Parlamenti nőarány: nőket a nemzetnek!
2014. január 21. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Parlamenti nőarány: nőket a nemzetnek!

nok_aranya_parlamentben.jpg

Nem vagyok a kvóták és egyéb – nem, faj, bőrszín, vallás, világnézet stb. szerinti – megkülönböztetéseken alapuló numerus claususok híve, nagyon nem. De a kirívó társadalmi aránytalanságoké sem. A magyar parlament női képviselőinek nemzetközi viszonylatban is alacsony aránya eddig is ismert volt; de most, hogy szembejött a neten a fenti térkép, még kirívóbbnak látszik a helyzetünk. Isten hozott minket a(z egyes!) fekete-afrikai és arab országok között. Illetve dehogy az Isten hozott ide, csak az egyre eldeformáltabb közéleti (kontra)szelekciós gyakorlatunk.

Mint a térképből és a Világbank friss adataiból kiderül, a női parlamenti képviselők 9 százalékos arányával Ukrajnával együtt az utolsó helyen állunk Európában, egy szinten a Kongói Demokratikus Köztársasággal, Kiribatival, Brazíliával és Panamával. A fejlett világból mögöttünk csak a politikailag máig nagyon tradicionális, patriarchális Japán található; egyébként pedig Pápua-Új Guineákat, Szamoákat meg Szváziföldeket tudunk csak magunk mögé utasítani. Európában előttünk jár Ciprus (11%), Románia (13%), Oroszország és Málta (14%); s nálunk kétszer nagyobb arányban vannak nők Albánia, Madagaszkár és az Egyesült Államok parlamentjeiben (18%). A lista élén, 40 és 64 százalék közötti arányban természetesen a skandinávok és egyes kisebb egzotikus országok állnak. Azt pedig nem mondhatjuk, hogy a kilencedik éve egy nő által vezetett Németország, a szintén női kormányfők által irányított Norvégia és Dánia közélete, gazdasága és politikai kultúrája nem működne alapvetően jól, vagy hogy a thatcheri Nagy-Britanniát nem irányították volna biztos kézzel egy irányba.

A jelenlegi parlamenti összetételünk nincs rendben: egyszerűen nem korrelál a valós társadalmi viszonyainkkal. A nők iskolázottsági, végzettségi adatai, arányai és a felkészültségük miatt is jó lenne, ha a mainál jóval nagyobb arányban vennének részt a politikai életben. A '90-ben még relatíve (valódi) értelmiségi összetételű parlamentünk ciklusról ciklusra süllyedt a helyi vagány csávókból és rendszerváltás utáni macherekből verbuvált képviselők, a gombnyomogató, de cserébe kommunikációképtelen bólogató jánosok, kisanyámozók, terikeverők és más mamelukok játszóterévé – de legalább idén szinte megfeleződik a létszámuk, ennyi is épp elég lesz belőlük.

A rendkívül aránytalan magyarországi helyzeten valószínűleg a 2014-es választás sem fog változtatni. A Fidesz 106 egyéni körzetből hatban indít női politikust. A baloldali ellenzéki összefogás jelenlegi adataink szerint 106-ból 17 körzetben indít majd nőket. A Jobbikról és az LMP-ről még nem tudunk végleges névsorokat, ahogy az országos választási listák pontos összetételét sem ismerjük. De feltehetjük, hogy nagy változást ezek a listák sem fognak hozni. Az eddig ismertek és a parlamentbe valószínűleg bekerülő politikai erők ma látható személyi összetétele alapján az látszik: nem várható paradigmaváltás a női politikusok arányának növekedése terén.

Csak remélni tudom – nem különösebb optimizmussal –, hogy az újabb világlista-végi kullogással töltött négy évben legalább minimálisan fejlődni tud a politikai kultúránk. Nem kvóták segítségével, hanem bátor és öntudatos nők politikai arénába való belépésével, fokozatosan, organikusan alakítva az összképet. Nem lesz könnyű menet, az biztos. A balkáni állapotokat is meghaladóan macsó politikai szféránk férfitöbbsége belátásról és önkontrollról, míg a közélet iránt érdeklődő, képzett és tehetséges nők kellő bátorságról tehetnének tanúbizonyságot a következő években. Ezzel hosszú helyben járás, sőt, visszasüllyedés után talán ezen a téren is újra közeledni tudnánk az európai politika és kultúra centrumához. Mondom, csak remélni tudom ezt, de nem sok optimizmussal. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr365772130

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Parlamenti nőarány: nőket a nemzetnek! 2014.01.21. 13:13:02

Nem vagyok a kvóták híve, nagyon nem. De a kirívó társadalmi aránytalanságoké sem. A nők parlamenti arányát tekintve az utolsó helyen állunk Európában. Fejlődhetne már a politikai kultúránk, fokozatosan, organikusan.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Radarka 2014.01.21. 13:10:03

Szerintem nem ettől lesz fejlett vagy fejletlen egy ország... minden országnak megvan a politikai kultúrája, melyek közül egyik sem jobb vagy rosszabb, hanem különböző. A magyar politikai kultúra is különböző a többi országétól és ebből fakadóan sajátos, de egyáltalán nem rosszabb vagy jobb bármelyiknél. Meg amúgy sem hiszem, hogy a női nem ki volt segítve egy Lendvai Ildikóval, meg Lambert Mónikával.

Robinzon Kurzor 2014.01.21. 13:17:01

Mai posztunkban hőseinkre új kalandok várnak: narancs mezőben ül egy Gellért és -- nem különösebb optimizmussal -- remél.

aeidennis 2014.01.21. 13:20:29

Bányászok közt is nagyon kevés nő van pedig szép szakma az is. A bányásznők arányában hol helyezkedik el Magyarország a világban, erről nincs valami ábrátok?

___________________________ (törölt) 2014.01.21. 13:25:59

Nem értek egyet. Mondjuk egy polgármester példáján keresztül a következőről van szó: rengeteg értelmes, művelt, szorgalmas, tanult nőt ismerek, akikben meglenne a tudás és igyekezet, hogy például polgármester-jelöltként egy város közlekedésének átszervezésére remek terveket készítsenek.

Viszont sokkal, sokkal kevesebb nőt ismerek, akiben megvan a tökösség arra, hogy ezt a tervet egy ellenkező, szabotáló hivatalnoksereg torkán izomból lenyomja, bevállalva az összes konfliktust. Kevés "vaslady" van.

Ez a nagy különbség nők és férfiak között, nem a tudás, intelligencia vagy szorgalom, hanem a keménység, macsóság, jó értelemben vett aggresszivitás, konfliktusfelvállaló képesség, ami a tesztoszteron egyenes függyvénye.

Tegye fel a kezét, akinek barátnőjét, feleségét már noszogatnia kellett, hogy ne legyél már nyuszi, csapjál már oda az asztalra, követelj előléptetést, fizetésemelést, mert a teljesítményed, tudásod alapján egyértelműen megérdemelnéd, csak azért nem kapod meg, mert nyuszi vagy, nem állsz ki eléggé magadért, nem vállalod fel a konfliktust! Ez a lényeg.

Márpedig a politika hatalmi harc, egymással, a hivatalnokokkal, meg néha más országok diplomáciájával, meg nemzetközi szervezetekkel és tőkésekkel, és itt a keménység néha fontosabb, mint a tudás, IQ vagy szorgalom.

Végső soron ez világnézeti kérdés.

Aki úgy látja a világot, mint konstruktív, empatikus megbeszélések, megértő alkuk, építő, a más szempontját megérteni próbáló viták terepét, az rengeteg okos, művelt nőt találhat erre a célra.

Aki viszont úgy látja a világot, hogy érdekek és összeegyeztethetetlen értékek összecsapásának harcmezeje, ahol oda kell csapni az asztalra vagy megesznek reggelire - és én eléggé így látom - , az arányaiban kevesebb "vasladyt" mint "tökös csávót" fog találni erre a célra.

Fog találni - de nem 50%, még csak nem is 25%-ot.

Ezért az ideális csapat gyakran úgy néz ki, hogy vannak női tanácsadók, döntéselőkészítők, akik pontosan a magasabb empatikus képességük miatt jobban tudnak mindenkivel egyeztetni, mindenki szempontjait, építő tanácsait begyűjteni, és ebből körültekinti, eltérő érdekeket amennyire lehet, összeegyeztető tervet készíteni. Majd ha ez kész van, akkor jön egy kemény férfi vezető, aki ezt a tervet úgy lenyomja izomból a szervezet és minden potenciális ellenlábas torkán, hogy eszébe se jusson senkinek ellenállnia.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 13:50:02

mi lenne ha hoznánk a forma-1-be egy női kvótát? örülnének neki a tulajdonosok?

mi köze van a teljesítménynek a nemekhez?

gurmai zita és göncz kinga, selmeci, meg szabó rebeka sokkal több értelme vitt az ország működésébe?
jobb lesz az országunk

látsz egy ilyen térképet és máris elfogadható a numerus clausus? mintha megnéznéd a Túl a barátságon c. meleg kovbojvilmet és elfogadnád utána a melegeket, egyeseknél milyen sikeres az agymosás.

" Isten hozott minket a(z egyes!) fekete-afrikai és arab országok között"

iránban és szaúdban tényleg annyi nő van a parlamentben, mint itthon? vagy csak ez bizonyos szintig mér a tesztelő

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 13:51:23

bár mondjuk maga a forma-1 mutatja hogy van köze a teljesítménynek a nemhez, de ez nyilván attól is függ, mennyien érdeklődnek fiatalkorban a vezetés iránt. nem nem kérdése

caralho voador 2014.01.21. 13:52:59

Megint ez a nyugatmajmoló, buzoid picsogás. Kvótanők, Gurmaik, Vadaik, Pelcznék előre! Ha kedvük nincs, hajtsuk be őket géppisztollyal a Parlamentbe, nincs apelláta! Meg a lófasz.
www.youtube.com/watch?v=jYpKS5p1_4A

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 13:56:59

a nők is ugyanolyan szolgalelkűek lehetnek mint a "férfiak", tehát ez nem megoldás. mondanám, hogy akkor életkor szerint kéne, dehát rá kell nézni szabó rebekára, meg szabó tímeára.
mondjuk ők családilag érintettek, dehát nem valószínű, hogy a jövő képviselői különbek lennének, csak azért mert imádkozunk meg reménykedünk

@tesz-vesz: "és máris elfogadhatÓBB a numerus clausus?"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 13:58:28

@Robinzon Kurzor: meg kell nyerni egy újabb vicsit, aztán akkor máshogy lehet skálázni a teszteket 3/3ban!

Veridicus76 2014.01.21. 14:01:56

"...még kirívóbbnak látszik a helyzetünk."

Hát bizony. És még kirívóbb a helyzetünk, ha szemügyre vesszük a féllábú, vörös hajú, félszemű, 80 évesnél idősebb hermafroditák botrányos alulreprezentáltságát. Nem beszélve a szongáriai cselőpókokról. Őrület, hogy egyetlen szongáriai cselőpók sincs a közéletben. Tűrhetetlen. Vitam et sanguinem! És így legalább Rajcsányi Gellért is elfoglalja magát.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 14:02:25

@aeidennis: én már mondtam, lehetne növelni a női létszámot a bányászok között is, ez nemcsak a statisztikán, kvótán javítana, hanem TELJESÍTMÉNYBEN is jobb lenne a termelékenység, költséghatékonyabb, leküldjük gurmai zitát meg vadai ágit a szénbányába és várunk.

bömböcz 2014.01.21. 14:04:32

@tesz-vesz:
Ercseikatit már le sem szarja?!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 14:07:15

@bömböcz: nem, miattam szüntette meg a blogján a kommentelési lehetőséget (komolyan mondom):

még szerencse hogy résen voltam, és kimásoltam a kommentjeimet, amit neki írtam, oda neki:
kkbk.blog.hu/2011/07/10/ertsey_katalin_punkosdi_gondolatok

Robinzon Kurzor 2014.01.21. 14:35:11

Nálunk nem a nők, vagy az adottságaik mások, mint a referenciának gondolt Közép- vagy Nyugat Európa legtöbb országában, hanem maga a politikacsinálás más.

És ehhez pont a terikeverők meg a kisanyámozók kellenek.

Tehát ők is lesznek képviselők, a bölcs magyar nép szent akaratából.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.01.21. 14:46:18

Jöjjenek a bátor nők, és hozzák el ők a változást, amit szeretnél? Ergé, szedd már össze magad. :(

bömböcz 2014.01.21. 15:01:22

@Holger Hartland:
Biztos vmi femdom-izére terelte a barátimoszad a rendszerét...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.21. 15:12:04

@rajcsányi.gellért (ergé):

Politikusnőink mennyivel jobb minőségűek, mint politikusaink? Ha a mainál arányában több (gáz) politikusnő rontja a levegőt az Országgyűlésben, az mennyiben válik a közélet javára?

___________________________ (törölt) 2014.01.21. 15:35:02

@tesz-vesz: mondjuk az egésznek úgy lenne legalább valamennyicske értelme, ha nem úgy lenne megfogalmazva, hogy nőket, hanem hogy _anyákat_. Van az anyaságban egyfajta gyerekorientált, tehát a jövő generációkat féltő, óvó, tehát hosszú távú biztonságban gondolkodó elem, ami talán tényleg lehetne hasznos.

A környezetemben a legtöbb csaj már rájött, hogy lehúzni negyven évet a bérszámfejtésen és nyugdíjba menni a macskákhoz nem annyira ideális életpálya, alapvetően az anyaságban és mellette részmunkaidős munkában látnák a reálisan elérhető, de sokkal kielégítőbb alternatívát.

Ha esetleg olyasmi lenne, hogy nem nőmozgalom, hanem specifikusan anyamozgalom, amely kimondottan az anyák problémáival foglalkozna, azt így férfiként is erősen tudnám támogatni.

bömböcz 2014.01.21. 15:39:39

@Shenpen:
A "csajok" már csak ilyenek...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 15:41:16

most jelzők nélkül mondom, nehogy kitiltsanak, de milyen mentalitás az, hogy lát egy ilyen térképet és arra jut:

"hát igen, itthon nem elég fejlett a politikai kultúra!"

ha így haladnak a dolgok, jelzem, lesznek majd homoszexuális képviselői kvóták is, arról is lesz majd térkép...
pedig a gyermekvédelmi törvény nemcsak oroszországban kélne el, hanem minden értelmes társadalomban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 15:45:55

@Shenpen: ja én úgy értettem a családilag érintett-et, hogy vmi mszp-s apu, anyu felkarolja a nagyonokos közéleti kislányt és gründöl neki egy pártot. ez volt az lmp. szerintem még most is az.

amúgy jó öltet ez a részmunkaidős anyaság.

kerekes pereces 2014.01.21. 16:18:30

Valami nagyokos mondta volt, hogy a nők inkább szüljenek otthon 3-4 gyereket és akkor béke lesz és kevesebb hajléktalan.

Urfang 2014.01.21. 16:18:31

Ezért imádom a mandiblogot. Mert itt még Rajcsányi is egy hanyatló nyugatos elfajzott liberálbuzoid :D

Bell & Sebastian 2014.01.21. 16:29:15

Lecker! (hadd ne fordítsam)

Bell & Sebastian 2014.01.21. 17:00:05

@aeidennis: Hát ja, nálunk is többnyire a feleségem főz, nehezemre is esik hülyének tettetni magamat a fazekak világában. De a múltkor azért megkérdezte, hogyhogy nincsenek női főszakácsok és sztárséfek? Gondolom, politikusnak áll inkább az ilyen kreatívabb szerzet. -válaszoltam, de nem érezte ki belőle az iróniát. Hogy mi ebből a tanulság?

Jobb ma krumplit pucolni életünk párjának, mint főzni rá és összes ivadékára akkor, amikor nem ér rá bokros teendői közepette.

Nőő! (mondja a műveletlen badeni a nemet)

sztd 2014.01.21. 17:41:12

@Shenpen: Szerintem tévedsz.
Hány férfit láttál 3-4 éves gyerekek közelében? Pedig a társadalom 30-40%-a érzelmi érettségben ezen a szinten van.
Mi a helyzet a kamaszokkal? Másik 30-40% ezen a 15 éves szinten van. A férfiak sokkal alkudozósabbak, mismásolósabbak.

A legfontosabb azonban nem ez, hanem az, hogy a döntésekben is kell több valaki, aki döntéshozó, és más szempontokat is érvényesít, vagy másféle lehetőségeket lát meg, így a döntés jobb lesz minőségileg, több lehetőséget lehet kihasználni.

Tévedés, hogy a politika hatalmi harc. A politika annak művészete, hogy megtegyük azt, ami szükséges. Ha a hatalmi harc lenne a legfontosabb, akkor a tavalyi évből a baloldal relatíve sokkal erősebben jött volna ki, mint a Fidesz.

legeslegujabbkor 2014.01.21. 17:48:23

@tesz-vesz: Milyen jó, hogy most csak BKV-t meg földbirtokot raknak a fiúgyermekek alá, képzeld ha mindjárt egy pártot is kapnának szülinapra. Így csak egy régiót tudnak a kisfiúk egyszerre tönkretenni.

legeslegujabbkor 2014.01.21. 17:51:47

@bbjnick: Az értelmes nők nem fecsérlik az idejüket fölösleges dolgokra. Például nem mennek be a parlamentbe egy rakás sötét, bunkó, buta férfi közé, akik az elemi számtani műveletekkel sincsenek tisztában, és nem is akarják meghallgatni az értelmeseket.

___________________________ (törölt) 2014.01.21. 17:56:16

@Bell & Sebastian: ebben van valami. Nem elsősorban a képességek eltérőek, hanem az értékrend. A férfi értékrend egy dologban akar a legjobb lenni, a női értékrend húsz dolgot egyszerre akar elég jól csinálni. A sztárséf mindent feláldoz a karrierje érdekeben, hajtja a versenyszellem, hogy ő legyen az első, közben kissé elmegy mellette az élet. A legtöbb nőnek egyaránt fontos a munka, a család, a rokonok, a barátok, az egyensúlyozás az élet különböző feladatai, szerepei között. Egy pontra fókuszáló lézer vs. egyszerre minden irányba figyelő, de ezért kevésbé átható radar.

Ezért tűnik a társadalomban a nemek viszonya időnként igazságtalannak, pedig nem az, csak hát olyan ez, mintha a férfinak egy aranya lenne az olimpián, a nőnek meg hatféle versenyszámból bronza. Utóbbi ugyanúgy nagy teljesítmény, de hát a világ már úgy van berendezve, hogy mindig az egy aranyat veszi észre inkább, becsüli meg, sztárolja.

Végső soron mindenki kevesebb megbecsülést kap, aki nem nem egy pontra fókuszáló fanatikus szakbarbár, hanem inkább polihisztor, akármi legyen is a bugyijában. Ez van.

bömböcz 2014.01.21. 18:05:09

@Shenpen:
B und S jobban jár, ha elküldi a picsába ezt(Magát) a grafomán buzit, mintha viába szálnal vele.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 18:15:07

@sztd: a döntésekben is kell több valaki, aki döntéshozó, és más szempontokat is érvényesít, vagy másféle lehetőségeket lát meg, így a döntés jobb lesz minőségileg, több lehetőséget lehet kihasználni."

aha, milyen szép elméleti szöveg, tehát a nők kevésbé korruptak? vagy most mit akarsz ezzel mondani? "a döntés jobb lesz minőségileg" :)
erre biztos van vmi nagynevű pszichológiai teszt is, nem? kontrollcsoport megvolt?

már megbocsáss, de kommunista román vezetőknek virágcsokrokat dobálni minőségileg jobb döntés? pedig annyi más lehetőség lehetett volna..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 18:16:30

@legeslegujabbkor: minden területen ottvannak, úgyhogy mindent tönkretesznek :)

Veridicus76 2014.01.21. 19:58:17

Lendvai Ildikó.
Göncz Kinga.
Kósáné Kovács Magda.
Ungár Klára (vagy Károly? Minek számít?)
Vadai Ágnes.
Selmeczi Gabriella.
Pelczné Gál ldikó.
Ercsey Katalin.
És a többiek.
Tényleg ezeket kellene szaporítani a közéletben?

Urfang 2014.01.21. 20:18:04

@Veridicus76:

Kihagytad Lászlónét meg Wittner56-ot :)

Nem ezeket kéne szaporítani. Ezeket kéne kiselejtezni és a helyükre okosabb és csinibb hölgyeket tenni.

bömböcz 2014.01.21. 20:22:06

@Veridicus76:
A génhulladék turul szerint igen.
osztojkán, mohácsi, satöbbiek...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2014.01.21. 20:46:26

ha kicsit igyekszünk rögtön tanzánia vagy belarusz színvonalára emelkedünk. és akkor már jó lesz.

ez kb. annyit mutat, mint minden rendes statisztika:
- doktor úr, segítsen, 2 hétig héten ment a hasam, most 2 hete meg szorulásom van.
- uram, az emésztése havi átlagot tekintve normális.

Krisz11 2014.01.21. 21:00:41

Mi Ukrajnával együtt nem az utolsók, hanem az elsők vagyunk. Nőket erőltetni a parlamentben baromság. Legalább még mi vettük át legkevésbé ezt az ökörséget.
A politikusnőnél már csak a közrendőr női változata a jobb. Dagadt, meg visítani bír, de futni, meg bűnözőt elkapni már nem. 1 az 1-ben egy kigyúrt sittes ellen 3 másodpercet se bírnának. De a polkorrektség miatt kiküldik őket utcára. Aztán nem egyről hallottam már, hogy ők félnek. Csak gratulálni tudok.

_most_ 2014.01.21. 21:01:26

szerintem az lenne korrekt, hogy amekkora része a lakosságnak nő, akkora része legyen a képviselőknek is nő, a jelenlegi férfi képviselőknél úgyse tudnak nagyobb kárt okozni.

Krisz11 2014.01.21. 21:09:14

Amúgy meg egy nemzet annál több hülyeséget tűr meg minél jobban élnek. Lásd hollandia (drogozás, buzulás, feminizmus, stb).
Voltam egy ideig brüsszelben, majdnem kettészakadtak flamandiára meg valloniára, vagy egy évig kormányuk sem volt, és?? Kurvára egyiket sem érdekelte, amíg van pénzük, meg jómódjuk basznak mindenre. Az ilyeneket a kvótanők, vagy a millió utcán lődörgő bevándorló sem érdekelte. Bármit elfogadtathatsz velük. Egyenlőre. De ha beütne egy krach ezek is észhez térnének.

Krisz11 2014.01.21. 21:11:15

@_most_: Szerintem az lenne a korrekt, hogy amennyi adót életünk során befizettünk olyan arányban szólhassunk bele a költségvetés pénzeinek elköltésébe.

Krisz11 2014.01.21. 21:15:13

Ja, és jó tudni, hogy a nők is így akarják. És most nem az idióta feminista kissebbségről beszélek. Nekem már nem egy női ismerősöm mondta, hogy milyen gáz egy női vezető. Ők is szívesebben fogadnak el vezetőnek férfiakat. Ezért nem kell több nő a parlamentbe. Mert ez a nép (és a nők) akarata.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 21:18:34

@bömböcz: egyedül túrótortát nem tartom ostobának, szerintem nagyon okos.

Alfőmérnök 2014.01.21. 21:48:44

Lesznai Anna:

Bécsi alkony

Ez az az óra,
mikor az utca kék,
ródlizó fiúk feketék,
árnyék szilvákat szór a
litfass-oszlop a hóra.
A köröm kék a zsebben
láb lépdel sebesebben,
ropognak szűk terek.
Tüzetes beamterek,
szűz vénleányok
kicsi kutyái most sétálnak,
szegleten setét ködbe málnak,
türelmes gazdák várva állnak,
csaholó ebet lesnek,
mert örömet keresnek:
Ó furcsa vigaszok!
Majd bolygó sziluettek
ibolyán kiaszók,
ámult kapukba esnek.
A villamosok nyikorognak,
égő számokat kiabálnak,
korgó gyomrok vak műhelyt zárnak.
Sárga ablakok gyúlnak,
mint genny a sebekben,
s a házak vére sebesebben
lüktet, ragyog.
Benn a meleg szobákban,
alkony, álom és mák van,
megindulnak a pamlagok...
Jaj, hová térjek én be,
hol érjek én a révbe?
Torony is kérdi éppen,
nyujtózkodván setéten
mennyek felé mutat!
Én eget keresek,
mely a földre esett.
Ez nehezebb eset.
mek.oszk.hu/02100/02177/02177.htm#116

2014.01.21. 21:54:52

amíg vak kommondor fekszik a köszöbön nehéz lesz tűsarkúban, aztán meg kell küzdeni a pincsikkel is, vigyázni kell ne lépjenek a farkukra.

_most_ 2014.01.21. 22:21:39

@tesz-vesz: tehát a logikád szerint, mivel a forma-1-ben nincs magyar pilóta, sőt eddig összesen egy magyar versenyző volt, aki már annak is örülhetett ha csak három kört kapott egy versenyen, ez azt jelenti, hogy a magyarok genetikailag béna vezetők.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 22:41:50

@_most_: te bolond vagy, én nemek szerinti választottam szét, de nyugodtan kenjed szét a logikát káosszal. kiss pál tamás vagy michelisz norbert simán lehet menő f-1-es pilóta. fizeted a belépésüket?

amúgy nyugodtan mondhatjuk: milyen lenne a forma-1, ha kötelező magyar kvóta lenne benne? ugyanannyi értelme van, mint a nemi kvóta

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.21. 22:46:39

@_most_: amúgy a kis börni be akarta amúgy vinni a jenki csajt, Danica Patrick-ot az f-1-be, de nem jött össze.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.22. 07:35:48

Követelem, hogy legyen kövérkvóta is. A képviselők között kevesebb a kövér ember, mint amennyi az országos arányuk!

pocaklakó minimanó 2014.01.22. 08:28:47

@Robinzon Kurzor: "...hanem maga a politikacsinálás más." Ja. Például előírják (norvégok), hogy az állami vállalatok menedzsmentjében x%-nyi nőnek kell lennie. És amikor ez teljesül, az menő. Ellenben már sokkal kevésbé menő az, hogy a kötelező sorkatonaságot is kiterjesztik. A legtöbben, akik az elsőt üdvözölték, csúnyának tartották a másodikat. Pedig... :)

Idézet: "52 percent of Norwegian women oppose a proposal that military service should be compulsory for females. Men, however, are more positive towards equal military duty for both genders." (norwaypost.no)

Amikor jogokról van szó, akkor jó az egyenlőség, amikor kötelességekről, akkor meg büdös.

pocaklakó minimanó 2014.01.22. 09:57:13

Csak bennem merült fel, hogy amennyiben fajra, nemre és felekezetre való hivatkozással történik a kvótaosztás, akkor ez vajon a felekezetnél miért nem érvényesül? Elvégre ott is megkülönböztetnek. Meg "jogfosztanak." Meg ilyesmi.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.22. 10:08:39

@tesz-vesz: De mondjuk lehetne vallási-etnikai kvóta a felsőoktatásban történő részvételt illetően. Később kiterjeszthetnénk egyes üzleti szektorokra, hivatásrendekre is, meg ami eszünkbe jut.

Azt méricskélni kell, az az élet sava-borsa. Sőt, kvótázni is kell, ha nagyon torzul, ugye.
Eközben Kálmán királlyal mondjuk, hogy nőkről pedig szó ne essék, mivel nincsenek is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.22. 10:43:08

@Counter: teljesen egyetértek! nemcsak lehetne, kell is!
nézzünk csak szét a közéletben, minden zsidórezdülés MTI-s hír! ez felháborító és elfogadhatatlan!
tűrhetetlen a saját hazánkban!

"Mi nem az idegen fajjal szemben követeljük a numerus clausust, hanem a saját fajunkkal szemben követeljük a numerus apertust, mert tébolyodott és öngyilkos nemzet az, amely az értelmiséget nem elsősorban a saját fajtájából akarja rekrutálni."

az ilyen kvótákban teljesen egyetértek veled, mert te most nem humorizálsz, hanem valójában érzed a zsigereidben hogy erre van most is szükség, tudom hogy megjavultál!
a homoszexualitás is gyógyítható lesz lassan, KITARTÁS!

Bell & Sebastian 2014.01.22. 10:51:48

@Shenpen: Pont jónak mondja. Amikor először észleltem, hogy humán (a régi terminológiában) az érdeklődésem, szándékosan a reál felé kormányoztam, a hallgattassék meg a másik fél is -jegyében. A széklábfaragás / bökversgyártás, mint reális- / humán alternatíva nem vonzott eléggé. Ezek szerint feminin lennék?

@bömböcz: Szerencsére még én döntöm el, mikor kivel állok szóba. Gondoljon arra, ha Shenpen nem lenne, maga is szegényebb lenne. Aki nem árt, az használ.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.22. 10:55:00

@tesz-vesz: Tehát aki a n.c. mellett van, az a női kvótát is támogatja.

Köszönöm, leülhet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.22. 10:57:17

@Counter:

S aki a női kvótát támogatja, az a numerus clausust is?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.22. 11:02:48

@bbjnick: Attól függ, mit jelentenek ezek a kifejezések. A maga számára mit jelentenek?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.22. 11:14:58

@Counter:

Ezt a csapdát maga ásta magának, másszon is ki maga (maga) belőle!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.22. 11:21:47

@bbjnick: Ha definiálta a fogalmait, ígérem, megkapja a választ a kérdésére.

Mit ért női kvóta alatt?
Mit ért numerus clausus alatt?

Veridicus76 2014.01.22. 13:14:12

@Urfang: Wittner Mária élő nemzeti hősünk. Össze sem lehet hasonlítani a többivel. Wittner Máriának van tartása, messze fölötte áll az egész bandának.

Veridicus76 2014.01.22. 13:15:50

Szerintem a szerző titokban arra vágyik, hogy egy temperamentumos hölgyike jól megcsinálja. :-)

Serathis 2014.01.22. 13:47:32

@pocaklakó minimanó: vallást választja az ember, a nemét nem. Bár mostanában...

teknős 2014.01.22. 14:07:48

A nők alapvetően konfliktuskerülők.

Én nem szívesen venném ha a az érdekvédelmemmel megbízott képviselőben még ennek az ígérete sem lenne meg, hogy megpróbálja az érdekeimet képviselni. (no nem mintha képviselné, de azért mégis!)

A női kvóták utáni nyafogás nem egyéb, mint hogy megkönnyítsük a dolgát annak, aki ezeken a nőkön tud és akar uralkodni. Hát nem. Ha egy nő nem tud, vagy nem akar politikus lenni, akkor ne patyulgassuk már oda.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.01.22. 14:13:19

@teknős: Mintha a férfi képviselők olyan tántoríthatatlan, nyakas, önálló akarattal bíró stb. alakok volnának.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.22. 15:19:51

@Counter:

Maga ásta, maga esett bele, maga kaparja ki magát!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.22. 15:21:36

@bbjnick: szegény nem veszi észre, ha egymondatba rakja a kettőt, akkor nem lehet ugyanaz a jelentése :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.22. 15:24:45

@Veridicus76: hajaj! tartással szavazta meg, hogy védi a kommunista ügynököket.
kkbk.blog.hu/2012/02/27/megvedte_a_fidesz_a_kommunizmus_ugynokeit

... szerintem ott se volt...
56-ban...

ABC123456 2014.01.22. 16:33:55

@aeidennis: a szülőágyakon viszont mintha a férfiak hiányoznának ! Sőt : a szülőszobán legalább minden második nő megfordul, míg a férfiak között minden százezredik jó, ha a bányász.
Te se sokat bányászkodtál, különben csak több eszed vóna.
Most erre föl tartod rendben lévőnek a nőket kiszorítani a mindannyiunk életét meghatározó a politikából ? Te viccelsz, kisöreg.

teknős 2014.01.22. 16:39:57

@Counter: Menj vissza szépen a kommentemhez, és olvasd el még egyszer. Hátha sikerül megértened!

ABC123456 2014.01.22. 16:42:47

@tesz-vesz: a nemnek nem a teljesítményhez van köze, hanem a neveléshez, a példákhoz.
Hogy mit lát a gyerek, mire biztatják és mitől tántorítják el.
A nők képességei mindenben azonosak a férfiakéval,
mivel semmilyen tehetség gén nem kötődik a nemi kromoszómákhoz, csakis a társadalmi hatások ennyire másak rájuk nézve.
Gondold el, még ma is még a legkisebb magyar faluban is csupa férfiakról vannak elnevezve az utcák.
Micsoda önbizalmi háttér ez egy fiúgyereknek és micsoda frusztráció egy lánynak.
A vége meg ez. Hogy "a nemnek van köze a tehetséghez". Hát egy nagy frászt.

ABC123456 2014.01.22. 16:46:04

A cikkíró utópiájához csak annyit:

Kvóta nélkül még soha, sehol nem indult el magától ez a kiegyenlítődési folyamat.
De ahol időben elindították kvótával, ott ma már nem kell kvóta.

Hát erről ennyit azért tudni kéne, ha már írsz róla.

Alfőmérnök 2014.01.22. 19:28:37

A XX. században a nácizmus és a kommunizmus volt az az ideológia, ami ellen minden erővel küzdenie kellett egy tisztességes embernek.
A XXI. században ez a feminizmus.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.01.22. 20:27:43

@ABC123456: bár mondjuk maga a forma-1 mutatja hogy van köze a teljesítménynek a nemhez, de ez nyilván attól is függ, mennyien érdeklődnek fiatalkorban a vezetés iránt. nem nem kérdése <-szerintem ebben benne volt

azért azt nem mondanám, hogy a képességek mindenben egyenlőek, lásd fizikum.

önbizalom lenne az utcanév? na ne röhögtessük már ki magunkat. engem még soha nem tett ez magabiztossá, téged? ismersz nőt akit ez frusztrál?

végülis mégis van különség tehetség kérdésében is a nemnek, hiába nem genetikailag öröklött, hanem tanult. mégsicsak több tehetséges férfi autóversenyző van mint nő. tehát a férfiak tehetségesebb autóversenyzők, hiába nem genetikailag örökölték. a különbség fenáll, ha tanult is.

teknős 2014.01.22. 22:13:40

@ABC123456: Már mi az ördögért lennének kiszorítva a nők a politikából?

Ez egy kemény szakma, ami egyszerűen ellentétes a női lélekvilággal. A kontraszelekciót meg nevetségesnek tartom és megalázónak. Idióta ötlet. A gyakorlati jelentőségét meg végképp nem értem. Csak azért, hogy el lehessen mondani, hogy a mi parlamentünkben x százaléknyi nő van?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.01.23. 08:44:23

@Alfőmérnök:

A XXI. század pokoli ideológiája a genderizmus, ennek mindenféle elmebeteg aspektusával, a buziktól, a nemváltókon át a feministákig és az állatbaszókig.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.01.23. 10:53:14

@bbjnick: a pokoli ideológia az egzisztáló liberalizmus. minden más borzalom tumor szülője.

Alfőmérnök 2014.01.23. 13:06:53

@bbjnick: @jose maria padilla: Azért emeltem ki a feminizmust - nyilván túlzóan és provokatív céllal - mert az valós társadalmi problémákra reflektál (és kínál egyedül üdvözítő "megoldást"), és ezzel alkalmas rá, hogy kivívja a társadalom egy jelentős részének a szimpátiáját.
A melegmozgalmak tevékenységei a társadalom többségében csak ellenszenvet szülnek (szerintem a melegeknek is többet ártanak, mint használnak - de ezt döntsék el maguk).
A zoofiliával meg csak az elmebetegek szimpatizálnak.

sztd 2014.01.23. 21:39:42

@tesz-vesz: "most mit akarsz ezzel mondani? "a döntés jobb lesz minőségileg""

A több szem többet lát elvét. Vegyük pl. a gyerekvállalás ügyét. Valami miatt a kormányzatnak nem jutott eszébe, hogy egy család két keresővel működik, és a kisgyerekes anyákat 9 (3 gyerek×3) év otthonülés után nem nagyon veszik fel sehova, ő ezt tudja (vagy gondolja), és ezért nem meri vállalni a gyereket. A megoldás a bölcsödei (és egyébként az óvodai) hálózat erőteljes fejlesztése lenne, esetleg a munkahelyi elhelyezés biztosítása...

A nők félnek attól, hogy a társ a többedik gyerek után lelép mellőle (mert mondjuk zavarja a sírás), és akkor egyedül marad a gyerekkel.

Ezeket a feleségem mondta nekem, nekem magamtól nem jutott eszembe.

Persze ezek után előkerült a gondolat, hogy a távmunka (ami segítené, hogy sokaknak ne kelljen ingázni) miért nem terjedt el? A minisztériumokban pl. elég sokan dolgoznak. Mi lenne, ha jelentékeny részüket távmunkában (esetleg leszakadó térségekből) foglalkoztatnák? Próbálták egyáltalán? Szerintem nem.

Ehelyett odáig jutottak, hogy pl. Dúró Dórának beszóltak, hogy miért van a parlamentben (ami egy munkahely is) egy kisgyerekes anyuka. Nem valószínű, hogy komolyabb nőarány esetén az ilyen célokat ennyire nem a problémáknál kezelnék, vagy egyáltalán így gondolkodnának. (Ettől még vannak ilyen irányú intézkedések, csak nyilvánvaló, hogy azok a kapcsolódó csoportok egyikétől származik, a kormányzatnál elhiszik, de nem értenek belőle túl sokat.)

pocaklakó minimanó 2014.01.24. 14:42:41

@Felsmukk: A megkülönböztetések felsorolása között nem tesznek ilyen kitételt. Ott szimplán azt írják, hogy ezekre hivatkozva nem lehet hátrányosan megkülönböztetni.

No, akkor ugorj neki még egyszer, hátha lesz VÁLASZ is. :)

pocaklakó minimanó 2014.01.24. 14:49:23

@ABC123456: "Kvóta nélkül még soha, sehol nem indult el magától ez a kiegyenlítődési folyamat." Ezzel nem is lenne semmi baj, sőt üdvös lenne, ha kiegyenlítettebbek lennének az arányok, de akkor ne csak az legyen, hogy gondosan szelektált körökbe kelljen csak kvóta, hanem akkor tényleg legyen elfogulatlan a dolog. Tehát ne csupán a nekünk smakkolóból szelektáljunk, hanem abból is, amit nem szívesen vállalnánk. Szóval jó dolog a parlamenti képviselőség és az igazgatótagsági viszony, de akkor is legyen tolongás, ha a kötelező katonai szolgálatról van szó és akkor ne történjék mindenféle hivatkozás a gyengébbik nemre és a biológiai különbségekre.

[c] 2014.01.24. 19:27:25

@Shenpen: "Tegye fel a kezét, akinek barátnőjét, feleségét már noszogatnia kellett, hogy ne legyél már nyuszi, csapjál már oda az asztalra..."
Igazad van, de ez csupán részben veleszületett; nagyobbrészt a szocializáció műve.

Alfőmérnök 2014.01.28. 13:45:15

"Ahová nézünk, átitatták közéletünket a gyerekellenes, a családellenes eszmék, gyakorlatok, indulatok. A politikában, a mindennapos civil életben, a termelésben, a kultúrában, a sajtóban egyaránt. Az új élősködési forma - a jövő megrablása - talaján és vonzó-taszító mágneses terében. Ideológiával is el volt látva természetesen az új kizsákmányolás, amolyan futtatott ideológiával, s ezt leginkább a feminizmustól kölcsönözte.
Az évtizedeken át naponta ismétlődő s az egész népességet átfogó agymosásokból csak egyetlen példát emelek ki jellemzésül:
Simone de Beauvoir.
Ő - igen kevesekkel együtt - kétségkívül a feminizmus irodalmának legmagasabb színvonalát képviselte. Messze a pornó, a promiszkuitás ordináré reklámjaitól, a szórakoztatóipari kultúrkukások mocsarától, de még az anyaságra, a házasság intézményére, a családra, a házastársi hűségre, a nemi erkölcsre nyilazott primitív - noha nemritkán feminista - gúnyolódásoktól is megkülönböztethető távolságban.
Évtizedeken át visszhangozta a nevét az ország, nőmozgalmi körök háziszentjükké avatták. Nemzedékeket nevelt, nőtársadalmunkra a hatása szinte meghatározó, senki más meg sem közelítheti. Újságírónők, riporternők, nőmozgalmárok írásaiban, nyilatkozataiban, interjúiban megsokszorozva milliószoros hangerővel mindmáig harsognak az igéi a médiák szócsövein át.
Nem mindennapi tehetség. Kitűnő írónő, elbűvölő stiliszta, vonzó intellektus. Indulatait, gyűlölködéseit olykor megejtő áttételekkel, a literátori távolságtartást rutinosan mímelve leplezi, bár annyira átsüt néha írásán az undor, a gyűlölet, hogy már nem leplezhető. Ez a szenvedélyes elfogultság azonban csak még inkább szervezi körülötte a hasonlóan elfogult rajongók táborát.
Pontosabban így: szervezte. Az általa képviselt feminista emancipáció csődje napjainkban egyre élesebb vonásokkal rajzolódik föl; elmorzsolódóban a hajdani tábor.
Kétségkívül ő volt nálunk a feminizmus pápája. Az emancipált nő prototípusa, eszménye, ideálképe. Sok ezren vették róla a mintát, nevelkedő lányok, fiatalasszonyok.
Írásaiból az alábbi hevenyészett szemelvényezés megbízhatóan jellemzi emancipációs nőnevelésünk legerősebb - talán így pontosabb: leginkább erőszakolt-hatásait, vezérelveit, legfontosabb motívumait."
nepesedes.hu/drupal/book/export/html/67

Valóraváltógép 2014.01.28. 20:35:34

@sztd: "Mi lenne, ha jelentékeny részüket távmunkában (esetleg leszakadó térségekből) foglalkoztatnák? Próbálták egyáltalán? Szerintem nem."

Próbáltál már távmunkában dolgozni? Oda nem elég ám gyereket tudsz csinálni. Ismerős mesélte egyszer, hogy meglett, egészséges, harmincas férfiember létére, ő bizony beszart egyik nap, annyira nem volt ideje még a wc-re kimenni sem.

Emellett mégis hogy foglalkoznál egy gyerekkel? Sehogy.

"Ehelyett odáig jutottak, hogy pl. Dúró Dórának beszóltak, hogy miért van a parlamentben "

Látod, ezt én sem értettem soha.

A feleségeddel kapcsolatban, tudod ha egy nő gyereket akar, gyereket fog szülni. Ha otthon vagy, ha nem, és semmi más nem érdekli, nemhogy majd talán egyszer nem lesz munkahelye, pont emiatt, vagy hogy lelépsz... olyankor a gyerek kell neki, nem te.

Amíg nem ez van, addig nem akarja. Hogy milyen nyakatekert kifogást hadovál mellé, az teljesen mindegy.:)

Alfőmérnök 2014.01.29. 21:05:32

@Valóraváltógép: Ezt itt max turul, vagy ergé kérheti. Ez van, anyuci.

Valóraváltógép 2014.01.29. 21:44:08

Én nem kértelek, hülyegyerek. :)

Valóraváltógép 2014.01.29. 21:47:04

Ez a Süsü poszt nagyon jó.

sztd 2014.01.29. 23:34:58

@Valóraváltógép:
"[távmunka] mellett mégis hogy foglalkoznál egy gyerekkel? Sehogy."
Egyszerű. Először is ebben az esetben nem kell utazni. Az ingázós idő máris megvan. Abban az esetben (és ez lég gyakori), ha nincs pontos kontaktusigény, akkor te oszthatod be az időt. Szóval lehet WC-re is menni, csak akkor minden más esetleg tovább tart. A legfontosabb azonban az, hogy az országban szinte akárhol élhetsz, vagyis nem kell költöznöd.

Ettől még lehetnek árnyoldalai, bár azt nehéz elképzelni, hogy egyetlen ilyen alkalmazottnak se legyen ideje dolgát végezni. Ezen kívül az államnak tapasztalatai is lehetnének a területen, ami nem hátrány.

""Ehelyett odáig jutottak, hogy pl. Dúró Dórának beszóltak, hogy miért van a parlamentben "

Látod, ezt én sem értettem soha. "

Pedig tök egyszerű. Mindenki ahhoz van szokva, hogy a nő otthon neveli a kisgyereket, és vele foglalkozik. Egy nő az alternatívákra (különösen, ha maga is elképzel magának egy szakma életpályát, de gyereket is szeretne) sokkal előbb gondolkodik el más lehetőségeken. Persze mindig vannak kivételek, de egy parlament méretű intézményben már a nagy számok törvénye érvényesül.

"ha egy nő gyereket akar, gyereket fog szülni"
Ez csak bizonyos megszorításokkal igaz. A helyzet az, hogy bármilyen hihetetlen, (és tényleg nem hiszi el szinte senki, de) kettőn áll a vásár. :)
Ezúttal azonban nem az a kérdés, hogy akar-e gyereket, hanem, hogy miért, vagy miért nem? Erről írtam. Egyes nőknél nem mindent felülíró szempont, hogy legyen gyerek (pláne több gyerek).

Valóraváltógép 2014.01.30. 20:46:31

"gyes nőknél nem mindent felülíró szempont, hogy legyen gyerek"

Várj még 5-6 évet, és kérdezd meg róla akkor. :)

DD esetében félreértettél, én azt nem értettem, hogy mit keres a parlamentben. Valahol valami mással talán hasznosabb lenne.

A távmunkát illetően meg, kívülállóként nagyon sok mindent nehéz elképzelni, ami attól még van.

Gat_o 2014.02.22. 10:35:28

Ezt flame-nek szántátok, vagy feltűnt a balkán?

A leggyakoribb és legostobább közhelyek és érvelési hibák azért ordítanak a kommentekben.

- ha itt legyen kvóta, mé' ne legyen a bányában meg a szülőszobában is.

A parlament funkciója a népképviselet.
A bánya funkciója a kitermelés. A szülőszobáé a gyerek kihordása. Az egyes területek eltérő céllal és kritériumokkal rendelkeznek. Nincs összefüggés. Get over it.

- legyen akkor pöndörfodrász kvóta is
A nők a társadalom több mint felét alkotják, a parlament funkciója pedig még mindig a népképviselet. A pöndörfodrászok nem alkotnak már eleve olyan tömeget, akiket alanyi jogon képviselni kellene, de alapíthatnak pártot, meggyőzhetnek másokat arról, hogy fontosat és jól képviselnek.

-A nők egyszerre több dolgok csinálnak csak hát nem olyan jól, a férfiak viszont jobban tudnak fókuszálni.
Népszerű sztereotípia, a valóságban mindenki azt csinál jól, amiben rutint szerez. Az autóvezetés is multitasking, a hímzés is fókuszálás.

- Az "ivadékról" való gondoskodás közös felelősség.
A közösség jelene és jövője közös felelősség, a parlament funkciója pedig még mindig az egyébként közös nép képviselete.

Alfőmérnök 2014.02.22. 11:16:12

@Gat_o: Már csak annak kéne utánanézned, ostoba liba, hogy mi is az a népképviselet.

don Fefinho · http://bunkonyilas.blog.hu/ 2014.02.22. 21:59:11

@tesz-vesz:

"aha, milyen szép elméleti szöveg, tehát a nők kevésbé korruptak? vagy most mit akarsz ezzel mondani? "a döntés jobb lesz minőségileg" :)
erre biztos van vmi nagynevű pszichológiai teszt is, nem? kontrollcsoport megvolt?"

Első hollandiai Survivor évad megvan? 30 férfi, 30 nő, nemek szerint elkülönítve két táborban, mindenki kap egy kis kezdőélelmet, aztán hajrá.
Eltelik pár nap kakaskodással, de aztán a férfiak lenyugszanak és mindenki nekiáll valami értelmes dolognak, amire szerinte a közösségnek szüksége lehet: valaki halászik, a másik vadászik, ez kunyhót épít és bővíti lépésről lépésre, amaz meg eszközöket gyárt. A harmadik hétre a férfiak egy virágzó kis falvacskát hoznak össze.
A női táborban ezalatt gőzerővel folyik a cicaharc, az egész napos napozás, pletyka, intrika, no meg persze a készletek rohamos felélése. Mivel csoportszinten képtelenek megegyezni bármiről, ezért soha nem is állnak neki semminek. Néha elveri őket egy trópusi vihar, aztán ha kisüt a nap, megszáradnak és napoznak tovább.

Egy idő után, amikor a lányok készletei elfogynak és az éhhalál szélén toporzékolnak, csavart visznek a dologba: a lányoktól átvisznek hármat a fiúkhoz, cserébe három fiú is átjön a lányokhoz.

Női tábor: a három srác eleinte örül mint majom a farkának, ám hamarosan rájönnek, hogy a lányoknál se falu, se kaja, se semmi nincsen. Az ezt követő adások lényegében arról szólnak, hogy a három srác gürizik mint az állat magára és a 27 nőre, kaját szereznek, kunyhót húznak, stb., míg azok napoznak.

Férfi tábor: a három lányt meleg fogadtatás és összkomfort várja, az ottani férfiak folytatják megszokott tevékenységüket és a falu szépen virágzik. Az itteni lányok is napoznak egész nap.

Vége. :)

Alterra 2014.02.24. 11:08:31

Jó cikk, végre egy férfi tollából. Köszi!
Ecsetelhetik itt más férfiak, hogy a nők miért nem alkalmasak a közszereplésre, de az a helyzet, hogy a mi érdekeinket, a mi tapasztalatainkat senki nem képviseli. Amíg ennyire alacsony az arányuk, aza belépő kevés nő is kénytelen férfiként viselkedni.
Én reménykedem benne, hogy pl. a Heim Pál gyerkkórház nem így nézne ki, ha a parlamentben és az önkormányzatoknál több női döntéshozo lenne.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.02.24. 17:33:27

@don Fefinho: nagyon jó történet, de mennyire volt reprezentatív a női tábor? nemám csak modelleket (hmm) vittek oda
süti beállítások módosítása