A zsidózó Orbán a zsidók elpusztításával kacsintgat
2013. május 10. írta: pelikán*

A zsidózó Orbán a zsidók elpusztításával kacsintgat

insane.jpg

Pár perc csendes merengést követően úgy döntöttem, hogy megajándékozom a Mandiner közönségének Magyar Narancs-olvasástól megfosztott tagjait a friss szám Zsidó Világkongresszusról szóló vezércikkének legjobb mondataival. Kérem, hogy most nagyon kapaszkodjanak.

201319_resize_172x230.jpg„Orbán azt mondja, hogy »a mi alkotmányunk valódi védelmet, valódi biztonságot, igazi és teljes emberi méltóságot, személyes és közösségi méltóságot ad a velünk élő zsidóságnak és persze minden más kisebbségnek.«

És tényleg nem az alaptörvény cinikus iderángatása a legproblematikusabb eleme ennek a mondatnak. De amikor Orbán „a zsidóságról” beszélt, vajon ki a bánatra gondolt? […] Kik alkotják a »velünk élő zsidóság« szófordulatban a »velünk”-et és kik a „zsidóságot«? […]

Azt a gyakorlatot, amikor egy személy valakinek vagy valakiknek – az illető megkérdezése és beleegyezése nélkül – zsidó identitást, zsidó származást, netán zsidó etnikai hovatartozást tulajdonít, zsidózásnak nevezzük, és zsidózni, kapaszkodjanak meg, még a zsidó világkongresszuson sem ildomos. [...]

És mivel a megjelölés gesztusa legalábbis magában hordozza a megjelöltek elpusztításának a lehetőségét, és mivel Magyarországon ez a folyamat a kezdetektől a szörnyű végig maradéktalanul lezajlott, Magyarországon különösen nagy óvatossággal és öntudattal kell elkerülnünk a zsidózást. [...]

…az etnikai világmagyarázat megtagadásától és a magyar állam bűnösségének (mármint a holokausztban való bűnösségének – p*) kimondásától finoman szólva is elég messze vagyunk. Éppenséggel távolodunk tőle. Évek óta, napról napra. Orbán és pártja évek óta, napról napra tágítják az elfogadhatóság határait: rossz irányba.”

*

Mindenkinek köszönöm a figyelmet, ismét csodás perceket tölthettünk együtt. A Magyar Narancs szerkesztőségének pedig a Gursin zenekar Voltak Békáim című nótájával szeretném meghálálni a szív-agy-harmóniáimat bizsergető olvasmányélményt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr295291066

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.10. 13:13:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A zsidózó Orbán a zsidók elpusztításával kacsintgat 2013.05.10. 09:39:02

Megajándékozom a Mandiner közönségének Magyar Narancs-olvasástól megfosztott tagjait a friss szám Zsidó Világkongresszusról szóló vezércikkének legjobb mondataival.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marko11 2013.05.10. 10:02:07

@tevevanegypupu: Nem tudom, nem hiszem.
A Magyar Narancs legfőbb jellemzője az ostobasággal elegy nagyképűség. (Az egyik legrosszabb, legveszélyesebb elegy.)

2013.05.10. 10:03:07

Nem kell ezzel foglalkozni. Ezzel csak ingyenreklámot és felületet biztosítatok egy parlementből kiesett párt és bukott ideológia egyre frusztráltabb és kétségbeesettebb szimpatizánsainak.

marko11 2013.05.10. 10:05:17

Azért az már nagyon beteg, ami nálunk van: a zsidó szó kimondása, leírása is már zsidózásnak számít.
Persze, nagyon nem csodálkozhatunk, amikor liberálisaink a cigányság érdekében (?) a legfontosabb problémának azt gondolták, hogy nem szabad őket cigányoknak nevezni.

Steve the Great 2013.05.10. 10:08:55

Én azért lassan abban kezdek bízni, hogy előbb-utóbb eljutnak az abszurditás olyan fokáig (lásd pl: mandiner.hu/cikk/20130509_bartus_laszlo_orban_es_a_holokauszt), hogy önmaguk karikatúrájává válnak és már csak röhögni lehet rajtuk.

WhyCantITouchIt? 2013.05.10. 10:15:39

Meglehet hogy mi jókat mosolygunk ezen, de vannak emberek, akik nap, mint nap ezt az újságot(?) olvassák és halálosan komolyan veszik minden egyes szavát.
Lehet hogy ezen most sokan háborogni fognak, és a sajtószabadság sárban tiprását fogják vizionálni, de vajon meddig lehet azt tétlenül eltűrni, ahogy elmebetegek mindenfajta felelősség nélkül teleokádják az étert?

Kandeláber 2013.05.10. 10:17:07

MaNcsot épelméjű, egészséges szexuális identitású magyar ember nem olvas.
Kivéve, ha fokozódó bűntudatot érez a permanensen számon kért, elmaradt bocsánatkérés miatt.
Ebben az esetben megengedett, hogy vezeklésképpen, önostorozó flagellánsként naponta elolvasson egy cikket.
Kiváltható a csereszabatos Amerikai "Magyar" AljaNépszavával, Bartus-cikk kettőt ér!

Dub hadnagy 2013.05.10. 10:30:30

@Kandeláber: én rendszeresen olvasom, nem is érzek fokozódó bűntudatot, következésképpen az elmém és a szexuális identitásom épsége körül lehetnek a problémák, kösz, hogy ezt éleselméjűen megvilágítottad, mellesleg nem tom, hallottál-e már arról, hogy vannak olyan újságolvasók, akik az általuk olvasott vélemények egy részével némi gondolkodás után egyetértenek, másokkal meg nem

tevevanegypupu 2013.05.10. 10:44:47

@marko11:

Persze, rosszindulatuak es kepesek minden aljassagra, es tulajdonkeppen sok legyet utnek egy csapasra. De nem kell bedolni, amit mondanak azzal valojaban a jobbiknak szereznek szavazokat..talan a budapesti kozonseg egy reszenel szamithatnak sikerre, de ez a "kozonseg" legalabb annyira szuklatokoru es buta mint amilyen butak es szuklatokoruek voltak meg kommunista avh-s korukban. Lehet, hogy mestersegesen akarjak szinten tartani azt az utalatot amit egyre jobban sikerul fokozniuk:) de nem banjak, hiszen hasznot huznak belole..Ahogy a mancs is termeszetesen. Egy-egy ilyen cikk utan dolhet hozzajuk az elofizetes es emelkedik a peldanyszam.Es persze a legfontosabbak egyike: ugy gondoljak, hogy Orbant sikerul megutaltani azzal a beszeddel amit vegulis kikenyszeritettek Lauderek..Szoval csak okosan, nem ugrani, inkabb csak szorakozni.

tevevanegypupu 2013.05.10. 10:50:56

@Hepci:

Haj, tudja micsoda tuntetes lett volna ellenuk az unokatestverek reszerol Franciaorszagban?:) Egyebkent mese habbal, hogy az az antiszemitizmus miatt tartottak itt a kongresszust. El tudja kepzelni mennyibe kerul egy ilyen ceco Nyugat-Europaban? Hogy mennyibe kerul a solet meg a libamaj mondjuk Parizsban? Nem is beszelve a rengeteg bankettrol, a mulatsagoktol Hencidatol-Boncidaig..Itt forintban fizettek (ha egyaltalan fizettek, mert errol nem lehetunk meggyozodve) es nem kellett felniuk attol, hogy kupan vagja valami tulbuzgo muzulman az egyik sarkon valamelyikuket. Az a harom srac szegeny jol megszivta, nyilvan nem kepzeltek, hogy a demokraciaban meg kiabalni sem szabad..Nem is beszelve a kejes gyonyorusegtol amit Orban beszede alatt erezhettek..Hollande-tol nem lett volna ilyen izgi, hiszen o szinten zenesz..Nem is beszelve Izraelrol ahol csak zsidok lettek volna a tobbiek kozott. Olyan lett volna mintha a haszidok lakodalmat ulnenek, ki figyelt volna rajuk?:)

szanisz 2013.05.10. 10:54:58

A Mancs a témában túlérzékeny, és a kiragadott mondatok rosszul festenek valóban. Gazdaságról amúgy jól írnak, és olyan bölcs emberek is írnak benne, mint a bizonyára általatok is ismert Mérő László.

Rengeteg (szerintem jogos) frusztrációjuk viszont abból fakad, hogy Bayert és társait a Fidesz megtűri a holdudvarában.

Orbán és a Fidesz NEM antiszemita. Viszont elhatárolódni nem szeretnek minden antiszemita megnyilvánulástól, mert azzal szavazatokat veszítenek jobbra.

Kedves Mandiner, Ez undorítóbb, vagy a Magyar Narancs erőltetett vezércikke?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.05.10. 11:00:05

Van egyfajta mítosza annak, hogy a jobboldalon mindenki antiszemita, míg a baloldal képviseli kizárólag a zsidóságot. Miközben éppen a baloldal üldözte őket (cionista perek), a baloldal pénzelt iszlám terrorszervezeteket évtizedeken keresztül. Zsidó gyökerű bolsevik vezetőink havonta nyálcseréltek Arafattal, és Izrael állammal nem volt diplomáciai kapcsolatuk. Most ugyanezek, illetve közvetlen leszármazottaik a legnagyobb zsidók, és ők tudják csak kizárólagosan, mi is jó a zsidóságnak.

S=klogW 2013.05.10. 11:05:29

"az etnikai világmagyarázat megtagadásától ... finoman szólva is elég messze vagyunk."

főleg a zsidók. (csak nem mancs-önritika akar lenni ez a T/1? (: )

Bell & Sebastian 2013.05.10. 11:15:06

Az sokkal jobban érdekel, hogy Lauder szerezhet-e itt valaha kaszinó koncessziót, nyitnak-e Orbánnal közösen vízbányát, vesznek-e lakóparkot, jöhetnek-e német buzik esküdni magyar templomba?

Szerintem a zsidónak látszó nem magyarokat is ez érdekelte, nem pedig a vonatjegyüket megvenni -utólag- jöttek.

Hogy turbóra kapcsolták a ködfejlesztőket, az ezzel jár. Mert nem várhatjuk el senkitől hogy kilásson a faajtós gázfürdőből, miközben még fuldoklik is a tetves.

cutcopy 2013.05.10. 11:15:35

Jaj de jó, ha lehet erre zenét küldeni a mancs szerkesztőnek, akkor én egy tapintatosabb KFT számot ajánlok:

www.youtube.com/watch?v=9LfahvB4i-8

halvanyelo 2013.05.10. 11:18:42

Na, jöttem megvédeni balliberális, zsidó, nemzetáruló bűntársaimat. Szóval Mancs az durva, az. Azért tennék pár megállapítást, pl. hogy mikor Orbán aszondja, hogy:
»a mi alkotmányunk valódi védelmet, valódi biztonságot, igazi és teljes emberi méltóságot, személyes és közösségi méltóságot ad a velünk élő zsidóságnak és persze minden más kisebbségnek.« -akkor ez gyönyörűen hangzik, nagy kongresszuson sok ember előtt különösen nagyon jól hangzik, még azt is elmondhatta volna, hogy ez a szabadságharcunk újabb győzelme. Ha Orbánt csak ennek a beszédnek alapján kéne jellemeznem, hát azt mondanám, hogy büszkeségtől és magabiztosságtól vannak átitatva szavai. Vagy másképp olyan aranyos, biztos nem beszél mindenféle bullshitet.

De az igazság az, hogy lehet, hogy benne van az Alaptörvényben a kisebbségek védelme, de az előző, tudjátok a "sztálinista" un. Alkotmányban is benne volt. És még jó, hogy benne van az ország alkotmányában a kisebbségek védelme, hogy oda ne szarjak már! És akkor ő ezt előadja, mint a reklámban az intelligens-mosóport, hogy ő feltalálta a spanyol-viaszt, és ilyen eddig nem volt, tessék nézni nem csalás, nem ámítás, mit meg nem tett az ő általa vezetett kormány, (szemben a kommunistákkal.) De mára Magyarhonban bor, búza, békesség, a borjú az oroszlánnal legeli a füvet, a politikusok szíve arany, és ezt büszkén hirdetik is. Na ja.

Azt is leszögezem, hogy nem kaptam fel a vizet azon, hogy Orbán elkülönítette a velünk élő zsidóságot, mert nem tudom, hogy a faszba kellett volna fogalmaznia a győzelmi-siker propagandájában, hogy ne sértsen meg senkit. DE.

Itt élek Magyarországon. Tudom, hogy nem válik el egymástól élesen a Fidesz és a Jobbik kommunikációja, értem ez alatt: az ezoterikus, árvalányhajas, rasszista, kirekesztő, minket mindenki utál agyrémeket továbbá: zsidó=nagytőkés=kommunista=liberális=bolsevik=ellenség=nemzetárulók
Pl: szerintem Bayer Zsolt rasszista, hoppá ő Fidesz tag; Szaniszló Ferencnek műsora van az Echo-Tvn és rajongói tábora, a nyilvánvalóan beteges elképzeléseit a világról Széles Gábor (Békemenet hoppá!) tévéjében terjeszti, mondanom sem kell, hogy rasszista is. Az interneten a nemzeti köntösbe bújtatott ezoterikus, szélsőjobbos, rasszista világmagyarázatok tömkelege található, amit én leszarnék, ha nem lennének olyan ismerőseim, akik belegabalyodtak ezekbe a globális világhatalmat jól leleplező, az embereket jókra, és rosszakra felosztó vadbaromságokba, és pl. a történelmi tényeket, már nem fogadják el. (Egyik kedvencem mikor egy jobb sorsra érdemes lány ismerősöm elkezdte magyarázni, hogy Jézus magyar volt, mert Galileai, tehát Gój, tehát nem volt zsidó, és maGyar! Há, érted?! G betű! A történelem könyvek meg jók lesznek tüzelőnek.)
Az is benne van továbbá a Mancs vezércikkébe, hogy Orbán, ha kell együtt fog működni a Jobbikkal, ha nem kell akkor nem fog. Ezt mindenki tudja, aki itt élt Magyarországon az elmúlt 3 évben és kicsit figyelt a NER és úgy unblock. az egész kormánynak a kommunikációjára. (Meg a valóságra.)
Szóval amit Orbán mond az szerintem felírható egy vécépapírra, kivéve, amikor úgy hazudik pl., hogy annak egészen nyilvánvalóan pontosan az ellenkezője igaz.
A szegénységben élők száma nőtt a 2010-2013 közötti időszakban, és ez szoros kapcsolatban áll a kibaszott jó unortodox gazdaság politikával, melynek köszönhetően 3 éve nemhogy növekedés nincsen, de recesszió van. Ja előtte a Bajnainak sikerült minimális növekedést elérnie, de azelmúlt8év! Az a faszt! A szegénységben élők között sok a cigány. Tehát milyen valódi méltóságot, valódi védelmet, közösségi és személyes méltóságot ad a cigányoknak pl. az Alaptörvény? Hát ez egy kurva nagy és megszokott bullshit.
Persze én, mint gonosz Mancs olvasó, liberálbolsevik pszichopata, azt szeretném, ha ezután se lenne gazdasági növekedés, és akkor elmondhatnám, hogy megmondtam én ám azt! Ha szar, legyen kövér.
A kormány idióta, dilletáns gazdaságpolitikája vezetett oda, hogy szarabbul él a nép, mint 4 éve. És akkor folytathatnám, hogy dejaj az Rezsicsökkentés! van, az! Na itt befejezem, de a NER híveknek faszt a szájukba, vagy legalább mélyen szégyelljék magukat, és süllyedjenek a föld alá.

halvanyelo 2013.05.10. 11:19:18

Ja a zene kiváló! :)

Tündér_Lala 2013.05.10. 11:23:08

Mi a céljuk ezzel az izzadságszagú provokációval ?
Az ember hajlamos volna legyinteni, prdig nem kellene.
A cél, a szélsőség még szélsőségesebb irányba tolása és ezzel az origó még filoszemitább irányba tolása,amellyel a normalitás leantiszemitázható, lenácizható.
Ki a haszonélvezője ? A zsidóság ? A fenét, sokkal több kárt okoz az együttélésben az ellenszenv felkeltésével, mint amennyi hasznot hajt.
A haszonélvezők (anyagi és politikai) a véleményterroristák, akik uralkodni akarnak.
(Bayer sokkal közelebb áll a normalitáshoz, mint ezek valaha is álltak vagy állni fognak ahhoz.)

Bell & Sebastian 2013.05.10. 11:23:19

@halvanyelo: Ne panaszkodjon, csak fejlessze a ködöt tovább, ha ez jutott.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.05.10. 11:33:27

Hiánypótló poszt, mert benéztem a Magyar Narancs oldalára, de nem találtam ezt a cikket, hanem elolvastam helyette a május 8-ra időzített, a málenykij robotról megemlékező írást:

magyarnarancs.hu/kismagyarorszag/azt-mondtak-nyiregyhazara-megyunk-svab-tulelok-a-szovjet-kenyszermunkarol-84665

Vajon kirakják majd azt is, amiből Pelikán idézett?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.05.10. 11:50:51

@cutcopy:

Szerintem a MANCS judeonáci tébolyához jobban illik ez a KFT-nóta:

www.youtube.com/watch?v=qnqXh9emEUE

(Laárék mentségére írható, hogy --- saját bevallásuk szerint --- drog hatása alatt írták, no, de úgy látszik, a MANCS-osoknak már drog sem kell ehhez az állapothoz...)

vizipipa 2013.05.10. 11:55:51

@halvanyelo:
"A szegénységben élők száma nőtt a 2010-2013 közötti időszakban, és ez szoros kapcsolatban áll a kibaszott jó unortodox gazdaság politikával, melynek köszönhetően 3 éve nemhogy növekedés nincsen, de recesszió van."

Mondok egy egészen meglepő dolgot: amikor a kölcsönfelvételek periódusa lejár és beköszönt a visszafizetési időszak, akkor itt van a recesszió.

Unortodoxiával is, meg anélkül is.

szanisz 2013.05.10. 12:10:11

@Tündér_Lala:
Az biztos. "A bayer csak kimondta,amit mindenki gondol", ugye?

A faszt.

Bayer gyűlöletet kelt etnikai alapon.

A fideszt nem érdekli az etnikai alap és itt tényleg téved a mancs. A fideszt a gazdasági holdudvara érdekli, csupán, meg persze a szavazatok. "jobboldali" embereknek mondják a holdudvar tagjait, de valójában lojálist kell érteni alatta, lojális a fideszhez, és a viktorhoz.

Amúgy, ha nem csak a vezércikkeket olvassátok, rájöhettek, hogy a Mancsnak semmi baja a konzervatimizmussal, vagy a jobboldallal an bloc, rengeteg konzervatív történelmi alakról írtak rövidebb esszéket, politikai töltet nélkül, vagy épp pozitívan.

Persze a lap liberálisnak mondható. Mintahogy a 89-es fidesz is az volt a komcsik ellenében. ugyanis, elkerüli a figyelmeteket hogy a "liberális" szó nem zárja ki a jobboldalit, sok országban jobblib szövetség van, nem ballib. De hát be lehet szopni a hír tv-s propagandát is.

amúgy elismerem, hogyha az egész cikk ilyen rossz következtetésekkel van tele, akkor egy gyenge iromány.

cutcopy 2013.05.10. 12:12:14

@bbjnick:
Nahát ebből a számból ilyen jó kis klip készült..? Valaha sokat hallgattam bakeliten.. De kezdek rájönni, hogy a mancsra bármelyik KFT szám (pl. Macska az úton, Elvesztettem a pénztárcám, Irén..stb) ráillik..

szanisz 2013.05.10. 12:13:18

@vizipipa: mondok egy újat. Most kétszer akkora kamattal veszünk fel hiteleket, mint bajnai alatt. És nem kevesebbet. Mindeközben tavaly 3 %-al csökkent a GDP. Igen, ezért megéri hitelt kérni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.05.10. 12:22:49

Azért arra a kérdésre csak válaszolhatna valaki a mancs szerzőjének, hogy (Orbán szerint) tényleg már, kik alkotják a »velünk élő zsidóság« szófordulatban a »velünk”-et és kik a „zsidóságot«?, mert ez például engem is érdekelne. :))

Milyen zsidóság él például Orbánnal? És ha az alkotmány valódi védelmet, valódi biztonságot, igazi és teljes emberi méltóságot, személyes és közösségi méltóságot ad az Orbánnal (és más, nem definiált emberek csoportjával) élő zsidóságnak, akkor kit zsidóznak le a mandineren rendszeresen? Nyilván a csakis a gójokat, mert a zsidóság egyrészt együtt él Orbánnal, másrészt őket védi az alkotmány.

Hülye ez a narancs, az tisztán látszik.

teknős 2013.05.10. 12:36:23

@Kettes: Nem figyeltél! Már a zsidó szót sem lehet kimondani, mert zsidózás, vagyis antiszemitizmus.

Ergo a Zsidó Világkongresszus antiszemita- legalábbis az elborult Magyar Narancs szerint. De te méltó párjuk vagy. A hataloméhségetektől már elment a maradék eszetek is.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.05.10. 12:43:47

@Kettes: @teknős: Amíg nincs meg a teljes cikk, min vitatkoztok?

sztrelnyikov 2013.05.10. 12:53:09

Ahol orbánoznak, ott orbán vagyok.

Kandeláber 2013.05.10. 13:07:03

@Kettes: Milyen, milyen? Hát a Fidesz vezetőségének a nagyobbik része.
Persze ehhez hozzácsaphatjuk a DK, az E 2014 és az MSZP, valamint az LMP és a Szabó Rebekás LMP- mutáns párt vezetőségének ugyancsak a nagyobbik részét, továbbá az országgyűlési képviselők cirka 60 %-át, és máris tudjuk, kik is azok a "vele élők".

gyalog.galopp 2013.05.10. 13:12:15

Ha hiszünk a teremtő bölcsességében, akkor el kell hinnünk, hogy a zsidókat is ezen bölcsesség alapján teremtette.
Az is lehet, hogy valóban kiválasztotta őket, de kérdés, hogy mire.
Nekem úgy tűnik a szenvedésre, több ezer éves üldöztetések, pogromok, holokauszt, meg miegymás. Ha szegény szenved, ha gazdag szenved, ha nincs ellenség egymásnak esnek. Miközben látszólag erős, jól működő hálózatot építettek ki egymás segítségére, valójában sehol nem érzik magukat biztonságban.
Háát, nem tudom, látszólag hatalmuk van, csak otthonuk nincs, kóborolnak, vándorolnak , ezt az életformát, ezt az ideológiát próbálják terjeszteni a világban, de a világnak nincs erre igénye.

Kandeláber 2013.05.10. 13:42:29

@szanisz: Eszem azt a túlérzékeny MaNcsos szívüket...

szanisz 2013.05.10. 13:50:34

@gyalog.galopp: nem a zsidók nevén nevezésével van a baj, hanem az ilyen általánosító kommentekkel.

hálózatok? A zsidó ismerőseim lófaszt nem tudnak sem a hálózataidról, sem a pénzvilágról.

Csak néha felkapják a fejüket, mikor ők a bűnbakok itt meg ott.

halvanyelo 2013.05.10. 13:51:28

@vizipipa: Ez nem igaz, de ha igaz lenne valóban felmentené a Fideszt (Orbánt és bandáját, a haverokat) a felelősség alól. Szerencsétlen Bód Péter Ákos baloldali médiumokban jut csak szóhoz, mert kritizálni merte a unortodox (koncepció nélküli, elmebeteg, tolvaj-cigány, dilettáns) gazdaságpolitikát. Bajnait nem kell szeretni, de miután véget ért a megbízatása, Obama magához hívta, s megsimogatta a kis buksiját. Igen kétségtelen, hogy a Bajnai féle Haza és Haladás Alapítvány kötődik az amerikai Demokrata párthoz, de azért nem volt teljesen érdemtelen ám az a dicséret. Bajnai a válság után viszonylag jó kondíciókkal adta át a kormányrudat, történelmi lehetőséget kínálva a 2/3-os felhatalmazású Fidesznek (Orbánnak.) Ők akkor azt kommunikálták, hogy talpra kell állítaniuk a tönkretett gazdaságot. Nemhogy nem javítottak a kondíciókon, de elkergették innen az összes befektetőt, széjjel baszták a jogbiztonságot, de kurvára harsogják most is, hogy ők mennyire sikeresek! Aha! A rezsicsökkentéssel együtt kisebb volt 2010-ben a rezsi! Ilyet meg, mint a rezsicsökkentés utoljára a kommunisták csináltak, akik állítólag a másik oldalon vannak, mint tudjuk. Ide copizok egy cikket a Mandinerről a Mi a Jobb? című cikksorozatból, ami jól leírja a helyzetet, és nem elvetemült balliberális hazaárulók írták. (Vagy de.)
mandiner.hu/cikk/20120521_politicus_koz_gep_szeru_mi_a_jobb_xvi
Egyébként meg zene, ifjú kommunistáktól, tudod akik eltagadják a kormány sikereit, meg a nemzetközi baloldallal összeesküdtek szegény és piciny Magyarország ellen: www.youtube.com/watch?v=cOd3zuaiGoM

caralho voador 2013.05.10. 13:55:59

@szanisz: Érdekes, nekem van olyan zsidó ismerősöm, aki választások előtt VALÓBAN várja a telefont, hogy kire kell szavazni.

szanisz 2013.05.10. 13:58:01

@caralho voador: Én ilyenről tényleg nem hallottam még. De az ilyen ugyanolyan hülye és megtévesztett, mint aki a rezsicsökkentés miatt szavaz majd a fideszre, vagy egyéb szemfényvesztések miatt valamelyik másik pártra. birka.

gyalog.galopp 2013.05.10. 14:00:56

@szanisz:

Kiknek volt mostanában nálunk világkongresszusuk?
Biztos vagy benne, hogy az ismerőseid valóban zsidók?
Hol a fenébe említettem és bűnbakot?

Biztos, hogy értetted amit írtam? Abban ugyanis semmi bántó szándék nincs.

Nincs neked is üldözési mániád?

szanisz 2013.05.10. 14:05:41

@gyalog.galopp:
szerintem nem olyan egyszerű a zsidó identitás (vagy akár a szlovákiai magyar!, mégha az analógia nem áll fent természetesen), mint elképzeljük.

Akiket ismerek,főképp magyarnak vallják magukat, csak éppen büszkék a zsidó elődjeikre, vagy mittomén, valamire, és ezért érzékenyen érinti őket a téma. Egy focimeccsen simán Mo-nak szurkolnak Izrael ellen.

"Háát, nem tudom, látszólag hatalmuk van, csak otthonuk nincs, kóborolnak, vándorolnak , ezt az életformát, ezt az ideológiát próbálják terjeszteni a
világban, de a világnak nincs erre igénye. "

Pont ezt pofázom, hogy biztos van ilyen, de ez kurvára általánosítás. Tudom, hogy nem rosszindulatból írtad, a bűnbak dolgot pedig nem a kommentedre értettem, nézz körül feljebb.

Kandeláber 2013.05.10. 14:13:00

@halvanyelo: "Ilyet, mint rezsicsökkentés, utoljára a kommunisták csináltak."
Hol? Mikor?
A kádári Magyarországon az első olajválság után fokozatosan emelkedtek a megélhetési költségek. A nyolcvanas évek közepe táján tíz százalék felé közelített az infláció, egyre gyakoribbak voltak az "árrendezések".
Van valami konkrét, megfogható időpont és egyéb adat arra a bizonyos rezsicsökkentésre?

szanisz 2013.05.10. 14:27:28

@Kandeláber: Szinte az összes állami cég veszteséggel nyújtott szolgáltatást a kommunizmus alatt. Ingyenebéd, ugyanolyan mint a rezsicsökkentés.

Kandeláber 2013.05.10. 14:36:28

@szanisz: Ez nem válasz, mindössze a redisztribúcióra (magyarul újraelosztás) történő utalás.
Az államszocializmusban minden szolgáltató állami kézben volt, ergo csak önmagával szemben lehetett veszteséges.
A veszteségeit kipótolták a nyereségesen működő vállalatok bevételéből.
Úgynevezett "nyereségrészesedést" fizettek a dolgozóknak az abszolút veszteséges vállalatoknál is.
A Kádár-rendszer harmincnégy évig működött, az egyáltalán nem spontán privatizációval- a nemzeti vagyon ellopásával - fémjelzett úgynevezett kapitalista "negyedik köztársaság" vajon mennyi ideig működik majd?
Feltehetően nem az idők végtelenségéig.

pelikán* 2013.05.10. 14:40:14

@Cavalcanti: vezércikk, A Szerk. néven.
A vonalvezetés alapján Bojtár B.

szanisz 2013.05.10. 14:48:17

@Kandeláber:
"Az államszocializmusban minden szolgáltató állami kézben volt, ergo csak önmagával szemben lehetett veszteséges."

Ez nem igaz. Vettünk fel hitelt külföldről is, hogy fedezzük az életképtelen államot, nyereségrészesedést, viszonylag alacsony árakat. A hitel egy része olcsóbb gázként jött.

Kandeláber 2013.05.10. 14:51:59

@szanisz: A Marshall-segély révén talpra állított Osztrák Köztársaságban évtizedekig ingyen kapták a gyerekek az államtól a tankönyveket az általános iskolában, az első házasságukat kötő párok pedig valami 10000 schillinget kaptak - ugyancsak az államtól - támogatásként. Azt hiszem, utóbbi egészen a kilencvenes évekig tartott.
Netán az osztrákok is kommunisták lettek volna?
Bájos egyébként a "kommunista" kifejezés utóélete. Úgynevezett jobboldali, aki MSZMP tag volt anno, lekommunistázza az ugyancsak egykori MSZMP tag balost, és vica versa.
Itt a blogtéren is előszeretettel kommunistáznak egyesek, akik talán nincsenek is tisztában a szó jelentésével.

szanisz 2013.05.10. 14:58:28

@Kandeláber:
Nem, az szolidaritás, amit említesz az osztrák állam kapcsán. Persze gazdagabb országban könnyebb szolidárisnak lenni. Más egy szolidáris állam (német, svéd ma), és más egy kommunista. (utóbbi manapság vadkapitalista jegyekkel ötvöződik általában, Kína, Venezuela)

Amúgy gazpol terén a Fidesztől nem áll távol a kommunizmus, államosítgatnak bőszen, központi kézivezérlés..

A kommunista szó kapcsán hasonlóan látjuk a dolgokat.

Kandeláber 2013.05.10. 15:01:09

@szanisz: Az állam által felvett hitelek felhasználásáról vajon kik döntöttek?
Egyébként 1973 előtt Magyarország nem vett fel hiteleket Nyugatról, a "gázártámogatást" pedig kompenzálta az SZU-nak szállított élelmiszerrel, amelyek árának egy részét a magyar állam fizette ki saját vállalatainak, illetve a téeszeknek.
A hitel nagy részét az életszínvonal fenntartására fordították, ez kétségtelen, mivel rettegtek egy új '56-tól.
Magyarországon nem volt olyan hentesüzlet, mint például Lengyelországban a hetvenes évektől, ahol sem hús, sem más termék nem volt kapható, csak üdítő.
Mára Magyarországon az ipari termelést gyakorlatilag felszámolták, egy komprádor-burzsoázia által irányított összeszerelő üzemként funkcionál az ország, és most éppen a mezőgazdasági termelés felszámolása folyik.

szanisz 2013.05.10. 15:11:08

@Kandeláber: a kiút a tudásalapú társadalom lehetne, valós hozzáadott értékkel bíró munkák idevonzása, sbt. Oktatásra még többet, okosabban, 10-20 évre tervezni minimum. A jelenlegi politikai környezet ezt nem teszi lehetővé. Sajnos.....

Kandeláber 2013.05.10. 15:19:23

@szanisz: No igen, annak idején sokan példálóztak Dél-Koreával, amely az oktatás támogatása révén menetelt a periféria felől a centrumba, de hát ugye ázsiai ország, eltérő kultúrával, fegyelmezett emberekkel.
Lehet, hogy hülyeséget mondok, de szerintem a a keleti blokk országainak a sorsa akkor pecsételődött meg, amikor szovjet parancsra elutasították a Marshall-segélyt, és az aktuális diktátor felszámolta a pluralista demokráciát, és az adott ország korlátozott szuverenitású kvázi szovjet tagköztársasággá degradálódott.
"Történelmileg így alakult", mondta Kádár, majd szajkózta Berecz.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.10. 15:19:39

nektek is csinálja ezt a magyar narancs, és rá is haraptok a horogra, ez annyira műírás, annyira műbalhé, gumicsont, ennyire senkisem ostoba, még egy zsidó sem, nem veszitek észre?
oszd meg és uralkodj.

azt írja a mancs:
"Szegény hülye zsidók, azért jöttek ide ülésezni, hogy Orbán Viktor elhatárolódjon a Jobbiktól, és kijelentse, hogy sose lép velük semmilyen kormányzati szövetségre - de Orbán ezt nem jelentette ki, ezért szegény hülye zsidók most leforrázva mehetnek haza"

miközben már rég megmondta:
"A miniszterelnök szerint elszántnak kell lenni a Jobbikkal szemben, akikkel semmiképpen sem fog együtt működni a következő választások után sem"
amandiner.hu/cikk/20130503_orban_tekintsunk_ugy_a_zsidokra_mint_isten_ajandekara

szanisz 2013.05.10. 15:27:46

@tesz-vesz: elég ha a választások _előtt_ megteszik. Szerintem ha ezen múlna, a választásoknál simán összejátszanának. (értsd megbeszélnék, hogy hol kit hívjanak vissza). Attól függetlenül, hogy mint mond Orbán.

gyalog.galopp 2013.05.10. 15:28:32

@tesz-vesz:
Nem azon megy a vita, hogy ki a hülye. A vita azon megy, hogy tényleg ...., de ennyire?

Kandeláber 2013.05.10. 15:44:58

@tesz-vesz: @szanisz: Nem hinném, hogy a FIDESZ a valóságosan nem is létező KDNP-n kívül bárkivel is összebútorozna.
Bár vannak/voltak érdekes dolgok. '90-ben állítólag Torgyánt az SZDSZ is megkereste visszalépés-ügyben, de a kisgazdák végül az MDF mellé álltak.
Aztán hogy a Dávid Ibolya-Herényi-féle MDF-ből mi lett, azt tudjuk.

halvanyelo 2013.05.10. 16:54:30

@Kandeláber: Ne idegesíts légy szíves! Bazdmeg Magyarországon kapitalizmus van, vagy mi a faszom, a kommunizmus az teljesen államilag vezérelt gazdaságot már kipróbáltuk... Kádár atyánk legvidámabb barakkjában minékünk ám sok jószágunk vót, bezzeg szocijalista ország vótunk. Azóta sem hevertük ezt ki. Sokan azt hitték, hogy a rendszerváltással, hogyha átmegyünk piacgazdaságba, az azt az ígéretet hordozza, hogy majd úgy élünk, mint az osztrákok, de egyébként minden marad a régiben. Készültek szociológiai értékvizsgálatok pl 1991-ben, az derült ki, hogy a magyarok a materiális értékeket tartják elsőrendűen fontosnak a posztmateriális és szellemi értékeket sokkal kevésbé. (Kisebb arányban.) Nem vagyok nagyon képzett meg okos, csak a saját szubjektív véleményemet írom le.
Légy szíves ne kezdjük már reszelni a szart, hadd ne magyarázzam el, hogy mi a kommunizmus és a piacgazdaság közötti különbség. A piacgazdaságban piaci alapon vannak szolgáltatók, pl. a energia területén és ez nem az állam kezében van, legalábbis teljes mértékben nem. Ha az állam kezében lenne, mint a kommunizmusban és nem lenne az energiának piaci ára, hanem annyiért adná az állam amennyiért akarja, na ott egy ilyen helyzetben, mondhatnák az elvtársak hogy: Kedves nép, most nektek 10%-kal csökkentsük a rezsiteket! Mindenkinek ugyanannyival! Nyaljátok fényesre a seggünket! (Azt is el kell magyarázni, hogy aki havi 200.000 Ft gázszámlát fizet, annak adnak akkor 20.000 Ft megtakarítást, aki meg 20.000 ezret annak adnak 2000 Ft-t? Valószínűleg aki ki tud pengetni havi 200.000-et gázra, az nem szorul rá a plusz juttatásra, míg aki havi 20.000-ft fizet, az meg lehet, hogy kurvára rászorulna!)

Benyomásom, hogy a magyar népet kurvára nem érdekli, hogy kirabolják-e, diktatúra van-e, vagy demokrácia, bégető barom módjára bele van törődve a sorsába, azt mantrázza magának, hogy úgyis mindegy, hajtják közben a vágóhídra, néha béget egy nagyot, hogy de Gyurcsány, meg a zsidók, meg az IMF! Na az aztán! Kedves marhák! Most az Orbán kormányoz! Ő dönti be az országot! Ő lopja ki a szemeteket! Miatta lett még rosszabb!

Kedves jobboldali bűntársakat meg nem érdekli semmi sem, konzervatív-szocializmus, vagy mi? Hát, hogy van ez? Vagy nem a diktatúra volt a baj a szocializmusban, hanem a kommunisták személye, de ha lecseréljük őket derék fideszes gyerekekkel, akkor már mehet a dikatúra?

Komolyan eszem-faszom megáll!

szanisz 2013.05.10. 16:59:24

@halvanyelo: Szerintem félreértetted a kollégát. Némiképp arról volt szó, hogy meddig tart az emberek türelme, és meddig tartott abban a rendszerben. A kommunizmus bedőlt hálistennek, de ami most zajlik, az a szememben ugyanolyan bicskanyitogató. Orbán megzakkant és mivel mindent ő irányít, egy bolondul irányított országban élünk.

halvanyelo 2013.05.10. 17:02:25

@halvanyelo: Jó közben elolvastam, hogy nem vagy fogyatékos, csak én hittem azt. Nem csináltak a kommunisták rezsicsökkentést, de éppen azt is csinálhattak volna, mert hatalmukban állt. Maga a módszer az eljárás, hogy egy olyan szektorban, ahol piaci verseny van, kiszabunk törvényileg egy állami árat.
És akkor ugye volt mögöttük egy KGST, meg egy szovjet hadsereg, na velük tényleg merészség volt pofázni, de mit fosik mindenki ezektől a szarházi, ostoba, buta parasztoktól? El kéne küldeni őket a halál faszára, bezzeg a Gyurcsány idejében nem féltek az utcai harcoktól! Most ha mi kutyánk kölyke rabol ki, az rendben van? Hogy van ez?

Kandeláber 2013.05.10. 17:17:46

@halvanyelo: Vulgár-közgazdásznak tetszik lenni?
Olyan szépen elmagyarázta az egyébként soha, sehol nem létezett "kommunizmus" és a kapitalizmus között...
És még tótaweiszi magasságokba is emelkedett az anyagcsere-végtermék és az ivarszerv szövegbe szerkesztésével..
A tréfát félretéve: én is bedőltem '90-ben a hangzatos szólamoknak, és abban a hitben ringattam magamat, hogy csak néhány röpke év, és olyan körülmények lesznek a Balatonon is, mint az Attersee-nél Ausztriában, ahol az előtte való évben maradtam.
Ajánlom, nézd meg a "Roncsfilmet", na az a mi kapitalizmusunk.
Tragikomikus.

Kandeláber 2013.05.10. 17:18:42

"a különbséget "kommunizmus" és kapitalizmus között."

marko11 2013.05.10. 17:20:31

@szanisz: A rendszerváltás előtt felvett hitelek felhasználásáról súlyos tévhitek élnek. Az, hogy mi a nyugati hitelek miatt éltünk jobban, az kb. annyira igaz, minthogy a rendszerváltást mi (a nép!) csináltuk.

"...önpusztító hamis mítosz (és) a Kádár-korszak „gulyáskommunizmusához” kötődik, és arra a meggyőződésre épül, hogy kizárólag azért éltünk jobb színvonalon, mint a környező szocialista országok, mert a rendszer mindezt nyugati hitelekből biztosította. A nyugatihitel-teória egyébként elemi szinten cáfolható, hisz az eladósodás korszakában életszínvonalra (lakossági fogyasztásra) fordított összegeknek alig több mint egy százalékát teszi ki a nyugati hitelekből származó nettó erőforrás-bevonás. Ebből aligha lehetett volna jobb életszínvonalat nyújtani a magyar társadalomnak. Ráadásul ez a Nyugatról jövő nettó erőforrás-bevonás döntően olyan, főként nehézipari nagyberuházásokra összpontosult, amelyek egyáltalán nem járultak hozzá közvetlenül az életszínvonal emeléséhez. Sőt éppen ellenkezőleg, az életszínvonal alapját jelentő élelmiszergazdaság volt a Nyugatra irányuló exportunk alapja, ez tehát inkább „levett” az életszínvonalból, és nem hozzátett. A magasabb életszínvonalunkat sokszor a rendszer alaplogikájával szembe menve, a magyar társadalom, elképesztő önkizsákmányolással véghezvitt értékes alkotómunkája teremtette meg."
(Bogár László)

Alfőmérnök 2013.05.10. 17:23:00

@Kandeláber: "Nem hinném, hogy a FIDESZ a valóságosan nem is létező KDNP-n kívül bárkivel is összebútorozna."

Szerintem se. Ezért lesz érdekes szitu, ha 2014-ben nem lesz képes (a KDNP-vel) kormányt alakítani.

Kandeláber 2013.05.10. 17:33:15

@marko11: Igen, ez is olyan mítosz, mint hogy '80 körül azért lett rosszabb az ország helyzete, mert a dolgozni nem akaró lusta lengyeleken kellett segítenünk, legalábbis a kádári suttogó propaganda szerint.
És hogy nincs új a nap alatt, egy-két éve a lengyelek helyébe a lusta görögök, spanyolok, portugálok és olaszok léptek. akik nem is érdemlik meg, hogy a szorgos német és egyéb nem dél-európai adófizetők pénzének felhasználásával kirántsák őket a csávából.
@Alfőmérnök: Ilyen még úgysem volt, mármint patthelyzet.

halvanyelo 2013.05.10. 17:34:15

@Kandeláber: Az, én is tragikomikus vagyok, meg hát vulgárközgazdász, jaj tényleg nem valósult meg a még sehol sem a kapitalizmus meg a kommunizmus sem, de voltak kísérletek mindkettőre... Hát a Tótaweiszi magasságok az nagyon hízelgő, ő ugyanis nagy népi tanítónk nekünk, tanítsa nekünk az kapitalizmust ! (100 millióért csinált is rajzfilmet a királyi tévének, az Gyurcsány Ferenc uralkodása alatt,! :) És benne már-már olyan magasságokba emelkedett mind én.)

A Roncsfilmet láttam, számomra élvezhetetlen volt, olyan dolgok miatt pl. , hogy felfújták azt a lufimalacot, miért kellett ilyet beletenni egy filmbe, na mindegy nyilván nem ezért volt rossz főleg.
Persze, hogy nem sikerült a rendszerváltás véres áldozatok nélkül, akik szinte el lettek felejtve. Már persze igazi folyó vér nem volt, hanem legalábbis nekem úgy tűnt, hogy le lett zsírozva valahogy nyugatról, keletről. Bár rendkívül korlátozottak történelmi ismereteim, az apám azt mondta, hogy ő tudta, hogy itt most ami mozdítható lesz azt szétlopják, és ő a részéről, úgy volt vele, hogy csinálják, csak legyünk túl rajta.

Kandeláber 2013.05.10. 17:40:34

@halvanyelo: A faterod bölcs ember volt, tényleg szétloptak mindent.
Kár, hogy éppen azok hunyták be a szemüket, akiknek ezt meg kellett volna akadályozni.
És tényleg minden le volt zsírozva: www.mult-kor.hu/20091202_maltan_ert_veget_a_jaltai_vilagrend

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.05.10. 18:48:27

szerintem meg tök jó, hogy elindult a fröccs-szezon

2013.05.10. 19:44:36

A parlamentben sunyító vélt vagy valós zsidók bevallották már, hogy ki izraeli-magyar kettős állampolgár?

nincs1itt 2013.05.10. 20:50:12

Rejtélyes, hogy egy másik mondatát Vitykának nem idézgeti senki, hogyaszongya: "a cigány közösség a rejtett tartaléka, Mo.-nak" Pedig ugyanakkor, ugyanott mondta, ez a takarék-láng elme.
Mellesleg Mo.-n él a 3. legnépesebb zsidó közösség. Mi itt a baj, ha akkora lenne itt a "barna-veszedelem", leghücpébb biboldó is visítva menekülne.
Drááága, MaNCs szíveskedjen nem rázogatni a pofonfát... Tényleg nem értem, miért kell hazudni

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.10. 21:24:28

a cselédek-disznópásztorok az a mandiner véleménye, ugye? :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.10. 21:25:26

@nincs_itt:

sőt, konkrétan európa egyik legnagyobb cigány közössége is itt él, tehát itt szeretik a cigányokat. ugye? :)

nincs1itt 2013.05.10. 21:27:58

@mavo: A szeretet majd "kiharcolják" maguknak... Eddig nem állnak valami fényesen

nincs1itt 2013.05.10. 21:29:35

@Herr SturmLikudnik: az nem folyamatos?? affene, akkor szezonon kívül óccsóbb nem?? megint átbaxott a kocsmáros...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.10. 21:35:20

@nincs_itt:

najó, de akkor hogy van ez? a zsidókat ugye nyilván szeretik, különben azt mondod, ajvékolva menekülnének. ha viszont ez igaz, akkor a cigányokat még jobban szeretik, hiszen ők még többen vannak, és ugye ők se menekülnek túlzottan. feltűnne, ha elkezdenének ők pár százezren távozni. na, hogy van ez. :)

nincs1itt 2013.05.10. 21:50:29

@mavo: Várgyá', Lali! Lali várgyá'... Te érted amit írol, vagy csak klimpírozól??

halvanyelo 2013.05.10. 22:25:09

@Kandeláber: Persze-persze, azt azért vágom, hogy kellett lennie ilyen formális találkozónak. Na most ezek a szuperhatalmak vezető politikusai közötti megbeszélések, szerintem elsősorban gesztusok. Hogy a valóságban mi történik az az érdekes haha! Szóval úgy értettem a KGB és CIA megbeszélte egymás között, hogy hol mi fog történni, kinek osztanak lapot, hogy s mint, mi merre hány méter... Színház az egész világ, s színész benne minden férfi és nő! Szóval pl. azt lehet tudni, hogy Orbán tanácsadója egy amerikai republikánus buzi zsidó, aki vérprofi uszító, s eme tehetségét már bizonyította Szerbiában és Koszovóban. Gereben Ágnes beszélt róla a Klubrádióban talán (nem vagyok biztos benne, és csak 2012 novemberétől van archívumuk), hogy az nem úgy ment ám, hogy összeomlott a Szovjetunió, és akkor a KGB ügynökök, tisztek hazamenetek és békés nyugdíjas állampolgárokká vedletek át, ezek a szervezetek ezerrel működtek és működnek a mai napig tovább, és azt is említette Gereben Ágnes, hogy hát igazából a hideg háború sem ért véget. Gorbacsov pl. nem sokkal az összeomlás után olyanokat mondott egy nemzetközi konferencián, hogy a drogok, alkohol, szerencsejátékok, (prostitúció?) majd feledteti az emberekkel globális szinten az erőforrásokhoz való hozzáférés egyre nehezebbé válását. Ezt csak így nyilvánosan, hozzáteszem állítólag. És mindenki megtapsolta gondolom. Az amcsik is.
Ki vagyok képezve összeesküvés elméletekből, de azért igyekszem disztingválni. Terjed az internetes összeesküvés elméletek között olyan pl., hogy van az amerikaiaknak egy HAARP nevű rendszerük, ami faszom tudja, hogy mit jelent, meg, hogy tényleg van-e, de ezzel ők olyanokat tudnak, mint gondolatokat befolyásolni, földrengéseket előidézni... Szóval mindent, mondjunk le a szabad akaratról, passzívan szenvedő bábok vagyunk, úgyis mindegy... Én meg azt mondom, hogy ott van Vlagyimir Putyin, akinek a nevét szépen kell mondani, és övé baszki az egész posztszovjet térség gyakorlatilag, meg a hatalmas hadseregű atomhatalom Oroszország tele ásványkincsekkel. Akkor hatalom összpontosul a kezében, hogy ha kedve tartja bedönt pár országot, ezt vagy azt az országot megveszi magának. Gereben Ágnes mondta, hogy az orosz állam meg az orosz maffia nem válik el élesen egymástól. (Mint ahogy az köztudott.) Na most van állítólag az a mondás, hogy nagy és hatalmas az olasz maffia, meg az ír maffia, jaj de az orosz... Szóval az meg a kínai a legnagyobb, legdöntőbb. Na most ezek a dolgok nem titkok, ezekről lehet tudni. Vannak olyan dolgok amikről nem lehet tudni, és jobb is nem tudni róluk, de biztosan vannak olyan dolgok, amikről jó lenne tudni és nagyon kevesen tudnak róluk.
Mink egyszerű cselédmentalitású földi parasztok is ebben a nagy faluban élünk, amit irányítanak a városházán. Csak mink a cigányputriban élünk és nem ismerjük a városházán az úri huncutságokat, mert mink aztat nem érjük fel ésszel sem.
Biztos vannak UFÓk is csak eltitkolják. "Több dolgok vannak a földön és égen, Horatio, mintsem bölcselmetek álmodni képes." -na eztet is milyen régen megmondta az a Shakespeare aki állítólag több ember kellett, hogy legyen, magyarán nem is volt, de ha volt, akkor meg buzi volt, és egyébként Müller Péter szerint a szellemvilágról is volt tudása nekije. Semmi sem biztos, de minden lehetséges.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.10. 23:00:46

@nincs_itt:

én értem. de te nem, azt látom. :)

szellemkor 2013.05.11. 01:14:59

"A Narancs-jelenség régóta foglalkoztatja a témára érzékeny kutatókat. A kultúrantropológiai kutatások fő célterülete fényt deríteni az ún. "szociokulturáis enklávé" jelenség mibenlétére és kialakulásának fő okaira. A laikus közönség általában úgy találkozik a jelenséggel, hogy a mindennapok közbeszédet tematizáló eseményei kapcsán az enklávé az általánosan efogadott normarendszerrel ellentétes, irracionális választ ad a közéleti vitákat kiváltó kérdésekre és jelenségekre.
Fontos észrevenni, hogy kialakul egyfajta párhuzamos valóságérzékelés, amelynek az a következménye, hogy a többségi társadalom fogalomrendszerében nem lehet elhelyezni az enkláévé által adott válaszokat.
Brit tudósok a téma gyakorlati vizsgálata során megállapították, hogy az elutasítottság növeli a szociokulturális enklávé tagjainak önigazolását és küldetéstudatát, valamint az elitizmus hamis illúzióját kelti bennük.

Ugyanakkor, a legfrissebb izraeli klinikai kutatások alapján bíztató eredmények várhatóak, elsősorban a valóságterápia alkalmazásától, mely segíthet a szociokulturális determináltság leküzdésében."

2013.05.11. 01:41:50

Amikor a Mancs végleg lesüllyedt a Barikád szintjére.

Csodálatos :D

Alfőmérnök 2013.05.11. 08:27:09

@Lion K: A Mancs már egy jó ideje "másodlagos frissességű".

Hober Marlow 2013.05.11. 08:59:41

Én is sokat töprengtem, hogy egyáltalán érdemes-e kommentelni, de mégis: a felvezetés és a levezetés tetszett. A többit, "hagyne..."!!! :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.11. 10:42:04

@Hober Marlow:

ugyan már, most mi a baj azzal, hogy a mandiner szerzője mindössze a lényegét nem értette meg a mancs cikkének, plusz (úgy is mint az ezer aristo szerkesztősége) ezt a mancs véleményélnek állítja be?

semmi, abszolút semmi. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.11. 10:57:06

@Holger Hartland:

a magyar narancs nem ír a málenykij robotról, mert zsidólibsi, a kurva életbe már. ahogy a tasz sem tiltakozott 2006-ban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.05.11. 10:58:55

@mavo:

erről jut eszembe, málenykij robotra jellemzően kiket vittek? hát a disznópásztorok és cselédek ivadékait. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.05.11. 13:26:36

@mavo: Lehet valami a levegőben? A Mancs "a győzelem napján" ír a málenykij robotról. Mavo belátja, hogy rákkal, halállal viccelni nem szép dolog (még ha szabad is). Orbán Viktor virágot visz a magyar rendőrök által agyonvert partiumi magyar ember sírjára. Ígérem, próbálok majd megértően viszonyulni a posztban idézett Mancs-cikkhez, ha teljes terjedelmében kikerül. (Addig, csak részletek alapján semmi értelme beszélni róla. Türelem.)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.05.11. 16:04:11

most nézzétek meg kissádámnak nekitámadt puzsér, nem komoly persze (rutin meg az évek kellenek, hogy kapásból lássuk), ez csak egy médiafogás, nézettségnövelés a cél, ugyanolyan ez a mancs cikk is,
felesleges, indulatnövelő, ároknövelő, árokmegtartó a szerepe, üres, ostoba, átlátszó gumicsont, nem ezt kéne harapdálni, hanem a lényeget.
az ellenzék és a kormány is eddig itthon mind teljesen posztkommunista volt.

Wolff 2013.05.11. 16:18:12

Hahó, ifjúkonzervek, látszólag off, de van itt ez a vices hír:
www.news.az/articles/society/79557#.UY5O0vgAukU.facebook

Az antikommunista és demokratikus harc és elközelettség jegyében, természetesen.

S=klogW 2013.05.11. 18:52:07

ez sokkal érdekesebb:

Gyöngyös Hegyi Karabahhal barátkozik

www.news.az/articles/politics/79619

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.05.11. 18:55:20

@S=klogW:

No, most sírjunk vagy nevessünk?!:-D

S=klogW 2013.05.11. 19:34:02

@bbjnick: és barátságképpen majd küldünk ak-kat? vagy milyen manifesztációja lesz vajon ennek?

pocaklakó minimanó 2013.05.11. 20:52:32

@mavo:

"...mindössze a lényegét nem értette meg a mancs cikkének..."

Volt annak olyanja? Nahát! :)

Kandeláber 2013.05.12. 13:11:04

@Wolff: Amióta kiderült, hogy pár éve a franciák kiadtak Örményországnak egy, az Orlyn legalább öt ártatlant megölő robbantó terroristát, azóta okafogyott a baltás emlegetése. Ugyi az örmény terrorpistát ishősként fogadták otthon.
Amúgy filatelista vagy?

WysiWyg 2013.05.12. 16:53:06

Lassan ott tartunk, hogy: "Zsidók márpedig nincsenek!"

szanisz 2013.05.13. 15:51:26

@Kandeláber: És akkor a kettő kiüti egymást? Én nem egy ilyen országban éltem eddig, pártoktól, kormányoktól függetlenül. Nem érdekel, hogy az örmények kivel mit csináltak korábban.

Most meg bélyeg az azeri diktátornak?? Mikor veszik észre, hogy ez az ország nem a kibaszott tulajdonuk?

szanisz 2013.05.13. 15:53:31

@marko11: nyitott vagyok álláspontom revidiálására, és az idézett forrást is tervezem elolvasni, köszönöm az észrevételt.
süti beállítások módosítása