Nincsen veszély, csiga?
2013. augusztus 14. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Nincsen veszély, csiga?

csiga.jpg

Gyenge kezdés után gyenge folytatás, de azért legalább van valami mocorgás – nagyjából ez a lényege a legfrissebb növekedési adatoknak, mely szerint az előző év azonos időszakához viszonyítva 0,5 százalékkal, az előző negyedévhez képest pedig 0,1 százalékkal nőtt a GDP 2013 második negyedévében. Másfél év után pedig először nőtt éves összevetésben is a bruttó hazai termék. Bizakodhatunk, mint vb-selejtezőkön elért idegenbeli döntetlenek idején? Lehet, hogy annyira megszoktuk a válságot, hogy megtanultunk örülni a helyben járásnak, vagy a csiga tempójú növekedésnek is?

hazai termeles.pngKép forrása: Portfolio.hu.

Már többször írtunk arról, hogy különös egyenlege van az Orbán-kormány unortodox gazdaságpolitikájának. A merész és/vagy hajmeresztő lépések tömkelege után mérlegre tehetjük az eddigi teljesítményt, és az eredmény láttán nem lelhetünk kitörő örömre. Igaz, nem is estünk egy feneketlen szakadékba, de azért ne ez legyen a mércénk. Sikerült megfékezni az államadósság meredek növekedését, sikerült leszorítani a hiányt, és az infláció is kiválóan alakult. Kikerültünk a túlzottdeficit-eljárásból, visszafizettük az IMF-hitelt, sok sebből vérző országunk a piacokról finanszírozza magát. Ez számos európai ország jelenlegi helyzetével összehasonlítva pozitív eredmény.

A fenti tények akár egy sikeres ortodox konzervatív gazdaságpolitikát is jelezhetnének. Nének. A mérleg másik serpenyőjében viszont a fogyasztás és főleg a beruházások rendkívül alacsony szintjét, a befektetők bizonytalanságát és bizalmatlanságát, a kiszámíthatatlan magyar környezetet látjuk. A kiszámíthatatlanság pedig – meghirdetett konszolidáció ide vagy oda – nem csökkent, látva a kormány és egyes hazai gazdasági csoportok, szektorok között tovább folyó konfliktusokat.

A zuhanást megfékeztük – és ezzel együtt a gyors kilábalás esélyét is. Meg lehet ugyan békülni ezzel a mérleggel, de a rég meghirdetett elrugaszkodás éve minden alkalommal egyre távolabb rugaszkodik tőlünk – miközben egyes régiós versenytársaink és nagy nyugati partnereink ortodox gazdaságpolitikája sok tekintetben egészségesebb eredményeket produkált, mint a mienk. A számokat kemény küzdelem és munka árán lehet teljesíteni, de a bizalom visszaépítéséhez még rengeteg erőfeszítésre van szükség. Addig persze csigatempóban is lehet egyensúlyozni a szakadék szélén, de a veszélyzónából még messze nem kerültünk ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr175460186

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nincsen veszély, csiga? 2013.08.14. 11:52:01

Lehet, hogy annyira megszoktuk a válságot, hogy megtanultunk örülni a helyben járásnak, vagy a csiga tempójú növekedésnek is?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kandeláber 2013.08.14. 18:31:10

@Bell & Sebastian: Még a kivonulásuk előtt volt "szerencsém" olyan másodosztályú vasúti kocsiban utazni, amelyet előttem a derék testvéri Vörös Hadsereg katonái vettek igénybe, persze mindezt Csonka-Magyarországon, gyorsvonaton.
Bűz, sár és több kiló szotyola- valamint tökmag maradt utánuk.

Bell & Sebastian 2013.08.14. 18:31:43

@Kandeláber: Biztosan ismerik. Olyannyira, hogy még azt is tudni vélik róla, hogy véget vetett a holocaustnak. Volna, ha a tudomására jut. Írásaiból és tetteiből ez világosan kitűnik.

Kandeláber 2013.08.14. 18:37:16

@Bell & Sebastian: Persze Bomber Harrisról, aki a német polgári lakosság gyújtóbombákkal történő támadását és megsemmisítését szorgalmazta, nyilván nem hallottak a kis ártatlanok.

Bell & Sebastian 2013.08.14. 18:38:29

@Kandeláber: Jó magának. Rövid ideig (magyar parancsnokként) kommandíroztam egy büntetőszakaszukat, de nem akarok róla beszélni.

bömböcz 2013.08.14. 18:43:57

@Kandeláber: @Bell & Sebastian:
Áhhhh, unalmas ez a tényfeltárásosdi!
A sok "nemfehér" tömeg fogékony táptalaj a talmudista hagyományokon alapuló történelemhamisításra...

Wolff 2013.08.14. 19:00:23

@S=klogW: Hát ezt beszoptad öreg, talán nézd meg az állampapírok hozamgrafikonját... Kormányváltáskor a 10 éves hozama nagyjából annyi volt mint most, és azt 12%-ról hozta le (megfelezte). Amiből az is jól látszik, hogy Orbánék széen felnyomták a hozamot, amit aztán lehoztak. Te őszintén hívnál olyan vízszerelőt, aki előbb elrontja azt is, ami működik, majd jó sok pénzt kér, hogy megjavítsa?

bömböcz 2013.08.14. 19:05:43

@Wolff:
Makimajom!
Orbáncék egy egész gárdával állnak neki a korábbi zsidók által tett károk további fokozásának!

S=klogW 2013.08.14. 19:23:00

@Wolff:

"Orbánék széen felnyomták a hozamot"

Orbánék vették meg a kibocsátott kötvényeket?

gyalog.galopp 2013.08.14. 19:37:08

@Kandeláber:

A vén piásnak sok okosságot tulajdonítanak, de élőben nagyon kevesen hallották ezeket.

Az általad idézett mondásból hiányoznak a liberálisok.
Az állítólagos eredeti szerint előbb balos, aztán libsi, mire megjön az esze, (kb 50-60 év) akkor konezvált.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.14. 20:05:02

@S=klogW: Nem, Orbánék adták el magas hozamon. Mert nem kellett nekik az IMF-gyarmatosítás.

S=klogW 2013.08.14. 20:55:10

@Kettes: még ott éred őket, küldj részvéttáviratot az IMF pesti irodájának

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.08.14. 22:03:43

@S=klogW:
Mondtam én, hogy OV megszopattya Irina Ivascsenkót.
S lőn.
Ki lösz a következő?
Voksán Virág vagy Csányi Sándor?

Egy igazán nagy f*sz számára a perspektíva kozmikus...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.14. 22:23:17

@S=klogW: Pont leszarom, mert a magadfajta ostoba lúzerek basznak rá a legjobban a NER-re.

Bell & Sebastian 2013.08.14. 23:04:44

@Kettes: Ne vicceljen már, a fundation nemcsak pénzkereskedelmi cég (teríti a zöldhasút), szétosztja az amcsi adósságot is, követelményeket támaszt, ajánlásokat tesz és elhozza a demokracyt Mucsára.

Nem úgy tűnik, hogy jól járt, aki eddig bedőlt nekik vagy tőlük, a fene tudja.

A Három Grácia (bank) akkor született, amikor a munka és növekedés lett a pénz (hitelpénz) fedezete. Feladatuk, hogy növekedést kikényszerítsék, de bármi áron.

Arról nem hallani, hogy a munkát is preferálnák. Ha jól tudom, még a törökök merték ennyire megszopatni őket, mint Orbán.

is 2013.08.14. 23:43:45

@Doomhammer: "Harmadnapja nem eszem. Se sokat, se keveset."

Ez mondjuk egy válasz arra, hogy jutott-e mindenkinek vacsora az asztalára 100 éve is. De mondhatom így is: az USAban az átlagos kukoricaterméshozamok az ötszörösére nőttek. Enélkül folyamatos éhinség lenne. Ehelyett már a kínaiak is képesek magukat ellátni (ott még 1960 körül is simán voltak nagy éhezések) élelmiszerrel. Most még tekintsük át a gyógyszer, háztartási gép piacot, aztán a közlekedést/szállítást. Aztán röhögjünk együtt azon, hogy a leghalványabb párhuzamot próbálja valaki állítani a 100 évvel ezelőtti élettel.

is 2013.08.14. 23:45:07

@S=klogW: a hozam akkor megy fel, ha NEM veszi senki. khm.

is 2013.08.14. 23:46:20

@Kandeláber: a konzervatívok imádják az IMF-et. úgyhogy nem értem a felvetést. kérek kis magyarázatot.

is 2013.08.14. 23:51:05

@tesz-vesz: szerintem is az lesz a jó, hogy ha úgy jön el megint a teljes foglalkoztatottság, hogy a GDP attól összeesik. az ugyanis azt jelenti, hogy a paraszt extraprofitos gazdagokat mind jól kiebrudaltuk, és mi a kommunista szegénységben élünk majd boldogan. nekem még van írógépem, ha lekapcsoljuk az internetet, mert az is csak fejlődésfetisizmus...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.14. 23:59:11

@Bell & Sebastian: Az Fund és nem Foundation, és nem az amerikai adósságot osztja szét, hanem az amerikai befizetéseket. Valóban tesz ajánlásokat, de az biztos, hogy sem a 27%-os áfát, sem a nyugdíjrendszer, az oktatás és az egészségügy kifosztását nem ők javasolták Orbánnak, hanem Elbaszcsy. A democracy miatt nem az IMF cseszegetett minket, hanem az EU. Mi választottuk, amikor csatlakoztunk hozzájuk.

Persze nem kell az IMF-nek bedőlni, ha az embernek van jobb ötlete. De Orbánéknak csak az az egy ötletük volt, hogy sok pénzt kell lopni és meg kell úszni. Hát ezzel aztán kurvára jól jártunk, tényleg. Kit is szopatott meg Orbán voltaképpen?

S=klogW 2013.08.15. 04:31:12

@Kettes: "Valóban tesz ajánlásokat, de az biztos, hogy sem a 27%-os áfát, sem a nyugdíjrendszer, az oktatás és az egészségügy kifosztását nem ők javasolták Orbánnak,"

Néha véletlenül még igazat is sikerül írnod:
Valóban "nem ők javasolták Orbánnak", mert
nem javasolták (hanem feltételül szabták) és
nem Orbánnak. És nemcsak az IMF részéről voltak feltételek, hanem az EU és a Világbank részéről is.

A nyugdíjrendszer kifosztása:

a MANYUP-ok állami kontroll nélküli gazdálkodása mögé állami garanciát (fizetési kötelezettséget) állítottak,
a befizetéseket elvették az államtól,
a magánpénztárak vezetősége és tulajdonosi köre minden felelősség nélkül befektetősdit játszhatott a nyugdíjbefizetésekkel,
mert az államnak így is úgy is fizetnie kell.

Az egészségügy kifosztása:

2007.04.01-es "reformmal" kb. 250 milliár forintot vontak ki az egészségügy finanszírozásából, ágyszámcsökkentéssel, intézménybezárással, teljesítményvolumen-korlát bevezetésével.

Nem csak az IMF-et pumpolta a Gyurcsányi-Veres páros:

EIB: 200 millió eurós kölcsön az M6-osra
[origo] Gazdaság 2008.09.11 Csütörtök, 17:50

Kétszázmillió euró kedvezményes kölcsönt hagyott jóvá az Európai Beruházási bank (EIB) az M6-os autópálya Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszának építésére, közölte az Európai Unió saját pénzintézete az MTI brüsszeli irodájával csütörtökön.

Devizakötvényt bocsátott ki az ÁKK
[origo] Archívum 2008.07.24 Csütörtök, 16:18

Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) a második félévben várhatóan 1,2 milliárd euró összegben bocsát ki kötvényt devizában - mondta Szarvas Ferenc vezérigazgató a csütörtöki budapesti tájékoztatóján.
""Az 1,2 milliárd euró kibocsátáson belül az Európai Beruházási Banktól (EIB) 500 millió eurót kíván felvenni az ÁKK, "

Új hitelszerződést írt alá Veres János
[origo] Gazdaság 2008.06.03 Kedd, 18:01

Három hitelszerződést írt alá Magyarország az Európai Beruházási Bankkal (EIB) kedden Luxembourgban, összesen 440 millió euró értékben - jelentette be Veres János pénzügyminiszter a helyszínen.

Újabb 400 millió euró infrastruktúrára
[origo] Gazdaság 2007.12.14 Péntek, 15:12

Három, összesen 400 millió euró értékű, az oktatást, a közlekedési és környezetvédelmi infrastruktúrát, valamint az energetikát támogató hitelkeret-megállapodást írt alá Veres János pénzügyminiszter és Marta Gajecka, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnökével pénteken Budapesten.

Óriási hitel az Európai Beruházási Banktól
[origo] Gazdaság 2008.01.09 Szerda, 14:49

Összességében 620 millió euró (körülbelül 160 milliárd forint) hitel felvételéről írt alá szerződést Veres János pénzügyminiszter és az Európai Beruházási Bank alelnöke. Magyarország és az EIB között 1990 óta csaknem 6 milliárd euró összegű, hosszú lejáratú hitel felvételéről született megállapodás.

Egymilliárd eurós hitelt kapott a főváros
[origo] Gazdaság 2005.07.18 Hétfő, 13:11

1,07 milliárd eurós hitelt kapott a főváros az Európai Beruházási Banktól (EIB). A hitelt a négyes metró és a csepeli szennyvíztisztító építésére fordíthatja Budapest.

77 millió euró hitelt kap hazánk infrastruktúrafejlesztésre
[origo] Gazdaság 2005.05.12 Csütörtök, 15:54

Az Európai Beruházási Bank (EIB) 77 millió euró hitelt nyújt Magyarországnak a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséhez - jelentette be a csütörtöki budapesti tájékoztatón Wolfgang Roth, az EIB alelnöke és Veres János pénzügyminiszter.

Jövőre 800 millió euró EIB-hitelt kap hazánk
[origo] Gazdaság 2004.10.18 Hétfő, 11:19

Magyarország 685 millió euró hitel vesz fel az EIB-től
[origo] Gazdaság 2004.04.22 Csütörtök, 21:42

Az Európai Beruházási Bank (EIB) több hitelmegállapodást köt Magyarországgal összesen 685 millió euró értékben.

cimkezes.origo.hu/cimkek/europai-beruhazasi-bank/index.html?tag=Eur%F3pai+Beruh%E1z%E1si+Bank&hits=50&offset=10

S=klogW 2013.08.15. 04:56:10

@Kettes:

Ha én baszok rá, miért te hisztizel? :D

S=klogW 2013.08.15. 04:57:32

@Kettes: "Kit is szopatott meg Orbán voltaképpen? "

Te méltatlankodsz itt a legjobban.

toportyánzsóti 2013.08.15. 06:47:00

@bbjnick: Narancsosok kezdték el a fedezet nélküli osztogatást,Bajnai legalább a 13-ik havit visszaszívta.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.15. 07:27:46

@S=klogW: Az IMF nem javasolta, nem Orbánnak és nem ezeket az értelmetlen megszorításokat, tehát de. :)
Ahogy mondtam, egy ostoba vesztes vagy, aki tökéletesen megérdemli, hogy a NER kifossza és az út szélén hagyja.

♔batyu♔ 2013.08.15. 08:10:48

Idáig úgy tűnik, Orbánék jó választás voltak. Legalább a fejünk kint van már a szarból.

Az unortodox vád ballibről pedig egyszerűen azt jelenti, hogy ellene vannak a gazdasági változtatásoknak, csak ha ezt így kimondják, a butább ballibsi is visszakérdez, hogy miért vannak általában ellene. Ugyancsak nem merik használni a liberalizált kifejezést sem mert azt lejáratták, az embereknek erről az a francia vállalkozó jut eszébe, akinek szerződésében garantált a 8%-os haszon.

Az unortodoxról viszont a proli azt hiszi, az valami negatívum, pedig pld. az innováció kifejezetten unortodox, kenőpénzért közszolgálati tevékenységre rátelepedett külföldi vállalkozók kirugdosása még akkor is innovatív tevékenység, ha hasonló magyar pótolja, mert legalább a haszna itt marad.

♔batyu♔ 2013.08.15. 08:12:30

2 ballibsi egymás utáni hsz.-ben gyökeresen ellentétes dolgot állít.
Az egyik szerint Orbán osztogat, a másik szerint megszorít.

Legalább beszéljétek meg.:)))

blah 2013.08.15. 09:00:11

@♔batyu♔: két dolog: egyrészt nem a fidesz kormány húzta ki az országot a szarból, az unortodox gazd. politika látszik beérni utóbbi időben, ha megnézed a grafikont nem olyan nehéz rájönni ha már mással nem vagy tisztában. Másrészt a megszorítás és a jelképes osztogatás pont, hogy összefüggnek. Elveszünk sokat sebtiben, csendben, majd visszaadunk egy keveset látványosan politikát folytatja a kormány. Ezek eredménye, hogy nem tartunk sehova.

Kandeláber 2013.08.15. 09:07:04

@toportyánzsóti: Nem is tudtam, hogy Megyó is fideszes volt. Mert ugye 2002-ben beváltotta az ígéreteit, és megadott mindent. Meg is puccsoltatta a szadesz a Böszmével.
Maga hol lakik, a nagy Ámerikában, és az ottani AljaNépszavát böngészgeti?
@blah: árulja már el, hogyan lehet "sebtiben, csendben" elvenni valamit?
A manyup-rokkantnyugdíj-korkedvezményes nyugdíj elvétele akkora csendben történt, hogy még a légy zümmögését is hallani lehetett, mi?

SemBoga 2013.08.15. 09:07:59

@♔batyu♔:

"ha hasonló magyar pótolja, mert legalább a haszna itt marad. "

te most konkrétan a delaware államban bejegyzett offshore közgép tulajdonosi körre gondoltál?

toportyánzsóti 2013.08.15. 09:14:50

@Kandeláber: Most legalább ezt is tudod,nagytudású.

toportyánzsóti 2013.08.15. 09:17:12

@♔batyu♔: Teknőhalálnál is kinn van a fejed a szarból,mégis megesz a végén a saját ürülékből kikelő sok sok élősködő.

♔batyu♔ 2013.08.15. 09:24:33

@blah: Hülyeséget írsz, mert Orbánék teljesítményének reális megítéléséhez további 4 év kell.

Én csak azt írtam, hogy jól haladnak. Viszont ha 4 (vagy akár 2 év) múlva is ekkora lesz a növekedés, esetleg mínuszos lesz, akkor nem jól haladnak.

A grafikonon amúgy elég jól látszik, hogy Gyurcsányék elkúrták, sőt az is, hogy mikor. Ezen később a hatalmas hitelfelvétel segített valamennyit, de te sem gondolod komolyan, hogy 2%-os GDP növekmény egálban áll az államadósság 30%-os növekedésével+egy hatalmas IMF hitellel, nem mellesleg az IMF befolyással.

A grafikonon egyébként épp Orbánék "unortodox" gazdaságpolitikájának előnye látszódik, hiszen a növekményt már nem kíséri magas háztartási hiány és a hitelfelvétel megugrása, sőt visszafizették az IMF hitelt.

Persze biztosat jövő ilyenkorra lehet mondani, hiszen ez a növekmény kicsi, lehet akár hibahatáron belül is.

tоpоrtyánzsóti 2013.08.15. 09:28:07

@toportyánzsóti: Nem annak örülök, hogy egy végtelenül primitív és mocskos szájú balliberális vagyok, hanem annak, hogy ennek ellenére megtanultam írni és mindezt ti is tanulmányozhatjátok.

Szeretem a rivaldafényt na.

Kivlov 2013.08.15. 09:28:07

"Lehet, hogy annyira megszoktuk a válságot, hogy megtanultunk örülni a helyben járásnak..."

Ez már nem a válság. Az 2008-2009ben volt.
Azóta csak helyükre kerültek a dolgok, visszatértünk a racionalitás talajára. Oda, hogy nincs hitel mindenkinek ész nélkül. Hogy az államok nem tudnak fűnek-fának osztogatni a hiányok terhére. Hogy nem lehet mindenkinek munkahelyet biztosítani. stb, stb.

♔batyu♔ 2013.08.15. 09:33:31

@Kivlov: Pontosan így van. Hitelből nem lehet gazdagodni, hiába gazdálkodtak így Gyurcsányék.

Az egész gazdaságpolitikájukról süt a balliberális mentalitás, hazudjunk nagyot, aztán majd csak lesz valami.

Egyesek ránéznek a grafikonra és azt látják belőle, hogy 2003-2005 között dübörgött a gazdaság, de azt már nem látják, hogy ennek árát az elmúlt években és most fizetik meg. Az a gond, hogy annak a dübörgésnek nem volt fedezete, egy lufi volt.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 09:43:50

@serial sinner: Nem tudok rájönni, ti zsidrákok hogyan is értitek ezt a manyup vagyon ellopást. Ti úgy éreztétek, hogy az a tiétek, és azt a kormány ellopta a magyaroknak? Ez fáj? Máshogy nem nagyon van értelme lopásról beszélni. Persze, az is lehet, hogy szimplán idióta vagy.

Kivlov 2013.08.15. 09:45:30

@♔batyu♔:
Persze. Meg megy a tipikus magyar logika: legyenek (kvázi) alacsonyak az adók, de az állami szolgáltatások, az állami szociális védelem, az állami támogatások szntje az magas legyen. De ha ott az első is, akkor miből??? Hitelből.... :)
Most meg büdös nekik, hogy tranzakciós adót kell fizetni havi szinten 500 Ft-ot. :D

vantaan 2013.08.15. 09:49:10

@♔batyu♔: "Hülyeséget írsz, mert Orbánék teljesítményének reális megítéléséhez további 4 év kell"

Azért az okosabbja már 1 év után is látta ,hogy Orbán csak egy kókler s több kárt okoz, okozott az országnak mint a 40 éves orosz megszállás! ...."további 4 év" No akkor Kárpát medencéből kipusztul a magyar!

Kivlov 2013.08.15. 09:56:41

@vantaan:
"...."további 4 év" No akkor Kárpát medencéből kipusztul a magyar! "

gondolom, te 2010ben ugyanezt mondtad a maszopról... :D

♔batyu♔ 2013.08.15. 10:13:31

@vantaan: Miért, te hogy gondoltad? Az államadósságot ki a lófasz fizeti vissza? Akkor is, ha belepusztulsz.

Menj és köszönd meg Gyurcsánynak, Bajnainak, 3 évig tartó 2%-os GDP emelkedés került NEKED annyi milliárd dollárba, amennyit talán ki sem tudsz mondani.

Aztán a grafikonon azt is láthatod, ennek ellenére mi lett a GDP-vel.

B+, nagyon nem Orbánékat kóklerezném.

blah 2013.08.15. 10:15:46

@♔batyu♔: most hiába zúdítasz rám ilyen csúsztatás halmazt attól még a féligazság féligazság marad. Nem akarok belemenni abba amit már valszeg százszor elmagyaráztak neked. Én az mszp-t sem akarom vissza szóval kár azon erőlködni, hogy hasonlítgatod őket, egyformán szarok. Azt meg hagyjuk, hogy még négy év meg még akárhány év. Azzal, hogy az állam visszafizetett valamennyi hitelt még nem jutottunk sehova, vagy talán csökkentek az adóterhek? Főleg, hogy másik hitel is kellett hozzá.... A lényeg amire rá akartam világítani, az a gazdaságpolitika nem vezet sehova amelyik a gazdaság mozgatóitól vonja el a forrásokat. Ugyanis egyrészt tovább lesz hárítva ami beépül minden kapcsolódó termék és szolgáltatás árába ezzel gyengítve a felvevő oldalt. Így nem lesz nagyobb sem a kereslet sem több az adóbevétel. Szóval én eléggé csodálkoznék ha ezzel bárhova is jutnánk 4 év múlva.
@Kandeláber: én az adóztatás mivoltjáról beszéltem. Nem közvetlen tőled szedik be, de rajtad csapódik le.

vantaan 2013.08.15. 10:20:33

@Kivlov: Te a maszopról nem! Sőt!

vantaan 2013.08.15. 10:23:51

@♔batyu♔: S most vissza van fizetve az államadósság? Netán 3 foci stadion építéssel felét legalább leírhatjuk?
....vagy, hogy az utolsó cent visszatörlesztéséhez kellett a trafik mutyi?

No mert akkor megérte!

Knorr 2013.08.15. 10:36:07

@S=klogW:

"A nyugdíjrendszer kifosztása:

a MANYUP-ok állami kontroll nélküli gazdálkodása mögé állami garanciát (fizetési kötelezettséget) állítottak,
a befizetéseket elvették az államtól,
a magánpénztárak vezetősége és tulajdonosi köre minden felelősség nélkül befektetősdit játszhatott a nyugdíjbefizetésekkel,
mert az államnak így is úgy is fizetnie kell."

Te idióta, a manyupok felett a PSZÁF gyakorolt kontrollt. Volt (VAN!) törvényi szabályozásuk is. A befizetéseket nem vették el az államtól a majdani nyugdíjas manyupos ugyanis kevesebb állami nyugdíjat kap majd a kevesebb befizetésért cserébe. A kifosztottakat meg a megzsarolt 3 millió emberre értsd, akiktől megfélemlítéssel és hazugságokkal elvették a nyugdíjmegtakarításukat. A saját államuk tette ezt velük!

Knorr 2013.08.15. 10:37:18

@♔batyu♔: "Hülyeséget írsz, mert Orbánék teljesítményének reális megítéléséhez további 4 év kell. "

Bajnai megítélésére kivártad a 4 évet te majom ? :D

Lencsés István 2013.08.15. 10:41:47

MAGYARORSZÁG - on már nincsen válság .

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.15. 11:02:42

@Mr Falafel: Egész pontosan így érezzük, mert hogy szó szerint ezt mondta a törvény, amikor Matolcsy ellopta. És nem a magyaroknak lopta el, a magyarok ebből egy kóbor buznyákot sem láttak. Tizenegy óra van, Falcsi, ideje meginnod az első sörödet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.08.15. 11:05:57

@is:
"Enélkül folyamatos éhinség lenne. Ehelyett már a kínaiak is képesek magukat ellátni (ott még 1960 körül is simán voltak nagy éhezések) élelmiszerrel. "

Azt mondod nekem, hogy a kinaiak allandoan eheztek 100 eve? Nem eheztek, csak rossz evekben. A rossz evek tulelesenek pedig evszazadok ota bevett modszerei vannak, peldaul az allami magtarak.

Akkor kinek kell az amerikaiak agyonmergezett kukoricaja es gabonaja?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.08.15. 11:07:22

@tesz-vesz:
"milyen beteg mentalitás már ez? "

Annyit se ertenek a vilag valodi allapotabol ezek a gdp-fetisisztak, mint az elitebb ganajturo bogarak.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/08/a-ganajturok-helye-szakralis.html

SemBoga 2013.08.15. 11:29:00

@♔batyu♔:

"az államadósság 30%-os növekedésével+egy hatalmas IMF hitellel"

a kettő között nem "+" jelnek kell lennie, hanem "=" jelnek

a segélyhitelek felvétele miatt ugrott meg a gdphez viszonyított államadósság, illetve a globális válság kitörésekor bekövetkezett pánik miatti stop által bezuhanó gdp miatt

SemBoga 2013.08.15. 11:30:02

@♔batyu♔:

"Pontosan így van. Hitelből nem lehet gazdagodni"

hitel nélkül nem lehet gazdagodni (növekedni)

SemBoga 2013.08.15. 11:31:05

@Mr Falafel: a manyup pénz törvény szerint magántulajdon volt

most pedig már nincs, mert eltapsolták, eredménye pedig szintén nincs - úgyhogy megérte 12 év megtakarítását felélni

Knorr 2013.08.15. 12:32:51

@SemBoga: és még mindig az :) meg lehet nézni hány manyupos maradt, na annyi gondolkodó ember van az országban.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 12:35:20

@SemBoga: Ki mondta neked, hogy felélték? miért vagy benne olyan biztos, hogy nem kapsz nyögdíjat? Eddig a bankok adták a nyugdíjat, faszikám? A nyugdíjadat kizárólag az állam tudja garantálni. A bankok és biztosítók sorra buktak a manyupos pénzekkel, mert 12 év alatt nulla hasznot termeltek. Amikor a kormány közölte, hogy elveszi tőlük a maradékot, egyből előjöttek olyan számokkal, hogy mostantól évi ezer százalék lesz a haszon. Elmennek a kurva anyjukba! Ha maradt volna náluk a pénz, az állam lett volna kénytelen a garanciavállalás miatt fizetni helyettük a hozamot. Tehát mindkét megoldás végén az állam fizetett volna. Neked meg, ha nem tetszik, irány a kősivatag! Jehova kísérjen utadon!

Knorr 2013.08.15. 12:46:09

@Mr Falafel: látszik az államadósság grafikonokon is a süllyedés ahol elköltötték. te marha :D ha meg érdekel mire költötték még, guglizd ki, van róla egy valag cikk.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 12:47:43

@Kettes: Az állam garantálta a hozamot, amikor visszavette a pénzeket. Addig is ő garantálta, csak nem volt rálátása, mit művelnek a bankok és biztosítók. Mint azt tudjuk, elsíbolták a pénzből keletkező összes hasznot. 12 év alatt nulla hozam, az nem túl fényes. Na, jó, valójában 1 egész és valahány tized % hozam lett. Bárki többet keresett volna, ha maga rakja számlára és kamatozik neki.
Egy sör tényleg jól jönne most, de még vezetnem kell.

Knorr 2013.08.15. 12:51:17

@Mr Falafel: "A nyugdíjadat kizárólag az állam tudja garantálni."

3 millió embert zsarolt meg az állam és nyúlta le a nyugdíjra félretett pénzüket, mégis mi a faszt garantál egy ilyen állam szerinted? a lopást? :D

"A bankok és biztosítók sorra buktak a manyupos pénzekkel, mert 12 év alatt nulla hasznot termeltek."

Te nagyon hülye, annak a 95% embernek miből fizettek REÁLHOZAMOT ha el volt bukva a pénzük??

"Amikor a kormány közölte, hogy elveszi tőlük a maradékot, egyből előjöttek olyan számokkal, hogy mostantól évi ezer százalék lesz a haszon."

Vagy hazudsz. Vagy ennyire hülye vagy. De hozzál rá bizonyítékot, nem fog menni :D

"Ha maradt volna náluk a pénz, az állam lett volna kénytelen a garanciavállalás miatt fizetni helyettük a hozamot. Tehát mindkét megoldás végén az állam fizetett volna."

már megint hazudsz, a legjobb hozamokat hozták tavaly a nyugdíjpénztárak. az állam meglopott 3 millió embert, tudod mikor fog fizetni :D még a nyugdíjkifizetési kötelezettséget is törölte az alkotmányból a natancsos maffia. mit garantál ez szerinted? isten majma?

Knorr 2013.08.15. 12:54:37

@Mr Falafel: "Az állam garantálta a hozamot, amikor visszavette a pénzeket. "

nem garantált lófaszt sem te nagyon hülye. akinek nem volt hozama az nem kapott semmit az ellopáskor.

"sak nem volt rálátása, mit művelnek a bankok és biztosítók."

PSZÁF ellenőrzés alatt voltak a manyupok.

"Mint azt tudjuk, elsíbolták a pénzből keletkező összes hasznot. 12 év alatt nulla hozam"

te isten barma, csak az én saját manyupomban kb 50% a kamat a befizetett tőkére. már írtam neked hogy 95% ember kapott reálhozamot.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.15. 12:59:40

@Mr Falafel: Az állam semmilyen hozamot nem garantált a rabláskor. Ma meg már nincs egyáltalán állami garancia a nyugdíjakra, lemaradtál róla?

Az én pénztáram kurva jó hozamot nyújtott 12 év alatt - de nem is adtam oda Matolcsynak. És két rendőrrel kell érte jönnie, ha el akarja venni, mert egy kevés lesz.

Tudod, mi lett az elfaszolt nyugdíjvagyonnal? Az állampapírokat bezúzták ("csökkentették az államadósságot"), egy részéből MOL-t vettek, ami rövidesen vagy húsz százalékot esett, egy részét meg felélték. Mostanra a 3000 milliárdnyi vagyon nagy része nyom nélkül eltűnt. Az eltörölt államadósság nyereségét elbuktuk a komcsitempó miatt meggyengült forintárfolyamon. Matolcsy egy bűnöző és ennek megfelelően fogja végezni: börtönben.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 13:04:02

@Knorr: Értem, zsenikém, tehát a grafikonon ott szerepel, hogy ez manyupok pénze. Tényleg zseni vagy!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 13:08:02

@Knorr: @Kettes: Mindketten zsenik vagytok. Hogy nem fedezett még fel titeket senki? Simán lehetnétek szilikonribancok az éjjel nappal Budapestben.

Szindbad 2013.08.15. 13:09:18

@Mr Falafel: Szerintem fel sem fogod mit írnak, te nyomi cigány :)))

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 13:18:08

@Szindbad: Tényleg nem. Elég, ha te veszed az adást. A te frekvenciádon szól.

toportyánzsóti 2013.08.15. 13:29:32

@Kandeláber: Eszed alapján a postás gyermekeit neveled.

Knorr 2013.08.15. 13:31:17

@Mr Falafel: a grafikonon a tengelyekre szokás infókat írni, kérj segítséget egy gyógypedagógustól ha nem tudod egyedül értelmezni :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 15:10:32

@Knorr: Te szerencsétlen hülye, szerinted a bankban végig ott volt a polcon a pénzed? Egy lófaszt! Befektették, lyukakat tömködtek, ügyeskedtek, ide-oda tették.
Most az állam teszi ugyanezt, azzal a különbséggel, hogy állam még 20-30 év múlva is lesz, a bankod meg vagy-vagy.
www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CEcQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.kormany.hu%2Fdownload%2F4%2Fca%2Fc0000%2FNyugd%25C3%25ADjak%25202013-ban.docx&ei=vdIMUtydN8idtQbbvoHgAQ&usg=AFQjCNGNnlgBcHa1PccEDlqsomz8NTa_kw&sig2=nX_pn7SVNqYpPIN-kb9O5g&bvm=bv.50768961,d.Yms

Olvasgass, nyomorult!

Knorr 2013.08.15. 16:09:34

@Mr Falafel:

te hülyébb vagy mint gondoltam.

AZ ÁLLAM NEM KAMATOZTATJA A PÉNZT MERT AMIT ELLOPOTT EL IS KÖLTÖTTE, ÉS MÉG A NYUGDÍJ FIZETÉS GARANCIÁJÁT IS TÖRÖLTÉK AZ ALKOTMÁNYBÓl.

VILÁGOS?!

index.hu/chart/2013/04/10/igy_tunt_el_2600_milliard/

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 16:22:15

@Knorr: Értem, az Index jobban tudja, mint a minisztérium. Megvannak a forrásaid, na!

Wolff 2013.08.15. 18:56:52

@S=klogW: Lényegre törő válasz, látom csak erre futja.

Gondoltam valamit próbálok magyarázni a következetességről, hogy ha a mostani alacsony hozamok orbánék dicsősége, akkor nyilván az Orbánék előtti alacsony hozamok meg az elődöké, de látom ez már túl sok.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.15. 19:10:45

@Mr Falafel: Ebben a minisztériumi anyagban ez a két mondat vagy elavult, vagy hazugság:

"Az állami nyugdíjrendszerben az ellátásra való jogosultság nyugdíjjárulék fizetésen alapul.
Az állam garantálja a nyugdíjak kifizetését, valamint biztosítja a nyugellátások reálértékének megőrzését."

Nincs többé nyugdíjjárulék. Szociális hozzájárulás-adó van helyette. Ha nem tudod, mi a különbség a kettő között, az a te bajod.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.15. 19:48:14

@Kettes: Ugye, jól megnézted a linket? Nem az van ott, hogy Jóska Pista hitvallása, hanem az, hogy minisztérium, meg az, hogy 2013.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.08.15. 21:43:45

@Mr Falafel: Ezt az anyagot a seggedbe dughatod. A jogszabályok számítanak, és a jogszabályok szerint nincs olyan, hogy államilag garantált nyugdíj. Ez csak a politikai lózung, ami semmi konkrétumot nem mond sem a garancia feltételeiről, sem a mértékéről. Hogy a náthás picsába adhatna már az állam garanciát a te jövőbeli nyugdíjadra, ha egyszer annak a fedezetét a jövőbeli bevételei biztosítják?

A nyugdíjtörvény annyit mond, hogy az állam fedezi a nyugdíjkassza hiányát, de a parlament attól még akár csökkentheti is a nyugdíjakat, szűkítheti a nyugdíj-jogosultak körét, felemelheti a nyugdíjkorhatárt, akár meg is vonhat korábban már megállapított nyugdíjat, mint ahogy legutóbb meg is tette. Nem a parlament, hanem egy közönséges kormánybizottság vonta meg a III/III-as ügynökök nyugdíjpótlékát. És ezt alkotmányosan megtehetik, egyszerű feles módosítással. Ennyit ér az állami garancia.

Knorr 2013.08.16. 08:26:00

@Mr Falafel: jézusom bazdmeg, minden ember 20as iq felett tudja hogy elköltötték a manyup pénzeket. te nem szoktál híradót nézni? hol a faszba élsz egy kő alatt? abban a szarban amit belinkeltél hol írják hogy nincs elköltve te szerencsétlen? és hol írják hogy kamatozik? segghülye barátom??

Alfőmérnök 2013.08.16. 09:25:54

@Mr Falafel: Szerintem a kettes-félék nincsenek tisztában az állam fogalmával.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.08.16. 09:33:17

@Kettes:
lol

te meg diliházban végzed. de addig is jó látni a vergődésed. pontosan mutatod egy réteg reménytelen zuhanását az őrjöngő agyhalálba. kéjes érzés ezt látni, tudni. borzongom. :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.08.16. 09:35:57

@Alfőmérnök:
nem. a kettesfélék úgy vannak, mint a gépkocsiromból kikászálódó faszi, aki nézi a kocsiban szétroncsolt testtel heverő gyerekei és a széttört fejű nője kadávereit. minden ami az övé volt, és neki rendeltetett, elveszett.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 10:05:21

@Knorr: Én pontosan tudom, hogy nem minden zsidó olyan hülye, mint te. A legtöbben persze igen, de ezért vannak kivételek. Te az elvakult idióták között is zászlóvivő vagy.
A rablóktól visszavett pénz bekerült az államháztartás költségvetésébe, és innentől arra használják, amire akarják. Senki nem szabhatja meg, hogy 10-20 múlva milyen forrásból fizessék ki a nyugdíjakat, illetve a hozamot.
Ez egy ezerszer kibeszélt téma. A manyupok átverték az embereket, a kormány meg szépen visszavette az általa kezelésre adott pénzt. A parlament hozza a törvényeket, tehát a vergődésed, bár látványos és mulatságos, teljesen hasztalan. Hacsak nem akarod, hogy dobjak egy százast a kalapodba.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 10:18:38

@Kettes: Látod, ebben egyetértünk, tényleg a jogszabályok számítanak. A jogszabályokat a parlament hozza, jelen esetben a kormány, mert az uralja a parlamentet. Kétharmaddal olyan törvényt hoz, amilyet csak akar. Inkább igyál meg te is egy sört, és lenyugszol. Legalábbis remélem. Engem mindig megnyugtat egy üveg finom sör.
Az állam, vagyis a kormány akkor is csökkenthetne bármit, el is vehetné, ha a manyupoknál lenne az alap továbbra is. Az állam azt tesz, amit akar. Abba kéne beletörődnetek, hogy a magyar választópolgárok nagy többséggel szavazták meg a Fideszt, például azért is, hogy a bankoktól és biztosítóktól visszavegye a pénzüket, amit azok elsíbolni igyekeztek.
Én világéletemben a versenyszférában tevékenykedtem, és tudom jól, hogy a legnagyobb garancia az állam. Egy bank, egy biztosító bármikor eltűnhet, csődbe mehet, és akkor befektetéseknek annyi. A manyupoknál is világos jogi szabályozás volt: az állam vállalt garanciát a tevékenységükre. Vagyis kockázat nélkül herdálhatták a pénzeket. 12 év alatt 1 egész valahány százalék jött össze. Nevetséges. Ráadásul a manyupok is összevissza tologatták a pénztömegeket. A sirámaitok borzasztóan nevetségesek. Egyébként bugyuta vergődésetek determinálja, hogy jó ideig ne kerüljetek vissza a hatalomba. Aminek minden magyar szívből örül.
Addig is menj, és rendezz gyűjtést a romagyilkosságok áldozatainak.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 10:19:58

@Alfőmérnök: Nekem is ez a gyanúm. Ráadásul szelektív emlékezetűek.

gyalog.galopp 2013.08.16. 11:12:14

@Alfőmérnök:

Már hogyne lennének. Csak az állam én vagyok formát ismerik.

Szindbad 2013.08.16. 11:34:46

@Mr Falafel: Nézd, ha azt gondolod, hogy a pénzed nagyobb biztonságban van Orbán zsebében, mint a bankoknál, akkor te egyszerűen hülye vagy.

Persze sokan vagytok, és nem is lehet veletek kezdeni semmit.

Knorr 2013.08.16. 12:05:44

@Mr Falafel:

"rablóktól visszavett pénz bekerült az államháztartás költségvetésébe"

és elköltötték!!!!!!!!!

"Senki nem szabhatja meg, hogy 10-20 múlva milyen forrásból fizessék ki a nyugdíjakat, illetve a hozamot. "

Miből fogják kifizetni isten barma? minden nyugdíjasra egy dolgozó fog jutni vagy még szarabb lesz az arány. Ez neked a garancia a nyugdíjra te idióta?

" például azért is, hogy a bankoktól és biztosítóktól visszavegye a pénzüket, amit azok elsíbolni igyekeztek."

figyeljél már már te világ hülyéje. te címeres ökör. Aki maradt a manyupban annak a mai napig megvan a pénze. aki meg "visszalépett" annak meg elköltötték. Ki síbolt akkor el te idióta gumikecske?

"A manyupoknál is világos jogi szabályozás volt: az állam vállalt garanciát a tevékenységükre. Vagyis kockázat nélkül herdálhatták a pénzeket. 12 év alatt 1 egész valahány százalék jött össze. "

Az állam visszavette és elköltötte. - (MÍNUSZ) 100% hozam garantálva. melyik a jobb birka?

gyalog.galopp 2013.08.16. 13:02:19

@Knorr:

A bedőlt amcsi bankok hány millió nyugdíjasnak vitték el a pénzét, tudod?

Knorr 2013.08.16. 13:44:35

@gyalog.galopp:

én magyarországon élek ember, és itt az állam lenyúlta és elköltötte a nyugdíjra félretett pénzt. az enyém köszöni jól van 50%-ot hozott a tőkén felül, idióta meg nem vagyok hogy a feneketlen állami kútba döntsem, azért mert amerikában bedőltek a bankok. neked meg egészségedre, hogy ezt tetted. gratulálok :D

Szindbad 2013.08.16. 13:58:13

@gyalog.galopp: Sebaj, költsék a te nyugdíjadat stadionra.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 18:35:07

@Knorr: Hallgatsz híreket? Tudod, hogy a PSZÁF megállapította, hogy a bankok csaltak, és most fizetniük kell? És azt tudod, ha te csalsz, azért börtön jár?
Sana Tova, balfasz!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 18:38:46

@Szindbad: Jól tudom, hogy van olyan opció, ami szerint lehetsz manyup-tag? Sok sikert! Most kaptak pénzt, mert a PSZÁF kötelezte a csaló manyupokat a fizetésre. Abból a nyugdíjból éljél sokáig, amit a manyupoktól kapsz. Sana Tova neked is!

bömböcz 2013.08.16. 18:52:03

@Mr Falafel:
Nem értik és nem értik...
Hát pedig erről szól a mesüge goj és a hücpe zsidó története!

Knorr 2013.08.16. 21:11:12

@Mr Falafel: akkor mégiscsak van állami ellenőrzés okleveles idiótám, ahogy mondtam neked? arról is nekem kellene tájékoztatnom hogy lyuk nőtt a seggedden ??

Tehát vonjuk meg a mérleget baromka:

- aki visszalépett annak elköltötték a pénzét, az alkotmányból eltörölték a nyugdíjfizetés garanciáját, amire garancia van az az hogy kurva sok nyugger fog 1 befizetőre jutni

- aki nem lépett vissza annak megvan kamatostúl a pénze, és most még csurran cseppen vmi csip csup szabálytalanság miatt plusszban is

ki járt jól majom? gondolkoggyá te marha ha van mivel.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 21:29:04

@bömböcz: Ez vajon genetikus náluk? Egy zsidó vagy totál hülye, vagy Nobel-díjas?

bömböcz 2013.08.16. 21:31:15

@Mr Falafel:
Hazatért megbaszni a talmudi i....gazságszolgáltatást?!
Gurrá...Ha vesztett ossza meg velünk, legyen szíves.

bömböcz 2013.08.16. 21:32:24

@Mr Falafel:
Márketingben még nem trippelt?

Szindbad 2013.08.16. 21:54:08

@Mr Falafel: Tezsvír, há ne csinád má, a minap beszélgettem Leopolddal a dögkút mellett, és ő mesélte, hogy az állam feladata, hogy ellenőrizze a köcsög bankokat, meg a biztosítókat, de háfigyelj má, de az államot ki ellenőrzi? A fehér ember hogyan adja oda a pénzét az államnak, ha az állam pillanatnyi politikai céljai érdekében azt csinál vele, amit akar? Hát nem lenne az jobb a fehér embernek, ha az állam a lehető legkevesebb közpénzt kezel, viszont szigorúan ellenőrzi azokat a szervezeteket, akik viszont kezelik? Hát nem-e, tezsvír?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.08.16. 22:01:25

@Szindbad: Mi közöd neked a fehér emberekhez, te barna bőrű egyed?

bömböcz 2013.08.16. 22:02:47

@Szindbad:
cigány-nigger-buzi-e vagy?

bömböcz 2013.08.16. 22:04:51

@Mr Falafel:
bazmeg anticionistámkám...egyszerre hintettük az igét!
süti beállítások módosítása