Meghalt Jancsó, oda a huszadik század
2014. február 01. írta: csunderlik.péter

Meghalt Jancsó, oda a huszadik század

jancso_miklos.jpg

„Meghalt Jancsó, vége a huszadik századnak” – írta nekem Trianon-tagadó Tibi, alias Három T sms-ében, mikor megtudta, hogy elment a magyar film Faludyja. Jancsó Miklós valóban a huszadik század rendezője volt, hiszen a huszonegyedik században már nézhetetlen filmeket csinált. Ő is akkor alkotott nagyot, amikor tűrt vagy tiltott volt, de semmiképpen sem támogatott. De mentségére mondjuk el, hogy nyolcvanévesen beállt a Bëlga dzsipjét tolni, kilencvenévesen Bret Easton Ellist olvasott, de legfőképpen, hogy írhatnánk ide nekrológnak akármit, úgyis csak röhögne rajta.

Martin Scorsese egyik kedvenc rendezője távozott Jancsó Miklóssal, bármennyire is hihetetlen lehet ez annak, aki az ősz mágusnak és örökifjú nőcsábásznak csak a viccesen „szarok bele” dadaista igényességével megvert, teljesen esetleges Kapa-Pepe-filmjeit ismeri, melyek a rendszerváltás utáni magyar film válságának állatorvosi lovai a koncepciótól a finanszírozásig. Jancsó valószínűleg egy Krúdy-fröccs felemelésébe több energiát fektetett, mint utolsó alkotásaiba. „Ne öregedjenek meg, mert valami őrület” – ajánlotta élete vége felé a csudaöreg, és további önreflexiós képességét mutatja, hogy aktfotókat sem publikált a Penthouse-ban.

De a Szegénylegények után én mindent elnézek és elnéznék neki, Balázs Béla terminusával az úgynevezett nézhetetlen szarokat is, önmagában ezért a klasszikusáért ott a helye a csillagosok közt. Jancsó Miklós valaha tényleg tudott rendezni. Csak valahol elmaradt a huszáros trombita és az olasz pornókaland közti félúton, de abból a perspektívából bizony művész a Jancsó, és Feri a kancsó, üzenem Fankadeli Ferinek.

Nem kell magunk mellé ültetni Szabó Istvánt a 100 éves a moziból, hogy kijelentsük, az 1965-ös Szegénylegényeknek bízvást helye van a tíz legjobb magyar film között, amelyért Arany Pálmára jelölték Jancsót (de a „legjobb rendező” Cannes-i díját „csak” az 1972-es Még kér a népért nyerte el). A Szegénylegényekben a betyárvilágot Kobraként felszámoló, „te vagy a pestis, és én vagyok a gyógyszer”-hitvallású Gróf Ráday Gedeon 1869-es történetének szűrébe bújtatva Jancsó milliméterpontos műszaki rajzot adott az ötvenhat utáni megtorlások, a pofozó-simogató konszolidáció mechanizmusáról. „Ha ott a Sáncban talál magánál bűnösebb embert, olyat, aki több embert ölt meg, akkor magát nem akasztjuk fel. Szóval az a feltétel, hogy találjon ilyen embert” – mondja a Sáncban a mindig más arccal, de ugyanabban a köpenyben felbukkanó Hatalom, és ennél jobban – emeljük ki Jancsó forgatókönyvírójának, „egypetéjű ikertestvérének”, a 2005-ben elhunyt Hernádi Gyulának nagyságát is – senki se írta le a társadalmat bűnrészessé tevő Hatalom természetrajzát. Tarantino ebből a sztoriból egy Piszkos tizenkettő-paródiát rendezett volna, de hát ő sose gondolt semmit a világról a hatvanas-hetvenes évek Jancsójával ellentétben, akinek minden komolyabb filmje rekviem volt egy álomért.

Az igazi művész nem sorkatona, hanem mindig partizán – mondott valami hasonlót egyszer a ködszurkáló színészóriás, Latinovits Zoltán, aki első generációs parasztértelmiségiként helyét kereső orvost játszva pattogtatta ostorként a szavakat az első igazi Jancsó-filmben, az 1963-as Oldás és kötésben. Gaál István Sodrásbanja mellett Jancsóval kezdődött el a „hatvanas évek” a magyar filmben. A hetvenes években pedig felfedezte Cicciolinát. Jancsó régi balos kultúreszményt valósított meg azzal, hogy értelmiségi filmekbe rakott csöcsökkel és seggekkel bevonta a munkás-paraszt nézőket.

Igen, Jancsó Miklós partizán volt, de ezt ő úgy fogalmazta meg, hogy „eltévelyedő pali”. Aki oktatóként sem hitt az osztályzatokban, és maga is besorolhatatlan volt, majdnem mindent el lehet mondani róla, egész életművében a nagyszerűség és a nagyon szörnyű határán táncol, noha egy biztos, hogy sose fogják hozzákötni a videóklipesztétikát.

„Nem értek a montázshoz” – indokolta, hogy miért lettek védjegyei a hosszú snittek, minden megszólalásával igazolva credóját, miszerint a legnagyobb baj, ha az ember elveszti az iróniát.

„Ha nem röhögnék, nem tudnám kibírni az egészet.” Jó röhögést odaátra is Jancsónak. Elég jó már ott a társaság.

A csapat többi tagja elnyeri méltó büntetését.

Megszólal a Gotterhalte.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr615792418

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Meghalt Jancsó, oda a huszadik század 2014.02.01. 11:13:01

Jancsó akkor alkotott nagyot, amikor tűrt vagy tiltott volt, de semmiképpen sem támogatott. De írhatnánk ide nekrológnak akármit, úgyis csak röhögne rajta. „Ha nem röhögnék, nem tudnám kibírni az egészet.” Jó röhögést odaátra is Jancsónak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 11:30:26

jaj, jancsó a tiltott, elnyomott rendező, micsoda klisé, micsoda mítoszgyártás.

ez az szdsz-es tudott rendezni? művész volt? én ezt inkább a korabeli szigorú szabályoknak, és nagyszerű színészeknek, szakembereknek tulajdonítanám, ne hasonlítsuk már egy fábri zoltánhoz, jancsónak van 2-3 filmje ami nézhető kulturálisan, aztán kész. mert nem mondom, van annak is bája ahogy imprózik kapaéspepe, de kulturális értéke nulla. mégis kapott rá állami támogatást, hogyhogynem.

oldás és kötést is végignéztem, de nem emlékszem már rá, nem maradt meg túl jelentősnek

jancsó az értelmiségi, na ne röhögtessed már ki magadat

Kandeláber 2014.02.01. 11:45:27

"Ben volt támogatott", hogy oda ne rohanjak.
Akkor miért is ontotta Aczél a rengeteg pénzt a nézhetetlen baromságaira?
A mozik kongtak az ürességtől a filmjein, max pattanásos serdülők matyiztak a csajain.

Kandeláber 2014.02.01. 11:46:06

"Nem volt támogatott."

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2014.02.01. 11:50:23

@jose maria padilla:

Az eltelt egy hét bebizonyította, hogy
a Mandiner magára öntötte a libsikéket és élvezi:

eljött az ideje, hogy leírjuk a Mandiner.

Kandeláber 2014.02.01. 11:51:28

@tesz-vesz: Sztem egy filmje volt nézhető, az Oldás és kötés".
A többi csúcsszar.
És ja, szadeszes niemand volt.
Gönczárpis.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 12:27:04

Szegény leányok, nem jön többet a bika.

tevevanegypupu 2014.02.01. 12:36:00

És úgy mégis a filmjeihez kitől kapta a pénzt maga kis okos??

Bell & Sebastian 2014.02.01. 12:40:39

A Fel vörösök, proletárok!, nem is a Gotterhalte.

Egyetlen jó cselekedete, hogy dobott csontot a kutyának is, Cseh Tamás kintornázott az orgiá... izé, ivászatain.

Urfang 2014.02.01. 12:41:34

Nem sok magyar film van amit szívesen ajánlanék egy külföldinek hogy nézze meg (4-5 db), de a Szegénylegények közte van.

Valóraváltógép 2014.02.01. 12:46:41

Kurvára nincs bennetek semmi kegyeleti érzés. Zseni volt. Nem a legjobb fajta, és hát volt neki farka is, kétségtelenül, de mégis, nagyságrendekkel az őt mocskolók felett.

@Bell & Sebastian: Az orgiákat sem ő találta fel. Különben lassan azok is mennek ki a divatból, és jóval ocsmányabb szórakozások vannak helyette. Nemsokára visszasírjuk a régi szép időket. :)

A proliknak meg legalább villantott pár formás csöcsöt.

Valóraváltógép 2014.02.01. 12:47:57

Valaki csinálhatna egyébként egy drámát a magyar néplélek állapotáról... hogy már a hullákat sem hagyjátok békében nyugodni, hogy feküdnétek melléjük...

Bell & Sebastian 2014.02.01. 12:50:39

@Valóraváltógép: Régi ügy ez, elbaszta pár tanonc életét a vén kecske!

Valóraváltógép 2014.02.01. 12:53:18

@Bell & Sebastian: Mindenki elbassza mindenki életét, ha a sajátját akarja élni. Vagy folyton attól retteg, hogy valakinek a farkára lép, és teljesen feleslegesen vegetál.

Akinek el lehet baszni az életét, mert 1. hagyja, 2. semmit nem tesz a helyrehozása érdekében, az meg egyébként is megérdemli.

marko11 2014.02.01. 12:55:09

Megjött Csunderlik , oda a Mandiner!
(Nem állítom, hogy a Mandiner minden szerzőjének, minden írásával egyetértettem eddig. De CsP csúcs. Neki minden eddigi megszólalása mintha a szdsz húsz évvel ezelőtti ostobaságait böfögné vissza. )

Bell & Sebastian 2014.02.01. 12:55:11

@Valóraváltógép: Ne kábítson, ez is egy ragadozó volt. Kérjen szomszédos kondért, majd megbeszélik.

Valóraváltógép 2014.02.01. 12:59:08

@Bell & Sebastian: Hogy a szívére vette azt a szegény kis paprikáskrumplit... pedig elsőre bilinek néztem, csak gondoltam a lelkivilágára, és mégsem írtam le. :)

Bell & Sebastian 2014.02.01. 13:02:05

@Valóraváltógép: Mondtam, hogy régi ügy ez. Ennyivel még tartoztam, ezt Malackáért, ratatata!

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:03:43

@Bell & Sebastian: Szegény Milne, forogna a sírjában. Ez ilyen hullagyalázó nap magánál?

Bell & Sebastian 2014.02.01. 13:07:50

@Valóraváltógép: Nem mindegy neki? Magának nem mindegy. Jót vagy igazat!

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:13:51

@Bell & Sebastian: Nekem teljesen mindegy. Akinek nem mindegy, az maga.
De nem tudom, hogy ezt érti-e. Szerintem érti, hülyének nem hülye.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 13:27:55

@Valóraváltógép: Arra gondol, hogy a gyűlölet visszahullik? Na nee, először is, eszköztelenül mit sem ér, másodszor, én lennék az utolsó itt, aki ebbe belehal.

Elszámoláskor meg nem magát kérdezik.

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:30:56

@Bell & Sebastian: Voltaképpen arra gondoltam, hogy a jobbérzésű emberek vagy kimondják, vagy nem, de undorodnak az ilyesmitől... persze itt nem kell sok ilyentől tartania.

Örüljön nekem, hogy nem engem kérdeznek. Bár valójában maga ezt nem tudhatja. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 13:34:52

JANCSÓ fontos alakja magyar kultúrtörténetnek (a kádárizmusnak és a posztkommunizmusnak). Meggyőződésem, hogy filmjei közül több maradandó (s még csak az sem biztos, hogy (csak) azok lesznek az igazán időtállóak, amiket mostanában hájpolnak). Ha jellemét és szerepét egy szóba szeretnénk sűríteni, akkor azt mondhatnánk, hogy egy klasszikus KEGYENC volt. Nem kis tehetsége volt a mozgóképes elbeszéléshez (bár alapvetően imitátor volt), elég okos ember is volt, de ami a hatalom számára igazán kedvessé és nélkülözhetetlenné tette az életéhsége és határtalan cinizmusa. Ezért is lehetett annak a kornak művész- és értelmiségi "ikon"-ja.

Igény szerint folytatom...

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:38:26

@bbjnick: Folytasd. Ez a cicaharc Bellel már úgyis uncsi kicsit.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 13:41:14

@Valóraváltógép: Kik azok a jobb érzésű emberek és mit nem mondanak ki? Van különbség a gondolat, szó és cselekedet közt? Ha magát kérdezik felőlem, mit mondana? Hogy nem híve a szájberszeksznek? Ütős vád.

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:43:05

@Bell & Sebastian: Ez magas labda, Bell. Ha leütöm, az nem biztos, hogy tetszeni fog magának... jól gondolja meg.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 13:48:33

@bbjnick: Már soha nem derül ki, akadt volna tehetségesebb is nála? A kommunista belharcok lényege nem az, hogy fölfelé nyalunk, hanem az, hogy lefelé eltapossuk az utánpótlást, mint a pondrót.

Ez az igazi örökség, amely túlélt mindent. Vagy magának nem tűnt még fel az, hogy hiányzik egy generáció a politikából? A nagy öregek után közvetlenül a janicsárképzősök jönnek, akik kineveléséhez kellett az idő?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 13:51:14

@Bell "Szegény leányok, nem jön többet a bika" :) :)

szegény magyar kultúra, nincs többé művész-értelmiségi filmes

Bell & Sebastian 2014.02.01. 13:52:32

@Valóraváltógép: Ha fenyeget, ha nem fenyeget, ugyanaz a vége. Mindig egyedül dönt, ne kérje hozzá a közönség segítségét.

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:55:11

@Bell & Sebastian: Szóval legyen enyém a felelősség is? :) Hát jó, ennyivel több vagy kevesebb... azt fogom mondani magáról, hogy messzire ment, és rácsokba ütközött. És ott megállt.

És hogy ez valószínűleg már így is fog maradni.

Maga egy csodaszép fehér oroszlán, egy kibaszott, összeszart ketrecben.

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:56:10

Jah, és most kezdi látni, hogy már visszafelé is csak rács van.

Valóraváltógép 2014.02.01. 13:57:11

Bár franc tudja, talán boldog ott ahol van. Csak el ne higgye magának, hogy ez az út vége.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 14:06:07

@Valóraváltógép: Plasztikusra sikerült, pillanatképnek sem utolsó, de jól megnézte, hogy melyik oldalán áll?

marko11 2014.02.01. 14:14:36

@bbjnick: A magyar rendszerváltás azért lett elcsalva, elhazudva, ellopva, mert ilyen művész-értelmiségi "ikion"-jaink vannak/voltak, mint Jancsó.
Ő, a saját szakmájában, díszpéldánya a sunyi, seggnyaló,
a közösség, a nemzet érdekeit semmibe vevő,
csak a saját boldogulását szemmel tartó, minden hatalmat kiszolgáló stb. "művésznek".
Ja, és arra is figyelt, hogy rajta kívül mások ne nagyon jussanak lehetőséghez, hírnévhez.
Friss és szomorú példa Maár Gyula decemberi halála, akiről annyit tudatott velünk a magyar sajtó, hogy ő volt Törőcsik Mari férje.
Hogy zseniális filmrendező volt, nem érdekes. Hogy egyedüliként elkészítette a magyar rendszerváltás szatíráját, az ismeretlenségbe tartott Hoppá c. filmet, nos, mindez nem volt érdekes.

Valóraváltógép 2014.02.01. 14:16:10

@Bell & Sebastian: Attól tartok, magához képest a másikon. Majd az idő megmutatja, ki csinált jobb biznicet.

Veridicus76 2014.02.01. 14:29:52

Meghalt egy komcsi rendező.
Na és?

Alfőmérnök 2014.02.01. 14:32:39

@Valóraváltógép: Csinált néhány nagyon jó filmet, sok önismétlőt, és sok rosszat. De a formai újításai vitathatatlanok.

A suttyó "jobboldaliaknak" Makovecz sem volt jó, az ő nekrológ-posztjához is csak okádni jártak a nyomoroncok, nem kell hát csodálkozni, hogy Jancsó kapcsán is csak a hullagyalázó hajlamaikat élik ki.

@bbjnick: Ez így viszonylag korrekt.

Valerya2 2014.02.01. 14:45:23

Na, valahogy így...

"Jancsó régi balos kultúreszményt valósított meg azzal, hogy értelmiségi filmekbe rakott csöcsökkel és seggekkel bevonta a munkás-paraszt nézőket."

Állítólag felesége (Mészáros Márta) heccelte azzal, hogy Jancsó a filmjeiben nem ábrázolja a nőket "női valójukban"....Nna, erre aztán Jancsó kapcsolt és már jöhettek a cicisek :)

Kandeláber 2014.02.01. 14:47:17

Amikor a csaló Ybl-bankos Kunost elmeszelték, Jancsó hasonszőrű "liberálisokkal" ott füttyögetett a Legfelsőbb Bíróságon, de ott volt a narkós Stohl tárgyalásán is.
Ő az egyik reprezentánsa a Kádár-kor beltenyésztett értelmiségiének, aki annak idején is a kondér mellett kapott helyet, majd a gatyaváltást követően is ott maradt, immár mint "'véleményformáló".
Soha nem bírálta a rendszert, annak haszonélvezőjeként számolatlanul kapta a pénzt Aczéltól, tehetséges rendezők pedig a partvonalon kívülre szorultak.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 14:52:01

@bbjnick: Maga nagy selyma, kivár a feketelevessel, oszt mégsem hozza. Inkább magát olvasnánk, mint ezt a tojáshéjseggű tuti terminátort itt, fölöttem. Mert maga azért csak látott egy 's mást, nem nagypapi böfögéséből rekonstruálta Kádárt, hanem elfogadta a Munkást, amikor megkínálta vele. :)

Bell & Sebastian 2014.02.01. 14:54:08

Pontosan hárommal fölöttem.

Valerya2 2014.02.01. 14:54:08

Jancsó Miklós jó és értékes rendező volt. Tetszik nem tetszik, ez van. Fontos róla megemlékezni mindenkinek, aki úgy érzi, mondanivalója van róla.

Nyugodjék békében.

A nekrológ nekem az oké kategória....

Ezt a népet sajnáljam? · http://www.youtube.com/watch?v=FABqq_jjRRo 2014.02.01. 15:25:34

Földi, Lakner, Csunderlik:
Megjöttek az Új Undokak!

Kékítőt old mindegyik,
nincs bennük ép gondolat.

marko11 2014.02.01. 15:26:46

Ha Jancsó lett volna a világ legnagyobb filmrendezője, akkor is a rendszerváltáskori, ill. utáni közéleti szereplése teljesen lenullázta. Nálam.
Nem beszélve arról, hogy mint filmrendező gyakorlatilag a 60-as évek végén, a 70-es évek elején befejezte pályáját. Utána csak önismétlő Jancsó-paródiákat gyártott.
A színházi blöff korszaka sem semmi. Volt szerencsém(?!) egy előadásához a Várszínházban. Nem tudom, hogy a darab vagy a közönség volt botrányosabb. (Lelkesen tapsoltak a nagy semminek.)

Kandeláber 2014.02.01. 15:31:26

Részlet egy Jancsóval készült interjúból
Nagyjából ennyire becsülte azokat, akik egyáltalán megnézték a filmjeit:
" A sok meztelen nő a filmjeiben…

– Az parasztfogás volt. Radványi Géza azt mondta, hogy a jó filmhez négy dolog kell. Gyerek, kutya, fóka, meztelen nő."

Parasztfogás...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.02.01. 15:41:49

bájos volt, mikor vagy harminc éve szilágyi jános kettesben c. beszélgetésében a végén megkérdezte a nagy művészt, miért adnád az életed. a nagy művész nem habozott a válasszal: a világszabadságért.
aczél gondolom felvisított a foteljében.

marko11 2014.02.01. 15:42:06

@Kandeláber: Ez a tipikus, véleményformáló magyar elit. Pontosabban: szdsz-elit.
Ők mindenkit lenéznek, de leginkább azokat, akik iránt felelősséget kellene érezniük, az egyszerű emberek sokasága iránt.
De hát olyan is volt az szdsz valóság ismerete. Csak az a baj, hogy húsz év kellett ahhoz, hogy nyiladozzon a magyarok szeme.

Valóraváltógép 2014.02.01. 15:47:08

@marko11: Az egyszerű emberek igazán megtanulhatnák már, hogy önmagukért vállaljanak felelősséget. A magadfajta meg megtanulhatná, hogy nem kell szarba venni az egyszerű embert sem, mert egyrészt káros, másrészt messze nem biztos, hogy nektek van több eszetek.

Valóraváltógép 2014.02.01. 15:54:11

@marko11: Azért a Hoppát komoly túlzás zseniális alkotásként emlegetni, még akkor is, ha vannak benne pici, figyelemre méltó részletek... és akkor is, ha leszámolom belőle, hogy Törőcsik jelenléte bármilyen filmet képes elrontani.

De most hogy mondod, tényleg teljesen el van tűnve mindenhonnan.

Valóraváltógép 2014.02.01. 15:54:49

@bbjnick: Lehet hogy komolyan gondolta. :)

♔batyu♔ 2014.02.01. 16:01:33

Jancsó most fent röhög, hogy pár szereplős kamukért minden évben megkapta az egymilliárdját, miközben ezek itt lihegnek, hú micsoda korszakalkotó.

Ez volt a hála a kommunista propagandáért. Egyetlen értékelhető filmje a Szegénylegények. Ez is propagandafilm, de legalább élvezhető.

A többi kamu. Panelok, propaganda.

Megértem a lihegést, sok a kommunista és a liberális, de azért ne fogjuk már rá, hogy a filmművészet csúcsa.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:05:01

@jose maria padilla: Szilágyi műsorába pénzért lehetett bekerülni, fizetett reklám volt mindegyik. Onnan tudom, hogy egyet végigtárgyaltam, de nem mondom meg, hogy kiét. Itt Jancsó valószínűleg azért páváskodott, hogy megkapjon valamilyen lóvét valamire. De kinevezéseket is nyomatékosítottak így, még a döntés előtt.

Ebben a műsorban valami kódolt, intertörzsi üzengetés folyt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 16:06:39

@marko11:

Csunderlik Csucsukának a butaságánál csak az agilitása (értsd: a nyomulókája) nagyobb. Az Oldás és kötést partiba hozni a Sodrásbannal legalább olyan zseniális meglátás, mint Orwellt par excellence baloldali értelmiségiként meghatározni.

♔batyu♔ 2014.02.01. 16:10:25

@Bell & Sebastian: 1994-ben amikor az SZDSZ-MSZP győzött, Jancsó ment gratulálni Petőnek.

Már szinte félúton szinte földig hajolt, alázatos szolga siet új urához, még a kézfogás is az a klasszikus elfordított. A kommunista értelmiség behódolt új urainak.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:10:58

Pontosabban kettőt, egy szűrő szabadalmát akartuk reklámozni és a Bor Terméktanács elnökségéért küzdöttünk. Mégis elmondtam, nahát!

Valóraváltógép 2014.02.01. 16:14:51

@Kandeláber: Mi ezzel a probléma? Őszinte volt. A meztelen csöcsök bukolikus romantikáját a helyén kezelni akkoriban olyan kiváltság volt, ami az egyszeri munkásparasztnak nem adatott meg. Akkor sem, most sem.

A különbség, hogy akkor agyonhallgatták, most meg kiposztolgatják, és leugatnak mindenkit aki óvatosan rámutat, hogy talán mégsem kellene állatként viselkedni.

Hát jah, a régi szép idők, amikor még a proli is, a csöcs is tudta a helyét.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:17:38

@bbjnick: Orwell beavatott volt, egy nagy, büdös, szabadkőműves malterkeverő, hasznos hülye, aki belenézhetett a kártyákba ehy pillanatra és megírhatta, amit megvillantottak neki.

A kutyacsipsz kimaradt, azt majd legközelebb.

Valóraváltógép 2014.02.01. 16:18:53

@Bell & Sebastian: Magának nem tett jót a reálgimnázium. Az agyára ment a körző, meg a szögmérő.

Kandeláber 2014.02.01. 16:18:55

Azért megkérdezném a szerzőt, hogy J. mikor volt tiltott?
Amikor más útlevelet sem kapott, ő pedig Olaszországban forgatott?
Vagy amikor megkapta az első Kossuth-díját '73-ban?
@marko11:

Igen, vannak ilyen eszdéesz-ikonok, Dés László, Fischer Ádám, Alföldi, Kulka, még az abszolúte jelentéktelen Galkó Balázs is.
Csakis ők a zsenik, ellentétben a bőgatyásokkal. Ők kikezdhetetlenek, minden jó amit csinálnak.

Valóraváltógép 2014.02.01. 16:20:05

@Kandeláber: Kulka tényleg jó. Kár, hogy meleg.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:23:37

@Valóraváltógép: Pontosan mi fáj, Szilágyi, a törzsi nyomulás, Orwell, vagy a szókimondás? Igen, ott megtanultunk absztrachálni és bizonyítani a sejtést.

Valóraváltógép 2014.02.01. 16:27:12

@Bell & Sebastian: Semmi nem fáj, csak szerintem maga oldalt tévesztett. Ez sajnálatos, és nem tudom eldönteni, mennyire lenne a kötelességem megmenteni...

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:30:52

@Valóraváltógép: Orwell irháját már kicserzették páran, ha magának ez új és élből löki odébb, az felettébb sajnálatos, számomra buta prekoncepció.

marko11 2014.02.01. 16:31:29

@Valóraváltógép: Ja, ha neked a Hoppá meg Törőcsik nem elég jó, akkor TE nagyon nagy ember lehetsz.
Egyébként pedig az un. egyszerű ember leginkább attól egyszerű, hogy nem született bele a jóba.
Aki meg bele született, és művésznek/értelmiséginek gondolná magát, annak illene segíteni, legalábbis szóban.
Nálunk viszont, ha szóltak, csak hazudtak. És lenéztek mindenkit. (Szerencsére TE nem vagy ilyen. Csak Maár Gyulát és Törőcsiket nézed le.)

marko11 2014.02.01. 16:33:11

@bbjnick: Nagy rejtély nekem, hogy mit keres a Mandinerben. (A Magyar Narancsnak sem kellett?!)

Kandeláber 2014.02.01. 16:35:33

@Valóraváltógép: Meg kár, hogy notórius aláíró.

Valóraváltógép 2014.02.01. 16:35:37

@marko11: Törőcsik parasztlányt, meg prolilányt játszott jól, az tényleg ment neki. Csak szerintem nem művészi átélésből, hanem zsigerből. Ez lehet hogy rosszindulatú meglátás, de számomra akkor is hiteltelen, amikor dívát játszik... ugyanis annál érzem, hogy csak játszik.

"Egyébként pedig az un. egyszerű ember leginkább attól egyszerű, hogy nem született bele a jóba."

Ha megnézed a jelen pillanatban porondon lévő jelentősebb személyiségeket, nincs köztük sok, akit címeres pólyába tettek volna. :)

"Nálunk viszont, ha szóltak, csak hazudtak. És lenéztek mindenkit."

Ez viszont durva általánosítás. :) Még ha némi alapja akad is.
Maár Gyulát nem nézem le. Különösebben Törőcsiket sem, egyszerűen észreveszem, hogy az, ami.
És nem várom el tőle, hogy más legyen.

Valóraváltógép 2014.02.01. 16:37:38

@Bell & Sebastian: Orwell létrehozott valamit, ami maradandó, és a maga szintjén és korában zseniális volt. Ez az én szememben sok mindenre mentség.

@Kandeláber: Ezt fejtsd ki kérlek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 16:43:46

@marko11: @Bell & Sebastian: @Valóraváltógép: és akit illet:

Jancsó szakmányban, menetrendszerűen tolta a maga tükreit, amelyekben hű képe tükröződik, a mindenkori kádárista, majd posztkommunista művészésértelmiségi elit (és a nyugati bal) tudati és mentális állapotának. Persze, itt-ott egy kicsit nagyított, ahol kellett kiemelt, plasztikusabbá tette a paranoiákat (s ezáltal, persze, valamelyest irányította, befolyásolta is ezen elit (köz)gondolkodását és önképét), a mindezt még egy jó adag artisztikus katyvasszal is nyakonöntötte. Ettől ők (nyilván) beájultak, önmaguk égi mását, megdicsőülését, tkp. igazolását látták ezekben a filmekben (nem véletlen, hogy Jancsó "értelmiségi rendező", a nemértelmiségiekből rendre értetlenséget és ingerültséget váltottak ki az opuszai). Jancsó azért űzhette ezt a játékot, mert a baloldali értelmiségből (úgy a nyugatiból, mint a szocialistából és a posztkomminista-liberálbolsevikiből) teljesen hiányzott/hiányzik az önreflexió képessége, bármilyen torz képet is mutat a tükör, önképének csodálatában örömét leli és önigazolását látja.

Számunkra Jancsó munkái (szerintem) izgalmasak és tanulságosak (én legalábbis annak találom azokat). Abból a nézőpontból, ahonnét mi nézhetjük ezeket a filmeket, már lehetőségünk van arra, hogy azt lássuk bennük, amik valójában.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:45:21

@Valóraváltógép: Látom, nem hisz nekem. Olvassa el Huxley Orwellnek írt levelét, vagy keressen rá kicsit a témára.

pennyforyourthoughts2.blogspot.hu/2013/03/aldous-huxley-letter-to-george-orwell.html

Kandeláber 2014.02.01. 16:45:43

@Valóraváltógép: Mindenféle "liberális" petíciót aláír.
Akár Dörner ellen kell tiltakozni, akár választási összefogást sürgetni, ő aláír.
Nekem nem igazán szimpatikusak az ilyen figurák.

Alfőmérnök 2014.02.01. 16:51:05

@♔batyu♔: A Jancsó filmek snittjeit minden valamirevaló filmfőiskolán tanítják. Többen az ő tanítványának vallják magukat, pl.a görög "Theo" Angelopoulos. Cannes legjobb rendezés, nemzetközi életműdíjak és még sorolhatnám.
Valóban egy provinciális kis "művészke".

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:54:08

@bbjnick: Höhö, akkor is volt rá lehetőség, hogy annak lássuk, amik. Jókora blöffnek. Minden filmklub kötelező darabjai, órákra elnyújtott, filmesztétikai magyarázatokkal. Kordokumentum? Az hát, csakhogy nekem a bőrömre ment, érti?

A francot érdekli a párttitkárok műbőr kalapjának égi mása. Aki nem tisztelgett neki, esetleg azokat. Váljék egészségükre!

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:56:17

Hogy a filmművészetben a forma és tartalom külön kezelendő? Ezt nem tuttam.

Kandeláber 2014.02.01. 16:56:24

Hát nagyjából erről szól a dolog:
"Jancsó többször is kinyilvánította az SZDSZ iránti szimpátiáját. 1994-ben és 98-ban az SZDSZ országos listáján szerepelt. Ezenkívül támogatta a marihuána legalizálását. 2003-ban védnöke volt a Kendermag Egyesület ,,Engedd szabadon a kendert" nevű rendezvényének. "

Bell & Sebastian 2014.02.01. 16:58:34

@Kandeláber: Kitalálom, nemkóser Metapédia.

Valóraváltógép 2014.02.01. 17:00:52

@Kandeláber: Ne keverjük a művészt, és az embert... bár erre persze mondhatod, hogy az ember halt meg, a művészete megmaradt.

Akármit, akárkinek is írt alá, ennek vége. Az életműve meg a miénk.

Valóraváltógép 2014.02.01. 17:01:35

@Bell & Sebastian: Vigyázzon a bőrére, barátom. Az fontos.

Kandeláber 2014.02.01. 17:02:33

@Valóraváltógép: Az aláírósdit Kulkára értettem.
@Bell & Sebastian:
Talált, a wikiből vettem.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 17:03:34

@Valóraváltógép: Csak józan, ha rájött az alapproblémára, elválik-e a mű az alkotójától? El hát, majd száz év múlva. Igazoljam is?

Bell & Sebastian 2014.02.01. 17:06:19

@Kandeláber: :) Majd kicenzúrázza a Vinszentes aktivista ezt is. Pásztortörp, vagy mi a neve?

Valóraváltógép 2014.02.01. 17:06:35

@Kandeláber: Jah értem. Hát, mindenkinek kell valami, amiben hihet. Neki ez pont az szdsz. Lelke rajta.

@Bell & Sebastian: Igazolja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 17:06:42

@Bell & Sebastian:

1) Maga szerint az én bőröm nem sínylette meg azokat (és ezeket) az időket?:-)

2) Elsősorban nem kordokumentumként érdekesek azok a filmek, hanem alkotásokként: mint mondjuk, az asszír királyszobrok:-) Úgy az egyikben, mint a másikban benne van az azokat létrehozó elit önképe, világlátása és, ugyanakkor, drámája is.:-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 17:07:13

@Kandeláber: az hagyján:

állítólag kijelentette egyszer, hogyha a fidesz nyer a választáson, öngyilkos lesz, ez volt kb 10 éve, vagy több.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 17:08:47

@Ezt a népet sajnáljam?: nehogy már kihagyjuk a kedves kislányt, hörcsög adélt

Bell & Sebastian 2014.02.01. 17:13:32

@bbjnick: Van köztünk tíz év, tíz, kibaszott, kommunista év! (Hogy a viharba ne!)

Beleégett a retinámba mindegyik, mostanra már torkig laktam Jancsóból.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 17:14:23

@Kandeláber: nagy múvész volt, hát hiába.

1944-ben diplomázott állítólag, babarci nincs itt? hát jancsó nem is mentette a zsidókat? mi ez itt kérem?

vajon melyik kommunista lehetett az apja?

Bell & Sebastian 2014.02.01. 17:15:29

Az lemaradt, hogy mi a blöff? De ha van rá igény, azt is szívesen elmagyarázom.

Kandeláber 2014.02.01. 17:16:43

@tesz-vesz: Ezt még nem hallottam, óriási.
Tehát már több mint tíz éve szenilis volt?
Gyurcsány alatt kapta a második Kossuth-díjat 2006-ban.
@Valóraváltógép: Szerencsére a magyar választópolgároknak nem igen jött be a szadesz 2010-ben.
@Bell & Sebastian: Ma még azt hiszem nem volt.

Alfőmérnök 2014.02.01. 17:19:14

@Valóraváltógép: Észrevette, hogy még Horn Gyula halálán sem örvendeztek ennyire a "konzervatív" véglények? Nyilván mert az ő esetében nem bosszantotta őket, hogy egy mukkot nem értenek belőle.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 17:22:29

Blöff

Megtévesztő magatartás. Félrevezető, elképesztő vagy megfélemlítő célú tett, alaptalan magabiztossággal, erővel kérkedő, nagyhangú kijelentés, vagy ilyen viselkedés.

Ebből mi nem illik Jancsóra? Nyert vele? Nyert. Bejött neki? Be. Ki itt a hülye? A parasztok, csöcsök és seggek bámulói. Röhög rajtunk Jancsó? Hát persze.

Valóraváltógép 2014.02.01. 17:27:58

@Alfőmérnök: Én azt vettem észre, hogy undorodom az emberiségtől.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 17:29:04

@Alfőmérnök: Asszem te tényleg sik hülye vagy, egy szakbarbár bolsi. Fogalmad nincsen arról, minek a világítótornya Jancsó Miklós? A hülyeségé, mert úgy vonzza a hülyéket, mint lámpás a lepkéket.

Szerintem rajtad röhögne a legjobban, ha ezt megélte volna. Tiszteletreméltó teljesítmény, nem vitás, mert "rágódnak a csontomon".

Ezt akarta és mi megadjuk neki az örömöt. Tisztelet a győzőnek!

Alfőmérnök 2014.02.01. 17:35:00

@Valóraváltógép: Én az egésztől úgy en bloc nem. Csak az ostobáktól, a gyűlöletbetegektől, a képmutatóktól, az álszentektől, legyen az "jobb", vagy "baloldali", keresztény, vagy ateista.

Kandeláber 2014.02.01. 17:45:11

@tesz-vesz: A maga módján zseni volt.
Milliókból húszperces snittekkel, minimális díszlet felhasználással nézhetetlen filmeket csinált.
Forgatás alatt pedig az egész stábja dorbézolt, ládaszámra rendelte a pezsgőt.
Egyszer régen vidékre utaztam a nagyszüleimhez, és túl korán értem a Nyugatiba ezért a Szikra moziban megnéztem a "Magyar rapszódiát".
A bemutató moziban durván tizenkét-tizenhárom néző volt, menetközben abból is elment vagy kettő.

Húsleves 2014.02.01. 17:52:45

Jancsó a kontraszelekció ikonja, a szocreál Forrest Gumpja. Még a nekrológjába is csak annyit sikerült összevakarni, hogy bár a "rendszerváltás" után már egyértelmúen a béka segge vont glóriát deres haja köré, előtte meg főleg csöcsökkel próbálta "polgárpukkasztó" alkotásként eladni az "értő közönség híján" kifejezetten kritikusoknak készült fércműveit, de azért higyjük el, hogy volt egy vagy két olyan alkotása, ami nem volt annyira szar.
index.hu/video/2010/02/03/aki_a_nezot_hibaztatja_az_hulye/?s=tag%3Ajancso_miklos

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 18:10:45

@Bell & Sebastian:

1) J. M. meghalt.

2) Azok a filmek nem nekünk készültek, a maguk korában ellátták a feladatukat, hogy mi ma mit kezdünk vagy nem kezdünk velük, az már a mi dolgunk.

3) Gondolja, hogy én Jancsó-jelenségen vagy -életművön hajlandó volnék fölzaklatni magam?:-) Maga se tegye!:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 18:11:59

@bbjnick:

hogy én Jancsó-jelenségen=hogy én a Jancsó-jelenségen

zotyesz11 2014.02.01. 18:26:32

Eltűnt a párt, nincs miért élni...

Drago Brutic 2014.02.01. 18:44:19

A cikk teljesen korrekt volt. Különösen tetszett a röhögős gondolat, igen, egészen biztos, hogy Jancsó ezen a felhajtáson is röhögne. Attól volt fantasztikus, hogy semmit sem vett komolyan, még a halált sem. De rajtatok biztos nem röhögne, akik egy halálhír kapcsán is csak gyűlölködni tudtok. Azért, mert ti el sem érnétek az ingerküszöbét.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 18:52:26

@bbjnick: Oké. Se az ember, se az az életműve mögé (ami egy gigantikus blöff) ne lásson bele többet, mint ami. Nem kordokumentum. A mindenkori ostobaság emlékműve. Ha kordokumentum lenne, akkor mindenki le ostobáznánk, holott csak azok az ostobák, akik kifizették a marhaságait (a Párt) és az ő "műveit" nagykanállal zabáló / elemző műítészek.

Ez a kettő még egy jó darabig ellesz vele, míg én csak holnapig. Finom kis medvecsapda, minden elismerésem érte, de ezt már mondtam.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 18:57:11

@Alfőmérnök:

"egy mukkot nem értenek belőle." --- írod.

Hülye vagy, @Alfi!

Húsleves 2014.02.01. 19:05:49

Csak a Vidám Vasárnapban nem nevetett, pedig ott lett volna min.

Alfőmérnök 2014.02.01. 19:17:37

@bbjnick: A halálhíre kapcsán gyűlölködők 90%-a egészen biztos, hogy alapszinten sem érti ezt a filmnyelvet, a motívumrendszert, az "üzenetet".

tevevanegypupu 2014.02.01. 19:23:06

A filmesek Alföldi Róbertje..heteróban, bár ki tudja.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 19:23:09

Hát ez az, alig érti valaki ezt a filmnyelvet. a negatív szűrő teheti, csak a teve és a csomagok jutnak be a Tű fokán, az arabus kinn marad.

Dr Kebab 2014.02.01. 19:30:59

@tevevanegypupu: Ne már, a végén még alföldi is ennyi ideig fog élni...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 19:35:20

@Alfőmérnök: @Bell & Sebastian:

Én érteni vélem ezt a filmnyelvet:-) Ez sem igen más, mint az ú. n. baloldali kultúra egyéb produktumai:-)

Bell & Sebastian 2014.02.01. 19:45:50

@bbjnick: Jó magának, tán a hecsedlilekvár jó lehet rá.

Publius Decius Mus 2014.02.01. 19:48:18

Jancsó egy ingyenélő volt a sok közül.

A rendszer támogatta mint Hofit, mert kritikája mögött mégis rendszerhű volt, öntötték neki a lóvét. Kapott külföldi díjakat, mert kapcsolatainak el tudták adni mint lázadót.

Éves szinten 100 milliókkal károsította a költségvetést, a WC-re is taxival járt egész életében (apám dolgozott neki), filmjeit senki sem nézi.

Jiri Menzel-t nemrég megkérdezték a Nagy Füzettel kapcsolatban, miért van, hogy a magyar filmek is nyernek díjakat, de cseh filmektől eltérően nem szereti a közönség. Azt mondta, mert a magyar film nem szereti a magyarokat...

Alfőmérnök 2014.02.01. 19:50:18

@bbjnick: Így van, jellegzetesen baloldali művész.

tevevanegypupu 2014.02.01. 19:50:54

@Brother Rage:

Éljen nyugodtan Alföldi ameddig csak tud, nem ezen múlik.

@bbjnick:

Nálunk ha valaki meztelenül ábrázolt és azzal akart kifejezni valami, az művészet és mély értelmű, forradalmi gondolat volt a szocializmusban, bár kétségtelenül mindig a kommunizmusba vetett hit volt az, ami győzött a meggyötört főhősök lelkében: Aztán a rendszerváltás után kiderült, hogy Jancsó tényleg úgy gondolta..a hosszú snittjei mögé bújva.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.02.01. 19:59:32

@Publius Decius Mus: A cseh filmek se az igazi csehekről szólnak, egy kicsit sem, de piacképesek.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.02.01. 20:04:49

@ArmaGedeon:
így van. viszont idealizálja az igazi mély bugyutaságot, és elhallgatja a cseh gyávaságot, és gyűlöletet.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 20:07:40

@Publius Decius Mus: Menzelt is már úgy hordozzák körbe, mint a bicikli Mariska farhátát. A cseh(szlovák) filmgyártás mögötti ideológia gyökeresen eltért a magyarétól, ami egyenesen következett a társadalmi tagozódásbeli különbségekből. Menzel sosem szerette a direkt politikus vonalat, de ha már egyszer muszáj volt, akkor inkább a lengyeleket érdemesítette.

Átlátott a szitán, az a véleménye, hogy a handycam feladta az utolsó kenetet a műfajra. A hollywoodi borzalmak csak ráverik a szöget, vége a dalnak.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 20:13:35

@jose maria padilla: Maga lát különbséget egy cseh és egy ossi közt? Mert én egy fikarcnyit sem.

Valóraváltógép 2014.02.01. 20:21:41

@Publius Decius Mus: " a WC-re is taxival járt egész életében (apám dolgozott neki),"

Aztán borravalót nem kapott eleget a kedves papa, vagy ez csak a gulyáscucli által kinevelt tipikus kisember tipikus irigysége?

Bell & Sebastian 2014.02.01. 20:27:22

@Valóraváltógép: Ne ízetlenkedjen mán, a parádés kocsis bizalmi állás volt, de ha már túl sokat tudott, lecserélték. Kádáré is mire vitte? Amíg ugye vadkannak nem nézték egy vadászaton.

draft22 2014.02.01. 20:31:19

@Publius Decius Mus: Figyelj faszfej!
A Vészhelyzet c. sorozat kezdetén S. Spielberg ill. cége volt a tulajdonképpen producer.
A sorozat berobbant, gyakorlatilag megváltoztatta az amerikai sorozat kultúrát ( a másik ilyen a Twin Peaks). Az egyik újdonsága a jelenetek vágás nélküli "váltása" volt oly módom, hogy a kamera az első jelenet "főszereplőjéről" átkúszik a a még abban a jelkenetben szereplő karakterre, és aztán őt követi a másik jelenetbe. A technika igazi meghonosítója Jancsó volt, legalábbis mi itt Magyarországon így gondoltuk. Spielberggel készült egy interjú akkoriban, és ott megkérdezték tőle, hogy tudja-e, hogy ezt a"vágás nélküliséget"egy magyar rendező is nagyon gyakran használta. Erre kapásból rávágta, hogy igen Jancsó, minden amerikai filmes iskolában tanítják.

Valóraváltógép 2014.02.01. 20:34:45

@Bell & Sebastian: Hogyne. Portás, sofőr, takarítónő, mind az.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.02.01. 20:36:02

Van egy jó hírem, meg egy rossz.
A jó: meghalt Jancsó.
A rossz: kb. 90 évet késett vele! :-)

Bell & Sebastian 2014.02.01. 20:44:17

@draft21: Öö igen, de ezt Jancsó úgy tudta (pontosabban az operatőr), hogy még nem találták fel az ehhez szükséges mechanikai szerkezetet, amely kiküszöbölte a kép rángatását.

Még Jancsó operatőre is nagyobb tálentum volt, mint ez a Spiccberg, vagy hogy hívják.

Tehetetlen Dodó 2014.02.01. 20:51:20

@Alfőmérnök: Ez azért reményt keltő. Talán mégse hülyült el teljesen a társadalom.

Tehetetlen Dodó 2014.02.01. 20:56:22

@Publius Decius Mus: "Azt mondta, mert a magyar film nem szereti a magyarokat..."
Ez nagyon frappáns.
Valóban, ha az ember nézi a komenizmus alatt készült cseh filmeket, tényleg ezt lehet leszűrni - ők nem utálták a saját népüket, még ha karikírozták is.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.01. 21:02:03

@draft21: a Szegénylegényekkel közel egy időben (1966-ban a Rubljovban) ugyanezt a hosszú, egy snittes, kocsizós módszert kezdte alkalmazni Tarkovszkij is.

Húsleves 2014.02.01. 21:02:05

Spielberg dinoszauruszokról készített filmeket. Érthető, ha ott jobban remeg az operatőr keze.

Valóraváltógép 2014.02.01. 21:06:56

Pedig micsoda egy jóravaló, szeretnivaló nép ez, szerény, dolgos, eszes, nem kivagyi, nem ingyenélő... ahogyan az egyből kiviláglik, ha megnézel egy akámilyen kommentfolyamot akárhol.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 21:10:23

@Húsleves: @Kandeláber: így van, ne álljunk meg félúton elvtársak, ne csak a filmesekről beszéljünk, tarr béláról is lehetne azér szó, de beszéljünk akkor a könyvesekről is, esterházy, konrád, spiró, vegyük a szemét költőket is akkor már elő.

az oda az igazság c film a porton 3,8-as, pedig ott még a rikta béna film is 7-es szokott lenni.

Tehetetlen Dodó 2014.02.01. 21:10:40

@Bell & Sebastian: A csehek a legnagyobb komcsi elnyomás idején is megőrizték nacionalizmusukat, nemzeti önzésüket, továbbá valami kispolgári attitüdöt.
Az ossi társaság teljesen más, identitászavaros bagázs volt.

Tehetetlen Dodó 2014.02.01. 21:11:15

@Bell & Sebastian: A csehek a legnagyobb komcsi elnyomás idején is megőrizték nacionalizmusukat, nemzeti önzésüket, továbbá valami kispolgári attitüdöt.
Az ossi társaság teljesen más, identitászavaros bagázs volt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.01. 21:14:48

@tauglich:

Jancsó azt mondta, hogy ő Antonioni Vörös sivatagából nyúlta le ezt a "hosszú, egy snittes, kocsizós módszert", azért tetszett meg neki, mert nem kell annyit vágni és a vágással neki mindig sok problémája volt.

Húsleves 2014.02.01. 21:20:54

@bbjnick:
Azt csak azért mondta mert szerény volt. Kevesen tudják, hogy Antonioni azért tanult meg magyarul, hogy Jancsótól tanulhasson vágás nélkül filmezni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 21:20:57

@Alfőmérnök: figyelj alfikám, én megnéztem az ötödik pecsétet és utána nem kellett gondolkoznom, hogy ez most jó film-e vagy sem. hogy emlékszek-e rá, 5-10 év múlva vagy sem.
egy gigantikus hájp jancsó életműve, van benne 3-4 max 6, nézhető film, ami egyáltalán szalonképes, erre a 3-4-re te alapoznál életművet ha nem lennél elferdült elmebeteg sznob?

de jó, mondj nekem egy konkrét példát, egy konkrét filmből, egy jelnyelvet, ami szerinted olyan nagyon ásszá teszi.

tevevanegypupu 2014.02.01. 21:21:09

@tauglich:

Azt hittem már régen nem él..a huga már meghalt.

draft22 2014.02.01. 21:24:13

@tauglich: Nem véletlenül fogalmaztam óvatosan, de konkrétan a Szegénylegényekben szinte erre épül a film, e köré van szervezve minden.

Húsleves 2014.02.01. 21:25:59

@tesz-vesz:
Ne feledkezzünk meg Fliegauf Benedekról sem, aki úgy filmesítette meg a cigánygyilkosságokat, hogy a titkosszolgálat szerepéről szó se volt a filmjében, mégis zabálták a német kritikusok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 21:26:37

@draft21: az igen, milyen jól kezeli a kamerát, technikát, kár hogy filmeket nem tud csinálni, mint a zenész, aki jól fel tudja húrozni a hangszert, de játszani rajta nem tud, nem hogy kitalálni valami új zenét, de még a régieket se tudja elhegedülni
forrás?

tevevanegypupu 2014.02.01. 21:26:42

@draft21:

Na persze ott voltak a magyar operatőrök Amerikában, persze, hogy tudott ott mindenki Jancsóról akivel az operatőrök beszéltek..Zsigmond Vilmos, Koltai Lajos, Kovács László..stb..stb..meg aztán ugye a Kordák..Kéz kezet mos, kicsi ám a filmes világ is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.01. 21:28:09

@Húsleves: ha lesz egyszer egy rendszerváltás, nem feledkezünk meg róla.
ismerem, van róla posztom is, meg a szellemi testvéréről , groó diánról is

kkbk.blog.hu/2012/02/21/groo_diana_kotel

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.01. 21:31:52

@bbjnick: igen, Antonioni volt még ebben a nagy spíler. Pontosan a Vörös sivatagban. Mert aztán továbblépett, nem csinált ebből üres formalizmust. Jancsó viszont ezt az eszközt a nyolcvanas évekre a modorosság határán is túltolta. A Vörös sivatag egyébként más szempontból is érdekes kísérlet, mivel ez volt Antonioni első színes filmje, és a tudatos színhasználattal a színek dramaturgiai lehetőségeit is izgalmasan megfogta.

marko11 2014.02.01. 21:32:21

@bbjnick: Pedig a vágás a film egyik legfontosabb része, ha nem a legfontosabb.
Most persze igazán nem panaszkodhatunk, hiszen Pálfi Final Cut-ja mellé kaptunk egy igen érdekes (tan)könyvet is erről a témáról.
No meg itt van a The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing c. dokumentumfilm. (Erre a hézagpótló dokumentumfilmre a Bullit c. film DVD extrái közt találtam rá. Magyar felirattal.)
Itt meg részletekben:
www.youtube.com/watch?v=jfm4O5vzXsI

Tehetetlen Dodó 2014.02.01. 21:33:29

@Valóraváltógép: A csehek se különb nép - de valahogy az "elitjük" nem bírja annyira utálni őket, mint bennünket a mi "elitünk".

draft22 2014.02.01. 21:34:18

@tesz-vesz: Megkérhetnélek, hogy Latinovitsot ne használd avatarként, főleg egy Jancsó haláláról szóló topikban?

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.01. 21:34:57

@tevevanegypupu: miért, ki volt a huga? :)

@draft21: jaja. Némi túlzással: egy snitt, egy tekercs. Ami 35 mm-es film esetében kb. tíz perc.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 21:38:16

@Tehetetlen Dodó: Padillával akartam tüzet ugratni, csak nem jött össze. Ha a csehekre gondolok, valahogy mindig a huszita háborúknál lyukadok ki, ahol aztán nem kímélték a fenőkövet!

Az igazi elitjüket már régen elvesztették, a mienk meg..., hagyjuk is.

Bell & Sebastian 2014.02.01. 21:39:51

@Tehetetlen Dodó: Há mer nincs is nekik, tudja Morvamező II.

Tehetetlen Dodó 2014.02.01. 21:40:51

@Bell & Sebastian: Én is idézőjelbe tettem...

Alfőmérnök 2014.02.01. 21:46:15

@tauglich: Jancsó addig csinált jó filmeket, amíg Bíró Yvette volt a dramaturgja.

tevevanegypupu 2014.02.01. 21:49:45

@tauglich:

Maria Schell maga fiatalember..:) Bár lehet, hogy a nővére volt, színésznő és elég híres.

draft22 2014.02.01. 21:50:35

@tesz-vesz: Forrás jelen esetben az emlékezetem, tudom ez nem hiteles, de most ez van.

marko11 2014.02.01. 21:50:54

"Csak dizájn az egész, gyerekek, jópofizunk, jófejkedünk, aztán bezsebeljük a manit, hogy krémest zabáljunk, és újabb seggrepacsisokkal barátkozzunk, a lényeg, hogy a cabrióban szépen fújja a hajunkat a szél." (drMáriás: A Semmitmondás-díj szükségességéről)

Jó röhögést Miki bá'!

tevevanegypupu 2014.02.01. 21:52:31

Antonioni..és Monica Vitti..hejhaj..hol van ettől Jancsó meg ..na jó, a színésznők nem tehettek róla.

Alfőmérnök 2014.02.01. 21:55:13

@tevevanegypupu: A pacifista
(La pacifista)
színes, magyarul beszélő, olasz-francia-német játékfilm, 82 perc, 1971

rendező: Jancsó Miklós
író: Jancsó Miklós, Hernádi Gyula, Giovanna Gagliardo
forgatókönyvíró: Jancsó Miklós, Giovanna Gagliardo, Guido Leoni
zeneszerző: Giorgio Gaslini
operatőr: Carlo Di Palma
vágó: Alberto Moro

szereplő(k):
Monica Vitti (Barbara)
Pierre Clémenti (az ismeretlen)
Daniel Olbrychski (az idegen)
Madaras József (a fekete szemüveges)
Peter Pasetti (a felügyelő)
Piero Faggioni (Piero)
Gino Lavagetto (Carlo)

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.01. 21:56:41

@tevevanegypupu: @Tehetetlen Dodó: köszönöm, köszönöm, közben beugrott! Hát, valóban nem az én generációm, bár ez még nem kizáró ok, asszem. :)

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.01. 22:03:02

@Alfőmérnök: Bíró Yvett remek szakember, a magam részéről azonban Jancsó korábbi filmjeit (Oldás és kötés, Szegénylegények, Csend és kiáltás stb) kedvelem majdhogynem fenntartások nélkül. A Fényes szelek, a Sirokkó, vagy az Égi bárány nekem túlontúl vonalas, ám kétségtelenül jelentős mozik.

tevevanegypupu 2014.02.01. 22:16:41

@Alfőmérnök:

Tudja ezzel nem győzött meg. Iszonyu szar filmeket láttam nagy sztárokkal, Monica Vittivel is.. Jancsó élt Olaszországban is valami gazdag nővel, bent volt a filmes társaságban és ennyi. Az olasz karrierje is ennyi..

Alfőmérnök 2014.02.01. 22:16:47

@tauglich: Rosszul emlékeztem, azt hittem, a Szegénylegényektől a Fényes szelekig volt Bíró Yvette a dramaturg.

Alfőmérnök 2014.02.01. 22:20:38

@tevevanegypupu: Tudom, hogy magát tényekkel nem lehet meggyőzni. Bedobja, hogy húha Antonioni, meg Monica Vitti, hol vannak Jancsótól (egyébként tipikus sznob duma, nyilván Antonionit is csak divatból nézte, ahogy most divatból gyűlöli Jancsót, maga ostoba birka), aztán ha kiderül, hogy Jancsó pont csinált olyan filmet, amiben Monica Vitti játszott és ugyanaz volt az operatőre, mint Antonioninak, az ugye teljesen lényegtelen.

Alfőmérnök 2014.02.01. 22:32:49

@bbjnick: Láttam, szar. De ne mondja, hogy semmi köze Monica Vittihez, ha játszott benne.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.02.01. 22:34:14

Szerintem soha egyetlen jancsófilmet sem láttam. Miért? - Mert nézhetetlen szar volt mind, tele búvalbaszottsággal és a hamisság valóságnak álcázásával egy mocsadék bolsevik által. Jancsó volt, a "nesze, itt a szar, egyed!"
Emberi értéke sem volt ennek a mértékadó értelmiséginek, hiszen SZDSZ-es volt, vagyis ellensége mindannak, ami az emberi faj számára érték.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.02.01. 22:46:38

@tevevanegypupu: Monica Vitti egy ronda olasz zsidó nő volt, és pocsék színész, ha egyáltalán az volt a funkciója.

tevevanegypupu 2014.02.01. 23:33:10

@Mr Falafel:

:)
Mindenesetre Antonioni világsztárt csinált belőle és a Vörös sivatagban egész jól szenvedett..és nem volt rossz vígjátékokban sem.

tevevanegypupu 2014.02.01. 23:40:01

@Alfőmérnök:

Teljesen lényegtelen, Szabó is rendezett már világsztárt rossz filmben, rosszul. Nem fontos..Jancsó egyszerűen nem volt nagyon jó rendező, törődjön bele. Szerintem Gál István vagy akár Kovács András is jobb volt..hogy Sára Sándorról ne is beszéljünk. Bár ők érthető filmeket rendeztek, ha nem is mindig azzal a témával aminek örülünk, de jól.

Alfőmérnök 2014.02.01. 23:56:43

@tevevanegypupu: Törődjön bele maga. Mit gondol, azért, mert valamivel idősebb, mint én, a tyúkeszével többet tud a világról?

tevevanegypupu 2014.02.02. 00:01:43

@Alfőmérnök:

Alfi ne marhuljon, aki idősebb az többet tud a világról.

Alfőmérnök 2014.02.02. 00:22:16

@tevevanegypupu: A bégetései nem erre engednek következtetni (hanem az ellenkezőjére).

gyalog.galopp 2014.02.02. 07:31:26

@jose maria padilla:
Lásd Svejk a mindenre alkalmatlan hős katona.

Menzel csehként készített cseh filmeket cseheknek.
Jancsó " csehként" készített "magyar" filmeket magyarokról.
Melyik a jobb fejfájásra, az Aspirin, vagy fal?
Fejfájást állandó falba ütögetéssel még nem gyógyítottak meg sehol, valószínűleg nem is az a célja.

Kandeláber 2014.02.02. 08:49:51

@tesz-vesz: Plusz a legújabb költőfejedelem(aszony), valami Erdős Virág, ő is nem-mucsai.
Aztán az úgynevezett könnyű műfajban az a Quimby is hívószó.
Ilyenekre csettintenek-cuppognak a szürkeállomány kizárólagos birtokosai.
Amúgy revideálom az álláspontomat, a "Csend és kiáltáson" kívül a "Szegénylegények" és a "Csend és kiáltás" is nézhető Jancsó filmek voltak.

Kandeláber 2014.02.02. 08:50:44

Pardon, az "Oldás és kötésen" kívül.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.02. 08:51:11

@poszt: "Ő is akkor alkotott nagyot, amikor tűrt vagy tiltott volt, de semmiképpen sem támogatott."

Ez bizony tételesen nem felel meg a valóságnak. Jancsó soha nem volt sem tűrt, sem tiltott. Jancsó támogatott, a rendszer ünnepelt rendezője, az aczéli kultpol egyik legfontosabb védjegye volt a külföld irányába. A Jancsót ma szűz szemmel néző, már a gatayaváltás után felnőtt generáció ezt a különös ellentmondást talán aligha érti, pedig a mi elcseszett és erkölcsileg szanaszét korrumpált gulyáskommer világunk, s annak kulturális, művészeti mozgatói valóban így működtek, lásd pl. @bbjnick: tűpontos kommentjét.

Személyes meggyőződésem, hogy Jancsó a hatvanas években már megcsinálta a legjobb, fimtörténeti szempontból is igazán nagy jelentőségű filmjeit. Ami utána következett, már vicc, poén, manír, blöff, akármi. Abban viszont kétségtelenül vérprofi.

Tehát Jancsó sosem volt sem tűrt, sem tiltott. Ezekbe a kategóriákba többek között Gaál, Sára és Huszárik tartozott, valamint a Psychéig Bódy. Huszárik ebbe pusztult bele 1981-ben, összesen két nagyjátékfilmet hagyva maga után. De abból az egyik minden idők legjobb, legtisztább magyar mozija. Egy olyan irodalmi adaptáció, amit kényszer szült, lévén Huszárik soha a büdös életben nem forgathatott szerzői mozit.

A magyar film igazán nagy vesztesége, hogy Szőts István (igen, a tűzzel-vassal tiltott Szőts) és a nyomában Gaál, Sára és Huszárik soha nem teremthettek iskolát ebben az országban.

Kandeláber 2014.02.02. 08:58:02

@tauglich: Így van.
Ez a (szándékos?) tévedés az egész posztot teljesen hiteltelenné teszi.
Amikor elolvastam, nem hittem a szememnek.
Jancsó, mint "semmiképpen nem támogatott", ez vicc.

tevevanegypupu 2014.02.02. 09:08:57

@tauglich:

Így igaz..a magyar filmművészet az ő nevükhöz fűződik.

Alfőmérnök 2014.02.02. 09:22:31

@tauglich: Ez a Csunderlik Péter nyilvánvalóan egy fasz, én el se olvastam a posztját, csak a "keresztény/konzervatív" alemberek kommentjeit. De a legviccesebb, hogy a ballerek kedvenc homokozójában ennyit sikerült összehozniuk Jancsóról:
orulunkvincent.blog.hu/2014/02/01/segitseg_elveszett_a_lajk_gomb_a_mandineren
Ezek teljesen kész vannak.

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.02. 09:30:37

Annyit azért pontosítok, hogy a Szindbád természetesen jóval több, mint adaptáció.

@tevevanegypupu: az ő nevükhöz is fűződik. Természetesen a magyar filmművészetnek Jancsó is része, fontos része. Csak ne csináljunk belőle rendszerkritikus fároszt. Nem volt az. Amikor Aczél elvtárs hatvanadik születésnapjára Hernádival tortát küldtek (Hernádi utólag "gogoli" tortaként emlegette azt a süteményt), még a tékozló fiút, Hobót is megihlette az a torta: www.youtube.com/watch?v=0_sM3Phv62Q

Kandeláber 2014.02.02. 09:32:36

És a méltatlanul elfelejtett kecskeméti korszakáról egy szó sincs?
Amikor Hernádival meg Gyurkó elvtárssal annyira ledöbbentette a derék kiskunokat, hogy azok csak nehezen tértek magukhoz...

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.02.02. 09:42:02

@Alfőmérnök: "Sajnálom, hogy a Vincent ily módon foglalkozik először a rendező halálával" -- írja a posztoló.

Megjegyzem, azóta sem foglalkoztak Jancsóval. Ez a színvonal (akárcsak a poszt alatti kommentek nívója) nagyjából bizonyítja, hogy rendesen meg vannak roggyanva a srácok. És ez örömteli fejlemény.

marko11 2014.02.02. 10:42:06

"Jancsó... tűrt vagy tiltott volt, de semmiképpen sem támogatott."
Jut eszembe egy nemrégi riport Koncz Zsuzsával, amikor az ifjú riporter a (szintén elnyomott énekesnőt) megkérdezi:
És nem félt? (Mármint a Kádár rendszerben.)

Mielőtt újra lehülyézné/m/nk ezt a Csunderlik gyereket (e cikkecske szerzőjét), tegyünk szívünkre a kezünket, honnan is szedik ezek az ifjak ezeket a marhaságokat!?
Onnan veszik, hogy ezt hallották, ezt tanulták.
Pl. a rendszerváltás után évekig csak egy olyan középiskolás tankönyv volt forgalomban, amelyik azt tanította, hogy az előző rendszert a magyar nép döntötte meg, a hős reformkommunisták (később: mszp) és a demokratikus ellenzék (mind a hatan, heten - később szdsz) vezetésével.
Meg, hogy itt olyan borzalom volt, hogy mindenki elvoltnyomva, éhezés, munkanélküliség, kilakoltatások. Meg még hazudtak is. (Vagy ez már most van!?)

Ha Csunderlik ostobaságát két helyen is lehozta a Mandiner, akkor, szerénytelenül, én is áthozom ide a másik oldalra írt előbbi hsz.om - a csunderlikok védelmében.

Na, szóval nem hülye Csunderlik meg az ifjú rádió-riporter sem, csak jól felmondták a magyar rendszerváltás hazug történetét. És mely hazugságból húsz évig igen jól megéltek Jancsóék és a többi szdsz és szdsz-közeli "üldözöttek".

tevevanegypupu 2014.02.02. 11:03:57

@tauglich:

Csak ne akarná tisztelőinek köre valamiféle ellenállói státuszban ránk erőszakolni, úgy ahogy teszik Bródyval vagy Esterházyval..Minden filmjében a kommunista eszmék mellett szól, radikális volt de nem rendszer ellenes. A rendszerváltás utáni minden megmozdulása ezt igazolta. Ők szórakoztak Hernádival és kész. Nagyon közepesen.

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 11:31:58

@marko11: Láttam a minap egy Koncz-konczert plakátját.
A hülye némber a bátor libsi merész pózában áll, derűs optimizmussal, forradalmian magasba emelt karral üdvözli rettenthetetlen eszmetársait.
Csak az a hülye Bródy hiányzott mellőle, kifeszítve, hogy ne legyen játéka mindenféle szélnek.
Valaki 70 felé is ekkora ökör legyen, az szinte fáj.

Bell & Sebastian 2014.02.02. 11:35:24

@marko11: Mit csodálkozik? Most látogatta meg az egyik adón Palin Erdélyt, ahol is azt tartotta érdemesnek kiemelni, hogy felszívódtak a szászok (hát ja, kilóra eladta őket Csau), itt élt karóba húzó Drakula és a románok első (latin nevű) királyuk római volt.

Mondott még más marhaságokat is, ami felejtős.

A szándokos néphülyítés minősített esete, akárcsak a mainstream történelem, vagy a bölcsészeten belül a filmművészet oktatása. Nem cél, a kiokosítás, úgy van jól, ha mindenki buta. (Csak _Mi_ nem, ugyebár.)

Így legalább könnyű visszahivatkozni az ostoba, nyírható birkákra.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 12:13:38

@marko11: menj már a fenébe Pálfi Final Cut-jával, ne itt reklámozd a szeretődet

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 12:22:51

@draft21: mi közöd van neked Latinovitshoz?
mi köze van Latinovitsnak jancsóhoz? nem a te fejedben mármint, hanem való életben.

mert nekem elég sok közöm van Latinovitshoz pl hasonló módon gondolunk a zsidókra. amellett persze, hogy nagyra tartom a művészetét
de Latinovitsnak mi köze van hozzám? te elmebeteg

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 12:25:47

@Alfőmérnök: őj a nagy "zseni" rendező bíró ivett nélkül már semmi?
miért nem inkább akkor bíró ivett életművéről beszélgetünk jancsó helyett?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 12:30:56

@Alfőmérnök: A film értékelése: 3,9/10, 7 szavazat, hozzászólás nincs

ja és nyilván nem a transzformersz-rajongókból áll az a 7 szavazat egy ilyen ritka filmnél.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 12:39:25

@Alfőmérnök: Jézus, és ez neked ugye legalább jó?

" A ló hatalom, a ló erő, nemesség, szépség.
Erőszakos, gonosz hatalom, ha ló és lovas gyalogos emberekkel együtt jelenik meg a képen, ha tereli, bekeríti őket, vagy akár csak föléjük magasodik. Másfajta hatalom a ló felnyergelve, egyenruhás lovas alatt, és más civil ruhás, avagy félmeztelen férfi által, szőrén ülve meg. Ilyenkor az erőt és a szépséget láthatjuk a lovaglásban. Amikor a lovas is boldog: fölös erőt sugároz, anélkül hogy bárki felett “lovas” hatalmat gyakorolna.
Ha valakinek lelövik a lovát, ha maga lövi le, ha leszáll a lóról, ha lovat kap maga alá - mindig a hatalomról, a hatalom jellegéről, annak minőségéről van szó."

"Csók és érintés

Sokféle lehet: az arc cirógatástól, a baráti váll-átfogáson keresztül az ölelésig. Jancsó filmjeiben az ölelés - rövid jelzésként - olykor a szeretkezésnek is megfelel. A mester életművében - a Magánbűnök, közerkölcsök c. filmet leszámítva - hiányzik a valóságos szex-jelenet. A testi szerelem egyetlen gyors összeborulással, cirógatással kapja meg a szükséges minimális jelzést, és teljességgel félreérthetetlen, ha a női szereplő vetkőzése vezeti be. Ilyen szeretkezés-ikonokat Jancsó két filmje végére is tartogat: az Égi bárány befejező snittjének, és a Szörnyek évadja kódájának bevezetéseként. A testi érintésnek ennél alacsonyabb fokozatai is gyöngédséget sugároznak, noha ennek filmenként nagyon különböző lehet az értelme. Barátságot jelent az Így jöttemben, az összetartozás kötelező jelzését a Fényes szelekben. A Szerelmem, Elektrában a puha és tisztátalan zsarnokságot - az Elektrát korlátozó eszközök változatos sokféleségét - jelzi, míg a film végén “szabadság, szerelem” természetes összekapcsolódását. Hasonló a jelentéstartománya a legtöbb érintés-simogatás motívumnak a Még kér a népben, és az Allegro barbaro bizonyos jeleneteiben.
Kitüntetett az a dramturgiai helyzet Jancsónál, amely - némi leegyszerűsítéssel - az “orgyilkos simogatásának” nevezhető. Arról a simogatásról, férfias ölelésről van szó, amely elaltatja az éberséget. Olykor mintha a test érintése arra szolgálna, hogy valaki kitapogassa, van-e a másiknál fegyver. Akad ilyen pillanat a Sirokkóban, és gyakran használja a mester a Zsarnok sziveben és a Szörnyek évadjában."

"Láng és tűz

A tűz lehet forradalmi tűz: valamilyen közösség akaratának kifejezője. Tűz a gyertyaláng a ravatalon, de a jelentése ekkor is ugyanaz: “lélek”. Valaminek - ügynek, közösségnek - a lelke. Olykor a harcos eszme - a lélek -, a film látványvilágában dekoratívan is jelen van. Gyertyák és fáklyák között folyik a misztérium, esetleg a tűzzel egyenértékű robbanások adnak nyomatékot a harcnak vagy a külvilág fenyegető természetének: általuk a világ rosszindulatú, kiszámíthatatlan “lelke” üzen."

ha nem is olyan mint egy horoszkóp, de mintha egy gimnazista vendégszerző írása lenne egy női magazinban.

ugye jó dolog ezt tudni, miközben más nem tudja, jó így nézned a jancsó filmeket alfikám, mondd el nyugodtan, a mocskos parasztok ezeket nem tudják, de te igen. ezek a prolik nem értenek jancsóhoz.

milyen ciki ezt több filmben is elsütni, mintha egy költő folyamatosan használná ugyanazt a hasonlatot:

"Amikor egy Jancsó filmben valaki - önként vagy kénytelenségből - levetkőzik vagy átöltözik, az illető bizonyosan elveszíti az őt addig megillető társadalmi pozíciót. Ha egy katonát megfosztanak ruhájától, sapkájától, derékszíjától, csizmájától, már nem abba a seregbe tartozik, aminek az uniformisát viselte. Ha pedig már nem katona többé, akkor civil. Civil, vagyis nem harcos. Márpedig a Jancsó-filmek történetei minden esetben (szó szerint is) harcoló emberek történetei, így a kivetkőzött szereplő egyben „történeten kívülivé” is válik. A civil aztán, ha tovább vetkőzik, vagy vetkőztetik, már „csak” ember. Ekkor lesz áldozattá, és ebben az állapotában ajánlkozhat, vagy kényszerülhet a szerelemre. Meztelenül érezheti magát megalázva, vagy lehet a meztelenségére büszke, ha szépnek érzi magát, vagy erősnek, akinek nincs szüksége álcázásra. Mert biztonságban érzi magát “harci” és társadalmi azonosító jelzések nélkül."

tevevanegypupu 2014.02.02. 12:44:42

@Tehetetlen Dodó:

Koncz Zsuzsa a másik nagy csalódás.. fogalmam nem volt róla, hogy ilyen hülye háromegésztizennégy..Zalatnay az igazi vagány és semmivel nem törődő, a szocialista erkölcs szerinti jó nagy K, aki botránkoztatott mindenkit..nos kiderült róla, hogy ugyan a magánéletben rémségesen ostoba és hiszékeny, de valójában tényleg ő volt az "ellenálló"..a szónak egyszerű értelmében..És mennyivel jobb hangja van..bár ez nem volt kérdés akkor sem. Viszont Boldizsár menye mellett nem nagyon rúghatott labdába..A rendszerváltás utáni dőkben derült ki mindenkiről, hogy ki is valójában..

marko11 2014.02.02. 12:48:33

@tesz-vesz: Csunderlik 2!
Te beteg vagy? Vagy csak magadból indulsz ki?
Egyébként szerencséd van, hogy egy másik gépen dolgozom most. Ez meg, úgy látszik, nem tudja, hogy már rég kiszűrtelek.
De, ha már így alakult, és esetleg más is beleolvas. Az előzmények, röviden.

Pálfi György, a fiatal filmrendezői nemzedék egyik legtehetségesebb tagja elkészítette, fillérekből (!) a "Final cut - Hölgyeim és uraim" c. filmjét. Ami azóta világszenzáció, de tesz-vesz barátunknak nem tetszik.
És az sem tetszik neki, hogy nekem tetszik. Ennyi!

Ha még valaki esetleg nem tudná, örömmel jelentem, hogy ez a film már DVD-n is elérhető. De lehet, hogy könyvesboltban akadnak rá, mert (tan)könyv mellékletként jelent meg.

Akkor tesz-vesz egyelőre szilenciumra megy nálam. Ezen a gépen is!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 13:23:55

@Alfőmérnök: hát eléggé primkó levenni a lájkokat, ettől a vincent se tűnik okosabb, de most már úgy látszik nem áll fenn az, a vélemény, hogy úgyse tudják megváltoztatni az emberek véleményét

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 13:37:06

@marko11: te idióta, engem se laknerhoz, se hörcsöghöz, se csunderlikhez ne hasonlítsál.

neked nem tetszik de idióta hogy nekem nem tetszik a final cut, te ostoba.

ezt elfelejtetted?

"Feltéve, de meg nem engedve, hogy Makovecz "kilapátolt" volna, biztos, hogy nem saját zsebre.

Egyébként te vagy az a tesz-vesz, aki a port.hu-n kritikán alulinak nevezed Pálfi "Final Cut" c. filmjét? Ha igen, cseréld le a fotód! "

"Mindenesetre, ha valaki Pálfi világszenzáció "Final Cut" c. filmjét leszarozza, annak az alap gondolkodás készsége (!?) nincs meg."

mandiner.blog.hu/2013/12/30/nem_lehet_onhittnek_lenni_mandiner2013_iii?fullcommentlist=1#comments

ne zavarjon hogy nem ezt mondtam, de mindegy

Csak mondom, hogy álljál le a propagálásával. most már nekem se tetszik ez a folyamatos tömény értelmiségi sznob fogyatékosság. emellett nagyon ciki ez a homoerotikus hiszti amit folyamatosan levágsz pálfiért.

biboldó · http://menekulttabor.blog.hu 2014.02.02. 13:43:38

@tesz-vesz:

"mert nekem elég sok közöm van Latinovitshoz pl hasonló módon gondolunk a zsidókra."

Az a mérce, a viszonyítási alap, hogy ki hogyan gondol a zsidókra. És te csinálsz magyarságtesztet.
Idióta

Alfőmérnök 2014.02.02. 14:01:55

@tesz-vesz: Sejtettem, hogy idegrohamot fogsz kapni, ha szembesülsz saját proli-mivoltoddal.
Szórakoztató a vergődésed, alember!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 15:09:20

@Alfőmérnök: te miről beszélsz te idióta? milyen idegroham
a proli te vagy! - mozgalom indult ma budán. azt hiszem csatlakozom.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 15:10:28

@biboldó: nem, a polgárpukkasztás miatt írtam, egy provokátor vagyok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2014.02.02. 15:24:16

ha másra nem, hát arra jó volt jancsó halála, hogy a helyi náciklub veretes tagjaiból kihozza az igazi énjüket. :)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.02.02. 16:21:22

@Bell & Sebastian: Csehország a szabadkőműves mintaállam. A röhej, amikor a "magyar hazafi" Pap Gábor azzal dicséri a huszitákat, hogy a magyar-szittya manicheizmus egyik oldalági vallása. Hogy gnosztikus-dualista-kabbalista banda (az elitje), az tény, de hogy ezt magyar szemmel dicséri...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.02.02. 16:32:56

@tauglich:
Miért, ez a pár seggszájú nyomi tényező volt valaha-valahol?

bömböcz 2014.02.02. 17:01:46

Jáj szegín mikibá...mi lészen moszt vélünk?!

bömböcz 2014.02.02. 17:06:52

@ArmaGedeon:
Szarrá is bombázták az egyigaz demokraták! Labanclanddal egyetemben...

Alfőmérnök 2014.02.02. 17:36:45

@tevevanegypupu: Csak, hogy tanuljon is valamit: Jancsó inkább anarchista volt, mint kommunsita. (A történelemszemlélete valóban dialektikus-materialista.)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.02.02. 17:37:14

@bömböcz: Úgy érted, a cseheket? Lehagytad a szmájlit...

Alfőmérnök 2014.02.02. 17:42:24

@tevevanegypupu: Csak egy ilyen szánalmas idiótának okozhat Koncz csalódást. Fogadjunk, hogy annak idején Bródyról is áhítattal beszélt. Az ostobasága és a birkasága miatt érik újabb és újabb csalódások az életben.
A következő az lesz, mikor rájön, hogy a jósda mekkora átbaszás volt, és majd engem akar kioktatni azzal, amit már évek óta megírtam, csak akkor még nem volt képes felfogni.

tevevanegypupu 2014.02.02. 17:53:24

@Alfőmérnök:

Köszönöm Alfi, látja tud maga konstruktív is lenni és szigorúan de igazságtalanul rámutatni tévedésimre maga hüje.

bömböcz 2014.02.02. 18:16:57

@ArmaGedeon:
Nem mertem odatenni...
Egyébként, nagy valószínűséggel igaza van a Hitlert támogató (felemelő) zsidókkal kapcsolatban!

bömböcz 2014.02.02. 18:19:24

@tevevanegypupu:
Ha nem vigyáz, akkor fekete-fehérben fog pendelyben lovagolni egy...omega koncerten!

bömböcz 2014.02.02. 18:33:58

@bbjnick:
Olvastam magát: igazi szo-cion-cinikus volt a vén svihák.
De el kell ismerni az "életrevalóságát" a belterjes maceszházban.

Bell & Sebastian 2014.02.02. 18:46:41

@ArmaGedeon: Ha jól gondolom, Mátyás korában volt csak közünk a csehekhez és akkor, mikor a husziták maradéka a Felvidékre menekült.

A négy osztatú (cseh / lengyel / bajor / szász) prágai egyetem korabeli CEU -vá alakítása volt a kezdete, míg rehabilitálása (1997, II. J.-P.) lett vége Husz fellépésének (aki előképe Luthernek).

Róma "rabigáját" akarták lecserélni, oszt lett belőle judaizmus katolikusoknak.

A szabadkőműves manicheusokat kérdezés nélkül felkötötték a keresztény világban.

Hogy a dualista, ősmagyar vallás (hehe) hol ér össze a szabadkőművességgel? Azt csak a jó ég tudja, de valószínűleg csak Pap Gábor fejében.

Hogy szeretné, azt elhiszem.

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 18:50:50

@tevevanegypupu: No igen, egy kultúr-nagyhatalmú Boldival a háta mögött könnyű volt látszat-ellenzékinek lenni.
De így is megőrizhette volna a "rencerváltás" után az arcát, ha nm áll be rögtön az ávóskomcsilibsi banda támogatói körébe.
(Hitvesem szerette Konczot, majdnem az összes dolga megvolt neki lemezen vagy kazettán - azonban a szadeszlibsi árulás után egyetlen laza mozdulattal, szívfájdalom nélkül hajította ki az egészet a kukába).

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 18:55:01

@Alfőmérnök: Anarchista, persze.
Amennyiben anarchizmusnak számít Kádár és Aczél valagának egyidejű nyaldosása, még ha egzisztenciális szempontokból is.

bömböcz 2014.02.02. 18:58:03

@Tehetetlen Dodó:
A kunsági Koncz akkor sem alkalmas másra, mint a parasztmagyarra, ha akár fhrancízüsul is tudna.
Nincs mit tenni: nem egy Kozák András...

bömböcz 2014.02.02. 19:00:11

@Bell & Sebastian:
A "nagymorvabirodalom" smafu magának?
907-ben a bajorokat segítették knédlivel...

Alfőmérnök 2014.02.02. 19:03:06

@Tehetetlen Dodó: Erre reagáltam:
"Minden filmjében a kommunista eszmék mellett szól"

Tehát nem a személyről, hanem a filmjei szellemiségéről volt ez esetben szó.
Bonyi?

bömböcz 2014.02.02. 19:06:42

@Alfőmérnök:
Maga a vágástechnikáját emelte ki legfőképpen.
ez igaz, mert egy goj sakter volt...

Bell & Sebastian 2014.02.02. 19:07:01

@bömböcz: Anno volt egy pletyka arról, hogy Jancsó olasz korszaka egyik filmjében Kozák telibe kapta az objektívet (hogy így mondjam) egy túlfűtött jelenetben.

Amitől beájult minden kritikus, itthon meg egy mukkot sem mertek róla írni.

Ha igaz - ha nem, akár a kvintesszenciája is lehetne magas művészetének.

tevevanegypupu 2014.02.02. 19:07:18

@Tehetetlen Dodó:

Alfi nem látta Jancsó filmjeit, vagy nem érti szegényke.

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 19:07:39

@Alfőmérnök: Ja, így már más. Infantilis volt a faszi, nem anarchista.

bömböcz 2014.02.02. 19:10:51

@Bell & Sebastian:
Éljen az akkori jelmondat: Végső határ a csillagos ég!
Ma meg a kétharmad...

Bell & Sebastian 2014.02.02. 19:11:26

@bömböcz: Később meg Skodákkal. Ami eredetileg egy cső volt, rajta lukkal.

bömböcz 2014.02.02. 19:13:40

@Bell & Sebastian:
A Skoda jele: szárnyas nyíl!
Csak tájékoztatásul, maga délszláv...

tevevanegypupu 2014.02.02. 19:14:12

@Tehetetlen Dodó:

Hát ilyen támogatókkal a háta mögött ugyan mi is lehetett volna..ahogy maradt is. Különben sok bajom nem lenne vele, de mikor elkezdi a sárga rózsát meg busszomorúan rendszerkritikus dalokat kezd énekelni a diktatorikus Orbán rendszer ellen..na az sok..A sok hülye meg öngyújtókkal hadonász neki..

bömböcz 2014.02.02. 19:18:26

@tevevanegypupu:
Biztos a "reisz és zumdick" nevű háverjáival nézte a bemutatón mikibá által pezsgőztetve...

Bell & Sebastian 2014.02.02. 19:18:49

Az ominózus ejakuláció kikerült a nagyközönségnek vágott kópiákból, amire több interjúban is rákérdeztek, de Jancsó is, Kozák is végig letagadta a rendezői változat létezését. Az olaszokat meg nem kérdezték. Erről nem hallottak?

bömböcz 2014.02.02. 19:21:01

@Bell & Sebastian:
Én csak a csiccsolínát ismerem abból a korból, mint híres magori filmszínészt...

Alfőmérnök 2014.02.02. 19:22:36

@tevevanegypupu: Szerintem meg maga nem érti. Jancsó azt mondja, hogy minden hatalom rossz, és mindegyiknek ugyanolyan a természete. Ez tipikus anarchista hozzáállás. (Más kérdés, hogy a komcsikkal az életében elfogadóbb volt, mivel pénzt adtak neki a filmjeire.)

Bell & Sebastian 2014.02.02. 19:22:39

@bömböcz: Maga járt jobban, Teve Ferenc Jóskát.

bömböcz 2014.02.02. 19:24:27

@Bell & Sebastian:
Esetleg ki kellett próbálni a technikát mindenszinten...
nincs itt semmi látnivaló polgártársak!

Bell & Sebastian 2014.02.02. 19:29:06

@bömböcz: Mindenesetre egy ilyen eszement húzáshoz állat módjára le kellett ittasodni, az egyszer biztos.

Azóta sem merte senki megcsinálni, hogy hát... nyasgem, rokonértelmű szóval helyettesítve.

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 19:30:49

@tevevanegypupu: A legjobb az, amikor az infantilis Bródy kiáll egy mandolinnal a pódiumra és intelligensen eldallja a lelkes publikumnak, miszerint ha ő zászló volna, soha sem lobogna.
Akkor lenne boldog továbbá, ha kifeszítenék, mint Lendvai anyó pofázmányát a botox segedelmével.

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 19:31:57

@Alfőmérnök: Na látod: nem anarchista volt, hanem egy karrierista féreg.

bömböcz 2014.02.02. 19:33:59

@Bell & Sebastian:
Remélrm a zsidesz kormány ez is felemlegeti az örökkéelnemmúló méltatásakor...
(bár a kis metéltek már siránkoznak, hogy nem azonnal akkor, amikor 16g fing ment az univerzumba...)

tevevanegypupu 2014.02.02. 19:38:31

@Bell & Sebastian:

Volt egy tejesüvegem, rá van írva, hogy "Őfelsége a király számára". Aztán a sok költözködés során valaki eltüntette. Valami Ferenc Jóska rajongó fuvaros lehetett.

bömböcz 2014.02.02. 19:38:42

@Tehetetlen Dodó:
Na! Azért ne túlozzon...
Bródy (bronnstein) csak a szabaccságot élteti mint a néhai Petőfi (petrovics).

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 19:41:19

@bömböcz: Névrokonát is elkapta a jégcsákány a nagy szabadságban.

tevevanegypupu 2014.02.02. 19:45:30

@Tehetetlen Dodó:

Bródy barátságát már többen megszívták, legutóbb Levente az Alföldi rendezte Istvánnal..:)

Alfőmérnök 2014.02.02. 20:05:53

@Tehetetlen Dodó: Ismétlem, más az alkotó és más a mű. Ady is egy féreg volt, mégis írt jó verseket (persze Jancsónál nagyobb művész volt, így a féregsége is megbocsáthatóbb).

Nekem egy személyes élményem van vele kapcsolatban, egyszer Pécsről úgy jöttem haza vonattal egy fesztiválról, hogy belógtam egy "VIP-kocsiba", amin ott volt Jancsó, Bacsó és a Böjte József nevű faszkalap, meg a nőik.
A menetidő 80%-ában fröcsögő gyűlölettel szidták a geciorbánt, a maradék időben Jancsó beszélt történelemről, irodalomról, filmekről, elég szórakoztatóan. (Én pár szót váltottam vele az iráni filmekről. Kedves, figyelmes embernek tűnt így első - és nekem utolsó - blikkre.)

Bell & Sebastian 2014.02.02. 20:09:31

@Alfőmérnök: Ez közvetlenül a ballagásod után volt? Mármint az állomásra kimenetelt követően?

Tehetetlen Dodó 2014.02.02. 20:15:11

@Alfőmérnök: Ez az alak az utóbbi 45 évben nem hozott létre semmi említésre méltót - és plusz még féreg is volt.
Na mindegy, Isten nyugtassa - csak a filmjeit ne kelljen néznem.

Bell & Sebastian 2014.02.02. 20:24:05

@Tehetetlen Dodó: Ki többet látott belőle - az kevesebbet gondol felőle.
Lejárt a szavatossága? Ezeknek még jó lesz, hadd egyék!

Alfőmérnök 2014.02.02. 20:42:08

@Tehetetlen Dodó: Nem kell nézni, se szeretni Jancsó filmjeit.
De az kb. vitathatatlan, hogy filmnyelvi újító volt, persze vannak előzményei, de hogy valami eredetit hozott létre, azt a világon mindenhol elismeri a szakma.

Én úgy gondolom, hogy jobboldali szempontból @bbjnick: -é a korrekt megközelítés.

bömböcz 2014.02.02. 20:44:48

@Alfőmérnök:
ez mekkora bullshit!
maga tényleg nem ért semmihez!

Bell & Sebastian 2014.02.02. 22:16:25

Pontosítok! Jancsó: Magánbűnök, közerkölcsök -című filmjének rendezői változatában rongálta meg a kamerát Balázsovits Lajos élvezkedés által - legalábbis a korabeli, félhivatalos információk szerint.

Onnan meg nehéz linkelni bármit is, az utókor és az alkotók gigantikus szerencséjére.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.02. 22:49:51

@Alfőmérnök: bb? aki köccsézik egész nap? maradék idejében meg smittet és semjént védi? :D

bömböcz 2014.02.02. 22:58:11

@tesz-vesz: hát bbj néha túl tolja sevilismus típusú bringát elvi kérdésekben, de amúgy rendes büdöslábú vidéki olvasott parasztgyerek volt, amíg fel nem nőtt...

tevevanegypupu 2014.02.02. 23:16:12

@Bell & Sebastian:

Olaszok betiltották a filmet..erkölcstelenségből kifolyólag.. Bocaccio és Casanova után..el lehet képzelni. A film egyébként szintén baromi nagy hülyeség volt.

Alfőmérnök 2014.02.02. 23:23:29

@tevevanegypupu: Most nyalhat egyet az ostoba nácinak, amiért "válaszolt" maga helyett a Bibóval kapcsolatos kérdésemre.

Tehetetlen Dodó 2014.02.03. 08:17:49

@Alfőmérnök: Persze hogy korrekt, egy dörzsölt karrierista, tipikus kegyenc, jól írta bbj.
Filmesztétikai vonatkozásokat rajtam meg ne kérj számon, én csak egy egyszerű vidéki építőmunkás vagyok, az én felfogóképességemet meghaladják a filmesszakma bonyolult varázsigéi - mindenesetre nem emlékszem, hogy az öregfiú élete második felében egyetlen élvezhető filmet is előállított volna (teljesen függetlenül azok ideológiai töltetétől).

tevevanegypupu 2014.02.03. 09:10:29

@Alfőmérnök:

Jaj..szakszerű választ kapott, egyébként a család kommunista része tele van Bibó könyvvel meg az imádatával, nyugodjon meg, nálunk is van aki kedveli..a vén Vitányi Ivánnal egyetemben..::)

tevevanegypupu 2014.02.03. 09:13:50

@Tehetetlen Dodó:

Nem kell filmesztétának lenni, elég egy csipetnyi józan ész meg ízlés, eldönti az ember, hogy mi az ami jó, és mi az ami humbug.Ez csak erről szól. Hogy Jancsó milyen ember volt, azt mindenki eldöntheti nyilatkozatai után..Mi kissé idősebbek tudjuk, mert láttuk-hallottuk rendszerváltás előtt meg után is.

Bell & Sebastian 2014.02.03. 09:24:05

@tevevanegypupu: Pedig meg lehetett nézni itthon is, igaz, csak pár évre rá, de egy snittre nem emlékszem belőle. Pedig naggyon formabontó volt, rengeteg vágás, plusz pár baromfi...

Azt írja a lexikon, hogy Kádárné tette talonba vagy tíz évre a filmet. Hiába, az a szörnyű elnyomás, csak az ne lett volna.

Alfőmérnök 2014.02.03. 09:40:43

@tevevanegypupu: "a család kommunista része tele van Bibó könyvvel "
Valószínűleg nem olvassák, maga meg nyilván csak azért utálja, mert összeveszett velük, maga ostoba liba.
Olyan egyszerű maga, mint a vonatfütty, nem bonyolult kiismerni. Ahogy a B&S nevű ostoba nácit se. (És mindig le fogom írni, ha hozzám próbál szólni ez a féreg.)

Bell & Sebastian 2014.02.03. 09:59:54

@Alfőmérnök: Alfámérnök elvtárs, magától a vagdalkozásnál többet vár el a Párt! Ha elveszti a higgadtságát, folyton túlzásokba esik és rendre-sorra elfelejt érvelni, hölgyekkel gyalázkodik, betesszük az kommancs állathatározóba, de előtte még kipréseljük két Biboldó közt, míg le nem cseréljük a posztján egy erre alkalmasabb elvtársra. És megfosztjuk a hamis, mérnöki címétől is. :)

gyalog.galopp 2014.02.03. 11:18:34

Előkotortam a Szegénylegényeket, hát Jancsó ezt a filmet ma több okból sem tudná megrendezni.

-nincsenek sorkatonák
-fél év, míg megtalálják a normális testalkatú, egyenes tartású statisztákat
- két hónap, míg ezeket a statisztákat, valami alakiságra betanítják.
- két hónap, míg a színészeket betanítják a katonásdira
- csupán a fentiek olyan mértékben sokszoroznák a költségvetést, amit még a legcsókosabb rendezőnek sem ítélnének meg.

Képzeljük el a Szegénylegényeket pacuha, sörhasú, pufók arcú, statisztákkal, meg lezser mozgású tisztekkel.

Bell & Sebastian 2014.02.03. 11:41:38

@gyalog.galopp: És az LMBT, helyesebben LGBTTTIQQA kisebbség jogaival mi lesz? Mondjuk ma már a "legények" is kirekesztő.

Egyezzünk ki egy Szegényemberek -ben, abból van elég kurvasok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.02.03. 11:52:08

@bömböcz:

Hát, arra én azért nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan lehet valaki elvi kérdésekben szervilis?! De tényleg!

tevevanegypupu 2014.02.03. 13:38:15

@Bell & Sebastian:

Kádárnénál rózsafűzért találtak a szekreterben, úgyhogy érthető.

tevevanegypupu 2014.02.03. 13:43:30

@Bell & Sebastian:

Alfi nem bocsájtja meg nekünk a jósdát ..:)

Alfőmérnök 2014.02.03. 14:29:40

@tevevanegypupu: Már megint terelsz (és hazudsz), ostoba liba.

Bell & Sebastian 2014.02.03. 15:39:01

@bbjnick: Kimentem a kollégát, hát csak úgy, hogy a dialektikus materializmus lényege pontosan ez volt, azaz; az összes kommer szervilis elvi kérdésekben.

Mielőtt előadná a pártgyűlésen a véleményét, előtte megnézi, hogy mit írt erről Révai József elvtárs a Szabad Népben, és pontosan az lesz az ő véleménye is. Az nem számít, hogy tegnap esetleg még pont az ellenkezője volt, az a fontos, hogy megfeleljen a hivatalos irányvonalnak.

Na már most, a jelenből vett példáktól megkímélném, de képzelheti, hogy mi megy például egy kormánypártban, közvetlenül szavazás előtt.

Bekiabáló elvtárs bekiabálja, hogy 2014/007A, IGEN, erre megnyomják az igent és nem veszik elő az elveiket, lelkiismeretüket, józan eszüket. Ez van megfizetve a borítékban és lottónyereményekben.

Így már érti?

Bell & Sebastian 2014.02.03. 15:39:54

@tevevanegypupu: Meg papot is hívatott, de ez sem publikus.

tevevanegypupu 2014.02.03. 16:09:19

@Bell & Sebastian:

Szerencsétlen proletárasszony, nem irigylésre méltó az élete. Valószínüleg végig rettegte.

Bell & Sebastian 2014.02.03. 17:04:46

@tevevanegypupu: Ült a bőröndjén, mert a stokin János vacsorázott.

Tehetetlen Dodó 2014.02.03. 18:26:06

@tevevanegypupu: Ja, rózsafüzér: kilenc kicsi vörös csillag, meg egy nagyobb, aztán így tovább.

tevevanegypupu 2014.02.03. 19:52:44

@Bell & Sebastian: @Tehetetlen Dodó:

:)
Egyszerű, szegény asszony volt, azt mondták, hogy 56-ban zokogva futkozott a Parlament folyosóján, hogy soha többet nem áll szóba Jánossal, ha tovább politizál..Gondolom otthon, gyerekkorában járhatott templomba is..A komcsik egyébként rettegtek egymástól végig, 89-ig, Mariska is tudta miért fél, volt oka..

Tehetetlen Dodó 2014.02.03. 20:21:17

@tevevanegypupu: "Egyszerű, szegény asszony volt," - Rócsild Kláránál csináltatta a ruháit.

tevevanegypupu 2014.02.03. 20:31:14

@Tehetetlen Dodó:

Nem a ruhákról lenne szó, egyébként Rotschild Klára valószínüleg fogcsikorgatva varrta azokat a kiskosztümöket, mert ízlésük az volt..ha ideológiailag egyet is értett a kisasszony Kádárnéval..A félelem amiben élt, az viszont nem irigylésre méltó.Volt rá okuk, ahogy nagyon halványan emlékszem arra is, inkább a felnőttek beszélgetéseiből, hogy mikor Hruscsovot Brezsnyev eltávolította, milyen pánik uralkodott el rajtuk..

Bell & Sebastian 2014.02.03. 23:29:20

@Tehetetlen Dodó: A kuncsaftjai közül Halász Judit kissé kilóg, ám minden tiszteletem az idős hölgyé, aki csak névrokona volt a világ urainak. Nem bánt vele bőkezűen a Teremtő.

hu.wikipedia.org/wiki/Rotschild_Kl%C3%A1ra

Bell & Sebastian 2014.02.03. 23:32:10

@tevevanegypupu: Az összes kommer odajárt, meg az osztrák elit, plusz az utánpótlás. Fénykorában három üzletet tartott kézben! Nem semmi teljesítmény mindazok után, amit átélt a családja.

tevevanegypupu 2014.02.03. 23:44:40

@Bell & Sebastian:

Többször bementünk anyámmal a szalonba ha Pestre mentünk, persze nem varratni, hanem csak a kész modelleket nézni, gyönyörű brokát anyagai voltak meg gyöngyökkel hímzett selymek pasztell színekben. És szmokingszövetei, ezt nem felejtem el, mert sima, egyenes vonalú ruhákat varrtak belőle. Nagyon szép volt a kirakat is, akkoriban sokkal elegánsabb volt a belváros. Szegény asszony, nem tudtam, hogy ilyen gyötrelmesen végezte.

Alfőmérnök 2014.02.23. 18:25:14

"Andrzej Wajda Jancsó Miklóst mint a mozi világában egyedülálló jelenséget méltatta, Mike Leigh a mozi egyik nagy, radikális megújítójaként emlékezett a magyar filmművészre, Francis Coppola szerint pedig Jancsó Miklós művészi kifejezésmódjával a filmes világ nagy mértékben gazdagodott a szimbolizmus területén. Bíró Yvette forgatókönyvíró üzenetében hangsúlyozta: Jancsó Miklós örök értékeket hagyott hátra.

Jerzy Skolimowski a világ egyik legnagyobb filmrendezőjeként méltatta Jancsó Miklóst, akitől egykori tanítványaként búcsúzott Darren Aronofsky, míg Daniel Olbrychski és Michael York vele közös munkáikat elevenítették fel. Részvétét fejezte ki a családnak többek között Martin Scorsese, Quentin Tarantino, Krzysztof Zanussi, Jiri Menzel és Agnieszka Holland filmrendező is."
szinhaz.hu/szinhazi-hirek/55517-nelkuled-ma-mas-lenne-a-vilag-vegso-bucsut-vettek-jancso-miklostol
süti beállítások módosítása