Hogyan csináljunk rianást a Balatonra?
2013. január 30. írta: Redakció

Hogyan csináljunk rianást a Balatonra?

rianas1.jpg

Hogyan csináljunk egy kósza csákányütéssel drámai méretű rianást a befagyott Balatonra? És mi van a rianás alatt? 

rianas3.jpg

„A csákányt a jégbe vágva egy több másodpercig hallható, távolba szaladó repedéshang volt hallható, ami után azonnal hajszálvékony fekete csík jelent meg a jégen. Kihúztam a csákányt, és nem hittem a szememnek. A repedés határozottan szélesedni kezdett. Gyorsan felálltam és hátrébb léptem, csak meredtem magam elé. A repedés körülbelül fél perc alatt 80 cm-es szélességet ért el, és egy gyönyörű, több kilométerre elnyúló, parttal párhuzamos rianássá tágult. Egészen elképesztő látvány volt, ahogy a több négyzetkilométeres jégtábla távolodott attól, amin jégbe gyökerezett lábbal álltam. Amikor a tágulás megállt, és lassan fel tudtam emelni a lábam, a talajról négykézlábra ereszkedtem és kimerészkedtem a szélére. Egészen elképesztő volt látni, hogy milyen vastagon állt össze a sok kis jéggombóc. A nálam lévő vízhatlan kamerát ekkor egy damilra kötöttem és a repedésbe engedtem. Egészen elképesztő felvételeket készített. Azt gondolom, minden kép magáért beszél.”

Vendégszerzőnk, Kádár András története és fotói a Balaton téli világának legmélyéről a Balaton blogon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr335053273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bloodscalp 2013.01.30. 17:40:01

ki a szart érdekel?

robbantást kéne, de a fideszben.

BŐS 2013.01.30. 20:19:57

... csak meredtem magam elé. A repedés körülbelül fél perc alatt 80 cm-es szélességet ért el, és egy gyönyörű, több kilométerre elnyúló, parttal párhuzamos rianássá tágult. Egészen elképesztő látvány volt, ahogy a túlsó jégtábla távolodott attól, amin jégbe gyökerezett lábbal álltam. 3-4 perc telt el és a repedés már 4-5 méter szélesre nőtt. Ekkor döbbentem rá, hogy a rianás belső felén állok. Lassú de határozott léptekkel - szívemben a magyar nemzet iránt érzett örök szeretettel - elindultam a túlsó part felé ...

Bell & Sebastian 2013.01.30. 22:01:20

Elsőre még Trockij elvtárs sem riant meg a jégcsákánytól.

Boltzmann 2013.01.31. 00:11:18

@Bell & Sebastian: maga szerint hova tűnt l. p. berila elvtárs? személyesen intézkedett.

Boltzmann 2013.01.31. 09:49:52

@Bell & Sebastian: egyébként van élet az új odúban?
rá kellett jönnöm, hogy az alkalmanként kibontakozó művelt diskurzus ellenére a hangulat - legalábbis számomra - sokszor elég deprimáló

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.31. 11:26:53

a poszt, nyilvánvalóan, ártatlan emberek zajló dunába lövetése iránti nosztalgia.

Boltzmann 2013.01.31. 11:54:12

@jose maria padilla: ezért a kommentért kár volt fáradnia

tevevanegypupu 2013.01.31. 12:17:54

Sharon Stone ugyesebben bant a jegcsakannyal.

tevevanegypupu 2013.01.31. 12:17:54

Sharon Stone ugyesebben bant a jegcsakannyal.

Bell & Sebastian 2013.01.31. 19:21:47

@Boltzmann: (Nem releváns a véleményem, mivel minél inkább utálom az embereket, annál inkább szeretem az egyéneket, illetve minél inkább utálok egyéneket, annál inkább szeretem az embereket.

Tulajdonképpen egy bugyisárga színt is meg lehet szokni Dáciában.)

Első kérdésre: van, másodikra, csapatépítő tréningen lehet, most van a szezonja.
süti beállítások módosítása