Csá, Alex!
2013. március 05. írta: pinter.bence

Csá, Alex!

byealex.jpg

Nem mintha számítana, hogy ki képviseli Magyarországot az Eurovíziós Tánc- és Rémdalfesztiválon. Az országimázs építésének lehetősége elhanyagolható: az indulókból, de még a győztesekből is ritkán lesz nemzetközi sztár. A dalok nagy átlagban vagy iszonyatosan idióták, vagy csillogóan unalmasak. ByeAlex szombati győzelme ennek megfelelően a hazai trash-celebek között kavarta a legnagyobb port.

A fent felsoroltak ellenére évről-évre megnézem a dalversenyt, mert szinte mindig akad egy-két olyan őrült előadó, aki miatt érdemes végigszenvedni a huszonnyolcadik ugyanolyan hangú énekesnőt: ilyen volt a 2007-es ukrán induló Verka Serduchka, vagy tavaly a montenegrói Rambo Amadeus. Évek óta reméltem, hogy az MTV is fog egyszer rendes, demokratikus előválogatót tartani. Ez a vágyam tavaly teljesült: felvonult boldog-boldogtalan, a gyenge mezőnyből végül a kellemesen semmitmondó Compact Disco jutott ki, s lett majdnem utolsó a megmérettetésen. Persze megfigyelhető a Földi Bence által leírt tendencia a szimpátia-szavazói blokkokról, szóval a győzelemre, helyezésekre nem is érdemes több szót vesztegetni.

Sokkal izgalmasabb tehát az itthoni válogatót nézni: legalább is az első két műsort, mert utána ugyanazt az egy dalt adják elő a továbbjutó versenyzők még vagy háromszor. A műsor maga megüti a tűrhető szintet, Gundel-Takács tulajdonképpen a süllyedő Titanicot is biztonságos kikötőbe vezetné, Novodomszky Éva épp ezért teljesen felesleges volt. A zsűri olyan nevetséges, mint maga a verseny: Rakonczay Viktor, Walkó Csaba és Rúzsa Magdi értelmeseket is mondanak, Csiszár Jenő és Rákay Philip közül viszont nehéz eldönteni, ki az idegesítőbb. Talán Csiszár, aki a tavalyi válogatót egy könnyed leszarom-üzemmódban tolta végig; idén kicsit összekapta magát, és teljesen értelmetlen, bár szakmainak tűnő bullshitet öntött a tévénézőkre. A „lihegőben” (borzalmas egy szó) tevékenykedő Buda Márton is kellemes meglepetés volt.

Az idei mezőny sok újdonságot nem hozott: X-Faktor-Megasztár-Voice All Star, megspékelve egy-két ismeretlen vagy lecsúszott énekessel és zenekarral. Ebből a mezőnyből hamar kitűnt ByeAlex: nem azért mert olyan eszméletlen jó dalt írt volna, hanem azért, mert a Kedvesem című dal, valamint előadója kicsit sem passzolt ebbe a mezőnybe. Egy hallgatható dal, egy szokatlan szöveg, egy őszinte előadó a rengeteg fröccsöntött, értelmetlen szövegű produkció között? Én szívesen láttam volna ezt a dalt a dalfesztivál színpadán, de gyorsan elkönyveltem, hogy teljesen esélytelen: ott volt a megható Pál-Agárdi duó, a jó hangú Radics Gigi, a jó pénzű Cserpes Laura, meg a többiek az unalmasabbnál unalmasabb dalokkal. Szinte mindenki esélyesebbnek látszott a szakállas fiatalembernél. A szombati döntő azonban mindenkit meglepett, még a zsűrit is, akik Kállay-Saunders Andrást hozták ki győztesnek. A hipszterkommandó elszabadult: a nézők ByeAlex produkcióját találták a legjobbnak.

Én már csak azért is köszönöm Márta Alexnek az indulást, mert győzelme teljesen elszabadította az indulatokat a magát mostanában Facebookon kifejező hazai trashceleb-szcénában. A magyar bulvár állócsillagainak egy része nyílt anyázással reagált az outsider fiatalember győzelmére, Hajdú Péter például nem érti, hogy „egyáltalán, hogy állhatott egy színpadon Radics Gigivel ás Kállay Saunders Andrással ByeAlex??? Ezt elk**ták, nem kicsit, nagyon!”. A Hajdú-családot komolyan megviselte az eset, Sarka Kata például azt írta, hogy „a sok ízléstelen ember szégyellje magát! Idén először lett volna esélyünk valamit elérni az Eurovíziós Dalfesztiválon! Két világklasszis tehetség is volt a döntőben”. A Jóban-Rosszban sorozatban pappal évődő Szabó Zsófi kisírt szemmel feküdt le aludni, Kovács Áron szerint „a zenének, mint művészetnek, vagy szakmának, (amit tényleg csak az arra hivatottak művelhetnek), 2013-ra nulla a becsülete!”

Még a mostanában leginkább adótartozásaival kitűnő Gáspár Győző is megszólalt egy kis önkritikával vegyítve bánatát: „Sikerül lejáratni majd Magyarországot az Eurovíziós Dalfesztiválon a nyertesnek nevezett énekkel, ha annak nevezhető. Iszonyat! Így én is mehetem volna!!” Megengedőbb hangok is feltűntek, Vujity Tvrtko például törökgábori magaslatokba emelkedő szöveggel: „ByAlex nyerte »A Dal« döntőjét, Ő képviseli Magyarországot Malmőben. Eddig tartott a nemzeti verseny, a zsűri és a közönség izlésével, döntésével lehet vitatkozni, ugyanakkor a végeredmény megszületett! Ez van, úgyhogy Svédországban Hajrá Alex, hajrá Magyarország!!!”

A valóság pedig az, hogy ha félretesszük a szimpátia-szavazó blokkokról szóló okoskodást, akkor láthatjuk, hogy a dalfesztivál közönsége az utóbbi időben honorálja az őszinte dalokat, jó hang ide, nagy mell oda. Márta Alexből és dalából pedig ugyanaz az őszinteség sugárzik, mint Lenából, vagy Alexander Rybakból. Aki egyrészt csak azért is magyarul fog énekelni, másrészt pedig ilyen reakciókat vált ki a magyar bulvár mély bugyraiból, az megérdemli a tiszteletet és a szurkolást. Hajrá, Alex, én veled vagyok!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr35115886

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A közönségkedvenc filozófus 2013.03.05. 14:52:28

És most dicsérni fogom az m1-et. A tavalyi borzalomról szóló posztomat ezekkel a mondatokkal fejeztem be: Valahogy a köztévének politikai kurzustól függetlenül nem megy ez showműsorba ágyazott keresgélés. Talán a jövőben nem kéne erőltetni... Ör...

Trackback: Hipsztergyerek Malmőben – az esélytelenek nyugalmával 2013.03.05. 14:19:37

Egy kötött sapkás, szakállas, vastagkeretes szemüvegben a világra magasról tevő, azaz „átlagos” hipsztergyereket küldünk Malmőbe, hogy megnyerje az Eurovíziós Dalfesztivált. Amire egyébként nincs esélye – nem azért, mert hipszter, hanem azért, mert m...

Trackback: Csá, Alex! 2013.03.05. 14:13:01

ByeAlex kicsit sem passzolt a rengeteg fröccsöntött, értelmetlen szövegű produkció közé.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TG69 2013.03.05. 14:15:21

Én a "Nem tetszik a rendszer"-t indítottam volna, bár ez sem rossz :).

steaksauce 2013.03.05. 14:21:02

Örülök, hogy Alex nyert és nem a nyálas celebek egyike.

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2013.03.05. 14:21:48

Szerintem nem a hipszterkommandó lendült támadásba. Én soha az életben nem szavaztam még semmilyen tehetségkutatón, de most először megtettem, ByeAlexre. És nem vagyok hipszter. Egyszerűen elegem van a megafaktorok által termelt skatulyababákból.
ByeAlex volt az anti-mainsteam, hogy úgy mondjam az unortodox Euroviziós előadó.
Hajrá Alex!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.05. 14:29:57

Vasarnap mar csak azert is nem beszelt a mediaval, mert a Bazilikaban volt a gondolataiban elmerulve.
www.youtube.com/watch?v=MGPAAIJJ_s8

Prosztó 2013.03.05. 14:40:09

@Doomhammer:

Reakciós klerikális.

De legalább melegnek néz ki, ez pozitív.

(Nem magáról beszélek, hanem BiAlexről.)

Morfcake 2013.03.05. 14:46:28

Nekem tetszik Byealex dala, de azt azért tegyük hozzá, hogy Lena-nak nem rossz, Alexander Rybaknak meg egész jó hangja van. Ennek a srácnak sajnos nincs jó hangja.

clegane 2013.03.05. 14:50:35

ostoba hőbörgő celebek, balfasz Hajdú

franci11 2013.03.05. 14:52:36

...én Alexnek drukkoltam, igaz meglepett, hogy ő nyert, de szurkolok neki.............. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 14:59:16

Szerintem ez a ByeAlex-produkció nem underground, nem anti-mainstream, hanem lejárt gagyi. Egy legalább tíz-tizenöt éve kifutott nyugati poptrendnek való erőtlen utánlövés. Állott, pempős giccs, totál bénán előadva: igaza volt azoknak a kommemtelőknek, akik azt írták, hogy ennél Uhrin Benedek vagy Szintiboy is elevenebb, izgalmasabb, dögösebb, progresszívabb:-) Tehát, itt és most, nem az invenció, az ötletesség, a tehetség, a fiatalos őszinteség nyomta le a gyagyit, hanem a méggagyibb (a kacéran önfertőző übergagyi) a mezei gagyit.

Egyébként tudomásul kell vennünk, hogy a mi popelőadóink provinciálisak, ennek A Dal c. versenynek majd minden előadója is bűzlött a provincializmustól. Ám ez nem feltétlenül rossz, mert ha ez tehetséggel, lendülettel vagy éppen mélységgel tárul, ez a provincializmus még sajátos ízt is adhat egy produkciónak. Ebben a műsorban én ilyet nem igen láttam:-) Épp ezért: nekünk a vakduettet kellett volna küldenünk, mert azzal tudtunk volna érdemben hozzáadni valamit az Eurovízió ethoszához.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.05. 15:02:35

ByeAlex menedzsere DJ Dominique. Tudjuk ki ő? Évtizedek óta az eurovíziós agyrém egyik kulcsfigurája. Néha kicsit kiszáll, de folyton ott lebzsel a zsidaja. Most éppen ezt a héber alexet istápolja.
A dal zseniális: kedvesem, kedvesem, kedve-kedve-kedvesem. Kibaszott plágium az egész. Az eredetije sokkal jobb: Dömdödöm, dömdödöm, dömdö-dömdö-dömdödöm. És annak még értelme is van! Szöges ellentétben ZséAlex dalával.
S hogy erre szavazott a magyar közönség? Ne, neeeee!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.05. 15:03:23

Most először fogok magyar versenyzőre szavazni! Hosszú évek óta figyelemmel kísérem a fesztivált, s most először van olyan magyar résztvevő, aki egyéniség és kirí a sorból.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.05. 15:04:28

@Szathmáry:

"ByeAlex volt az anti-mainsteam, hogy úgy mondjam az unortodox Euroviziós előadó."

Mármint a magyarok között. Mert más országokból már volt ilyen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 15:04:29

@Mr Falafel:

A magyarok jó emberek. Azért szavaztak a kis lubavicsire a magyarok, mert megsértődtek a zsűrire, hogy a vakokat nem választották be a küldhető négybe. Ez van.

Sir Galahad 2013.03.05. 15:07:10

"Egy hallgatható dal, egy szokatlan szöveg, egy őszinte előadó a rengeteg fröccsöntött, értelmetlen szövegű produkció között? " Már elnézést, de a Sanyi gyerek produkciója semmivel sem egyénibb, mint a többi. Tessék szétnézni a YouTube-on, ezerszám találni hasonlókat - némelyik húsz évvel ezelőtti... Ez a stílus, dal ugyanolyan unalmas, mint a többi volt.

dean23 2013.03.05. 15:08:16

Ebben a fene nagy spórolásban mi is dönthettünk volna úgy, hogy nem veszünk részt idén ebben a nemzetközi giccsparádéban!

en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_2013

Lehet, hogy eredeti a gyerek a külsejét és a számát tekintve, de ez egyben azt is jelenti, hogy csak mi magyarok értjük meg miről énekel a srác. Aki azt, mondja, hogy az egyénisége még meglepetést is okozhat az elég naiv!

Prosztó 2013.03.05. 15:10:54

@Doomhammer:

A youtube ilyen first world huncutság, kedves Dúmhámmer.

janos444 2013.03.05. 15:11:30

@Mr Falafel: beszarás. Zsidózás nélkül még dalokról sem lehet írni, igaz? Faszkalap. Csak ne lenne belőled annyi!

Balt 2013.03.05. 15:12:15

A rezümével egyetértek, de hogy mitől "őszinte, kökemény hang"...? - ja, utóbbi az nem, hogy kell itt áthúzottra formázni?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.05. 15:13:10

@bbjnick: Ebben a vak dologban van valami. Ugyanis, ha Magyarország színeiben maga Frank Sinatra indulna, akkor is utolsó lenne. Viszont, ha egy vakra nem szavaznak, az olyan ciki lenne nekik. Így biztos csepegtetnének mindenhonnan. Még a rományok is.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 15:14:33

Én régóta nem szórakoztam és nem trollkodtam ennyit, mint a napokban.
Párom testközelből nézte végig az egészet (munka ügyén), meg előtte több ilyen műsort is. Mindig fásultan jött haza, szia, mizujs, hát a szokásos semmi. Azonban amikor Alex debütált (második adás), mosolyogva jött, te, Asszony, volt ma egy jó, hallgasd csak meg. Megmutatta. Én fintorogtam (hogynézkiezaszerencsétlensrác), a dal meg a L'art pour l'art Kisbogár c. dalát juttatta eszembe. Ennek persze fikázva rögtön hangot is adtam - és aztán még hetekig. Aztán a döntő előtti héten a Zember megkért, hogy ne legyek már genyó, neki nagyon tetszik a dal és ő se piszkál Berencsi miatt. Beláttam, genyó voltam, bocsi, csend.

Aztán beszélgettünk a dologról, meg megnéztem-hallgattam K-S. András dalát, ami rettentő bugyutának tűnt (sállálá, sállálá, slussz), nem is voltam kíváncsi a többire. Aztán latolgattuk az esélyeket, mivel járnánk jobban: ha továbbra is habzó szájjal, fogcsikorgatva csakazértis nyerni akarunk és kiküldjük Gigit a másik 10 gigi közé (lásd a észt indulót, úgy értem, a valósat, nem a döglött rókás őrülteket, vagy a szlovén indulót, az pont két gigi, a mienkkel együtt már három lett volna) - vagy végre belátjuk, hogy ez a játék nem erről szól, ha végre tudomásul vesszük, hogy baráti országok baráti vetélkedőjén senki nem szavaz ránk, tehát nem is nyerhetünk, majd se magunkat, se a versenyt nem túl komolyan véve kiküldünk valami újat, amire esetleg felkapják a fejüket (lásd a tavalyi bábuskákat). Hát inkább utóbbi - szerintünk. =)

Szombat este, egyedül otthon, amikor volt a döntő, meghallgattam a dalt. Már nem is volt olyan szörnyű. A műsor vége előtt olyan negyedórával írtam a Zembernek, mi a helyzet. Írta, hogy Alex a legjobb négyben van. Felröhögtem, szinte sejtettem, hogy így lesz. Kérdezte, szavaztam-e. Miért, még lehet? Lehet. Nosza, 1-1 sms röppent is, pedig ilyet a Való Világ 3 óta nem csináltam. Aztán gondoltam, bekapcsolom a tévét, hogy le ne maradjak a lényegről. Láttam a négyest a színpadon. Akkor már tudtam, hogy Alex nyer. Megérzés volt, de bejött. És örültem. Nagyon. Meg a Zember is. Meg a szintén Alexre szavazó kollégája is. Meg az ország többi szavazója, rossz nyelvek szerint az autisták, a nyugdíjasok és az óvodások.
Persze a tv2-es slepp (hajdú & sarka, meg a hűséges kiskutya szabózsófikájuk, ill. Schobert & Rubint) egyből kiakadt, mint a kakukkos óra, gondolom, parancsszóra, mást nem tudok elképzelni. =D =D Hehe. Innentől adott volt a vasárnapi-hétfői szórakozás: Alex falán oltani a trollokat, akik a szavazás tisztaságán kételkedtek, akik követelték, hogy lépjen vissza, meg ilyenek. Haha. Van azért a dologban egy nagy adag kárörvendés részemről - nesze nektek, megacsillag-közönség, bejött egy srác, akit nevezett a kiadója, aki kb. nulla előadói rutinnal fölényesen győzött, bár nem akart. =)
Summa summarum: örülök, hogy ő megy és remélem, bekerül a döntőbe, de még jobban örülnék, ha az első tízben végezne. Már nagyon várom a fent említett slepp reakcióját!
Hajrá, Alex, csak ügyesen.
A dal meg most már tetszik, pedig féltem, mi lesz, ha tetszeni fog, de nem fáj semmim, úgyhogy nagy baj nem lehet.
Az öltözködése szúrja a szemem, de nem baj, nekem is van egy hőlégballon-mintás közbotránkoztató mellényem, amitől meg nem válnék. Ennyi.
Csókolom (jaj, de közhelyes vagyok =P )

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2013.03.05. 15:15:37

Kritikán aluli volt minden dal ezen a versenyen. Gagyi, műanyag szar. Egyikre sem kapja fel a fejét senki, hogy ez aztán igen! Ezért kár kínlódni. Persze, aki majd ezt kimondja az nyilván a magyarok ellen van. Kapásból 10 olyan dalt tudok, ami veri az egész mezőnyt.

garrett27 2013.03.05. 15:16:38

Lassan már akkora fordulatok lesznek az ügyben, hogy ByeAlex lesz az év felfedezettje, a Kedvesem meg az év dala. Tipikusan magyar történet. Adott egy csóringer gyerek, aki nem néz ki jól, nem sármos és még énekelni sem tud, aki nem akar elindulni, de benevezik, aki minden ész és fül érv ellenére megnyeri a versenyt, akit földbetaposnak a celebek, de brahiból felemeli a közönség. Mindez csak műbalhé. Szóljunk be a celeb műmájereknek és csakazértis vigyük ki Malmöbe a csóringert.
Mindeközben a zene maga másodlagos. Az, hogy a dal 0,0 forintot ér, az szintén mellékes. Hogy kománk teljes antitálentum, nem színpadképes és nem tud normálisan énekelni, az is. Sajnos a magyar társadalom annyira telítődött az elmúlt években, hogy kínjában már képes szándékosan is leégetni magát a komplett világ előtt. Mert Alex kolléga másra nemigen jó. Egy fricska az Eurovíziós giccsparádénak, semmi több. Viszont rajta keresztül meg fognak ítélni mindannyiunkat. Szóval ne dimenzionáljuk túl ezt a szerencsétlent a gagyi kis dalával együtt, elég baj az, hogy ebben az esetben megint nem valakiért szavazott a közönség, hanem valakik ellen. De ettől még nem lesz hallgatható a Kedvesem! Vagyis jó reggelt mindenkinek!

Elijah_Baley 2013.03.05. 15:17:19

szal a radicsgigi mű, a kállaiszandersz mű, a bájaleksz nem mű
azannyát, de műértők vagytok.
:)

Abrash1965 2013.03.05. 15:17:39

Valahogy senkit nem zavar hogy Alex zeneileg mennyire kevés? Zeneileg. Mert a megjelenése rendkívül sok munka árán ennyire műbéna, de hát ugye ez a hipszterség lényege, hogy te vagy a legnagyobb piperkőc, csak úgy teszel, mintha nem. De könyörgön, zene, zene... Legalább egy ZoltánErika szintjére meg kéne tanulni egy színpadi embernek, ének, tánc, és azért az sem egy hűdemagas nívó.

armand 2013.03.05. 15:18:05

b*szki árulja már el valaki mit jelent az, hogy hipszter!

Egyébként meg a csávó külseje szánalmasan béna, a dal kellemes, egyszer meg lehet hallgatni, amúgy ugyanaz a gyenge színvonal. Igazából lesz*rom az Eurovíziót, hogy őszinte legyek én szívem szerint Uhrin Benedeket vagy Bunyós Pityut indítanám, az pontosan illik a dalverseny színvonalához. Az utolsó vagy utolsó előtti helyre ők is jók volnának.

a hazai trash-celebekre meg kár szót vesztegetni

szellemkor 2013.03.05. 15:19:05

bbjnick - megfelelsz az avatarodnak, nagyon negatív vagy... ;-)
mrfalafel - úgy látom már megint a Negev-sivatagban gurult el a gyógyszered...

Különben meg nem sok ország villoghat vele hogy filozófust küld a szellem Don-kanyarjába... :-)

vizipipa 2013.03.05. 15:19:36

trash-celebek, trashceleb-szcénában

Mi lenne ha a szerző magyarul beszélne? Nem tudja? Nem meri? Nem akarja? Eszébe se jut?

Pedig olyan szép lenne magyarul is! És hány lehetséges verzió van! Szebbnél szebbek. Erőteljesek és gyengédek. Őszinték és bántók. Közönségesek és találók. Felejtősek és emlékezetesek.

Óh Kazinczy, segíts!

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2013.03.05. 15:19:46

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): Hát, aki a való világra sms-t küld.... az meg is érdemli a sorsát.

angyali értékrend 2013.03.05. 15:19:57

nini, a mandiner naci tagozata megnezte ezt a szar musort es nem csak karpatiat es hasonlo szart hallgat? :DD

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.05. 15:20:01

@janos444: Ez már csak ilyen, biboldó. Ha figyelmesebben olvastál volna, és nem pavlov kutyájaként nyáladzva egyetlen szóra, láthatnád a lényeget. A lompos majom még nyilatkozni sem tud. Például a Class FM-be sem mehetett be egyedül, DJ Dominique oda is kísérte. Miért, ha nem tartott attól, hogy ez az agyát szétfüvezett bibsi ostobaságokat kezd el hadoválni? A rádiós műsorvezető meg is jegyezte a tényt, hogy a kisköcsög egyfolytában a menedzserére pislog. Közönséges csalók. Csaló zsidók. Ha nem tetszik, takarodj haza. Alija, köcsög!

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 15:21:55

@Miazmás: Hát az éppen kilenc éve volt, most 26 éves vagyok, akkor 16 és fél voltam és tévéfüggő. De az is én voltam. =)

Balt 2013.03.05. 15:22:06

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): :)) Ez jó, egyetértek, komolyan! Egyet viszont nem: ki a zasszony és ki a zember a sztoriban, mert a végén már úgy éreztem magam, mint Lucifer a Zembör Tragedy-ben. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.05. 15:23:25

@Prosztó:
Le van tiltva maganal, hogy munkaidoben ne nezegethesse a kendovel nem fedett haju leha noszemelyeket?

Nagyon helyes.

Akkor elmondom maganak, hogy az eloado minden videojaban mashogy nez ki. Van, ahol szakalla van, van, ahol nincs. Van, ahol szemuvege van, van, ahol nincs. De az legalabb belole jon, oszinten, mint a hegyi buvopatak.

Balt 2013.03.05. 15:24:13

@De gustibusaut bene, aut nihil: :)) Ez is tetszik, jó meglátás. Egy a lényeg: hogy más örömének(?) ilyen felhőtlenül tudunk örülni. Hogy úgy mondjam: kiviláglik a tipikus magyar önzetlen rosszindulat. :)) De ez már csak ilyen: korrajz. :) (Nem neked szól: a jelenségnek.)

megint 2013.03.05. 15:24:37

Örülök , hogy ő nyert, az meg, hogy sarka , hajdú és a többi tehetségtelen gagyi még idegrohamot is kapott , nos ez tovább növelte az örömöm. Nekik ő egy proli, hiszen nem az a fajta gyerek aki rokkant helyre áll, kávézóban első dolga, hogy kibassza az asztal közepére a bentley kulcsot meg az almás nokiát. Nyilván ez a szöveg már túl bonyolult volt nekik, egynél több összetett mondat szerepelt benne. A lényeg, hogy legyőzted a fröccsöntött droidokat, ezzel sok érdeket sértettél, kezdve a két legnagyobb kertévével, meg "legnagyobb" rádióval. Szerencsére a Petőfin már reagáltak rá. Győzike 60 év alatt sem tudna egy hasonló dalt írni, perszer véleménye neki is lehet.

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 15:24:49

@Mr Falafel: Nyugtass meg, hogy az elmegyógyon most kerültél sorra a heti egy órás internethasználatot érdemlők között.
De bilibe lóg a kezem.
Félelmetes, hogy az ilyenek, mint te, szabadlábon vannak.
üdvözlettel: egy zsidó cigány (amúgy nem, de te biztosan jobban tudod, és igazad is van.)

Balt 2013.03.05. 15:25:53

@Abrash1965: Nyugi, sztem sokat gyakorolta a színpadi jelenlétet. De ha nem, majd teszi ezután, ahogy bejelentette.

buday008 2013.03.05. 15:26:37

Én annak örültem hogy nem egy jelenleg divatos hátrányos helyzetű kisebbségi nyert: oláh, Lakatos, Gáspár, Radics stb.:_)) Ha még Hajdúnak sem tetszett, már megérte.. Hajrá Alex

2013.03.05. 15:26:41

kib*szott szar dal, de ezzel tudunk ütni a haldokló nyugat gagyi műsorán, magyarok úgysem nyerhetnének
a hazai szavazás meg protest volt a népnek elege van a magyar "celeb" társadalomból

Balt 2013.03.05. 15:28:11

@armand: "A hippi szó az angol hipster szóból ered, amely kezdetben a San Fransiscó-i Haight-Ashbury körzetébe költöző embereket jelentette. A hipsterek a Beat Generation ellenkultúra értékeit örökölték, saját közösséget alkottak, pszichedelikus rockzenét hallgattak, a szexuális forradalom követőivé váltak, valamint marihuánát és LSD-t használtak, hogy felfedezzék a tudat alternatív oldalát, ám ezt úgy terjesztették el közöttük."

Ma nyilván átvitt értelemben. Ha nem úgy, akkor tévedtem. :)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 15:28:24

@Balt: Ja, az én vagyok meg a párom. Bocs, ha esetleg hülyén fogalmaztam (esetleg? általában hülyén fogalmazok). =D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 15:29:02

@szellemkor:

No, ezt a "filozófust küld"-dolgot, ezt igazán kifejthetnéd, b*sz*m*msz*v*d*t!:-)

Balt 2013.03.05. 15:29:21

@szellemkor: "Különben meg nem sok ország villoghat vele hogy filozófust küld a szellem Don-kanyarjába... :-)"

:))) Na, ezen besírtam.

nahogyverjemaszádba 2013.03.05. 15:31:08

Szerintemez egy 1 forintos dal amit a brácsán egy perc alatt lekomponálok, mellé egy csinált ember, akibe beletoltak egy rakás lóvét.A jutubon van 4 dala, aminek olyan klipjei vannak, amit csak profi gárda(ajvé gárda) csinálhatott, gondolom nem 1 forinté...

armand 2013.03.05. 15:31:08

@Balt: ja értem, akkor röviden ők a köcsögök

Balt 2013.03.05. 15:31:31

@vizipipa: Hátizé, én nem tudnám kapásból lefordítani hangulatában (és időmértékében) megfelelően. :)
Hulladék híresség? Ez legalább alliterál, csak a kutya nem érti. :)

szellemkor 2013.03.05. 15:33:22

@bbjnick: hát még ezt sem tudod? Pedig az általános műveltség része! :-) www.quart.hu/quart/interju/20130305-byealex-interju-eurovizios-dalfesztival.html (l. kék keretes a cikk alján)

blah 2013.03.05. 15:33:27

sem a dal sem az előadó nem túl nagy szám, viszont én is örülök, hogy nem a szabványos magyar unalom nyert... ez is mutatja azért, hogy a popszakma nem igazán jó irányba tart

regress 2013.03.05. 15:33:45

@Mr Falafel: ide csak kíváncsiságból néztem be,mivel nem láttam a döntőt,de a selejtezőket se.most sem lettem okosabb,de az feltűnt,hogy te egy beteg elme vagy.orvos mikor látott?

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 15:34:00

@Balt: Bár úgy is írhattam volna, hogy a kedvesem és én. De az már szerintem túl sok lett volna. =)

Dr Gregory House 2013.03.05. 15:35:05

Én azon vagyok kiakadva, hogy a sok médiasenki ki van azon akadva, hogy nem a sztárgyárban csináltak nyertek. Egyszer már meg kéne kérdezni, hogy a kertévék által a nézők pofájába tolt sok-sok szar butítás helyett mit látnának inkább szívesebben a nézők!

Balt 2013.03.05. 15:37:29

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): Az oké, csak ivarilag nem tudtam követni a fonalat a sztoriban. :) Bár a nick azért sejtet valamit. :) Vagy talán éppen megtéveszt. :)

2013.03.05. 15:37:47

Nem lehet, hogy csak azért lett kiválasztva nehogy véletlenül megnyerjük a versenyt. Jó, nincs esély rá, de így aztán tuti. Még a végén meg kellene rendezni, az meg mekkora bukta lenne már?:DDD

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2013.03.05. 15:38:18

Teljesen egyetértek a posztolóval. Az sem érdekel, hogy jó-e a zene vagy sem (hát most nem tökmindegy?). Szóval nem tetszik a szám, amúgy a csávó sem szimpi különösebben, nem az én világom - de pusztán az, hogy egy ilyen droidversenyen ez egyszer nem egy kitenyésztett műanyag ember nyert, már ezerrel megérte.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.03.05. 15:38:22

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!):

Ne törődj vele (arra küldesz sms-t, amire akarsz).
Egyébként pedig: kiváló komment volt, tetszett.

/De ki az a nikki sixx? Erősen negyedművelt vagyok.../

Balt 2013.03.05. 15:38:25

@Dr Gregory House: Onnan teszi. És jól teszi. :)

Gazz 2013.03.05. 15:39:42

Nagyon jó cikk!
Ez a trash celeb kifejezés is tökéletesen el van találva.
Az meg egy röhej, hogy a zsűri egyik felét szintén ostoba trashcelebek alkotják, a másik felét meg az Eurovízión levitézlett (kivéve Ruzsa Magdi), megbukott szerzők és előadók alkották.
Az nagyjából teljesen mindegy, hogy ki hogyan tud énekelni, ha egy szart ad elő. Márpedig itt az összes dal egy egykaptafára írt, negédes kliséhalmaz volt úgy zeneileg, mint szövegileg. Az előadókat is jellemzi, hogy úgy rajongtak ezekért a szarokért.
Alex dala egyszerű mint a faék, de legalább van értelme. Ez, ebben a mezőnyben már elég is volt a győzelemhez.

Lordius 2013.03.05. 15:40:00

Nem mintha számítana kedves Pintér Bence, de Compact Disco nem majdnem utolsó lett. Tudod egy döntős nehezen lehet majdnem utolsó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 15:42:38

@szellemkor:

A te általános műveltségedé és nem az enyémé:-) És ez a te általános műveltségedet minősíti és nem az enyémet. (Egyébként, attól, hogy valaki tudományfilozófiát (analitikus filozófia?) tanult Miskolcon, még nem válik "filozófus művésszé".)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 15:43:02

@Balt: A nick az félig vicc, de Nikki Sixx-et nagyon jó pasinak tartom, a fene az ízlésficamos fajtámat. =)
@De hol van Columbo felesége?: Nem törődöm vele, nincs mit tagadni rajta. =) Nikki Sixx a Mötley Crüe basszusgitárosa, aki lásd fent. =)

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.03.05. 15:46:31

@Dr Gregory House:
"Egyszer már meg kéne kérdezni, hogy a kertévék által a nézők pofájába tolt sok-sok szar butítás helyett mit látnának inkább szívesebben a nézők! "

Valahogy így.

Ők (itt: a fanyalgó celebek) azt képzelik, hogy a címlap egyben minőséget is ad, és csak ők tudják a tutti-t, lévén ők bennfentesek.
Hát nem.
Addig, amíg a plebs kíváncsi arra, hogy éppen meliyk járdára sikerült 3,5 kerékkel felparkolni, keresztbe. Addig.

Az könnyen lehet, hogy ByeAlex is egy művi termék, de elsőre ezt nehéz róla levenni (egész jól játssza a szerepet, ha, egyáltalán) de az szinte bizonyos, hogy az egész média-pereputty másfél enterrel lecserélhető lenne.
Lám.

Az pedig, hogy egy olyan dal mint Alexé nyerni tudott, komoly foltot ejthetett egyesek bárdolatlan-cizellált sztár-lelkén. Nem kérdés.
Még Győzi volt a legemberibb kis freudi elszólásával: "ennyi erővel mehettem volna én is..."

Elijah_Baley 2013.03.05. 15:47:04

@Balt: nem vok rosszindulatú, nekem tök mind1 ki megy ki, csak arra hívtam fel a figyelmet,h a poszt gondolatmenete alapvetően hibás. bájaleksz ugyanolyan gondosan megkomponált színpadi jelenség mint a többi.
nekem a glem pop amerikai mintás kállaiszandersz bejön, a minimálos hipszter bájaleksz meg nem, de ez nem objektív értékítélet, csupán egyéni preferencia kérdése.

rockjano 2013.03.05. 15:49:15

Nagyon örültem neki és meg is lepődtem

Maga a dal sem rossz de tessék megnézni a többit a YT-n amit csinált és az van hogy nem rosszak. Nem különleges nem világmegváltó de igenis hallgatható és ez már valami...

Ebből úgy tűnik van remény magyarországon (talán még orbán is bukhat?????)

zgabi 2013.03.05. 15:53:25

Azért arra kíváncsi lennék, hányan szavaztak ByeAlexra abból a megfontolásból, mint ahogyan én is rá voksoltam. Nekem egy cseppet sem tetszik a dala és úgy gondolom, színpadi megjelenése, énektudása sem üti meg az elfogadható szintet. Mégis rá szavaztam. Miért is? Amikor láttam, hogy a zsűri 3 tagja is pontot ad a csapnivaló produkciójára s ezzel bejuttatja a legjobb 4 közé, azonnal beindult nálam a " ha az kell nektek, ám menjen ő Malmőbe". És dafke nyomtam rá pár SMS-t, rajta kívül senki másra. Vajon hányan lehettünk így ezzel? Úgy gondolom, nekem és főként a hozzám hasonlóknak köszönheti Alex az első helyet. De most már szurkoljunk neki, ha egyszer ő képviseli hazánkat! Mindamellett egy dologban azonban biztos vagyok: Varga Mihálynak nem kell beterveznie a jövő évi költségvetésbe az Eurovízió 2014 megrendezésének többmilliárdos költségét. Komoly megtakarítás ez ilyen szűkös időkben. Köszönjük Alex, előre is neked!

szellemkor 2013.03.05. 15:54:00

Szerintem a Csiszár is csak azért vágatott olyan kis decens szakállt mert be akart nálad vágódni... ;-) Alexből viszont még bármi lehet, nem rontotta el a fodrász. :-)

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2013.03.05. 15:55:09

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): Na jó, akkor elnézem a dolgot. :)

@megint: Le kell, hogy lombozzalak: ilyen szarokat akárki tudna írni akármikor. Semmivel sem jobb, mint a többi.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.03.05. 15:56:18

Wazze, ti aztán tudtok!
Mit lehet ehhez hozzátenni?
Szerintetek Európábana protestszavazók tömege elérte-e már a kritikus tömeget, hogy ők is ByeAlex-re szavazzanak? A közönségé biztos igen, az országképviselőké biztos nem.

szellemkor 2013.03.05. 15:57:12

@bbjnick: Pedig szerintem ha Malmöig kigyúrja magát egyáltalán nem fog rosszul mutatni a levágott bőrmellényből kivillanó 45-ös bicepszen egy Nietzsche tetkó.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.03.05. 15:57:25

A hipszter egyfajta alteros-intellektuális arc, nem a befordult, hanem a laza nagyvárosi fajtából: i-vel kezdődő névre hallgató kütyüket használ, bringával jár, magaskultúrát (legalábbis olyan kultúrát, amit ő magaskultúrának tart) fogyaszt - jazzt hallgat, elborult könyveket olvas, divatos szemüvegkeret, ilyesmi. Nyelvi eredet tekintetében gondolom van a kettőnek köze egymáshoz. Ha jól rémlik, hipszterek előbb voltak, mint hippik, a bebop jazz kedvelőit hívták így először (a tévedés jogát fenntartom).

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.03.05. 16:00:03

Egyébként nevetséges, hogy egyesek szerint a dal uncsi, és csodálkoznak, hogy mégis népszerű.

Aranyoskáim!
A mi életünk is ilyen uncsi és szürke, pláne, ha épp a tegnap adtad be az adóbevallásod, és megtudtad, hogy mennyit kell még befizetned.
Ezek után szavazzak a csilivili, nyáladzó műmájerekre?
Kizsákmányoltok, letiportok, és még azt is elvárnátok, hogy a bálványaitok imádjam? Ezt nektek!

Boltzmann 2013.03.05. 16:02:16

Már eleve a fellépőnév szerencsétlen. Az ajróvizionárius zsűri majd asztat monthassa a produkció végén, hogy byebyealex.

Stabilo 2013.03.05. 16:04:30

Nekem az a döbbenet, hogy lassan már ha szavazhatok sem szavazhatok. Mert, hogy nem nyert már egy kereskedelmi sztár? De, hogy már?
Alex dala jó. Biztosan százszor jobban megvan hangszerelve és énekelve a többi "sztár" dala, de az embernek már a könyökén jön ki ez a műanyag, egyszer használatos stílus.
Az embereknek erre volt most igénye és ennyi.

2013.03.05. 16:04:47

Ha néztem volna a Dal-t akkor Alexre szavazok. Félelmetes mennyire kilóg a sorból a srác, már csak ezért is tetszik!
A száma pedig most már napi 3x 4x megy itt a munkahelyemen youtuberól és azt kell mondjam, ha nem hallom hiányzik.
Egyszerűség, őszinteség, nulla álszentség, semmi megjátszottság, semmi teátrális nagyívű vonyítás, vagy orrba felnyomott nyekegés (Caramell, Gáspár Laci ennek nagymestere)
Kellene még több ilyen előadó mint Alex. Megdöbbentő, friss, elgondolkodtató, megnyugtató, kicsit elmélyít.
Nekem ez minden "vatabotmájdrím"-nél többet jelent!

Ui:
Csézy is halálra volt szekálva amikor kiküldték (szintén nézői szavazat alapján) anno. Pedig ő végzett énekesnő, ráadásul operaszakon (alt) végezte a zeneakadémiát. Csodásan nézett ki, volt hangja, volt tehetsége, volt képzettsége.
Mégse jutott be a döntőbe és az egész jómagyar popvilág ellene fordult. Ennek az országnak senki nem jó. Ezt azért látni kell.

Én szurkolok Alexnek. Jó lenne ha ott is frankó megdöbbenést okozna. A svédül előadott refrén ötlete, pedig nagyon tetszik, szép gesztus! Csak így tovább Alex!

valerio 2013.03.05. 16:06:58

youtu.be/7zF-E-_8m7M
Innen az "ihlet"? :)))))
Erősen Franco Califano zenei karakterére szeretne hasonlítani, csak az olaszoknak jobban áll a c-dúr :/
Egyébként én szeretem ezt a stílust, csak a karakter nélküli énekeseket, meg az első hangtól dögunalom zenét nem komálom. Itt van még egy Califano, érdemes meghallgatni, hogy mennyi minden történik a zenében, igazi összhangzattani gyakorlat. ;)
youtu.be/ERXE4shCLwE

Scagnetti 2013.03.05. 16:09:06

Az Eurovíziót eleve nem kellene erőltetnünk, ha a legjobbat küldenénk oda, akkor sem nyerhetnénk meg soha, mert nem szavaz ránk a kutya sem. (Főleg úgy, hogy ha néha mégis támogat valaki, mi azt sem háláljuk meg.) Ez nem a zenéről szól.

Minimális esélyünk akkor lenne, ha valami különleges (nevetséges, szánalmas, de inkább mindkettő) produkcióval indulnánk, mert a tucatelőadók által előadott tucatszámainkkal a sok tucatprodukció között a mezőny vége az egyetlen lehetőség. Egy olyan előadás kellene, amely rávilágít, mennyire vicc ez az egész Eurovízió. Komolytalan "verseny", ezért nem is lenne szabad komolyan venni, mi mégis belesünk ebbe a hibába újra és újra. Látványosan kellene leszarnunk az egészet.

ByeAlex sem egészen az, amire gondolok, nála sokkal durvább kellene, de még mindig jobb, mintha valamelyik túlsztárolt megafaktoros nyert volna, aki ugyan korrekten előadja a dalt, aztán szépen feledésbe merül. Remélem, ha már nem bojkottáljuk ezt a szart, akkor legalább a jövőben is a megszokottól nagyon eltérő produkciókat küldünk ki, és még véletlenül sem valamelyik X-sztárt. Első lépésnek ByeAlex is nagyon jó, mert bár a száma harmatgyenge, mégis legalább más, mint az eddigiek.

A trash celeb jó szóösszetétel. Szegény Sarka Kata volt talán a legszánalmasabb közülük a "szégyelljék magukat" beszólásával, de a többi sem maradt le sokkal. Mivel mindkettő megszólalt, a Hajdú családé a citromdíj. Megérdemlik.

kvpsgb (törölt) 2013.03.05. 16:09:15

Alex győzelmébe szerintem az is vastagon benne volt, hogy nem olyan rég ért véget az x-faktor. A nép még emlékszik rá, hogy nézték hülyének fél éven keresztül PJZ-vel, JFK-val meg sztónnal.
Borult a bili.

2013.03.05. 16:09:21

@Dr Gregory House:
Honnan van az ikonképed?
Csinálja neked valami grafikus?

tommygun 2013.03.05. 16:09:30

szerintem ha angolul énekelne még esélye is lenne

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 16:09:42

@vágtázó halottkém: " Ennek az országnak senki nem jó. Ezt azért látni kell."

Ennyi a lényeg, a többi csak szájtépés és háború.

Jyll 2013.03.05. 16:10:13

Hajrá Alex!!! :)

Mad Mind 2013.03.05. 16:10:26

Le a fröccsöntött zenészekkel.
De azé ez az Alex is szar.

2013.03.05. 16:11:41

@Scagnetti:
Finoman fogalmaztál, de egyetértek.
Hajdúék elmennek a jóbüdös francba. És még így is finom vagyok!

Physim31419 2013.03.05. 16:13:40

Az összes fellépő közül Alex volt a legmesszebb az őszinteségtől és természetességtől. Minden ki volt találva, meg volt tervezve. Azon lehetne elgondolkodni, hogy az olyan X-faktor-szerű műsorokon művelődött nézők, ahol minden másodpercre eltervezve, hogyan vették ezt be.

Szelid sunmalac 2013.03.05. 16:18:24

Ugy latom, az emberek tobbsege ugyanugy van a hazai enekesekkel, mint a partokkal. A minosegrol fogalmuk sincs, ezert a szar es szarabb kozott valasztanak, majd amikor a siman szar nyer, elhitetik magukkal, hogy ez milyen kurva jo. Alexnek lehet hogy van "stilusa" (bar en ezt stilusnak nem neveznem, mert a hipszter is ma mar csak egy divatvonal), de hangja az kurvara nincs. A szam semmitmondo, es fogalmam sincs mit lehet rajta enni. De ezen nem lepodom meg. Az eddigi mega-giga-szupersztar valogotokon gyoztesek is a normalis zenei merce c kategoriajaban foglalhattak helyet, a mostani zenei szcena pedig mindennek nevezheto, csak minosegi zenenek nem. Alex sem az.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.03.05. 16:20:04

@Kara kán: Köszkösz.

Szóval úgy lehetne frappánsan megfogalmazni a lényegi különbséget, hogy a hipszter az, akit ma sűrűn szoktak "a romkocsmák népe"-ként emlegetni, míg a mai hippit legkönnyebben az erdő mélyén, pszichedelikus illegál-parti idején lehet tanulmányozni.

Aszpartám 2013.03.05. 16:23:57

Szerintem az összes induló nagyon jó volt. Szeretem az ilyen alteros, kicsit elvontabb dalokat is, és a nemzetközi minőségű, jó hangú énekeseket is, mint Radics Gigi vagy Kállay-Saunders András.

t0thl 2013.03.05. 16:25:56

ByeAlex-ről azt hinni, hogy egy természetes előadó és kevésbé megcsinált mint az induló többi celeb legalább akkora ostobaság mint elhinni, hogy az sms szavazást nem úgy manipulálják kényre kedvre ahogy csak akarják. Attól külön röhögőgörcsöt kapok amikor ott a közjegyző is egy laptoppal. Biztos számolja bitenként a szavazatokat, amit a fejébe ültetett implant modemen keresztül forgalmaznak, hogy biztosan ne lehessen csalni !
Az Eurovíziós fesztivál egy buli semmi más, ha nézem csak a szórakozás kedvéért teszem. Érdekes módon a többi ország -tisztelet a kivételnek- ezt valahogy egész jól el tudja kapni és kifejezetten az alkalomhoz illő, vicces és abszolút komolytalan produkciókkal készülnek. Csak mi vagyunk ilyen vér-eurovíziósok.
Alex hangja és énektudása egyébként bántóan semmilyen, kinézete pedig görcsösen erőltetetten sajnos nem vicces, úgyhogy megint nem nekünk áll a zászló majd. A többiek is szánalmasan szarok voltak, hiába volt köztük pár jó előadó. Ha már komolyan veszi valaki, hogy ez tényleg egy ének és dalverseny, akkor legalább egy rendes nótát tudjon letenni az asztalra. Ezek olyanok voltak, mintha mindegy ugyanazzal a véletlen-dal generátorral alkották volna, még a csúszkákon se sokat variáltak.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.05. 16:27:24

ez a nóta (mármint a nyertes) simán sz.r...

Mondjuk a többi se volt túl jó.

bgp 2013.03.05. 16:29:47

@vizipipa: trashcelebre van magyar szó: cölöp

Bloodscalp 2013.03.05. 16:33:36

Nem tudom melyik a szrabb-és mesterségesen tették azzá. a magyar film, vagy a magyar könnyű zene.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 16:36:16

@szellemkor:

Mert szerinted a popszínpadon bájalekszé az egyetlen (akár filozófus-) diploma?:-)

Bloodscalp 2013.03.05. 16:40:14

@t0thl: :DDD Magyarországon magyaroknak már mindent és annak az ellenkezőjét is belehet mesélni:)

Ráadásul lassan trianoni szintre ér ez a fantasztikus dalfesztivál, és ahogy évről évre csatába szállunk:D Aztán vesztünk, hiszen mi nem nyerhetünk, egyértelmű miért, az internacionalista cionista zsidók összefognak ellenünk:D

stb stb stb.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 16:41:39

" „egyáltalán, hogy állhatott egy színpadon Radics Gigivel ás Kállay Saunders Andrással ByeAlex???"

Hát ez az, ilyen nullákat hogy engednek fel egy színpadra valakivel, aki tud énekelni, zenélni?

"a zenének, mint művészetnek, vagy szakmának, (amit tényleg csak az arra hivatottak művelhetnek), 2013-ra nulla a becsülete!”"
Igen, pl. ő is annak a terméke, hogy 0 a becsülete...

Magyar celebek valamin fennakadnak? Szánalmas.
Mintha ők nem ugyanazt a műanyagcuccot tolnák, amit már az egész világ un.
Zenét akarok, nem celebeket.

valakitalánvagyok 2013.03.05. 16:43:10

Jó-jó, szar-szar.
De hogy a faszomba lehet ebből is zsidózás? Ez nem paranoia kicsikét?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.05. 16:44:00

Különben egyszer nekünk is ki kéne zavarni valami olyan szinten durván más cuccot, mint a Lordi jópár éve :D Megnézném az eredményt!

Reszelő Aladár 2013.03.05. 16:44:46

Azért azok követelik a demokráciát, akik a legkevésbé sem tudják elviselni... Pedig pont erről szól, hogy ha másikat többen támogatják, akkor az nyer. Sírni csak a nyertesnek szabad, ha pedig valaki megnyer valamit a közönség szimpátiájával, akkor az SOSE szégyellje magát. Gáspár Laci pedig fizessen adót. Az sem szégyen.

Ha az utóbbi 2 produkció ennyire bele tudott állni a talajba, akkor miért baj ha egy 'outsidert' küldünk oda. Frodóra sem sokan tettek volna Szauron ellen...

armand 2013.03.05. 16:44:55

engem az érdekelne még igazából, hogy ki volt az a háttérénekescsaj a szám közben abban a kockás ingben...el kellene küldeni a Playboyhoz egy fotózásra, habár lehet már öregecske hozzá

wirth6 2013.03.05. 16:47:20

Ritka semmilyen dal jutott tovább, ByeAlexnek az lehet az egyetlen érdeme, hogy nem X-faktorból vagy Megasztárból jött. Úgy látszik ebben a mezőnyben ez is elég volt. (hipsters! youtu.be/_a1FdDf72AQ)

Balt 2013.03.05. 16:48:13

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): Puff neki, most esett le. Azt hittem, Nikki nő, pláne ebben a megfogalmazásban. :) De már leesett. Mötley Crue, Twisted Sister, vagy vmi hasonló. :)

Patricia Eszter Horvath 2013.03.05. 16:51:24

Végre valaki nem csak a rosszat tudja írni erről a fiatalemberről!
Ha nem tetszik az embereknek, hát legyen, de tartsa meg mindenki magának az értelmesebbnél értelmesebb, nagyképűbbnél nagyképűbb és hozzáértőbbnél kevésbé hozzáértő megnyilvánulásait. Legfőképpen a magyar médiának és celebeknek nevezett senkik!
(Hajdú család biztosan igazán sokat ért a zenéhez....)
A kommentelő magyar állampolgárokról nem is beszélve. Már értem mikor az iskolában megkapjuk néhány tanárunktól, hogy milyen is az "a magyar mentalitás".

Nyilván akadtak szebb hangú énekesek, de ezt választottuk, mi MAGYAROK..... úgyhogy támogassuk az országunkat képviselő "hipszter" úriembert, ne pedig egymást szidjuk orba-szájba!!!!!

Elijah_Baley 2013.03.05. 16:51:39

@vizipipa: valami kazinci nevű is indult a dalversenyen? lemaradtam róla, pedig néztem rendesen a műsort...

2013.03.05. 16:51:57

A legjobb azért a mai metro újság volt, amiben nemzetünk legnagyobbja, Ms. Vass "Műanyag, de okos" Virág osztja az észt, miszerint a Dal döntőjébe eljöttek az Olümposzról énekelni az istenek (A Gigi meg a KSA), és erre ez a valaki nyeri meg...

Komolyan vazze, a sok thrash celebnek nincs semmi dolga ezen kívül? Mennének inkább közmunkára..

Alfőmérnök 2013.03.05. 16:52:12

Még mindig néznek TV-t az emberek?

sárospataki 2013.03.05. 16:53:39

Bazeg, konzi mandiner, beleestetek a liberális gondolkodás legolcsóbb csapdájába, megkajáltátok az agymosást, mém-fogyasztók lettetek. Ti ugyanis azt hirdetitek most, hogy az a jó, ami más. A másság ezek szerint érték? Nem, a másság, így egyszerűen, csak egy állapot. A másság akkor érték, ha a viszonyítási alaphoz képest értéket tud felmutatni, és ez az érték több, mint az egyszerű ontológiai másság ténye.

Mielőtt ilyen faszságokat írtok, lelki szemeitek előtt tűnjön fel a kilencvenes évek legtöbb rombolást végzett, legszörnyűbb politikai lózungja, hogyaszongya "Te is más vagy, te sem vagy más!".

A konkrét szám meg? Úgy szar, ahogy van, csak éppen másképp. A többi produkció ugyan ambíciózus, nem mer és nem akar a popzene ürességéből kilépni, ez meg egy mászolygó, nőiesen öltözködő félbuzi filozófus (Miskolci Egyetem, b+) amatőr előadása, egyik szar, a másik fos. Kéremszépen, erről nem érdemes írni.

Balt 2013.03.05. 16:54:10

@De gustibusaut bene, aut nihil: Mondom, nem neked címeztem, hanem leginkább a nevezett celebeknek - és persze rajtuk keresztül magunknak, zusammen, mert mi meg rajtunk röhögünk-örömködünk. :) Én legalábbis. :)) ByeAlekosz csak mellékszereplő a történetben (részemről). :)

Elijah_Baley 2013.03.05. 16:56:27

@Alfőmérnök: á, mink csak hallgassuk őkelmét, olyan szépen énekel ott a falon :)

retroplakát 2013.03.05. 16:57:30

Minden. Egyes. Szavával. Egyetértek.

sárospataki 2013.03.05. 16:58:39

@Patricia Eszter Horvath: szia Patrícia (vagy Eszter), nincs kedved kávézni egyet? Szívesen beszélgetnék veled erről. Szeretem az okos lányokat ugyanis (én fiú).

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.03.05. 16:58:48

Nekem többedszeri meghallgatás után sem tetszik ugyan, de azt be kell látni, hogy egyrészt a mezőny többi része dögunalmas volt (a szokott nyál némi sziruppal megkavarva), másrészt utólag tényleg klassz, hogy valaki felidegesíti az elefántcsonttoronyból észt osztó celebvilágunkat.
Szerintem most a Puzsér is örül. :)

Balt 2013.03.05. 17:00:59

@rockjano: "Ebből úgy tűnik van remény magyarországon (talán még orbán is bukhat?????)"

:) Persze, hogy. De valahol nem látom az összefüggést. Annál se inkább, mert míg a trashcelebek nem annyira a Fidesz világa, a szóban forgó Magyarországot majdan képviselő énekes vasárnap épp misén volt, míg a bulvárlapok a környezetét ostromolták. (Fenn az első, kommentként belinkelt, k. jó videó. Már-már Magács-i magasságok. Nem tudok elvonatkoztatni, sajnálom!) :))

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.03.05. 17:01:26

Csak azt sajnálom, hogy nem az én alábbi két dalom (megzenésített dalszövegem) valamelyike indult és nyert:
StarWar után ...
www.youtube.com/watch?v=rb2G4XS0ITo
és/vagy
Darth Vader végnapjai
www.youtube.com/watch?v=tNDYROITNYw
:)

Brix 2013.03.05. 17:01:30

A balliberális, kormányzati politika ellen lázadó fiatalság szavazataival került ki Byalex, az Eurovizióra. A hivatalos politika Kállay Saunders Andrást, vagy Radics Gigit szerette volna, akik azért fényévekkel jobban tudnak énekelni, jól is néznek ki, ráadásul mutatják a multikulturalizmust. Magyarul énekelve, nulla hanggal utolsó helyre, pont jók leszünk

eperhárom 2013.03.05. 17:05:19

Egyébként...nekem árulja már el valaki legyen olyan szíves, hogy aszondjahogy: "I love my baby salalalallala" az miért jobb,felnőttesebb,színvonalasabb,kinek hogy tetszik,mint ez: "Az én kedvesem egy olyan lány,akit farkasok neveltek és táncolt egy délibábbal,majd elillant csendesen az én kedvesem" Ezen nem tudok napirendre térni azóta,mióta elkezdődött Alex fikázása ( nem mellesleg ezt ő maga írta,nem kellett hozzá 5...tényleg 5 szövegíró...ehhez..nem,csak nevetni tudok :D elnézést:D )

Balt 2013.03.05. 17:06:15

@Csiken Disztroly: Na de hát oda van írva az etimológiája is. Semmi ok(unk) kételkedni a wiki szócikkében, az más kérdés, hogy (hipp)iPhone még nem volt akkoriban. Megj: ismerek pár Macmániást, egyik sem az klasszikus hippi/szter. :)

Balt 2013.03.05. 17:09:00

@Kara kán: OK, ez is Kerouacban gyökeredzik. Na jó, legyen: tegyünk distinkciót a hippi és a hipszter (már-már yuppie) között.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 17:09:25

Nem tudom, a cikkírónak mit adott elő a jeltolmács - mert hogy totál süket, arra a cikk a bizonyíték -, de a nyertes ByeAlex dal egy totál jellegtelen, semmitmondó, nyálas szar - vagy hogy Müller Pétert (Sziámi) idézzem, amikor még volt mondanivalója: cukrozott takony.

De hát ez kell ma Magyarországnak.

Ennél jobb csak Lagzi Lajcsi lett volna.
És ha indul, tuti tarolt volna is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.03.05. 17:11:15

ez a kompakt disco vmi botrányosan rossz.
kinn még hangja se volt.

ennél még a carbonfools hideway is ezerszer jobb lett volna
de ennél a kompaktnál még a vuk is jobb volt.
kinn persze neki se volt hangja

de kár hogy india nem európa része:
www.youtube.com/watch?v=ReLhtZ5NOmY

tehetségesek nagyon

Balt 2013.03.05. 17:13:17

@vágtázó halottkém: "(Csézi) Csodásan nézett ki, volt hangja, volt tehetsége, volt képzettsége."

Egyetértek, bár akkor egyáltalán nem követtem az eseményeket, de az a nő bizony ezer arcú, sokoldalú, szóval: jó. Bár a dal 12 = egy tucat volt, szóval ő aztán nem lógott ki semerre, és csak utólag figyeltem fel rá másfél éve... sajnos.

Balt 2013.03.05. 17:16:32

@valerio: San Remoban tuti siker, de nem látok párhuzamot. Akkor már tényleg inkább Gotye, mint ahogy indie kategóriába sorolják ByeAlext is.

raydo (törölt) 2013.03.05. 17:19:09

@sárospataki lány: A legolcsóbb csapda lenne, ha nem lenne nagyonis hangsúlyos az a "trashceleb-szcénában".
Talán még siker dolgában kellene töprengened az "ott és akkor" közönség-csapdán! Bár, szerintem nem érdemes.

Grabb 2013.03.05. 17:22:29

@Mr Falafel: @bbjnick: A „kis lubavicsinek” titulált fickó valójában egy fényeslitkei falusi gyerek, a menedzsere pedig nem DJ Dominique, hanem a CLS lemezkiadó (Bérczes Ádám). Az igazi „lejárt gagyi” pedig az alulinformált, primitív beszólogatás .

Balt 2013.03.05. 17:23:48

@Scagnetti: Egyetértek. Egy igazi internaci... akarom mondani: ~víziós dal, maximálisan kreatív és eredeti, ilyesmi kellene legközelebb:
www.youtube.com/watch?v=Rdcn2GkQ9Oo

(Most tekintsünk el attól, hogy atv felvétel, nem szeretnék úgy járni, mint a maszop a klipjével.) :))

Nézd végig! :)

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.03.05. 17:27:42

A lényeg abban a szócikkben van, amit @Kara kán: volt szíves belinkelni. A két szubkultúra közös eredetét nem vitatkom, de fontos a kettőt megkülönböztetni - hippi sztereotipia: kommunában él, batikolt póló, "treehugger", természetanya, Indiába utazik "megvilágosodni" - hipszter sztereotípia: egy nagyváros hasonszőrűek által kedvelt negyedében él, esetleg társaival közösen bérelt lakásban (pecózás), biciklin közlekedik, tweedzakó, fekete keretes szemüveg, intellektüellek által kedvelt helyekre jár, felvilágosult ateizmus, Amszterdamba utazik "megvilágosodni"

regress 2013.03.05. 17:28:22

@dr. Közbiztonság Szilárd: fásy most indít egy hasonló műsort,javaslom neked,egy szinten vagytok

Balt 2013.03.05. 17:29:16

@tommygun: Ááá, nem kéne erőltetni. A svédet se, az olyan szánalmas benyalásnak tűnne.

Off, a nickhez: :)
www.youtube.com/watch?v=bFHEuKkTa5k

barkacs 2013.03.05. 17:30:07

"Márta Alexből és dalából pedig ugyanaz az őszinteség sugárzik..."

ezen jót nevettem. persze mindent el kell hinni, amit a tévében mondanak, igaz?
ez a szerencsétlen amatőr sapkás emberke, aki az utcáról jött, csak egy kitalált imázs, lásd jutub videok, amik ugye egy forintba sem kerültek és ugyanaz a menedzsment képviseli, akik a tavalyi győztest is. biztos véletlen. eh.

Balt 2013.03.05. 17:35:36

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): :))) Ez k. nagy. Mondjuk a "svédet" nem kéne erőltetni, de biztos lesz olyan afgán, aki megérti. :)))

Elijah_Baley 2013.03.05. 17:35:55

@Alfőmérnök: akkoriban mi a naposparti arany orfeusz fesztiválon bulizgattunk :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 17:36:18

Hát, ha @Alfi nem linkeli, akkor kénytelen leszek én a "kedvesem"-témakörben:

www.youtube.com/watch?v=_xDVivEzmB4

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 17:39:52

@Grabb:

Ez mind nagyon érdekes, de ettől még nem lesz jobb sem a dal, sem az előadás::-] (Egyébként pedig, Fényeslitke nevű település, szerintem, nincs is Magyarországon;-))

Elijah_Baley 2013.03.05. 17:43:08

@eperhárom: nem rosszabb. csak épphogy semmivel sem jobb:)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 17:43:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Magyaroszágról nem szavazhatsz magyar versenyzőre (ahogy senki a saját országából a saját versenyőjére).
Illetve szavazhatsz, csak azt nem számolják.

@Miazmás:
Egyetértek.

@Balt:
Buziházaspár, időnként még keverik, hogy melyik kicsoda.
De tudod, a buzik olyan műértők meg művészhajlamúak. Meg a faszom tudja, egy csomó ilyesmi még.
Szerintük legalábbis.

@De hol van Columbo felesége?:
Szokott írogatni egy sixx nevű segg az Indexre. Annak a húga. Korábban Nikki Bellucci néven volt pornós kurva.

@vágtázó halottkém:
Lófaszt végzett Csézy, nem opera szakot. Ezt a baromságot honnan szedted?
Mondjuk szar is volt.

ByaAlex is tök utolsó lesz, egyszerűen mert szar, amit csinál. Ráadásul énekelni sem tud.

@tommygun:
Igen, akkor az utolsó előtti helyet is elérhetné.

@ColT:
Hát öcsém, ha Radics Giginek szerinted nincs hangja, ennek az Alex gyereknek meg van, akkor valószínűleg te is jeltomáccsal nézed a zenei műsorokat.

@eperhárom:
Mondjuk ez a szöveg sem értelmesebb, mint a salallalás. Dankó Pista bármelyik műve veri még a falvédőszöveg műfajban is.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.03.05. 17:43:30

Életemben nem hallottam ByeAlex nevét, de miután a FB-n majd' minden második poszt az ő fikázásáról szólt, rákerestem. Határozottan tetszik, végre nem az a kommersz fos Tesco Gazdaságos szemét, ami miatt eddig kerültem az eurovizilót :) Különösen viccesnek tartom, amikor egyesek Vastag Csabának meg valami Giginek adták volna a lehetőséget (most komolyan, ki a faszom ez a két ember?)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 17:46:25

@bbjnick:

Megnéztem. Fényeslitke nevű település tényleg van Magyarországon.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 17:47:54

@Grabb:
Kevered a lemekiadó meg a menedzser fogalmát.

@regress:
Ha valamelyik nyelviskola indít magyar-magyar szövegértelmező tanfolyamot, irakozz be valamelyikre, mert most még a funkcionális analfabéták táborát szaporítod.

@Csiken Disztroly:
Amiről te írsz, az nem hipszter, hanem japi.

Scagnetti 2013.03.05. 17:48:20

@Balt: Igen, valami ilyesmi kellene. Ami annyira szar, hogy már ettől lesz jó. Ráadásul sok nyelven adják elő, tetszene mindenkinek. :)

szellemkor 2013.03.05. 17:48:35

@sárospataki lány: Na tessék, még egy filozófus. :-)
Az eurovíziós dalfesztiválon zenei igényességet számonkérni olyan mint birkán az ABC-t, ugyan lehet, de teljesen felesleges. Az itt kommentelők nagy része mégis nézte, még ha egy részük letagadja is, és ha történetesen mégsem nézte, akkor is érdekli, tehát utóbbiak úgy vannak vele mint aki szerzetest mímel közben meg a paplan alatt pornóra hokizik.

De ha a logikádat végiggombolyítom, igazából te egy olyan győztest tudnál jó szívvel triumfálni aki mondjuk a dodekafónia és a multitonalitás eszköztárát bevetve zeneszakmai bravúrokat egy pár perces nótába oltva aratott volna földcsuszamlásszerű győzelmet.

Én értem, hogy mindenkiben megbújik egy kis punk, aki taraját felállítva bele készül rúgni a rendszer seggébe, de azért tudjad, hogy a Sex Pistols is Malcolm McLaren használtruhaboltjának eladói pultja mögött született meg, ha érted mire gondolok. ;-)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 17:49:56

@bbjnick:
Ne bassz, neked ezt tényleg meg kellett nézni?
Eddig hol éltél?

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 17:50:22

@Mr Falafel: Összetévesztesz édesanyáddal.
@szellemkor: Mit szerettél volna mondani?

Mrs.Columbo 2013.03.05. 17:51:44

@Mr Falafel: Ki vagyok én, hogy ítéljek, de megakadt a szemem a hozzászólásaidon és csak annyit mondanék, hogy van a valóság úgy általában, meg van a te valóságod és hát a kettő nagyon messze van egymástól.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 17:52:36

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Kitalálhatod: nem Fényeslitkén:-)

De ha már te is fényeslitkei vagy, akkor biztos meg tudod mondani, hogy ott valóban nem laknak lubavicsiek?:-)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 17:55:36

@szellemkor:
A dodekafónia elég szarul hangzana popzenében.

(Mondjuk a (kortárs) komolyzenében is, csak ott el tudják adni, hogy ez a modern, a lila sznobok meg be is nyalják, akármennyire fülsértő szar az eredmény (és többnyire az). De azért nem véletlen, hogy egyetlen klasszikus szerző sem használt ilyen faszságokat.)

Balt 2013.03.05. 17:56:12

@armand: Öreg?! Ne már, aszittem, még érintetlen. :) De engem is megérintett. :))

szellemkor 2013.03.05. 17:58:39

@Kiddy (dugnám nikki sixx-et!): szellemkor 2013.03.05. 15:54:00 neked volt szánva, Nikki Sixx-re utalva! :-)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 17:59:13

@bbjnick:
Nem vagyok fényeslitkei, de pár évtizede (hosszabb-rövidebb időket kivéve születésemtől) Magyarországon élek, és földrajzórákról sem hiányoztam többet a nagy magyar átlagnál.

Meg szoktam hallgatni rádiót, nézni tévét, ilyesmi.

De egyszer vegyél a kezedbe egy régi telefonkönyvet, amiben benne van az ország összes településének neve az irányítószám-jegyzékben, és ha elolvasod azt a kb. 5 oldalt, máris ugrásszerűen nőtt a műveltséged. :-)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.05. 18:00:04

@Grabb: Naftali, valamelyik reggel volt a kölyök a Class FM-ben, és ott menedzsereként DJ Dominique-ot nevezték meg, aki ott volt vele a stúdióban.

Balt 2013.03.05. 18:00:24

@sárospataki lány: De hát ez nem más, hanem semmilyen. Igaz, ettől lóg ki. Hogy direkt-e, vagy csak fricska, az egyelőre nem jött le, de egyetértek azokkal, hogy ezt a műsort nem kell komolyan venni - már ha egyáltalán részt veszünk rajta.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 18:02:21

@dr. Közbiztonság Szilárd:

No, ha már ilyen művelt vagy, akkor azt is tudhatnád, hogy létezik tizenkétfokú popzene, méghozzá nem is a rosszabb fajtából;-)

Pld: www.youtube.com/watch?v=A4rnaPoIv1Q

Balt 2013.03.05. 18:07:10

@sárospataki lány: Basszus, már megint lukra futottam (volna). (A nemeket nickekből megítélve.) :)

szellemkor 2013.03.05. 18:09:37

@dr. Közbiztonság Szilárd: Láttad a Werckmeister Harmóniákat? Nem véletlenül szántam viccnek.

Viszont, komolyra fordítva (ha már úgyis annyi közgondolkodó gyűlt itt össze) létezhet-e objektív meghatározása az igényes popzenének? (ne az olyan mint a .... vagy a tautológiás megfogalmazásokból induljunk ki) Vagy már maga a kifejezés is oximoron?

Mitől lesz sláger a sláger, és miért van az, hogy ha mindenki tudja a receptjét, mégsem lehet laboratóriumban előállítani?

Miért van az hogy tudjuk hogy szépek és okosak is vagyunk mégsem annak a nőnek jövünk be akinél szeretnénk bevágódni hanem egy teljesen másiknál, és az sem azt eszi bennünk amit szeretnénk, hanem azt amiről sosem gondoltuk volna hogy bejön? :-) (csak lazán, de kapcsolódik!)

Balt 2013.03.05. 18:10:05

@Brix: "A balliberális, kormányzati politika ellen lázadó fiatalság szavazataival került ki Byalex"

Ez miből jött le? A kölök épp misén volt vasárnap saját elmondása szerint. (Első youtube linket tartalmazó komment.)

Alonee 2013.03.05. 18:11:43

@garrett27: Ez halálpontos volt, csak egyetérteni tudok, de hozzátenni semmit, így kerek.

Hefebier 2013.03.05. 18:14:43

@zgabi: Pénzt adtál valamire, amire nem volt szükséged! Nem értem?

Balt 2013.03.05. 18:15:49

@eperhárom: K-S András egy retroval próbálkozott, ha komolyan vesszük a dolgot (felesleges...), akkor nyilván kb. őt kellett volna indítani.

Balt 2013.03.05. 18:17:29

@tesz-vesz: Te nem a tavalyit nézed véletlenül? :)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 18:19:05

@bbjnick:
Hát bizony a dodekafon részei elég szarok ennek is...

(Mellesleg nem minden 12 fokú zene dodekafon, nem kéne keverni a kromatikus skálával a dodekafóniát.)

Bár a King Crimsont azért nem nevezném popzenének, de egyes zenészeit zenésznek sem.

@szellemkor:
Ami a nőket illeti, ezt szépen megfogalmazta annak idején Laurencz Laci bácsi: mert 2-essel kezdődik a személyi számik. :-)

Maradandó sláger pedig az lesz, ami kellően kellemes a fülnek, de nem a gagyi szintig. Ezek többnyire valamiféle pentaton-, blues- vagy cigányskálára épülő zenék (utóbbi kettő persze szintén pentaton, csak különféle hangokkal bővítve), persze ez még kevés hozzá, kell a megfelelő dallamvezetés is.

Balt 2013.03.05. 18:19:12

@Alfőmérnök: Basszus, te kultúrmisszionárius vagy: sose tudtam volna, hogy innen van az "Ácsi, gitár!"! :))

cso zsi 2013.03.05. 18:19:41

Műanyag szar, amit a celebek, meg a kereskedelmi rádiók tolnak....
A Petőfi rádió az mi? Ha a "lihegőben" a mikrofonos csávó az, aki a Petőfin reggelenként még a Balázshoz hasonlóan irritáló hangon vinnyog (hálistennek egy ideig egyedül, majd egy filmesztétával), és mit ad isten, egy olyan nyeri a versenyt, akinek a számát napi háromszor tolja Petőfi rádió. Persze, ez csak puszta véletlen, és cseppet sem baj, hogy a többi induló bebukott, mert az is mind egy rakásra való volt.
A fiatal, tapasztalatlan duettpárost a vak kislánnyal leszámítva. Talán ők az elsők, akik a gagyiműsorokból kiemelkednek (majd egyszer...)
Mindezek mellett a győztes fiatalember "énektudása" sok kívánnivalót hagy maga után, de egy szövegíró, és egy zeneszerző sem ártott volna meg.

Sajnos a hazai popipar is itt tart:
d3na4zxidw1hr4.cloudfront.net/site_media/uploads/images/posts/b/beyonce-freddie-mercury-mem_jpg_630x640_q85.jpg

regress 2013.03.05. 18:21:00

@dr. Közbiztonság Szilárd: mi vagy te?önkéntes népművelő?mindenki hülye,csak te osztod az észt?gondolj bele milyen szar lenne,ha mindenki egyformán gondolkozna.nem lenne értelme lottózni sem,mindenki egyformán töltené ki a szelvényt

kvadrillio 2013.03.05. 18:21:29

nu, annyira ő is jó lesz, mint a Compact Disco.
mind3 számát meghallgattam és azon gondolkodtam, vajhhh.... MIKOR KEZD EL ÉNEKELNI ???!

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.03.05. 18:21:47

@dr. Közbiztonság Szilárd: Nem. A yuppie (jelentése: young professional) egy harmadik kategória. A yuppie a legújabb divat szerint öltözködik, rendszerint corporate-típusú munkahelye van, mainstream filmeket néz és mainstream klubokban szórakozik, míg a hipster hangsúlyozottan az alternatív kultúra iránt vonzódik és sokszor láthatjuk retro öltözetben - tweedzakó, fekete keretes Buddy Holly-szemüveg. Jól mutatja a különbséget e három karakter: Janis Joplin - hippi; az Amerikai pszicho főhőse - yuppie; Tom Waits - hipster.

vikiliksz 2013.03.05. 18:25:18

Az elején szeretném rögzíteni, hogy az egész sztorit csak a médiavisszhangokból ismerem, így nem tudok egyetlen teljesítményt sem megítélni.
Azt viszon nem értem, hogy min háborognak a bírálók. Tudtommal a közönség szavazott.
Ezek pont ugyanazok a szavazók - felháborodott celebjeinket is idértve - , akik 20 éve - minden kormányt tokkal vonóval ideértve - csak olyan politiksokat képesek a parlamentbe/kormányba segíteni, akik a legpopulistább ígéreteket teszik számolatlanul... ennyit a megfontolt döntésekről és az elvárásokról. Ha pedig tényleg szar a srác, semmivel sem fog jobban égetni minket, mint amenyire már most is égünk.

Balt 2013.03.05. 18:26:37

@bbjnick: Ez a ZP miaf...? Egész jó. :) Tiszta EK.

Fényeslitke pont az "ácsi gitáros" Döge mellett van.

mirx 2013.03.05. 18:26:39

@Csiken Disztroly: a hipszter semmiképp nem hallgat jazzt, a jazzhez általában értő fül kell, vagy legalábbis jó hallás, hangszeres előélet, komplexebb ízlés. a hipszter kimondottan indie-t hallgat, de abból is fontos, hogy csak teljesen ismeretlen zenekarokat, mert csak az a kúl. minden más neki "mainstream", és az gáz ugye.

www.youtube.com/watch?v=nyqarEWn4yI

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 18:27:09

@dr. Közbiztonság Szilárd:

1) hu.wikipedia.org/wiki/Dodekaf%C3%B3nia

2) Hát mi a Crimson, ha nem pop?

3) Gyanítom, neked a zenészekről is olyan komoly fogalmaid lehet, mint a dodekafóniáról:-)

Balt 2013.03.05. 18:29:36

@Gery Greyhound // (Két vonal, nem Kubatov barátja): Akkor nagyon mellé néztél, mert Vastag Csaba nevű versenyző nem is indult. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 18:29:54

@bbjnick:

a zenészekről is olyan komoly fogalmaid lehet= a zenészekről is olyan komoly fogalmaid lehetnek

sárospataki 2013.03.05. 18:38:25

@szellemkor: a dodekafónia az hülyeség, én úgy értelmezem, mint egy tehetségtelen zeneszerző (Schönberg) különcködését, és mint ilyen, a másságán kívül az sem sok értéket bír felmutatni.

Vannak a popzenében is értékelhető megmozdulások, bár az igaz, hogy a popzene nem kizárólag vagy akár elsősorban zene, inkább előadásmód, azonosulási tárgy, satöbbi. Azért vannak ott is általánosan elfogadott értékelési kritériumok, nem sok, de van. Például a fogós téma. Vagy színpadi kiállás. Esetleg szöveg. Még a tisztán éneklés is lehet ilyen (bár nem mindig). Igazából a "jó" ezek tetszetős egyvelege.

sárospataki 2013.03.05. 18:41:03

@Balt: és, akkor meghívtál volna kávézni, te kis huncut? :-) Direkt csinálom, lehet trollkodni az identitásokkal, bár nem vagyok elég feminin, így sokszor lebukok ...

Balt 2013.03.05. 18:46:06

@Angyall Szellő: Ebből csak az Apple-t vettem le. :)

Balt 2013.03.05. 18:49:19

@szellemkor: :)) Ez a női(es?) analógia tetszik.

A többire (meg arra is): legfontosabb a jó marketing. Nőknél is. Meg ByeAlexnél is. Még jobb, ha diszkrét, láthatatlan, kvázi gerilla~. :) (Nőknek meg talán: házigorilla.) :)

Balt 2013.03.05. 18:52:06

@Alonee: Jé, ezen átszaladtam: @garrett27: Igen, így lehet.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.03.05. 18:52:59

@mirx: Én azért ennél tágabb értelemben használom a szót, de tény hogy használatos ilyen negatív értelemben is. Eredetileg egyébként a hippik (és a beatnikek) előfutára és a bebop jazz zenészektől ered.

Balt 2013.03.05. 18:58:16

@sárospataki lány: :) Nem kvzom, Patak meg messze van. De ha erre jársz, ihatunk valamit, persze szigorúan szexmentesen. :)

sárospataki 2013.03.05. 19:01:32

@Balt: rendben, semmi buzulás.
Viszont jövőre kampányoljunk már, hogy ez menjen az euróvízióra:

www.youtube.com/watch?v=z5XIaF9xUMo

Balt 2013.03.05. 19:03:51

@sárospataki lány: :)) Ez se rossz, rímel a Bye-ra. :)

BigPi 2013.03.05. 19:04:32

Tetszett Sanders és Alex is, de én szívem szerint őket küldtem volna.:
www.youtube.com/watch?v=1lCMIf-jFKQ

Balt 2013.03.05. 19:05:45

@Balt: És még a vajszerbek is szavazhatnak rá. :) Peace & Love. Meg persze szex, drugs & R'n'R. :))

mirx 2013.03.05. 19:12:25

@Csiken Disztroly: ha már wikipédiázunk, akkor nézd meg a contemporary culture-ben való jelentését is, ott egyértelműen különválik a 40-es évek hipsztere, meg a mai, akik a "90-es években jelentek meg" - eddig azt hittem, az utóbbiról beszélünk, a kettő igencsak különválik, míg az elsőt a bepop hallgatása, a másodikat leginkább a "nem mainstream divatérzékenység" és a független zene (tehát a klasszikus indie) és filmek és stb iránti vonzódás határozza meg, tehát annyi köze van a jazzhez, mint mondjuk pap ritának.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 19:13:46

@regress:
Nem mindenki hülye, de te láthatóan igen.

@bbjnick:
Ügyes vagy, megtaláltad a Wikipédián.
Most már csak el kéne olvasnod és meg kéne értened. Tudom, ne kérjek lehetetlent.

A Crimson leginkább progresszív rock, annak is egy elvontabb/alternatív változata.

Abban meg biztos vagyok, hogy mind a dodekafóniáról, mint a zenészekről kicsit pontosabb fogalmaim vannak, mint neked.
Csak én láttam Robert Frippet játszani más zenekarokban is, és hát nem nagyon illett a képbe, csak kereste a helyét. Ezért nem igazán tartom őt zenésznek például.

@sárospataki lány:
Mi az, hogy semmi buzulás?
Ne állj már ennyire ellent a korszellemnek, te maradi!

@BigPi:
Ez egy elég gyenge szám, ráadásul a műfajon belül tipikusan a 12 egy tucat változatból.
Fankadelinek valamikor voltak jó szövegei, de már elmúlt egy ideje.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 19:15:55

@Csiken Disztroly:
Jaja, és ami nem passzol a skatulyádba, az nem létezik.
Arról nem is beszélve, hogy marhaságokat hordtál össze.

Dekatlon 2013.03.05. 19:29:04

Az énekesek Kétfarkú kutyája, elvitte a protestet :)

Alfőmérnök 2013.03.05. 19:39:53

@dr. Közbiztonság Szilárd: "Ezért nem igazán tartom őt zenésznek például."

Akkor minek tartod Robert Frippet?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 19:56:14

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Világosítsd meg elménket, fejtsd ki nekünk a probléma velejét!:-)

treasure troll 2013.03.05. 20:24:08

Ez sosem volt a vájtfülűek kedvenc versenye. A többi induló dalát nem hallottam, de az utóbbi évekből kiindulva szerintem ez jobb a korábbi évek győztes produkcióinál. Fülbemászó, egyszerű, neonaív. A tömeg ezt szereti. Jobb lett volna valami Zséda-szerű?

gnme 2013.03.05. 20:38:52

szvsz ha a húgycsövem eldugul, annak a hangja is jobb lett volna

www.youtube.com/watch?v=m8Vq2-LAaxQ

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.03.05. 20:46:15

Látom, Uhrin Benedek mellett többen is felsorakoztunk.

Tartok tőle, hogy Sándor körül most így verik a habot Hajdú elvtársék, és nem úgy, mint mondjuk VV Gigi vagy ki a faszom körül. Puzsér kellett a színpadra, Szakma által fizetett ellenzéki.

Ezzel együtt - bár a többi majmot nem hallgattam meg - látatlanban azt mondom, hogy Sándor volt a legjobb ezzel a semmivel, ami igazából nem is szar, csak jellegtelen, a hangszíne meg igazából kellemesnek is mondható.

Nagy piros pont a magyar nyelvért.

(Elég gáz, hogy erre pluszpont jár manapság.)

"Kovács Áron szerint „a zenének, mint művészetnek, vagy szakmának, (amit tényleg csak az arra hivatottak művelhetnek), 2013-ra nulla a becsülete!”"

Ezen jót nevettem, a Szakmai Állásponton.

Ki a faszom az a Ján Slota, pardon, Kovács Áron?

rognork 2013.03.05. 20:46:52

szerintem mostmár ideje lenne a pornóról írni, az kb annyira anti-mainstream mint ez a fasz. megpróbáltam meghallgatni, nem ment. hallgassatok proszektúrát, basszátok. ez a hátratolt sapka ezzel a szemüveggel szétkúrja az agyam.

tevevanegypupu 2013.03.05. 20:55:43

Errol eszembe jutott ket regesregi szam, az egyiket Nemenyi Bela egyuttese dalolta: Draga bakter ur a sorompot mer' nem nyissa fel..meg a Csongoradi kisbiro unokaja Juliska kedves szep..ezt nem tudom kik jatszottak, de mindket dal nagy sikert ert el a kimittudokon..gondolom azoknak a szulei juttattak tovabb ezeket akiknek gyermekei most Alexet is megszavaztak..Ez meg viccnek is rossz kulonben, Alex korulbelul a kulvarosok kulturhazvetelkedoinek also szinvonalan mozog, de ugy tunik az orszag nagy resze valami tobbet lat bele..hogy mit..

is 2013.03.05. 20:58:05

@poszt: Tipikus magyar vagy. Véleményed nincs, vagy legalább is nem vállalod. Az alapján határozod meg magad, hogy kiválasztod, hogy kit _utálsz_, és akkor azzal szemben. És abba a tévképzetbe esel, hogy akkor már biztosan a jó oldalon vagy. Ezt nyomtad politikában is 2010-ig, most meg pislogsz, hogy milyen szarban is vagy benne.

És itt is jól pofára estél. Jól letrashezheted,akit akarsz, de zeneileg ez a szám a nulla környékén van, a szövege meg 6 éves gyerekek stílusában írodott, de ez ugye konkrétan nem is érdekes, úgysem érti senki, tehát marad a zene. Remélem hamarosan meghallgathatod a karaoke verziót belőle, és majd csodálkozhatsz te is.

És szégyelld magad ezért a hozzáállásért, hogy utálkozásból van véleményed, semmi másból.

gnme 2013.03.05. 21:00:23

"...A zsűri olyan nevetséges, mint maga a verseny..."

+

16:27 - 17:20

www.youtube.com/watch?v=KEoq8PJdBf4

gnme 2013.03.05. 21:40:09

@Negyvenértelmiségi: szívesen megnézek bármilyen versenyt, ahol a zsűriben benne van:

Földes László, Lovasi András, Bauxit, Potondi Anikó, Csepregi Éva, Deák Bill Gyula

a többi kamu

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.05. 21:43:35

@treasure troll: Tömeg? Te azt hiszed, hogy a kannásbor vedelő alternaiv fajtád a tömeg? A kurvaanyádba ilyen ostoba?

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.03.05. 21:48:46

@szellemkor: Háhá! =D Már értem. =D
Nálam már nem kell bevágódni... =)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 21:48:53

@Alfőmérnök:
Valamiféle kísérletező művésznek, mint (legalábbis zenei téren) mondjuk Lois Viktort.

@bbjnick:
Fölösleges lenne, atomfizikát sem magyarázunk olyanoknak, akiknek felfoghatatlan az s=v*t képlet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.05. 21:54:13

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Ócsinger, gizda, rájszoló, szánalmas kamugép vagy!:-] De lehet, hogy csak nagyon buta és egy kicsit hibbant.

treasure troll 2013.03.05. 21:56:33

@Mr Falafel: ? Valamelyikünk nem tudta értelmezni, amit a másik írt.

billy reed 2013.03.05. 21:58:38

@is: "És itt is jól pofára estél. Jól letrashezheted,akit akarsz, de zeneileg ez a szám a nulla környékén van, a szövege meg 6 éves gyerekek stílusában írodott, de ez ugye konkrétan nem is érdekes, úgysem érti senki, tehát marad a zene. Remélem hamarosan meghallgathatod a karaoke verziót belőle, és majd csodálkozhatsz te is.

És szégyelld magad ezért a hozzáállásért, hogy utálkozásból van véleményed, semmi másból. "

Miért, a te hozzászólásod mi, ha nem utálkozás???

Imádom ezt "a gyerekek is jobbat írnak" típusú "érvelést".
Tessék, meg lehet próbálni! Ki lehet állni vele a porondra, és lehet nyerni a nézők szavazatai alapján!

Ahogy Alex tette. Remek kis dal ez, őszinte, és egyszerű.
Nincs benne semmi mű, vagy giccses. Szerintem.

Gond, ha valakinek teszik? Nem.
Gond, ha valakinek nem tetszik? Nem.

Tökéletes ez a dal? Nem.
Közülünk bárki tökéletes? Nem.
Akkor?

Azt kellene végre megérteni, hogy ha neked/nekem valami nem tetszik, az nem "szar" vagy "szégyen", vagy "monnyonle" vagy akármi.
Hagyjuk már meg az egyénnek, hogy ő döntse el mit szeret, és mit nem! Ne egyetlen ember akarja megmondani a tutit. Itt a kommentelők között is akad szép számmal ilyen mentalitású ember.

Ajánlom mindenki figyelmébe az alábbi idézetet:
"
"Álljon meg a menet egy pillanatra tisztelt úr! Hiszen éppen ott kezdődik minden baj, hogy akadnak a világon olyan abnormis emberek, akik azt mondják, hogy mindenkinek azt kell hinni, amit ők gondolnak ha nem, hát kampec. Kitörik az ember nyakát...És mindez miért? Mert akadt egy beképzelt figura, aki azt állítja, hogy ő egyedül okosabb mindenkinél, és majd ő megmutatja az egész emberiségnek, egész Ejrópának, hogy hogyan kell ezután élni." /Márkus László az Ötödik pecsét c. filmben."

Amíg ezt valaki nem értette meg, addig nem sokat ért a világból.

armand 2013.03.05. 22:14:44

Na megnéztem ezt a Wéber Helgát. Igen jó csaj, a hangja kurva sz*r, de ez lényegtelen, vizuálisan nagyon ott van. kár, hogy már kicsit öreg, legalább 28 éves, hanem több...azért jó lenne találkozni vele, biztos össze tudnék vele jönni

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.05. 22:40:45

@gnme:
Bauxit meg Potondi Anikó?
Ez viccnek nem volt rossz.

(Annak ellenére, hogy Anikót vagy 27-28 éve imádom.)

zembertelen 2013.03.05. 23:04:26

Kellemes színfolt ez az Alex gyerek! Még soha nem szavaztam, de most - hogy nehogy má' a manírosok nyerjenek - 2-t is nyomtam rá.Bejött!
Fentieken túlmenően már az is megérte, hogy a sok nulla celeb - bele értve szegény Szabó Gyula tehetségtelen lányát is - kibukott. Bár szerintem már minden szart megragadnak, hogy a sajtóba kerüljenek.

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.05. 23:14:36

Azzal kezdi, hogy "az én kedvesem egy olyan lány". Ezzel máris meggyőzött, ebben a langyi kultúrában.

És eredetibb mint Wolfkati nyekergése.

A Győzike, meg a sok belülről kitapétázott álember pedig elmennek a búsba!

Alfőmérnök 2013.03.05. 23:23:14

@dr. Közbiztonság Szilárd: Szerintem nincs igazad (lásd pl. a Brian Enoval készített lemezeit), de erről a Lois Viktorról most olvastam először, köszi.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2013.03.05. 23:31:18

@dr. Közbiztonság Szilárd: Nagyszerű eredmény, hogy rájöttél, skatulyákról van szó. Egyéb érdekes meglátás?

@mirx: Persze, az új nem ugyanaz mint a régi, ez majdnem mindennel így van és sokszor merül fel, hogy lehet-e egyáltalán a régit és az újat is ugyanazzal a névvel illetni. A problémák, amiket említesz, is jelen vannak a kultúra szinte minden szegletében. Úgy értem, a külsőségek felé fordulás, képtelenség az elmélyülésre, eltömegesedés általános, nem pedig kizárólag a hipszterekre jellemző jelenségek.

Netuddki. 2013.03.05. 23:45:55

Ki a tököm az a hajdu?

"Leona" 2013.03.05. 23:58:52

www.youtube.com/watch?v=I9zpnLBtwwg
Most nem azért,ez is hasonló kis dalocska.
A csaj nem énekel benne 2 oktávos áriákat, minden kis tingli-tangli, mégis jóó:)

JewRivers 2013.03.06. 00:03:06

Kraftwerk - Pocket Calculator
KFT - Bábu vagy
Trio - Da Da Da
Manu Chao - Bongo Bong
ByeAlex - Kedvesem

Megy ez már régóta. csak a sok celebphus már nem emlékszik

A hozzászólás kitiltás miatt törölve. 2013.03.06. 00:05:17

Örülök neki, hogy nem thomaSaunders vagy a Dzsidzsi nyert! És annak is, hogy ezt nem a magasan jegyzett szakmai zsűri döntötte el.

Bell & Sebastian 2013.03.06. 00:20:51

@rognork: Zenepornó, ez jó, te nyertél.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.06. 01:55:47

@Alfőmérnök:
Eno szintén szeret kísérletezni, de ő tud zenélni is, más műfajokban is, elég sok mindenkivel játszott.
Fripp meg csak ezt tudja játszani, ebből is leginkább csak azt, amit ő maga írt.

Amikor fiatal voltam, és nagy divat volt a progressízv rock, hallgattam több lemezét a Crimsonnak, de már akkor is inkább csak karistolásnak tűnt a nagy része, persze néhány számot (21st Century Schizoid Man stb.) kétségkívül jól elkaptak, azokban nincsenek is a fent említett dodekafonikus részek.
Az emberi fülnek vannak bizonyos hangközök, amelyek kellemesek, meg vannak, amelyek kifejezetten idegesítőek, a dodekafónia igen nagy mértékben ez utóbbiakra épít. Utóbbi hallgatására is rá tudja magát venni az ember, ahogy a szarszagban üldögélésre is - főleg ha valaki azt mondja, hogy ez mennyire modern, és aki érti az igazi művészetet, az ezt csinálja -, de ahogy ez nem kellemes neki, az sem az. Hogy elviseli, az más kérdés.

Lois Viktorra meg esetleg keress rá Tundravoice néven, ez volt a zenekara. De már vagy 10 éve Amerikában él.
Valamikor a 1997-1998 körül jelent meg a sok kísérleti zene (értsd: szentendrei képzőművészek által végzett hangszercsapkodás) után egy valóban zenét tartalmazó kazettájuk - sajnos, nagyon pocsék keveréssel - a Crossroads kiadónál Bálványbál néven, zeneileg és énekben egészen jó anyag, nekem megvan, Viktor mellett két egész jó zenész (Silye Ákos és Kristófi Ákos) meg két nagyon jó hangú énekes csaj (Réz Ágnes, Réz Judit, gondolom, testvérek) előadásában. Még koncertjeiken is voltam párszor, igaz, ott csak egy énekesnő volt emlékeim szerint, Réz Judit, csinos, vékony csaj.

A Tundravoice érdekessége, hogy Viktor kiselejtezett gépalkatrészekből készített hangszerszobrain - szoborhangszerein zenélt a zenekar.

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.06. 01:58:04

@JewRivers:
Hát ha ezek neked egy kategória, akkor te is jeltolmáccsal jársz koncertekre...

Bell & Sebastian 2013.03.06. 02:11:07

@dr. Közbiztonság Szilárd: Kihagyta a hallhatatlan, ám élettani hatásokkal bíró hiper- és szubfrekvenciákat.

Amelyekkel szeret eljátszogatni egynémely koncertguru. Mondjuk nem lennék szívesen a környékén sem annak, akit fél-egy Hertzes ultrahanggal, vagy negyvenezres infrahanggal kínoznak.

raydo (törölt) 2013.03.06. 04:45:16

@is: Hát, most jól ledorongoltad szegény kukacposztot azért, amit hiányolsz tőle. :) Azt meg valamifajta "fújj, de magyar" utálkozásból észre sem vetted, hogy nem valaki, hanem valami ellen íródott az a pár sor, amit jól félreértettél. Sebaj... nem könnyű olvasni a magyart.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.03.06. 09:46:05

@dr. Közbiztonság Szilárd:
"Magyaroszágról nem szavazhatsz magyar versenyzőre (ahogy senki a saját országából a saját versenyőjére).
Illetve szavazhatsz, csak azt nem számolják."

Nem Magyarországról fog szavazni. Pont ez a lényeg.

"De tudod, a buzik olyan műértők meg művészhajlamúak. Meg a faszom tudja, egy csomó ilyesmi még.
Szerintük legalábbis."

Michelangelo. Ő pont ilyen. Buzi és és művészhajlamú is. Jobban megnézve műveit, talán még műértő is lehetett.

"Szokott írogatni egy sixx nevű segg az Indexre. Annak a húga. Korábban Nikki Bellucci néven volt pornós kurva."

Nana.
Egy megmondóember jobban vigyázzon, mit mivel és kit kivel mos össze.
Szerintem.
De te tudod.

Atisz 2013.03.06. 10:10:26

ByeAlex dalának nagyszerűsége tényleg az egyszerűségében rejlik és ez az amivel esélyünk lehet a teátrális, illetve kommersz tucatzenék között. Tipikusan az a "nagyot hasalhat, de akár nyerhet" is szám.
Hajrá ByeAlex, hajrá Magyarország!

Atisz 2013.03.06. 10:16:25

@is: Én viszont örülök annak, hogy te tipikus nem-magyar vagy, mert akkor most szégyenkezhetnék miattad :)

2013.03.06. 10:23:01

Nézzük a tényeket:

1. Az előadó nem tud énekelni

2. A zene 3 akkordból és 1 oktávból áll, iszonyatosan repetitív, a minimálzene legalja

3. A szöveg minden második sora "kedvesem"-re végződik - akik szerint ez tiszta költészet (pl. Dopeman mondja ezt videójában), azok még életükben nem olvastak verset. Ez a szöveg semmivel nem jobb, mint bármelyik másik.

4. A kinézete borzalmas, már csak egy szütyő hiányzik az oldaláról.

Sajnos, azt kell mondjam, hogy a celebeknek igazuk van, még ha a helyükben én befogtam volna a számat. Ezzel a számmal még a döntőbe se fogunk bekerülni. Ezzel ellentétben a valóban kellemes Kállay-Saunders számmal lett volna esélyünk domborítani, különösen, ha angolul énekli (az sokkal jobb lett, mint a magyar, de lehet, hogy csak keverési probléma miatt). Megnyerésről természetesen szó sincs, itt a részvétel a lényeg.

2013.03.06. 10:27:37

@JewRivers: Jézusatyám, a Bábu vagyot ne említsd már egy lapon ezzel az idiótasággal. Semmilyen paraméterben nem egyezik. Pl. a szövegben nem szerepel mindössze 3x a bábu szó és picit több a tartalom is. Az éneklés meg profi és a dal nem egy oktávból áll.

Alfőmérnök 2013.03.06. 11:00:54

@dr. Közbiztonság Szilárd: "ott csak egy énekesnő volt emlékeim szerint, Réz Judit, csinos, vékony csaj"

Őt is beépítette a szoborba? :)

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.06. 13:53:04

@Bell & Sebastian:
Ultrahanggal kínozni?
Gondolom, te sem sokat foglalkoztál ilyesmivel...

Másrészt koncerteken nem nagyon kínoznak sem infra-, sem ultrahanggal, mert a koncerteken használt hangfalak 50 Hz és 20 kHz közötti átvitelűek. Mármint a legjobbak.

@De hol van Columbo felesége?:
Hát humorérzékre kicsit gyúrjál még. :-)

@iii:
Tudnék sorolni jó pár zenét, ami max. 3 akkordból áll, és mégis nagyon jó (pl. Therapy: Diane, Dave Brubeck Band: Take Five, Lynyrd Skynyrd: Sweet Home Alabama, Cseh Tamás: Ha Koncz Zsuzsával (2 akkord), Európa Kiadó: Európa Kiadó (2 akkord), Iggy Pop: Sick of You (2 akkord), Residents: Ramblin' Man (2 akkord), Black Sabbath: Solitude (2 akkord) stb.), Ozzy pl. szintén nem fog át egy oktávot (ahogy Laár sem a Bábu vagy-ban), nem ezen múlik.

Ja igen, a KFT Pénztárcámat c. száma: 1 akkord, és 2 kivételével minden sora a pénztárcámat szóra végződik. :-)
(Jó, mondjuk elég szar szám is, de eleve inkább kísérletnek készült, mint zenének. :-)

@Alfőmérnök:
Nem, ő énekelt. Ha rákeresel a neten, vannak képek is a zenekarról. A szobrokba gépalkatrészeket épített be.

De hová tűnt Columbo felesége? 2013.03.06. 13:58:36

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Nos, akkor humorérzékre kicsit (jobban) te is gyúrj, oks?

Jolka40 2013.03.06. 15:15:01

Én is tudom, hogy ByeAlex nem egy nagy énekes. Valamit mégis elért: hogy szívből drukkoljunk neki (vagy ellene). Valamit megmozdított. A többi szám közül egyik sem lett volna képes erre.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.06. 19:59:38

@Alfőmérnök: Brian Eno végtelenül unalmas. Talán a David Byrne-nal készített lemeze elmegy, és egy-két Schulze-s koncert.

Alfőmérnök 2013.03.06. 20:05:41

@Mr Falafel: Háttérzenének, vagy elalváshoz szoktam hallgatni maximum. Amúgy eredetileg is háttérzenének készült néhány lemeze (Music for Airports).

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.06. 20:29:10

Szerintem annak is unalmas. :-)
Mi régen Robert Schroederre aludtunk el. Az esküvői szertartásunkon a zene Tangerine Dream volt.

Bell & Sebastian 2013.03.06. 23:21:16

@dr. Közbiztonság Szilárd: Ne kábíts, pubi, ha még nem láttál 20 Hertzes infra szub-basszus ládát. Van aki még ez alá is megy, csak nem a bivalybasznádi falunapon, ahol megfordulhattál. Ultrahangot meg síppal, dobbal, akár nádi hegedűvel is lehet csinálni, erősítése csak elhatározás kérdése.

zgabi 2013.03.07. 08:56:58

@Hefebier: Igen, pénzt adtam ki arra, hogy "csakazértis" ByeAlexre szavazhassak, ha már a zsűri 3 tagja úgy dönött, helye van a 4 között. Igaz, " véletlenül" a céges telómról küldtem az SMS-eket, de tévedni emberi dolog. Nehogy már a zsűri 3 tagja azzal MANIPULÁLJON , hogy bejuttat a legjobb négy közé egy nulla énektudású és megjelenésű trubadúrjelöltet, aki elvinnyog egy nagy kalap xart érő számot, s teszik ezt azért, mert úgy gondolják, senki sem fog rászavazni. Csakazértis ByeAlex! És nekem nagyon nem mindegy, hogy a 39. vagy a 38. helyen végzel. Az észtek "dala" ugyanis még a tiedet is alulmúlja. Pedig qrva nehéz dolgot volt a baltiaknak, de megoldották. Mint ahogy az eurót is sokkal előbb bevezették, mint mi.

Balt 2013.03.07. 13:20:30

@iii: Egyetértek. A Bábu vagy is elég minimalista nóta volt a maga idejében, de pontos, nehéz dallamvezetéssel, minden részletében kidolgozott (a színpadon zseniális), lényegi mondanivalóval.

Balt 2013.03.07. 13:25:34

@zgabi: :) Nem látom az összefüggéseket, de szinte biztos vagyok benne, hogy a szavazók többségét nem ilyen "hátsó szándék" mozgatta.

2013.03.07. 13:42:06

@dr. Közbiztonság Szilárd: Önmagában a 3 akkord még elmegy, így összességében azonban gáz. Az általad felsoroltak egy része szintén pocsék :) (pl. Európa Kiadó), más részüket viszont nem lehet egy napon említeni, mert vagy a dallam, vagy a ritmus bőven pótolja.

Azt elhiszem, hogy sokan truccból rászavaztak, bár inkább a tábortűznél 3 akkordot pengető népek mélylelkét érintette meg. Ennél még a Börtön ablakából-lal is nagyobb esélyünk lenne :-D

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.07. 15:58:54

@Tehetetlen Dodó: Bazmeg!!!
Mentségemre legyen mondva, tegnap egy olyan elmebeteg nap után voltam, hogy hajnalban keltem, és korrigálnom kellett az előző napi elkúrásokat.
Amúgy nem a Ricochet. Az Optical Race-ről a Sun Gate, valamint a Le Parc-ról a Yellowstone Park. Utólag visszagondolva nekem a Tangerine Dream-nek a Franke-s időszaka jött be. Ezért is kedvelem inkább Chris Franke zenéit. Az ambientbe csúszó Schulze-s időszak nem az én világom. Tetszett néhány lemez abból az időszakból, amikor a TD nem volt más, mint Edgar Froese. Linda Spa és Zlatko Perica jó hatással voltak rá.

bömböcz 2013.03.07. 16:03:03

@Mr Falafel:
A byaleksz-projekt pörög tovább, bármennyire is próbálja elmószerolni!
Üdv:
dj jhv

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.07. 16:10:40

@bömböcz: Ja, ma is ezt erőltették egész nap a music fm-en. Mivel egész nap vezettem, kénytelen voltam hallgatnai. Minél többet hallom, annál szarabbnak tartom, ha ez lehetséges, tekintve, hogy az elmúlt 40 év leggagyibb "slágere". Esetleg Papp Rita ér "fel" ezekbe a mélységekbe a Csovi, csovi Dzsaszperrel.
A magyarok elmeállapota azon a szinten van, ha egy reklámban a zsidó uralkodóitok azt hirdetnék, hogy az ürülék finom, a szar lenne a legkelendőbb portéka.

bömböcz 2013.03.07. 16:20:54

@Mr Falafel:
Autóvezetés=veszélyes fegyver=nem hallgatunk mást, csak forgalomtechnikaikag nekünk hasznos hertzeket...
Ez a 2/3.os demokrácia lényege!

wirth6 2013.03.07. 17:05:33

@zembertelen: ő is pont ugyan annyira maníros, csak másképp.

tewton 2013.03.07. 20:55:28

a zenéje alapján vicces és kicsit bárgyú ... de mostanában mindenki lovasi köpenyéből bújik elő.

de amikor (ld. a quart-interjú) valaki filozófia szakos létére belátja, hogy a megírt szakdogája ellenére az analitikus és tudományfilozófia helyett igazából sokkal jobban érdekli a kontinentális filozófia, az valami. riszpekt :)

bömböcz 2013.03.07. 21:01:25

@tewton:
Zs kategóriás miden szinten...

tewton 2013.03.07. 21:33:46

@bömböcz:
ne használja a zs betűt, mert elviszi a gondolatzsendőrség!

bömböcz 2013.03.07. 21:57:57

@tewton:
Látttya: még egy falusi zsé miatt is...

dr. Közbiztonság Szilárd 2013.03.10. 00:11:09

@iii:
Majd ha leszerelték a botot, ami most a füled helyén van, és képes leszel már jeltolmács nélkül is zenét hallgatni, gyere vissza.

Addig ne, mert süketekkel fölösleges zenéről beszélgetni.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.10. 04:34:11

@iii: Senkit nem érintett meg semmi, csak a klasszikus kondicionálás. Elsős tananyag pszichológia szakon. A gyereket adásról adásra úgy tolták tovább, hogy közben közönségkedvencnek nevezték. Erre a zsűrivel ratetettek egy alpáttal, hogy lám, mi szigorúak vagyunk, de a közönségnek van szíve, és szív is kell, mert szív nélkül élni nem lehet, bla-bla. Ettől még nem kezdtek el szavazni veszettül, de ott volt bennük a szív. Aztán természetesen csalással megnyerették vele, majd minden lehetséges médiában előadták a közönség szívét. Bő egy hónapos klasszikus kondicionálás elég volt ahhoz, hogy anyám, aki világ életében utálta az ilyen zenét, lájkolja a "kisemberek győztesét". Mert anyám rühhelli az ilyen zenét, de kisemberként élte életét. Ennyi a történet. Ez az ország az agyhalottak országa.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.03.13. 23:08:57

@Balt: soha nem néztem, kintit se , bentit se, csak a youtubon párba belekatingattam
amúgy a posztra reagáltam

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.06.05. 23:53:39

@JewRivers: "...Megy ez már régóta. csak a sok celebphus már nem emlékszik..."

www.youtube.com/watch?v=vPnzxrSDMBY&feature=youtu.be

epic . )

Tehetetlen Dodó 2013.06.06. 12:45:41

@Mr Falafel: Manapság minden ország az agyhalottak országa.
süti beállítások módosítása