Míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg
2013. április 16. írta: Szelli

Míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg

holocaust.jpg

Oly korban éltem én e földön,
mikor az ember úgy elaljasult,
hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,
s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,
befonták életét vad kényszerképzetek.

Oly korban éltem én e földön,
mikor besúgni érdem volt s a gyilkos,
az áruló, a rabló volt a hős, –
s ki néma volt netán s csak lelkesedni rest,
már azt is gyűlölték, akár a pestisest.

Oly korban éltem én e földön,
mikor ki szót emelt, az bujhatott,
s rághatta szégyenében ökleit, –
az ország megvadult s egy rémes végzeten
vigyorgott vértől és mocsoktól részegen.

Oly korban éltem én e földön,
mikor gyermeknek átok volt az anyja,
s az asszony boldog volt, ha elvetélt,
az élő írigylé a férges síri holtat,
míg habzott asztalán a sűrű méregoldat.

Oly korban éltem én e földön,
mikor a költő is csak hallgatott,
és várta, hogy talán megszólal ujra –
mert méltó átkot itt úgysem mondhatna más, –
a rettentő szavak tudósa, Ésaiás.

Radnóti Miklós: Töredék (1944. május 19.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr975229369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olddoki 2013.04.16. 14:08:28

@Reino Häyhänen: Azok miatt már megint, mert olyanok voltak mint te. ha rajtad múlna megismétlődne a múlt. Szerencsére piti vagy.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.04.16. 14:47:57

Köszönjük Szelli! Nagyon szép és megrendítő így együtt...

toportyánzsóti 2013.04.16. 14:57:44

Félázsiaiknak nem való a demokrácia,ez ma az uralkodó dogma.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 15:35:19

Írta már valaki, hogy nem volt holokauszt (sem kisbetűvel, sem nagybetűvel)?

Akkor én mondom.

Nem feladatom nekem, hogy a zsidók prókátora legyek, de keresztényként, valószínűleg minden hívő zsidóval együtt, súlyos hitellenes cselekedetnek tartom, ezt az újpogány holokausztozást.

Nem véletlen, hogy a háború után a vallásos zsidók Vészkorszaknak tekintették és nevezték el azokat a szörnyű időket, utalva Izajás jövendölésére (Iz. 17.).

Én keresztény vagyok, de ha zsidónak születtem volna, soha nem veszélyeztetném, pláne, fel nem cserélném őseim hitét mindenféle (töb, mint) kétes és (több, mint) gyanús holohitekkel.

bömböcz 2013.04.16. 15:58:00

@bbjnick:
Na jó, de mi ebben a biznisz?

Alfőmérnök 2013.04.16. 15:59:41

Ha ma élne, hogy köpködnék őt is a magukat konervatívnak, kereszténynek hazudó szarfaszú senkik.

Pilinszky János: Költemény

Nem föld a föld.
Nem szám a szám.
Nem betű a betű.
Nem mondat a mondat.
Isten az Isten.
Virág a virág.
Daganat a daganat.
Tél a tél.
Gyűjtőtábor a körülhatárolt
Bizonytalan formájú terület.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 16:04:28

@bömböcz:

Ha valamiben, akkor ebben aztán végképp semmiféle biznisz nincsen.

bömböcz 2013.04.16. 16:09:40

@Alfőmérnök:

Négysoros (1956)

Alvó szegek a jéghideg homokban.
Plakátmagányban ázó éjjelek.
Égve hagytad a folyosón a villanyt.
Ma ontják véremet.

unionista (törölt) 2013.04.16. 16:19:13

@bbjnick:
akkor kellett volna így gondolkodni az elvtársaidnak. amúgy meg persze mindegy.

bömböcz 2013.04.16. 16:20:41

@bbjnick:
Hát akkor sajnos szemétre vele, minthogy nem szellemi-profitorientált megközelítést képvisel, hanem áthallásos elhatárolódást a világlegnagyobbgyalázatától...
Remélem rendben lesz a(nemsokára esedékes) lábasjószág vizygálat a koszlott tanyáján...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 16:28:43

@Alfőmérnök:

Hát, @Alfi, ennél kicsit bonyolultabb a helyzet.

Radnóti ha túléli azokat az időket, katolikus volta miatt, bizony, nem lett volna könnyű sorsa. Nem hogy A RADNÓTI-vá nem vált volna, de azóta és ma sem az ő műveit volnának a megemlékezések és hivatkozások "netovábbjai". Elég, ha megnézzük Vas István vagy Rónay György és mások sorsát.

Pilinszky pedig, ha ma élne, az egyik legköpködöttebb személy volna a ballib oldalról (míg keresztény-konzervatív részről valószínűleg überikon). Mit gondolsz, miért hallgatják el, miért nem hivatkozgatnak rá a mainstream ballib kultúrkörök (holott a nyolcvanas években "szétfuttatott", "szétajnározott" alkotó volt (ugyanezekben a körökben (is))?

Érted te, hogy mit jelent a következő?

"– Van egy szóhasználatod: a huszadik század „botrányáról” beszélsz. Mi értendő ezen?
– Na, ez igen! Itt kétségtelen, hogy egybeesett a kor és – mondjuk így – a személyes.
– De magyarázd is meg a fogalmat.
– Nézd, számomra akkor, azokban az években egy olyan dolog történt, ami nagyon ritkán történik a történelemben. Most nem akarok túl pesszimista lenni, de valahol ott a létünk tulajdonképpeni alaphelyzete lett hirtelen nagyon nyilvánvalóvá… Majdnem elviselhetetlenül nyilvánvalóvá. Sőt, hát elviselhetetlenül nyilvánvalóvá.
– Én tudom, hogy miről van szó, de szeretném, ha megneveznéd az időszakot és a jelenséget, hogy nyilvánvalóvá váljon.
– Igen. Hát én pontosabban a koncentrációs táborok univerzumára gondolok, ami mint egy fenyegető alapképlet létezik azóta is. Most mint lehetőség, mint visszatérhető lehetőség, mert hiszen megtörtént egyszer. Akármilyen iszonyú ez – ahogy én ezt már többször megírtam –, itt készültek el a század betűformái. Azok az „ütések” és „kopások”… erről is már többször írtam, úgyhogy most csaknem magamat idézem… Ugyanúgy, ahogy a passiójátékok tárgyai, civilizációnk szinte minden eszköze megmerült ebben a krízisben, ebben az infernóban, ebben a passiójátékban. Az auschwitzi múzeum hajhegyeire, szemüveghegyeire gondolok. És – ezt azt hiszem, egyszer megfogalmaztam, és ma sem tudnám jobban megfogalmazni – ezekben a tárgyakban, ezekben az emlékekben és eseményekben éreztem meg azt, hogy mindaz botrány, ami megtörténhetett, és mindaz szent, ami megtörtént. Érted?… És ez a feszültség, ez számomra egy feledhetetlen ollója maradt az esztétikámnak. És ilyen értelemben a konkrét, ami már majdnem átcsap a képletesbe.
– Ezt akartam kérdezni: mert a konkrét botránynak a lecsapódása a te anyagodban már egy általános botrány. A létezésé.
– Egy általános botrány… Pontosabban nem is általános botrány, inkább ott, annak a határán mozog. Ugye Hölderlin mondja, ahol nagy szükség van, ott közel van a szabadító.
– Ilyen értelemben talán. Tehát énszerintem mindenfajta ilyen botránnyal való szembesülés az egyetlen remény… A megváltásról nem sokat tudok. Egyet tudok: a meredek út vezet hozzá."

negyven rabbi 2013.04.16. 16:31:25

a magyarországi holokauszt is TIPIKUS BALFASZ MAGYAR MÓDON, FÉLIG lett csak intézve

vagy nem lett volna szabad engedni őket kivinni auschwitzba, vagy ha már engedik, akkor egy szuszra fel kellett volna pakolni mindenkit, a pesti zsidókat is

így most, tessék, szívhatja a magyarság kerítésen belülről is a megmaradtak gyűlöletét

bömböcz 2013.04.16. 16:40:01

@bbjnick:
Nézze!
Ezt a gondolatferdítést legalább 23 éve meghaladta a a tudpol-korrekcionizmus!
Jobb lenne tehát, ha magáévá tenné az Ószövetséget, meg a NER-t!
Egyébként sem ildomos belekakálni a magukfélék által kreált 2/3-os asztaltársaság húsosfazekába...
(Csak a Nemzet! Csak a Haladás!)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 16:55:10

@Alfőmérnök:

:-D

@Alfi! te teljesen h*lye vagy!

Ha nem lett volna számodra világos: az az interjúrészlet, amit idézek, az nem egy velem, hanem egy Pilinszkyvel készült interjúból származik.

:-D

bömböcz 2013.04.16. 17:02:49

@negyven rabbi:
Remélem tuggya, hogy most maga alá rondított!
A Nemzeti Megemlékezés Napja mindenkinek a kötelessége: máma már körülmetéli az asszonyt is, de legalább nem hazudja el a rómák-és a buzik végleges kiírtására való törekvést!
Egyszóval: Gój

Alfőmérnök 2013.04.16. 17:03:13

@bbjnick: Nem is arra írtam, hogy mellébeszélés.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 17:03:40

@bömböcz:

"Egyébként sem ildomos belekakálni a magukfélék által kreált 2/3-os asztaltársaság húsosfazekába..." --- írja.

Hagyja már!:-) Mi közöm nekem ahhoz a 2/3-os asztaltársasághoz? Én 2010-ben már nem is szavaztam.

Egyébként pedig: nekem nagyon úgy tűnik, hogy ami itt folyik, már csak egy násztánc. Orbán arra játszik, hogy vagy megtörje vagy kiegyezzen a ballibbant ellenzékével. Ki is fognak egyezni és/vagy be is fognak hódolni, már csak az áron folyik a huzavona.

Engem soha nem fog megtörni, soha nem kiegyezni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 17:05:30

@bbjnick:

soha nem kiegyezni=velem soha nem fog kiegyezni

bömböcz 2013.04.16. 17:11:05

@bbjnick:
Saját temploma van? Vagy mi...?!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 17:19:49

@bömböcz:

Nincs saját templomom.

Maga, ugye, nem katolikus? Ha nem, akkor elmondom magának, hogy az Egyház nem azonos a felsőklérussal (bár kétségtelenül része az Egyháznak a felsőklérus is:-)). Sőt, a felsőklérus sem központi bizottság. Egy reformátusból katolikus szerzetessé lett gyerekkori barátom mondta nekem egyszer, hogy a katolicizmus olyan, mint egy nagy, nyüzsgő bariomfiudvar (úgy értette: van ott minden:-)). És igaza volt/van. Annál nagyobb szabadságot, mint amit az Egyházon belül megélhetek, én sehol másutt nem ismerek.

Nero Bianco 2013.04.16. 17:28:16

@bbjnick:
"Írta már valaki, hogy nem volt holokauszt (sem kisbetűvel, sem nagybetűvel)?"

Valaki aki senki, az mindég leírja hogy nem volt.
De ez egy ilyen világ.
Ez meg egy ilyen ország.

unionista (törölt) 2013.04.16. 17:40:29

@bbjnick:
éles helyzetekben kellett volna eljátszani a "vicarius christi" dolgot. csakhogy a helytartó, akkor is mosta kezeit. a történelemben nem először és nem is utoljára. de ezt már megtárgyaltuk. zsidóztál is rendesen. most meg nagyon megrendültél. és persze kikéred magadnak a képmutatást. de amúgy mindegy.

unionista (törölt) 2013.04.16. 17:45:25

@olddoki:
ez a nemzeti holokauszt emléknap a többséget nem hatja meg, és nem rendíti meg. ez arra jó, hogy a magyar kormány elmondja, hogy ők nem antiszemiták. mariska néni leírja, hogy de. viszont az osztrákok még antiszemitábbak. idejön a zsidó világkongresszus, és azt mondja: a népek budapesten a legantiszemitábbak. és akkor ezt lehet csócsálni. nyilván nem ezt kellene csinálni.

unionista (törölt) 2013.04.16. 17:53:57

@negyven rabbi:
mibe került volna őket összezárni pest megyében. és azt mondani, hogy a magyarok ezt felügyelik budáról. ez ugye mit is jelentett volna. azt, hogy ha a nácinémetek nyernek, akkor a zsidók húzták a rövidebbet. ha a szövetségesek, akkor mindenki győzött. csakhogy a magyar uralkodó osztályban akkor sem akadt okos nacionalista. egy "zsidó".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 18:09:47

@unionista:

"éles helyzetekben kellett volna eljátszani a "vicarius christi" dolgot. csakhogy a helytartó, akkor is mosta kezeit." --- írod.

A "vicarius christi" az utolsó személy, akinek ezügyben bármi a szemére vethető volna.

Már 1937-ban kiadta az Égető aggodalommal...-enciklikát, amelyben kerek-perec kimondja: katolikus nem lehet náci.

upload.wikimedia.org/wikisource/hu/a/a5/%C3%89get%C5%91_aggodalommal_....pdf

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 18:19:19

@Nero Bianco:

Az érvkészleted hol vetted? Csakszólok: bármilyen olcsón is adták, becsaptak vele.

vantaan 2013.04.16. 18:29:40

Miért van ,hogy a magyar az képtelen szembe nézni a tényekkel? Miért van ,hogy valami végtelen buta képzelgés alapján írja újra és újra a saját történelmét?

Hogy lehet az hogy megemlékezünk pl. Katynról de letagadjuk Kamenc-Podolszkot? Hogy lehet az,hogy annak a "történelmi" személyiségnek állíthatnak szobrot aki 3 külső hatalomnak segített megszállni pl. Budapestet?

...van-e egyáltalán természetes nemzeti érzés vagy csak "legyünk már magyarok, szittyák, hunok, székelyek" mert most azzal aztán lehet szakítani, pénzt hatalmat, beosztást,hírnevet szerezni?

negyven rabbi 2013.04.16. 18:55:53

@vantaan:

" "legyünk már magyarok, szittyák, hunok, székelyek" mert most azzal aztán lehet szakítani, pénzt hatalmat, beosztást,hírnevet szerezni"

mondd hol lehet így szerezni, mert akkor oda megyek magyarkodni!

Nero Bianco 2013.04.16. 19:00:27

@bbjnick:

Hol érveltem?
Mert szerintem sehol.
Pusztán véleményt nyilvánítottam.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2013.04.16. 19:17:06

Köszönjük a jóérzésű polgárok nevében.

vantaan 2013.04.16. 19:17:39

@negyven rabbi Szegény székely-magyar pára. ..csak nem lemaradtál valamiről? ...megelőzött valami átvedlett komcsi ? No tolakodj, kaparj, stb, stb!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 19:27:21

Merthogy a te véleményed nem igényel érvszerű alátámasztást? Értem.

negyven rabbi 2013.04.16. 19:35:44

@vantaan:

jójó, de mondd már, hogy hol kell magyarkodni!

negyven rabbi 2013.04.16. 19:36:31

@negyven rabbi: @vantaan:

jójó, de mondd már, hogy hol kell magyarkodni!

unionista (törölt) 2013.04.16. 19:39:12

@vantaan:
azért, mert a magyarok nagyjából harmada kelet-európai. a hatoda ős eurázsiai. és ennek megfelelően parancsuralmi rendszert akar. cárságot és basáskodást. akkor is ha cigány gyerekek potyognak az égből, és akkor is ha nem. hja, és ebből a szempontból mindegy, hogy milyen az oktatás.

a magyar liberális értelmiség nem jött rá, hogy ezeket az emberekkel hogyan kell bánni. nem értik, hogy a magyar lakosság felét mesékkel kell átverni. nagyjából úgy, ahogy eladják a fantasy filmeket. persze ez egy veszélyes üzem. de másképp nem működik.

unionista (törölt) 2013.04.16. 19:42:50

@bbjnick:
csakhogy élnek még pilinszky szerettei és barátai. és ők téged köpnek le. már ha valakit egyáltalán.

Nero Bianco 2013.04.16. 19:45:22

@bbjnick:
"Merthogy a te véleményed nem igényel érvszerű alátámasztást? "

A tied sem igényel.
Nem is pazaroltál rá energiát, csak leírtad a véleményedet.

Alfőmérnök 2013.04.16. 19:46:34

@Nero Bianco: Segítek: bbjnick azt akarja mondani, hogy amit ma holokausztnak neveznek, azt shoahnak kéne nevezni, a "holokauszt" szó a cionnácik találmánya.
Ezenkívül szeretne még egy jót zsidózni is, csak tilcsa a pápa.
fn.hir24.hu/vilag/2009/05/11/xvi_benedek_elfogadhatatlan_antiszemitizmus

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 19:50:45

@unionista: @Nero Bianco:

Meg sem próbáltok vitázni, csak mocskolódtok, inszinuáltok --- ennél jobban még az egyetértésetek sem bizonyíthatná, hogy a szavaim helyt állnak magukért.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 19:55:38

@Alfőmérnök:

Oké, @Alfi! Az internetes munkásságomat nálad jobban senki nem követi nyomon: idézz tőlem csak 1 zsidózást!

unionista (törölt) 2013.04.16. 19:56:34

@negyven rabbi:
A kormányváltáskor csekély, két fős helyettes államtitkári létszámmal harcolt a bürokrácia terjedése ellen a Miniszterelnökség, mára azonban minden fogadkozás ellenére számuk felment 13-ra. Vagy 14-re. Az Origo szerint Lázár János környezetét ellepték a magas fizetésű hivatalnokok.

Indulása óta nagyjából meghatszorozódott a helyettes államtitkárok száma a Miniszterelnökségen. Azért csak nagyjából, mert nincs pontos szám arról, hogy hányan vannak – írta az Origo.

www.origo.hu/itthon/20130416-elszaporodtak-a-helyettes-allamtitkarok-a-miniszterelnoksegen.html

de lehetne említeni navracsics minisztériumát is. ahol évek óta képtelenek összerakni a közigazgatást. nem tudják, hogy az egyes igazgatási formációknak milyen forrásokat és milyen feladatokat szánjanak. nem értik a hatalommegosztás mikéntjét. és azt sem, hogy ezek után hogyan kell a hatalmat egyesíteni. nem olvastak rendes public law vagy public finance tankönyvet.

Alfőmérnök 2013.04.16. 20:00:06

@bbjnick: Biztos, hogy szarrá akarod magad égetni? :)

Nero Bianco 2013.04.16. 20:03:27

@bbjnick:

"Meg sem próbáltok vitázni"

Mivel?

Alfőmérnök 2013.04.16. 20:07:30

@bbjnick: "@tesz-vesz blogger (kkbk.blog.hu), ugyancsak e bejegyzés kommentsorában, olvasva Szabó Dezső „kirohanását”, úgy találta, hogy ellent kell mondania − „nagyon nincs igaza szabó dezsőnek ugyanis nem a származás tesz vkit magyarrá, hanem az identitás.” − és ugyanakkor fel kell tennie a kérdést (nekem címezve): „vagy szabó dezső és te nácik vagytok?” (inszeminator.blog.hu/2009/01/05/tormay_cecile/fullcommentlist/1#c10963092). Hálás vagyok neki kérdéséért, több okból is. Részint, mert nekem ilyet eddig csak kijelentő módban szegeztek (nekem), kérdő módban még soha, részint, mert alkalmat adott arra, hogy elgondolkozzam rajta, hogyan is lehetne egy ilyen kérdésre méltósággal és stílusosan válaszolni (természetesen, szigorúan az irodalmi hitelességhez ragaszkodva). A következőre jutottam:

„És jól jegyezze meg mindenki, hogy mi a szíriai fajnak azért vagyunk ellenségei, mert a magyarság anyagi és szellemi fejlődését elnyomta, és ha más csinálja ezt, éppen olyan könyörtelen öklökre talál bennünk, legyen bár busmann, gurka, szamojéd vagy »keresztény nemzeti«.”

Az idézet forrása: http://www.tabulas.hu/szabodezso/muvek/virradat/19210310.html"

bbjnick.blog.hu/2010/09/28/vagy_szabo_dezso_es_te_nacik_vagytok

negyven rabbi 2013.04.16. 20:14:47

@unionista:

ez nem jó, egy egyéni.

te többes számban beszéltél:

"van-e egyáltalán természetes nemzeti érzés vagy csak "legyünk már magyarok, szittyák, hunok, székelyek" mert most azzal aztán lehet szakítani, pénzt hatalmat, beosztást,hírnevet szerezni?"

mondd hova kell mennünk, hol kell magyarnak lennünk egy ksi előnyért?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 20:17:32

@Nero Bianco:

Hát, ha egyetértünk, akkor valóban nincs is mivel:-)

Alfőmérnök 2013.04.16. 20:19:21

@bbjnick: "
Loxon · konzervativok.blogspot.com 2012.10.28. 22:16:04
@biboldó: „Mitől félsz?”

Nem értem a kérdést. Hol írtam, hogy félnék? Vagy hogy jön ez ide?

(...)

bbjnick · bbjnick.blog.hu 2012.10.28. 22:28:41
@Loxon:

Jó, hogy maga manicheus, de akkor is, mi a f*xnak áll le az Ördöggel vitatkozni?! Mégis, mit vár tőle?

ü
bbjnick "
delphoijosda.blog.hu/2012/10/14/xxiii_173?fullcommentlist=1#c18162316

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 20:22:35

@Alfőmérnök:

Én a helyedben végigolvastam volna azt a posztot: ugyanis egy Szabó-Tormay-meccsről szól, s a poszt végi idézet a szabói álláspont méltó, stílusos és irodalmilag hiteles szemléltetését szolgálja:-)

(Ugye, nehéz volna egy Tormay-Szabó-vitában --- bármely oldalról is --- zsidózást felróni?!:-))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 20:25:00

@Alfőmérnök:

Igen, és? A manicheusokkal van a probléma vagy az ördöggel? Esetleg a f*xszal?

negyven rabbi 2013.04.16. 20:27:14

és ne feledkezzünk meg arról az emberről,

aki az államalapításhoz és a mai média- és véleményhatalomhoz jelentős mértékben hozzásegítette a zsidóságot:

pix.avaxnews.com/avaxnews/ec/14/000014ec.jpeg

Bell & Sebastian 2013.04.16. 20:37:26

Hájderjó, hogy nem ment el az első hozzászólásom! Köszi, őrangyalka.
(géphiba, nem cenzor, mielőtt még valaki félreértené)

Alfőmérnök 2013.04.16. 20:38:09

@bbjnick: Átlátszó módon hazudsz, paraszt!
A poszt végén kijelented, hogy te azonosulsz Szabó Dezső véleményével (aki egyébként ma már biztos nem azonosulna a sajátjával, de ez mellékszál).

Az örögözés meg biboldónak, a zsidóságát felvállaló kommenelőnek szólt. Nem a "manicheus" biboldónak, hanem biboldónak.

Antiszemita vagy te (mint bizonyos korszakaiban Szabó Dezső, vagy Prohászka), csak még mellé sunyi, beszari alak is, és nem mered felvállani. De ezt már leírtam, még ki is posztoltad a blogodon azt a hozzászólásomat, amelyikban ezt kifejtettem.

Alfőmérnök 2013.04.16. 20:43:45

@Bell & Sebastian: Így is van elég, amiért a pokolra jutsz.

Bell & Sebastian 2013.04.16. 20:45:52

Mán elnézést, de van még ennél tovább is!
Üzenet jöve, hogy mától már a sajnálatos események bekövetkezte miatt meg nem születetteken is kötelező búsongani!

Mit is mondott a bakterológus?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 20:53:31

@Alfőmérnök:

@Alfi, emlékeztetlek, hogy a kérdés az volt, hogy hol zsidóztam! Nem az volt a feladatod, hogy a szövegértési problémáidat és a rögeszméidet demonstráld.

Szóval, hol is (zsidóztam)?

negyven rabbi 2013.04.16. 20:55:20

@Bell & Sebastian: csak nem nagy nyilvánosság elótt akart relativizálni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 20:59:08

@Bell & Sebastian:

"Üzenet jöve, hogy mától már a sajnálatos események bekövetkezte miatt meg nem születetteken is kötelező búsongani!" --- írja.

Teljesen jogos! Érdemes példaként tekinteni a hozzáállásra.

És: mit mondott a bakterológus?

Alfőmérnök 2013.04.16. 20:59:59

@bbjnick: Nyomorék, hazug büdös paraszt, takaroggy az anyád picsájába.

negyven rabbi 2013.04.16. 21:04:04

@Alfőmérnök: parasztozni lehet, zsidózni meg nem? hát így megy ez. aztán majd egyszer megint megunják a parasztok és előveszik a vagonokat.

Bell & Sebastian 2013.04.16. 21:07:46

@bbjnick: De jó magának, hogy egyedül tüzelt el hatmilliót, vagy ha nem, gondolt rá, vagy helyeselte volna, ha nem később születik, sok-sok évvel.

Bezzeg mi, bugris tanyasiak, '89 -ig egyetlen zsidót sem ismertünk, így elég körülményes is lett volna nácivá válni, de szerencsére az SZDSZ felbukkanása sokat lendített a dolgon. De ezért még nem vállalnám a jó humorú Kuncze begyömöszölését a kemencébe!

Nem azért, mert embert próbáló feladat, hanem egyszerűen azért, mert tiltja a Hatodik Parancsolat.

Kőbányát sem kívánok neki, még csak gettót sem! Sima fegyházzal megelégednék. Pedig nem is zsidó - állítólag. Hát ez már a turbónácizmus, maga a dögvész!

Mert hogy jövök én ehhez, a nyírásra termett goj? Tessék megérteni, ez így van rendjén, mindig is lesznek egyenlőbbek.

Bell & Sebastian 2013.04.16. 21:11:27

@bbjnick: Hát, hogy a Fa -sz.....om nem kéne?

Alfőmérnök 2013.04.16. 21:12:09

@negyven rabbi: Nyomika. A parasztozás egy menalitásra, a zsidózás a származásra utal. Egyébként pl. a disznópásztorozást én is megvetem.
A Szabó Desző idézetben ez a "Szíriai faj".

"SZÓCIKK: Szíriai faj. Ez a meghatározás a németektől ered és az a célja, hogy a zsidók faji alacsonyrendűségét bizonyítsa. A magyar antisémiták is átvették ezt a meghatározást"
www.elib.hu/04000/04093/html/szocikk/14866.htm

Másrészt, értelmi fogyikám, hol állítottam, hogy nem lehet zsidózni? Ehhez hasonlót Benedek pápa állított, nem én. Én azt mondtam, hogy aki zsidózik, aki antiszemita, az vállaja fel, és ne tiltakozzon az ellen, ha nevén nevezik. Különben beszari, szarfaszú, gyáva, sunyi alak.

negyven rabbi 2013.04.16. 21:12:16

@Bell & Sebastian: " tiltja a Hatodik Parancsolat"

maga valami tórista? csak mert újszövetségileg magának szeretnie kell a kuncziánt is.

negyven rabbi 2013.04.16. 21:19:12

@Alfőmérnök: betért már? vagy úgy született?

Bell & Sebastian 2013.04.16. 21:20:13

@negyven rabbi: Én még házinyúlra sem lőnék, nem hogy felvonulók kérték. Max. egy Stravinckíj, ha meg van beszélve.

Alfőmérnök 2013.04.16. 21:23:24

@negyven rabbi: Három és fél kilóval születtem.

Alfőmérnök 2013.04.16. 21:25:46

@negyven rabbi: btw, a féreértések elkerülése végett, a "paraszt" szót nem abban értelemben használom, mint a cigányok. (Az is rasszizmus.)

Tehetetlen Dodó 2013.04.16. 21:29:11

@Bell & Sebastian: Manók tánca.

unionista (törölt) 2013.04.16. 21:45:26

@negyven rabbi:
minden helyettes államtitkárnak van egy sleppje. vannak főosztályvezetők, osztályvezetők, titkárságok. és nekik is van egy sleppjük. ezekből a minisztériumi pozíciókból lehet ejtőernyőzni a legkülönfélébb közigazgatási formációkba. amiknek nincsenek jól meghatározott feladatai, és ha vannak, akkor elfelejtik hozzárendelni a forrásokat. persze ilyenkor nem az "efendik" a hibásak, hanem a "gyaurok". szóval ez nem egy jól szervezett oszmán-török birodalom. de kulturálisan egy kicsit hasonlít hozzá. orbán viktor ismerőse ismerősének az ismerősének kell lenni. a genetikus alattvalóság az alapkövetelmény. nem a szakmai alázat. arra semmi szükség. mert gyugyókák, nyunyókák irányítanak mindent.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 21:49:13

@Alfőmérnök:

@Alfi, te olyan sötét vagy, hogy hozzád képest egy s*gglyuk fényárban úszó crystal palace! Szabó világosan elmondja, hogy a szíriai fajjal nem az a problémája, hogy szíriai, hanem az, hogy "a magyarság anyagi és szellemi fejlődését elnyomta, és ha más csinálja ezt, éppen olyan könyörtelen öklökre talál bennünk, legyen bár busmann, gurka, szamojéd vagy »keresztény nemzeti«."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 21:53:07

@Bell & Sebastian:

"De jó magának, hogy egyedül tüzelt el hatmilliót, vagy ha nem, gondolt rá, vagy helyeselte volna, ha nem később születik, sok-sok évvel." --- írja.

Ha találkozunk megengedem, hogy megszagolja a kezemet, amely több generáció óta, genetikusan (örökletesen) bűzlik a zsidóvértől:-[

negyven rabbi 2013.04.16. 21:56:50

@bbjnick: kristallnacht a crystal palaceban?

negyven rabbi 2013.04.16. 21:57:56

@bbjnick: na látja már büdöszsidózik is

Alfőmérnök 2013.04.16. 21:59:56

@bbjnick: Most akkor Szabó Dezső nem volt antiszemita?

Bell & Sebastian 2013.04.16. 22:17:09

@bbjnick: Jól beugratott, le is néztem a magaméra. Szerencsére semmi, viszont nem ártana körmöt vágni, de ráér szombatig. Mára elég az is, ha csak elképzelem a meg sem születhetett lelkeket.

Mármint az abortált magzatokat, ha már egyszer kötelező.

TH 2013.04.16. 22:18:08

@Alfőmérnök: Ne haragudj a kérdésért, de minek vitatkozol bbjnickkel?
Egyrészt egy primitív barom,
másrészt felsőbbrendűségi komplexusa van ;)
harmadrészt van olyan szint, ahova az ember nem ereszkedik le...

Bell & Sebastian 2013.04.16. 22:26:36

@TH: Csak kinyilatkoztatni jár ide, nem is várja el senkitől, hogy előbújjon a sátán valagából.

Vita? Milyen vita? Fokhagymát neki, oszt bújhat is vissza a melegbe.

Alfőmérnök 2013.04.16. 22:37:05

@bbjnick: Ugye, milyen jó érzés összekacsintani valakivel, aki ilyeneket ír:

" negyven rabbi 2013.04.16. 16:31:25
a magyarországi holokauszt is TIPIKUS BALFASZ MAGYAR MÓDON, FÉLIG lett csak intézve

vagy nem lett volna szabad engedni őket kivinni auschwitzba, vagy ha már engedik, akkor egy szuszra fel kellett volna pakolni mindenkit, a pesti zsidókat is

így most, tessék, szívhatja a magyarság kerítésen belülről is a megmaradtak gyűlöletét "

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 22:39:47

@Alfőmérnök:

Olvasd el az általad is linkelt posztot!

negyven rabbi 2013.04.16. 22:42:02

@Bell & Sebastian: mondjuk ezt a megnemszület(het)etteken való síránkozást nem igazán értettem

mert akkor a klimax a legnagyobb gyilkos

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 22:42:44

@Alfőmérnök:

Ne erőlködj, @Alfi, mert összef*sod magad!

Azt pedig, hogy én kivel és mikor kacsintok össze és kivel és mikor nem, azt bízd nyugodtan rám!

negyven rabbi 2013.04.16. 22:44:23

@Alfőmérnök:

1. a langyosakat az úr is kiköpi a szájából

2. láthatóan nem igazán érti, hogy mit írtam

Alfőmérnök 2013.04.16. 22:48:28

@bbjnick: Nyilván én vagyok "olyan sötét, hogy hozzám képest egy s*gglyuk fényárban úszó crystal palace!"
@negyven rabbi: meg az, akinek jó a szövegértése, és megérti, amit írsz. Egy húron pendültök.
Legyél büszke rá, én arra vagyok büszke hogy nem tartozom egy társaságba veletek.

Alfőmérnök 2013.04.16. 22:51:37

@negyven rabbi: Fejtsd ki bővebben, mit értettél ezen:
"ha már engedik, akkor egy szuszra fel kellett volna pakolni mindenkit, a pesti zsidókat is"

Taníts, Mester!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.16. 22:56:58

Holokauszt-emléknapi poszt alatt is egymást ütik? Temetőben november elsején nem akarnak verekedni?

Ebből is látszik, hogy vagy moderálni kéne, vagy bizonyos dolgokat nem kellene "posztosítani".

tevevanegypupu 2013.04.16. 22:57:22

@Bell & Sebastian:

A masodik vilaghaborubol kifolyolag rengeteg meg nem szuletett gyermek van, ugyszinten az osszes haboruval ez a helyzet. Nem is beszelve visszamenoleg a..mondjuk a szazeves haboruig, aztan a kulonbozo jarvanyokat ideveve rengeteg a megnem szuletett. Sot, azokra a nokra is gondolnunk kell akiket a szovjet felszabadito hadsereg katonai inteztek el ugy, hogy vagy belehaltak vagy nem lehetett gyerekuk es ha az avh-sok mukodeseire gondolunk..jobb nem is gondolni arra..Minden ilyen esetben jobb lenne tenyeknel maradni, Pokorninal is eleg lett volna, ha szimplan es egyszeruen emlekezik es nem magyarazkodik..

negyven rabbi 2013.04.16. 22:59:47

@Alfőmérnök: szólj majd a tartótisztednek, hogy ne felejtse ki a jellemzésedből

negyven rabbi 2013.04.16. 23:01:39

@Holger Hartland:

zárjuk méltó módon a napot:

Gerendás Pétertől mindenkinek aki szereti

www.youtube.com/watch?v=gUAKd8zEGHI

Alfőmérnök 2013.04.16. 23:08:29

@negyven rabbi: oké, ribanc, de te is benne leszel a jelentésben.

negyven rabbi 2013.04.16. 23:11:45

@Alfőmérnök: megint rádtört a két lábad között a fantomfájdalom?

Alfőmérnök 2013.04.16. 23:13:49

@negyven rabbi: Haha, ez legalább vicces volt. :) (Bár kétlem, hogy a te agyszüleményed.)

Alfőmérnök 2013.04.16. 23:32:17

"Ars poetica helyett

Néhány rövid bekezdésben arra az egyetlen kérdésre kísérelnék meg némi választ találni, hogy személy szerint miért tartom aktuálisnak a keresztény ihletésű költészet szerepét, s miben is látom annak föladatát a mai világban.

Egyéni elkötelezettségemhez a döntő érvet minden bizonnyal nemzedékemnek épp legáltalánosabb élménye, az elmúlt világháború szolgáltatta. Igaz, a frontok azóta elnémultak, a háború végetért, a koncentrációs táborok bezárták kapuikat. Hitem szerint azonban épp e végérvényesen beállott csönd jelenti ma a legfőbb realitást közöttünk.

A múló idő a történet relativitásából a „tiszta történés” totalitásába, minden igaz cselekedet eleve mozdulatlan tengelyébe vezet. Ez a „tiszta történés” azonban már teljes egészében „mozdulatlan”, sajátos módon függetlenült és egyetemes érvényű valóság, vagyis szöges ellentéte a merényletnek, mely mindig üres, viszonylagos és irreális.

Auschwitz ma múzeum. Falai közt a múlt – és bizonyos értelemben valamennyiünk múltja – azzal a véghetetlen súllyal és igénytelenséggel van jelen már, ami a valóság mindenkori legbensőbb sajátja, s attól, hogy lezárult, csak még valódibb, még érvényesebb. Legotthonosabb tárgyaink, hétköznapi civilizációnk szinte valamennyi eszköze – az utolsó elhányt bádogkanálig – soha nem látott metamorfózison ment itt keresztül. Egyrészt puszta funkciójára süllyedt, oda, ahová annak előtte csak a kínzószerszámok, másrészt ugyanezek a tárgyak, beleértve az eredendően kínzásra szánt eszközöket, lettek végül is a század legsajátosabb ereklyéi. Valamennyit egyazon jelentés elvéthetetlen jegyei borítják. Ütések és kopások, miknek kibetűzésére alig tettünk valamit. Pedig ezek a század betűi; ezek a kor betűformái.

A passé realitásába egyedül az áldozatok jutottak el. Övék ma minden jelentés. A botránykeltők eleve megrekedtek valamiféle örökös conditionnel-ben.

87

Mindaz, ami itt történt, botrány, amennyiben megtörténhetett, és kivétel nélkül szent, amennyiben megtörtént.

Mindez igaz. Mégis gyötrelmesen ellentmondásos, s ha valahol, hát itt kap súlyt a Karamazovok párbeszéde. Aljósa hite és Iván közönybe burkolózó lázadása.

A humánum egymaga tehetetlen azzal szemben, ami egyszer lezárult, s legfeljebb az emlékezés illúziójával képes behatolni a múltba. Viszont a legtündöklőbb jövő is mit ér? – amorális sivatag, üres elvontság a jóvátehetetlen konkrétumokkal hátában. Marad tehát a lázadás, az „egész” elvetése, de még ez se érintheti legkisebb részletét se annak, aminek nevében mindent meg kellene tagadnunk."
dia.jadox.pim.hu/jetspeed/displayXhtml?offset=1&origOffset=-1&docId=11&secId=707&qdcId=3&libraryId=-1&filter=Pilinszky+J%C3%A1nos&limit=1000&pageSet=1

Alfőmérnök 2013.04.16. 23:50:06

@bbjnick: Nyilván az anyák is faji alapon irtották ki a saját (leendő) gyerekeiket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.16. 23:53:20

@Alfőmérnök:

Furcsa egy véglény vagy te, @Alfi!

1) Ha én idézem Pilinszkyt, az mellébeszélés, ha te idézed tőle (gyakorlatilag ugyanazt, az érv:-)

2) Szerinted, hányszor írta le Pilinszky azt a szót, hogy holokauszt?

Alfőmérnök 2013.04.16. 23:58:13

@bbjnick: Véglény vagy te, szarházi, a legostobább fajtából.
Kurva mindegy nekem, hogy holokausztnak hívjuk a zsidók faji alapon történő kiirtását, vagy másnak.
Én inkább értelmi képesség alapján irtanám ki az embereket, és sanszos, hogy te is rajta lennél a listámon.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.17. 00:04:33

@Alfőmérnök:

"Kurva mindegy nekem, hogy holokausztnak hívjuk a zsidók faji alapon történő kiirtását, vagy másnak." --- írod.

Mert troll vagy.

"Én inkább értelmi képesség alapján irtanám ki az embereket, és sanszos, hogy te is rajta lennél a listámon." --- írod.

Alakul ez, @Alfi, alakul!:-D

Alfőmérnök 2013.04.17. 00:07:49

@bbjnick: Neked meg azért nem mindegy, mert egy szarember vagy. És közöd nincs a kereszténységhez, egy műkeresztény, senkiházi szar alak vagy.

Bell & Sebastian 2013.04.17. 00:26:10

@negyven rabbi: Kissé túltolta a biciklit, annyira tűzbe jött az elégő áldozattól.

@tevevanegypupu: Tegnap már azt álmodtam, hogy a hétmilliós holodomor áldozatait is meg kellene ünnepelnünk, mert mi van akkor, ha Sztálin csak az ukrán, földműves-zsidóktól akart megszabadulni? Mert munkaversenyben voltak, Lengyelországból lehetett darabokat nyerni.

Ez a halottkultusz már kezd az agyamra menni, nehogymá a mentális egészségem rovására menjen!

Pedig úgy járja, ha valakinek rossz, akkor már legyen mindenkinek, nem?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.17. 00:31:39

@Alfőmérnök:

Ellenben te jóember vagy, @Alfi, mert neked teljesen mindegy, hogy hogyan nevezzük a zsidók faji alapon való kiirtását, mivel te értelmi alapon irtanád az embereket:-D

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.17. 00:41:00

@bbjnick: Úgy értette, hogy a nála okosabbakat.

Alfőmérnök 2013.04.17. 00:41:16

@bbjnick: Jól érted, értelmi fogyi felebarátom. Természetesen komolyan gondolom, hogy mindenkit, akinek 100 alatt van az IQ-ja, a Dunába kell lőni.

Alfőmérnök 2013.04.17. 00:45:24

@Holger Hartland: Látom, az életösztön azért még működik magában. De nem fogja megúszni.

tevevanegypupu 2013.04.17. 07:03:54

@bbjnick:

O, hat az abortusz mint tudjuk az emberi jogok szerves resze..:a magzat meg ugyebar nem ember..):

tevevanegypupu 2013.04.17. 07:10:12

@Bell & Sebastian:

Sok dolog zavar, de egy nagyon: nem emlekszem ra, hogy a szocializmusban, negyven ev alatt valaha is volt ilyen eletmenete..Pedig akkor meg jocskan lettek volna tulelok akik vonulhattak volna. Vajon miert nem tettek? Es vajon miert mindig csak a magyarokat gyulolik, akik ugyanolyan foglyai voltak a haborunak, miert nem jut soha eszukbe esetleg a Szovjetunioban elkovetett zsidouldozas amu egeszen a rendszervaltasig tartott es valoszinuleg sokkal tobb aldozattal jart? Hogyhogy a tulelok annyira jol erzik magukat manapsag Nemetorszagban szinte a munkataborok mellett, ahol ugye..stb..?? Lenne kedve epeszu embernek elmenni egy olyan orszagba ahol az egesz csaladjat kiirtottak, pusztan csak azert mert ott kap ertuk par euro karteritest? Na persze ezek nacifasiszta gondolatok..

S=klogW 2013.04.17. 07:12:26

No kellett nekem újra kosútot hallgatnom tegnap.
Az izraeli nagykövettől szavait tolmácsolom: Először is tudják meg, hogy az anticionizmus modern antiszemitizmus.
Aztán pátosszal megkenten belekrákogta-susogta-huhogta a mikrofonba, hogy a holohamu különleges hamu, mert habár pl. ukrajnában 7 millióan elpusztultak az éhinségben, mégis soha sehol ilyen még nem történt hogy hivatalos döntés nyomán tervszerűen el akarnak törölni egy népet és imádkozik, hogy többé ne is történhessen soha sehol ilyen.

Ezek szerint mindig is volt független palesztin állam, Nakbah meg sosem.

Ukrajnában meg biztos magától tűnt el gabona a magtárakból. Hülye ukránok kimehettek volna legelni az erdőszélre, de inkább éhen haltak.

A mai naptól ehhez tartsák magukat.

S=klogW 2013.04.17. 07:28:36

@tevevanegypupu: A németek hogy úgy mondjam, mit singenden Seele kapkodják be a kék pirulát hogy élvezhessék az eléjük vetített hologramot.

tevevanegypupu 2013.04.17. 07:38:02

@S=klogW:

Mindenesetre ez az egesz nagyon morbidnak tunik es nehezen ertheto. Illetve sehogyse.

S=klogW 2013.04.17. 08:00:51

@vantaan: Én csak azt mondom, amit az izraeli nagykövettől és vele a stúdióban ülőktől elhangzott.

Meghallgathatod a rádió hangtárában.

vantaan 2013.04.17. 08:05:46

@S=klogW: Én csak kérdeztem! Bocs ha most kiderült ....

S=klogW 2013.04.17. 08:22:22

@vantaan: Igazán nincs okom azért neheztelni, mert kiderül, hogy csak egy primitív, silány minőségű provó vagy. Nálad ötletesebbekhez és felkészültebbekhez szokott itt a úri közönség.

vantaan 2013.04.17. 08:38:54

@S=klogW: .... én meg azt gondoltam, hogy Te " csak egy primitív, silány minőségű provó vagy." No?

De a kérdésemre nem válaszoltál!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.17. 11:34:03

@S=klogW:

Hát, így van ez: vannak egyenlők és vannak egyenlőbbek.

Ha az antiszemitizmus (mint a nagykövet úr mondja) anticionizmus és (mert az) rasszizmus, akkor minden antinacionalista törekvés rasszista törekvés. Eszerint pedig minden internacionalista, kozmopolita mocskos fajgyűlölő.

Hát szabad így gondolkozni?! Úgy látszik, van akinek igen.

Aztán már ne is csodálkozzunk ha bbjnick.blog.hu/2013/04/08/_a_liberalizmus_albigensei

S=klogW 2013.04.17. 12:42:00

@bbjnick: Látom kimaxolta a logikai láncolatot. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.17. 13:10:30

@jose maria padilla: Akkor már inkább legyen tilos. A "megemlékező" posztok általában giccsesek és idétlenek, mandineres típusú moderálás mellett pedig még trolletetők is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.17. 13:45:12

@Holger Hartland:

Szerintem, meg ne legyen tilos: lehessen mindenről (a személy méltóságának tiszteletbentartása mellett) megemlékezni, írni (posztolni) és vitatkozni, de legyünk tisztességesek: pld. ne hazudjunk (ne manipuláljunk) és ha fölismertük tévedésünket, akkor azt ismerjük be.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.17. 15:00:28

@bbjnick: Legyen mindenki rendes és okos? Az is egy megoldás.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.17. 19:03:07

@Alfőmérnök:

Listát szeretnél, @Alfi?:-D Ugye, nem baj, ha most nem olvasok újra végig vagy százötven kommentet, hogy kimazsolázzam azokból a nyilvánvaló hazugságokat?

Ha pedig az izgat, hogy téged hazugnak tartalak-e, akkor megnyugtathatlak, téged nem tartalak hazugnak. Rólad egészen mást gondolok...

Alfőmérnök 2013.04.17. 20:43:53

@bbjnick: Ki ne mondd, ki ne mondd, mert jön a rézfaszú bagoly, és leharapja a töködet!

Bell & Sebastian 2013.04.17. 21:47:53

@tevevanegypupu: Tudja, a többségnek ez már távoli múlt, mint a Csodaszarvas regéje. A jelen az a hétköznapi csoda, hogyan süllyedhettünk rekordidő alatt ilyen mélyre?

Mélységes mély..., van-e összefüggés a menetelések gyakorisága és a káváról lehulló kő csobbanásáig eltelt idő közt?

A probléma színtisztán gazdasági természetű, világos kérdésre adott fals reakció.

tevevanegypupu 2013.04.17. 22:10:38

@Bell & Sebastian:

Nem tudom mashol letezik-e egy ilyen nap, olyan nagyon nem hallottam rola, Pokorni egy problemaval tobbet adott hozza az amugy is meglevo szamtalanhoz.Nem tett vele jot sem az orszagnak, sem a fidesznek. Es meg jon a majusi kongresszus ebbe a szornyuseges orszagba, ahol olyan rettenetesen bannak a zsidokkal. Ugy tunik nekunk magyaroknak valoban van hajlamunk a mazichizmusra..

tevevanegypupu 2013.04.17. 22:10:38

@Bell & Sebastian:

Nem tudom mashol letezik-e egy ilyen nap, olyan nagyon nem hallottam rola, Pokorni egy problemaval tobbet adott hozza az amugy is meglevo szamtalanhoz.Nem tett vele jot sem az orszagnak, sem a fidesznek. Es meg jon a majusi kongresszus ebbe a szornyuseges orszagba, ahol olyan rettenetesen bannak a zsidokkal. Ugy tunik nekunk magyaroknak valoban van hajlamunk a mazichizmusra..

Bell & Sebastian 2013.04.17. 22:22:56

@tevevanegypupu: Mióta nem tudják eladni a lakóparknak álcázott gettókat, megdöglött az építőipar. Ha majd veszik, újra lesz kuglóf és kakaó, költőknek libacomb.

A kongresszust az ingatlanosok szervezték, Orbán a kikiáltó.

S=klogW 2013.04.17. 22:51:19

@tevevanegypupu: Az érdekes fricska a sztoriban, hogy az első magyar területen levő lakópark átadásának dátumát örökíti meg, ami viszont kártátalján volt - ezzel az apró kis felhanggal azért máris más kicsit a helyzet. :)

Bell & Sebastian 2013.04.17. 23:09:55

@S=klogW: Na, maga is kárpátaljai? Hogy mennyien járnak ide! Arra a ki s időre már ne dobja át magát, míg Ukrajnát el nem osztják, a java úgyis jön ide, a maradék megy az Orosznak.

S=klogW 2013.04.17. 23:15:55

@Bell & Sebastian: Mert ki még? (Egyebként csak majdnem, én dévény felől jöttem a kárpát-karéjon.)

Bell & Sebastian 2013.04.17. 23:29:08

@S=klogW: Többen, mint gondolná. Olyan az arány, mint az életben, általában véve összeszedettebbek, mint a lavór alján kuksolók.

S=klogW 2013.04.17. 23:45:08

@Bell & Sebastian: no csak nem délre települt bukovinai székely is egyebek mellett maga? a hegyvidékre települteknek több ész kell mint a síkságiaknak.

Bell & Sebastian 2013.04.18. 00:53:04

@S=klogW: Jaja, ott ritkább a levegő, de messzebbre látni.

tevevanegypupu 2013.04.18. 07:01:59

@Bell & Sebastian:

A lakoparkok kivaloan alkalmasak lennenek arra, hogy a szegenynegyedeket felszamolva oda bekoltoztessek a raszorulokat, az elnyomott nemzetisegi kisebbseget. ezt gondolom liberalis partfogoik orommel fogadjak majd, hiszen az epitett lakasok lakoi majd lakbert, viz es futesdijat fizetnek, gondozzak a parkokat es a jatszotereken mosolygos gyermekek szaladgalnak a homokozokban..Ami pedig a vilagkongresszust illeti orvendhetunk, hiszen par napig rolunk beszel majd megint a vilag, a hetkoznapi fasizmus ujfent az ujsagok elso oldalan szerepelhet, Europa peldat statualhat ujra es ujra rajtunk naci nyomorultakon. A negy mancsnak is itt lesz az uj lehetoseg: annyi kegyetlenul megtomott liba fog itt fogyni par nap alatt, hogy csak !

tevevanegypupu 2013.04.18. 07:02:38

@S=klogW:

Karpataljat duplan veri a sors..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.18. 14:49:18

@Alfőmérnök: ez komoly "vers", borzalmas, nemcsak, hogy létezik, de az is hogy valaki idézi

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.18. 14:53:50

@bbjnick: Pilinszky pedig, ha ma élne, az egyik legköpködöttebb személy volna a ballib oldalról "

akkor miért idézel tőle olyat, amiért a komcsiknál pajzsra emelnék?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.18. 15:01:53

@politicus: a posztkommunisták nem azok, elvtárs

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.18. 15:08:21

@Alfőmérnök: Prohászka:"Teljesen igaz, hogy vannak derék zsidók, de a zsidóság idegen, kereszténységet leszorító, honfoglaló, minket kisajátító, idegen hatalom. (...) Itt egy rafinált, romlott, hitetlen és erkölcstelen faj garázdálkodásáról van szó, poloskainvázióról, patkányhadjáratról."

szerintem ez nem antiszemita, vö hitlerrel, aki minden zsidót megbélyegzett

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.18. 16:33:02

@bbjnick: Magyarul :) moderálás. Nem ezt írtam én is?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.18. 17:41:03

@Holger Hartland:

Ha magának úgy tetszik, akkor moderálással.

De szigorúan tartalmak és nem személyek és szigorúan a személy méltóságát sértő tartalmak és nem vélemények moderálásával.

Nekem meggyőződésem, ha módszeresen e szerint járnának el a kommentfelületek gazdái egy idő után már nem sok moderálnivalójuk volna.

Alfőmérnök 2013.04.18. 18:39:09

@bbjnick: " bbjnick · bbjnick.blog.hu 2011.12.12. 23:14:33
@Alfőmérnök:

@Alfi, a zsidóval vigyázz! Becsap, meglop, a hátadmögött kigúnyol! :-)

ü
bbjnick "mandiner.blog.hu/2011/12/12/kz_dachau/fullcommentlist/1#c15192796

politicus · http://mandiner.blog.hu 2013.04.18. 19:59:53

@tesz-vesz: a magad fajtával, nyomorék, a magad fajtával.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.18. 20:18:28

@Alfőmérnök:

No, de @Alfi! Ez a komment neked szól!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.19. 10:58:21

@Alfőmérnök:

Az a komment (mint visszakeresve megállapíthattam) @mavo és a közted folyó vitáról szól.

Alfőmérnök 2013.04.19. 11:31:42

@bbjnick: Meg a zsidókról, "a" zsidóról. Idézem:
"@Alfi, a zsidóval vigyázz! Becsap, meglop, a hátadmögött kigúnyol!"

Alfőmérnök 2013.04.19. 11:34:41

@bbjnick: A csillagot is lehazudod az égről, hogy ne lehessen téged antiszemitának nevezni, ostoba szarjankó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.19. 12:11:34

@Alfőmérnök:

Ha minimális esélyt látnék arra, hogy érdemi beszélgetést lehet veled folytatni, komolyan mondom, belemennék annak a kommentnek az értelmezésbe. De veled feleslegesnek tartom.

Alfőmérnök 2013.04.19. 12:19:40

@bbjnick: Buta, jellemtelen, gyáva, szarházi alak vagy.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.19. 12:22:59

@Alfőmérnök:

Úgy, úgy, úgy! Mondjad csak, @Alfi, mondjad, hátha azzal könnyítesz magadon!:-]

légügyi megfigyelő 2013.04.20. 18:48:35

Még tizenkét éve volt egy Radnóti verses kazettám, az eclogákkal. Ugyanolyan aktuálisnak éreztem akkor, mint ma is. A Töredék az egyik leginkább megindító darab.
Jó lenne, ha lehetne villoni távolságból látni és gondolni ezekre a versekre, ne kellene az aktualitásukkal szembesülni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.26. 22:24:48

:-] Most láttam a Célpont c. műsorban a HírTV-n egy tudósítást Az élet menetéről. Egy öreg zsidó néni kifejtette benne, hogy a Jobbikkal van itt baj, tőlük fél igazán, mert nyilasok vagy ha ők nem is, de sokan vannak közöttük, akinek a nagyapja nyilas volt és így bennük van a nyilasvér:-]

Értjük, ugye, értjük?! Az a baj a Jobbikkal, hogy sanszos, hogy nyilas volt a nagyapjuk és így sanszos, hogy nyilasvér folyik az ereikben:-]

Bell & Sebastian 2013.04.26. 22:43:38

@bbjnick: Úgy őszintén, csodálkozik azon, hogy a néninek kényszerképzetei vannak? Mert én nem. Azon viszont szerfelett, ahogyan ezt pár űrgolyhó kiválóan meglovagolja.

Robinzon Kurzor 2013.04.26. 22:44:16

@bbjnick: "Most láttam a Célpont c. műsorban a HírTV-n"

Akkor abból bizonyosan messzememő következtetéseket lehet levonni.

Ezzel az erővel Bolgár Gyuritól is hallhattad volna, van annyira megbízható ő is.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.26. 23:49:17

@bbjnick: Ha ezt egy öreg zsidó néni mondta, akkor vegye úgy, mintha Wittner Mária mondta volna, csak persze hatalom és képviselői apanázs nélkül. Vagy mint amikor a temetőben egy özvegy kifakad, hogy az ő férje a legnagyszerűbb ember volt a világon. Olyankor nem állunk neki elmagyarázni, hogy hétmilliárd ember közül ez igencsak valószínűtlen, hanem szépen elengedjük a fülünk mellett. A célpontosokban már ennyi jóérzés sem volt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.04.27. 00:12:48

@Bell & Sebastian: "Az ő férje a legnagyszerűbb ember volt a világon." Az inkább hétmilliárd. És nem is kell, hogy az özvegy zsidó legyen.

@Alfőmérnök: Öreg zsidó néniből is van elég sok, hogy sokfélék legyenek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.27. 00:34:55

@Holger Hartland:

Ezt talán ne nekem mondja, hanem azoknak a manicheus szörnyetegeknek, akik az elmúlt bő harminc évben a legbetegesebb, legsötétebb és leggonoszabb módon szaggatták fel az épp begyógyulni kezdő sebeket és a legaljasabb módokon éltek vissza és használták ki mások fájdalmát, traumáit. És ez még csak a kezdet: magának fogalma sincs arról, hogy mi lehet még ebből...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.27. 08:21:21

@Bell & Sebastian:
ez a görény egy álszent relativizáló

tevevanegypupu 2013.04.27. 09:26:50

@bbjnick:

A neni tenyleg fel es igaza van. Csak eppen nem a Jobbikosok keltik benne ezt a felelmet, hanem sajat hitsorsosai, akik valoban azt akarjak hogy felve eljen Magyarorszagon..Ezeknek az idos embereknek nem lehet nyugalma, nem erezhetik jol magukat ok sem, mert valakiknek az az erdeke, hogy ne erezzek jol magukat. Es ez nem a jobbik erdeke.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.27. 10:56:52

@tevevanegypupu:

meg kéne kérdezni bébézsuzsikát, hogyan van az, hogy a zsidók (akiket te default szeretsz) feszt gerjesztenek valamit, ami nem is létezik. hátha prohászka erről is írt valami szépet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.27. 15:40:03

@mavo:

Prohászka sem igen tudna mást mondani, mint ami kétezer éve kimondatott:

bbjnick.blog.hu/2013/04/26/_ezen_csak_az_nem_gondolkodik_el_aki

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.27. 15:46:53

@tevevanegypupu:

...A magyar kultúrának sokkal kevésbé eleme a „rasszizmus", mint a kultúrák legtöbbjének. Azok, akik az antiszemita-rasszista kártyát rendre kijátsszák --- legyen szó bármilyen gyökerű és jellegű konfliktusról --- a magyarság ellen, leggyakrabban azért teszik, mert tkp. ők, maguk, rasszisták és/vagy (faji) szektari(an)usok.

Az elmúlt (nagyjából) húsz év azért (volt) sokkal tragikusabb ebből a szempontból, mint bármely ezt megelőző időszak, mert sem a keresztény kultúrkörben, sem a szovjetkommunizmus alatt nem nyerhetett volna --- és így nem is nyert --- ilyen mértékben tért az efféle destruktív manipuláció: hiszen a kereszténység --- s kiváltképp a katolicizmus --- ennek lényege szerint ellentmond(ott), a Sztálin utáni szovjetkommunizmus pedig --- Sztálin tevékenységének „köszönhetően" --- már sokkal inkább egy modern ateista, nacionalista, imperialista, birodalmi ideológia volt --- ha hivatkozásiban meg-meg is jelent, de --- (Sztálin alatt és után) gyakorlatilag teljesen elveszítette apokaliptikus, messianisztikus jellegét. A posztmodern liberalizmus --- s főként nálunk, mifelénk, a „ballibizmus", liberálbolsevizmus --- azonban éppen ezt az apokaliptikus, messianisztikus motívumot kapta föl, élesztette újjá, és lovagolta meg, s az egész progressziós, emberiszabaságjogos, antirasszista, antixenofób, antihomofób, genderista, feminista, ilyen-olyan kisebbség-védő,stb. téboly mélyén ott izzik ez az apokaliptikus, messianisztikus „hit": hiszen, nyilvánvalóan, tisztában vannak azzal, hogy pld. „kisebbségvédő" harcuk egyenes következménye, a védett kisebbségekben, a közösségtudat aszimmetrikus, egészségtelen mértékű felerősödése --- ami például megnyilvánulhat szélsőséges nacionalizmusban, szektari(an)izmusban, fanatikus és kirekesztő törzsi- és/vagy kiválasztottságtudatban, a „másokkal" szembeni burkolt vagy nyílt agresszióban (gyűlöletben és effektív erőszakban) stb., szóval olyasfélékben (s még olyasfélébbekben), amiket rendre a többség halálos bűneként rónak fel ---, de bíznak --- még ha ez többségükben nem is tudatosul, hanem „hitbéli érzületként" éli meg --- az eljövendő új világban --- ahol már saját destrukciójuk, pusztításuk, reményeik szerint, nem fordul ellenük ---, annak új törvény(szerűségei)ben, tkp. bíznak benne (ú. é. abban), hogy „az Antikrisztus majd kihúzza őket a sz*rból"...

bbjnick.blog.hu/2012/07/25/hol_raszizmus_van_ott_raszizmus_van_azert_teszik_mert

tevevanegypupu 2013.04.27. 16:33:57

@bbjnick:

Egyetertek.:)Ez az egesz fobiatortenet tulajdonkeppen megmutatja, hogy milyen karos is az amit nalunk Magyarorszagon demokracianak hivnak es ami azonnal parttalanul kitort mihelyt ugy ereztek paran a rendszervaltas utan, hogy szabad a gazda. Ugy kepzeltek most mar el lehet inditani azt a bosszuhadjaratot, ami 1956-ban nagy szomorusagukra vegetert, addig kommunizmus fedonev es az avh egisze alatt nyugodtan, evekig es szisztematikusan mukodhetett. Ami mindig meglepo volt szamomra, hogy ez a szenvedestortenet evtizedekig szunetelt es eppen azok alatt az evtizedek alatt, amig a tulelok es a munkataborokat, munkaszolgalatokat megjart emberek meg eltek, meg ok maguk kaphattak volna meg azt a karteritest es elegteltelt - zsidok nem zsidok egyarant - amit a leszarmazottak kovetelnek..Magyarorszag a renszervaltozas utan nagyon sok hibat elkovetett, az egyik az volt, hogy hagyta magat - es rendkivul keszsegesen, szinten ki tudja miert - ujra bunos nemzetnek titulaltatni..ami hazugsag, ragalom es az egesz nemzetre nezve serto. Hogy meg most, egy polgari kormany alatt is lehetseges ennek folytatasa sot ugy tunik egyre inkabb ujraelesztheto, az csak azt bizonyitja, hogy valamit nagyon elvetettunk, szinte helyrehozhatatlanul. De nem ugy es abba az iranyba ahogy azt liberalbolsevik es egyes zsido polgartarsaink szeretnek a vilaggal elhitetni..

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.27. 18:54:08

@tevevanegypupu:

Szerintem, az igazán nagy baj az, hogy ez nem csupán mucsai magyar jelenség, hanem általános, európai. Hogy ez nálunk ilyen erővel és ilyen látványosan jelenik meg, az periféria/gyarmat voltunk következménye.

Előkotortam a könyvszekrény egyik hátsó sorából egy könyvet, ami 1984-ben jelent meg nálunk és Heinrich Böll négy, 1964-ben, a frankfurti egyetem tartott előadását tartalmazza. Az előadások témája a "humánum esztétikája".

Amikor, annak idején, a nyolcvanas években olvastam, mély és izgalmas irodalmi eszmefuttatásként hatott, ma, ahogy olvasom, mintha forró parázsba néznék.

Vajon, mi járna ma (nemcsak nálunk, hanem ejrópában is) azért, ha valaki párhuzamokat bontogatna a nemzetiszocializmus és a tömegdemokrácia (a kibomló lib.dem.) ethosza között, a szcientizmus és auschwitz között, ha az ateisták új egyházüldözésének valószínűségét mérlegelné? Hogy nem nobeldíj, az bizonyos (Böll 1972-ben még kaphatott nobeldíjat, kérdés, ma, nemhogy nobeldíjat, de, egyáltalán, nyilvánosságot kaphatna-e?!).

Sz'val, nagy bajok vannak itt és nem csak nálunk, hanem az egész Nyugaton!

tevevanegypupu 2013.04.27. 19:14:07

@bbjnick:

Hiszen peldak sokasagat lehet latni es tapasztalni naponta, sot orankent arra, mit jelent a nemzetiszocializmus-szocializmus-kommunizmus-liberalizmus osszevetese es neaggyajaajoeg esetleges azonos motivacioinak kimutatasa..Egyebkent hajani verkomcsik jelenleg a Parlamentben tartanak eloadast humanizmusbol, moralis viselkedesbol es demokraciabol..ez utobbit azok koze a korlatok koze szoritva ami nekik es csakis nekik megfelel. Most kepzelje el, mi lenne - illetve hat latjuk - ha esetleg egy ujnyilas part alakult volna..egy jo kis nemzetiszocialista partocska..es ok tartananak eloadasokat ugyanerrol... Vegulis miert is ne, ha a horngyulakok ott uldogelhetnek, nem is beszelve a liberalisokrol akiknek rendszervalto multjuk enyhen szolva megkerdojelezheto a rendszervaltas utani viselkedesukre hivatkozva..Es igen, Europa is valamifele eszement okbol kifolyolag annyit art maganak amennyit csak tud, foleg azota, hogy a keleti tomb osszeomlott. Es errol nem Kelet-Europa tehet..

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.28. 00:50:58

@tevevanegypupu:

na, csak eljutottunk megest a liberalizmus által kiirtott milliárdok problematikájáig. jóvan, tevevanegyfaszúkám, te olyan megbízhatóan földbuta vagy, hogy ha a butasággal lehetne energiát termelni, már exportálhatnánk a villanyosságot a zoroszoknak.

tevevanegypupu 2013.04.28. 08:21:42

@mavo:

Tudja mavokam maga egy liberalista minden ismervet tanusitja. Es ezt ne vegye dicseretnek, bar ketsegtelen, hogy bizonyos elnezesfelet tanusitok maga irant.Vagy inkabb szanalmat. Vagy mindkettot. Maga a sotetseg delben es egy negyokros szeker egyuttveve.

Alfőmérnök 2013.04.28. 14:10:29

@tevevanegypupu: Azért maga sem egy Slachta Margit.

tevevanegypupu 2013.04.28. 16:14:53

@Alfőmérnök:

Hetkoznapi fasizmusban nem kellenek hosok.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.28. 22:20:01

@tevevanegypupu:

fogadjunk, hogy akkor "tanúsítom az ismérveit" (bármit is jelentsen ez a képzavar) a leginkább, ha például szegény orrba-szájba zsidózó bébézsuzsikát egy büdös antiszemita fasznak tartom. :)

tevevanegypupu 2013.04.28. 23:01:14

@mavo:

Most kepzelje el, hogy bbjnick minek tartja magat..el sem merem kepzelni.:)

tevevanegypupu 2013.04.28. 23:04:04

@mavo:

Egyebkent miert ilyen merges, nincs haboru, ..maga mindentol azonnal a falra maszik, mi lesz ha megerkeznek az izraeli honfoglalok a lakoparkokba?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.28. 23:39:24

@mavo:

@mavóka, mókuska!:-D Neked nem az velem a bajod, hogy antiszemita vagyok (amit, ha egyszer képes vagy hajlandó lesz nekem valaki megmondani, hogy mi is az, majd magam is mérlegelek, s, talán, még állást foglalok a kérdésben:-)), hanem az, hogy keresztény:-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.29. 00:14:58

@bbjnick:

nem, kedves bébézsuzsika, és hát ugye ebből is látszik, hogy bár néha rádszáll öt perc józanság, és olyankor leesik az álla az embernek, hogy némán, értelmes mondatokat is képes leírni, azért az időd többségét valami álomvilágban töltöd, ahol téged azért utálnak, mert körösztény vagy, és ahol te nem vagy antiszemita, sőt, olyan nem is létezik.

tudod, ennek van egy egyszerű logikája. ha azért utállak, mert körösztény vagy, akkor értelemszerűen a többi körösztényt is utálnom kell a köröszténységük miatt, csak hát ugye annak keresheted a nyomát, nem fog menni.

nem, picinyem, még csak nem is azért rühellek, mert antiszemita vagy. hanem mert egy gerinctelen, szar antiszemita vagy, aki még ilyenkor is maszatol, keneget.

na, ugorjunk.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2013.04.29. 00:16:18

@tevevanegypupu:

én mérges? eztet te honnan szedted, filoszemita barátném? :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.29. 01:15:24

@mavo:

Tudod, @mavo, ez az eszmefuttatássziporkás a kutyánkat juttatta eszembe. Annak van egy olyan szokása, hogy összegömbölyödve odakucorodik az ajtó elé és, mélyen elmerülve ebbéli ténykedésében, nyalogatja a pöcsét. "Neki" így kerek a világ.

Nekem úgy tűnik, te is hasonlóan vagy ezzel:-) Neked is úgy kerek a világ, ahogyan összegömbölyödve, magadat nyalogatva, épp (ki)adja magát neked.:-) Az az antiszemita és attól addig, az a keresztény és attól addig stb., ameddig a fejed a két "hátsólábad közé" elér. A "meghatározás", mint olyan, igénye, föl sem merül benned, hisz (mindenkori) pillanatnyi pozíciód számodra kellő támpontot nyújt számodra.

tevevanegypupu 2013.04.29. 06:30:20

@mavo:

Nem merges? Jaj ugy orulok, mar feltem, hogy megszakad a kozottunk levo parbeszed..:)

tevevanegypupu 2013.04.29. 06:30:20

@mavo:

Nem merges? Jaj ugy orulok, mar feltem, hogy megszakad a kozottunk levo parbeszed..:)
süti beállítások módosítása