az feltétlenül elolvasandó, mivel kimerítően tárgyalja a Aristo témáját is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.16. 22:30:36

@Bell & Sebastian: így van, ma azt isszuk, a komcsik korcs kölykei, kik gazdaságban nőttek fel, semmiféle kontroll alatt nincsenek, és deformált a személyiségük is, empátia nélküliek, persze kifelé azért mutatják, mert mondják nekik a tanácsadók a szájukba a jólhangzó szavakat. orbán apja, csányi apja, demszki, bajnai apja mind jólétet biztosított a kölykének,

a nyári munka jó ötlet, ez a mostani hoffman rózsa javaslat is, de nem tudom betartják el, nagyon elhalkult a téma, nem tudom mennyire tudnak kibújni alóla.
ezt leszámítva (ha létezik) persze semmilyen javulás nincs az oktatásban.

Bell & Sebastian 2014.04.16. 23:02:11

@tesz-vesz: Sajnos nincs. Ám gyaníthatóan tanárokat nem lehet négyévente lecserélni, az emberanyag sem javul éppenséggel évről évre.

Ebben a rítusban a kukoricának van a legkisebb ráhatása a végtermékre, amit a szolgálólány a nyeszlett libába erőltet.

Igazi, ballib vívmány az oktatás rommá lőtt vitorlása a viharban.

A magyarországi génállomány -amellett hogy csökken a népesség- átlagosan romlik. Mégis, mi a franctól javulna?
Genealógia + kultúra + szocializáció = alapanyag minősége

Szindbad 2014.04.16. 23:33:20

@maxval a gondolkodó birca: Mondjuk én nem bánném, ha eltűnne a ballib, és a helyét kitöltené mondjuk a liberális konzervativizmus, vagy a konzervatív liberális irányzat. Mondjuk az se ártana az országnak, ha a mostani uralkodó bolsevik-szindikalizmus, vagy államkapitalizmust felváltaná valami bölcsebb fajta konzervativizmus.

ebfül 2014.04.17. 00:33:54

@Bell & Sebastian:
"...(polgárság-ellenesség) annyira igaz, hogy a modern, lukácsista baloldal alaptétele."

MAK-nak igaza van (ebben is), bár kuláknak lenni sem volt túl nehéz; általában aki kicsit is veszélyeztette a kommunisták vezető pozícióját lokálisan, ellenséggé vált.

Emlékszik még Spéter Erzsébetre? Kétségtelenül hiú volt, viszont több évtizedes emigráció után szebben, választékosabban beszélt magyarul, mint bármelyik random tévés, rádiós újságíró, azóta is. Kelletlenül, de nyalták, viszont legalább annyira ütötték is, amikor megjelent a nyolcvanas években. Talán részben amiatt, amit képviselt - a polgári felső-középsztályt.

A kilencevenes évekre viszont a "polgár" szdsz-közeli hívószó lett, a szocialistákkal szembeni fensőbbrendűség egyik jelzője. (Ezt nyúlta le Wermer kiváló érzékkel, talán '98 környékén.) A reakció, a vallás, az úri középosztály megmaradt ütnivaló ellenségnek.

Pelso.. 2014.04.17. 06:16:54

@bbjnick: Ok, felfogtam végre. Sőt, meg kívánok felelni a másik olvasatnak, s reménykedek, hogy szájíz szerint fejlődve az olvasat B. variánsnak is.
Lépjünk nagyot előre, ez már a sokadik lépcső, de biztos bejön: a Föld lapos, na?:)

Bell & Sebastian 2014.04.17. 09:33:49

@ebfül: Pontosabban a kultúra-, nemzet- és vallásellenesség a főcsapás iránya. De kiválóan meg tudják magyarázni, fő hivatkozási pontjuk Schuman, aki egy művelt, kettős nemzeti identitású keresztény volt.

Hogy szakadna rájuk a fejlámpa!

Robinzon Kurzor 2014.04.17. 12:19:45

Bácsi kérem, tessék mondani, a ballib az ugyanaz mint a szoclib?

„A hozzám legközelebb állók, Kövér László és Fodor Gábor velem együtt egyfajta szociálliberális meggyőződésűek.” (dr.Orbán Viktor: HVG, 1989. augusztus 26.)

gyalog.galopp 2014.04.17. 12:24:17

"Megrendülni látszik a tűzzel-vassal, börtönnel, Lukács Györggyel és Heller Ágnessel megacélozott szellemi-történelmi monopólium, a rablott jog az ítélkezésre a történelmünk fölött."

ok. már megrendült, és akkor mi van? A hívei, haszonélvezői milyen alakban fogják tenni ugyanazt?
Mire elegendő a dolgozószoba csendes magányában végrehajtott filozofálgatás, talán elegendő a reinkarnálódott Hellerek, Konrádok és más haszontalan áldemokrata, áltudós szarkeverők kiszűrésére?

Szindbad 2014.04.17. 12:26:14

@Robinzon Kurzor: Hát igen, van itt némi elementáris erejű, multiszférás katyvasz. Mintha Orbán Viktor kicsit összezavarta volna a dolgokat, a fogalmak jelentését. Mindegy, majd Aristo kibogozza nekünk, kíváncsian várom. :)

ebfül 2014.04.17. 12:29:51

@Bell & Sebastian:

"Pontosabban a kultúra-, nemzet- és vallásellenesség a főcsapás iránya. "

Vitathatatlanul

Olvasson bele ebbe (végigolvasni nem érdemes), különönsena 13. pontot a vége felé

epa.oszk.hu/01300/01326/00050/06beri.htm

Minden rosszról az "úri" középosztály tehet (akármi is legyen az).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 12:34:00

@Szindbad:

Orbán társadalomszemlélete lényegileg ma is szociálliberális.

ebfül 2014.04.17. 12:47:17

@Bell & Sebastian: @ebfül:

A szerző igazi ballib szakértő, todományos fokozattal (biológiából).

ebfül 2014.04.17. 12:49:35

@Bell & Sebastian: @ebfül:

A szerző igazi ballib szakértő, todományos fokozattal (biológiából).

Szindbad 2014.04.17. 12:52:47

@bbjnick: Abszolút. Érdekes módon van egy csomó olyan gazdasági irányvonal, ami nekem szimpatikus. Például az, hogy nő a jövedelemkülönbség a társadalmi rétegek között. Végre a vidék jövedelmei a segélyek csökkentésével és az olló növekedésének eredményeképpen a jövedelmi viszonyaik reálisabb képet fognak mutatni. Ez egy big plussz Orbánnak.

Szindbad 2014.04.17. 13:32:56

@Szindbad: őőő nem kéne ennyit innom, értsd jól a kissé kusza választ.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.17. 13:41:41

@Szindbad:

"Két zsidó utazik vonaton, a hajdanvolt Osztrák-Magyar Monarchiában. Az egyik megkérdi:
— Mondja, kérem, Ön hova valósi?
— Pesten élek.
— Érdekes, én is pesti vagyok. És, ha szabad kérdeznem, a város melyik részén él?
— A Dob utcában.
— Hát, ez igazán érdekes, mert hogy én is a Dob utcában lakom. Melyik ház az Öné?
— Dob utca 32.
— Hát ez hihetetlen. Én is ott lakom, a második emelet 6-ban. Melyik az Ön lakása?
— A II. emelet 5.
— Nahát, ez teljesen hihetetlen! Várjon csak! — Emberünk befogja a szemét, és minden szót megrágva, lassan gondolkodni kezd: — Budapest, Dob utca 32, második emelet, ötös szám. Ha ez igaz, akkor maga egy alacsony, szemüveges, vörös hajú zsidó…"

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.04.17. 16:33:23

@Szindbad: Szólítottál, ifjú padavan? :) Persze, hogy a poszt egy mesevilágról szól. A szerzőnek nem az itteni posztjait kell olvasgatni, hanem a saját blogját, az komolyan jó. A balliberalizmus pedig persze, hogy nem magyar találmány, hanem létezik nyugaton is. Az itteni szellemóriásoktól bizonyára kaphatsz róla érdekes gondolatokat - főleg amikor wikipédiát kopiznak be -, de én inkább az önálló tájékozódást ajánlom. :)

Bell & Sebastian 2014.04.17. 17:35:12

@ebfül: Hát bizony, ez a szerencsétlen szerző úgy hülye, ahogyan van.

(Nagyon vicces, ahogyan például Captain Szanyi naponta szállítja a legvadabb, ballib sztereotípiákat, miközben maga sem _máás_, mint egy nagy rakás sztereotípia.)

gyalog.galopp 2014.04.17. 17:39:50

@Holger Hartland:

Jó néhány évtizeddel ezelőtt voltak ilyen tantárgyaink mint, tudományos szocializmus, szocializmus politikai gazdaságtana, a kapitalizmus politikai gazdaságtana , dialektikus materializmus, meg hasonlóak. (Nem ez volt az iskola fő profilja, ezeken csak úgy rész kellett venni, alá kellett írni)
Józan paraszti ésszel ezek akkor is felfoghatatlanok voltak, de azt álmomban se hittem volna, hogy egy rendszerváltásnak nevezett izé után 24 évvel , huszonéves fiatalok ugyanabban a szellemi zsákutcában tipródnak, amit ezek a tanok képviseltek.
Nem hittem volna, hogy az ország felsőfokú intézményeiben ugyanezen szellemben okítják a közgazdaságtant. Nem hittem volna, hogy az iskola nem az életre, hanem az életundorra tanít.

Nem hitem volna, hogy 24 évvel a rendszerváltásos izé után se öregnek, se fiatalnak ne legyen pozitív jövőképe, az meg végkép nem , hogy semmilyen jövőképük se legyen.

Szindbad 2014.04.17. 18:07:32

@gyalog.galopp: A rezsim testközelből:

"Közben egy újabb helyi férfi érkezik, eldobja kint a cigit, beül a pulthoz, kér egy sört. Kérdezem, hogy beszélhetünk-e néhány percet, majd elmesélem neki, hogy hiába próbálkoztunk, mindenki elhajtott bennünket. "Persze, mert félnek itt az emberek, voltak már retorziók. Én sem szeretném, ha az arcom és a teljes nevem megjelenne, mert nem akarom ismét elveszíteni a munkámat" - mondja Antal, aki a keresztnevét azért elárulta, mint ahogy azt is, hogy nemcsak vele, hanem másokkal is előfordult már a faluban, hogy kicsit egy-egy őszinte nyilatkozatuk után egyik napról a másikra kirúgták őket."

www.origo.hu/sport/magyarfoci/20140417-riport-a-felcsuti-puskas-arena-sajtobejarasarol.html

Pelso.. 2014.04.17. 19:03:08

@aristo: Ezt melyik énje állítja? -meglehet, nem mindegy.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2014.04.17. 20:05:03

@Pelso..: A hétből hat. Tudja: fékek és ellensúlyok..

gyalog.galopp 2014.04.18. 05:57:53

@Szindbad:
A foci nem arról szól, ami látszik, se nálunk, se máshol.
Egy dolog viszont biztos, aki stadiont épít a kertje végébe, annak legalább van jövőképe.:)

___________________________ (törölt) 2014.04.18. 11:06:13

>Pedig tévednek, mert nem a gazdagság tesz magabiztossá, hanem a magabiztosság tesz gazdaggá bennünket.

Le a kalappal. Aristóról azt hittem, elvan az elefántcsonttoronyban az élettől kissé távol. Ez viszont annyira telitalálatszerű kapitalista életbölcsesség, hogy ki lehetne szögezni a Szilíciumvölgy bejárata fölé.

___________________________ (törölt) 2014.04.18. 11:19:36

@Bell & Sebastian: de, teljesen van értelme a ballib fogalomnak nyugatfele is. Ugyanis a hagyományos bal az a munkásosztály. Mondja meg nekem, mikor érdekelt valaha egy vasgyári munkást a feminizmus, a melegházasság meg a fű? Tehát amikor a nyugati bal ezeket a lib témákat bevállalta, akkor lett a ballib. És ezzel a munkás-fókuszból fel is csúszott egy városi középosztálybeli egyetemet végzett fókuszba. Bohemian bourgeois. Egy üsd a vasat macsófókuszból egy love peace hippifókuszba. Ez volt az egész 1868 és New Left lényege. Vörös Dannynak (Cohn-Bendit) annyi köze volt a vasgyári munkáshoz, mint a struccokhoz.

>Miben más a nyugat-európai ballib, mint például a magyar?

Sokkal inkább kapitalizmuskritikus, globalizációkritikus, amerikaikritikus és izraelkritikus. Ld. Chomsky meg ilyenek. Ez oké is lenne, ami idegesítő bennük - amiben a magyar bal még kevésbé idegesítő - ez a TGMszerű posztmodernkedés.

Úgy értem, a magyar bal még nagyrészt modern, nem posztmodern. Hisz vagy úgy tesz mintha hinne bizonyos dolgokban: ráció, fejlődés, haladás. Tehát, legalábbis látszatra, mondjuk egy Tóta W-nek van valamiféle értékrendje, vannak bizonyos dolgok, amiket jónak vagy rossznak nevez, igaznak vafgy hamisnak.

A posztmodernkedő nyugati bal végül is azt mondja, hogy nincsen igazság, mert az igazság hatalmi konstrukció: az igazság annak a nézőpontja, aki erősebb. Ezért nem lehet se jóról, se rosszról, se igazról, se hamisról beszélni. Így aztán egyetlen rossz marad: maga a hatalom, ami nem engedi a másik nézőpontját érvényesülni. Tehát semmilyen más érték nem marad, mint mindig azt ütni, akinek a kezében bármiféle hatalom van.

Példa. Küzdenek a homofóbia meg a nők elnyomása ellen, ha azt fehér férfiak csinálják. Ugyanakkor ha valaki az arab bevándorlót cseszteti, hogy homofób meg nőelnyomó, mint anno Pim Fortuyn, akkor azt lenácizzák. A dolog logikátlan és elvtelen, akkor érthető, ha értjük ezt a posztmodern logikát: nincs igaz és hamis, annyi van, hogy a hatalom rossz. Tehát, a hatalmas fehér nem csesztetheti a hatalom nélküli bevándorlót. Akkor sem ha igaza van, ballib szempontól igaza, mert nincs olyan, hogy a hatalmasnak legyen igaza. Ééérti. Vagy nem? Olvasson TGM-et, ő már rég posztmodern. Azért is nem értik a balosok se, ők még modernek.

Példa. TGM szerint bunkóság bármilyen országra vagy emberre negatív értelmemben azt mondani, hogy ázsiaiasan, keletiesen elmaradott. Miért? Nem tény, hogy ilyen elmaradás létezik vagy létezhet? Nem, a posztmodern logikában nincs tény. Hatalmi narratíva van. A nyugat hatalmas. Azt állítja, hogy a kelet elmaradott. Igazság nincs, csak hatalmi szó, tehát ez se nem igaz, se nem nem igaz, de mivel hatalmi szó, elnyomja a szintén se igaz, se nem igaz, de kevésbé hatalmas keleti narratívát. Tehát küzdeni ellene.

Ééérti? Nem?

Sebaj, kell ahhoz egyfajta agybaj, hogy értse az ember.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.04.18. 11:32:13

Duma, duma, és duma. Inkább olvassanak:

www.theguardian.com/commentisfree/2013/aug/03/water-industry-exploitation-pollution

Ismerjék fel, hogy ki írta. Vegyék észre benne a "foul stench" kifejezést. Nézzék meg, hogy mi mellett érvel.

Alfőmérnök 2014.04.18. 19:54:24

@Shenpen: TGM posztmodern bal. És marxista. Kicsit olyan, mint Slavoj Žižek, csak magyar kiadásban. De még így is élvezetesebb olvasni, mint a nem-marxista balosokat.

gyalog.galopp 2014.04.19. 06:02:49

@Shenpen:

Ha jól értem, akkor a magyar ballib az egy mindenre alkalmatlan, parazita beltenyészet, egy szubkultúra, amely a léte értelmét a gazdatest pusztításában éli ki.

Tündér_Lala 2014.04.19. 09:01:42

@Shenpen: Ezt hívják leánykorinevén anarhistának. Romboló volta nem kétséges.

A hazai elkülönül ettől valóban, de szerintem nem az ideológiai elmaradás miatt, hanem azért mert nekik NINCS semmiféle ideológiájuk. (De attól ugyanolyan romboló.)
süti beállítások módosítása