Foci-Mohács után a temetés
2013. október 16. írta: kovacspe

Foci-Mohács után a temetés

andorra_meccs.jpg

Én jó eredménynek tartom a magyar válogatott 3. helyét a selejtező csoportjában. Bár eredetileg is a harmadik kalapból sorsoltak minket, így papíron se előre, se hátra nem csúsztunk; valójában ez a kiemelési hely csak az elmúlt EB-selejtezők két, a mérkőzés végi hosszabbításban némi szerencsével kiharcolt győzelmének (a finnek és a svédek ellen) volt köszönhető. Ilyen jó kalapból jobb sorsolást is kaphattunk volna annál, hogy a verhetetlen Hollandia és a bivalyerős törökök mellé a negyedikből a magyar focinál jóval előrébb járó románokat kapjuk.

Nos, ilyen szempontból siker, hogy meg tudtuk tartani a harmadik helyet, sőt, ha nem vagyunk olyan balekok, hogy a zárt kapus meccsen a 94. percben kapunk egyenlítő gólt Romániától, akkor most pótselejtezhetünk. Még úgy is, hogy a sok lehangoló produkció mellett gyakorlatilag csak egy igazán jó meccsünk volt, a törökök elleni 3-1. De így is lehet bizakodni, hogy a következő, 24 csapatosra bővített (gyakorlatilag minden második ország kijut!) európai selejtezőkön könnyebb csoportban léphetünk pályára. Ilyen megközelítésből, ha Szalai Ádám hétfői kifakadását vesszük alapul, akkor akár még tapsot is kaphatott volna a válogatott, ám a bukaresti és főleg a hollandiai, történelmi szégyen (1-8) árnyával a háta mögött sok jóra nem számíthatott a társulat tegnap, amikor is Andorra ellen zárta a selejtezőket. Kint jártunk a meccsen, következik a hangulatjelentés.

Sokat sejtetett, hogy egy órával a kezdés előtt hiába vadásztunk szurkolókra, az esti kivilágításban még mindig megkapó hatalmas Puskás-stadionban a sajtósokon és a biztonsági embereken kívül alig szállingózott valaki. Mint pár kollégától megtudtuk, nem is várható nagy tumultus, mert bár az MLSZ az utolsó pillanatokban is szórta ki az ingyenes jegyeket a támogató cégeknek és elővételben elkelt vagy hatezer ticket, a törzsszurkolók a már megvásárolt belépők ellenére is távolmaradásukkal fognak tüntetni.

A büfénél sem kellett senkivel tülekedni a meccs előtti üdítőért, a büfés srác is csak azt válaszolta a remélt forgalmat firtató kérdésünkre, hogy jó forgalmat vár ma is, pont olyat, mint egy magyar bajnokin remélhetne; majd jót derülve saját poénján, hátra szólt kolléganőinek, hogy az elhozott üdítőket hagyják csak a kocsiban, nemigen kell kipakolni.

Akadtak azonban örök optimisták is: egy huszonéves egyetemista pár, Tamás és Nóri szerint tök romantikus dolog, hogy oda ülnek a szektorban, ahová akarnak, ugyanis rajtuk kívül senki nincs ott. Ráadásul Tamás még számolgatott is: „Rúgunk egy hetest, a románok ikszelnek, a hollandok nyernek, mi meg pótselejtezünk és irány a vb”. Erre kontrázta a jegyüket kezelő biztonsági ember, hogy előbb pótselejtez az eddig gólt sem rúgó Andorra, mint mi az életben. Egy másik szurkoló viszont azon poénkodott, hogy amennyien vannak a stadionban, még úgy jár, mint egy BLSZ III-as meccsen, amikor kiment megnézni a haverját, aztán beállították hamissal a csapatba, mert vele voltak ki.

Mi tagadás: a BLSZ bajnokságot idézte az andorraiak bemelegítése is: a legritkább esetben sikerült emberhez továbbítani a labdát, a kapura lövéseiket pedig rendre tapsot érdemlő mozdulattal vette le- a mentőknél álldogáló labdaszedő fiú. Aztán kicsit félősen felbukkantak a mieink is, elsőként Bogdán Ádám. Nem véletlenül tekintett szét rosszat sejtve az eddigre közel ezer fősre duzzadó szurkolókon: még a hangosbemondóból üvöltő zene se tudta elnyomni a füttyöt, amivel fogadta a közönség a hazaiakat. Közben a helyi műsorközlő is rátett egy lapáttal a temetői hangulatra, amikor kifejti, hogy egy kisfiú elveszítette az édesapját. A morbid szövegre jött döbbent csendet érzékelve aztán korrigálva kifejti, hogy csak nem találja. Dicséretet ő se kapott a lelátótól.

A fütty eztán is töretlen része maradt a rendkívül lehangoló mérkőzésnek. Különösen az Amszterdamban csodás öngólt fejelő Devecseri Szilárd volt a szurkolók kedvence: miután harmadik labdaérintése is kék mezes ellenfélhez került, majd sikerült egy sárga lapot is összeszednie értelmetlen becsúszásával, jobbnak látta, ha ezen az estén már nem kockáztatja megszerzett renoméját. Így minden, félpályánál megkapott labdát válogatotthoz méltóan passzolt hátra a közönség gúnyos tapsa és füttykoncertje kíséretében az ezen a meccsen 90. alkalommal védő és ezáltal a magyar válogatott örökrangsorában dobogóra lépő Király Gábornak.

Akinek egyébként dolga is akad a 34. percben: Andorra majdnem gólt lő a hihetetlen gyengén játszó magyaroknak (nem ez volt az egyetlen helyzetük!), mire megjegyzi az egyik borostás negyvenes a rezignáltan üldögélők közül: „Ha bemegy, esküszöm, megtapsolom és onnan nekik szurkolok”. Eddigre már a VIP-páholyban is kitör a szurkoló az egyik öltönyös úriemberből, társa felé fordulva: „Ez nem labdarúgás, ez lófasz”. Erre már odafordul az ezúttal Orbán nélkül reprezentáló teljes MLSZ vezérkar is, de a végig kínosan feszengő Csányi Sándor sem érzi szükségét, hogy cáfoljon bármit is.

A szünetben a mosdóban megy tovább a szurkolói elemzés. A kiejtése alapján Debrecen környéki fiatalember szerint „Nem való nekünk ez a sportág!”, mire a mellette brunyáló fiatal srác reagál, mondván, hogy „miért? Tök jók vagyunk: kihúztuk ikszre a félidőt, Hollandiában ilyenkor már négy volt!” Közben terjed a lelátón a hír, hogy a TV-kommentáror Knézy leoltotta Csank Jánost a közvetítésben. A mellettem ülő újságíró meg is jegyzi, hogy Knézy alighanem kereshet másik állást. Közben mások a vízilabda előnyeiről trécselnek, mivel ott aki nem úszik, az megfullad, itt meg futás nélkül is bárki válogatott lehet.

Nem sokat javult az általános letargia akkor sem, amikor az eddig ki tudja miért mellőzött Nikolics végre betalál, különösen azért, mert közben a románok is simán nyerésre állnak. Jellemző a hangulatra, hogy amikor valaki rákezdene a szurkolásra, a mellette ülő szól be neki, a lelátó másik fele pedig elnyomja füttyszóval. Ráadásul már a szokásos trianonozás se ül, arra is csak legyint mindenki. Andorra besegít még egy öngóllal, ám a közönség szimpátiája ekkor már egyértelműen az övék. A gyakorlatilag semmit nem csináló Szalai cseréjénél be is szól egy öblös hang, hogy „inkább focizott volna, mint pofázik a sajtónak”, miközben az egy szem, ám annál lelkesebb andorrai szurkolón kívül nagy taps kíséri le a vendégek cserejátékosait, akik láthatóan élvezik a hirtelen jött dicsőséget.

A szörnyű gyenge meccs végén megélénkülnek az események a pályán, a láthatóan zaklatott idegállapotban lévő magyarok többször is közel kerülnek a verekedéshez a lelkes falusi lópokróc csapat módjára időnként odavágó andorraiakkal, amit megint nem díjaz a közönség: ők focit akarnak nézni. Ráadásul a lefújás után még egy kis olaj jön a tűzre: a szerethetőséget visszaszerezni igyekvő csapat odamegy a szurkolókhoz, mire óriási fújolás a válasz.

Nem jobb a hangulat a sajtótájékoztatón sem. Miközben Koldo Alvarez szerint jó úton jár Andorra, hiszen majdnem megszerezték a magyarok ellen első góljukat a selejtezőkben, vér égő, ahogy sajnálkozva mondja az egykor a világ tetején trónoló magyar labdarúgásnak, hogy megérti a lelkivilágunkat az 1-8 után. Az ideiglenesen kinevezett és láthatóan megtört Csábi József kapitánytól megtudják az alig kérdező újságírók, hogy Egervári Sándor volt bent az öltözőben a fiúknál, de „ez a csapat már nem az a közösség, ami volt egy héttel ezelőtt is”.

És ez a fő baj valóban! Mert, ahogy az írás elején is írtam, a 3. hely önmagában elfogadható lenne, de közben ott se tartunk, mint a sorozat kezdetén. Túl azon, hogy ez újabb kudarc, hiszen 1986 óta sorozatban a 14. (!) selejtezősorozatból se tudtunk kijutni egy világversenyre, jelenleg nincs magyar válogatott sem. A gárda széthullott, a játékosok közötti viszonyt csak sejthetjük Szalai kifakadása után: bárki is lesz az új kapitány, nem lesz könnyű egyszerre visszaszerezni a szurkolók szimpátiáját és új csapatot építeni. Mert az újabb mérföldkő lenne a zuhanásban, ha a következő, szinte össznépi Európa Bajnokságra se jutnánk ki! Miközben a futballt jelenleg körülvevő általános letargiát jól szimbolizálta a tegnapi mérkőzés, amely az újabb foci-Mohácsunk után beillett egy temetésnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr235573335

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Magyar Futball Bukása 2013.10.16. 20:40:51

A vezérkar tájékoztatja Orbán Viktort a holland-magyar vb-selejtezőről. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.        

Trackback: Foci-Mohács után a temetés 2013.10.16. 11:13:02

A 3. hely önmagában elfogadható lenne, de közben ott se tartunk, mint a sorozat kezdetén.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Steve the Great 2013.10.16. 11:10:05

A mai MLSZ-sajtótájékoztató különösebb újdonságot nem hozott, viszont Csányié a nap beszólása: "Kocsis Máté jobban tenné, ha nem szólna hozzá a focihoz, fidesz-szóvivőként annyi terület van, ahol hazudhat."

teknős 2013.10.16. 11:11:32

A következő válogatottba tegyünk be politikusokat. Kezdjenek a fideszesek aztán sorban a többiek. Mindenkinek jót tenne. A focinak már tök mindegy, ennél rosszabb nem lehetne, mi meg szurkolhatnánk kedvünkre. Kiderülhetne melyik csapat a jobb és nem az urnánál rajonganának a szurkolók.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.16. 11:15:48

hogy a fenébe lenne jó eredmény?

ide is bemásolom illik ide:

Koszta János egykori válogatott kapus szerint is egyes menedzserek túl nagy nyomást gyakorolnak a mindenkori kapitányra a válogatott összeállításánál.

Huszti Szabolcs, a legpiacképesebb magyar focista írt egy levelet, amiben azt állította, hogy olyan játékosok játszanak a csapatban, akiket a menedzserük el akar adni. És, ha beférnek a válogatottba, az áruk emelkedik. Így a játékosügynökök beleszólnak az össszeállításba.

Szalainak - de ide citálhatnánk Husztit is - már régóta azzal van baja, hogy rendre vannak ki tudja miért favorizált klubok. Egervárinál most éppen ki tudja miért a szombathelyi játékosok ugrottak előtérbe. Az NB1-es védőrangsorban a hátsó traktusban tanáyzó Guzmicsot, vagy a lábában mindössze 30(!!!) NB1-es meccsel rendelkező Devecserit favorizálta a válogatott környékén.
sport.hir24.hu/labdarugo-valogatott/2013/10/16/szalait-lenne-a-zulleszto/

nyilván nem ingyen, lefizetik egervárit.

Huszti 45 percet töltött a pályán Anglia ellen egy 2-1 re elveszített barátságos meccsen, cseréje Hajnal Tamás volt. Miután ez nem tetszett Husztinak, hogy a Videoton labdarúgói gyakorlatilag előnyt élveznek a többszörösen válogatott fiatal, külföldön játszó focistákkal szemben, ezért nyílt levélben kritizálta a kapitányt. Ekkor már Buzsáky Ákos, Dzsudzsák Balázs, Vanczák Vilmos, és Hajnal Tamás is szóvá tette. Huszti le is mondta a válogatottságot.

(kiesett a videoton, gyengül a forint!)

Ha Egervári a márciusi magyar-román (2-2) 80. percében nem enged a nyomásnak és nem cseréli be az amúgy rettentő tehetséges fehérvári Kovács Istvánt, meglehet minderre fény sem derül... Viszont engedett.

Hogy, szakmai hiba egy létfontosságú csúcsmeccs utolsó 10 percében, 2-1-es vezetésnél mély vízbe dobni egy 21 éves játékost a válogatott középpályáján, olyannal stabilizálni a taktikailag létfontosságú területet, aki alapvetően »előrefele« játékos, ergo szerelni nem tud, az nem kérdés. Mint ahogy az sem, hogy éppen a kis Kovács labdavesztése után gázolt át a 92. percben Chipciu az éppen kifele lépő magyar védelmen... Kovács azóta a felnőtt keret közelében sincs...

mandiner.hu/cikk/20131016_sport24_egervari_sandor_koszonjuk

"se tudta elnyomni a füttyöt, amivel fogadta a közönség a hazaiakat"

ezt mondjuk nem értem miért kell, annyira unom már a játékosok csesztetését, pl ezt a művi, elcsépelt bárdos kezdést is a videón a fenti hir24-es linken.
nem devecseri tehet róla, hogy kezdő és hogy béna, hanem az korrupt edző, korrupt menedzser, és a korrupt politikai elit. csányival.

kovacspe most akkor hol ült? a vip-ben is, meg a plebsz között is, hogy mindent hallott?

knézi szerintem egy hivatalos szelep, mint hofi, egyeztetett az mtv-vel, hogy ezt csinálhatja. nem hinném, hogy kirúgják. de nem láttam a meccset, nem tudom miket mondott pontosan, csak megérzésre mondtam a fentit.

ekkor még nem volt ennyire korrupt egervári:
www.youtube.com/watch?v=fJgIE-fRM9A

ha nem lenne ilyen korrupt a fociközélet (csányi és orbán is rajta tartja a kezét a magyar futball ütőerén, ki tudja még milyen maffiózók vannak még ott) akkor a magyar öngólrekorder 8 találattal, Kuttor Attila, se lehetne az Illés Akadémia edzője

de "nyilván", minél több stadiont építünk, annál jobb lesz a foci. csak kár hogy az akadémiák élére is ilyen jókádereket, kuttorokat, a magyar foci honlapgondozóit teszik be.

toportyánzsóti 2013.10.16. 13:06:29

300 nézőnek stadiont építő eszetlen barom vezeti az országot.8:1 az eredmény,a többi csak duma.

Virág et. 2013.10.16. 13:09:49

Csányi nagy tapsot érdemel a mai őszinte visszaszólásaiért (nem beszólás, mert az első pofont a címzettek adták Csányinak, ő csak visszaütött). Ajánlom minden szemellenzős fideszesnek: Orbán házi kedvenc bankvezére talán az egyetlen olyan figura a környékén, aki eléggé önálló és bátor, hogy legyen saját véleménye, amit ki is merjen mondani. Kocsis és Deutsch, de még Wintermantel is pontosan azt kapták, amit érdemeltek. Az ócska bankározós kontra Wintermanteltől meg Rogán-szintű rezsikommandós kommunikáció-szánalom. Talán annyi megjegyzést érdemel csak, hogy Csányi nem a szurkolókat alázta, hanem a fideszes politikusokat, nem a szurkolókkal volt arrogáns, hanem az őt támadó politikusokkal szemben. Mert, kedves polgármester úr, a szurkolók az nem egyenlő a fidesszel, ahogy az ország vagy a nemzet sem egyenlő a fidesszel. Ezt a vezérnek is átadhatja.

Robinzon Kurzor 2013.10.16. 13:49:06

"Én jó eredménynek tartom a magyar válogatott 3. helyét a selejtező csoportjában."

Én nem jó, de megfelelő eredménynek tartom.

A számunkra elérhetetlen szinten játszó hollandoktól oda-vissza vereség, a nálunk jóval gyengébbek ellen kötelező győzelmek (néha nyögvenyelősen), a mi súlycsoportunkban meg 1 győzelem, 2 döntetlen, 1 vereség.

Mi itt a probléma?

Hogy ennél jobbat szerettünk volna, de csak szájkaratéra futotta?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.16. 15:25:40

@Virág et.: mindjárt koronát rakok a kövér komcsi fejére, csak mert itt eljátsszák a hattyúk halálát.
mindjárt jön lázár is és beszól a magyar focinak.

Bloodscalp 2013.10.16. 15:28:28

@tesz-vesz: ha nem rúgják ki ezt az asszonyverő balféket, egyértelműen megmondták neki hogyan beszéljen, azt nem írom hogy közvetítsen, mivel azt nem tud.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.16. 16:18:54

@Bloodscalp: el is felejtettem ezt az ügyét, de hülye vagyok

"A lapnak a népszerű sportriporter fia elárulta, hogy tavaly áprilisban csúnya veszekedés követte bejelentését, hogy el akar válni a feleségétől. Állítása szerint azonban már hónapok óta külön szobában aludtak és nem jöttek ki egymással.

Egyszercsak csöngettek, a rendőrség állt az ajtóban - Kiderült, a felesége tett bejelentést, hogy veri, fejberúgta és eltört az állkapcsa - mondta el Ifjabb Knézy Jenő, aki hozzátette: ő 110 kiló, ha ilyet tesz, annak szemmel látható nyomai lettek volna.

Neje a mentőket is kihívta, akik felajánlották, bár nem látszik rajta semmi, beviszik, ha nem érzi jól magát, de erre nem volt hajlandó - mondta a Kiskegyednek a riporter.

Ifjabb Knézy Jenő szerint másnap este ment be a volt neje látleletet vetetni, de arról nem tud, addig mit csinálhatott magával. Nem sokkal később az apja is feljelentette Jenőt, hogy őt is megütötte. "
webbulvar.hu/tart/cikk/d/0/44802/1/bulvar/Ifjabb_Knezy_Jeno_Asszonyveronek_tartanak_pusmognak_a_hatam_mogott

Knézy Jenőt volt felesége és apósa bántalmazásával vádolják, amiért első fokon tíz hónap felfüggesztett börtönt kapott. A másodfokú tárgyalások csütörtökön kezdődtek.
velvet.hu/blogok/gumicukor/2011/10/14/knezy_jenot_magas_rangu_rendor_vallomasa_mentheti_meg/

Hatályon kívül helyezte a másodfokon eljáró bíróság a Knézy Jenő sportriporter bántalmazási ügyében született elsőfokú ítéletet.
index.hu/belfold/2011/11/25/knezy_jeno/

nagy csókos ez a knézi, a rendőrkapitány helyettese tanúskodott mellette elsőfokon.

Fülöp Valter, a budapesti rendőr-főkapitány bűnügyi helyettesének nyilatkozatát is felolvasták, amelyben elhangzott: a kérdéses, asszonyverő-vagy-nem-verő éjszakán Knézy őt hívta fel, mondván, apósa és neje azzal vádolja: bántalmazta őket, és nincs senki, aki igazolhatná az ellenkezőjét. Fülöp, aki akkoriban a XII. kerületi kapitányságot vezette, elmondta: a kiérkező járőrök nem láttak sérülést a riporter nején.

www.youtube.com/watch?v=jew3Vm6EX4o

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.16. 16:23:49

@Bloodscalp: elsőfokon elítélték, másodfokon felmentették, ez gyakorlatilag 1-1
most ki dönt? az 1fokú bíró az fogyatékos volt vagy ilyenkor mi a hiv. indoklás?

mi hétköznapi emberek amúgy nem tudjuk a rendőrkapitány magán telefonszámát

2013.10.16. 19:26:33

„inkább focizott volna, mint pofázik a sajtónak”
az agyhalott zombi semmit nem értett meg belőle. gondolom szerz szemében ő a "nép" . és ilyeneknek épít stadiont az orbán

öreg_répatorta 2013.10.16. 19:54:09

@Steve the Great: Mondott ő ott Tompikának is valamit a beléptető rendszerről...

ottomoll 2013.10.16. 20:10:16

Ha most klónoznánk az aranycsapatot, akkor úgy 20 év múlva lehetne egy jó válogatottunk:)))

s.g.l. 2013.10.16. 20:11:37

azért szombathely a favorit mert magánemberként Halmai és Egervári együtt muzsikálnak focisuliban.
Halmai meg a Szombathelyi Haladás résztulajdonosa.
ilyen egyszerű.

meg kell találni a kapcsolódási pontot.

niklex 2013.10.16. 20:24:48

1969- ben Mészöly Kálmán mondta az elvesztett selejtező után: " a mi időnk lejárt". No, szerencsére jöttek jobbak :-)

Knézy meg eddig csak pozitívakat tudott mondani a csapatról, most meg hirtelen minden és mindenki negatív lett. Ez így sajnos hiteltelen. Ha eddig nem vette észre a bajokat az a baj, ha meg észrevette, csak nem mondta (vagy nem merte, mert szóltak neki) akkor meg az a baj.

lyia (törölt) 2013.10.16. 20:37:08

@tesz-vesz:

"lefizetik egervárit"

Lehet, hogy orbán se ingyen rakta a csapatba semjént?

lyia (törölt) 2013.10.16. 20:41:40

@ottomoll:

negyven év múlva meg tizenegy trafikosunk ...

czjanos 2013.10.16. 20:58:37

Idejét múlt dolog, hogy Magyarország foci-nemzet. Az tartja csupán a figyelem homlokterében, hogy a miniszterelnök hóbortosan foci-imádó, ezért az országnak foci-teljesítményt kellene nyújtani. Én jobban örülnék, ha az ország demokrácia-imádó vagy békesség-imádó vagy jólét-imádó vagy tolerancia-imádó lenne és a foci helyett ezekre a területekre irányítanák a súlyos tízmilliárdokat (meg a többit, ami nem is kerül a nyilvánosságra - az állami vállalatok támogatására gondolok-). Mi lenne, ha a miniszterelnök búvárkodás-imádó lenne? Bár lehet, hogy az eredményesebb lenne, mert egyre mélyebbre merül a társadalom, a gazdaság.

Nemzeti Dohányos 2013.10.16. 21:20:34

Tiltsák már be a focit, és dózerolják le a stadionokat végre.

contractor 2013.10.16. 21:22:59

Be kell vezetni az A, B, C, D csoportos világbajnokságot mint a jégkorongba és valamelyikre biztos kijutunk. De szerintem előbb jön el, hogy a selejtező csoportba való bekerülésért is majd előselejtezőn kell majd résztvenni a leggyengébb csapatoknak, mint a magyar is. Csak mint a BL-ben.

Tímár Mihály 2013.10.16. 23:06:31

Én azt mondom, nagy szerencse, hogy focista a mini szterelnökünk és nem sielő, például. Akkor nem stadiont, hanem hegyet építtetett volna Felcsútra!

Bloodscalp 2013.10.16. 23:09:49

@tesz-vesz: és azóta milyen menő dolog lett a fejesek között az asszonyverés.

lobaszopiatej 2013.10.16. 23:12:33

Hagyják abba az állami milliárdok öntését a focinézésbe, és hagyjanak kifejlődni egy önmagát piaci alapon mutyiváló szakmát!

Igy hogy kitömik a csapatokat az állami cégek ha kell ha nem, igy nincs feljődés és a közpénz is elmegy a zavarosba!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.16. 23:35:48

@tesz-vesz: Csomó mindennel egyetértek. Nem elsősorban új stadion kellene, hanem új szakértelem, új edzők, akik új játékosokat tudnának kitermelni, és időnként kijutni a csapatokkal a BL-csoportkörbe, amiből már lenne pénz is, amiből magasabb színvonalú foci lehetne, amiből több néző, amiből még több pénz... beleér a kezem a bilibe.

A játékosok szidása meg nevetséges, Szalainak igaza volt, mit kellett volna tenniük, verekedni a pályán? Ez a "nem szántották fel a pályát" dolog úgy néz ki csapatjátéknál, hogy kell valami elképzelés minden játékosban, és annak az elképzelésnek meg kell egyeznie mindegyikük esetén, hogy az adott pillanatban éppen mit is játszik a csapat. Ha nem tudja, hogy most éppen mit is kellene játszani, akkor csak zavarodottan fog fel-alá bóklászni a pályán, futni se fog, mert nem tudja, merre. Amikor meg lemaradt a románról a védő, akkor meg persze futott így is, csak hát minek.

Sandor Akarki 2013.10.17. 01:25:48

30 éve voltam először és utóljára meccsen. Akkor legalább még volt szotyi olcsón, feles pohárból a bejáratnál.

Bird is the word 2013.10.17. 02:01:00

Újvári Jocit és Koplárovics Bélát a válogatottba!

fény az alagút végén 2013.10.17. 02:03:02

mi van mandineres allami akolban dagonyazo gyerekek? szoltak fenntrol, hogy haritani kell a tszelnok hobortjabol fakado kellemetlensegeket? ti meg penzert se tudtok huek lenni? gratula
ti mar a velejeig rohadt tarsadalom miatt az erkolcsi, etikai gatlasokat sem ismeritek.
hajra a part...akarmelyikislegyenhatalmon

xxyati 2013.10.17. 03:00:42

Kit érdekel hogy 22 idióta kergeti a labdát?

Kandeláber 2013.10.17. 05:57:42

@Bloodscalp: @tesz-vesz: Ifj. Knézy csak a házi fegyelmi jogával élt, mint bonus et diligens pater familias.
Asszony számolva, pénz verve jó.
Vagy fordítva?
A poszt azért tetszik, mert a szerző végre elvegyült a nép között, és a mezei szurkolók reakcióját is közvetíti.
A zselés Szalai véleménye irreleváns, ő is ugyanúgy részese volt a szívásoknak mint a többi, gondoljon csak Bukarestre, majd köpje le magát.
Csányi uzsorás és a fidesz-apparátcsikok szópárbaja mulatságos.
Tényleg, mikor sorsolják az EB selejtező csoportokat?

vantaan 2013.10.17. 06:25:44

Addig amig a foci pár hülye kis lószar kommunista házi szórakozása kénye kedvének van kitéve addig Magyarországon sohasem lesz foci!
Az összes párt csinovnyikot, párt elnököt, politikust el kell tiltani a magyar labdarúgástól! S a hazai labdarúgás fényre derül.
Vegyük már észre Orbán és társaik tették tönkre a focit Magyarországon.

felcsutisuttyo 2013.10.17. 06:45:35

nem a foci temetésére vár a magyar nép, hanem a Hüvelykmutyiéra!!!!! Az lesz az ünnep!!!

nu pagagyí 2013.10.17. 07:01:22

Rezsimcsökkentést a fociban!

nu pagagyí 2013.10.17. 07:59:10

A magyar labdarúgás jövőjét megalapozó munka első része sikeresen lezárult. Hézagmentesen kiépült az állami pénzek lenyúlását hatékonyan menedzselő korrupciós rendszer. A munka következő fázisa már a szakmáé, húsz éven belül pótselejtezőre képes válogatottat kell felnevelni a most született csecsemők célirányos nevelésével.

Vicca Verza (törölt) 2013.10.17. 07:59:31

Elképzelni sem tudom, hogy milyen indíttatásból néz meg valaki egy magyar focimeccset, főleg amikor egymás ellen szerencsétlenkednek a hazai csapatok. Egy normális passzolásuk nincsen, unalmas, szenvedős bénázások 90 percben. Köszönjük meg a sorsnak ezt a 8-ast, mert 10 is lehetett volna.

Amatőr 2013.10.17. 08:01:35

@ottomoll: "Ha most klónoznánk az aranycsapatot, akkor úgy 20 év múlva lehetne egy jó válogatottunk:))) "

Nem valószínű, mert azoknak is egy kalap sz@r volt a védelmük! Ám a csatársoruk általában kétszer annyit rúgott, mint amennyit beszedtek.

Amatőr 2013.10.17. 08:08:20

@niklex: "Knézy meg eddig csak pozitívakat tudott mondani a csapatról, ..."

Ez így nem fair!
Ha Knézy a képernyőre kerülése első napján , vagy akörül kiejti a száján, hogy meztelen a király, azaz hulladék a magyar foci, minden bizonnyal azonnal kirúgják.
Végh Antal, vagy Moldova György ugyan megtehette, de semmi sem változott. A potentátok csak röhögtek rajtuk; ordít az egér!

nu pagagyí 2013.10.17. 08:30:22

A magyar focistáknak nem itthon kellene versenyezniük, hanem külföldön, a német, angol, spanyol, francia, holland, olasz bajnokságokban, a csapatba kerülésért, a kihagyhatatlan alapember státuszáért. Az akadémiáknak abból kellene megélniük, hogy képesek ilyen játékosokat nevelni. Ha lesz tizenegy játékosunk, akik a fenti ligákban húzóemberek, akkor akár a hollandokat is verhetjük.

A magyar bajnokságba kár állami pénzt beleölni, oda fektessenek be olyan magánemberek, akiknek fontos a csapatuk és van rá pénzük. Egy szerényebb magyar bajnokság az akadémistákat jobban motiválja, hogy külföld felé orientálódjanak.

Ha az állam pénzt akar szórni akkor az akadémiai nevelésbe tegye, de csak normatívan, például a kiemelkedő bajnokságokba eladott játékosok vételárának arányában. Infrastruktúrát is fejleszthet, de ne magáncégek zsebét tömje, csak közösségi vagy állami tulajdonban maradó létesítményeket építsen, amit használhatnak a magán focisulik, csapatok is. Az államnak ne legyen kedvence, mert torzítja a versenyt, óhatatlanul kontraszelekcióhoz vezet.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 08:34:15

@Amatőr: "Ha Knézy a képernyőre kerülése első napján , vagy akörül kiejti a száján, hogy meztelen a király, azaz hulladék a magyar foci, minden bizonnyal azonnal kirúgják."

Azért ebben vannak fokozatok.

Knézy túl akarta teljesíteni a penzumot a kritikátlan dicsérettel is, most meg nyomja ezt az álnaív rácsodálkozást.

Mint anno Sugár András (a tévés, nem a westeles), aki élő adásban szipogta végig Brezsnyev temetését, aztán később kiderült, hogy mekkora ellenálló volt már akkor is.

csak egy néző 2013.10.17. 08:37:05

Valahol olvastam és behaltam.
"Több labdát adtunk a meccs alatt a Hollandoknak, mint az Adidas"

Amatőr 2013.10.17. 08:51:14

"Én jó eredménynek tartom a magyar válogatott 3. helyét a selejtező csoportjában...."

Miről beszélsz???!!!!!

Ez nem "jó eredmény", hanem méltatlan és sz@r eredmény! De a realitás!

Magyarország labdarúgása évek óta a reszli kategóriába tartozik. Fölösleges hivatkozni a fifa és az uefa táblázataira, vagy az elért pontok számára; mert az csak parasztvakítás (amire persze van bőven vevő).

Mi a hulladék kategóriába tartozunk, csillagászati távolságra a legjobbaktól. A mi méltó ellenfeleink Andorra, Vatikán és Antarktisz. Ennyit tudunk.

Ám nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés!
Mindig akad pár száz, netán egy-két ezer balek, akit kihajt a kíváncsiság, vagy az unalom a stadionokba.

Csak olvasd el a júliusi, augusztusi kommenteket!
Az a sok reménykedő szerencsétlen! Összeállításokat barkácsol, pontokat számol és továbbjutási lehetőségeket vizionál.
Egy részük ma is meg van győződve, hogy nemzetközi összeesküvés és játékvezetői csalások áldozatai vagyunk!

Van rá egy fogadásom, hogy ismét semmi nem fog változni, mert sokaknak így a legkedvezőbb! Ez a posvány, ez a mocsár, ahol a maffia, azaz a vállalkozók szabadon létezhetnek.

Egyébként innen ( mert a "Magyar válogatott" topikból kirúgtak) üzenem "liptiki" barátomnak, hogy erre is van egy üveg jó pezsgőm !

Ebből a gödörből kimászni egy kevésbé korrupt közegben is legalább egy évtizedre lenne szükség. Nálunk kettőre. Legalább.

Elverik a port sunyibácsin (nem is érdemtelenül), esetleg kineveznek néhány bűnbakot és elkergetik őket, de a mélyben semmi nem változik.

Decemberre béke lesz és nyugalom, januárra kész az ütemterv és egy nagyon neves kapitány a válogatott élén ( valamikor kiváló játékos, nulla edzői tapasztalattal) és az egész régi-új elnökség hátradőlhet. (hol edző ma koeman és matheusz? A német és a holland bajnokság kiesőjelölt csapatainál. Ma még. )

Persze azt is megígéri az új vezetőség , hogy a kupacsapataink bejutnak és továbbjutnak, csak még egy kicsit több pénz kellene. Meg persze új és nagyobb stadionok. Mert megérdemeljük.

Amatőr 2013.10.17. 08:55:37

@Robinzon Kurzor: "Knézy túl akarta teljesíteni a penzumot a kritikátlan dicsérettel is, most meg nyomja ezt az álnaív rácsodálkozást."

És nem mindegy? A knézy is csak gumicsont!!!!
Mert hirtelen nem akadt jobb!
Vagy mint a dajcs tomika beléptetőrendszere!!!
Egyet az ultizóknak, egyet a betlizőknek!

Holnapra lesz jobb, amin rágódhat az ostoba plebsz.
De hirtelen nem akadt jobb.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 09:27:36

@Amatőr: "A mi méltó ellenfeleink Andorra, Vatikán és Antarktisz. Ennyit tudunk."

Ez komoly? Mert viccnek durva.

Ha néha nyögvenyelősen is, de a válogatott hozta ezeket a kötelező győzelmeket. Az összeset.

A hollandokhoz közünk nem volt, de a románokkal és a törökökkel nagyjából egy súlycsoportban vagyunk.
Érdekes módon velük szemben pont 50%-os lett a mérlegünk: 1 győzelem, 2 döntetlen, 1 vereség.

"Ebből a gödörből kimászni egy kevésbé korrupt közegben is legalább egy évtizedre lenne szükség. Nálunk kettőre. Legalább."

Ebben egyetértünk.
Hogy egy vb-re kijutás reális cél (elvárás) legyen, ahhoz ennyi idő kell.
A probléma ott van, hogy ha kijutunk egy következő 24 csapatos eb-re (amire azért van esély), akkor mindenki elégedetten hátradől.
Ha addig nem történnek a megfelelő irányban visszafordíthatatlan változások, akkor megint 3 évet kidobtunk az ablakon.

Amatőr 2013.10.17. 09:44:12

@Robinzon Kurzor: "Ez komoly? Mert viccnek durva."

Igen, komoly.

"Ha néha nyögvenyelősen is, de a válogatott hozta ezeket a kötelező győzelmeket. Az összeset."

Igen, mert az észtek, a románok és a törökök is Európa alja. A posvány. A harmadik vonal, amibe minden belefér!

"A probléma ott van, hogy ha kijutunk egy következő 24 csapatos eb-re (amire azért van esély), akkor mindenki elégedetten hátradől."

Nem, mert nem jutunk ki.
Ennél gyengébb csoportot ugyanis képtelenség kitalálni, mint amiben eddig voltunk! Ez volt mindennek az alja!
Az egyetlen csapat -Hollandia- gyakorlatilag ellenfél nélkül jutott tovább! Egyetlen vesztett ponttal! Ilyen csak a mesében van! Tíz meccsen 5 kapott góllal!

Vagy azt képzeled, hogy ma Hollandia Európa legerősebb csapata és hasonlóan könnyedén nyeri az eb-t, VB-t ?

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 10:01:00

@Amatőr: "a románok és a törökök is Európa alja. A posvány"

Aztán milyen alapon?
Vehemens jólmegmondás nem alap, csak szólok.
Pont azzal a teljesen irreális helyzetértékeléssel kellene leszámolni, amit te is képviselsz.
Nézd már meg, hogy milyen csapatokban (és mennyit) játszó focistákból állnak azok a válogatottak, és hogy állunk ezzel mi?

"Vagy azt képzeled, hogy ma Hollandia Európa legerősebb csapata "

Írtam ilyet? Nem. Akkor?
Annyit írtam, hogy az a szint (ezzel a magyar focival) számunkra elérhetetlen.
Amint azt a két meccs meg is mutatta.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.10.17. 10:05:43

Na, erre "jó" a foci. Mindenki a selejtezők (milyen kifejező szó, szótöve a selejt!) eredménytelenségén habzik és ez eltereli a figyelmet a választási csalássorozatról, a trafikmutyiról, Papcsáknorriszról, a rezsidémonról, a félázsiaivá züllesztett oktatásról és minden egyéb korrupciós hepajról.
Focikudarc idején a lenyúlás zavartalanul folytatódik.
:)

Amatőr 2013.10.17. 10:33:40

@Robinzon Kurzor: "Aztán milyen alapon?"

Kizárólag az eredményeik alapján.

"Nézd már meg, hogy milyen csapatokban (és mennyit) játszó focistákból állnak azok a válogatottak, és hogy állunk ezzel mi?"

Mit nézzek rajtuk? Az egyetlen jegyzett csapat, Hollandia ellen nulla eredményt értek el. Kb mint mi.
Aztán egymással marakodtunk - több-kevesebb sikerrel- a hollandok otthagyta maradékon.

"Annyit írtam, hogy az a szint (ezzel a magyar focival) számunkra elérhetetlen."

Én meg azt próbáltam megértetni, hogy semmi közünk az európai elithez, sőt, a középmezőnyhöz sem. Mert Hollandia nem a csúcs. Ma legalábbis nem. És a bajnokságuk sem az. Úgy az első féltucat vége.
Ahová a belátható múltba mi is tartoztunk.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 10:53:26

@Amatőr: "Mit nézzek rajtuk?"

Hasonlítsd össze a magyar válogatottal.
A holland válogatottat meg nem a holland bajnokságból kell levezetni, hanem azzal, hogy az ő játékosaik hol játszanak.

"Az egyetlen jegyzett csapat, Hollandia ellen nulla eredményt értek el. Kb mint mi."

Ettől még lehetnek nálunk jobbak.
Andorra sem ment semmire a hollandok ellen, ettől még nem egy kategória velünk (vagy a törökökkel, románokkal).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.17. 11:35:59

@ottomoll: nem, akkoriban nem olyan volt a védekezés, mint most, az úriember sport volt.
persze jobban tudtak rúgni akkor is, nehezebb volt a labda, és kitartóbbak is voltak, Puskás pl nem ment villamossal: mindig versenyzett vele, így edzette magát, hogy jól tudjon futni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.17. 11:48:58

@Siri Keeton: így van. mit kellett volna tenniük, verekedni a pályán? - ez egy nagyok okos mondat volt.

mit gondol szalai lázáról? érdekes rágalom, dehát tényleg nem játszott a hollandok ellen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.10.17. 12:01:34

@Kandeláber: az hogy szalai nem jól játszott semmi nem von le a mondandója értékéből, ahogy mondta is, hogy nem arról van ott szó, hogy ő lenne az isten, nagyon jól mondja, csak néha nehezen fejezi ki magát, de a riporterek oltása zseniális

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.17. 12:35:47

@tesz-vesz: Személy szerint azt gondolom, hogy nagyon össze is volt veszve Egervárival, nem is nagyon akart menni, Egervári se nagyon akarta berakni (pláne nem a kezdőbe), és feltehetőleg tényleg megbetegedett a hét elején (a legjobb hazugságban mindig van legalább egy csepp igazság), ami kapóra jött mindkét félnek és az MLSZ-nek is, mert így volt ürügy, hogy miért is nincs ott a meccsen. Ha nagyon akart volna, egy félidőt valszeg már végig tudott volna játszani. De ahhoz Sanyi bácsinak is akarnia kellett volna, és szerintem miután az észtek ellen se rakta be, meg az óriási sikerként aposztrofált amszterdami 5-3 alatt sem volt a csapatban, ezért aztán ő se nagyon erőltette szerintem.

Amúgy én nem különösebben szeretem, ha egy játékos nem tart a csapattal, bár e tekintetben szvsz Szalai nyilatkozata rendben volt (pl. "mi kaptuk a nyolc gólt" - pedig ő személy szerint még a kispadon se ült), ráadásul egy ilyen szakértelem totális hiánya miatti összeveszés (akár Huszti esete) sokkal méltánylandóbb, mint pl. Gera hisztije Koeman teljesen jogos büntetése miatt.

Geráról jut eszembe: szerintem Gera sérülése lehetett a fő oka a csapat utóbbi időben tapasztalt sérülésének. Rá szerintem mindenki felnézett, Szalai és Dzsudzsák is, mert ő európai értelemben vett focista volt, és Szalai is sejtheti, mekkora tehetség lehet, ha huszonöt éves koráig a magyar futballközegben nevelkedve és szerepelve képes volt helytállni Angliában. Gera pedig egyértelműen Egervári híve lehetett, hiszen ő Koemannal nem jött ki, Egervári meg külön kiutazott érte Londonba. Valószínűleg Gera tartotta egyben a csapatot, amikor ő kiesett, a felszín alatt tartott ellentétek egyből előkerültek az öltözőben.

Amatőr 2013.10.17. 13:02:54

@Robinzon Kurzor: "A holland válogatottat meg nem a holland bajnokságból kell levezetni, hanem azzal, hogy az ő játékosaik hol játszanak."

Szerintem meg onnan kell levezetni!!! Ugyanis ott nevelkednek és onnan igazolják a Reálba, vagy a bajorokhoz, vagy akárhová.
Vajh miért játszanak rendre a holland játékosok az elitcsapatokban? Mert abban a bajnokságban jó csapatok játszanak, jó játékosokkal. És ami a legfontosabb; ott valóban UTÁNPÓTLÁS-NEVELÉS folyik. Jártam Hollandiában és láttam; minden porfészeknek van focipályája/ pályái öltözőkkel. Esetleg műfüves pályája. Is!!!

"Andorra sem ment semmire a hollandok ellen, ettől még nem egy kategória velünk (vagy a törökökkel, románokkal). "

A sz@r díszcsomagolásban is csak sz@r marad.
Hiába erőlködsz, Te sem tudod a fiainkat beszuszakolni az európai középmezőnybe.
Valóban le tudjuk gázolni - ma még - 2:0-ra Andorrát, vagy Vatikánt, de erre nem büszkének kell lenni, hanem mélyen szégyenkezni.

A sok vén hülye - magamat is beleértve- azt hitte, hogy Marseille a focink Mohácsa. Irtózatosat tévedtünk!!! Mészölyék után még többször volt jó válogatottunk és remek klubcsapataink. Velünk számolnia kellett az elitnek, egy esetleges döntetlenért jöttek, de a tisztes vereség sem volt számukra szégyenletes. Ma meg úgy jönnek hozzánk, mint mi egykor Andorrába; a három pontért és gólarányt javítani.

Csak egyszerűen Ricsikém! (hogy egy klasszikust idézzek)

Amatőr 2013.10.17. 13:07:58

@tesz-vesz: "... nagyon jól mondja, csak néha nehezen fejezi ki magát, de a riporterek oltása zseniális ..."

Hogy kiborult a bili, az a Jóisten ajándéka!
Csak attól félek, hogy a gengszterbanda összefog, és visszalapátolja az egészet. Azaz minden marad a régiben!

bömböcz 2013.10.17. 13:23:32

Én emlékszem a '78-82-86-os VB szerepléseinkre:
Gyalázat volt mindegyik, interkontinentális közvetítésben!
A zsidók miatt zártkapus magori-romákok meccs előtt kellet volna az egészet abbahagyni a picsába!
Legalább a becsületünk megmaradt volna...

bömböcz 2013.10.17. 13:48:52

@Amatőr:
1980-ban az akkori NB 3-ban olyan testfelépítésű/ antisérülékeny/viszonylag labdabiztos amatőrök játszottak mint ma seholsem az nb1-ben!
Levantei buzik pályája lett a foci is.

Kandeláber 2013.10.17. 14:13:27

@tesz-vesz: Számomra az az érdekes, hogy hirtelen olyan sokaknak világosodott meg az elméje, leginkább olyanoknak, akik maguk is aktív részesei voltak ennek a förtelmes szereplésnek.
Szalai is egy közülük.

bömböcz 2013.10.17. 14:33:05

@Kandeláber:
Mert már megteheti ő is Huszti után szabadon, anyagilag is kiszakadva a kismagyarvalóságból!
Pedig egyikük sem szuperjó futbalista...
A felcsúti stadion ráteszi mutatóújját a nemzeti érzület maradékának legérzékenyebb pontjára!
Én a Cigányválogatottat dobnám be a talonba...

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 14:34:08

@Kandeláber:

Szalainak nem most világosodott meg az elméje; korábban Egervárinak és Csányinak is elmondta.
Husztival az volt baj, hogy miért teregeti ki a szennyest.
Szalaival, aki először megpróbálta házon belül, most az a baj, hogy miért nem borította a bilit korábban.

De attól még igaza van.
Vagy nem?

Egyszerűen nem értem Szalai basztatását.
Egyetlen szóval sem mondta, hogy ő kilógott volna abból a csapatból.
De attól, hogy ő is szar volt, még igaza van.
Vagy nem?

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 14:36:16

@Amatőr: "Csak attól félek, hogy a gengszterbanda összefog, és visszalapátolja az egészet. Azaz minden marad a régiben!"

Ez a hadművelet már folyamatban van.
Sokan akaratlanul részesei; mindazok, akik az "időzítésen" problémáznak, meg azon, hogy ha Szalai sem játszott jól, akkor miért nyitotta ki a száját.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 14:39:43

@Amatőr: "Hiába erőlködsz, Te sem tudod a fiainkat beszuszakolni az európai középmezőnybe."

Hiába erőlködsz, a tények (eredmények) ezt mutatják.
És pont ezért volt irreális elvárás a pótselejtező.
(Vagyis döntsd el, hogy akkor még Európa középmezőnye sem vagyunk, vagy simán tovább kellett volna jutni ebből a csoportból, mert a románok meg a törökök annyira gyengék.)

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 14:43:00

@Amatőr: "Mert abban a bajnokságban jó csapatok játszanak, jó játékosokkal. És ami a legfontosabb; ott valóban UTÁNPÓTLÁS-NEVELÉS folyik"

Na de ez két külön dolog, ember!
Hiába a Premier League a legerősebb bajnokság, attól az angol válogatott (ahhoz képest) szart se ért el az utóbbi 40 év alatt. Most sem fog.
A holland utánpótlás-nevelés, azon belül is elsősorban az Ajaxé, még önmagában nem teszi számottevő bajnoksággá a hollandot.

Amatőr 2013.10.17. 14:45:24

@Robinzon Kurzor:
"De attól még igaza van.
Vagy nem?"

A racionális gondolkodás nem adatott meg úgy mindenkinek, mint a két láb, vagy a kezek.

Ahogy a kommenteket olvasom számos helyen, úgy tűnik; jelentős számú szurkolótársunk csak azt kéri a Jézuskától karácsonyra, hogy a románokat zárják ki, és akkor mi játszhatnánk pótselejtezőt!

És sokan el sem hiszik, hogy gödörben vagyunk, mert el sem tudják képzelni, hogy a gödrön kívül is van élet!

Amatőr 2013.10.17. 14:51:05

@Robinzon Kurzor: "(Vagyis döntsd el, hogy akkor még Európa középmezőnye sem vagyunk..."

Én egyértelműen fogalmaztam; a mai magyar foci Európa alsó régiójába tartozik. A mocsárba. Évek óta.
Sajnos mindig becsúszik valami világmalac eredmény - de csak eredmény, mert JÁTÉK SOHASEM- és a sok hülye azt képzeli, hogy elindultunk felfelé!

Bloodscalp 2013.10.17. 14:56:29

@Bloodscalp: tőkéstől kezdve, a hazai komondor tartók.

@Bird is the word: BDSRSTNT! Takarodj már Újvári Jocit azért ne...Jocikát igen, Messit meg nem?

bömböcz 2013.10.17. 15:02:03

@Robinzon Kurzor:
Szalai azon borult ki, hogy őt befejező csatárnak nevelték és nem grundfocistának.
A Matheus-féle beválogotom és adom-veszem típusú kalmár szemlélet itt a lényeg, nem az hogy nincs egy épkézláb passzunk sem.
Egervári (nomenestomen) egyébként is egy nímand...

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 15:03:43

@Amatőr: "Én egyértelműen fogalmaztam; a mai magyar foci Európa alsó régiójába tartozik. A mocsárba."

De akkor miért kellett volna továbbmennie a válogatottnak?

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 15:05:18

@Amatőr: " jelentős számú szurkolótársunk csak azt kéri a Jézuskától karácsonyra, hogy a románokat zárják ki"

Milyen alapon gondolják ezt lehetségesnek?

Kandeláber 2013.10.17. 15:09:08

@Robinzon Kurzor: Huszti a havonta mindössze egy napot Magyarországon töltő Erwin Koeman csókosa volt.
Nem is tudom, miért ült a padon vagy három évig Szentpétervárott.
Nyilván azért, mert az ottani olasz kitűnő edző volt.
Nem basztatom Szalait, csak tárgyilagosan megjegyzem hogy az ő feje egy milliméterrel sem állt ki magasabban a szarból, mint a többieké.
Leszámítva persze Guzmicsot és Devecserit.

bömböcz 2013.10.17. 15:09:36

@Amatőr:
Nem évek óta, hanem évtizedek óta!
Hihetetlen, hogy ezt nem látják a focikorifeusok!
Ma az nb3-ban olyanok szaladgálnak, akik még futni sem tudnak!
A jó focit nem bunkók csinálják/játszák!

Amatőr 2013.10.17. 15:18:53

@Robinzon Kurzor:
"Hiába a Premier League a legerősebb bajnokság, attól az angol válogatott (ahhoz képest) szart se ért el az utóbbi 40 év alatt."

Utálom és unom az angol izomfocit, tehát védje meg őket Tőled a Jóisten, mert én ugyan nem. Ami szépség fellelhető benne, azt kizárólag a külföldieknek köszönhető.
Utoljára egy George Best nevű szélsőtől láttam élményszámba menő, sziporkázó focit angol pályán, de bocs, ő is ír volt.
Tudomásom szerint a kontinens élcsapataiban igen kevés angol szerepel. Ugyanis nincs rájuk akkora igény.

Egyébként pedig azért olyan válogatottat termel ki magából, amelyik általában az első tízben benne van.

"A holland utánpótlás-nevelés, azon belül is elsősorban az Ajaxé, még önmagában nem teszi számottevő bajnoksággá a hollandot. "

Háááát?
Szerintem nem rossz bajnokság! Számomra nagyságrendekkel szórakoztatóbb, mint az angol.
Ami pedig a játékosait illeti; minden számottevő európai élcsapatban elő-elő fordul néhány!

Amúgy meg mind a válogatott, mind a kupacsapatok érnek el eredményeket. Nem is rosszakat.

bömböcz 2013.10.17. 15:20:15

@Kandeláber:
Most haggyuk a Husztit, de mit is mondott a Szalai?
Ott az edző minden faszikámnak elmondja, hogy ezt fogja csinálni és slussz-pasz!
Nincs önmegvalósítás, meg miafaszom!
Na itt kéne újítanunk, mert a foci nem mercedes-iparisor!

Kandeláber 2013.10.17. 15:20:22

@bömböcz: A válogatott keret nagyjából 80 %-a a "kis magyar valóságból" kiszakadt, anyagi biztonságban lubickoló, külföldi másodosztályú vagy nevenincs csapatokban szereplő játékosokból áll.
Hajnal, Stieber, Vanczák, Király, Bogdán...

Amatőr 2013.10.17. 15:21:58

@Robinzon Kurzor: "De akkor miért kellett volna továbbmennie a válogatottnak? "

Mondtam én ilyent egy szóval is?
A Drukkerkocsmából is azért rúgtak ki (szerintem), mert már nyár óta azt hangoztattam, hogy a válogatott szakmai irányítása szar és Husztinak tökéletesen igaza van.

Amatőr 2013.10.17. 15:23:53

@Robinzon Kurzor: "Milyen alapon gondolják ezt lehetségesnek? "

Bocs, de ez költői túlzás volt és nem gondoltam, hogy egy ilyen orbitális hülyeséget komolyan lehet venni!!!!!!!

bömböcz 2013.10.17. 15:24:47

@Amatőr:
Buzsákyt láttam tegnap a Fradiban...
Na ő egy igazi kibaszottjó magori futballista!
Amíg szét nem rúgják ismét...

Amatőr 2013.10.17. 15:25:56

@bömböcz: "Nem évek óta, hanem évtizedek óta!"

Én fogalmaztam pontatlanul, mert ez így igaz!

bömböcz 2013.10.17. 15:44:33

@Kandeláber:
A '80-as évekig volt egy mlsz szabály: 26 éves korig senki nem igazolhat külföldre!
A kiiagozltak meg sorra sérültek meg, az edzőmeccseken...
A foci észjáték és az "edző" arra van, hogy hitet adjon a szerencsétlen kétballábasnak(de jól fejelőnek) edzésen és lássa az ellen pillanatnyi hibáit nagyban és arra reagáljon sebtiben a meccsen!
Egervári egyébként minimum 1983-tól ássa a foci sírját, és ennek az infónak Orbán Viktor gyeppusztító/stadiongenerátor is ismeretében volt...

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 15:50:45

@Amatőr: " nem gondoltam, hogy egy ilyen orbitális hülyeséget komolyan lehet venni!!!!!!!"

Bocs, az én környezetemben vannak olyanok, akikből ezt simán kinézném.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 15:55:29

@Amatőr:

Oké, konkrétan azt nem mondtad, de azt igen, hogy:
"az észtek, a románok és a törökök is Európa alja. A posvány. A harmadik vonal, amibe minden belefér!"

Ebből meg az következik, hogy ezeket mind verni kellett volna -- akkor viszont továbbmegyünk.

Esetleg következhet még az is -- és akkor én kérek elnézést a félreértésért --, hogy mivel a mi szintünk Andorra, ezért az észtek 2x legyőzése bravúr volt. Így gondolod?

Amatőr 2013.10.17. 15:57:46

@Kandeláber: "Nem is tudom, miért ült a padon vagy három évig Szentpétervárott."

Jót tett neki az orosz kitérő. Szépen és eredményesen focizik a Hannoverben; 6 meccsen 5 pont. Nem is olyan rossz teljesítmény ez a Bundesligában! Úgy tőnik, hogy a csapata erőssége!

bömböcz 2013.10.17. 15:58:53

@Robinzon Kurzor:
Maga valami szurkolóanyuka, vagy miafaszomat értetlenkedik?!

bömböcz 2013.10.17. 16:02:10

@Amatőr:
Én láttam az utsó meccsét: romboló középpályásnak jó...egy normálisabb bíró bármikor kiállíthatja...
Rizikós egy pali a semmire...

Amatőr 2013.10.17. 16:03:19

@Robinzon Kurzor: Ezt írtam ma 08:51-kor:

"Ez nem "jó eredmény", hanem méltatlan és sz@r eredmény! De a realitás!

Magyarország labdarúgása évek óta a reszli kategóriába tartozik. Fölösleges hivatkozni a fifa és az uefa táblázataira, vagy az elért pontok számára; mert az csak parasztvakítás (amire persze van bőven vevő).

Mi a hulladék kategóriába tartozunk, csillagászati távolságra a legjobbaktól. A mi méltó ellenfeleink Andorra, Vatikán és Antarktisz. Ennyit tudunk."

Ezt írtam. Eléggé egyértelmű?

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 16:05:12

@Amatőr:

Ez most nem arról szól, hogy én speciel szeretem-e az angol focit vagy az angol bajnokságot.
Mert egyébként nem szeretem, nem is szoktam nézni.
De ettől még tény (vagy persze vitatható, de nem személyes ízlés alapon), hogy az angol bajnokság a legerősebb (de mindenképpen Top3), és ehhez képest az angol válogatott sehol sincs.

Vagyis nem áll meg az összefüggés, ami a válogatottat az adott ország bajnokságából vezeti le.

Hiába szereted jobban a holland bajnokságot: ha megnézed mondjuk 10 évre visszamenőleg, hogy melyik bajnokságból hány csapat jutott a BL-ben 16/8/4 közé, akkor az elég jól beárazza a bajnokságokat.
Ehhez képest a hollandok 2010-ben a döntőig megállíthatatlanok voltak. (Ott meg elementárisan bunkók, de ez egy másik kérdés.)

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 16:07:54

@Amatőr:

Máskor meg mást írtál, szóval itt befejeztem ennek boncolgatását.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 16:12:02

@Kandeláber: "Nem basztatom Szalait, csak tárgyilagosan megjegyzem hogy az ő feje egy milliméterrel sem állt ki magasabban a szarból, mint a többieké."

Minden ilyen "tárgyilagos" megjegyzés a lényegről tereli el a figyelmet és közvetve a szar visszalapátolásához asszisztál.

bömböcz 2013.10.17. 16:14:12

@Amatőr:
Ez a tuti!
Meg amit a Csank Jani bácsi mondott:
hát izé meg így meg úgy és egyébként is ezért azért

bömböcz 2013.10.17. 16:17:34

@Robinzon Kurzor:
Nehogymár ránk-IQ-0 szurkerekre- fogja az egész pöcedödör ásást!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.17. 19:06:27

@Robinzon Kurzor: Főleg mert Szalai maga se mondta egy szóval sem, hogy ő bezzeg igazi űrfocit játszott, szemben a béna csapattársaival. Ellenkezőleg, azt mondta, hogy a közvetlen felelősség nyilván az övék, hiszen ők játszottak a pályán.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.17. 19:25:24

@Kandeláber: Szalai minek volt a részese? Három évvel ezelőtt 22 éves volt, még ott volt a tojáshéj a fenekén, nyilván nem volt dolga, hogy nagy meglátásokat mondjon a magyar fociról. Játékosként annyi volt a dolga, hogy játsszon a pályán, amit megtett, nyilván úgy, ahogy.

Még most is, ahogy ő is mondta, elég nagy szégyen, hogy 25 évesen neki kell ezt kimondania. Rohadtul nem az ő dolga.

arvizparty 2013.10.17. 19:34:45

Itt vannak a sógorok. Középszar futballal, kurva jó életszínvonallal. 6:3?, 8:1? Cserélnék velük. Helyesbítek: a focink már középszar (pontosabban: kurva szar) de az életszínvonal még a bányászbéka segge alatt. Hát ez a baj uraim, hölgyeim.

Robinzon Kurzor 2013.10.17. 21:30:02

@arvizparty:

A középszar futball a sógoroknál azt jelenti, hogy van 1 BL és 2 EL csapatuk.

Hol vagyunk mi ettől?

Kandeláber 2013.10.18. 11:45:34

@Siri Keeton: 22 éves játékos boldogabb vidékeken alapembere a csapatának.
Azelőtt nálunk is előfordult. hogy valaki 17 évesen válogatott lett, lásd Albert.
Számomra azért visszataszító Szalai (és Huszti) "igazmondása", mert ők maguk is részei a rendszernek, és gyakorlatilag a sértődöttségük motiválja őket.
@Robinzon Kurzor: Mi a lényeg?
Hogy nevén nevezte a szart?
Nem ő volt az első.
@Amatőr: Persze hogy jót tett neki az oroszországi kitérő, vígan lóbálta a lábát a kispadon évekig, aztán vérig sértődött hogy meccshiányosan nem volt alapember a válogatottban.
@bömböcz: De, ipari sor.
Lásd évtizedekig a német "iparosokat".
Minden megnyerhetőt megnyertek.
És most nem a színesekkel teletűzdelt nemzetközi német válogatottról beszélek, hanem a '70-es '80-as évek német válogatottjáról.
Egy Schwarzenbeck, egy Breitner, egy Vogts igenis úgy működött, mint egy formatervezett robot.
És eredményesen.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.18. 12:02:26

@Kandeláber: Tudom, hogy 22 évesek boldogabb vidékeken már alapemberek a Real Madridban, de Szalai úgy került 16 vagy 17 évesen külföldre, hogy volt kis lemaradása, amit be kellett hoznia. És érdekes módon a boldog Nyugaton sem azok a 22 éves alapemberek mondják meg a teljesen fogalmatlan Murinnyónak, hogy hogyan kell egy csapat védelmét összerakni, vagy hogy be kéne gyakoroltatni azt. Itt meg ugye Szalainak azt rovod fel, hogy a teljesen igaz dolgokat, amiket huszonöt évesen kimondott (és ő maga is mondta, hogy nem neki kéne ezeket huszonöt évesen kimondania), azokat miért nem mondta ki huszonkét évesen... Azért, mert focistaként egyáltalán nem az a dolga? Vagy mert huszonkét évesen még nem volt élettapasztalata sem, hogy hogyan is kéne kezelnie egy ilyen helyzetet?

Az meg, hogy részese lenne... minek is? Pláne ugyanúgy? Egervári a magyarfoci nevű szarból él, Szalai vagy Huszti meg nagyon nem. Egervári okozza a magyarfoci magyarfociságát, Szalai és Huszti meg nem, sőt ők mindketten európai értelemben vett futballisták, szemben Egervári, aki csak egy magyarfoci-edző. Huszti pedig Várhidi magyarfoci-edzővel is összeveszett korábban, Koeman európai értelemben vett gyenge közepes fociedző keze alatt viszont keményen dolgozott, és a válogatottban jobb teljesítményt nyújtott gyakorlatilag bárkinél, bármilyen poszton, a hátvédtől a csatárig. (Na jó, csatárnak nem volt az igazi.)

Tehát akkor azt tisztáztuk, hogy se Huszti, se Szalai nem részesei semminek, azt is tisztáztuk, hogy nekik abszolút nem lett volna dolguk semmiféle bilit borogatni (hiszen semmi olyat nem mondta, ami ne lett volna köztudomású bárki érdeklődő számára), ennek megfelelően tulajdonképpen többet tettek, mint ami a körülmények között egyáltalán elvárható lett volna tőlük.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.18. 12:05:50

@Kandeláber: Szalai és Huszti bírálatával (különösen Szalai bírálatával) óhatatlanul is Egervárit és a magyarfoci-szakmát véded. Ugyanis egyikük se mondta, hogy ő lenne aztán az isten, Szalai kifejezetten pont a te kedvedért mondta, hogy a közvetlen felelősség a játékosoké, hiszen - ahogy fogalmazott - "mi kaptuk a nyolc gólt" (ő a pályán se volt, de elfogadta a felelősséget azért a nyolc gólért), csak éppen rávilágított a mélyebb összefüggésekre. Amiket nem neki kellett volna észrevennie, még kevésbé rávilágítania, hanem például Csányinak és az MLSZ vezetésének.

Kandeláber 2013.10.18. 12:17:43

@Siri Keeton: Egyáltalán nem védem Egervárit, sem senkit, aki a magyar labdarúgásban bármilyen módon is érdekelt. Én ugyanúgy kiábrándultam belőlük és csalódtam bennük, mint oly sokan.
Miféle "mélyebb összefüggésekre" is világított rá Szalai?
A bukaresti vereség után - amely véleményem szerint szégyenteljesebb volt a 8:1-nél -semmiféle erkölcsi alapja sem volt az igazmondó szerepében tetszelegni.
Ugyanolyan kutyaütő niemand volt, mint a többi játékostársa.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.18. 13:58:41

@Kandeláber: Bukarestben egy szar edző az általa szarul összeválogatott csapatot szar taktikával küldte a pályára. Nem értem, miért ne lenne joga egy játékosnak ezt szóvá tenni, amellett, hogy - mint Szalai is tette - természetesen elismeri a saját felelősségét is. Mit kellett volna tennie, neki kellett volna megtanítani Guzmicsot focizni, vagy neki kellett volna Guzmicsnak egy új taktikát kidolgozni, és azt begyakoroltatni vele, vagy úgy játszani valami teljesen mást, hogy közben nem tudja, a játékostársai alkalmazkodnak-e ehhez - ebből csak katasztrófa születhetett, mint ahogy született is. Vagy - irtózatos mákkal lehetett volna, hogy mi lövünk be egy gólt, és a kinyíló románokat valahogy megszórja.

De nehogymár egy vereség miatt egy játékosnak ne legyen joga szóvá tenni azt, amit az MLSZ-elnök talán csak kb. mostanra vett észre, ti. hogy mekkora baromság volt a részéről kinevezni Egervárit.

Kandeláber 2013.10.18. 15:21:46

@Siri Keeton: Mondjuk Guzmics mint itthon játszó "fiatal tehetség" beválogatása számomra még a mai napig is talány.
Természetesen mindenkinek - így Szalainak is - joga van elmondani a gondolatait a válogatottal kapcsolatban, de még mindig nem világos előttem, hogy a közhelyektől hemzsegő "igazságbeszéde" miért aratott olyan zajos sikert.
Semmi olyan novumot nem tartalmaz, amelyet ne tudtunk volna.
Engem némileg a válogatottnak még a közelébe sem kerülő honvédos Kemenes Szabolcs tavaszi megvilágosodására emlékeztet Szalai coming outja.
Egervári vajon mennyivel szarabb edző a színtelen-szagtalan Erwin Koemannál?

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.19. 01:47:12

@Kandeláber: Azért, mert Huszti levele óta senki felelős az MLSZ vezetésében nem mondott még ilyet, és legalábbis úgy tesz, mintha nem tudná mindezt.

Lehet, hogy semmi novumot nem tartalmaz (nekem az novum volt, ami mostanában derült ki, hogy Szalai a Huszti-levél óta folyamatosan fasírtban volt Egervárival, csak ő nem akarta visszamondani a válogatottságot), de amíg az illetékesek nem kezdik el ennek alapján változtatni a politikájukat (például nagyon hosszú időre elfelejteni az itthoni közegben nevelkedett szövetségi kapitányt), addig kifejezetten hasznos, ha ezt újra és újra elmondja valaki. Mert szemlátomást semmi nem változott a Huszti-levél nyomán, miért is ne mondja el valaki újra?

Nem aratott a beszéde (ne gyurcsányozd léci, egész más a szitu) semmiféle zajos sikert, sokan hozzád hasonlóan savazzák. Kemenes Szabolcs szerintem tavaly nyáron nyilatkozott, de tkp. tökmindegy. Mi a gond azzal, hogy elmondta? Csak használ, ha minél többen minél többször elmondják, mindaddig, amíg valami nem változik. Hiszen elég triviálisan ismertek a problémák.

Erwin Koeman egy gyenge közepes futballedző, Egervári pedig magyarfoci-edző, a kettő közti különbséget úgy lehetne érzékeltetni, hogy Egervári sose kapna állást a holland másodosztályban sem, Koeman meg az Eredivisionban dolgozik, igaz, kiesésközeli csapatnál.

Kandeláber 2013.10.19. 11:12:23

@Siri Keeton: Semmit sem használ, és semmit sem árt ha "minél többen elmondják."
A labdarúgást továbbra is labdával játsszák, és nem szájjal.
Koeman még Egervárinál is sikertelenebb szövetségi kapitány volt.

Kandeláber 2013.10.19. 11:19:32

A 2010-es VB selejtező csoportban hat csapat közül a 4. helyen végzett a Koeman által vezetett csapat, csak Albánia és Málta került mögénk.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2013.10.19. 13:29:55

@Kandeláber: Ja, hogy lábbal játsszák. Ugyanazt szajkózod, mint a magyarfoci oszlopos embere, Nyilasi, hogy hát lehet, hogy rossz a képzés, de akkor is miért nem küzdöttél jobban Bukarestben. (Azért b...meg, mert a képzetlen és mentálisan is felkészítetlen focisták, egy szar taktikával, mi a fenét csináltak volna, a foci csapatjáték, nem elsősorban az egyéni megvillanásokról szól.)

Ami a Koeman-féle selejtezősorozatot illeti, én egy percig se vitatom, hogy Sanyi bácsinak nagyobb szerencséje volt (a törököktől szerzett négy pont lehetett volna nulla is például), de az sem elhanyagolható, hogy Sanyi bácsi alatt a játékosállomány is kicsit jobb lett. (Csak gondold végig, Szalai 2010-ben kezdte a gólokat rúgni a Bundesligában, és Szabics is nem sokra rá szedte újra össze magát a sok kispadozás után, Rudolf csúcsformája stb. is arra az időszakra esett - ezzel szemben Koeman a nem éppen gólzsák Torghellére volt utalva.)

Ezzel együtt megismételném, hogy Koeman az Eredivisionban dolgozik, ahol Sanyi bácsi nem kapna állást, és nem csak a nyelvtudás hiánya miatt.
süti beállítások módosítása