Így gondozd a magyarságodat!
2014. február 25. írta: tokár.géza

Így gondozd a magyarságodat!

ketnyelvuseg.jpg

Nemzetpolitikai gyakorlatok kezdőknek és haladóknak:

I. Kezdő szint

Első feladat: Ön egy túlnyomórészt magyar lakosságú település lakója a Kárpát-medencében. Jön a menetrendszerű influenzajárvány, belázasodik, ezért elmegy a körzeti orvoshoz. Az érintett a gyerekkori játszótársa, magyar iskolát, de nem magyar egyetemet végzett. A szakszavakat és a zsargont csak szlovákul ismeri. Vajon milyen nyelven szól hozzá? Fogalmazza meg tíz mondatban a panaszát. Bónusz pontok: vajon az orvos érdemel hálapénzt?

Második feladat: Színmagyar szülőfalujában új kulturális szervezet alakul, amely a hagyományokra támaszkodva szeretné terjeszteni a magyar dalokat, színdarabokat. Az önkéntesek lelkesek, viszont hiányoznak az anyagi források. Vázoljon fel egy rövid ütemtervet a kezdeti lépésekre vonatkozólag, beleértve, hogy kitől, milyen úton lehet pénzt szerezni. A gyenge mecénási hagyományokat ismerve tüntesse fel a szlovákiai és magyarországi pályázati forráslehetőségeket, s röviden elemezze azok elnyerésének esélyeit is!

Harmadik feladat: Gyermeke iskoláskorba lépett, a faluban egy szlovák és egy magyar iskola is működik. Legjobb barátja és egyben kollégája szintén azt fontolgatja, hová küldje a kislányát, különösebb előítéletek nélkül, annak jövőbeni boldogulását szem előtt tartva. A kérdésben még nem döntött, azonban minden körülmények között nyíltan felvállalja nemzetiségét és a helyi magyar párt egyik prominens, elismert képviselője. Kérjük foglalja össze pontokban hogy milyen érveket kellene megfogalmazni az Ön nyitott barátja számára a magyar iskola választása mellett!

II. Középhaladó szint

Első feladat: A jobbára magyarok lakta falucskában új üzlet nyílik, a kisbolt elsődlegesen a különféle fürdőszobai és konyhai tartozékok árusításával foglalkozik. A tulajdonos szlovák iskolát végzett és nincs tisztában a magyar szakzsargonnal, mindössze konyhanyelvi szinten beszéli a magyart. Vázoljon fel egy működőképes tervet az üzlet feliratainak és kommunikációjának kétnyelvűsítésére, különös tekintettel arra, miként lehet meggyőzni az tulajdonost arról, hogy magyarul szintén kommunikáljon írásban a vevőivel, akár az így keletkező többletköltséget felvállalva is!

Második feladat: Ön beházasodik egy faluba, új lakóhelyén vegyesen élnek magyarok és a többségi nemzet tagjai is. A könyvtárat tíz éve felszámolták, kulturális egyletek nem működnek, kivéve a nyugdíjasklubot. A közeli városból fiatal szlovák és magyar betelepülők egyaránt érkeznek, azonban semmilyen módon nem integrálódnak a környezetükbe. A környéken nincs komolyabb hagyománya a kulturális rendezvényeknek, kivéve az évente megtartott falunapokat, melyen legutóbb a helyi Harmónia Band, a Desperado, valamint az Apostol zenekar lépett fel a különféle szórakoztató programok mellett (gulyásfőző verseny, focitorna). Vázolja, hogy az adott helyzetben milyen kitörési lehetőségek rejlenek, mennyi energiát kell belefektetni, s miként lehet kialakítani egy összetartó, helyi közösséget! Bónusz pont: elemezze, mennyire érdemes szorgalmazni a kimondottan magyar programokat a fiataloknak, s milyen jellegű gyakorlati nehézségekkel jár mindez!

Harmadik feladat: Az ön testvére, akivel alkalmilag tartja a kapcsolatot és nagyon jóban vannak, családjával a fővárosba költözött, miután ott kapott egy viszonylag tisztességes megélhetést biztosító munkát. Legközelebbi látogatásán szembesül azzal, hogy a gyerekeket a házaspár nem magyar iskolába íratta be, méghozzá azért, hogy rendesen megtanulják az államnyelvet és nehézségek nélkül tudjanak boldogulni új környezetükben. Ebből kifolyólag fontolgatják, nem is beszélnek előttük magyarul, hogy könnyebben alkalmazkodjanak az iskolai körülményekhez. Írja le, milyen gondolatmenetet követve próbálja meg finoman jobb belátásra bírni családtagját! Egyáltalán megpróbálkozik vele, s ha igen, miért? Mit tart célravezető stratégiának hasonló esetben?

III. Haladó szint

Első feladat: Egy közepesen nagy, jobbára magyarok lakta városka hivatalnokai annak ellenére sem hajlandóak magyarul kommunikálni a helyi lakosokkal, hogy azt a köztisztviselőkre vonatkozó előírások elvben lehetővé teszik mindezt. Arra hivatkoznak, hogy sem a megfelelő nyomtatványok nem állnak rendelkezésükre, sem idejük és energiájuk nincs arra, hogy a száraz magyar hivatali szaknyelvet elsajátítsák, a bonyolult szabályokat pedig két nyelven tanulják meg. Miután klienseik sincsenek tisztában azzal, miként kell pontosan megszövegezni egy telekkönyvi kivonatot, ezért saját maguk is kevert nyelvet használnak még abban az esetben is, amikor nem beszélik jól a másik nyelvet. Fejtse ki, milyen intézkedéseket szükséges meghozni a helyzet orvoslásához, beleértve a törvényváltoztatásokat és a rendszerszintű módosításokat, s egyáltalán szükséges-e mindez? Bónusz feladat: milyen módon bírja rá Ilonka nénit arra, hogy a szokásoktól eltérően magyarul is kikérje a bizonylatot a szemétdíj elszámolásáról?

Második feladat: Szűkebb régiójában Ön az egyetlen egyetemi képzettséggel rendelkező lakó (bölcsész-közgazdász kettős diploma), nem számítva a helyi iskola tanárait. Munkalehetőség nincs a faluban; magánvállalkozás nyitásához se kedve, se ambíciója; egy távolabbi, magyarok által egyáltalán nem lakott városban azonban akad egy viszonylag tisztességesen fizető állás a helyi autógyárban (manuális munka, gyártószalag mellett). Képzettséget nem igényel, viszont az ingázás megoldhatatlan és költséges. A munka felvállalása minden bizonnyal költözéssel jár a kétfős család (egy- és három éves kisfiú) számára is, az új környéken nincs se magyar iskola, se kulturális intézmények. Készítsen SWOT-táblázatot az ezzel járó előnyökről és hátrányokról! Külön értékelje, javul-e a helyzet nemzetpolitikai szempontból akkor, ha helyette inkább Magyarországra költözik és csak évente egyszer látogat vissza szülőfalujába.

Harmadik feladat: Szülőfalujában két iskola működik, egy magyar és egy többségi nemzethez tartozó. A magyart régen felszámolták volna a tanulók hiánya miatt, ha azt nem látogatják tömegesen a helyi roma közösség tagjai, nem utolsósorban a magyar állam által folyósított oktatási-nevelési támogatásnak köszönhetően. A romák iskolában való túltengése miatt ugyanakkor a féltucatnyi magyar fiatalt inkább a másik, többségi nemzeti iskolába járatják szüleik. Stratégiai fontosságúnak tartja az iskola megtartását és felkarolását? Ha igen, avagy nem, miért? Indokolja legfeljebb tíz mondatban! Miként lehetséges megoldást találni a kialakult dilemmára nemzetstratégiai szempontból?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr625824957

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így gondozd a magyarságodat! 2014.02.25. 07:26:01

Nemzetpolitikai gyakorlatok kezdőknek és haladóknak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.02.25. 08:55:39

Nem értem a problémát. A kettős állampolgárság megoldott mindent, nem?

egyetmondok 2014.02.25. 09:36:15

Nagyon jó poszt, okos sorok.
Ám miért nemzetpolitikai kérdések ezek ?
Ezek etnikai/politikai kérdések, nagyon is fontos kérdések, döntő kérdések.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 10:28:20

A regionális megoldások - ahol szétverték a (magyar) nemzetiségi önkormányzatokat, lásd trianon után mindenhol - önmagukban működésképtelenek.

Anyaországi segítség, hátszél kell, ez a világ bármely országában így működik, az anyaország támogatja a kisebbségeit, lobbizik érdekükben a másik országnál. Ez a lehető legtermészetesebb dolog.

Ha ez másik ország, legyen ez szlovákia, románia stb nem partner ebben, akkor megszállóként viselkedik, tehát hosszútávon fel kell készülni valamiféle háborúra. Ez a dolog kikerülhetetlen logikája.

Döntő többségben az anyaországtól függenek itt a dolgok. A szerző fölvetései értelmezhetetlenek, mert önmagukban vizsgálják a dolgokat, összefüggésiből kiragadva.

Az emberek a hatalom, ill. annak külsőségei után mennek. A "csináljunk mindenkiből kicsi ideológust" liberális utópia, sohasem működött, és nem is fog. Az emberiség többségének -bármely országban - nincs igénye az önálló gondolkodásra. Még az "értelmiségi középosztálynak" sincs.

Példakép ill. vezető kell, amit követni kell, aki kinyújtja kezét a gúnyhatáron túliak felé, olyan aki a szlovákokban/románokban is tiszteletet kelt.

a második lépés pedig a határontúli magyar érzelmű és szellemű értelmiséget segíteni. Az értelmiség "fordítja le" a mindennapok nyelvére a helyi közösségeknek, amit a Vezető megfogalmaz.

A külhoni gyermekeknek ingyenes oktatást (és kollégiumot, ha távol lakik) kell biztosítani (ha fölmerül az igény) a Csonkaországban. A beolvadást csak így lehet elkerülni.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 10:31:10

Egy bonyolult, hosszú és nehezen emészthető tanulmány a szlovák helyzetről, csak nagyon perverz érdeklődőknek.

www.felvidek.ma/nezopont/publicisztika/44264-a-visszahivott-pozsonyi-konzul-tanulmanya-a-magyar-huperion-folyoiratban

Szigorúan magánvéleményem, hogy a kisebbségi lét igazi bölcsői a tömbösödött, egynemű falvak többgenerációs hosszú házai. Mivel a bomlás legalább három hatásmechanizmusa támad egyszerre és érvényesül (nemzetköziség, többségi nemzetiség, családmodell), a kisebbségi lét mindegyik tartópillére kidőlt.

Nyelv, kultúra és életmód elválasztatlanok egymástól.
Egyre több ráfordítással, mesterségesen tartható csak fenn egy konzervált állapot, ami fejlődni már sosem fog.

A kisebbségi létnek harangoztak, de már húzzák a kötelet a nemzetekre is. Az új világ (úgy tűnik) mégiscsak faji alapon szerveződik, polarizálódik, valahol a backstage félhomályában.

Szindbad 2014.02.25. 10:36:44

Egy erős hadsereg megoldás lehetne...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.02.25. 10:43:12

@Szindbad: Például a szovjet, az egy erős hadsereg volt. Hogy meg is oldódtak egyből a szovjet nemzetiségi problémák. :)

Szindbad 2014.02.25. 10:45:39

Esetleg az is járható lenne, ha Magyarországon egy sztálinista rezsimet alakítanánk ki, ahol mindennaposak lennének a kivégzések, munkatáborba zárások, és akkor ők akarnának rajtunk segíteni.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 10:55:31

Szórványban is lehet túlélni, csak akkor tudomásul kell venni, hogy csak speciális szabályokat követve, amelyeknek egy idő után jelentkeznek a hátrányai.

A törzsi fejlődés alapszabálya sok ezer évig ugyanaz volt, belterjes, egynemű kulturális közegben szaporodás, míg az elit elitje nőrablással hozhatott be friss géneket a közösségbe. A kimeneti oldalon ezért bizonyos tulajdonságok fölszaporodnak, ám a haranggörbe mindkét oldalán (végletes egyedek). Összességében mégis ez a taktika biztosította a maximális adaptációt az adott élőhelyhez.

Amit teljes elkülönülésnek hívunk, kozmopolita időkben ennek kivitelezése azért komoly nehézségekbe ütközik. És nem utolsó sorban bölcs belátás és tolerancia is kellene hozzá, hogy ne állandó harcban üssék el az időt és egymást a szomszédsággal.

Nos, ez az, ami végképp hiánycikk, de ennek okait nem most és itt tárgyaljuk.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2014.02.25. 11:02:30

Géza végre megfogalmazta, hogy mik a gyakorlati problémák a nagy magasztos magyar elvekkel.

A fejesek mindig szülőföldön való boldogulásról beszélnek, közben az ilyen jellegű problémákat lassan 25 éve nem voltak képesek érdemben megoldani. Mit csináljon az ember, ha nincs a szülőföldjén munka? Dögöljön éhen? Települjön át Magyarországra? Mintha jobb lenne ott a helyzet. Nekem is vannak ismerőseim, akik Pesten próbáltak szerencsét keresni, mert a hungarológiával, szociológiával, közgázzal vagy más humán szakokkal otthon egyszerűen nem tudtak rendes munkát találni maguknak. A magyar iskolák elcigányosodása pedig egy külön fejezet.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 11:06:22

@Bell & Sebastian: Az erdélyi és felvidéki szászok évszázadokig ezt csinálták. Sikerrel őrizték meg nemzetiségüket _bármely_más_ asszimilációs hatással szemben.

Csakhogy az egy teljesen más világnézet. A germánságba születni kell, azt nem lehet csak úgy megtanulni. Roppant erősek az alá-fölérendeltségi viszonyok, mindenkinek megvan a helye hogy ki van alatta, és ki fölötte, mit szabad és mit nem. A magyar (a franciához, olaszhoz hasonlóan) lezserebb, kevésbé 'merev', így hát befolyásolhatóbb.

Egy sváb faluban még ma is teljesen normális dolognak számít, hogy hiába laksz ott 10 éve, nem köszönnek az utcán. Ezt egy magyar vagy bármely más nemzetiségű, talán az amerikaiakat kivéve (pl Deep South), nem érti.

Egy ilyen közösség bárhol sikerrel megőrzi az identitást. Ahol csak egy centire is letérnek ezen ösvényről, már érvényesül a környezet eróziós hatása.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 11:10:35

Az kimaradt, hogy a szórványban megmaradó szigetek egy bizonyos idő elteltével biológiailag nagyon különbözőek lesznek, az egyetlen, összekötő kapocs csak a nyelv / kultúra lesz közöttük. Amennyiben a vallást is kulturális kivetülésnek tekintjük. Ebből sok minden következik, amit most nagyvonalúan ugorjunk át.

A végkövetkeztetésem az, hogy a megmaradás mennyiségi kérdés, azaz mindennek az alapja a pozitív demográfia. Ha ez nincs, veszett fejsze nyele, fölösleges erőlködés csak minden, megmaradásra fordított erőforrás.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 11:12:09

@Vhailor: "Géza végre megfogalmazta, hogy mik a gyakorlati problémák a nagy magasztos magyar elvekkel."

A magasztos elvekkel semmi baj, a magasztos elvek VÉGREHAJTÁSÁVAL van baj, avagy mindig csak a pofázás megy, segítség semmi.

A magyar kormánynak már rég nyomást kéne gyakorolni, nem pedig együttvodkázni ficóval. Ennyi a nagy titok.

A magasztos elvek a lehető legjobban vannak ott, az elképzelés és a végrehajtás közti mariana-árokról feledkeztél meg csupán. Liberális vagy, tehát nem lehet felróni hogy gondolkodni sem tudsz.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 11:15:55

@Nemzetstratégia: Hát igen, egy uralkodó, soviniszta, túlszaporodott nemzet, munka nélkül unatkozó férfiakkal nem a legjobb szomszédság. A biodiverzitás betölti a rendelkezésére álló teret, aztán ha elfogy, kitágítja.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.25. 12:02:46

@Nemzetstratégia: "nyomást kéne gyakorolni, nem pedig együttvodkázni ficóval"

Ja. Ja.

Vu, de ja vu 2014.02.25. 12:10:48

Nem oly régen volt évfolyam-találkozónk, egyik társam az volt aki a szlovák-magyar határszélen lakott, esküvőinkek külcsönösen ott voltunk... 'szal jóba' vagyunk:

-Hogy 'smint?
- Kösz ó, férjem lelécelt a MÁV-tól, tudod egy ideig vállalkozó volt, most meg Szlovákba' dolgozik, nem rossz pénzért.
- S a gyerekek??? (értsd: két fiú)
- Hát ők is kintre járnak FULL MAGYAR NYELVŰ SULIBA (!!!), egyikük egy kinti fociklub tagja, a többiek szlovákok, szurolnak neki, meccs után közös buli...
- No de azt mondják, hogy a szlovákok - hmmm: degeciek...

- Nem 'tom, odaát szlovák a többség, mégis van magyar nyelvű KÜLÖN ÁLTALÁNOS, meg közös miegymás, mint a foci... Nekünk még annyit se mondtak, hogy "hö"...

Akkor most van probléma vagy nincs probléma???

Kicsit több időt töltöttem Pilisszentkereszten ( tudod, a szlovákok, aki cirkuszoltak a hogyishíjják miatt)...

Szóval boltban köszönök, visszaköszönnek magyarul! Vásárolgatok, közben gagyognak agymás közt szlovákul - rólam vagy másról: nem érdekel. Fizetek, a péztáros - mint máshol - társalog velem, elköszönünk, majd következő szófosásában már szlovákul beszél máshoz...

Két évig jártunk oda, szlovák falu, soha de soha semmilyen becsmérlés, megjegyzés...

Állítólag a két népnek vannak soviniszta tagjai, de kérik hogy ne az alapján ítéljük őket...

Sólyom Tomi 2014.02.25. 12:22:02

@Kettes: Szovjet nemzetiség?! Ez valóban megoldhatatlan problémának tűnik...

belekotty 2014.02.25. 12:23:00

@Vu, de ja vu: Szentendrén sincs probléma a szerbekkel. Abból veszed észre hogy vannak, hogy szerb ünnepeken sok a szerb zászló.

bozon 2014.02.25. 12:28:41

Az utolsó kérdéshez (májerguru szint).

A XIX. században a zsidóság volt a magyarsághoz leglojálisabb etnikai kisebbség. Gondolkodás nélkül segítettünk kiirtani őket.
Lojalitásban valószínűleg a következők a németek voltak. Kitelepítettük őket.
A XX. század végén, a XXI. század elején a cigányok még hajlandóak arra, hogy magyarul beszélő gyerekeket csináljanak a környéken. Mit teszünk velük?

Szindbad 2014.02.25. 12:40:25

@Nemzetstratégia: Elmondom mi szokott történni. A magasztos eszméket megfogalmazzák a nemzeti hevületben élők. Majd jön egy politikai elit, aki ezt politikai haszonra konvertálja, és persze meg is áll ezen a ponton. Erre a libsi megjegyzi, hogy nemes eszméket politikai haszonszerzésre használni nem kéne már. Mire a nemzeti hevületben égő erre lehazaárulózza.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.25. 12:46:55

muszáj ilyen hülye, szalonképtelen képet kirakni a posztba?

István Tamasi 2014.02.25. 12:49:21

@Nemzetstratégia:
A szerző felvetései igenis értelmezhetők, mert gyakorlatban felmerülő sztituációkat írt le. Az emberek nem nemzetstratégiában gondolkodnak, hanem a saját életstratégiájukban amikor az életüket élik.

Bloodscalp 2014.02.25. 13:00:03

@Kettes: nem egészen, jogok és kötelezettségek! Mi adót fizetünk ők adót kapnak, mármint pénzt. A jelek szerint nem eleget.

Styxx 2014.02.25. 13:03:07

2.szint 3. feladat
Szlovákul a gyerekek magas szinten, kifogástalanul meg fognak tanulni a baráti körben, sportegyesületben, a többségi közegben általánosságban.
Az angol mellett az egyik legtöbb gyakorlati haszon egy szomszédos ország nyelvének a tökéletes elsajátításától várható (vagy kínai, orosz, német, de ez most offtopic) ráadásul a szülők anyanyelve révén helyzeti előnnyel indulnak.

Jó példa Újvidék, ahol a magyarság kb hasonló arányban élhet, mint Pozsonyban. Az újvidéki, magyar iskolát végzett, zömében értelmiségi magyarok közül akit megismertem választékos, logikus, letisztult magyart beszélnek.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.02.25. 13:11:28

@Bell & Sebastian: pozitív demográfia: te hány gyereknél tartasz?

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:14:03

@zombizan: Reprodukció (azaz kettő) fölött, maradjunk ennyiben.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:19:34

@István Tamasi: Akkor nincsen más dolguk, mint spártaiként harcolni és mindig, minden körülmények közt a magyarságban megmaradást választani.

Ami így leírva könnyűnek tűnik, csak nem éppen ez az érvényesülés legrövidebb útja.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.02.25. 13:23:00

@Bell & Sebastian: akkor jó, gratulálok!

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:29:27

@bozon: Nemsokára azt is megtudja, ők (a cigányok) mit tesznek majd velünk. Már alkothattam róla némi fogalmat, az olasz maffia kiscserkészek vasárnapi iskolája hozzájuk képest.

@zombizan: Megváltozott a világ, manapság inkább pincsit tartanak gyerek helyett, pedig ugyanakkora fáradsággal járnak.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.02.25. 13:35:32

@Bell & Sebastian: nekem pincsim még nem volt, gyerekem van kettő. Környezetemben lévő pincsitartók példája alapján úgy gondolom, a gyerek egy kicsit macerásabb, de értem, amit mondasz.

z 2014.02.25. 13:39:24

Magyarországi magyarként én is örülnék neki, ha magas szinten beszélném egy szomszédos ország nyelvét. De annak is örülnék, ha a családomban a mai napig használatos lenne otthon a német nyelv, pár jól fizető melóhoz már hozzásegített volna az életben.

A nemzetiségi kérdés egészével nekem az a bajom, hogy megmaradási és nemzetstartégiát csinálnak abból, hogy valaki egyszerűen használhatja-e a saját nyelvét egy hivatalban és tanulhat-e az anyanyelvén, esetleg megverik-e néha, ha erre vetemedik. A teljes, aktív belefeszülés helyett elég lenne sokszor csak nem megakadályozni ezeket a törekvéseket és rengeteg probléma máris megszűnne létezni (lásd a szlovákiai nyelvtörvényt, Hedvig kisasszony meghurcolását, a kettős állampolgárságról szóló vitát). Elég lenne, ha a magyar állam helyett csak Brüsszel beszólna (a banán görbületének számítgatása helyett), hogy a kisebbségeket tessék már békénhagyni. Ez persze Magyarországra is érvényes kellene, hogy legyen. Ha valaki román iskolát akar csinálni Gyulán, hát tehesse meg.

De Brüsszel nem fog beszólni, mert a "divide et impera" elvét követve egyáltalán nem érdeke egy nagyobb, nyugati államnak sem, hogy béke és egyetértés legyen ebben a régióban, sőt. Az ilyesmi szövetkezéshez vezethet, meg valamiféle helyi unióhoz, az pedig nem mindenkinek tetszene arrafelé. Amíg elhonfoglalóznak magukban, de este azért egy német boltban vásárolnak, addig nincs nagy gond.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:44:01

@zombizan: Nem a gyerek macerás, hanem a széteső környezet (entrópia), amibe beleszületnek. Lokális "rendet" tartani egyre nehezebb. Mire (hip-hop) eljöve a kamaszkor, be is végeztetett a nagyja munka, oszt lehet szüretelni a liberális vackort. Magyartalan Bálintot kellett volna kiiktatnia a T100 -asnak.

bozon 2014.02.25. 13:45:08

@z: Az ideák szintjén igazad van, de arra, hogy az erős nyugati államok miért nem ugyanezt akarják, nem kell gyarmatosítós magyarázatot adni. A magyarázat sokkal egyszerűbb: vagy szarnak a kérdésre (egy ilyen idealisztikus bigyóért nem akarnak hepajt az alvégen), vagy nekik is vannak "problémás" nemzetiségeik (ld. pl. a francia "nemzetállamot").

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.02.25. 13:46:56

A poszt kérdéseiben a válaszok is benne voltak. Szórványban nagyon nehéz megtartani a nemzeti identitást. Ahol erre nagyobb esély mutatkozik, az a Székelyföld és a közvetlen határ menti területetek.

Kérdés, hogy mi a nemzetstratégia célja? Ha a magyarok szülőföldön tartása, akkor számolni kell a fokozatos asszimilációval. Ha a magyar nemzet lélekszámának fenntartása, akkor a határon túliak átköltözését kellene támogatni. Másként megfogalmazva: mit szeretnénk inkább 2050-ben? Ha 11 millió, magát félig-meddig magyarnak tekintő ember élne nagy területen szétszórva, vagy ha 10 millió magyar maradna az anyaországban?

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:51:40

A brüsszeli elvek teljesen azonosak Napoleon vagy Adolf hegemonikus törekvéseivel, csak most a bábjátékos Amerika, aki Barroso fenekében tartja az ujját. Nem véletlenül nem föderáció a neve, hanem unió.

István Tamasi 2014.02.25. 13:53:43

@Bell & Sebastian:
Azt hiszem ugyanazt írtuk csak egy kicsit másféleképpen.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:53:56

@zombizan: Azt szeretnénk, hogy helyben maradva jöjjenek ide, azaz csatolódjanak vissza, mondjuk népszavazással.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 13:55:18

@István Tamasi: Majd átkopogok a fűtéscsövön, ha szomszédos cellát adnak érte.

Boka1 2014.02.25. 13:57:31

A mi kerületünkbe már megvalósult a román bevándorlás, mert a nők az idős nénikhez csöngetnek be, hogy segélyt hoztak az önkormányzattól, a férfiak pedig a légzsákokat gyűjtik az utcán álló autókból. Multikultúrális kerület lettünk Budán.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.02.25. 13:57:38

A határ melletti területek olyan szempontból is érdekesek, hogy ott megindult a másik irányú vándorlás is, pl. Pozsony közelében. Aki itt vesz házat, az 10 év múlva vélhetően már fog valamennyit tudni magyarul, ha másért nem, hát a hivatali ügyek intézéshez.

Könnyű elfeledkezni arról, hogy itt nem egy homogén nemzetállam van az egyik oldalon és vegyes lakosságú országok a másikon, hanem a homogén nemzetállam gondolatának kell búcsút mondanunk.

Jelen pillanatban is százezres nagyságrendben élnek Magyarországon olyan emberek, akiknek nem a magyar volt az anyanyelve. Számomra furcsa, hogy valaki szinte tökéletesen beszél magyarul, és mégsem tartja magyarnak magát a szó romantikus, XIX. századi értelmében. Másik oldalról pedig ez a legtermészetesebb dolog a világon, az emberek nem egynyelvűek. Valószínűleg a szomszéd országok többségi lakóinak is ezt nehéz elfogadnia.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2014.02.25. 13:58:13

@Bell & Sebastian: ez az, ami nem fog megvalósulni.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 14:03:13

@Szindbad: baromság. Nem kell ahhoz liberálisnak lenni hogy valaki olyan ostoba legyen, mint pl. te.
A világ nem fekete-fehér, jó lenne már észrevenni.

@István Tamasi: Értelmezhetetlenek, mert csonkaországi segítség, gyakorlati, hasznos, értelmes anyagi és szellemi-lelki segítség - nélkül lehetetlen magyarnak maradni.

A világ minden országa segíti a kisebbségi sorban élő nemzettársait. Nem mosolygással meg pálinkával, mint orbán csinálja ficóval, hanem konkrét anyagi és egyéb segítséggel.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 14:06:12

@zombizan: Nehéz korszakokban a nemzetállamiság megerősödése a jellemző a világ bármely táján, nem pedig a "nemzetállamiságnak való búcsútmondás" a szent és tévedhetetlen progresszió nevében, amit pl. a tömeggyilkolni akaró libertáriusok képviselnek.

maroz 2014.02.25. 14:10:42

@Szindbad: Elmondom mi szokott történni. A magasztos eszméket megfogalmazzák a libsi hevületben élők. Majd jön egy politikai elit, aki ezt politikai haszonra konvertálja, és persze meg is áll ezen a ponton. Erre a jobber megjegyzi, hogy nemes eszméket politikai haszonszerzésre használni nem kéne már. Mire a libsi hevületben égő erre lenácizza.

♔bаtyu♔ 2014.02.25. 14:19:49

@bozon: Nem nagyon értem mit kellene még csinálni a cigányok érdekében?

Egyébként te miért nem veszel a cigányputri mellett nyaralót? Pedig tizedáron tudnál venni.

mcc 2014.02.25. 14:25:32

@belekotty: és milyen jó a szerb étterem.

Szindbad 2014.02.25. 14:40:21

@maroz: "Erre a jobber megjegyzi, hogy nemes eszméket politikai haszonszerzésre használni nem kéne már."

Ezt kifejtené?

"Mire a libsi hevületben égő erre lenácizza."

Ezt sem értem.

valaki senki 2014.02.25. 14:47:08

@Szindbad: Ebbe az irányban indultunk ,most el, hajtrá, itt a megoldásod.. :)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 14:49:58

@bozon: "A XIX. században a zsidóság volt a magyarsághoz leglojálisabb etnikai kisebbség."

Szekfű Gyula: Három nemzedék V. Fejezet, Budapest kultúrája. Részlet.

V. A zsidóság szerepe és Budapest kultúrája

(...)
"Ha mármost a keletről menekülő zsidóság álláspontjára helyezkedünk, a három ország közül Magyarországot kell megjelölnünk, mint amely leginkább kecsegtető volt a bevándorlásra. Nemcsak azért, mert országunk kapitalizmusa úgyis szinte teljesen zsidó kézen volt, ami ilyen mértékben a német kapitalizmusról nem mondható el; nemcsak mert a mi kultúránk kisebb és hajlékonyabb, ellenállásra fajilag is kevéssé predesztinált volt, holott a német lélekben évszázadok óta nem hamvadt el az antiszemitizmusnak egy bármi kis szikrája; mindez csak másodrendű jelentőséggel bírt azzal szemben, hogy a mi liberális illúzióink az oroszlengyel bevándorló zsidónak az első lépést olyan mértékben könnyítették meg, miként sehol másutt a diaspórától érintett államokban. A Kárpátok hágóit átlépve a galíciai és orosz zsidó, ki az ázsiai állapotok közt, ahonnan jött, emberszámba is alig ment, kellemes csodálkozással vette észre, hogy íme csak nemzeti ruháját kell levetnie, csak a közönséges érintkezésre szükséges magyar beszédet kell elsajátítania, máris éppen olyan jó magyar, tagja új magyarországi nemzeti közösségének, mint generációk óta bentlakó zsidó polgártársai, vagy akár a magyar föld autochtonai, ősi családok nemes vagy paraszt leszármazói. Az idegen elemeket a belső átalakulás kötelessége alól a magyar közhangulat elvileg, változhatatlan érvénnyel felmenté: a határt akadálytalanul átlépő galíciai hosszabb-rövidebb tanyázás után rutén-tót vidéken, az Alföld magyar városaiba megérkezve, már magyar-számba ment és joggal elhihette magáról, a közhangulat hatása alatt, hogy éppoly jó magyar, mint bárki más ez akkor még széles országban. Az államilag szervezett névmagyarosító akció segélyével eldobja nevét, újat vesz fel, boltot nyit, kis házat szerez, ezzel a magyar illúziók: az állam és nemzet formalisztikus felfogása szerint valóban és egészén magyarrá vált, gyarapítá a magyarság számát. _Eggyel megint többen vagyunk, mondottuk, ráfér szegény, testvértelen fajtánkra._ Ez az érzelmi alapja annak, hogy a bevándorlótól csak felületes és merőben KÜLSŐLEGES, de annál GYORSABB átalakulást kívántunk. Lelkébe óvakodtunk beletekinteni, megelégedvén ruha- és beszédkülsőségeivel, végleg áldozatává esvén a tévedésnek, melytől Széchenyi halálos félelemben, kezét tördelve óvott bennünket: összetévesztettük a nemzetiséget a nyelvvel, a magyarságot a magyarul csevegéssel, a halhatatlan lelket a múlandó, színét váltó külsővel. Vétkünk a LEGSÚLYOSABB, mert az Ige, a Lélek ellen való."

"Lojalitásban valószínűleg a következők a németek voltak. Kitelepítettük őket."

Arra a potsdami konferencia után került sor, valószínűleg a szovjeteknek való megfelelési vágytól vezérelve. De NEM a magyar nép telepítette ki őket akkor sem, hanem az akkori magyar(?) kormány.

A cigókról meg annyit, hogy amilyen "magyar nyelvet" ők beszélnek, hanghordozást is beleértve, no comment. A magyarság amúgy sem csak a nyelvben, hanem kulturálisan és vallásilag is jelen kell hogy legyen. A nyelv önmagában kevés.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.25. 15:01:23

@Nemzetstratégia: így van, egyetértek, posztkommunista ha akarna se tudna nemzetpolitikát, hát még ha nem is akar

bár vhailor majd reméljük megcáfolja hogy mennyire liberális, nekem ez "A magyar iskolák elcigányosodása pedig egy külön fejezet. " sem tűnik annak hogy libsi lenne, de majd ő elmondja

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.25. 15:04:35

@Vu, de ja vu: ja csak nem mindegy, h kik vannak a kormányban.
szlovák falu, de magyar iskola van, meg magyarul beszél veled a pénztáros, aha.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.25. 15:05:49

@bozon: te tényleg ilyen ostoba vagy? szerencsétlen hülye, legalább a történelmet ismernéd, mert a gondolkozás az nem megy, meg a történelem se

bozon 2014.02.25. 15:30:31

@tesz-vesz: "Az entellektüel születése" c. installációnkat láthatták, hallhatták. :)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 15:35:15

@tesz-vesz:

"bár vhailor majd reméljük megcáfolja hogy mennyire liberális,"

Dehogy fog ő bármit is cáfolni. Figyeld csak meg. Menetrendszerűen elpicsogja hogy "mennyire nem értjük mi folyik 'szlovákiában' " persze se füle se farka, aztán amikor szembesítik mennyire nem így van akkor bekussol. Egyszerű a lelkem.

sántán sándor 2014.02.25. 15:36:08

javaslom adjunk havi 250.000 ft létpénzt a cigányoknak, a sterilizálást vállalóknak havi 300.000-et, így egy csapásra megszűnik a cigánybűnözés, javul a közbiztonság, fellendül a vendéglátóipari egységek forgalma, és előbb kipusztulnak.
Jelenleg ezt látom legolcsóbb EU kompatilibis megoldásnak.

sántán sándor 2014.02.25. 15:36:50

hm, elkéstem, ezzel a programmal megnyerhettem volna a választásokat is.

bozon 2014.02.25. 15:37:27

@Nemzetstratégia: Persze, zsidó, sváb, cigus még akkor sem lehet fajtiszta magyar, ha bele is gebed. Hadd ne kommentáljam. A te őseid mind ott voltak Vereckénél?

Ami dolog praktikus oldalát illeti, igenis, addig lesz magyar költészet, magyar gondolkodás és magyar sírva vigadás, amíg lesz magyar iskolarendszer, magyarul szinkronizált Terminátor 85. és magyar használati utasítás a levehető ajtajú robotgépen. Nyelvében él a nemzet -- ezt is Széchenyi mondta, nem?

Persze emellett létezhet magyar identitású, nem magyar anyanyelvű kultúra, illetve ennek fordítottja is, de nem ez határozza meg a magyar kulturális kincs fennmaradását.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 15:48:26

@bozon: Mutasson már rá, hol lehetne megnézni 1 db, ma élő, magyar kultúrát. Meghalt vagy csak aluszik?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 15:51:07

@bozon: A magyarság évszázadok során sikeresen megőrizte faji homogén voltát. Persze mindig voltak bevándorlók-betelepülők, de ezek egyrészt elkülönültek (zsidók, cigányok), másrészt meg csak kevés nyomot hagytak a magyar faj sajátosságain. Most nem sorolom el melyek eme sajtosságok, elolvashatod őket Bartucz Lajosnál.

"Nyelvében él a nemzet -- ezt is Széchenyi mondta, nem?"

Abban IS. Egyébként ezt akkor mondta, amikor kétséges volt, hogy a magyar mint nép egyáltalán fennmarad-e, a habsurg törekvések ellenére.

"de nem ez határozza meg a magyar kulturális kincs fennmaradását."

A magyar hagyomány fennmaradását 1) a vallási örökség 2) kulturális örökség 3) nyelvi örökség 4) állami segítség és kedvező környezet határozza meg, nem pedig amit a liberális megmondók zagyválnak össze.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 15:55:57

@bozon: Ha úgy válogat, hogy csak az számít, aki jobbról jött, már bajban van. Ha a máshonnan jötteket nézi, még nagyobb bajban. Ugyanis a teljes, úgynevezett sötét középkor alatt sztyeppei népek nyargalásztak szerte Európában és bizony itt-ott mély benyomást tettek az nyugati népekre, hogy így mondjam.

Spanyol / francia / talján /német kultúra nem maradt szárazon a hunoktól. Ezért végső soron mindenki magyar, Obamát kivéve. :)

calabria007 (törölt) 2014.02.25. 16:26:27

@Nemzetstratégia:

"A magyarság évszázadok során sikeresen megőrizte faji homogén voltát."

álmaidban...

WLaci 2014.02.25. 17:05:36

@Nemzetstratégia: "Egy sváb faluban még ma is teljesen normális dolognak számít, hogy hiába laksz ott 10 éve, nem köszönnek az utcán" Csak tudnám ezeket a baromságokat honnan veszitek...

WLaci 2014.02.25. 17:07:27

@Nemzetstratégia: Az, te szerencsétlen balfasz, a vallási örökség... Gondolom a turánizmus meg a kereszténység kissé ellentmondásos kapcsolata nincs meg a félművelt fideszes fejedben...

maroz 2014.02.25. 17:14:33

@Szindbad: Ha megtehetem tegeződve is, akkor persze. ;)

A balliberális oldal is azt csinálja, hogy nemes eszmékre hivatkozva kér magának hatalmat, majd jön a politikai elit és az értelmiségi elit balliberális részével szövetkezve mezei haszonszerzésre használja ezt a hatalmat, miközben a nemes eszmék pontosan ugyanúgy elsikkadnak, ahogyan a jobberek nemzeti eszméi is.

És ha a balliberális oldalt bárki is merészeli emiatt kritizálni, azt ugyanúgy megcímkézik, ahogyan a jobberek teszik a nemzeti eszme kritikusait. Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz.

is 2014.02.25. 17:22:05

@Bell & Sebastian: " de már húzzák a kötelet a nemzetekre is."

hát bizony. se az athéni nemzet, se a spártai nemzet nem maradt már fent, csak ez a hülye görög. nincs már poroszország porosz néppel, a burgund nemzetet se keresd már sehol. se a kínai, se az indiai nem volt egy nemzet. az arabok sok országon keresztül képzelik magukat egy nemzethez tartozónak (tudom, hogy siíta és szunnita, kösz).

javaslom az európai nemzet fogalmával való ismerkedést. nem fogsz olyan amcsit találni, akinek ne lenne két identitása: része ő az USA nemzetének, meg pl. az arizonainak is. és milyen jól elvan vele!

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 18:50:30

@WLaci: "félművelt fideszes fejedben..."

Milyen "fideszes fej"? :-) Mindenben ennyire eltalálod az igazságot?

@maroz: "Egyik tizenkilenc, a másik egy híján húsz."

Én nem hinném hogy a magyar politikai életben bárkit is hívtak volna hazaárulónak (konstans módon, egynél többször), illetve ha megnézzük az ellenoldal géppuskaszerű nácizásait-fasisztázásait-antiszemitázásait akkor 100:1-hez arányt kapunk, mindent összevetve. És itt az arányok a lényeg, ugye.

Bell & Sebastian 2014.02.25. 18:53:06

@is: Mindig is ez az ország volt nemzetállam a legkevésbé. Törzsek szövetségeként kezdtünk, az itt talált népek asszimilálásával. A magasabb rendű szerveződések szétverése alacsonyabb rendűvé meg nyilván magasabb rendű érdekből történik. A sok kicsi könnyebben kijátszható egymás ellen.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2014.02.25. 18:54:22

@Nemzetstratégia: Tudod, nekem az a bajom veled, hogy úgy igazából fogalmam sincs, hogy mit akartál nekem mondani, azon kívül, hogy "leliberálisoztál".

Most, akkor én tehet arról, hogyan viselkedik a magyar kormány? Vagy az én hibám, hogy a nagy nemzetmentő szólamokat leszámítva semmi sem történt az utóbbi 25 évben? Vagy egyáltalán miből gondolod azt, hogy nem látom azt a nagy árkot a magasztos elvek és a rögvalóság között? Itt élek, ismerem az ittenieket és ahogy a cikk alapján látszik a Géza is ismeri.

@tesz-vesz: A cikkhez - Géza felvázolta azokat a gyakorlati problémákat, amelyekkel egy felvidéki magyarnak szembesülnie kell, ha meg akarja tartani magyarságát. Sem a felvidéki, sem a magyarországi politikai elit ezekre az utóbbi 25 évben nem volt képes kielégítő megoldásokat találni. Mivel nincs alternatív politikai elitünk, akkor a régi arcokat nincs kikre/mikre leváltanunk, ezért a nép apátiába süllyed és max. nosztalgiázik.

maroz 2014.02.25. 19:04:08

@Nemzetstratégia: Igen, pontosan így élik ezt meg mindkét oldalon. De hát nincs ebben semmi különös, amikor még kicsik voltak a gyerekeim és történetesen hajba kaptak (napi rutin), akkor ha voltam olyan hülye, és megkérdeztem, hogy ki kezdte, olyankor mindig teljesen egyértelműen kiderült, hogy a másik. Ja, és persze az is, hogy ő csak jelképeset ütött, bezzeg a másik! Így aztán egy idő után már nem is nagyon szerettem volna megtudni, hogy ki kezdte és ki ütött nagyobbat.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.02.25. 20:21:57

@Szindbad: Ez magyarokról magyaroknak szóló poszt, rasszista zsidókra itt senki nem kíváncsi.

Szindbad 2014.02.25. 20:41:35

@Mr Falafel: Mindjárt gondoltam. Majd ha leveszi azt a ronda napszemüveget az avartarjáról, szóba állok magával.

Szindbad 2014.02.25. 20:42:51

@maroz: "És ha a balliberális oldalt bárki is merészeli emiatt kritizálni, azt ugyanúgy megcímkézik"

Ilyen tényleg van? Mondana példákat?

Alfőmérnök 2014.02.25. 20:53:04

@maroz: " Így aztán egy idő után már nem is nagyon szerettem volna megtudni, hogy ki kezdte és ki ütött nagyobbat. "

Mert egy fasz vagy.
Nyilvánvaló, hogy az egyik gyerekednek igaza volt, a másik hazudott.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 21:53:13

@Vhailor: "Vagy az én hibám, hogy a nagy nemzetmentő szólamokat leszámítva semmi sem történt az utóbbi 25 évben? "

Nem emlékszem ilyen szólamokra, teljesen jelentéktelen kamuemberek mint Semjén Zsolt és a többi hasonló 'nehézfiú' kivételével persze. De nekik pont az a feladatuk, hogy szólamokat mondjanak, ezért tartják őket. De ez is csak 2010 óta van.

Egyébként miért nem történt semmi? Na miért? Nem tudod?

"Mivel nincs alternatív politikai elitünk"

A mai politikai elitből vannak olyanok, akik a külhoni magyarságot tevékenyen, szavakon kívül pénzzel is, segíteni kívánják. Jobbik és a programja ez ügyben irányadó. Olvasható, letölthető. Még nem volt alkalmuk kormányon bizonyítani, megérdemelnek egy esélyt.

@maroz: túl jin-jangosra karod kihozni. A liberálisok kezében hány újság, tévécsatorna van, példányszámmal- nézőszámmal? A "hazaárulózók" kezében mennyi van? Nem egyenlő erők harcáról van szó.

Ha már eltérő rétegek/csoportok harcára akarjuk ráhúzni és ezekre keresünk címkét, akkor inkább az "elnyomottak-elnyomók" koordináta-rendszerére lehetne alkalmazni. De az sem jin-jang, mivel a jing-jang horizontális, ez meg vertikális.

Szindbad 2014.02.25. 22:03:23

@Nemzetstratégia: "Nem egyenlő erők harcáról"

Harcról? Milyen harcról?

maroz 2014.02.25. 22:22:46

@Nemzetstratégia: Fogalmam sincs, és úgy komolyabban nem is érdekel. Én csak annyit akartam mondani, hogy amikor az egyik azt mondja, hogy a nemzeti izék, a másik pedig azt, hogy az európai értékek, akkor valójában mindegyik csak azt mondja, hogy adj nekem hatalmat, és én majd tudom mit kell tenni. Miközben meg hát ugye ugye.

Szindbad 2014.02.25. 22:38:23

@maroz: De ez így van? A liberalizmus, demokrácia sikerre vitte a nyugati népeket, a nacionalizmus meg súlyos katasztrófákhoz vezetett, az autokrácia meg a keménységétől függően kilátástalanságot, fejlődésre alkalmatlanságot.

Én nem szeretem ezt a harc alapú szemléletet, miért nem lehet alkotással, termeléssel, együttműködéssel előre jutni, miért kell harccal megszerezni azt, amit kemény munkával is meg lehetne?

calabria007 (törölt) 2014.02.25. 22:59:16

@Szindbad:

mondjuk a mai "liberalizmus" kapcsán egy XIX. századi liberális inkább a szocialista jelzőt használná...

calabria007 (törölt) 2014.02.25. 23:02:14

@Szindbad:

a valódi "take off" a XIX. század _korlátozott_ demokráciájához kötődik, azaz ahhoz a rendszerhez, ahol csak a relatíve tehetősek szavaztak

lásd pl. vagyoni cenzus, adócenzus, műveltségi cenzus meg hasonlók...

az össznépi demokrácia nem volt vmi hej de nagy sikertörténet, pl. Hitler is demokratikus úton jutott hatalomra...

calabria007 (törölt) 2014.02.25. 23:04:21

@Szindbad:

autokrácia? netán a cár atyuskára gondolsz?

1890 és 1913 között Oroszország volt a világ egyik leggyorsabban fejlődő állama...

en.wikipedia.org/wiki/List_of_regions_by_past_GDP_(PPP)#Europe_1830.E2.80.931938_.28Bairoch.29

gyorsabban fejlődött mint Svédország

Szindbad 2014.02.25. 23:37:36

@calabria007: hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Ipari_termeles_1750_1900.jpg&filetimestamp=20050528115515&

Ezen én nem látom, hogy akkor fejlődés indult volna be ott. Sokkal inkább azt látom, hogy azok voltak sikeresek, akik nyitottak voltak az innovációra, és teret adtak ezek megvalósulásainak.

Az autokráciák érdemtelen belső "jutalmazási rendszere" csak visszafogja egy nép természetes teljesítményét. Miért is innoválna a nép egyszerű fia, ha a haramia vagy maffia állam úgyis elvenné az általa létrehozott értékeket?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.02.25. 23:49:20

@maroz: "Fogalmam sincs, és úgy komolyabban nem is érdekel."

:-) Hát akkor nem kell sommás megállapításokat tenni. Az első beszólásod amit érzésből Szindbádnak írtál, tökéletes volt, az "egyik 19 másik egy híján 20" rontotta le némileg.

@Szindbad: Az érdekérvényesítés harcáról, te ostoba. Kinek az érdekei érvényesüljenek. Sokféle harc van egyébként, pl. politikai harc is, ami a demokráciák természetes velejárója.

Szindbad 2014.02.26. 00:05:30

@calabria007: Az autokráciák elvben biztosíthanának jó hatékonyságot, dinamikus fejlődést. A gyakorlat meg mást mutat. Nézd meg a volt ukrán elnök hihetetlen fényűzését, és a nép szegénységét. Vagy lehetne Orbán modern felfogású, az innovációkra nyitott, az ország fejlődéséért sokat tevő hazafi. Ehhez képest a foci hobbijára évente sokszáz milliárdot költ, mert ő így látja helyesnek. A fejébe vette, hogy Európának vége, a nyugat napjai meg vannak számlálva (bár mostanában ezt már annyira nem hangoztatja), és ezért Magyarországnak keleten van keresnivalója, a sok fél meg negyed demokráciák között, ahol aztán véres tüntetések, diktátorok bukásai jelzik, hogy nem biztos, hogy hosszútávú gyümölcsöző partnerség alakulhat ki.

Fogta, és egy erősebb pillanatában kitalálta, hogy Magyarországnak jó lesz az, ha kiadja a baltás gyilkost. Biztos, hogy jó döntés volt? 2010-ben azzal kezdte, hogy egy tágas, fényűző teremebe költözött, mert ő úgy érezte, hogy ez neki jár.

Nem tudom. Az autokraták a mai modern világban nem tudnak jól teljesíteni. Elvileg sem, mert ma már nagy, jó hatékonyságú csapatmunka vihet csak gazdasági sikerre. Nézz csak körbe Dél-Amerikában. Igenis, a kormánynak kell szolgálnia a népet, és nem fordítva. Meg kell adnia a népnek a lehetőséget a kibontakozásra. Orbánnak a népére kellene támaszkodnia, és nem "vezetnie" kellene a népét. Én egy partner államot sokkal szívesebben látnék, mint egy ok nélkül korlátozó, pillanatnyi célok alapján bármit lerabló államot.

Szindbad 2014.02.26. 00:06:15

@Nemzetstratégia: De hát az érdekeink közösek, milyen érdekérvényesítésről beszélsz?

maroz 2014.02.26. 08:07:35

@Szindbad: "Amit a baloldalon műveltek az ATV-vel sokan, az maga volt a szégyen. Én a magam részéről kiszállok ezzel a kormányt aktívan kritizálók közül, mert megijedtem attól, hogy tulajdonképpen kik is követelik itt maguknak a hatalmat."

maroz 2014.02.26. 08:23:15

@Szindbad: Innen indult a beszélgetés, erre reagáltál:

"Géza végre megfogalmazta, hogy mik a gyakorlati problémák a nagy magasztos magyar elvekkel."

A "harc alapú szemlélet" szükségszerűen része a pártpolitizálásnak, és bizonyos szinten a harcnak egy szelídebb-szolidabb változata, a verseny a civil politizálásnak a része. Az alkotáshoz, termeléshez, satöbbihez erőforrások kellenek, megfelelő társadalmi struktúra kell, valamint megfelelő normatív környezet is szükséges, és ezek kialakítása során szükségszerűek az ellentmondások, az ütközések, tehát szükségszerű valamilyen "harc".

Ebben a "harcban" válik aztán egy eszközzé a magasztos eszme. A pártpolitikai alrendszer szereplői eszméket lobogtatva toboroznak támogatókat, és aki a legtöbb támogatót összeszedi annak lesz hatalma, amit aztán arra használ, amire. A honi sajátossága ennek a harcnak az, hogy az eszméket valójában leszarják a szereplők, és sajnos a polgárok zöme is, így nálunk eszmék helyett evangéliumok vannak, na, ezen evangéliumok egyike a jobber-nacionalista, másika pedig a ballib. Aki pedig bele mer kötni ezekbe az evangéliumokba az elveszett ember.

maroz 2014.02.26. 08:26:12

@Szindbad: Na, kimaradt a lényeg az előbbiből: szóval nem úgy általában beszélgettünk, hanem a _magyar_ helyzetről.

Sapika 2014.03.01. 22:41:43

@Alfőmérnök: "Mert egy fasz vagy. Nyilvánvaló, hogy az egyik gyerekednek igaza volt, a másik hazudott. "
Ezek szerint magának nincs gyereke, vagy csak egy van, vagy még a gyerekeit sem sikerült megértenie.

Sapika 2014.03.01. 22:44:11

@calabria007: "mondjuk a mai "liberalizmus" kapcsán egy XIX. századi liberális inkább a szocialista jelzőt használná..."
Sztem ma Magyarországon még maga Axel Springer is liberálisnak számítana, de egy átlagos nyugat-európai néppárt egészen biztosan.

Alfőmérnök 2014.03.01. 22:49:23

@Sapika: Szüleim vannak, meg testvérem.
süti beállítások módosítása