Segítő jobb – Bokros a Házban
2012. november 21. írta: Lakner Dávid

Segítő jobb – Bokros a Házban

bokros_lajos.jpg

Az önmagát konzervatívként aposztrofáló Bokros Lajos a baloldalinak tartott ATV-ben beszélget Kálmán Olgával a neoliberális gazdaságpolitika felemelkedéséről, a felelős kormányzás majdani eljöveteléről. Bár az elmúlt időszakban Bokros a legtöbbször azzal került be a hírekbe, hogy az őt delegáló, ám azóta megszűnt párt utódszervezete EP-mandátumának visszaadását követeli, erről és más, Bokros számára kevésbé hálás kérdésekről egy szó sem esik, inkább az IMF-tárgyalások menetére és a jól bevált orbánozásra koncentrálnak.

A bezzegkonzervatív állócsillag most ismét belpolitikai kezdeményezéssel jelentkezik: jobboldali pártot alapítana. Titkára, Kerék-Bárczy Szabolcs (egykori MDF-szóvivő, DK-konzervatív és a Demokratikus Újrakezdés Kormányának tagja) korainak tartja a nagy terv meghirdetését – ami, tekintve, hogy Bokros a következő választásokon is indulni akar, nyilván azt jelenti, hogy a következő hónapokban várható a színre lépés.

Bokros Lajos nem érti. Vagy helyebben mondva: Bokros nagyon is érti. Jól látja, hogy személye egyáltalán nem hiteles sem „fideszes”, sem „csalódottfideszes”, de még a „sosemvoltfideszes” jobboldali körökben sem; ám a balliberális oldal elfogadta őt mértékadó konzervatív közgazdászként, olyan politikusként, akiről példát vehetnének a a még a nacionalista-etatista bűvöletben élő orbánista szavazók is.

A baloldali és liberális véleményvezérek szemében mindig az képviseli hitelesen a konzervativizmust, aki önmagát konzervatívnak címkézve egy véleményre helyezkedik velük. Aki képes akár rájuk is kontrázni a nemzeti bezárkózás tarthatatlanságának ostorozásában. Aki minduntalan saját orgánumaikban fejtegeti nézeteit (emlékezzünk csak az Élet És Irodalomban meghirdetett „reformok kritikus tömegére”, népszabadságos tanulmányaira, ATV-s igehirdetésére, magyar narancsos interjúira). Aki sosem helyezkedik azokkal egy platformra. És akinél nem összpontosul jelentős hatalom – ha mégis, akkor az csak egy baloldali kormány szolgálatát jelentheti.

Így lesz a Horn-kormány egykori pénzügyminiszteréből az MDF listáján Brüsszelbe kijutó szakpolitikus, majd a Heller Ágnes által megálmodott Demokratikus Újrakezdés Kormányában agrárminiszter, miként Kerék-Bárczy is helyet kap a Külügyminisztérium vezetőjeként – így jelezve, hogy akadnak azért még a jobboldalon a baloldal számára is vállalható figurák.

De ne legyünk igazságtalanok: Bokros Lajosnak nyilván jó pár dologban igaza van. Szükség van reformokra; tényleg nem kuruckodhatunk és labanckodhatunk egyszerre; és tényleg felelős gazdaságpolitikát kell folytatnunk. Matolcsy Györgynél Bokros minden bizonnyal kiszámíthatóbban tudná végezni munkáját. Ám a felelősség- és áldozatvállalást hirdető közgazdászra az elmúlt húsz évben az is jellemző volt, hogy az égő házból mindig az elsők között menekült ki, hogy aztán a professzionalitás köpönyegébe bújva szakérthessen a tűzoltás mikéntjéről, a bent maradottakra háruló problémákról. Így lehet az, hogy bár pénzügyminiszterségéről való lemondása után külföldön vállalt kormánytanácsadói szerepet (valamint a Világbank Európáért és Közép-Ázsiáért felelős igazgatójaként is dolgozott), ma már ilyeneket nyilatkozik a Magyar Narancsban: „a demográfiai problémát nem is annyira az alacsony születésszám okozza, hanem az, hogy a társadalom fiatal, leginkább mozgékony, legképzettebb csoportjai egyszerűen nem vállalják a rendszer otthoni megújításához szükséges áldozatot”. Mindezt az Európai Parlamentből hazaüzenve. Neki persze már nem kell felelősséget vállalnia közösségéért – így lehetséges, hogy bár az utódszervezet Jólét és Szabadság (JESZ) rendszeresen szervez ellene tüntetéseket mandátumának visszaadásáért, ő még csak szóra sem méltatja a hátizsákos-túrabakancsos fiatalokat, akik közben itthon fizetik a legutóbbi milliós kampányának rájuk maradt adósságát.

De Bokros valódi célja persze nem is a jobboldali világnézetű szavazók képviselete, jóval inkább a képviselői állás megőrzése, adott esetben egy szakértői kormányban való szerepvállalás. A napnál is világosabb, hogy ha ma még Kerék-Bárczy szerint nincs itt az ideje a mozgalom-alapításnak, az csak egyet jelenthet: nincs szükség szerintük a hátralévő másfél év minden egyes percére ahhoz, hogy a választókat meg tudják győzni programjukról, legalább öt százalékkal bekerülve a Parlamentbe.

És ne legyünk naivak: hát hol akarnak Bokrosék ellenzéki szerepet vállalni? Főleg akkor, amikor úgy kell az Együtt 2014-nek a jobboldali legitimitás, mint egy falat kenyér. Ki más hozhatná ezt, ha nem Bokros, Kerék-Bárczy, adott esetben egy kis Herényi Károllyal, talán Dávid Ibolyával is megspékelve? Debreczeni József most nem játszik, őt már leigazolta a Demokratikus Koalíció; de kell egy önálló, önmagát jobboldaliként futtató kör is, akik segítő jobbot nyújtanak annak elhitetésében, hogy nemzeti konszenzus alakult ki az Orbán-kormány leváltásának szükségességében. Mert a bal kéznek most mindennél nagyobb szüksége van arra, hogy ő mondhassa meg, mit csináljon, mit képviseljen a jobb. Még ha ez a minden egyéb szempontot – például az LMP önállóságát – felülíró érdek továbbra is kizárólag a balliberális tábor az új közép érdeke marad.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr994916214

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Előzés jobbról! 2012.11.21. 17:29:47

Vajon csak balról lehet előzni Orbánt? A jobb oldal szerint nem, mert a baloldalhoz hasonlóan pártalapítási lázban égnek. Az MDF bukása után létrejött a JESZ, ami újra létrehozza az MDF-et, de ezt beelőzve, Bokros Lajos is le kívánja rakni egy új konze...

Trackback: Segítő jobb – Bokros a Házban 2012.11.21. 13:03:01

A bezzegkonzervatív állócsillag most ismét belpolitikai kezdeményezéssel jelentkezik: jobboldali pártot alapítana.

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.21. 12:00:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mitya Ivanov 2012.11.21. 09:02:52

nem igaz hogy nem lehet megérteni: A politikai "oldalak" és "eszmék" amerikanizálódásáról van szó. Bokros Lajos a neokon vonalat akarja meglovagolni, mert ő egy olyan ember akinek a gazdaság liberalizáltsága van mindenek felett, és ezt a neokon irányzat képviseli. Az hogy az ATVben szerepel, egyáltalán nem meglepetés, mivel az ATV tulajdonképpen ennek az iránynak a szócsöve Magyarországon (lásd 700-as klub és Hitgyüli, és az amerika választ c műsor, ahol Romneynak szurkoltak, alig leplezetten, mert a mostani Republikánus pártban is erős a neokon irányzat).
A Bokros féle új MDF is ezt az irányt célozta meg, de nem jött be, véleményem szerint a DK is ebbe az irányba fog elmenni egy idő után. Kérdés, hogy erre Mo-n ki a vevő.
De ha a másik oldalt nézzük, akkor ott van az Orbáni és az Obama féle unortodoxia, amit, ha tetszik, ha nem, az LMP is könnyen magáévá tehet.

baltás kapás 2012.11.21. 09:03:34

laknerkam, miert nem irsz almasirol?
arrol hogy orban(es maffiaja) miert epitette be az mdfbe es mi volt a szerepe, majd jo aknamunkajaert cserebe egy zsiros, nyugdijas allami allast kapott?
akkor nem erdekelt az mdf sorsa? te sunyi bertrollnok!

laci0011 2012.11.21. 09:14:09

Szégyen az országra 1 ilyen csula mint Lajosunk.Ma elveszünk aztán majd jobb lesz...játék megy 30 éve!

aszterixagall 2012.11.21. 09:16:24

@ poszt:

Ok, Bokros nem, Bajnai nem. Elképzelhető valaki a "nem orbáni" oldalon, aki hiteles lehet a kiábrándult konzervatív szavazók számára? A mandinert olvasva úgy tűnik, ez eleve kizárt. Rosszul látom?

user792 2012.11.21. 09:20:51

@Mitya Ivanov: "Nem igaz hogy nem lehet megérteni": Magyarországot két tőkés csoport ejtette foglyul: a volt állampárti, mszmp-s, 90-es években privatizációkból meggazdagodó, "internacionalista", valamint a volt népfrontos, fideszes, Simicskás, "hazai" vonal.
Aztán az ezek által megvásárolt politikusok próbálják meg eladni magukat különböző színekben, attól függően, hogy "éppen mire van igény".
Amíg az ország ennek a két tőkés csoportnak a markában vergődik, és amíg ki nem alakul egy "harmadik tőke", addig gyakorlatilag semmi nem fog változni (érdemben).

Kosinva 2012.11.21. 09:41:13

Az egész ország jobban járt volna, ha Habsburg György kerül be az EP-be Bokros Lajos helyett.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.21. 09:55:10

Libaynau vagy Bokroscsomag! Tessék választani!

:-D

ü
bbjnick

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.21. 10:14:33

Jó kis ellenzékfikázás. Hogy erre mindig van idő!
Egyébként @dajcstomisan: Who the f*ck is Bokros Lajos?

@bbjnick: Még mindig inkább, mint az unortodox ámokfutás...

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2012.11.21. 10:19:56

Formás női testekről készült fényképekkel kéne illusztrálni a posztot, az jelentősen emelne a színvonalán. Utána pedig törölni a képek közül a szöveget, az még jobban.

Ha lány lenne a szerző mindent értenék. De így? (Hacsak nincs buzi a szerkesztőségben.)

tarackos 2012.11.21. 10:31:11

"ám a balliberális oldal elfogadta őt mértékadó konzervatív közgazdászként, olyan politikusként, akiről példát vehetnének a a még a nacionalista-etatista bűvöletben élő orbánista szavazók is"

Nemtom honnan veszi a szerző ezt a baromságot. Nekem nem rémlik, hogy Bokrost valaha bárki is konzervatív közgazdásznak titulálta volna. A MDF-es kalandja meg az ő dolga sehol nem olvastam arról, hogy bárki konzervatívként mutogatna rá.

Szóval az egész kiindulási alap rossz. Innentől meg szart sem ér a többi!

tarackos 2012.11.21. 10:33:01

@laci0011: A D209-ügy után TGM vitázott egy jobberrel a TV-ben. Akkor mondta neki, hogy tök mindegy ki jön Megyó helyett mert azonnal rárepülnek, mint légy a szarra. Ez azóta sem változott...

maskep 2012.11.21. 10:45:38

"A baloldali és liberális véleményvezérek szemében mindig az képviseli hitelesen a konzervativizmust, aki önmagát konzervatívnak címkézve egy véleményre helyezkedik velük."

(...A jobboldali vélemények szerint pedig az képviseli hitelesen a konzervativizmust, aki támogatja Orbán Viktort, vagy legalább is nem ellenséges a Fidesszel, ugye...)

Némi fogalom-tisztázás, hogy mi is a konzervativizmus, és ki a konzervatív?

A konzervativizmus értékek "konzerválása", megőrzése, ideértve az "Isten, haza, család" mellett a jogbiztonságot és a gazdasági versenyt is a modern kor óta.

A konzervatív ember vagy politikus pedig a közösség és a hagyományok, vagyis a genetikai és kulturális örökség megőrzője.

Negatív megközelítésben a konzervativizmus a szabadelvűség (liberalizmus) ellenében a közösség vagy vezetőjének primátusát, a baloldaliság (szocializmus) ellenében a gazdasági verseny primátusát jelenti.

Ezek után döntsük el, hogy Orbán Viktor, Matolcsy György vagy Bokros Lajos-e inkább konzervatív vagy konzervativista?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.21. 11:03:15

@TaTa86.:

Ja, hogy szerinted úgy! :-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

Vidéki 2012.11.21. 11:21:34

Nem értek egyet a szerző ezen mondatával:

"Matolcsy Györgynél Bokros minden bizonnyal kiszámíthatóbban tudná végezni munkáját. "

Óriási közgazdasági tudás és hatalmas nagy bajusz kellett ahhoz a "stabilizációhoz " ami Bokros nevéhez fűződi..

1. A infláció 28 % fölé szökött.

2. A reálbérek, amelyek 1995-ben 12,2, 1996-ban 5%-kal estek vissza.

3. Ennél is nagyobb sokk érte a nyugdíjasokat: a reálnyugdíj 1995-ben 10, 1996-ban 8,9%-kal zsugorodott.

4. A lakossági fogyasztás, 1995-ben és 1996-ban 7,1, illetve 3%-kal esett vissza.

5. A kiigazítás részét képezte a privatizáció felgyorsítása (mivel a külső egyensúly helyreállításához ez is hozzájárult). Bagóért privatizálták a közvagyont, orrvérzésig.

6. Az államháztartási megtakarítási intézkedéseket azóta is gyakran nevezik „újabb Bokros-csomag” néven Magyarországon[3], emlékeztetve a társadalomnak fájdalmakat okozó 1995-ös intézkedésekre. Bejelentésének napját olykor „fekete vasárnapként” említik.

7. Ilyen áldozatok árán az értelmi fogyatékos is tudna "stabilizálni".

8. Bokros volt az, aki annak idején a Budapest Bank élén úgy tevékenykedett, hogy a hatalmas ingatlan vagyonnal is rendelkező, az állam által kistaffírozott Bankot bagóért passzolták át a GE csoportnak.

Ez az eredmény nem vall arra a hatalmas szakértelemre, amit a közvélemény (de)formáló "értelmiség" terjeszt róla hatalmas hangerővel.

Kandeláber 2012.11.21. 11:23:16

Úgy tűnik, a Bokros-mítoszt előszeretettel tápláló Kálmán Olgi szemében Bajnai mellett az ő Lajosa a másik ember, akire szinte vallásos áhítattal meresztgeti a szemét. Még emeszpés és elempés renegátoknak is kijár ajakbiggyesztés vagy homlokráncolás, de a '95-ös hős, a közgazdasági és pénzügyi zseni, a panamai egyetem dísze sugárzó mosolyokban és rajongó pillantásokban részesül a honi politikai műsorkészítés nagyasszonyával, az immáron Facebook rajongói klubban is imádott Kálmán Olgával.
Igen, Bokros még véletlenül sem kap olyan kérdést, hogy mi módon tartja összeegyeztethetőnek a brüsszeli dolce vitát azzal, hogy az őt annak idején egy személyben, de a párt nevében jelölő Dávid Ibolya mögül kihátrált, majd átalakult MDF/JESZ enyhén szólva nehezményezi nem csupán Lajosunk EU-parlamenti pöffeszkedését, hanem minden egyes megnyilvánulását.
Természetesen Olgi szemében Bokros hiteles ember, csak úgy, mint a sunyi Kerék-Bárczy, aki még Debreczenit is megszégyenítő metamorfózison átmenve állítólagos jobboldaliként tüsténtkedik a kondér körül egy jövendő zsíros állásreményében.
Ezek lennének tehát az új arcok a demokrácia visszaszerzéséért indított küzdelemben.
Őszinte szívemből sajnálom Bajnait a serege miatt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.21. 11:29:05

@bbjnick: A legviccesebb benne, hogy én kb pont azt gondolom Bokrosról és Bajnairól, mint te. :)

Kandeláber 2012.11.21. 11:47:03

Egyszer végre valaki azt is megkérdezhetné Bokrostól, hogy jó tíz éve miért kellett szinte elmenekülnie Zágrábból, ahol pénzügyi tanácsadóként tevékenykedett a jobb sorsra érdemes horvát kormány mellett. Pénzügyi tanácsait, amelyek kísértetiesen emlékeztettek a '95 márciusában Magyarországon bevezetett megszorító intézkedésekre, a horvát nemzet olyannyira nem méltányolta, hogy többszázezres tüntetésen követelték a menesztését, és maradása esetére igencsak goromba ellenintézkedéseket helyeztek kilátásba a számára.

bolá 2012.11.21. 11:48:15

@Vidéki:
Na de mekkora szolgálatot tett a globális imperialista finánctőkének, amely most is pénzeli! Nem csak a BB-t passzolta át, hanem a teljes pénzügyi szektort. Szerezd meg egy ország pénzügyi rendszerét, és átveszed az uralmat az erőforrásai fölött. De a neoliberálisok nem álltak meg a pénzügyi szektornál, átjátszották az energia szektort is (nem is tudom, hogyan maradt ki Paks és az MVM), a termelő szektor 60-70%-át, amivel a piacainkat adták oda, élén az élelmiszeriparét (úgyhogy felesleges az erőlködés a földtulajdon körül, a gazdáknak nincs hova termelniük, mert az élelmiszer-feldolgozók nem veszik meg tőlük), adókedvezményekkel támogatták a külföldi kiskereskedelmi láncok egyeduralmát stb.

Nagykevély 2012.11.21. 12:29:20

@Vidéki:

Most semmi ilyesmit nem kéne/lehetne csinálni, csak a nyugdíjakat jól megvágni és a nyugggerprivilégiumokat megkurtítani.
Na, ezt egyedül Bokros merné megcsinálni, ezért támogatnám. Aztán vissza kell rakni a tokjába, mint a borotvát.

lobaszopiatej 2012.11.21. 12:37:17

Egyvalamit kell nézni: a gazdasági felemelkedés rögvest a Bokros-csomag után jelentkezett, ugaz részben privatizálással, de óriási problémákat kellett megoldani (pl. 2-számjegyű növekvő infláció).
Tehát ő letett valamit az asztalra.

Persze a megszorítás szó hallatán a sok nyugger-szociális-minimálbéres elem azonnal nemet mond, mint ahogy a Fidesz sem szorít meg mostanában, ugye...

dr yetee 69 2012.11.21. 12:41:08

@Kandeláber: Ugye,nem azt akarod mondani,hogy eltolcsy jobb?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 12:42:29

Lajos már anno bizonyított! Az első orbán-torgyán-kormány belőle élt két évig.

dr yetee 69 2012.11.21. 12:43:16

@Vidéki: Tudjuk,Matolcsy a király,de hát ez inkább csak titeket minősit!

Kandeláber 2012.11.21. 12:49:05

@dr yetee 69: Egy szóval sem mondtam.
Viszont borítékolható volt, hogy egymás után bukkannak fel a mítoszhívők: Bokrosból élt a következő kormány, mindent jól csinált etc.. etc...
A fazon talán egy évig volt pénzügyminiszter, ez alatt az idő alatt sikerült bagóért elkótyavetyélni a nemzeti vagyon jelentős részét.

kumkum 2012.11.21. 12:51:06

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy:
En sem ertem, hogyan tudott ilyen kevesrol ilyen szep hosszu cikket irni. :-o

Blogger Géza 2012.11.21. 13:03:43

@lobaszopiatej: "de óriási problémákat kellett megoldani (pl. 2-számjegyű növekvő infláció)." Igen, csak épp ezt a problémát Bokros Lajos okozta, ugyanis az infláció előtte csökkenő pályán volt, és aztán ő dobta meg... Tudatosan így okozva nagy reálbércsökkenést. (És a nyugdíjak értékének csökkentését.)

kumkum 2012.11.21. 13:03:48

Egy mondatert volt erdemes elvesztegetni a cikk olvasasara forditott idot:
„a demográfiai problémát nem is annyira az alacsony születésszám okozza, hanem az, hogy a társadalom fiatal, leginkább mozgékony, legképzettebb csoportjai egyszerűen nem vállalják a rendszer otthoni megújításához szükséges áldozatot”

JESZ tuntetes miatti sirankozas kulon vicces.
Engem sem méltat Bokros még csak szóra sem, pedig oreg sem vagyok még, hátizsákom es túrabakancsom is van. Lehet hogy nekem is a varosban kellene hordanom ezeket, nem az erdoben. :-)

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.11.21. 13:06:23

Amit Bokros nem tud vagy akar megérteni, hogy a konzervatívizmus/jobboldaliság nem gazdaságpolitikai kategória, hanem értékválasztási (ahogy nyilván a liberalizmus vagy a baloldaliság is az). Bokros, Gyurcsány, Bajnai egyértelműen baloldali szereplő, ez minden jobboldali ember számára nyilvánvaló, akár szereti orbánt akár nem. Annak ellenére is így van ez, hogy az általuk képviselt neokon gazdaságpolitikai irányzatot nyugaton inkább a jobboldali formációk favorizálják. Ennek megvannak a maga történelmi okai, ahogy annak is hogy nálunk az etatizmus inkább a jobboldal, a szabadpiac-elv inkább a baloldal sajátja (nyilván elsősorban politikusi/háttérértelmiségi és nem választói szinten, az utóbbi sokkal differenciáltabb).

Ez nem jelenti azt, hogy egy jobboldali világszemlélettel rendelkező ember nem szavazna adott esetben mondjuk Bajnaira, de ettől függetlenül egy Bajnai vezette formációt a büdös életben nem lehet majd eladni neki "jobboldali"-ként. Egy Bokros-pártot pedig még kevésbé lehet, az az mdf is amivel bekerült az EP-be anno, egyértelműen balos párt volt, baloldali szavazókkal.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.21. 13:08:46

Nem gond ez.

Jobboldalon már hozzászoktunk hogy a baloldalon piedesztára emelt, hiteles jobboldali szereplők Debreczeni, Balavány, Bokros, ... meg a többiek.

Nekik az a jobboldali aki ugyanazt monjda mint ők, és ugyanúgy ugyanazok ellen káromkodik.
Ideológia közösség azokkal akiknek közös a mondankivalójuk.

Jobboldalon van ilyen jelenség ? Akit piedesztára emel a jobboldal, és mutogat büszkén, hogy íme a hiteles baloldali ?
Nem hinném.

EMU 2012.11.21. 13:22:47

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Igen, a bajnai féle formációt az életben nem lehet eladni jobboldaliként a magukat jobboldalinak valló, hazudó, képzelő embereknek, csak az orbán vezette kriptokommunista, elitista, populista szervilizmus lehet az. Hiába no, az a hitelesebb ezekben a körökben.

EMU 2012.11.21. 13:24:31

@Trompf: Nem kell hinned, elég pozsgayra, szűrösre, csintalanra gondolnod. Nem hit kérdése valóban.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.11.21. 13:28:34

Szét kell zúzni a demokráciát és vissza kell térni az aranykori keretek közé. Együgyüség, szemlélődés, jókedély, borozgatás, kvaterka, kellő mennyiségű munka és családi béke.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.21. 13:30:47

Bokrost nyilván lehet kritizálni, de azért itt eléggé össze-vissza csapkodsz.

1) a neoliberalizmus jobboldali gazdaságpolitika (is)

2) az miért baj, hogy BL MDF-es volt utoljára? ha nem a Fidesz, nem az MDF, akkor mi? Jobbik?!

3) az, hogy BL be akar jutni a parlamentbe, és kissé törtet, hát melyik politikus nem?!

4) Azt azért meggondolnám, hogy BL-nek miért ne lehetne az ATV-ben is nyilatkoznia, és mégis, miért volna jó, ha az Echoba vagy a HirTV-be menne. Ezek nem csupán jobboldali tévék, hanem objektíven SZARABB tévék, mint az ATV. Ahol egyébként ugye sok Fideszes is megfordul.

Tehát az ATV tudja azt a furcsa dolgot, hogy még mindig mindkét oldalon örvend némi megbecsülésnek. Ezt egyik másik tévé sem tudja.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.11.21. 13:32:13

Ja, még a baloldali kormányból MDF-ig váltani némi magyarázatot k0ván, de azért ez nem olyan óriási dolog. kisebb ez, mint amit Orbán véghezvitt, mint színeváltozás.

ElPadre 2012.11.21. 13:38:23

heh, mert a fidesz 1989 óta folyamatosan jobboldali polgári párt, ugye?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.21. 13:40:19

"Bár az elmúlt időszakban Bokros a legtöbbször azzal került be a hírekbe,... "

és ezzel a mondattal máris csúsztat a kedves szerző, mert legritkább esetben azért foglalkoznak vele, mert a mandátumát akarják vissza.

(szinte) Mindig gazdasági kérdésekkel keresik meg. Jah, hogy azzal nem foglalkozunk, csak ami a hírtvben hír? Az más.

(és nem, nem értek egyet sem Bokrossal, se avval amit "képvisel", de ennyire ne legyünk már szemellenzősek)

Balt 2012.11.21. 13:44:28

@aszterixagall: Róna pl. akár... Bár a 350 Ft-os euróval kampányolni azért kicsit visszás lesz. :)

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.11.21. 13:46:06

Bokros baloldali? kinek a szemeben? fideszre / knpre szavazok szemeben? ok a jobboldaliak, akik mszmseket, besugokat kuldtek a parlamentbe?

Balt 2012.11.21. 13:46:08

@user792: "és amíg ki nem alakul egy "harmadik tőke", addig gyakorlatilag semmi nem fog változni (érdemben)."

De amint kialakul, szükségszerűen kiüti vmelyik eddigit a nyeregből és minden megy tovább a régi logika mentén...

room_101 2012.11.21. 13:46:23

El kéne olvasni a "Verseny és Szolidaritás"-t Bokrostól, és akkor nem írkálnátok itt ennyi f@szságot össze.

Balt 2012.11.21. 13:49:46

@tarackos: Ő maga mondja magát konzervatívnak. (Meg nyakas kálvinistának.) Jó, jó, tudom, ez a 2009-10-es kampány része, bár a neokon akár még igaz is lehet rá. (Kérdés: akkor mit keresett a Horn-kormányban meg utána az MSZP-ben?)

Balt 2012.11.21. 13:50:27

@tarackos: Ezt mondta az öreg szekus? :))

lobaszopiatej 2012.11.21. 13:52:40

@Blogger Géza: "az infláció előtte csökkenő pályán volt"

Én már éltem akkor, igen nagy volt az infláció előtte is. 1-2 éves viszonylatban meg nehéz pályát kijelenteni, főleg ha már nagy a baj (az volt, remélem ebben nincs vita).

Utána viszont lement 5-6 % köré, igaz nem azonnal, hanem még Chikán alatt (kb 2 év), nyilván nem csak az ő érdeme volt (az ilyen dolgok nem varázsvesszőcsapásra működnek, nem egy gonosz zsarnok tartotta addig magasan az inflációt...).

Azóta csak kétmarokra osztogattak, tkp. a fidesz-mszp kettős ugyanazt csinálta (igen mindkettő, fidesz is bent volt az ogy-ben, igen beleszóltak a történtekbe, igen mexavazták a 100 napos programot, igen ők is felelősek amiért Gyurcsánynak takarodnia kellett, csak Orbánnak kellett volna követnie mert pontosan ugyanazt csinálta más szimbolikával).

Balt 2012.11.21. 14:01:16

@Vidéki: Egyetértek. A Bokros-csomag hosszú távú társadalmi hatásai Trianonhoz mérhetők.

libertard 2012.11.21. 14:01:36

Olvasva a kommenteket itt és máshol az az érdekes, hogy a "jobboldali" közönség (általános fröcsögésen kívül), két nagy bűnt ró a szoci kormányok fejére:

1.) Bokros kiadáscsökkentett
2.) Medgyesy nem, sőt, növelte nagyban

El kéne dönteni melyiket utáljuk valójában, mindkettőt elég nehéz.
Megsúgom, a jobboldal elvileg a túlzott állami szerepvállalás (vagyis költekezés) elvetéséről szólna. Kár, hogy Magyarországon erre igény nagyjából nulla

notib 2012.11.21. 14:04:02

Megint előkerül a szemete, Koncze utána szépen sorban mindegyik, most éppen Bokros Lajcsi...

Ha valakinek, hát Bokrosnak nincs erkölcsi alapja a dumálásra...

Most nem csak arról van szó, hogy már "bizonyított", hanem arról, hogy nem volt hajlandó visszaadni az EU-képviselői megbízatását, amikor a pártja visszahívta...

Csigorin 2012.11.21. 14:07:33

"az égő házból mindig az elsők között menekült ki, hogy aztán a professzionalitás köpönyegébe bújva szakérthessen a tűzoltás mikéntjéről, a bent maradottakra háruló problémákról."

tegyuk meg hozza hogy amely hazat o gyujtotta fel, es rogton igazza valik az allitas Baynaura es gyurcsanyira is.

orient 2012.11.21. 14:08:39

Ez egy eléggé rossz poszt, finoman akarván lejáratni Bokrost, de közben erős csúsztatásokkal.

Mitől lesz valaki jobboldali vagy baloldali? Bokros a Horn kormányban nem ideológiai , baloldali politikusként szerepelt hanem akkor (és talán most is) Ő volt ez egyik legjobb magyar közgazdásza a világon. Fel lett kérve a tűzoltásra és Ő elvégezte rendesen. Beteljesítette a szakember funkcióját és el is tűnt a politikából jó pár évre. Csak azért mert az ATV-ben szerepel attól még nem lesz baloldali. Töménytelen mennyiségű fideszes politikust láttam már az ATV-ben akkor ők is mind libsik most?

AZ MDF egy jobboldali párt volt és az Ő színeikben is indult mert mint szakembert felkérték. Az MDF volt tulajdonképpen az egyetlen jobboldali párt a 2010-es választásokon. (a Jobbik szélső-balos kommunista eszméket vall, a Fidesz pedig szintén csak kicsit finomabban, de kb ők is valahol szocialista baloldali eszmékkel rendelkeznek az állandó államosítással és piacgazdaság, kapitalizmus ellenességükkel, tucatnyi volt MSZMP taggal a kormányukban). A MSZP az szoci, LMP még tudjuk olyan kicsik.

Szóval az egyetlen jobboldali párt az MDF volt Bokros lajossal fémjelezve és tulajdonképpen nekik volt egyedül kidolgozott gazdaságpolitikájuk, megoldásokkal, populizmust mellőzve, népszerűtlen KELLŐ megszorításokat is NYÍLTAN felvállalva.

Mai hír volt ugye hogy a Fidesz bruttósítani akarja a nyugdíjakat (járulékfizetésre kötelezve), erre mi a két populista párt reakciója?

Fidesz: EZ nem igaz, és nem is volt joga a kormány nevében nyilatkozni.
MSZP: Persze meg akarnak szorítani a gazemberek.

És hol van egy kiegyensúlyozott hang aki esetleg megemlítené, hogy ez nem is olyan rossz ötlet, mert az egészségügy romokban hever és minimális ellátásra sincs pénz lassan és az idősek veszik ígénybe leginkább, tehát tulajdonképpen a saját szolgáltatásaik javítása érdekében kéne valamennyi áldozatot hozni. Rögtön mindenki csak a megszorítást látja, de a lehetőséget azt nem...na erre kéne egy Bokros féle vonal akik mernek ilyen tabukról beszélni mint KÖZTEHERVISELÉS, ingyenes utazás VÉGE, Közszféra csökkentése akkorára amekkorára szükség van. Állami szerepvállalás csökkentése minimálisra a gazdaságban és hagyni azt működni és csak ellenőrizni független ÁLLAMI szakértők által , de nem szabályozni....tudod minden olyan jobboldalhoz köthető dolog ami ma tabunak számít, és senki sem beszél róla.

Balt 2012.11.21. 14:12:13

@lobaszopiatej: "... óriási problémákat kellett megoldani (pl. 2-számjegyű növekvő infláció)."

Azt hiszem, itt összekeveredik az ok az okozattal. (Vö. Bokros aranyköpésével: "nincs az a többletjövedelem, amit ne tudnánk elinflálni.")

Kandeláber 2012.11.21. 14:21:23

@lobaszopiatej: Te miről beszélsz? Bokros intézkedéseinek hatására és Surányi jegybankelnök tevékenysége folytán az infláció '96-ra 28.8 %-ra ment fel. Hol éltél akkor, a Holdon?

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2012.11.21. 14:28:28

@aszterixagall:

"Ok, Bokros nem, Bajnai nem. Elképzelhető valaki a "nem orbáni" oldalon, aki hiteles lehet a kiábrándult konzervatív szavazók számára? A mandinert olvasva úgy tűnik, ez eleve kizárt. Rosszul látom?"

Jól látod, kizárt. Nem csak azért, mert a baloldal által felvonultatott műjobberek hiteltelenek, hanem azért is, mert nincsenek kiábrándult konzervatív szavazók.

Kiábrándult csodavárók vannak, azoknak meg nem a panamai szabó kell, hanem a jó öreg Gyufa, aki beígérné a háromhuszas kenyeret, meg a nyuggereknek az ingyenrepülőt.

Nem is értem, mit akarnak a mindenféle bokrosokkal, ugyanolyan hülyének nézik a jobboldal szavazóit, mint a sajátjaikat.

mizie 2012.11.21. 14:43:08

Abban igazatok van hogy Bokros nagyon kívánkozik a "tiszteletreméltó jobber" szerepre, mint ahogy Gyurcsány a "tiszteletreméltó balos" szerepre is, de abban nagyot tévedtek, hogy az E14-nek bármelyik bugrisra is szüksége lenne.

Az tény, hogy egy hiteles (a jobboldalnak is) konzervatív személyre szükségük lenne, de ez tuti nem Bokros lesz.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 14:44:11

komprádor kapitalisták vs. retrográd feudálisok
harmadik út egyelőre sehol sem látszik.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2012.11.21. 14:54:32

"Az tény, hogy egy hiteles (a jobboldalnak is) konzervatív személyre szükségük lenne, de ez tuti nem Bokros lesz."

Meg senki. Egyrészt az ún. jobboldalnak sosem lesz senki hiteles, aki beáll Bajnai mög, másrészt konzervatívizmusra elenyésző az igény. A jobboldal a baloldal többségéhez hasonlóan keményen etatista, a különbség kb annyi, hogy jobboldalon ez rebellis-nemzeti romantikus mázzal ehető, baloldalon meg internacionalista-föderalista mázzal.

Az ún. baloldal reménytelen helyzetének meg az a fő oka, hogy a komprádor-burzsoázia vezeti, amely egy erősen etatista szemléletű országban egyszerűen nem menő.

szamoai 2012.11.21. 14:58:55

Azért Bokros Lajos kapcsán érdemes még megemlíteni a Dzurinda-kormány melletti tanácsadói tevékenységét is. Tudjátok, az a Dzurinda aki úgy gatyába rázta a szlovák gazdaságot, hogy egy röpke évtized alatt lehagytak minket a **csába. Igaz, anno volt ellene is felháborodás meg "éhséglázadás" (amikoris az éhező tömegek kifosztották a vidéki boltok cigi-és piakészleteit), de így visszatekintve gondolom a szlovákok nagy többsége már inkább örül az akkori megszorításoknak.
Ahogy a Fidesz is örült anno '98-ban a Bokros-csomag által felpörgetett magyar gazdaság állapotának, köszönte szépen, 4 évig abból éltek..

Balt 2012.11.21. 15:02:05

@EMU: Attól, hogy nevezettek nem voltak hazaárulók 2004-ben, még nem jelenti azt, hogy a jobboldaliak számára "hiteles baloldaliak".

blah 2012.11.21. 15:05:48

Bírom az ilyen szemellenzős írókat... egy csomó olyan dologgal támadja Bokrost (megjegyzem jogosan) ami a mai jobboldali pártok sajátossága is. Pl a baloldali nézeteket képviselünk de jobbosnak mondjuk magunkat jelenség. Én még a konzervatív értékekkel tisztában lévő magyar emberrel nem találkoztam. Azt hiszik, hogy annyiból áll az egész, hogy vallás meg hazaszeretet. Bakker, ilyen a hazai politikai. Ha ez eddig nem tűnt fel inkább recepteket kéne írni.

Balt 2012.11.21. 15:08:31

@orient: "Burány Sándor, az MSZP kispesti elnöke szerint Bokros 1996-ban újra belépett az MSZP-be, a kispesti szervezetbe, de tagsága később megszűnt, mert nem járt se pártrendezvényekre, se tagdíjat nem fizetett. Maga Bokros azonban határozottan tagadta, hogy belépett volna a pártba.[13][14][15]" (Wiki)

Anti Anyag (törölt) 2012.11.21. 15:09:24

"szakértői kormány".

Gondolom, ezek majdnem ugyanazok, akik 2010-ben akkorát buktak. Azzal együtt Bokros odavaló, bár nem hiszem, hogy lesz jobbos, aki rá szavaz, hiszen lejáratódott már ő is az MDF-el.

Balt 2012.11.21. 15:10:51

@orient: Lehet, hogy a fenti cikk is sarkít, de bizony eléggé hitelesen hangzik...:
fn.hir24.hu/velemeny/2012/02/12/igy-kormanyoztak-a-magyar-gazdasagot

nookedli 2012.11.21. 15:13:17

Bokros Lajos a neolibsi/komcsi téveszmék végterméke. Ahogy látjuk még köpönyeget is forgat a hatalomért. Gondolhatjuk, mi lesz. 2014-es választásokon megpróbálja ő is hazugság ígéretekkel megszerezni a szavazatokat.
Van valakinek ötlete, hogyan vessünk véget ennek az exkomcsi időszaknak? Nekem már üres a zsebem.

Balt 2012.11.21. 15:13:39

@szamoai: Kamu.
Lásd fentebb!
fn.hir24.hu/velemeny/2012/02/12/igy-kormanyoztak-a-magyar-gazdasagot

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 15:13:54

@Attitude Adjuster:
itt a különbség az, hogy ki nyúlja le a pénzt. bokrosék külföldi oligopóliumokban gondolkodnak. orbánék a helyükbe belföldi oligarchákat (nemzeti nagytőkéseket) képzelnek el.

a komprádor kapitalista gazdaságpolitika nagyjából 2001-ig működött sikeresen. utána a működő tőke kelet-európa helyett kelet-ázsiába áramlott.

ezek után a baloldali kormányok a fogyasztást, a jobboldali önkormányzatok a beruházásokat próbálták hitelből élénkíteni.

majd jött egy újabb gazdaságpolitikai fordulat. orbán-matolcsy a retrográd feudalista elképzelésekkel. ez a koncepció gyakorlatilag egy év alatt 2011-re elbukott. magyarország a tartalékait éli fel.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 15:15:48

@Balt:
ez a cikk brutális csúsztatásokkal van tele.

orient 2012.11.21. 15:20:17

@Balt: Ez igaz lehet, de a gazdaságpolitikája akkor is sokkal jobboldalibb mint a fideszé bármikor. Ez az egyetlen 'érv' ellene amit felhozol? Ettől lesz baloldali? A fideszben tucatjával vannak olyanok akik MSZMP tagok voltak a 80-as években (pl. Pozsgay) szerintem ez miatt sokkal jobban kéne aggódni és libsi komcsizni őket mint a bokrost aki belépett az mszp-be 96ban ahonnét aztán ki is rúgták..

"1998 és 2005 között volt a magyar gazdaságpolitika aranykora" a cikk amit küldtél ezt írja.
Aranykora???? 13. havi nyugdíj meg 50%-os közalkalmazott béremelés, adók az egekben????

Most is ahogy a fidesz/mszp egy kis pénzhez jutna azonnal a nyugdíjasoknak emelnének meg a közszférának, ahelyett hogy a munkát terhelő adókat csökkentenék amivel valóban a gazdaságot erősítenék.

Kandeláber 2012.11.21. 15:24:51

Gazdag László hír 24-ben megjelent írása mellé itt van Róna Péter ugyancsak lesújtó véleménye Bokrosról: www.vg.hu/gazdasag/vg_online/gazdasag_-_belfold/090407_rona_268238

orient 2012.11.21. 15:29:28

@Balt: nem akarok gazdaságpolitikai kérdésekbe belemenni mert sok értelme nincs, de érthető a kiigazításnak voltak rossz hatásai. Ha pl. most a közszférából leépítenének felesleges embereket akkor nyilván megugrana a munkanélküliség és a gazdaság is visszaesne, de a megspórolt pénz mint mehetne járulékcsökkentésre (nem 13. havi nyugdíjra) és ez jelentősen javítaná a magánszféra terheit és jövedelmezőségét (olcsóbb lenne alkalmazni embereket) és nyilván bővülne a foglalkoztatás, csak nem a nép adójából és állam pénzén hanem a magánszféra profitjából. Ez lenne a kapitalizmus működésének alapja szerintem nem pedig a közmunka, a versenyszféra (értsd multik) agyon adóztatása amivel csak csökkenni fog a foglalkoztatás és hosszútávon is szarban leszünk nem csak rövidtávon...

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 15:31:05

@Kandeláber:
azért, mert az volt a cél, hogy elinflálják a hiányt. bokros idején árfolyam-stabilitás volt (a csúszóleértékelés mellett a forint semmit sem ingadozott). de nem volt árstabilitás.

utána jött egy váltás a monetáris politikában. ami az inflációt akarta minden áron csökkenteni. a jegybank azóta is lebegteti az árfolyamot. nincs se árfolyamsáv, se deklarált árfolyamcél. inflációs célkövetés van helyette. és szabad tőkemozgás.

az első orbán kormány sikerének az volt a titka, hogy az ár és az árfolyamstabilitás egy rövid időre köszönő viszonyba kerültek egymással. a külföldi és a belföldi vállalatok fair módon versenyeztek egymással. de ez nem tudatos gazdaságpolitika eredménye. hanem véletlen.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.21. 15:34:37

@nookedli:
Bokros nemcsak álszenteskedik a jobboldaliságával, hanem hülye is.

Az egyértelmű célja, hogy azon jobboldali szavazókat akik nemhogy az MSZP-re de még Bajnaira se szavaznak, azokat majd jól beszívja.

De a neve említésére is csupán baloldali szavazók tömege (Ez persze választáson nem valódi tömeg, de mérhető 1-2%) fog rá szavazni.

Mert Bokros neve legfeljebb csak baloldalon cseng jobban Bajnaiétól avagy Gyurcsányétól, jobboldalon nem igazán jelentős az Bokros féle elszipkázási faktor.

Kandeláber 2012.11.21. 15:39:21

@european commonwealth: Róna szerint az átmeneti fellendülést a forint folyamatos leértékelése idézte elő.
Egyébként pedig a Boktos-mítoszt maga Bokros, továbbá olyan nagy jelentőségű véleményformálók tartják napirenden, mint mondjuk az Avar-Mészáros-drágabolgárúr triumvirátus Németh Péterrel kiegészülve, vagy Kálmán Olgi a maga szervilis módján.
Ezen kívül mindenféle, magát hatalmas tudású közgaszdásznak vélő kommentelő, de az ilyenek feltűnnek a sörözők pultját támasztva is, ahol korsóval a kezükben osztják az észt az erre egyáltalán nem kíváncsi, jobb sorsra érdemes embereknek.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 15:44:12

@orient:
a közalkalmazotti elbocsátáshullámmal sem feltétlen növekedne a piaci foglalkoztatottság. azért, mert nincs külső konjunktúra.

a cégek jelentős részében ma elbocsátani kellene. ezt sokan azért nem teszik meg, mert ilyen olyan támogatásokat kaptak, vagy kapnak. a forintgazdaságot a kincstárból kézzel vezérlik. az ágazatokon belüli és az ágazatok közötti versenyt is felszámolták. az adózások és a támogatások rendszere teljes egészében kiszámíthatatlanná vált.

egy ilyen gazdasági környezetbe hiába bocsátasz el 10-20-30-50, vagy 100 ezer közalkalmazottat. nekik csak akkor lesz új munkahelyük ha az ebből fakadó megtakarítást odaadják egy külföldi befektetőnek. csak ki az, akinek kell 10 ezer hivatalnok?

a jelenlegi közjogi rendszerben és közgazdasági helyzetben nincs megoldás.

orient 2012.11.21. 16:00:58

@european commonwealth: nilván nem egyszerű, DE

Ha pl. az ingyenes utazást felülvizsgálnák (kb. min 100 milliárd plusz)
Közalkalmazottak 30-40%-a szükségtelen, felesleges. Nem ők tehetnek róla de egyszerűen nem kellenek. Ez TÖBB EZER milliárd forint megtakarítás lehetne. Többségük 40 év feletti, de jól képzett ember. Ha pl. nem rúgták volna össze a port az összes befektetővel bankkal eddig a kormányunk, szerinted nem lehetne szervezni egy gazdasági párbeszédet ezekkel a multikkal és bankokkal, cégekkel? A Telekom szektorban sok ilyen ember ül jelenleg is (régi hivatalnokok) és bankokban is. Fel lehetne ajánlani nekik, hogy minden egyes ember akit mondjuk átvesznek a közszférából:
1. Járulékmentességet kapnak utánuk mondjuk X évig
2. Minden átképzési költséget megtérít az állam mondjuk ha min X évig az állásban tartják az illetőt, (ha nem fizesse vissza a cég)
Ezek még így is nagyon sok pénzt spórolnának azzal hogy nem az állam fizeti nekik a bérüket és munkájuk is lenne. A spórolt pénz mehetne lyuktoldozásra és további járulék és adócsökkentésre. Magyarul a többséget is könnyebb lenne felvenni és alacsonyabb fizetésekből is több maradna náluk. De ehhez persze meg kéne szüntetni a különadókat hogy a versenyszféra jövedelmezősége nőjön. A multi profitja nem káros hanem jó mert az a multi aki itt van az többet fog beruházni, fejleszteni és alkalmazni, akkor is ha a profitja egy részét kiviszi az országból. Azzal semmire sem megyünk ha nem termel profitot és a nyereség nagy részét odaadja az államnak és cserébe embereket fog kirúgni, mert így ahelyett hogy a közszférából venne át embereket ehelyett a versenyszférában csökken a foglalkoztatás és annyi bevétele sem lesz az államnak mint korábban a kozalkalmazottak bérére. Ez egy ördögi kör. Ha a magánszféra nem tud terjeszkedni, profitot termelni a gazember akkor a tevékenységének sem lesz sok értelme, és egyszerűen kivonul idővel. Persze az egybites JOBBIKOS ennek örülne mert a gyarmatosító elhagyja az országot, csak a helyén sok 10-100 ezer munkanélkülit hagy, mert az államnak és magyar tőkének nem lesz elég pénze átvenni és üzemeltetni és vinni ezeket a cégeket jövedelmezően (tőke és hitel hiánya miatt...)

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 16:11:27

@Kandeláber:
a fellendülést a működő tőkebeáramlás idézte elő. aminek nyilván kedvezett a csúszó leértékelés.

lehet egyébként bokrost bírálni, de se akkor, se most nincs senki, aki valamilyen alternatív javaslat mondana. bokros lajos miért nem élénkítette a gazdaságot? mégis miből tette volna? gdp arányosan 8% fölött járt a hiány. üres volt a kincstár. 9%-kal leértékelte a forintot, 8% vámpótlékot vezetett be. 18%-os inflációból lett 28%. előtte a szuper jobboldali kormány 35%-ot is produkált.

ez persze, hogy padlóra vitte a belső fogyasztást. és utána, amikor a nép ennek az előnyeit élvezhette volna, akkor az orbán kormány azt mondta: a szegények kussoljanak. persze, hogy jött a "jóléti rendszerváltás".

egyszer valaki folyamatában nézné ezt a sztorit.

Kandeláber 2012.11.21. 16:15:57

@european commonwealth: Én nem vagyok közgazdász, sőt, nem is tartom magam hozzáértőnek, mint sok önkritika nélküli honfitársam.
Csak rá szeretnék világítani erre a mítoszra, amelyet azért komoly közgazdászok is megtettek, ezért linkeltem be a két cikket (fentebb van a hír24).
Egyébként a poszt nem elsősorban a mitikus csomaggal foglalkozik, hanem Bokros emberi és politikusi kvalitásait veszi górcső alá.

Blogger Géza 2012.11.21. 16:16:33

@lobaszopiatej: Pechedre én is éltem akkor, és persze neten is utána lehet nézni, Bokros kb 10 százalékponttal pörgette el az inflációt (18%-ról 28%-ra). És ne keverjük már ide, hogy sok-sok évvel később valaki mi mást csinált, nevetséges már ez vallásos hit, hogy Bokros után korlátlan ideig minden pozitívum azért történt, mert volt Bokros Lajos (a negatív meg másért.)

Kora Délutáni Kornél 2012.11.21. 16:19:32

Örömmel olvastam a cikket, ezek szerint valóban tele a gatya a Közgép-szavazóknál. :)

Bokros valóban egy vállalhatatlan kommunista, ellenben Pozsgay és Szűrös a nemzeti konzervativizmus ikonjai.

Nagyon várom az államközeli civil szervezetek újabb kampányait is. Remélem, sikerül majd legalább akkorát gyalázkodni, mint 1994-ben Horn Gyulával. És azt remélem, hogy az eredmény is hasonló lesz. :)

KDK

ZemBer 2012.11.21. 16:23:39

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy:

a portfolion van most szélesre tárt puma, hogy még egy kis Vonnegut-ot idézzünk :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.21. 16:32:27

@Kora Délutáni Kornél:
Mint ahogy korábban említettem Bokros neve kategóriákkal több szavazatot szív el az ex-MSZP (2010) szavazóktól, mint a jobboldaliaktól.

Ilyen értelemben Bokros indítása semmiképp se ballib (MSZP, Bajnai, DK, ..) érdek, legfeljebb akkor ha majd beáll ő is az E14 mögé az utolsó pillanatban.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 16:41:30

@orient:
oké, de kirúgták. momentán semmi esély nincs arra, hogy budapest legyen a térség pénzügyi központja. ami ugye ahhoz kellene, hogy foglalkoztatni lehessen a hivatalnokokat.

vélhetően matolcsy györgy lesz az új jegybank elnök. kifejezetten bankellenes hangulat van. senki sem bízik a magyar kormányban. a jelenlegiben sem. és a következőben se nagyon.

---

ha megszűnik az utazási kedvezmény, akkor a nyugdíjasok gyakorlatilag alig fognak vasúton utazni. nem ülnek fel a vonatra. de ettől a máv működtetése nem lesz sokkal olcsóbb. oké, persze ezek után még tovább lehet csökkentetni a járatok számát. be lehet zárni újabb vonalakat. el kell küldeni embereket. a kérdés, hogy ki fogja felvenni a vasutast. mehet közmunkásnak. legfeljebb 47 ezer forintot fog keresni. ebből lesz a megtakarítás. de közben lehet, hogy a család egyetlen keresőképes tagja. nem fogja tudni fizetni a közműszámláit, nem tudja iskoláztatni a gyerekeit, stb.

a kiadás nem abból van, hogy mari néni felül a vonatra. hanem abból, hogy jár az a szerelvény.

azt úgy lehetne null szaldóssá tenni, ha a kárpát-medencei államvasútból a határokon átnyúló regionális vasúttársaságokat jönnének létre. és 2-3 milliós eurorégiókban járna a vonat. lenne nagyjából egy tucat "gyesev". ha valaki az "interpici" járatokat null szaldóssá teszi, akkor létrejöhetne egy szövetségi vasúttársaság, ami a monarchia országainak intercity járatait összekapcsolja. vagy létrejöhetne akár egy közép-európai bundesbahn.

mindezt úgy kellene létrehozni, hogy a regionális zrt-kben tulajdont kapnak a városok. üzemeltetik a pályaudvart. közvetve tulajdonos a polgárság. a szövetségi vasúttársaságot ki kell vinni a börzére. azért, hogy abból üzletrészt bárki szabadon vásárolhasson.

így az oligopóliumok hasznából a polgárság részesedhet. kvázi vegyesvállalatok jönnek létre.

ekkor a vasutast nem elbocsátani kellene. hanem képezni. a nyugdíjas pedig válthat kedvezményes bérletet. feltéve, hogy kedden, csütörtökön, és szombaton utazik. amikor ugye kevés a diák.

ez így szépen hangzik, de realitása nincsen.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 16:42:24

@Kandeláber:
bokros lajos pártja max. 1% szavazatot fog kapni.

ephart 2012.11.21. 16:49:02

amíg az ellenzék ilyen lejárt szavatosságú köcsögöket citál elő mint Bokros vagy Bajnai Orbánék nyugodt szívvel dőlhetnek hátra

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 16:54:19

@Trompf:
egy szoci szavazó elsősorban mesterházyra szavaz. egy liberó bajnaira. bokrosnak esélye nem lesz az 5% közelébe érni.

Laciii 2012.11.21. 16:56:13

@european commonwealth:
"a kiadás nem abból van, hogy mari néni felül a vonatra. hanem abból, hogy jár az a szerelvény. "
A bevétel se abból van, hogy Mari néni felül a vonatra, hanem abból ha vesz jegyet.

Cinkes 2012.11.21. 17:03:38

Mondjátok már meg nekem, hogy a jobb oldalon kinek a neve cseng jól, hadd röhögjek már egy kicsit.

Kandeláber 2012.11.21. 17:08:16

@european commonwealth: Nagy versenyben lekörözi a 0.5 %-os Munkáspártot.
Bokros bútorozzon össze Kupa Mihállyal, gründoljanak egy pártot, amelyben Dávid Ibolya, Herényi, Kerék-Bárczy és még néhány levitézlett arc képvisel majd.
Kijelentenék, hogy ők az igazi konzervatívok (Ibolyka 2002-ben és 2006-ban is ezt mantrázta), aztán hajrá.
Biztosan ők is találnának maguknak egy adakozó kedvű amerikai milliomost, azok úgyis alig várják, hogy egy haladó magyar alapítványt vagy pártot finanszírozhassanak, elég csak az LMP-re vagy a már nevében is haladó Bajnai-féle alakulatra gondolni.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 17:14:37

@Laciii:
debrecenben egy nyugdíjas akkor venne jegyet ha mondjuk a román-magyar regionalbahn egy járatával elmehet elmehet nagyváradra, vagy zilahra. és ott vehet egy olcsó szemüveget, seprűt, parfist.

vagy ha van egy délvidéki magyar-szerb-román vasúttársaság. ott egy szeged-hódmezővásárhely- békéscsaba-arad-temesvár-újvidék-szabadka-szeged gyorsvasúti gyűrűn a személyszállítást null szaldóval fent lehetne tartani. gazdasági és kulturális céllal utaznának rajta a népek. a teherfuvarozás pedig nyilván nyereséges lenne. különösen akkor ha a folyami hajózás nagyobb szerepet kapna. szeged elvben tiszai, újvidék dunai kikötő.

ehhez a jelenlegi nacionalista kormányt el kell zavarni. a szélsőjobboldalt pedig el kell taposni. mert a határ-menti térségi együttműködésnek ők a kerékkötői.

komplikato 2012.11.21. 17:21:25

Érdekes látni ahogy olyanok dobálóznak Bokros ellenes cikkek linkjeivel, akik a hasonló cikkeket képesek teljesen ignorálni Matolcsy elvtárs esetén. Az is érdekes, hogy Bokros köpönyeg forgató, miközben már állandó irányvonal, pártcserélő és ex-MSZMP tagok meg ugye a konzervativizmus és jobboldaliság mintaszobrai. Kissé féloldalasnak tűnik ez így.

Mindeközben mindenki mélyen kussol az FTP-ről , az összes médiában vagy semmi róluk vagy maximum annyi, hogy "bejelentették" magukat.

orient 2012.11.21. 17:26:15

@european commonwealth: nem értek egyet ezzel:

"ha megszűnik az utazási kedvezmény, akkor a nyugdíjasok gyakorlatilag alig fognak vasúton utazni. "

Nem azt mondtam ne legyen semekkora kedvezményük, csak ingyenesség szűnjön meg. Kapjon mondjuk 70-80% kedvezményt. Akkor még mindig szinte ingyen utazhat, vagyis olcsón és fog is utazni, de legalább valamennyire hozzájárul a költségekhez. Itt erről van szóé s arról hogy vannak dolgok amiket még 22 évvel a komcsi rendszer után sem mer senki firtatni. Már az is előrelépés lenne ha mondjuk 10%-ot fizetnének az utazásért, ami szerintem azért nem annyira megterhelő, de legalább enyivel kevesebbet kéne adni az államkasszából. Szintén a vasútbezerások sem ördögtől való dolog. A busz sokkal olcsóbban és hatékonyabban üzemeltethető mint a vasút. Lehetne jó vasútközlekedés a megyeszékhelyek és nagyobb városok között, és minden más kisebb településre mehetnének buszok. Sokkal olcsóbb lenne, az emberek ugyan úgy eljutnának A-ból B-be, és cserébe csak a nagy fő vonalakat kéne fejleszteni. Mennyit dobna szerinted a GDP-n ha pl. Debrecen - Bécs 3 óra lenne? Budapest - Bécs megy 1 óra? Vagy Szegedről Bécsbe lehetne menni 3-4 óra alatt vonattal? Szerintem erőssen ugrana a GDP erre mert sok osztrák cég (fúj piszkos gyarmatosítók) jönnének ide csak ezért és tennék át a cégüket ide. Ez kivitelezhető lenne mert egy viszonylag hosszú, de kevés nyomvonalat kéne nyugati színvonalra fejleszteni, nem a sok kis szar mellékággal bíbelődni és hányni a pénzt a feneketlen kútba.

A közszolgákat nem rúgnák ki, csak mondjuk kötnének egy stratégiai megállapodást a multikkal ahogy írtam 10 ezrekkel csökkenhetne a közszféra száma évente anélkül hogy bárki is munkanélküli lenne.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.21. 17:30:38

@komplikato:
Mi az az FTP ?

Kérdezheti joggal egy google-t is használó átlag kommentelő...
Merthogy a google is mélyen kussol róluk.

Kandeláber 2012.11.21. 17:32:48

@orient: Bocs, ezt nem hagyhatom ki: melyik kormány tette ingyenessé az utazást bizonyos életkoron felül? Amelyik a repülőjegyet is ingyen adta volna nekik.
A szupernyugdíjas ugyanúgy ingyen repült volna mondjuk New Yorkba, mint a minimál nyugdíjas mondjuk Érd-alsóra.

komplikato 2012.11.21. 17:34:12

@Trompf: felelos.org/index.php?page=main
Ez az amit állítanak magukról, az meg ugye nem sokat ér, hiszen 23 év alatt itt már annyi mindent mondott magáról mindenféle párt, amiből kb. semmi nem volt igaz ...

Laciii 2012.11.21. 17:40:02

@Cinkes:
A baj az, hogy nincs ilyen.

nemhívő 2012.11.21. 17:42:15

...nem igazán értem ezt a "bokrosfikázó" ostobaság halmazt...

Azt értem...hogy a szerzőnek nagyon fáj,..hogy nem adja a mandátumát a "jesznek"...(ezt kétszer is felhántorgatja), bár én meg azt nem értem,...hogy ezt miért is tenné?

Az világos, hogy helyette (akit amúgy megválasztottak!)...rögtön kimenne egy "jeszes bakancsos",...(akit meg nem választott a kutya se!)

Azt se igazán értem,...hogy Dávid vagy a Herényi miért is ne lehetne már "jobbos"...

...hacsak nem, azért,...mert nem feküdtek be a zorbán alá..

Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.11.21. 17:45:38

@komplikato:
Megvan..
"Felelős Társadalomért Párt"
Alcím:
"Jobboldali alternatíva"

Már itt megakadtam.
Miért csak jobboldalon kell felelős alternatíva ?
Baloldalon túl sok felelős párt van már ?

Miért célja egy alapvetően jó célokkal, homepage-jük szerint ötletekre nyílt tagságnak csupa jobboldalit bevonzania ?
Nem kell nekik baloldali szavazat, avagy agytröszt ?

Tényleg nem értem.

komplikato 2012.11.21. 17:55:06

@Trompf: Minap kezembe nyomtak szórólapot a 4K-tól, hogy majd a weblapjukról sok minden kiderül. Hát betű az van sok rajta, de nekem onnan sem derült ki semmi. Konkrétan semmit nem olvastam arról mit hogyan kéne szerintük megoldani, azt írták mi miért nem jó szerintük. És van készülőben pár ilyen pártkezdemény, de azok is csak ilyen hülye, üres, demagóg baromságokat nyomnak, arra nem lennék vevő. Olyan párt és kormány éppen elég volt eddig, akinek lövése se volt mit és hogyan ...

Laciii 2012.11.21. 17:57:12

@Trompf:
Az a baj, hogy nem tudsz messzebbre jutni, mert a főcím után üres az oldal.

Nem a párt felelős, hanem a társadalom erről szól a jobboldaliság (a valódi, nem a fidesz féle).

Jobboldali pártnak meg nem dolga baloldali szavazókat vagy agytrösztöket vonzani, mert onnantól kezdve nem jobboldali hanem katyvasz. Baloldaliaknak kéne egy valódi baloldali párt.

orient 2012.11.21. 17:58:44

@Kandeláber: a szocik ez egyértelmű ezen nem veszünk össze. A gond azzal van , hogy most van elvileg egy 'jobboldali' kormányunk aki ugyan azokat a bal***ságokat viszi tovább mint az elődök.

JohnnyLillibrogida 2012.11.21. 18:10:53

Jó nagy tülekedés van baloldalon.friss nevekkel a jövő felé.bajnai,bokros,kuncze,gyurcsány,vadai.kemény csapat lesz ha végre összeáll.
lesz annyira röhejes a folyamat mint az a két hét amikor bajnai váltotta gyurcsányt?

tudi 2012.11.21. 18:32:06

Ha Bokros akkora nagy pénzügy miniszer, miért csak 1 évig volt az, bár lehet, hogy jó a PR-ja.
@Kandeláber: Na én is pont ezt akartam linkelni, de látom te már megelőztél.

komolytalan samu 2012.11.21. 18:37:24

Néhány megjegyzés a kommentelőknek

- Bokros annyira HITELES konzervatívnak, mint itt bárki, néger polgárjogi harcosnak. Akinek a miértet el kell magyarázni, az nem érti a hitelességet.

- Matolcsy és a hitelesség ellenben egymást kölcsönösen kizáró fogalmak. Bármiféle értelemben.

- Attól hogy valaki egyszerre gondolja mindkettőt, még lehet konzervatív.

A cikk egymondatban lefordítva: rohadt jó lenne már egy értelmes, piacbarát konzervatív alternatíva, de azt nem feltűnési viszketegségben szenvedő exszoci pénzügyminiszterekkel képzelem el.
appendix: gyurrinál jobbnak lenni édeskevés.

european commonwealth (törölt) 2012.11.21. 19:03:41

@orient:
az utazás 65 év felett ingyenes. 65 évet be nem töltött nyugdíjas fizet. évi 16 alkalommal kapnak 50%-os kedvezményt. egy utazásnál lehetősége van "kettőt pecsételtetni". ebben az esetben évi 8 alkalommal 90%-os kedvezmény jár. a teljes ingyenességet meg lehetne szüntetni. vagy akár az egészet is. de a kincstár ezen inkább 10 milliárdos nagyságrendet spórolna.

ha az egykori monarchia országainak szövetségi vasútja összekapcsolódna, akkor persze, hogy az null szaldóval majdnem biztosan tudna üzemelni. de akkor a vasút nem lenne "nemzeti". nem feudális lenne, hanem föderális. simicska lajos vajon hogy építene sínt a piaci ár triplájáért?

ugyanígy létre lehetne hozni kisebb regionális társaságokat. 2-3 milliós eurorégiókban a járási központok között is járhatnak motorvonatok. a távolsági busz a kistérségekbe való. körbemegy a járásban a falvakon.

a régiós kisvasutat elvben mini ipari parkok övezhetik. képzelj el mondjuk egy a vasút közelébe telepített nyírségi fűrészüzemet, vagy konzervgyárat. rendkívül alacsony szállítási költségek érhetők el ha vagonírozzák az árut.

a reálgazdaságot össze-vissza támogatják haveri alapon. ha valaki kap pénzt, akkor érdemes lenyúlnia. kevesen terveznek hosszú távra. mert minden olyan, mint a kutya vacsorája. nagyon támogatásból kamu beruházás, kamu foglalkoztatás lesz. a pénzek 10-20%-át amúgy is vissza kell "visszaosztani". ezek a aztán svájci, vagy offshore számlákon landolnak. ez az alapprobléma. nem a nyugdíjasok kedvezménye.

normál menetben simán működhetne a regionalbahn. az emberek mátészalkáról elutaznának szatmárnémetibe. vásárosnaményból munkácsra, kisvárdáról ungvárra. szándékosan mondom a legszegényebb területeket. simán átjárnának a határon dolgozni. és ha kiszámítható viszonyok lennének, akkor tisztességes befektető is lenne.

az első alkalommal mindenki felismeri , hogy mi folyik itt. azon túl, hogy a cigányság egy része nem jár iskolába. rendes iskola sincs. azzal, hogy levitték a tankötelezettség korhatárt még durvább a helyzet. a gyerekek 8 évesen azt várják, hogy ne kelljen iskolába járni. szövetségi iskolarendszert kell építeni. szövetségi alaptantervet kell bevezetni. azért, hogy mondjuk egy szász középvállalkozó kelet-magyarországon befektessen. nem csak a mercedes-ben kellene gondolkodni.

---

magyar bankrendszerrel nem az a probléma, hogy kevés a bankfiók. hanem az, hogy így is túl sok van belőle. a bankrendszer köztisztviselőket 10 ezres nagyságrendben akkor tudná felszívni ha budapest lenne a térség pénzügyi központja. a jelenlegi helyzetben ennek nulla esélye van. felejtsd el, hogy a külföldi bankok bővíteni fognak.

az ipari, kereskedelmi és a szolgáltató cégek sem akarnak újabb irodistákat. pozsonyból megoldják a teljes könyvelést.

ha egy vidéki hivatalnokot elbocsátanak, akkor elmehet a tesco-ba árufeltöltőnek. induló fizetés napi 6 óráért 60 ezer forintot kap. mit gondolsz miért nyelik le közszolgák a létszámstopot, a bérek befagyasztását, stb. azért, mert piaci viszonyok között még rosszabb a helyzet.

ezeknek az embereknek egy részét az európai közigazgatásba kellene bevonni. feltéve, hogy hajlandóak nyelvet tanulni. esetleg már beszélnek valamit a magyaron túl. a 22 európai képviselő mögött a brüsszeli titkárságon túl egy képzett hazai szakapparátus is dolgozhatna. 22×500 fő mindjárt 11.000 ember. buda megye európa parlamenti képviselője mögött ott van 500 jól-képzett köztisztviselő. azért, hogy a képviselő minden felszólalása szakmai módon alá legyen támasztva. ez kell a nemzeti érdekérvényesítéshez. aki erre nem alkalmas az meg tologatja az aktákat.

csak ugye akkor az európa parlamenti képviselőt közvetlen kellene választani. azért, hogy ebbe ne keveredjen a pártpolitika. és akkor esélye nem lenne dajcstominak bekerülni. somogy megye európai képviselői helyéért indulhatna mondjuk róna péter. de úgy, mint róna péter. és nem kell semmilyen párt, se pártlista. közvetlen európai képviselőválasztás megyei alapon.

nem folytatom tovább. mert ezeknek zéró esélye van.

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 19:06:54

@komolytalan samu: Nem rossz vélemény de jobbik szavazó létemre az elmúlt húsz évet tekintve Bokros a leghitelesebb

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 19:09:15

Azért szóljatok viktornak,hogy csókoljon kezet Bokrosnak és egy hatalmas KÖSZÖNÖM-öt mondjon neki.
Ugyanis nagyban neki köszönhető,hogy viktorról sokan azt hitték milyen nagyszerű és félisten.

fonó 2012.11.21. 19:09:37

Ne az előzőket karaktergyilkolják hanem a manyuplenyúló, nyilashamvakat zacskóban hurcoló, baltásgyilkost hőssé tevő, 3xbóvlis, pöttyösfenekű, kékbanános ősmagyar agysebész gazdasági vezetés. BIztos hogy akinek kijön 2x2=4 az neoliberális hazaáruló????????????,

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 19:11:08

viktorék elintézték,hogy hozzájuk képest BÁRKI hiteles legyen .
Na ez a probléma fideszbirkák.
Lehet viktorozni.

fonó 2012.11.21. 19:12:23

Bokrosnak van vér a ........nem házal 13. 14. havi nyugdíjjal, ne a zemberek fizessék (kik, a vakondok?) nincs megszorítás ...piti aljas demagóg hazugsággal!

orient 2012.11.21. 19:26:31

@european commonwealth: ez mind szép de ehhez egy kapitalista kormány kéne nem egy kommunista. Ilyen még nem volt 22 év alatt it előtte meg 40 évig, tehát tulajdonképpen soha. AMit a multikról írsz az nem igaz. Jelenleg sokkal kevesebb embert vesznek fel mert az üzleti bizalom egyenlő a nullával itthon, de moondjuk még a válság elején 2008-2010 -ben ezrekkel bővitettek az itteni központok. Pozsony nem versenytárs mert egy kis 500 ezres városba sok multi nem akar nagy központot telepíteni mert egyszerűen nincs elég munkaerő a piacon. Prága-Varsó már sokkal inkább elszívja a beruházásokat és szolgáltató központokat. Egyébként a 2000-es évek közepén Budapest volt az elsőrendű központ a legtöbb cégnek, de ez azóta megváltozott, részben a multiellenes kommunista hangulat miatt, részben mert a kormány csak szar gyárakat akar idehozni ami jó mert húzza az exportot és ipart és GDP-t, de az ott dolgozók sok adót nem fizetnek (egyszerűen mert alacsony a bérük), miközben a szolgáltatóközpontokban az átlag fizetés 300-600 bruttó között van. Csak a kormány leszarja hogy ilyen cégeket hozzon ide, és a 'nem leszünk gyarmat' , meg 'ne termeljen profitot itt a zsidó tőkés' mantrával akik idejönnének még azokat is elijesztik. Ez a kormány a legtöbbet azzal árt hogy a legtöbb ötletét a Jobbiktól veszi át, nem tudom minek mert nyer rajta 3% választót esetleg, de közben tönkremegy az ország és veszít másik 40%-ot. Nem a radikálisok 10%-ra kéne hajtani mert ebbe belebukik az ország. Mellette meg lehetne lopni is még, bár rohadt erkölcstelen, de a többi keleti országban is lopnak, de ott legalább marad is népnek mert a gazdaság egészségesen működik és nem ijesztik el a beruházó, munkaadó külföldi tőkét egyidőben. Amíg az embereknek van munkája és megélhetése addig nem foglalkozik mit csinálnak a politikusok, de ha nincs mit enni akkor igen. És sokáig nem fogják bevenni hogy a zsidó tőkés kalózok tehetnek a nyomorunkról CSAK és kizárólag ezért szenved a magyar.

Bell & Sebastian 2012.11.21. 19:26:59

Ha már az összes politikusunkat kiolvastuk és betéve fújjuk, ád-e nékünk másikat a Politikusellátó?

Mintha húsz éve helyben járnánk, maximus körbe. Van az a kalapácsos játék, amiben fejbe kell somni a kikandikáló kreténeket. Ez már annyit kapott, mint az összes többi együtt, mégis itt áll, mint egy trójai fafasz.

Húzzunk egy másikat.

Hertelendi 2012.11.21. 19:28:03

Már készül az új felirat a buszok hátuljára: Bokros a népnyúzó!

Bell & Sebastian 2012.11.21. 19:32:05

Hát ja, a tandíj bejött, gáz helyett meg fűts fával. Megelőzte korát az ipse, korán nyúzott.

Bell & Sebastian 2012.11.21. 19:33:38

Most látom csak, hogy Lakner a szerző. Visszaszivárgás, vagy mi ez?

trey82 2012.11.21. 19:34:02

en kisebb adokat akarok. az ado lopas, a valodi erteket termeloktol lopjak el a penzt hogy szetoszthassak a naplopok meg a sajat haveri kor kozott.

a fidesz emeli az adokat ahelyett hogy a kiadasokat csokkentene (az szja az egyetlen kivetel). az mszp meginkabb.

szal nekem a Bokros siman jo. kar hogy a magyarok idiotak es nem veszik eszre hogy hosszu tavon a sajat sirjukat assak mindket nagy parttal...

rockjano 2012.11.21. 19:37:53

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: "Amit Bokros nem tud vagy akar megérteni, hogy a konzervatívizmus/jobboldaliság nem gazdaságpolitikai kategória, hanem értékválasztási "

Mert un. jobboldalinak lenni magyarországon vallási kérdés.

Mindenki tudja hogy a mostani kormány rosszabbul végzi a dolgát mint eddig akármelyik de mégis csak ők az igaziak mert a vallásos hit már csak ilyen.

Bokros pont ezért nem tud hiteles jobboldali lenni mert ez nem gazdaságpolitikai kérdés hanem hitbeli.

jo20000 2012.11.21. 19:42:47

@kifordított nagyanyó: Ja, ez az! A folytogató hazugságcunamihoz képest, amit OV az egész slepjével előad, és amit politikai gaggingnek tartok (sajnos nem én találtam ki először ezt a kifejezést, de ez nem fontos), tényleg szinte bárki hitelesebb. Talán a sztereotípiák ismételgetése helyett jó lenne, ha feltűnne, hogy NEM BESZÉLNEK FOLYTON HÜLYESÉGEKET ezek az emberek, Bokros sem, Bajnai és Oszkó végképp nem. Máshol írtam, hogy a mítoszokat azért tényleg óvatosan kell kezelni, hiszen Bokros "rendet teremtő" mítosza jórészt Békesi teamjének volt köszönhető. Ettől még felőlem lehet egy "szakértői kormány" akárkije, nem félnék tőle. Bajnai-Oszkó páros pedig teljesen jó lenne - és gágogjon csak nyugodtan, akinek ennyire telik a tehetségéből (ezért mindjárt elnézést is kérek tőletek, de bennem is van némi indulat ebben a témában). A magyar politika köszönőviszonyban sincs a realitásokkal, főleg ezen kellene változtatni. Dávid Ibi simán belebukott a "normális Magyarország" szlogenjébe, pedig előbb-utóbb ezt kellene megcsinálni, mert nincs más út. Rájövünk majd, de addig eltelik 20-30 év - meg az én életem is.

jo20000 2012.11.21. 19:44:39

Hülye vagyok: fojtogató, bocsesz :-)

komolytalan samu 2012.11.21. 19:46:09

@kifordított nagyanyó:

Konzervatívnak????

Pénzügyminiszternek még megértem, de mégis miben áll az ő konzervatív v jobboldali hitelessége? Bármilyen nemzetpolitikai, határontúli, vidékfejlesztési, vallási etc kérdésben mikor fogalmazott meg következetes konzervatív (akár liberálkonzervatív) elveket, értékeket??

Anno az ÉS-ben megjelent programjában még szinte ugyanezt árulta csak baloldali címkével.

Tán gazdaságpolitikában mondható inkább jobbernak, és hát ja, fiskálisan tényleg konzervatív, de ez kevés.

ps: kíváncsi vagyok hogyan fér össze az ön jobbikos szavazata Bokros hitelességével.

Hertelendi 2012.11.21. 19:47:04

@rockjano: Már bocsánat, de a jobboldalisághoz semmi köze annak, hogy valaki hisz-e vagy nem. Arról nem is beszélve, hogy valaki azt állítja magáról, hogy hívő és közben az egész életvitele ennek az ellenkezőjét mutatja.
Ugye most nem kell példákat említenem...

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 19:48:17

@jo20000: Ahogy mondod.
Lehet hogy Bokros nem volt tökéletes,de én már akkor is bírtam,pedig akkor még kurvára nem érdekelt a politika.

pandava 2012.11.21. 19:51:09

ez mekkora sz@r egy írás. Bokros jobbos, balos, jobb-balos, bokros szándéka, vágyai, bokros mit tett, mit akar lenni.

Egy szó nem szól arról, hogy bokros mondjuk hogy alakítaná át a dolgokat, vagy az EP-ben mit képvisel(t).
A lényegről nincs szó.

Politikai celeb írás, gratulálok!:)

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 19:55:52

@komolytalan samu: A p.s.-re:Ne kérdezd!:))
Akkoriban bírtam .
Hitelesnek találom.
2002 óta foglalkoztat a politika.
viktoék faszfejek voltak ezért ellenük szavaztam.
Aztán tele lett a tököm a szocikkal az elkúrás után .
Ezután egy darabig úgy voltam,hogy mahd helyrehozzák de nem .
Úgyhogy 2010-ben már a jobbikra szavaztam.
Fidesz nevű politikai zsákutcát kikerültem.
Egyébként ez a jobboldali-baloldali dolog.
Talán 2002-ben az önkormányzati választások előtt volt,hogy különböző pártok embereit behívták.
És az volt a poén,hogy a Munkáspárt embere kb. ugyanazt mondta,mint a MIÉP-es.

Chicano 2012.11.21. 20:07:21

A nagyondemokrata balliberálisok elájulnak ettől a nímand karrier-konzervatívtól, aztán mikor megmérik a népszerűségét kiderül hogy az nincs neki. Ezeket az indexes blogokat olvasva párhuzamos valóságba jut az ember ahol a kormányt talán már senki nem támogatja és maholnap kitör a forradalom a népnyúzó diktatúra ellen. Aztán jön a menetrendszerű közvélemény-kutatási adat és kiderül hogy a fidesz még mindig vastagon vezet. Képzelhetitek hogy az átlagember mennyire utálhatja az ellenzéket ha még ilyen kormányzás mellett is inkább szavaz a fideszre. El kéne gondolkodni rajta hogy miért. Az LMP megtette, és nekik van igazuk.

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 20:07:21

Szóval mindegy hol indul most nekem hiteles.
Ti meg ekézhettek bárkit azt annál jobban szeretni fogják az emberek.

komolytalan samu 2012.11.21. 20:09:32

@kifordított nagyanyó: "a Munkáspárt embere kb. ugyanazt mondta,mint a MIÉP-es"

Még nem vette észre, hogy a miép és a jobbik csontbalos pártok? :)

Csak azért nacionalisták, mert 40 év kommunizmus után a natúrbal egyszerűen emészthetetlen az embereknek (a politikusoknak is).

Így aztán vannak nekünk posztkádári pártok, maszop,szadesz,fidesz, akik az igazából leszarják az elveket (és annak ékesítik magukat, ami szavazatot hoz) és vannak a lázadó elitellenes balos pártok (miép, jobbik, lmp) akik a baloldaliságot vagy Nemzeti Üldözési Mániába, vagy rigófüttybe csomagolva árulják.

kifordított nagyanyó 2012.11.21. 20:12:20

@komolytalan samu: Van benne valami.
Na jóéjt mindenkinek.

komolytalan samu 2012.11.21. 20:14:15

@komolytalan samu: a korrektség kedvéért: az LMP és a jobbik többé kevésbé hiszi a rigófüttyöt és a NÜM-öt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.21. 20:18:28

@Kora Délutáni Kornél:

Bokros valóban egy vállalhatatlan kommunista, ellenben Pozsgay és Szűrös a nemzeti konzervativizmus ikonjai.

- Ez kurva jó!!!!!!

komplikato 2012.11.21. 20:20:15

Elolvasva a véleményeket olyan érzésem támad én vagyok egyetlen fehér ember e kies földön, aki szerint az elmúlt 23 évben nem volt egyetlen előre tolt politikus aki hiteles lett volna egy bármilyen ciklus végére? Mert én meg (ha már vallás) azt hiszem mi vagyunk többségben, annak a választói "fekete anyag"-nak a fő részei, akik senkiben sem bízhattak eddig, akik a bizonytalanokat teszik ki.

Ti nagyon szerencsés emberek vagytok a szentjeitekkel meg a hőseitekkel. :D

Aki gerinces ember csak megmozdult a parlamentben, annak általában a sajátjai törték ki a nyakát első adandó alkalommal ...

komolytalan samu 2012.11.21. 20:22:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Jobberként hányok szűröspozsgaitól. A fityesz szerintem lendvaiildikót is leigazolná uszkve 5 öv bűnbánat és seggnyalás után.

jo20000 2012.11.21. 21:38:21

@komolytalan samu: Tényleg semmi értelme jelenleg bal és jobb oldalról beszélni. Speciel a fidesz nevű alakulat (nem tekintem pártnak őket) kőkemény kommunista módszerekkel dolgozik - elég picit ismerni a történelmet meg esetleg olvasni Márai Sándort. Ez utóbbit javaslom egyébként mindenkinek.
Jó volt beszélgetni, köszönöm mindenkinek a normális hangnemet és stílust, már ezért érdemes volt benézni ide ma este :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.22. 00:18:40

nemcsak bokros gondolja magát nemzeti-keresztény konzervatívnak komcsi múlttal
vannak még itt egypáran ebben az országban ilyenek.
vannak akik egész tehetségesen művelik ezt, és most nem orbánra gondolok, ő nem tehetséges ennek mímelésében

Szúrófény 2012.11.22. 05:39:03

@room_101: Petőfi megszorítása mindnek! "Új típusú nyakravaló, nem cifra, de jó szoros"!

orient 2012.11.22. 15:14:10

@Kandeláber: @european commonwealth: @Balt:
na ez itt a gond:

index.hu/gazdasag/2012/11/22/bod_nyolc_eve_all_az_orszag/

És Bod nem éppen egy libsi közgazdász:
"..A 2006-os országgyűlési választások két fordulója között Orbán Viktor Fidesz-elnök őt ajánlotta az MDF-nek közös miniszterelnök-jelöltnek..."

Miért nem tud egy ilyet odatenni a félnótás Matolcsy helyett mondjuk? Költői kérdés tudom.

rupertwinston · http://kanadaihirlap.com 2012.11.22. 15:46:20

Az a gond, hogy - többek között - a Hoffmann Rózsák, a Semjén Zsoltok, a Kövér Lászlók, a Bencsik Andrások, a Kerényi Imrék és a Bayer Zsoltok társaságában nem nagyon lehet komoly vitát folytatni a magyar konzervativizmusról. Tehát mi a baj, ha erre a vitára éppen az ellenzéki oldalon kerül sor?

Ime válaszom Lakner Dávid bejegyzésére. Kanadából én igy látom a szituációt:

kanadaihirlap.com/2012/11/22/lakner-david-es-a-mandiner-biralata-az-onmagat-konzervativkent-aposztrofalo-bokros-lajosrol/

Balt 2012.11.23. 00:00:03

@orient: Pozsgay (Szűrös stb.) mióta Fidesz tag? Én mondjuk sose kedveltem (őket), csak 2004 decembere óta veszem egyáltalán emberszámba. Ez tehát mellé ment. Ami persze nem változtat azon, hogy rohadtul meg van sértődve még mindig, amiért keresztbe tett az SZDSZ meg a Fidesz a már MDF-fel kialkudott K. elnökségnek. (Mondjuk a lepaktumozott Gönczöt elnézve némileg igaza van...)

Balt 2012.11.23. 00:05:56

@orient: Sebaj, majd a Bajnai (mszp+lmp+jobbik - ha így összejön a többség...) harmonizált 45%-os háromkulcsosa majd nagyot lendít a gazdaságon. :)

orient 2012.11.23. 09:51:19

@Balt: nem tudom miért kellene 3-kulcsos és miért csak fekete-fehér neked minden. Nekem tök mindegy ki csinálja csak értelmesen csinálja. Egykulcsos az rendben is lenne egyébként szerintem.

Gond: Jelenleg a magyar GDP 65%-át a szolgáltatószektor adja. Költői kérdés ugye melyik szektor van most agyonadóztatva mert gonosz multi extraprofittal??? És ez az agybeteg, barom, agyatlan matolcsy még csodálkozik hogy miért van recesszió? Vagyis nem csodálkozik hanem EU válságra keni, mikor csak nálunk van már recesszió, de közben az ország legerősebb gazdasági ágazatait adóztatja agyon és természetesen nem látja a fától az erdőt. Miért nem tud ennek a félkegyelmünek a helyére tenni mondjuk egy Chikán-t? Nem libsi, csak valószínüleg nem tenné teljesen tönkre az ország gazdaságát.

Kandeláber 2012.11.23. 12:43:30

@orient: Az éppen igencsak pocsék helyzetbe került Szlovénia emlegetése roppant mulatságos.

orient 2012.11.23. 13:00:04

@Kandeláber: Épp annyira mint a hanyatló nyugaté igaz? Más kérdés hogy a pocsék helyzetben lévő nyugat és SZLOVÉNIA sokkal jobban él mint mi is fog is még az köv. 100 évben. Kicsit kádárinak hangzik ez nyugaton éheznek, de bezzeg itthon annyira jó, baromság...nyugaton nincs recesszió és Szlovéniában esik pár %-ot az életszínvonal átmenetileg, de még mindig többszöröse a kereset és életszínvonal a miénknek. Szeretne itt 10 millió magyar olyan szarul élni mint a hanyatló nyugat. Ja bocs leginkább már csak 9 millió magyar, mert lassan mindenki elmegy aki tud a hanyatló nyugatra, vicc az egész.

Kandeláber 2012.11.23. 15:29:22

@orient: Szlovénia azért még nem teljesen nyugaton hanyatlik. Egyébként a hitelminősítő-kufárok árazták be őket, felhívván a figyelmüket a privatizáció visszamaradott voltára.
Magyarán ott még nem kótyavetyélték el teljesen az egész állami vagyont.
Egyébként Szlovénia már a cucilizmusban is űberelte a mi gulyásos kondérunkat.
Szóval a hsz-em olyan félig mulatságos volt.

gomorra 2012.11.24. 08:02:20

Kedves Lakner, hát miért kell mindig s mindenkit megpróbálni hitelteleníteni? Mert valaki épp nem Orbán szekerét tolja, akkor már az gazember, hiteltelen?

Tudod Lakner, vannak nagyon helytelen dolgok. Ez a szerencsétlen ország nyűglődik már mióta, nagyobbnál nagyobb bajok érik, mert orbánok és gyurcsányok bitorolják a hatalmat már régóta. S akkor jöttük ti itt az ún. jobboldalon, s nem érdemeket néztek, hanem cinikusan döngöltök. Hogy sose legyen már vége?
süti beállítások módosítása