Metszetek – UFi, Reakció, Mandiner, Tokfalvi
2013. november 20. írta: Redakció

Metszetek – UFi, Reakció, Mandiner, Tokfalvi

Skull_Matyas_vasontodeje_Fiume.png

„A folytatható hagyomány: a virágzás. Annak az elismerése, amit a Habsburg-hű labancok tettek az országért, Károlyi Sándortól, az első nagy kiegyezőtől kezdve. A nyugodt, békés fejlődés Mária Terézia alatt. A példátlan növekedés 1849 (gy. k. a mezőgazdasági kapitalizmus bevezetése) után. A boldog békeidők Pozsonyban, Kassán, Kolozsváron, Nagyváradon, Temesváron, Szabadkán. Az éjszakai gyors Fiuméba. A kapitalista fellendülés 1882 után, Trianon előtt, és az 1920-as években, Trianon ellenére. Wass Albert helyett Márai. Meg az, amivel a magyar zsidóság, mint gazdaságilag független városi középosztály, még a két háború között is, még 1943-ban is, diszkriminációval sújtva, hozzájárult a magyar gazdasághoz és kultúrához. A halálra emlékezés helyett az életre emlékezés. Huszadik holokausztmúzeum helyett egy múzeum a magyar zsidó dicsőségről. Attól se lenne több beteg nyilas, annyi biztos.

Több pozitív érzelmet, hölgyek és urak.″ (Tokfalvi)

„Tök jó, hogy Tokfalvi Elek eljutott az UFi-Reakció-Mandiner nagyjábóli hagyományképéig :)″ (konzervatívanarchista)

„Tokfalvinak nincs metszete a Mandinerrel. Tessék figyelmesebben olvasni. Nem csak ezt az írást, hanem a többit, a Hírszerzősöket is.″ (Virtuális turista)

Néha magunk sem tudjuk, mivel-kivel van vagy nincs közös metszetünk, de ha már a vállalható örökségnél tartunk, jöjjön pár példa.

A labanc és Monarchia-örökségről
Kurucok vagy labancok?, Reakció blog, 2009
Ha... - II. Ottó királyunk halálára, 2011, via Kommentár
Városálom, Mandiner, 2011; 
Megoldás elnöki válságokra: a Monarchia-mozgalom!, Mandiner, 2012;
Merjünk labancok lenni!, Mandiner, 2012;
Ilyen volt a századelő igazi Budapestje, Mandiner, 2013

Pozsonyról (Mandiner, 2013. november; A Szent Korona Szlovákiában: Pozsony megtalált múltja, Mandiner, 2012)
Kassáról (Reakció, 2007. november, 40. oldal)
Kolozsvárról (UFi, 2004. december)
Nagyváradról (Reakció, 2008. február, 48. oldal)
Fiuméről (UFi, 2003. december)
Wass Albertről (UFi, 2007. augusztus)

Wass Albert helyett Márairól
Befelé a csigaházba, Mandiner, 2012;
Feljegyzések Fideszországból, Mandiner, 2012; 
Epizódok egy imázskatasztrófából, Mandiner, 2013

A magyar zsidó örökségről
A hiányról – holokauszt és magyarság, UFi, 2004. május
Munkaszolgálatos olimpikon, Mandiner, 2012;
Ortodox és zsidó, román és szlovák Budapest, Mandiner, 2011;
Zsidónegyed: lépésről lépésre, Mandiner, 2011;
Egy sorstalanság, Mandiner, 2011;
Magyar tragédia 1944-1947, Mandiner, 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr785644730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.20. 09:55:18

Mandina szerda reggel is szépen megmosakodott.

- Tiszta vagyok! Tiszta! - szerette volna a reggeli szélbe kiáltani az erkélyről, de aztán inkább elővette azt a fotósorozatot, amit egy művész barátja készített róla. Szerette nézegetni ezeket a fotókat, amelyeken szép ruhákban, igazi úrihölgyként nézett a kamerába, nem úgy, mint azon a másikon, ami az Escort Katalógus című weboldalon jelent meg.

Már egészen belefeledkezett a fényképekbe, mikor megszólalt a csengő. Megérkezett az első kuncsaft.

marko11 2013.11.20. 09:56:12

Jut eszembe: Jancsó helyett Szőts István!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.20. 10:26:30

@Holger Hartland: Szépen kiforrta magát a korábban sporadikusan, kommentekben jelentkező dobrayzás.
Előre lehetett volna látni.

A 21 fügefalevélnek a tizede idei, egyharmada viszont 2010 előtti.
Figyelemreméltó, hogy többnyire felszínes, vállaltan ábrándos, valóságtagadó szövegek, ezt nagyon szépen látja meg a maga allegóriája.

Bell & Sebastian 2013.11.20. 11:09:44

Olyanok ajánlgatják itt a hipermangános lavórt, akiknek maguknak sem ártana öblögetni a tartalmával. Ha rajtam múlik, becsücsülés után.

maroz 2013.11.20. 11:20:40

@Holger Hartland: Nekem a napokban finoman megpróbálták tudtomra adni, hogy talán kontraproduktív lehet a ballibsi-csesztetésem a mennyiség miatt. Nehéz dilemma ez. :)

Urfang 2013.11.20. 11:25:06

Már csak a kettes számú posztbolsevik pártközponttal kéne megszakítanotok a kapcsolatot és akkor tényleg hiteles ókonzervatív úrisvihákok lehetnétek.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.20. 13:18:28

Én ide kb. 20 éve jutottam el. Akkor döbbentem rá, hogy az egész magyar progresszív hagyomány - annak mind komcsi, mint antikomcsi liberális, mind antikomcsi nemzeti olvasatában - egy rakás értéktelen kacat.

Azóta nem ünneplem sosem március 15-t.

Bell & Sebastian 2013.11.20. 13:47:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: De ha mégis megtenné, csak március idusán érdemes, mert a végén még igazi demokratának nézik. Kapaszkodjon inkább a regresszív hagyományba, döntsön maga is posztkomcsi idolt, szobrot, emlékművet, gömböcöt vagy gyulát.

___________________________ (törölt) 2013.11.20. 13:48:26

Igazából kit érdekel Tokfalvi? A csávó okos, de nem bölcs. Összeolvasott mindent, ami a világon van, de jól láthatóan hiányzik belőle a hétköznapi tapasztalat, a common sense, a kimenni a könyvtárból és megnézni, hogy mit csinál, hogyan él, mit gondol az utca népe is miért c. dolog.

Más szavakkal, Tokfalvi is szerintem a legalapvető dolgot nem érti, ami tényleg konzervatívvá tesz valakit: abból kellene kiindulni, hogy a nép nem hülye. Ha valami van, vagy volt, azért van, vagy volt, mert rengeteg ember úgy ítélte meg, hogy az aktuális körülmények között az működni fog. És ezt saját körülményeik ismeretében, annak javítására erősen motiválva tették, és akkor legalább a munkahipotézis szintjén induljunk ki abból, hogy nem csináltak teljes hülyeséget. Most nyilván nem politikai döntésekre gondolok, hanem hétköznapiakra - de a politikai döntések mögötti közhangulatra is.

Teszem azt pl. HaFr sem lesz addig tényleg és valóban konzervatív, amíg rá nem jön, hogy Magyarországon etatizmus azért van, mert igény van rá, és az igénynek NEM az az oka, hogy az emberek idióták, hanem valami más, és akkor ennek például utána kellene nézni, mert ha az ember kijelenti, hogy amit ő húsz könyvben elolvasott, az jobb, mint amit milliók a maguk tapasztalatával éreznek, nos, az minden, csak nem organikus.

Valami ilyesmi a baj Tokfalvival is. Bele van szerelmesedve egyfajta elképzelt Nyugatba, aminek mondjuk semmi köze sem ahhoz, ahogy a tiroli paraszt él, sem ahhoz, amit arról a magyar paraszt gondol, szóval semmi konkréthoz.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.20. 13:55:16

@Shenpen: 1. Mindig a nép/annak a többsége az egyedüli döntéshozó és cselekvő?
2. Járt már Haitin? Vagy Bolíviában? Vagy mondjuk Jemenben? Hallott már Kambodzsáról?

Még mindig így gondolja?

___________________________ (törölt) 2013.11.20. 14:35:10

@Counter: nem a szó demokratikus értelmében vett nép, ennyire demokrata nem vagyok, hanem a "köz", pl. a közvélemény.

Pontosan milyen leckét kellene tanulni az említett országokból? Ne abból induljunk ki, hogy mi lett, hanem hogy a "köznek" milyen szabadságfoka volt, mi között választhatott, milyen feltételek voltak adottak. Ebben beletartoznak az olyan feltételek is, mint a közbizalom szintje.

A "köz" nem egyszemélyi cselekvő, itt van talán a különbség a demokratikus világnézettel. A pl. Haiti "köz" nem áll föl és nem mondja, hogy jó, akkor holnaptól legyen demokratikus szociálkapitalizmus annak összes feltételével a polgári öntudattól az egymásban megbízásig, mert máshol az milyen jó. A "köz" az egyéni döntések eredője, az egyéni döntésnek pedig a többi ember is adott feltétele, tehát adott esetben adekvát egyéni döntés, hogy én a szomszédomban nem bízom meg, de ebben a Duvalierben valahogy igen, hát akkor hátha majd ő megregulázza v. valami.

Abszurd példával élve, ha a demokrácia illúziója igaz lenne, akkor a "köz" egy személyként cselekedve például mondana olyat, hogy na akkor holnaptól megbízunk egymásban. De mivel egyéni döntésekből áll, teljesen adekvát módon hozhat olyan döntést, hogy inkább minden pénzünket bunkerépítésbe tesszük, hogy meg tudjuk védeni magunkat egymástól. Irracionális? Az egyén szintjén nem. Kollektív cselekvő meg nincs. Lokális optimum? Hogyne, de kollektív cselekvő hiányában egyszerűen csak szerencse kérdése, hogy az optimumok lokálisak-e.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.20. 14:43:28

@Shenpen: De azt ugye érti, hogy a maga elvei szerinti konzervativizmus Haitin például féktelen tolvajlást és drogcsempészetet jelent, megspékelve egy "szegénykék, kényszerpályán vannak"-apológiával? Ami persze nem baj, csak nehéz mosolygás nélkül megállni, ha a következő mondatában értékelvű, szabadságpárti konzervativizmust emlegetne.

Ez ugyanis inkább az "anything goes" abszolutizálása.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.20. 18:31:19

@Counter: Ez az egész nagyon szórakoztató. Nézőpont kérdése.

@maroz: Kontraproduktív? Hogyan lehet egy komment "produktív"? :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.20. 19:44:30

@Holger Hartland: Kérek a nézőpontjából, mert innen inkább keserves.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.20. 21:28:47

@Redakció:

Naggyon üggyesek vaggytok!:-)

buta_lúd (törölt) 2013.11.26. 18:33:19

@maroz: Csak pikírtkedj, oszt' majd jól eltűnik még több posztod... :)
süti beállítások módosítása