Cselkirályok
2013. szeptember 11. írta: Lakner Dávid

Cselkirályok

ellenzeki_ossze_vissza_fogas.jpg

A baloldali(-liberális) ellenzék ismét kicselezte Orbán Viktort. A legutóbbi fondorlatról Bajnai Gordon számolt be: az egyéni körzeteken megosztozott az MSZP és az Együtt-PM, viszont külön országos listát állítanak majd a 2014-es választásokra. Scheiring Gábor így foglalta össze a csel lényegét: „ezentúl nem az lesz, hogy mindenki, mindenki ellen. Hanem az, hogy mindenki egy ellen. Minden demokratikus ellenzéki erő az Orbán-rezsim ellen”. Mintha egy választási vereség után kijelentette volna: övé a győzelem. Nem az erkölcsi, hanem a konkrét, a választási.

Miután az MSZP és az Együtt-PM megegyezett a külön listás indulásban, mindenütt elmondták, hogy ezzel létrejött a hőn áhított ellenzéki összefogás. Annyi hónap összefogás-hajhászás után kizárólag a miniszterelnök-jelölt személyében nem tudtak egyezségre jutni. „Bajnai vagy Mesterházy?” – erről szólt a baloldali és a liberális ellenzék elmúlt fél éve. „Teljesen, tökéletesen, abszolút mindegy” – mondotta nagyon helyesen Plankó Gergő a szárszói találkozó után, és neki volt igaza. A két aspiráns egyike sem volt képes eddig túllátni személyes ambícióin, valamint arról sem tudtak tömegeket meggyőzni, hogy az országnak rájuk van szüksége.

Ráadásul az egy zászló alá igyekvő ellenzék tagjai nem éppen ugyanazt képviselik a politikában. A Bajnai-Mesterházy csata a hatalmi harc mellett arról is szólt, melyik szellemiség domináljon egy esetleges választási győzelem után. Mesterházy miniszterelnöksége esetén virtigli baloldali („vesszenek a neoliberálisok!” – hímezné a zászlóra Szanyi kapitány), míg Bajnaival kétharmadrészt ökobalos, egyharmadrészt neoliberális lenne az irány. Utóbbi egyveleget önmagában is súlyos belső ellentmondások feszítik, főként a Scheiring-féle – általunk különösen kedvelt – latin-amerikanista és a most háttérbe szorult oszkói gazdaságszemlélet között.

Egyelőre azonban a választási győzelem esélye ugyancsak halovány, a kis pártokkal való sikertelen egyezkedés sem javított a helyzeten. Tóbiás József nem véletlenül fakadt ki, hogy a Demokratikus Koalíció és a Liberálisok is „teljesíthetetlen kérésekkel” álltak elő. A kérések elsősorban egyéni és listás helyekre, s csak másodsorban elvi/politikai célkitűzésekre vonatkoztak. A Schmuck-féle Magyar Szociáldemokraták Pártja már szeptember hatodikán lecsatlakozott az összefogásról, az értékalapú együttműködés (értsd: a szépkorúak 15 pontja) hiányát kárhoztatva.

Mind a szocdemek, mind a DK-sok meg voltak ugyanis győződve arról, az összefogás lehetséges úgy, hogy közben maradéktalanul megvalósíthatják pártpolitikai alapvetésüket. (A DK például Gyurcsányhoz ragaszkodott körömszakadtáig, ami érthető is, mivel nélküle nehezen létezhet a gyurcsányizmus.) És közben persze újra és újra elmondják, hogy Orbán Viktor elküldése mindennél fontosabb.

Ha Orbán marad, az ökopolitikának reszeltek” – indokolták az LMP-ből távozók a pártszakítást és a Millával, Szolidaritással, Bajnaival való szövetségkötést. De ha tényleg annyira fontos Orbán leváltása, hogy megérte miatta szétrobbantani az egyetlen ökopolitikai pártot, akkor kellően erős indok a szövetségkötés elmaradására, hogy nem Bajnai Gordonnak hívják a miniszterelnök-jelöltet? Már ha tényleg az ökopolitika képviselete az elsődleges.

Az Együtt-PM szövetségnek nagyon is számított, mennyit kapnak, miként a jelek szerint Gyurcsány Ferencnek és Fodor Gábornak is. A DK kilenc, a Liberálisok három egyéni választókerületet vitt volna, valamint befutó listás helyekre is igényt tartottak. Mindezt csak az MSZP-től vihették volna, mivel Bajnaiék hamar jelezték: ragaszkodnak a már megszerzett helyekhez ragaszkodnak, egyezkedjen az MSZP-vel, aki akar. 

A DK az öt százalék alatti tartományban mozog, de ők legalább annyit elmondhatnak magukról, hogy 2011 óta nyomják, és rendelkeznek érdemi – Bajnaiéknál mindenképpen érdemibb – szervezeti háttérrel. Nyilvánvaló volt, , hogy az MSZP hátán kívánnak felkapaszkodni, arra továbbra sem adnék sok esélyt, hogy önállóan bejussanak a parlamentbe. A DK-sok Ettől még mondhatják ezt nagy garral, miként az SZDSZ és az MDF is mondhatott nagyon sok mindent a 2010-es választások előtt. Dávid Ibolya is nagyon magabiztosan két számjegyű eredményre számított, aztán végül a Hírcsárdának lett igaza, aki az MDF-es politikus nyilatkozatát ekként pontosította: „Ha a családom és a barátaink is elmennek szavazni, akkor az mindenképpen több lesz, mint 10 szavazat”.

Önállóan a Liberálisok, a Magyar Szociáldemokraták Pártja és a Modern Magyarország Mozgalom sem juthat sokáig, de egyelőre az összefogást a kezdetektől elutasító LMP is inkább csak reménykedhet 2010-es eredménye megismétlésében. Mellettük szól eddigi parlamenti teljesítményük mellett a kezdetektől következetes összefogás-ellenességük: ha valaki egyik nagy blokkból sem kér, rájuk szavazhat. És nekik elég öt százaléknyi szavazatot összeszedniük, ami mégiscsak feleannyi, mint amennyit az Együtt-PM-nek kell. A tíz százalékos küszöbbel azt kockáztatják Bajnaiék, hogy még a parlamentbe sem kerülnek be, sok-sok kormányváltó szavazatot rántva magukkal.

Akkor lenne ám csak kicselezve Orbán Viktor.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr615506028

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cselkirályok 2013.09.11. 09:26:02

A tíz százalékos küszöbbel azt kockáztatják Bajnaiék, hogy még a parlamentbe sem kerülnek be. Akkor lenne ám csak kicselezve Orbán Viktor.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyalog.galopp 2013.09.11. 08:07:03

Demokratikus ellenzéki összefogás!

Rendezte: Alföldi Róbert

Flynn Rider 2013.09.11. 08:36:02

Lehet, hogy a DK az E14 körzeteiben indítja komolyabban a jelöltjeit? Érdekes lesz, az biztos.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.11. 09:01:55

@gyalog.galopp: Komédiában Balázs Péter a király, nem? :-)

maretz 2013.09.11. 09:23:12

Bizony... nem lennék most az imperialisták helyében:)

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.11. 09:39:54

"A tíz százalékos küszöbbel azt kockáztatják Bajnaiék"

Tényleg annyira buta lenne Bajnai, hogy ezt bevállalja?

Baldrick68 2013.09.11. 09:52:09

Micsoda fondorlatok fondorlata...... :D

tothh · http://polizis.blog.hu 2013.09.11. 09:52:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

Inkább túlzottan optimisták Szigetváriék.

Viszont tegnap nézegettem a szabályokat, és ezek alapján - ha a realitásokat nézzük - nem lenne értelme közösen indulniuk. Utóbbinak max. az az előnye, hogy külön frakciót akarna az Együtt és a PM is. Ez viszont csak akkor érné meg, ha lenne legalább 24 befutó képviselőjük, ráadásul minimum 12-12 megoszlásban. Ha ez nincs meg, akkor csak közös frakciót tudnak alakítani, innentől kezdve pedig nincs értelme a magasabb küszöb bevállalásának.

A DK pedig egy dolgot tehet - szerintem reálisan - hogy elindítja a jelöltjeit, de kizárólag a listás szavazásra koncentrál. Ami egy meglehetősen faramuci kampányszituáció. Főleg, hogy az ő (potenciális) szavazói vannak leginkább átfedésben az MSZP-sekkel (ill. Együtt-esekkel), így ők tényleg egymástól vennének el szavazatokat.

Ostorka 2013.09.11. 10:05:19

Bevallom férfiasan, számomra ez követhetetlen. Az viszont tény, hogy a nem jobboldalra szavazó honfitársainknak van választási lehetősége bőven. Dávidnak gratulálok a cikkhez!

panelburzsuj 2013.09.11. 10:41:51

@Ostorka:

"nem jobboldalra szavazó honfitársainknak van választási lehetősége bőven"

Már szinte csak kopizgatom: Fidesz-Jobbik

Melyik fog valóban "éles" aknákat rakni az "oldala" alá: a Smukkandor, a Fodorgabi - vagy a Vona?

tevevanegypupu 2013.09.11. 11:06:08

A kepen a jujjuj szinhaz tarsulata, rendezo: Gyurcsany Ferenc..igazgato..lehet, hogy az meg nincs. De lesz! De lesz! Majd.Egyelore veszekszunk rajta.

Lajka kutya 2013.09.11. 11:32:48

Elnézést a böszmeségért, de valaki el tudná mondani pár mondatban, hogy micsoda dolog ez a 10%-os bejutási küszöb?

Flynn Rider 2013.09.11. 11:37:18

@Lajka kutya: az E14-nek, a jelenlegi felállásban 5+5%-ot kell elérnie listán

panelburzsuj 2013.09.11. 11:37:22

@Lajka kutya:

Pártonként (azaz jogi személyenként) kell 5 % a bejutáshoz.

Ha több párt szövetséget köt, közös listát fabrikál, akkor annyiszor 5 % százalék a bejutási küszöb, ahányan vérszerződtek.

Természetesen a listás szavazásnál, hiszen egyéniben akár egyének is indulhatnak - és a győzelemhez "elég"a legtöbb szavazatot összeszedni... :)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2013.09.11. 11:37:40

@Lajka kutya:
A küszöb 5 százalék, ha egyedül indul egy párt. Ha többen indítanak közös listát (pl. Fidesz-KDNP), akkor annyiszor 5 százalék, ahány szervezetből áll a szövetség. A dolgok jelen állása szerint van egy pártja Bajnaiéknak, és van (illetve jogilag csak lesz) egy Jávoréknak - ha ebben a felállásban állnak rajthoz jövőre, akkor nekik is 10 százalékos lesz a küszöb, akárcsak a Fidesz-KDNP-nek.

Lajka kutya 2013.09.11. 11:55:42

@TuRuL_2k2: @panelburzsuj: @Flynn Rider:

Köszi szépen!
Hát ez király! Be kéne vonni még Smukiékat, Fodort, meg Ferencet és rámenni a 2/3-ra :)

fepe 2013.09.11. 11:57:08

@Lajka kutya: Ha 2 párt együtt indul, akkor 2*5% a küszöb. A Fidesz-KDNP-nek is annyi, meg az E14-PM-nek is. Előnye, hogy 2 frakciót alapíthatnak a parlamentben a választások után.

Jelenleg Bajnaiék olyan 8% körül állnak. Egyszóval ha körzetet nem nyernek sehol, amire meg van azért az esély, akkor könnyen lehet, hogy 6-700 ezer szavazat megy a levesbe és egyetlen képviselőjük sem lesz a parlamentben.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.11. 12:01:29

@TuRuL_2k2: @panelburzsuj: 15%-nál megáll az az "annyiszor 5%."

2011. évi CCIII. tv. 14. § (1)-(2) bek.

Csigorin 2013.09.11. 12:08:33

most meg fel kene emelni a bejutasi limitet 10%ra, es nagy lenne az orom :)

panelburzsuj 2013.09.11. 12:09:20

@Counter:

Érthető.

Ki főzne magától ilyet?:

5 deka Fidesz

5 deka KDNP

5 deka MDF

+ ízesítésül maradék kisgizdákok minden színben és méretben ... :)

(amúgy: kösz!..:)

krepler 2013.09.11. 12:24:20

@fepe: ha bajnaiéknak egy csepp eszük van, akkor legkésőbb februárban megnézik a közvéleménykutatói adatokat, és ha nem állnak masszív 12-13%-on (khmmm, erre azért sajna van esély), akkor csak simán e14 néven indulnak, és akkor elég nekik az 5%

krepler 2013.09.11. 12:29:16

a bajnai-mesterházy birkózás nem csak személyi ambícióról szól. ha nem bajnainak hívják a miniszterelnök-jelöltet, akkor az egész e14 (haza & haladás, milla, szolidaritás, pm stb) dolognak semmi értelme. aki mszp szavazó, annak jó egy mszp-bajnaipárt lista, de aki valahol középtájon (liberális gazd.politika, szociális érzék, polgári értéke, némi zöld gondolatok) keresi a politikai favoritját, az egy mesterházys mszp-listával már erősen gondokodóba esik: marad az lmp (gazdaságilag képtelenség, bejutási esély minimális), a moma (bokros - gazdaságilag jó (liberális gazdpolitkát támogató ember!), szociális érzékenység, polgári izé megvan. bejutási esély nulla).
szóval inkább otthon marad.
izé, nem marad otthon, elmegy németország, anglia, ausztrália stb :(

gyalog.galopp 2013.09.11. 12:45:35

@Counter:
lehet, de a szimbolikus, válások, perverzióba hajló egyesülések mestere Alföldi.

Google 2013.09.11. 12:47:28

Szegény Kerék-Bárczy nem volt magánál, hogy Kósánéval ölelkezik? Vagy így hozta a történelmi szükségszerűség?

Flynn Rider 2013.09.11. 12:52:55

@krepler: gratula, éljen a teljes önfeladás
gyorsan jutnak el a PM-esek az "új irányt mutatunk a politikának" c. fejezettől a Bajnai csatlósa vagyok című részig (mert nincs elég választópolgár, aki rám szavazna, hüp-hüp)

Kandeláber 2013.09.11. 13:08:40

Kálmán Olgi mekkora volt tegnap, amikor lefikázta Tóbiást, Gyurcsányt meg bő nyálazta.
Pedig Tóbiásnak tökéletesen igaza volt.

közösperonos átszállás 2013.09.11. 13:26:23

@poszt: nem találom annak felületes említését sem, hogy mennyiben tehető felelőssé mindezért az egyoldalúan átírt választási törvény. (Segítek: sokban.)

@krepler: "a moma (bokros - gazdaságilag jó (liberális gazdpolitkát támogató ember!), szociális érzékenység, polgári izé megvan. bejutási esély nulla). "

Bokrosnak konkrétan pont nulla szociális érzékenysége van.

vizipipa 2013.09.11. 13:28:37

Az E14-PM páros jelenlegi nagymellény alapállása:
- bőven meglesz a 10% vagyis mehet a pártszövetség,
- ha nincs meg a 10% garantáltan nem lesz kormányváltás (ez mondjuk igen valószínű).

Viszont szerintem is fognak még ezen hangolni febr.-márc.-ban, ha közvéleményt befolyásolni próbálni kutatók szerint nagyon bizonytalan a 10%. Elvégre a túlélés feltétele a parlamentbe kerülés. (Még Gyurcsánynak is)

Szóval várjuk meg nyugodtan a konkrét nevezéseket és listákat. Amúgy is van még addig 6 hó, az pedig sok idő!

Tipszmiksz Csabi 2013.09.11. 13:36:04

Újvári Jocit a válogatottba!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.11. 13:43:17

@közösperonos átszállás: Ahogy angolul mondják, "play the system". Ebben az esetben a bal+lib+öko+stb ellenzék nem érti a rendszert, és nem aszerint játszik. Volna számukra értelmes stratégia, de nem azt játsszák. Nem tudom, hogy hülyék-e, vagy pedig csak arról van szó, hogy a saját szűkebb érdekeiknek nagyon is megfelel, hogy még négy évet elücsörögjenek egy orbánista parlamentben.

ikaljan · http://ikaljan.blog.hu 2013.09.11. 13:48:11

jajistenem, tik nem értetek a cselezéshez.

Az úgy fog történni, hogy ha a közvéleménykutatók 12-13% alatt mérik az Együtt-PM koalát, akkor a PM bejegyzése nem fog megtörténni. Nem azért, mert ők nem mernek, hanem azért, mert az orbánfasiszta bíróság BETILTOTTA a PM-et evvel akadályozva a demokratéer erők mindent elsöprő győzelmét.
A bíróság persze szabadkozhat, hogy dehát nem érkezett meg a hiánypótlás, akkor már egyértelmű lesz a GONOSZ aknamunkája.
Persze az Együtt majd akkor módosítja a listát, hogy a PM-nek is legyen helye, és megmutassák, hogy a patásék adminisztratív eszközökkel sem tudják megállítani az összefogást.

Ha pedig éppen meglesz a 12-13%, akkor majd a hiánypótlandó dokumentumok idejében beérkeznek, és a PM pont a választási hajrá elején tud zászlót bontani.

fepe 2013.09.11. 14:42:21

@krepler: Na ja, de a PM-mel azért ez nem kicsit kib@szás lenne. Persze a gerinctelenségbe belefér. Bár abban is van ráció ebből a szempontból, amit Bajnai mondott. Ha nem érik el a 10%-ot akkor teljesen mindegy, nincs miről beszélni. Szóval ha ők, akár egyedül, akár a PM-mel együtt 10% alatt maradnak, akkor nem lesz kormányváltás. Akkor meg már lehet, hogy inkább maradnak a parlamenten kívül 4 évig, mint hogy ott üljenek biodíszletként.
Egyszóval lehet, hogy még sem lesz szakítás. Beleállnak a pofonba, lesz a ami lesz. Legalább nem érheti az a vád őket, hogy arcon köpték a bajtársakat.

gyalog.galopp 2013.09.11. 14:44:19

@Holger Hartland:
Lófaszt mama, arról van szó, hogy egy rakás fölöslegessé vált politikusizécske helyezkedni próbál.
Így volt ez a bányászokkal is, csak őket mindenki leszarta, nem lett belőle ügy.

fepe 2013.09.11. 14:45:22

@ikaljan: Szép egy forgatókönyv és simán lehet, hogy be is jön... ;)

fepe 2013.09.11. 15:09:34

@Kandeláber: Ez a Kálmán Olga teljesen sötét. Ezt már azóta tudom, mióta az ingyen bkv-s Horváthtal okoskodtak azon, hogy már nem is 3 ezreléket vonnak, hanem 3 tized százalékot. Vagy amikor nem értette meg, hogy az egykulcsos adót miért hívják arányosnak. Szerintem egy érettségin esély nélkül verné a lécet szinte minden tantárgyban.

Bell & Sebastian 2013.09.11. 15:16:10

Majmai esetében az ökobal az amerikai, génmódosított élelmiszer-technológia fedőneve?

Ha egy darabolós céggyilkos darabolós céggyilkosságokra van kiképezve, akkor az darabolni és céggyilkolni fog.

Kandeláber 2013.09.11. 15:18:42

@fepe: Olgi egyszerre bajnaista és gyurcsányista, a többi neki reszli.
Nekem a mimikája tetszik, ahogyan biggyesztgeti a száját, meg húzgálja a szemöldökét.

tothh · http://polizis.blog.hu 2013.09.11. 15:32:31

@fepe: "Ha 2 párt együtt indul, akkor 2*5% a küszöb. A Fidesz-KDNP-nek is annyi, meg az E14-PM-nek is. Előnye, hogy 2 frakciót alapíthatnak a parlamentben a választások után." Akkor alapíthatnak külön-külön frakciót, ha megvan legalább 2x12 képviselőjük.
Ha ez a Fidesz-KDNP viszonylatban nincs meg, akkor nagyobb gondok lesznek ott, minthogy nem lesz önálló KDNP frakció (legalábbis a számokat elnézve).
Együtt-PM esetén viszont reális, hogy vagy csak az egyik fele tud frakciót alakítani, vagy közöset kell csinálniuk (utóbbi esetben viszont értelmetlen a közös indulás, mehetnének simán együtt néven).

közösperonos átszállás 2013.09.11. 15:37:33

@Holger Hartland: "Ahogy angolul mondják, "play the system"."

Az egy másik kérdés, mint amiről beszéltem. Amúgy még az se biztos, hogy nem értik, egy teljes összeborulásra már indulna is a fideszes papagájkommandó, hogy összenőtt, ami összetartozik (azt sem zárnám ki, hogy a system pont emiatt lett olyan, amilyen).

Vidéki 2013.09.11. 17:23:05

Magyar Kornélia, a Magyar Progresszív Intézet vezetője azt mondta, a megállapodással teljesül annak minimumfeltétele, hogy a baloldal egyáltalán eséllyel szálljon ringbe:

a koordinált indulással nem állhat elő olyan helyzet, hogy két baloldali ellenzéki jelölt egymással szemben mérettesse meg magát egyéni választókerületi szinten.

„A külön listás indulás elvi előnye az Együtt-PM számára, hogy megszólíthatnak olyanokat is, akik ugyan elégedetlenek a kormányzattal, de az MSZP-re sem szavaznának.(NOL)

bömböcz 2013.09.11. 17:37:16

@Vidéki:
Tegnapelőtt mi is volt még magyar...kornélia neve?

states1 2013.09.11. 18:04:56

Márpedig arra minden esély megvan, hogy libatolvajék és az elempét el- és kiárusítók ne érjék el együtt a 10 százalékot. A legnagyobb garancia erre maga Bajnai, akinek jellegtelensége, karakter nélküli szürkesége, egyszóval alkalmatlansága, hogy a libaügyeit már ne is említsem, antimozgósító erővel bír a választásokon. Ráadásul a szocik folyamatosan szívják el előlük az oxigént a legostobább egybites jelszavaikkal, amire nagyon nagy igény van a lakótelepi nyugger viceházmesteri, munkásőri berkekben. Azaz a szoci hinterlandban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.11. 18:16:11

@Vidéki:

"a koordinált indulással nem állhat elő olyan helyzet, hogy két baloldali ellenzéki jelölt egymással szemben mérettesse meg magát egyéni választókerületi szinten. A külön listás indulás elvi előnye az Együtt-PM számára, hogy megszólíthatnak olyanokat is, akik ugyan elégedetlenek a kormányzattal, de az MSZP-re sem szavaznának.(NOL)" --- írja.

S ehhez kellett a Zellenzéknek több, mint egy év egyeztetés, hogy erre rájöjjenek?

:-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D ...

Virág et. 2013.09.11. 18:51:37

Ha csak 5-10 % között érne el az E14 az pont úgy teljes kudarc lenne egyedül is, akkor is, ha ezzel bejutna egy párt. A cél nem a bejutás, ha a választók olyan ostobák, hogy repetát kérnek a lóf.szból, akkor megérdemlik. A pártok célja, hogy legyen alternatíva, a külön listák, külön indulás pedig ezt biztosítja.

Nem kell mindenhol matekozni és nem kell az ő fejükkel gondolkodni. Nekünk választóknak jó, mert van választék a baloldalon (én ide az LMP-t nem sorolnám, azt se tudom, mit képviselnek még egyáltalán). A törzsgárdát itt meg úgyis hidegen hagyja, már 2010-ben tudtátok, hogy hova fogtok szavazni 2014-ben, összefogástól vagy annak hiányától függetlenül.

bömböcz 2013.09.11. 18:57:05

@Virág et.:
Nem vak maga hanem bátor?!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.11. 19:05:57

@Virág et.:

Amerikából ma bejön a zene... Csak a közönség nem jön be.

Lásd itt (2:15-től): www.youtube.com/watch?v=zfuI2icnitI

"ha a választók olyan ostobák, hogy repetát kérnek a lóf.szból, akkor megérdemlik" --- írod.

Tudod hányszor hallottam én már ezt a szöveget bukott politikusoktól?

bömböcz 2013.09.11. 19:21:07

@bbjnick:
Mondok valamit magának:
Jóhiszemű provokátorokkal van teli a világ, de legfőképpen a judapesti értelmisik sakkjátékát bassza el a kétszájú (hideg/meleg) zsici Vezér.

bömböcz 2013.09.11. 20:38:57

Megnézte valaki a fotót?
Génhulladékok a lencse előtt... lehetne a címe ennek a fotónak egy jobb helyen.

tisztapista 2013.09.11. 21:47:11

Addig-addig cselezgetik ki Orbánt, amíg az összes játékost messze lehagyva, át nem rohannak a fél pályán, és egy bődületes kapásgólt vágnak be a hálóba.

A saját kapujukba.

talicskás munkásember 2013.09.11. 21:47:46

Szvsz egy női miniszterelnök jelölttel - hozzáteszem, okos és tiszta előéletűvel - simán bármelyik csapat befutó lehetne. A Selmeczi-félék nem jöhetnek szóba...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.09.11. 22:03:14

azt a szúnyogcsődört ott középen a képen jujjj

bömböcz 2013.09.11. 22:06:56

@Puncás Margit:
Neked belefír a punádba egy esküvői torta?

bömböcz 2013.09.11. 22:12:37

@Puncás Margit:
Megrekedt a kibuc fordítóprogramja?

is 2013.09.11. 22:20:01

"A két aspiráns egyike sem volt képes eddig túllátni személyes ambícióin"

Miért is kellene? Egy demokratikus rendszerben nem az van, hogy a pártelnöki (és ebből következő miniszterelnüki) székért többen is ringbe szállnak? Nem volt választás, amiben kiderült volna, hogy melyik a jobb, nincs miért lelépnie egyiknek sem. Csak a FIDESZből kinőtt, egypártrendszeres, Kádár Jánosos valakinek tűnhet az furcsának, hogy két aspiráns is van. Orbán Viktornak mikor is volt utoljára kihívója? Megbolondult itt mindenki? Éljen, éljen, hogy több jelentkező is van. És dögöljön meg a FIDESZ választási rendszere, amelyik nem hagyja, hogy ez rendesen lefuthasson.

is 2013.09.11. 22:22:32

@talicskás munkásember: lásd az esztergomi polgármestert, vagy a Civil Összefogás női vezetőjét. meg az LMP-s csajokat. ja, általában vannak alkalmas nők, csak valahogy konkrétan kell mindegyiket lehúzni...

bömböcz 2013.09.11. 22:22:33

Ágika bekaphatod az összes nílusi krokodil faszát, akkor sem leszel okosabb!

Puncás Margit 2013.09.11. 22:25:48

2014-ben a Fideszben még a Rogán lehet hogy ringbe száll Orbán ellen a miniszterelnöki pozícióért.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.09.11. 22:26:45

:x
egész jók a kommentek

de azért legyünk sportszerűek, kívánjunk sok sikert az elvtársaknak 2014-hez, ezeknek a felsőbbrendű, értelmiségi, demokratáknak...

persze az ő szemükben mi akkor is fasiszta nácik maradunk :(
vagy ezen kívűl van más rigmusuk is?

dehát mind1, ők mindig is elrugaszkodtak a valóságtól, még az evolúció elméletet is bekajálják

bömböcz 2013.09.11. 22:31:34

@is:
Vergődsz, mint a nátó a zsidószatyorban!
legalább a halászbástyát kéne fölrobbantani, hogy a tényleges cigányterrorizmusról, meg az államiról tájékoztasd a legfaszább sajtómogulokat!
Hüjebuzi!

Don Quixote de la Ferko 2013.09.11. 23:03:27

Kicsit elgondolkoztatnám a Nagy Baloldali Alleluja c. népi játékban résztvevőket.

Nekem valami olyan rémlik, hogy a fideSS mintha rendelkezne valami fránya "kétharmad" c. úri huncutsággal.
Segítek. A Fedák Sárit ők fogják bemondani. Csak szólok, ne nagyon lepődjön meg a sok örömködő, ha a választási lehetőségek változtatásának utolsó időpontjában hirtelen be lenne nyújtva valami módosító törvényjavaslat, ami hirtelen felindulásból kiüti az összes létező pártot a fideSS kivételével a választási versenyből.

Elfelejtitek azt az apró tényt, hogy a fideSS-nél, és a fideszeseknél mocskosabb görény társaságot még nem talált ki a világegyetem.

bömböcz 2013.09.11. 23:18:37

@Don Quixote de la Ferko:
Helóka mazsihiszes !
Nem kell a bőröndödön ülve várni a szavazóúrnát...

Nero Bianco 2013.09.12. 00:21:17

Azért azt ne felejtsük már el, hogy ezt az egész purparlét pusztán a fidesz választójogi törvénye miatt kell lejátszani, semmi másért.
Mert a választójogi törvényt a saját fideszes szempontjuk miatt a saját előnyükre "optimalizálták", belekényszerítve az ellenzéket ezekbe az egyébként felesleges vitákba.

Ennek semmi köze a demokráciához, az ellenzék képességeihez, vagy bármi értelmes dologhoz.

Van egy fideszre és a NER-re szabott és elszabott választási rendszer, és az a kérdés, hogy kik azok, akik átférnek a fidesz logo-ra szabott likon.
És nem arról szól, hogy a képviseleti demokrácia elvei érvényesülnek-é vagy sem.

xclusiv 2013.09.12. 01:03:03

a cikkhez: tl;dr

A lényeg annyi, hogy így van egy négyzet, ahova azok szavazhatnak, akik orbánt (és a jobbikot, bár azt nagyrészt ledarálta a fidesz szerintem) a következő 4 évben nem akarják. És ezek az emberek orbánt elküldték a faszba már 2002-ben is, amikor sokkal jobban álltunk, mint most. Még 1998-2002 viszonylatban is sokkal jobban, mint 2010-2014 között. Mert ma tényleg igaz, hogy rosszabbul élünk, mint 4 éve...

Persze a fidesz a saját képmására faragta a választási rendszert is, de szerintem ha nyernének csak nagyobbat szopnának, mint ha veszítenének, és 4 éven át lenne kit fikázniuk az ország állapotáért. Amiért amúgy főleg a mai 2/3 a felelős. És persze a sok évre bedrótozott embereik, meg a mindenféle tákolmányaik továbbra is ott maradnának.

Na mindegy, meglássuk. Érdekes lesz a következő ciklus...

xclusiv 2013.09.12. 01:04:10

ó, látom megjött a fideszes bérkommentelő siserehad, wmiki és agricola a színpadon :D

xclusiv 2013.09.12. 01:08:18

@fepe: "Ez a Kálmán Olga teljesen sötét. Ezt már azóta tudom..."

... mióta pokornyi kiment az interjú közben, mert nem akarózott neki válaszolni a kérdésre...

xclusiv 2013.09.12. 01:31:52

@states1: blábláblá...

Ennyit tudtok csak a székházból? Szörnyű ez a borzasztóság...

Az a helyzet, hogy a fideszre 2010-ben is csak a választóképes polgárok harmada szavazott, pedig akkor volt világválság, 8 éves szocialista elkúrás, meg minden más is. És a választani hajlandók közül is csak 53%-ot értek el.

Na de azóta a 2/3 tehet mindenről. A földekről, a trafikokról (23 milliárd minusz az államkasszában, persze a haveroknak ez jó), a 27% áfáról, a deviza árfolyamról, az államadósságtól, a félmillió külfölfön dolgozó magyarról, a megszűnő munkahelyekről, stb.
És arról is, hogy sokan nem merik kimondani amit gondolnak, de a szavazófülke magányában behúzzák majd valahova, ellenük.

Szóval nem csodálom, hogy a fidesz komolyabban tart ettől a választástól, nyilván ezért született meg ez a post is.
Ha lenne kis esze az ellenzéknek, akkor egyszerű before-after számokat pakolnának ki: államadósság, költségvetés bevételi oldala, devizaárfolyamok, várólisták, stb. Számok, amiket nem lehet cáfolni,

jogalany 2013.09.12. 06:12:41

"
Elfelejtitek azt az apró tényt, hogy a fideSS-nél, és a fideszeseknél mocskosabb görény társaságot még nem talált ki a világegyetem."
@Don Quixote de la Ferko:
Na, na.
Van azon a palettán más párt is: ilyen az MSzP
Ez a párt nem baloldali, nem a nép oldalán áll, hazug, tolvajok bandája, a demokrácia csak demagógia náluk.

Kandeláber 2013.09.12. 07:51:00

@xclusiv: Meg amikor Merkel nem szidta le a nagy nyilvánosság előtt Orbánt, és a kardigános mikiegér, Lengyel László azt bolncolgatta, hogy ez négyszemközt biztosan megtörtént, Olgi kétségbeesetten mondogatta neki: "Nyugtasson meg minket...".
Tarlósnak is tökéletesen igaza volt, amikor lealázta ezt az okoskodó kurvát.

vazzup 2013.09.12. 07:55:24

@states1: juhú, mondja ezt a végtelenül kifinomult és adekvát, sőt, teljesen igaz (nem) libatolvajozást torokra beszopó *khm* jobboldali kommunista választópolgár. Várjá, visszaülök a székre, mert leestem a röhögéstől.

barli 2013.09.12. 08:07:53

@xclusiv:
"Ha lenne kis esze az ellenzéknek, akkor egyszerű before-after számokat pakolnának ki"
Erre a fidesz kipakolná az elmúltnyócév számait is, mire az ellenzék farkat behúzva eloldalogna..

Virág et. 2013.09.12. 08:11:50

@Kandeláber: Gyurcsányt nyálazta? Idézek egyet a nyálazásból:

"Magát meg elkergette a nép már egyszer 2010-ben."

Bárcsak így nyálazna Obersovszky is, lehetne nézni a köztévét.

@bbjnick: Mesélj, hányszor mondta Viktor 2002 és 2010 között? :)

Kandeláber 2013.09.12. 08:17:01

@Virág et.: Hja, nem értetted Olgi finom iróniáját.

Virág et. 2013.09.12. 08:22:29

@Kandeláber: Nem, mert nem volt ott irónia. Mondjuk nem is volt igaza KO-nak, mert ugye Feri magától mondott le, nem is indult min. elnök jelöltként 2010-ben, ettől még odaszólt.

De volt ilyen "nyálazása" is KO-nak:

"A kisebb fél (DK) tudja zsarolni a nagyobbikat is, láttunk már ilyet korábban."

lüke 2013.09.12. 08:24:30

(foci)cseleiröl híres ez a MO, jól cseleznek:)

barli 2013.09.12. 08:29:45

@Virág et.:
" mert ugye Feri magától mondott le, nem is indult min. elnök jelöltként 2010-ben"

höhö :)

na pl. ezért a felfogásért nem nyerhettek 2014-ben :)

kifordított nagyanyó 2013.09.12. 08:32:03

@wmiki: Te most ugye a narancskomcsi elvtársakra gondolsz...?

Virág et. 2013.09.12. 08:35:41

@barli: Nem, te szerencsétlen, azért nem nyerhetünk mi, mert én pl. nem is indulok. Így aztán nehéz nyerni.

Van érdemi kommented is vagy csak belekiabálsz a partszélről egy teljesen másról szóló beszélgetésbe?

barli 2013.09.12. 08:53:22

@Virág et.: Bocs a trollkodásért, de ez jutott az eszembe. Félelmetes látni, hogy még vannak olyan emberek, akik szerint a szegény Feri az ország iránt érzett felelösségtudatból önként lemondott és háttérbe vonult.
Egyébként meg a poszt sem a Kálmán Olgáról szól..

Virág et. 2013.09.12. 08:58:36

@barli: A poszt nem, a beszélgetésünk igen. Egyébként, ha tovább nézed, akkor Feri kb ugyanezt válaszolta KO-nak az idézett kérdésére. Formailag igaza is volt Ferinek, tartalmilag persze nem, de a beszélgetés nem Feri válaszáról szólt, hanem hogy mennyire nyalt neki KO.

Kandeláber 2013.09.12. 09:46:32

@Virág et.: Valami olyasmit is mondott Olgi, hogy 2006-ban el akarták kergetni GYF-et, persze aláadta a választ.
A zsarolással kapcsolatban meg igaza volt, az szdsz végig zsarolta a maszopot, persze GyF idejében ez nem volt nehéz, hiszen ő inkább szdsz-es volt, mint szoci.

Virág et. 2013.09.12. 09:50:15

@Kandeláber: Bárcsak Obersovszky kérdezne így a köztévében. Vagy nagyjából bárki a köztévében kormánypárti politikustól.

közösperonos átszállás 2013.09.12. 10:05:33

@talicskás munkásember: "Szvsz egy női miniszterelnök jelölttel - hozzáteszem, okos és tiszta előéletűvel - simán bármelyik csapat befutó lehetne. "

Jaja, tiszta előélet, az ám... Ha valakinek, hát Bajnainak az van: ez a libázás a legalapvetőbb reality checken is megbukna, ezen felül meg annyi van, hogy "együtt tették tönkre az országot". Aztán mégis sikerül sokakban a tiszta előélet ellenkezőjét elhitetni.

Kandeláber 2013.09.12. 10:11:29

@Virág et.: Obersovszkyt már Hír TV-s korában utáltam, a köztévében meg nem nézek politikai műsorokat.

Virág et. 2013.09.12. 10:32:52

@Kandeláber: Érdekes, nekem a köztévés múltja előtt kifejezetten szimpatikus jobboldali újságírónak tűnt. A Schmitt interjú ezért teljesen meglepett, nem erre számítottam.

Egy adást nézz meg egyszer. Mondjuk amikor valami fideszes nagyágyúval beszélget.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.12. 12:14:01

@Kandeláber: @Virág et.:

Obersovszky Péter a magyar elektronikus újságírás (tévé, rádió) egyik legtehetségesebb arca. Az elmúlt harminc évben gyakorlatilag már mindent csinált, amit a szakmában csinálni lehet, mindenütt dolgozott (a köztévétől, közrádiótól, a TV2-n át a Klubrádióig, Inforádióig és az Echotévéig s ki tudja még, hogy hol) és mindenünnét kihősködte, kiokoskodta magát. Nem kimondottan az a megalkuvó típus. Csakhát, harminc év hosszú idő, gondolom, belefáradt rendesen a seggberúgásokba és úgy döntött, hogy élni akar még pár évig, valószínűleg van kit eltartania is, én ennek tulajdonítom az a nagy "visszafogottságot", amit mostanában produkál.

xclusiv 2013.09.12. 12:44:17

@Kandeláber: "Tarlósnak is tökéletesen igaza volt, amikor lealázta ezt az okoskodó kurvát."

Micsinált?
tapló pistának egyszer sikerült valakit sajt magán kívül is lealáznia?
Mikor?
Kérnék rá linket, ha van, mert ezt nehezemre esik elhinni...

xclusiv 2013.09.12. 12:48:41

@barli: ""Ha lenne kis esze az ellenzéknek, akkor egyszerű before-after számokat pakolnának ki"
Erre a fidesz kipakolná az elmúltnyócév számait is, mire az ellenzék farkat behúzva eloldalogna.."

Az se túl dicsőséges, de a választás alapvetően az elmúlt 4 évről szól. Az meg minden szinten kudarc. A takonygránitot most módosítják ötödször, az államadósság elleni "harc" elvesztését maguk ismerték be a számláló levételével, stb.

Rosszabbul élünk mint 4 éve. Vagy külföldön.

xclusiv 2013.09.12. 12:55:21

@bbjnick: "Csakhát, harminc év hosszú idő, gondolom, belefáradt rendesen a seggberúgásokba és úgy döntött, hogy élni akar még pár évig, valószínűleg van kit eltartania is, én ennek tulajdonítom az a nagy "visszafogottságot", amit mostanában produkál."

Riporter helyett mikrofonállványt játszani, és közben a nyelvünk hegyével óvatosan csiklandozni a riportalany ánuszrózsáját, na erre sok mindent lehet mondani, de ez nem visszafogottság.
Untersovszki pedig itt tart, ezzel hozzádrótozta magát fideszhez, és ha azok buknak akkor mehet a híd alá ezzel a teljesítménnyel. Sok sikert az eltartáshoz.

vizipipa 2013.09.12. 12:55:24

@bbjnick:
Nem kell annyira favorizálni Obersovszkyt. Az idők során már jó néhányan bizonyították képességeiket, minden oldalon.
Schmidt interjú meg nincs minden nap, úgy hogy nem kap mindenki lehetőséget.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.12. 13:06:50

@xclusiv: @vizipipa:

Mit szólnának esetleg egy kis nyilvános halálrakövezéshez, Reb xclusiv, Reb vizipipa?

Kandeláber 2013.09.12. 14:43:04

@xclusiv: És nem is jobbos orgánumból: www.hir24.hu/belfold/2012/10/19/tarlos-kiosztotta-kalman-olgat/
Gondolom, maga valami új bajnaista szabadságharcos.
@bbjnick: Nekem akkor sem szimpatikus.
Az itthoni, a normális államokétól jelentősen eltérő konstellációban én inkább úgynevezett jobboldalinak tartom magam, mint úgynevezett baloldalinak, de nekem igazából a Hír TV sem tetszik. Néhány észvesztően buta liba vezet ott műsort, kiemelkedik közülük egy rövid hajú, ostoba arcú, aki nemrégiben egy ügyvédet akart rábeszélni arra, hogy a képernyő előtt ismerje el (!) a védence bűnösségét.
Döbbenet.

Félkifli 2013.09.12. 14:43:08

Most jöttem rá, azért hamarabb is leeshetett volna.!
Próbálok itt szlalomozni lelkiekben a fidesz-bajnai-mszp magyar bermudaháromszögben, ahol rejtélyes módon tűnnek el a nokiásdobozok, meg a kavicsbányák, hogy mégis melyikük a vállalhatóbb, erre nem bevillan: egyik sem engem képvisel.

Ha fideszre szavazok, akkor megy tovább a gazdasági rémuralom, Magyarország lakossága stadionokban fog lakni (a házát meg viszi a bank). Új fővárosunk Felcsút lesz, ahová átszállítják a koronát is, o.v. felajánlja, hogy lehet nála a spájzban.

Ha bajnaira szavazok, akkor csak egy fokkal járok jobban - feltéve, hogy nem csak szimplán elvész a szavazatom, bajnaiék kivéreztetnek még minden maradék működő dolgot, majd felvesznek egy halom hitelt. bajnai valójában a beszivárgó nyugat csodafegyvere, ha bejut és felszólal a parlamentben, 100 évre elalszik az egész ország, mint a csipkerózsikában, mikor felébredünk, még a gatyánkra is rá lesz írva, hogy imf tulajdon..

Ha mszp-re szavazok, akkor tkp. ugyanazt a megegyezésre képtelen, kapzsi, harácsmajom-társulatot propagálom, mint amilyen a fidesz. Olyan "elvhű, megbízható", disznófejű nagyúr, aki rá akar venni, hogy csak most, csak rá szavazzak, aztán ugyanúgy elvesz tőlem mindent, és odaadja a panellakó komcsi nyugdíjasoknak, akik már nem is értik, hogy mi folyik az országban.

Ezeknek nem narancssárga, meg piros pólóban kellene kampányolni, hanem hányásszínűben, azon legalább nem látszana, ha valaki hirtelen véleményt nyilvánítana...

(a hozzászólásban a tisztelet minimális jeleként szerepelnek a pártok és személyek nevei.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.09.12. 14:48:19

@Félkifli: Most aztán nem lennék a helyükben!

xclusiv 2013.09.12. 18:35:04

@Kandeláber: " És nem is jobbos orgánumból: http://www.hir24.hu/belfold/2012/10/19/tarlos-kiosztotta-kalman-olgat/"

Hahaha. Ez volt a nagy lealázás? Hogy bunkóskodott egy kicsit?
Hát ez a tag ennyit tud, meg a nevét. Meg árteret védő gátat építtetni, érted bazmeg, _árteret_ védeni, az ám a jó. Kiváncsi vagyok kinek lesz ez akkora biznisz, hogy pista is megkapta a parancsot, hogy eztet támogatni kell...

"Gondolom, maga valami új bajnaista szabadságharcos."

Nem igazán, bár a jelenlegi mezőnyből valóban nehéz tőle jobbat találni. De nem rajongok érte, csak el akarom zavarni ezt a bandát a búsba, mint az ország többsége.

Mert ugye miért zavartuk el a szocikat a fenébe? Mik voltak az "elmúltnyócév" legnagyobb bűnei? Ha jól emlékszem a gazdaság, a korrupció és az államadósság. Ezért adtunk a fidesznek 2/3-ot, hogy ezeket jobban csinálja. Nem csak ezeket, de főleg ezeket. Aztán mi lett belőle?

A gazdaság az elmúltháromévben is döglődik, sőt, mindenféle versenyképességi ranglistán egyre csak hátrébb csúszunk. Persze nem lehet azon csodálkozni, hogy nem szívesen fektet be senki egy olyan országban, ahol az állampárt komplett szektorokat zár be, nyúl le vagy adóztat szarrá, mert épp ahhoz van kedve. (Gattyán is most lép le az országból, mert megunta, hogy folyton baszogatják, miközben több adót fizet be egymaga, mint egy kisebb város.)

A korrupció mára nagyon sokat változott, ma már nem nokiásdobozokat, hanem komplett szektorokat, fél megyényi földeket nyúlnak le. Erről kár is többet írni.

Az államadósság ügyében tényleg történelmi bűn volt, hogy a szocik GDP arányosan kb. 60%-ról kb. 80%-ra feltolták, és ideiglenesen valóban csökkent a fidesz alatt, de ma már ismét növekszik, pont ugyanott van, mint 3 éve.
Csak ugye közben a fidesz egyszer lenyúlta az mnyp megtakarítást (ami a GDP 10%-a), és az mnyp-be menő pénzeket az államhoz irányította (évente a GDP 1%-a). Szóval nekik úgyy sikerült "szinten tartani" az államadósságot, hogy a GDP 13%-ára rúgó "talált pénzt" égettek el. Ez a talált pénz pedig a ma dolgozó emberek nyugdíjra félretett pénze volt, ezt a pénzt az államnak ki kellene fizetnie majd nekünk, ha nyugdíjba mentünk. Persze nem fogja, ez egyértelmű.
Szóval az elmúltnyócév 8 év GDP arányosan +20%, az "elmúltháromév" pedig 3 év alatt GDP arányosan +13%.

Hát én kurvára nem ezért szavaztam rájuk 3 éve...

Don Quixote de la Ferko 2013.09.12. 18:48:32

@jogalany:

Valamit elnéztél.

Ha a szocik alatt épült közel 1000 km új út, az orbánkomcsik alatt meg szinte nulla (na jó, az esküvő miatt volt néhány méter), akkor inkább a szocik, mint a mindent ellopó és mindenkit állami elnyomással kiraboló orbán és mocskos hazug tolvaj bandája.

Don Quixote de la Ferko 2013.09.12. 18:49:21

@bömböcz:

Nyugi dísznáci előbb fogsz te a sajátjaid elől menekülni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.12. 19:00:27

@Kandeláber:

1) Nekem sem különösebben szimpatikus Obersovszky, csak próbáltam egyfajta magyarázatot adni a viselkedésére.

2) Kár volna tagadni, tény, ami tény: Magyarországon a baloldali elektronikus média ezerszer profibb, mint a jobboldali.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.13. 00:40:43

@bbjnick:
Állati 1szerű magyarázatot találni az átlag magyar politikai médejamunkás viselkedésére: zséért nyal.
Ebben egyébként nincs számottevő különbség jobb- és baloldali, ún. tehetséges és tehetségtelen között, mind elfogadta a szisztémát.

Kolb Ace 2 2013.09.13. 05:21:16

@Holger Hartland:

Lehet hogy jobb is ha marad Adolf Viktor, a sok "nem most látszik a hatása, csak később" intézkedés lehulló szarja rájuk essen, csinálják ki saját magukat. Túl sok itt a hülye, csodaváró, 0 realitásérzékkel és még annál is kevesebb ésszel rendelkező választó (IQ-hoz kéne kötni a szavazati jogot), a sok megtévesztett birkát számarányban nem képes legyőzni most se senki. Kell nekik a csalódás, bukás ahhoz hogy rájöjjenek: Orsós elvtárs nem a megváltó, hanem az antikrisztus. Addig nem fog menni, mert sajnos az ő szavazatuk is ugyanannyit számít mint egy józan emberé.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.09.13. 17:37:44

@Kolb Ace 2: Adolf Viktor, mi, nyomorult cestoda? Ilyenkor téged rühes zsidónak kell hívni? Már csak azért, hogy arányosan legyünk kulturáltak.

Kolb Ace 2 2013.09.13. 17:56:13

@Mr Falafel:

A kurva anyádról, arról a zsidó cigánykurváról ugatsz, te faszszopó okádék? Szopd le a buzi komcsi apád faszát te viktorjugendes cigányköcsög!

Kolb Ace 2 2013.09.13. 18:10:02

@Mr Falafel: Ja, valahogy nem bírom ha egy komcsi lezsidóz.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.09.13. 18:55:16

@Kolb Ace 2: Miért, nem vagy zsidó? Csak nem fekete lábú vagy?

Kolb Ace 2 2013.09.13. 19:04:50

@Mr Falafel:

Nem, a cigány kommunista az te vagy, meg Orsós "Rákosi" Viktor cigány KISZ titkár haverod.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.09.13. 19:56:57

@Kolb Ace 2: Oké, a mi származásunkat tisztáztuk. A tiéd még mindig kérdéses. Magyar nem vagy, a zsidóságodat letagadod, és cigány sem nagyon akarsz lenni. Nehogy azt mondd, hogy te vagy Fekete Pákó!

Kolb Ace 2 2013.09.13. 20:36:33

@Mr Falafel:

Az a baj hogy magadból indulsz ki, ezért nem gondolsz arra hogy itt - rajtad kyvül természetesen - magyarok vannak. Mondjuk aki egy cigó komcsi faszát szopja és még büszke is rá, attól mit is várhatunk...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.09.13. 21:54:05

@Kolb Ace 2: Továbbra is titkolod a származásod. Úgy beszélsz, mint egy útszéli cigány, olyan gyűlölettel, mint egy bolsevik zsidó, és kb. annyi fogalmad van arról, hogy ki és/vagy mi a magyar, mint egy amőbának. Netán buzicigányzsidó vagy?

calabria007 (törölt) 2013.09.14. 12:48:10

@Mr Falafel:

kb. azt kapod vissza amit adni szoktál

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.09.14. 19:23:27

@calabria007: És az baj? Én jól szórakozom. Talán ő is. Mindenki happy.
süti beállítások módosítása