Zuschlag János arcképe
2014. március 14. írta: aristo

Zuschlag János arcképe

zuschlag_janos.jpg

 „Aki dudás akar lenni
pokolra kell annak menni
ott kell annak megtanulni
hogyan kell a dudát fújni.”
(Népdal)

Oscar Wilde halhatatlan művében Dorian Gray, a szép és ártatlan ifjú arcképét megfesti Basil Hallward, a festő, megörökítve őt az ifjonti szépség és ártatlanság idolumaként. Ám az ifjúság – miként a szépség és az ártatlanság – nem tart örökké, bármennyire szeretnénk is ezt. Dorian vágya azonban teljesül: örökké szép, fiatal és vonzó marad, az arckép öregszik és csúnyul helyette. Lehet gazember, hűtlen, kicsapongó, bűnei csak a képen látszanak, s míg ő marad amilyen volt, a kép egyre rútabb lesz – a festmény lesz igazi arca és bűnhődik helyette. Gyilkossá is válik a végén, megöli a kép festőjét is. Egy este aztán meg akarja semmisíteni bűnei bizonyságát és kést döf a képbe; ám mivel a kép egy vele, a döfés megöli őt magát is. Az örök igazságszolgáltatás, a történetben legalábbis, beteljesül.

Zuschlag János könyvet írt MSZP-s kalandjairól és ebben a műben az MSZP tölti be a kép szerepét. Úgy állítja be, hogy bármit tesz, tett is ő, mindvégig szép és ártatlan maradt; csak az őt felnevelő, majd megtagadó párt lesz egyre csúnyább és öregebb, mert minden bűn, amit elkövetett, a párt képét rombolta tovább. Történetünk hőse a kilencvenes évek veszett világában szocializálódik a pártpolitikában, tizenhat éves korában már belép a pártba, és mint megbízható szociopata, gyorsan halad előre a ranglétrán. Lop, csal, hazudik, fölfelé nyal, lefelé tapos: ideális pártember, láthatóan nagy jövő áll előtte. Ígéretes versenyzője a leendő Gyurcsány-istállónak, egy a többi szépreményű versenyző között. Mert voltak ott sokan, olyanok is, akiknek irodájában azok a bizonyos pályázati elszámolások készültek, de akik persze semmit sem tudtak ezekről.

Mindez bántóan éles fénnyel világítja meg a magyar politikai élet rákfenéjét: azt az emberi tényezőt. Mert hiába minden szervezeti igyekezet, fékek és ellensúlyok, mindez bizony csak emberek műve, olyan embereké, akik úgy viselkednek ahogyan a többiek. Szokás a magyar társadalmat mindenféle szidalommal illetni – ez többé-kevésbé jogos is –, ám azt senki sem tudja megmondani, hogy akiket „fékeknek és ellensúlyoknak” választunk, vajon mitől lennének különbek, mint a többiek?

A demokrácia az egyenlő esélyek nevében szétterítette a választás és a választhatóság intézményét az egész társadalomban, nem talált azonban biztos módot arra, hogy a „mindenki”, a „nép” közül vajon hogyan kellene kiválasztani a kiválóakat, méghozzá magának ennek a népnek? A népnek, kinek informáltsága a velejéig korrupt és manipulatív média által terjesztett – és gyakran kreált – hírekre van utalva. A kiválóság erény és érték, meglétének megállapításához értékelő mércére van szükség, „értékbecslő pillantásra”, ahogyan Nietzsche nevezte. Nietzsche, aki egész tudatos életét annak a feladatnak szentelte, hogy megválaszolja, hogyan vethetőek fel az ember gondjai és egyáltalán a világ érték-terminusokban, végül is arra a nem túl újszerű megállapításra jut, hogy „ki mint él, úgy ítél”. Azt mondja, hogy nincs jó és nincs rossz, nemes van és nemtelen, alacsony és magas – a viselője szerint. Nem lát más kiutat az értékvesztett nihilizmusból, csak az új ember, az „übermensch” eljövetelét, ám nem tudja meggyőzni magát sem arról, hogy ez így is lesz – végül a vereség keserű tébolyában végezte.

Tartok tőle, hogy főhősünk, János sorsa egyáltalán nem egyedi eset, ahogyan jelleme is inkább átlagos mint különös. Útja, a politikai mocsárjárás, minden más, felkapaszkodó fiatal politikuspalánta útja is; és elsősorban nem ész, hanem gátlástalanság szükségeltetik hozzá. Szerencséjét és szerencsétlenségét is annak a különös kényszernek köszönhette, amely a Horn utáni MSZP-t „fiatalításra” kötelezte. Nagyon erős kényszer volt ez, onnan is látszik, hogy még maga az MSZP is észrevette. A párt elmeszesedett, gerontokrata jellege feltűnő volt, és „arcai” – akiknek fejét még talán Rákosi simogatta – téveszthetetlenül hordták magukon az MSZMP KB bélyegét. Viselkedésük, szófordulataik, de még öltözködésük is újra és újra arra emlékeztetett, amire nem akartak emlékezni, amiből – mint kígyó a kinőtt bőréből – ki akartak bújni: az utódpárt mivoltukra. Frusztráltak is voltak, mert még a legszorosabb szövetséges, az SZDSZ „szürkeállománya” is leplezetlen megvetéssel tekintett rájuk. Azt gondolták, hogy az új emberek, akik még óvodások sem voltak, mikor a Párt akasztgatott, feledtetni tudják majd ezt. Az újak mögött megbújva gondolták megóvni a kommunista múlt számukra legnagyobb értékét: az érdekek és közös bűnök által összecementezett hálózatokat, a városi pártirodáktól a helyi sajtón át a privatizátorokig, az „MSZP-közeli” vállalkozókig és vállalkozásokig.

Ez a helyzet különösen kívánatossá tett minden ambiciózus ifjút, aki csak jelentkezett, nemigen válogattak. A különösen agresszív és gátlástalan ifjoncok Gyurcsány zászlaja alatt gyülekeztek a sportminisztériumban. Tisztában voltak vele, mit is kíván tőlük a párt. Kaphatóak voltak mindenre. Az öregek – gondolom – félelemmel vegyes elismeréssel figyelték a túlmozgásos utánpótlás ténykedését, de nem szólhattak egy szót sem. Ezek az ő neveltjeik voltak, hasonlóak fiatalkori önmagukhoz, mikor még ők is ifjonti szertelenséggel jelentettek fel, tettek tönkre embereket és vettek részt a pártbizottsági intrikákban.

Ők így nevelik az ifjú politikusokat, nem is tudják másképpen nevelni azokat, akik egyszer majd – szándékaik szerint – az országot irányítják. „Nem adhatok mást, csak mi lényegem”, mondja Madách Lucifere és a szocialistává vedlett párt-nómenklatúra. Jánosunknak pechje volt, egy bekapcsolt mikrofon és kamera jóvoltából. Ha ezek nincsenek, talán miniszterelnökként találkoznánk vele a jövőben. Ez esetben a Népszabi édesbús riportot készítene vele, a mélyről jött országmentővel; a nyugdíjas Gyurcsány a legjobb tanítványának nevezné; és Mesterházy délcegen lépkedne a kíséretében. Heller talán Deák Ferenchez hasonlítaná. Ám rosszkor, rossz helyen viccelt. Persze nem volt ő megrögzött antiszemita – ez túl közel lenne ahhoz, mintha bármilyen meggyőződése lenne –, csak, mint egyébként, itt sem érdekelte mások szenvedése, és egy pillanatra a többiek is nagyon jót nevettek. Csak hát olyasmibe tenyerelt, amibe, egyéb okok miatt, nem lett volna szabad. Ekkor kiderült, hogy nem más ő, mint tigrisek közé hajított girhes macska, nem tétel, nem ellenfél. Ennek ellenére ellenállt, fújt és a körmeit meresztette, a saját állítása szerint ezért kapott pénzt is, hogy álljon félre. Aztán ők álltak félre és nézték részvétlenül, ahogyan ledarálja az igazságszolgáltatás, nem mintha érdemes lenne bármi részvétre is.

Emlékszem a képre a médiából, amikor talpig kurtavasban elvezették az álarcos kommandósok. Az arcán nem látszott más, mint valami végtelen, meghökkent csodálkozás és hitetlenkedés – ez nem történhet meg velem. A szépreményű „mi fiunk”-ból egyszerre köztörvényes bűnöző lett, aki már csak annyiban volt érdekes, hogy megszegi-e a hallgatás törvényét. Hát, akkor legalábbis, nem szegte meg.

Most látjuk, miért nem: mert semmire sem ment volna vele, ahogyan most sem fog. Kést ragadott, hogy ledöfje pártját. Ám amikor ledöfi az MSZP-t, meghal ő is, mert egy vele. Mert amit meg akar semmisíteni és talán meg is teszi – április 6-án majd kiderül –, az nem más, mint ő maga. Hiszen látható, a dolog fordítva is működik. Az MSZP-nek is varázs-arcképe Zuschlag, és ameddig ők tisztának és ártatlannak látják magukat, addig Zuschlag lesz egyre csúfabb és bűnösebb. Amikor ők végeznek vele, úgyszintén magukkal is végeznek. A kép és a modell azonosak, immár örökre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr855858219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zuschlag János arcképe 2014.03.14. 07:26:02

Kést ragadott, hogy ledöfje pártját. Ám amikor ledöfi az MSZP-t, meghal ő is, mert egy vele.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

S=klogW 2014.03.14. 08:07:04

Azt kellene végre megérteni, hogy Magyarországon ami baloldalnak hirdette magát az sosem volt baloldal, csupán bűnszervezet:

Nápolyban a szemétszállítás, Magyarországon a "politikia baloldal" a maffia fedőbiznisze.

Virág et. 2014.03.14. 08:09:46

Zuschlagot nem Gyurcsány hozta az MSZP-be, nem az ő köpönyegéből bújt elő. Az, hogy együtt dolgoztak a sportminisztériumban sokkal inkább olyan kényszerűség volt, mint a Mesterházy-államtitkárság. Zuschlag az idősebb szocik kedvence volt már akkor is, Lendvai és Kiss embere.

A Dorian Gray-vonal sem pontos: Zuschlag már rég halott, ő a kését már akkor megkapta, amikor bevonult a bv-be. A mostani akció inkább egy csapás a síron túlról, ez Zuschlagnak már nem fog ártani, mert ő már mindent elvesztett, amit el lehetett veszíteni.

Amit meg a törtető fiatal politikusokról írtál az hatványozottan igaz a fidelitasos fiúkra, csak ugye akkor meg hazabeszélnél, amit nem szabad.

Közben a rendőrségen:

index.hu/belfold/2014/03/14/egy_mszp-snek_turnie_kell_a_pocskondiazast/

Ugyanazért (betűre) a szoci ellen eljárás indul, a fideszes ellen megszüntetik az eljárást. Ugyanaz a csinovnyik határozata szerint, akin perpill még rendőregyenruha van.
Ez a baj a rendszeretekkel, amit építetek és védtek utolsó vérig, hogy pont olyan sz.r és ugyanolyan reflexek mentén működik, mint a komcsiké működött majd' 50 évig.

wantaan 2014.03.14. 08:17:59

@S=klogW: Ne b+! Belegondolva a trafik mutyiba, a föld mutyiba, az azeri gyilkos kiadására, a stadionnyi pénz pumpákra, a KLIK-re, a Takarékszövetkezetek ellopására, az Off-shorozással cc 50 milliárdot gázbiznisszel lenyúlásra, a 3000 milliárd MANYUP eltűnésére, ..... vagy a mostani Matolcsy féle böszmeségre s vajon csak a Goldman S-nak adott befektetési "tanácsot" Matolcsy? stb, stb, stb. Tényleg ez a rohadt "komcsi-bal" fedőszerve a .... vagy a Fideszé .... vagy a maffiáé????

Tündér_Lala 2014.03.14. 08:25:33

Jó ez az írás. A semmiben nem hívő, gátlástalanul törtető és harácsoló emberek tömege nem mai keletű, csak most itt nagyon kilóg a lóláb.
Ami pedig a feladatuk lenne, felelősséggel irányítani egy prszágot, huszonharmadik szempont se.

tevevanegypupu 2014.03.14. 08:40:50

Ez így igaz..ilyenek voltak a rendszerváltás előtt és utána is ilyenek maradtak, van sajnos utánpótlás. De azért az a kis - sovány - elégtételünk meg lehet, hogy életemben úgy rettegni senkit soha és sehol nem láttam mint a pártelvtársakat egymástól. És nagyon jó okuk van és volt a félelemre..úgy és annyiszor egyetlen izmus nem gyilkolta le és árulta el embereit mint a maffia és a kommunista-bolsevikok. Kár, hogy olyanok mint a sárkány, ha egyik fejüket önmaguk megsemmisítik, azonnal nő helyette másik..Ha most kicsit nem érnék el a megfelelő bejutási pontot, talán lehetőség lenne rá, hogy végre megszabaduljon az ország tőlük.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.03.14. 08:44:06

@Virág et.: Ez a zuglói eset azért nem kóser, mert az egyik esetben rágalmazás, míg a másikban jóhírnév megsértése vagy mi a tök lehet tényállás. Utóbbi, nagyon helyesen, nem értelmezhető egy politikus esetében. Az elvtárs mar megint lódít...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.03.14. 08:45:47

Mellesleg artista megírta első hibátlan posztját. Beteg lehet tán.

Helyes Írás 2014.03.14. 08:51:09

Tetszetős és elegáns gondolatmenet a szerzőtől, mint általában, csakhogy nem ártana szétszálazni azokat az összefüggéseket, amelyek bármilyen színű „demokratikus” politikai elitbe való bekerülésre jellemzőek, és azokat a specifikumokat, amelyekkel az MSZP-s elitet írhatjuk le. (A jelenlegi „fideszes” ifjú törökök is hátborzongatóan gátlástalanok tudnak lenni, minden szinten. És az „öregek” is. Szerencsésnek mondhatja magát a szerző, ha nem tapasztalta még meg. S a jobbikosok mentalitásába belegondolni sem érdemes, mert csúnya történelmi párhuzamokat idéznek fel.) Nietzsche-ig azonos a kép. Azután lehet feltenni a fogós kérdést: ha az alapösszefüggésekben nincs különbség, a politikai érvényesülés ronda és mocskos dolog, és „nem lehet más”, akkor mégis mi az eltérés, amely alapján választhatunk, mert választanunk kell közülük. Erről kellene, hogy szóljanak a vitáink.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 08:58:01

@S=klogW: az van dokikám, hogy a Cusi-jelenség a honi baloldal XX. századi múltjához tökéletesen illeszkedő folytatás. Magyarországon ugyanis az a történelmi helyzet alakult ki, hogy a mindenkor regnáló baloldal mindig bűnszövekezetként, ill. diktatorikus eszközökkel bírt csak működni. Magyarországon ez a baloldali hagyomány, ebből tudnak építkezni az utódok, miután a szocdem vonalat még a konzerv, jobboldali hagyománynál is sikeresebben gyalulták le a kommancsok.

gyalog.galopp 2014.03.14. 09:09:38

@Helyes Írás:

Helyes a beszéd, Írás! A különbség talán a célzat és motívum körül kereshető, mert az eszközök, azok évszázadok, ezredek óta egyformák.
Az erkölcs is csak mindhárom összefüggésében értelmezhető.

Virág et. 2014.03.14. 09:10:52

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Téged szűrőre tettelek, erre most megint látom a hülyeségeid. Valami nem jó ebben a rendszerben.

Jó tanács az életre: ha valamihez hülye vagy, ne szólalj meg. Másokat hazugsággal meg ne vádolj, főleg ha ostoba vagy, mint a tök. Mert abból jól nem lehet kijönni.

A jó hírnév megsértése az nem bűncselekmény, az polgári jogi kártérítés alapját képezheti és mind a két esetben megállhat, a büntető eljárástól egyébként függetlenül. Erről azonban nem szól a cikk, én sem írtam, nincs is köze hozzá. Aki akar, az majd perel.

A rágalmazás azt jelenti, hogy valami másról és más előtt becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel. Minősített esete, ha mindezt nagy nyilvánosság előtt teszi. Ennek mindkettő kiadvány megfelel: az egyik lopással és korrupcióval vádolja a Papcsákot, a másik nemi erőszakkal és azt a látszatot kelti, hogy a Tóth egy elítélt bűnöző.

A tényállás ugyanaz, a következmények is azonosak kellene, hogy legyenek. De legalábbis ha az egyikben megindul az eljárás, akkor a másikban is meg kéne. Az indok, amivel az a rendőrnek nevezett tárgy elutasította a feljelentést, hogy az irat "politikai tartalmú" és hogy Tóth közszereplő, ezért nem lehet vele szemben rágalmazást vagy becsületsértést elkövetni. Ez amúgy hibás érvelés, mert lehet. A tűrési kötelezettség az AB szerint a büntetőjogilag releváns dolgokra nem terjed ki.
Ezzel szemben Papcsák a rendőrség szerint nem közszereplő. Nevetséges.

Kandeláber 2014.03.14. 09:13:07

Meseházyról vagy Zuschlagról mondja a városi legenda, hogy eredetileg a fideszbe akart jelentkezni, de nem jött össze a dolog?

S=klogW 2014.03.14. 09:14:01

@tauglich:

Ehhez tegyük hozzá, hogy nem politikai elnyomás miatt:

A polgári liberálisként számon tartott Károlyi-kormánytól (választások nélkül) átvett hatalmat is csak megfélelmlítéssel, erőszakkal, terrorral tudta megtartani a Tanácsköztársaság.

Pont mint pl. az amerikai zsidó maffia.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 09:14:24

@Kandeláber: szerintem nem Zuschlag, hanem Újhelyi volt a másik arc. A Mesterházy stimmel.

Kandeláber 2014.03.14. 09:21:46

@Virág et.: @tauglich: Kösz.
Bár Zuschlag is illett volna a képbe.

tevevanegypupu 2014.03.14. 09:36:10

@Kandeláber:

Gyurcsány is ott taposott a fidesz körül..mondják..de nem jött össze. A Mindenható velük volt.:)

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 09:36:54

@S=klogW: hát ja. 1919-ben az ingatag társadalmi-politikai helyzet mián, 1945 után, ill. '56-ot követően pedig kizárólag az orosz fegyverek seggedelmével bírtak a nyakunkon lenni.

@Kandeláber: "Bár Zuschlag is illett volna a képbe."

Kötve hiszem. Nem véletlen, hogy az MSZP-ben lett a csávó "valaki". A stílus, a módszerek mind ezt igazolják (lásd. honi baller történelmi hagyomány).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.03.14. 09:44:55

"a saját állítása szerint ezért kapott pénzt is, hogy álljon félre"

Aztán ugyanabban a könyvben pár oldallal arréb meg azt írta, hogy nem kapott semmit. Hát kb. ennyire hiteles ez az egész műbalhé:

fedor.blog.hu/2014/03/12/na_kabe_ennyire_kell_komolyan_venni_zuschlagot

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.03.14. 09:54:27

"Mindez bántóan éles fénnyel világítja meg a magyar politikai élet rákfenéjét: azt az emberi tényezőt. "

((((((((((((((((((((-: Gyonyoru.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.14. 09:55:42

a cuslággal egykorú fideszesek is mind cuslágok.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 10:10:28

Korábban már linkeltem, de a 2007-es év e kiemelkedő kordokumentuma sok szempontból ismét aktuális húrokat penget

Míg te jól érzed magad, és tévét nézel
fekszel a paplan alatt, nyugiban wécézel
addig valaki odabent szenved
a börtönben helyetted, depis és álmatlan,
pedig te is gyakran megfejed,
az államot, ezt a tehenet,
ezt a bőkezű, templomi egeret
ezt a porcica-dagadó-hájat
ezt a bubisra pukizott kádat.

Free Cuslág!
Free Cuslág!
Krisztus lát!
Free Cuslág!

- Te, várjá má, Krisztus lát?
-Aha..
-Akkor megfésülködöm.

Szegény Cusi, nincs több szusi
csak üldögél, mint egy husi,
nem számíthat másra,
csak a kigyúrt cellatársra
aki mondja: mutasd magad,
kicsit fésüld meg a hajad
-kórus: Krisztus lát!-
állva kösd be a cipődet,
gyorsan felejtsed el a nőket..

Free Cuslág!
Free Cuslág!
Krisztus lát!
Free Cuslág!

Teljesen magam alatt vagyok,
engem a főnök cserben hagyott,
pedig azt súgta, megvéd engem
csak ne nagyon verjem a mellem
Elárultál durván!
Hagytad leverni a kucsmám,
Kezed a zárkám kulcsán,
Mondd, nem érzed magad
furcsán?

Free Cuslág
Free Cuslág!
Krisztus lát!
Free Cuslág!

Szabadítsuk ki Cusit!
Hadd ehessen egy kis nasit!
Helyezzük ismét pozícióba,
hogy teletömhesse a zsebemet újra!
Küldjünk neki kenyeret, virslit
meg Mustárt!

Free Cuslág!
Cuslág!
Free Cuslág!

Cusi-Cusi-Cusi-Cusi
Free, free, free, free Cuslág...

www.youtube.com/watch?v=4tbSntF8t3U

wantaan 2014.03.14. 10:23:17

Zuschlag János arcképe az valójában Lázár János, Kósa Lajos, Szijjártó Péter , Vona Gábor, Orbán Viktor, Simon Gábor, Szily Katalin, Mesterházy Attila, Schiffer András, Horn Gábor, stb, stb, stb, ..... a végtelenig arcképe is! (akit kihagytam attól elnézést kérek!)

De ezeken túl az a szomorú ,hogy olyan emberek is Zuschlag pofájára fazonírozzák arcukat mint pl. eddig a politikától némi távolságot tartó Barcza György vagy a közvélemény kutatók! S a kár okozás itt a nagyobb!
Ugyanis ezeknek az embereknek még volt valami hitelességük. S ezek után egy Napi című gazdasági lap hitelessége hihető-e?
Valamikor a 70-es évek közepén megjelent Mohácsi Lívia gyermekpszichológusnak egy könyve amelyben felteszi a kérdést: Egy zürichi bankár mennyi pénzért menne át délelőtt 10 órakor fején bohóc sipkával a Zürich főterén?
A gyerekek százezreket és milliókat mondanak.
A pszichológus szerint semmi pénzért se ..... ugyanis személyes hitelét vesztené!
No alighanem ezt nem tudják Barcza György és társai.
S addig amig lesznek olcsójánosok, olcsógyörgyök, olcsópoltok, olcsósenkik addig az elitünkben csak Zuschlág János arcképét láthatjuk sokszorosítva!

Kár! .... mondotta a varjú. Kár, kár.

tarackos 2014.03.14. 10:26:26

Hát, Zusi semmivel sem gátlástalanabb, mint Rogán, Lázár, Szijjártó etc.

Innentől lehet ezt végiggondolni:

"Ők így nevelik az ifjú politikusokat, nem is tudják másképpen nevelni azokat..."

Most így leírva érdekes dolog ugrott be: a fideszes kiszeseket is ezek az öregek tenyésztették...:D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.03.14. 10:28:05

@wantaan:
"Zuschlag János arcképe az valójában Lázár János, Kósa Lajos, Szijjártó Péter , Vona Gábor, Orbán Viktor, Simon Gábor, Szily Katalin, Mesterházy Attila, Schiffer András, Horn Gábor, stb, stb, stb, ..... a végtelenig arcképe is! "

dia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?offset=1&origOffset=-1&docId=397&secId=35307&qdcId=3&libraryId=-1&filter=Konr%C3%A1d+Gy%C3%B6rgy&limit=1000&pageSet=1
"A maga kísérője, tanár úr, szórakoztatóbbnak tartaná, ha azok a becsvágyó, erőszakos beszédű férfiak, akik a világon mindenütt a politikai hatalomért versengenek, egynél több párt mezében püfölnék egymást. Elismerem, tanár úr, hogy a politikusok mutatványán többet lehet nevetni, ha bíborvörösen szidják egymást a kamerák előtt. Egy jól célzott gorombaságuk van olyan élvezetes, mint egy sikeres horogütés vagy egy gól."

Amíg egymást csépelik, addig se azon törik a fejüket, hogyan lehetne megreformálni mások életét. Ennyit a fékek és ellensúlyok hasznosságáról.

Robinzon Kurzor 2014.03.14. 10:28:53

A Cusi-látlelet hibátlan.

Csak hát aki a NER 4. évében úgy tesz, mintha ez "baloldali" specifikum lenne, mintha ennek a típusnak tökéletes példányai most nem a Fideszben lennének és lopnák szét az országot minden korábbi hatalomhoz képest nagyobb volumenben, az szimpla rezsimszolga.

wantaan 2014.03.14. 10:38:50

@Doomhammer: Tévedsz! nem csépelik egymást. Sőt .... valójában az ,hogy a Fidesz újra "tényezővé" emelte Zuschlagot csak folytatja azt az együttműködést amely a börtönévek miatt megszakadt. S nagy valószínűséggel így utólag fizeti ki Zuschlag hallgatását Szijjártóról és a fideszes-mszp-és közös lenyúlási metodikáról.

Kár, kár ..... nagy KÁR!

Alfőmérnök 2014.03.14. 10:52:41

@tevevanegypupu: Gyurcsány a KISZ Pécs városi bizottságának első titkára, a KISZ KB egyetemi, főiskolai tanácsának elnöke volt, soha nem akart fideszes lenni.

Mitzimackó 2014.03.14. 10:53:20

"Ígéretes versenyzője a leendő Gyurcsány-istállónak": ez elárulja, hogy mire megy ki az egész :-) Gyurcsányozás már megint. Seggfej.

Mitzimackó 2014.03.14. 10:58:00

@tauglich: mert a horthy-rendszer nem volt diktatórikus, mi, te barom :-)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.03.14. 11:01:08

@wantaan:
"Tévedsz! nem csépelik egymást."

Hát igen, a kartell kiiktatja a fárasztó és veszélyes versenyzést. Nincs itt egy versenyhivatal?

Lenne egyébként egy szerényebb kérésem is. Ha már felosztották a piacot, abbahagynák a szellemi környezetszennyezést? Arra gondolok, ahogy a Jobbik a magyarságot kiirtó idegenek ellen uszít. Ugyanez enyhébb változatban a Fidesz gazdasági szabadságharca a magyarságot kiszipolyozó idegenpártiakkal.

Tudom, az elkúrást egyszerűbb másra kenni, de ennek a kézenfekvő megoldásnak mindig sírás a vége.

wantaan 2014.03.14. 11:11:28

@Doomhammer: ...ha már nincs más, fogj mindent a nyuszira! ....vagy a Zuschira! ...netán az ájemefre! ....vagy a bankokra, .... vagy a X-re ...y-ra ..... z-re.
De Te soha sem vagy hibás ....mert Bajnai a libás .... vagy amit akartok.

....csak bízzatok bennem, bennünk ...mert Te és Magyarország jobban teljesít (nekem tejel, minden barom) .... s majd részegen a hazáért megkérdezem tőled : Héé paraszt! Melyik út megyen Budára az amelyik szélén a lányod áll?

Sajnos ide jutott az ország! A hazánk. ... s már összevonni sincs erőnk a szemöldökünket.
Kár, kár.

Kandeláber 2014.03.14. 11:31:14

@tauglich: Nem is tudom...
Ezek az ifjú politikus-palánták - pártállástól függetlenül - gátlástalan, cinikus kis senkiháziaknak tűnnek.
Leginkább persze a hahások, ők viszont jelentéktelenek.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.03.14. 11:33:42

@Virág et.: Hazudsz bolsi, hazudsz. Basztál szűrőre tenni, és nem bírod ki, hogy ne szólj vissza.

Rokker 2014.03.14. 11:40:30

Még jó, hogy csak az MSZP olyan gátlástalan bűnszövetkezet, mint amilyennek a szerző - teljes joggal - leírja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.14. 11:52:18

@Mitzimackó:

A Horthy-rendszerről még legveszettebb gyűlölői sem állították soha, hogy diktatórikus lett volna. Én a hetvenes-nyolcvanas években jártam ált. és közép iskolába és már nekünk is azt tanították (a kádári szocialista diktatúrában!), hogy valahol a félfasiszta és a korlátozottan demokratikus között mozgott a Horthy-rendszer hatalomgyakorlása.

TG69 2014.03.14. 11:56:01

@aristo: Ez igy igen szép rekviem az mszp-ért :). A helyzet az, hogy végülis csakis ezért vezethet ilyen gyatra kormányzati tevékennységgel is utcahosszal a fidesz, mert mi értelmes ballibek kb ugyanezt gondoljuk mind az mszp-ről mind a másik rég halott pártról az szdsz-ről. A kérdés már rég nem ez, kár minden perc amit a mi térfelünkkel eltöltötök. Bár azért most mintha kevesebb parasztvakítós bolsizás lenne, tehát azért ebben valamennyire fejlődtök fiúk és ez jó :). Én a ti oldalatokkal foglalkoznék, mert egyrészt most ők vannak hatalmon, másrészt van egy-két saját idiótátok akik a rendszer részei és csinálják a nagyobbnál nagyobb baklövéseket (lsd legutóbb Matolcsy vs IMF botrány). Vajon jobbak-e a fideszes ifjú titánok és helyi potentátok (pl Dunakeszin minden plakáthely a fideszé)? Miben jobb még a fidesz vezérkara? A fidesz által működtetett állam? A gazdasági járadékvadász holdudvar? Milyen értékmérő metódus az, amiben jobbak lesznek? Mert szerintem semmiben...

poor 2014.03.14. 12:01:07

@Kinyílott a pitypang. Megírom.:
Hogy lehet hogy minden fideszes bunkó?

Mikka-Makka 2014.03.14. 12:04:38

alapvetően nem rossz, azért kis gyurcsányozást muszáj volt beleerőltetni

bz249 2014.03.14. 12:08:03

@bbjnick: mondjuk szep lett volna egy demokratikus Horthy-rendszer... 1939-ban Szalasi megnyeri a valasztasokat es addig tart.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 12:24:17

@Mitzimackó: balfaszkám, a hozzászólásom a honi baller hagyományra vonatkozott, nem a jobboldalira. De ha már belecsaptál a lecsóba: a két háború közötti időszak nem diktatúra volt, hanem egy számos elemében autoriter jegyeket mutató korlátozott berendezkedésű parlamentáris rendszer.

Ez azért elég nagy különbség, amit talán a te szürkeállományod is képes feldolgozni.

(bbj állításával ellentétben még csak a "félfasizmus" felé sem igen hajlott a rendszer, mert Gömböst leszámítva az establishmentre főként a konzerv vonal volt jellemző)

@Kandeláber: ebben nagyjából egyetértünk.

Virág et. 2014.03.14. 12:26:47

@poor: Amikor az ostobát szembesítik a saját ostobaságával, akkor rendszerint agresszív lesz.

Nem minden fideszes ilyen, de van egy pár. Egyébként annyira nem pártfüggő, az egyént minősíti. Engem nem zavar, ha neki jobb az élete ettől, ám legyen. :)

A szűrőt viszont tényleg nem értem. A legutóbb szűrőre tettem és el is tűnt, erre most megint látom. Pedig ugyanazon a gépen vagyok, nem tudom, hogy IP-címtől függhet esetleg és dinamikusom van, amiatt vagy valami másért. Mindegy. Most már annyit sem ér, hogy miatta rákattintsak a szűrőre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.14. 12:53:28

@bz249:

Már a viszonyokat nem lehetett volna konszolidálni (1920 után) pusztán "demokratikus" eszközökkel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.14. 12:55:57

@tauglich:

"bbj állításával ellentétben még csak a "félfasizmus" felé sem igen hajlott a rendszer" --- írod.

Csupán a pontosság miatt: nem azt állítottam, hogy félfasizmus felé hajlott a rendszer, hanem azt, hogy én a hetvenes-nyolcvanas években jártam ált. és közép iskolába és már nekünk is azt tanították (a kádári szocialista diktatúrában!), hogy valahol a félfasiszta és a korlátozottan demokratikus között mozgott a Horthy-rendszer hatalomgyakorlása.

:-)

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 13:16:32

@bbjnick: igen így a pontos, bocs. Mondjuk szerintem a demokrácia szóval semmilyen kontextusba nem került a Horthy-korszak a kádári történelemszemléletben, legfeljebb ha a tanárod fogalmazott így az órán. Meg hát akkoriban a parlamentarizmus volt korlátozott, nem a demokrácia .

♔bаtyu♔ 2014.03.14. 13:26:55

Jópár MSZP-s fejesről megírhatta az igazat, ha ekkora a hiszti.

Amúgy ilyenkor mit reméltem ballibsik? Olvastam egy MSZP-s blogon, hogy ez a Zuhslag "tigrisek" közé hajított girhes macska, á nem olvasom el/nem hiszem el, amit ír? Nagy lófaszt. Elolvassák és viselitek a következményét.

Jópár velejéig mocskos gazemberrel találkozhatott ott Jani és az tökmindegy, ő maga milyen, ugyanis ő az aki mindezt megírja, ami mégiscsak egyfajta tisztulásnak tekinthető.

belekotty 2014.03.14. 13:35:41

@♔bаtyu♔: Látom a posztot nem olvastad el.

bgp 2014.03.14. 13:36:00

Jó cikk, de téves. Cuslág már csak fideszes lehet :D

J.László 2014.03.14. 14:02:59

5-6 év múlva majd Simon is megírja az emlékiratait. Szép lesz az is.

Jót mulatok különben, hogy 4 éve folyik minden egyes vízcsapból a korruptfidesz matra. Erre kiderül, hogy az MSZP alelnöke egy mocsok kis éhségmenetes gané a muterja nevére kiállított afrikai útleveleivel. Röhej.

Sapika 2014.03.14. 14:38:42

@Doomhammer: @wantaan: OFF:
Maguk itt nálam tájékozottabb népek, amellett talán más tájékozottak is erre vetődnek. Így érdeklődnék. Ajánlották a fészbukon ezt a kis totót:
vs.hu/valasztas-2014-kerdoiv
Amit én gondosan kitöltöttem. Addig stimmelt az eredmény, hogy tőlem a legtávolabb a fidesz áll (az ötven kérdésből csak egyre sikerült fidesz-választ totóznom), de az eredmény többi része nem az volt, amit vártam. Például csak 5 LMP-kompatibilis választ sikerült adnom.
Érdeklődnék, hogy hallottak-e erről a tesztről, és hogy ez propaganda-e vagy tényleg az én tájékozódásomat kívánja elősegíteni.
Magáról a honlapról ezt a kis ködösített hátteret sikerült találnom:
cink.hu/ok-fogjak-lenyomni-az-indexet-origot-hvg-t-es-444-et-1458408698/@szilylaszlo

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.03.14. 14:48:06

@Sapika:
Nem a totó a lényeg, hanem hogy beazonosították magát. Tudja, Kubatov-lista, támogató, ellenség.

Sose töltsön ki ilyen kérdőíveket.

nu pagagyí 2014.03.14. 14:52:23

Zuschlag semmiben nem különbözött Szíjjártótól, csak őt nem védte meg Polt Péter a meghurcolástól. Egyikük az Ifjú Szocialisták, másikuk a Fidelitás nevében rendelkezett az ifjúsági szervezetek támogatására adott állami pénzzel. Ugyanazt is csinálták, álrendezvények ürügyén költségelték el a pénzt. Annak idején az Egyenlítő TV járta körbe a Szíjjártó által feltüntetett rendezvények helyszíneit, ahol nem is halottak róla. Gondolom, még mindig fent van a neten.

Nem menti ez persze Zuschlagot, csak a Mandiner sunyiságára (jobb esetben ostobaságára) szeretnék rámutatni, amely valamiféle erkölcsről akar papolni, ma született olvasók részére. A Mandiner erkölcsi mércéje nyilván az a párt lehet, amely például Papcsákokat, Lázárokat, Meggyeseket és 430 milliárd közpénzt süppedős, selejt vasútra és a főnök hobbijára költő Simicskákat termelt kies hazánknak.
Simicskákat

♔bаtyu♔ 2014.03.14. 14:52:47

@poor: Lehet, hogy bunkó vagy velük.

ptemee 2014.03.14. 14:58:31

Még a szeme sem áll jól... :)

hamahama 2014.03.14. 15:01:59

Felesleges minden igyekezet, ami a fideszeseket Zuschlag mellé/alá akarná helyezni.
Sérvet lehet ettől kapni, jobb az óvatosság!
Ha valaki egész életében bizalmatlan, hitetlen és savanya akarna lenni, bátran folytassa, nem fog összejönni.
Mindegy, ki mit csinált, vagy mit akar csinálni, mindenhol vannak gyenge emberek. A raktáros, a fuvaros, az eladó, a vevő, az irodai dolgozó, annak a főnöke, stb. mindenki igyekszik a maga javára lépni valamit. Lehet ezt lopásnak is nevezni.
Ha a gyanút bizonyítani is tudja valaki, nosza rajta!
De!
Érdemet kovácsolni hazudozásból, országvesztésből, majd az ezt megelégelő népharagba lövetni, valamint saját bűntársunkat sittre juttatni, ügyvédek sorával a bíróság előtt felmentetni magunkat, tudván bűnünket gőgösen riposztozni nem kedves dolog. Majdhogynem antipatikus.
De azt is mondhatnám, hogy undorító, elítélendő, legalább annyira, mint a vén kujon Kovács László, aki magánéleti pletykákkal szórakoztatta a nagyérdeműt, miközben energiaügyi biztosnak próbál éveken át látszani. Meg a haza bölcsének.
Zuschlag saját maga áldozata, ezt ő is tudja.
Meg a párté, amelynek "eszméjében" hitt és amelynek bűnös forrásaira ő is rájárt.
Majd Simon Gábor is megírja a saját történetét, kb. 10 év múlva.

nu pagagyí 2014.03.14. 15:14:27

Azért, ha az ember kicsit elgondolkodik a Zuschlag és a Fidesz újkeletű szerelmén és a vele kapcsolatos egyéb napvilágra került információn, könnyen arra a következtethet, hogy a két "sikerpártot" az ÚDP-t és az ÚMP-t a Fidesz hozta létre excluzíve hősünknek.

Mégis meglesz azaz ötven millió, amit kiásott hősünk szilvafa alól, hogy megússza a büntetést, még ha tejelni is kell belőle valakinek.

A Fidesz nyilván azért csinált ilyen törvényt, mert amúgy is tervezte számtalan zavaró párt létrehozását, hiszen nekik nem kell félniük semmilyen következménytől, ők törvény felett állnak. Ha ennek a két pártnak az ajánlásokkal elkövetett nyilvánvaló csalás ellenére sem lesz baja, akkor biztosak lehetünk, hogy a Fidesz áll mögöttük és abban is, hogy Zuschlagot fizetik ki ilyen módon a hazudozásért.

wantaan 2014.03.14. 15:15:21

@hamahama: Ködbe vész tekinteted, narancsködbe! Valamiképp javítsd látásod .....ha zsebed vagy elméd engedi?!
"Zuschlag János arcképe az valójában Lázár János, Kósa Lajos, Szijjártó Péter , Vona Gábor, Orbán Viktor, Simon Gábor, Szily Katalin, Mesterházy Attila, Schiffer András, Horn Gábor, stb, stb, stb, ..... a végtelenig arcképe is! (akit kihagytam attól elnézést kérek!)"

Próbáld meg hátha meglátod a jelen kormányzati Zuschlágjait! ... a Janit , a Vikit, a Lalit, a Sanyit, a Csabit, a Gyurit s Petit aki takarít és megvéd s a többi Zuschlag rokont, testvért, barátot és MAFFIA tagot.

Sapika 2014.03.14. 15:20:49

@Doomhammer: @gyalog.galopp:
"Nem a totó a lényeg, hanem hogy beazonosították magát."
Hüm, hüm.

Az már feltűnt, hogy több honlap (köztük az index.hu is) a fészbuk lájkolók közül mindig mutatja pár ismerősöm fészbuk-képét. Azt viszont nem tudom, hogy meg is kapják az általam látogatott oldalak a fészbuk identitásomat, ha én magam nem lájkolom őket, vagy a fészbuk maga intézkedik ez ügyben. Nagyon remélem, hogy ez utóbbiról van szó. Mondjuk ez sem szép, de a fészbuk tudtommal csak az amerikai biztonsági szolgálatoknak adja ki az adataimat.

A többi, browserből kiszedhető info alapján viszont csak akkor lehet beazonosítani engem, ha a szolgáltatóm kiadja, hogy az adott pillanatban kinek volt az adott ip cím kiosztva. Legalábbis én úgy gondolom.

Monsieur 2014.03.14. 15:24:30

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: ,,szerintem meg a szemét az szemét itt is ott is.. tisztességes ember ezt belátja és nem komcsizik meg libsizik hanem a szemének meg a fülének hisz, nem az aktuál párt propagandának..dübörög a gazdaság,meg M.o.jobban teljesít,meg adjon isten szebb jövőt..katasztrófa..

nu pagagyí 2014.03.14. 15:25:59

@hamahama: "Ha a gyanút bizonyítani is tudja valaki, nosza rajta!"

A Fidesz uralta ügyészség cinikusan szokta lesöpörni a legnyilvánvalóbb bizonyítékot is, ha védendő fideszesről van szó. Ebben a ciklusban annyi változott, hogy el sem jut egy ügy az ügyészségig, már a rendőrség eltünteti az esetleges bizonyítékokat. Lásd Horváth András példáját, de Hadházy sem sok sikert ért el, pedig hangfelvétele volt, hogy a pártbizottság osztogatta a trafikot. Ez itt már sajnos nem jogállam. Örömködhetsz ezen, de legyél tisztában vele, hogy téged sem fog megvédeni a jog, ha útban leszel majd a hatalomnak. A következő négy évben, ha hatalmon marad kedvenc pártod, sajnos már csak Te lehetsz áldozat, mert akiket nem szerettek, azokat már ebben a ciklusban kifosztották.

wantaan 2014.03.14. 15:26:19

@Monsieur: Valahogy így! Köszönet.

hamahama 2014.03.14. 15:28:40

@nu pagagyí:
olvastad a könyvet egyáltalán?
Mert ha nem, megértem, hogy összevissza beszélsz.
Abba lehet hagyni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:50:04

@Sapika: @gyalog.galopp:
Igen, tenyleg.
Adatbanyaszattal csinaljak. Akarmit megtudnak magarol.

a-kjudíit 2014.03.14. 16:50:01

@nu pagagyí:

Azt tudnia kell, hogy a rendőrség ma már ügyészségi felügyelettel nyomoz, úgyhogy a kezdetektől fogva az ügyészség az aki megmondja, hogy merre és milyen irányban folyjon a nyomozás.
Az régen volt amit Ön ír, hogy előbb a rendőrség utána az ügyészség.

www.mklu.hu/cgi-bin/index.pl?text=8

program készítő 2014.03.14. 18:17:04

Elolvasni egy regényt,nem beszélni a problémákról,fideszes trükk.Minden pártban vannak ilyen emberek,csak nem írnak könyvet.Kár hogy nem fideszes volt,akkor a rezsikirály maffiavezérnek mennie kellene.

dr kíváncsivagyok 2014.03.14. 18:48:44

A szusi, az a Szijjártó nagy haverja...

tevevanegypupu 2014.03.14. 20:14:53

@Alfőmérnök:

Tudom mi volt, és az is lehetett tudni, hogy mit sertepertélt a fidesz közelében, nagyon szeretett volna jóban lenni velük. A zsigeri gyűlölete onnét fakad, hogy nem sikerült. Pedig nagyon próbálkozott.

Bell & Sebastian 2014.03.14. 22:46:02

@S=klogW: Ebben nem lennék biztos, a maffia legfontosabb működése területe mindig is az építőipar volt, ha csak az olasz példánál maradunk, az autópályák,, vízi létesítmények / -objektumok, mezőgazdasági vállalkozások, bérlakás -tömbök, üdülővárosok, szabadidő parkok mind-mind a pénzmosást, korrupciót és extraprofit -éhséget szolgálták. Amerika kicsit más, de a magyar valóság bizony erősen hajaz az olaszra.

Hogy ez a jelenség a baloldalhoz köthető és mindenki más ártatlan? Hihihi-hahaha, mit gondolt magában?

S=klogW 2014.03.14. 23:24:49

@Bell & Sebastian:

"Ebben nem lennék biztos, a maffia legfontosabb működése területe mindig is az építőipar volt"

Ki mondta, hogy az építőipar nem jáccott? Elfelejtette a Strabagdemokratákat, az M6-ost, a dombsági alagutakat és viaduktot? A pesti CETet? Az unijós térkőberuházásokat?

2014.03.15. 02:49:36

Azért ez most eléggé mellé ment A.

Cusi újra és szabadon fosztogathat:

444.hu/2014/03/11/igy-lett-orszagos-listaja-zuschlag-ket-partjanak/

wantaan 2014.03.15. 03:11:38

@S=klogW: Ó Te csak a vörösingeseket ismered? ...és a narancsingesek? Vegyépszer, ilyen olyan Beton (amitől Schmidt Mariska milliárdos lett) s az áldott Közgép az aranybányáival, a kötelező 10-20% -kal sok sok kis Mr. 20%-kokkal , alvállalkozói láncolattal (7-8 MLM s pénzt jól elemelem a sorvégén meg be sem jelentett C gépsor vagy közmunkás), ..... a Zuker maffia a DCBA-s, ..... a dohány maffia a sánta-kutyák, ......

Hol élsz ,hogy szemeden narancs hályog???

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.15. 06:24:56

@Lion K: csak a jegyzőkönyv kedvéért. A kormányközeli HV egy hónapja elsőként írt erről a témáról. Még a székesfőváros hirdetőoszlopai is végig voltak nyálazva az aktuális lapszám promójával.

hetivalasz.hu/itthon/itt-a-bizonyitek-az-uj-zuschlag-ugyre-73256

@wantaan: lassan őszintén kezdelek sajnálni, ahogy naponta többször, céltalanul bolyongó irányvesztett baller páriaként egyre összefüggéstelenebbül ordibálod tele a Mandi összes posztját a különféle nickjeiddel.

Pihenj egy kicsit, menj el csajozni, bassz be a haverokkal március idusán, vagy simán kezdd el megírni a ballib pártok választási programját, lehetőleg mellőzve belőle az "Orbán", a "Viktor", valamint a "narancs" szavakat, hogy csak és kizárólag a baloldal nagyszerű kormányzati terveiről szólhasson a történet.

Nem mellesleg tényleg rátok jár a rúd. Az összefogásoskormányváltós délutáni tüntire ígéri a meteorológia a szar időt. Nyilvánvaló, hogy már az időjárást is a narancsköd kénköves bűze lepi el.

Spamet nem küldünk rád (törölt) 2014.03.15. 06:57:12

Ez az írás szinte költői volt, gratula.

wantaan 2014.03.15. 07:26:59

@tauglich: Mi nem tetszik kommunista elvtársam? Talán az hogy a Ti kommunistáitok többet loptak mint a balkomcsik?
No lökjed a pártbrossurát! S mitől lett milliárdos Smidtmariska? A a trafiktörvényt miért a sánta-kutya maffia írta? No és a gáz milliárdok lenyúlása ??? A föld mutyi ....és a CBA-as zukor-maffia? ...a lajcsi maffiózó közgéptől,????
No elő a narancs brossurát! Tauglich elvtárs maga már megint az ellenséggel szövetkezik ,hogy rávilágíthasson pártunk és kormányunk ideológiai hiányosságaira ....vagy mi a fasz? Netán Orbán szart kellett ennie s nem volt rajt só?

S=klogW 2014.03.15. 07:59:24

@Bell & Sebastian: @S=klogW:

A Kormányzati negyedet és a legnagyobb halat, a 4es metrót se felejtsük.

S=klogW 2014.03.15. 08:00:01

@Bell & Sebastian: @S=klogW:

A Kormányzati negyedet és a legnagyobb halat, a 4es metrót se felejtsük.

Steve the Great 2014.03.15. 08:52:46

@tauglich: "kezdd el megírni a ballib pártok választási programját"

Azért ebben a fidesz sem áll túl jól, a "hivatalos" "választási" "programban" a rezsicsökkentésen túl nincs más.

a-kjudíit 2014.03.15. 09:37:24

@S=klogW:
Van akinek a szemén inkább lila hályog van?
Na nem azért mert behúztak neki, hanem, másért.
Úgye igazam van?

S=klogW 2014.03.15. 09:45:19

@a-kjudíit:

Judeitkám, amiről te szeretnél beszélni csak nem tudni madzsar, az a lila köd,
a közmondásos hályoghoz nem társul színmegjelölés.

a-kjudíit 2014.03.16. 09:48:19

@S=klogW:

Óh, nem nyert! Ez a lila nem az a lila.
Tudja Ön jól, hogy ez melyik lila, csak nem akarja érteni.

S=klogW 2014.03.16. 11:03:40

@a-kjudíit:

Ha mondani akarsz valamit mondd, egyébként meg vegyél egy kifestőt.

a-kjudíit 2014.03.16. 11:15:29

@S=klogW:

A lila szín a püspökök színe!
Egy keresztény ezt nem tudja?

Legalább néha változtasson a megrögzött szokásain és az egyik nick neve alatt, ne árulja el magát a a másik nick neve alatti hasonló allűrjei miatt.

Sapika 2014.03.16. 13:18:56

@Doomhammer: "Adatbanyaszattal csinaljak. Akarmit megtudnak magarol. "
Az adatbányászat sztem nagyon komoly szoftveres hátteret igényel, és szerencsére a külföldi szoftverek nyelvünk sajátosságai miatt átalakítások nélkül nem alkalmazhatók. Ha ezeknek lennének ilyen jó szoftverészeik, meg egyáltalában, a reál területeken működő okos embereik, akkor talán nem csesznének el minden elcseszhetőt az ennél fontosabb vonalakon sem.
Úgy vélem, hogy aki nálunk alkalmas adatbányász szoftverek fejlesztésére, és hajlandó is ilyet csinálni, az már régen Kaliforniában van, és a Google vagy a facebook csapatát erősíti.

Sztem egyszerűbb trükkökkel dolgoznak, ha érdekli őket valami. Például X kommentelő saját baromságából, vagy megbízásból beírja a blog.hu-ra, hogyan szaladgált szilveszter éjjelén kábszert venni egy függő csajnak. És ziher, ami ziher, még megemlíti egy tiltott szer nevét is. Ezután a szerveknek már megvan a jogalapjuk, hogy a szolgáltatóktól kikérjék az adott blog összes kommentelőjének az ip címeit, stb. De ez csak egy példa volt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.03.16. 16:46:38

@Sapika:
"Ezután a szerveknek már megvan a jogalapjuk, hogy a szolgáltatóktól kikérjék az adott blog összes kommentelőjének az ip címeit, stb."

Ezt megtudhatnák a megfigyeltek és gyanút foghatnak. Esetleg a megfigyelő kottyanthatja el magát a Facebook-on. Sokkal egyszerűbb, ha a megfigyelő egyáltalán nem avatkozik a bele a megfigyelők életébe, csak gyűjti a megfigyelési adatokat és elemzi az adatokat. Ma, a felhőszolgáltatások, az "instant megfigyelőrendszerek" világában erre már egy kisebb ország is képes. Amikor elég adat gyűlt össze, akkor lecsapnak.

Tudja, mindig kora reggel jönnek.

Sapika 2014.03.16. 23:12:37

@Doomhammer: "Tudja, mindig kora reggel jönnek"
Roppant tirpákos humor! De létezik még ennél is tirpákosabb ám.
Valamikor, réges-régen, egy távoli galaxisban, láttam egy idevágó karikatúrát a Cherlie Hebdo-ban*. Egy ultrabalos íróasztal-forradalmár magyarázza rajzon, hogy a titkokat a hatóság beépített csajokkal, nemi élet közben tudakolja ki.** Mert hogy ravaszak ám ezek a zsaruk! De én még ravaszabb vagyok, mert már három éve nem kefélek - mondja.
------
* en.wikipedia.org/wiki/Charlie_Hebdo
** Ah, boldog békeidők, amikor még nem volt internet!

S=klogW 2014.03.17. 06:43:37

@a-kjudíit:

nem használok másik niket, mellé

S=klogW 2014.03.17. 06:44:10

@a-kjudíit:

nem használok másik niket, mellé

Sapika 2014.03.17. 17:17:02

@Doomhammer: Sokkoló anyag. Úgy látszik, a tortúrát lassan növi ki az emberiség. Ha kinövi egyáltalán, és nem csak egy múló pillanat ez a kis sziget (=EU +pár kisebb kultúrállam) amiben élünk most éppen.
====
Úgy emlékszem, volt Japánban egy rövid időszak a 12. században, amikor a buddhizmust annyira komolyan vették, hogy még halálbüntetést alkalmaztak. Ami az akkori világban meglepő és szokatlan volt. Aztán mi lett belőle.
Viszont töltöttem némi időt Japánban kb. 15 éve. Főleg szelíd, jó arcú embereket láttam. Különösen amikor a szilvavirágokat fényképezték sok kilós hatalmas zoomokkal, vagy amikor a parkban andalogtak a 20 év körüliek és kiült az arcukra a szerelem. Nehéz volt elképzelni őket, amint éppen Nankingben (Nanjingben) vérengzenek.
------
Talán jobb is, hogy nem látunk a jövőbe.

Sapika 2014.03.17. 17:19:14

@Sapika: @Doomhammer: Erratum, kimaradt egy "sem":
Helyesen:
amikor a buddhizmust annyira komolyan vették, hogy még halálbüntetést sem alkalmaztak
süti beállítások módosítása