Orbán rossz.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr145830595
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Összefoglalás... 2014.02.24. 15:52:01
...A Magyar Független Véleményvezérek Jelentős Részének Ukrajnával Kapcsolatos Külpolitikai Elemzéseinek Tartalmáról.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hacsaturján 2014.02.24. 15:23:26
ha másért nem is, de a konklúzióért már megérte az egész hacacáré. ja, és hülye is.
bozon 2014.02.24. 15:30:20
Miért, nem az?
Virág et. 2014.02.24. 15:31:03
Az elmúltnyolcév alatt a jobboldali sajtóban még a rossz időjárásért is Gyurcsány volt a felelős. Nincs itt semmi látnivaló.
A különbség csak az, hogy mi 2010-ben megbuktattuk a sajátjainkat, ti pofát befogva, farkat behúzva szaladtok majd újraikszelni 2014-ben.
A különbség csak az, hogy mi 2010-ben megbuktattuk a sajátjainkat, ti pofát befogva, farkat behúzva szaladtok majd újraikszelni 2014-ben.
Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2014.02.24. 15:33:10
Ezen most hangosan felröhögtem... De igen lényeg szerintük tényleg valóban ez.
Virág et. 2014.02.24. 15:38:08
Egyébként tompította volna az asszociációkat, ha nem épp az ukrán események előtt pár héttel vettünk volna fel az ukránhoz hasonló léptékű orosz gigahitelt, meg nem épp akkor vigyorgott volna Janukovics gazdájával a Kárpátok Géniusza közös fotók sokaságán.
Magas labda? Magas. Leütik? Le.
Magas labda? Magas. Leütik? Le.
bozon 2014.02.24. 15:38:38
Komolyra fordulva: igenis, Orbán rossz, az ukrajnai eseményekkel kapcsolatban is ez a legfontosabb tanulság. Per pillanat egy erős, hiteles magyarországi véleményre lenne szükség, amire adnak Brüsszelben és Kijevben is, hogy megvédje a magyar kisebbség érdekeit.
Ehelyett örülhetünk, ha pl. Lengyelország megvédi a lengyel kisebbséget, és ezzel mellékesen a magyart is. Magyarország a maga részéről ezt is elbaszta. Elvtelenül, gyáván végiglapította az elmúlt hónapokat, miközben a külpolitikának még a látszatát se próbálta megőrizni.
Ki más okolható ezért, mint az a személy, akinek az egyetlen kis rózsaszín kacsókájában összpontosul minden hatalom ebben az országban?!
Ehelyett örülhetünk, ha pl. Lengyelország megvédi a lengyel kisebbséget, és ezzel mellékesen a magyart is. Magyarország a maga részéről ezt is elbaszta. Elvtelenül, gyáván végiglapította az elmúlt hónapokat, miközben a külpolitikának még a látszatát se próbálta megőrizni.
Ki más okolható ezért, mint az a személy, akinek az egyetlen kis rózsaszín kacsókájában összpontosul minden hatalom ebben az országban?!
Virág et. 2014.02.24. 15:42:48
@bozon: Igazságtalan vagy. Szegény Martonyi nem tehet róla, hogy épp a forradalom napjai alatt betegedett meg. Lázasan már csak nem foglalkozhat minden csip-csup hülyeséggel? Most írt volna levelet hőemelkedéssel?
Mondjuk FDR lenyomott egy ciklust félig bénán, de azok a hülye imperialisták voltak.
Mondjuk FDR lenyomott egy ciklust félig bénán, de azok a hülye imperialisták voltak.
wynarsky1 2014.02.24. 15:55:45
Horthy pedig jobb. Kádárnál.
maroz 2014.02.24. 16:01:09
@Virág et.: Mert mi ilyen jók vagyunk. Gyárilag. Mind. Mi dübörgünk, ugye, és mi vagyunk az, akik 2010-ben megbuktatta. Mi. És persze úgyszintén mi vagyunk az, aki 2014-ben is megbuktatja. Meg 2018-ban is. És miért? Azért, mert mi vagyunk a jók.
Szemben ugye.
Szemben ugye.
kalandozomagyar 2014.02.24. 16:30:20
@Virág et.: "A különbség csak az, hogy mi 2010-ben megbuktattuk a sajátjainkat, ti pofát befogva, farkat behúzva szaladtok majd újraikszelni 2014-ben."
Ha lett volna vér a pucátokban akkor 2006-ban buktatjátok meg...
De amúgy amit mondasz az olyan, mint amikor a kismalac irtózatosat esik az erdei úton a biciklivel. Odamegy a nyuszika és felajánlja a segítségét, mire a kismalac: "Kuss, így szoktam leszállni."
Na ennyire buktattátok ti meg szándékosan a sajátjaitokat 2010-ben.
Ha lett volna vér a pucátokban akkor 2006-ban buktatjátok meg...
De amúgy amit mondasz az olyan, mint amikor a kismalac irtózatosat esik az erdei úton a biciklivel. Odamegy a nyuszika és felajánlja a segítségét, mire a kismalac: "Kuss, így szoktam leszállni."
Na ennyire buktattátok ti meg szándékosan a sajátjaitokat 2010-ben.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 16:34:54
ÚAÓ! leleményes ödusszeusz! YOLO! micsoda frappáns poszt ez hüperion!
orbán nem rossz, hanem csak hátizsákos! ma már rakhat egy két laptopot a hátizsakóba, és akár a falu szélén is felmehet a saját honlapjára
orbán nem rossz, hanem csak hátizsákos! ma már rakhat egy két laptopot a hátizsakóba, és akár a falu szélén is felmehet a saját honlapjára
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 16:37:25
@bozon: nem, nem rossz, walesban is van nyúl, meg itthon is, pár bárdok ide-vagy oda, nem tök mindegy?
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 16:41:17
@pelikán*: emútnyocév, gyurcsány a hibás,
stb
jó lenne már kilépnünk, kitörnünk ezekből a ránk szabadított polgári körös narratívákból nem?
stb
jó lenne már kilépnünk, kitörnünk ezekből a ránk szabadított polgári körös narratívákból nem?
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 16:46:27
@Prof. William: én még mindig csapkodom a térdemet, a kacagástól még mindig csorog a könnyem!
nem tudok leállni, egész pontosan 7 óra múlva lesz vége a nevetésnek.
hát hiába, aki tud, az tud!
@Virág et.:
hiába, vakoknak hiába magyarázzuk a színek sokféleségét, nem látják. alkatilag, genetikailag.
@bozon: és külöben sem rossz orbán, nyilván azért nem tudták beszervezni, mert ő szent, egy szent ember.
de azért egy hajszál híján múlt! de megúsztuk
nem tudok leállni, egész pontosan 7 óra múlva lesz vége a nevetésnek.
hát hiába, aki tud, az tud!
@Virág et.:
hiába, vakoknak hiába magyarázzuk a színek sokféleségét, nem látják. alkatilag, genetikailag.
@bozon: és külöben sem rossz orbán, nyilván azért nem tudták beszervezni, mert ő szent, egy szent ember.
de azért egy hajszál híján múlt! de megúsztuk
ismerőseid közül te lehetsz az első akinek ez tets 2014.02.24. 16:48:48
én eddig fidesz egyéni lmp listát akartam szavazni
de szerintem ebből jobbik egyéni lmp lista lesz
de szerintem ebből jobbik egyéni lmp lista lesz
Virág et. 2014.02.24. 16:49:47
@kalandozomagyar: 2006-ban 0 okom volt vagy lett volna megbuktatni Gyurcsányt. Ha képes 2006 és 2010 között az őszödön beharangozott reformokat végigvinni, akkor 2010-ben is rájuk szavazok.
Egyébként meg azzal, hogy nem szavaztam rájuk, ami a demokratikus módja a kormánybuktatásnak, azzal igenis hozzájárultam a bukásukhoz.
Ez máris mennyivel több, mint amit a sok kis fidesznyik fog tenni 2014-ben, ezen gondolkozz el.
@maroz: Nem vagyunk jók, de legalább reagálunk a botrányokra, a rossz kormányzásra. Ferencék rossz eredményeit azzal hálálta meg ugyanaz a választói réteg, amelyik 2002-ben és 2006-ban is parlamenti többséghez juttatta őket, hogy most nem ment el szavazni vagy másra szavazott. És igen, "mi" voltunk azok, mert a csőhülye fideszes zombik azok ezelőtt sem szavaztak rájuk, ezután sem. A hasonlóan korlátolt balosok meg egyszerűen nincsenek, nem voltak elegen, hogy választást nyerhessenek velük.
Igen, szerintem óriási a minőségi különbség a balos szavazók és a jobbosok között. Nincs itt egyenlőségjel és én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne, de az összes közvélemény-kutató ezt erősíti. Ami ebben a ciklusban ment, azért a szocikat messzire zavarták a (volt) szavazóik 2010-ben. Ehhez képest 2014-ben még erősödött is a fidesz.
Ezt mivel magyarázod?
Egyébként meg azzal, hogy nem szavaztam rájuk, ami a demokratikus módja a kormánybuktatásnak, azzal igenis hozzájárultam a bukásukhoz.
Ez máris mennyivel több, mint amit a sok kis fidesznyik fog tenni 2014-ben, ezen gondolkozz el.
@maroz: Nem vagyunk jók, de legalább reagálunk a botrányokra, a rossz kormányzásra. Ferencék rossz eredményeit azzal hálálta meg ugyanaz a választói réteg, amelyik 2002-ben és 2006-ban is parlamenti többséghez juttatta őket, hogy most nem ment el szavazni vagy másra szavazott. És igen, "mi" voltunk azok, mert a csőhülye fideszes zombik azok ezelőtt sem szavaztak rájuk, ezután sem. A hasonlóan korlátolt balosok meg egyszerűen nincsenek, nem voltak elegen, hogy választást nyerhessenek velük.
Igen, szerintem óriási a minőségi különbség a balos szavazók és a jobbosok között. Nincs itt egyenlőségjel és én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne, de az összes közvélemény-kutató ezt erősíti. Ami ebben a ciklusban ment, azért a szocikat messzire zavarták a (volt) szavazóik 2010-ben. Ehhez képest 2014-ben még erősödött is a fidesz.
Ezt mivel magyarázod?
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 16:50:16
@ismerőseid közül te lehetsz az első akinek ez tets: nagyon helyes.
ne felejtsük el a TESZ-t se, az élőláncot.
én az lmp-ben nem tudok bízni, de még mindig jobb mint az eddigi 20 év
kkbk.blog.hu/2014/02/21/szel_bernadett_es_varnai_lmp-belharcok
ne felejtsük el a TESZ-t se, az élőláncot.
én az lmp-ben nem tudok bízni, de még mindig jobb mint az eddigi 20 év
kkbk.blog.hu/2014/02/21/szel_bernadett_es_varnai_lmp-belharcok
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 16:53:14
@kalandozomagyar: hát valakinek meg kellett buktatni, há honnan lett meg a fidesznek a 2/3-a? a komcsik szavaztak a fideszre! a fidesz komcsi párt!
bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.24. 16:59:18
@Virág et.:
"Igen, szerintem óriási a minőségi különbség a balos szavazók és a jobbosok között." --- írod.
Ebben igazad lehet!:-D (...) :-D (...) :-D ...
"Igen, szerintem óriási a minőségi különbség a balos szavazók és a jobbosok között." --- írod.
Ebben igazad lehet!:-D (...) :-D (...) :-D ...
sárospataki 2014.02.24. 16:59:50
@Virág et.: ne haragudj, de ez hülyeség. Ha ti buktattátok meg ferit/gordont azzal, hogy elmetetek szavazni a fideszre 2010-ben, akkor 2014-ben is ti szavazzátok majd újra. A fidesz keménymag ugyanis nem elég választások megnyeréséhez.
"Ezt mivel magyarázod?"
A válasz tökegyszerű: a fidesznek nem kell jól kormányoznia, elég, ha vállalhatóságban végig jól láthatóan a ballib fölött van. Ennyike.
"Ezt mivel magyarázod?"
A válasz tökegyszerű: a fidesznek nem kell jól kormányoznia, elég, ha vállalhatóságban végig jól láthatóan a ballib fölött van. Ennyike.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 17:27:33
@bbjnick: @Virág et.: a balosok azok árják, felsőbbrendűek, szerintem is teljesen nyilvánvaló hogy az ÖSSZEFOGÁS bajnaivl, gyurcsánnyal, olyan elit alakulat mint az SS
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.02.24. 17:28:13
@sárospataki lány: "A válasz tökegyszerű: a fidesznek nem kell jól kormányoznia, "
Bár ártani talán nem ártana azért...
Bár ártani talán nem ártana azért...
Virág et. 2014.02.24. 17:29:50
@sárospataki lány: Nem azzal buktattuk meg, hogy elmentünk szavazni a fideszre, hanem hogy NEM mentünk el szavazni vagy ha el is mentünk, nem a szocikra szavaztunk, hanem pl. az MDF-re, mint én. Vannak, voltak más pártok is a két nagyon kívül.
Nyilván volt olyan, aki protestből átszavazott a fideszre a szocik után, nem is kevés. Ezek nem hinném, hogy újra szavaznának a fideszre, de a szocikra sem. Ezért bár nominálisan csökkent a fidesz szavazóbázisa, arányaiban nőtt. Mert a bizonytalanok vannak a legtöbben.
Én pontosan azt a törést hiányolom a jobbos keménymagból, ami a szociknál 2010-ben bekövetkezett. De a szavazóik nem úgy viselkednek, mint egy párt szavazói, hanem mint katonák a fronton vagy egy rockzenekar groupie-jai.
"A válasz tökegyszerű: a fidesznek nem kell jól kormányoznia, elég, ha vállalhatóságban végig jól láthatóan a ballib fölött van. Ennyike."
Csakhogy nincs fölötte. Messze alatta van, csak a biztos szavazói bázis összezár, fejet a földbe dug, ahelyett hogy a fejét használná, önálló véleményt alakítana ki, felelős választóként viselkedne. Ugyanazt gondolták a szocik is a sajátjaikról, mint a fidesz gondol az övéikről, a különbség az, hogy a fidesznek igaza is van, ezek tényleg ilyen hülyék.
(A sajtájaik alatt a biztos szavazókat értem, akiknek majd' a felét elveszítette az MSZP 2010-ben. Ez a réteg érintetlen a fidesznél. A 2/3-ot elősegítő bizonytalanok nem értendőek ide.)
Nyilván volt olyan, aki protestből átszavazott a fideszre a szocik után, nem is kevés. Ezek nem hinném, hogy újra szavaznának a fideszre, de a szocikra sem. Ezért bár nominálisan csökkent a fidesz szavazóbázisa, arányaiban nőtt. Mert a bizonytalanok vannak a legtöbben.
Én pontosan azt a törést hiányolom a jobbos keménymagból, ami a szociknál 2010-ben bekövetkezett. De a szavazóik nem úgy viselkednek, mint egy párt szavazói, hanem mint katonák a fronton vagy egy rockzenekar groupie-jai.
"A válasz tökegyszerű: a fidesznek nem kell jól kormányoznia, elég, ha vállalhatóságban végig jól láthatóan a ballib fölött van. Ennyike."
Csakhogy nincs fölötte. Messze alatta van, csak a biztos szavazói bázis összezár, fejet a földbe dug, ahelyett hogy a fejét használná, önálló véleményt alakítana ki, felelős választóként viselkedne. Ugyanazt gondolták a szocik is a sajátjaikról, mint a fidesz gondol az övéikről, a különbség az, hogy a fidesznek igaza is van, ezek tényleg ilyen hülyék.
(A sajtájaik alatt a biztos szavazókat értem, akiknek majd' a felét elveszítette az MSZP 2010-ben. Ez a réteg érintetlen a fidesznél. A 2/3-ot elősegítő bizonytalanok nem értendőek ide.)
Virág et. 2014.02.24. 17:32:18
@tesz-vesz: A politkusokról beszéltem vagy a választókról? A tények azt mutatják, hogy a szoci kormány betlijét a biztos szavazóik megbüntetik (a bizonytalanokkal együtt persze), míg a fidesznél a biztos szavazók mennyiségileg állandóak. Őket semmi nem hatja meg.
Ez nem "erő", ez merő ostobaság. Az ilyen választói magtartás termeli ki a legsz.rabb rezsimeket, ahol a politikus azt csinál, amit akar, mert a választói kontroll nem fenyegeti. Elég rezsizni nem gyurcsányozni és már szalad is a birka ikszelni.
Ez nem "erő", ez merő ostobaság. Az ilyen választói magtartás termeli ki a legsz.rabb rezsimeket, ahol a politikus azt csinál, amit akar, mert a választói kontroll nem fenyegeti. Elég rezsizni nem gyurcsányozni és már szalad is a birka ikszelni.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 17:45:56
@Virág et.: elírtam, a szavazóikra értettem,
az SS sem a politikusokból állt, egyszerű elit választópolgárok voltak, kik "kemények voltak, mikor kellett"
(nyakó mondta hornra)
persze tény, h a vallásos emberek bizonyos része vak és naiv hülye, de alájuk játszanak a propagandával. és ez a keresztényproli réteg megtalálható a másik oldalon is. akik akkor is megcsipkednék gyurcsány és bajnai pofáját, ha az tudvalevőleg hasbarúgná őket a terepjárója előtt utána
az SS sem a politikusokból állt, egyszerű elit választópolgárok voltak, kik "kemények voltak, mikor kellett"
(nyakó mondta hornra)
persze tény, h a vallásos emberek bizonyos része vak és naiv hülye, de alájuk játszanak a propagandával. és ez a keresztényproli réteg megtalálható a másik oldalon is. akik akkor is megcsipkednék gyurcsány és bajnai pofáját, ha az tudvalevőleg hasbarúgná őket a terepjárója előtt utána
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 17:47:15
@bbjnick: mármint a mostani mszp-szavazók igen.
mert pl lányi nem néz ki jobbos-nemzetinek, mégis van esze.
mert pl lányi nem néz ki jobbos-nemzetinek, mégis van esze.
maroz 2014.02.24. 17:53:09
@Virág et.: Jó lenne konkrétan is tudni, hogy miben is áll ez a minőségi különbség, hogyan mérhető, ki mérte és mi jött ki neki végeredményként.
Amit tudunk az mindösszesen csak annyi, hogy a balliberális oldal támogatottsága már 2006-ban elindult szépen lefelé, és azóta ott is tanyázik kitartóan. Tehát nem 2010-ben, hanem már 2006 vége felé indult meg ez a folyamat, és nem nagyon lehet konkrétan tudni, hogy miért, mely okból fordultak el ilyen tömegesen a szavazók a ballibtól.
Az én tippem az lenne, hogy nincs itt semmi "ha az ment volna", mert ha jobban megnézed, akkor a fidesz törzsszavazói olyan nagyon nem elégedetlenek azzal, ami az elmúlt négy évben ment, és azt azért lássuk be, hogy egy pártnak nem feltétlenül kell azt ambicionálnia, hogy a saját szavazótáborral szemben az őt utálóknak feleljen meg. Inkább arra hajlok, hogy a ballib képtelen volt kommunikálni a sajátjaival, mert nem vette észre, hogy erősen erodálódtak azok a kommunikációs hálózatok, az összes kellékeivel együtt, amelyek neki addig a hatalom megszerzésében és megtartásában besegítettek. Márpedig a terelgetetlen nyáj hajlamos szétszéledni, pláne, ha a juhászról is azt látja, hogy még a tökeit is képtelen sokadik próbálkozásra se megvakarni.
Amit tudunk az mindösszesen csak annyi, hogy a balliberális oldal támogatottsága már 2006-ban elindult szépen lefelé, és azóta ott is tanyázik kitartóan. Tehát nem 2010-ben, hanem már 2006 vége felé indult meg ez a folyamat, és nem nagyon lehet konkrétan tudni, hogy miért, mely okból fordultak el ilyen tömegesen a szavazók a ballibtól.
Az én tippem az lenne, hogy nincs itt semmi "ha az ment volna", mert ha jobban megnézed, akkor a fidesz törzsszavazói olyan nagyon nem elégedetlenek azzal, ami az elmúlt négy évben ment, és azt azért lássuk be, hogy egy pártnak nem feltétlenül kell azt ambicionálnia, hogy a saját szavazótáborral szemben az őt utálóknak feleljen meg. Inkább arra hajlok, hogy a ballib képtelen volt kommunikálni a sajátjaival, mert nem vette észre, hogy erősen erodálódtak azok a kommunikációs hálózatok, az összes kellékeivel együtt, amelyek neki addig a hatalom megszerzésében és megtartásában besegítettek. Márpedig a terelgetetlen nyáj hajlamos szétszéledni, pláne, ha a juhászról is azt látja, hogy még a tökeit is képtelen sokadik próbálkozásra se megvakarni.
bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.24. 17:55:19
@tesz-vesz:
Mármint Lányi András az filmrendező-író-filozófus-humánökológus? Ő konzervatívnak mondja magát. Ha ragaszkodsz hozzá, keresek tőle valami forrást, amiben erről ír vagy beszél.
Mármint Lányi András az filmrendező-író-filozófus-humánökológus? Ő konzervatívnak mondja magát. Ha ragaszkodsz hozzá, keresek tőle valami forrást, amiben erről ír vagy beszél.
Virág et. 2014.02.24. 18:03:58
@maroz: "Jó lenne konkrétan is tudni, hogy miben is áll ez a minőségi különbség, hogyan mérhető, ki mérte és mi jött ki neki végeredményként."
Egyszerű, én mértem, hasra ütés nevezetű tudományos méréstechnikai eszközzel, mindezt az ún. saját szubjektív véleményre alapozom. Tudományosan.
"Tehát nem 2010-ben, hanem már 2006 vége felé indult meg ez a folyamat"
Nyilván, ez már a helyhatósági választásokon látszott. Én a saját elpártolásomat indokoltam ezzel, nem általános okként jelöltem meg.
"a fidesz törzsszavazói olyan nagyon nem elégedetlenek azzal, ami az elmúlt négy évben ment"
Az elégedetlenségüknek nem adnak hangot. Ha valaki elégedetlen egy párttal, akkor az tesz ellene: másra szavaz például. Ahol pedig kereslet van, ott előbb-utóbb megjelenik a kínálat is, nem véletlen tehát, hogy nincs a jobboldalon verseny: mert nincs rá kereslet sem.
Baloldalon meg hetente alakult egy új formáció: mert ott meg lett volna rá kereslet (csak a kínálat lett szánalmasan gyenge).
Én nem látom az elégedetlenkedést jobboldalon. Én azt látom csak, hogy "hát igen, ezzel nem értek egyet, de ...", meg hogy "valóban, az nem túl szerencsés, viszont ...", esetleg még "én nem így döntöttem volna, ellenben ...". Ez nem valós kritika, ez semmi. Ez olyan, mint a mandiner, hogy húzogatják a szájukat itt-ott, aztán áprilisban szaladnak ikszelni. Ebből a párt annyit vesz le, hogy minden így jó, ahogy van.
Egyszerű, én mértem, hasra ütés nevezetű tudományos méréstechnikai eszközzel, mindezt az ún. saját szubjektív véleményre alapozom. Tudományosan.
"Tehát nem 2010-ben, hanem már 2006 vége felé indult meg ez a folyamat"
Nyilván, ez már a helyhatósági választásokon látszott. Én a saját elpártolásomat indokoltam ezzel, nem általános okként jelöltem meg.
"a fidesz törzsszavazói olyan nagyon nem elégedetlenek azzal, ami az elmúlt négy évben ment"
Az elégedetlenségüknek nem adnak hangot. Ha valaki elégedetlen egy párttal, akkor az tesz ellene: másra szavaz például. Ahol pedig kereslet van, ott előbb-utóbb megjelenik a kínálat is, nem véletlen tehát, hogy nincs a jobboldalon verseny: mert nincs rá kereslet sem.
Baloldalon meg hetente alakult egy új formáció: mert ott meg lett volna rá kereslet (csak a kínálat lett szánalmasan gyenge).
Én nem látom az elégedetlenkedést jobboldalon. Én azt látom csak, hogy "hát igen, ezzel nem értek egyet, de ...", meg hogy "valóban, az nem túl szerencsés, viszont ...", esetleg még "én nem így döntöttem volna, ellenben ...". Ez nem valós kritika, ez semmi. Ez olyan, mint a mandiner, hogy húzogatják a szájukat itt-ott, aztán áprilisban szaladnak ikszelni. Ebből a párt annyit vesz le, hogy minden így jó, ahogy van.
Szindbad 2014.02.24. 18:04:49
@bbjnick: jo, de ezt barki mondhatja. Amugy ez egy szelsoseges, altalanosito kijelentes, nem is igaz.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 18:13:53
@bbjnick: beszélhet akármit, ő nem az a revizionista típus; tudja, nem az az alkat
persze lehet valaki attól még jó ember, hogy nem nemzeti, van aktív- és passzív idegenszívű is.
ne kertész ákos, tóta árpád aktív, ezért a nmezet ellenségei!
kkbk.blog.hu/2010/01/09/a_konzervativ_ember_magyarsagtudat_idegenszivuseg
persze lehet valaki attól még jó ember, hogy nem nemzeti, van aktív- és passzív idegenszívű is.
ne kertész ákos, tóta árpád aktív, ezért a nmezet ellenségei!
kkbk.blog.hu/2010/01/09/a_konzervativ_ember_magyarsagtudat_idegenszivuseg
Virág et. 2014.02.24. 18:15:06
@maroz: Most látom, hogy az elégedetlent elégedettnek olvastam. Viszont, ha nem elégedetlenek, akkor az megint odavisz, ahonnan indultam: ezzel a kupac sz.rral, ami itt ebben a ciklusban volt, hogyan lehet valaki elégedett?
A gazdasági mutatók katasztrofálisak, csak idénre sikerült a recesszióból kihozni az országot, pedig Bajnaiék pluszban adták át 2010 év közepén. Nulla új befektetés, még mindig Gyurcsány mercijével villogunk. Ha nem lenne a közmunka nevű 0 értéket teremtő, 0 termelő munkát végző, a GDP-hez hozzá nem adó statisztika kozmetikázó eszköz, akkor a foglalkoztatás is a gyurcsányi szint alatt lenne.
A nemzetközi megítélése az országnak a béka segge alatt, keleten és nyugaton is. Kína nem adott, nem vett semmit. Az arabok dettó. Hiába dörgölőztünk, nem lett eredménye. Nyugaton kb. leprás lett az ország ezeknek köszönhetően, pedig onnan jön a piacunk, pénzünk 99%-a.
A demokratikus intézményekbe bele sem kezdek, soha ilyen szervilis intézményrendszer nem állt még kormány mögött. A kormányt ellenőrző összes biztonsági rendszert kiiktatták.
Korrupció? A gyurcsányi szinthez képest is zuhantunk minden nemzetközi listán.
Államadósság? Szerintem ezt hagyjuk, még a putyini gigahitel előtt is nagyobb volt az államadósság, mint 2010-ben. Most meg már kár is mérni.
A gazdasági mutatók katasztrofálisak, csak idénre sikerült a recesszióból kihozni az országot, pedig Bajnaiék pluszban adták át 2010 év közepén. Nulla új befektetés, még mindig Gyurcsány mercijével villogunk. Ha nem lenne a közmunka nevű 0 értéket teremtő, 0 termelő munkát végző, a GDP-hez hozzá nem adó statisztika kozmetikázó eszköz, akkor a foglalkoztatás is a gyurcsányi szint alatt lenne.
A nemzetközi megítélése az országnak a béka segge alatt, keleten és nyugaton is. Kína nem adott, nem vett semmit. Az arabok dettó. Hiába dörgölőztünk, nem lett eredménye. Nyugaton kb. leprás lett az ország ezeknek köszönhetően, pedig onnan jön a piacunk, pénzünk 99%-a.
A demokratikus intézményekbe bele sem kezdek, soha ilyen szervilis intézményrendszer nem állt még kormány mögött. A kormányt ellenőrző összes biztonsági rendszert kiiktatták.
Korrupció? A gyurcsányi szinthez képest is zuhantunk minden nemzetközi listán.
Államadósság? Szerintem ezt hagyjuk, még a putyini gigahitel előtt is nagyobb volt az államadósság, mint 2010-ben. Most meg már kár is mérni.
maroz 2014.02.24. 18:15:24
@Virág et.: Mondom: "a fidesz törzsszavazói olyan nagyon _nem_ elégedetlenek azzal, ami az elmúlt négy évben ment". :)
És lássuk be, nehezen találna az ember okot a tömeges, masszív elégedetlenségre.
És lássuk be, nehezen találna az ember okot a tömeges, masszív elégedetlenségre.
bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.24. 18:19:26
@Szindbad:
"Amugy ez egy szelsoseges, altalanosito kijelentes, nem is igaz." --- írod.
Természetesen általánosító; no, de mitől lenne szélsőséges?
"Amugy ez egy szelsoseges, altalanosito kijelentes, nem is igaz." --- írod.
Természetesen általánosító; no, de mitől lenne szélsőséges?
bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.24. 18:21:58
@tesz-vesz:
Azt nem olvastam tőle, hogy revizionistának vallotta volna magát; azt viszont több helyütt, hogy konzervatívnak, ill. nemzeti liberálisnak.
Azt nem olvastam tőle, hogy revizionistának vallotta volna magát; azt viszont több helyütt, hogy konzervatívnak, ill. nemzeti liberálisnak.
maroz 2014.02.24. 18:22:07
@Virág et.: Tehát te most felsoroltad, hogy azon szempontok szerint, amelyeket te tartasz fontosnak a jobberek már rég a picsába küldhették volna a fideszt.
Nem lehet, hogy ők nem annyira ragaszkodnak ahhoz, hogy a preferenciáikat a te szempontjaid szerint alakítsák? ;)
Nem lehet, hogy ők nem annyira ragaszkodnak ahhoz, hogy a preferenciáikat a te szempontjaid szerint alakítsák? ;)
Bloodscalp 2014.02.24. 18:27:19
Nem-csak-ebből kiindulva...de nehéz elhinni hogy a tudásod/tehetséged alapján fizetik a munkád.
Virág et. 2014.02.24. 18:42:01
@maroz: Ezeket én eléggé általános szempontoknak tartom egy kormány munkájának megítélésekor. A gyurcsányi -9% GDP pl nálam a legfőbb érv volt, hogy 2010-ben ne oda szavazzak. Meg a bársonyos reformok.
Viszont akkor őszintén kíváncsi lettem, hogy egy jobbernek melyek a fontos szempontok? Ha a gazdaság nem számít, a munkahelyek száma bakfitty, a saját szabadságjogai hidegen hagyják, a korrupciót még külön üdvözli is és az államadósság is csak 2011-ig volt a legfontosabb dolog a világon, utána már kit érdekel, akkor mi marad? Átnevezték a Moszkva-teret? Stadion épül a nagyvezér hátsókertjében?
Viszont akkor őszintén kíváncsi lettem, hogy egy jobbernek melyek a fontos szempontok? Ha a gazdaság nem számít, a munkahelyek száma bakfitty, a saját szabadságjogai hidegen hagyják, a korrupciót még külön üdvözli is és az államadósság is csak 2011-ig volt a legfontosabb dolog a világon, utána már kit érdekel, akkor mi marad? Átnevezték a Moszkva-teret? Stadion épül a nagyvezér hátsókertjében?
toportyánzsóti 2014.02.24. 18:59:33
Moszkovitya elqrta nem kicsit.Épületes barom lett szegény putyinpincsi,ezen nem segít a rezsicsöki.
maroz 2014.02.24. 19:03:09
@Virág et.: Persze, ezek tényleg általános szempontok, de egyúttal sajátosak is, hiszen amint te is mondod neked ezek voltak fontosak, míg mások esetében könnyen elképzelhető, hogy ezek nem annyira fontos szempontok.
No meg azt is jó lenne látni, hogy a medián választópolgár nem tud mit kezdeni ezekkel az adatokkal, így ő arra hagyatkozik, amit neki ezekről a dolgokról a számukra hiteles véleményvezérek mondanak.
Pláne, ha ezt a mondanivalót egy viszonylag koherens és az uralkodó értékeknek, attitűdöknek megfelelő narratívába csomagolják. Na, ez az, amiben nagyon jó a fidesz és nem annyira jó a ballib. Persze lehet ezen sápítozni, hogy miért működik így a dolog, és miért nem másként, de ettől még így fog működni, és annak lesz hatalma, aki ezt megérti és alkalmazkodni tud hozzá.
No meg azt is jó lenne látni, hogy a medián választópolgár nem tud mit kezdeni ezekkel az adatokkal, így ő arra hagyatkozik, amit neki ezekről a dolgokról a számukra hiteles véleményvezérek mondanak.
Pláne, ha ezt a mondanivalót egy viszonylag koherens és az uralkodó értékeknek, attitűdöknek megfelelő narratívába csomagolják. Na, ez az, amiben nagyon jó a fidesz és nem annyira jó a ballib. Persze lehet ezen sápítozni, hogy miért működik így a dolog, és miért nem másként, de ettől még így fog működni, és annak lesz hatalma, aki ezt megérti és alkalmazkodni tud hozzá.
WhyCantITouchIt? 2014.02.24. 19:12:26
@pelikán*: "Vigyázó szemetek Ukrajnára vessétek"
Egyébként én olvasva a baloldali hozzászólásokat (444, index blogok), úgy érzem hogy ezek az emberek az ukrán forradalom által igazolva látják világképüket, és úgy érzik, joggal kutyázhatják a magyar embereket, hogy azok miért nem méltóztatnak már hősi halált halni a barikádokon a gonosz Orbán rezsim elleni küzdelemben.
Egyébként én olvasva a baloldali hozzászólásokat (444, index blogok), úgy érzem hogy ezek az emberek az ukrán forradalom által igazolva látják világképüket, és úgy érzik, joggal kutyázhatják a magyar embereket, hogy azok miért nem méltóztatnak már hősi halált halni a barikádokon a gonosz Orbán rezsim elleni küzdelemben.
Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.02.24. 19:54:35
@Virág et.: Most akkor ezeknek a szegény jobbereknek vissza kéne szavazni azokat, akiket ti, hős ballerek megbuktattatok 4 éve? Kognitív-e a disszonancia, elvtárs?
Virág et. 2014.02.24. 20:05:51
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Nem szavazni a fideszre = mszp-re szavazni?
Nem lehet másra szavazni? Vagy el se menni szavazni?
Nem lehet másra szavazni? Vagy el se menni szavazni?
Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.24. 20:06:24
Sajnálom, de ez a poszt csak Ezüst Nyelv Díjra jó, az aranyat Fritz Tamás viszi haza. Talán majd holnap. Ergétől az ezüst is nagyon szép eredmény - sokáig hiába ostromolta a dobogót, mostantól akár állandó szereplő lehet a pódiumon.
@Virág et.: Nem értem a problémát. Gyurcsány hogy nyert 2006-ban? Orbán csak az ő legjobb tanítványa, sőt, már túl is szárnyalta a mestert. Volt mostanában egy véleményvezér-cikk, ami levezette, hogy ha mindenki a zsebe után szavaz, abból ki is jön a Fidesz győzelme.
@Virág et.: Nem értem a problémát. Gyurcsány hogy nyert 2006-ban? Orbán csak az ő legjobb tanítványa, sőt, már túl is szárnyalta a mestert. Volt mostanában egy véleményvezér-cikk, ami levezette, hogy ha mindenki a zsebe után szavaz, abból ki is jön a Fidesz győzelme.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 20:10:53
@Virág et.:
a saját szabadságjogai hidegen hagyják -> a fideszes azt hiszi szabad
a munkahelyek száma bakfitty -> nőtt, viktor is megmondta + még az igen hasznos közmunka
a gazdaság szárnyal, lendületben az ország, paks kellett, mert "az új energiatermelés drága, atom amúgyis a legjobb"
a korrupciót még külön üdvözli is -> nincs korrupció, viktor megesküszik rá, ha kell, de ha van, akkor kulákképzés
van elszámoltatás bencsiknek is róla posztere a demokratában vagy elszámoltatás meg azér nincs mert kiskapuk fájnak, jogállam sajnos
Átnevezték a Moszkva-teret -> lusztráció
a saját szabadságjogai hidegen hagyják -> a fideszes azt hiszi szabad
a munkahelyek száma bakfitty -> nőtt, viktor is megmondta + még az igen hasznos közmunka
a gazdaság szárnyal, lendületben az ország, paks kellett, mert "az új energiatermelés drága, atom amúgyis a legjobb"
a korrupciót még külön üdvözli is -> nincs korrupció, viktor megesküszik rá, ha kell, de ha van, akkor kulákképzés
van elszámoltatás bencsiknek is róla posztere a demokratában vagy elszámoltatás meg azér nincs mert kiskapuk fájnak, jogállam sajnos
Átnevezték a Moszkva-teret -> lusztráció
Virág et. 2014.02.24. 20:15:30
@Holger Hartland: Gyurcsány 2002 és 2006 között tizedannyit nem ártott az országnak, mint Orbán 2010 és 2014 között. Gyurcsány bűne pontosan az volt, amit egyébként őszödön el is mondott: hogy négy évig mellébeszéltek és nem csináltak semmit. A semmittevés lehet nagyon káros és az is volt, de az aktív leépítés és tönkretétel ennél sokkal súlyosabb bűn.
"mindenki a zsebe után szavaz"
Egyrészt, ez nem igaz. Az egykulcsos adóval én jól jártam, akkor ezek szerint oda meg vissza kéne lennem a fidesztől, de nem vagyok. Másrészt a statisztika alapján az emberek többsége rosszabbul járt az egykulcsossal és az meg tény, hogy a fogyasztási adók növelésével meg mindenki rosszabbul járt. A magas euróval is csak az exportra dolgozók jártak jól, ők kb. 1-2%, a többiek rosszul.
A rezsicsökkentésre egy sort nem pazarolnék, őrizzük meg a komolyságunkat azért.
"mindenki a zsebe után szavaz"
Egyrészt, ez nem igaz. Az egykulcsos adóval én jól jártam, akkor ezek szerint oda meg vissza kéne lennem a fidesztől, de nem vagyok. Másrészt a statisztika alapján az emberek többsége rosszabbul járt az egykulcsossal és az meg tény, hogy a fogyasztási adók növelésével meg mindenki rosszabbul járt. A magas euróval is csak az exportra dolgozók jártak jól, ők kb. 1-2%, a többiek rosszul.
A rezsicsökkentésre egy sort nem pazarolnék, őrizzük meg a komolyságunkat azért.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 20:18:48
@Virág et.:
+1 amivel választást lehet nyerni! a REZSIDÉMON!
a kormánynak az a dolga , hogy csökkentse a rezsit, az a dolga hogy a nép jobban éljen, de ezek mosollyal rácsodálkoznak, most meg hogy örül mindenki a választás előtti osztogatásnak, mint majom a farkának, sokan nem látják át, hogy ez csak kampány, meg is nyeri a mostanit is a fidesz, a marhák miatt.
+1 amivel választást lehet nyerni! a REZSIDÉMON!
a kormánynak az a dolga , hogy csökkentse a rezsit, az a dolga hogy a nép jobban éljen, de ezek mosollyal rácsodálkoznak, most meg hogy örül mindenki a választás előtti osztogatásnak, mint majom a farkának, sokan nem látják át, hogy ez csak kampány, meg is nyeri a mostanit is a fidesz, a marhák miatt.
maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.24. 20:19:36
A ballib csürhe még a szélsőjobbot is képes éljenezni, ha éppen ebben lát bármi hasznot.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 20:25:25
@WhyCantITouchIt?:
és mondják úgy, hogy ők se tesznek semmit, elmennek egy-két nem tetszik a rendszer tüntetésre, millára, azt kész
amúgy pelikánnak mi is a posztja a fidesznél?
és mondják úgy, hogy ők se tesznek semmit, elmennek egy-két nem tetszik a rendszer tüntetésre, millára, azt kész
amúgy pelikánnak mi is a posztja a fidesznél?
maxval a nem gondolkodó birca 2014.02.24. 20:28:24
Hatalmasakat kommentezek.
Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.02.24. 20:42:23
@Virág et.: Gyurcsány bűne az elkúrás volt, meg is nyerte vele a választást. Hogy Orbán még nála is ügyesebben csinálja, és nem bukik bele? Igen, tanult.
Ne fárassz, nem kell, hogy szó szerint "mindenki" a zsebe szerint szavazzon, elég ha a többség. Te nem értékeled, hogy jól jártál az egykulcsossal, mások igen. Akik rosszul jártak vele, azok közt kevesebb az aktív szavazó. S nekik is jutott a rezsicsökkentésből. (Amit nagy hiba lebecsülni.) A közvetett megszorításokban (ÁFA, bankadó, telekomadó, stb) pont az a trükk, hogy az emberek a kereskedőt, a bankot és a telekom-szolgáltatót fogják utálni érte. Működik, a közvélemény-kutatások szerint.
Ne fárassz, nem kell, hogy szó szerint "mindenki" a zsebe szerint szavazzon, elég ha a többség. Te nem értékeled, hogy jól jártál az egykulcsossal, mások igen. Akik rosszul jártak vele, azok közt kevesebb az aktív szavazó. S nekik is jutott a rezsicsökkentésből. (Amit nagy hiba lebecsülni.) A közvetett megszorításokban (ÁFA, bankadó, telekomadó, stb) pont az a trükk, hogy az emberek a kereskedőt, a bankot és a telekom-szolgáltatót fogják utálni érte. Működik, a közvélemény-kutatások szerint.
Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.02.24. 20:58:54
@poszt: Korrekt összefoglalás. :)
Kiegészítés. Azért bármiből, amihez Orbánnak köze van, le lehet vonni ezt a következtetést. A fiú szar, és imádjátok. Hogy ezért-e vagy másért, az mindegy.
Kiegészítés. Azért bármiből, amihez Orbánnak köze van, le lehet vonni ezt a következtetést. A fiú szar, és imádjátok. Hogy ezért-e vagy másért, az mindegy.
Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.02.24. 22:35:31
@Virág et.: És akkor most ugye mondasz a jobbereknek egy vállalhatóbb jobber pártot. Vagy mi legyen? Ne menjen el egy se szavazni, és a flepnis meg a társai nyerjenek a 18%-ukkal? Egyebekben, neked, mint hős, fletóbuktató balosnak meg nem azon kéne inkább ügyködnöd, hogy legyen vállalható, potens baller párt? Vagy még azt is az orbánfanoknak köll összehozni?
Virág et. 2014.02.25. 08:35:02
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Ahogy már írtam, ha lenne igény (kereslet) a vállalhatóbb jobber pártra, akkor már lenne vállalhatóbb jobber párt, mivel kínálat is lenne. De nincs, a jobbosoknak teljesen jó a fidesz és épp erről beszélek már 10 komment óta.
Baloldalon volt igény és született is sok új párt. Én nem grundolok semmilyen pártot, nekem az E14-PM tökéletesen megfelel, az emberekkel és a programjukkal együtt. A fideszről ezt a mondatot ma élő ember nem tudná leírni, mert ez már a második választás, ahol esélyesként indulnak, de egészen pontosan ennyit lehet tudni a következő ciklusra vonatkozó terveikről : ..... . Mert megint nincs egy nyavalyás szórólapnyi programjuk sem. Egyedül a komoly pártok közül, megjegyzem.
Azon meg ügyködök, hogy potens legyen párt: rájuk szavazok.
Baloldalon volt igény és született is sok új párt. Én nem grundolok semmilyen pártot, nekem az E14-PM tökéletesen megfelel, az emberekkel és a programjukkal együtt. A fideszről ezt a mondatot ma élő ember nem tudná leírni, mert ez már a második választás, ahol esélyesként indulnak, de egészen pontosan ennyit lehet tudni a következő ciklusra vonatkozó terveikről : ..... . Mert megint nincs egy nyavalyás szórólapnyi programjuk sem. Egyedül a komoly pártok közül, megjegyzem.
Azon meg ügyködök, hogy potens legyen párt: rájuk szavazok.
R.T. Flakfizer 2014.02.25. 09:04:59
2+2=4
3 a négyzeten 9
orbán rossz.
bajnai béna. és rossz.
gyurcsány egy bohóc.
hetente kell a kályhától kezdeni? kurva nehéz lesz így modern Magyarországot építeni!
3 a négyzeten 9
orbán rossz.
bajnai béna. és rossz.
gyurcsány egy bohóc.
hetente kell a kályhától kezdeni? kurva nehéz lesz így modern Magyarországot építeni!
sárospataki 2014.02.25. 11:34:39
@Virág et.:
2002: Fidesz: 2.3M; MSZP: 2.3M; SZDSZ: 0.3M
2006: Fidesz: 2.3M; MSZP: 2.3M; SZDSZ: 0.3M; MDF: 0.3M
2010: Fidesz: 2.7M; MSZP: 1M; Jobbik: 0.9M; LMP: 0.4M
2014 közvéleménykutatások alapján
8M szavazó, 60%-os részvétel esetén, teljes népesség vs biztos párvtválasztók mért adatai alapján:
Fidesz: 32%/51% 2.5M
Összefogás: 20%/35% 1.7M
Ez azt mutatja, hogy a Fidesz keménymag 2.3M körül van, ehhez képest most 2.5M körül áll, tehát van legalább 200e volt szoci, aki a Fideszre szavaz (persze, ez nem ilyen egyszerű, de nézd el ezt most nekem).
"Csakhogy nincs fölötte. Messze alatta van, csak a biztos szavazói bázis összezár,"
Ez a te véleményed, a tömeg véleménye meg más. Erről szól egy választás.
2002: Fidesz: 2.3M; MSZP: 2.3M; SZDSZ: 0.3M
2006: Fidesz: 2.3M; MSZP: 2.3M; SZDSZ: 0.3M; MDF: 0.3M
2010: Fidesz: 2.7M; MSZP: 1M; Jobbik: 0.9M; LMP: 0.4M
2014 közvéleménykutatások alapján
8M szavazó, 60%-os részvétel esetén, teljes népesség vs biztos párvtválasztók mért adatai alapján:
Fidesz: 32%/51% 2.5M
Összefogás: 20%/35% 1.7M
Ez azt mutatja, hogy a Fidesz keménymag 2.3M körül van, ehhez képest most 2.5M körül áll, tehát van legalább 200e volt szoci, aki a Fideszre szavaz (persze, ez nem ilyen egyszerű, de nézd el ezt most nekem).
"Csakhogy nincs fölötte. Messze alatta van, csak a biztos szavazói bázis összezár,"
Ez a te véleményed, a tömeg véleménye meg más. Erről szól egy választás.
Virág et. 2014.02.25. 13:57:18
@sárospataki lány: "de nézd el ezt most nekem"
Nem.
"Ez a te véleményed, a tömeg véleménye meg más."
A tömeg téved. :)
Nem.
"Ez a te véleményed, a tömeg véleménye meg más."
A tömeg téved. :)
Kandeláber 2014.02.25. 14:41:20
@tesz-vesz: A ballerek (önmaguk szerint) übermenschek, kiválasztottak, és amit még akarsz.
Mi, nem balosok vagyunk a reszli.
És ráadásul még jobban gyűlölnek minket, mint mi őket, ezt Kornis úr óta tudjuk.
És egyébként is.
Miért élünk egyáltalán?
Mi, nem balosok vagyunk a reszli.
És ráadásul még jobban gyűlölnek minket, mint mi őket, ezt Kornis úr óta tudjuk.
És egyébként is.
Miért élünk egyáltalán?
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.25. 18:07:12
@bbjnick: nem tudok elképzelni a kezében egy magyar zászlót, nem hinném h nacionalista alkatú, tudja, de attól még lehet jó ember
@Kandeláber: nekem egy nemzeti ember mindig több lesz, mint egy nem nemzeti,
de attól még nem biztos hogy okosabb, jobb.
@Kandeláber: nekem egy nemzeti ember mindig több lesz, mint egy nem nemzeti,
de attól még nem biztos hogy okosabb, jobb.
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.25. 18:11:57
@R.T. Flakfizer: úgy van! végre egy tiszta hang.
ezek még alap dolgokat se tudnak, de újságot vezetnek.
ezek még alap dolgokat se tudnak, de újságot vezetnek.
Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.02.25. 19:22:25
@Virág et.: Nomostan te idén nem fogsz tudni a kedvenc pártodra szavazni. Te Mesterházy mszp-jével, meg fletó dk-jával csomagban tudsz kedvenc Bajnaidra és a hozzájuk csapódott LMP-árulókkra ixelni. Bónusz fodorgáborpárttal és a háttérben újabb ojrópai semmittevésre áhítozó Bokrossal. Felemelő dolog lehet ez számodra, az után, hogy 4 éve épp ezeket a senkiket zavartad el hősleg. Ettől még persze pont leszarom, hogy hogy tudsz ekkora kognitív disszonanciával vegetálni, csak azt nem értem, hogy ehhez képest mi értelme átugatnod jobbra, hogy ott ki-mit-hogyan csináljon. Neked jó ez a bal, ahogy van, köszönjük, értjük. Emezeknek meg jó a fidesz, már megbocsáss, a te sületlenségeidhez képest még inkább elfogadható, ha valaki éppen ezzel a létező ballal szemben protestszavaz akár a patásorbánra is addig, amíg a te kedvenceid el nem tűnnek végre-valahára a pokol valamelyik bugyrában.
sárospataki 2014.02.25. 20:21:32
@Virág et.: mit csináljak akkor? Vegyem górcső alá a 2.5M feltételezett fidesz-szavazót, és korrelációszámítással meg egyéb varázslattal hüvelyezzem ki, hogy ki hogy meg mint szavazott, és állítsak össze egy nyolcvan oldalas elemzést, pie-chartokkal és okos konklúziókkal? Körülbelül 10M forint lesz. Egészen addig viszont ez is ér annyit, mint a te tipped, ha érted, mire gondolok :-)
A tömeg téved, vagy nem téved, de ez a demokrácia. Ugyanez a tömeg tévedett, amikor pétert, gyulát meg ferit szavazta meg és vissza, szóval ezzel neked is, meg nekem is együtt kell élni. Ez van.
A tömeg téved, vagy nem téved, de ez a demokrácia. Ugyanez a tömeg tévedett, amikor pétert, gyulát meg ferit szavazta meg és vissza, szóval ezzel neked is, meg nekem is együtt kell élni. Ez van.
Virág et. 2014.02.26. 09:33:50
@sárospataki lány: "mit csináljak akkor? Vegyem górcső alá a 2.5M feltételezett fidesz-szavazót, és korrelációszámítással meg egyéb varázslattal hüvelyezzem ki, hogy ki hogy meg mint szavazott, és állítsak össze egy nyolcvan oldalas elemzést, pie-chartokkal és okos konklúziókkal? Körülbelül 10M forint lesz. "
Igen. (mínusz a 10 millió) :)
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Akkor leírom szájbarágósan, bár szerintem szándékosan nem akarod megérteni.
1. A választási számokból jól látszik, hogy a szocik 2010-ben a választóik felét elveszítették. Ugyanezekből látszik, hogy a fidesz választói bázisa soha nem csökkent kb. 2-2.3 millió alá. Ma sem. Ez fölé is csak 2010-ben ugrott, nagyjából stagnál vagy 15 éve ugyanott.
2. A 2002-2010-es ciklusok betlijeiért mi, a baloldali szavazók (akik korábban kb a fideszéhez mérhető szinten tartottuk a szocik bázisát, akik ezért azt gondolták, mint ma a fidesz, hogy bármit megtehetnek, ez a bázis megmarad - csak ők tévedtek, a fidesz meg nem) megbüntettük a pártot azzal, hogy egy ciklusra a sarokba állítottuk. Nemcsak kormányt nem alakíthattak, visszaestek középpárttá a korábbi nagypártból.
3. A fidesz szavazók - lásd 1. pont - ezt nem tették meg 1997, azaz az újvonalas, már nem liberális fidesz megalakulása óta. Ma sem teszik meg, pedig Orbán négy éve semmivel sem nagyobb teljesítmény, mint Gyurcsány 5 éve volt. Semmilyen mérőszám, szempont szerint. Sőt, a legtöbb szerint jóval alatta van bárminek, amit a szocik tudtak csinálni.
4. Azzal, hogy 2010-ben megbüntettük a pártot, nem azt vállaltuk, hogy innen már soha többet nem szavazunk rájuk. Itt van a logikádban az óriási bukfenc és ezért vizionálsz kognitív disszonanciát (meg szereted ezt a kifejezést, az is látszik) oda, ahol nincs. Az igény a változásra részben megtörtént (részemről ugyan ilyen igény nem volt, de mások részéről meg igen), nyilván nem teljesen, de a mai lista köszönőviszonyban sincs a 2010-essel vagy a 2006-ossal. Ez máris több, mint amit bármelyik akkor induló parlamenti párt elmondhat magáról. Persze, vannak régi arcok is, ez sokakat elbátortalanít majd, másokat meg nem. Azzal, hogy 2010-ben egy ciklusra a kispadra küldtük a pártot, nem azt vállaltuk, hogy csak majd akkor szavazunk rá, ha Teréz anya lesz minden jelölt. Ezzel lényegében megágyaznánk annak a rendszernek, amelyet kimondatlanul, de te is támogatsz és amellyel igen kevéssé vagy kritikus, mivel ez soha nem fog bekövetkezni, tehát egy lehetetlen feltételhez kötjük a támogatásunkat, miközben ti kb. bárkire ikszeltek, akinek a neve mellett ott a narancs, nulla elvárás vagy igényesség mellett. A büntetését a párt letöltötte, remélem tanultak belőle, ez úgyis csak kormányon derül ki (hogy mennyit lopnak).
Igen, én jobban örültem volna egy külön listának, de csak mert le kell nyeljem 1-2 olyan figura jelölését is, akik nem szimpatikusak, nem fogok egy olyan pártra szavazni, ahol SENKI nem szimpatikus. Ez nem a kisebbik rossz, hanem a szódával elmegy és a katasztrófa között választás.
5. Amiről írtam és amit hiányolok a jobboldalról az pontosan ez a büntetés. Én sem várom el egy fidesz-szavazótól, hogy a szocikra szavazzon vagy hogy soha többet ne szavazzon a fideszre. De azt igeni elvárom, hogy JELEZZE a pártja számára, hogy a dolgok nem jól mennek. Ennek egyetlen módja a választás. Ezt mi megtettük 2010-ben, hogy hatásos volt-e, az kiderül, ha kormányt tudnak a szocik alakítani. A fideszes szavazók meg sem próbálják, nyelnek le mindent, elfogadnak mindent.
Innen indultunk ki.
Igen. (mínusz a 10 millió) :)
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Akkor leírom szájbarágósan, bár szerintem szándékosan nem akarod megérteni.
1. A választási számokból jól látszik, hogy a szocik 2010-ben a választóik felét elveszítették. Ugyanezekből látszik, hogy a fidesz választói bázisa soha nem csökkent kb. 2-2.3 millió alá. Ma sem. Ez fölé is csak 2010-ben ugrott, nagyjából stagnál vagy 15 éve ugyanott.
2. A 2002-2010-es ciklusok betlijeiért mi, a baloldali szavazók (akik korábban kb a fideszéhez mérhető szinten tartottuk a szocik bázisát, akik ezért azt gondolták, mint ma a fidesz, hogy bármit megtehetnek, ez a bázis megmarad - csak ők tévedtek, a fidesz meg nem) megbüntettük a pártot azzal, hogy egy ciklusra a sarokba állítottuk. Nemcsak kormányt nem alakíthattak, visszaestek középpárttá a korábbi nagypártból.
3. A fidesz szavazók - lásd 1. pont - ezt nem tették meg 1997, azaz az újvonalas, már nem liberális fidesz megalakulása óta. Ma sem teszik meg, pedig Orbán négy éve semmivel sem nagyobb teljesítmény, mint Gyurcsány 5 éve volt. Semmilyen mérőszám, szempont szerint. Sőt, a legtöbb szerint jóval alatta van bárminek, amit a szocik tudtak csinálni.
4. Azzal, hogy 2010-ben megbüntettük a pártot, nem azt vállaltuk, hogy innen már soha többet nem szavazunk rájuk. Itt van a logikádban az óriási bukfenc és ezért vizionálsz kognitív disszonanciát (meg szereted ezt a kifejezést, az is látszik) oda, ahol nincs. Az igény a változásra részben megtörtént (részemről ugyan ilyen igény nem volt, de mások részéről meg igen), nyilván nem teljesen, de a mai lista köszönőviszonyban sincs a 2010-essel vagy a 2006-ossal. Ez máris több, mint amit bármelyik akkor induló parlamenti párt elmondhat magáról. Persze, vannak régi arcok is, ez sokakat elbátortalanít majd, másokat meg nem. Azzal, hogy 2010-ben egy ciklusra a kispadra küldtük a pártot, nem azt vállaltuk, hogy csak majd akkor szavazunk rá, ha Teréz anya lesz minden jelölt. Ezzel lényegében megágyaznánk annak a rendszernek, amelyet kimondatlanul, de te is támogatsz és amellyel igen kevéssé vagy kritikus, mivel ez soha nem fog bekövetkezni, tehát egy lehetetlen feltételhez kötjük a támogatásunkat, miközben ti kb. bárkire ikszeltek, akinek a neve mellett ott a narancs, nulla elvárás vagy igényesség mellett. A büntetését a párt letöltötte, remélem tanultak belőle, ez úgyis csak kormányon derül ki (hogy mennyit lopnak).
Igen, én jobban örültem volna egy külön listának, de csak mert le kell nyeljem 1-2 olyan figura jelölését is, akik nem szimpatikusak, nem fogok egy olyan pártra szavazni, ahol SENKI nem szimpatikus. Ez nem a kisebbik rossz, hanem a szódával elmegy és a katasztrófa között választás.
5. Amiről írtam és amit hiányolok a jobboldalról az pontosan ez a büntetés. Én sem várom el egy fidesz-szavazótól, hogy a szocikra szavazzon vagy hogy soha többet ne szavazzon a fideszre. De azt igeni elvárom, hogy JELEZZE a pártja számára, hogy a dolgok nem jól mennek. Ennek egyetlen módja a választás. Ezt mi megtettük 2010-ben, hogy hatásos volt-e, az kiderül, ha kormányt tudnak a szocik alakítani. A fideszes szavazók meg sem próbálják, nyelnek le mindent, elfogadnak mindent.
Innen indultunk ki.
sárospataki 2014.02.26. 10:14:35
@Virág et.: oké, én is egyszerűsítettem, de az aztán végkép a szimplifikáció netovábbja, hogy van 2.3-2.3 jól elkülönülő fidesz- és mszp-szavazó, és a választás azon múlik, hogy melyik párt mennyire bünteti a saját pártját. Ez így sajnos nem igaz. Ott van például rögtön a Jobbik, amelyik jól láthatóan a szavazói felét az MSZP-től lopta, felét meg a Fidesztől. de akkor hol van az a 400e-es lyuk a Fidesz támogatottságán? Ugye.
Aztán az egyszeri fidesz szavazó nem csak egy pártra szavaz, hanem ő megkapta azt az összetartozás-érzést, amelyre nagyon vágyott, és kapott egy fidesz-kormányzást, amelyet lehet pozitívan értékelni, (nem az a lényeg, hogy az-e, hanem hogy van-e ilyen olvasata), és mentes a durva zakóktól. Ez a három faktor pont elég jól kötő ragasztó.
2010-ben nem csak az történt, hogy 2.3M szoci szavazóból 1.3 nem ment el szavazni, hanem legalább 0.3-0.4 elment Vonához, aki legalább 0.2-0.3-at a Fidesztől is szipkázott, tehát alsó hangon 0.6-0.7M volt emeszpés szavazott a Fideszre. Ehhez persze hozzájön, hogy a részvétel nem változott lényegeset.
Ilyet a keménymag nem csinál, nem szavaz át. Inkább nem megy el. Az elemzésem alapján (majd a 43. oldalon megtalálod) az MSzP-nek van kb. 1M törzsszavazója, és egy 1.2M-os lehetséges mozgástere, a Fidesznél ez így alakul: 2M/0.7M.
Tehát rossz olvasat az, hogy két tömb van, és ezek vagy büntetik a saját politikusaikat, vagy sem. A sztori valósabb olvasata az, hogy az emeszpének nem elég az, ha a bizonytalanok nem állnak a Fidesz mellé, át kell hódítsa magához, viszont a Fidesznek elég, ha a bizonytalanokat elrugdossa az MSZP mellől. És ne hidd, hogy a magyar politikai stratégiák ennél bonyolultabbak.
Aztán az egyszeri fidesz szavazó nem csak egy pártra szavaz, hanem ő megkapta azt az összetartozás-érzést, amelyre nagyon vágyott, és kapott egy fidesz-kormányzást, amelyet lehet pozitívan értékelni, (nem az a lényeg, hogy az-e, hanem hogy van-e ilyen olvasata), és mentes a durva zakóktól. Ez a három faktor pont elég jól kötő ragasztó.
2010-ben nem csak az történt, hogy 2.3M szoci szavazóból 1.3 nem ment el szavazni, hanem legalább 0.3-0.4 elment Vonához, aki legalább 0.2-0.3-at a Fidesztől is szipkázott, tehát alsó hangon 0.6-0.7M volt emeszpés szavazott a Fideszre. Ehhez persze hozzájön, hogy a részvétel nem változott lényegeset.
Ilyet a keménymag nem csinál, nem szavaz át. Inkább nem megy el. Az elemzésem alapján (majd a 43. oldalon megtalálod) az MSzP-nek van kb. 1M törzsszavazója, és egy 1.2M-os lehetséges mozgástere, a Fidesznél ez így alakul: 2M/0.7M.
Tehát rossz olvasat az, hogy két tömb van, és ezek vagy büntetik a saját politikusaikat, vagy sem. A sztori valósabb olvasata az, hogy az emeszpének nem elég az, ha a bizonytalanok nem állnak a Fidesz mellé, át kell hódítsa magához, viszont a Fidesznek elég, ha a bizonytalanokat elrugdossa az MSZP mellől. És ne hidd, hogy a magyar politikai stratégiák ennél bonyolultabbak.
Virág et. 2014.02.26. 10:46:39
@sárospataki lány: "Ott van például rögtön a Jobbik, amelyik jól láthatóan a szavazói felét az MSZP-től lopta, felét meg a Fidesztől"
Én ezt nem hiszem. Igen, hallottam már ezt korábban is, de bizonyíték nincs rá (nyilván nem is lehet, a választás egyelőre még titkos) és nem is tartom elképzelhetőnek. Nyilván vettek el valamennyit innen is és onnan is, de nem fele-fele, jóval kisebb az arány. A Jobbik szavazói simán lehettek eddig kispadra kényszerített, Csurkát soha nem szerető vagy belőle kiábrándult széljobbosok. Olyanok, akiknek eddig nem volt megfelelő párt és ezért otthon maradtak, mert sem a "libsikre", sem a "komcsikra", sem pedig a "zsideszre" nem akartak szavazni és más meg nem volt. A Jobbik szerintem egy létező űrre repült rá inkább, mint máshonnan csábított.
"hanem legalább 0.3-0.4 elment Vonához, aki legalább 0.2-0.3-at a Fidesztől is szipkázott, tehát alsó hangon 0.6-0.7M volt emeszpés szavazott a Fideszre."
Erre részben igaz, amit fenti írtam. Illetve igaz lehet, mert én is csak találgatok, ahogy te is és egyébként a politológusok, elemzők is.
Azt viszont figyelembe kell venni, hogy 2010 rendhagyó volt. Én nem állítottam, hogy úgy büntetett a szoci szavazó, hogy nem ment el szavazni. Ez egyik módja volt a büntetésnek. A másik, hogy elment, de nem oda szavazott. Én pl. életemben először az MDF-re szavaztam és valószínűleg utoljára is (még akkor is, ha most nem ez a JESZ brigád lenne, hanem a régi MDF). Más könnyen lehet, hogy másik pártot, akár a Jobbikot találta meg magának azzal, hogy az legalább új arcokat tartalmaz. Vagy a Fideszt, hogy számoltassák el azokat, akikben ekkorát csalódott.
"Ilyet a keménymag nem csinál, nem szavaz át."
Akkor én ezek szerint nem vagyok kemény mag. :)
Szerintem meg csinál ilyet és KELL is, hogy ilyet csináljon. Többek között ez a gondolkodás a legnagyobb baj az országgal: hogy a kemény mag az aztán bármit lenyel, tántoríthatatlan. De a választó az nem katona, hűségesnek elvekhez és programokhoz kell lenni, nem nyerészkedő, zsebtömködő senkikhez, akik az A8-ból kinézve röhigcsélnek rajtuk, hogy lósz.rt sem érnek, mindezt útban a frissen az asszony nevére íratott és közmunkásokkal megművelt földbirtok felé, a közpénzen felújított úton. A problémám lényege a "kemény mag"különböző értelmezése. Baloldalon ez képlékenyebb, a jobboldalon meg nem. Ez a minőségi különbség lényege, erről beszélek 10-20 komment óta.
Én ezt nem hiszem. Igen, hallottam már ezt korábban is, de bizonyíték nincs rá (nyilván nem is lehet, a választás egyelőre még titkos) és nem is tartom elképzelhetőnek. Nyilván vettek el valamennyit innen is és onnan is, de nem fele-fele, jóval kisebb az arány. A Jobbik szavazói simán lehettek eddig kispadra kényszerített, Csurkát soha nem szerető vagy belőle kiábrándult széljobbosok. Olyanok, akiknek eddig nem volt megfelelő párt és ezért otthon maradtak, mert sem a "libsikre", sem a "komcsikra", sem pedig a "zsideszre" nem akartak szavazni és más meg nem volt. A Jobbik szerintem egy létező űrre repült rá inkább, mint máshonnan csábított.
"hanem legalább 0.3-0.4 elment Vonához, aki legalább 0.2-0.3-at a Fidesztől is szipkázott, tehát alsó hangon 0.6-0.7M volt emeszpés szavazott a Fideszre."
Erre részben igaz, amit fenti írtam. Illetve igaz lehet, mert én is csak találgatok, ahogy te is és egyébként a politológusok, elemzők is.
Azt viszont figyelembe kell venni, hogy 2010 rendhagyó volt. Én nem állítottam, hogy úgy büntetett a szoci szavazó, hogy nem ment el szavazni. Ez egyik módja volt a büntetésnek. A másik, hogy elment, de nem oda szavazott. Én pl. életemben először az MDF-re szavaztam és valószínűleg utoljára is (még akkor is, ha most nem ez a JESZ brigád lenne, hanem a régi MDF). Más könnyen lehet, hogy másik pártot, akár a Jobbikot találta meg magának azzal, hogy az legalább új arcokat tartalmaz. Vagy a Fideszt, hogy számoltassák el azokat, akikben ekkorát csalódott.
"Ilyet a keménymag nem csinál, nem szavaz át."
Akkor én ezek szerint nem vagyok kemény mag. :)
Szerintem meg csinál ilyet és KELL is, hogy ilyet csináljon. Többek között ez a gondolkodás a legnagyobb baj az országgal: hogy a kemény mag az aztán bármit lenyel, tántoríthatatlan. De a választó az nem katona, hűségesnek elvekhez és programokhoz kell lenni, nem nyerészkedő, zsebtömködő senkikhez, akik az A8-ból kinézve röhigcsélnek rajtuk, hogy lósz.rt sem érnek, mindezt útban a frissen az asszony nevére íratott és közmunkásokkal megművelt földbirtok felé, a közpénzen felújított úton. A problémám lényege a "kemény mag"különböző értelmezése. Baloldalon ez képlékenyebb, a jobboldalon meg nem. Ez a minőségi különbség lényege, erről beszélek 10-20 komment óta.
sárospataki 2014.02.26. 11:00:31
@Virág et.: másodlagos pártpreferenciával elég jól lehetett mérni egyébként a Jobbik és az LMP eredeti szavazóit, de a Fidesz <-> MSZP mozgást valamiért nem, egyszer ilyen beszélőfejes műsorban volt erről szó.
A keménymag szerintem az, aki nem szavaz át, tehát így gondold át azt, amit mondtam. Aki átszavaz, az már nem keménymag, hanem elégedetlen szimpatizáns.
A keménymag szerintem az, aki nem szavaz át, tehát így gondold át azt, amit mondtam. Aki átszavaz, az már nem keménymag, hanem elégedetlen szimpatizáns.
Virág et. 2014.02.26. 11:06:12
@sárospataki lány: Itt lesz a difi közöttünk. Nekem a keménymag a biztos pártválasztó, akit nem kell győzködni ígéretekkel, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet elijeszteni, elkergetni, megharagítani. Pártos, de nem szervilis.
A te keménymag fogalmad az agyhalott droidot jelenti, ebből tényleg több van a fidesznek, de ez talán nem is baj.
A te keménymag fogalmad az agyhalott droidot jelenti, ebből tényleg több van a fidesznek, de ez talán nem is baj.
sárospataki 2014.02.26. 11:08:59
@Virág et.: én azért nem venném a bátorságot, hogy 3 millió embert így minősítsek. Inkább megpróbálom megérteni őket.
Virág et. 2014.02.26. 11:13:24
@sárospataki lány: A 3 millió agyhalott droiddal nem ér véget a hülyék sora, mellettük van még elég nyáladzó idióta is ebben az országban, csak azok nem szavaznak vagy ha igen, nem a politikai preferenciáik miatt akkora barmok amekkorák.
Régen én is óvatosabban fogalmaztam. A korral jön a bölcsesség és a nagy felismerés, hogy egy rakás hülye között élünk. Ez egyébként nem csak magyar, hanem világszintű jelenség.
Régen én is óvatosabban fogalmaztam. A korral jön a bölcsesség és a nagy felismerés, hogy egy rakás hülye között élünk. Ez egyébként nem csak magyar, hanem világszintű jelenség.
Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.02.26. 16:17:53
@Virág et.: "ti kb. bárkire ikszeltek, akinek a neve mellett ott a narancs"
Folyvást összekeversz valakivel. Unlak.
"Igen, én jobban örültem volna egy külön listának, de csak mert le kell nyeljem 1-2 olyan figura jelölését is, akik nem szimpatikusak"
Ja, a 'gyütt-péemhez képest alig 1-2 más figura van azon az összefosás listán, hát hogyne. Folyvást hazudsz, bolsevik, folyvást.
Folyvást összekeversz valakivel. Unlak.
"Igen, én jobban örültem volna egy külön listának, de csak mert le kell nyeljem 1-2 olyan figura jelölését is, akik nem szimpatikusak"
Ja, a 'gyütt-péemhez képest alig 1-2 más figura van azon az összefosás listán, hát hogyne. Folyvást hazudsz, bolsevik, folyvást.
Virág et. 2014.02.26. 17:26:12
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: "Ja, a 'gyütt-péemhez képest alig 1-2 más figura van azon az összefosás listán, hát hogyne. Folyvást hazudsz, bolsevik, folyvást. "
Együtt-PM az egyetlen szimpatikus? Azért mert őket preferálom, csak az ő jelöltjük lehet nekem szimpatikus? Szerinted a preferencia és a szimpátia, azok szinonimák?
Hazudozással meg bolsevikozással csak odáig jutsz, ahová nyilván vágysz is jutni az első nekem szóló kommented óta - a szűrőre.
Ha ennyire telik, akkor minek szólsz hozzám?
Együtt-PM az egyetlen szimpatikus? Azért mert őket preferálom, csak az ő jelöltjük lehet nekem szimpatikus? Szerinted a preferencia és a szimpátia, azok szinonimák?
Hazudozással meg bolsevikozással csak odáig jutsz, ahová nyilván vágysz is jutni az első nekem szóló kommented óta - a szűrőre.
Ha ennyire telik, akkor minek szólsz hozzám?
Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.02.26. 18:07:49
@Virág et.: Ha óhajtod, szívesen bebizonyítom, hogy hazudsz.
Virág et. 2014.02.26. 18:37:23
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Arra kíváncsi lennék, főleg mivel a véleményemet írom le, nem tényeket állítok, ezért a hazugság fogalmilag kizárt (állítás nélkül ugye nehéz), maximum tévedni lehet. De hajrá.
Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.02.26. 19:25:29
@Virág et.: Látod, buta bolsi, lófaszt tettél szűrőre, csak járt a pofád. Hazudsz. Mindig. Reggel, este meg éjjel, vagy hogy is mondta fletó.
Virág et. 2014.02.26. 19:54:00
@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Alapvető szövegértési problémáid vannak. Megkérnélek rá, hogy mutasd meg, hogy hol írtam, hogy szűrőre tettelek, de felesleges, mert azt sem érted, amit olvasol.
Mondjuk az beszédes, hogy akkor én meg minek vitázok veled, ha a szimpla szavak értelmét képtelen vagy felfogni. A valamivel csak annyit érsz el az neked már egy befejezett cselekmény. Gratulálok.
Neked ugye nem anyanyelved a magyar? Vagy csal szimplán ennyire egyszerű vagy?
De legyen meg a kívánságod, a pofád meg bolsi idővel eléri a hatását, húzol a szűrőre, te senki. :) Legalább a léteddel bizonyítottad az elméletem az idióták arányáról. Ne csüggedj, majd nicket váltasz, mint a szánalmas fajtád szokott általában és megy tovább az élet.
Viszlát!
Mondjuk az beszédes, hogy akkor én meg minek vitázok veled, ha a szimpla szavak értelmét képtelen vagy felfogni. A valamivel csak annyit érsz el az neked már egy befejezett cselekmény. Gratulálok.
Neked ugye nem anyanyelved a magyar? Vagy csal szimplán ennyire egyszerű vagy?
De legyen meg a kívánságod, a pofád meg bolsi idővel eléri a hatását, húzol a szűrőre, te senki. :) Legalább a léteddel bizonyítottad az elméletem az idióták arányáról. Ne csüggedj, majd nicket váltasz, mint a szánalmas fajtád szokott általában és megy tovább az élet.
Viszlát!
sárospataki 2014.02.27. 10:08:50
@Virág et.: hopp, a tegnapi Tárki-számok kicsit árnyalják a helyzetet ...